Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 226 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.916 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Nice, @TheoZ92, you can choose any colour as long as it's black. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheoZ92
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 12:53
Jolke schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:06:
Nice, @TheoZ92, you can choose any colour as long as it's black. 8)
Haha inderderdaad. Ik wilde eerste zwart metallic aangezien het matte wat duurder was maar ben toch blij dat ik uiteindelijk voor het matte heb gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hkuit schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:29:
[...]
(sorry, op de iPad krijg ik het niet voor elkaar om een plaatje in mijn Tweakers Afbeeldingen-mapje te plempen.
* Tik op het "afbeelding toevoegen icoontje" boven het tekstinvoervak
* Tik op het blauwe +-vakje
* Kies voor "Fotobibliotheek"
* Zoek je foto en tik op "Gereed" (de foto wordt nu geüpload naar Tweakers)
* Na het uploaden selecteer je de foto die je wilt plaatsen
* Tik op "Invoegen"

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Afgelopen weekend een vriend van me op de Street Scrambler laten rijden en die melde me dat de naaf van mijn spaakwiel voor scheef was. Nu heb ik er geen rare dingen mee gedaan en is het me nooit opgevallen. Echter als je het eenmaal gezien hebt...

Echter de velg zelf is helemaal recht, ik kan trillingvrij uren sturen en en losse handjes gaat ie netjes rechtdoor.
Kan het ook zijn dat door het spannen van de spaken de naaf wellicht iets schever is geworden? Waar de naaf door de voorwielas heen gaat is ook prima recht. zit hem de rand waar de spaken door zitten.

Heb het proberen te filmen maar dat valt nog niet mee. Ga morgen toevallig wel naar de dealer voor een garantie geval dus dan kan ie dit meteen bekijken.

Kan het problematisch zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 14:57
TheoZ92 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:01:
Afgelopen week is de ombouw van mijn intruder vs750 klaar.

Voor:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Her en der nog wat kabels wegwerken maar verder ben ik er heel blij mee! :*)
Leuk om weer eens een ombouw projectje voorbij te zien komen. Heb je het met plastidip gespoten of met gewone lak?
Eoghlear schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:06:
Afgelopen weekend een vriend van me op de Street Scrambler laten rijden en die melde me dat de naaf van mijn spaakwiel voor scheef was. Nu heb ik er geen rare dingen mee gedaan en is het me nooit opgevallen. Echter als je het eenmaal gezien hebt...

Echter de velg zelf is helemaal recht, ik kan trillingvrij uren sturen en en losse handjes gaat ie netjes rechtdoor.
Kan het ook zijn dat door het spannen van de spaken de naaf wellicht iets schever is geworden? Waar de naaf door de voorwielas heen gaat is ook prima recht. zit hem de rand waar de spaken door zitten.

Heb het proberen te filmen maar dat valt nog niet mee. Ga morgen toevallig wel naar de dealer voor een garantie geval dus dan kan ie dit meteen bekijken.

Kan het problematisch zijn?
Een spaakwiel is nooit recht. Toevallig maandag mijn spaakwiel laten balanceren en zei de monteur ook nog toen het op het balanceerapparaat gaat: schrik niet, een spaakwiel ziet er altijd uit alsof die krom is (op het apparaat). Belangrijkste is iig dat de spaken nog vast zitten, dit kan je controleren door er met een sleutel tegenaan te tikken.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-09 13:39

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Sinds afgelopen week eigenaar van deze TDM900A uit 2005:

Afbeeldingslocatie: https://tdm-trx-tracer.nl/forums/uploads/monthly_2020_08/large.IMG_78932.jpg.ddee1eff93408e7781f88254ff334b2e.jpg

Ga ik nog wat aanpassingen aan doen (zie https://tdm-trx-tracer.nl...-2005-wat-aandacht-nodig/) maar erg blij mee! :D

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheoZ92
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 12:53
Thoit schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:57:
[...]

Leuk om weer eens een ombouw projectje voorbij te zien komen. Heb je het met plastidip gespoten of met gewone lak?

[...]
De kappen en de tank heb ik laten spuiten met gewone lak. Dit heb ik wel laten doen gezien het zelf mat spuiten erg lastig is om mooi te krijgen zonder clean room. Het blok zelf en de kleine onderdelen heb ik wel zelf gespoten met speciale motorblok spuitverf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Een spaakwiel is nooit recht. Toevallig maandag mijn spaakwiel laten balanceren en zei de monteur ook nog toen het op het balanceerapparaat gaat: schrik niet, een spaakwiel ziet er altijd uit alsof die krom is (op het apparaat). Belangrijkste is iig dat de spaken nog vast zitten, dit kan je controleren door er met een sleutel tegenaan te tikken.
Klopt. :)
Mijn Super Tenere heeft ook spaakvelgen. Officieel zou bij iedere 5000 km de spanning van de spaken gecontroleerd moeten worden. Daarbij zouden de spaken allemaal op 6 Nm aangedraaid moeten worden.
Yeah right.

