Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 225 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.912 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:11
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:16:
[...]

Qué? Ik trek blind een 600 uit elkaar. Modellen daarboven iets minder :P. Wat is de vraag?
Er was alp geroepen dus ik denk ik roep u erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:48

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:39:
[...]
Ik ben heel blij dat er dat soort mensen zijn, kan je een gebruikte motor kopen die zo goed als nieuw is :D
Inderdaad. Ik ben ook erg blij met mijn 'tweedehandsje' van 2 jaar oud met maar 3400km op de teller. Inmiddels heb ik dat bijna verdubbeld met een weekje Duitsland. Gelukkig staat mijn motor nu binnen in de parkeergarage, wat een heel stuk scheelt heb ik gezien met die GSA. Zelfs onder een afdakje wordt ie toch nat en vuil waait erin. Het wordt er allemaal niet beter op. Alleen moet ik een handige oplossing vinden om 'm af en toe een sopje te geven. Eens kijken of ik iemand in de buurt met een tuintje en tuinslang kan vinden waar ik 'm van tijd tot tijd in bad kan doen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:46
DrivinUCrazy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:00:
Die discussie (over aantal kilometers die iemand rijdt) hadden we gisteravond toevallig ook.

Laatst een rit gereden waarbij er een aantal per jaar nog niet aan de 2000 km per jaar kwamen. Toen beredeneerden we dat gisteren:
- Een jaar heeft 52 weekenden.
- Stel, de helft van het jaar is het écht goed weer en warm genoeg volgens hun definitie*. --> 26 weekenden beschikbaar.
- Het thuisfront wil in het weekend ook nog wat quality time, en "de vrouw des huizes" staat toe dat meneer de helft van de tijd (velen zijn minder begripvol ;) ) op pad gaat, en dan heb je ook nog wat geschikte rijdagen waarop iemand andere verplichtingen heeft --> pakweg 10 weekenden over.

Omdat die mensen al niet zo regelmatig rijden, hebben ze ook geen zitvlees gekweekt. Een rit van 200km is dan al heel wat.
En voila: 10x per jaar, maximaal 200 km = 2000km max per jaar.
En tóch hebben ook die mensen plezier aan hun hobby. Iedereen beleeft het alleen heel anders.

*: Mijn definitie is "geen gladheid, niet te veel pekel op de weg, en geen stromende regen. Buitjes zijn geen probleem". Dan heb je een veel groter window wanneer je gaat rijden.
Tegelijkertijd rij ik een rit van 200km alleen voor speciale gelegenheden. Anders trek ik er mijn motorpak niet voor aan. Als ik ga rijden wil ik ook niet voor een bepaalde tijd weer thuis zijn: dan kan ik tenminste de hele dag zonder op de tijd te letten op pad.
Hey, dit gaat over mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

Je zou eens moeten kijken bij Harleys die hebben rustig 3000 - 10.000 km in 10 jaar, zien er dan ook werkelijk als nieuw uit en als het geen import is klopt die km stand vaak ook nog. De prijzen die de dealers voor zo'n fiets vragen ligt dan ook dicht bij de nieuwprijs.

De vorige eigenaren zitten dan ook in de categorie, kijken/poetsen/kijken/poetsen en naar een HD meeting om badges en pins te verzamelen.

* botoo heeft er in twee maanden 4000 km opgezet en één keer de Harley afgespoeld :+

Overigens is er ook een categorie 'low mileage' Harleys die er ook 'als nieuw' uitzien wat dan weer niet zo gek ik omdat die als schade-motor geimporteerd zijn (US schade veilingen) en daarna opgeknapt. Zo'n Harley zou ik dan weer niet willen hebben (ook al zitten er ook daar prima exemplaren bij).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

Ja, blijf allemaal vooral maar in het weekend rijden :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 13:37
Ja, eindelijk weer eens fanpost van het CJIB! *O* Ow wait... :(

Ben ik ook weer een keer in NL met de motor na 10 jaar, maken ze meteen foto's van me. Ik ben duidelijk gewend (verwend?) in Duitsland aan voren geflitst worden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 14:57
mphilipp schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Inderdaad. Ik ben ook erg blij met mijn 'tweedehandsje' van 2 jaar oud met maar 3400km op de teller. Inmiddels heb ik dat bijna verdubbeld met een weekje Duitsland. Gelukkig staat mijn motor nu binnen in de parkeergarage, wat een heel stuk scheelt heb ik gezien met die GSA. Zelfs onder een afdakje wordt ie toch nat en vuil waait erin. Het wordt er allemaal niet beter op. Alleen moet ik een handige oplossing vinden om 'm af en toe een sopje te geven. Eens kijken of ik iemand in de buurt met een tuintje en tuinslang kan vinden waar ik 'm van tijd tot tijd in bad kan doen.
Parkeergarage is inderdaad gunstig omdat daar vaak een afzuiging inzit. Een oude garage is namelijk ook niet altijd goed, want daar wordt te weinig gelucht waardoor het véél te vochtig is.
Jolke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:01:
Ja, eindelijk weer eens fanpost van het CJIB! *O* Ow wait... :(

Ben ik ook weer een keer in NL met de motor na 10 jaar, maken ze meteen foto's van me. Ik ben duidelijk gewend (verwend?) in Duitsland aan voren geflitst worden. O-)
En in Duitsland ben je verwend met de boete bedragen :X

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29XJxXBYFFSsSr3ievELBuuSeA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BNrlO4ufp1OXMCWQYFZcIWf.jpg?f=fotoalbum_large zo dat was best warm in NoordFrankrijk. De twee weken vakantie begon met de wegenwacht omdat de accu stierf en er vervolgens allerlei electra issues waren. Zo deed de claxon het een keer en daarna niet meer en toen weer even wel/niet/wel. De KM/u leek beiinvloed door toerental, dwz terugschakelen en volgens de GPS dezelfde snelheid gaf toch hogere snelheid op de tachometer. Weird. In FR een ICO erop gezet, magneet bout in de remschijf en we wisten weer hoe hard we kunnen. Afijn de Haute Marne is leuk als je van blinde pieken op heuveltjes houdt waarachter een trekker de weg oversteekt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Thoit schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:19:
[...]

