"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Het is hoofdzakelijk om een keer wat kleding en/of een laptop te vervoeren. Of misschien een keer op een weekendje weg (al dan niet op de motor)
[ Voor 35% gewijzigd door 418O2 op 13-08-2020 23:54 ]
Maar als je dan toch een wil... was er ook niet een type hardshell rugzag met een heuse fanbase?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
https://www.crosshelmen.n...-drag-mach-5-pack-stealth
Bedoel je die?
It's your spine...418O2 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 00:23:
@steveman idealiter stap ik niet ongewild af. Een tas voor op de kont lijkt me ook niet alles
https://www.crosshelmen.n...-drag-mach-5-pack-stealth
Bedoel je die?
Poeh.. ja welke tas. Staat me bij dat die discussie minimaal een jaar geleden gevoerd werd...
Aha, ja deze moet het zijn geweest. Maar zoals @ToolkiT opmerkte: zijn laptop paste er niet in.
Secsytime in "Het grote motortopic deel 21"
2018 was het jaartal, 12018 volgens Kurzgesagt.
Oh en over spine gesproken, kennelijk protect ie ook je back.
[ Voor 33% gewijzigd door steveman op 14-08-2020 00:36 ]
Twijfel nu tussen die Ogio en de kriega (met backprotector)
Destijds met de bmw’s schijnen ze er ook nogal wat versleten te hebben 😱Chakotay schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:02:
@Freakie1NL welkom (terug!)
@kneusteun Long way up ben ik erg benieuwd naar, vooral hoe ze dat met die Livewires gaan doen. Dat zijn helemaal geen allroad-fietsen, en het bereik schijnt ook niet geweldig te zijn. Ik las al iets over dat ze een paar generatoren in de support-trucks meenemen...
Weet niet wat voor laptop je hebt, maar mijn xps 15 past gewoon in de boblbee..418O2 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 00:59:
Die is wel leuk inderdaad, maar erg duur en er moet wel een laptop in kunnen.
Kriega418O2 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:51:
Ik ben bijna jarig en het enige kado dat ik kan bedenken is een rugzak. Is een kriega r25/30 de beste keus of vergeet ik een ander merk?
Het is hoofdzakelijk om een keer wat kleding en/of een laptop te vervoeren. Of misschien een keer op een weekendje weg (al dan niet op de motor)
[ Voor 3% gewijzigd door Pagman op 14-08-2020 08:04 ]
Gaaf! Heb Long way round gelezen en ben nu met long way down bezig, erg vermakelijk boek!kneusteun schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:15:
18 September long way up!
Wel op elektrische harley’s
De gewone vind ik maar saai, maar de Rally uitvoering inderdaad
Dat wordt weer downloaden dus...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Boeken nooit gelezen, maar qua serie moet je ze omgekeerd kijken. Als je LWR hebt gezien is LWD een tegenvaller. Daarbij heb je veel meer het idee dat het allemaal voorgekauwd is en er vrij weinig avontuur meer in zit. Ook het gedoe met de vrouw van Ewan was te geforceerd en Charley was daar helemaal niet blij mee. Als je het LWD dus eerst kijkt, is LWR leuker.Thoit schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:08:
[...]
Gaaf! Heb Long way round gelezen en ben nu met long way down bezig, erg vermakelijk boek!
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
LWR was tot nu toe ook qua boek leuker dan LWD. LWD gaat veel meer over het goede doel e.d. en LWR meer om de reis zelf. En juist om de reis gaat het mij, niet om de goede doelen.mphilipp schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:24:
[...]
Boeken nooit gelezen, maar qua serie moet je ze omgekeerd kijken. Als je LWR hebt gezien is LWD een tegenvaller. Daarbij heb je veel meer het idee dat het allemaal voorgekauwd is en er vrij weinig avontuur meer in zit. Ook het gedoe met de vrouw van Ewan was te geforceerd en Charley was daar helemaal niet blij mee. Als je het LWD dus eerst kijkt, is LWR leuker.
Ik heb al 7 jaar een Kriega R20 met backprotector.418O2 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 00:59:
Die is wel leuk inderdaad, maar erg duur en er moet wel een laptop in kunnen.
Fantastisch ding!
It's funny. But not ha-ha funny.
Ik rijd 30k per jaar sinds 1998 met rugzak. Paar keer plat gegaan, maar nooit last van die rugzak gehad.
Sterker nog, als ik zonder rugzak rijd, mis ik hem
[ Voor 15% gewijzigd door f2ride2001 op 14-08-2020 08:57 ]
Dat is hetzelfde als dat iemand die al jaren zonder beschermde kleding rond rijdt, het al jaren goed gaat dus waarom zou je dan beschermde kleding dragen? Bij een rugzak gaat het vooral om dat je rug een beweging kan maken waar die niet voor gemaakt is, en je bijv. ergens achter kan blijven hangen.f2ride2001 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:57:
Ik snap die discussie mbt die rugzak nooit.
Ik rijd 30k per jaar sinds 1998 met rugzak. Paar keer plat gegaan, maar nooit last van die rugzak gehad.
Sterker nog, als ik zonder rugzak rijd, mis ik hem
Dat jaThoit schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:04:
[...]
Dat is hetzelfde als dat iemand die al jaren zonder beschermde kleding rond rijdt, het al jaren goed gaat dus waarom zou je dan beschermde kleding dragen? Bij een rugzak gaat het vooral om dat je rug een beweging kan maken waar die niet voor gemaakt is, en je bijv. ergens achter kan blijven hangen.
Ik ben ook vaak zat onderuit gegaan, altijd goed kunnen opstaan en weinig last gehad (op wat knieën na enzo dan
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Heb zelf gekeken naar een Kriega R30 daar ik zelf ook tassen heb van Kriega en er zeer tevreden over ben, maar vond de rugzak niet lekker zitten (hetgeen natuurlijk erg persoonlijk is). Ben uiteindelijk gegaan voor een Held Zaino voor een derde van de prijs. Past ook een 17 inch laptop in en is waterdicht, wat voor mij een eis was.418O2 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:51:
Ik ben bijna jarig en het enige kado dat ik kan bedenken is een rugzak. Is een kriega r25/30 de beste keus of vergeet ik een ander merk?
Oeps, verkeerde forum... maar als er toch iemand is met het antwoord... betreft KTM 990 serie.
[ Voor 28% gewijzigd door FBTN op 14-08-2020 13:46 ]
I took the blue pill…
Wat is het verschil tussen beide? ik heb een SM met een ergo zadel en ben 186 a 189cm.FBTN schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:41:
Rijdt er iemand van 1,90m+ met een SMR zadel op een SMT? Overweeg zelf om dit te gaan doen, maar benieuwd naar ervaringen.
Oeps, verkeerde forum... maar als er toch iemand is met het antwoord... betreft KTM 990 serie.
Ik rij met het ergo zadel en blijkbaar zit het SMR zadel hoger plus ik vind het vervelend om in een ‘kuil’ te zitten.kneusteun schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:10:
[...]
Wat is het verschil tussen beide? ik heb een SM met een ergo zadel en ben 186 a 189cm.
I took the blue pill…
Ik heb er zo eentje na hier wat mee te lezen op het forum, maar 't valt wat tegen.
Slechts een subtiel verschil, misschien dat het echt wel de tocht van te rijden nodig heeft om de koelte te verspreiden...
Gezien ik nog trouw in oktober start ik met lessen in november, dan meld ik me officieel aan 😇
Ik gebruik het vest ook op de bank thuis, ventilator er voor en gaansobbereng schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:13:
Wat zijn hier de ervaringen met de Macna Dry Evo coolvest in de zetel thuis?
Ik heb er zo eentje na hier wat mee te lezen op het forum, maar 't valt wat tegen.
Slechts een subtiel verschil, misschien dat het echt wel de tocht van te rijden nodig heeft om de koelte te verspreiden...
Gezien ik nog trouw in oktober start ik met lessen in november, dan meld ik me officieel aan 😇
De eerste keer zakte ik. Ik had in m'n kop: ik moet vlot rijden. Dus ik vloog die bochten in, telkens op het laatste moment vol in de ankers, totdat ik op een gegeven moment een voetje moest uitsteken. Na een half uur vond de examinator het mooi geweest, en gaf als feedback: ik kan je zo niet laten slagen.
M'n instructeur bleef er op hameren: tien meter voordat je de bocht in gaat, moet je helemaal klaar zijn met je handelingen.
Nu komt de catch: m'n vriendin besloot om van augustus echt een gigantische kermis te maken. Niet gewoon boos, nee echt full on life changing drama. Ik zat deze week echt slecht in m'n vel.
Dus ik vandaag afrijden, en maak echt een paar rare fouten. Eerste stoplicht sloeg m'n motor af, en bleef 'ie hangen in z'n drie. Eventjes vervelend. Daarna stond ik verkeerd voorgesorteerd op een verkeersplein, en eindigde links van een auto, terwijl er maar 1 baantje onze richting op ging. Dat was ook nog te corrigeren (gewoon vol gas). Daarna kreeg ik instructies om een straat in te rijden, hangt er een verboden-tussen-deze-tijden bord. Ik kijk op m'n dashboard, nope -- ik mag hier niet in. Hoor ik over het oortje van de examinator "oh oeps, dit was geen test, dit is echt mijn fout".
Rijden we terug, geef ik onterecht voorrang terwijl ik op een spoorweg-overgang sta. Bord gemist. "Geen cadeautjes geven", krijg ik als commentaar en de volgauto rijdt me nogal geïrriteerd voorbij.
Ik ben echt vermoeid op een gegeven moment, en vraag mezelf af, wanneer gaan we terug? Over het oortje hoor ik: "verkeersplein-driekwart". Sta ik wederom verkeerd voorgesorteerd op het verkeersplein, en de volgauto staat rechts van me.
Komen we terug bij het CBR en ik stap van de motor. Loopt de examinator op me af, en zegt: "Je bent geslaagd, maar wat ben je toch ook een pannekoek!"
En hij begint me toch een tirade
Maar dat interesseert me allemaal niks want ik heb 'm