Eens in de zoveel tijd tik ik er eens tegen met een steeksleuteltje, en zo lang er een heldere toon uit komt blijf ik er af. Nu 55.000 km ermee gereden en nog niet één spaak aangedraaid. Momentsleuteltje en passende dop heb ik wel liggen.
Tegelijkertijd staat internet vol met verhalen over brekende of loszittende spaken, of juist dat de bevestiging waar de spaak in de velg zit uitscheurt. Volgens mij draaien die gewoon te veel aan de spaken; fabrieksfouten daargelaten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 14:51
Ik heb wat verweerde oude Givi zijkoffers op de kop getikt voor als ik af en toe eens meer moet vervoeren of meenemen. Ik zit nu te kijken of ik het de tijd/moeite waard vind om te gaan verven. Nu lijk mij het materiaal PE of HDPE, wat nogal lastig te verven is. Iemand enig idee welk materiaal het is of ervaring met verven. Het lijk mij dat de porositeit toch voor een aardig hechting kan zorgen.
Dit is plaatje van internet, maar de staat is vergelijkbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-IqmiRhtJ2aqsTex41HCptXKXyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBiaRzIBNsByLlCHxccqiRlr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Fohn? Voorzichtig warm maken dan zie je de kleur weer mooi terugkomen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
yozgoesdigital schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:28:
Ik heb wat verweerde oude Givi zijkoffers op de kop getikt voor als ik af en toe eens meer moet vervoeren of meenemen. Ik zit nu te kijken of ik het de tijd/moeite waard vind om te gaan verven. Nu lijk mij het materiaal PE of HDPE, wat nogal lastig te verven is. Iemand enig idee welk materiaal het is of ervaring met verven. Het lijk mij dat de porositeit toch voor een aardig hechting kan zorgen.
[Afbeelding]
Dat ze daar nog geld voor durven te vragen :X Ik heb vorige week mijn koffers met zilveren vlakken met plastidip gespoten. Goed ontvetten en je kan het direct spuiten. Is het niet goed gelukt, trek je het er zo weer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Als hij zo vergrijsd (oud?) is, is hij dan ook niet een deel van zijn flexibiliteit kwijt waardoor hij nogal kwetsbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
Haha ja ze zijn niet de mooiste meer en maar voor die paar keer dat ik het gebruik maken de looks mij niet zo uit. Het leek me vooral een grappig klusje. Fohn en plastic dip zijn nog wel leuke om eens mee te testen. Alhoewel plastic wellicht weer overdreven is wat het hoeft niet terug in originele staat.
@lolgast normaal zou (HD)PE redelijk stabiel moeten zijn, ook in uv, maar gezien de staat van verkleuring begon ik daarom te twijfelen. Als het PVC zou zijn wel bang zijn voor stoten en breken (met daarbij potentieel scherpe punten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

De buitenlaag zal altijd verouderen, als het dik genoeg is en materiaal is van voldoende kwaliteit zal hij zijn stevigheid niet zo snel verliezen. :) Na het fohnen kun je hem ook eens goed voeden met een trim restorer en dan even wegleggen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Of gewoon inspuiten met cockpitspray :Y :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
yozgoesdigital schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:56:
Haha ja ze zijn niet de mooiste meer en maar voor die paar keer dat ik het gebruik maken de looks mij niet zo uit. Het leek me vooral een grappig klusje. Fohn en plastic dip zijn nog wel leuke om eens mee te testen. Alhoewel plastic wellicht weer overdreven is wat het hoeft niet terug in originele staat.
@lolgast normaal zou (HD)PE redelijk stabiel moeten zijn, ook in uv, maar gezien de staat van verkleuring begon ik daarom te twijfelen. Als het PVC zou zijn wel bang zijn voor stoten en breken (met daarbij potentieel scherpe punten)
Plastidip is geen plastic maar een soort vloeibare rubber.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
lolgast schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:45:
Of gewoon inspuiten met cockpitspray :Y :9
Met wat? Ik ben geen piloot. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:48

mphilipp

Romanes eunt domus

SmurfLink schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:50:
[...]
Je zou het vloeibare wrap kunnen noemen. Ooit bedacht als een antislip coating voor gereedschap, maar als je het dun spuit, ook bruikbaar als een soort wrap. Ook weer makkelijk te verwijderen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
SmurfLink schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:50:
[...]

Precies het is inderdaad een vloeibaar rubber. Voordeel is dat het langer zal blijven zitten dan cockit spray, dat is er vaak na een regenbui weer vanaf. Je zou bijv. ook nog banden zwart spul kunnen proberen, dat blijft vaak langer zitten dan cockpit spray of bumper spray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:34
Joopieboy schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:31:
Fohn? Voorzichtig warm maken dan zie je de kleur weer mooi terugkomen. :)
En direct erna insmeren met olijfolie of zonnebloemolie !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

mphilipp schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

Je zou het vloeibare wrap kunnen noemen. Ooit bedacht als een antislip coating voor gereedschap, maar als je het dun spuit, ook bruikbaar als een soort wrap. Ook weer makkelijk te verwijderen.
Als je het dun spuit is het juist niet makkelijk te verwijderen. Paar lagen is wel noodzakelijk om het makkelijk weer te kunnen verwijderen.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
mphilipp schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

