Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 227 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.920 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:20

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:58:
Kijk en dat is dan weer Nederland. _O-
Mag niet, maar is toch wel handiger, dus doen we het gewoon. d:)b
Precies. Alleen gaat men wel zeuren als de verlichte APK er komt voor motoren op de manier zoals Duitsland het wil: geen accesoires zonder een AGB (zeg maar typegoedkeuring). Dan wordt ie afgekeurd omdat het niet mag.

We hebben jaren geleden ook zoiets gehad met het derde remlicht. Dat werd toen verplicht (in nieuwe auto's) of men was daarmee bezig. Ondertussen gingen sommige mensen naar Halfords (wie?) en kochten zo'n derde remlicht. En die mensen kregen prompt een bon van Oom Agent omdat het niet mocht. Terwijl het wél een hele zinvolle aanvulling is. Ook als het op nieuwe auto's mag/moet, kan het nog steeds verboden zijn op oude auto's waar die verplichting niet voor geldt.

Ze kunnen beter zeuren over de kwaliteit van de gewone verlichting. Ik zie genoeg mensen rondrijden met piepkleine led richtingaanwijzers, kleine achterlichtjes en LED lampjes in koplampen die daar niet voor geschikt zijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:12
FnordySquare47 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:28:
Hoi Heren (en dames?),
voor m'n nieuw speelgoed ben ik op zoek naar wat accessoires:
- USB lader
- telefoon houder
- GPS-tracker

op men huidige staat het ook allemaal, maar de aliexpress varianten. Nu ben ik op zoek naar wat betere kwaliteit (voor montagemateriaal dat niet roest)

iemand een idee voor websites of winkels waar ik kan bestellen?
Weet niet welke telefoon je hebt, maar de recente iPhones die hebben beeldstabilisatiehardware die kapot gaat door trillingen.
Ik heb sinds kort de SP-connect moto mount pro met de anti vibratiemodule voor de iPhone 11 Pro Max inclusief hoes. Wel overpriced allemaal voor 130 euro.
Zo n X-grip vind ik zo groot en lelijk.

Wat betreft de lader, Ik heb een sigarettenaansteker achter mijn teller die fabrieksaf op zat. Kan er gewoon een 12v ladertje in prikken.

[ Voor 12% gewijzigd door com2,1ghz op 24-08-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:56

botoo

💀 too old to die young

Als je een SAE aansluiting op je motor hebt dan is een OptiMATE USB O-108 wel een aanrader, ik ben er zonder meer tevreden mee.
Telefoon klem ik vast met de SP-Connect Moto Bundle, die's inderdaad niet zo afgrijselijk lelijk als de RAM-mount (imho).

Zoals @com2,1ghz ook al aangeeft, je loopt wel een risico met een evt. mechanische beeldstabilisatie, die kan stuk gaan door trillingen maar dat hoeft niet, er zijn zat mensen die er geen probleem mee krijgen. Zelf heb ik er geen last van omdat ik een oud model iPhone SE als navigatie gebruik.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27
botoo schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:03:
[...]

Als je een SAE aansluiting op je motor hebt dan is een OptiMATE USB O-108 wel een aanrader, ik ben er zonder meer tevreden mee.
Telefoon klem ik vast met de SP-Connect Moto Bundle, die's inderdaad niet zo afgrijselijk lelijk als de RAM-mount (imho).

Zoals @com2,1ghz ook al aangeeft, je loopt wel een risico met een evt. mechanische beeldstabilisatie, die kan stuk gaan door trillingen maar dat hoeft niet, er zijn zat mensen die er geen probleem mee krijgen. Zelf heb ik er geen last van omdat ik een oud model iPhone SE als navigatie gebruik.
Ze hebben tegenwoordig een "anti-vibration" toevoeging, die je erbij kunt aanschaffen om de ergste trillingen op te vangen. Ik heb het nog maar net in bezit, maar het lijkt goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:52

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ben ook best blij met de anti-vibratie toevoeging. Telefoon trilt iets meer mee me de motor, maar enkel de zware trillingen. De erg venijnige trillingen zijn gedempt. Heb de iphone weer met vol vertrouwen aan het stuur zitten.

Direct maar even die usb o-108 besteld. Heb die aansluiting onder het zadel liggen, en afgelopen zaterdag de auto lader in de 12v socket laten bungelen tijdens een regenbui. Kan straks dat klepje ook weer gewoon dicht en standaard een oplaad kabeltje aan het stuur hebben hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:18
@iMars @SmurfLink de Blackbird (1999) van m'n ouwe heeft het ook standaard, zit in het af-fabriek alarmsysteem. Nooit problemen mee gehad.

De nieuwere Yamaha's hebben boven hun knipperlichten witte DRL aan de voorkant en rood aan de achterkant, doet tevens dienst als 2e en 3e remlicht. Dit is dan wel weer onderdeel van een optiepakket, maar vermoed dat ze dat niet op kenteken aangeven (motor wordt aangeleverd, en daarna pas bij de dealer de opties er op gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:49
Bij ultimate add-ons zit de antivibratie in de case, je telefoon ligt in een soort zacht rubber bed.
Kost ook lang niet zoveel als andere merken.
Voor de set was ik 50 euro kwijt, en je kan ook eenvoudig lader en andere kabels waterdicht doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:56

botoo

💀 too old to die young

LaborGardens schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:21:
[...]

Ze hebben tegenwoordig een "anti-vibration" toevoeging, die je erbij kunt aanschaffen om de ergste trillingen op te vangen. Ik heb het nog maar net in bezit, maar het lijkt goed te werken.
Lijkt inderdaad een zinvolle toevoeging (hoppa, weer € 29,99 :+ ). Wat mij ook nogal van belang lijkt is de plaatsing van je grip. je hebt bv montage aan je spiegels en dat lijkt me een plek die bij uitstek flink hard mee kan trillen. Zelf merk ik bij mijn montage op het stuur tegen de centrake stuurklemming aan niets van een trillende phone. Stemmount lijkt me helemaal een toplocatie als je dat hebt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:03
NLDViane schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:29:
@iMars @SmurfLink de Blackbird (1999) van m'n ouwe heeft het ook standaard, zit in het af-fabriek alarmsysteem. Nooit problemen mee gehad.

De nieuwere Yamaha's hebben boven hun knipperlichten witte DRL aan de voorkant en rood aan de achterkant, doet tevens dienst als 2e en 3e remlicht. Dit is dan wel weer onderdeel van een optiepakket, maar vermoed dat ze dat niet op kenteken aangeven (motor wordt aangeleverd, en daarna pas bij de dealer de opties er op gezet)
Overigens zie je 's avonds de knipperlichten niet als ze remmen omdat het remlicht overheerst.
Slecht ontwerp van Yamaha 8)7 .