516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Klinkt niet best, maar gefeliciteerd. Veel veilige kilometers gewenst!TucanoItaly schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:04:
Net examen gehad, voor tweede keer.
De eerste keer zakte ik. Ik had in m'n kop: ik moet vlot rijden. Dus ik vloog die bochten in, telkens op het laatste moment vol in de ankers, totdat ik op een gegeven moment een voetje moest uitsteken. Na een half uur vond de examinator het mooi geweest, en gaf als feedback: ik kan je zo niet laten slagen.
M'n instructeur bleef er op hameren: tien meter voordat je de bocht in gaat, moet je helemaal klaar zijn met je handelingen.
Nu komt de catch: m'n vriendin besloot om van augustus echt een gigantische kermis te maken. Niet gewoon boos, nee echt full on life changing drama. Ik zat deze week echt slecht in m'n vel.
Dus ik vandaag afrijden, en maak echt een paar rare fouten. Eerste stoplicht sloeg m'n motor af, en bleef 'ie hangen in z'n drie. Eventjes vervelend. Daarna stond ik verkeerd voorgesorteerd op een verkeersplein, en eindigde links van een auto, terwijl er maar 1 baantje onze richting op ging. Dat was ook nog te corrigeren (gewoon vol gas). Daarna kreeg ik instructies om een straat in te rijden, hangt er een verboden-tussen-deze-tijden bord. Ik kijk op m'n dashboard, nope -- ik mag hier niet in. Hoor ik over het oortje van de examinator "oh oeps, dit was geen test, dit is echt mijn fout".
Rijden we terug, geef ik onterecht voorrang terwijl ik op een spoorweg-overgang sta. Bord gemist. "Geen cadeautjes geven", krijg ik als commentaar en de volgauto rijdt me nogal geïrriteerd voorbij.
Ik ben echt vermoeid op een gegeven moment, en vraag mezelf af, wanneer gaan we terug? Over het oortje hoor ik: "verkeersplein-driekwart". Sta ik wederom verkeerd voorgesorteerd op het verkeersplein, en de volgauto staat rechts van me.
Komen we terug bij het CBR en ik stap van de motor. Loopt de examinator op me af, en zegt: "Je bent geslaagd, maar wat ben je toch ook een pannekoek!"
En hij begint me toch een tiradetoen die klaar was, gromde hij "als je maar uitkijkt straks op de weg". Komt de instructeur er ook nog even overheen pissen, "en volgens mij keek je ook niet naar links daar-en-daar".
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Beter donder je haar er halverwege af, dat gezeur heb je ook niets aanChakotay schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:03:
@TucanoItaly mooi ritje zo, gefeliciteerdNu je vriendin achterop meenemen en pas stoppen als ze weer rustig is?
Ik doe eerst deze aan en dan vraag ik of ze zin heeft in een ritje:418O2 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:13:
[...]
Beter donder je haar er halverwege af, dat gezeur heb je ook niets aan

