Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 218 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.867 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:15

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Jolke schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:27:
Hier in de buurt staan deze borden. Ik had ze iig nog nooit gezien. Toen we net hierheen verhuisd waren en ik op een mooie zondagochtend aan het rondtuffen was, kon ik dit Herr oom agent niet overtuigen dat ik het bord ècht niet gezien had. Tweede bekeuring ooit met de motor. :>

[Afbeelding]
Wat is dit voor motorrijdertje pestgedrag zeg. Juist in het weekend wil je lekker kunnen rijden op leuke plekken..

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:55
LankHoar schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:51:
[...]

Wat is dit voor motorrijdertje pestgedrag zeg. Juist in het weekend wil je lekker kunnen rijden op leuke plekken..
In de weekenden willen mensen ook chillen in hun tuin en thuis... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:29
LankHoar schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:51:
[...]

Klopt. In het weekend komen mensen van ver om hier te komen rijden, het is een bochtig mooi weggetje, maar ik begrijp niet dat auto's er wel mogen rijden racen, want het is een stukje van een oud circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Mja als genoeg vierwielers lawaai maken wordt het Verboten! icm "Anlieger frei".

[ Voor 1% gewijzigd door steveman op 04-08-2020 09:55 . Reden: typen gaat lekker... ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Jolke schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:35:
Maar als ik dat bord goed lees, @SemperFidelis, dan mag je er of voor 6 uur 's ochtends of na 6 uur 's avonds en in het weekend gewoon rijden. Bestemmingsverkeer mag er altijd rijden.
Ja realiseer het me ook. Dan is het wellicht meer tegen sluipverkeer dan tegen uitlaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:15

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
kneusteun schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:52:
[...]

In de weekenden willen mensen ook chillen in hun tuin en thuis... ;)
Kinderen zijn ook nog steeds niet verboden, right? :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

LankHoar schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:55:
[...]

"Ga dan niet in een woonwijk wonen ..." zeggen "ze" dan

Tja uh...

"Ga dan niet aan een bochtige weg wonen!"

* steveman dagdroomt nog altijd van een eigen 20+ hectare te midden van nergenshuizen

[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 04-08-2020 09:58 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:12
Chakotay schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:44:
[...]

Fixed, ik was vergeten om het tussen "" te zetten. Bij deze verboden gaat het om al het gemotoriseerd verkeer, niet specifiek een motorverbod ivm lawaai. Het is een weggetje dat redelijk makkelijk als sluiproute tijdens de spits gebruikt kan worden, daarom de tijdsgebonden verboden.

Zo staat hier vlakbij ook mijn favoriete verkeersbord:

[Afbeelding]

:P
In de gemeente Maasgouw (Maasbracht en omstreken) hadden ze die bordjes ook op diverse plekken staan. Onder andere het parallelweggetje van de brug over de Maas langs de A2. Ik nam regelmatig dat weggetje. Met gepaste snelheid, vanwege de fietsers. Regelmatig discussie gehad met fietsers die er heilig van overtuigd waren dat ik daar niet mocht komen. Tja, leer maar borden lezen.
Na een jaar of 2 draai ik dat weggetje in, en ik zie in een ooghoek dat er iets anders is...

Hebben ze de borden gecorrigeerd. :( Die vlieger gaat dus niet meer op.
In Luxemburg hebben ze er ook een aantal bijgeplaatst. Verboden voor auto's en motoren, onderbord landbouwverkeer vrijgesteld, onderbord uitgezonderd fietsers, onderbord "bij ijs en sneeuw".
Ik neem aan dat ik er in de zomer dus wel mag rijden. Getuige het lokale verkeer klopt dat ook wel, maar je bent wel even bezig om tijdens het rijden de rebus op te lossen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:16

Vrijdag

De Zwarte

Nou, als je nog een beetje lekker wil rijden heb je vandaag en morgen nog. Daarna wordt het weer idioot warm 😓

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07

Exigence

dnkroz

Chakotay schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

Zo zit er aan de andere kant van Utrecht ook zo'n weggetje, dat bord heb ik regelmatig genegeerd zonder problemen :)
Die is ook mooi... Daar mag bestemmingsverkeer dus wel met een hogere aslast rijden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
steveman schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:57:
[...]

"Ga dan niet in een woonwijk wonen ..." zeggen "ze" dan

Tja uh...

"Ga dan niet aan een bochtige weg wonen!"

* steveman dagdroomt nog altijd van een eigen 20+ hectare te midden van nergenshuizen
Ja, maar ik woonde eerst in Aalsmeer! Daarna kwam Schiphol pas. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Chakotay schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:44:
[...]

Fixed, ik was vergeten om het tussen "" te zetten. Bij deze verboden gaat het om al het gemotoriseerd verkeer, niet specifiek een motorverbod ivm lawaai. Het is een weggetje dat redelijk makkelijk als sluiproute tijdens de spits gebruikt kan worden, daarom de tijdsgebonden verboden.

Zo staat hier vlakbij ook mijn favoriete verkeersbord:

[Afbeelding]

:P
Is de Meije alweer opengesteld trouwens?
Tijdens hoogtij corona stonden ze daar zelfs met 2 controleurs je op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:07:
[...]

In de gemeente Maasgouw (Maasbracht en omstreken) hadden ze die bordjes ook op diverse plekken staan. Onder andere het parallelweggetje van de brug over de Maas langs de A2. Ik nam regelmatig dat weggetje. Met gepaste snelheid, vanwege de fietsers. Regelmatig discussie gehad met fietsers die er heilig van overtuigd waren dat ik daar niet mocht komen. Tja, leer maar borden lezen.
Na een jaar of 2 draai ik dat weggetje in, en ik zie in een ooghoek dat er iets anders is...
Mij nog niet opgevallen hier. Je bedoeld je Prior Gielenstraat of de Oude Lakerweg?