En in Duitsland ben je verwend met de boete bedragen :X
Klopt, dar doet dan ook minder pijn.

Moet toch een keer mijn adres op de voorkant van mijn helm zetten, want veel van die brieven komen in Duitsland nooit bij mij aan. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:39

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:57:
Heb gisteren mijn zwarte Honda CBR600F4 ( '01 ) verkocht. Ben op zoek naar een Alp.

Deze kwam ik ook net tegen....2003....15dkm....3250.

https://www.motoroccasion...-v-transalp-m1368403.html

[Afbeelding]

Dus iets mee PK's en 2 schijven voor.
Schijnt wel dat aan de ( oudere ) 600 Alp makkelijker ( zelf ) te sleutelen is.
Checklist voor een Alp, vooral gebaseerd op een 600.

Kijk naar de kettingspanning en de uitgaande as. Door de grotere veerweg moeten allroadmotoren meer slack hebben op de ketting. Zet je de ketting zo strak als bij een supersport dan krijg je het onderstaande resultaat. Er komt teveel kracht op het kettingwiel van de uitgaande as en de splines op de uitgaande as kunnen binnen 2000km afgesleten zijn. Oplossing is kettingwiel vastlassen, maar eigenlijk moet je de uitgaande as vervangen en dat is niet goedkoop.
Kale uitgaande as.

De spanningsregelaar zit altijd goed weggestopt bij Honda's van deze leeftijd en gaat hierdoor sneller stuk. Monteer een voltmeter op je dashboard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jr069OkI5ydjbnaAUjc_zK6SWcA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Axt4OHrfZ32Vuh9Hd8MDwXYJ.jpg?f=user_large

Ik heb mijn spanningsmeter en accu al kunnen vervangen.
Nieuwe Spanningsregelaar geplaatst.

De jongste 600 Alps zijn uit 1999, na 20 jaar of meer kun je de remleidingen het beste vervangen voor staalomvlochten leidingen.

Valbeugels en een kofferrek zijn wel fijn om te hebben, zeker als je ook onverhard wilt gaan rijden.

Olieverbruik komt ook voor, vooral lange stukken 120 km/u vindt de Alp met ervaring niet leuk. Het probleem is dat je dat alleen kan ontdekken als je 200-500 km met een motor hebt gereden en goed peilt, zo lang zijn proefritten niet.

De cdi's liggen tot modeljaar 1994 in een houder die er voor zocht dat het doorzakken van het zadel de connectoren van de cdi's beschadigd. De cdihouder van 1994 en later is nog altijd te krijgen. Ook zijn er digitale cdi's te krijgen, 1 unit ipv 2 losse cdi's.

Vanaf 1997 heeft de 600 Transalp twee remschijven voor. Verder is progressieve vering wel fijn, door de lange veerweg duik je best veel met de originele veren.

Voor de rest zoals bij iedere motor: controleer de remmen, het balhoofd, de banden (leeftijd en profiel), de slijtage van de ketting en de vering.

Volgens een clublid van de Transalp club is de 650 de fijnste motor om aan te werken, niet zo oud als de 600 en nog geen injectie zoals op de 700.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

En vergeet bij die Honda niet om kogellagers aan te pakken. Bokkende kop door versleten lagers gebeurt makkelijk bij dat soort veterans

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

mphilipp schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:47:
Alleen moet ik een handige oplossing vinden om 'm af en toe een sopje te geven. Eens kijken of ik iemand in de buurt met een tuintje en tuinslang kan vinden waar ik 'm van tijd tot tijd in bad kan doen.
Ik heb de Karcher OC 3 Bike Box op mijn verlanglijstje staan, lijkt me een prima mobiel inweek en afspoel systeem. (aangezien ik niet zo poetserig ben staat 'ie niet heel hoog op mijn verlanglijstje)

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/NkD3P5p5jjZN/550x322.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
botoo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:43:
[...]

Ik heb de Karcher OC 3 Bike Box op mijn verlanglijstje staan, lijkt me een prima mobiel inweek en afspoel systeem. (aangezien ik niet zo poetserig ben staat 'ie niet heel hoog op mijn verlanglijstje)

[Afbeelding]
Dan zou ik toch echt gewoon naar de wasbox rijden, desnoods neem je wat schoonmaak spul mee in je koffers en klaar. Zo'n Karcher is leuk, maar je zal de motor toch niet mogen wassen in de parkeergarage dus moet je sowieso al ergens heen waar dat wel mag.

Zo erg is het gebruik van een hogedruk spuit echt niet op de motor. Je moet zoals bij het meeste je verstand erbij gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
@ROFLASTC Vervelend van de problemen, allemaal omdat de accu kapot gegaan was? Of was dat toevallig tegelijkertijd? Anders ga ik maar snel de accu van mn KTM preventief vervangen :)

Kan je een beetje goed off road rijden inde Haute Marne?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Dank nogmaals aan alle suggesties voor het huren van een motor voor dit weekend! (was alweer 2 weken terug, dit topic vliegt ;)).

Het is de Tenere 700 geworden zoals getipt hier, dus de adviezen hebben geholpen :). Vrijdag ophalen en zondag weer inleveren.

Ben ergggg benieuwd wat ik ervan ga vinden :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Thoit schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:47:
[...]

Dan zou ik toch echt gewoon naar de wasbox rijden, desnoods neem je wat schoonmaak spul mee in je koffers en klaar. Zo'n Karcher is leuk, maar je zal de motor toch niet mogen wassen in de parkeergarage dus moet je sowieso al ergens heen waar dat wel mag.

Zo erg is het gebruik van een hogedruk spuit echt niet op de motor. Je moet zoals bij het meeste je verstand erbij gebruiken.
Ik ga dat gewoon voor de deur doen (heb geen parkeergarage), officieel mag dat in sommige steden ook niet maar zo te zien bij mij in Almere wel en anders negeer ik het AVP een beetje. Een spons en een emmertje sop meenemen op de motor is ook weer zo'n gedoe :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
botoo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Ik ga dat gewoon voor de deur doen (heb geen parkeergarage), officieel mag dat in sommige steden ook niet maar zo te zien bij mij in Almere wel en anders negeer ik het AVP een beetje. Een spons en een emmertje sop meenemen op de motor is ook weer zo'n gedoe :+
Klopt, het mag ook niet meer op straat in de meeste gemeentes. De parkeergarage was ook meer op @mphilipp gericht.

