Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 224 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.895 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:48

Vrijdag

De Zwarte

Thoit schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:22:
[...]

Dus als hij een Zero bijv. zou hebben zou het wel werken? :P
Hmm, een Zero is natuurlijk een 0, dus daar zou het in kunnen passen ^)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31

charrel

Cortisol4life..

Yup, dat klopt. 87€ bij de Bever, dan nog cashback en een bon. Kom het mezelf nu verantwoorden :+ min of meer......
WiLLoW_TieN schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:21:
[...]

Heb je een weblink aub ? Wellicht een idee om hem te delen in het 'kamperen met de motorfiets' topic ?
Hij is nu alweer de oude prijs.

[ Voor 30% gewijzigd door charrel op 17-08-2020 10:57 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 10:59
Zo, theorie examen achter de rug! Op naar het AVD, in eind september oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thoit schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:22:
[...]

Dus als hij een Zero bijv. zou hebben zou het wel werken? :P
Nee werkt ook niet, heb hier 2 uitlaatpijpen en een zero staan en drank en raam met zicht op zonsondergang in de garage maar daar is nog nooit iets van gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47
Freakie1NL schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:35:
Goede bijdrage! Alleen zou "Voor bouten/moeren die beschermd moeten worden tegen ontzettend vast komen te zitten" hier tegenwoordig geen kopervet meer voorgebruiken i.v.m galvanische corrosie van aluminium. Eerder keramisch vet te gebruiken. Kost wat maar dat mag de pret van makkelijker loshalen niet drukken.
Mee eens. Zeker als je verschillende materialen gaat combineren, zoals RVS in aluminium. :X
Als je eenmaal zo'n pot keramisch vet hebt staan gebruik je het ook overal. Ik gebruik het zelf bijvoorbeeld ook om de wielbouten / -moeren van de auto's licht in te vetten zodat ze ook langs de kant van de weg met minder optimaal gereedschap nog los gaan. Wel netjes op moment vastzetten natuurlijk.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:00

A13X

Dude

f2ride2001 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:04:
Zie er netjes uit die Triumph!

Om wat meer ruimte in mijn garage te krijgen (is nogal vol nu) wil ik mijn Bandit1250 en mijn DL650 combineren tot een DL1050.

Hier mensen met ervaringen met deze fiets?

[Afbeelding]
Moet nog steeds de uitnodiging voor een proefrit accepteren telt dat ook? :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Thoit schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:58:
Vrijdag eindelijk de Triumph kunnen ophalen. Het bedrijf had zich netjes aan alle afspraken gehouden en van de gehele onderhoudsbeurt een foto rapportage toegevoegd. Als eerste mijn standaard gebieden verkend met de motor, dus naar de ardennen, door Luxemburg en via de Eifel weer omhoog. Wat een fantastische motor is het! Vooral met z'n tweeën is die een stuk comfortabeler vanwege zijn langere veerweg en groter zitvlak dan de pan european. En het blok heeft ook duidelijk meer punch en zit wat meer leven in.

Eerst plaatjes bij de eerste stop in de ardennen:

[Afbeelding][Afbeelding]

Na een rondje van 400 KM mocht die wel weer gewassen worden:
[Afbeelding]

Omdat ik het zilver op de koffers lelijk vond, zwart gespoten. Dit ziet er imo al véél beter uit:
[Afbeelding]

Gisteren geluk in het ongeluk gehad. Eigenlijk zou ik met een vriend nog een keer de eifel in gaan. Hij moest helaas afhaken en ben ik met mijn vader in de buurt gaan rijden. Op een gegeven moment gaf hij aan dat mijn achterband erg leeg uit zag. Omdat je er dan op gaat letten merk je natuurlijk vanalles. Gestopt en de band geïnspecteerd en zag ik er een ijzerdraadje inzitten. Besloten om de vriendin bij mijn vader achterop te zetten en zo snel mogelijk naar huis gereden. Eenmaal thuis aangekomen de band geïnspecteerd met wat sop en blijkt de lekkage uit het ventiel te komen. Als ik het ventiel een beetje naar links duw hoor je de lucht eruit komen. Vanavond even een nieuw ventiel laten monteren en dan zou het weer goed moeten zijn :)

In de startpost mag de Pan European dus vervangen worden door Triumph Tiger Explorer 1200 uit 2013.
Op papier maakt die van jou minder herrie dan de mijne. Eens zien of dat klopt als we weer een keer dagje Eifel gaan oid :+

Maar zeker een toffe fiets d:)b

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

Fuelke

Forza Ferrari

@charrel Je brengt me in de verleiding, ik ga wel eens met de auto naar een racecircuit en we eten dan vaak aan de auto, dan is een zo'n tafeltje ook wel handig. Maat waarmee ik ga is een visser, dus stevige opklapstoelen hebben we al.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:57
timmie271 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:52:
[...]

Op papier maakt die van jou minder herrie dan de mijne. Eens zien of dat klopt als we weer een keer dagje Eifel gaan oid :+

Maar zeker een toffe fiets d:)b
90 DB staat op het plaatje, dus ik mag Oostenrijk nog in. Had ik ook wel op gelet bij de aankoop, als het zo doorgaat volgen meer landen en ben je straks erg beperkt.

Ik ben altijd wel in voor een rondje Eifel, misschien binnenkort eens plannen met een paar man?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
f2ride2001 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:04:
Zie er netjes uit die Triumph!

Om wat meer ruimte in mijn garage te krijgen (is nogal vol nu) wil ik mijn Bandit1250 en mijn DL650 combineren tot een DL1050.
Chakotay schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:08:
Hoe was je dat van plan, ze een nachtje met een fles wijn en wat kaarsjes in de garage achterlaten, en hopen dat er een 1050 uit komt? :+
Grappig, ik zag een geweldig klustopic op komst!
Lijkt me super interessant; hoe zou hij dat gaan aanpakken? Frame van de DL650 en dan het blok van de Bandit erin hangen? En dan wel dat blok aanpassen om er een 1050 van te maken :9~ !! Op voorhand al respect, respect, respect _/-\o_ !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
Hkuit schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:20:
[...]
Grappig, ik zag een geweldig klustopic op komst!
Lijkt me super interessant; hoe zou hij dat gaan aanpakken? Frame van de DL650 en dan het blok van de Bandit erin hangen? En dan wel dat blok aanpassen om er een 1050 van te maken :9~ !! Op voorhand al respect, respect, respect _/-\o_ !
Ik denk dat het enige klussen, de bankpas uit de portemonnee halen wordt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Freakie1NL schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:35:
Zonder iets af te doen aan je prestatie heb ik wel het idee (in het algemeen) dat het bij het motorrijbewijs kan helpen dat je rijinstructeur in de auto met de examinator zit. Heb wel eens het idee dat ze e.a. bespreken.
Precies. Er is dan gelegenheid tot overleg. Of liever gezegd, zo'n examinator kan dan verklaring vragen.

Alhoewel het wellicht ook wel eens andersom werkt. Zo verklapte m'n rijschoolhouder een keer dat hij ruzie had gehad met een examinator. Die was vroeger instructeur geweest en werd kritisch over de manier van lesgeven. Die trok dat heel slecht, zodanig dat een bevriende collega-rijschoolhouder zich gedwongen voelde om de boel te sussen :D

[ Voor 8% gewijzigd door TucanoItaly op 17-08-2020 12:53 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Goede reklame voor de airbag op de motor...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 13:37
Kanonnen... die motor die gewoon rechtdoor rijdt zonder iemand erop. Da's goed dat die in de banden terecht komt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

Mwa,, verwacht dat een airbag met die snelheden / krachten niet veel meer kan betekenen.

