Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 219 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.868 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:59
CDA441 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:14:
[...]

Zo, ben je net te laat want ik verkoop mijn VFR :)
Ik heb onlangs een nieuw beestje gekocht, een MT09
[Afbeelding]

Daarbij komend heb ik nog een zelfbouw Transalp Supermotard
[Afbeelding]

Iets met form over function te maken :> Het commuten met de VFR (en het zwaar sturen op de landweggetjes) heeft me laten kiezen voor een SM en een Naked. De SM ondertussen om wat fun tijdens de commute te geven, en de MT voor het langere fun-tourwerk, zal er ook heel het jaar mee rond rijden dus die gaat ook wel wat korreltjes zout zien.
Volgens mij heb ik daar het eea van gezien op MF, kan dat?

MT09 is echt wel een stoere fiets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:35
R0y. schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:24:
[...]

Wij huren altijd een motorscooter op vakantie. Afgelopen jaar (Pulau We, een eiland in de buurt van Banda Aceh waar de tsunami toen was, Sumatra) hadden wij een oud afgeleefd ding meegekregen wat gebouwd was op 1 Aziaat en niet op twee Europeanen.. Berg op ging de eerste dag prima, dag 1 ging het minder en dag 2 knallen uit de uitlaat tot hij daadwerkelijk stopte.. En er een familie (+- 30) apen uit de bossen op ons af kwam.. Nu zal dat in de Eifel niet zo snel gebeuren gok ik maar ik begrijp je punt volledig :9
Wauw, Pulau We! Daar liep ik in '96 ook rond. En snorkelen natuurlijk, al vanaf kniediep zwommen de gekleurde vissen om je heen. Ik lag ''s avonds laat te lezen in m'n houten hut op palen toen ineens die hele hut heen-en-weer ging, net alsof een paar gasten er tegenaan aan het duwen waren. De volgende ochtend eens geprobeerd, dat duwen, maar daar was echt geen beweging in te krijgen. Dat zal dus mijn eerste aardbeving geweest zijn 😁.
Ook een flink deel van de rest van Aceh doorgereist, en dan is het schokkend om een paar jaar later die beelden van de tsunami ellende daar te zien...

Maar ik heb daar geen motor gereden dus ik ga wel erg ver off-topic...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:35
Thoit schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:13:
[...]

Als je motor aan alle eisen voldoet, waarom niet? Het liefst zit ik elk weekend op de motor. Volgens mij las ik het in de Motoplus waar ik het wel eens mee ben. Uiteindelijk moet er een schaamte komen als je motor enorm veel herrie maakt. Nu is het nog een "trots?" van kijk mij nu lekker herrie maken.

Snap ook niet dat mensen bijv. als daily auto een herrie pijp eronder zetten. Rijd nu met de koekblik volledig elektrisch en het geluid heb ik geen ene keer gemist. Als daily wil ik juist iets hebben wat stil is.
Wij zitten helemaal op dezelfde lijn hoor, het ging mij om die open bulderpijpen en de racers, niet om de goedgekeurde uitlaten. Herrie is niet stoer...
En ook hier staat sinds januari een e-auto voor de deur; geweldig die stilte. Echt autorijden 2.0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Chakotay schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:55:
@CDA441 welkom! Een supermotard gemaakt van een Transalp, dit is nog eens iets origineels :) Heb je er meer foto's van?
Foto's? Ik heb er zelfs filmpjes van!
Zie handtekening :)
R0y. schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:10:
[...]

Volgens mij heb ik daar het eea van gezien op MF, kan dat?
MT09 is echt wel een stoere fiets!
Klopt inderdaad, Ik zit niet meer zoveel op Tweakers daar ik niet meer zo actief ben met PC's enzo, eerder nu met motoren zoals je kan zien ;)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Toch maar even gemonteerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o366oRTqEVwUNrOXd2dk4-mRspA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZhRlMPe22T6kO9nDMcUoBd8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7p9ghspAGFBweCG_2uhDx1HOhk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G5uuIdNVLNz3OQUtUUygTFHh.jpg?f=user_large

In het midden zit wel een spleet van enkele milimeters,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKcE5ETjGV7kLmU2F2WZyu5ix2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1t8RZaXfKaixfwjdgwxoFaWN.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik de x-grip monteer met de mobiel erop trilt de houder toch aardig als de motor stationair draait.
Een kijken of ik een extra gat ga boren of er vilten vloerbeschermers tussen plak om de trillingen te verminderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSDhQYZyQaZtBg5_kvRZ58C_0lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dx2FoNvDW2jNT36E8KreCsRc.jpg?f=fotoalbum_large

In het vervolg gewoon spammen @CDA441 :

[YouTube: I BOUGHT A 500$ PROJECT BIKE??? (REVEAL)]

[ Voor 3% gewijzigd door Grubeater op 04-08-2020 23:01 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

FBTN schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:30:
[...]

+10 laten we het 'stoere mannen gehalte' weer even wat omhoog brengen! Iemand een leuk reisverslag richting Verweggistan?
Nouja laat ik maar even een voorzetje doen dan. :+ Dit weekend verweggistan even overgeslagen, Ede vond ik wel prima met het land van Maas en Waal samen met ms. Joopie. ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/08/2020-08-02-17.04.55-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/08/2020-08-02-15.16.41-Medium-rotated.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
noes schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:07:
[...]

Ja ziet er goed uit zo! Eventueel kan je bij de T splitsing van de N457 ook naar links gaan (richting Moordrecht), dan rij je nog een klein stukje ijsseldijk aan de noordkant.

edit: wat jij rijd je? Dan kan ik terugzwaaien :Y
Suzuki SFV650, m'n vriendin rijdt een SV650. Moet nog steeds een fotootje maken voor de topicstart :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Zo, ritje voor dit lange weekend staat ook gepland. :)
Morgen rijd ik naar Nederland toe. *O* Even op bezoek bij mijn ouders, iets met oud en te lang niet gezien. Kijken of ik een ritje door de Achterhoek op vrijdag kan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
bedankt voor de reacties op de CBR! k zal de prijs wat aanpassen en genoegen nemen met wat minder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Reloader schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:08:
bedankt voor de reacties op de CBR! k zal de prijs wat aanpassen en genoegen nemen met wat minder :)
Eventueel ook de tekst bij de advertentie wat aanpassen zodat het wat ''pakkender' overkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jolke schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:42:
Zo, ritje voor dit lange weekend staat ook gepland. :)
Morgen rijd ik naar Nederland toe. *O* Even op bezoek bij mijn ouders, iets met oud en te lang niet gezien. Kijken of ik een ritje door de Achterhoek op vrijdag kan maken.
Vrij naar Max Verstappen: "drink je wel genoeg? Het is belangrijk om gehydrateerd te blijven"..... (hij had weinig te doen tijdens de race op Silverstone afgelopen weekend blijkbaar :).