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07

Exigence

dnkroz

Hier net op en neer van een kort tripje (5 dagen) naar de Franse Alpen (Haute-Savoie, Savoie, Isere en Hautes-Alpes). Ongeveer 3000 km in 5 dagen, waarvan 1244 op de laatste dag naar huis :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxFygXEkJHwYz5E3PuHNvQMXFE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nE3MIL6S0BJPIA83B6H3INqK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kg8DuYsWk_S-FAb3RcySdDne-Ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/shCxHXEahmS97RiydSwpl8aW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9eSikmgl_owi-HgY2HlmH7wru0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpAgkoUVgrQRs015RQnADnP5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlLiEvFpBQQB_gO2bloD8PaJyqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQOJL19nXdlRyzlgyklSH3ZX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOq1LG_WtCH7o8KOFor1FB0gp78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FAZlRZpIyuEEFTb4B1E5suaB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdgD8lInUR9oTHhuPG8o7ub83gM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3EzYGCV6k3bEaZ1oTEpumevY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIjrvKxkoahDd1LiGQNLWwWADpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQuR5duxyBFDUIRbBcqoNKxt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKkjRJtZiUdb-1jvre3JebxOOp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/toiwaO4JdapCI7rIgl9br9eA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFaO05sG_vcS-WJFYOZXYX18pOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPTalxisLxGuXb1sm6Ll6yoa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Thoit schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:38:
[...]

Mij nog niet opgevallen hier. Je bedoeld je Prior Gielenstraat of de Oude Lakerweg?
Dat is in Echt, ik denk dat @DrivinUCrazy Lijnpad/Verlorenkostweg Parallelweg bedoelt.

[ Voor 20% gewijzigd door Grubeater op 04-08-2020 10:46 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

1244km op 1 dag... ik voel m'n knietjes al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:07:
[...]

Hebben ze de borden gecorrigeerd. :( Die vlieger gaat dus niet meer op.
In Luxemburg hebben ze er ook een aantal bijgeplaatst. Verboden voor auto's en motoren, onderbord landbouwverkeer vrijgesteld, onderbord uitgezonderd fietsers, onderbord "bij ijs en sneeuw".
Ik neem aan dat ik er in de zomer dus wel mag rijden. Getuige het lokale verkeer klopt dat ook wel, maar je bent wel even bezig om tijdens het rijden de rebus op te lossen.
In Luxemburg zijn er ook de ronde witte borden met een rode rand eromheen. Dat zijn altijd de leukste binnendoorweggetjes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Exigence schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

Die is ook mooi... Daar mag bestemmingsverkeer dus wel met een hogere aslast rijden? :+
Blijkbaar :P Er zit ook wel een grote manege daar, dus ik denk dat er wel eens grote zware paardentrailers enzo langskomen.
SemperFidelis schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:34:
[...]

Tijdens hoogtij corona stonden ze daar zelfs met 2 controleurs je op te wachten.
Geen idee, tijdje niet geweest daar. Ik vind dat weggetje eigenlijk wat te krap en onoverzichtelijk om leuk te kunnen rijden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:36:
[...]

Je ziet dan schuim op de weg. Dat is dus zeep: vet/olie met vuil en water. Je kunt er nog wel rijden, maar met extreme caution. Soms kun je niet anders.
Dat hoef je mij helaas niet te vertellen... al kan ik je garanderen dat je het soms écht niet ziet. Ik zag het niet in ieder geval...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Gisteren een lijstje gemaakt met de motoren die voor mij interessant zijn. Conclusie voor nu is:

- Honda Africa Twin -> Te duur
- Super Tenere -> Nog erg duur voor model met cruise control
- 1190 Adventure -> Heeft geen cruise control. Dan kom je gelijk op de 1290 uit die weer duurder is
- Tiger 1200 -> Wat duurder én zwaarder dan de 800.

Hierdoor ga ik morgen voor een Tiger 800 XcX kijken. Er zijn reeds koffers bij inbegrepen, motor is nog jong, heeft weinig kilometers, cruise control en valt binnen budget.

Heb nog zitten zoeken wat de verschillen zijn (vooral voor duo), maar de afmetingen zijn van een 800 en 1200 eigenlijk gelijk. Alleen is de 800 véél lichter wat ik belangrijk vind. Heeft hier iemand ervaring met duo voor de 800 of 1200? Enige voordeel van de 1200 is dat die cardan heeft wat ook mooier met het achterwiel uitziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 16:41

BioHazard

*\o/*

Ik krijg eind deze week mijn nieuwe motor, een 2017 R1200R.

De temperaturen zullen alleen wel sky high zijn, en ik wil toch echt eindelijk rijden erop. Iemand ervaring met een koelvest zoals bijv Macna Dry Evo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SemperFidelis schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:34:
[...]

Volgens mij niet. Maar iets verder op kan je wél lekker langs de Kromme Mijdrecht en doorsteken naar de Waver rijden. Dan langs de Amstel naar Amstelveen en van daar weer naar beneden langs de andere kant van de Amstel.

Je kan ook de andere kant op, langs de Winkel en Angstel. Alleen heb ik geen idee of daar wegen nu zijn afgesloten.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Jolke schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:53:
[...]

Klopt. In het weekend komen mensen van ver om hier te komen rijden, het is een bochtig mooi weggetje, maar ik begrijp niet dat auto's er wel mogen rijden racen, want het is een stukje van een oud circuit.
Uit nieuwsgierigheid, een stuk van de oude Nürburgring Südschleife ofzo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

BioHazard schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:58:

De temperaturen zullen alleen wel sky high zijn, en ik wil toch echt eindelijk rijden erop. Iemand ervaring met een koelvest zoals bijv Macna Dry Evo?
@Patrock gheeft er eentje, ook Macna dacht ik.

/typo :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 04-08-2020 11:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:59
Vrijdag schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:01:
[...]

@Patrock geeft er eentje, ook Macna dacht ik.
Ik zal jou er is één geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40

Ik heb vorig jaar ook een Macna koelvest gekocht.

Het werkt alleen goed als je ook een doorwaai jas hebt, anders heb je te weinig verdamping van het water in het koelvest (wat voor de verkoelende werking zorgt).

Een nat t-shirt onder een doorwaai jas werkt ook wel, alleen niet voor langere duur. Die moet je blijven natmaken.

Vorig jaar toen het zo warm was en nog geen koelvest had ook mijn t-shirt natgemaakt en dat was binnen een half uur weer zo goed als droog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

Ik zal jou er is één geven
Wil jij mij geven? O+ no homo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

(jarig!)
SemperFidelis schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:15:
[...]

