Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 217 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.863 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Inperiosus schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:24:
[...]

Van -5 m naar +5 m binnen 40 km! *O*
Met als hoogste punt een snelwegviaduct *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39

4x2

lộn xộn quá

Chakotay schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:34:
@4x2 leuk project! Is die zwaarlopende Ducati-hendel e.d. niet by design? Authentiek Italiaans enzo :+
Je bedoelt niet fatsoenlijk uitgewerkt in tegenstelling tot het brommergashendeltje wat ik ook heb liggen en wel soepel gaat ?
Dan ja :+

leeg

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 16:28
Kleine update, de harley forty eight verkocht, bike zag er leuk maar met weinig grondspeling toch niet mijn ding.
Nu een Harley fxdb dyna street bob opgebouwd als clubstyle met een ketting conversie, verbeterde vering voor en achter door hyperpro, een hoop smuck en 2in1 uitlaat.. zo goed als klaar, komt nog wel een ander achter spatbord op.. heerlijke tourbike icm occasioneel stunten 😏

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQKt3FbvJfGKnlQLUN_FJBygnxM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MAWVnIiDMEJm4bKyL1OpfHJS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeSgx6tMGDkd48bp7zh8d2hPpwE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6CkL9Vj5WsOSAZKPXJLeRuv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wq6iQLdeN2TKb7IOIXrpegyzhbM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8VjYDCsipQWtSY4WNzHXXFh9.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-09 14:28
noes schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:55:
Vorig weekend heb ik afscheid genomen van de grote, toch wel erg lelijk glimmende, fabrieksuitlaat: Heb de Remus Blackhawk gemonteerd (op de R1250RS). Er komt iets meer geluid uit, vooral laag is sterker aanwezig, maar er zit een e-keur op en het is (in mijn ogen oren) niet te hard. Scheelt dat ik een hekel heb aan (nutteloos) stationair, dus zodra ik langer moet stilstaan dan voor een stoplicht gaat de motor uit. Grote voordeel van het extra geluid is dat de motor nu niet alleen qua power maar ook qua geluid erg verslavend is in het middengebied: knalt vooruit met een heerlijk geluid :Y

Plaatje bij het praatje (yes, tijdens golden hour):

[Afbeelding]
Hoe bevalt die demper? En hoe zit het met de bouwkwaliteit? Ik overweeg ook om deze demper onder mijn Duke 690 te laten monteren.

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Gisteren een mijlpaal gehaald op de CB :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BjGH6DEmmtKP-4GAbCp-O9zJEEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mkOi7miaM7zq0cV79484DLkf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik blijf alleen nog altijd in een dubio over een nieuwe motor. Vooral omdat ik er toch graag eind deze maand mee op vakantie wil. De huurmotor gaat niet door, en kan er ook geen in de buurt vinden. Tevens mist m'n vriendin het samen motorrijden ook wel gaf ze aan dus wil snel weer iets hebben waar we beide op kunnen. Liefste heb ik een nieuwe motor gekocht voor de vakantie, maar het is lastig om iets te vinden. De eisen:
- Moet goed zitten voor 2 personen. Naked bikes e.d. vallen dus af.
- Cruisecontrol wil ik erop hebben.
- Er moeten koffers bij zitten.
- Budget 8000, pijngrens zit echt bij de 10000.
- Kilometerstand moet niet te hoog zijn voor eventuele verkoop. Ik vind het leuk om verschillende motoren geprobeerd te hebben. Ik ben niet iemand die 10 jaar dezelfde motor zal hebben.

De modellen waar ik zelf aan het denken ben:
- Triumph Tiger 800 (XC) -> weinig aanbod met cruisecontrol
- Triumph Tiger 1200 -> weinig aanbod
- Honda Afra Twin -> vaak hoge kilometerstanden
- KTM Superduke GT -> nog erg duur
- BMW S1000XR -> nog erg duur
- Yamaha Tenere 700, in de nieuwe rally uitvoering vind ik het een mooie machine geworden, alleen de koplamp vind ik lelijk. Ik denk echter dat die voor 2 personen niet geschikt zal zijn.

Heeft iemand nog andere ideeën? En wat vind men een hoge kilometerstand voor een allroad? Zelf ben ik tot 30000 KM aan te kijken. Persoonlijk maakt het mij namelijk niet zoveel uit, maar ik weet dat het puur voor verkoop lastiger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:17
Ik mis de Honda NC700 in het lijstje. Die gaat inmiddels ook alweer 8 jaar mee, dus dat zou zichtbaar moeten zijn in de tweehands markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Inperiosus schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:17:
[...]

***members only***

route iets aangepast, zag dat kurviger me bij Zoetemeer de A12 af en op liet gaan vanwege de 'extra curvy' mode; de op- en afritten zijn erg leuk, zo te zien, maar dat schiet wel het doel voorbij 8)7

Gaan via een tussenstopje richting Breukelen, en dit is ongeveer waar ik op uit kwam. Suggesties zijn welkom! Zat er nog aan te denken om hem iets aan te passen; ipv Montfoort --> Harmelen --> Kockengen, Montfoort --> Linschoten --> Woerden --> Kockengen te rijden.

[...]

Als het vanaf Ammerstol is, is het geen probleem, dan ga ik gewoon iets eerder de dijk af :+.
Ziet eruit als een mooie route, je rijdt voor mn huis langs (in Bergambacht). Zwaai je dan ff? :9

Paar verbeteringen: zou dat stukje Waddinxveen lekker laten voor wat het is, en de N457 -> N207 pakken. Je bent ruim voor het verbod van de dijk, dus daar zit je goed.
spijk860 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:58:
[...]

Hoe bevalt die demper? En hoe zit het met de bouwkwaliteit? Ik overweeg ook om deze demper onder mijn Duke 690 te laten monteren.
Zit er goed onder, bouwkwaliteit lijkt helemaal in orde. Ik heb m nog niet lang, dus hoe hij zich in de toekomst houdt (corrosie bijv) moeten we nog meemaken. Geluid is gaaf, maar niet too much. Kan je evt filmpje sturen als je wil.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Thoit schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:18:

[Afbeelding]

Ik blijf alleen nog altijd in een dubio over een nieuwe motor. Vooral omdat ik er toch graag eind deze maand mee op vakantie wil. De huurmotor gaat niet door, en kan er ook geen in de buurt vinden. Tevens mist m'n vriendin het samen motorrijden ook wel gaf ze aan dus wil snel weer iets hebben waar we beide op kunnen. Liefste heb ik een nieuwe motor gekocht voor de vakantie, maar het is lastig om iets te vinden. De eisen:
- Kilometerstand moet niet te hoog zijn voor eventuele verkoop. Ik vind het leuk om verschillende motoren geprobeerd te hebben. Ik ben niet iemand die 10 jaar dezelfde motor zal hebben.

- Yamaha Tenere 700, in de nieuwe rally uitvoering vind ik het een mooie machine geworden, alleen de koplamp vind ik lelijk. Ik denk echter dat die voor 2 personen niet geschikt zal zijn.

Heeft iemand nog andere ideeën? En wat vind men een hoge kilometerstand voor een allroad? Zelf ben ik tot 30000 KM aan te kijken. Persoonlijk maakt het mij namelijk niet zoveel uit, maar ik weet dat het puur voor verkoop lastiger maakt.
KTM 1190 Adventure? Weet alleen niet of die met cruisecontrol is geleverd. Vast wel achteraf er op te zetten denk ik? Of de 990 adventure / SMT. Wel wat ouder, maar echt niet minder fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Koehandelaar schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:33:
[...]

KTM 1190 Adventure? Weet alleen niet of die met cruisecontrol is geleverd. Vast wel achteraf er op te zetten denk ik? Of de 990 adventure / SMT. Wel wat ouder, maar echt niet minder fun.
Dat is een goede! Even kijken of daar cruise control op te krijgen is. Super Tenere schoot me zojuist nog te binnen, hebben alleen pas vanaf 2014 cruise control zie ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@Thoit Ik weet niet hoe lang je bent maar een Moto Guzzi Stelvio is ook wel geschikt als alternatief voor de GS brigade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
Thoit schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Dat is een goede! Even kijken of daar cruise control op te krijgen is. Super Tenere schoot me zojuist nog te binnen, hebben alleen pas vanaf 2014 cruise control zie ik.
Klopt. :) Ik heb een 2012. :(

Ze zou plaats genoeg hebben achterop... Maar met de (originele) koffers gaat dat wel ten koste van wat ruimte bij de duo-stepjes. Dan zou ze haar hak moeten neerzetten op het stepje. Mijn vriendin klaagt daar wel eens over na langere ritten.

Daarnaast zou ik die uit Duitsland halen, sterker nog, mijn volgende zou best wel eens daar vandaan kunnen komen, maar daarvoor ontbreekt het nu een beetje aan de tijd.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

[Afbeelding]

Importeren een optie? Word misschien wat krap voor je vakantie, maar dan kun je een XR of een R1200RS wel vinden voor onder de 10k.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Is cruisecontrol echt een harde eis? En moet dat op de motor zelf zitten, of kan dat ook met zo'n hendel?

Heb zelf nog nooit met cruisecontrol gereden, dus weet niet wat 't voor / nadeel van beide oplossingen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:46:
[...]

Klopt. :) Ik heb een 2012. :(

Ze zou plaats genoeg hebben achterop... Maar met de (originele) koffers gaat dat wel ten koste van wat ruimte bij de duo-stepjes. Dan zou ze haar hak moeten neerzetten op het stepje. Mijn vriendin klaagt daar wel eens over na langere ritten.

Daarnaast zou ik die uit Duitsland halen, sterker nog, mijn volgende zou best wel eens daar vandaan kunnen komen, maar daarvoor ontbreekt het nu een beetje aan de tijd.
Liefste haal ik het inderdaad ook uit Duitsland / België, daardoor heb je vaak meer keuze. Prijs technisch vind ik vaak best meevallen wat het verschil is. Daar heb ik nu echter geen tijd voor, volgens mij is het nog erg druk bij RDW vanwege corona maatregelen.

Privé is allemaal wat anders gelopen dan gepland, en met bedrijven die ineens moeilijk gaan doen over voorwaarden enz heeft allemaal roet in het eten gegooid. Vandaar dat ik het liefste dit weekend er eentje koop zodat die direct zondag in de Eifel getest kan worden :+
Koehandelaar schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:51:
Is cruisecontrol echt een harde eis? En moet dat op de motor zelf zitten, of kan dat ook met zo'n hendel?

Heb zelf nog nooit met cruisecontrol gereden, dus weet niet wat 't voor / nadeel van beide oplossingen is.
Eigenlijk wel. Had op de ST1300 zo'n hendeltje voor het gas vast te zetten. Heb altijd geroepen dat de volgende motor échte cruise control moest hebben. Vind ook dat voor een motor van 10K het er wel op mag zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door Thoit op 03-08-2020 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04

[Afbeelding]

Bij Blom in Leusden staat een Tiger Sport Triple1050 te koop.
Veel opties maar geen koffers. Cruise Control volgens mij wel maar niet echt op gelet vrijdag. 35000 gelopen uit het hoofd.

Mag er deze week nog een keer heen want waarschijnlijk mag de hele kabelboom er onder garantie uit en worden vervangen van de Street Scrambler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:07

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Toch maar even wat mensen directer triggeren. dus even alle VFR mensen in de @ vermelding
@Youk
@CDA441
@psnepvangers
@GenjiBlade
@Frans92
@Señor Sjon

Is er interesse voor het plaatje zoals in onderstaande post is uitgezet O-)

Ik ga er sowieso 1 bestellen voor mijzelf, maar bij 10 gaat de prijs naar 50% en kan ik anderen er ook blij mee maken.
Rubman in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

MichielK71 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:43:
@Thoit Ik weet niet hoe lang je bent maar een Moto Guzzi Stelvio is ook wel geschikt als alternatief voor de GS brigade.
Guzzi? Zijn de dieren blij mee :{
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ox7zpPyyQ0dEYtqjc5XT4tlQkOA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TyAKyiaCq5bzeqLkQkSQv7Ra.jpg?f=user_large

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Die zit er bij mij al op. ;)

Ik ben met de verbetering bezig voor de houder aangezien de GiPro dikker is dan beloofd doordat de epoxy een bobbel vormt aan de onderkant. Ook moet er een gat bij tegenover de draadsparing om de GiPro te kunnen bedienen via het touchdeel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PR9Xs35cnLn6YWd_XCpNNV-1104=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T6pUrZK4eCob6cVsClbokNgv.jpg?f=fotoalbum_large

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
Vrijdag schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:45:
[...]

Guzzi? Zijn de dieren blij mee :{
[Afbeelding]
Die volg ik niet helemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:54
@MichielK71, lekkende olie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
Aha, @Bommes heeft een motor die olie lekt en daarmee zijn alle Guzzi's per definitie olieboten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die is mij veel te ver gezocht.

@Rubman Ik heb deze binnen voor de andere kant in zwart met groene display:
https://nl.aliexpress.com/item/4000378105661.html

Verder zijn waterdichte krimpconnectoren (Ali) en draad (rood/zwart met marinegrade mantel via Amazon) nog onderweg. Dan kan ik de boel definitief op orde maken. Vooral die kabel was een zoektocht, autozaken hier verkopen het niet en ik heb alleen zwart/rood los. Maar ik wil die niet onbeschermd langs het frame laten lopen.

Laatste tip, echt de GiPro kalibreren bij een warme motor, anders geeft ie tot 3k rpm niks aan...

[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 03-08-2020 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Ha, vet - had ik dat ding 6jaar geleden gevonden haddik em wel gekocht, helaas helaas, toen maar m'n USB poorten direct in m'n kap gezet.
Minder mooi als zo'n plaatje, maar wel al 6jaar functioneel en betrouwbaar. ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Señor Sjon schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:47:
Die zit er bij mij al op. ;)

Ik ben met de verbetering bezig voor de houder aangezien de GiPro dikker is dan beloofd doordat de epoxy een bobbel vormt aan de onderkant. Ook moet er een gat bij tegenover de draadsparing om de GiPro te kunnen bedienen via het touchdeel.[Afbeelding]
Nice,

Dan heb ik een andere vraag, mocht dat makkelijk gaan.

Heb je afmetingen van dat ding? Dan kan ik hem gewoon hier op werk van RVS of een ander stuk mooi metaal laten uitsnijden O-)

Had al gepoogd de afmetingen te achterhalen want gezien ik letterlijk op 10m afstand een laser cutter en watersnijder heb staan die ik hiervoor mag misbruiken vond ik het al wat zonde om het uit Engeland te laten over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

Iemand ervaring met motea.com? Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het een Alie dropshipper is. Ik zou een Burley Sissybar willen hebben, van Burley kost het drie keer zoveel als bij motea. Als iets te goed lijkt om waar te zijn dan zit er doorgaans wel een addertje onder het gras, maar misschien ben ik gewoon te wantrouwig.

https://www.motea.com/nl/...3KTAlEEAkYCSABEgJr8fD_BwE

Als ik de bedrijfsgegeven bekijk dan zie ik:

- MOTEA GmbH
- Oststrasse 36
- 51674 Wiehl (D)

maar ook:

Let U op: Het bovengenoemde Adres is aleen een Bureau Adres. Het is dus niet mogelijk Contante verkopen af te wikkelen. Ook het aankijken van de goederen is niet mogelijk.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Raym09 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:51:
[...]

Importeren een optie? Word misschien wat krap voor je vakantie, maar dan kun je een XR of een R1200RS wel vinden voor onder de 10k.
Dit! En evt ook een R1200GS als je liever allroad hebt, maar de RS lijkt mij het beste. De XR is vrij krap voor de achterpassagier, is eigenlijk meer een hoog-potige sportnaked.

@Thoit wat een acceptable kilometerstand is, is per persoon en motor(blok) erg verschillend. De boxerblokken van BMW staan er bekend om hoge kmstanden aan te kunnen - mijn oude RT draait nog soepeltjes door met 172.500km op de klok. Goed onderhoud is belangrijker, maar helaas weten veel marktplaats shoppers dit niet. Je kan er evt ook voor kiezen een vrij nieuwe maar goed gebruikte RS, GS of RT te shoppen, hoge kmstand maar jong - raak je ook wel weer kwijt, desnoods in onderdelen ;)

Koffers kan je achteraf ook aanschaffen, kost rond de 800 euro voor een nieuwe kofferset (L+R) bij BMW. Tweedehands los weinig te vinden. Je kan ook voor een universeel merk zoals Shad, Givi etc gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@botoo Vanuit de 'Algemene Voorwaarden':
Voor bestellingen die zijn geplaatst tussen 16 maart 2020 en 31 juli 2020 wordt de periode van 30 dagen met 70 dagen verlengd tot een totaal van 100 dagen. De reeds genoemde voorwaarden blijven van toepassing.
Je zou inderdaad gaan denken dat ze 'gewoon' (alléén?) aan Drop-Shipping doen ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
botoo schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:30:
Iemand ervaring met motea.com? Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het een Alie dropshipper is. Ik zou een Burley Sissybar willen hebben, van Burley kost het drie keer zoveel als bij motea. Als iets te goed lijkt om waar te zijn dan zit er doorgaans wel een addertje onder het gras, maar misschien ben ik gewoon te wantrouwig.

- MOTEA GmbH
- Oststrasse 36
- 51674 Wiehl (D)

maar ook:

Let U op: Het bovengenoemde Adres is aleen een Bureau Adres. Het is dus niet mogelijk Contante verkopen af te wikkelen. Ook het aankijken van de goederen is niet mogelijk.
Ja, ik heb er mijn instelbare rem- en koppelingshendel van V-trec (niet V-tec :+ ) besteld. Spul was binnen een paar dagen uit Duitsland naar mij verstuurd.

De handvatverwarming die ik van Tecno Globe besteld had is ook binnen. En... ik weet het niet. :/ De bekabeling ziet er voor mijn gevoel wat iel uit. De krimpkous is van het goedkope soort, die niet verlijmd. Mooi dat de krimpkous dus tot over het stekkertje zit, maar het schuift er zo van af. Niets wat ik zelf niet even op kan lossen, maar... Het doet af aan de algemene indruk. :/
Toen ik het spul even wilde testen op een reserve accu, schakelde het wel netjes in. Ik ga door de diverse standen, en vervolgens gaat het ledje paars knipperen... Te lage accuspanning. De optimate was het daarmee eens; die accu is kaduuk. Die functie hebben we dus in één keer getest.
Er zit een blokje aan waar de kabels bij elkaar komen, en een zekering in zit. Ik ben er nog niet uit waar en hoe ik die ga bevestigen. Echte bevestigingsgaatjes ontbreken daar dan weer op, dus dat wordt waarschijnlijk weer de welbekende Ty-Rap*.

*: niet miepen over spelling: dit is dé Ty-Rap van Thomas en Betts, tegenwoordig onder de naam ABB.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Is het trouwens in Duitsland verplicht om een EHBO set + een Gevarendriehoek bij je te hebben op de motor?
Gisteren de Kriega US20 gemonteerd op de Tracer en een bepakt testrondje gedaan het voelt best raar aan dat extra gewicht achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00

- MOTEA GmbH
- Oststrasse 36
- 51674 Wiehl (D)

maar ook:

Vraag even naar CE keur! het is een Duits adres dus die lui zijn verplicht om alles met CE keur te verkopen toch?
Als goed is moet dat een CE conformiteitsverklaring zijn en daar moet de fabrikant op hebben afgetekend. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rec0n
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-09 12:45
DrivinUCrazy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:52:
[...]

Ja, ik heb er mijn instelbare rem- en koppelingshendel van V-trec (niet V-tec :+ ) besteld. Spul was binnen een paar dagen uit Duitsland naar mij verstuurd.

De handvatverwarming die ik van Tecno Globe besteld had is ook binnen. En... ik weet het niet. :/ De bekabeling ziet er voor mijn gevoel wat iel uit. De krimpkous is van het goedkope soort, die niet verlijmd. Mooi dat de krimpkous dus tot over het stekkertje zit, maar het schuift er zo van af. Niets wat ik zelf niet even op kan lossen, maar... Het doet af aan de algemene indruk. :/
Toen ik het spul even wilde testen op een reserve accu, schakelde het wel netjes in. Ik ga door de diverse standen, en vervolgens gaat het ledje paars knipperen... Te lage accuspanning. De optimate was het daarmee eens; die accu is kaduuk. Die functie hebben we dus in één keer getest.
Er zit een blokje aan waar de kabels bij elkaar komen, en een zekering in zit. Ik ben er nog niet uit waar en hoe ik die ga bevestigen. Echte bevestigingsgaatjes ontbreken daar dan weer op, dus dat wordt waarschijnlijk weer de welbekende Ty-Rap*.

*: niet miepen over spelling: dit is dé Ty-Rap van Thomas en Betts, tegenwoordig onder de naam ABB.
Ik heb voor een paar weken geleden een middenbok standaard besteld bij hun voor mijn v-strom. Origineel zijn die dingen boven de 200 euro. Bij Motea betaalde ik 95 euro.
Ging allemaal erg soepel en geen rare fratsen meegemaakt met ze eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Pagman schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:53:
Is het trouwens in Duitsland verplicht om een EHBO set + een Gevarendriehoek bij je te hebben op de motor?
Gisteren de Kriega US20 gemonteerd op de Tracer en een bepakt testrondje gedaan het voelt best raar aan dat extra gewicht achterop.
Ik had het niet omdat de ik dacht dat het alleen in Luxemburg en Frankrijk zo was.
Maar dit is toch eenvoudig te googelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Volgens de KNMV:
Tot slot ben je als motorrijder verplicht om een reflecterend vestje bij je te hebben, een (mini) EHBO kit bij je te hebben, altijd je verlichting aan te hebben en indien bril/lenzendrager een extra paar op sterkte mee te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Hoe dan ook: ik heb een klein EHBO setje onder het zadel liggen. Veel verder dan wat pleisters plakken kom je daar niet mee, maar goed.
Ook heb je van die hoezen die je over je helm kunt trekken. Die worden ook geaccepteerd.
Toen we zelf een ongeluk in ons midden hadden, heb ik mijn knalgele helm op mijn motor met de gevarenlichten aan gelegd. Hulpdiensten zijn er bij geweest en zeiden er niets van.

De duitsers die stopten trokken vervolgens hun hoezen over de helm en legden hun helm 10 meter verder op de grond neer. :P

Let inderdaad ook op de eis "veiligheidshesjes". Diverse landen denken daar verschillend over en hebben ook nog wel eens iets te eisen. Ik hoor de laatste tijd wat geruchten over intensievere controles in Luxemburg waarbij ze ook op dat soort zaken controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Señor Sjon schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:56:
Die is mij veel te ver gezocht.

@Rubman Ik heb deze binnen voor de andere kant in zwart met groene display:
https://nl.aliexpress.com/item/4000378105661.html

[...]
Ziet er goed uit. Is dat display alleen aan als je contact ook aan is?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:01
Vorige week een nieuwe uitlaat (Zard) onder mijn Speed Triple gemonteerd :> Hij is ook meteen 6kg afgevallen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G5UWZOg.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jolke schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:13:
[...]

Ziet er goed uit. Is dat display alleen aan als je contact ook aan is?
Jup. Hij wordt gevoed via de snelheidssensor bij de bak, daar moet een stekkertje tussen. Dan komt er nog een 4e draad uit en die moet naar de ECU waar je de RPM kabel aftakt.

Edit:
Tenzij je de USB lader bedoelde, dat kan je zelf weten. Ik zet hem achter een geschakelde plus, dus alleen prik bij contact.

[ Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 03-08-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 21-09 18:09
Ik wil nog snel een USB poort monteren onder mijn zadel.
Waar kan ik die vlot bestellen en binnen hebben voor Vrijdag ?
Ga aankomende Maandag op vakantie met de motor.
Of heeft iemand nog wat liggen lieve Tweakertjes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
JanPedaal schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:31:
[...]

Zeker weten! Mijn collega heeft al mentaal afscheid genomen dus als ik hem niet overneem wordt ie ingeruild bij de dealer. Hij mist hem dus ook niet (zegt ie).
De remmen heb ik inderdaad niet genoemd, heb ik ook niet uitvoerig getest nog. Eerste indruk was dat met name de achterrem veel meer doet dan die op de Speed, en de voorrem juist minder. Daar zitten dan ook serieuze remmen op.
@Bommes @Chakotay
De KLV1000 is inderdaad vrijwel identiek aan de Suzuki V-Strom, heeft Suzuki motorblok en frameplaatje.
@Thoit @Pagman Het is niet dat ik de KLV traag vindt; ik vergelijk het met mijn Speed Triple. Die komt ook wel serieus snel van zijn plek. Het gaat dus met name om acceleratie vanaf 0 die gevoelsmatig langzamer gaat. Heb ook het idee dat de KLV een stukje zwaarder is; in ieder geval voelt hij zwaarder met manoeuvreren en parkeren. Heb de gewichten niet opgezocht en vergeleken, het kan ook zijn dat het gewicht hoger zit waardoor het zwaarder voelt.

Oh en @Bommes het maakt voor de snelheidsbeleving wel uit of je van een Vespa overstapt op een V-Strom, of vanaf een Speed Triple :+
Je mag wel een keer op mijn TL1000S rijden 8)
Oer vader van dat blok, alleen "ietsie" sneller reagerende injectie en meer vermogen _/-\o_
Waarschuw je maar alvast :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

WiLLoW_TieN schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:36:
Even bij de dealer langs? Optimate heeft mooie stekkertjes, kan je op de accu zetten en schakelt zichzelf automatisch uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Gewoon bij de dealer of bestel bij Louis bijv. doe je zelf wel een plezier en ga niet in je kabelboom knippen! Koop een kant en klare die je direct op de accu aansluit met een schakelaar er tussen of gebruik de optie stekker als je motor die heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@Rubman
Dit is de 3D file voor de houder: https://www.thingiverse.com/thing:4560145/files
De versie met deels open voorkant zou er ook tussen moeten staan. Bracket heb ik ergens in een chat nog een analoge tekening van staan, die kan je denk ik wel verschalen. Bij de Fi 'leunt' de steun wel wat tegen de koppelingskabel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
Waarom wil je die aan @Vrijdag geven? :P

@boe.i, kijken of ik zelf zo ook 6 kg Corona-spek kan kwijtraken. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Señor Sjon schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:41:
@Rubman
Dit is de 3D file voor de houder: https://www.thingiverse.com/thing:4560145/files
De versie met deels open voorkant zou er ook tussen moeten staan. Bracket heb ik ergens in een chat nog een analoge tekening van staan, die kan je denk ik wel verschalen. Bij de Fi 'leunt' de steun wel wat tegen de koppelingskabel.
Ja de gear indicator vind ik totaal niet spannend zelf, gebruik het eigenlijk niet

Ik wil de bracket inzetten voor een voltmeter aan de ene zijde en een setje USB poorten aan de andere zijde 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

noes schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:55:
De stadslichtjes zijn nog witte LED, maar wellicht dat die ook voor geel vervangen gaan worden - deze geven ook af en toe foutmelding, en dan schakelt de motor electronica ze uit. Geel staat misschien wat minder mooi, maar extra afsteken ten opzichte van de automobilsten is nooit verkeerd. Of, indien mogelijk, de knippers als 'usa-lights' laten branden: altijd aan, tenzij knipperlicht gebruikt wordt. Geen idee of dat kan echter. Zou mooie oplossing zijn: niet verblindend, wel opvallend.
Gaaf die Remus uitlaat op de RS, ik had een Akra die uiteraard ook mooi klonk, maar die was toch niet zo mooi. _/-\o_

En op de GT heb ik een module laten installeren die de knipperlichten altijd op 50% laat branden, en 100% bij gebruik uiteraard. Vind het een mooi gezicht en is erg zichtbaar zo. De garage noemde het een "USA dagrijlicht module", koste iets van €50, en die zullen er vast ook voor een oude RT zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZCK8j3P6NzWh0-MK3QIdlCmlxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PngIt69gwdWag0u7pzgikrxG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
De eerder door mij gelinkte lader heeft 2x USB en ertussen zit de voltmeter. 2 in 1 dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOFhHBgq55yShxxG5k0g2OqIFx4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s8ujSzYHYy8Y7muNBmwohVLW.jpg?f=user_large

[ Voor 55% gewijzigd door Señor Sjon op 03-08-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Señor Sjon schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:45:
De eerder door mij gelinkte lader heeft 2x USB en ertussen zit de voltmeter. 2 in 1 dus.
hmm dan wordt de gear indicator wel interessant, dan enkel nog de bracket kopen of maken.

Mocht je die schets/tekening nog hebben dan graag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
mkrmr schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:45:
[...]

Gaaf die Remus uitlaat op de RS, ik had een Akra die uiteraard ook mooi klonk, maar die was toch niet zo mooi. _/-\o_

En op de GT heb ik een module laten installeren die de knipperlichten altijd op 50% laat branden, en 100% bij gebruik uiteraard. Vind het een mooi gezicht en is erg zichtbaar zo. De garage noemde het een "USA dagrijlicht module", koste iets van €50, en die zullen er vast ook voor een oude RT zijn.
Heb het op mijn DL650 mij iets anders opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tn40dxy4XgEtMAWseESTi77oPko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7g43firZyEG84Xtz6PjtStM4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTNVKh_M3wmfc-SD_jpRWl1BU04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCCXJzol9PMLdBxBQjdFKEei.jpg?f=fotoalbum_large

Meer in de richting van het budget van de motorfiets 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

mkrmr schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:45:
[...]

[Afbeelding]
Daar gebruik ik mijn mistbermlichten voor. 8)
Sowieso zou het leuk zijn als ik die verlichting zelf kon instellen, alleen is de ecu nog niet vrij oid dat dat nog niet kan. :P

Staat hem wel erg goed zo!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[Afbeelding]
Hey, die had ik een paar maanden geleden ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLqWqipXbIiPoTmpTF_SlpWYk_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E1LYXsCBnClypa8fE0weca3w.png?f=fotoalbum_large

*O*

Gekocht met zo'n 35K op de teller, dus 20K in 3 jaar gereden.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 03-08-2020 15:00 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
noes schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:39:
[...]

Even bij de dealer langs? Optimate heeft mooie stekkertjes, kan je op de accu zetten en schakelt zichzelf automatisch uit.
Huh? hoe schakelen die automatisch? daar ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Raym09 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:51:
[...]
Importeren gaat niet meer lukken. Op z'n vroegst is er over een maand plaats bij het RDW. Als dat klaar is moet de belastingdienst nog wat doen en dan pas kan ik de kentekenplaat aanvragen. Dan is het midden september.

Een S1000XR uit Duitsland valt ook wel tegen hoor. Voor invoeren moet je ook zeker 1000 euro tellen, waardoor ik het verschil met het buitenland altijd wel vind meevallen.
noes schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:34:
[...]
Dit! En evt ook een R1200GS als je liever allroad hebt, maar de RS lijkt mij het beste. De XR is vrij krap voor de achterpassagier, is eigenlijk meer een hoog-potige sportnaked.

@Thoit wat een acceptable kilometerstand is, is per persoon en motor(blok) erg verschillend. De boxerblokken van BMW staan er bekend om hoge kmstanden aan te kunnen - mijn oude RT draait nog soepeltjes door met 172.500km op de klok. Goed onderhoud is belangrijker, maar helaas weten veel marktplaats shoppers dit niet. Je kan er evt ook voor kiezen een vrij nieuwe maar goed gebruikte RS, GS of RT te shoppen, hoge kmstand maar jong - raak je ook wel weer kwijt, desnoods in onderdelen ;)

Koffers kan je achteraf ook aanschaffen, kost rond de 800 euro voor een nieuwe kofferset (L+R) bij BMW. Tweedehands los weinig te vinden. Je kan ook voor een universeel merk zoals Shad, Givi etc gaan.
Kilometers maak ik mij voor mezelf niet druk om. Onderhoud doe ik zelf, en haal een nieuwe motor meestal uit elkaar en doe de zaken die bij een grote beurt horen. Dan weet ik hoe de motor in elkaar zit, en weet ik dat alles goed zit. de kilometers gaan meer om als je er vanaf wil. Dan krijg je er geen cent meer voor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 14:24

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

CodeCaster schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:59:
[...]

Hey, die had ik een paar maanden geleden ook:

[Afbeelding]

*O*

Gekocht met zo'n 35K op de teller, dus 20K in 3 jaar gereden.
Nou oke dan dit was de derde keer dat ik het op dezelfde fiets zag....
Paar weken geleden op de nieuwe fiets 12345, maar geen foto genomen bij 130km/h :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AoiukCuJvW8RDkg5xW-1kd98Nog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfcSq8Q6UQnE8SjyxBTLatVV.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

kneusteun schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:02:
[...]

Huh? hoe schakelen die automatisch? daar ben ik wel benieuwd naar.
https://tecmate.com/nl/products/o-100/
Bescherming van de voertuigaccu: de USB-uitgang wordt uitgeschakeld wanneer de motor drie uur geleden is gestopt of de accu voor minder dan 50% geladen is.

Deze zie ik binnenkort wel op mijn fiets zitten:
https://www.acculaders.nl...ate-usb-oplader-o108.html
Heeft genoeg lengte en kan ik makkelijk wegwerken. Hoef ik enkel nog een kortUSB/lightning kabeltje te hebben (in het zwart natuurlijk, stel je voor! :+ ), liefts met een kort krulsnoertje.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 18:18
Net terug van de motorrit waar ik het vorige week over had. 2000km in een week tijd, 300-400 km per dag, leuke dingen gezien en lekker gereden.

Ik was wel heel erg blij met mijn nieuwe comfortzadel, scheelde een hele hoop met het rijden! Bagage ging wel ontzettend goed.

Zal ik mezelf dan toch maar in de topicstart neerzetten? :-)

Nu bezig met mijn 'nieuwe' gear opzoeken. Afgelopen tour erg ongelukkig een rotonde gepakt, waarna mijn oude starterlaars zijn neus losraakte. Toen maar in Aachen bij FC-Moto een nieuwe, fatsoenlijke set laarzen gekocht.
Ik rijd nu nog met pak+helm van toen ik ging lessen in 2014. Inmiddels is er wel het een en ander veranderd, waaronder mijn voorkeur en motorstijl. Vandaar dat ik nu meer op zoek ga naar een zand/wit kleurige adventure stijl, in plaats van mijn huidige zwarte raceroutfit.

Huidige target(s):
Helm: Scorpion ADX-1 (Battleflage, voorkeur)
Pak: A-Merk adventure, geen voorkeur, wel aansluitend pak+broek

Scorpions zijn wat moeilijk te krijgen momenteel, ik weet niet of dat door Corona komt of door een nieuwe stijl voor 2020/2021, maar daar gaan we vast achterkomen als ik ga zoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 15:03
Ik heb misschien nog een aliexpress ronde unit liggen met dubbele USB port en volt meter. Zijn meer bedoeld om door een kap heen te plaatsen. Als je interesse hebt stuur even een DM dan kan ik die eens opzoeken zodra ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Crazy-Al Ik heb een grijs adventure-achtig pak van Büse. En je ziet er _alles_ op. Rondom de onderbenen zie je ook nog wel wat vettige vegen. Remstof, olie, opspattende troep, noem maar op.
Ondanks dat het pak gewoon wordt gewassen: zo ziet het er dus niet meer uit. Mij boeit dat niet, maar ik wil het je wel meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ik ben hier ook heel bewust voor een zwart ipv wit/grijs pak gegaan, ondanks dat ik de lichte variant mooier vind. De zwarte blijft echter gewoon zwart, zo'n wit/grijs pak word zeker met dagelijks woonwerkverkeer door weer & wind erg snel zichtbaar vies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Iemand ervaring met motea.com?
Ik ben alweer genezen, ik zoek wel iets waar ik wat meer vertrouwen in heb.
https://www.trustpilot.com/review/motea.com

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSJerra
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-09 09:22
Wat vinden we hier ondertussen van de voor "motorrijders" afgesloten wegen.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@FSJerra waardeloos natuurlijk. Selectieve afsluitingen zijn voor geen enkele groep nuttig. Ik zie liever actieve controles op geluid / te hard / asociaal rijden voor elk soort weggebruiker. Zo haal je daadwerkelijk de rotte appels eruit, in plaats van dat een complete groep opeens buitengesloten word. Maarja, dat kost een stuk meer geld & mankracht dan een paar bordjes in de berm prakken... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Chakotay schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:43:
@FSJerra waardeloos natuurlijk. Selectieve afsluitingen zijn voor geen enkele groep nuttig. Ik zie liever actieve controles op geluid / te hard / asociaal rijden voor elk soort weggebruiker. Zo haal je daadwerkelijk de rotte appels eruit, in plaats van dat een complete groep opeens buitengesloten word. Maarja, dat kost een stuk meer geld & mankracht dan een paar bordjes in de berm prakken... :/
Ik snap het wel. Waarom zou je daar veel geld in steken als samenleving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

FSJerra schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:39:
Hier in de omgeving geen last van..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

418O2 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

Ik snap het wel. Waarom zou je daar veel geld in steken als samenleving?
Omdat ze niet alleen op die weggetjes overlast geven? Waarom mogen ze wel op doorgaande wegen en in dorp en stad herrie maken maar niet op dijkweggetjes?

Handhaving lost dat wel op :)

Maar goed voor die discussie kun je hier ondertussen ook de zoekfunctie gebruiken @FSJerra

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

Denk dat de quadrijders het geweldig vinden :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Vrijdag schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:53:
[...]

Denk dat de quadrijders het geweldig vinden :P
Ik hoop dat een hoop Akra-Quad en Akra-Scoot (zonder db-kilers natuurlijk) los gaan, en een trosje drift-cars ook nu er minder verkeer zal zijn >:)

Flinke file op de ring Amsterdam terwijl ik in koekblik zit. Dan komen de motoren lekker langs natuurlijk maar als je dan zie hoe sommige filteren dan verbaast het me dat er geen schade gereden wordt. Met koffers slalommen (of was het onbalans?) en/of doorgassen alsof ze een pipeline aan het surfen zijn als het fileverkeer weer gewoon rijd.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
botoo schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:10:
[...]

Flinke file op de ring Amsterdam terwijl ik in koekblik zit. Dan komen de motoren lekker langs natuurlijk maar als je dan zie hoe sommige filteren dan verbaast het me dat er geen schade gereden wordt. Met koffers slalommen (of was het onbalans?) en/of doorgassen alsof ze een pipeline aan het surfen zijn als het fileverkeer weer gewoon rijd.
Dat is helaas overal, tokkiegedrag in de zomer is het ergst.. ik woon in een flat aan een 1baans 50 weg. En zie dus regelmatig motorrijders die op die 1baans weg auto's inhalen als het verkeerslicht bij de busbaan op rood gaat. :F

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Achterlijk, maar vind het niet erg, pak de auto wel, dakje open en lekker sturen. Geen last van trage motorrijders en de politie controleert er toch niet :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@xos dat soort motorverboden zijn voor mij ook alleen maar reden om op die wegen extra met de oude Alfa Spider te gaan rijden inderdaad.... En die maakt zowat meer geluid dan mijn motoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
xos schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:06:
[...]

Achterlijk, maar vind het niet erg, pak de auto wel, dakje open en lekker sturen. Geen last van trage motorrijders en de politie controleert er toch niet :D.
Jij hebt dan ook meer leuk speelgoed in de garage staan :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:21:
Ik ben hier ook heel bewust voor een zwart ipv wit/grijs pak gegaan, ondanks dat ik de lichte variant mooier vind. De zwarte blijft echter gewoon zwart, zo'n wit/grijs pak word zeker met dagelijks woonwerkverkeer door weer & wind erg snel zichtbaar vies...
Ach mijn witte versie wordt al aardig grijs :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
noes schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:33:
[...]

Ziet eruit als een mooie route, je rijdt voor mn huis langs (in Bergambacht). Zwaai je dan ff? :9

[...]
Doe ik! Handjes van 't stuur in Bergambacht :P
Paar verbeteringen: zou dat stukje Waddinxveen lekker laten voor wat het is, en de N457 -> N207 pakken. Je bent ruim voor het verbod van de dijk, dus daar zit je goed.
Top, heb 'm aangepast. Dus eigenlijk gewoon afrit 10 op de A12 pakken en dan richting de sluizen?
Members only: kurviger
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Vanochtend voor 't eerst woon-werk gereden, was lekker rustig!
Note to self: als het 's middags warm is, hoeft het 's ochtends niet warm te zijn :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Inperiosus op 04-08-2020 07:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 21-09 18:09
Onze 'Itchy Boots' heeft een andere motor gekocht een Honda CB500X Adventure ( '15 ).

Dit ; YouTube: New Motorcycle NAME revealed!

Verstandinge keus van haar ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-u-v8o1x6dVqexB89Pebe3uPlj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCZcvAOu4F3RmC7rZl5Yf8vC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 09-08-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijk860
noes schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:33:
[...]

Zit er goed onder, bouwkwaliteit lijkt helemaal in orde. Ik heb m nog niet lang, dus hoe hij zich in de toekomst houdt (corrosie bijv) moeten we nog meemaken. Geluid is gaaf, maar niet too much. Kan je evt filmpje sturen als je wil.
Als je dat wilt doen, graag. Voor mijn KTM is die Remus slip on redelijk prijzig dus ben oprecht benieuwd hoe het klinkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

spijk860 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:51:
[...]

Als je dat wilt doen, graag. Voor mijn KTM is die Remus slip on redelijk prijzig dus ben oprecht benieuwd hoe het klinkt.
Let wel op, de Remus zal een E Keur hebben en dan mag je ook ermee naar het buitenland. :) Anders heb je in Duitsland een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 17:07

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Vandaag ben ik vroeg naar kantoor in Rotterdam gereden, waarvan ongeveer 1/3 van mijn totale 40 kilometer binnendoor. Er zaten nog wat vochtige plekken op de wegen; het is niet nat, maar het is nog niet helemaal droog en de mist/dauw van vanmorgen speelt misschien ook nog wel mee (maar wat een mooi gezicht om dan in de midde of nowhere te kunnen rijden! Had ik tóch dat fotomomentje maar even gepakt).
Ik merk alleen dat ik een stuk voorzichtiger ga rijden. Nog steeds verantwoord en niet onzeker of langzaam, maar wel randje niet-helemaal-ontspannen. Dat terwijl ik een paar andere rijders tegenkom die (durven te) rijden alsof er niets aan de hand is, wetende dat ook de ene type motor de andere niet is. In mijn hoofd zit toch een stemmetje dat zegt dat het wegdek nog koud is en de natte plekken daardoor misschien nog onevenredig glad zijn. Onervarenheid speelt daarin ook nog een rol.

Dus de vraag van de dag: hoe rijden jullie op wegdekken als vanmorgen? Wat kan zo'n motor nou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijk860
Joopieboy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:57:
[...]

Let wel op, de Remus zal een E Keur hebben en dan mag je ook ermee naar het buitenland. :) Anders heb je in Duitsland een probleem.
Duitsland heb ik (nog) niet op de planning staan maar de Ardennen wel. Dat de uitlaat een E-keur heeft is mooi meegenomen. Als het geluid zonder DB-killer meevalt zal ik die wellicht wel er uit halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

spijk860 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:01:
[...]

Duitsland heb ik (nog) niet op de planning staan maar de Ardennen wel. Dat de uitlaat een E-keur heeft is mooi meegenomen. Als het geluid zonder DB-killer meevalt zal ik die wellicht wel er uit halen.
Voor dit soort zaken hoop ik dat ze alleen maar meer en strenger gaan controleren. :)

@Bastiaan met vochtigheid doe ik ook vanzelf wel een tandje terug hoor, maar zoals vanochtend kun je prima doorrijden. Temperatuur is goed genoeg.

Is meer bij echte regen dat het glad kan worden, er olie en rubberdeeltjes naar boven toe komen of een sppor diesel ineens erg vervelend kan worden. :+ Dan gaat bij mij het gas er ook wel vanaf hoor, zeker met die betonnen rotondes hier in de buurt. Geen lolletje met de motor. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Joopieboy op 04-08-2020 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 21-09 00:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nou dat actie-bord past er wel bij. -O-
Hopen dat het goed afloopt voor de bestuurder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thoit
Bastiaan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:00:
Vandaag ben ik vroeg naar kantoor in Rotterdam gereden, waarvan ongeveer 1/3 van mijn totale 40 kilometer binnendoor. Er zaten nog wat vochtige plekken op de wegen; het is niet nat, maar het is nog niet helemaal droog en de mist/dauw van vanmorgen speelt misschien ook nog wel mee (maar wat een mooi gezicht om dan in de midde of nowhere te kunnen rijden! Had ik tóch dat fotomomentje maar even gepakt).
Ik merk alleen dat ik een stuk voorzichtiger ga rijden. Nog steeds verantwoord en niet onzeker of langzaam, maar wel randje niet-helemaal-ontspannen. Dat terwijl ik een paar andere rijders tegenkom die (durven te) rijden alsof er niets aan de hand is, wetende dat ook de ene type motor de andere niet is. In mijn hoofd zit toch een stemmetje dat zegt dat het wegdek nog koud is en de natte plekken daardoor misschien nog onevenredig glad zijn. Onervarenheid speelt daarin ook nog een rol.

Dus de vraag van de dag: hoe rijden jullie op wegdekken als vanmorgen? Wat kan zo'n motor nou hebben?
De motor kan heel veel hebben, de banden ook :> Heb ooit de Supermoto training gedaan waarbij we met slicks op een zeiknatte baan hebben gereden. Het verbaasde mij echt hoeveel grip ik daar nog mee had. Als mensen gewoon doorrijden als normaal hoeft niet altijd te betekenen dat het ook echt kan. Zou zomaar kunnen zijn dat diegene 2 bochten later gras is gaan maaien.

Maar met regen rijden is vooral veel oefenen, ga het niet overdrijven. Als jij je niet prettig voelt bij een bepaalde snelheid dan neem simpelweg gas terug. Je kan uiteraard wel altijd voorzichtig proberen om een klein beetje platter te gaan waardoor je zelf mee vertrouwen krijgt. Óf kijk of er trainingen zijn waarbij je oefent op een natte baan.
[...]

Houd de DB killer er a.u.b. in! Motorrijders liggen vooral dit jaar al enorm onder het vergrootglas door geluidsoverlast. Als er dan nog steeds mensen zonder DB killer gaan rijden geef je de mensen alleen nog maar meer voer.

Ik ben momenteel voor een nieuwe motor aan het kijken en heb het liefst de originele demper erop. Dat is niet altijd het mooiste, maar ik rijd veel in Duitsland waardoor het mogelijk gezeur zal verminderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Om de uitlaten-discussie maar weer aan te slingeren. :)

Ik vind een lekker geluid van een motor gewoon mooi, maar als ik op een motor rijd, dan rijd ik voor de omgeving en het lekkere weer - niet omdat mijn uitlaat de nodige dB's maakt.
Thoit schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:19:
[...]

Houd de DB killer er a.u.b. in! Motorrijders liggen vooral dit jaar al enorm onder het vergrootglas door geluidsoverlast. Als er dan nog steeds mensen zonder DB killer gaan rijden geef je de mensen alleen nog maar meer voer.
[...]
Dit dus. :Y

[ Voor 43% gewijzigd door Jolke op 04-08-2020 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Jolke schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:29:
Om de uitlaten-discussie maar weer aan te slingeren. :)

Ik vind een lekker geluid van een motor gewoon mooi, maar als ik op een motor rijd, dan rijd ik voor de omgeving en het lekkere weer - niet omdat mijn uitlaat de nodige dB's maakt.
Het geluid vind ik ook prachtig, als ik in de tuin zit en de motoren langs hoor rijden over de hoofdweg kan ik daar van genieten :9 Maar als je op de motor zit hoor je het motorgeluid op een gegeven moment toch amper door de wind. Tijdje terug nog met o.a. @timmie271 in de eifel gereden en ik was benieuwd hoe zijn motor klonk. Na een dag er achter gereden te hebben weet ik het nog steeds niet 8)7 Terwijl zijn motor volgens mij niet is toegestaan in Oostenrijk momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Thoit schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:34:
[...]

Het geluid vind ik ook prachtig, als ik in de tuin zit en de motoren langs hoor rijden over de hoofdweg kan ik daar van genieten :9 Maar als je op de motor zit hoor je het motorgeluid op een gegeven moment toch amper door de wind. Tijdje terug nog met o.a. @timmie271 in de eifel gereden en ik was benieuwd hoe zijn motor klonk. Na een dag er achter gereden te hebben weet ik het nog steeds niet 8)7 Terwijl zijn motor volgens mij niet is toegestaan in Oostenrijk momenteel.
@NLDViane hoorde die van mij ook totaal niet waar ik die van hem soms nog wel hoor. En yups ik mag officieel Oostenrijk niet in met de mijne op papier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 21:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zie die bordjes nooit O-) Misschien moet ik maar een keer een nieuwe bril ofzo.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

timmie271 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:48:
[...]
@NLDViane hoorde die van mij ook totaal niet waar ik die van hem soms nog wel hoor. En yups ik mag officieel Oostenrijk niet in met de mijne op papier 8)7
"Das habe ich nicht gewust, Herr Polizist" Met zo'n eerlijk mogelijk gezicht 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
mphilipp schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:59:
[...]

"Das habe ich nicht gewust, Herr Polizist" Met zo'n eerlijk mogelijk gezicht 8)
Ik val toch niet op tussen all die GS motorrijders gelukkig. Die dingen maken op papier minder herrie dan de mijne, maar in het echt maken ze meer herrie _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dat in Duitsland is wel een gedeelte bangmakerij heb ik het idee.
Bij de KTM dealer in de Eifel zeiden ze ook wel ook wel dat waneer je een E-keur hebt komt het allemaal wel goed.
Ook blijkbaar genoeg Duitsers die zonder dempers rijden etc.
En ik rij eigenlijk grotendeels wel in Duitsland en nog nooit iets gehoord van een agent terwijl ik ze genoeg tegenkom.

Wil niet zeggen dat je nergens rekening mee hoeft te houden, maar als je dus gewoon netjes een E-keur hebt en een DB killer erin zit zal het wel loslopen.

Maar inderdaad een mooi geluid is wat anders dan een luid geluid in mijn ogen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:03:
Dat in Duitsland is wel een gedeelte bangmakerij heb ik het idee.
Bij de KTM dealer in de Eifel zeiden ze ook wel ook wel dat waneer je een E-keur hebt komt het allemaal wel goed.
Ook blijkbaar genoeg Duitsers die zonder dempers rijden etc.
Klopt. Ik keek daar nog van op inderdaad. Ik denk dat ze af en toe van die acties hebben op bepaalde momenten wanneer ze weten dat het druk is met motorrijders uit Nederland bijvoorbeeld. Net als onze eigen pliesie die alleen tijdens de TT motoren controleert. Verder doen ze 0,0 aan handhaving. Zoveel motoren rijden rond met foute verlichting en foute uitlaten.

Tsja...en mooi geluid. Het is net als een slechte grap: jij kunt er om lachen, maar als je de enige bent, is het niet leuk meer, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Inperiosus schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:40:
[...]

Doe ik! Handjes van 't stuur in Bergambacht :P

[...]

Top, heb 'm aangepast. Dus eigenlijk gewoon afrit 10 op de A12 pakken en dan richting de sluizen?

[...]
Ja ziet er goed uit zo! Eventueel kan je bij de T splitsing van de N457 ook naar links gaan (richting Moordrecht), dan rij je nog een klein stukje ijsseldijk aan de noordkant.

edit: wat jij rijd je? Dan kan ik terugzwaaien :Y
[...]

Mijn killer zit vastgelast (ivm Euro5), maar dan nog zou ik m er niet uithalen. Waarom meer geluid maken dan nodig? Het klinkt al mooi vol mét de killer, denk dat ie zonder echt teveel herrie maakt.

Hier filmpje van mijn uitlaat ter impressie:
[Video: https://onedrive.live.com/embed?cid=0CDFCF4BFA0FA901&resid=CDFCF4BFA0FA901%21275018&authkey=AMNtn6f2Gcz3zls]

Is in de garage opgenomen met een smartphone, dus verre van profi :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Bastiaan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:00:

heb zelf altijd geleerd dat je nog 90% grip hebt in de regen.

Let wel, dat is in regen op een schoon wegdek. Ligt er olie of andere gladde meuk kan dat heel rap richting de 0% gaan... been there, done that.. got the scratches to prove it. Ik mocht dus tijdens m'n heropstaplessen vrolijk rotondes gaan pakken in de regen. Ik reed als een compleet overspannen neuroot maar kwam er toen achter dat het eigenlijk gewoon prima gaat.. je rijdt nagenoeg dezelfde lijntjes, misschien iets langzamer maar niet heel veel. Alleen dus niet gaan rijden als het net een lange periode warm is geweest en lichtjes gaat regenen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
mphilipp schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

Ik zie die bordjes nooit O-) Misschien moet ik maar een keer een nieuwe bril ofzo.
Gisteren kwam ik deze tegen:
https://www.google.nl/map...su27pg!2e0!7i16384!8i8192

Zonde, dit is écht een leuk weggetje.
Dan maar met de fiets :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SemperFidelis schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:15:
[...]

Stapeltje brieven onder je buddy bewaren, met adressen midden in die 'uitgezonderd voor bestemmingsverkeer' zones. Dan ben je altijd bestemmingsverkeer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Hier in de buurt staan deze borden. Ik had ze iig nog nooit gezien. Toen we net hierheen verhuisd waren en ik op een mooie zondagochtend aan het rondtuffen was, kon ik dit Herr oom agent niet overtuigen dat ik het bord ècht niet gezien had. Tweede bekeuring ooit met de motor. :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpDBulyDL32yxUFKczZEyrbx6BM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KrAR4WIeNbhx5DngIVaWEYCu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
SemperFidelis schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:15:
[...]

Zo zit er aan de andere kant van Utrecht ook zo'n weggetje, dat bord heb ik regelmatig genegeerd zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:46
@Chakotay Je url van maps doet het niet.

Zou ik met mijn Zero zonder 'herrie' ook niet welkom zijn?

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Maar als ik dat bord goed lees, @SemperFidelis, dan mag je er of voor 6 uur 's ochtends of na 6 uur 's avonds en in het weekend gewoon rijden. Bestemmingsverkeer mag er altijd rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Jolke schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:35:
Maar als ik dat bord goed lees, @SemperFidelis, dan mag je er of voor 6 uur 's ochtends of na 6 uur 's avonds en in het weekend gewoon rijden. Bestemmingsverkeer mag er altijd rijden.
Gewoon rondje om 4 uur 's ochtends doen daar dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SmurfLink schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:12:
[...]
Alleen dus niet gaan rijden als het net een lange periode warm is geweest en lichtjes gaat regenen.
Je ziet dan schuim op de weg. Dat is dus zeep: vet/olie met vuil en water. Je kunt er nog wel rijden, maar met extreme caution. Soms kun je niet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Napsju schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:34:
@Chakotay Je url van maps doet het niet.

Zou ik met mijn Zero zonder 'herrie' ook niet welkom zijn?
Fixed, ik was vergeten om het tussen "" te zetten. Bij deze verboden gaat het om al het gemotoriseerd verkeer, niet specifiek een motorverbod ivm lawaai. Het is een weggetje dat redelijk makkelijk als sluiproute tijdens de spits gebruikt kan worden, daarom de tijdsgebonden verboden.

Zo staat hier vlakbij ook mijn favoriete verkeersbord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isVdROYzBbaNnTgEW7V0JJciJGQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/86pmqk5VVl8aWVpkmGRy6u8i.jpg?f=user_large

:P

[ Voor 22% gewijzigd door Chakotay op 04-08-2020 09:46 ]

Pagina: 1 ... 217 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.