Het gaat blijkbaar goed warm worden, dus ik ben benieuwd hoe (lang) je het uithoudt 8) ..... zal ik het zwembad vast klaarzetten?

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 05-08-2020 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Reloader schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:08:
Vaak wel beter, hoe goed of fijn ook, mensen kijken toch naar de prijs. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
gwystyl schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:08:
[...]

Vrij naar Max Verstappen: "drink je wel genoeg? Het is belangrijk om gehydrateerd te blijven"..... (hij had weinig te doen tijdens de race op Silverstone afgelopen weekend blijkbaar :).

Het gaat blijkbaar goed warm worden, dus ik ben benieuwd hoe (lang) je het uithoudt 8) ..... zal ik het zwembad vast klaarzetten?
Ik zal me goed nat houden dit weekend, danwel van het zweten, danwel van het zwembad alsook van het bier. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 14:55
harley schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:47:
Zondag vertrokken en gisteren aangekomen op de camping in Frankrijk lekker op het gemakje rijden

Onderweg eigenlijk geen file's gehad behalve bij le havre voor de brug kwartiertje voor het tolpoortjes maar de halve brug was maar open dus enkel rijbaan per kant. En LPG is vrij prijzig in Frankrijk tot wel een euro per liter aan de snelweg en 75 cent in de stad. Maar het blijft goedkoper rijden dan E5 ;)

[Afbeelding]

Ook de Coleman werkt weer zoals het hoort incl oventje nu :) dus lekker vers gebakken warme broodjes wanneer we dat willen ;)
[Afbeelding]
Wat voor Coleman oventje heb je daar. Zoiets zoek ik ook voor mijn Coleman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:58
meneer deff schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:30:
[...]

Wat voor Coleman oventje heb je daar. Zoiets zoek ik ook voor mijn Coleman.
Pas op voor de kampeer politie hier :+
maar ik had hem ook even opgezocht het lijkt op deze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:35

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Follow up

Motorrijder overleden maar wel een raar verhaal

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Laatst online: 08:49
harley schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:47:
Zondag vertrokken en gisteren aangekomen op de camping in Frankrijk lekker op het gemakje rijden

Onderweg eigenlijk geen file's gehad behalve bij le havre voor de brug kwartiertje voor het tolpoortjes maar de halve brug was maar open dus enkel rijbaan per kant. En LPG is vrij prijzig in Frankrijk tot wel een euro per liter aan de snelweg en 75 cent in de stad. Maar het blijft goedkoper rijden dan E5 ;)

[Afbeelding]

Ook de Coleman werkt weer zoals het hoort incl oventje nu :) dus lekker vers gebakken warme broodjes wanneer we dat willen ;)
[Afbeelding]
Mooie setup @harley een 413h, dat zijn mooie grote branders, zeker voor de Coleman oven! Ik heb ook zo'n oven, maar ik als ik hem op mijn 424 gebruik is deze, eigenlijk te klein, dan haal ik meestal de klep eraf. Of ik gebruik een andere brander :+

*Edit*
@meneer deff deze oven is dat. Ik heb de mijne van marktplaats. Je kan ook bij qvist.nl vragen of hij er nog 1 heeft liggen nieuw, maar ze zijn niet goed koop.

[ Voor 9% gewijzigd door Vuikie op 05-08-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
Vuikie schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:00:
[...]

Mooie setup @harley een 413h, dat zijn mooie grote branders, zeker voor de Coleman oven! Ik heb ook zo'n oven, maar ik als ik hem op mijn 424 gebruik is deze, eigenlijk te klein, dan haal ik meestal de klep eraf. Of ik gebruik een andere brander :+

*Edit*
@meneer deff deze oven is dat. Ik heb de mijne van marktplaats. Je kan ook bij qvist.nl vragen of hij er nog 1 heeft liggen nieuw, maar ze zijn niet goed koop.
Thanx. Ik ga eens even opzoek. Maar ik heb ook de 424. Is de 424 echt te klein?

Even motor gerelateerd, weten jullie ook een mooie niet te grote tail bag voor op een Suzuki Bandit 650. Een tank bag vind ik niet handig.

[ Voor 11% gewijzigd door meneer deff op 05-08-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:46

_Apache_

For life.

ollie1965 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:12:
[...]

Moet die nokkenasketting niet gewoon iedere 150d km vervangen worden? Kon het niet zo snel in het boekje vinden, maar bij de FJ1200 die ik had moest dat wel (net voordat ik dat voor de 2de keer wilde/moest doen toch maar weggedaan >:) )
Geleiders enz zal dan ook wel vervangen moeten worden.
Jaa, verwacht dat de naks 'gewoon op' is.

Heb net besloten dat een nieuwe elektrische motor een vooral financiële brug te ver is. Plus dat ik slecht twee motoren kwijt kan in mn kleine tuintje.
Dus de FJR zal nog even moeten. Hij heeft me al een 100d km goed bediend. Op naar de 200d km.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vuikie
Vandaag wat geklust aan de R1150GS.

+/- 450ml olie bijgevuld. Ook gelijk maar even km-stand opgeschreven, kijken hoeveel hij verbruikt. Beestje is toch al 20+ jaar oud.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a70ZE0WoXrjFd84BCrKRZapg8TA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CpBSYjrc1kPRBjQOakkl32NT.jpg?f=fotoalbum_medium

Mijn knipperlicht tijdelijk gerepareerd. De nieuwe worden pas einde deze maand geleverd, dus ik moet toch wat :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RAWN87-PE6iB6o5UqiGmPiV9nc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9q1Kh530egTjiEMptFIKilM7.jpg?f=fotoalbum_medium

En een goede wasbeurt, zodat de laatste restjes reiger er nu ook af zijn 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p58RE3SH8MAPtw8VLUC02pRkdL4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DbOViw51F339hSA6HppJhTOS.jpg?f=fotoalbum_medium

Daarna dacht ik: ik ga een rondje (droog)rijden, maar 21:15 vond ik toch iets te laat O-)
Misschien morgen dan maar 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Vuikie op 05-08-2020 21:47 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Poetsen poetsen poetsen

Hulde aan Peek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ief3PKItPfkY5WDuxyG2wq6MRoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dr6P3yxJmiTHC91uA9urinHa.jpg?f=fotoalbum_large
De voorpoten weer netjes, hier halverwege duidelijk verschil

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:49

charrel

Cortisol4life..

