De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zelfs in ItaliëVrijdag schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:54:
[...]
Maar gras blijft een magische aantrekkingskracht hebben

Gamertag: timmie271
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
https://www.meternieuws.n...l-op-personenauto-aduard/
Ik rij de bocht maar al te vaak en het lijkt alsof de auto hier een stuk van de bocht heeft afgesneden.
Daar lijkt het wel op, maar het kan natuurlijk ook zijn dat de motorrijder zijn lijn niet kon houden, wijd ging en de auto daardoor wou uitwijken naar de binnenkant.Booyaa schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:48:
Vraag me af wat hier gebeurd is.
https://www.meternieuws.n...l-op-personenauto-aduard/
Ik rij de bocht maar al te vaak en het lijkt alsof de auto hier een stuk van de bocht heeft afgesneden.
Het ziet er in ieder geval uit alsof het een ontzettende klap is geweest, hopelijk komt iedereen er weer goed bovenop

Wat wel opvallend is; geen remsporenUTwizard schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:14:
[...]
Daar lijkt het wel op, maar het kan natuurlijk ook zijn dat de motorrijder zijn lijn niet kon houden, wijd ging en de auto daardoor wou uitwijken naar de binnenkant.
Het ziet er in ieder geval uit alsof het een ontzettende klap is geweest, hopelijk komt iedereen er weer goed bovenop
--
Zijn er mensen die wel eens een motor huren? Wat heeft jullie voorkeur? Motoshare of bij een dealer oid?
Ik heb mijn Suzuki verkocht en wil even een paar weken wachten met proefrijden voor een nieuwe motor, aangezien mijn code 80 bijna vervalt.
R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x
Een kennis van mij huurt bij zijn lokale MotoPort geregeld motoren en Motoport verhuurt altijd via Motoshare, hij is daar altijd wel tevreden over.iFrost schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:24:
Zijn er mensen die wel eens een motor huren? Wat heeft jullie voorkeur? Motoshare of bij een dealer oid?
Ik zat er zelf ook al over te denken om binnenkort misschien wat te huren voor een paar dagen, gewoon om weer eens een keer wat anders te hebben gereden.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Met moderne ABS (of als je gewoon heel goed remt, wat niet waarschijnlijk is in zo'n situatie) heb je niet persé remsporen volgens mij. Het hele idee van ABS is juis dat je wielen niet blokkeren
[ Voor 79% gewijzigd door Chakotay op 07-08-2020 10:44 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Vanochtend om 06:30 vond ik ook al dat er een opvallend warme rijwind stond. Dat belooft wat voor vanmiddag!aidanl schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:41:
Het is weer een lekkere warme dag zo vandaag! Rijwind koelde niet echt meer af, gelukkig wel mijn Macna koelvest aan om toch iets frisser te blijven pff.
Valt me ook op dat er vandaag ten opzichte van woensdag veel meer vakantie verkeer op de weg is. Met daarbij ook veel onnodig remmen / geen knipperlicht gebruik / niet kijken in de spiegels. Achterlijk Nederland is weer op vakantie!
Ik *gok* dat die motor nog geen ABS heeft, of geen versie die kan detecteren dat het achterwiel omhoog komt. Zeker de eerste generatie ABS waren best beperkt in hun mogelijkheden en het lijkt een motor van een jaar of 10 oud.Chakotay schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:42:
@aidanl het is maar wat je 'lekker' noemt
[...]
Met moderne ABS (of als je gewoon heel goed remt, wat niet waarschijnlijk is in zo'n situatie) heb je niet persé remsporen volgens mij. Het hele idee van ABS is juis dat je wielen niet blokkeren
Als je dan in paniek vol je remmen gebruikt komt het achterwiel direct omhoog en heb je geen remspoor. Mogelijk dat hij zichzelf over de kop heeft geremd en zelf op de motorkap/voorruit is gekomen en de motor net naast de auto. Dat zou de schade verklaren.
Mijn vraag is dus: is de gemeente vergeten om een onderbord te plaatsen bij het eerste bord (D4)? Of is hier iets anders aan de hand?
Uiteindelijk zijn we de Oud Bodegraafseweg maar niet ingeslagen omdat de geslotenverklaring me pas opviel toen we er langs reden...
Ik zou dit jaar eigenlijk een motor huren om op vakantie te gaan. Helaas is de huur door een enorm slecht bedrijf niet door gegaan. Hierdoor was ik verder gaan zoeken naar verhuur (voor mij in de buurt). Hierbij kwam ik vaak bij bijv. Motoport terecht die via Motoshare verhuren. BMW doet ook verhuur maar volgens mij moet je dan naar Enschede? en niet de lokale BMW motor dealer.iFrost schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:24:
Ik heb mijn Suzuki verkocht en wil even een paar weken wachten met proefrijden voor een nieuwe motor, aangezien mijn code 80 bijna vervalt.
Uiteindelijk heb ik het niet gehuurd omdat ik het voor 1,5 á weken wel erg duur vond worden. In die tijd hadden we zeker 3000 KM gereden wat enorm hard gaat met de extra kosten door de extra kilometers

