Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 221 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.888 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:57
Van het weekend niet gaan rijden vanwege de hitte, dus ben maar wat nuttigs gaan doen voor de nieuwe motor. Er zaten namelijk netjes alle facturen bij van de beurten, maar de vorige eigenaar heeft de onderhoudsbeurten niet laten registreren in het boekje. Blijkbaar vind men dat in Belgie niet zo belangrijk. Na contact met de dealer uit Belgie (officieel Triumph dealer) en Triumph zelf bleek alles te kloppen en zou eigenlijk het verkopende bedrijf de stempels nog regelen. Aangezien we zaterdag nog niks gepland hadden, maar de hele dag in de auto (met airco) gezeten om de onderhoudsbeurten te laten registeren. Erg mooie zaak trouwens in Assenade.

Hierdoor kan ik komende vrijdag de motor eindelijk gaan ophalen en kan ik er zaterdag / zondag gelijk mee op pad :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
Zaterdag dus een mooi ritje gereden om familieleden de motoren te showen (en te verrassen met het feit dat we überhaupt motorrijden >:)).

Ik merk wel dat de kaarten op m'n TomTom (die ik bij de SFV650 kreeg) wat verouderd zijn, en was blij dat ik de omgeving ken. Een aantal nieuwe wegen stonden gewoon totaal niet op de kaart en we reden bijv. de N457 "door het weiland".

Verder was het een prachtige rit, en de temperaturen vielen me echt niet tegen. We reden vrijwel alles binnendoor (@noes, heb je nog teruggezwaaid?! :9), en alleen wat stoplichten in Woerden werden wat aan de warme kant.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Natuurlijk moet er wel een plaatje bij:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T3mCcbb3/IMG-20200808-101823-2-1.jpg
offtopic:
het is al vrijdag geweest, maar vrouwen op motoren mogen nog steeds toch?

's Avonds rond een uurtje of 22:00 terug over de A12 (Utrecht --> Den Haag) werden we ineens "opgeslokt" door een hondertal motorrijders? Volgens mij gingen ze de A12 af bij afrit Zoetermeer Centrum, maar sommigen hadden niet door dat wij niet bij de groep hoorden, waardoor ze bijna de afrit mistten... 't Was een interessant stukje rijden

[ Voor 24% gewijzigd door Inperiosus op 10-08-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:24

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:17:
Ik weet anders iemand die inmiddels aan zijn 2e K1600GTL bezig is. De eerste weggedaan vanwege onder andere problemen aan de versnellingsbak.
Zijn 2e exemplaar heeft, jawel, inmiddels al een vervangende versnellingsbak. En een nieuwe quickshifter. En een verhoogd olieverbruik sinds een van de onderhoudsbeurten. Maar volgens BMW is dat allemaal volstrekt normaal en is er niets aan de hand. :Y
Ja, er waren problemen met de bak, waarvoor inmiddels een terugroepactie is geweest. Misschien had hij daar last van. Ik moet wel zeggen dat toen ik een proefrit maakte op de GT en de GTL een groot verschil was tussen die twee. De GT leek wat makkelijker te schakelen. Maar die had ook meer kilometers erop staan. De GTL (die ik uiteindelijk gekocht heb) had er net 3400 (iets minder, weet niet exact) achter de rug. De dealer zei dat die bakken zelflerend zijn en dat ze zich over tijd aanpassen aan jouw schakelgedrag. En het lijkt ook beter te gaan. Ik heb nu bijna de kilometerstand verdubbeld, wat niet zo moeilijk is natuurlijk. Die machine is eigenlijk gewoon splinternieuw. Dus ik denk dat het wel goedkomt. En ik heb 2 jaar fabrieksgarantie, dus als er wat is mogen ze het lekker repareren.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:27
Toch vind ik het niet normaal hoe vaak die motoren (allebei!) al weer terug zijn geweest bij de dealers. De dealer waar hij vandaan komt* haalt zijn schouders op en zegt "hij rolt toch nog, wat is uw probleem?" en de andere dealer aan de andere kant van het land zegt dat het niet normaal is en maakt er wel werk van.
BMW zelf zegt vervolgens dat er niets aan de hand is, maar heeft er wel een terugroepactie op staan? Does not compute.

Na een onderhoudsbeurtje waarbij de firmware van de quickshifter ook is aangepast, gebruikte het ding opeens op een dag 500ml (!) olie. Toegegeven, op die dag hebben we ook even de topsnelheid getest, maar dat mag niet opeens zoiets veroorzaken. Er lijkt dus meer te zijn gebeurd, maar dat geeft BMW vervolgens niet toe.

*: let wel, de dealer die dus in minder dan 3 jaar 2 gloednieuwe GTL's aan deze persoon heeft verkocht. Klantenbinding! d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-08-2020 09:05 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:05:
Toch vind ik het niet normaal hoe vaak die motoren (allebei!) al weer terug zijn geweest bij de dealers. De dealer waar hij vandaan komt* haalt zijn schouders op en zegt "hij rolt toch nog, wat is uw probleem?" en de andere dealer aan de andere kant van het land zegt dat het niet normaal is en maakt er wel werk van.
BMW zelf zegt vervolgens dat er niets aan de hand is, maar heeft er wel een terugroepactie op staan? Does not compute.

Na een onderhoudsbeurtje waarbij de firmware van de quickshifter ook is aangepast, gebruikte het ding opeens op een dag 500ml (!) olie. Toegegeven, op die dag hebben we ook even de topsnelheid getest, maar dat mag niet opeens zoiets veroorzaken. Er lijkt dus meer te zijn gebeurd, maar dat geeft BMW vervolgens niet toe.

*: let wel, de dealer die dus in minder dan 3 jaar 2 gloednieuwe GTL's aan deze persoon heeft verkocht. Klantenbinding! d:)b
500 ml op een dag :X Ik had met de reis naar de noordkaap voor de zekerheid een flesje olie meegenomen, mocht die olie verbruiken. Na bijna 9000 KM had het gekke ding niks verbruikt oliepeil stond nog netjes in het midden zoals bij vertrek. En de motor heeft inmiddels bijna 1,5 ton gelopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:05:

500ml op één dag, in hoeveel kilometers? Klinkt meer als een meetfout (ondergrond niet helemaal vlak bijv) dan een realistisch scenario. Of continue volgas met koud blok misschien. Of er was iets lek, maar daar kom je vaak ook wel achter.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 20:13
noes schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:26:
[...]

500ml op één dag, in hoeveel kilometers? Klinkt meer als een meetfout (ondergrond niet helemaal vlak bijv) dan een realistisch scenario. Of continue volgas met koud blok misschien. Of er was iets lek, maar daar kom je vaak ook wel achter.
Kan prima als je teveel olie bijvult (koud blok, verkeerd kijken, etc) dan verbrand de motor de overtollige olie.

Tenminste, dat doet mijn KTM. Ervaringsdeskundige.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
noes schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:26:
[...]

Ik weet niet meer welke rit dat was, maar zeg een 500km die dag? (Is voor ons een vrij normaal aantal kilometers)
Op de terugweg, en ik mag hopen dat het blok toen wel warm was, op de autobahn het gas open getrokken. Er kwam een serieuze oliegeur van af maar ik kon toen niet waarschuwen; de mijne loopt niet zo hard. Na afloop stonk het ding behoorlijk. Thuis gekomen weer goed gepeild zodat de motor vlak stond op dezelfde plek als altijd.
Verder geen lek te bekennen.

Ik weet trouwens niet hoe het olieverbruik daarna is opgelost. Uiteraard is ie teruggeweest bij de dealer.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:35
Die boxers van BMW kunnen flink olie verbruiken.
Maat van me heeft een rockster en die moet per 1000km een liter bijvullen, bmw dealer geeft aan dat dat redelijk normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral de oudere boxers (pre 2010) en vooral bij snelweg gebruik. Mijn RT van 2005 kon bij woon/werk ook 1L op 1000 km verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
@kneusteun het gaat hier om een K1600GT(L), die met 1,6 liter zes-in-lijn.