Een spons en een emmer hoeft niet. Je hebt tegenwoordig speciale motorreinigers in een spuitflesje. Motor eerst even afspoelen, spray eraf en weer schoon spoelen dat is vaak voldoende. Zelf heb ik thuis een foamlance die ik op de hogedruk kan zetten. Bij mij wordt die dus meestal ook als volgt schoongemaakt: afspuiten met hogedruk, foamlance, foam zijn werk laten doen en na een paar minuten weer afspuiten met de hoge druk. Vervolgens met de compressor schoonblazen. Hierdoor heb je dus geen schuurbewegingen waardoor je geen krassen in de lak krijgt. En 9/10 keer reinigt het genoeg om de rotzooi er vanaf te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:46
Nadeel van thuis wassen vind ik de kalkvorming. Hier hebben we redelijk hard water (en geen waterontharder ;) ). Dan moet je echt als een malle met een handdoek achter je waterspuit aanlopen wil je geen opgedroogde druppels zien. Dat probleem heb je in de wasbox ook niet. Ik niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jolke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:10:
Gisteren een kleine mijlpaal op de motor. :)

[Afbeelding]
Leuk, en dagteller op 44.4. Je loopt alleen nog ruim 100.000 km achter op mijn vorige VFR >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

lolgast schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:08:
Nadeel van thuis wassen vind ik de kalkvorming. Hier hebben we redelijk hard water (en geen waterontharder ;) ). Dan moet je echt als een malle met een handdoek achter je waterspuit aanlopen wil je geen opgedroogde druppels zien. Dat probleem heb je in de wasbox ook niet. Ik niet in ieder geval.
Om dat te voorkomen droog ik 'm meestal af, of ik spoel na met regenwater of water uit het opvangreservoir van de (condens-)wasdroger. Daar zit vrijwel geen kalk (meer) in. En niet op warme dagen doen, dan droogt íe te hard uit zichzelf :)

[ Voor 5% gewijzigd door JanPedaal op 19-08-2020 14:24 ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
gwystyl schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:21:
[...]

Leuk, en dagteller op 44.4. Je loopt alleen nog ruim 100.000 km achter op mijn vorige VFR >:)
In 14 jaar tijd ruim 25k gereden, dus dat duurt nog wel even. ;)

Ow, en de volgende keer dat ik langskom, even die paal op de Jachtlaan weghalen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jolke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:25:
[...]

In 14 jaar tijd ruim 25k gereden, dus dat duurt nog wel even. ;)
Tja, het gaat nou bij mij al helemaal niet hard meer..... om aan te vullen op de voorbeeldjes hierboven: toen ik begon met motorrijden had ik geen auto en een vriendinnetje ver weg. Toen deed ik zo'n 15-18k per jaar. Nu is zij mijn vrouw en heb ik een lease-auto, dus de laatste paar jaar was de motor alleen voor plezierritjes. Toen zette ik er dus nog maar een paar duizend of afgelopen twee jaar een paar honderd km per jaar bij :X
Ow, en de volgende keer dat ik langskom, even die paal op de Jachtlaan weghalen. :(
Haha die staat er al even 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
gwystyl schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:28:
[...]

Tja, het gaat nou bij mij al helemaal niet hard meer..... om aan te vullen op de voorbeeldjes hierboven: toen ik begon met motorrijden had ik geen auto en een vriendinnetje ver weg. Toen deed ik zo'n 15-18k per jaar. Nu is zij mijn vrouw en heb ik een lease-auto, dus de laatste paar jaar was de motor alleen voor plezierritjes. Toen zette ik er dus nog maar een paar duizend of afgelopen twee jaar een paar honderd km per jaar bij :X

[...]
De teller voor dit jaar staat op 4500 km, dat heb ik met deze motor nog nooit gehaald in een jaar. Met de vorige motor (CBR600) reed ik 4-6.000 km per jaar. Wat dat betreft rijd ik dus ook al een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
...

[ Voor 100% gewijzigd door Jolke op 19-08-2020 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Requiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:57:
Dank nogmaals aan alle suggesties voor het huren van een motor voor dit weekend! (was alweer 2 weken terug, dit topic vliegt ;)).

Het is de Tenere 700 geworden zoals getipt hier, dus de adviezen hebben geholpen :). Vrijdag ophalen en zondag weer inleveren.

Ben ergggg benieuwd wat ik ervan ga vinden :D.
Heb ik nu een ritje achterop verdient O-)
Nice man, ben benieuwd hoe het bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Thoit schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:47:
[...]

Dit, vaak rijden we met wat lui na een rit meteen even door de wasbox.
Beetje lachen ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
kneusteun schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:00:
[...]

Dit, vaak rijden we met wat lui na een rit meteen even door de wasbox.
Beetje lachen ook nog.
Met crossen doen we dat ook wel vaker, na het crossen de motor in de wasbox direct reinigen. Die zooi wil je meestal niet op je eigen inrit hebben liggen :+

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:08
Vandaag ruim 3uur op een Royal Enfield Himalayan doorgebracht en moet zeggen, het is een leuke motor! Heeft totaal geen kracht (24.5pk), maar weegt ook relatief weinig (182kg droog). Heeft een 21inch voorwiel waarmee je zo overal overheen vliegt en je kunt er veel lol mee hebben als beginner in het zand. Op de snelweg moet je er niet te lang mee wezen. 130km/u haaltie echt nét aan, maar zodra je tegenwind hebt is het bij 120 al afgelopen..

Heb in de Chaamse bossen een paar zandpaadjes kunnen pakken evenals een kort stukje single track. Was best lachen moet ik zeggen! Wel merkte ik bij het rijden op asfalt dat, waarschijnlijk vanwege het voorwiel, je echt goed moest werken om een bocht te maken. Je kon niet even eenvoudig slalommen met 50km/u... Zodra ik weer op mijn eigen motor zat was dat echt ff van 'wow, dit gaat wel héél soepeltjes dat sturen'.