Rossi zal zn beschermengel wel een persoonlijk bedankje gestuurd hebben. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_Apache_ schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:30:
[...]
Mwa,, verwacht dat een airbag met die snelheden / krachten niet veel meer kan betekenen.
Nou, daar zijn ze juist wel voor bedoeld. Ze houden de torso en je net recht en beschermen die plekken ook nog tegen impact van andere onderdelen. Het komt juist uit MotoGP, dus ik denk dat het wel degelijk helpt.
Rossi zal zn beschermengel wel een persoonlijk bedankje gestuurd hebben. :+
Dat zei hij in een interview dat ik net zag. 'We moeten bidden tot sint [huppeldepup] denk ik' zei hij. Maar hij had het wel heel even slecht in de pits zag ik. Met het hoofd in de handen, zich realiserend hoeveel geluk hij wel niet heeft gehad. Misschien...hij is immers al 40, denkt ie nu wel 'waarvoor neem ik nog die risico's?'. Een hele legitieme vraag als je al een hele mooie carrière hebt gehad en inmiddels gewoon lekker op je jacht je centjes kan gaan tellen met je mooie vriendinnetje. Ik zou het wel weten... :+ (nou nog een jacht en wat geld)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:26:
Kanonnen... die motor die gewoon rechtdoor rijdt zonder iemand erop. Da's goed dat die in de banden terecht komt. :X
Het leek idd wel of die totaal geen snelheid kwijt was. Als een raket ging ie door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BTW Moto2 ging ook niet vlekkeloos...

Rossi achteraf:
[YouTube: Interview with VR46 / AustrianGP]

[ Voor 19% gewijzigd door mphilipp op 17-08-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:48:
[...]

Het leek idd wel of die totaal geen snelheid kwijt was. Als een raket ging ie door.
En #46 die in de bocht van rechts een motor voorlangs ziet komen. En het lijkt wel alsof hij daar op reageert en kort van het gas afgaat/remt/ander lijn neemt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
mphilipp schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:48:
[...]

Klopt ook wel, iedereen remt af voor de bocht, terwijl de motor van Zarco geen opdracht voor remmen meer kreeg :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
Thoit schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:16:
[...]

90 DB staat op het plaatje, dus ik mag Oostenrijk nog in. Had ik ook wel op gelet bij de aankoop, als het zo doorgaat volgen meer landen en ben je straks erg beperkt.
Ik niet. Was toch vrij stil vond ik :P
Ik ben altijd wel in voor een rondje Eifel, misschien binnenkort eens plannen met een paar man?
Wat mij betreft dikke prima! Weer even kilometers vreten die ik gemist heb in Italië }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:11
Toch knap dat Zarco er bijna altijd bij is als er iets mis gaat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:39

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Weer een goed onderbouwd filmpje van Ryan en zijn team.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guusjee
  • Laatst online: 14:58

Guusjee

Omdat ik groot ben..

kneusteun schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:44:
Toch knap dat Zarco er bijna altijd bij is als er iets mis gaat ;)
Nou, in Brno was ik het toch niet helemaal er mee eens dat Zarco een long lap penalty kreeg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:04
Thoit schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:16:
[...]

Ik ben voor :)

EDIT: die geluidseisen gingen over de db's op het typeplaatje toch? :+

[ Voor 13% gewijzigd door Mitssz op 17-08-2020 16:18 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 10:59
Guusjee schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

Nou, in Brno was ik het toch niet helemaal er mee eens dat Zarco een long lap penalty kreeg :?
Maar hij nam ‘m toch wel verdomd strak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Guusjee schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

Ik ook niet, maar hij was er wel bij betrokken.
En die long lap was geniaal 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Naar aanleiding van een topic op FB was ik weer eens aan het kijken naar zo'n airbag vestje. Veel mensen zijn enthousiast over de Helite Turtle vesten. Die werken met zo'n pull-cord in geval je de motor voortijdig verlaat. Grote voordeel van de Helite zou zijn dat ie rondom de nek veel bescherming geeft en je nek goed stabiliseert. Ook een flinke bult op de rug, zodat je eigenlijk geen back protector meer hoeft als je dit vest draagt. Verder worden ook de heupen beter beschermd.
Het blijkt dat het risico dat je onbedoeld de airbag activeert vrijwel nihil is, omdat je heel hard moet trekken. Dus als je afstapt en vergeet het koord los te maken, voel je iets trekken en kun je nog terug.

Nu hebben ze bij Helite echter ook een draadloze gemaakt. Die heeft dus een sensor (GPS/gyro) die sneller zou moeten reageren en geen koord heeft. Kost wel weer een pak meer. Mijn reserve tegen dingen met een accu is wel weer dat je moet herinneren dat je 'm op tijd oplaadt. Je zult zien dat ie ineens leeg is, ongeveer 10 minuten voor je crash...dat vind ik dan weer een nadeel. Ik word sowieso gek van al die dingen die je moet opladen.

Iemand hier ervaring met die vestjes? Ik leerde uit de video wel weer dat mijn bezwaar mbt het afdekken van je ventilatieopeningen niet helemaal gegrond is. In ieder geval voor de Helite. Zo te zien heb je nog genoeg openingen en hoeft ie niet superstrak om je lijft te zitten. Als het verschil tussen de Helite 2.0 en dat E-vest alleen maar de draadloze sensor is, is het misschien het overwegen waard. Vraag is hoeveel je veiligheid/je nek je waard is? €500 of €800? Blijft een lastige discussie denk ik.

Ohja: dat e-vest heeft nog een optionele sensor voor op je voorvork. Daarmee wordt een crash (zeggen zij) 2x zo snel vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Mitssz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:16:
[...]

Yups... geloof ik dus niks van met mijn motor :+

Staat 96dB (35kW) en 97dB (70kW) op :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

@mphilipp ik rij al 4 jaar (>140k) met een hit-air vest met koord. Die heeft ondersteuning in de nek, rug maar ook op je staartbeen nog een extra flap (als die open gaat toch). Werkt met een koord ook en een clip zoals bij rugzakken die je vastklikt als je op de motor gaat zitten.

Heb vooral tijdens woon/werk 's morgens wel eens voor dat ik vergeet los te klikken en dan voel je gewoon dat je vast hangt met een koord aan je motor. Zo nog nooit per ongeluk afgegaan. Het zit ook niet super strak, je kan nog rechtstaan op je motor zonder het koord te voelen (al zou ik dit ding wel nooit gebruiken voor offroad, dan zul je nogal wat capsules nodig hebben).

Heb het ook al 2x kunnen testen in een ongeval en dan staat het allemaal strak voor je de grond raakt. Zal natuurlijk allemaal wel van geval tot geval afhangen, dat is met airbags in de auto niet anders. Maar de 2x dat ik van de motor ging met de vest aan ging ze op tijd open.

Als je recht gaat staan voel je dan dat je nek vast zit en hoor je de vest al langzaam lossen. Dan kun je gewoon een nieuwe capsule insteken en is weer klaar voor gebruik.

Kan verkeerd zijn maar met de meeste draadloze komt er ook abo kijken.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2020 16:43 . Reden: verkeerde persoon getagt, sorry ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:04
timmie271 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:30:
[...]