Vanuit het motortopic zie ik geen probleemInperiosus schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:04:
Ik vroeg me trouwens nog het volgende af: afgelopen week was ik bij Goedhart voor de proefrit van twee motoren voor m'n vriendin. Ik wilde graag de Oud Bodegraafseweg op, maar toen we nog op de N459 reden, zag ik bord D4 staan met het gebod om rechtdoor of linksaf te gaan. Tot mijn verbazing zag ik, toen ik de Oud Bodegraafseweg inkeek, het bord C6 staan, ofwel een geslotenverklaring voor motorvoertuigen op meer dan twee wielen.
Mijn vraag is dus: is de gemeente vergeten om een onderbord te plaatsen bij het eerste bord (D4)? Of is hier iets anders aan de hand?
Uiteindelijk zijn we de Oud Bodegraafseweg maar niet ingeslagen omdat de geslotenverklaring me pas opviel toen we er langs reden...
onderbordje was wel mooi geweest.
edit: is dat bord D4 niet enkel voor het inrit van het huis / rechtdoor. Niet dat je op de busbaan gaat. En is het volgende punt een gewone kruizing?
[ Voor 5% gewijzigd door Patrock op 07-08-2020 11:11 ]
Zo te zien is de bocht ervoor voor de motor een linker buitenbocht, als hij zijn lijn dan niet had kunnen houden was hij de bocht uit gegaan. Dan zou het eerder zijn dat hij de binnenbocht heeft genomen om hem snel te nemen maar de auto staat nog aardig ver daar vandaan om daar al op te reageren zou ik denken.UTwizard schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:14:
[...]
Daar lijkt het wel op, maar het kan natuurlijk ook zijn dat de motorrijder zijn lijn niet kon houden, wijd ging en de auto daardoor wou uitwijken naar de binnenkant.
Auto's die bochten afsnijden kom ik ook geregeld tegen dus dat zou mij niet verbazen.
V.w.b. ABS zo te zien is het een 2006 Yamaha YZF-R1 50th Anniversary Edition:

Die hadden nog geen ABS volgens mij.
Awesome
O is dat zo? ik dacht het het juist in de APV vermeld moest worden wat de regels zijn. Als het daar niet staat dan mag het officieel niet (iets van parkeren op de stoep a 95 euro)Patrock schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:49:
[...]
Op de stoep mag geparkeerd worden met een motor, waarbij deze voetgangers niet de doorgang verhinderd. Minimaal een rolstoel moet er langs kunnen. Hierbij hoeft er geen parkeergeld of blauwe schijf geplaatst te worden. Gemeentelijke APV's mogen hierin niet afwijken.
[...]
Ik houd voor mezelf de temperatuur maar als troost voor dat ik de nieuwe motor nog niet heb. Flink blijven drinken iig!Pagman schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:34:
En we zijn onderweg, ik mis de climate control van de auto wel
[Afbeelding]
In het APV kan de gemeente invulling geven aan landelijke afspraken. Als het landelijk toegestaan is, hoeft dit niet in het APV nogmaals toegestaan te worden.SniperGuy schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:51:
[...]
O is dat zo? ik dacht het het juist in de APV vermeld moest worden wat de regels zijn. Als het daar niet staat dan mag het officieel niet (iets van parkeren op de stoep a 95 euro)
Amsterdam en Utrecht hebben bijv. in het APV staan dat motoren indien niet hinderen op de stoel mogen.
Scheveningen heeft dan weer in het APV dat het NIET mag. Oftewel landelijk toestaan en niet door apv af laten wijken. duidelijkheid voor iedereen.
Maar een motorvoertuig op de stoep parkeren zou dan dus niet in de wet staan? Volgens mij staat daar specifiek dat dat niet magPatrock schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:02:
[...]
In het APV kan de gemeente invulling geven aan landelijke afspraken. Als het landelijk toegestaan is, hoeft dit niet in het APV nogmaals toegestaan te worden.
Amsterdam en Utrecht hebben bijv. in het APV staan dat motoren indien niet hinderen op de stoel mogen.
Scheveningen heeft dan weer in het APV dat het NIET mag. Oftewel landelijk toestaan en niet door apv af laten wijken. duidelijkheid voor iedereen.
Of staat daar niet dat het niet mag, dan mag het inderdaad wel
Brommers en fietsen moeten op de stoep parkeren, als motor behoor je dan eigenlijk niet bij de "aangegeven categorie of groep voertuigen" maar dat moet specifiek weer aangeven worden met borden.
Volgens mij worden dergelijke prenten (bij ontbreken van een APV) geschreven onder "als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken" feit m R 315 b
[ Voor 24% gewijzigd door SniperGuy op 07-08-2020 12:14 ]
Misschien beetje late to the party maar ik ben meerdere keren bij Baton Rogue van Ben & Hetty geweest in Vielsalm.Eoghlear schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:46:
Heeft iemand hier nog een goed b&b adresje in Luxenberg/Belgische Ardennen die motorvriendelijk zijn?
Zoek nog iets voor een weekendje rijden.
Super tof adres in de Ardennen, vlakbij Luxemburg. En de eigenaren zijn Nederlanders.
https://benhet.be/
Ja nu je het zegt... Anders had hij misschien wel op de paal gehangen waar nu 't bordje hangt van de McDonald's/La Place.Patrock schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:09:
[...]
Vanuit het motortopic zie ik geen probleem![]()
onderbordje was wel mooi geweest.
edit: is dat bord D4 niet enkel voor het inrit van het huis / rechtdoor. Niet dat je op de busbaan gaat. En is het volgende punt een gewone kruizing?
Volgende keer gewoon doorheen dus
Tof adres zo te zien!Joostk schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:21:
[...]
Misschien beetje late to the party maar ik ben meerdere keren bij Baton Rogue van Ben & Hetty geweest in Vielsalm.
Super tof adres in de Ardennen, vlakbij Luxemburg. En de eigenaren zijn Nederlanders.
https://benhet.be/
Zijn er nog mensen die goede adressen in het zwarte woud / oostenrijk / Frankrijk (o.a. Vogezen) noord spanje bijv. hebben? Had het idee om misschien naar Portugal te rijden, aangezien oost europa niet echt een optie is. Normaal boek ik via booking.com hotels, maar ik vind ze nog erg duur

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VnrJhvLzEQs0LupUbqzFOY4w.jpg?f=user_large)
Macna, Rock Outdry, rechts op de foto. Ter vervanging van de Macna's links, met dezelfde technologie. Beetje jammer dat ze nog prima in orde waren qua slijtage, op die ene plek / gat na aan de rechterwijsvinger. Daar zat een soft touch stuk voor touch screens bediening en zo. Helaas zorgt dat gat / die slijtage daar er net voor dat ze een van hun hoofddoelen, namelijk droge vingers en handen houden niet meer behalen.
Edit, handschoenen zijn even groot, alleen had ik de foto in portrait genomen dus het perspectief is wat raar, en bij het uploaden komt hij er als landscape te staan

[ Voor 10% gewijzigd door Fuelke op 07-08-2020 13:38 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
BroVrijdag schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:32:
[Afbeelding]
Zo, nu heb ik ook een kek bikervestje
😎🤜
Nu nog een paar patches achterop (zogeheten colors) en je kan bij een 1% bikergangVrijdag schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:32:
[Afbeelding]
Tweakers MC patches dan maar?MichielK71 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:58:
[...]
Nu nog een paar patches achterop (zogeheten colors) en je kan bij een 1% bikergang
Tweakers MC
Watercooled Original
3,14159265%
President HenkVrijdag schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:06:
[...]
Tweakers MC patches dan maar?
Tweakers MC
Watercooled Original
3,14159265%

De goede oude tijd, dat je nog een sticker/badge kon bestellen
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Maar iemand nog tips nu het zo taffes warm is qua geventileerde motorlaarzen?
Heb zelf wel even wat rondgeneusd op de bekende kleding sites. Kom eigenlijk alleen maar geperforeerde race laarzen tegen.
Joostk schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:20:
Captain Henk bestaat al bij een andere MC.
Heb zelf wel even wat rondgeneusd op de bekende kleding sites. Kom eigenlijk alleen maar geperforeerde race laarzen tegen.