Gisteren kwam ik deze tegen:
https://www.google.nl/map...su27pg!2e0!7i16384!8i8192

Zonde, dit is écht een leuk weggetje.
Dan maar met de fiets :)
Dit is al jaren zo om sluipverkeer te weren. Is alleen tijdens werkdagen en -tijden dus. In het weekend en 's avonds mag je er gewoon rijden met de motor. Ik rij er regelmatig met motor of racefiets, is om de hoek :)

[ Voor 7% gewijzigd door JanPedaal op 04-08-2020 11:12 ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

MichielK71 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:04:
[...]

Het werkt alleen goed als je ook een doorwaai jas hebt, anders heb je te weinig verdamping van het water in het koelvest (wat voor de verkoelende werking zorgt).

Een nat t-shirt onder een doorwaai jas werkt ook wel, alleen niet voor langere duur. Die moet je blijven natmaken.

Vorig jaar toen het zo warm was en nog geen koelvest had ook mijn t-shirt natgemaakt en dat was binnen een half uur weer zo goed als droog.
Ik heb een Alpinestars doorwaai jas. Ok, dan kan ik dat overwegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Vrijdag schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:00:
[...]

Volgens mij niet. Maar iets verder op kan je wél lekker langs de Kromme Mijdrecht en doorsteken naar de Waver rijden. Dan langs de Amstel naar Amstelveen en van daar weer naar beneden langs de andere kant van de Amstel.

Je kan ook de andere kant op, langs de Winkel en Angstel. Alleen heb ik geen idee of daar wegen nu zijn afgesloten.
De oostzijde van de kromme Mijdrecht zal ook wel vanaf volgend jaar dicht gaan voor motoren denk ik. De Meije zal denk ik wel permanent dichtblijven na het hele corona gebeuren. Het valt mij wel op dat de onderborden hier nog niet zijn gestolen wat wel het geval in schoonhoven is :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
Vrijdag schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:00:
[...]

Ja hier kom ik heel vaak! Heerlijk stukje

[ Voor 4% gewijzigd door SemperFidelis op 04-08-2020 11:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
UTwizard schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:00:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, een stuk van de oude Nürburgring Südschleife ofzo?
https://www.bergrennen-zotzenbach.de/historie/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Thoit schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:38:
[...]

Nee, letterlijk "Parallelweg A2", zo heet ie ook. Van Wessem naar Maasbracht.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Thanks, niet bij stilgestaan dat het ook een (oude) Bergrennenstrecke kon zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

MichielK71 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:04:
[...]

Nat t shirt onder je gewone Goretex jas werkt ook prima, alsnog een lekkere verkoeling maar dan droogt je t shirt niet binnen no time uit. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Heb zelf een HyperKewl-vestje... behoorlijk tevreden van: heb ermee gereden bij 36° met mijn motorjas (wel ontdaan van regen- en wintervoering :+ ) erover en het was weliswaar warm, maar doenbaar.
Nadeel is wel dat je t-shirt eronder (als je er een draagt) vochtig wordt. Bij die temperaturen was dat voor mij niet echt een issue. Heb 1 dag zonder t-shirt eronder gereden.
Ik heb dit model, maar zonder aparte koelelementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Inderdaad afgelopen weekend 1 gehaald. Werkte best aardig. Waar ik dood ging aan de hitte was het met vest best te doen op de motor. Uiteindelijk zweette ik mij alsnog kapot aan het eind van de dag. Maar wel een stuk minder dan ik gewend ben.

Aankomende dagen gaat de temperatuur omhoog, en gaat hij standaard aan. Vanochtend met 9 graden was het wat fris om hem er bij aan te doen.

Ook lekker om mee op de bank te zitten, of tijdens het eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Vorig jaar toen het 40° was heb ik gereden met alleen een hyperkewl-vest onder mijn gelamineerd goretex-jas. Met de grote ventilatie-vlakken in die jas open was dat prima te doen, zolang je maar een beetje tempo kan vasthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
UTwizard schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:24:
[...]

Thanks, niet bij stilgestaan dat het ook een (oude) Bergrennenstrecke kon zijn :)
Met de jaren is de weg wel slecht geworden en is het zeker niet de beste weg om te racen hier. Als je dat wilt doen zijn er genoeg andere weggetjes waar je gewoon op kunt rijden zonder verdere restricties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Pagman schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

De oostzijde van de kromme Mijdrecht zal ook wel vanaf volgend jaar dicht gaan voor motoren denk ik. De Meije zal denk ik wel permanent dichtblijven na het hele corona gebeuren. Het valt mij wel op dat de onderborden hier nog niet zijn gestolen wat wel het geval in schoonhoven is :')
Zou me niks verbazen. Toen ik daar reed zag ik al een hoop zelfgemaakte "graag minder kabaal/snel" borden.

Ik kan dat trouwens best begrijpen hoor. Als je daar woont is het op een gegeven moment wel klaar met dat "mooie motorgeluid". En als er dan ook nog eens hard wordt gereden is de maat uiteindelijk wel vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
LankHoar schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:55:
[...]

Mogen ze van mij doen _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@kneusteun ook meteen goed voor het klimaat! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Thoit schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:55:
Gisteren een lijstje gemaakt met de motoren die voor mij interessant zijn. Conclusie voor nu is:

- Honda Africa Twin -> Te duur
- Super Tenere -> Nog erg duur voor model met cruise control
- 1190 Adventure -> Heeft geen cruise control. Dan kom je gelijk op de 1290 uit die weer duurder is
- Tiger 1200 -> Wat duurder én zwaarder dan de 800.

Hierdoor ga ik morgen voor een Tiger 800 XcX kijken. Er zijn reeds koffers bij inbegrepen, motor is nog jong, heeft weinig kilometers, cruise control en valt binnen budget.

Heb nog zitten zoeken wat de verschillen zijn (vooral voor duo), maar de afmetingen zijn van een 800 en 1200 eigenlijk gelijk. Alleen is de 800 véél lichter wat ik belangrijk vind. Heeft hier iemand ervaring met duo voor de 800 of 1200? Enige voordeel van de 1200 is dat die cardan heeft wat ook mooier met het achterwiel uitziet.
Benieuwd hoe een 800 het doet met een bijrijder.
Bij mijn AT is het met 750 twee cilinder alles behalve chill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

R0y. schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

Ik zal jou er is eens één geven
Als je zo gaat beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
kneusteun schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:15:
[...]