offtopic:
Vloeibare wrap, das toch de ochtend na tortilla's? :+

Vind t altijd maar raar spul, zag op mn werk nog wel eens mensen die hun velgen lieten plastidippen. 1 keer door de wasstraat en je kon opnieuw beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Frans92 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:05:
[...]
Als je het dun spuit is het juist niet makkelijk te verwijderen. Paar lagen is wel noodzakelijk om het makkelijk weer te kunnen verwijderen.
Inderdaad, dat bedoelde ik: dun opspuiten en dan meerdere lagen.
Oorspronkelijk was het dus als rubberen grip voor gereedschap enzo bedoelt. Dan doop je de steel van je hamer in een bak met dat spul (vandaar de naam dip) en heb je een rubberen grip. Als het dik opgebracht wordt, is het niet zo mooi. Dunne laagjes is wat strakker. Maar het blijft wel een beetje rubber achtig aanvoelen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:58
Strakker is beter.

@Vrijdag waar blijf je????

Gisteren mijn radiator bescherming binnen gekregen. Net spul van evotech, waar ze wat minder goed in zijn is het produceren van duidelijke handleidingen. Gelukkig was er een Italiaan zo lief geweest om een filmpje te maken en op joetoep te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
NLDViane schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:07:
[...]

offtopic:

Vind t altijd maar raar spul, zag op mn werk nog wel eens mensen die hun velgen lieten plastidippen. 1 keer door de wasstraat en je kon opnieuw beginnen...
Ik gebruik het dan ook alleen maar voor cosplay props, het werkt een stuk makkelijker dan worbla. :+ Voor m'n motor zou ik toch inderdaad wel andere opties gebruiken. Iets wat inderdaad wat meer kan hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:02

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:11:
Strakker is beter.

@Vrijdag waar blijf je????
Ik ben mijn 🐼 punten aan het tellen. Dat zijn er inmiddels al hééél vééél ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
NLDViane schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:07:
[...]

offtopic:

Met borstels haal je het er inderdaad wel vanaf. Alleen hogedruk moet het tegenkunnen. Ik heb het juist gebruikt omdat je met een wrap vaak luchtbellen krijgt, wat ook weer niet mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:17:
[...]

Ik ben mijn 🐼 punten aan het tellen. Dat zijn er inmiddels al hééél vééél ;(
Nog steeds meer dan die 2 panda's in Ouwehands? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
SmurfLink schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:37:
[...]

https://www.ouwehand.nl/nl/nieuws/reuzenpandajong-geboren

Beetje bij de tijd blijven he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
/r/woosh

dat was de hele grap.. daarom heeft hij meer pandapunten dan die twee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 06:58
SmurfLink schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:43:
[...]

/r/woosh

dat was de hele grap.. daarom heeft hij meer pandapunten dan die twee. :+
Doe dat even in het panda punten topic ja..

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:37:
[...]

Ik heb er meer dan dat er van die rotbeesten op deze aarde rondlopen :+ :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7hXojLZk2sJiIG2AtPrT12YtMc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/knV6scSr8emlChsJcLbQDa2o.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuTYfpP9MHmNktPRo3HFXbXMgms=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zm23FEIyzlmuR9ptDMp2i2Ye.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfIgWNBLRqJ5mn7SwvTT0jVB5FQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Rd8NZY8CUnzLHf9oTV09pkpz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gv0KYslFe3ZOEp58ACVwuRbWVrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HaHwo2uccbpmeZw4QNbpZH2H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlbgN-jHvljtRBXNBXNln7jisnA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fT2xghwyWgOmiwKfEwtuW4zv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsZ3Z42IpsMArHY69n8fYKy106g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tSE7xyvZz8N0g09K5L9HcSbY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGrt-HYB62hp6Xqypi3NGwcpqSk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3NsSElXASvulVdwI5irLtP7C.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSy0ieRUqnW2CNjStkk9Q5gwk-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugf3tR9FTQh2Y1WHZKxFspcr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E329zlxBWYc2cH3cmduIhVGfYJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBMPcBsYz5f0qLjd0nUfzeDt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ql0kGq4fK5N-5NEjZIKOAqGrmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bzFDqdLwSGPYXr0rFj6W21bq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pkyal4VGANRa7IwqYHxhqQ7EO2Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aOz1rnAg35lJcS2bBYXqeDm6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MjXVvJ4q21iRm4Aef-J3JARO8Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gKtDgAlY9Iy2tGP4jvbFUQiM.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4VcHJ9d5CoBnx4M1yPTpoQ75sM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M7QMsO9qtdlO5zliTMC4ZKT4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FyKIu5NoXIMOhIfO6BIaFQX55x0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAa732Gczd5itQaiqG3UPgB5.jpg?f=fotoalbum_large

Ohja, het is vrijdag inderdaad.

[ Voor 40% gewijzigd door Vrijdag op 21-08-2020 12:07 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GVD ... Wéér m'n hele datadatabundel voor de rest van 't jaar in één post van @Vrijdag er door gestookt!!