Ik geef je wel een seintje als ik een motor heb gekochtTWCRay schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:55:
Gefeliciteerd @TucanoItaly , veel geluk gehad. Welke regio moeten we de komende tijd vermijden?
Bij aankomst op de rijschool kreeg ik een wat mildere versie. Instructeur merkte op dat hij tijdens het examen twijfelde, en gaf daarna aan dat het een optelsom is van plusjes en minnetjes, en dat het opgeteld voldoende was.Secsytime schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:35:
Klinkt niet best, maar gefeliciteerd. Veel veilige kilometers gewenst!
[ Voor 4% gewijzigd door TucanoItaly op 14-08-2020 20:30 ]
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Kort filmpje van gisteren met een semi-afgestelde VTR en een stukje aan het einde om te laten zien hoe ik de mapping aan kan passen via de telefoon (eat that 2020 motoren
Acceleratieverrijking staat hier nog volledig uit, stationair te laag en ik heb een t-shirt aan, dus geen rare acties, wheelies etc, dit was puur een rondje om wat data te verzamelen.
leeg

Eindelijk een beetje acceptabele temperaturen om een rondje te rijden. De motor was niet meer uit de tuin gekomen sinds mijn tripje begin juli

Geen zin in asfalt dus ik dacht tijd voor een kort stukje over de TET.
[

Heerlijk, geen mens tegen gekomen op de route. En door de paar buitjes was het mulle zand nu een beetje vochtig en dus beter te rijden voor een amateur als ik.

Zelfs soms wat veel modder voor zo een zware fiets met bandjes die echt maximaal 15% offroad georiënteerd zijn.
Maar de Guzzi is net een traktor, en rustig aan in zijn 2 trekt het ding zich zelf echt overal door heen.

Al met al toch een erg leuk uurtje sturen over de zandpaden in de buurt.
Voor de TET kenners, ik ben er bij Deurne (NB) op gereden en richtig noord gegaan en bij Venray er weer af. Om vanuit daar terug naar huis te gaan.
Trouwens toch knap hoe die rij-modes werken.
Die je op mijn Guzzi trouwens niet veranderd met het knopje waar mode op staat..??
Maar met de startknop.
Welke je met draaiende motor dus gewoon in kunt duwen om van "road" naar "regen" en uiteindelijk offroad te gaan.
Bij mij staat er overigens: Strada, Poggio en offroad, vreemd dat die laatste weer Engels is en de rest Italiaans..
In de offroad mode laat de tractie controle wat wielspin toe dus kan een complete n00b als ik zelfs driftend een bocht uitkomen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Een Ducati hoort te rammelen en een echte Ducati heeft een droge koppeling dus die rammelt 2x zo hardVidaR-9 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:29:
Vandaag een rondje gereden met tijdens Ducati Summer Tour bij Goedhart. Ik had een Multistrada 950S gekozen. Die stond al heel lang op mijn lijstje, maar nooit op gereden. Was beetje bang dat ik spijt zou hebben dan ik al een 1200GS heb gekocht zonder te rijden, maar gelukkig.. De Multistrada viel ontzettend tegen. Stuurde opzich fijn maar wat een vervelende rammelbak zeg. Vond het helemaal niks. Toen ik erna op mijn R1200GS stapte reed die zoooo fijn!!!
Daarom ben ik zo blij met mijn Ducati Hypermotard Evo
Het is wel een mooi moment om alles achter eens goed schoon te maken
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZELlhSgyDOT1AZrxK8LZaTJl.jpg?f=user_large)
Voor
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PKvralIXn0j20QV0Qug60nFg.jpg?f=user_large)
Na (weet iemand of dat tandwiel zo of andersom moet?
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Ook zonder ventilator scheelt het hoor, bv. wel als ik weer tegen de zitting van de stoel ga zitten dat het weer wat koeler voelt. Het gaat natuurlijk nooit 15c schelen maar collega's zaten van de week te zweten en ik had nergens last van. Terwijl ik met de addison veel sneller nu last van de warmte heb.sobbereng schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:13:
Wat zijn hier de ervaringen met de Macna Dry Evo coolvest in de zetel thuis?
Het zijn en blijven veredelde tractoren natuurlijkPaul Hewson schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 23:45:
[...]
Een Ducati hoort te rammelen en een echte Ducati heeft een droge koppeling dus die rammelt 2x zo hard
Daarom ben ik zo blij met mijn Ducati Hypermotard Evo
Edit: vergeven!
[ Voor 7% gewijzigd door TucanoItaly op 15-08-2020 14:38 ]
Mogelijk en mogelijkKtenolix schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 07:18:
Oké ik ben als leek begonnen met het vervangen van de kettingset met het WPH. Op een paar muurvaste bouten na loopt het demonteren voorspoedig, alleen moet ik nu bij het monteren volgens het WPH de bouten smeren met “thread lock” en bepaalde delen met “suzuki super grease a”. Kan ik hiervoor gewoon dit en dit gebruiken? Of moet dat speciaal spul zijn?
Borgmiddel heb je in verschillende sterktes. Dingen die vast moeten en nooit meer los (of met zeer grote moeite) doe je met hoogvast borgmiddel. Als het gaat om niet los trillen maar wel te verwijderen voor onderhoud, dan gebruik je middelvast.
Wat betreft vetten: in de meeste gevallen gebruik je lithiumhoudend vet of MoS2 houdend vet.
Bijvoorbeeld: dit of dit
Siliconenvet en PTFE/teflon gebaseerd vet gebruik je als er rubber delen in contact staan met het te smeren deel. Bijvoorbeeld glijpennen in remklauwen.
Voor bouten/moeren die beschermd moeten worden tegen ontzettend vast komen te zitten (door b.v. water en zand) gebruik je kopervet. Bijvoorbeeld: dit
Waar vet moet werken onder hoge temperaturen, zoals de remmen, gebruik je keramisch vet vanwege de temperatuurstabiliteit of eventueel kopervet
Bijvoorbeeld: dit
Het is wel een mooi moment om alles achter eens goed schoon te makenvoor de liefhebbers;
[Afbeelding]
Voor
[Afbeelding]
Na (weet iemand of dat tandwiel zo of andersom moet?de tekst staat op deze kant )
Nice Bommes! Zo krijg ik ook zin om wat off-road te gaanBommes schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 23:14:
[Afbeelding]
Eindelijk een beetje acceptabele temperaturen om een rondje te rijden. De motor was niet meer uit de tuin gekomen sinds mijn tripje begin juli
[Afbeelding]
Geen zin in asfalt dus ik dacht tijd voor een kort stukje over de TET.
[[Afbeelding]]
Heerlijk, geen mens tegen gekomen op de route. En door de paar buitjes was het mulle zand nu een beetje vochtig en dus beter te rijden voor een amateur als ik.
[Afbeelding]
Zelfs soms wat veel modder voor zo een zware fiets met bandjes die echt maximaal 15% offroad georiënteerd zijn.
Maar de Guzzi is net een traktor, en rustig aan in zijn 2 trekt het ding zich zelf echt overal door heen.
[Afbeelding]
Al met al toch een erg leuk uurtje sturen over de zandpaden in de buurt.
Voor de TET kenners, ik ben er bij Deurne (NB) op gereden en richtig noord gegaan en bij Venray er weer af. Om vanuit daar terug naar huis te gaan.
Trouwens toch knap hoe die rij-modes werken.
Die je op mijn Guzzi trouwens niet veranderd met het knopje waar mode op staat..??
Maar met de startknop.![]()
Welke je met draaiende motor dus gewoon in kunt duwen om van "road" naar "regen" en uiteindelijk offroad te gaan.
Bij mij staat er overigens: Strada, Poggio en offroad, vreemd dat die laatste weer Engels is en de rest Italiaans..![]()
In de offroad mode laat de tractie controle wat wielspin toe dus kan een complete n00b als ik zelfs driftend een bocht uitkomen.