Benieuwd hoe een 800 het doet met een bijrijder.
Bij mijn AT is het met 750 twee cilinder alles behalve chill.
Wat is er niet "chill" aan dan? Hoeveel koppel en vermogen heeft je AT? De Tiger heeft 95 PK, dat is ietstje minder dan de Pan European had en dat was meer dan voldoende met 2 personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:35
mphilipp schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:36:
[...]

Je ziet dan schuim op de weg. Dat is dus zeep: vet/olie met vuil en water. Je kunt er nog wel rijden, maar met extreme caution. Soms kun je niet anders.
SmurfLink schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

Dat hoef je mij helaas niet te vertellen... al kan ik je garanderen dat je het soms écht niet ziet. Ik zag het niet in ieder geval...
Even 'nerden', we zitten immers op Tweakers hè:

water met olie samen is geen zeep, dat is een emulsie. Net als melk, of bodymilk 🙂. Zeep is een emulgator, dat is een stof die ervoor zorgt dat de olie gemakkelijker 'in emulsie' gaat. De zeep pakt de oliedruppeltjes in zodat ze mooi klein blijven en niet meer samenklonteren.

En nu naar de praktijk, wat ligt er dan op de weg als het licht regent na twee weken droogte? Goeie vraag, een laagje olie wat op het water drijft, of een emulsie waarbij olie en water een soort melk hebben gevormd? En wat is dan de emulgator geweest?
Ik weet eerlijk gezegd ook niet zo wat vervelender is van die twee, ik denk dat ze allebei akelig goed glijden...🧐

[ Voor 14% gewijzigd door Hkuit op 04-08-2020 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Micellen 8) uh B)

[ Voor 24% gewijzigd door steveman op 04-08-2020 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hkuit schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:43:
[...]

[...]

Even 'nerden', we zitten immers op Tweakers hè:

water met olie samen is geen zeep, dat is een emulsie. Net als melk, of bodymilk 🙂. Zeep is een emulgator, dat is een stof die ervoor zorgt dat de olie gemakkelijker 'in emulsie' gaat. De zeep pakt de oliedruppeltjes in zodat ze mooi klein blijven en niet meer samenklonteren.

En nu naar de praktijk, wat ligt er dan op de weg als het licht regent na twee weken droogte? Goeie vraag, een laagje olie wat op het water drijft, of een emulsie waarbij olie en water een soort melk hebben gevormd? En wat is dan de emulgator geweest?
Ik weet eerlijk gezegd ook niet zo wat vervelender is van die twee, ik denk dat ze allebei akelig goed glijden...🧐
Als je het zo wil hebben wil ik best nog wel even doordiscussiëren over de ingrediënten en de viscositeit en grip van de vloeistof hoor.. :+ Komt die master in de Chemie toch nog een keer van past.

En om je vraag te beantwoorden. Zooi. Dat ligt er op de weg. :P Het is namelijk niet alleen water en olie, ook vuil, rubberresten en andere troep zitten in het mengsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

Ik heb zo'n koelvest maar dat werkt alleen goed als de laag die er overheen zit ook heel goed ventileert. Persoonlijk vind ik een doorwaaijas daarom effectiever dan een koelvest onder een normale motorjas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Hkuit schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:43:
[...]
water met olie samen is geen zeep, dat is een emulsie. Net als melk, of bodymilk 🙂.
Geen idee, maar het schuimt. Zeep schuimt, bodymilk niet. En het is glad. Maar im Endeffekt maakt het ook niet uit. Ik ben geen chemicus. Je moet er maar voorzichtig mee zijn, want je lèg zo op je plaat...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Chakotay schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:43:
@FSJerra waardeloos natuurlijk. Selectieve afsluitingen zijn voor geen enkele groep nuttig. Ik zie liever actieve controles op geluid / te hard / asociaal rijden voor elk soort weggebruiker. Zo haal je daadwerkelijk de rotte appels eruit, in plaats van dat een complete groep opeens buitengesloten word. Maarja, dat kost een stuk meer geld & mankracht dan een paar bordjes in de berm prakken... :/
Precies, je kunt je geld maar één keer uitgeven als overheid (Mmm, als burger ook trouwens).
En zo'n controle-actie kost veel geld (vooral capaciteit, denk ik) met een laag rendement. Als ze op zondag daar-en-daar staan te controleren, dan staat dat snel genoeg in allerlei app groepen, op FB, enz. en rijden de rotte appels wel om.
De overheid zet daarom ook graag in op een soort sociale controle; promoten dat het in een bepaalde branche niet meer acceptabel is om zonder valbeveiliging op een dak te werken, of, zoals hier gebeurt, zien dat een groep motorrijders elkaar terugfluit als er eentje schrijft dat 'ie de dB-killer eruit wil halen.

Ik baal trouwens ook regelmatig van die herrie; aan de ene kant de stoere Harleys + look-alikes, die bulderend door allerlei dorpen denderen, aan de andere kant de hoge toeren race modellen die je op >1 kilometer hoort optrekken vanaf de rotonde. Even leuk, even genieten, maar niet elk weekend. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
SmurfLink schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:51:
[...]

Als je het zo wil hebben wil ik best nog wel even doordiscussiëren over de ingrediënten en de viscositeit en grip van de vloeistof hoor.. :+ Komt die master in de Chemie toch nog een keer van past.
haha, die heb ik ook; in de Scheikundige Technologie dan. En inmiddels bijna 30 jaar geleden...

Wat je zegt (maar wat ik net heb gedelete...), er ligt 'zooi' op de weg en daar glij je op weg. Of uit. En dan interesseert het je weinig of het nou een emulsie was, of een schuim, of bijna-pure olie 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
Hkuit schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:05:
[...]
Even leuk, even genieten, maar niet elk weekend. Toch?
Als je motor aan alle eisen voldoet, waarom niet? Het liefst zit ik elk weekend op de motor. Volgens mij las ik het in de Motoplus waar ik het wel eens mee ben. Uiteindelijk moet er een schaamte komen als je motor enorm veel herrie maakt. Nu is het nog een "trots?" van kijk mij nu lekker herrie maken.