Binnenkort ook een video op mijn YouTube kanaal uiteraard :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M65DyYjffInc4VUTi_WwF7bEcqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rR1CmRPQfCiXDoDxhWFGtRD6.png?f=fotoalbum_large

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TWCRay
  • Laatst online: 19-09 10:59
En AVD staat erin voor 21-9 *O*

Zin in! Nu es langzaam kijken naar een motor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
kneusteun schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:58:
[...]

Heb ik nu een ritje achterop verdient O-)
Nice man, ben benieuwd hoe het bevalt
Welke motorrijder vraagt er nou om een ritje achterop :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

roda_djavulen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:51:
@ROFLASTC Vervelend van de problemen, allemaal omdat de accu kapot gegaan was? Of was dat toevallig tegelijkertijd? Anders ga ik maar snel de accu van mn KTM preventief vervangen :)

Kan je een beetje goed off road rijden inde Haute Marne?
De accu heb ik die dag gelijk vervangen voor een verse. D'r zal nog wel een kabel ergens schuren of sluiting maken ofzo want er zijn nog wat rare dingen aan de hand maar morgen haal ik 'm uitmekaar.
HauteMarne is niet zo bijzonder en ik heb allerlei haarspeld bochtjes op gezocht die je daar wel hebt. Het is meestal graanland met lange gravel wegen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
TWCRay schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:05:
En AVD staat erin voor 21-9 *O*

Zin in! Nu es langzaam kijken naar een motor
Heb je al iets specifieks in gedachten als eerste motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
@MichielK71 , niet echt eigenlijk. Zit te kijken op MP naar van allerlei verschillende motoren , maar weet niet wat eigenlijk.

1) niet te duur, dus rond een budget van 2000€.
2) een redelijke actieradius (250+ km)
3) comfortabel (?). Ik wil ‘m ook wel eens voor woon werk inzetten (75 km enkele reis, Deutsche Autobahn)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
steveman schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:00:
Volgens mij sta ik best knullig op de foto te Lekdijk. Laagstaande zon, dus met linkerhand de zon afdekken om wat te zien. Zat er iemand te fotograferen _O-

Vlak voor je de A27 onderdoor gaat, richting Neuspaß.
Als je die foto wil moet je de fotograaf een berichtje sturen want hier heeft ie em niet bij gezet :P

Hij maakt leuke plaatjes
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tKC6M8e.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Maegrim op 19-08-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

Ah ja van wat ik zo gauw zag lijkt het me dezelfde fotograaf :)

"Dat heb gestaain op veesboek"

Als ik verder wil bladeren moet ik weer een account hebben... Nee laat maar :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

TWCRay schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:04:
@MichielK71 , niet echt eigenlijk. Zit te kijken op MP naar van allerlei verschillende motoren , maar weet niet wat eigenlijk.

3) comfortabel (?). Ik wil ‘m ook wel eens voor woon werk inzetten (75 km enkele reis, Deutsche Autobahn)
Honda Deauville? Niet duur, redelijke actiradius, comfortabel.

Nadeel? Ziet er echt niet uit :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Requiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:26:
[...]

Welke motorrijder vraagt er nou om een ritje achterop :P
Goed punt 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Vrijdag schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:38:
[...]

Honda Deauville? Niet duur, redelijke actiradius, comfortabel.

Nadeel? Ziet er echt niet uit :P
@TWCRay

+ betrouwbare techniek (die V-twin is al jaren uitontwikkeld)
+ geïntegreerde kofferset
+ cardan aandrijving (scheelt ketting smeren, overigens heeft een cardan ook onderhoud nodig)

Staan op Marktplaats 7 te koop onder € 2.000,00 met max 50K Km op de klok.

Of je doet eens gek en je gaat hiervoor https://www.marktplaats.n...0afa33e3a&previousPage=lr

Of een Honda Hornet https://www.marktplaats.n...0afa33e3a&previousPage=lr

[ Voor 27% gewijzigd door MichielK71 op 19-08-2020 17:57 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Gisteravond ook nog even een kort rondje gereden en voelde weer vertrouwd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfHt6rQz3gKE-_4Q5-XNjS0cIcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10gqkxJvJvL5cE2Zta07IkRL.jpg?f=fotoalbum_large

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
Ach, de lelijkheid valt nog best mee. Heb ook een Prius op de oprit staan haha. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

botoo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:43:
[...]
Heel creatief. Maar ik ben ook niet zo poetserig, maar áls ik het doe, wil ik het wel goed doen. Ik heb wat dat betreft al wat spul gezien waarmee je 'm kunt behandelen, een soort wax spray, maar dan spul dat er na een paar maanden nog steeds op zit en water eraf laat druppelen. De detailers zijn er helemaal wild van. Ben natuurlijk de naam weer kwijt maar ik snor het nog wel een keer op.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

mphilipp schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:58:
Ik heb wat dat betreft al wat spul gezien waarmee je 'm kunt behandelen, een soort wax spray, maar dan spul dat er na een paar maanden nog steeds op zit en water eraf laat druppelen. De detailers zijn er helemaal wild van. Ben natuurlijk de naam weer kwijt maar ik snor het nog wel een keer op.
Ik hou me aanbevolen voor naam/link, klinkt alsof dat heel prima in mijn poets-strategie zal passen :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-09 17:32

Equator

Crew Council

#whisky #barista

botoo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:13:
[...]

Ik hou me aanbevolen voor naam/link, klinkt alsof dat heel prima in mijn poets-strategie zal passen :Y)
En anders ik wel.. ik moet straks weer door weer en wind.

Ben nu bijna 3 maanden met de motor naar het werk gereden en dus bijna 4500 km verder.