Schandalig trouwens, dat er op die Rally versie van de Tenere 700 niet eens stalen remleidingen zitten..

Ook nog stukje onverhard gepakt. Voor het eerst.. Wil ik toch wat meer gaan doen nu ik een GS heb.
:strip_exif()/f/image/KYODsvXNVUR9UjuGeLAM8NH2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RLdBw7NumcD3Wa6adeSzb1nz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hVYmfSrIJPmO6FGAp0hugZcE.jpg?f=fotoalbum_large)
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Bedankt voor de uitgebreide uitlegMcKaamos schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:29:
[...]
Mogelijk en mogelijk
Borgmiddel heb je in verschillende sterktes. Dingen die vast moeten en nooit meer los (of met zeer grote moeite) doe je met hoogvast borgmiddel. Als het gaat om niet los trillen maar wel te verwijderen voor onderhoud, dan gebruik je middelvast.
Wat betreft vetten: in de meeste gevallen gebruik je lithiumhoudend vet of MoS2 houdend vet.
Siliconenvet en PTFE/teflon gebaseerd vet gebruik je als er rubber delen in contact staan met het te smeren deel. Bijvoorbeeld glijpennen in remklauwen.
Voor bouten/moeren die beschermd moeten worden tegen ontzettend vast komen te zitten (door b.v. water en zand) gebruik je kopervet. Bijvoorbeeld: dit
Waar vet moet werken onder hoge temperaturen, zoals de remmen, gebruik je keramisch vet vanwege de temperatuurstabiliteit of eventueel kopervet
[...]

Natuurlijk is het met katalysator eronder geen wereld van verschil, maar wel een iets lekkerder toontje
[ Voor 19% gewijzigd door lolgast op 15-08-2020 19:01 ]
Ktenolix schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 07:18:
Oké ik ben als leek begonnen met het vervangen van de kettingset met het WPH. Op een paar muurvaste bouten na loopt het demonteren voorspoedig, alleen moet ik nu bij het monteren volgens het WPH de bouten smeren met “thread lock” en bepaalde delen met “suzuki super grease a”. Kan ik hiervoor gewoon dit en dit gebruiken? Of moet dat speciaal spul zijn?
Het is wel een mooi moment om alles achter eens goed schoon te makenvoor de liefhebbers;
[Afbeelding]
Voor
[Afbeelding]
Na (weet iemand of dat tandwiel zo of andersom moet?de tekst staat op deze kant )
De richting van je kettingwiel is correct.
Zorg dat je in ieder geval de complete drager van je wiel pakt. Aan de achterkant zitten halve maantjes aan de bouten en die kunnen maar op 1 manier correct door de drager en het kettingwiel heen. Zoals ik nu het verschil van voor en na montage zie lijkt het mij dat je boutjes niet ver genoeg aan gedraaid zijn.
Zelf vorige week ook een set vervangen op m'n 1200, vandaar dat het mij opviel
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Klopt helemaal! Ik had ze bewust nog niet aangedraaid omdat ik niet wist of (en welke) borgmiddel ik moest hebben. Dus goed gezienmr_zippey schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:04:
[...]
De richting van je kettingwiel is correct.
Zorg dat je in ieder geval de complete drager van je wiel pakt. Aan de achterkant zitten halve maantjes aan de bouten en die kunnen maar op 1 manier correct door de drager en het kettingwiel heen. Zoals ik nu het verschil van voor en na montage zie lijkt het mij dat je boutjes niet ver genoeg aan gedraaid zijn.
Zelf vorige week ook een set vervangen op m'n 1200, vandaar dat het mij opviel
[ Voor 4% gewijzigd door Ktenolix op 15-08-2020 19:56 ]
Kunnen die dingen van het asfalt af dan? Ik dacht dat dan de BMW garantie vervielVidaR-9 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:19:
Ook nog stukje onverhard gepakt. nu ik een GS heb.
/hard wegerent
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
/houdt vinger boven de banknop...Vrijdag schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:10:
[...]
Kunnen die dingen van het asfalt af dan? Ik dacht dat dan de BMW garantie verviel
/hard wegerent
Vrijdag schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:10:
[...]
Kunnen die dingen van het asfalt af dan? Ik dacht dat dan de BMW garantie verviel
/hard wegerent