Yups... geloof ik dus niks van met mijn motor :+

Staat 96dB (35kW) en 97dB (70kW) op :P
Mooi! bij mij namelijk 82 dacht ik (bij rdw stationair 88 en rijdend 75.) maar in het echt iets harder :9

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Mitssz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:54:
[...]

Mooi! bij mij namelijk 82 dacht ik (bij rdw stationair 88 en rijdend 75.) maar in het echt iets harder :9
Die van jou maakt 100% meer geluid dan die van mij _O-

Ik ga wel mooi voor je rijden de 29e dan. Heb ik minder last van je geluid :+ al klinkt het overigens wel lekker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steveman schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 00:30:
[...]

It's your spine... ;)

Poeh.. ja welke tas. Staat me bij dat die discussie minimaal een jaar geleden gevoerd werd...

[YouTube: Point 65 Boblbee Hardshell Spine Protector Backpack]

Aha, ja deze moet het zijn geweest. Maar zoals @ToolkiT opmerkte: zijn laptop paste er niet in.

Secsytime in "Het grote motortopic deel 21"

2018 was het jaartal, 12018 volgens Kurzgesagt.

Oh en over spine gesproken, kennelijk protect ie ook je back.
De mijne ligt nog op zolder vermoed ik..
Te smal voor een moderne laptop..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:40:
@mphilipp ik rij al 4 jaar (>140k) met een hit-air vest met koord. Die heeft ondersteuning in de nek, rug maar ook op je staartbeen nog een extra flap (als die open gaat toch). Werkt met een koord ook en een clip zoals bij rugzakken die je vastklikt als je op de motor gaat zitten.
[knip]
Heb het ook al 2x kunnen testen in een ongeval en dan staat het allemaal strak voor je de grond raakt. Zal natuurlijk allemaal wel van geval tot geval afhangen, dat is met airbags in de auto niet anders. Maar de 2x dat ik van de motor ging met de vest aan ging ze op tijd open.
Kijk, praktijkervaring, daar hebben we wat aan. Die Hit-Air lijkt wel op de Helite, al lijkt de Hit-Air iets meer de onderrug te beschermen. Alleen is dat in de vorm van een flap, dus ik weet niet hoe dat blijft zitten als je een highsider maakt. Maar goed, het zit er, de rest zit tegen je lijf en kan niet wegklappen, en daar gaat het om.
Kan verkeerd zijn maar met de meeste draadloze komt er ook abo kijken.
Die Helite E-Turtle niet in ieder geval. Ik zag inderdaad een aantal andere aanbieders die dat wel hebben. Onder andere wat Klim aanbiedt, maar dat is ook niet hun systeem. Zij hebben dat van een specifieke airbag fabrikant en die verkoopt het aan meerdere motorkledingfabrikanten. Ze hebben wel elk hun eigen kenmerken. Dus bij de ene zit het alleen in hun jassen en kun je het niet los kopen. Maar volgens mij heeft dat systeem ook een accu die wat minder lang mee gaat.

Ik denk ook dat op zich een koord snel genoeg is, hoewel er altijd wle crashes zijn te bedenken waar het een lastig verhaal wordt. Maar ik denk dat het in de meeste gevallen gewoon een goed ding is. Net als een neckbrace. Het beste is niet vallen, maar dat heb je niet altijd in de hand...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 09:27
Een abonnement bij een airbag? Waar is dat voor dan, en hoe controleert het dat? Ik mag toch hopen dat zoiets niet afhankelijk is van een internetverbinding... Dat zal wat zijn zeg, ga je onderuit maar gaat het ding niet af omdat de server down is 8)7. Idiote trend tegenwoordig om alles maar 'smart' te maken.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:41
Ik ben sinds 3 jaar in het bezig van een Kawasaki Z750 ABS uit 2009. NU heb ik hier inmiddels wat problemen met de voor rem. Nu is het zo dat als hij langere tijd heeft stil gestaan dat ik de voor rem zonder enig kracht helemaal tegen het hand vat aan kan knijpen. Ik moet echt een aantal keer remmen/pompen voor ik echt weer kracht moet zetten om hem helemaal in te knijpen.

Nu heb ik helaas vorig jaar na genoeg niet gereden. En dit jaar ook nog niet echt door dit probleem, hij is hier namelijk ook al 2 keer voor bij de garage geweest.
Eerste keer was het verhaal dat de zuigers in de remklauwen niet netjes liepen en te ver terug zouden gaan.
Tweede keer is het onder coulance "gerepareerd" met het verhaal dat er misschien toch nog lucht ergens heeft gezeten.
Uiteraard steeds als ik hem op haal bij de garage doet de rem het ook gewoon goed.

Echter gister wilde ik de motor weer eens pakken en wederom weer een voor rem die bij de eerste keer knijpen helemaal tot het handvat gaat, en dit keer echt meerdere keren moeten knijpen voor ik echt kracht moet zetten. Nu ben ik wel van mening dat een goede voorrem toch wel aardig handig is op een motor en ben dus niet gaan rijden.

Dit lijkt mij geen normaal gedrag van een voor rem, zeker niet omdat ik dit nooit gehad heb. En kan het lucht zijn? Ik denk zelf van niet want waarom zou het dan na een aantal keer knijpen/pompen dan wel goed aanvoelen. Lekkages zijn er niet, althans uitwendig want alles is mooi droog.
Ik vermoed dat er dus ergens inwendig olie lekt alleen hoe kom ik er achter of dat zo is. Of kan het toch nog in de remklauwen zitten.

klinkt iemand dit bekend? Of maak ik me druk om niks en is dit normaal als een motor lang heeft stil gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Nelisj schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:09:
klinkt iemand dit bekend? Of maak ik me druk om niks en is dit normaal als een motor lang heeft stil gestaan?
Mijn Kawa staat ook regelmatig langer stil en die remt nog steeds even hard. Ik zou een andere garage zoeken en 'm daar na laten kijken.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Blijkbaar verliest het systeem druk en dat zou niet mogen gebeuren. Dat het ding wat minder goed aanvoelt door oude remvloeistof is iets anders dan opnieuw druk moeten opbouwen. Ik heb dit met een scooter ook gehad en toen was de rempomp kapot. Geen idee of dat hier ook zo is, maar druk verliezen is niet normaal, ook na jaren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:51

Ikzelf en een aantal in mijn omgeving hebben wel vergelijkbaar iets gehad op de ATB waar een vergelijkbare mini versie op zit. Meestal is het een voorbode dat het ergens een keer helemaal stopt met werken als je het niet oplost. Ik zou inderdaad een andere garage opzoeken om er eens naar te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Chakotay schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:36:
Een abonnement bij een airbag? Waar is dat voor dan, en hoe controleert het dat? Ik mag toch hopen dat zoiets niet afhankelijk is van een internetverbinding... Dat zal wat zijn zeg, ga je onderuit maar gaat het ding niet af omdat de server down is 8)7. Idiote trend tegenwoordig om alles maar 'smart' te maken.
Eigenlijk is het een veel eerlijker systeem. Ze houden de initiele kostprijs laag tov van bv dainese en door een abonnement verdienen ze het alsnog terug. Als je een tijd niet rijdt, of maar 1 maand per jaar is het financieel wel interessant.

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het ding continue een verbinding nodig heeft. Ik heb een Dainese airbagpak en als je de knoopjes dicht doet sprint hij aan en zoekt naar een gps lock. Door een status led op de arm kan je zien dat hij goed is opgestart en actief is. Dat moet je iedere keer controleren want het kan altijd kapot gaan. Als je abbo is verlopen zal het pak je nog steeds beschermen maar wordt waarschijnlijk de airbag niet actief gezet en zal er wel een led zijn die je dat vertelt. Aan jou de keuze om het abonnement alsnog te verlengen of gewoon te rijden.