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Zo, afgelopen weekend de Tenere 700 geprobeerd.

Kort impressie :).

conclusie
4,5 sterren uit 5. Wat een ontzettend speelse en prettige motorfiets!

motorblok / versnellingsbak
Tot mijn verrassing voelt dit blok bijna even sterk als dat van mijn oude Multistrada 950, terwijl die toch echt 40 pk meer zou moeten hebben (73pk voor de Tenere 700 en 113 voor de MTS 950).

Koppel zit gewoon echt in de sweet spot. Je moet snel schakelen, maar dat werkt echt heel soepel en zonder nadenken. Bovenin is het snel voorbij, maar de lol in het middengebied maakt dat meer dan goed.

Ik kan een groepje met Z750 / Z800's prima bijhouden.

Groot minpunt vond ik het oppakken bij gas dicht. Dit was wel echt slecht. Bij het openen van het gas komt het vermogen er de eerste split seconde heel onregelmatig in (zoals bij veel motoren in de 1 is zeg maar). Maar bij deze motor was dit ook het geval in de 2 en 3. Bij het insturen van bochten vond ik dit behoorlijk onprettig en ging ik zelfs de koppeling gebruiken om niet een onverwachte schok te krijgen.

Het rijden zelf
Ook hier weer niets dan lof eigenlijk. Stuurt zelfs met de Pirelli Scorpion Rally STR banden stuurt het op de weg meer dan prima. Hij valt heel neutraal de bocht in, makkelijk bij te sturen qua lijn in de bochten en ligt erg stabiel. Je kon bocht uit flink op het gas zonder enige beweging in het blok.

Daarnaast is dit toch wel een van de lichtere motoren in zijn klasse met 205kg afgetankt. De concurrentie zit toch wel in de 230kg+ categorie.

elektronica
Het gebrek aan elektronica op deze motor is wel weer een verademing. Geen 'rijmodi-keuze-stress' zoals ik tegenwoordig toch wel af en toe heb op andere motoren. Deze motor heeft namelijk maar 1 modus, geen TC en de ABS kan alleen aan/uit met een knop op het dashboard. Super simpel en juist dat maakt de motor weer leuk. Aandacht weer op het rijden zelf en niet op alle toeters en bellen.

Als ik nu een motor zou moeten kiezen voor RTW, dan zou het bijna zeker deze motor zijn. Hij is licht, werkt simpel, levert nog veel plezier op en doet eigenlijk alles goed.

Ogen open voor een goede 2e hands misschien maar ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Requiem19 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:13:
Zo, afgelopen weekend de Tenere 700 geprobeerd.

Kort impressie :).

conclusie
4,5 sterren uit 5. Wat een ontzettend speelse en prettige motorfiets!

motorblok / versnellingsbak
Tot mijn verrassing voelt dit blok bijna even sterk als dat van mijn oude Multistrada 950, terwijl die toch echt 40 pk meer zou moeten hebben (73pk voor de Tenere 700 en 113 voor de MTS 950).

Koppel zit gewoon echt in de sweet spot. Je moet snel schakelen, maar dat werkt echt heel soepel en zonder nadenken. Bovenin is het snel voorbij, maar de lol in het middengebied maakt dat meer dan goed.

Ik kan een groepje met Z750 / Z800's prima bijhouden.

Groot minpunt vond ik het oppakken bij gas dicht. Dit was wel echt slecht. Bij het openen van het gas komt het vermogen er de eerste split seconde heel onregelmatig in (zoals bij veel motoren in de 1 is zeg maar). Maar bij deze motor was dit ook het geval in de 2 en 3. Bij het insturen van bochten vond ik dit behoorlijk onprettig en ging ik zelfs de koppeling gebruiken om niet een onverwachte schok te krijgen.

Het rijden zelf
Ook hier weer niets dan lof eigenlijk. Stuurt zelfs met de Pirelli Scorpion Rally STR banden stuurt het op de weg meer dan prima. Hij valt heel neutraal de bocht in, makkelijk bij te sturen qua lijn in de bochten en ligt erg stabiel. Je kon bocht uit flink op het gas zonder enige beweging in het blok.

Daarnaast is dit toch wel een van de lichtere motoren in zijn klasse met 205kg afgetankt. De concurrentie zit toch wel in de 230kg+ categorie.

elektronica
Het gebrek aan elektronica op deze motor is wel weer een verademing. Geen 'rijmodi-keuze-stress' zoals ik tegenwoordig toch wel af en toe heb op andere motoren. Deze motor heeft namelijk maar 1 modus, geen TC en de ABS kan alleen aan/uit met een knop op het dashboard. Super simpel en juist dat maakt de motor weer leuk. Aandacht weer op het rijden zelf en niet op alle toeters en bellen.

Als ik nu een motor zou moeten kiezen voor RTW, dan zou het bijna zeker deze motor zijn. Hij is licht, werkt simpel, levert nog veel plezier op en doet eigenlijk alles goed.

Ogen open voor een goede 2e hands misschien maar ;).
Ik denk dat dit wel te verwijderen is met wat ingrepen. Zal wat verstikt worden vanwege euro norm.
Als de prijzen wat zakken als occasion dan zie ik mijzelf ook nog wel de KTM en AT de deur uitdoen en vervangen voor een T7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-09 22:33
Net voor de vakantie nog een rider550 aangeschaft om mijn oe rrider van 12 jaar oud te vervangen. Maar heb toch wel wet op/aanmerkingen

Allereerst is de routeberekeing vaak onlogisch en absoluut niet de optie die gekozen is. Heb meerdere malen tijdens onze vakantie in Frankrijk (normandie) gehad dat de korste route of snelste route nog niet in de buurt kwam van wat de tomtom aangaf. Als ik dan via mydrive liet berekenen komen er TOTAAL andere routes uit. Bijvoorbeeld snelste route was volgens de tomtom rider 2uur en 15 minuten rijden over 175 Km. als ik via mydrive liet berekenen was de snelste route 125km en 1uur en 15 minuten De korste route was zelfs 115 km en slechts anderhalf uur rijden. Dat vind ik een te groot verschil. En om nou iedere keer met je telefoon een route uit te stippelen, dan had ik net zo goed geen tomtom kunnen kopen en het met alleen de app op mijn telefoon kunnen doen.

Ook de aankomsttijd klopt gewoon niet, ik snap best dat het een verwachting is op basis van berekening. Maar waarom rekenen met snelheden die niet toegestaan zijn ? Gisteren van Gasselternijveenschemond naar Huis via de snelste route ( volgens tomtom, niet via de app gekeken) maar de tijd bleef maar oplopen terwijl ik op de snelweg 110 reed ( teller 115 tomtom 110) en dat terwijl je maar 100 mag overdag op de snelweg en dat gaf de tomtom ook aan, op een gegeven moment was het exact nog 1 uur rijden maar nog wel 107km. En de laatste 25km zijn over een 80 weg. Dan klopt er toch gewoon iets niet aan de rekenmethode ?