Ik breng de gemiddelde leeftijd ook wel wat omlaag denk. Maar boeit me niets. Het is echt een topding!!
Kletskoek!
Behalve dat ik met 4000 km op de klok wel een 'scrape guard' van mijn steppie heb verloren vandaag, naja was toch van plan om er kortere op te zetten en dan zal ik wel Loctite gebruiken.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Doe ik weer een beetje terug omhoogVidaR-9 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:58:
Ik breng de gemiddelde leeftijd ook wel wat omlaag denk.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Bij mijn Buell, toch een halve Harley, scheurde mijn kentekenplaat vanuit de schroefgaten en heb ik meerdere malen mijn uitlaat opnieuw moeten bevestigen omdat de bouten lostrilden of braken. Maar dat noemde ik maar karakter naast alle andere problemen die ik er mee hadbotoo schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:02:
Hoop gereutel voornamelijk van mensen die het van horen zeggen moeten hebben dat bij een Harley van alles lostrilt.
Kletskoek!
Behalve dat ik met 4000 km op de klok wel een 'scrape guard' van mijn steppie heb verloren vandaag, naja was toch van plan om er kortere op te zetten en dan zal ik wel Loctite gebruiken.
Die trok de achterste eindkap met popnagels en al door het aluminium heen. Dus stukje inkorten en weer vastpoppen (met 2x zoveel popnagels) maar na 5 keer was die zo kort dat er net zo goed niks op kon. Toen toch maar weer de originele stalen racedemper geplaatst
Verder nooit problemen gehad, op 2 gebroken aandrijfbelt na. Mis hem nog wel
[ Voor 10% gewijzigd door harley op 15-08-2020 22:23 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Heb 2 Buells gehad. De eerste was een M2 Cyclone, 2 jaartjes op gereden voordat ik gestopt ben.harley schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:22:
Mijn Buell heeft toendertijd een volledig aluminium einddemper "verbruikt"
Die trok de achterste eindkap met popnagels en al door het aluminium heen. Dus stukje inkorten en weer vastpoppen (met 2x zoveel popnagels) maar na 5 keer was die zo kort dat er net zo goed niks op kon. Toen toch maar weer de originele stalen racedemper geplaatst
Verder nooit problemen gehad, op 2 gebroken aandrijfbelt na. Mis hem nog wel
Paar jaar niks gereden en toen vorig jaar zomer een Xb12ss uit 08 gekocht. Na 2 weken scheurde de labdasonde uit de uitlaat, daar ging rijden in mijn vakantie want dat gebeurd natuurlijk net op het moment dat alle motorzaken dicht zitten of onderbemand zijn.
Daarna nog een dynamo moeten vervangen die wat weken op zich liet wachten toen dit jaar net het seizoen was begonnen.
En dan vergeet ik nog de onvoorspelbare motorstoring die ik had en die ze zelfs bij Twin Motorcycles niet konden oplossen.
Toen heb ik de knoop doorgehakt en dit jaar vlak voor mijn vakantie een betrouwbare Italiaan gekocht, een Ducati Hypermotard 1100 Evo. Die liet mij helaas staan toen ik haar ophaalde uit Limburg en halverwege moest tanken, bleek de kabels van de startmotor doorgebrand te zijn.
Maar nadien wel al 3500 km mee gereden, meer dan met de Buell
Ooit komt er weer een Buell, maar dan voor erbij. Moet natuurlijk weer een Xb12ss uit 08 zijn met de transparante delen en een race uitlaat
Die belt van mij brak natuurlijk op de eerste werkdag bij nieuwe werkgever op de heenreis halverwege bij het optrekken snelwegoprit. Leg dat maar eens uit dat je aandrijfriem is gebroken. En ik had toen geen autorijbewijs en dat was een minpunt (maar omdat ik ermee bezig was toen toch aangenomen)Toch klote als de eerste werkdag met de motor dan als misloopt
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Je kunt er bij Harleys van op aan dat ze regelmatig terug naar de garage willen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ben voor de betrouwbaarheid dan ook overgestapt op een ItaliaanDrivinUCrazy schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:57:
Nee, dat klinkt allemaal echt super betrouwbaar. Zeker als mijn duit in het zakje de rit van laatst was waarbij de Harley op één dag de olie niet meer lustte én de koppelingskabel molde.
Je kunt er bij Harleys van op aan dat ze regelmatig terug naar de garage willen.
Nu nog leren op tijd ketting smeren, was blij dat ik dat niet hoefde maar helaas terug bij af.
[ Voor 9% gewijzigd door Paul Hewson op 15-08-2020 23:47 ]
Viel de schade nog een beetje te behappen?
Wat is dat toch met motoren die onderdelen (bijna) verliezen bij jullie? Die van mij pikt juist meer onderdelen op!
Ik schrok mij rot van de week. Bij mijn wekelijkse controle rondje, zag ik in eens een stang uitsteken net achter het rempedaal. Bleek gelukkig een telescopische magneet pen te zijn

