Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 216 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.861 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:32:
[...]
- Op een smalle weg een hoogbejaarde bestuurder inhalen die plaats lijkt te maken. Fout 1: geen duidelijke communicatie tussen de 2 bestuurders. Rimpelsauriër slingerde gewoon wat en had geen idee dat ik er al kilometers achter zat. Ik dacht dat hij mij gezien had en uiterst rechts hield. Fout 2: na een tijdje ongeduldig worden. Ik moest via het gras mijn inhaalactie af maken. Het ging goed, maar ik reken me het wel aan dat het net zo eenvoudig heel fout had kunnen gaan.
Daarom doe ik dat dus echt nooit. In Frankrijk willen automobilisten wel eens binnen hun rijbaan aan de rechterkant gaan rijden zodat jij er langs kunt. Maar tenzij ze een handgebaar maken, neem ik nooit aan dat ze het voor mij doen. Misschien zitten ze te kloten met hun foon of slingeren gewoon wat. Dus ik blijf er als een sufferd achter rijden. 'Maar ik leef nog' zeg ik dan. Ik zei het afgelopen vakantie nog tegen mijn vriendin. Ik vroeg aan haar hoe ze achterop zat, of ik niet te hard of te langzaam ging naar haar idee. Ze zei dat het allemaal prima was en dat ze vertrouwen had in mijn rijkunsten. Toen merkte ik op dat ik, zeker met passagier, voorzichtig ben. Zo kunnen we na afloop over de rit praten ipv een gesprek met de chirurg of ze mijn been nog kunnen behouden... :X Beetje dramatisch natuurlijk, maar zo zit ik er wel in. Gewoon lekker genieten. Scheuren doe ik wel op een circuit. De openbare weg is daar gewoon niet geschikt voor.

En btw petje af voor de zelfreflectie. De meesten komen niet verder dan een smoesje. Maar meestal is er wel iets in je rijgedrag of stijl dat je anders kunt doen dat de situatie had voorkomen of minder gevaarlijk gemaakt. En zolang je in ieder geval tegen jezelf eerlijk bent over wat je 'fout' deed, is het een leer-ervaring en was het tenminste ergens goed voor.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mkrmr schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:56:
[...]
Alleen het circuit op zie ik niet zo zitten, zeker niet met mijn "wegversperring". ;)
Ik vond het met de GSA wel erg leerzaam moet ik zeggen. Dat wil zeggen: het eerste deel op het Mickey Mouse circuit (junior track). Later gingen we naar de MotoGP baan en dan is het wel even schrikken. Je bent net met de steppies aan de grond gegaan op het kleine baantje, maar steppies aan de grond op het MotoGP circuit lukt je alleen als je 160 die bocht in knalt bij wijze van spreken. En dat durf je dan weer net niet... :+
Er is een 'advanced' training waar je de hele dag op het MotoGP circuit zit en dan steeds opbouwt en met voorrijder en later zonder voorrijder (of hij gaat na 2 rondjes weg). Lijkt mij ook wel leuk om een keer te doen, ook met de wegversperring. Tof toch om volop die bochten uit te accelereren met die 160pk...wil ik wel iemand hebben die het filmt. Het geluid lijkt mij wel super. Janken met die bak! 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39

4x2

lộn xộn quá

Jee, weer wat verder gekomen. Nu nog veel verder komen met afstellen enzo :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

_Apache_

For life.

Volgende beurt word iets duurder voor de FJR1300..
Er mogen twee nieuwe remschijven op, en de nokkenas ketting spanner lijkt versleten.

Schijven zijn echt op (net aan 4mm). De naks word nog nagekeken. Maar ik verwacht dat die wel op is na 170d km.

* _Apache_ pakt een hamer en gaat op zoek naar het spaarvarken.. -O-

[ Voor 21% gewijzigd door _Apache_ op 30-07-2020 19:15 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:15

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gisteren de bike naar de monteur gebracht. Kon eindelijk weer beetje rijden (hoewel mijn hand na bijna 4 maanden nog steeds niet helemaal de oude is - tendonosis/tendonitis is geen pretje). Gaat een mooi maar duur grapje worden:
  • Grote beurt
  • Montage van zadeltassen
  • Montage van LED koplamp
  • Nieuwe handvaten
  • Sissybar, battery cover en zekering cover schuren en opnieuw coaten
  • Nieuwe voorband
  • Montage van pullback risers
  • Montage van USB kabel/wireless phone charger
  • Roestbehandeling (ik ga hem nooit meer in de late lente/zomer onder een hoes zetten :( )
Als het goed is krijg ik hem binnen 2 weken terug, en heb dan gelijk een rit naar Nederland gepland staan :) Wilde eigenlijk volgend weekend naar Polen, maar dat gaat helaas niet. Nuja, ik heb nog 2 ritten naar NL gepland staan dus kan nog wel wat kilometers maken deze zomer. Heb nu al zin om op mijn "nieuwe" motor te rijden oOo

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Zo, toch nog even een rondje met de Ducati gereden net. Lekker rustig op de weg zo vlak voor het donder word, en het dunt ook de muggenpopulatie weer een beetje uit :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 14:24

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

_Apache_ schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:47:
Volgende beurt word iets duurder voor de FJR1300..
Er mogen twee nieuwe remschijven op, en de nokkenas ketting spanner lijkt versleten.

Schijven zijn echt op (net aan 4mm). De naks word nog nagekeken. Maar ik verwacht dat die wel op is na 170d km.

* _Apache_ pakt een hamer en gaat op zoek naar het spaarvarken.. -O-
Moet die nokkenasketting niet gewoon iedere 150d km vervangen worden? Kon het niet zo snel in het boekje vinden, maar bij de FJ1200 die ik had moest dat wel (net voordat ik dat voor de 2de keer wilde/moest doen toch maar weggedaan >:) )
Geleiders enz zal dan ook wel vervangen moeten worden.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
Afgelopen dinsdag de Gladius opgehaald! *O* de foto volgt nog.

Woensdagavond gelijk een rondje van zo'n 150 km gemaakt over N-wegen, dijkjes en kleine weggetjes. Het was een prachtige avond en ik heb zo ongeveer de hele avond een glimlach op m'n gezicht gehad. Echt onvoorstelbaar hoe gemakkelijk je ermee wegrijdt (letterlijk en figuurlijk :P).

Gisteravond testritjes gemaakt op een aantal motoren voor vriendinlief. Ze zit nu nog in dubio tussen de Street Triple 675 en de SV650, maar ik heb zo'n vermoeden dat het de Suzuki wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Inperiosus op 31-07-2020 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

De SV650x vind ik gaaf :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
SV650X inderdaad, rete betrouwbaar blok en het rijd nog lekker ook (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Die sv650 is toch echt een heel andere fiets dan de street triple?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14
418O2 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:18:
Die sv650 is toch echt een heel andere fiets dan de street triple?
Ja dat dacht ik ook :? Als het alleen om die twee ging, dan had ik gekozen voor de Street Triple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
Ja, en?

Er zijn meerdere redenen om voor een motor te kiezen. Bijvoorbeeld of je er goed op past, of je je er ook bij het manouvreren prettig bij voelt, of de motor lichter is, of wendbaarder.

Ik vind een hoop motoren mooi, maar het grootste deel daarvan valt voor mij af omdat ik er niet lekker op pas. Dan laat ik die dus gewoon staan. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Zoekt iemand nog een leuke circuitfiets? KTM heeft 2 RC16's te koop gezet :9~

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zit al een tijdje te kijken war en hoe ik een USB poort en voltmeter in mijn Viffer ga bouwen.
Kom ik via via dit ding tegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F57JmH7uq4u6m6eFv0tprOGUu20=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r35p7EtZkfYuDayUlIm8QeSG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTXPVgNIcbvafyrH0vBtPlvj0z4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LwvAJKO3f0MeelDL3bhgGoBA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7iuUJUvYWeqlFFUU2bn7_ntIbg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFiUrBdG6KEtSwmTExjtw6oZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Super strakke oplossing imho moet alleen vanuit de UK hier naartoe komen.

Ik kan wel eventjes wachten gelukkig, mochten er meer mensen die hier een VFR hebben en interesse hebben laat het even weten dan kan ik er gewoon meer bestellen. Het is gemaakt voor de VTEC maar past op elke VFR met HISS en zelfde maat kroonplaat als de VTEC dus ook de FI varianten vanaf 1999/2000

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

Pagman schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:01:
[...]

SV650X inderdaad, rete betrouwbaar blok en het rijd nog lekker ook (y)
Ik wil eigenlijk nog wel eens een proefrit er op doen. Lijkt me een fijne fiets om te rijden. Heb er op de beurs wel op gezeten en dat zat voor mij prima. Niet te hoog, goede zitpositie en ook belangrijk: ik vind 'm er ook stoer uit zien :9

Enige wat ie nog nodig heeft is een korte plaathouder, bar ends en bochtenwrap. En misschien een andere demper, carbon zal m wel goed staan.

Afbeeldingslocatie: https://riders.drivemag.com/wp-content/uploads/default/0001/59/sv-2-2000-large.webp

Zo ziet ie er ook wel gaaf uit eigenlijk 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 31-07-2020 09:11 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
toffe poserbike ja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Rubman schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:50:
Zit al een tijdje te kijken war en hoe ik een USB poort en voltmeter in mijn Viffer ga bouwen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik kan wel eventjes wachten gelukkig, mochten er meer mensen die hier een VFR hebben en interesse hebben laat het even weten dan kan ik er gewoon meer bestellen. Het is gemaakt voor de VTEC maar past op elke VFR met HISS en zelfde maat kroonplaat als de VTEC dus ook de FI varianten vanaf 1999/2000
Heb zelf zo'n ding in de buddy verstopt. Daar zit mijn accessoire stekker namelijk :)

De witte (van de motor is zwart) stekker links is een affabriek accesoire stekker. Deze is al contactgeschakeld en zit al een zekering achter :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKF-ul73u5qhKoMf8pkPyegJ944=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rud8IgDdEYgAlilCEdKmLoc.jpg?f=fotoalbum_large

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@timmie271 Stoere motorslippers! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Rubman schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:50:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik vind het een mooie oplossing, maar zelf hoef ik het niet te hebben. Wel ben ik erg benieuwd naar de schermpjes van de VFR op de derde foto. Bij mij zijn ze standaard en ik vind dit veel mooier. Heb jij enig idee hoe dat aangepast is?

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Zo, m'n 790 is nu eindelijk "af" de velgstickers zitten erop :) die zouden eigenlijk bij aflevering al geplakt worden maar dat ging om wat voor reden dan niet.
Als leenmotor kreeg ik een Z400 mee.. 1.96m en dan een Z400 ik had het gevoel dat m'n benen in m'n nek zaten :D
Ik was blij dat ik weer op m'n eigen brommer kon stappen, 400cc voelt toch gewoon als een opgevoerde brommer.
Met veel moeite tijdens het invoegen naar de 100km/h... enige voordeel: ding is erg licht en dus erg wendbaar :D

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
De SV650 is inderdaad compleet anders dan de Street Triple, en daar kwamen we gisteravond allebei achter. Ik vond de Street Triple ook erg lekker sturen, maar op de een of andere manier is m'n hart in zeer korte tijd verkocht aan hoe een V-twin klinkt en rijdt.

We kregen een SV650x mee, en ik vind hem zelf ook mooier dan de gewone SV650. M'n vriendin is nog in dubio wat ze liever heeft...

Het gevoel dat mijn vriendin kreeg in de eerste bochten op de Street Triple kreeg was dat ze "op ijs" rijdt. Kan me er zelf niet echt in vinden, maar het lijkt me voor iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ik begin nu echt goed bang te worden.
Dinsdag de motor weg gebracht naar de garage, nog geen twee uur nadat ik weer thuis was werd ik al gebeld.
"De radiator is lek". Deze moest dus ook worden vervangen. Vanaf die tijd heeft de telefoon nog niet weer gerinkeld.

De motor is naar de garage gegaan voor het volgende;
- De grote beurt (30k km, inclusief kleppen controleren/stellen)
- nieuwe banden ( Anakee Adventure)
- nieuwe kettingset
- nieuwe radiator ( niet gepland)

Met een km stand van 2956x ingeleverd bij de garage. de laatste 500 km begon hij erg rauw te lopen, en lastiger te starten. Dit lijkt echter niet vanuit de accu te komen. 2000 km terug begonnen de backfires ook al iets meer aanwezig te worden. Van 1 zelfs het gevoel gehad dat er iemand met hoge snelheid de koffers er af had gereden, of er met een vuurwapen was geschoten. Oftewel een goede piep in de oren ondanks de oordoppen.

Ik hoop dat dit allemaal enkel met de bougies te maken heeft.
Tijdens het telefoontje van de radiator gaven ze in ieder geval al wel aan dat de rest er gewoon goed uit zag. wiellagers / balhoofd was nog goed.

Dit gaat echt pijn doen in de portemonnee, maar dan is het praktisch weer een nieuwe motor, en kan ik weer 30k rijden, en na 15k enkel even nieuwe olie er op. en ergens een keer een bandensetje.

edit:
net even gebeld met de garage, ze zijn hem aan het opbouwen. Kleppen moesten echt hoognodig gesteld worden. Bij ophalen maar eens de toleranties navragen en wat er gesteld moest worden. Maar op de manier dat hij het zei aan de telefoon... Hoognodig kwam er erg krachtig uit.

Vanavond dus weer lekker op mijn eigen motor rijden!

[ Voor 11% gewijzigd door Patrock op 31-07-2020 11:27 . Reden: update met info uit garage ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Inperiosus schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:53:
De SV650 is inderdaad compleet anders dan de Street Triple, en daar kwamen we gisteravond allebei achter. Ik vond de Street Triple ook erg lekker sturen, maar op de een of andere manier is m'n hart in zeer korte tijd verkocht aan hoe een V-twin klinkt en rijdt.

We kregen een SV650x mee, en ik vind hem zelf ook mooier dan de gewone SV650. M'n vriendin is nog in dubio wat ze liever heeft...

Het gevoel dat mijn vriendin kreeg in de eerste bochten op de Street Triple kreeg was dat ze "op ijs" rijdt. Kan me er zelf niet echt in vinden, maar het lijkt me voor iedereen anders.
Toevallig heb ik een paar weken terug een paar honderd kilometer op een 2018 Street Triple 765 gereden, maar persoonlijk vind ik het motorkarakter van de SV650S die we zelf in de schuur hebben staan gewoon leuker. Ja de Striple 765 stuurde (echt) heel goed, maar ik vond het motorblok maar weinig spannend. Daarnaast kon ik er niet langer dan 100 km op zitten zonder ontzettende zadelpijn te krijgen :X

Edit: Wat betreft het gevoel van op ijs rijden, ik weet niet hoe ver jullie qua lichaamsgewicht uit elkaar zitten, maar het zou natuurlijk kunnen dat ze bijvoorbeeld te licht is en daardoor de vering te stijf was ingesteld voor haar.

[ Voor 9% gewijzigd door UTwizard op 31-07-2020 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Waait ook heerlijk door 8) alleen even opletten waar je de schakelpook hebt zitten. Je voelt het best wel als je opschakelt met alleen je voet zonder slipper ertussen :P

uiteraard niet met slippers gereden oid :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

timmie271 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Waait ook heerlijk door 8) alleen even opletten waar je de schakelpook hebt zitten. Je voelt het best wel als je opschakelt met alleen je voet zonder slipper ertussen :P

uiteraard niet met slippers gereden oid :+
Gewoon met blote voeten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Patrock schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:41:
[...]

Gewoon met blote voeten :)
Vind het met normale schoenen al vreemd voelen :X

En nu ik tegenwoordig alleen nog met laarzen rij zijn zelfs motorschoenen irritant geworden :P

Edit: een beetje naar mijn zielige motor kijken afgelopen dinsdag :N

[ Voor 10% gewijzigd door timmie271 op 31-07-2020 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

timmie271 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:42:
[...]
Edit: een beetje naar mijn zielige motor kijken afgelopen dinsdag :N
Vandaag weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
:o :o

Hopelijk met 2 weken niet meer (ook voor jou niet overigens :+) eind volgende week verwacht ik de onderdelen binnen te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
UTwizard schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:32:
[...]

Edit: Wat betreft het gevoel van op ijs rijden, ik weet niet hoe ver jullie qua lichaamsgewicht uit elkaar zitten, maar het zou natuurlijk kunnen dat ze bijvoorbeeld te licht is en daardoor de vering te stijf was ingesteld voor haar.
Nee we verschillen zo'n 3-4 kg, dus daar zal het niet aan hebben gelegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

timmie271 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:46:
[...]

:o :o

Hopelijk met 2 weken niet meer (ook voor jou niet overigens :+) eind volgende week verwacht ik de onderdelen binnen te krijgen :)
Hier heb ik even wat gemist?
Was je weer aan het oefenen voor grasmaaier? of gewoon necessary updates

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

@Rubman hij heeft het merk Honda weer trots gedaan door wat gras te pakken.

timmie271 in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Wow, duidelijk ik ben niet actief genoeg want ik zie 2 dingen.

1 er is duidelijk een toer geweest waar ik niet van op de hoogte was.
2 @timmie271 goed te lezen dat je er zelf zo vanaf gekomen bent.

* Rubman moet weer actiever worden.

Maar eerst tijd vinden om de Viffer te voorzien van alle nieuwe onderdelen en vloeistoffen.
Lastig als je eigenlijk niet zonder kan en je niet ff 1 dag vol kan knallen omdat er een kleine ronndkruipt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Rubman schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:30:
Wow, duidelijk ik ben niet actief genoeg want ik zie 2 dingen.

1 er is duidelijk een toer geweest waar ik niet van op de hoogte was.
2 @timmie271 goed te lezen dat je er zelf zo vanaf gekomen bent.

* Rubman moet weer actiever worden.
Motor heeft een scheve neus gekregen van het grasmaaien helaas :|

Maar het gras was dan ook toch echt te hoog :9. Alleen is ie niet gemaakt voor bergjes maaien......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timmie271 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:07:
[...]

Motor heeft een scheve neus gekregen van het grasmaaien helaas :|

Maar het gras was dan ook toch echt te hoog :9. Alleen is ie niet gemaakt voor bergjes maaien......
Note-2-Self: @timmie271 nóóit aannemen als hovenier! 8) >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pagman
Net weer heerlijk gereden, het is echt lekker om na 20:00 te rijden aangezien er niemand op de weg is rond dat tijdstip. Alleen het enige nadeel vandaaag was 35 graden om 20:30 ;(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Xt9ogtt_EvNxzvogZ2-o5eRyks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wlMSMflCrb3qWVAll3dZL9q9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
https://kurv.gr/VHgqU

Vanavond deze route gereden met @Booyaa en een vriend. Was een goede route qua afstand en type wegen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
Vandaag met de 1200 nog beetje 'off road' geweest of moet ik dit off pavement noemen :+
Zijn wel 'wegen' maar geen asfalt de 1ste alleen los grind de 2de alleen gras en grond met hier en daar flinke kuilen.. Er staat wel mooi bordje met 60km zone bij als je erop draait, maar dat ga ik niet doen, tokkel in z'n 2 op het gemakje net iets boven stationair er rustig doorheen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddJM_VM_mJwbic27bE_b1ZMQHGo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4FJWItrKe3trMNthyVAEvPi7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6Lq7Jv5BVrV-jmBvIgULeTH5Kk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a3ooQG1fddagab9hN5ENQUdH.jpg?f=user_large

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

WTF, had gewoon sinds Luxemburg begin vorige maand niet meer om m'n triumph gereden... Dus gistermiddag maar weer eens even gedaan.

Die achterlijke druke overal icm met de hitte... had beter wat anders kunnen gaan doen :')

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
steveman schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:05:
WTF, had gewoon sinds Luxemburg begin vorige maand niet meer om m'n triumph gereden... Dus gistermiddag maar weer eens even gedaan.

Die achterlijke druke overal icm met de hitte... had beter wat anders kunnen gaan doen :')
Tijdens onze rit was er echt weinig verkeer. Nu was dat ook grotendeels door de middle of nowhere, maar toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

mr_zippey schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:56:
Vandaag met de 1200 nog beetje 'off road' geweest of moet ik dit off pavement noemen :+
Zijn wel 'wegen' maar geen asfalt de 1ste alleen los grind de 2de alleen gras en grond met hier en daar flinke kuilen.. Er staat wel mooi bordje met 60km zone bij als je erop draait, maar dat ga ik niet doen, tokkel in z'n 2 op het gemakje net iets boven stationair er rustig doorheen..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je bedoelt onverhard? :Y)

Vandaag even naar Kleve geweest, cadeaubonnen, bougies en wat kleine dingen gehaald bij de Polo.
Op de terugweg getankt in Kranenburg en gelijk de bandjes opgepompt van de RT.

Deze week ook mijn gereedschapset voor de BMW R1200RT-P samengesteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KE9HHvw0meDMfQzO3y2Vhs9F8n8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kF89Q53EJlv1j90zT8QmOAAP.jpg?f=fotoalbum_large
Misschien nog torx 45 en 50 doppen erbij halen, missen er nog dingen?

[ Voor 16% gewijzigd door Grubeater op 01-08-2020 01:18 . Reden: Gereedschapset. ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
Ik weet niet wat je van plan bent, maar een lekke band komt waarschijnlijk vaker voor. Een bandenreparatiesetje dus.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Grubeater een paar boutjes & moeren, tiewraps, bandenspanningsmeter, bandenreparatiesetje & een powerbank met startkabels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Grubeater schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:58:
[...]

Je bedoelt onverhard? :Y)

Vandaag even naar Kleve geweest, cadeaubonnen, bougies en wat kleine dingen gehaald bij de Polo.
Op de terugweg getankt in Kranenburg en gelijk de bandjes opgepompt van de RT.

Deze week ook mijn gereedschapset voor de BMW R1200RT-P samengesteld.
[Afbeelding]
Misschien nog torx 45 en 50 doppen erbij halen, missen er nog dingen?
Een briefje met €20/€50 cash voor als je ooit zonder benzine komt te zitten of bij een tankstation komt waar je niet kunt pinnen 8)7 :D

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Laatst online: 20-09 16:03
@Grubeater ga je jouw'n kleppen stellen onderweg? Dat zou ik doen vòòr je vakantie. Maar dat is mijn idee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Idd, tenzij je off road een wereldreis gaat maken.. vind ik de set wel heel extreem.

Enige wat ik altijd bij me heb is een bandenplaksetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Grubeater volgens mij zie ik ook geen bougiedop, ook wel handig om te hebben als je voor zo'n uitgebreide set gaat. Wat is dat blauwe ding eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Chakotay schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:52:
@Grubeater volgens mij zie ik ook geen bougiedop, ook wel handig om te hebben als je voor zo'n uitgebreide set gaat. Wat is dat blauwe ding eigenlijk?
Bobine trekker.

Ik heb alleen een hoop HT kabelbinders, ducttape en zekeringen bij, als ik het daar niet mee kan repareren dan mag BMW Roadside Assistance het maar oplossen en pak ik wel een vervangende motor/auto die wordt gebracht. Ik wil in de toekomst nog wel een Dynaplug setje erbij doen aangezien de wegenwacht geen motorbanden onderweg wil repareren en altijd afsleept wat niet altijd nodig is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantz
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-05-2021
418O2 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:13:
https://kurv.gr/VHgqU

Vanavond deze route gereden met @Booyaa en een vriend. Was een goede route qua afstand en type wegen.
Leuke rit! Was als mede-Groninger al benieuwd waar jullie langs zouden rijden. Zitten een paar stukken bij die ik nodig weer even moet rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Laatst online: 16-09 00:11
die gozer rijdt wel jaloersmakend goed ;)
Dat doe ik hem in ieder geval niet na

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Laatst online: 21-09 14:24

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Lord_T schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:14:
[...]

die gozer rijdt wel jaloersmakend goed ;)
Dat doe ik hem in ieder geval niet na
Tja hij is ook niet de eerste de beste..... Pol Tarres

Maar wat denk je van deze dame Emma Bristow

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm, hoe krijg ik veilig een koperbuis van 1 meter lang mee op de motor? :+ [/durftevragen]

Rechtop uit m'n rugtas geeft relatief weinig kans op spietsen bij een eventueel ongeval lijkt me. Omhoog vliegt ie de lucht in en omlaag kan 'ie hooguit m'n kont of benen raken. Dan is achterop binden gevaarlijker dunkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@DrivinUCrazy & @Chakotay & @tdw & @Vuikie Bandenreparatiesetje is nog onderweg, dat lange grijze ding helemaal rechts is de bougiesleutel, bandenspanningsmeter ligt nog in de topkoffer van de Alp, tiewraps en duct-tape moet ik nog prepareren. Contant geld is wel handig in landen als Italië, met zo'n boxer kom je nu eenmaal makkelijk bij de kleppen. :+

@Osiris Geen plek om de pijp tegen het frame van de motor vast te zetten of aan het bagagerek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:00

fdees

Trust me I'm an Engineer

Osiris schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:38:
Hmm, hoe krijg ik veilig een koperbuis van 1 meter lang mee op de motor? :+ [/durftevragen]

Rechtop uit m'n rugtas geeft relatief weinig kans op spietsen bij een eventueel ongeval lijkt me. Omhoog vliegt ie de lucht in en omlaag kan 'ie hooguit m'n kont of benen raken. Dan is achterop binden gevaarlijker dunkt me.
Niet, maar hoe ik op een fiets altijd een schoffel meenam is om deze aan het frame in de lengte vast te binden

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 22:33
Goede tip die ik ooit kreeg qua noodset: een rolletje hansaplast/leukoplast tape. Werkt net als ducttape, maar dan handzamer, en ook voor lichamelijke schade te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

1. Bind de koperen buis vast op je motor
2. Rij je motor op een aanhanger
3. Rijd in je auto met aanhanger naar plek van bestemming.

Is de enige optie die je hebt om de buis met de motor te vervoeren? Ik zou het zelf niet doen eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Frantz schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:49:
[...]

Leuke rit! Was als mede-Groninger al benieuwd waar jullie langs zouden rijden. Zitten een paar stukken bij die ik nodig weer even moet rijden. :)
Als je hem een keer wil rijden met gezelschap moet je het maar laten weten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
  • Laatst online: 20-09 16:03
Grubeater schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:58:
@DrivinUCrazy & @Chakotay & @tdw & @Vuikie met zo'n boxer kom je nu eenmaal makkelijk bij de kleppen :+
En dan, omdat je geen momentsleutel hebt, met je ijzeren bout je aluminium cilinderkop dol draait omdat een gemiddelde mens al snel 10nm aandraait ipv. de 8nm die het moet zijn! Midden in Italië 8)7 oOo *O*

@Grubeater ik wil je niet belachelijk maken, maar vind het wel heel grappig, ik hoop dat je daar tegen kan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Vuikie op 01-08-2020 18:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pagman
Grubeater schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:58:
[...]
halen, missen er nog dingen?
ANWB abonnement :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Aan je stuur tiewrappen. Word je motor wel een paar cm breder van maar moet lukken :Y)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Dakdragers meenemen op de motor is ook geen probleem, dus een metertje koperbuis toch ook niet?
sypie in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Grubeater schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:58:
@DrivinUCrazy & @Chakotay & @tdw & @Vuikie Bandenreparatiesetje is nog onderweg, dat lange grijze ding helemaal rechts is de bougiesleutel, bandenspanningsmeter ligt nog in de topkoffer van de Alp, tiewraps en duct-tape moet ik nog prepareren. Contant geld is wel handig in landen als Italië, met zo'n boxer kom je nu eenmaal makkelijk bij de kleppen. :+

@Osiris Geen plek om de pijp tegen het frame van de motor vast te zetten of aan het bagagerek?
Vergeet trouwens niet wat motorolie dan ook mee te nemen als je onderweg de kleppen wil gaan stellen :P. Als je de deksel eraf haalt kan je wel wat olie verliezen namelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
sypie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:16:
[...]

Dakdragers meenemen op de motor is ook geen probleem, dus een metertje koperbuis toch ook niet?
sypie in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Ik heb wel eens een tweepersoons matras meegenomen, moet zeker kunnen! :P

matras mee kan best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Da's een knappe uitdaging bij het filteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@sypie het voelde ook best apart in de bochten :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vorig weekend heb ik afscheid genomen van de grote, toch wel erg lelijk glimmende, fabrieksuitlaat: Heb de Remus Blackhawk gemonteerd (op de R1250RS). Er komt iets meer geluid uit, vooral laag is sterker aanwezig, maar er zit een e-keur op en het is (in mijn ogen oren) niet te hard. Scheelt dat ik een hekel heb aan (nutteloos) stationair, dus zodra ik langer moet stilstaan dan voor een stoplicht gaat de motor uit. Grote voordeel van het extra geluid is dat de motor nu niet alleen qua power maar ook qua geluid erg verslavend is in het middengebied: knalt vooruit met een heerlijk geluid :Y

Plaatje bij het praatje (yes, tijdens golden hour):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdSyUPKo1DtP5sX1cBABvZR_rR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fjg886hZta8VVbGTZUpGtqK8.jpg?f=fotoalbum_large

Meteen ook het enige (!) halogeenlampje vervangen voor LED: die van de kentekenplaatverlichting :+

Ook met de R1200RT nog even een klein klusje gedaan: een gele LED geplaatst als groot licht. Valt zo hopelijk nog meer op in de winter als ik seinen moet, steekt goed af tegen de felwitte LEDs die ik als dimlicht voer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKwW3VXYC1gEpOo60yaoba7MJqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enpeFUmlkXNZ6erPNaz4Z0Pj.jpg?f=fotoalbum_large

De stadslichtjes zijn nog witte LED, maar wellicht dat die ook voor geel vervangen gaan worden - deze geven ook af en toe foutmelding, en dan schakelt de motor electronica ze uit. Geel staat misschien wat minder mooi, maar extra afsteken ten opzichte van de automobilsten is nooit verkeerd. Of, indien mogelijk, de knippers als 'usa-lights' laten branden: altijd aan, tenzij knipperlicht gebruikt wordt. Geen idee of dat kan echter. Zou mooie oplossing zijn: niet verblindend, wel opvallend.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@noes mooie toeter! Maar, motor uitzetten bij het stoplicht, sta je dan niet vooraan? Als ik naar voren gereden ben wil ik altijd bij groen zo snel mogelijk weg zijn, om te voorkomen dat ik de auto's die ik voorbij gereden ben onnodig hinder.

Motor uit doe ik altijd alleen bij spoorwegovergangen en bruggen e.d., als ik zeker weet dat ik daadwerkelijk even stil sta & de tijd heb om hem weer aan te slingeren. Wat dat betreft vind ik stoplichten zoals in .de en .uk ideaal, even het oranje licht bij het rode aan als signaal dat het bijna groen word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:00:
@noes mooie toeter! Maar, motor uitzetten bij het stoplicht, sta je dan niet vooraan? Als ik naar voren gereden ben wil ik altijd bij groen zo snel mogelijk weg zijn, om te voorkomen dat ik de auto's die ik voorbij gereden ben onnodig hinder.

Motor uit doe ik altijd alleen bij spoorwegovergangen en bruggen e.d., als ik zeker weet dat ik daadwerkelijk even stil sta & de tijd heb om hem weer aan te slingeren. Wat dat betreft vind ik stoplichten zoals in .de en .uk ideaal, even het oranje licht bij het rode aan als signaal dat het bijna groen word.
Thanks!

En ja dat bedoelde ik ook: bij stoplichten stationair, maar spoorovergangen, bruggen, pontjes, even de kaart checken, etc... dan gaat ie uit. Precies wat je zegt, bij stoplichten 'dring' ik altijd voor, dus dan blijft ie zeker aan en ben ik als eerste weg. Sowieso heeft het dan ook geen nut qua geluid: de auto's om me heen (vooral diesels) zijn ook niet geruisloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@noes heh, ik kan gewoon niet meer lezen blijkbaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wilde opmerken hoe cool ie hem zo hard naar de grond hoekte op 7:44...

... maar toen ging ie nog even een stukje trial rijden met die unit :D _/-\o_

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Vuikie Momentsleutel kan er ook nog wel bij. B-)
@Pagman KNMV lid en verzekering geeft mij ook Europa dekking.
@cyntax Ik heb valbeugels: Ik leg de motor gewoon op een oor, stel de kleppen, schroef de handel weer dicht. Gooi daarna de motor op het ander oor. :+

Maar een grote beurt doe ik gewoon op het juiste moment, en zeker voor een lange reis.
Op het totale gewicht van de gereedschapset maken die voelers niets uit, maar ik moet maar eens kijken wat ik allemaal ga meenemen uiteindelijk. Het gaat er om dat ik thuis alles heb om te sleutelen.

Vanmiddag met @Raym09 en @Patrock bij BMW dealer Simako in Elst geweest. @Raym09 wilde een R1250RS en XR1000 passen.

Past goed. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21ecMysBj20LI3clNfGtCb8tD6Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nG8wGe1M3AsVHJKm7ILkrA6j.jpg?f=user_large

Dit past ook goed. :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fc4ctQniW95d2qwQZvruJRhMXos=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JDLGXU7seERPPo36E74hsgSz.jpg?f=user_large

@Raym09 gaat nog wel wat proefritten plannen de komende tijd.

Met BMW scooters hoef je niet te gaan hoeken als je 2 meter+ bent, @Patrock kwam behoorlijk klem te zitten met het stuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rf_tImtWLgRrbSCvjjvahEraQTg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8aciIq6P3ex9YCx3Jix3QXP3.jpg?f=user_large

Even later zat hij op een G310, dat paste nog aardig. Die had hij ook kunnen rijden als hij de KTM geen beurt had gegeven, dat deed wel weer even pijn... :(:)

Even later zat hij met zijn nieuwste aankoop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-G9ApWZMdQ64SdnjoQtcB0vvjWY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SuNqXDiBHr6AnjdwjGQ9cPai.jpg?f=user_large
Een Macna koelvest, waarschijnlijk heeft hij het nu nog aan. :+

Nog even de bij BMW bekende onderhoudsgeschiedenis van mijn RT opgevraagd, op 03-06-2015 is de wielflens nog vernieuwd onder garantie bij kmstand 33289. Dan is de huidige 59XXXkm best aanneembaar.

Vanaf Simako reden we nog een rondje, vanaf Slijk-Ewijk de Waalbandijk naar Echteld. Vanaf daar de Waal over waarna @Raym09 naar huis reed. Wij reden door naar Appeltern om daar de Maasdijk te pakken naar Balgoy. Daarna geluncht in Heumen om vanaf daar nog de zevenheuvelenweg mee te pakken tussen Groesbeek en Berg en Dal. Vanaf daar nog een stukje Ooijpolder mee gepakt en in Nijmegen ging @Patrock weer terug naar huis. Ik deed nog een tripje naar de Gamma, eens kijken of ik een rammount boven mijn teller kan bevestigen met behulp van een plaat aluminium.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_HivtSYcdMKJtBRAMMnI5j3km0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zLou42yTa0M2Ozo5J5GsDH6d.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
https://noordernieuws.nl/...en-helm-aan-krijgt-87844/

Denk je even een rustig rondje op de zondag te rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ken die weg wel, daar rij je gauw hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Uit ervaring: dat zijn best flinke beesten om mee in contact te komen op de motor.

Die van mij overleed echter aan interne verwondingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39

4x2

lộn xộn quá

Hmm, gisteren m'n 1e rondje (3km) met de VTR gereden na het ombeunen naar injectie:
- Afstellen is nog nodig, maar goed, dat was te verwachten, is ook een kwestie van rijden & data verzamelen.
- Accu heeft zn beste tijd wel gehad (Cranenbroek tijd :+ )
- Stationair bleef ie ook niet lopen, maar goed, dat is een kwestie van aan schroefjes draaien (want dat deed ie wel)
- Ducati gashendel gaat om de eoa reden gruwelijk zwaar en het koudstartknopje werkt ook voor geen meter, dus die gaat er weer af, moet ik zodadelijk alsnog een koudstartregeling gaan beunen :| (of het ding gewoon zelf lopend houden, het rijker lopen regelt de injectie zelf, hij moet alleen wat hoger stationair pruttelen)
- Dataloggen werkt best aardig.
- Vermogen heeft ie niet minder, hij wilde aardig vooruit halfgas tot 6500 toeren.
- Nokkenassensor lekt wat olie ergens, even kijken van welk materiaal het klepdeksel is, dan las ik het adapterblokje misschien vast. Enige dilemma is of ik het ding laat zitten of niet.
Voor: sequentiele injectie/ontsteking is wat efficienter en ik hoop dat daarmee ook de backfires in de inlaat ook verminderd worden (niet sequentieel vonkt het ding op het bovenste dode punt in de compressieslag en uitlaatslag, maar dat kan ooit wat tegenwerken bij een grote klepoverlap)
Tegen: wat meer werk en het synchroniseren van krukas/nokkenassensor was niet 100% betrouwbaar tijdens het starten.

Ahhhh, beunen aan een goed lopende motor, heerlijk, eerst 20 stappen achteruit om vervolgens 21 stappen vooruit te moeten maken...

leeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tdw schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:44:
[...]
Aan je stuur tiewrappen. Word je motor wel een paar cm breder van maar moet lukken :Y)
Haha...bij mij lekker niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@4x2 leuk project! Is die zwaarlopende Ducati-hendel e.d. niet by design? Authentiek Italiaans enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:28

thijsco19

KTM 990 SMT

Chakotay schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:34:
@4x2 leuk project! Is die zwaarlopende Ducati-hendel e.d. niet by design? Authentiek Italiaans enzo :+
Voor echte mannen met kracht in hun klauwen! :+

(en vrouwen)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 20:07
Chakotay schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:00:

Op de plekken waar ik elk jaar met de auto kom (zowel UK als DE) gebruiken ze de oranje voor groen als groen, dus als jij daar dan vooraan staat met de motor en nog moet starten zal je ze ook hinderen :P
Naar mijn idee minder erg dan bij echt groen, maar er zullen genoeg driftkikkers zijn die de paar seconden dat je moet starten te lang vinden en niet door groen willen maar door oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@XLord dat schiet niet op inderdaad. Er is hier in Alphen op de stadsring 1 random stoplicht met een circel LEDjes eromheen die als aftel-timer werken, dat werkt dan wel weer voor zoiets :+

Geen idee waarom dat is overigens, het is maar 1 stoplicht op de hele stadsring, en hij blijft soms ook op rood staan terwijl de zijstraat ook rood lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

XLord schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:59:
[...]

Op de plekken waar ik elk jaar met de auto kom (zowel UK als DE) gebruiken ze de oranje voor groen als groen, dus als jij daar dan vooraan staat met de motor en nog moet starten zal je ze ook hinderen :P
Naar mijn idee minder erg dan bij echt groen, maar er zullen genoeg driftkikkers zijn die de paar seconden dat je moet starten te lang vinden en niet door groen willen maar door oranje.
Daarom, bij stoplicht zet ik de motor niet uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Onze vakantieplannen waren eigenlijk met het koeklblik een toertje door België (Brugge/Gent etc) maar als corona daar beetje doorzet is dat niet echt lekker.. Stelt de misses voor om eens naar Eifel te gaan.

Dan ga ik sowieso met de moto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
Voor aankomende zaterdagochtend staat er een tripje gepland met o.a. de Lekdijk (West) tussen Krimpen en Schoonhoven. Is dat een beetje te rijden tussen 9 en 10? Of is het er dan vaak al onmeunig druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Inperiosus schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:23:
Voor aankomende zaterdagochtend staat er een tripje gepland met o.a. de Lekdijk (West) tussen Krimpen en Schoonhoven. Is dat een beetje te rijden tussen 9 en 10? Of is het er dan vaak al onmeunig druk?
Kan je de route delen? Ben zelf nog niet zo vroeg daar op pad gegaan, maar in de middag is het daar vrij druk ja. Verder vind ik de dijk wel mooi rijden, maar er zijn hier in de omgeving ook andere leuke(re?) weggetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Inperiosus is daar geen motorverbod tegenwoordig? Al kan je dat zeker in de ochtend prima negeren :P

@SemperFidelis België heft Zuid-Holland (samen met Zeeland & Noord-Holland) als oranje gemarkeerd sinds een paar dagen, mag je er dan nog wel in überhaupte? Of houd dat alleen in dat Belgen die naar die provincies zijn geweest in quarantaine moeten bij thuiskomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:32:
@Inperiosus is daar geen motorverbod tegenwoordig? Al kan je dat zeker in de ochtend prima negeren :P

[...]
Ja, vanaf Ammerstol richting Schoonhoven is helaas een verbod.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

(jarig!)
JanPedaal schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:13:
Iemand hier ervaring met een Kawasaki KLV1000? Mijn collega gaat hem weg doen en ik kan hem (waarschijnlijk voor een mooie prijs) overnemen.
Het is in feite een Suzuki V-Strom maar dan vermomd als knaloranje Kawa 😄
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnTqRf8lG_WIPXDCRVjyHpx8jT0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z4yeOSLESvPXcBmfHunkHzgP.jpg?f=user_large

Afgelopen zaterdag was het zover, heb de KLV1000 opgehaald bij mijn collega voor een paar weken proefrijden. In het kort mijn bevindingen, voornamelijk vergeleken met mijn Speed Triple omdat dat het vergelijkingsmateriaal is wat ik heb.

Zithouding en overzicht
De zit is duidelijk een stuk hoger dan op de Speed. Ik vermoed dat de zadelhoogte al hoger staat dan standaard, omdat mijn collega ongeveer even lang is als ik. Ook is de zithouding meer rechtop. Hierdoor heb ik een heel relaxte zithouding met lekker hoog zichtpunt voor goed overzicht.
Ik kan net niet met beide voeten tegelijk plat op de grond.

Windbescherming en handvatten
De handkappen doen hun werk goed, ik verwacht daar in de herfst en het voorjaar langer mee door te kunnen rijden. Voor zover ik gezien heb zit er geen handvatverwarming op, en de handvatten zijn aan de dunne kant. Daar zie ik ruimte voor een upgrade. Gas, rem- en koppelhendels allemaal prima. Koppeling grijpt wel een stuk hoger aan dan de Speed maar dat is een kwestie van wennen.
Het ruitje doet op zich zijn werk, maar op de snelweg kreeg ik toch last van wat turbulentie rond mijn helm. Het ruitje staat nu zo afgesteld dat ik er nog overheen kan kijken. Maar eens mee gaan spelen wat de handigste hoogte is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-nzg2_m9-qkyFKzOTPMo1JhZAE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KQtyIHeOAmxYpztEWUPWkANj.jpg?f=user_large

Motor en bochtenwerk
Vergeleken met de Speed doet de KLV het een stuk rustiger aan. Waar ik bij de Speed gewend ben aan stevige acceleratie, ongeacht waar ik zit in het toerenbereik, merk ik wel dat de KLV pas pit krijgt bij hogere toeren. Het rijden in lagere toerentallen in de stad ging overigens prima, geen last van gebok. Wellicht doordat er ook een powercommander onder het zadel ligt. Ik had meer power verwacht moet ik zeggen, vanwege de 1000cc. Maar ook hier moet ik er misschien aan wennen dat ik wat hoger in de toeren moet gaan rijden.
Bochtenwerk ging goed, had meteen veel vertrouwen en stuurt eigenlijk wel lekkerder dan de Speed. Kan komen doordat ik in een prettiger houding zit waardoor ik meer ontspannen door de bocht ga, maar zou ook door de vering kunnen komen die naar mijn idee beter (afgesteld?) is.
Komende weken ga ik mijn aanwezigheid op kantoor maar wat uitbreiden. Ik zoek immers een motor die wat beter geschikt is voor woon-werk dus dat moet ik dan ook gaan testen he :)

Features
Features die ik nu niet heb maar die hier wel op zitten:
- Benzinemeter
- Tomtom Rider 400
- Versnellingsindicator
- Zijkoffers
- En waarschijnlijk wel meer wat ik nog moet ontdekken :)

Als het de komende weken allemaal bevalt (met name het motorkarakter) gaat de koop door en zal ik dat wel even melden hier. Ik weet in ieder geval al dat ik iets wil met een soortgelijke zithouding.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@JanPedaal luxe dat je een paar weken kan proefrijden, veel plezier! Hoe remt deze eigenlijk? De remklauwen zien er zo iel uit voor een zo'n zware motor. Bij mijn Caponord is dat ook wel een nadeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:00
Volgens mij is dat een 1 op 1 kopie van mijn vorige motor, de Suzuki v-strom 1000
Ik vond het niet heel overtuigend remmen, zeker omdat ik van een Fazer afkwam met van die blue-dot remklauwen voorin.
Zo een v-strom en ik denk dus ook de klv 1000 duikt echt enorm en vertraagd zoals je van het uiterlijk verwacht.

Het verbaast me trouwens wel dat @JanPedaal vond dat het niet echt snel is.
Ik vond mijn strom best grote stappen zetten en zeker ook bij lagere toerentallen.
Tenminste voor zo een groot log zwaar ding kon ik er best aardig de pas in houden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes goed kunt, lijkt wel heel veel op een V-Strom inderdaad... Wikipedia zegt dat je gelijk hebt :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Chakotay schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:56:
@Bommes goed kunt, lijkt wel heel veel op een V-Strom inderdaad... Wikipedia zegt dat je gelijk hebt :P
Sterker nog, er zit waarschijnlijk een Suzuki plaatje op het frame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
@Bommes Ik denk dat het ook deels met de snelheidsbeleving te maken heeft van een naked t.o.v een allroad. Een MT-07 vind ik ook sneller aanvoelen dan mijn Tracer 700 terwijl het identieke blokken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:00
Pagman schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:58:
@Bommes Ik denk dat het ook deels met de snelheidsbeleving te maken heeft van een naked t.o.v een allroad. Een MT-07 vind ik ook sneller aanvoelen dan mijn Tracer 700 terwijl het identieke blokken zijn.
Ik denk dat een speed triple echt wel vlotter zal zijn, maar zoals ik al zei traag vond ik de DL 1000 echt niet.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Chakotay schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:32:

@SemperFidelis België heft Zuid-Holland (samen met Zeeland & Noord-Holland) als oranje gemarkeerd sinds een paar dagen, mag je er dan nog wel in überhaupte? Of houd dat alleen in dat Belgen die naar die provincies zijn geweest in quarantaine moeten bij thuiskomst.
Ja geen idee daarom verplaatsen we wellicht naar Eifel. Maar we besluiten lekker last minute.
PS ben geen Alphenaar meer maar zit alsnog in oranje gebied haha.

[ Voor 5% gewijzigd door SemperFidelis op 03-08-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
Members only: kurviger
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

route iets aangepast, zag dat kurviger me bij Zoetemeer de A12 af en op liet gaan vanwege de 'extra curvy' mode; de op- en afritten zijn erg leuk, zo te zien, maar dat schiet wel het doel voorbij 8)7

Gaan via een tussenstopje richting Breukelen, en dit is ongeveer waar ik op uit kwam. Suggesties zijn welkom! Zat er nog aan te denken om hem iets aan te passen; ipv Montfoort --> Harmelen --> Kockengen, Montfoort --> Linschoten --> Woerden --> Kockengen te rijden.
noes schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:35:
[...]

Ja, vanaf Ammerstol richting Schoonhoven is helaas een verbod.
Als het vanaf Ammerstol is, is het geen probleem, dan ga ik gewoon iets eerder de dijk af :+.

[ Voor 13% gewijzigd door Inperiosus op 03-08-2020 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 21:57
JanPedaal schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:38:
[...]

Motor en bochtenwerk
Vergeleken met de Speed doet de KLV het een stuk rustiger aan. Waar ik bij de Speed gewend ben aan stevige acceleratie, ongeacht waar ik zit in het toerenbereik, merk ik wel dat de KLV pas pit krijgt bij hogere toeren. Het rijden in lagere toerentallen in de stad ging overigens prima, geen last van gebok. Wellicht doordat er ook een powercommander onder het zadel ligt. Ik had meer power verwacht moet ik zeggen, vanwege de 1000cc. Maar ook hier moet ik er misschien aan wennen dat ik wat hoger in de toeren moet gaan rijden.
Ik heb 1-cylinder, V-Twin en staande Twin gereden. 1,5 Jaar geleden heb ik een Triumph Tiger gekocht. De 3-cylinder was enorm wennen!!!!

Ik had 2 proefritten nodig om een beetje lekker te gassen (ik ben een langzame leerling :+ :+ :+ ). Deze motor werkt anders dan ik was gewenst. Maar belangrijkste conclusie, het is niet beter of minder. Het is anders! (en behoorlijk leuk trouwens _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 21-09 15:17
Inperiosus schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:17:
[...]

***members only***

Gaan via een tussenstopje richting Breukelen, en dit is ongeveer waar ik op uit kwam. Suggesties zijn welkom! Zat er nog aan te denken om hem iets aan te passen; ipv Montfoort --> Harmelen --> Kockengen, Montfoort --> Linschoten --> Woerden --> Kockengen te rijden.

[...]
Die hoogte-map is wel hilarisch eigenlijk. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inperiosus
Jolke schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:23:
[...]

Die hoogte-map is wel hilarisch eigenlijk. :D
Van -5 m naar +5 m binnen 40 km! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

(jarig!)
Chakotay schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:46:
@JanPedaal luxe dat je een paar weken kan proefrijden, veel plezier! Hoe remt deze eigenlijk? De remklauwen zien er zo iel uit voor een zo'n zware motor. Bij mijn Caponord is dat ook wel een nadeel.
Zeker weten! Mijn collega heeft al mentaal afscheid genomen dus als ik hem niet overneem wordt ie ingeruild bij de dealer. Hij mist hem dus ook niet (zegt ie).
De remmen heb ik inderdaad niet genoemd, heb ik ook niet uitvoerig getest nog. Eerste indruk was dat met name de achterrem veel meer doet dan die op de Speed, en de voorrem juist minder. Daar zitten dan ook serieuze remmen op.
@Bommes @Chakotay
De KLV1000 is inderdaad vrijwel identiek aan de Suzuki V-Strom, heeft Suzuki motorblok en frameplaatje.
@Thoit @Pagman Het is niet dat ik de KLV traag vindt; ik vergelijk het met mijn Speed Triple. Die komt ook wel serieus snel van zijn plek. Het gaat dus met name om acceleratie vanaf 0 die gevoelsmatig langzamer gaat. Heb ook het idee dat de KLV een stukje zwaarder is; in ieder geval voelt hij zwaarder met manoeuvreren en parkeren. Heb de gewichten niet opgezocht en vergeleken, het kan ook zijn dat het gewicht hoger zit waardoor het zwaarder voelt.

Oh en @Bommes het maakt voor de snelheidsbeleving wel uit of je van een Vespa overstapt op een V-Strom, of vanaf een Speed Triple :+

[ Voor 5% gewijzigd door JanPedaal op 03-08-2020 10:34 ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Pagina: 1 ... 216 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.