Zag dat mijn banden wel hard slijten, binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
timmie271 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:52:

[Afbeelding]
Hij staat iets te ver naar achter. 😘

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
TWCRay schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:56:
Ach, de lelijkheid valt nog best mee. Heb ook een Prius op de oprit staan haha. Bedankt voor de tip!
....en mijn vriendin vindt de motor spuuglelijk _O-

De nieuwere versie (NT 700) vindt ze wel ok. Wellicht het budget een beetje oprekken. >:)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

't Is er eindelijk van gekomen, kleimannetje en ik samen op de foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_SbMFf3oMvNKKHiXidf011Vo6M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u169yIdNMY3TlUlPpCPqWvMC.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
botoo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Zolang je geen sop gebruikt, dat kan ons riool niet hebben dus dat is dan wel weer verboden in Almere. :+ Gewoon water mag prima.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

SmurfLink schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:55:
[...]

Zolang je geen sop gebruikt, dat kan ons riool niet hebben dus dat is dan wel weer verboden in Almere. :+ Gewoon water mag prima.
https://www.almere.nl/won...en-van-uw-auto-in-almere/
Wanneer u uw auto toch liever thuis wast, gebruik dan een mild reinigingsmiddel dat het liefst ook biologisch afbreekbaar is. Bijvoorbeeld een afwasmiddel of een autoshampoo.
Ik hoef dus niet eens burgerlijk ongehoorzaam te zijn ;)

Overigens heb ik mijn motor nog steeds niet gewassen . . . maar ik denk er wel aan!

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 09:27
SmurfLink schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:55:
[...]

Wat doe je dan met schoonmaakwater na het dweilen in huis, of de afvoer van de douche? Moet je dat allemaal naar het afvalstation brengen? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
botoo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:00:
[...]

https://www.almere.nl/won...en-van-uw-auto-in-almere/

[...]

Ik hoef dus niet eens burgerlijk ongehoorzaam te zijn ;)

Overigens heb ik mijn motor nog steeds niet gewassen . . . maar ik denk er wel aan!
Dat is nieuw of mijn ouders hebben het nooit goed gelezen. Ze waren er namelijk van overtuigd dat het verboden was dus pa gaat altijd maar langs de wasstraat. En miept op buren die wel hun auto wassen. :+

Mijn auto en motor zijn wel schoongewassen met die stortbui laatst. Maar ik hoor ook tot die groep mensen die eerder beschreven is. Was echt van plan dit jaar veel leuke ritjes te doen en veel privédingetjes op te pakken met de motor.... maar tja, toen kwam Corona. Ik ben niet in staat om zonder doel te gaan rijden, dus heb 'm nu ook alweer bijna 2 maanden stilstaan.. wilde in m'n vakantie gaan rijden, hittegolf.. ja.. leuk. :/ Hoop komende weken toch wat ritjes te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:30

Secsytime

Automagisch

[Afbeelding]
Motor weer volledig hersteld? Was het nog een dure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
R0y. schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:04:
[...]

Hij staat iets te ver naar achter. 😘
Hij staat daar prima _O- _O- _O-
Secsytime schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:36:
[...]

Motor weer volledig hersteld? Was het nog een dure?
Bijna helemaal hersteld. Linker clip-on en stuuruitslaghouder links moeten nog vervangen/gelast worden.

Verder hebben de achterbrug/standaard/schakelpook en onderste linker kap nog wat schaafplekken zitten. 21 andere onderdelen zijn wel vervangen }:O

Tja en duur is het altijd :+
Maar wel eigen onderdelen besteld/aangeleverd dus dat scheelde wel flink. Zelf doen was nog wat goedkoper geweest natuurlijk..

[ Voor 11% gewijzigd door timmie271 op 19-08-2020 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

timmie271 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:40:
[...]

Hij staat daar prima _O- _O- _O-

[...]

Bijna helemaal hersteld. Linker clip-on en stuuruitslaghouder links moeten nog vervangen/gelast worden.

Verder hebben de achterbrug/standaard/schakelpook en onderste linker kap nog wat schaafplekken zitten. 21 andere onderdelen zijn wel vervangen }:O
Ego inmiddels ook hersteld? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Secsytime schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:42:
[...]

Ego inmiddels ook hersteld? :p
Tot nu toe gaat het best prima. Niks te klagen in ieder geval :P

29 augustus ga ik midland weer verkennen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:06

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

SmurfLink schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:08:
Ik ben niet in staat om zonder doel te gaan rijden, dus heb 'm nu ook alweer bijna 2 maanden stilstaan.

. wilde in m'n vakantie gaan rijden, hittegolf.. ja.. leuk. :/ Hoop komende weken toch wat ritjes te gaan maken.
Haha, mijn doel is nou altijd om geen doel te hebben als ik rij.

Ben ik onderweg, hė leuk weggetje daar links daar gaan we in.
Zo dacht ik zondag de "bochtige route functie" te gebruiken van de routeplanner voor een ritje van 3 uur. Na 1 uur was ik het beu en ben ik zelf maar weer afslagen gaan kiezen en werd de rit uiteindelijk 4 uur.

De vakantie, tja ik dacht in september een (niet gepland) rondritje Spanje te doen.... Dat wordt hem dus niet met zoveel oranje en de beperkingen daar.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
botoo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:18:
't Is er eindelijk van gekomen, kleimannetje en ik samen op de foto

[Afbeelding]
Ik mis het Adidas Trainingspak met bijbehorende plastic flesje wodka en zo'n Russische muts op :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Chakotay schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:05:
[...]

Wat doe je dan met schoonmaakwater na het dweilen in huis, of de afvoer van de douche? Moet je dat allemaal naar het afvalstation brengen? :P
We hebben hier in Nederland op de meeste plekken de luxe van een gescheiden stelsel. Hierdoor komt het water wat op straat valt in het oppervlakte water terecht. Alles wat je binnen wegspoelt komt terecht bij de rioolwaterzuivering. Hierom zijn gemeentes niet zo happig op het wassen van je motor op straat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
TWCRay schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:04:

Motor instructeur die me begeleidde bij het motor examen (niet mijn vaste lesgever, herinner me de details niet) had als vaste vervoermiddel een Deauville en wou nooit of te nimmer iets anders. De perfecte motor noemde hij het.

• Thoit
ollie1965 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:26:
[...]

Haha, mijn doel is nou altijd om geen doel te hebben als ik rij.