Geen idee waar en wanneer die daar gekomen is

[ Voor 68% gewijzigd door S4All op 16-08-2020 00:00 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Blijft een duur geintje natuurlijk, maar dat ik zelf onderdelen heb aangeleverd scheelde wel behoorlijk in geld.S4All schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:50:
@timmie271 gefeliciteerd met haar thuis komst.
Viel de schade nog een beetje te behappen?
Alleen de linker clip-on moet nog een keer vervangen worden. Die heeft toch wel een tikje gehad..
Verder is ie weer bijna als nieuw
Had de motor als grasmaaier uitgeprobeerd in de bergenJolke schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 06:48:
@timmie271, wat was er gebeurd dat je motor weg was?
Gamertag: timmie271
Ik rijd naar het tankstation (2 min rijden vanaf mijn huis) om even te tanken, begint het toch te regenen. Daar 20 min staan schuilen.
Daarna gaan rijden, kwam er achter dat mijn TomTom mount niet goed vast zat. Even aandraaien met een inbus. Gereedschap vanonder het zadel gepakt, niet de juiste. Even langs een garage gereden en een minuut later was ik weg.
Na een ritje van 40 min later (lekker door gereden..) aangekomen bij de motoport. Wil mijn oordopjes in het zakje doen wat aan mijn sleutel hangt (motor is keyless, geen zakken in combipak dus altijd in de tanktas). Geen sleutels.. motor start wel dus de sleutels waren in de buurt.. zaten mijn sleutels nog op de zijkant in het slot om het zadel los te halen

Mijn geluk kon niet meer op dacht ik, droog gebleven en mijn sleutels niet kwijt geraakt!
Omdat @Patrock laatst zijn rekening presenteerde waar ook een nieuwe radiator op stond ivm steenslag en dat geluk wel eens om kan gaan draaien ook radiator bescherming van evotech besteld. Mooi spul, nu hopen dat het snel binnen is.
Het enige rare ding dat ik heb gehad was een ingevreten as van de waterpomp waardoor er olie bij de koelvloeistof kwam (ja, het is een Rotax blok mét koelvloeistof), dus had ik de waterpomp maar geupgrade naar de verbeterde versie van 2010. Daar kwam ik bij stom toeval achter bij het kleppen stellen.
Overigens gaat de Buell er binnenkort hoogstwaarschijnlijk wel uit, er zijn andere prioriteiten die in pijplijn zitten op het moment.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Verwijderd
Voor offroad zou ik wel niet aanraden alleen te gaan, dat doe ik altijd met een ander bij zodat je elkaar kunt helpen bij problemen.
Je hebt al 't goede schermpje, dat doet wat minder pijn als je over je stuur gaat
Nog een aanrader is het rallye zadel in 1 stuk. Maar dat heb jij mss al gezien de rallye kleuren van je GS. Dat zadel is een pak smaller nog en vooral duizend keer beter als je naar achter moet gaan met je gewicht, dan kun je ook gewoon overal op elke hoogte gaan zitten omdat het maar 1 niveau is ipv 2 verschillende zadels. Vooruit blijft gelijk, dan kom je tegen de tank
Ik heb voor mijn GS uiteindelijk een setje gietwielen voor er bij gekocht en zo kon ik betere banden op de spaakwielen zetten. De BMW spaakwielen zijn wel ondingen trouwens, heb er ook nog laten spaken op de BMW hubs wat ik dan met binnenbanden kan rijden en een pak dunner dus veel meer opties mbt banden.
Een paar foto's van de mijne (al wel 2 jaar geleden deze, reed toen ook nog met de standaard banden)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2020 09:47 ]
Verwijderd

Die motovlogger van Atlanta die motoren opknapt en verloot (ben de naam ff kwijt) heeft er ook een test video van.
Is ondertussen ook op de website van hen verktrijgbaar maar blijft met 169 USD wel duur en zo te zien alleen te bestellen in US (of ik mis iets).
Anyway ik had 't er met mijn vader over en die heeft fietslampjes die hetzelfde doen. Van bijvoorbeeld cate eye maar ook van andere merken bestaat dat. Dus ik ga ff experimenteren met dat cat-eye model.
Deze lijkt me zelfs vergelijkbaar van grootte https://m.bikester.be/bus...functie-zwart-395562.html maar het is deze cat eye die m'n vader heeft https://m.bikester.be/cat...lichting-rood-708901.html
Lijkt me vooral in 't verkeer wel handig met de Zero omdat ik dan vaak alleen op de motor rem. Meestal sleep ik wat met m'n voetrem mee om zeker iets te laten zien maar ik denk er natuurlijk ook niet altijd aan. En ja ik weet dat de energica dat ingebouwd heeft. Zero zou het met een firmware update ook gewoon kunnen inbouwen lijkt me.
Op de S1000R na de eerste Corsa’s altijd S21 gestoken omdat ik daar heel tevreden over was.
Bij het afhalen van de Speed RS staken ook hier Corsa’s onder.
Na het oplossen van de issues en 4K km’s waren deze volledig op (draad door achterband zichtbaar). Dus deze keer voor de s22 ipv s21 gekozen.
Hier mijn opmerkingen tov de Corsa:
- stuurt veel directer (En had niets te maken met slijtage Corsa tov nieuwe band)
- houdt beter de lijn + minimale aanpassingen nodig om lijn aan te passen
- motor is comfortabeler, wat ikzelf raar vind.. slechte stukken worden beter gedempt
- uitkomen garage en je kan direct op het gas. Die banden geven onmiddellijk vertrouwen en grip, top!
- wel opletten als het warm of nat is voor witte lijnen (Corsa geen krimp, deze soms klein stapje op zij, was ook met s21)
- wel meer speed wobble op hoge snelheden
Over het algemeen dus opnieuw een zalig band en ik zou iedereen het aanraden die sportief rijdt, op de weg als op circuit (als je maar af en toe eens een dagje wil meepikken).
Never ever financial advice...
Chaseontwowheels bedoel je. Heb de video niet bekeken, titel was mij iets teveel clickbait..Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:12:
Iemand dit ding gekocht? https://www.indiegogo.com...light-for-motorcyclists#/
[Afbeelding]
Die motovlogger van Atlanta die motoren opknapt en verloot (ben de naam ff kwijt) heeft er ook een test video van.
Is ondertussen ook op de website van hen verktrijgbaar maar blijft met 169 USD wel duur en zo te zien alleen te bestellen in US (of ik mis iets).
Anyway ik had 't er met mijn vader over en die heeft fietslampjes die hetzelfde doen. Van bijvoorbeeld cate eye maar ook van andere merken bestaat dat. Dus ik ga ff experimenteren met dat cat-eye model.
Deze lijkt me zelfs vergelijkbaar van grootte https://m.bikester.be/bus...functie-zwart-395562.html maar het is deze cat eye die m'n vader heeft https://m.bikester.be/cat...lichting-rood-708901.html
Lijkt me vooral in 't verkeer wel handig met de Zero omdat ik dan vaak alleen op de motor rem. Meestal sleep ik wat met m'n voetrem mee om zeker iets te laten zien maar ik denk er natuurlijk ook niet altijd aan. En ja ik weet dat de energica dat ingebouwd heeft. Zero zou het met een firmware update ook gewoon kunnen inbouwen lijkt me.
Echter gaan deze lampjes niet overal legaal zijn. Weet niet meer zeker of het in NL ook is, maar heb een keer gelezen dat er een wet was opgesteld die zei dat je niets aan verlichting op je lichaam mag aanbrengen (reflectoren wel). Dus ook op je helm mag je geen verlichting hebben. De Shark Skwal helm (heeft ingebouwd led), werd daardoor opeens een probleem.
Aha, gevonden: https://www.nieuwsmotor.n...20richting%20de%20branche.
[ Voor 5% gewijzigd door Leviathius op 16-08-2020 10:52 ]