Nog terugkomend op mydrive, vaak werd mijn telefoon niet gevonden en moest ik hem telkens opnieuw koppelelen in de 3 weken vakantie is hij in totaal 12 keer opnieuw gekoppeld, waarbij hij 1 keer aangaf al met mijn telefoon gekoppeld te zijn en toen verbond hij hem ook, de andere 11 keer moest hij ook echt gekoppeld worden ( en mijn telefoon stond wel vermeld als gekoppeld)
Zijn dit nou allemaal standaardproblemen en moet ik er maar mee leren leven ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
@harley Telefoonhoudertje, oudere telefoon (of tablet erin) en kiezen voor een van de vele apps die eigenlijk alles beter doet dan TT of Garmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
nouja de tomtom is bestendiger tegen trillen, makkelijker onderweg te bedienen en waterdicht. Ook de kronkelwegen heb ik nog geen goed alternatief voor gevonden dacht ik.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:31
Ik heb vandaag voor het eerst in maanden weer eens een wat langer ritje gemaakt. Naar de Veluwe toe, daar een route met wat bochtjes gereden, en binnendoor weer naar huis. In totaal zo'n 400 km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gW8bTdjf_91EPeAkH0fjIBZBWvE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SBVmonkmTJYCrsyNajY49nrf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMUGoJjulxBlDaq3SWyy_69gzq4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5j33y2Ez9Nov3B0WZhd7ZACx.jpg?f=user_large

Op de foto's lijkt het allemaal wat nat, maar ik heb eigenlijk prima weer gehad :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:02
@harley heb je een iPhone? Dat werkt niet goed heb ik gehoord

Ik heb nog geen problemen gehad met de tomtom,maar ik gebruik hem alleen voor plezierritjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Nee een oneplus 6. Maar mijn klachten gingen over de Rider 550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Chakotay schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:00:
Ik heb vandaag voor het eerst in maanden weer eens een wat langer ritje gemaakt. Naar de Veluwe toe, daar een route met wat bochtjes gereden, en binnendoor weer naar huis. In totaal zo'n 400 km.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op de foto's lijkt het allemaal wat nat, maar ik heb eigenlijk prima weer gehad :)
Lekker hoor.

Hoe beviel die specifieke route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

harley schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:57:
nouja de tomtom is bestendiger tegen trillen, makkelijker onderweg te bedienen en waterdicht. Ook de kronkelwegen heb ik nog geen goed alternatief voor gevonden dacht ik.
Die laatste serie tomtom was anders niet echt een succes qua waterdichtheid en alles. En garantie was ook ruk. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Requiem19 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:26:
[...]

Lekker hoor.

Hoe beviel die specifieke route?
Prima route, mooi afwisselend. Alleen het stuk door Apeldoorn zou ik er uit halen, dat was redelijk nutteloos dwars door woonwijken e.d.

@harley maf dat die tomtom zo raar doet, dat gedrag herken ik totaal niet bij mijn 400. In verschillende west-europese landen geeft hij normale routes zowel op snelste route als met de kronkelwegen-functie. Wat hij aan verwachtte reistijd aangeeft is hier ook anders, daar rij ik afhankelijk van het soort wegen juist 10-25% vanaf ipv dat hij te weinig aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@harley Heb jij de laatste kaarten geladen in je tomtom? Want ik heb juist het idee dat bij mijn rider 450 na de laatste kaartupdate alle snelwegen standaard op 100kmh staan (ook 's nachts) en dat de aangegeven reistijd daardoor juist korter wordt dan langer.

De kronkelwegenoptie werkt prima inderdaad, afgelopen vakantie nog gebruikt (in de auto helaas) en daarmee heel veel leuke weggetjes gereden. En ook met routes via de snelwegen kiest hij een logische en snelle route. Staat er misschien een vinkje bij vermijd tolroutes en/of snelwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 13:55
Mijn tomtom Rider (40) geeft ook met de laatste kaartupdates te optimistische aankomsttijden in Nederland. Zelfs als ik te hard rijd haal ik die aankomsttijd niet meer.

In bepaalde andere landen, zoals Duitsland, rij ik probleemloos hele delen van de aankomsttijd af. Vanmorgen op een uurtje rijden 20 minuten van de aankomsttijd af gesnoept. (L159 in het Schwarzwald ging dan ook wel érg lekker!) :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@DrivinUCrazy gaat dat in NL om snelwegen, of binnendoor? Op de snelweg scheelt het meestal niet veel hier, maar op die veluweroute was ik een kwartier voor wat hij aan het begin aangaf klaar, en dan had ik nog geluncht tussendoor ook... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Over reistijd gesproken, wie van jullie was dit? In 11 minuten van Breda naar Rotterdam is vast ook sneller dan de TomTom aangeeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
harley schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:23:
Nee een oneplus 6. Maar mijn klachten gingen over de Rider 550.
Ja, maar ik doelde op het koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Chakotay schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:12:
@DrivinUCrazy gaat dat in NL om snelwegen, of binnendoor? Op de snelweg scheelt het meestal niet veel hier, maar op die veluweroute was ik een kwartier voor wat hij aan het begin aangaf klaar, en dan had ik nog geluncht tussendoor ook... :P
Snelwegen. Klopt helemaal niets meer van de gemiddelde snelheid, ik zie de tijd alleen maar oplopen.
Dat laatste herken ik wel ja. De eindtijd die wel ruwweg klopt, maar dan inclusief pauzes. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Chakotay schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:30:
Over reistijd gesproken, wie van jullie was dit? In 11 minuten van Breda naar Rotterdam is vast ook sneller dan de TomTom aangeeft :+
Ah dat zijn die no limit bikerz kneusjes. Knap dat die op het stuk Moerdijk tot de Brienoord niet van zijn motor is gelanceerd met al die hobbels daar. Heb daar verleden tijd wel een keer een up airborne gekregen })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Chakotay schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:00:
... daar een route met wat bochtjes gereden, en binnendoor weer naar huis. In totaal zo'n 400 km.
[Afbeelding]

Wel mooi dat je bij een verhaal over het 1000 bochten rondje dan precies deze foto plaatst :P !
(mmm, krijg foto niet in beeld...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:26

A13X

Dude

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De huidige methode is toch bij alleen stationair? Dat slaat ook nergens op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Stationair betekent gewoon met de motor in stilstand. Alleen dan kun je de juiste meetafstanden ijken. Lijkt mij helemaal niets mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:39

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

DrivinUCrazy schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 23:40:
Stationair betekent gewoon met de motor in stilstand. Alleen dan kun je de juiste meetafstanden ijken. Lijkt mij helemaal niets mis mee?
Er zijn een aantal motoren waarbij boven het testtoerental een klep in de uitlaat open gaat, het artikel geeft dit ook aan. Zo kom je wel door de test, maar op de weg maken ze meer geluid dan bij de test omdat je snel hogere toeren maakt.
Een beetje hetzelfde idee dat auto's herkennen dat er een emissietest wordt uitgevoerd en er dan een andere mapping wordt gebruikt. De manier van emissietesten is hierop ook aangepast toen dit naar buiten kwam.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 23:37:
[...]