Het is @Vrijdag hé..
Ik ben best wel slecht bezig, maar rij nu meer met de hardloopschoenen, die met een mesh aan de bovenkant. Laarzen zijn altijd warm.
Maar die MC bestaat niet meerJoostk schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:20:
Captain Henk bestaat al bij een andere MC.
Ik heb goretex panelen in mijn laarzen die waaien gelukkig wel een beetje door. Alleen weet ik niet uit mijn hoofd meer welk merk en model het is 🙈
Dat doet me denken aan die keer dat we werden aangehouden in de Eifel, en aan de eerste rijder werd gevraagd "horen jullie bij elkaar?" Zegt die ook nog "nee, die ken ik niet. Die rijden toevallig achter mij aan"
De meeste motoren bevatten hetzelfde stickertje met het clublogo.

Wel goed weggekomen met een waarschuwing omdat het eigenlijk niet mocht, maar we wel op een veilige] manier inhaalden en niet te gek deden. Die goede oude tijd...
Oh ja, en een persoon kreeg een preek van 20 minuten + een boete van 10 euro, omdat zijn koplamp niet aan stond. Dat klopte; die had hij net uitgezet omdat zijn accu niet goed werd bijgeladen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Maar het doorlaten van lucht tijdens droge en wat warmere dagen eeh nee.
Ga wel op slippers rijden komende tijd dus.
Wel zitten er wat meer luchtgaten ook in de zool. Dus ze waaien wel wat door, maar je hebt nog steeds zweetvoeten met dit weer. Waterdicht zijn ze wel
Zijn deze: https://www.xlmoto.nl/mot...-gtx-zwart_pid-PM-3059206
Paar maanden terug bij xlmoto gekocht voor 88 euro nu zijn ze weer terug een stuk duurder!
Slippers, zwembroek, blote bast....Joostk schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:45:
Ja klopt daar heb ik ook wel ervaring mee gehad.
Maar het doorlaten van lucht tijdens droge en wat warmere dagen eeh nee.
Ga wel op slippers rijden komende tijd dus.
Heb ze hier al voorbij zien komen

Zelf heb ik daarom al jaren die van Bata, die zijn wel geschikt voor op de motor.
Ook die versteviging voor het schakelen is veel prettiger.

Slippers, zwembroek, topless....
Zo zeg je hetzelfde maar het klinkt een stuk interessanter
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Hoe doen deze nieuwe het in de zomer, tijdens dit soort temperaturen?Fuelke schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:37:
Nieuwe handschoenen voor het tussenseizoen / zomer met regen:
[Afbeelding]
Macna, Rock Outdry, rechts op de foto. Ter vervanging van de Macna's links, met dezelfde technologie. Beetje jammer dat ze nog prima in orde waren qua slijtage, op die ene plek / gat na aan de rechterwijsvinger. Daar zat een soft touch stuk voor touch screens bediening en zo. Helaas zorgt dat gat / die slijtage daar er net voor dat ze een van hun hoofddoelen, namelijk droge vingers en handen houden niet meer behalen.
Edit, handschoenen zijn even groot, alleen had ik de foto in portrait genomen dus het perspectief is wat raar, en bij het uploaden komt hij er als landscape te staan
De islam kan uw vrijheid schaden
Scherp! ondanks vrijdag en warm 👍DrivinUCrazy schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:43:
Heel praktisch! "Gear shaft protection"... aan de rechterkant.
I took the blue pill…
Het is niet het beste motorrijweer maar opzich wel te doen. Er zijn aardig wat flesjes water doorheen gegaan . Dat is nu. Verruild voor een grote WarsteinerThoit schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:53:
[...]
Ik houd voor mezelf de temperatuur maar als troost voor dat ik de nieuwe motor nog niet heb. Flink blijven drinken iig!
De volgende keer maar een camelbag aanschaffen voor de kriega. Ter hoogte van Unna was er 30 min vertraging door werkzaamheden en dan is het wel fijn als je een slokje water kan drinken tijdens het filteren.
Je zult maar een Benelli hebben...DrivinUCrazy schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:43:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Oude Engelse motor, ik kreeg laatst een groet met de rechter hand van een tegemoetkomende motorrijder.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:43:
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Gas links is vooral Indian uit zwart/wit-tijden... Engelse motoren van vroegah schakelen rechts met 't voetje, maar de koppeling zit gewoon links voor zover ik weet.Grubeater schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:36:
[...]
Oude Engelse motor, ik kreeg laatst een groet met de rechter hand van een tegemoetkomende motorrijder.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Muk hebb'nJBplap schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:08:
Ik zou toch niet zomaar met gewone slippers gaan motorrijden hoor! Dat is eigenlijk best gevaarlijk.
Zelf heb ik daarom al jaren die van Bata, die zijn wel geschikt voor op de motor.
Ook die versteviging voor het schakelen is veel prettiger.
[Afbeelding]
Inderdaad zo zonder shirt, zwembroekje en natuurlijk klaphelm omhoog rijden is de enige manier om het een beetje vol te houden met dit weer.