Ben ik onderweg, hė leuk weggetje daar links daar gaan we in.
Zo dacht ik zondag de "bochtige route functie" te gebruiken van de routeplanner voor een ritje van 3 uur. Na 1 uur was ik het beu en ben ik zelf maar weer afslagen gaan kiezen en werd de rit uiteindelijk 4 uur.

De vakantie, tja ik dacht in september een (niet gepland) rondritje Spanje te doen.... Dat wordt hem dus niet met zoveel oranje en de beperkingen daar.
Hier hetzelfde, zouden eerst naar Macedonië gaan met de motor, vervolgens richting Portugal, maar het wordt steeds lastiger weer allemaal :X Maar hoe dan ook wil ik wel weg. Zit al vanaf maart thuis, dus ik ben wel toe aan wat reizen.
Guusjee schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:12:
[...]
We hebben hier in Nederland op de meeste plekken de luxe van een gescheiden stelsel. Hierdoor komt het water wat op straat valt in het oppervlakte water terecht. Alles wat je binnen wegspoelt komt terecht bij de rioolwaterzuivering. Hierom zijn gemeentes niet zo happig op het wassen van je motor op straat.
Bij genoeg mensen gezien die riolen verstopt hadden omdat het regenwater de rotzooi niet wegspoelde. In mijn huis heb ik daarom afgezien van die "luxe" :>

• Chakotay
Guusjee schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:12:
[...]

Goed punt, daar had ik even niet aan gedacht.

• SmurfLink
  • Niet online
Dryhte schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:24:
[...]

Motor instructeur die me begeleidde bij het motor examen (niet mijn vaste lesgever, herinner me de details niet) had als vaste vervoermiddel een Deauville en wou nooit of te nimmer iets anders. De perfecte motor noemde hij het.
Collega van me heeft er ook een, woon/werk vooral. Is ook groot fan, en hij wil geen sterkere motor want dan gaat ie te hard rijden. Beetje weinig impulscontrole. Dus voor hem was het ook een veilige motor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jolke

[Afbeelding]
Hey, een grasmaaier. :P

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:00

A13X

Dude

TWCRay schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:56:
In dat geval, met zo'n smaak, is dit een instabuy! :+

BMW C1

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BobcKNAIAAA75Lj.jpg

>:)

Awesome

• Jolke
Tja, dan hoef je ook niet meer je motorrijbewijs te halen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
Jolke schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:36:
Tja, dan hoef je ook niet meer je motorrijbewijs te halen. :)
Jawel hoor! Stomme is dat ik laatst zo'n ding via 44T zag, open Marktplaats kwam er eentje voorbij, dag later rijd ik door Duitsland zie ik iemand met zo'n ding rijden. Voorheen nog nooit in het echt gezien 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:33:
[...]

BMW C1

[Afbeelding]

Had ik geld over, dan zou ik 'm kopen. Al was het alleen maar om er dan een Akra onder te zetten en een roofboxer te dragen >:)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:06:
[...]

Had ik geld over, dan zou ik 'm kopen. Al was het alleen maar om er dan een Akra onder te zetten en een roofboxer te dragen >:)
Als je de gordel omdoet, hoef je geen eens een helm te dragen ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:15
Raym09 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:33:
[...]

BMW C1

[Afbeelding]

Cool! Dak eraf halen en cabrio van maken 🤪

I took the blue pill…

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
heb dat ding jaren terug wel regelmatig zien rijden. Was van een dokter die er huisbezoeken mee deed. Kon hij makkelijker mee door de stad manouvreren en makkelijker parkeren dat met een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

roda_djavulen schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:25:
heb dat ding jaren terug wel regelmatig zien rijden. Was van een dokter die er huisbezoeken mee deed. Kon hij makkelijker mee door de stad manouvreren en makkelijker parkeren dat met een auto.
Daar is ie dus ideaal voor. Maar hij was meen ik bedoelt voor de forenzen, maar topsnelheid was te laag. Waardoro dat blok zichzelf nog regelmatig kapot naaide.

Brandstofverbruik is wel ideaal met 2-3L/100km.

Van de wiki

Wikipedia: BMW C1
0-31 mph on the C1 125 is 5.9 seconds and the C1 200 is 3.9 seconds. Fuel consumption for the C1 125 at a constant 56mph is 2.9 litre/100km and on the C1 200 is 3.2 litres/100 km.[4]. Top speed of the C1 125 is 103 km/h (64 mph) and of the C1 200 is 112.0 km/h (69.6 mph). :X
Als ze een model hadden die ook in tegenwind nog 130 kon doen, en niet kapotnaaide als je wat snelweg km's moest doen, hadden we ze veel vaker gezien verwacht ik zo.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 20-08-2020 10:35 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

roda_djavulen schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:25:
Voor dat soort doeleinden is ie ideaal natuurlijk. Met 125cc een beetje onderbemeten op de snelweg, maar in de stad ruim voldoende.

Sowieso is het wel een grappig ding, het is (voor ik weet) een van de veiligste motoren ooit gebouwd (qua passieve veiligheid): welke andere motor heeft er een kreukelzone - jazeker, die 'snavel' boven het voorwiel heeft een functie - gordels én rolkooi?

• Chakotay
Het grappige is dan ook weer dat ik er ook wel eens mensen zonder helm op heb zien rijden, mag volgens mij zolang je de gordel om hebt... Lekker riskant, volgens mij kan je alsnog aardig met je hoofd op het asfalt klappen als het ding omdondert :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Om de één of andere reden vind ik de Pacific Coast dan wél weer een leuke motor om te zien:

Afbeeldingslocatie: https://amklassiek.nl/wp-content/uploads/2018/01/hONDA-pc-1-660x400.jpg

https://www.motoroccasion...cific-coast-b18-t128.html

Misschien omdat 'ie er semi futuristisch uitziet?

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 20-08-2020 10:35 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:12:
[...]

Als je de gordel omdoet, hoef je geen eens een helm te dragen ;)
Ja klopt, maar ik zou het toch maar liever wel doen :P En een nektasje natuurlijk :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:31:
Het grappige is dan ook weer dat ik er ook wel eens mensen zonder helm op heb zien rijden, mag volgens mij zolang je de gordel om hebt... Lekker riskant, volgens mij kan je alsnog aardig met je hoofd op het asfalt klappen als het ding omdondert :X
Nee, daar zijn die beugels voor aan de zijkanten van de zitting - je zal er niet uitvallen.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 07:24
Ben mij aan het orienteren op een Yamaha MT09. Nu is er ook een SP versie van de MT09.
Wat is wijsheid? Een MT09 aanschaffen waar de kop net vanaf is, of een wat oudere (incl. meer KMs) MT09 SP?