De huidige methode is toch bij alleen stationair? Dat slaat ook nergens op
Bij mij motor staat er op het frame: 100dB bij 5000 toeren. Hij is gekeurd op dat niveau bij dat toerental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
PilatuS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 00:37:
[...]

Bij mij motor staat er op het frame: 100dB bij 5000 toeren. Hij is gekeurd op dat niveau bij dat toerental.
Ja, dat is net zo representatief voor het geluid tijdens het rijden als bijvoorbeeld de verbruikstesten.

Geluid bij het rijden van bepaalde snelheden (bijvoorbeeld 50 en 120) in bepaalde versnellingen lijkt me een betere manier om dat vast te stellen. Is ook wat moeilijker om te beduvelen met vlinderkleppen bijvoorbeeld. Niet dat het dan niet meer kan, maar het representeert dan wel meer hoeveel geluid de motor maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 00:49:
[...]

Ja, dat is net zo representatief voor het geluid tijdens het rijden als bijvoorbeeld de verbruikstesten.

Geluid bij het rijden van bepaalde snelheden (bijvoorbeeld 50 en 120) in bepaalde versnellingen lijkt me een betere manier om dat vast te stellen. Is ook wat moeilijker om te beduvelen met vlinderkleppen bijvoorbeeld. Niet dat het dan niet meer kan, maar het representeert dan wel meer hoeveel geluid de motor maakt
Het zegt meer dan alleen stationair. Als ik met een constante snelheid rij dan zit ik rond die 5000 toeren. Dat het met stilstaan of met rijden dan nog wat verschil maakt zal best, maar het zegt in ieder geval iets en het verschil zal ook niet enorm zijn. Met iedere motor een rijdende test gaan doen is dan ook weer zoiets. Niet dat dit perfect is, maar het ding 5000 toeren laten draaien zonder dat ie beweegt komt aardig in de buurt van 5000 toeren als ie wel beweegt. Ook is 5000 toeren prima omdat je geen 8000 toeren gaat rijden met dat ding op een constante snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Pagman schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:43:
[...]

Ah dat zijn die no limit bikerz kneusjes. Knap dat die op het stuk Moerdijk tot de Brienoord niet van zijn motor is gelanceerd met al die hobbels daar. Heb daar verleden tijd wel een keer een up airborne gekregen })
Niet heel indrukwekkend filmpje. Begrijp niet dat dit dan weer zo gehypet wordt door AD en Politie. Volgens mij is dat nu juist het doel van die jochies.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Rijtijd in de stad is meestal inderdaad nog wel wat vanaf te rijden, vooral savonds ivm minder stilstaan voor stoplichten enzo. Maar dat hij op de snelweg gewoon rekent met boven de toegestane snelheid te rijden dat is toch gewoon slecht. Hij weet heel goed welke wegen 100 zijn overdag want hij heeft het netjes aan. En hij is ook helemaal up tot date qua kaarten software en meldingen. (Overigens niet via wifi, want ook dan gaat het telkens mis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:53:
[...]

[..] Jarenlang rondgereden met running lights op de RT. Ik kreeg er alleen maar positieve commentaren op, omdat ik veel beter zichtbaar was. Het werd eigenlijk nog beter toen ik LED richtingaanwijzers monteerde. Want die kunnen niet gedimd worden (in running lights mode brandt ie continue, maar gedimd), maar knipperen ze heel snel achter elkaar. [..]
Welk model RT had je en hoe had je die running lights aangezet? Wil ik op mijn 2005 RT ook zetten.

Maar dan wel zonder de knipperende LED, dat lijkt me vooral irritant ;)
PilatuS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 00:54:
[...]

Het zegt meer dan alleen stationair. Als ik met een constante snelheid rij dan zit ik rond die 5000 toeren. Dat het met stilstaan of met rijden dan nog wat verschil maakt zal best, maar het zegt in ieder geval iets en het verschil zal ook niet enorm zijn. Met iedere motor een rijdende test gaan doen is dan ook weer zoiets. Niet dat dit perfect is, maar het ding 5000 toeren laten draaien zonder dat ie beweegt komt aardig in de buurt van 5000 toeren als ie wel beweegt. Ook is 5000 toeren prima omdat je geen 8000 toeren gaat rijden met dat ding op een constante snelheid.
Klopt ja. En nu zijn er dus heel veel fabrikanten die m bij die 5000 rpm (of wat het ook is voor die specifieke motor) smoren + er gaat een kleppie dicht in de uitlaat, dus is ie lekker stil. Bij 4500 RPM of 5500RPM maakt de motor dan weer een klap meer geluid. En dát is waar de nieuwe testmethode voor is.

Vervolgens merken de rijders dit doordat er een dip in de koppelkromme zit en laten de motorfiets remappen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm dan gaat er wat mis bij mijn GS. :+ Stationair maakt die best wel een geluid, en met rijden is die fluisterstil tot je volgas geeft. Dan is het weer feest. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
Bij mijn Super Duke 1290 GT staat hier 93dB op 4750 RPM's. Auto alarmen gaan af als ik even op het gas ga >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:57:
Mm dan gaat er wat mis bij mijn GS. :+ Stationair maakt die best wel een geluid, en met rijden is die fluisterstil tot je volgas geeft. Dan is het weer feest. :P
Denk dat de mensen achter je er een ander beeld bij hebben ;) geluid wordt, vooral tijdens het rijden, vooral richting achter "geprojecteerd". Als berijder hoor je dus minder dan er echt geproduceerd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Mijn 749 maakt stationair ook best veel geluid, maar dat is vooral de koppeling :+
Hkuit schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 23:16:
[...]