:fill(white):strip_exif()/f/image/VUaFWsrlIBIB7knZiUjOKk2Y.png?f=user_large)
moet goed gekoeld te werk gaan natuurlijk

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Haha, die heb ik van de week ook gehaald bij jossmit motoren. Draag hem al 3 dagen en nog geen motor aangeraakt. Dus biker vestje ?Vrijdag schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:32:
[Afbeelding]
Werkt prima, door de Addison kan ik niet zo goed meer tegen de hitte. Alle beetjes helpen!
charrel schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:03:
[...]
Haha, die heb ik van de week ook gehaald bij jossmit motoren. Draag hem al 3 dagen en nog geen motor aangeraakt. Dus biker vestje ?![]()
Werkt prima, door de Addison kan ik niet zo goed meer tegen de hitte. Alle beetjes helpen!
Ik ook al, volgens mij zijn ze de goedkoopste aanbieder. De rest verkoopt het vest voor 130 euro.Vrijdag schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:52:
[...]
ik had m ook bij Jos Smit opgehaald, ze zeiden dat die vestjes echt de winkel uit vlogen
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
:fill(white):strip_exif()/f/image/wnui5iBemylYXubsYmBQIL9c.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/542A930uP9hk0MHC2LFfa7Dt.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/O7OhuNqYiZqlCjBQjdOoooXX.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ESH7jUBXC1JJYmAmd3hLlURb.png?f=user_large)
Woei!!
Moet de voet nog even omdraaien als ik een veerwegmeter aan zou willen sluiten
*edit*
d'oh, 1 busje met de verkeerde maat

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 08-08-2020 15:41 ]
Yup, hij zei al dat ie genoeg had ingekocht. Ze liepen lekker, ga hem voornamelijk gebruiken thuis en op kantoor. Minder op de motor denk ik.Vrijdag schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:52:
[...]
ik had m ook bij Jos Smit opgehaald, ze zeiden dat die vestjes echt de winkel uit vlogen
Ja ik ook. Mag op werk geen korte broek aan, dus dan maar extra vroeg beginnen en het vest aan.charrel schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:31:
[...]
Yup, hij zei al dat ie genoeg had ingekocht. Ze liepen lekker, ga hem voornamelijk gebruiken thuis en op kantoor. Minder op de motor denk ik.
De standaarddemper heeft 2 verschillende busjes, de nieuwe twee dezelfde. Moeten ze de onderste nog even weer in de draaibank stoppen.
ALLES past met een hamer!!! Als 't niet past dan is je hamer dus gewoon té kleinsteveman schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:40:
Omfg... past niet. 1 busje is te breed voor de linkage
De standaarddemper heeft 2 verschillende busjes, de nieuwe twee dezelfde. Moeten ze de onderste nog even weer in de draaibank stoppen.
Vooral ook érg fijn dat je meteen duidelijk maakt waar je een 'passende' oplossing voor zoekt en we niet hoeven te zoeken op TTX ...
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 08-08-2020 16:00 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Afgelopen week mijn motor laten voorzien van een "schakel assistent pro"(quickshifter) bij de BMW dealer omdat het schakelen nogal mechanisch/stug bleef gaan. Na de factuur te krijgen weet ik ook gelijk weer waarom ik het onderhoud het liefst zelf doe en sowieso niet bij de BMW dealer(proefrit van nog geen 5 minuten a 44 euro ex BTW