Gezien die nieuwe motoren continu de oliedruk, flow en temperatuur door een computertje laten gaan, lijkt me dat de peiling ook wel redelijk klopt. Koude motor 's ochtends laten meten en daarna 's middags direct van de snelweg af is natuurlijk een ander verhaal, maar ga er van uit dat zo'n computer t nauwkeuriger meet dan wij zelf doen.

(Of heb je op zo'n ruimteschip nog steeds een dipstick/kijkglaasje?)

I stand corrected, zie opmerking @mkrmr

[ Voor 5% gewijzigd door NLDViane op 10-08-2020 11:09 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13:37
Zo, weekend NL weer achter de rug. Qua temperatuur mocht het allemaal wel iets minder. 8)

Zaterdag een rondje door de Achterhoek gedaan, dat was erg leuk. Vooral het softijsje in Vierhouten en het verkoelende biertje (0.0 uiteraard!) bij @gwystyl. :9

Members only:

Waar ik in NL op de motor vooral aan moet wennen is de 100 km/u op de snelweg (:Z) en de 80 km/u op buiten de bebouwde kom wegen, zonder inhaalmogelijkheden! :/

Wat indrukken (van links naar rechts): De Rijn verwelkomen in NL bij Spijk, Café De Tol tussen Zelhem en Hummelo en de IJssel over bij Bronkhorst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlAIl92G_kKldQp_5j-CSA7OV-U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZQteSCSbOjmmpl963jIQ6FB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2KO4qHGos9UTwXpfP0ByrnlD-Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hlIqC3WXN35c3h2EMYkC92rC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GORr_dpFu6NJU_L9EXKCAQJlGWM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtok6GMMkRyncGJsjZvOMkgQ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Jolke schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:33:

Waar ik in NL op de motor vooral aan moet wennen is de 100 km/u op de snelweg (:Z) en de 80 km/u op buiten de bebouwde kom wegen, zonder inhaalmogelijkheden! :/
Dit is inderdaad een drama, gisteren de hele A3 vanaf Oberhausen tot Arnhem 180/190 op de gps gereden en dan kom je bij de grens overgang ga je vol in de remmen naar 100 en lijkt het bijna alsof je stil staat. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Pagman voor mij was het zelfs letterlijk stilstaan, omdat er file was tot aan Arnhem. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

kneusteun schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:05:
Die boxers van BMW kunnen flink olie verbruiken.
Maat van me heeft een rockster en die moet per 1000km een liter bijvullen, bmw dealer geeft aan dat dat redelijk normaal is.
Jup, daarom ook een reden dat ik hem nieuw en met garantie heb gekocht, ik durfde het 2e hands niet aan. :X
Zeker dit soort verhalen (die ik al wist van @DrivinUCrazy, ik weet wie hij bedoelt :P ) hielpen niet mee. Maar goed, soms moet je je dromen waar maken en eens lekker ervan genieten. :+

@Jolke dan heb je de 60 wegen zeker overgeslagen? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 10-08-2020 10:43 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

NLDViane schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:22:
@kneusteun het gaat hier om een K1600GT(L), die met 1,6 liter zes-in-lijn.

Gezien die nieuwe motoren continu de oliedruk, flow en temperatuur door een computertje laten gaan, lijkt me dat de peiling ook wel redelijk klopt. Koude motor 's ochtends laten meten en daarna 's middags direct van de snelweg af is natuurlijk een ander verhaal, maar ga er van uit dat zo'n computer t nauwkeuriger meet dan wij zelf doen.

(Of heb je op zo'n ruimteschip nog steeds een dipstick/kijkglaasje?)
Toevallig net vorige week met een monteur bij mijn BMW garage over gehad en het komt heel nauwkeurig bij de K1600. Deze motor heeft een dry sump smering, olie zit dus in een aparte tank, en je moet echt volgens het boekje de olie peilen (via een ouderwetse dipstick inderdaad).

Als je met een koude motor peilt dan lijkt er veel te weing olie in te zitten, en als je dan bijvult zit er veel te veel in. Die olie wordt dan verbrand, maar het is ook niet goed om met te veel olie te rijden!

Uit tweede hand, maar wellicht nuttig voor de discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:42:
[...]

Jup, daarom ook een reden dat ik hem nieuw en met garantie heb gekocht, ik durfde het 2e hands niet aan. :X
Zeker dit soort verhalen (die ik al wist van @DrivinUCrazy, ik weet wie hij bedoelt :P ) hielpen niet mee. Maar goed, soms moet je je dromen waar maken en eens lekker ervan genieten. :+
Dat is met een kanon op een mug schieten... Wat zijn de kosten van olie tegenover de afschrijving van een nieuwe fiets.. :+ . Je laatste zin lijkt er meer op 8)
Jolke schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:41:
@Pagman voor mij was het zelfs letterlijk stilstaan, omdat er file was tot aan Arnhem. :Z
Een motor hoeft toch juist niet stil te staan in de file? :P

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Zo, weekend NL weer achter de rug. Qua temperatuur mocht het allemaal wel iets minder. 8)

Zaterdag een rondje door de Achterhoek gedaan, dat was erg leuk. Vooral het softijsje in Vierhouten en het verkoelende biertje (0.0 uiteraard!) bij @gwystyl. :9

***members only***

Wel veel 'snelle' 80 km/h wegen in de Achterhoek, met name aan de zuidkant. Daar heb je zoveel leuke kleinere bochtige weggetjes. Maargoed, dat is ook net wat je zelf wil. Ik zal later vandaag de route posten die ik vorige week reed, gebaseerd op een Motoplus route.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpBZbvyMiuhQ_TbcDD4MvU4ow-s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tnALMU7gDjUZfEv0ILfFOmYU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Wokschotel op 10-08-2020 10:53 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Laatst online: 14:35

***members only***

Wat indrukken (van links naar rechts): De Rijn verwelkomen in NL bij Spijk, Café De Tol tussen Zelhem en Hummelo en de IJssel over bij Bronkhorst.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
exact de reden om vanaf het Oosten gewoon altijd Duitsland in te duiken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
Inperiosus schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:24:
Zaterdag dus een mooi ritje gereden om familieleden de motoren te showen (en te verrassen met het feit dat we überhaupt motorrijden >:)).

Ik merk wel dat de kaarten op m'n TomTom (die ik bij de SFV650 kreeg) wat verouderd zijn, en was blij dat ik de omgeving ken. Een aantal nieuwe wegen stonden gewoon totaal niet op de kaart en we reden bijv. de N457 "door het weiland".
TIP: OnRoute motorkaart, heb je gelijk alle mooie bochtige weggetjes gemarkeerd

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

JanHenk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

Dat is met een kanon op een mug schieten... Wat zijn de kosten van olie tegenover de afschrijving van een nieuwe fiets.. :+ . Je laatste zin lijkt er meer op 8)
Mja de kosten van een nieuwe bak of andere zaken weegt wel op tegen een stukje afschrijving en gemoedsrust hoor, die prijzen zijn bij BMW echt niet mals. Want ook een 3 jaar oude motor met 60dkm zit alsnog rond de 20-21k met de opties die ik wil. :+ Inruilprijs is al gegarandeerd 18k in mijn geval. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

De OnRoute motorkaart is er alleen voor Garmin dus daar heeft @Inperiosus op zijn TomTom niet zoveel aan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
JanHenk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

Een motor hoeft toch juist niet stil te staan in de file? :P
Klopt, en ik ben er wel tussendoor gereden. Maar van 140-150 op de teller in Duitsland naar 50 in NL is wel een domper.