Vuikie schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:40:
Vandaag wat geklust aan de R1150GS.

+/- 450ml olie bijgevuld. Ook gelijk maar even km-stand opgeschreven, kijken hoeveel hij verbruikt. Beestje is toch al 20+ jaar oud.
[Afbeelding]
Nu in ieder geval 200cc tot het midden van het glas ;) meer vullen dan dat had met mijn 1200 nooit zin. Vrat ie gelijk op...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

_Apache_ schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:34:

Dus de FJR zal nog even moeten. Hij heeft me al een 100d km goed bediend. Op naar de 200d km.
En de 300 moet makkelijk lukken met goed onderhoud en rijden. Bij mij (FJ1200) was het blok ook niet op maar de rest wel (waaronder mijn geduld om een nieuwe te kopen :+ )
ollie1965 in "Klokje Rond - De GoT High Mileage Heroes!"

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Vandaag dan ook geslaagd voor AVD, dus nu op zoek naar een tweewieler!
Zit te denken aan een TDM900 of V-Strom, bedoeld voor woon-werk verkeer.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
groetjes van de tweakers triumph club :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cXi2R3jl.jpg

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• R0y.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Aardig dat je m'n kenteken verborgen hebt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Maegrim schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 01:00:
Aardig dat je m'n kenteken verborgen hebt _/-\o_
Zo veel kabaal uit dat apparaat..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
Protestrit door regio tegen het afsluiten van dijken voor motoren

https://www.ad.nl/utrecht...voor-motoren-br~a3f54f2e/

Wat mij betreft een goed initiatief. Bij mij in de omgeving worden ook steeds meer wegen afgesloten, zoals bijvoorbeeld de Meije. Maar ik las ook al over plannen om De Hoef ook al af te sluiten.

Hopelijk gedragen de deelnemers van deze rit zich dan wel qua snelheid en geluidsproductie, anders is het voor de voorstanders van het verbod gelijk weer een bevestiging van de reden waarom het verbod er is gekomen.

[ Voor 22% gewijzigd door Jeroen O op 06-08-2020 06:59 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Dan zie ik de bui al hangen. Veel vertrouwen heb ik er niet in... :/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Die protest rit word 1 dikke chaos

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Daar istie dan, de eerste boeten met de motor. Het kruispunt is 50 km/h en de rest van de weg 80 km/h. Ik rem af omdat het stoplicht op rood staat, vervolgens springt dat ding op groen en geef ik weer gas met onmiddelijk de gedachte: wacht... hoe snel ging ik nou nog? Te hard. Ik kijk verdorie nog in m'n spiegel ook!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfjxE2HbxSHQ4Z6SdT6pp3ev3lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFx1Mw4MppGL5zCYnu40j3Wp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
De derde motor is wel een aparte Triumph, die heb ik nog nooit eerder gezien is het soms een prototype? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:16
Ik denk zelfmoord. Ook gezien het feit dat er een link is met de brandende woning daar in de buurt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:47
meneer deff schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:49:
Even motor gerelateerd, weten jullie ook een mooie niet te grote tail bag voor op een Suzuki Bandit 650. Een tank bag vind ik niet handig.
Zoiets ?
https://www.dcamotorcycle...10000090&aid=1476&lang=nl

Afbeeldingslocatie: https://www.dcamotorcycles.nl/data/articles/images/big/b_1476.jpg

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Gisteren gaan shoppen voor de nieuwe motor. Als eerste gaan kijken voor de Triumph Tiger 800 XcX. Motor zag er in eerste instantie goed uit, samen met de vriendin op gestapt en een stuk gaan rijden. Ten eerste: wát een breed stuur! Bij het wegrijden viel al direct op dat de motor enorm "hobbelt". Ik gaf het eerst de voordeel van de twijfel door de weg de schuld te geven. Echter na het inslaan van een andere weg bleef het gehobbel.
Verder vielen mij de remmen een beetje tegen en na wat inspecteren vond ik wat lakschade en versleten kettingwielen met ketting. Teruggereden naar de zaak en gevraagd voor welke prijs hij hem weg wilde doen. Helaas wilde hij niks tegemoet komen.

Het gaat mij niet alleen om het geld, maar als een motor net een beurt heeft gehad dan moet die verder wel in orde zijn en moeten er geen rare hobbels e.d. in zitten. Zeg mij vooral niet dat het gehobbel door de "noppen" banden komen. Heb hem dan ook direct vermeld dat mijn échte noppenbanden op de KTM EXC dit gedrag niet eens vertoond. Mogelijk is er (tenminste dat hoop ik voor ze) een wiel in onbelans of krom oid. Omdat ik een enorme twijfel had ze bedankt en door naar de volgende.

Omdat er op 10 minuten afstand een Tiger Explorer 1200 stond, daar voor gaan kijken. De motor zag er goed uit, en toen ik er op ging zitten was het echt een wereld van verschil. Wát een ruimte op de motor. Zelfs véél meer zitruimte dan op de Pan European. Wie had dat gedacht? De power van de 1200 paste ook wat meer bij mij, gelijk van onderuit was er vermogen wat toch wel erg prettig was. Het extra gewicht merkte ik eigenlijk niet. Kortom, ik was verkocht en de 800 was snel vergeten. Na wat onderhandelen toch nog een paar honderd van de prijs afgekregen. Helaas minder dan gehoopt, maar hierdoor kreeg de motor wel gelijk een beurt. Zonder wilden ze hem niet weg doen (dit kan ik begrijpen omdat ze garantie willen geven). Toen ik aangaf dat ik dit moeilijk vond, omdat ik het liever zelf doe en weet wat er gebeurd is werd er aangeboden dat van alles foto's gemaakt werd tijdens de beurt.