Afgelopen donderdag gelijk de quickshifter uitgetest op een dagtrip rond Amsterdam(MCRS zomerrit GPX) vanuit omgeving Rotterdam. De schakelassistent werkt geweldig, vooral het terugschakelen is geweldig, zeker 2->1 gaat veel soepeler dan als ik het zelf doe. Ook verrast door de vele mooie wegen rondom Amsterdam.
:strip_exif()/f/image/9sAkYtRJWY04jO15IfPffl0F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jB8plMUP2EjULC1F8UduMHVo.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna op de terugweg de motor gewassen in een wasbox speciaal voor motoren/scooters in Zoetermeer, ik vond het vrij goed gaan. Wie heeft daar ook ervaring mee? (foto van voor het wassen)
:strip_exif()/f/image/ODkRX4k2ro21fE8AdUD2UN1O.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ze nog niet aangehad op de motor, maar ik denk niet dat ze het goed doen met deze temperaturen, ze zijn volledig dicht rondom. Voor hete dagen heb ik een setje doorwaai van Rev'it.Wokschotel schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:05:
[...]
Hoe doen deze nieuwe het in de zomer, tijdens dit soort temperaturen?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Nou,'t Is meer een geldvortexChakotay schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:36:
@steveman mooi speelgoed zo'n TTX demper! Geldboom gevonden?