Vooral het gemiep op de snelweg: vaker op de snelweg gehad dat er drie auto's naast elkaar rijden allemaal met de cruise control op 100 km/u. Maar met 1 km/u onderling snelheidverschil. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:30
@Inperiosus Vrouwen op motoren mag altijd! :+ enne, de volgende keer als je door Gouderak rijd, even zwaaien naar de overkant, dan zwaai ik, als je geluk hebt, terug :w ;)

Gisteravond om 20:00 nog even op de motor gestapt en een rondje gereden van een uur en 3 kwartier. Was wel ff lekker: Alleen vanwege de hitte niet gestopt voor een foto }:O
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
Wokschotel schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:54:
De OnRoute motorkaart is er alleen voor Garmin dus daar heeft @Inperiosus op zijn TomTom niet zoveel aan...
Das jammer, wist ik niet

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Vuikie, de zuidkant van de Nieuwkoopse Plassen is idd een fijn weggetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:54:
[...]
Want ook een 3 jaar oude motor met 60dkm zit alsnog rond de 20-21k met de opties die ik wil. :+ Inruilprijs is al gegarandeerd 18k in mijn geval. ;)
Huh? 3 jaar oud met 60k en dan 21k? Dat is wel een beetje de bovenkant qua prijs hoor. Ik vind trouwens toch vaak dat die tweedehandsprijzen een beetje uit de dikke duim komen. Als je ze naast elkaar zet, vraag je je soms af wat het belangrijkste criterium is om de prijs te bepalen: leeftijd of kmstand. Er is geen pijl op te trekken. Volgens mij zetten ze de prijzen vaak absurd hoog op de motoren die ouder zijn, zodat je er flink wat af kunt pingelen en jij het idee hebt dat je goed onderhandeld hebt. Ondertussen gaat ie nooit de deur uit voor een te lage (in hun optiek dan) prijs. De verhouding is vaak zoek.
Ik heb van alles naast erlkaar gelegd en ben toen op die witte K16 die ik nu heb uitgekomen. Maar 2 jaar oud met slechts 3400km op de teller is gewoon nieuw. Maar dan wel voor 10k minder. De enige fabrieksoptie die er niet op zat was dat SOS knopje.

Wat die oliediscussie met BMW's betreft ben ik een beetje dwars. Ik heb nog nooit een BMW gehad met excessief olieverbruik. Mijn oude (ex politie!) RT verbruikte niets. Die GSA heb ik hooguit eetlepeltjes moeten bijvoeren. Ik ben ervan overtuigd dat het heel sterk afhangt van hoe je met de motor omgaat, en hoe die ingereden is. Op het K1600 forum heeft iemand een keer wat over het olieverbruik gepost en hij kon melden dat bij 'normaal' gebruik (dus rustig optrekken en rijden) het olieverbruik nagenoeg nihil was, maar als ie een flinke afstand ging knallen, het ineens omhoog vloog. Nou is het op die K16 erg verleidelijk om flink van akiet te gaan. En zo nu en dan doe ik dat ook wel eens. Maar ik heb na mijn korte vakantie (2600km) gemeten en de oliepeilstok wees nog steeds max aan.
Ik denk dat het olieverbruik best wel meevalt. Als ik op een andere motor flink tekeer ga, zal ie ook meer olie verbruiken dan normaal. Ik denk dat vooral flink optrekken de boel meer onder druk zet. En misschien helpt het ook niet dat de K16 behoorlijk warm wordt. Dat zal wel te maken hebben met het compact gebouwde blok en de (denk ik) iets te optimistische radiator.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
@Jolke TNX, ik had alleen bij Reeuwijk-dorp de Kerkweg moeten nemen, ipv naar de A12 te rijden... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 18:36
Ik zou a.s. woensdag gaan rijden op een KTM 890 R en een 390 Adventure via the orange days van KTM maar ik ga denk toch maar afzeggen... geen doen met dit weer :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
mphilipp schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:11:
[...]

Huh? 3 jaar oud met 60k en dan 21k? Dat is wel een beetje de bovenkant qua prijs hoor. Ik vind trouwens toch vaak dat die tweedehandsprijzen een beetje uit de dikke duim komen. Als je ze naast elkaar zet, vraag je je soms af wat het belangrijkste criterium is om de prijs te bepalen: leeftijd of kmstand. Er is geen pijl op te trekken. Volgens mij zetten ze de prijzen vaak absurd hoog op de motoren die ouder zijn, zodat je er flink wat af kunt pingelen en jij het idee hebt dat je goed onderhandeld hebt. Ondertussen gaat ie nooit de deur uit voor een te lage (in hun optiek dan) prijs. De verhouding is vaak zoek.
Ik heb van alles naast erlkaar gelegd en ben toen op die witte K16 die ik nu heb uitgekomen. Maar 2 jaar oud met slechts 3400km op de teller is gewoon nieuw. Maar dan wel voor 10k minder. De enige fabrieksoptie die er niet op zat was dat SOS knopje.
Tweedehands markt is sowieso altijd zo dat als je het koopt het goud waard is, en je het verkoopt je blij moet zijn dat iemand het koopt. Sowieso is het vind ik vaak lastig om te bepalen wat de waarde is. Zo is het vaak goed zoeken welke opties er voor het betreffende modeljaar mogelijk waren en of die ook op de betreffende fiets zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:50
Ik zit nu al een tijdje te dubben en heb vorige week min of meer voor mezelf besloten dat de FireBlade toch weer weggaat. Ik heb hem gekocht nadat mijn ZX10R eerder dit jaar total loss werd verklaard na een aanrijding, maar heel stom gezegd geeft de FireBlade me toch niet hetzelfde gevoel als dat de ZX10R deed. Ik had niet verwacht dat het verschil tussen de beide machines zo groot zou zijn qua gevoel wat ik er bij heb, maar ondertussen moet ik eerlijk toegeven dat ik de ZX10R gewoon mis. Kennelijk ben ik toch wel een behoorlijke Kawasaki fanboy zoals mijn vriendin dat al langer beweerd :+

De komende tijd ga ik toch maar weer kijken of ik een mooie ZX10R kan vinden die aan de wensen voldoet en dan mag de FireBlade naar een nieuw baasje.
Wokschotel schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:47:
[...]
Wel veel 'snelle' 80 km/h wegen in de Achterhoek, met name aan de zuidkant. Daar heb je zoveel leuke kleinere bochtige weggetjes. Maargoed, dat is ook net wat je zelf wil. Ik zal later vandaag de route posten die ik vorige week reed, gebaseerd op een Motoplus route.

[Afbeelding]
Het gedeelte door de Achterhoek van die route lijkt inderdaad heel erg op de routes zoals ik ze zelf ook altijd rijd, kriskras van het ene naar het andere slingerweggetje. De enige 80 kmh wegen die ik hier rijd zijn noodgedwongen om bij de volgende leuke slingerweggetjes te komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
UTwizard schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:31:
Ik zit nu al een tijdje te dubben en heb vorige week min of meer voor mezelf besloten dat de FireBlade toch weer weggaat. Ik heb hem gekocht nadat mijn ZX10R eerder dit jaar total loss werd verklaard na een aanrijding, maar heel stom gezegd geeft de FireBlade me toch niet hetzelfde gevoel als dat de ZX10R deed. Ik had niet verwacht dat het verschil tussen de beide machines zo groot zou zijn qua gevoel wat ik er bij heb, maar ondertussen moet ik eerlijk toegeven dat ik de ZX10R gewoon mis. Kennelijk ben ik toch wel een behoorlijke Kawasaki fanboy zoals mijn vriendin dat al langer beweerd :+

De komende tijd ga ik toch maar weer kijken of ik een mooie ZX10R kan vinden die aan de wensen voldoet en dan mag de FireBlade naar een nieuw baasje.

[...]
Wat zijn de subtiele verschillen tussen de twee in jouw ogen dan dat je weer een ZX10R wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:52

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:19:
Ik zou a.s. woensdag gaan rijden op een KTM 890 R en een 390 Adventure via the orange days van KTM maar ik ga denk toch maar afzeggen... geen doen met dit weer :N
Koelvest jonguh!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 18:36
Goed idee! Ik koop er even twee (mijn vriendin gaat ook mee) zodat we woensdag kunnen gaan proefrijden op motoren die we toch niet gaan kopen. :7

Heb serieus naar zo’n vest zitten kijken maar voor die vijftien warme dagen in het jaar.. ik ga dan wel lekker op het strand liggen en als het rustiger en koeler is doe ik wel mijn rondje. Voor woon werk ed snap ik het helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

R0y. schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:48:
[...]