[Afbeelding]

Wel mooi dat je bij een verhaal over het 1000 bochten rondje dan precies deze foto plaatst :P !
(mmm, krijg foto niet in beeld...)
Heh, daar zat ik zelf ook al aan te denken :+ 1000 bochten is wat overdreven sowieso, het blijft Nederland natuurlijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

PilatuS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 00:54:
[...]
gaat rijden met dat ding op een constante snelheid.
De meeste klachten zijn (imo) dan ook niet over motoren die een constante snelheid rijden, maar "racen" afremmen, terugschakelen, (hard) optrekken/doortrekken en het hele circus weer opnieuw bij de volgende bocht/drempel of wat dan ook. Op dat moment zegt zo'n stationair geluid bij toerental x natuurlijk helemaal niks.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:46
com2,1ghz schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:04:
Bij mijn Super Duke 1290 GT staat hier 93dB op 4750 RPM's. Auto alarmen gaan af als ik even op het gas ga >:)
Wat voor uitlaat heb je er dan onder hangen? Er komt stock een goed geluid van af maar autoalarmen is toch wel extreem lijkt mij.
noes schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:53:
[...]Klopt ja. En nu zijn er dus heel veel fabrikanten die m bij die 5000 rpm (of wat het ook is voor die specifieke motor) smoren + er gaat een kleppie dicht in de uitlaat, dus is ie lekker stil. Bij 4500 RPM of 5500RPM maakt de motor dan weer een klap meer geluid. En dát is waar de nieuwe testmethode voor is.

Vervolgens merken de rijders dit doordat er een dip in de koppelkromme zit en laten de motorfiets remappen.
Erg herkenbaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
R0y. schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:03:
[...]

Wat voor uitlaat heb je er dan onder hangen? Er komt stock een goed geluid van af maar autoalarmen is toch wel extreem lijkt mij.

[...]

Erg herkenbaar :9
Zit nu een Mivv Suono eronder. Die standaard demper stelt ook niet veel voor. Als je goed gas geeft zit die klep helemaal open.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:04

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/993/827_2160.jpg

Mocht je nog een bestemming voor je (oude) helm zoeken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

PilatuS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 00:37:
[...]

Bij mijn Fazer staat er 91dB(A) bij 5750rpm. Afgelopen zaterdag nog even gemeten, maar dan bij 10k rpm en dmv een app. Daar kwam ik op 91.6dB(A), en da's niet bepaald met de standaard uitlaat...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PEKYzThVwp6p4JLiZj_pn9TSOg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nab2BE6DOSBZrJlmmJvpx2V2.jpg?f=user_large

Zal 'm binnenkort nog eens meten bij 5750rpm, kijken wat-ie dan doet. Natuurlijk is een app op een telefoon niet de beste manier om zoiets te meten, maar een andere methode heb ik zo 1, 2, 3 niet :P

Evengoed komt er een standaard uitlaat op de plank te liggen voor het geval dat... En deze uitlaat wil ik eigenlijk ook vervangen voor eentje met E-keur. Een meer sportief geluid betekend immers niet per definitie meer herrie :)

* Destruction verwacht nogsteeds binnen niet al te lange termijn aangepaste wetgeving mbt uitlaten op motoren, een beetje zoals het Duitse systeem. Waarschijnlijk terecht ook...

[ Voor 20% gewijzigd door Destruction op 25-08-2020 11:14 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:52

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Weet er iemand een garage die ook een keuring kan doen voor een alarmsysteem? Waar ik de motor in onderhoud heb, gaven ze aan dit enkel te doen als ze zelf het alarmsysteem hebben besteld en inbouwen.

Ik had vandaag een verzekeraar aan de lijn om een wijziging in mijn pakket door te voeren, en de motor ook maar eens na laten rekenen. Dit kan dus 30 euro goedkoper als ik een certificaat heb. ( wist ik ook al wel, maar hij gaf nog aan dat dit ook door een random garage gekeurd kan worden en een certificaat voor afgegeven kan worden. Dit werkte in iedergeval zo voor auto's. Mogelijk kan het ook voor de motor.)

Het alarm zit er al in, alleen het papiertje mist.

Gezien ik steeds meer verhalen over verkeersongevallen waarbij 1 van de partijen de waarheid verdraaid hoor, en ik in de toekomst ook makkelijker mijn recht kan halen bij garantie kwesties, toch maar rechtsbijstandsverzekering los afgesloten, consument + verkeer.

Voor 3 euro extra in de maand kan ik er niet van wakker liggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Patrock op 25-08-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
com2,1ghz schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:05:
[...]

Zit nu een Mivv Suono eronder. Die standaard demper stelt ook niet veel voor. Als je goed gas geeft zit die klep helemaal open.
Nou die standaard demper doet anders genoeg hoor als je hem doortrekt :+

Zit zelf te kijken naar Mivv MK3 (zo'n enkele) of een legale Austin Racing pijp (200 MM). Maak mij bij de laatste enkel zorgen om de DB's.. AR geeft aan dat de uitlaat 2 DB meer maakt dan dat hij mag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

noes schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:53:
[...]
Welk model RT had je en hoe had je die running lights aangezet? Wil ik op mijn 2005 RT ook zetten.
Maar dan wel zonder de knipperende LED, dat lijkt me vooral irritant ;)
Een oude uit 1996. De running lights werden geregeld door een vervangend knipperlichtrelais. Dat gaat misschien heel anders op de 2005 RT. Ik had een Signalminder van Kisan. Dat was een vreselijk handig ding, want die implementeerde een aantal functies:
  • Running lights
  • Brake flash (dan sluit je je remlicht op dat ding aan, waardoor hij de knippelichten kan laten flitsen als je remt (dat leek erg handig/veilig, maar mensen raakten erdoor in de war, dus irritant)
  • Same side cancel (raw uitschakelen door nog een keer op de knop te dukken, BMW systeem, L/R knop zitten links en rechts)
  • Alarmlichten door L&R tegelijk in te drukken (volgens mij was dat toen ook al standaard)
Dit allemaal heel simpel door alleen de relais te wisselen voor deze unit. Maar zo te zien niet verkrijgbaar voor de nieuwere RT's. Waarschijnlijk wel van andere fabrikanten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Patrock schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:21:
Gezien ik steeds meer verhalen over verkeersongevallen waarbij 1 van de partijen de waarheid verdraaid hoor, en ik in de toekomst ook makkelijker mijn recht kan halen bij garantie kwesties, toch maar rechtsbijstandsverzekering los afgesloten, consument + verkeer.

Voor 3 euro extra in de maand kan ik er niet van wakker liggen.
Die heb ik inderdaad ook. Toen ik 't afsloot vond ik het eigenlijk een luxe, ik zag er de noodzaak niet van in. Tot 3 dagen later een Roemeen in een Bulgaarse auto achteruit tegen mijn auto rijdt. Als je dan niet zo'n verzekering hebt, kun je fluiten naar je geld. Nu kreeg ik de schade gewoon vergoed. Die 3 euro per maand kan prima uit.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:32:
[...]