Maar hij is inderdaad shiny, duidelijk verschil in bouwkwaliteit met de standaard nöhlins-demper.. Het geluid en de feel van het verstellen van de comp/rebound het al bijna waard.
Bijna.
[ Voor 0% gewijzigd door steveman op 08-08-2020 22:48 . Reden: aha! alt-148! ]
Ik ken die speciale wasbox nog niet maar zal er zeker eens gaan kijken, is nagenoeg om de hoek.Phyth0n schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:13:
Sinds oktober vorig jaar rijd ik op een BMW 1200GS uit 2014 rond, ik lees al enkele jaren mee in dit topic en dacht laat ik ook eens iets bijdragen. Hiervoor ong. 4 jaar op een Honda CBF600SA gereden, maar mijn rug en knieen begonnen dit steeds minder leuk te vinden door mijn lengte (205 cm). Ook kon ik eigenlijk om het allroad segment heen door mijn lengte en de GS rijd geweldig.
Afgelopen week mijn motor laten voorzien van een "schakel assistent pro"(quickshifter) bij de BMW dealer omdat het schakelen nogal mechanisch/stug bleef gaan. Na de factuur te krijgen weet ik ook gelijk weer waarom ik het onderhoud het liefst zelf doe en sowieso niet bij de BMW dealer(proefrit van nog geen 5 minuten a 44 euro ex BTW).
Afgelopen donderdag gelijk de quickshifter uitgetest op een dagtrip rond Amsterdam(MCRS zomerrit GPX) vanuit omgeving Rotterdam. De schakelassistent werkt geweldig, vooral het terugschakelen is geweldig, zeker 2->1 gaat veel soepeler dan als ik het zelf doe. Ook verrast door de vele mooie wegen rondom Amsterdam.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarna op de terugweg de motor gewassen in een wasbox speciaal voor motoren/scooters in Zoetermeer, ik vond het vrij goed gaan. Wie heeft daar ook ervaring mee? (foto van voor het wassen)
[Afbeelding]
Ik heb mijn quickshifter alleen nog maar omhoog gebruikt, durf terug op een of andere manier niet aan. Bij mij werkt het eigenlijk alleen optimaal bij flink gas erop, bij rustig rijden koppel ik gewoon. Maar ook mijn 2017 GS heeft dan wel erg mechanische “klonk” schakelmomenten, vooral van 2 naar 3.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
De locals rijden wel echt als gekken. Zo werd ik compleet weg gereden door een wegwerkers man pickup die volle vaart door ging
Er zijn erg veel mooie bochten in het gebied te vinden en erg weinig verkeer.
:strip_exif()/f/image/fVksipPkH0cF8jg0ctcLbUc4.jpg?f=fotoalbum_large)
Korte pauze om een klein stukje offroad te testen op een grindpad
:strip_exif()/f/image/8XivhZNZDs1UosGgSyh5Luwh.jpg?f=fotoalbum_large)
Een motorrit in warm weer sluiten we natuurlijk af met
:strip_exif()/f/image/iudXYYkjDqUiDnQupHKJ38vS.jpg?f=fotoalbum_large)
Komend September weer naar het Sauerland afhankelijk van de corona situatie. Alleen deze keer wel samen met mijn neef omdat het best wel alleenzaam is als bij het hotel in je eentje op het terras aan de tafel je bier zit weg te drinken.
En al dromend over het Zweeds Bikiniteam ben je ook niet alleen!
Opschakelen met quick shifter gaat goed vanaf de 2e versnelling mits je voldoende gas geeft(niet niet voor het schakelen gas minderen), 1 naar 2 kan wel maar verschil in ratio is te groot dus bokt hij enorm.VidaR-9 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:12:
[...]
Ik ken die speciale wasbox nog niet maar zal er zeker eens gaan kijken, is nagenoeg om de hoek.
Ik heb mijn quickshifter alleen nog maar omhoog gebruikt, durf terug op een of andere manier niet aan. Bij mij werkt het eigenlijk alleen optimaal bij flink gas erop, bij rustig rijden koppel ik gewoon. Maar ook mijn 2017 GS heeft dan wel erg mechanische “klonk” schakelmomenten, vooral van 2 naar 3.
Terugschakelen gaat perfect van 6 helemaal naar 1 zolang je geen gas geeft en voor 2->1 moet je voldoende snelheid hebben (15kph ongeveer minimaal).
Ja zeker wel, maar geeft niets. Weer een glimlach van oor tot oor 😎Booyaa schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:26:
Deze video al een keer voorbij gekomen? Wat een vaardigheden heeft die man en de edits zijn ook echt een genot om naar te kijken
[YouTube: POL TARRÉS - THE SEEKER MOVIE]
I took the blue pill…
Mag ik de naam en lokatie daarvan weten? Ik wordt op Google overal heen gestuurd, behalve naar sites waar het echt is. Ik heb al vaker proberen te zoeken, maar ik krijg alleen maar onzinlinks waar ik niets mee kan.Phyth0n schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:13:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
https://www.happyduck.nl/ moet het zijn denk ik.mphilipp schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:11:
[...]
Mag ik de naam en lokatie daarvan weten? Ik wordt op Google overal heen gestuurd, behalve naar sites waar het echt is. Ik heb al vaker proberen te zoeken, maar ik krijg alleen maar onzinlinks waar ik niets mee kan.
Klopt! Ze hebben daar 2 motor/scooter wasboxen. Volgens mij gewoon een standaard auto wasbox met iets minder waterdruk.steveman schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:38:
[...]
https://www.happyduck.nl/ moet het zijn denk ik.
Sinds een paar dagen ben ik de trotse bezitter van een Honda CBF 600 SA uit 2006 (foto mag niet missen natuurlijk)
Ben net een maand bezig met lessen en kan niet wachten op de mooie tochten hier door Zwitserland.
@lolgast, je mag mij er ook bij zetten in de TS. Ben woonachtig in de regio Zurich
:strip_exif()/f/image/WYVxdfqdWvfj0OnK0DKJVK35.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, dat dacht ik ook. Alleen staat op hun website alleen Bleiswijk en Duivendrecht.steveman schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:38:
[...]
https://www.happyduck.nl/ moet het zijn denk ik.
Ohwacht...Bleiswijk lèg tegen Zoetermeer aan. Ik dacht dat het heel ergens anders lag.
Als een échte Honda staat ie op de onverharde wegtimpy007 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:37:
Hallo allemaal!
Sinds een paar dagen ben ik de trotse bezitter van een Honda CBF 600 SA uit 2006 (foto mag niet missen natuurlijk)
Ben net een maand bezig met lessen en kan niet wachten op de mooie tochten hier door Zwitserland.
@lolgast, je mag mij er ook bij zetten in de TS. Ben woonachtig in de regio Zurich
[Afbeelding]
Vrijdag schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:36:
[...]
Als een échte Honda staat ie op de onverharde weg

Gamertag: timmie271
Zou een échte honda niet moeten liggen op een onverharde weg?Vrijdag schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:36:
[...]
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Pa dum tssVrijdag schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:36:
[...]
Daarom zei ik ook dat ik eerst bekijk hoe het geluid met db-killer alvorens ik die laat verwijderen.Joopieboy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:03:
[...]
Voor dit soort zaken hoop ik dat ze alleen maar meer en strenger gaan controleren.
[~
Mijn doel is ook niet om mijn omgeving doof te krijgen met mijn uitlaat lawaai. Maar enkel om ietsjes meer uitlaatgeluid zelf te horen.
En wat betreft het handhaven. Dat mogen ze doen, zal vanzelf tegen de lamp lopen als ik iets fout doe. Maar mij zul je per definititie niet zien op de dijken die al afgesloten zijn of afgesloten zullen worden in de toekomst.
Het is niet mijn bedoeling om de lawaai discussie aan te wakkeren.
[ Voor 5% gewijzigd door spijk860 op 10-08-2020 07:05 ]
MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,
Als je je uitlaat zo graag hoort, waarom zet je je motor dan niet stationair neer en ga je erachter zitten? Kun je prima naar de uitlaat luisteren.