Goed idee! Ik koop er even twee (mijn vriendin gaat ook mee) zodat we woensdag kunnen gaan proefrijden op motoren die we toch niet gaan kopen. :7

Heb serieus naar zo’n vest zitten kijken maar voor die vijftien warme dagen in het jaar.. ik ga dan wel lekker op het strand liggen en als het rustiger en koeler is doe ik wel mijn rondje. Voor woon werk ed snap ik het helemaal!
Ik heb wel zo'n vest en ik kan je vertellen dat het echt heerlijk is op de motor en in huis. Afgelopen zaterdag ruim 330 km gereden in de bloedhitte en ik was maar wat blij met dat vestje.

Op mijn werk heb ik er niet zoveel aan, binnen is goede airco en buiten heb ik kleding aan die niet ventileert en dan werkt het koelvest niet.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:48:
[...]

Nou, ik heb dat ding nu aan en dat is toch best wel fijn. Hier op kantoor is geen airco (wel arko) en het voelt lekker koel.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:16
Vuikie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:07:
@Inperiosus Vrouwen op motoren mag altijd! :+ enne, de volgende keer als je door Gouderak rijd, even zwaaien naar de overkant, dan zwaai ik, als je geluk hebt, terug :w ;)

Gisteravond om 20:00 nog even op de motor gestapt en een rondje gereden van een uur en 3 kwartier. Was wel ff lekker: Alleen vanwege de hitte niet gestopt voor een foto }:O

***members only***
Huh langs de Meije geweest? Dacht dat die weg afgesloten was ivm "Corona" oftewel "motorherrie".

@R0y. zo'n koelvest is best fijn, houd je bovenlichaam goed koel. Alleen als je lang genoeg met zon op je helm in deze temperaturen rond rijd krijg je alsnog last van oververhitting.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Wat die oliediscussie met BMW's betreft ben ik een beetje dwars. Ik heb nog nooit een BMW gehad met excessief olieverbruik. Mijn oude (ex politie!) RT verbruikte niets. Die GSA heb ik hooguit eetlepeltjes moeten bijvoeren. Ik ben ervan overtuigd dat het heel sterk afhangt van hoe je met de motor omgaat, en hoe die ingereden is. Op het K1600 forum heeft iemand een keer wat over het olieverbruik gepost en hij kon melden dat bij 'normaal' gebruik (dus rustig optrekken en rijden) het olieverbruik nagenoeg nihil was, maar als ie een flinke afstand ging knallen, het ineens omhoog vloog. Nou is het op die K16 erg verleidelijk om flink van akiet te gaan. En zo nu en dan doe ik dat ook wel eens. Maar ik heb na mijn korte vakantie (2600km) gemeten en de oliepeilstok wees nog steeds max aan.
Ik denk dat het olieverbruik best wel meevalt. Als ik op een andere motor flink tekeer ga, zal ie ook meer olie verbruiken dan normaal. Ik denk dat vooral flink optrekken de boel meer onder druk zet. En misschien helpt het ook niet dat de K16 behoorlijk warm wordt. Dat zal wel te maken hebben met het compact gebouwde blok en de (denk ik) iets te optimistische radiator.
Je hebt kennelijk geen idee welke uitvoering ik heb staan. :P Maakt niet uit, maar die zit idd aan de bovenkant qua prijs. :) Pingelen bij een dealer is vaak ook niet aan de orde, ja met of zonder garantie(pakketten). Prijzen zijn echt waardevast bij BMW.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• UTwizard
Jolke schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:33:
[...]

Wat zijn de subtiele verschillen tussen de twee in jouw ogen dan dat je weer een ZX10R wilt?
Qua rijden zijn het voor mijn rijstijl inderdaad maar subtiele verschillen, ik ben wel een enigszins sportieve rijder op straat, maar ik heb niet de illusie dat ik ooit ook maar in de buurt kom van de grens van een 1000cc supersport.

Het is meer dat een FireBlade (of Honda in het algemeen) mij gewoon niet zoveel doet als dat een ZX10R dat deed / doet. Jaaaaaren terug als jong ventje zag ik mijn oudere broer op zijn ZX6R rijden en dat was voor mij het moment dat Ninja's de coolste motoren ter wereld werden. Ik heb daarna diezelfde ZX6R overgenomen en jaren met plezier gereden, ook al was dat eigenlijk een hopeloos verouderd ding (1995 model). Vorig jaar heb ik besloten dat ie na bijna 20 jaar in de familie te zijn geweest eindelijk weg mocht, maar toen moest de volgende machine natuurlijk ook een Kawasaki Ninja zijn. Heb ik een 1000cc supersport nodig? Nee tuurlijk niet, maar wat dat betreft ben ik nog steeds dat kleine jongetje van vroeger, 600cc supersports zijn cool, 1000cc supersports zijn nog veel cooler, en ZX10R's zijn de allercoolste :+

Het is dus niet zo dat de ene motor beter of slechter is dan de andere. Het is voor mij echt een persoonlijke voorkeur dat ik Ninja's gewoonweg leuker / mooier / cooler vind. Had mijn broer vroeger een willekeurige andere supersport gekocht, dan was ik daar nu een fanboy van geweest ;)

Ik dacht dat ik er nuchterder in stond en de FireBlade beter kon waarderen voor de machine die het is, maar kennelijk kruipt het bloed waar het niet kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
aidanl schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:53:
[...]

Huh langs de Meije geweest? Dacht dat die weg afgesloten was ivm "Corona" oftewel "motorherrie".
Hmm, ik heb geen bord zien staan... Nu was er wel een laagstaande zon :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
UTwizard schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:16:
[...]

Qua rijden zijn het voor mijn rijstijl inderdaad maar subtiele verschillen, ik ben wel een enigszins sportieve rijder op straat, maar ik heb niet de illusie dat ik ooit ook maar in de buurt kom van de grens van een 1000cc supersport.

Het is meer dat een FireBlade (of Honda in het algemeen) mij gewoon niet zoveel doet als dat een ZX10R dat deed / doet. Jaaaaaren terug als jong ventje zag ik mijn oudere broer op zijn ZX6R rijden en dat was voor mij het moment dat Ninja's de coolste motoren ter wereld werden. Ik heb daarna diezelfde ZX6R overgenomen en jaren met plezier gereden, ook al was dat eigenlijk een hopeloos verouderd ding (1995 model). Vorig jaar heb ik besloten dat ie na bijna 20 jaar in de familie te zijn geweest eindelijk weg mocht, maar toen moest de volgende machine natuurlijk ook een Kawasaki Ninja zijn. Heb ik een 1000cc supersport nodig? Nee tuurlijk niet, maar wat dat betreft ben ik nog steeds dat kleine jongetje van vroeger, 600cc supersports zijn cool, 1000cc supersports zijn nog veel cooler, en ZX10R's zijn de allercoolste :+

Het is dus niet zo dat de ene motor beter of slechter is dan de andere. Het is voor mij echt een persoonlijke voorkeur dat ik Ninja's gewoonweg leuker / mooier / cooler vind. Had mijn broer vroeger een willekeurige andere supersport gekocht, dan was ik daar nu een fanboy van geweest ;)

Ik dacht dat ik er nuchterder in stond en de FireBlade beter kon waarderen voor de machine die het is, maar kennelijk kruipt het bloed waar het niet kan gaan.
Hee dit klinkt bekend :+ Als klein meisje ooit in St. Tropez een gast op een parkeerplaats naar een felgroene Ninja zien lopen, hij zag mij kijken en revvde even flink. Toen was ik verkocht en sindsdien moest en zou er een groene Kawa komen. Ik zie mezelf ook echt niet op een andere motor, wellicht een kleine Duke voor erbij ofzo als ik geld als water zou hebben, maar verder? Nop, moet groen zijn. :P Mototrrijden blijft toch een stukje gevoel.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:27
aidanl schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:53:
[...]

@R0y. zo'n koelvest is best fijn, houd je bovenlichaam goed koel. Alleen als je lang genoeg met zon op je helm in deze temperaturen rond rijd krijg je alsnog last van oververhitting.
Het is niet alsof ze er een fysiek hek neergezet hebben, zeker in de avonden zal niemand je tegenhouden :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:31:
[...]