Uiteindelijk een 1200 gekocht voor een paar honderd euro meer dan een 800. Tevens zit bij de 1200 ook nog een topkoffer wat bij de 800 niet erbij zit. Imo een mooie deal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Kijk, dat is mooi. Krappe haarspeldjes worden daarmee ook een stuk leuker want die leg je zo op één oor. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Gefeliciteerd @Thoit :)

Zo'n drie cilinder zou inderdaad heerlijk soepel moeten rijden. Van horen zeggen dan, zelf nooit op gereden :)

Maar zo'n heel verhaal en dan geen foto :(

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@Thoit Proficiat met de aanschaf! Wanneer kun je hem ophalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@Thoit Gefeliciteerd met de nieuwe Tiger. Vanaf nu alleen bij de Esso tanken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZ_GwnBnN8L82AUoWvPvjhrMjvA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zuVZWcHRLOTsLoujT2E8URdE.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Thoit schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:31:
Wát een ruimte op de motor. Zelfs véél meer zitruimte dan op de Pan European.
Hier een Pan rijder. Dat je zo'n fiets gaat vergelijken met een Pan is natuurlijk niet eerlijk. Die Triumph is aardig op dieet geweest en hoeft al die tupperware niet mee te nemen. Geen wonder dat je dan een slanke fiets overhoudt... Voor mij is die dikke Pan ideaal voor in de koude tijd, de tupperware zorgt er voor dat veel rijwind niet op mij terecht komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thoit
roda_djavulen schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:36:
Gefeliciteerd @Thoit :)

Zo'n drie cilinder zou inderdaad heerlijk soepel moeten rijden. Van horen zeggen dan, zelf nooit op gereden :)

Maar zo'n heel verhaal en dan geen foto :(

:9
Het rijdt inderdaad lekker :) Al kan ik dat pas écht zeggen als die de Eifel in is geweest. Motor staat nog niet thuis, krijgt eerst z'n beurt. Dan zal ik even een plaatje posten :)
lolgast schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:37:
@Thoit Proficiat met de aanschaf! Wanneer kun je hem ophalen?
Ik hoop eind volgende week. Hij wordt nu ingepland voor een beurt uit te voeren. Had reeds aangegeven dat ik normaal elk weekend met de motor in de Eifel zit en dat ik eigenlijk dit weekend met de motor er al heen wilde. Dat ging helaas niet meer lukken.
sypie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:40:
[...]

Hier een Pan rijder. Dat je zo'n fiets gaat vergelijken met een Pan is natuurlijk niet eerlijk. Die Triumph is aardig op dieet geweest en hoeft al die tupperware niet mee te nemen. Geen wonder dat je dan een slanke fiets overhoudt... Voor mij is die dikke Pan ideaal voor in de koude tijd, de tupperware zorgt er voor dat veel rijwind niet op mij terecht komt.
Waarom is dat niet eerlijk? Dat was mijn vorige motor, dus het is toch logisch dat ik het met elkaar vergelijk. Ik begrijp ook dat beide motoren in een totaal andere categorie vallen, maar als het om bijv. ruimte op het zadel gaat kan je ze prima met elkaar vergelijken. De Pan is ook een fantastische motor, maar mij was hij wat te top zwaar met manoeuvreren. Als het eenmaal rijdt, merk je er niks van. Je kan er nog best lekker mee doorrijden.

Jij gebruikt je motor volgens mij voor woon werk verkeer? Bij mij is het puur hobbymatig en dan heb je sowieso andere eisen. Het klopt inderdaad dat de motor in de winter fijn is omdat je goed beschermd zit. Echter ga je in de zomer ook kapot door de warmte die er vanaf komt. En laat mij net juist in de zomer rijden en meestal niet in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:49

charrel

Cortisol4life..

Precies waarom ik van de gs naar een naakte ben gegaan. Het wordt steeds warmer, ik stikte achter het scherm van de hitte. En de R rijdt ook nog speelser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965

ollie1965

SniperGuy schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:09:
[...]

Ik denk zelfmoord. Ook gezien het feit dat er een link is met de brandende woning daar in de buurt ;w
Daar zat ik ook aan te denken

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
charrel schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:26:
Precies waarom ik van de gs naar een naakte ben gegaan. Het wordt steeds warmer, ik stikte achter het scherm van de hitte. En de R rijdt ook nog speelser.
#teamnaked !
Na wat onderhandelen toch nog een paar honderd van de prijs afgekregen. Helaas minder dan gehoopt, maar hierdoor kreeg de motor wel gelijk een beurt. Zonder wilden ze hem niet weg doen (dit kan ik begrijpen omdat ze garantie willen geven). Toen ik aangaf dat ik dit moeilijk vond, omdat ik het liever zelf doe en weet wat er gebeurd is werd er aangeboden dat van alles foto's gemaakt werd tijdens de beurt.
Dat is natuurlijk gewoon upsell. Was bij mijn motor ook zo.Als afleverkosten niet meer mogen, dan maar anders :)

Veel plezier gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Helemaal mee eens, een R is echt leuker dan een GS. Voor mij net aan de krappe kant, anders was er een grote kans dat ik de R1250R had gekozen pv de RS. Aan de andere kant, het iets meer werken om de RS de bocht in te trekken (meer richting een supersport) en de bijbehorende stabiliteit in de snellere bochten bevalt mij ook erg goed.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Een naked vind ik alleen vermoeiend op de snelweg. Ben nu een aantal keren met de CB500 weggeweest, binnendoor heb ik daar enorme fun mee. Maar ik rijd altijd een uurtje ongeveer snelweg om snel in leuke gebieden te komen. Dat is echt afzien op de CB. En ik merk dat een naked echt véél kouder is. Laatste paar keer flink koud gehad op het ding :X
418O2 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:38:
Dat is natuurlijk gewoon upsell. Was bij mijn motor ook zo.Als afleverkosten niet meer mogen, dan maar anders :)

Veel plezier gewenst!
Voor hun kost een beurt natuurlijk veel minder om te doen dan dat je het normaal moet laten doen. Van de andere kant zou ik ook geen garantie geven als je zelf geen beurt hebt uitgevoerd. Maar goed, waarschijnlijk trek ik hem bij thuiskomst evengoed uit elkaar en controleer het zelf nog een keer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Thoit schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Een naked vind ik alleen vermoeiend op de snelweg. Ben nu een aantal keren met de CB500 weggeweest, binnendoor heb ik daar enorme fun mee. Maar ik rijd altijd een uurtje ongeveer snelweg om snel in leuke gebieden te komen. Dat is echt afzien op de CB. En ik merk dat een naked echt véél kouder is. Laatste paar keer flink koud gehad op het ding :X

[...]
Kou kan je je op kleden :) Maar inderdaad, snelweg is niet ideaal. Dit weekend voor het eerst op de Duke snelweg gedaan, was even doorpakken. Helemaal omdat ik alle ventilatie (bovenarmen + mesh van 2cm breed over de lengte van de rits) open had waardoor ik me een parachute waande. Dan is 180 wel heel hard.
Voor hun kost een beurt natuurlijk veel minder om te doen dan dat je het normaal moet laten doen. Van de andere kant zou ik ook geen garantie geven als je zelf geen beurt hebt uitgevoerd. Maar goed, waarschijnlijk trek ik hem bij thuiskomst evengoed uit elkaar en controleer het zelf nog een keer :+
Je betaalt er natuurlijk gewoon voor. Het maakt ook niet veel uit. Je wil een motor en je wil daar een bedrag aan uit geven. En als de motor 1 euro is en het poetsen 6999 euro en je daarmee op een bedrag komt dat je acceptabel vindt is dat prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Gewoon vaker met een naked rijden :)

De motor die ik nu heb is echt wel de laatste motor die ik met een ruitje heb gehaald.
Buffeting / windruis is veel erger, welk ruitje en welk standje dan ook, warmte blijft er achter zitten.