Een oude uit 1996. De running lights werden geregeld door een vervangend knipperlichtrelais. Dat gaat misschien heel anders op de 2005 RT. Ik had een Signalminder van Kisan. Dat was een vreselijk handig ding, want die implementeerde een aantal functies:
  • Running lights
  • Brake flash (dan sluit je je remlicht op dat ding aan, waardoor hij de knippelichten kan laten flitsen als je remt (dat leek erg handig/veilig, maar mensen raakten erdoor in de war, dus irritant)
  • Same side cancel (raw uitschakelen door nog een keer op de knop te dukken, BMW systeem, L/R knop zitten links en rechts)
  • Alarmlichten door L&R tegelijk in te drukken (volgens mij was dat toen ook al standaard)
Dit allemaal heel simpel door alleen de relais te wisselen voor deze unit. Maar zo te zien niet verkrijgbaar voor de nieuwere RT's. Waarschijnlijk wel van andere fabrikanten.
Ahh die ken ik idd wel, maar er is bij de 2005+ modellen van de R1200RT maar heel weinig mogelijk. Relais en zelfs zekeringen zijn electronisch geregeld. Als de motor computer een onregelmatigheid bespeurd wordt dat betreffende deel gewoon uitgeschakeld tot de volgende keer dat je m op contact zet (dan checkt ie weer alles).

Aan de ene kant heel handig, aan de andere kant zijn dit soort truucjes niet (makkelijk) mogelijk.

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Semi motor gerelateerd:
Ik heb een bike trailer gekocht om motor mee te kunnen nemen op camper vakanties.

Trailer had wat TLC nodig, en ik had nog wat staalplaten liggen.. toen mrsT erover begon dat fietsen mee ook leuk zou zijn kwam het plan; trailer aanpassen dat er ook 4 fietsen op kunnen..
gif: https://tweakers.net/i/Fp...bvzoPzbi.gif?f=user_large
video: https://photos.app.goo.gl/bsVEvZ7UyKxZ2sCD7

Eerst trailer roestvrij gemaakt, met name de wielen..
Toen staalplaten erop gelast.. 3d print voor blokken die de fietswielen op zijn plek houd..
Toen bleek dat het toch wat wiebelig was, dus wat extra crossbars gemaakt..
Nu nog een paar wiel blokken printen en de top box (voor storage van helm etc) monteren en we zijn klaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKZKTcHc_KTHnrGGEPLCMLwIEII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9jl11AnVMOvyDkV4o6Xg4dC.jpg?f=fotoalbum_large
Oh ja, nu is het wel stevig genoeg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AObExUi0xh399G1oGAlKNdnik1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OShvZ6JgzV91R9jufhqe9jUu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 25-08-2020 15:35 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:04

Shadow_Agent

ToolkiT schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:07:
Semi motor gerelateerd:
Ik heb een bike trailer gekocht om motor mee te kunnen nemen op camper vakanties.

Trailer had wat TLC nodig, en ik had nog wat staalplaten liggen.. toen mrsT erover begon dat fietsen mee ook leuk zou zijn kwam het plan; trailer aanpassen dat er ook 4 fietsen op kunnen..
[Afbeelding]
Eerst trailer roestvrij gemaakt, met name de wielen..
Toen staalplaten erop gelast.. 3d print voor blokken die de fietswielen op zijn plek houd..
Toen bleek dat het toch wat wiebelig was, dus wat extra crossbars gemaakt..
Nu nog een paar wiel blokken printen en de top box (voor storage van helm etc) monteren en we zijn klaar :)

[Afbeelding]
Oh ja, nu is het wel stevig genoeg:
[Afbeelding]
Nice! Maare die animated gif gaat wel heul erg snel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shadow_Agent schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:39:
[...]

Nice! Maare die animated gif gaat wel heul erg snel :+
Die klacht hoor ik wel vaker, maar helaas zit er bij de app die ik gebruik (google photo's) voor zover ik kan zien geen settings die je kan wijzigen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Die klacht hoor ik wel vaker, maar helaas zit er bij de app die ik gebruik (google photo's) voor zover ik kan zien geen settings die je kan wijzigen :(
Dan gooi je er paar keer dezelfde foto in ;) maak je gewoon een langere "frame" door hem te herhalen, dat truckje doen tv makers al jaren >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ToolkiT schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:07:
Semi motor gerelateerd:

[Afbeelding]
[..]
Goed bezig! Maar je hebt wel de award voor meest irritante gif ever te pakken ;) (van 17MB ook nog es!) - het kostte me al mn concentratie om de rest van je post te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ok, nieuwe poging.. mmm google moet er geloof ik nog even over nadenken..
https://photos.app.goo.gl/bsVEvZ7UyKxZ2sCD7

[ Voor 13% gewijzigd door ToolkiT op 25-08-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noes schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:52:
[...]

Goed bezig! Maar je hebt wel de award voor meest irritante gif ever te pakken ;) (van 17MB ook nog es!) - het kostte me al mn concentratie om de rest van je post te lezen.
woot woot, ik heb een award! :+
Aangezien ik de fotos zelf goed ken valt het mij niet zo op, maar kan me voorstellen dat dat voor jullie anders is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

ToolkiT schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:56:
ok, nieuwe poging.. mmm google moet er geloof ik nog even over nadenken..
https://photos.app.goo.gl/bsVEvZ7UyKxZ2sCD7
Die is een stuk beter te pruimen! En met muziek :P

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JanPedaal schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:26:
[...]

Die is een stuk beter te pruimen! En met muziek :P
Ja kosten nog moeite bespaard!
(en weer een nieuwe feature van google photos ontdekt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

noes schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:09:
[...]
Aan de ene kant heel handig, aan de andere kant zijn dit soort truucjes niet (makkelijk) mogelijk.
Klopt. Je moet nu echt iets gaan inbouwen tussen de bedrading en hopen dat de electronica het niet ziet of een voorziening inbouwen die 'm laat denken dat alles goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:51

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zo bijzonder lijkt me die niet, zelfde concept als de street/speed triple.. of mis ik wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ToolkiT schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

zo bijzonder lijkt me die niet, zelfde concept als de street/speed triple.. of mis ik wat?
Stuk goedkoper als het goed is.

Niet-instelbare vork, schokdemper zonder linkage als ik het goed zie. Geen sexy-remmerij...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Mono sitje via marktplaats voor mijn brommer gescoord, verkoper gaf aan dat hij als nieuw was.. Nou je voelt hem aankomen, zitten krassen op |:(

Iemand tips om de krassen weg te krijgen? Ik hoop stiekem dat ik het er uit gepoetst krijg.. Heb de verkoper al een bericht gestuurd met de vraag hoe we dit op kunnen lossen maar mijn gevoel..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnTX7TURkYli6CwOIBCd-17Uk6M=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4y1tlKcvdeucK82gidQtzeZT.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFqeV493HgugHRochdh7-0-JNFY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItTR8gjWt0cNsPutuNLIXHXN.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:18
Ze zetten m neer als "instapmodel" tot het bekroonde Triumph 3-cilinder roadster-assortiment" volgens hun eigen website. Gok dus een concurrentje voor de Kawasaki Z650, Honda CB650R, Suzuki SV650(X)A en de Yamaha MT-07. (Toevoeging: gezien ie op Michelin Road 5 bandjes staat lijkt het dat ie dus naar de toer-kant neigt, waar de Street en Speed op sportiever rubber geleverd worden)

De Street Triple A2 (voorloper van de 2020 S) was nou niet bepaald de meest verkochte motor, en heb een vermoeden dat ze in het goedkopere segment toch een graantje mee willen pikken.
Z650 is 2600,- goedkoper
CB650R scheelt 1300,-
SV650A 2900,-
SV650X 2300,-
MT-07 is ook 2600,- minder dan een Street Triple S op 35 kW (kaal, zie dealer websites).

Wel apart dat ze dan eerst zo veel moeite doen met een 765 frame icm 660 blok...

[ Voor 10% gewijzigd door NLDViane op 25-08-2020 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R0y. schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:03:
Mono sitje via marktplaats voor mijn brommer gescoord, verkoper gaf aan dat hij als nieuw was.. Nou je voelt hem aankomen, zitten krassen op |:(

Iemand tips om de krassen weg te krijgen? Ik hoop stiekem dat ik het er uit gepoetst krijg.. Heb de verkoper al een bericht gestuurd met de vraag hoe we dit op kunnen lossen maar mijn gevoel..

[Afbeelding]
[Afbeelding]
toevallig had MCM daar net een filmpje over:
YouTube: How to fix scratches on your car... using avocado

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

R0y. schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:03:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
@Joopieboy lief aankijken ;)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Nu online
Let op dat met Stationair niet Het stationaire toerental wordt bedoeld. Ik denk tenminste niet dat veel motoren 5000 toeren als stationair toerental hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AZQ
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-09 23:14

AZQ

ToolkiT schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

Zeker interessant voor de tweederangsburgers onder ons (<24 jaar) met een A2/code 80 rijbewijs, zoals hopelijk ondergetekende binnenkort. De CB650R stond bovenaan mijn shortlist maar van de Trident wordt ik ook wel hebberig :9~ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AZQ schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:37:
[...]

Zeker interessant voor de tweederangsburgers onder ons (<24 jaar) met een A2/code 80 rijbewijs, zoals hopelijk ondergetekende binnenkort. De CB650R stond bovenaan mijn shortlist maar van de Trident wordt ik ook wel hebberig :9~ :+
Ah dus geen street triple maar een zandbak triple dus ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:01

Vrijdag

De Zwarte

Als ik zeg dat die Hooivork er en-profil nogal uitziet als een MT-07, is dat dan vloeken in de kerk? :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Vrijdag schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:00:
[...]

Als ik zeg dat die Hooivork er en-profil nogal uitziet als een MT-07, is dat dan vloeken in de kerk? :+
Een hooivork heeft twee tanden :+

Neptunes was er echter wel fan van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Niet online
Gaan er morgen nog mensen op de motor weg?
Ik twijfel gezien de weersvoorspelling (storm)

Het waait nu ook wel aardig trouwens!

[ Voor 18% gewijzigd door S4All op 25-08-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:17

Youk

Volvo For Life

@S4All Ben daarnet wel gewoon met de motor naar het werk gereden. Zal morgenvroeg wel zien hoe het is, maar moet dan toch naar huis geraken.

Was daarnet al aardig winderig. Zelfs een tijdje gewoon plat op de tank gaan liggen om minder wind te vangen. Ziet er vast wel vreemd uit op lagere snelheden. :P

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
S4All schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:46:
Gaan er morgen nog mensen op de motor weg?
Ik twijfel gezien de weersvoorspelling (storm)

Het waait nu ook wel aardig trouwens!
Zat gisteravond toen ik naar huis reed een klein stukje op de motor alsof ik een kneedown wilde doen zodat de motor mooi rechtdoor bleef rijden _O- _O-

Maar vandaag laat ik hem mooi staan met de storm :Y

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb weinig keuze en zal gewoon met de motor gaan. We gaan zien hoe genadig de weergoden zijn vandaag. Ik vind het altijd mooi om met wind te spelen, beetje meedeinen tussen de lijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:17

Youk

Volvo For Life

De wind was daarnet nog iets heviger dan gisteren avond. Ben veilig thuis geraakt en heb eigenlijk al erger meegemaakt ook.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik had vandaag ingepland staan als een kantoordag, maar ik werk toch maar thuis i.v.m. de wind. Heb geen afspraken staan, behalve een afscheidsborrel. Om daarvoor nu met die wind en regen de weg op te gaan..
Als het vanmiddag een stuk rustiger is (wat niet de voorspelling is) rij ik nog wel even op en neer.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Niemand last gehad van omgewaaide motoren in de tuin deze keer?

* Chakotay vind het permanent thuiswerken stiekem wel handig met dit soort weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik ben op zoek naar wat gereedschap voor de motor omdat ik dat momenteel nog niet heb.

Wat is volgens jullie een must have qua gereedschap? Laat ik eerst maar met de basis beginnen en nu die ibood hunt weer bezig is kan ik misschien nog wel ff wat scoren :+

[ Voor 16% gewijzigd door Booyaa op 26-08-2020 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Booyaa met een doppenset en een momentsleutel kom je voor veel klusjes een heel eind. Zelf heb ik ook al erg lang een vacuum-remontluchtertje, scheelt veel geklooi daarmee. Verder als er een keer iets speciaals nodig is kijk ik per klus of het de moeite waard is om het aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Schroevendraaier, zakmes, Momentsleutel , Ring en steeksleutels Inbussleutel, Ratelset vind ik ideaal.
Ducktape. Maar ik zou niet besparen op een goede momentsleutel

[ Voor 19% gewijzigd door Pagman op 26-08-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:26
Chakotay schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:47:

* Chakotay vind het permanent thuiswerken stiekem wel handig met dit soort weer :)
Ik heb ze zelf gelukkig in het tuinhuis staan, maar 2 straten verderop is iemand aan het klussen met zijn woning / tuin en die heeft zijn motor nu noodgedwongen al weken buiten op de oprit staan. Ik hoop voor hem dat ie vandaag blijft staan :/

Het scheelt wel dat we in het oosten van het land zitten, dus de windstoten zijn hier 50 KM/H lager dan die aan de kust :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:28
Voor degenen die geïnteresseerd waren in mijn ervaring en bevindingen op de Royal Enfield Himalayan, de video staat inmiddels online 8)

Als vermogen je geen drol uitmaakt en je waarde hecht aan de historische waarde van het merk, dan is de Himalayan interessant voor je. Anders wellicht beter om te kijken naar de concurrentie als je wat meer vermogen zoekt. (390 adventure heeft bijna 2x zoveel PK's...).

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Booyaa schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:10:
Ik ben op zoek naar wat gereedschap voor de motor omdat ik dat momenteel nog niet heb.

Wat is volgens jullie een must have qua gereedschap? Laat ik eerst maar met de basis beginnen en nu die ibood hunt weer bezig is kan ik misschien nog wel ff wat scoren :+
Jij had toch je MT-09 ingeruild voor een BMW R1200GS? Dan zou ik vooral een Torx set (eenvoudig mag, BMWs hoeven niet zó vaak uit elkaar ;)) en doppenset adviseren. Mijn filosofie is dat je liever een completere set hebt dan een robuustere set, mits alles maar van OK kwaliteit is. Gereedschap wat je veel gebruikt en daardoor sneller verslijt, kan je dan selectief upgraden naar een beter merk/serie.

Verder hangt het natuurlijk af van wélk onderhoud en klusjes je wil gaan doen. Als je nu al weet dat je van je remmerij afblijft hoef je daar geen specifieke tools voor aan te schaffen. En schroom ook niet om gereedschap pas te kopen als je het nodig hebt - maar plan dan wel je klus vooruit. Gereedschap kan best kostbaar zijn, dus zonde om van alles maar op de plank te hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:47:

Gelukkig niet. Is wel het eerste wat ik deed vanochtend.. gordijn open, staat ie nog??

Geen hoes meer voor mij. :+ Stuk beter voor m'n hart.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
noes schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:36:
[...]

BMW R1200GS? Dan zou ik vooral een Torx set (eenvoudig mag, BMWs hoeven niet zó vaak uit elkaar ;))
Torx 9 toch? :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
noes schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:36:
[...]

Jij had toch je MT-09 ingeruild voor een BMW R1200GS? Dan zou ik vooral een Torx set (eenvoudig mag, BMWs hoeven niet zó vaak uit elkaar ;)) en doppenset adviseren. Mijn filosofie is dat je liever een completere set hebt dan een robuustere set, mits alles maar van OK kwaliteit is. Gereedschap wat je veel gebruikt en daardoor sneller verslijt, kan je dan selectief upgraden naar een beter merk/serie.

Verder hangt het natuurlijk af van wélk onderhoud en klusjes je wil gaan doen. Als je nu al weet dat je van je remmerij afblijft hoef je daar geen specifieke tools voor aan te schaffen. En schroom ook niet om gereedschap pas te kopen als je het nodig hebt - maar plan dan wel je klus vooruit. Gereedschap kan best kostbaar zijn, dus zonde om van alles maar op de plank te hebben liggen.
Nee, ik ben diegene die net een MT-09 heeft :9 . Bedankt voor de input, hier heb ik wel wat aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
Leviathius schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:27:
Voor degenen die geïnteresseerd waren in mijn ervaring en bevindingen op de Royal Enfield Himalayan, de video staat inmiddels online 8)

[YouTube: Royal Enfield Himalayan Review 2020 | Motorcycle Geek First Rides]

Als vermogen je geen drol uitmaakt en je waarde hecht aan de historische waarde van het merk, dan is de Himalayan interessant voor je. Anders wellicht beter om te kijken naar de concurrentie als je wat meer vermogen zoekt. (390 adventure heeft bijna 2x zoveel PK's...).
De Honda CB500X Adventure ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
I see what you did there! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Mijn buurman heeft zo'n ding en komt van transalpjes af. Volgens hem de ideale TET fiets, niet zo zwaar en genoeg power om vooruit te komen.
Hij heeft zijne behoorlijk verbouwd en dan ziet ie er toch wel erg tof uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
@kneusteun daarom heb ( ook ) ik voor de Honda CB500X 2016 gekozen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-u-v8o1x6dVqexB89Pebe3uPlj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCZcvAOu4F3RmC7rZl5Yf8vC.jpg?f=fotoalbum_large

En ik was niet de enige.... ; YouTube: I bought a new motorcycle! Start @ 08:24

En die dame heeft 60.000km gereden op de Himalayan en koopt daarna een CB500X ;)

Haar 10dKM review ; YouTube: 10.000 KM Bike review Royal Enfield Himalayan (2018) - BS4

En ; YouTube: Most Memorable Events in 60.000 kilometers of Motorcycling the World

[ Voor 43% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-08-2020 11:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:54

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

@Booyaa
Ring-steek 6-32 set (bevat dus niet alle maten)
Doppenset 6-32 set (bevat dus niet alle maten)
Momentsleutel (let op het bereik, liever een die het lage gebied afdekt en het hoge niet als het niet anders kan)
Inbus/Torx set (maatvoering zie je motor)
Opvangbak voor vloeistoffen
Verschillende maten trechters

Kwaliteit? Als je nu al weet dat je veel zelf wilt gaan doen kies dan voor de betere merken (Gedore, Stahlwille, Beta enz).

En daarna?
Ga los zou ik zeggen, nadeel als je echt los gaat heb je al gauw 2 kasten vol :+

Ollie is aan het verhuizen en zit op 2 kasten, 1 hangkast, 2 stellingen aan gereedschap (niet allemaal motorgereedschap)

[ Voor 0% gewijzigd door ollie1965 op 26-08-2020 11:51 . Reden: typo ]

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Ik ben volgens mij een van de weinige die die itchy boots echt heel slecht trekt....
Maar ik geloof meteen dat het positiever is dan die himalayan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
kneusteun schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:51:
Ik ben volgens mij een van de weinige die die itchy boots echt heel slecht trekt....
Maar ik geloof meteen dat het positiever is dan die himalayan
Dan ben je niet de enige :)

Haar Engels is naar mijn iedee niet om aan te horen. Dat is trouwens wel vaker met Nederlanders die denken Engels te spreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Dan zal Pedro Mota ook wel niet in de smaak vallen ?

https://www.youtube.com/results?search_query=pedro+mota

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Die Pedro Mota kan ik dus helemaal niet trekken, die vind zichzelf veel te goed, dat heeft Itchy Boots naar mijn mening een stuk minder. Maar bij beiden is het beter als ze hun mond houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Booyaa schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:10:

Voor een Yamaha inbus setje en torx, en koop beetje goed spul want Yamaha smeert overal een liter loctite op dus alles zit bikkel vast. Momentsleutel voor de achterwiel moer is handig. Als je echt veel zelf wilt gaan doen zou ik ook een momentsleutel halen voor de lagere Nm’ers

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Pagina: 1 ... 227 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.