Hee dit klinkt bekend :+ Als klein meisje ooit in St. Tropez een gast op een parkeerplaats naar een felgroene Ninja zien lopen, hij zag mij kijken en revvde even flink. Toen was ik verkocht en sindsdien moest en zou er een groene Kawa komen. Ik zie mezelf ook echt niet op een andere motor, wellicht een kleine Duke voor erbij ofzo als ik geld als water zou hebben, maar verder? Nop, moet groen zijn. :P Mototrrijden blijft toch een stukje gevoel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Mu8lt2N_uylanZroXDRgjNxwPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtHDwvDuWBC10T7UtUkMOimQ.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi blauw is niet lelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Het is niet alsof ze er een fysiek hek neergezet hebben, zeker in de avonden zal niemand je tegenhouden :)
Toen ik daar een maand ofzo geleden langskwam (vanuit Goedhart) stond er een hek en zelfs twee mannetjes. Ik zwaaide naar ze en reed vrolijk door, maar ze stonden er toch echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Vrijdag hm, die had ik niet gezien de laatste keer dat ik er was. Misschien alleen tijdens 'spits'tijden, of ik ben gewoon OostIndisch blind voor dat soort dingen :+

[ Voor 21% gewijzigd door Chakotay op 10-08-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:03:
[...]
Je hebt kennelijk geen idee welke uitvoering ik heb staan. :P Maakt niet uit, maar die zit idd aan de bovenkant qua prijs. :) Pingelen bij een dealer is vaak ook niet aan de orde, ja met of zonder garantie(pakketten). Prijzen zijn echt waardevast bij BMW.
Je kunt idd wel uit je bol gaan met de optie 719 en Akra uitlaten. Maar qua fabrieksopties zou het een beetje aan de dure kant zijn naar mijn idee. Mijn referentiepunt was de Premium Selectie van BMW, en die zijn volgens mij sowieso al redelijk duur.
Ze zijn waardevast als je ze moet kopen...moet je zelf iets verkopen, wordt het ineens een ander verhaal :+ Tenzij je 'm elke week braaf poetst en (als je een GS hebt) 'm vooral niet gebruikt waar ie voor gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ja oke.. als ik écht goed de loterij win.. :+ Maar k denk dat ik er niet eens op zou durven rijden haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:40:
[...]
Tenzij je 'm elke week braaf poetst en (als je een GS hebt)
Jij kent @Joopieboy en z'n poetsfetisj duidelijk niet goed :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
SmurfLink schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

We hadden het toch over zijn motor en niet over zijn hoodf? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:54
SmurfLink schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:41:
[...]

Ja oke.. als ik écht goed de loterij win.. :+ Maar k denk dat ik er niet eens op zou durven rijden haha!
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SmurfLink schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:42:
[...]
...terwijl je een GS niet eens mag poetsen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
UTwizard schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:16:
[...]

Heb jij ook niet een aantal keren gezeur gehad met de Fireblade? Zo ja, dan kan ik mij uiteraard goed voorstellen dat je dan ineens minder met de betreffende motor hebt. Ik sleutel graag, maar het moet wel betrouwbaar blijven, als ik bijv. het gezeik van Bommes had gehad, dan wilde ik die oude motor echt met geen mogelijkheid zelf meer hebben.

Zo heb ik zelf een Yamaha Diversion gehad die soms random uit viel. Op de terugweg van de vakantie zelfs op de snelweg, gelukkig kon ik nog net aan de kant om hem weer aan te krijgen. Achteraf bleek het schroefje van de accu losgetrild te zijn waardoor die soms geen accu spanning had en dus uitviel. Maar ik was op het moment dat die op de snelweg uitviel gewoon klaar met het ding :+ Daarna is er ook snel een andere gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Thoit schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:04:
[...]

Heb jij ook niet een aantal keren gezeur gehad met de Fireblade? Zo ja, dan kan ik mij uiteraard goed voorstellen dat je dan ineens minder met de betreffende motor hebt. Ik sleutel graag, maar het moet wel betrouwbaar blijven, als ik bijv. het gezeik van Bommes had gehad, dan wilde ik die oude motor echt met geen mogelijkheid zelf meer hebben.

Zo heb ik zelf een Yamaha Diversion gehad die soms random uit viel. Op de terugweg van de vakantie zelfs op de snelweg, gelukkig kon ik nog net aan de kant om hem weer aan te krijgen. Achteraf bleek het schroefje van de accu losgetrild te zijn waardoor die soms geen accu spanning had en dus uitviel. Maar ik was op het moment dat die op de snelweg uitviel gewoon klaar met het ding :+ Daarna is er ook snel een andere gekomen :)
Klopt helemaal, dat was ik inderdaad. De zaak heeft het tot nu toe nog niet kunnen vinden dus ben ik zelf maar gewoon bij het begin begonnen en heb ik er 2 flesjes Forte Moto Power doorheen gegooid, sindsdien heb ik het probleem niet meer gehad, maar aangezien het random leek te gebeuren, durf ik nog niet met 100% zekerheid te zeggen dat het probleem echt helemaal is opgelost.

Hij gaat alsnog aankomend weekend bij de zaak op de dyno om te kijken of ze iets kunnen vinden maar ik snap precies wat je bedoelt, in je hoofd heb je op een gegeven moment gewoon besloten dat het klaar is en dat ie weg moet, net zoals bij jouw Diversion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:16
Chakotay schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Blijkt alleen in het weekend te zijn, als dit nog up-to-date is.

Overigens wat betreft die hekken/regelaars... gas is alles, soms ben je te bang }) :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Psychologisch verhaal achter road rage.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:54
Heb niet voor niets "carbon" op mijn knokkels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:17

steveman

Comfortabel ten onder

Boodschap begrepen, ik zal voortaan m'n wraak nemen zonder getuigen O-)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

mphilipp schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:55:
[...]

...terwijl je een GS niet eens mag poetsen... >:)
Ik wil niet zoals @Patrock na een beurt de opmerking krijgen ze een zandbak aan zand onder je motor uit hebben gehaald, en die gouden velgen heb ik niet voor niets gekozen. :+

Wunderlich collectie vind ik echt te absurd trouwens voor de prijs en wat je krijgt. :P Kun je een 28k machine een 38k bling machine maken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:06
mphilipp schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:33:
Weet iemand zoiets wat dichter in de buurt van Rotterdam?
Dichter bij Rotterdam dan Blijswijk(zoetermeer) wordt lastig denk ik gezien de afstand minder dan 10 km hemelsbreed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:35
Wokschotel schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:47:
[...]

[Afbeelding]
Gave route, en precies wat ik zoek: ik wil wat verder weg bij mijn rondjes vanuit Den Bosch.

Heb je een GPX-bestand oid? Of kan ik ‘m op Motoplus gemakkelijk vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Phyth0n schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:01:
[...]

Klopt! Ze hebben daar 2 motor/scooter wasboxen. Volgens mij gewoon een standaard auto wasbox met iets minder waterdruk.
Waarom zou je minder waterdruk willen?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:01:
Boodschap begrepen, ik zal voortaan m'n wraak nemen zonder getuigen O-)
Als je ooit in de VS gaat rijden dan stop je daar met je motor beter gewoon NIET vóór een kruising waar een STOP bord staat (en dat zijn er véél!!). Voorrang is daar geregeld middels borden en niet op basis van 'eigen inzicht' dus eigenlijk MOET je overal stoppen als je een kruising nadert ....

Achter een willekeurig reclamebord staat de lokale 'Sheriff' vervolgens te kijken én die laat je alsnog stoppen ... Zelf nadenken is 'eng' voor de mensen daar 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:18

fdees

Trust me I'm an Engineer

tdw schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:53:
[...]

Waarom zou je minder waterdruk willen?
Lagers en elektronica zitten meer aan het oppervlakte en die zijn ook gevoelig daarvoor. Ze zullen wel IP65 rated zijn, maar hoge druk erop zal het er wel bijkomen.

Even iets anders hebben mensen naast de Macna nog tips voor koelvesten, aka goedkoper.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Hkuit schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:31:
[...]

