Chakotay schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:43:
@
FSJerra waardeloos natuurlijk. Selectieve afsluitingen zijn voor geen enkele groep nuttig. Ik zie liever actieve controles op geluid / te hard / asociaal rijden voor elk soort weggebruiker. Zo haal je daadwerkelijk de rotte appels eruit, in plaats van dat een complete groep opeens buitengesloten word. Maarja, dat kost een stuk meer geld & mankracht dan een paar bordjes in de berm prakken...

Precies, je kunt je geld maar één keer uitgeven als overheid (Mmm, als burger ook trouwens).
En zo'n controle-actie kost veel geld (vooral capaciteit, denk ik) met een laag rendement. Als ze op zondag daar-en-daar staan te controleren, dan staat dat snel genoeg in allerlei app groepen, op FB, enz. en rijden de rotte appels wel om.
De overheid zet daarom ook graag in op een soort sociale controle; promoten dat het in een bepaalde branche niet meer acceptabel is om zonder valbeveiliging op een dak te werken, of, zoals hier gebeurt, zien dat een groep motorrijders elkaar terugfluit als er eentje schrijft dat 'ie de dB-killer eruit wil halen.
Ik baal trouwens ook regelmatig van die herrie; aan de ene kant de stoere Harleys + look-alikes, die bulderend door allerlei dorpen denderen, aan de andere kant de hoge toeren race modellen die je op >1 kilometer hoort optrekken vanaf de rotonde. Even leuk, even genieten, maar niet elk weekend. Toch?