Overigens ben ik niet echt overtuigd van het nut de openbare weg. Het lijkt me een hoop gedoe en in de praktijk kom je vaak iets tegen bij een val waarbij een airbag maar beperkte toegevoegde waarde heeft. Op het circuit is het een ander verhaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
Jolke schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

En #46 die in de bocht van rechts een motor voorlangs ziet komen. En het lijkt wel alsof hij daar op reageert en kort van het gas afgaat/remt/ander lijn neemt. :X
En niemand die iets zegt... #46 ìs Rossi. 8)7
Het moge duidelijk zijn, ik volg de MotoGP niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:34

fdees

Trust me I'm an Engineer

Kan er iets tegen de rem aan stoten of hangt de rem vrijscheef bij berging. Bepaalde motoren hebben namelijk een zwevende remschoen en als deze naar een kant zit moet je paar keer pompen om deze weer uit te lijnen.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

xos schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:36:
[...]
Eigenlijk is het een veel eerlijker systeem. Ze houden de initiele kostprijs laag tov van bv dainese en door een abonnement verdienen ze het alsnog terug. Als je een tijd niet rijdt, of maar 1 maand per jaar is het financieel wel interessant.
Nou, zo'n abonnenement (in het geval van Klim) is meer een soort huurkoop. Dat betekent dus dat je na 3 jaar 'huur' het ding mag kopen uiteindelijk meer hebt betaald. Maar ja, €800 in 1x is een beetje veel, dus 1x €399 en dan €120/jaar gedurende 3 jaar, waarna je 'm voor €99 kunt kopen, is dan iets makkelijker te verkopen.
Overigens ben ik niet echt overtuigd van het nut de openbare weg. Het lijkt me een hoop gedoe en in de praktijk kom je vaak iets tegen bij een val waarbij een airbag maar beperkte toegevoegde waarde heeft. Op het circuit is het een ander verhaal.
Het zijn 2 totaal verschillende situatie. Op het circuit is het gevaarlijk omdat je zo hard rijdt, en dus vreselijk hard kunt vallen. Op de openbare weg is het gevaarlijk omdat er van alles door elkaar rijdt, met verschillende snelheden. Snelwegen zijn relatief veilig omdat je daar doorgaans ongeveer dezelfde snelheid hebt en één kant uit rijdt.
Maar je kunt met de motor heel vervelend vallen. Je nek en torso (voorkant) zijn daarbij erg kwetsbaar. Veel motorrijders zitten te piepen over rugschildjes, maar als je een dwarsleasie wilt voorkomen, kun je beter investeren in een neckbrace of zoiets als een airbagvest. Verlamming ontstaat juist doordat je nek overstrekt, door compressie of verdraaiing van de ruggewervel. En precies dát voorkom je als je zo'n airbagvest of een neckbrace om hebt. Je nek en rug worden recht gehouden en je hoofd word gefixeerd zodat je niet keihard naar één kant kunt doorknikken. Ook voorkomt ie dat je nek wordt ingedrukt als je hard bovenop je hoofd terecht komt (compressie).
Zo'n airbagvest is imho geen overbodig ding. Het biedt veel meer bescherming dan je motorpak. Maar het is net als een verzekering: je hoopt dat je het nooit nodig hebt. Ik heb mijn helm ook nooit hoeven gebruiken waarvoor ie bedoeld is. Gelukkig maar. En toch investeer ik weer veel in een nieuwe. Idem voor handschoenen en goede laarzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Mitssz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:16:
[...]

Klopt inderdaad. Bepaalde gebieden mag je met sommige standaard motoren niet meer komen in Oostenrijk. Aangezien ik volgende week die kant uit wil gaan vond ik het wel belangrijk om vooraf te checken of het mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

mphilipp schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:57:

Het zijn 2 totaal verschillende situatie. Op het circuit is het gevaarlijk omdat je zo hard rijdt, en dus vreselijk hard kunt vallen. Op de openbare weg is het gevaarlijk omdat er van alles door elkaar rijdt, met verschillende snelheden. Snelwegen zijn relatief veilig omdat je daar doorgaans ongeveer dezelfde snelheid hebt en één kant uit rijdt.
Ik val liever met 200kmh op het circuit dan met 80kmh op de openbare weg, snelheid is belangrijk maar zeker niet allesbepalend. Maargoed, een vest waar jij naar kijkt en een airbagpak die op het circuit wordt gebruikt beschermen compleet anders dus dat is een andere discussie.

Mijn punt is dat als je op de openbare weg ten val komt de ellende vaak start als je iets tegenkomt in je val. Een airbag beschermt goed tegen de initiele val op de grond, niet als je met 60kmh een vangrail of boom raakt. Een auto heeft een kreukelzone daarvoor, wij een helm en harde rug en borst protectie en een engeltje op de schouder. Of een aanrijding met een ander voertuig, dan heeft je lijf de zwaarste impact al ontvangen voordat je van de motor bent gevallen en het koortje is losgetrokken. Het soort ongelukken waar ik vooral bang voor ben op de openbare weg is niet waar zo'n vest erg bij helpt.
Maar je kunt met de motor heel vervelend vallen. Je nek en torso (voorkant) zijn daarbij erg kwetsbaar. Veel motorrijders zitten te piepen over rugschildjes, maar als je een dwarsleasie wilt voorkomen, kun je beter investeren in een neckbrace of zoiets als een airbagvest. Verlamming ontstaat juist doordat je nek overstrekt, door compressie of verdraaiing van de ruggewervel. En precies dát voorkom je als je zo'n airbagvest of een neckbrace om hebt. Je nek en rug worden recht gehouden en je hoofd word gefixeerd zodat je niet keihard naar één kant kunt doorknikken. Ook voorkomt ie dat je nek wordt ingedrukt als je hard bovenop je hoofd terecht komt (compressie).
Zekers kan je naar vallen en dat is ook de discussie niet. Was ook een beetje getriggerd door je eerdere opmerking over die airbag pakken in de motogp dat een airbag een torso en nek beschermt. Dat is niet waarvoor ze ontwikkeld zijn en technisch kan dat ook maar beperkt. Een airbag vest is anders in elkaar gezet en daar kan het misschien wel helpen. Maar zoals gezegd, ik zie de toegevoegde waarde van zo'n vest vooral in situaties waar ik minder bang voor ben.
Zo'n airbagvest is imho geen overbodig ding. Het biedt veel meer bescherming dan je motorpak. Maar het is net als een verzekering: je hoopt dat je het nooit nodig hebt. Ik heb mijn helm ook nooit hoeven gebruiken waarvoor ie bedoeld is. Gelukkig maar. En toch investeer ik weer veel in een nieuwe. Idem voor handschoenen en goede laarzen.
Het voegt echt wel berscherming toe, dat denk ik ook. Maar het gedoe en de kosten en het soort ongelukken op de openbare weg staat voor mij niet in verhouding voor het gedoe en investering. En ik denk dat een motorpak meer toevoegd dan wat ballonnen. Maar als jij er anders over denkt prima, was ook benieuwd naar je uitleg en die heb ik nu iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
Jolke schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:41:
[...]