:( :X

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb ooit de koffers van mijn oude BMW RT wit geverfd. Eerst schuren (duh!) en dan kunststofprimer erop. Uiteraard 2 lagen en tussendoor ook met fijn opschuren. Om af te lakken heb ik gewoon een lakrollertje gekocht en heb dat daarmee gedaan. Fijn kwastje erbij houden voor de moeilijke hoekjes (die eerst doen). Ging perfect. Mooi strak. Spuiten is leuk als je het kan en de ruimte ervoor hebt. Kost je een paar avondjes of een weekend. Valt allemaal reuze mee, vooral als je het resultaat ziet. Hij is weer als nieuw. Zou makkelijk zijn als je weet hoe de deksel eraf kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Dat was een erg snelle Alt tab, schoonmaker liep precies achter mijn bureau langs toen @Vrijdag zijn post in beeld kwam _O-

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Thoit schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:25:
[...]

Met borstels haal je het er inderdaad wel vanaf. Alleen hogedruk moet het tegenkunnen. Ik heb het juist gebruikt omdat je met een wrap vaak luchtbellen krijgt, wat ook weer niet mooi is.
Ik ben er ook achter dat het niet zo goed tegen benzine kan :+

Maar verder ben ik er ook tevreden over. Het is makkelijker dan met verf spuiten en het resultaat is heel gaaf vind ik zelf. Op mijn MT07 heb ik de 'paars metallic' delen gespoten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8tVuXbQrNaGu-9wYyUcmBzDeD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V09aFdfhtk0wLq3szIxFMlJk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door EBOOZ op 21-08-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@EBOOZ Wat van type verf heb je gebruikt voor de 2 koelpijpen? Bij die van mij begint de fabrieksverf als het ware af te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Nu online
Uuuh, niets :) Ik heb niets anders verbouwd dan de plastidip, stickers en de Akrapovic eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
EBOOZ schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:10:
[...]

Ik ben er ook achter dat het niet zo goed tegen benzine kan :+

Maar verder ben ik er ook tevreden over. Het is makkelijker dan met verf spuiten en het resultaat is heel gaaf vind ik zelf. Op mijn MT07 heb ik de 'paars metallic' delen gespoten:
[Afbeelding]
Klopt, op de tank zou ik het niet doen, of je moet héél voorzichtig zijn met tanken. Maar zelfs dan nog komt er altijd wel wat op. Voor de koffers is het ook ideaal, mocht ik het ook ooit moeten verkopen en iemand wil het weer origineel hebben dan heb je het er ook zo vanaf gehaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 21:16

tim427

Turbulence!

Ik heb mijn vriendin zo gek gekregen om een keer een motorvakantie te doen 8)
Vriendin rijdt geen motor -> moet dus mee als bagage achterop, maar met een vakantie wil je toch het e.e.a. aan spulletjes meenemen en eventueel met een topkoffertje een extra rugsteuntje creëren.

De prijzen variëren echt enorm… :/ iemand tips?
BMV F650GS (paralel twin 2011)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMOPLSCptt1yGRA0BIY3BF5gM5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtOqrPWtZSPhekpNDQZVOVrj.jpg?f=fotoalbum_large

Zat zelf al te kijken naar wat goedkopere/minder fancy aluminium bakken en/of zakken van Bagtecs, maar alle tips zijn welkom :Y) !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
tim427 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:24:
Ik heb mijn vriendin zo gek gekregen om een keer een motorvakantie te doen 8)
Vriendin rijdt geen motor -> moet dus mee als bagage achterop, maar met een vakantie wil je toch het e.e.a. aan spulletjes meenemen en eventueel met een topkoffertje een extra rugsteuntje creëren.

De prijzen variëren echt enorm… :/ iemand tips?
BMV F650GS (paralel twin 2011)
[Afbeelding]

Zat zelf al te kijken naar wat goedkopere/minder fancy aluminium bakken en/of zakken van Bagtecs, maar alle tips zijn welkom :Y) !
Wij nemen waarschijnlijk juist i.p.v. topkoffer, bagagerollen mee. Vorig jaar op vakantie een kleinere gekocht en op topkoffer gebonden. Daarna een grotere kado gekregen, beide gaan we dit jaar gebruiken op vakantie. Kost namelijk een heel stuk minder dan koffers en je kan het vaak ook makkelijker mee naar binnen nemen dan een koffer (tenzij je er binnentassen in hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:30

Secsytime

Automagisch

Vrijdag schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Ik heb er meer dan dat er van die rotbeesten op deze aarde rondlopen :+ :')

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ohja, het is vrijdag inderdaad.
Ik zag zostraks nog een mooi exemplaar in het wild, alleen rijden kon ze niet.. als een dweil door alle bochten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
mphilipp schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:34:
[...]

Ik heb ooit de koffers van mijn oude BMW RT wit geverfd. ...Zou makkelijk zijn als je weet hoe de deksel eraf kan.
Enige idee wat voor materiaal dat was?
tim427 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:24:

Met zijn 2-en plus bagage lijkt mij dat je met volgestouwde topkoffer met eventueel nog van alles op en aangebonden wel krap. For the 650 GS twin kan je geloof ik dezelfde zij dragers instaleren als voor de 800 GS. Daar zijn de afgelopen maanden maar weinig houders van op markplaats geweest en als ze langskwamen vond ik ze vaak nog best aan de prijs (75% nieuwprijs). Wellicht dat het aanbod wat meer wordt na zomer seizoen.