Iemand ervaring met een van de 2?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Chakotay schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:31:
Nee dat was juist het hele idee van die dingen. Dat je zo goed in je gordels (meervoud) hangt dat je hoofd niet buiten de beugels boven en naast je komt als je hem plat weet te leggen.

Een collega heeft hem een tijdje gehad dus ik heb het twijfelachtige genoegen gehad er eens op te rijden. Vreemd is nog een understatement..... Hij deed er echter mee waarvoor ze niet bedoeld zijn: 200 km woon-werk verkeer op een dag. Die dingen zijn niet gemaakt om 80 km volgas per rit te rijden. Binnen een paar maanden lekte dat ding dus aan alle kanten olie en was hij echt niet meer vooruit te branden.
Vrijdag schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:32:
[...]

Om de één of andere reden vind ik de Pacific Coast dan wél weer een leuke motor om te zien:

[Afbeelding]

https://www.motoroccasion...cific-coast-b18-t128.html

Misschien omdat 'ie er semi futuristisch uitziet?
In de jaren '90 misschien? Ik vond ze toen ook wel mooi en gestroomlijnd, maar hij is wat mij betreft ruim over de houdbaarheidsdatum heen.
[...]

Mijn schoonvader heeft ook een Deauville (de oude 650) gehad, en die vond het ook een hele fijne fiets voor woon-werk verkeer. Licht genoeg om te manouvreren, en krachtig genoeg om woon-werk snelwegkilometers mee te maken. Hij heeft nu een FJR1300 omdat hij die toevallig zag staan toen de Deauville voor een beurt moest en hij de smaak van motorrijden goed te pakken had gekregen (heropstapper). Hij vindt het extra vermogen/koppel van de FJR wel fijn, maar mist het speelse/lichte van de Deauville nog wel eens.

• Jolke
gwystyl schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:53:
[...]

In de jaren '90 misschien? Ik vond ze toen ook wel mooi en gestroomlijnd, maar hij is wat mij betreft ruim over de houdbaarheidsdatum heen.

[...]
Deze was van '89.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zag het, maar ze zijn tot 1998 oid gemaakt volgens mij. De meeste zijn met mijlentellers, omdat ze bedoeld waren voor de VS markt..

maar als je een futuristisch design zoekt @Vrijdag , dan is de DN-01 misschien ook leuk?
Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/pop.h-cdn.co/assets/cm/15/05/54ca7ee2a434b_-_honda-dn-01-430-0109.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

gwystyl schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:04:
[...]

Ik zag het, maar ze zijn tot 1998 oid gemaakt volgens mij. De meeste zijn met mijlentellers, omdat ze bedoeld waren voor de VS markt..

maar als je een futuristisch design zoekt @Vrijdag , dan is de DN-01 misschien ook leuk?
[Afbeelding]
Alleen als daar een Batmanpak bij wordt geleverd :+

En de prestaties van dat ding zijn nogal teleurstellend als ik het zo hoor. Ik vind 'm vanwege zijn lelijkheid wel geinig :9

• Jolke
Ziet eruit als een racer, maar toch zit je alsof op een chopper.

• Chakotay
De zithouding van dat ding klopt totaal niet met het uiterlijk vind ik :P

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Chakotay schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:12:
De zithouding van dat ding klopt totaal niet met het uiterlijk vind ik :P
Afbeeldingslocatie: https://www.cycleworld.com/resizer/DsiMITgYfqIQLqfDd1h4VNEcTmw=/457x275/arc-anglerfish-arc2-prod-bonnier.s3.amazonaws.com/public/NQXLE6S6EBEYRBABXVOMJ7IBKQ.jpg
Wie heeft dit bedacht man? En wie wil zoiets rijden? En waarom?

[ Voor 34% gewijzigd door 418O2 op 20-08-2020 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

418O2 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:16:
[...]

[Afbeelding]
Wie heeft dit bedacht man? En wie wil zoiets rijden? En waarom?
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BM2ZiZTk1ODgtMTZkNS00NTYxLWIxZTUtNWExZGYwZTRjODViXkEyXkFqcGdeQXVyMTE2MzA3MDM@._V1_UY1200_CR90,0,630,1200_AL_.jpg

8)

bekende sticker daar op de voorpoot :+

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 20-08-2020 11:22 ]

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

-Muncky- schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:51:
Ben mij aan het orienteren op een Yamaha MT09. Nu is er ook een SP versie van de MT09.
Wat is wijsheid? Een MT09 aanschaffen waar de kop net vanaf is, of een wat oudere (incl. meer KMs) MT09 SP?

Iemand ervaring met een van de 2?
Ik zou zelf voor een SP gaan aangezien de vering van de MT-09 wel echt een dingetje is en dat is met de SP meteen opgelost

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_Apache_ schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:28:
[...]
Daar is ie dus ideaal voor. Maar hij was meen ik bedoelt voor de forenzen, maar topsnelheid was te laag. Waardoro dat blok zichzelf nog regelmatig kapot naaide.
De C1 was een heel mooi concept. Heel goed vergelijkbaar met de originele Smart. Ook dat was een heel concept met oa speciale parkeerplaatsen (kleiner en goedkoper). Helaas sloeg het autootje op zich wel aan, maar waren ze (denk ik) een beetje te vroeg met dat idealistische concept voor 'urban mobility' (nou heb ik vast iets gewonnen met bullshit bingo).
De C1 was ook zo'n 'urban mobility' ding. In landen met échte grote steden zoals London, Parijs, Milaan etc, is dit een killer. Daar ze je ook miljarden scooters en lichte motorfietsen. De C1 was met zijn veiligheidskooi uniek: je had een dak boven je hoofd én een rolkooi. Het idee was dat je geen helm hoefde te dragen en door de veiligheidskooi ook geen lomp motorpak. Ik las een verhaaltje van iemand in Nederland die er een had en die botste tegen een auto en hij had niets. Probeer dat eens met je scooter of motor...
Helaas is denk ik door een lobby van andere fabrikanten dat helmloze verhaal niet overal door gegaan. Ik weet niet in welke landen het wel of niet mocht, maar in Nederland moet je in ieder geval gewoon een helm op met dat ding.