Nu weet je ook meteen waarom de halve wereld met fluorgele #46 stickers op de auto en motor rondrijdt :P

Rossi heeft -altijd- op een manier de kleur fluorgeel in zijn pak en/of motor verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
[...]
Onder welke stenen kom jij vandaan? :D Ik zou eens naar het Italiaanse dorpje Tavullia gaan als ik jou was :>

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

Kan nog erger: iemand op een circuitdag te Assen had totaal niet door waarom we jaloers waren op z'n startnummer... 46.

Ah, nog wat pixels erbij gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDtds9ENhZc17xKxT1NY7kWggDY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l7CPMquvWeDRgDo9bNlHaQni.png?f=user_large

Fluor helm ook XD :D

[ Voor 52% gewijzigd door steveman op 18-08-2020 10:07 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Guusjee
  • Laatst online: 14:58

Guusjee

Omdat ik groot ben..

UTwizard schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:54:
[...]

Nu weet je ook meteen waarom de halve wereld met fluorgele #46 stickers op de auto en motor rondrijdt :P

Rossi heeft -altijd- op een manier de kleur fluorgeel in zijn pak en/of motor verwerkt.
Nu weet ik waarom er zoveel motorrijders in een fluorgeel pak rondrijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Lol. Ik had echt geen idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Jolke ieder zijn eigen ding toch? Ik zou een bekende voetballer bijvoorbeeld absoluut niet herkennen op straat om maar iets te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Goed voorbeeld, @Chakotay, dat zou ik ook hebben. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
MotoGP seizoen is wel leuk vooralsnog zonder Marques (@Jolke: #73 :+).
Al veel verschillende winnaars zo en spannend strijdveld! Misschien is Dovi nog wel favoriet ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@SemperFidelis als het zo wisselvallig blijft kan Marquez alsnog kampioen worden door de 2e helf van het seizoen te winnen als hij weer terug is :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
SemperFidelis schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:16:
Al veel verschillende winnaars zo en spannend strijdveld! Misschien is Dovi nog wel favoriet ook zo.
#93 :P

Maar het klopt absoluut wat je zegt, het is tot nu toe echt een leuk kampioenschap om te volgen en het kan alle kanten nog op gaan. Ik zou het Dovi wel gunnen om dit jaar kampioen te worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

xos schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:50:
[...]
Ik val liever met 200kmh op het circuit dan met 80kmh op de openbare weg, snelheid is belangrijk maar zeker niet allesbepalend.
Ja, daar gaat het een beetje fout. Snelheid is in het dagelijkse verkeer misschien niet allesbepalend, maar het gaat om de gruwelijke snelheid van een MotoGP machine. Op een circuit vallen is 'minder erg' omdat je - als je geluk hebt - een lowsider maakt en dus 'gewoon' over het asfalt glijdt. En aan gezien een circuit schoon is, maakt die snelheid dan niet zoveel uit. Maar een highsider met 220kmh is alles behalve een pretje. Dat maken wij op de openbare weg niet mee. Maar wij hebben inderdaad obstakels.
Er zijn meerdere redenen waarom je 'beter' op een circuit kunt vallen dan op de openbare weg. Maar dat neemt niet weg dat racen weer een eigen element van risico met zich meeneemt, en het dus toch best gevaarlijk is. Elke ronde op het randje rijden is nu eenmaal vragen om problemen...sort of.
Maargoed, een vest waar jij naar kijkt en een airbagpak die op het circuit wordt gebruikt beschermen compleet anders dus dat is een andere discussie.
Uiteraard. Alles is anders. Wij hebben ook niet diezelfde leren pakken als zij, en ook hun helmen zijn vaak custom made. De technologie erachter is wel hetzelfde. Alleen door de specifieke eisen van de sport reageren die airbags anders en beschermen ze anders.
Of een aanrijding met een ander voertuig, dan heeft je lijf de zwaarste impact al ontvangen voordat je van de motor bent gevallen en het koortje is losgetrokken. Het soort ongelukken waar ik vooral bang voor ben op de openbare weg is niet waar zo'n vest erg bij helpt.
Inderdaad. Voor die situaties is dan zo'n sensording weer beter. Die detecteert de crash dan eerder.
Zekers kan je naar vallen en dat is ook de discussie niet. Was ook een beetje getriggerd door je eerdere opmerking over die airbag pakken in de motogp dat een airbag een torso en nek beschermt.
Ik meende dat die MotoGP pakken dat ook hadden, maar zo te zien hebben ze meer rug, schouders, ribben en heupprotectie.
Die vesten voor op de weg hebben inderdaad meer protectie aan de voorkant en rondom de nek. Zoals ik al eerder aangaf is dat bijna nog belangrijker dan rugschildjes enzo. In ieder geval die Hit-Air en Helite hebben specifieke nekbescherming waarbij de opgeblazen airbag een neckbrace wordt.
Het voegt echt wel berscherming toe, dat denk ik ook. Maar het gedoe en de kosten en het soort ongelukken op de openbare weg staat voor mij niet in verhouding voor het gedoe en investering. En ik denk dat een motorpak meer toevoegd dan wat ballonnen.
Dat is een beetje het probleem...wat mag goede bescherming kosten. Je moet altijd ook een jas hebben, maar alles is een compromis. Al denk ik zelf dat een rugplaatje minder goed beschermd als een airbag. En motorjacks beschermen de voorkant van je lijft eigenlijk helemaal niet. En dat is eigenlijk best een kwetsbaar deel. De bovenkant van de torso (thorax) is niet goed bestand tegen een klap met iets hards. Dan krijg je toch wel ademhalingsproblemen. En de buik is ook gewoon een week deel. Dus wat dat betreft is een ballonnetje op die plek wel fijn.
Maar de kosten zijn inderdaad momenteel nog wel wat hoog. Je bent voor de simpelste al zo €500 kwijt. Draadloze gaan naar de €800+ maar bieden ook betere protectie in situaties waarbij je door een auto wordt aangereden en je dan minder hebt aan het touwtje. Maar wat is je leven/gezondheid waard? Dat blijft altijd de vraag. Ik denk dat je die airbag complementair moet zien.

Overigens blijft het altijd erg moeilijk om aan te tonen dat iets werkt. Kijk, als ik flink onderuit ga en mijn helm is helemaal bekrast en half weggeschaafd, is het niet zo moeilijk om aan te tonen dat ie mij best wel wat hoofdpijn heeft bespaard. Maar voor de rest is het lastig om te zeggen dat het vest mijn leven gered heeft. Je zit niet vol met sensoren, dus je hebt gewoon geen gegevens over wat er flink is geraakt en kunt dus nooit aantonen dat ie nuttig is geweest. We moeten het doen met filmpjes van dummies of vrijwilligers die laten zien dat ie opblaast en dat het zo te zien wel wat doet. Hoewel de dummies wel wat data terug geven natuurlijk. Wat jij aangaf met ergens tegenaan klappen met 60 wil je gewoon helemaal niet. Ik denk niet dat je zomaar kunt stellen dat een motorjack in dat geval beter beschermt dan een airbag. Het is maar net hoe je het precies raakt, en wat dat precies is. Een paaltje is iets anders dan een muur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thoit
SemperFidelis schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:16:
Een Marques rijdt er sowieso niet mee :+ Wel een Alex en Marc Marquez, voor @Jolke dat zijn de nummers 73 en 93 :> Maar voetballers zou ik ook absoluut niet herkennen, heb daar helemaal niks mee (en nee ook niet het WK).