[ Voor 17% gewijzigd door yozgoesdigital op 21-08-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Secsytime schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:22:
[...]

Ik zag zostraks nog een mooi exemplaar in het wild, alleen rijden kon ze niet.. als een dweil door alle bochten. :+
Zo zie ik ze hier ook wel eens. Maar dat is logisch, want dat zijn lessers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 21:16

tim427

Turbulence!

yozgoesdigital schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:23:

[...]

Met zijn 2-en plus bagage lijkt mij dat je met volgestouwde topkoffer met eventueel nog van alles op en aangebonden wel krap. For the 650 GS twin kan je geloof ik dezelfde zij dragers instaleren als voor de 800 GS. Daar zijn de afgelopen maanden maar weinig houders van op markplaats geweest en als ze langskwamen vond ik ze vaak nog best aan de prijs (75% nieuwprijs). Wellicht dat het aanbod wat meer wordt na zomer seizoen.
Klopt! Zit al een tijdje te kijken links en rechts, maar tweedehands markt gebeurt weinig voor mijn motor.

Zat eventueel te denken aan een panniers rack als deze; https://heavyduties.ro/pr...700-650-gs-panniers-rack/ en dan wat tassen erop/eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:11
Thoit schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:23:
[...]

Klopt, op de tank zou ik het niet doen, of je moet héél voorzichtig zijn met tanken. Maar zelfs dan nog komt er altijd wel wat op. Voor de koffers is het ook ideaal, mocht ik het ook ooit moeten verkopen en iemand wil het weer origineel hebben dan heb je het er ook zo vanaf gehaald.
Als je een plastic tank hebt (tegenwoordig wel veel motoren) is het sowieso een ding toch? plastic ademt en dan staan er vrij vlot blaasjes in je wrap. Of is dat probleem inmiddels verholpen met ademende wrap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Plèstik :+
Geen idee.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

I've played enough GTA...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_5fcv3huS5JCBzOWSIubF33lYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XaaxUxlACE3XPj60sUXhLmpW.png?f=fotoalbum_large

Aangezien ik dit niet vanuit het Meander* post... Toch maar niet gedaan ;)

Even op en neer geweest naar HK, dempert zit mooi op de plek. Maar ik had hem voor op straat wel behoorlijk hardcore afgesteld.

Achja, life's too short for softcore O-)

Toegegeven: terugweg was een stukje comfortabeler.

Maar toen ik daar was zag ik dat m'n kenteken waterpas stond. Wat raar als de motor op de zijstandaard staat. Dus na 2 jaar in de kast te hebben gelegen nu maar die taartschep er af en het kenteken met bouten er doorheen bevestigen.

*krankenhaus

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
tim427 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:46:
[...]

Klopt! Zit al een tijdje te kijken links en rechts, maar tweedehands markt gebeurt weinig voor mijn motor.

Zat eventueel te denken aan een panniers rack als deze; https://heavyduties.ro/pr...700-650-gs-panniers-rack/ en dan wat tassen erop/eraan.
Zelf voor de SW mototech gegaan. Deze heeft adapters sets voor verschillende typen koffers. Ik had het idee dat de heavy duties alleen voor eigen koffers paste of je moet weer zelf gaan klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04:28
[Afbeelding]
Ik zou het eens proberen met Owatrol Polytrol.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 07:32

Ktenolix

Pijlsnel

Oké het is me gelukt om een nieuwe kettingset te monteren (wiel ging erg makkelijk weer in de achterbrug *ahem* :p ) maar nu heb ik het volgende ‘probleem’: ik hoor ratelgeluid bij het draaien van het achterwiel. Ik vermoed dat dat gewoon het geluid is van de ketting die over zo’n richeltje/geleider op de achterbrug gaat (zo net voor het voorste tandwiel) maar wilde even jullie mening horen :) ook klinkt het alsof de remblokken lichtjes over de remschijf schuren.

Is dit normaal? :+

Heb de ketting na het maken van het filmpje goed ingesmeerd maar hoorde het daarna nog steeds.

[ Voor 7% gewijzigd door Ktenolix op 21-08-2020 19:22 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 09:43
Ktenolix schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:21:
Oké het is me gelukt om een nieuwe kettingset te monteren (wiel ging erg makkelijk weer in de achterbrug *ahem* :p ) maar nu heb ik het volgende ‘probleem’: ik hoor ratelgeluid bij het draaien van het achterwiel. Ik vermoed dat dat gewoon het geluid is van de ketting die over zo’n richeltje/geleider op de achterbrug gaat (zo net voor het voorste tandwiel) maar wilde even jullie mening horen :) ook klinkt het alsof de remblokken lichtjes over de remschijf schuren.