Wat die motor betreft: net als de originele Smart, beperken ze de topsnelheid van dat ding bewust. Hoe harder je rijdt, hoe hoger de eisen aan die rolkooi. Dus met 130+ op de snelweg zonder helm of pak wordt dan ineens een ander verhaal. En uiteindelijk was ie bedoelt voor grote steden en aglomeratie. Een klein stukje snelweg/rondweg is prima te doen. Maar Nederland is te groot en de steden te klein voor een dergelijk voertuig. Voor die prijs dan. Want dat was natuurlijk weer een echte BMW prijs :+

Het gerucht gaat overigens dat BMW weer met een C1 gaat komen. Onder een andere naam natuurlijk, en electrisch. Het idee was immers goed. En kijk maar eens in Parijs en Rome hoeveel mensen je daar ziet rondrijden met een overdekte scooter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
De volgende word dus geen honda meer hoor ik al _O-

De naam honda grasmaaier doe ik iets teveel eer aan :+ }:O :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 21:08
Er is zelfs een soort opvolger geweest met nog meer een batmobile uiterlijk. De NM4 Vultus.

Afbeeldingslocatie: https://ultimatemotorcycling.com/wp-content/uploads/2017/07/2018-honda-nm4-buyers-guide.jpg
Fixed :)

[ Voor 45% gewijzigd door Leviathius op 20-08-2020 11:43 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• timmie271
Leviathius schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:41:
Er is zelfs een soort opvolger geweest met nog meer een batmobile uiterlijk. De NM04 Vultus.

[Afbeelding]
Linkje is dood :P

Laat maar :+

[ Voor 3% gewijzigd door timmie271 op 20-08-2020 11:42 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jolke
Afbeeldingslocatie: https://previews.123rf.com/images/neagonefo/neagonefo1712/neagonefo171200054/92501619-motorcycle-with-a-roof-adapted-to-prevent-rain-in-thailand-.jpg

Ook in Thailand rijden ze veel met scooters/motoren met dakje. :P

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Afgaand op de Google images die de naam oplevert is dat maar goed ook :P

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 16:41
Leviathius schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:41:
Er is zelfs een soort opvolger geweest met nog meer een batmobile uiterlijk. De NM4 Vultus.

[Afbeelding]
Ik vindt die stiekem toch best wel gaaf :P Zou die best wel willen hebben :D

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
NL-RaVeR schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:10:
[...]

Ik vindt die stiekem toch best wel gaaf :P Zou die best wel willen hebben :D
Hier nog een;
Als iedereen het lelijk vindt, dan ben ik geïnteresseerd.
(Eh, wat betreft motoren (stel dat mevrouw Hkuit dit berichtje ooit leest ;w !)

Ik kwam op het spoor van deze bijzondere Honda’s nadat ik de Honda CTX700 ergens had zien staan.

https://images.app.goo.gl/efAeCTkKzehFrXxS8

(sorry, op de iPad krijg ik het niet voor elkaar om een plaatje in mijn Tweakers Afbeeldingen-mapje te plempen :( )

Met wat zoekwerk bleek al snel dat het bij Honda dus nog een stuk gekker kon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Ducati kon er anders ook wat van :X

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6a/Ducati_Multistrada_1000DS_vs_the_1100DS-S.jpg

• Jolke
Multistrada? Die dingen waar de kuip meedraait met het stuur. :?

• TWCRay
We kwamen van een Deauville af...wordt er niet echt beter op :-)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vrijdag schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:32:
[...]
Een Mazda 626 op 2 wielen... :+

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a4/Mazda--626.jpg/1200px-Mazda--626.jpg

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Vind ze anders best mooi 8)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:35:
[...]

Helaas is denk ik door een lobby van andere fabrikanten dat helmloze verhaal niet overal door gegaan. Ik weet niet in welke landen het wel of niet mocht, maar in Nederland moet je in ieder geval gewoon een helm op met dat ding.
In EU mag je in ieder geval zonder helm rijden in een C1, maar in Nederland waren we er wel wat later bij ja. Zie Wikipedia: BMW C1-serie
mphilipp schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:35:
[...]

Het gerucht gaat overigens dat BMW weer met een C1 gaat komen. Onder een andere naam natuurlijk, en electrisch. Het idee was immers goed. En kijk maar eens in Parijs en Rome hoeveel mensen je daar ziet rondrijden met een overdekte scooter.
Zou wel leuk zijn, maar zolang in Nederland lichte (qua vermogen) motoren nog altijd als A1 worden gezien denk ik niet dat we ze veel gaan zien hier.
Dit is altijd zo'n mislukt exemplaar :9

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• TheoZ92
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 12:53
Afgelopen week is de ombouw van mijn intruder vs750 klaar.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVXSFKa3a6AoYqMYUsI_UP48fWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOJvHgMsIPJuxwMMtKcrXfHG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aERgCzBtjzZpjMild5zQFZNXuHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ST1L5fuwKQnmCXyvjO1gKROT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTqBrvoDlx0JQMIGAo0DHyLq2YA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2L69kIdzMdEJo461N9nJFHzY.jpg?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWb3p2wuMEc9VtP_WWzs9XbtNYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zBggFFVm7yxkIrnPpS4KsZa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUDqNocD1v5fvpe_JhXphecoiqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FzJnBvkxPrsJrjRb3RvpYmMR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZsavlGbZaBpnE2IoMQyj-04xyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HawuYP4XxkfX5rY7S2TPce06.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32LyixJb283ixJ3MeiG85iQbImc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OrAP39e0bvIVGzDTNt7sSwAw.jpg?f=fotoalbum_large

Her en der nog wat kabels wegwerken maar verder ben ik er heel blij mee! :*)
Pagina: 1 ... 225 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.