Tijdens het rijden heb je zoveel rijwind dat je uitlaat erg veel luider moet worden wil je dat 'mooi' kunnen horen.
Jij vindt dat mooi, de ander vindt dat overlast.
Verder weinig motorgerelateerds te melden hier. Om diverse redenen waaronder de temperatuur de motor fijn in de garage gelaten dit weekend. Bijna een unicum.
Even mijn broer geappt over zo'n macna dry vest. Kijken wat de prijs bij hem is..
Jup, same here, lekker met de auto met airco weggeweest.DrivinUCrazy schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:14:
Jammer, toch gelukt.
Als je je uitlaat zo graag hoort, waarom zet je je motor dan niet stationair neer en ga je erachter zitten? Kun je prima naar de uitlaat luisteren.![]()
Tijdens het rijden heb je zoveel rijwind dat je uitlaat erg veel luider moet worden wil je dat 'mooi' kunnen horen.
Jij vindt dat mooi, de ander vindt dat overlast.
Verder weinig motorgerelateerds te melden hier. Om diverse redenen waaronder de temperatuur de motor fijn in de garage gelaten dit weekend. Bijna een unicum.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Die schakelgeluiden zijn normaal op een BMW. Ik heb geen idee hoe het mechanisch in elkaar zit, maar ik heb nooit anders meegemaakt. Ik heb een K1100RS, R850RT, R1200GSA en nu de K1600, maar het zijn allemaal 'headturners' zullen we maar zeggen. Vooral als je terugschakelt, gaat dat vaak gepaard met een zeer 'geruststellende' !KLAK!. Je wéét gewoon dat ie dan écht in de versnelling zit.VidaR-9 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:12:
[...]
Het zal wel met de constructie te maken hebben. Maar van alles waar ik enge verhalen over hoor bij BMW, waar ze zogenaamd aan lijden, is de versnellingsbak daar géén onderdeel van. Dus ik maak mij er geen zorgen over.
Bij de dealer zijn een knaap dat ie de quickshifter nooit gebruikt voor 1->2 en van 2->1, maar dat kan ook aan hem liggen. Hij raced ook en in de racerij schijnen ze dat niet te doen. Geen idee of dat klopt, maar ik had zelf wel de ervaring dat ie van 1->2 vaak wat minder fijn ging. Hij zat er dan wel eens naast. Ik dacht dat ik zelf nog moest wennen en gewoon harder of duidelijker tegen die pook aan moet 'trappen'. De andere versnellingen gaan prima, maar alleen bij die had ik relatief gezien vaker een misser. NIet dramatisch, maar het viel mij gewoon op.
Lees vooraf de handleiding, als je naar beneden schakelt: gas DICHT, als je ook maar enigszins het gas open hebt, of de koppeling in trekt, doet hij het niet.VidaR-9 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:12:
[...]
Het werkt overigens uitstekend (bij mij beter omlaag dan omhoog). Gas dicht, naar beneden drukken (harder dan normaal wel) en met wat mooie plofjes zit je een versnelling lager
2 -> 1 werkt ook gewoon prima.
Bij opschakelen werkt het het best met een constante last (staat ook in de handleiding), dus voor je schakelt het handvat een seconde stil houden (niet verder dicht draaien of open draaien). Dat is enorm counter intuitive als je al langer rijd en je gewend bent het gas dicht te doen omhoog (of tussengas te geven omlaag).
1 -> 2 werkt bij mij ook prima, maar ik schakel wel heel vroeg (~3500 toeren max), als je van 1 -> 2 in hoge toeren gaat is het wat minder idd (door het grote verzet).
[ Voor 24% gewijzigd door _eLMo_ op 10-08-2020 08:12 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Zijn 2e exemplaar heeft, jawel, inmiddels al een vervangende versnellingsbak. En een nieuwe quickshifter. En een verhoogd olieverbruik sinds een van de onderhoudsbeurten. Maar volgens BMW is dat allemaal volstrekt normaal en is er niets aan de hand.

Dit topic is gesloten.