Oh ik ben toch zo'n sucker voor aanbiedingen, net deze aangeschaft. Had al de aldi variant maar die pakmaat viel me toch tegen en de stevigheid ook. Nou ja, kan deze mooi mee eind van de maand als we nog een rondje gaan doen met vrienden op de brommers.
Advies: koop in ieder geval deze.Ktenolix schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:47:
[...]
Bedankt voor de uitgebreide uitlegik ga eens kijken!
- Lithiumvet of MoS2 vet
- Siliconen of PTFE vet
- Kopervet
- Medium threadlocker
Keramisch vet kan je zonder, dat kan vervangen worden door kopervet.
Sterke threadlock heb je eigenlijk alleen maar nodig als je het complete motorblok uit elkaar gaat halen voor revisie. Voor gewoon onderhoud gebruik je eigenlijk altijd medium strength.
De vetten heb je het liefst in blik. Gewoon de dikke smurrie, dat blijft het beste zitten. Spuitbaar is rete handig en houd je handen schoon, maar blijft in de regel niet zo fijn zitten waar het moet.
Was behoorlijk rustig, zéker vanmorgen. Bijna niemand tegengekomen het eerste uur. Ook niet op de dijken. Ik heb geen idee waar ik uiteindelijk allemaal heb gereden. Af en toe herkende ik weer een stukje route en besloot ik om een andere weg op te gaan.
Conclusie is dat de uitlaat precies is wat ik zocht qua geluid. Niet hard, maar wel een stukje dieper dan het origineel. Perfect

op een niet afgesloten dijk, zónder fietsers
Ik heb overigens ook een elektrische auto besteld. Zuinig rijden enzo. Maar als ik op de motor zit dan verdwijnt de behoefte aan zuinig rijden volledig en dan is het heerlijk om af en toe even door te trekken. Ben benieuwd hoe groot het contrast straks is.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Zo’n ding dus

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 16-08-2020 14:25 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NMJT5FMjpiFZphoCIufVSIm9.jpg?f=user_large)
Een Suzuki GSX1100F uit 1989 met 45000 km, voor het enorme bedrag van 400 euro. Ik denk dat ik haar Suus noem
Sinds ik in maart van dit jaar weer ben gaan motorrijden na 25 jaar lees ik regelmatig over motoren; hier in dit topic en op www.Motor-forum.nl . En op motor-forum kwam ik iedere keer weer terecht bij de verhalen over de 500 euro challenge. Die is al 4 keer gehouden, in 2014, 2015, 2017 en 2019. Die voor dit jaar is gecancelled maar het topic voor 2021 is geopend en al aardig wat pagina’s lang. Vorige maand heb ik de knoop doorgehakt: daar wil ik aan meedoen!
Dus op zoek naar een motor. Geen echt wrak, want zo veel vertrouwen in mijn sleutelvaardigheden heb ik niet, maar een Japanse viercilinder durfde ik wel aan. Een uitgebreider verhaal heb ik gisteren in het topic daar gepost, maar het eindresultaat is deze dikke dame, een 31 jaar oude Suzuki.
Ze rijdt, en hard ook, maar het blok loopt nog niet lekker. Ik wil de carburateurs schoon gaan maken en wellicht dan ook synchroniseren. De remmen kunnen ook wel beter; eens schoonmaken en evt. de remleidingen vervangen door staalomvlochten exemplaren. Het sturen gaat wat loom, ik ga eens kijken of het balhoofdlager nog goed is, anders dat ook vervangen. Banden zijn goed, bougies zijn goed, en het elektrisch verstelbare ruitje doet het ook nog goed 😉.
De bestemming van de challenge, in juni 2021, is nog niet bekend (Noorwegen staat hoog in de peilingen), maar de ‘reis ernaar toe’ is in ieder geval begonnen!
Ja, die wil ik wel voor op de Suus, maar ik gok dat ik al niet meer de eerste ben...?lolgast schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:20:
Kan ik iemand blij maken met een Optimate O-100 USB Connector? Ik gebruik hem niet op de Hornet, kan geen nette plek vinden zonder de kabel in rare hoeken te wurmen. Bij de 749 werkte het echt perfect
Zo’n ding dus
[Afbeelding]
Mijn googlekunsten zeggen slijtbout. Dus ongeveer wat @Hkuit zegtbotoo schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:38:
Weet één van jullie hoe dit onderdeel officieel heet?
't zit onder je steppie en is het eerste ding wat over de grond schraapt als je een beetje afschuint in een bocht. M4 draad en een totale lengte van 5 cm.
[Afbeelding]
Gamertag: timmie271
Dat zijn deze? https://helinox.eu/collections/table-one-seriescharrel schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:19:
[Afbeelding]
Oh ik ben toch zo'n sucker voor aanbiedingen, net deze aangeschaft. Had al de aldi variant maar die pakmaat viel me toch tegen en de stevigheid ook. Nou ja, kan deze mooi mee eind van de maand als we nog een rondje gaan doen met vrienden op de brommers.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik rij een suzuki vstrom, dus nee volgens mij niet.DrivinUCrazy schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 06:01:
Was dat de befaamde Harley magneet zodat ze onderweg niet hoeven te stoppen om alles bij elkaar te rapen?
Of een Harley moet zo rammelen dat ze zelfs die magneten verliezen
Vandaag een ritje gehad waar ook een paar choppers, waaronder Harleys, aan meededen. En ze hebben de statistieken weer wat opgekrikt: allemaal de eindstreep gehaald!