Ook op de snelweg vind ik een naked vele malen fijner. In de winter is het wel wat frisser, maar een winddichte jas is dan voldoende om warm te blijven.

* Patrock vraagt zich af of er geen naked conversie is voor de 1190

edit: mmm, kom het volgende tegen, ook leuk;
https://advrider.com/f/th...nture-conversion.1257713/
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/20170920_124303v2zuy.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Patrock op 06-08-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Patrock schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:55:

De motor die ik nu heb is echt wel de laatste motor die ik met een ruitje heb gehaald.
Buffeting / windruis is veel erger, welk ruitje en welk standje dan ook, warmte blijft er achter zitten.

Ook op de snelweg vind ik een naked vele malen fijner. In de winter is het wel wat frisser, maar een winddichte jas is dan voldoende om warm te blijven.

Ja ga ik ook doen, als ik mijn jas gewoon dicht doe, ventilatie dicht, straps strak, dan is het ook een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit

edit: mmm, kom het volgende tegen, ook leuk;
https://advrider.com/f/th...nture-conversion.1257713/
[Afbeelding]
Het meest ideale is een elektrische ruit 8) Ik vind het prettig dat als ik moe ben en naar huis wil ik over de Deutsche Autobahn lekker hard door kan knallen, dat kan ik met de CB wel vergeten (niet alleen vanwege de wind hoor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Thoit schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:02:
[...]

Het meest ideale is een elektrische ruit 8) Ik vind het prettig dat als ik moe ben en naar huis wil ik over de Deutsche Autobahn lekker hard door kan knallen, dat kan ik met de CB wel vergeten (niet alleen vanwege de wind hoor).
Plat op de tank liggen :P

Gaat bij mij overigens ook wel lastig met de tanktas erop :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Snelweg op een naked zonder ruitje is gewoon vervelender dan op een motor met ruitje. En het maakt niet uit hoe groot dat ruitje is, als je jezelf er half achter kunt verstoppen scheelt dat echt mega veel.

Op de Hornet heb ik het ruitje er standaard niet opzitten, meestal rij ik binnendoor, dijkjes, N-wegen. Maar als ik weet dat ik verder ga met veel snelweg, naar kantoor bijvoorbeeld, schroef ik het ruitje er altijd even op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
lolgast schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:12:
Snelweg op een naked zonder ruitje is gewoon vervelender dan op een motor met ruitje. En het maakt niet uit hoe groot dat ruitje is, als je jezelf er half achter kunt verstoppen scheelt dat echt mega veel.

Op de Hornet heb ik het ruitje er standaard niet opzitten, meestal rij ik binnendoor, dijkjes, N-wegen. Maar als ik weet dat ik verder ga met veel snelweg, naar kantoor bijvoorbeeld, schroef ik het ruitje er altijd even op
Was voor het eerst in mn leven blij dat er een file stond op de autobahn een paar jaar terug toen ik op mn naked reed, even met gepaste snelheid door de file heen om mn nek te ontzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ik heb er niet zoveel last van bij mijn naked, kan prima rechtop blijven zitten en als het vervelend word leun ik gewoon wat naar voren

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Ik doe geen woon werk oid maar snelweg kilometers (waarvan gisteren 300KM om “even” een ritje te doen _O- ) vind ik zelf niet lastig. Kan mij voorstellen dat het in de winter of met regen een ander verhaal is.

Het is wel... ontiegelijk... saai..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

R0y. schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:09:
Ik doe geen woon werk oid maar snelweg kilometers (waarvan gisteren 300KM om “even” een ritje te doen _O- ) vind ik zelf niet lastig. Kan mij voorstellen dat het in de winter of met regen een ander verhaal is.

Het is wel... ontiegelijk... saai..
Gelukkig was het ritje zelf dan weer wél leuk :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Vraagje, gebruikt iemand hier Calimoto? Ik heb het geïnstalleerd, nog niet gebruikt, maar er staat dat je de eerste kaart gratis krijgt, alleen download ie deze niet. 8)7
Maar goed, is deze het waard om €40,- per jaar voor neer te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:55
418O2 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:58:
[...]

Ja ga ik ook doen, als ik mijn jas gewoon dicht doe, ventilatie dicht, straps strak, dan is het ook een stuk beter.
Op de SM versie heb ik een PUIG ruitje en ik heb er 4 uur snelweg non stop prima mee kunnen rijden _/-\o_
Door het zadel zou ik zelfs liever die km's maken op de ktm dan op de africa twin, want qua wind maakt het echt bijna geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:07

A13X

Dude

Sniffels schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:33:
[...]

Was voor het eerst in mn leven blij dat er een file stond op de autobahn een paar jaar terug toen ik op mn naked reed, even met gepaste snelheid door de file heen om mn nek te ontzien.
Dat mag alleen niet in Duitsland, en daar staan onduitsland hoge boetes op

Merk dat het ook vaak aan de hoeveelheid en stand van de wind ligt, flinke tegenwind drukt de cruise snelheid aardig omlaag.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Gisteren gaan shoppen voor de nieuwe motor. Als eerste gaan kijken voor de Triumph Tiger 800 XcX. Motor zag er in eerste instantie goed uit, samen met de vriendin op gestapt en een stuk gaan rijden. Ten eerste: wát een breed stuur! Bij het wegrijden viel al direct op dat de motor enorm "hobbelt". Ik gaf het eerst de voordeel van de twijfel door de weg de schuld te geven. Echter na het inslaan van een andere weg bleef het gehobbel.
Verder vielen mij de remmen een beetje tegen en na wat inspecteren vond ik wat lakschade en versleten kettingwielen met ketting. Teruggereden naar de zaak en gevraagd voor welke prijs hij hem weg wilde doen. Helaas wilde hij niks tegemoet komen.