Gave route, en precies wat ik zoek: ik wil wat verder weg bij mijn rondjes vanuit Den Bosch.

Heb je een GPX-bestand oid? Of kan ik ‘m op Motoplus gemakkelijk vinden?
Ik zal hem ergens uploaden. Als je die kant op wil: ik ga hem binnenkort weer rijden dus roep maar als je mee wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:32

Equator

Crew Council

#whisky #barista

fdees schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:57:
[...]

Lagers en elektronica zitten meer aan het oppervlakte en die zijn ook gevoelig daarvoor. Ze zullen wel IP65 rated zijn, maar hoge druk erop zal het er wel bijkomen.

Even iets anders hebben mensen naast de Macna nog tips voor koelvesten, aka goedkoper.
Zolang je meteen kwartier lang op de electronica staat te spuiten is er niets aan de hand.

Koelvesten: dan krijg je de versies die je eerst moet onderdompelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:41
[...]

Mijn BMW's (K75S 95000km, K1100LT 127000km, R1100GS 112000km, R1200GSA 45000km) hebben allen ook geen druppel olie nodig gehad tussen het onderhoud door, wel altijd trouw om de 2500km gepeild volgens het boekje. Ik vind het maar apart dat mensen zo vaak olie moeten bijvullen, dan ben ik benieuwd wat er in het verleden met de motor is gebeurd. Ik rij ook niet als een opa ofzo.

Ik merk dat de GS en GSA's een stuk waardevaster zijn dan bijvoorbeeld de K series van BMW. Al valt er altijd wel te onderhandelen, ook met de dealer. Bij een bepaalde BMW dealer kreeg ik vrij snel al 6% korting op een nieuwe full option GSA. Mijn doel was 10% maar dat willen ze alleen aan diplomaten geven.

Bij mijn huidige vaste BMW dealer waar ik ook mijn GSA heb aangeschaft was de deal ook snel rond. Het maakt natuurlijk ook uit wanneer je de motor aanschaft denk ik. In mijn geval was het oktober/november waarbij de showroom tot de nok vol stond met nieuwe en tweedehands motoren. Daarnaast was er geen ziel te bekennen. Ik kwam er even langs om wat spullen uit mijn (total loss) R1100GS te halen na de aanvaring met een zwijn, totaal niet van plan om een motor te kopen. Maar na de monteur en later de manager gesproken te hebben, kwamen ze toch wel met een deal die ik niet kon afwijzen. Ik kocht toen de full option GSA met tft en sos die 8 maanden oud was met 39000km op de klok (schijnbaar had de eerste eigenaar er een wereldreis mee gemaakt ofzo) met ruim 9k afschrijving t.o.v. de nieuwprijs. Het was bijna sluitingstijd dus binnen 2 minuten kreeg ik er nog eens zonder onderhandelen 1k korting erbovenop en 2 jaar premium selection garantie. Ook was er destijds een actie dat je bij een nieuwe BMW of eentje uit de premium selectie een gratis zijkofferset bij kreeg twv 1200 euro ofzo.

[...]

Motoren met een cardan zijn er ook gevoelig voor. Als je te lang op de rubbers loopt te spuiten waar het cardan scharniert dan kan er water in komen waardoor de aandrijfas vast roest/oxideert :+ .

[ Voor 6% gewijzigd door cyntax op 10-08-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Daar ben ik niet brutaal genoeg voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SmurfLink schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:09:
[...]

Daar ben ik niet brutaal genoeg voor :+
Jij en NIET brutaal (kunnen) zijn.... Wát is er allemaal veranderd in de maanden sinds September 2019?

:9 >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:00

A13X

Dude

[...]

Zag de bovengenoemde onderdompel vesten ook bij Ali voor een paar tientjes.

De Macna dry evo is nu bij jos smit voor €115 te koop.

@Will_M maar in 'murica stop je als motorrijder toch niet voor de pliesie? :+

[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 10-08-2020 19:25 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:17

steveman

Comfortabel ten onder

Will_M schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:54:
[...]

Als je ooit in de VS gaat rijden dan stop je daar met je motor beter gewoon NIET vóór een kruising waar een STOP bord staat (en dat zijn er véél!!). Voorrang is daar geregeld middels borden en niet op basis van 'eigen inzicht' dus eigenlijk MOET je overal stoppen als je een kruising nadert ....

Achter een willekeurig reclamebord staat de lokale 'Sheriff' vervolgens te kijken én die laat je alsnog stoppen ... Zelf nadenken is 'eng' voor de mensen daar 8)

Ik heb geen reden meer om daar te komen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Will_M schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:18:
[...]

Jij en NIET brutaal (kunnen) zijn.... Wát is er allemaal veranderd in de maanden sinds September 2019?

:9 >:)
Tsja als niemand die barbecue aansteekt van al die stoere gasten... Ik had trek :+

Maar denk dat zo'n Brutale wel een tikkeltje too much voor me zou zijn. Wellicht over een jaar of 20 als ik wat meer rij ervaring heb. Maar als het dit soort heet grafweer in m'n vakantie is komt daar ook weinig van terecht... 8)7 Nu is m'n vakantie alweer voorbij. Nou ja, hopelijk nog wat middagjes en weekenden meepakken als het niet zo bloedheet is en niet zo regent. :P /mooiweerrijdersleven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb er ± 25 jaar geleden een jaar lang mogen wonen doordat ik er voor één of ander vaag Duits bedrijfje uit Züffenhausen (regio Stüttgart) wat werkzaamheden mocht verrichten...

EENS ÉN NOOIT MÉÉR!!! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

*boks* 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Dankjewel! Ik kan je via PB ook mijn mailadres sturen.
. Als je die kant op wil: ik ga hem binnenkort weer rijden dus roep maar als je mee wil rijden.
Ja leuk, rij graag een keer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Wauw, heftige beelden.

Hebben jullie (als meer ervaren motorrijders dan deze heropstapper) ook dit soort slechte ervaringen, met automobilisten (of moet ik hier ook iets van “koekblikkers” oid schrijven?) die je lomp afsnijden, ongeduldig toeteren, of erger?

Ik denk dat je op een motor ook bozer wordt omdat je je zo kwetsbaar voelt.
In een auto leidt afsnijden tot een remactie en/of wat blikschade, op de motor lig je er zo naast met de kans dat een ander ook nog eens per ongeluk over je heen rijdt... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Phyth0n schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:23:
[...]
Dichter bij Rotterdam dan Blijswijk(zoetermeer) wordt lastig denk ik gezien de afstand minder dan 10 km hemelsbreed is.
Ja, hemelsbreed. Maar het is een half uur rijden. Nou zijn er plekken in Rotterdam waar ik ook een half uur naar onderweg ben, dus het is relatief. Maar als er iets in de buurt is, dan zou dat fijn zijn. Bij elkaar een uur rijden om dat ding te wassen is wat veel vind ik. Maar anders heb ik weinig keus. Ik ga niet 3-4x op en neer met emmertjes sop vanaf de 20ste.

Nou ja...ik verzin wel wat. Iemand in Rotterdam met een tuinslang? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:01:
[...]
Motoren met een cardan zijn er ook gevoelig voor. Als je te lang op de rubbers loopt te spuiten waar het cardan scharniert dan kan er water in komen waardoor de aandrijfas vast roest/oxideert :+ .
Er zit ook ergens een luchtgaatje in de cardan. Wunderlich of zoiets heeft er een slangetje voor in geval je veel doorwadingen doet. Dan komt er idd gewoon water in je cardan. Bert Duursma zei dat ze alle motoren in Hechlingen daarvan hebben voorzien omdat die minimaal wekelijks doorwadingen doen met de trainingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hkuit schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:16:
[...]

Wauw, heftige beelden.

Hebben jullie (als meer ervaren motorrijders dan deze heropstapper) ook dit soort slechte ervaringen, met automobilisten (of moet ik hier ook iets van “koekblikkers” oid schrijven?) die je lomp afsnijden, ongeduldig toeteren, of erger?