En ik draaide bijna thuis de snelweg af, voel een paar druppels, en duik onder de overkapping van het tankstation in. Niets te vroeg, want toen ik stilstond begon het toch te hozen! Na het tanken was het weer een stuk minder dus alsnog bijna droog thuis gekomen.
Je was de eerste qua melding/pm dus ik denk dat jij geluk hebt danHkuit schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 16:57:
[...]
Ja, die wil ik wel voor op de Suus, maar ik gok dat ik al niet meer de eerste ben...?
Eerst plaatjes bij de eerste stop in de ardennen:
![]() | ![]() |
Na een rondje van 400 KM mocht die wel weer gewassen worden:
:strip_exif()/f/image/kHimHwnbjJIqel6t61VpqHAw.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat ik het zilver op de koffers lelijk vond, zwart gespoten. Dit ziet er imo al véél beter uit:
:strip_exif()/f/image/IiImRaQWkyBpEdBxWhrosZn4.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren geluk in het ongeluk gehad. Eigenlijk zou ik met een vriend nog een keer de eifel in gaan. Hij moest helaas afhaken en ben ik met mijn vader in de buurt gaan rijden. Op een gegeven moment gaf hij aan dat mijn achterband erg leeg uit zag. Omdat je er dan op gaat letten merk je natuurlijk vanalles. Gestopt en de band geïnspecteerd en zag ik er een ijzerdraadje inzitten. Besloten om de vriendin bij mijn vader achterop te zetten en zo snel mogelijk naar huis gereden. Eenmaal thuis aangekomen de band geïnspecteerd met wat sop en blijkt de lekkage uit het ventiel te komen. Als ik het ventiel een beetje naar links duw hoor je de lucht eruit komen. Vanavond even een nieuw ventiel laten monteren en dan zou het weer goed moeten zijn
In de startpost mag de Pan European dus vervangen worden door Triumph Tiger Explorer 1200 uit 2013.
Om wat meer ruimte in mijn garage te krijgen (is nogal vol nu) wil ik mijn Bandit1250 en mijn DL650 combineren tot een DL1050.
Hier mensen met ervaringen met deze fiets?
:strip_exif()/f/image/W5dJFhpcbbcclIu4FQEaQgf7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door f2ride2001 op 17-08-2020 08:05 ]
Heb je een weblink aub ? Wellicht een idee om hem te delen in het 'kamperen met de motorfiets' topic ?charrel schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:19:
[Afbeelding]
Met de elektrische auto rijd ik ook gewoon zoals met de benzine auto, behalve als we echt verre stukken gaan rijden (900 KM). Daar ik eerst door Duitsland gemiddeld 160 Km/h reed, rijd ik met de elektrische 130 Km/h. Maar dat komt meestal maar 1x per jaar voor. Op de motor let ik echter totaal niet op het verbruik, dat is hobby!Mfpower schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:43:
Vanochtend even een blokje om gegaan met de vfr750, was erg lekker rijweer. Gelijk 200km gereden.
Ik heb overigens ook een elektrische auto besteld. Zuinig rijden enzo. Maar als ik op de motor zit dan verdwijnt de behoefte aan zuinig rijden volledig en dan is het heerlijk om af en toe even door te trekken. Ben benieuwd hoe groot het contrast straks is.
Hoe was je dat van plan, ze een nachtje met een fles wijn en wat kaarsjes in de garage achterlaten, en hopen dat er een 1050 uit komt?f2ride2001 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:04:
Zie er netjes uit die Triumph!
Om wat meer ruimte in mijn garage te krijgen (is nogal vol nu) wil ik mijn Bandit1250 en mijn DL650 combineren tot een DL1050.
Hier mensen met ervaringen met deze fiets?
[Afbeelding]
Dat gaat niet werken, ze hebben beiden een uitlaatpijpChakotay schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:08:
[...]
Hoe was je dat van plan, ze een nachtje met een fles wijn en wat kaarsjes in de garage achterlaten, en hopen dat er een 1050 uit komt?
Dus als hij een Zero bijv. zou hebben zou het wel werken?Vrijdag schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:17:
[...]
Dat gaat niet werken, ze hebben beiden een uitlaatpijp
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Gefeliciteerd! Leuk verhaal dat je deelt, en laat ook zien dat niet altijd je gevoel klopt betreft de conclusie van de examinator. Zonder iets af te doen aan je prestatie heb ik wel het idee (in het algemeen) dat het bij het motorrijbewijs kan helpen dat je rijinstructeur in de auto met de examinator zit. Heb wel eens het idee dat ze e.a. bespreken.TucanoItaly schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:04:
Net examen gehad, voor tweede keer.
En hij begint me toch een tiradetoen die klaar was, gromde hij "als je maar uitkijkt straks op de weg". Komt de instructeur er ook nog even overheen pissen, "en volgens mij keek je ook niet naar links daar-en-daar".
Goede bijdrage! Alleen zou "Voor bouten/moeren die beschermd moeten worden tegen ontzettend vast komen te zitten" hier tegenwoordig geen kopervet meer voorgebruiken i.v.m galvanische corrosie van aluminium. Eerder keramisch vet te gebruiken. Kost wat maar dat mag de pret van makkelijker loshalen niet drukken.McKaamos schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:29:
[...]
Mogelijk en mogelijk
[...]
Welcome to the club. Veel plezier. Wat voor motor is het?gamerboy schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:25:
Heb eindelijk mijn motorbewijs. mag nu de motor die al een maand staat te schreeuwen om me rijden!
[ Voor 3% gewijzigd door Freakie1NL op 17-08-2020 10:38 ]
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Dit topic is gesloten.