Het gaat mij niet alleen om het geld, maar als een motor net een beurt heeft gehad dan moet die verder wel in orde zijn en moeten er geen rare hobbels e.d. in zitten. Zeg mij vooral niet dat het gehobbel door de "noppen" banden komen. Heb hem dan ook direct vermeld dat mijn échte noppenbanden op de KTM EXC dit gedrag niet eens vertoond. Mogelijk is er (tenminste dat hoop ik voor ze) een wiel in onbelans of krom oid. Omdat ik een enorme twijfel had ze bedankt en door naar de volgende.

Omdat er op 10 minuten afstand een Tiger Explorer 1200 stond, daar voor gaan kijken. De motor zag er goed uit, en toen ik er op ging zitten was het echt een wereld van verschil. Wát een ruimte op de motor. Zelfs véél meer zitruimte dan op de Pan European. Wie had dat gedacht? De power van de 1200 paste ook wat meer bij mij, gelijk van onderuit was er vermogen wat toch wel erg prettig was. Het extra gewicht merkte ik eigenlijk niet. Kortom, ik was verkocht en de 800 was snel vergeten. Na wat onderhandelen toch nog een paar honderd van de prijs afgekregen. Helaas minder dan gehoopt, maar hierdoor kreeg de motor wel gelijk een beurt. Zonder wilden ze hem niet weg doen (dit kan ik begrijpen omdat ze garantie willen geven). Toen ik aangaf dat ik dit moeilijk vond, omdat ik het liever zelf doe en weet wat er gebeurd is werd er aangeboden dat van alles foto's gemaakt werd tijdens de beurt.

Uiteindelijk een 1200 gekocht voor een paar honderd euro meer dan een 800. Tevens zit bij de 1200 ook nog een topkoffer wat bij de 800 niet erbij zit. Imo een mooie deal :)
Nice :)
Welke variant van de Explorer is het (xca, xcx, xrx, xrt, etc..)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
Raym09 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:22:
[...]

Merk dat het ook vaak aan de hoeveelheid en stand van de wind ligt, flinke tegenwind drukt de cruise snelheid aardig omlaag.
Ja klopt, soms moet je gewoon wat risico in het leven nemen ;)

In de brandende zon stilstaan met volle bepakking < kans op boete

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
Raym09 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:22:
[...]

Officieel mag het inderdaad niet in Duitsland, maar als er geen rettungsgasse is dan doen ze er meestal niet moeilijk over. Heb al een aantal keren met een file zonder rettungsgasse politiewagens ingehaald en werd er nooit staande voor gehouden. Het ligt er ook maar net aan hoe je door de file heen gaat. Als ik zie hoe het in Belgie er aan toe gaat af en toe :X Als je dat in Duitsland doet mag je denk ik wel even wat euro's in de Duitse staatskast duwen.
Tankiej schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:36:
[...]

Nice :)
Welke variant van de Explorer is het (xca, xcx, xrx, xrt, etc..)?
De XC. Wilde als ik een adventure bike koop ook spaakwielen erop hebben. Ding zal nooit offroad gaan, maar het ziet er stoer uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
lolgast schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:12:

Nu met dit warme weer rij ik op de snelweg vaker met de ruit niet helemaal omhoog.
Doorwaai-kleding kan komende week wel volop in gebruik. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 10:07

A13X

Dude

Sniffels schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:42:
[...]

Ja klopt, soms moet je gewoon wat risico in het leven nemen ;)

In de brandende zon stilstaan met volle bepakking < kans op boete
Hence dat het in small stond :) , zou het zelf ook doen, maar genoeg die aannemen dat omdat het hier mag het overal mag.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:55
Thoit schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:46:
[...]

Officieel mag het inderdaad niet in Duitsland, maar als er geen rettungsgasse is dan doen ze er meestal niet moeilijk over. Heb al een aantal keren met een file zonder rettungsgasse politiewagens ingehaald en werd er nooit staande voor gehouden. Het ligt er ook maar net aan hoe je door de file heen gaat. Als ik zie hoe het in Belgie er aan toe gaat af en toe :X Als je dat in Duitsland doet mag je denk ik wel even wat euro's in de Duitse staatskast duwen.

[...]
Precies dit, je komt er 99% van de keren mee weg als je het netjes en beschaafd doet, je moet net een zure lul tegenkomen.

Gedraag je je niet normaal heb je een open pijp of een grote bek ben je meteen de sjaak.

Datzelfde gaat ook op in NL, ik sta er van te kijken dat mensen tekeer gaan tegen een agent, als je gewoon netjes bent kom je vaak met een hoop weg. Als je rustig en correct verteld waarom je iets deed dan willen ze zelfs wel eens luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Thoit schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:46:

[...]

De XC. Wilde als ik een adventure bike koop ook spaakwielen erop hebben. Ding zal nooit offroad gaan, maar het ziet er stoer uit :+
Herkenbaar :P

Ik heb nog niet (echt) offroad gereden met m'n Scrambler, maar wil ik nog wel eens doen. Er zit niet voor niets een 'offroad pro' modus op die ABS en TC volledig uit zet, toch? Al kan je dat misschien ook gebruiken om al driftend een bocht door te gaan op asfalt, maar daar heb ik daar nog wel wat skills voor nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Heeft iemand hier nog een goed b&b adresje in Luxenberg/Belgische Ardennen die motorvriendelijk zijn?

Zoek nog iets voor een weekendje rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

kneusteun schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:18:
[...]

Precies dit, je komt er 99% van de keren mee weg als je het netjes en beschaafd doet, je moet net een zure lul tegenkomen.

Gedraag je je niet normaal heb je een open pijp of een grote bek ben je meteen de sjaak.

Datzelfde gaat ook op in NL, ik sta er van te kijken dat mensen tekeer gaan tegen een agent, als je gewoon netjes bent kom je vaak met een hoop weg. Als je rustig en correct verteld waarom je iets deed dan willen ze zelfs wel eens luisteren.
Paar jaar terug (voor de nieuwe regeling) in duitsland zelfs gehad dat ik met 35 graden netjes in de rij ging staan, tot er een auto alles op alles zette om naast mij te komen. In het engels vertelde die duitser mij dat het gewoon zou mogen ivm de temperatuur. (nooit iets over kunnen lezen.)

Gezien ik dood ging en meer gekke situaties wou vermijden toch maar tussendoor gegaan. In totaal meer dan 10 politiewagens voorbij gereden, geen knipper niets. Kon rustig verder.