---

Om het ontopic te houden. Gisteren het lekkende ventiel vervangen, zometeen eens kijken of de band nog leeg loopt. Misschien toch nog snel zo'n Xiaomi compressor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
UTwizard schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:32:
[...]

#93 :P

Maar het klopt absoluut wat je zegt, het is tot nu toe echt een leuk kampioenschap om te volgen en het kan alle kanten nog op gaan. Ik zou het Dovi wel gunnen om dit jaar kampioen te worden :)
Ohja stom.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:49:
@Jolke ieder zijn eigen ding toch? Ik zou een bekende voetballer bijvoorbeeld absoluut niet herkennen op straat om maar iets te noemen :)
Lol, same here.

Vlak voor het boarden van een vlucht werd mij eens gevraagd of ik een foto wilde maken van twee heren... De man die het vroeg leek erg op het stereotype Engelse voetbalfan, de persoon bij wie hij ging staan had een tamelijk flamboyant kapsel + kleding (suede schoenen met spikes als ik me goed herinner).

Wilde eigenlijk voor de grap nog vragen of de kale dikkert van de twee misschien een zanger was :+

Geeeen idee wie die stylisch man was, maar vast een balschopper.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:39

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ik ben sinds 3 jaar in het bezig van een Kawasaki Z750 ABS uit 2009. NU heb ik hier inmiddels wat problemen met de voor rem. Nu is het zo dat als hij langere tijd heeft stil gestaan dat ik de voor rem zonder enig kracht helemaal tegen het hand vat aan kan knijpen. Ik moet echt een aantal keer remmen/pompen voor ik echt weer kracht moet zetten om hem helemaal in te knijpen.

Nu heb ik helaas vorig jaar na genoeg niet gereden. En dit jaar ook nog niet echt door dit probleem, hij is hier namelijk ook al 2 keer voor bij de garage geweest.
Eerste keer was het verhaal dat de zuigers in de remklauwen niet netjes liepen en te ver terug zouden gaan.
Tweede keer is het onder coulance "gerepareerd" met het verhaal dat er misschien toch nog lucht ergens heeft gezeten.
Uiteraard steeds als ik hem op haal bij de garage doet de rem het ook gewoon goed.

Echter gister wilde ik de motor weer eens pakken en wederom weer een voor rem die bij de eerste keer knijpen helemaal tot het handvat gaat, en dit keer echt meerdere keren moeten knijpen voor ik echt kracht moet zetten. Nu ben ik wel van mening dat een goede voorrem toch wel aardig handig is op een motor en ben dus niet gaan rijden.

Dit lijkt mij geen normaal gedrag van een voor rem, zeker niet omdat ik dit nooit gehad heb. En kan het lucht zijn? Ik denk zelf van niet want waarom zou het dan na een aantal keer knijpen/pompen dan wel goed aanvoelen. Lekkages zijn er niet, althans uitwendig want alles is mooi droog.
Ik vermoed dat er dus ergens inwendig olie lekt alleen hoe kom ik er achter of dat zo is. Of kan het toch nog in de remklauwen zitten.

Paar keer pompen waarmee de druk weer opbouwt is een teken dat er lucht in zit.
Ik heb dit grapje gehad bij de koppeling. Rubbers in de hoofdcilinder reageerden met de (verkeerde) vloeistof, waardoor er lucht in het systeem kon komen. Na stilstaan was er helemaal geen druk. In het begin kan je met een paar keer knijpen nog wel weer druk opbouwen, maar dat is dan een aflopende zaak.
(Kijk bijvoorbeeld goed naar vettigheid/vochtig zijn bij het drukpunt van de hendel, of de nippels op de klauwen)
Als je het dekseltje van het reservoir er af hebt, en begint met druk op te bouwen, zie je dan mogelijk ook wel bubbels. Kan ook zijn dat een nippel bijvoorbeeld niet lekker aansluit of lekt. waardoor er lucht in het systeem kan komen.

(laat de remvloeistof alleen niet op kuipdelen / lak etc komen, vlekt mooi)

Gewoon mee naar de garage, breng hem desnoods de avond van te voren, zodat 's ochtends de druk weg is. Een beetje monteur voelt het dan al wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik vind wel grappig dat ik vorig jaar nog tegen mijn vriendin zei dat als Marquez iets overkomt dat heel honda stil valt.
En verrek dit hele seizoen is goud! en honda doet helemaal niks meer, yamaha sateliet team doet het beter dan fabrieks, ducati wordt op de hielen gezeten door suzuki en ktm. Dit seizoen is om te smullen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:45:
Ik vind wel grappig dat ik vorig jaar nog tegen mijn vriendin zei dat als Marquez iets overkomt dat heel honda stil valt.
Niet dat ik het hem toewens, maar ik denk dat hetzelfde gebeurt als in de F1 Lewis Hamilton wegvalt. Bottas trekt dat niet in zijn eentje. Ja, een pole kan ie wel pakken, maar racewins zal dan moeilijker worden. En wat ze aan reserves hebben klaar staan, kan ook niet veel uitrichten op dat nivo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:12

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Psst, voor MotoGP praat hebben we een speciaal topic: MotoGP en WSBK topic

;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:15
deepbass909 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:05:
Psst, voor MotoGP praat hebben we een speciaal topic: MotoGP en WSBK topic

;)
Goede tip, maar laten we nu niet dezelfde discussie krijgen als na ‘kamperen met de motor-gate’...

Ik vind het wel leuk om af en toe wat uitstapjes te hebben in de discussie. Lijkt het net een echt gesprek 😬

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

[...]

Rossi wie?

Nee okee Rossi heb ik wel eens van gehoord, maar als ik z'n nummer had moeten raden was ik bij 1 begonnen en had ik het pas na 46 keer raden goed gehad :)

Dus je bent niet alleen hoor @Jolke :(:)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 13:42

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-_70LNtaN_HOQpDyfQm-54QGU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DPofVyvZpQNLy2vv24623GNo.jpg?f=fotoalbum_large

Filmpje onderweg, waarom ook niet ?

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Broodplank voor onderweg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Kan je meteen op feesboek posten over die stomme mensen die in de auto op hun telefoon aan het pielen zijn, en je actioncam beelden editten voor op joeptjoep :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Een watervaste wegenkaart die nog je positie aangeeft ook, wat handig! Zouden ze die ook kleiner maken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:59
Vraagje aan de Transalp kenner wat vinden wij hiervan ? Prijs i.c.m staat lijkt mij correct.

http://www.motorservicezu...l-600-v-transalp-m1371509

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:34:
Vraagje aan de Transalp kenner wat vinden wij hiervan ? Prijs i.c.m staat lijkt mij correct.

http://www.motorservicezu...l-600-v-transalp-m1371509
Ziet er op het eerste gezicht keurig uit. Kilometerstand valt voor de leeftijd erg mee. Vraag ook eens aan @Grubeater.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Stokbrood met Nutella? Oh nee dat was @Bommes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Volgens mij sta ik best knullig op de foto te Lekdijk. Laagstaande zon, dus met linkerhand de zon afdekken om wat te zien. Zat er iemand te fotograferen _O-

Vlak voor je de A27 onderdoor gaat, richting Neuspaß.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 09:43
MichielK71 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:47:
[...]