[YouTube: Ratelgeluid ketting]

Is dit normaal? :+

Heb de ketting na het maken van het filmpje goed ingesmeerd maar hoorde het daarna nog steeds.
Lijkt mij geen probleem.. het spul moet allemaal nog beetje op elkaar inslijten. Ketting vooral niet te strak zetten en komende km's de spanning in de gaten houden.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 09:27
@Ktenolix die geluiden klinken redelijk normaal. NIet zo goed te zien op het filmpje, wat is de kettingspanning? Zoals @mr_zippey hierboven ook zegt ook opletten dat de boel niet te strak staat.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

@Chakotay @mr_zippey de kettingspanning zit rond 25 mm. Aanbevolen is 20-30mm :) Zal het in de gaten houden, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Ktenolix terwijl hij op de bok staat, of onder belastig? Wil nogal eens schelen, terwijl de ene motor de benodigde spanning belast, en de andere het juist onbelast aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

[...]
Op kunststof staat altijd een merkje welk materiaal het is. Ik gok op de onderkant of binenkant van de deksel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Chakotay schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:26:
@Ktenolix terwijl hij op de bok staat, of onder belastig? Wil nogal eens schelen, terwijl de ene motor de benodigde spanning belast, en de andere het juist onbelast aangeeft.
Ik heb gemeten op de bok, volgens mij was dat ook wat het handboek aangaf. Ik zal eens checken. Goed dat je het zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
gwystyl schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:04:
[...]

Op kunststof staat altijd een merkje welk materiaal het is. Ik gok op de onderkant of binenkant van de deksel
Ja ik had al gekeken, maar ik denk dat koffers nog uit het pre-label tijdperk komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

Taartschepectomie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hj5FvmTLi1Z5W7q1eF0haaZHQ3U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FjRFrb3tMi6N3WIRR3XnOi5x.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pimkEjS9XHsJ6vtjNweu7_XJms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ieGwsJNaMyQxEa2fobM97omm.png?f=user_large

Draadjes...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLhhlxWwIZopM8FFWiU6L-Rjh3U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ec89zZhdTPXoMUNXclhNL5Ed.png?f=user_large

Echt tof van ze dat ze geen handleiding of zo bijgevoegd hadden :o Maar inderdaad in principe gewoon omkeerbaar naar origineel. Trouwens de beloofde reflector zag ik ook niet...

Maar het werkt allemaal en zit stevig vast. Zelfs nog de originele reflector weten te plaatsen. Staat wel een beetje onder een hoek die wellicht nadere inspectie minder doorstaat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bzc8THFAXsPmo5Z3vDBMQGWY6sk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Eoe0SBpvdjQPpkH3bf9ZGnJV.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBcURZZvrdyytIOArNwNN351ong=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9mpXcWR4KrhbmwvM1VKU8Jto.png?f=user_large
sorry Blom... maar sponsoring is ook niet gratis he :P

Wel nog per ongeluk een redelijk duur kwakje achtergelaten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QA8gpRF7RxW9xPQ9O7PHI-7suQ4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AkZb6SEnU8W2rWxY8xQm4Tsr.png?f=user_large

Triumph surprise: raw en plaatverlichting werkt pas als ze alle drie aangesloten zijn. hekjeHartverzakking.

Straks richting Lelystad, voor het eerst onverzekerd rondjes rijden met de striple. Valbescherming is net niet op tijd binnen...

Lol wtf het is nog maar zaterdag 8)7 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 22-08-2020 11:44 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
[...]

Je hebt gelijk. Ik merkte er rijtechnisch ook niets aan. Optische stoort het alleen nog.
Ze hebben gisteren onder garantie van Triumph de hele kabelboom vervangen zodat alle knipperlichten weer werken. Prima gemaakt door de dealer.

In 1 ruk naar huis gereden en hem uitgezet. Toen ik hem naar binnen wilde rijden, niets meer. Gaat op contact, brandstof pomp draait, staat in de neutraal, koppeling in en drukken op de startknop voor die mooie britse roffel. Niets. Extra gekeken of de standaard helemaal in is, dodemansknop kan het niet zijn want das de startknop tevens.

Fiets in de 1e versnelling gezet, wat op een neer geduwd, nog een keer proberen. Niets. Alle zekeringen maar nagekeken, allemaal in orde.

Wat mis ik mogelijk nog? (ook al gebeld, Blom komt hem halen maandag maar ik wil er wel zeker van zijn dat ik alles gedaan heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:11
Jiffy schakelaar?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Vandaag een rondje op de crf1100 Africa twin gedaan, wat is dat een heerlijke motor en tot nu toe wel de beste kans hebber om mijn mt10 te vervangen, test rit is helaas altijd wat te kort om echt alles te testen maar kwam wat leuke features tegen, zoals zelf cancelling knipperlichten en als je echt hard moet remmen gaan de alarmlichten vanzelf aan.

Heb de normale versie geprobeerd omdat ik niet weet of ik wel een DCT wil dus mocht ik echt serieus worden misschien die ook maar eens proberen.