Ik vind het wel irritant dat er zo veel regels onduidelijk zijn voor motoren. Aan de andere kant niet zeiken en genieten van alles wat geaccepteerd wordt. Wil ook geen slapende honden wakker maken. Maar wel fijn als er ooit duidelijkheid komt in de volgende vormen;

Op de stoep mag geparkeerd worden met een motor, waarbij deze voetgangers niet de doorgang verhinderd. Minimaal een rolstoel moet er langs kunnen. Hierbij hoeft er geen parkeergeld of blauwe schijf geplaatst te worden. Gemeentelijke APV's mogen hierin niet afwijken.

Halve slagbomen is het toegestaan om met motoren langs te rijden.

De regels mbt. filteren uit de samenwerking rechtsgeldig maken. Waar dit veilig kan tussen de meest linkse banen rustig inhalen.

Naar voren rijden bij een stoplicht. Toegestaan. Zolang je overig verkeer niet hindert.

Afsluitingen voor overlast opheffen. Pak de rotte appels maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Patrock helemaal mee eens. Vooral de 'gedragscodes' over filteren slaat nergens op. Verzekeraars grijpen daar graag naar, want met een beetje mazzel kan je ieder zn eigen schade laten betalen. In de praktijk is het echter vaak onmogelijk om met max 10km/u verschil tussen de auto's door te rijden. Hoe los je dat op als de linkerrijstrook stilstaat en de middelste (of rechter) wél rijdt? En het betekent dus ook dat je bij een stilstaande file maar 10km/u mag, wat gewoon echt langzaam is.

Het sufste in dat laatste geval is dat we ~30km/u acceptabel vinden in een woonwijkje met fietsers (~20km/u), voetgangers, spelende kinderen die uit alle richtingen kunnen komen, en dus maar 10km/u mogen in een situatie met alleen maar mensen die zouden moeten kunnen rijden (want rijbewijs) die allemaal dezelfde kant op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Tankiej schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:39:
[...]

Herkenbaar :P

Ik heb nog niet (echt) offroad gereden met m'n Scrambler, maar wil ik nog wel eens doen. Er zit niet voor niets een 'offroad pro' modus op die ABS en TC volledig uit zet, toch? Al kan je dat misschien ook gebruiken om al driftend een bocht door te gaan op asfalt, maar daar heb ik daar nog wel wat skills voor nodig :+
Ik denk dat ik weinig plezier aan het offroad rijden ga hebben met zo'n bakbeest. Vind het zonde om zodoende beschadigingen er aan te krijgen. Als ik echt offroad wil pak ik wel de andere motor.
Eoghlear schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:46:
Heeft iemand hier nog een goed b&b adresje in Luxenberg/Belgische Ardennen die motorvriendelijk zijn?

Volgens mij kom je Luxemburg nu niet zomaar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07

Exigence

dnkroz

Thoit schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:01:
[...]

Volgens mij kom je Luxemburg nu niet zomaar in.
Ik heb er anders geen probleem mee gehad afgelopen maandag? :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:32
Eoghlear schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:46:

Twee weken geleden nog in Luxemburg geweest. Wij verbleven bij Hotel de la Sure, motorvriendelijk en op een leuke locatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMyVpLErNk3gr7hfDFgFQM5uSwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pEn9prX9f5BIgIiUSFoJfd1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door cyntax op 06-08-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Exigence schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:07:
[...]

Ik heb er anders geen probleem mee gehad afgelopen maandag? :?
Ik kreeg volgens mij vorige week nog door dat Luxemburg de grenzen weer dicht zou hebben. Maar blijkbaar zijn ze dan weer open? Ik ben er iig de afgelopen weekenden even weggebleven uit voorzorg. Dat maakt het nu ook met de vakantie een beetje lastig. Wij wilden eigenlijk met de motor naar Macedonie gaan, maar ik lees allemaal tegenstrijdige informatie over welke landen nu open zijn en welke niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Thoit schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:33:
[...]

Ik kreeg volgens mij vorige week nog door dat Luxemburg de grenzen weer dicht zou hebben. Maar blijkbaar zijn ze dan weer open? Ik ben er iig de afgelopen weekenden even weggebleven uit voorzorg. Dat maakt het nu ook met de vakantie een beetje lastig. Wij wilden eigenlijk met de motor naar Macedonie gaan, maar ik lees allemaal tegenstrijdige informatie over welke landen nu open zijn en welke niet.
Wij zijn vorige week een paar dagen met de auto weg geweest waaronder Vd Valk Arlon (be) en iedere dag de grens over gegaan naar Luxemburg. Ik had juist begrepen dat ze de grenzen van de schengenlanden open zouden houden.

[ Voor 6% gewijzigd door R0y. op 06-08-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat komt omdat de meeste fabrikanten er zomaar iets op plakken. Ik heb met mijn BMW's nooit last gehad met de ruitjes. Alleen had ik op de GSA een extra flapje zodat de wind nét over de helm heen ging. Was niet heel dramatisch, maar het scheelde weer. Alleen heb je met de warmte weer een 'probleem'. Ook daar hebben ze bij BMW, voor wat betreft de K1600 ook weer wat op gevonden: twee kleppen aan weerskanten die ik open kan zetten zodat er wind op mijn lichaam komt. Werkt als een speer.
Een soort motor-airco. Ik heb dat ook ooit gezien bij een oude GoldWing, en dat had die meneer toen zelf aangebracht begreep ik. Want je wordt inderdaad gek met dat weer. Als de ruit electrisch naar beneden kan, scheelt dat ook weer, maar dan zit je weer volop in de wind. Die twee kleppen bij mij is een mooi compromis. En ik kan natuurlijk alsnog de ruit naar beneden zetten. Alleen krijg je dan weer allerlei ongein in je smoelwerk...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Thoit schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:33:
[...]

Die verwarring is veroorzaakt door België. België heeft/had Luxemburg tot oranje gebied verklaard.
Toen ik aangaf in Luxemburg te gaan rijden verklaarden mijn belgische motorvrienden me ook voor gek. :+

De reden is waarschijnlijk dat België hun eigen inwoners niet vertrouwde, en ze zo wilde ontmoedigen om hun eigen land te ontvluchten en in Luxemburg te gaan feesten. Tenminste, dat vermoed ik.

In de praktijk is het in Luxemburg lekker rustig en ben je overal welkom. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
cyntax schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:11:
[...]

Twee weken geleden nog in Luxemburg geweest. Wij verbleven bij Hotel de la Sure, motorvriendelijk en op een leuke locatie.