Snap ook niet dat mensen bijv. als daily auto een herrie pijp eronder zetten. Rijd nu met de koekblik volledig elektrisch en het geluid heb ik geen ene keer gemist. Als daily wil ik juist iets hebben wat stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hkuit schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:12:
[...]

haha, die heb ik ook; in de Scheikundige Technologie dan. En inmiddels bijna 30 jaar geleden...

Wat je zegt (maar wat ik net heb gedelete...), er ligt 'zooi' op de weg en daar glij je op weg. Of uit. En dan interesseert het je weinig of het nou een emulsie was, of een schuim, of bijna-pure olie 😎
Nice!

Mja.. ik weet alleen dat het me een geschaafde kuip, nieuwe spiegel en versnellingspook kostte. :+ En een flink gedeukt ego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

mphilipp schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:57:
[...]

Geen idee, maar het schuimt. Zeep schuimt, bodymilk niet. En het is glad. Maar im Endeffekt maakt het ook niet uit. Ik ben geen chemicus. Je moet er maar voorzichtig mee zijn, want je lèg zo op je plaat...
Been there done that twice, got the t shirt _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Waaj schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:54:
[...]

Ik heb zo'n koelvest maar dat werkt alleen goed als de laag die er overheen zit ook heel goed ventileert. Persoonlijk vind ik een doorwaaijas daarom effectiever dan een koelvest onder een normale motorjas.
Ik ga een doorwaai jas ermee combineren. Dus dan zou ik wel goed zitten?

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:33
Zondag vertrokken en gisteren aangekomen op de camping in Frankrijk lekker op het gemakje rijden

Onderweg eigenlijk geen file's gehad behalve bij le havre voor de brug kwartiertje voor het tolpoortjes maar de halve brug was maar open dus enkel rijbaan per kant. En LPG is vrij prijzig in Frankrijk tot wel een euro per liter aan de snelweg en 75 cent in de stad. Maar het blijft goedkoper rijden dan E5 ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHlsDkiespMfT1umiKt0I3WKL7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dm405RHnbyLp9ATv082LIUjM.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de Coleman werkt weer zoals het hoort incl oventje nu :) dus lekker vers gebakken warme broodjes wanneer we dat willen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTyvyHK_bbxnddFwps64wwRBb9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRhgCdawwiluLnor15GiApjf.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
@harley ~~> Kamperen met de motorfiets

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-08-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Thoit schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:37:
[...]

Wat is er niet "chill" aan dan? Hoeveel koppel en vermogen heeft je AT? De Tiger heeft 95 PK, dat is ietstje minder dan de Pan European had en dat was meer dan voldoende met 2 personen.
Je merkt dat de puf eruit is, het tempo is weg en je koppelt veel kalmer. Lekker doorrijden is er niet meer bij.
Bij de ktm (124pk) merk ik het ook wel maar die wil nog steeds lekker door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
harley schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:47:
[ Heel verhaal met leuke foto ]
Du pain, du vin et du Boursin! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
kneusteun schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:57:
[...]
Je merkt dat de puf eruit is, het tempo is weg en je koppelt veel kalmer. Lekker doorrijden is er niet meer bij.
Bij de ktm (124pk) merk ik het ook wel maar die wil nog steeds lekker door.
Het zal uiteraard met 2 personen minder rap gaan dan dat je alleen rijdt. Maar als mijn vriendin achterop zit gaat sowieso de snelheid er wat uit. Ga morgen iig voor een 800 en 1200 kijken. Motorzaken liggen paar minuten van elkaar af, dus dat komt mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

steveman schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:57:

Je hoeft niet te dromen vanaf AUD$ 99.000,-- (€ 60056,--) kun je in Western Australia al wat hebben.
Dus wat let je?
Persoonlijk, als mij over 10-12 jaar hier niets meer tegenhoud ben ik weg die kant uit.
Genoeg mooie plekjes in WA
steveman schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:44:
1244km op 1 dag... ik voel m'n knietjes al!
Ik zou zeggen, we zitten op driekwart :+

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ik zou dan liever naar iets als Finland gaan, stuk minder kaal en heet dan in Australië :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Nu online

ollie1965

Chakotay schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:18:
Ik zou dan liever naar iets als Finland gaan, stuk minder kaal en heet dan in Australië :P
Ik werd het wel beu na uren tussen de bomen rijden in noord Zweden en op het verkeerde moment met de muggen.
Dan doe ik liever de Aussie wave, stilte en hitte.

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:07

Secsytime

Automagisch

ollie1965 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:10:
[...]

Je hoeft niet te dromen vanaf AUD$ 99.000,-- (€ 60056,--) kun je in Western Australia al wat hebben.
Dus wat let je?
Persoonlijk, als mij over 10-12 jaar hier niets meer tegenhoud ben ik weg die kant uit.
Genoeg mooie plekjes in WA

[...]

Ik zou zeggen, we zitten op driekwart :+
WA is echt prachtig, grote kans dat wij daar over een paar jaar ook wonen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965
  • Nu online

ollie1965

Secsytime schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:31:
[...]

WA is echt prachtig, grote kans dat wij daar over een paar jaar ook wonen!
Dan ben ik benieuwd of dat in dezelfde regio is.
Ik zoek dan links van de lijn Perth, Hyden, Esperance. Iets ten noorden van Denmark is bijvoorbeeld wat temperatuur en regen heel goed te doen.

Lekker rijden ook
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0asxt2ZLwHweNa_fKDOduecLW4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8a3wui8f4IwHU2w41hns8Sw5.jpg?f=fotoalbum_medium
'91, ja koffers staan scheef na een smakker met 70 op de Tanami track in de buurt van Wolf Creek Meteorite

[ Voor 44% gewijzigd door ollie1965 op 04-08-2020 14:41 . Reden: Fototje ]

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar kan die ook wel posten, alleen is het veels te leuk om dit soort foto's en verhalen hier te zien. :)
Beter dan de zoveelste discussie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Joopieboy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:45:
[...]

Daar kan die ook wel posten, alleen is het veels te leuk om dit soort foto's en verhalen hier te zien. :)
Beter dan de zoveelste discussie...
Je kan dat topic toch volgen als je het leuk vindt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Nou ja, ik snap het wel.

Ik vind de verhalen, de avonturen, de ups en downs, wél leuk.
Kamperen met de motor interesseert me alleen bij lange na niet genoeg om het zelf te gaan doen. Dus welk slaapmatje, welk tentje, welk koffiezetapparaat... Daar heb ik dan weer geen zin in.
Ik zou het dus ook jammer vinden om degenen die juist op avontuur gaan met de motor, hier te verbannen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Gewoon lekker hier posten wat mij betreft! Ik zie een motor dus dan is het (nogmaals, wat mij betreft) goed. Ik zie graag de foto's voorbij komen.

Waar ik dan minder interesse in heb is een verhaal over welke haringen het beste zijn, een aankoopadvies voor een toiletrolhouder in de tent of een discussie over wel of niet schijten in je topkoffer als je onderweg bent... Dat hoort (in mijn ogen) in het kamperen met de motorfiets topic :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Dit topic is toch ook prima om af en toe een fotootje van je reis te laten zien, of dat nu met een hotelovernachting of met een tent is.

@ollie1965 Zweden ligt toch juist iets ten noorden van Denmark :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
Eens, als het om tips gaat welk tentje oid het gaat dan heeft het niks meer met motorrijden te maken. Maar ik vind het juist altijd wel leuk als er reisverslagen zijn. Zouden meer mensen verslagen moeten maken zoals @Bommes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Thoit schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

Het zal uiteraard met 2 personen minder rap gaan dan dat je alleen rijdt. Maar als mijn vriendin achterop zit gaat sowieso de snelheid er wat uit. Ga morgen iig voor een 800 en 1200 kijken. Motorzaken liggen paar minuten van elkaar af, dus dat komt mooi uit.
Ik was meer benieuwd hoe dat in de Eifel dan gaat ,et 10% stijging. Ik rij voornamelijk redelijk vlak met iemand achterop. Maar als je echt heuvels krijgt zou ik dat niet met mijn twin aandurven met iemand achterop en spullen mee. Denk dat ik dan de koppelingsplaten kan vervangen als ik terug kom ;)

Tuurlijk heeft die tiger meer power, maar in mijn hoofd heb je gewoon een koppelbeest nodig wil je relaxed een lange trip maken. Ik rij gelukkig met de vriendin naast me op een eigen motor dus ik heb het nooit echt hoeven testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:10:
[...]

Ik was meer benieuwd hoe dat in de Eifel dan gaat ,et 10% stijging. Ik rij voornamelijk redelijk vlak met iemand achterop. Maar als je echt heuvels krijgt zou ik dat niet met mijn twin aandurven met iemand achterop en spullen mee. Denk dat ik dan de koppelingsplaten kan vervangen als ik terug kom ;)

Tuurlijk heeft die tiger meer power, maar in mijn hoofd heb je gewoon een koppelbeest nodig wil je relaxed een lange trip maken. Ik rij gelukkig met de vriendin naast me op een eigen motor dus ik heb het nooit echt hoeven testen.
Hoger in de toeren laten lopen, daar pas schakelen. Wellicht iets minder relaxed, maar een motor die net-niet-afslaat is ook maar niks. Tijdens het koppelen kan je snelheid anders gewoon te veel terugvallen, dan ben je net opgeschakeld en moet je weer terugschakelen. Een quickshifter helpt hier overigens wel bij :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965
  • Nu online

ollie1965

@roda_djavulen Welke van de 16/17 bedoel je? >:)

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
[...]

Hoe denk je dat men vroeger de bergen op reden. En buiten Europa rijden er hele volksstammen op lichte motoren met daarop het gehele huishouden rond.

In principe kan je met elke motor wel een heuvel/berg op. Kwestie van terug schakelen en voldoende toeren maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
[...]

Met de Pan was het uiteraard geen probleem omdat je daar in zowat elke versnelling wel omhoog kwam. Maar ook met de Diversion heb ik daar geen echte problemen mee gehad. Soms moet je wat meer terugschakelen, maar het valt wel mee. Als je met z'n tweeen rijdt, wil je sowieso zo vloeiend mogelijk rijden anders vliegt degene achterop met een koprol er achter vanaf O-)

Mij zat het gewicht van de Pan juist met z'n tweeen tegen. Als je op een berg je moet draaien met volgeladen motor dan is het wel even zweten hoor.

Maargoed, eerst morgen beide modellen proberen en dan een keuze maken. Ligt er natuurlijk ook aan wat beide bedrijven met de prijs kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
MichielK71 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:15:
[...]

Hoe denk je dat men vroeger de bergen op reden. En buiten Europa rijden er hele volksstammen op lichte motoren met daarop het gehele huishouden rond.

In principe kan je met elke motor wel een heuvel/berg op. Kwestie van terug schakelen en voldoende toeren maken.
Ik heb het hier over reizen met 2 man op de motor.
Ik hoef het niet te doen dus doe het niet (tegenwoordig mogen de vrouwen zelf rijden in tegenstelling tot vroeger ;) )
En dat iets kan betekent niet dat het de oplossing is, iedereen hier kan ook lopend naar zijn werk gaan, toch is een bus/auto/motor veel relaxter.

Dus als je nu Zoals @Thoit een motor haalt met een duidelijk doel dan pas je daar je aankoop op aan, en haal je niet een tw125 om met zijn twee naar de Eifel te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
[...]

Wij huren altijd een motorscooter op vakantie. Afgelopen jaar (Pulau We, een eiland in de buurt van Banda Aceh waar de tsunami toen was, Sumatra) hadden wij een oud afgeleefd ding meegekregen wat gebouwd was op 1 Aziaat en niet op twee Europeanen.. Berg op ging de eerste dag prima, dag 1 ging het minder en dag 2 knallen uit de uitlaat tot hij daadwerkelijk stopte.. En er een familie (+- 30) apen uit de bossen op ons af kwam.. Nu zal dat in de Eifel niet zo snel gebeuren gok ik maar ik begrijp je punt volledig :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
R0y. schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:24:
[...]
Wij huren altijd een motorscooter op vakantie. Afgelopen jaar (Pulau We, een eiland in de buurt van Banda Aceh waar de tsunami toen was, Sumatra) hadden wij een oud afgeleefd ding meegekregen wat gebouwd was op 1 Aziaat en niet op twee Europeanen.. Berg op ging de eerste dag prima, dag 1 ging het minder en dag 2 knallen uit de uitlaat tot hij daadwerkelijk stopte.. En er een familie (+- 30) apen uit de bossen kwam en op ons af kwam.. Nu zal dat in de Eifel niet zo snel gebeuren gok ik maar ik begrijp je punt volledig :9
Met de CB500 is het ook geen pretje met 2 personen erop. Maar tussen een motorscooter uit zo'n land en een Tiger zitten hopelijk toch werelden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Thoit schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:26:
[...]

Met de CB500 is het ook geen pretje met 2 personen erop. Maar tussen een motorscooter uit zo'n land en een Tiger zitten hopelijk toch werelden :P
Ze hebben daar ook Tigers ..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Die heeft geen koffers en cruise control :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

418O2 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:00:
[...]

Je kan dat topic toch volgen als je het leuk vindt?
Waarom hebben wij hier dan een motortopic? Als het het gezeur en discussiëren blijft van de laatste tijd dan ben ik er wel klaar mee om eerlijk te zijn hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

Thoit schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:40:
[...]

Die heeft geen koffers en cruise control :+
Koffers heb je toch niet nodig als je daarop probeert te rijden, dan laat je vanzelf snel genoeg alles vallen.

Idem met CC, je blijft vanzelf rennen hoor :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ff jullie mening over het volgende:

Ik heb een honda CBR 600F (F4) te koop staan, de motor van mijn vriendin. Motorisch gezien in perfecte staat monteur verklaart me voor gek dat ik m verkoop want hij treft zelden een motor zonder injectie die zo lekker loopt. (bla bla bla?)

maar goed, apparaat heeft net aan 30k op de teller staan, heeft ook net het grote onderhoud gehad wat je mag verwachten bij deze km stand (kleppenstellen e.t.c) en is optisch in een prima staat, krasje hier en daar maar hij is natuurlijk ook gewoon gebruikt. verder voorzien van Puig hugger en Laser uitlaat maakt dit m.i een prima verschijning. Prijs die ik er voor wil hebben = 2000 euro. is dat een beetje realistisch volgens jullie?

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/kuQAAOSw3t5fEIvh/$_86.JPG

ik krijgt namelijk echt 0 reactie, terwijl marktplaats normaal vol hoort te zitten met mensen die zeggen "kom m voor 250 euro wel kijken etc. etc. of is het misschien de tijd van het jaar? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Midden in het seizoen is niet de beste tijd om te verkopen, @Reloader. Maar rijd er een keer me naar een dealer en vraag ernaar. Dan heb je een richtlijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 20:13
Joopieboy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:47:
[...]

Waarom hebben wij hier dan een motortopic? Als het het gezeur en discussiëren blijft van de laatste tijd dan ben ik er wel klaar mee om eerlijk te zijn hoor.
+10 laten we het 'stoere mannen gehalte' weer even wat omhoog brengen! Iemand een leuk reisverslag richting Verweggistan?

I took the blue pill…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:33
Ja als ik een heel lulverhaal over de camping of de Gear plaatste zou ik dat wel doen. Geen zin in want het ging mij om het rijden. En de Gear die ik met deze motor meeneem is niet echt representatief voor de gemiddelde motorrijder die kampeert dus voegt weinig toe in dat topic ;)
FBTN schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:30:
[...]

+10 laten we het 'stoere mannen gehalte' weer even wat omhoog brengen! Iemand een leuk reisverslag richting Verweggistan?
India ver weg genoeg?
Die is helaas geannuleerd reden laat zich raden ;w

[ Voor 25% gewijzigd door harley op 04-08-2020 18:28 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Reloader schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:00:

Ik heb een honda CBR 600F (F4) te koop staan, de motor van mijn vriendin. Motorisch gezien in perfecte staat monteur verklaart me voor gek dat ik m verkoop want hij treft zelden een motor zonder injectie die zo lekker loopt. (bla bla bla?)

maar goed, apparaat heeft net aan 30k op de teller staan, heeft ook net het grote onderhoud gehad wat je mag verwachten bij deze km stand (kleppenstellen e.t.c) en is optisch in een prima staat, krasje hier en daar maar hij is natuurlijk ook gewoon gebruikt. verder voorzien van Puig hugger en Laser uitlaat maakt dit m.i een prima verschijning. Prijs die ik er voor wil hebben = 2000 euro. is dat een beetje realistisch volgens jullie?

[Afbeelding]

ik krijgt namelijk echt 0 reactie, terwijl marktplaats normaal vol hoort te zitten met mensen die zeggen "kom m voor 250 euro wel kijken etc. etc. of is het misschien de tijd van het jaar? :?
Ik heb die van mij zo'n 5 jaar geleden (volgens mij toen met 25k op de teller) gekocht voor 2200 bij een dealer, met garantie (6 maanden). Ik ben geen specialist en weet niet wat de prijzen ondertussen gedaan hebben... Drie jaar geleden heb ik hem ingeleverd (met +- 32k op de teller) toen ik de Suzuki ging kopen. Ik kreeg er toen €1000,- voor.

Volgens mij stond hij daarna voor €1800 te koop inclusief 3 maanden garantie.

Ik denk persoonlijk dat je vraagprijs te hoog is.

Edit: de mijne was wel in de rode kleurstelling, dus sneller :+

2
Plaatje bij het praatje, tijdens een Satudarah rit

spoiler:
De nieuwe eigenaar dan..

[ Voor 13% gewijzigd door R0y. op 04-08-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71

[Afbeelding]

Ik heb even een snelle selectie gedaan op MP. Met een bouwjaar van 1998 t/m 2005 en max 35K Km zie ik 8 soortgelijke CBR600 te koop staan. Prijs van 1.600 t/m 2.500. Dan zit je met 2.200 als vraagprijs net boven het gemiddelde. Die uit 2002 is trouwens van een nieuwer type zie ik.

Als je kijkt naar de advertentie van Niels uit Geertruidenberg die ook een CBR 600 F4 uit 1999 te koop heeft staan zie je dat hij 2.250 vraagt en 2.000 geboden krijgt. https://www.marktplaats.n...0afa33e3a&previousPage=lr

Zijn advertentie heeft ook veel informatie over de motor en het onderhoud wat is uitgevoerd. Nu zeggen biedingen op MP naar mijn idee niet zoveel. Met 5 biedingen in de afgelopen 12 weken is die motor ook nog niet verkocht.

Wat ook meespeelt is dat het segment waar de CBR 600 in zit op sterven na dood is. De meeste nieuwe rijders zoeken naar iets anders. Dat maakt het ook lastiger om de motor te verkopen. En er is gewoon veel aanbod.

[ Voor 3% gewijzigd door MichielK71 op 04-08-2020 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
MichielK71 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:54:
[...]

Ik heb even een snelle selectie gedaan op MP. Met een bouwjaar van 1998 t/m 2005 en max 35K Km zie ik 8 soortgelijke CBR600 te koop staan. Prijs van 1.600 t/m 2.500. Dan zit je met 2.200 als vraagprijs net boven het gemiddelde. Die uit 2002 is trouwens van een nieuwer type zie ik.

Als je kijkt naar de advertentie van Niels uit Geertruidenberg die ook een CBR 600 F4 uit 1999 te koop heeft staan zie je dat hij 2.250 vraagt en 2.000 geboden krijgt. https://www.marktplaats.n...0afa33e3a&previousPage=lr

Zijn advertentie heeft ook veel informatie over de motor en het onderhoud wat is uitgevoerd. Nu zeggen biedingen op MP naar mijn idee niet zoveel. Met 5 biedingen in de afgelopen 12 weken is die motor ook nog niet verkocht.

Wat ook meespeelt is dat het segment waar de CBR 600 in zit op sterven na dood is. De meeste nieuwe rijders zoeken naar iets anders. Dat maakt het ook lastiger om de motor te verkopen. En er is gewoon veel aanbod.
Juist vanaf 2000 is de motor ook qua uiterlijk wat sportiever geworden. Eerst de andere neus en kort daarna het zadel. Daarnaast ook injectie.

Afbeeldingslocatie: https://www.retrofitlab.com/images/vehicles/270/honda_cbr600f4i.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
FBTN schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:30:
[...]

Oh.. ik zal wel niet meer posten dan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 16:28

[Afbeelding]

Wat de gek er voor geeft, incourant model.
De f4i koop je voor een paar ( letterlijk ) euro meer.. Bijv een Honda 954 kun je al vinden voor 2500 euro...

Denk niet dat je daar 2000 euro voor gaat vangen. Maargoed wie weet kom je iemand tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

Zojuist deze besteld, geeft toch wat meer tijd om te navigeren dan de iPhone op eigen batterij alleen. totaal 2 mtr. moet ruim voldoende zijn om alles netjes weg te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fvtr3jxk4e5U9RXyDlgHq78mVw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2ASUYZCKL5Ubv50VpPRJ715n.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

Eindelijk mij AGV K6 binnen en meteen geprobeerd, wat een verademing aan minder windgeruis en de K6 trekt ook veel minder aan mijn hoofd als de Shoei J-O.
* botoo happy

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 20:13
SmurfLink schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:21:
[...]

Oh.. ik zal wel niet meer posten dan. :+
One of the guys toch Smurfin?

I took the blue pill…

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik zag al die navigatiesteunen van Hornig, Migsel, Wunderlich en MV-Motorrad voor de BMW R1200RT en dacht, dat kan ik zelf ook wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URYNL29KiLJKiYH_ew9TZ_l6j-c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DR06RhBRBP5e4Yi2sXsFfgYz.jpg?f=user_large

Ik ga dezelfde twee schroeven gebruiken als alle eerder genoemde steunen:
Afbeeldingslocatie: https://www.mv-motorrad.de/cosmoshop/default/pix/a/z/10303/b0.jpg

Ik ga er gewoon een X-grip met mobiel aanhangen, dat moet het plaatje aluminium wel aan kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Grubeater op 04-08-2020 22:53 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:07

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zo vanavond maar eens begonnen met de motor ontdoen van al het plastic en alles even schoonmaken nu het er toch af ligt.

Dan al het bij elkaar verzamelde nieuwe spul morgen poetsen en gelijk maar even zaken doen zoals een vloeistoffen plus olie & lichtfilter wissel.

Dan kom ik de rest van het seizoen wel weer door. En dit keer zonder gescheurde kuipdelen.

Ook direct maar even het dashboard voorzien van nieuwe LED's gezien de vorige niet lekker waren en steeds uit vielen.

Deze week dan verder even niet op de motor, maar gezien de hitte en voor mij gebroken week met wat vrije dagen komt dat wel goed uit.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Rubman schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:31:
Toch maar even wat mensen directer triggeren. dus even alle VFR mensen in de @ vermelding
@Youk
@CDA441
@psnepvangers
@GenjiBlade
@Frans92
@Señor Sjon

Is er interesse voor het plaatje zoals in onderstaande post is uitgezet O-)

Ik ga er sowieso 1 bestellen voor mijzelf, maar bij 10 gaat de prijs naar 50% en kan ik anderen er ook blij mee maken.
Rubman in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Zo, ben je net te laat want ik verkoop mijn VFR :)
Ik heb onlangs een nieuw beestje gekocht, een MT09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRJenKsFOvoavLEjZysMpggbpXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJzdIJvjAxdQKEAIyPPNPTbR.jpg?f=fotoalbum_large

Daarbij komend heb ik nog een zelfbouw Transalp Supermotard
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugUEGuB5hLTD8X-TjXIgW81b2Ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAGQ3bwCQUi1rfwVbKFGGKCs.jpg?f=fotoalbum_large

Iets met form over function te maken :> Het commuten met de VFR (en het zwaar sturen op de landweggetjes) heeft me laten kiezen voor een SM en een Naked. De SM ondertussen om wat fun tijdens de commute te geven, en de MT voor het langere fun-tourwerk, zal er ook heel het jaar mee rond rijden dus die gaat ook wel wat korreltjes zout zien.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@CDA441 welkom! Een supermotard gemaakt van een Transalp, dit is nog eens iets origineels :) Heb je er meer foto's van?

Pagina: 1 ... 218 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.