Ziet er op het eerste gezicht keurig uit. Kilometerstand valt voor de leeftijd erg mee. Vraag ook eens aan @Grubeater.
Huh?! ding heeft meer dan 4 ton gelopen, hoe valt dat mee dan?
HONDA
XL600 V TRANSALP
€ 2.195,-
Prijs p/mnd klik hier
Bouwjaar 1996
Tellerstand 433210 Km
Garantie 3 maanden
Misschien moeten ze beetje opletten bij overnemen van tellerstand.. (en dan sowieso het laatste rolletje voor de hectometers niet meenemen) :P

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mr_zippey schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:11:
[...]
Misschien moeten ze beetje opletten bij overnemen van tellerstand.. (en dan sowieso het laatste rolletje voor de hectometers niet meenemen) :P
Maar hij ziet er na 24 jaar beter uit dan die GSA van mij die ik net verkocht heb. Zeker van een oud vrouwtje geweest ofzo. Poetsen dat soort mensen meer dan dat ze rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
mphilipp schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:42:
[...]

Maar hij ziet er na 24 jaar beter uit dan die GSA van mij die ik net verkocht heb. Zeker van een oud vrouwtje geweest ofzo. Poetsen dat soort mensen meer dan dat ze rijden?
Ik ben heel blij dat er dat soort mensen zijn, kan je een gebruikte motor kopen die zo goed als nieuw is :D Ik houd hem netjes bij, maar hij is wel gemaakt om te rijden en dat doe ik dan ook. Zo heeft mijn nieuwe motor (De Triumph Tiger 1200) het eerste jaar 800 km gereden, tweede jaar 400 en de opvolgende jaren 500 kilometer gemiddeld per jaar. Waarom koop je dan in godsnaam zo'n motor? Wat die beste man per jaar reed, heb ik er nu in een weekendje bijgeschreven en heb ik niks bijzonders gedaan :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nu ja, voor velen is motorrijden een hobby. En iedereen vult dat weer anders in. De ene gaat elk weekend naar een circuit, een ander rijdt er de wereld mee rond en de volgende zit hele dagen op een stoeltje naar dat ding te kijken en te poetsen.

En mensen zoals ik hebben dat ding voor het imago 🤘😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Is @HTT-Thalan niet ook een expert van alpjes?
Ik vraag me wel af of je niet een budget hebt met wat meer ruimte, dan kan je al een moderne fiets vinden. Tenzij je natuurlijk perse voor een alp wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:15
Thoit schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:39:
[...]

Ik ben heel blij dat er dat soort mensen zijn, kan je een gebruikte motor kopen die zo goed als nieuw is :D Ik houd hem netjes bij, maar hij is wel gemaakt om te rijden en dat doe ik dan ook. Zo heeft mijn nieuwe motor (De Triumph Tiger 1200) het eerste jaar 800 km gereden, tweede jaar 400 en de opvolgende jaren 500 kilometer gemiddeld per jaar. Waarom koop je dan in godsnaam zo'n motor? Wat die beste man per jaar reed, heb ik er nu in een weekendje bijgeschreven en heb ik niks bijzonders gedaan :X
Gaat om de kwaliteit van de kilometers, niet de kwantiteit 😁

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Heb gisteren mijn zwarte Honda CBR600F4 ( '01 ) verkocht. Ben op zoek naar een Alp.

Deze kwam ik ook net tegen....2003....15dkm....3250.

https://www.motoroccasion...-v-transalp-m1368403.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WDkcyiBqrv9Ni7tiIwEUqEj7to=/800x/filters:strip_exif()/f/image/itu6kBCX9pr1hnkR3BNUNjIs.png?f=fotoalbum_large

Dus iets mee PK's en 2 schijven voor.
Schijnt wel dat aan de ( oudere ) 600 Alp makkelijker ( zelf ) te sleutelen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
FBTN schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:56:
[...]

Gaat om de kwaliteit van de kilometers, niet de kwantiteit 😁
True, maar ik doe er geen woon werk mee, alleen plezierritten. Dus de kwantiteit was hoog bij mijn kilometers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Als ik een motor zie uit 2003 met maar 15.000 km dan denk ik toch eerder dat er met de km stand gesjoemeld is dan dat dat klopt. Maar misschien heb ik te weinig vertrouwen in de mensheid :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Die discussie (over aantal kilometers die iemand rijdt) hadden we gisteravond toevallig ook.

Laatst een rit gereden waarbij er een aantal per jaar nog niet aan de 2000 km per jaar kwamen. Toen beredeneerden we dat gisteren:
- Een jaar heeft 52 weekenden.
- Stel, de helft van het jaar is het écht goed weer en warm genoeg volgens hun definitie*. --> 26 weekenden beschikbaar.
- Het thuisfront wil in het weekend ook nog wat quality time, en "de vrouw des huizes" staat toe dat meneer de helft van de tijd (velen zijn minder begripvol ;) ) op pad gaat, en dan heb je ook nog wat geschikte rijdagen waarop iemand andere verplichtingen heeft --> pakweg 10 weekenden over.

Omdat die mensen al niet zo regelmatig rijden, hebben ze ook geen zitvlees gekweekt. Een rit van 200km is dan al heel wat.
En voila: 10x per jaar, maximaal 200 km = 2000km max per jaar.
En tóch hebben ook die mensen plezier aan hun hobby. Iedereen beleeft het alleen heel anders.

*: Mijn definitie is "geen gladheid, niet te veel pekel op de weg, en geen stromende regen. Buitjes zijn geen probleem". Dan heb je een veel groter window wanneer je gaat rijden.
Tegelijkertijd rij ik een rit van 200km alleen voor speciale gelegenheden. Anders trek ik er mijn motorpak niet voor aan. Als ik ga rijden wil ik ook niet voor een bepaalde tijd weer thuis zijn: dan kan ik tenminste de hele dag zonder op de tijd te letten op pad.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:57:
Heb gisteren mijn zwarte Honda CBR600F4 ( '01 ) verkocht. Ben op zoek naar een Alp.

[Afbeelding]

Dus iets mee PK's en 2 schijven voor.
Schijnt wel dat aan de ( oudere ) 600 Alp makkelijker ( zelf ) te sleutelen is.
Hey die staat hier iets verder om de hoek, Solo is op zich best fijne zaak al kom ik er weinig. Heeft zijn dealership van Honda moeten laten gaan in de crisis en is naar een kleiner pand verhuisd. (met de Soez zat de dealer veel dichterbij 4km vs 20km en met de Yamaha woonde ik toen even niet in de buurt + liever yamaha expert.)

@roda_djavulen Alpjes hebben maar 5 cijfers voor de km stand, hoger dan 99.999,9km kun je dan ook niet aflezen. Misschien heeft deze er wel 115.000km maar daar kom je niet zomaar achter.

[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 19-08-2020 09:08 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Raym09 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:05:
[...]

Hey die staat hier iets verder om de hoek, Solo is op zich best fijne zaak al kom ik er weinig. Heeft zijn dealership van Honda moeten laten gaan in de crisis en is naar een kleiner pand verhuisd.

@roda_djavulen Alpjes hebben maar 5 cijfers voor de km stand, hoger dan 99.999,9km kun je dan ook niet aflezen. Misschien heeft deze er wel 115.000km maar daar kom je niet zomaar achter.
Als ik de foto's aandachtig bekijk....dan kan deze never nooit 115.000 hebben gelopen.
Hij komt volgens hun website ook met 12 maanden garantie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
@DrivinUCrazy ik moet zeggen dat ik wel een aanzienlijk deel van mijn kilometers maak op weekdagen in de avond. Vind ik persoonlijk leuker dan zondagen.

Zit nu iets over de 500 op de KTM in een paar weken. Dat is al meer dan de Suzuki in 2 jaar.