Ik denk dat je op een motor ook bozer wordt omdat je je zo kwetsbaar voelt.
In een auto leidt afsnijden tot een remactie en/of wat blikschade, op de motor lig je er zo naast met de kans dat een ander ook nog eens per ongeluk over je heen rijdt... :|
Serieus: Boos worden heeft 0,0 zin. Gewoon door gaan met dát waar je eigenlijk mee bezig was (lekker rijden) en er verder ook niet meer over na denken (of er hier een post aan willen gaan wijden).... ADEM IN - ADEM UIT!!!

Als je vervolgens alsnog een post op 'FeestBoek' wilt plaatsen dan moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten, ik léés daar gelukkig niet >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Mee eens. Vloek een keer, zucht een keer, haal je schouders op en ga door met je leven.
Ik zit vrijwel altijd wel wat te schelden achter het stuur, maar opwinden of agressief worden? Zelden. :)

Telefonisten achter het stuur vind ik nog wel het ergst; ik zie dat gewoon als een bewuste poging tot doodslag. Maar alsnog zoek ik dan de confrontatie niet op. Ik kan toch alleen maar verliezen, en het kan mijn humeur verpesten. Dat is het niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:42

4x2

lộn xộn quá

Ik denk dat het hele filmpje ook samengevat kan worden als "amerikanen zijn aandachtsgeile idioten met een kort lontje"
Of althans, die ervaring heb ik er net iets te vaak mee opgedaan, vooral veteranen (van 25-40 ofzo) die in de civiele sector terecht zijn gekomen zijn vaak hopeloos en is geen fatsoenlijke discussie mee te voeren.
Als je je daarin niet mee laat slepen zijn het dan meestal wel prima gasten om mee om te gaan.

Strookt ook beter met mijn ervaring qua roadrage (tuurlijk, incidentjes heb je wel, maar veel zijn het er niet, zal auto/motor/scooter gecombineerd met gemak op 2 handen te tellen zijn op jaarbasis, met 0 uitstappers de afgelopen 10 jaar ofzo)

En in ander nieuws: het gespetterde kleppendeksel lekt als de ziekte en de spanningsregelaar geeft af en toe 18V af...
Nog meer geld over de balk dan maar :|
Pluspunt is dat het hok nu wel stationair draait.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

4x2 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:54:
Ik denk dat het hele filmpje ook samengevat kan worden als "amerikanen zijn aandachtsgeile idioten met een kort lontje"
Volgens mij is die gast Canadees... :+

Maar je punt blijft geldig. Ik denk dat het in de VS erger is dan hier omdat ze daar ook geen echte rijopleiding kennen zoals bij ons. En zelfs met onze goede opleiding en best wel strenge examens, heb je idioten er tussen zitten. Maar niet zoveel als in de VS. Blijkbaar komt het daar gewoon vaker voor dat motorrijders van achteren worden aangereden door automobilisten die ze gewoon niet zien.

Maar in Nederland zijn er ook een hoop aso's die motorrijders haten. Ik heb wel eens wat commentaren gelezen op het Autoweek forum, maar daar lusten de honden geen brood van. Die kunnen het niet hebben dat wij tussen de file door rijden en zo eerder thuis zijn. Dat zijn die gasten die bewust in de weg gaan rijden enzo. De échte idioten proberen iets te doen zodat je schrikt en hopelijk crashed. Je zult er maar zo een tegenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 10:59
Nu is het niveau daar ook niet hoger dan bij Dumpert @mphilipp

Ondertussen druk theorie aan het leren, heb nu meestal 1-2 fouten in de oefenexamens. Dat gaat wel goed komen as dinsdag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
@Hkuit het meeste wat ik tegen ben gekomen is volk wat niet oplet, of het nou auto's, scooters, fietsers, motorrijders of wandelaars zijn maakt niet uit. Aan het begin maakte ik me er echt wel druk om, nu is het "gas open en wegwezen", of de ander er voorbij laten. Met bumperklevers wel eens gehad dat ik diegene er gewoon voorbij liet (want flitspalen, auto's langs de weg geparkeerd dus ik ga niet harder) waarna ik een middelvinger kreeg van de bestuurder, lekker laten gaan. Of verkeersdeelnemers die jou niet zien, je kan een revbomb en middelvinger geven, maar als je een verkeerde treft lig jij wel in het ziekenhuis.

Ben niet heilig, tik echt nog wel eens tegen mn helm als ik ergens voorbij ga, en iedereen maakt wel eens een foutje... Maar sommigen lijken gewoon niet op te willen letten, of hebben haast en menen dat ze echt sneller zijn met jouw achterwiel in hun voorbumper, en dan kan je beter de verstandigste zijn en óf een gat slaan, óf gewoon even er langs laten bij een bushalte oid.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chakotay
Oktoberfest vieren kan ook prima op de motor *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Hkuit schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:01:
[...]

Dankjewel! Ik kan je via PB ook mijn mailadres sturen.

[...]

Ja leuk, rij graag een keer mee.
https://drive.google.com/...tBjzCLjG/view?usp=sharing

Let op dat bij 's Heerenberg zit er iets raars in (fietsbruggetje van 2 meter, even lopend de motor eroverheen duwen O-) en je zit weer op de route) en bij Harreveld (ivm aanleg N18) zitten er een paar gekke bochten maar dat zie je snel genoeg op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:53

FnordySquare47

Cool-Inc.net

DrivinUCrazy schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:54:
Mee eens. Vloek een keer, zucht een keer, haal je schouders op en ga door met je leven.
Ik zit vrijwel altijd wel wat te schelden achter het stuur, maar opwinden of agressief worden? Zelden. :)

Telefonisten achter het stuur vind ik nog wel het ergst; ik zie dat gewoon als een bewuste poging tot doodslag. Maar alsnog zoek ik dan de confrontatie niet op. Ik kan toch alleen maar verliezen, en het kan mijn humeur verpesten. Dat is het niet waard.
Tot nu toe heb ik 2 ongevallen gehad, waarvan twee keer door een onoplettende bestuurder die met z'n GSM bezig was...

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
cyntax schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:01:
[...]
Ik merk dat de GS en GSA's een stuk waardevaster zijn dan bijvoorbeeld de K series van BMW. Al valt er altijd wel te onderhandelen, ook met de dealer. Bij een bepaalde BMW dealer kreeg ik vrij snel al 6% korting op een nieuwe full option GSA. Mijn doel was 10% maar dat willen ze alleen aan diplomaten geven.
Komt natuurlijk ook omdat de allroad motoren nu enorm populair zijn. Volgens mij is door all way round de GS enorm populair geworden? Over een paar jaar wil misschien niemand ze meer hebben, omdat dan iets anders populair is?
SmurfLink schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:31:
Maar denk dat zo'n Brutale wel een tikkeltje too much voor me zou zijn. Wellicht over een jaar of 20 als ik wat meer rij ervaring heb.
Je moet meer gaan rijden zodat je ook meer ervaring op kunt doen! Of een keer een circuitdagje mee doen, wat ik daar op een dag heb geleerd moet ik toch héél wat dagen voor op de weg rijden.
mphilipp schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:01:
[...]

Volgens mij is die gast Canadees... :+

Maar je punt blijft geldig. Ik denk dat het in de VS erger is dan hier omdat ze daar ook geen echte rijopleiding kennen zoals bij ons. En zelfs met onze goede opleiding en best wel strenge examens, heb je idioten er tussen zitten. Maar niet zoveel als in de VS. Blijkbaar komt het daar gewoon vaker voor dat motorrijders van achteren worden aangereden door automobilisten die ze gewoon niet zien.

Maar in Nederland zijn er ook een hoop aso's die motorrijders haten. Ik heb wel eens wat commentaren gelezen op het Autoweek forum, maar daar lusten de honden geen brood van. Die kunnen het niet hebben dat wij tussen de file door rijden en zo eerder thuis zijn. Dat zijn die gasten die bewust in de weg gaan rijden enzo. De échte idioten proberen iets te doen zodat je schrikt en hopelijk crashed. Je zult er maar zo een tegenkomen.
Hij is inderdaad een Canadees. Ik ben nooit in Amerika geweest, maar op de filmpjes zie je natuurlijk ook altijd alleen de extreme gevallen en Amerika is groot. Als de Amerikanen filmpjes zien hoe bijv. Polen ofzo rijden dan denken die waarschijnlijk ook dat alle Europeanen als idioten rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@FnordySquare47 Ik vrees wel de dag dat iemand mij van mijn motor rijdt omdat hij met zijn telefoon aan het spelen is. Ik ben bang dat, als ik er toe in staat ben, die telefoon daarna operatief bij de bestuurder verwijderd moet worden.