[Afbeelding]
Ja dat gezicht afplakken heeft zo geen zin hé... iedereen kan zien dat het Batman is! :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
SmurfLink schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:19:
[...]

Ja dat gezicht afplakken heeft zo geen zin hé... iedereen kan zien dat het Batman Batgirl is! :+
fixed! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:57:
[...]

Die verwarring is veroorzaakt door België. België heeft/had Luxemburg tot oranje gebied verklaard.
Toen ik aangaf in Luxemburg te gaan rijden verklaarden mijn belgische motorvrienden me ook voor gek. :+

De reden is waarschijnlijk dat België hun eigen inwoners niet vertrouwde, en ze zo wilde ontmoedigen om hun eigen land te ontvluchten en in Luxemburg te gaan feesten. Tenminste, dat vermoed ik.

Goed om te weten!

Feli @SmurfLink !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
In Flevoland gaan ze morgen strooien: https://flevowegen.nl/all...oit-zout-in-hartje-zomer/
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:57:
[...]

En simpel gezegd gelden voor ons Nederlanders alleen de adviezen van onze eigen regering: https://www.nederlandwere...eizen-naar-het-buitenland

@Thoit Noord Macedonie en bijna de hele Balkan heeft een oranje reisadvies, dus daar kun je nu beter niet naar toe. Je komt er waarschijnlijk wel binnen, maar of en hoe je terugkomt is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
mkrmr schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:44:
[...]

En simpel gezegd gelden voor ons Nederlanders alleen de adviezen van onze eigen regering: https://www.nederlandwere...eizen-naar-het-buitenland

@Thoit Noord Macedonie en bijna de hele Balkan heeft een oranje reisadvies, dus daar kun je nu beter niet naar toe. Je komt er waarschijnlijk wel binnen, maar of en hoe je terugkomt is de vraag.
Dat doen we dan ook niet :) Over 3 weken gaan we weg en zien wel hoe dan de situatie is. Voordeel van de motor is dat je je makkelijk kan verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

Lekker dan, moet je nu ook al een pekelfiets voor hoogzomer hebben? Of willen ze van hun zout af?

Op _alle_ rotondes, en daar kan je niet zomaar omheen in Flevoland :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

botoo schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:02:
[...]

Lekker dan, moet je nu ook al een pekelfiets voor hoogzomer hebben? Of willen ze van hun zout af?

Ach, simpelweg nóg een reden om flevoland te mijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

[...]

Gewoon recht over heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
noes schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:03:
[...]

Ach, simpelweg nóg een reden om flevoland te mijden ;)
-O- Gaat lastig als je er woont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 09:10
@SmurfLink Almere was het toch?
Dat is toch een aanhangsel van Amsterdam?
1 x de brug over en je bent Flevoland uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
sbruynis schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:49:
@SmurfLink Almere was het toch?
Dat is toch een aanhangsel van Amsterdam?
1 x de brug over en je bent Flevoland uit
Voordat ik bij die brug kan komen heb ik al 4-5 rotondes gehad. Nou ja, op het moment is die weg afgesloten dus moet ik via een ander, ook 3 rotondes. :+ Almere = rotondes everywhere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
@SmurfLink gefeliciteerd met je... 120 jaar?! :o en dan nog motorrijden _/-\o_
:+

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
Tijd om woord bij daad te voegen. Mag ik in de topicstart @lolgast @timmie271 @Will_M?

Suzuki SFV650 uit 2013, staat in Zuid-Holland. Foto is een tijdelijke; moet maar snel meer tochtjes maken en een mooier plaatje schieten :9

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pT3Gv5Hy/IMG-20200806-162729.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Vuikie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:25:
@SmurfLink gefeliciteerd met je... 120 jaar?! :o en dan nog motorrijden _/-\o_
:+
Laatste keer dat ik d'r zag (april oid?) zag ze er nog wel goed uit met haar 119 jaar toen :+

En hier ook een Flevolander :P al kan ik nog wel rotondes ontwijken als ik het goed doe :+

[ Voor 8% gewijzigd door timmie271 op 06-08-2020 17:51 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
[...]

Ik ga juist altijd om alle rotondes heen? Tegen de klok in, meestal.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Het gaat om rotondes op provinciale wegen. Als je voor je plezier over dat soort wegen in Flevoland gaat rijden is professionele hulp waarschijnlijk al te laat en zou wat pekel op je motor niet je grootste zorg moeten zijn. Voor die andere motorrijders die er beroepshalve overheen moeten is het meestal geen probleem of zijn die rotondes heel aardig te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
Ziet er oke uit, zit er alleen mee hoe ik hem moet bevestigen, heb namelijk geen rekje achterop. Dacht eraan om hem op de bijrijders plek te plaatsen weet alleen nog niet hoe.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 10:59
AVB zojuist gehaald! oOo

Was lekker warm! Zeven oefeningen gedaan, allemaal in 1x en toen klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
meneer deff schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:56:
[...]

Ziet er oke uit, zit er alleen mee hoe ik hem moet bevestigen, heb namelijk geen rekje achterop. Dacht eraan om hem op de bijrijders plek te plaatsen weet alleen nog niet hoe.
Dat kan ook gewoon, zitten straps aan waarmee je hem om een passagier zitje kunt vastmaken.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-09 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

steveman schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:13:
Ah, reactie van HK suspension gehad. Nitron is soms lastig qua onderhoud ivm onderdelen.
Nitron mailde ook net terug: NTR Race Pro zou ook moeten kunnen, indien de afmetingen hetzelfde zijn van een S model als ik het goed lees:

[...]

Wilbers 643 en de Ohlins TTX36 scheelt maar 50 euro... Tja doe dan maar die Zweedse... Hyperpro is wel net ietsje goedkoper, maar poset ook gelijk minder :+
"We proberen je schokdemper morgen en anders begin volgende week af te maken."

:o :D :9

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
harley schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:46:
[...]

Dat kan ook gewoon, zitten straps aan waarmee je hem om een passagier zitje kunt vastmaken.
Heb net gekeken, maar tussen het zitje en de kap zitten opstaande randen. Dus ik kan het niet strak aantrekken. Want dan kan het zitje er niet meer op, dan zitten de banden in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Deed zelf met mijn zadeltassen ook altijd 1 band onder het zitje, gewoon even kijken hoeveel losser die moet (meestal 1 á 2 cm) zodat ie de ruimte heeft om over dat randje te gaan. Ging bij mij altijd goed.

Pagina: 1 ... 219 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.