De motor voelde verrassend wendbaar ondanks de 226Kg die hij zou moeten zijn Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKFAt9laOjwLumCDOGg8CMQ-cBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HyMMfTlXiClMWwhmqaGQa84l.jpg?f=fotoalbum_large

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Eventueel de koppeling schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Streepje schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:06:
[...]en als je echt hard moet remmen gaan de alarmlichten vanzelf aan.
[...]
Hoe 'enthousiast' reageert dat, komt het met de ABS mee, of eerder al? Ik heb zoiets een keer op een VW Golf gehad. Als je daar wat sportief een dijkweggetje mee reed ging bij elke bocht de hele kerstboom aan, flink irritant.

De reactie van de VW-dealer toen ik kwam vragen of dat instelbaar is, was overigens voor mij ook meteen de laatste keer dat ik bij een VW-dealer kwam, "dat kunnen we wel, maar dat doen we niet!" |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwNTj2f6W7hzlA937KXB6Sfiab8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lU3TGuDZfrmkX9pnX2YImVyM.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de mensen hier die nog wel eens TETTEN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:52

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

steveman schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:36:
Maar het werkt allemaal en zit stevig vast. Zelfs nog de originele reflector weten te plaatsen. Staat wel een beetje onder een hoek die wellicht nadere inspectie minder doorstaat?
Bij het verwijderen van mij taartschep had ik ongeveer dezelfde hoek, ca. 45 graden dus. Da’s volgens de regeltjes niet ok (30 gr toegestaan) maar ik heb geen idee of daar naar gekeken wordt. Voor alle zekerheid heb ik hem teruggezet naar ca. 35 gr.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Lodo schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:27:
Ik heb een update, Motorbanden Quickservice geeft aan dat het een uurtje werk is a 75 euro, klinkt top.

Ga daar dus heen om de achterschokbreker te laten installeren. Bedankt @Frans92!

Hartstikke bedankt voor alle tips en adviezen.
Echt top service hier, zeer vriendelijk en hebben goed werk geleverd, kan iedereen aanraden om hier eens langs te gaan.

Ander dingetje, heeft iemand nog tips omtrent het wassen van je motor in een wasbox? Is het wenselijk om de motor daarna ff in de siliconenspray te zetten bv?

Wel ff remmenreiniger daarna uiteraard :+

[ Voor 3% gewijzigd door Lodo op 22-08-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Chakotay schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:38:
[...]

Hoe 'enthousiast' reageert dat, komt het met de ABS mee, of eerder al? Ik heb zoiets een keer op een VW Golf gehad. Als je daar wat sportief een dijkweggetje mee reed ging bij elke bocht de hele kerstboom aan, flink irritant.

De reactie van de VW-dealer toen ik kwam vragen of dat instelbaar is, was overigens voor mij ook meteen de laatste keer dat ik bij een VW-dealer kwam, "dat kunnen we wel, maar dat doen we niet!" |:(
Dat durf ik niet te zeggen maar bij lage snelheden deed hij het niet en had helaas niet zoveel tijd om het echt goed te proberen

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Lodo schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:04:
[...]

Echt top service hier, zeer vriendelijk en hebben goed werk geleverd, kan iedereen aanraden om hier eens langs te gaan.
(y)
Ander dingetje, heeft iemand nog tips omtrent het wassen van je motor in een wasbox? Is het wenselijk om de motor daarna ff in de siliconenspray te zetten bv?

Wel ff remmenreiniger daarna uiteraard :+
Siliconenspray? Remmenreiniger??
Wat dacht je van gewoon wassen met (auto)shampoo of eventueel een specifieke motorreiniger om de vliegjes wat makkelijker te verwijderen? En daarna gewoon weer rijden, genieten en vies maken. :+

On another note: ik was de verlichting aan het controleren omdat ik morgen naar het schwarzwald vertrek. Kom ik er achter dat het remlicht schakelaartje van de voorrem begint te slijten. Ik hoor het contactje schakelen, en pas een paar mm verder gaat het licht ook daadwerkelijk aan. Even uitvoerig getest: dan schakelt en brandt het licht ook wel betrouwbaar.
Alsnog maar direct een nieuw schakelaartje besteld mbv het Yamaha nummer.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Ja, dacht ik ook aan. Echter moet ik even kijken waar ie zit. En of dat te omzeilen is.
Er schijnen modellen met een magneet versie en zonder te zijn. En die magneet schijn nog wel eens te verdwijnen. Dat verklaart misschien het probleem want ik zie deze niet zitten :)

Dat zou wel erg simpel zijn. Verklaart wellicht ook de hoeveelheid sensor omzeilkits.

[ Voor 38% gewijzigd door Eoghlear op 22-08-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Streepje schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:24:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen maar bij lage snelheden deed hij het niet en had helaas niet zoveel tijd om het echt goed te proberen
@Chakotay ook even taggen.

Vanaf 50 per uur treed het in werking (bij remhendel los gaan ze weer uit) en gebeurt al voordat de ABS ingrijpt. Op een circuit zul je de lampen dus vaak genoeg zien knipperen :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:16:
[...]

(y)

[...]