Ging gister met een maatje rijden en we wisselden even. De smiles per gallon van de ktm ligt zelfs hoog als je er achter rijdt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:09:
[...]

Als ik de foto's aandachtig bekijk....dan kan deze never nooit 115.000 hebben gelopen.
Als je een Transalp koopt, je bent van harte welkom bij de Transalp Club Nederland www.transalpclub.nl.

Veel technische info beschikbaar en ook gezellige bijeenkomsten/rondritten (als het corona viris geen roet in het eten gooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:09:
[...]

Kan zo maar zijn dat hij de achtergrond van de motor kent, hij is immer origineel Honda dealer geweest en ze bestaan al best lang. Misschien daar nieuw verkocht en onderhouden? Heb daar in 2003 mijn eerste motorspullen gekocht en toen bestonden ze al een aardig tijdje. Al is hij wel een keer van eigenaar gewisseld.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:04
kneusteun schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:46:
Is @HTT-Thalan niet ook een expert van alpjes?
Ik vraag me wel af of je niet een budget hebt met wat meer ruimte, dan kan je al een moderne fiets vinden. Tenzij je natuurlijk perse voor een alp wil gaan.
Qué? Ik trek blind een 600 uit elkaar. Modellen daarboven iets minder :P. Wat is de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@418O2 De redenering was dan ook erg versimpeld.

Maar dan nog: als je 20 weken lang, iedere week een avondje rijdt. Op een avondje persen de meesten er geen 200km uit... Zeg dat je 2 uurtjes gaat rijden en dat het dan dus de helft is. Ook dán kom je niet over de 2000km per jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Sjah en ik deed dan de voorbije jaren gemakkelijk 12k per jaar, en dit jaar heb ik nog geen 2k gedaan al waren er massa's mooie weekends, gewoon omdat ik niet welkom ben bij de klant (thuiswerk :X )

De weekends dat ik eens op de motor kruip zijjn op één hand te tellen (vrouwlief is niet happig op alleen zitten met de kroost) en de weekends dat ik meer dan 100km doe op een halve hand :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:00:
Die discussie (over aantal kilometers die iemand rijdt) hadden we gisteravond toevallig ook.

Laatst een rit gereden waarbij er een aantal per jaar nog niet aan de 2000 km per jaar kwamen. Toen beredeneerden we dat gisteren:
- Een jaar heeft 52 weekenden.
- Stel, de helft van het jaar is het écht goed weer en warm genoeg volgens hun definitie*. --> 26 weekenden beschikbaar.
- Het thuisfront wil in het weekend ook nog wat quality time, en "de vrouw des huizes" staat toe dat meneer de helft van de tijd (velen zijn minder begripvol ;) ) op pad gaat, en dan heb je ook nog wat geschikte rijdagen waarop iemand andere verplichtingen heeft --> pakweg 10 weekenden over.

Omdat die mensen al niet zo regelmatig rijden, hebben ze ook geen zitvlees gekweekt. Een rit van 200km is dan al heel wat.
En voila: 10x per jaar, maximaal 200 km = 2000km max per jaar.
En tóch hebben ook die mensen plezier aan hun hobby. Iedereen beleeft het alleen heel anders.

*: Mijn definitie is "geen gladheid, niet te veel pekel op de weg, en geen stromende regen. Buitjes zijn geen probleem". Dan heb je een veel groter window wanneer je gaat rijden.
Tegelijkertijd rij ik een rit van 200km alleen voor speciale gelegenheden. Anders trek ik er mijn motorpak niet voor aan. Als ik ga rijden wil ik ook niet voor een bepaalde tijd weer thuis zijn: dan kan ik tenminste de hele dag zonder op de tijd te letten op pad.
Fair enough. In je beredenering zit zeker een kern van waarheid.

Ik heb jaren gehad dat ik juist aan de andere kant van het spectrum zat, met gerust 40-45k per jaar. Nu sinds midden maart werk ik thuis en heb ik nog maar 1400km geklokt sinds maart.

En ik rij weinig recreatief dat is waar. Moet ik gewoon wat meer tijd voor maken. Maar inderdaad wat je zegt, jong gezin, fulltime baan, beetje social life en een training ernaast houdt geen tijd meer over. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
_Apache_ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:29:
[...]

Ik heb jaren gehad dat ik juist aan de andere kant van het spectrum zat, met gerust 40-45k per jaar. Nu sinds midden maart werk ik thuis en heb ik nog maar 1400km geklokt sinds maart.

En ik rij weinig recreatief dat is waar. Moet ik gewoon wat meer tijd voor maken. Maar inderdaad wat je zegt, jong gezin, fulltime baan, beetje social life en een training ernaast houdt geen tijd meer over. :X
QFT (en ook omdat ik per ongeluk gereageerd had ipv te liken ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 19-08-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ik kocht mijn mt-10 is 2018 met 5000km en zit nu bijna op de 40k, ik mag graag rijden, ben vrijgezel dus hoef met niemand rekening te houden en dat maakt het dus ook een stuk makkelijker om even een rondje te doen

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jolke
Gisteren een kleine mijlpaal op de motor. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cyq-us5aZjt3RKWFzRomM03uTKM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YdkgtuLO1wV24j1Amf2aZbMR.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
_Apache_ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:29:
[...]

Weinig tijd is een probleem wat volgens mij iedereen wel heeft. Uiteindelijk moet je kijken hoeveel je het waard is om er tijd voor te maken. Zo is een vriend van me bijv. van circuitrijden naar enduro gegaan. Dit omdat hij dan snel even op zondag ochtend door de bossen kan knallen als de kinderen nog in bed liggen.

En zo plan ik voor mij op zondag als rustdag. We zijn hier namelijk een huis aan het verbouwen, hebben fulltime banen waardoor je elke avond tot laat bezig bent. Dan is het ook belangrijk om de zondag vrij te houden. In de zomer ga ik dan met goed weer met de motor weg. En omdat mijn vriendin het leuk vind om mee te gaan hebben we zodoende toch een dag samen. Maar met kinderen is dat natuurlijk wat lastiger :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:57:

Als ik een km stand in mileage zie dan denk ik aan import en een check op https://ovi.rdw.nl/ bevestigd dat.
Datum eerste toelating 21-03-2003
Datum eerste afgifte Nederland 22-03-2007
Dus iemand heeft dat ding gekocht en 4 jaar later wordt 'ie geexporteerd. Dan zou ik extra attent zijn op een mogelijk schadeverleden.

[edit]
Maar waarschijnlijk bekijk jij de motoroccasion site in een andere taal :+

Hoe dan ook https://ovi.rdw.nl/ is altijd een prima uitgangspunt voor onderzoek.

[ Voor 11% gewijzigd door botoo op 19-08-2020 10:45 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

Nee werkt ook niet, heb hier 2 uitlaatpijpen en een zero staan en drank en raam met zicht op zonsondergang in de garage maar daar is nog nooit iets van gekomen.
Misschien is de zero van het verlegen type en is die tweede uitlaatpijp er teveel aan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

Op MF staat een topic met heel veel nuttige tips die je mee kan nemen bij aanschaf van een gebruikte motor. Doe er je voordeel mee. https://www.motor-forum.n...ffen-nieuwe-motor.454147/

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

edeboeck schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:15:
[...]
Misschien is de zero van het verlegen type en is die tweede uitlaatpijp er teveel aan? :+
Klinkt als......

Two exhausts, one charge port.....

Awesome

Pagina: 1 ... 224 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.