Als iemand je niet ziet doordat je net achter een A-stijl of zo verborgen zit (twee weken geleden nog meegemaakt toen ik in de auto zat en een 'motorrijder' zo niet kon zien), dan kan ik dat nog als shit happens accepteren.

@Thoit
Ik vond het rijden in de USA (Californië om precies te zijn) wel heel relaxt. Ja, sommige regels zijn wat anders, maar daar gunden de mensen elkaar nog een plekje op de weg.
4 banen kruisen van de invoegstrook naar de carpoollane? Geen probleem. Weer terug naar de uitvoegstrook? Prima! Alsof Mozes de zee splitst ontstaat er een privé doorgang. Misschien hielp het wel dat je toch enigszins herkenbaar in een huurauto rond rijdt, maar ik heb daar echt niet over te klagen.
Alleen bij kruispunten is de voorrang zo geregeld dat iedereen altijd stopt, en dat de voorrang in volgorde van aankomst is geregeld. Wij gebruiken hier rotondes om een vergelijkbaar effect te creëren.

In Polen heb ik ook een tijdje mogen rondrijden. Ik ging de rijstijl van daar tot op bepaalde hoogte overnemen (maar dan wél nuchter)... Dat konden mijn collega's die even langs kwamen en met mij meereden niet waarderen. :P >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:13:
[...]
Komt natuurlijk ook omdat de allroad motoren nu enorm populair zijn. Volgens mij is door all way round de GS enorm populair geworden? Over een paar jaar wil misschien niemand ze meer hebben, omdat dan iets anders populair is?
De GS is al 40 jaar oud. Ze hebben er in 81, 83,84 en 85 de Dakar mee gewonnen...
Afbeeldingslocatie: http://www.parisdakar.it/wp-content/uploads/2020/05/1985bmwr980gs1.jpg
Maar dat wist je natuurlijk al :)

Toen The Long Way Round op TV kwam, was de GS al 25 jaar in productie en al erg populair. Ik heb natuurlijk de verkoopcijfers niet precies voor mij, maar LWR zal best wel een boost gegeven hebben, maar het is niet dè reden dat de GS populair is.
Ook voordat de GS officieel bestond domineerde BMW in de (minder populaire) zware klasse van de enduro. In de Dakar domineerden toen nog de 500cc Yamaha's en Honda's, maar aangezien die grote problemen hadden op de snelle stukken, dacht BMW zijn kans te kunnen nemen. Uiteindelijk is het gewoon een heel succesvol concept gebleken. Wat de offroad/enduro puristen ook blijven beweren (dat ie te zwaar is), het is nu eenmaal beter om een motor te hebben die je op je reis veilig, comfortabel en snel door 80% van je route kan brengen. Die 20% die dan misschien wat meer moeite kost, is niet zo erg. Vervelender is het om een motor te hebben die eigenlijk alleen die 20% goed doet en voor de rest minder geschikt is.
Ik denk dat het hele concept de basis voor het succes is geweest. Wat LWR liet zien is dat een stel Hollywood sterren met een bizar slechte voorbereiding en 40kg teveel aan bagage, tóch nog de wereld rond konden. Ok, er reed een wagentje achter ze aan, maar toch... Die motor bleef het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik heb een adresje nodig (omgeving Rotterdam) voor het installeren van een nieuwe achterveer (Yamaha R6 2001). Ik heb hem zelf hier liggen, maar ik heb niet de kennis of kunde om hem zelf te installeren.

Ging er eigenlijk vanuit dat het rond de 80 euro (iets meer dan een uurtje arbeid) zou kosten maar nu komen ze met 169 euro aanzetten, wat ik eigenlijk van de zotte vind.

Iemand een tip?

[ Voor 4% gewijzigd door Lodo op 11-08-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Lodo schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:38:
Ik heb een adresje nodig (omgeving Rotterdam) voor het installeren van een nieuwe achterveer. Ik heb hem zelf hier liggen, maar ik heb niet de kennis of kunde om hem zelf te installeren.

Ging er eigenlijk vanuit dat het rond de 80 euro (iets meer dan een uurtje arbeid) zou kosten maar nu komen ze met 169 euro aanzetten, wat ik eigenlijk van de zotte vind.

Iemand een tip?
Als je je woonplaats en motor deelt, komen er vast waardevollere tips binnen. HyperPro kan je proberen, maar weet niet of die ook montage doen van zelf gebrachte onderdelen.

Als het een BMW is, zou ik je aanraden bij de dealer te vragen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Lodo schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:38:
Ik heb een adresje nodig (omgeving Rotterdam) voor het installeren van een nieuwe achterveer. Ik heb hem zelf hier liggen, maar ik heb niet de kennis of kunde om hem zelf te installeren.

Iemand een tip?
Wel handig inderdaad als je even vermeld in welke regio je woont. Zelf ben ik (vanuit Limburg) naar Hyperpro in Alphen geweest, waar ik zéér goed geholpen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
HyperPro in Alphen zijn prima lui inderdaad, zeer nuttig als je vering ook onderhoud & afstelling nodig heeft. Als het puur om het erin schroeven van een dempertje gaat zou ik er niet het halve land voor doorrijden, dat zou elke monteur wel moeten kunnen :) De uitdaging als thuisklusser is alleen om de boel stabiel van de grond te krijgen als de motor geen middenbok heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Vuikie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:07:

***members only***
de meije is dicht in het weekend :P
*roept politie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:39

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Tegenwoordig rijden er ook steeds meer op adaptive cruise-control / autopilot. Te herkennen aan de mega afstand die wordt gehouden, en de bestuurder die met twee handen de telefoon bediend en niet oplet.

Wel leuk om te zien dat ze toch pittig afremmen als je er vlak voor invoegt. (ik ga toch niet links blijven plakken?)

Soms zie je de lichten iets duiken en een telefoon vliegen. Prachtig.

Overigens tesla's kunnen best raar reageren op een motor. 1x gehad dat een tesla hard remde en een stuk de vluchtstrook op vloog toen ik naar rechts kwam op de rijbaan om in de spiegels te rijden van de auto's rechts voor mij, zodat zij mij zien als zij voor die aankomende vrachtwagen naar links willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Maegrim schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:13:
[...]

de meije is dicht in het weekend :P
*roept politie
:o

Ik kan je wel vertellen dat ik niet de enige was die er reed :+ O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
Omdat ik het geluid van de Hornet wat tam vind, gisteren toch maar een andere demper opgehaald. Niet helemaal wat ik zocht maar aangezien de kat er op zit verwacht ik toch geen wonderen. Voor €75 ga ik dan niet zeuren :) Kan een klein (licht) poetsbeurtje gebruiken, maar al met al best tevreden. Hopelijk morgenochtend even schroeven.

Owhja, kwam gewoon netjes mét DB-killer!
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/d3681276472457ab9fe24ed3441eab65.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 11-08-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
noes schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:03:
[...]

Als je je woonplaats en motor deelt, komen er vast waardevollere tips binnen. HyperPro kan je proberen, maar weet niet of die ook montage doen van zelf gebrachte onderdelen.

Als het een BMW is, zou ik je aanraden bij de dealer te vragen.
Thoit schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:05:
[...]

Wel handig inderdaad als je even vermeld in welke regio je woont. Zelf ben ik (vanuit Limburg) naar Hyperpro in Alphen geweest, waar ik zéér goed geholpen ben.
Er staat toch bij omgeving Rotterdam of ben ik nu scheel?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jolke
Ik weet niet of die blijft zitten, @lolgast, met plakband en houtlijm. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
@Jolke Ik wilde dat flesje Lock Bond gebruiken. Niet goed :?
Pagina: 1 ... 221 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.