Siliconenspray? Remmenreiniger??
Wat dacht je van gewoon wassen met (auto)shampoo of eventueel een specifieke motorreiniger om de vliegjes wat makkelijker te verwijderen? En daarna gewoon weer rijden, genieten en vies maken. :+

On another note: ik was de verlichting aan het controleren omdat ik morgen naar het schwarzwald vertrek. Kom ik er achter dat het remlicht schakelaartje van de voorrem begint te slijten. Ik hoor het contactje schakelen, en pas een paar mm verder gaat het licht ook daadwerkelijk aan. Even uitvoerig getest: dan schakelt en brandt het licht ook wel betrouwbaar.
Alsnog maar direct een nieuw schakelaartje besteld mbv het Yamaha nummer.
Ja deed ik bij de crosser altijd. Afspuiten en dan helemaal in de siliconenspray zetten, uiteraard daarna ff je remschijven schoonmaken met remmenreiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Weer wat geleerd. Ik kende het niet in ieder geval.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:33
Gisteren terug gekomen van de vakantie met het zijspan ruim 3200km in 2,5 week tijd.

En vanochtend om 9 uur vertrokken en 390km met de Goldwing 1800 naar de motorschuur gereden (met omwegen ;) )Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydUfVasFQIsGfXarunoreJCx7Tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OsbxhbN2uACeqyAVhxnvFmpw.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
Vrijdag schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:39:
[Afbeelding]

Voor de mensen hier die nog wel eens TETTEN ;)
Afbeeldingslocatie: https://pics.me.me/ridder-bauknecht-ridder-wie-is-die-oude-man-tetten-i-2664147.png
timmie271 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:39:
[...]

@Chakotay ook even taggen.

Vanaf 50 per uur treed het in werking (bij remhendel los gaan ze weer uit) en gebeurt al voordat de ABS ingrijpt. Op een circuit zul je de lampen dus vaak genoeg zien knipperen :P
Hmm, jammer. Ik snap het nut als veiligheidsfeature, maar het moet geen kerstboom worden bij 'normaal' rijgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 16:40
Misschien kan ik het hier wel kwijt. Een vriend van mij heeft de Cardo Packtalk slim en ik de Cardo Freecom 4+. Super tevreden over. Intercom was kraak helder. Tot afgelopen weekend.

Uit het niets is het bereik stukken minder en zit er constant een lichte kraak doorheen! Meer mensen hier last van? We hebben allebei gelijk de laatste software update gedraaid, maar dat mocht niet baten!

Niet relevant misschien maar wel grappige info. De ene rijdt een Hypermotard 950sp met een iPhone en ik rijd een MT07 met Galaxy S10

[ Voor 15% gewijzigd door Dubrillion op 23-08-2020 11:40 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:58
In Mei een nieuwe mp3 gekocht als mooie alternatief voor het niet hoeven halen van een motorrijbewijs, na 2 maanden verkocht omdat het toch allemaal veel te tam was en besloten om toch mijn motorrijbewijs te gaan halen.

Gisteren had ik een Try the bike, nog nooit op een schakelbrommer gereden dus het schakelen was wel echt even wennen zeg!

In een uurtje vooral schakelen tussen 1 en 3, halve draai maken (dat valt nog niet mee zeg!) stapvoets rijden en noodstops maken.

Try the bike zou eigenlijk 2 uur duren maar is dus in 2e gisplitst omdat dit zo beter uit kwam voor de instructeur.

Deze rijschool heeft een wachtlijst van een aantal weken. Ben benieuwd wanneer ik dan echt mag beginnen :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

schumi1986 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:26:
In Mei een nieuwe mp3 gekocht als mooie alternatief voor het niet hoeven halen van een motorrijbewijs, na 2 maanden verkocht omdat het toch allemaal veel te tam was en besloten om toch mijn motorrijbewijs te gaan halen.
Been there, done that. Nu vier jaar geleden zelfde keuze gemaakt en toen in de herfst gaan lessen. Voordeel: kortere wachttijden voor examens en al ervaring met minder weer, nadeel: het rijden in regen, kou en in het donker. :P

Inmiddels bijna 100.000 km erop zitten en geen moment spijt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Wat zouden jullie doen in de volgende situatie:

Ik reed vanmiddag (met de auto, donderdag pas examen :P) op de snelweg en belandde in een 'wolkbreuk'. Zo'n type regenbui die de ruitenwissers maar net aankunnen en je eigenlijk gewoon de schim van je voorganger gaat volgen. Je wordt op dat moment als motorrijder natuurlijk vrijwel onzichtbaar voor het overige verkeer (en je eigen zicht wordt natuurlijk ook een stuk minder, waardoor anticiperen lastig(er) wordt).

Wat doe je extra/anders om te zorgen dat je niet over het hoofd gezien wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De laatste keer dat ik midden in zo'n extreme wolkenbreuk zat, begonnen de auto's echt als enorme pussies te rijden, terwijl ik blijkbaar nog veel meer zag. Reden voor mij om in ieder geval sneller dan de auto's te gaan rijden, zodat ze je niet achterop komen. Je hebt dan natuurlijk alleen nog wel de auto's die wellicht nóg harder dan jij rijden (bepaalde types in BMW's/Audi's ofzo :+), maar aan de andere (langzame) auto's te zien zullen dat er niet veel zijn geweest :P

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 23-08-2020 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap