K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Dat is inmiddels geregeld. Heb er dus geen meer nodig
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
:strip_exif()/f/image/0QteO5OStWLke6wimBWj7JX8.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de buurman de optimate en tomtom gemonteerd. Best een geklooi, die accu zit erg onhandig.
:strip_exif()/f/image/6nOidXu6jkm9SXHD3rZ7fVvt.jpg?f=fotoalbum_large)
En net met een vriend een rondje gereden. Je kan me hebben gehoord @Secsytime
Secsytime schreef op zondag 26 juli 2020 @ 07:17:
[...]
Iedereen straffeb omdat een paar zich misdragen. Gaan we nu ook wielrenners aanpakken dan??
In het wielrentopic wordt er regelmatig een gezonde discussie over gevoerd, je bent daar van harte welkom
Hier wordt toch ook een gezonde discussie gevoerd? De meesten zijn het alleen niet eens met jouw standpunt.Gluten Parody schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:56:
[...]
offtopic:
In het wielrentopic wordt er regelmatig een gezonde discussie over gevoerd, je bent daar van harte welkom
Hier hebben we die (IMHO zinloze) discussie waarschijnlijk al wel vaker proberen plat te slaan? We zijn het er hier waarschijnlijk ook allemaal over eens dat 'WIJ' onszelf niet schuldig maken aan zo'n feit wat nu wederom aangehaald wordt en dat 'WIJ' diegenen zijn welke zich wel netjes gedragen? Dat zelfde zullen de wielrenners, wandelaars, autorijders, mountainbikers, noem het maar op, ook gaan zeggen waarschijnlijkSecsytime schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:06:
[...]
Hier wordt toch ook een gezonde discussie gevoerd? De meesten zijn het alleen niet eens met jouw standpunt.
Laat ik eens wat nieuws gaan roepen: Als 'iemand' eenmaal een hekel heeft gekregen aan 'iets' (en dat 'iets' mag vervolgens "wat dan ook" zijn) dan maakt het daarna niets meer uit in welke mate er 'overlast' plaats gaat vinden. ER IS OVERLAST .... Met vervolgens weer een zinloze petitie tot gevolg...
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Petities.com is imo een prima uitlaatklep voor dat soort mensen.
Ander nieuws: een nieuwe helm gekocht die een stuk stiller moet zijn (tegen windgeruis), balen dat de kleur die ik wilde niet op voorraad was dus ik moet een paar dagen wachten.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PSFmywqqRPG89EPlRV8E5ndj.jpg?f=user_large)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Onder je koplamp unit zit een aux 12v 2 uitgangen waarvan 1 geschakeld.418O2 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:54:
[Afbeelding]
Met de buurman de optimate en tomtom gemonteerd. Best een geklooi, die accu zit erg onhandig.
[Afbeelding]
En net met een vriend een rondje gereden. Je kan me hebben gehoord @Secsytime
Ah, dat had moeite gescheeld. Maar het zit nu allemaal mooi weggewerktkneusteun schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:24:
[...]
Onder je koplamp unit zit een aux 12v 2 uitgangen waarvan 1 geschakeld.
Komende weekenden zijn al aardig vol gepland, en vervolgens het geplande midweekje Schwarzwald. Tot die tijd mag het huidige spul blijven zitten. Ik wil niet in de tussentijd wat slopen (zoals de gashendel) waardoor ik opeens rare toeren moet gaan uithalen. Dat geeft me ook de tijd om alvast wat contactjes voor een originele stekker op de kop te tikken, zodat het spul net als een OEM accessoire plug en play wordt. Exact hetzelfde wat ik met de huidige accessoires heb gedaan.
Het gaat om deze typen trouwens.
Vandaag ook nog een klein rondje gedaan.

En de rest van de dag stralend weer. Binnendoor via België (Spa, Coo, Vielsalm) naar Weiswampach. Naar Clervaux. Van daar uit langs de Duits-Luxemburgse grens naar het zuiden afgezakt tot Bollendorf. Via Berdorf (Perekop
Ik was om 21:00 thuis, mede doordat we wat te lang hebben gekletst vandaag. 560km erbij volgens de GPS. Mooie oefening!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Jammer dat de liefde weg was, maar dit soort plaatjes maken het wel helemaal goed.
De keuze is uiteindelijke gevallen op de MT-07:
:strip_exif()/f/image/73O6yytuHQYuCcCPfoVxkCP7.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze fiets komt uit 2018 en heeft 28K gelopen.
Gister heerlijk onverwacht veel gereden toen het weer toch beter was dan voorspeld
Het was wel even wennen voor het eerst op de snelweg met >130km/h. wat een wind voel je dan zeg..
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Welkom met een naked op de snelwegLonestander schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:13:
Het was wel even wennen voor het eerst op de snelweg met >130km/h. wat een wind voel je dan zeg..
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Veel plezier ermee!
Waren 3 erg toffe weken ( 6-7 t/m 25-7 ). Uiteindelijk maar 74km gereden op de BMW R850R die daar staat.
Nu gaan we plannen voor de 2 weken solo motortrip met de Honda CB500X ( '16 ) van 10 Aug. t/m 23 Aug.
Heb werkelijk waar nog geen idee waarheen....moet wel minimaal gele landen zijn ( #Covid-19 ).
Dit ; https://www.nederlandwere...eizen-naar-het-buitenland
:strip_exif()/f/image/q3Cf4Sk25rzxTgzyfzaxc9ZF.jpg?f=fotoalbum_large)
Done ;
Givi handkappen HP1121
Verstelbaar vario scherm
Zijtassen gekocht + waterdichte rol 20L & 25L + tanktas.
To Do ;
Givi valbeugels TN1121 *
Radiateur grill beschermplaat **
Groter voet plaatje tbv jiffy *
Rubber gaitors plaatsen tbv voorvorkpoten *
Skidplatte
Gear indicator *
Andere uitlaat *
Montage plaat met 'knobbel' tbv TomTom410 *
Haakse ventielen monteren
Heidenau banden K73 ( ? )
* = in bezit nog monteren
** = besteld
Ik heb voor eind augustus een motor gehuurd, plannen van dag tot dag waar we heen gaan. M'n vriendin wil graag naar Zwitserland, dus ik wil via Eifel / Zwarte woud / Vogezen naar Zwitserland. Vanuit daar misschien nog naar Oostenrijk of Italie. Het mooie aan motorvakanties is dat je geen geregel vooraf hebt. Je kijkt welke kant je een beetje uit wil en ziet wel waar je uitkomtWiLLoW_TieN schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:39:
Afgelopen Zaterdag dus teruggekomen met de auto vanuit Hongarije.
Waren 3 erg toffe weken ( 6-7 t/m 25-7 ). Uiteindelijk maar 74km gereden op de BMW R850R die daar staat.
Nu gaan we plannen voor de 2 weken solo motortrip met de Honda CB500X ( '16 ) van 10 Aug. t/m 23 Aug.
Heb werkelijk waar nog geen idee waarheen....moet wel minimaal gele landen zijn ( #Covid-19 ).
Dit ; https://www.nederlandwere...eizen-naar-het-buitenland
[Afbeelding]
Done ;
Givi handkappen HP1121
Verstelbaar vario scherm
Zijtassen gekocht + waterdichte rol 20L & 25L + tanktas.
To Do ;
Givi valbeugels TN1121 *
Radiateur grill beschermplaat **
Groter voet plaatje tbv jiffy *
Rubber gaitors plaatsen tbv voorvorkpoten *
Skidplatte
Gear indicator *
Andere uitlaat *
Montage plaat met 'knobbel' tbv TomTom410 *
Haakse ventielen monteren
Heidenau banden K73 ( ? )
* = in bezit nog monteren
** = besteld
Zo kan je ook met de auto op reis gaan, of lopend of op de fiets. Of wat bedoel je precies dat het met de motor anders maakt?Thoit schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:44:
[...]
Het mooie aan motorvakanties is dat je geen geregel vooraf hebt. Je kijkt welke kant je een beetje uit wil en ziet wel waar je uitkomt
Veel metal luisteren, krijg je vanzelf meer nekspieren van 🤘😎Lonestander schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:13:
Sinds afgelopen vrijdag ben ik ook een trotse bezitter van een motor.![]()
De keuze is uiteindelijke gevallen op de MT-07:
[Afbeelding]
Deze fiets komt uit 2018 en heeft 28K gelopen.
Gister heerlijk onverwacht veel gereden toen het weer toch beter was dan voorspeld
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ja ik had met de Suzuki weinig lol meer. Dat werd pas leuk als ik veel te hard ging. Nu heb ik op christelijke snelheden ook plezier. En de tomtom helpt daar ook bij, gisteren een leuke "thrill" geredenJolke schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:04:
[...]
Jammer dat de liefde weg was, maar dit soort plaatjes maken het wel helemaal goed.
Herkenbaar418O2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:58:
[...]
Ja ik had met de Suzuki weinig lol meer. Dat werd pas leuk als ik veel te hard ging. Nu heb ik op christelijke snelheden ook plezier. En de tomtom helpt daar ook bij, gisteren een leuke "thrill" gereden
Hier in Tsjechië bestaat een verplichte APK voor motoren ook al (2-jaarlijks geloof ik, de mijne is volgend voorjaar aan de beurt), en zie daar geen kwaad in, enkel iets goed. Ik kan een APK voor motoren dan ook eigenljk alleen maar aanmoedigen. Niet voor het geluidosverlast (die discussie laat ik lekker links liggen, en ik BRAAAP ondertussen lekker door met mijn open pijpenGluten Parody schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:53:
@418O2 zie de vier punten in de petitie:
[...]
Het argument tegen een periodieke keuring was altijd dat motorongelukken zelden te maken hebben met technische gebreken. Toch hoop ik dat er met een motor-apk minder buiten de marges van de typegoedkeuring geknutseld gaat worden.
Andere landen in EU hebben zo’n keuring overigens al.
Laten we het eens omkeren: waarom zou een APK voor een auto wel nodig zijn, indien die voor een motor ook niet nodig is?
[ Voor 4% gewijzigd door LankHoar op 27-07-2020 11:39 ]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Gewoon op je achterwiel rijden, heb je ook geen last van rijwindChakotay schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:20:
[...]
Welkom met een naked op de snelwegJe kunt er een klein spoilertje/ruitje opzetten zoals dit, dat scheelt wel een beetje wind.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Omdat over het algemeen een auto een vervoersmiddel is dat niks mag kosten. Een motor is vaak een hobby-ding waardoor ze meestal wél onderhouden worden. Het is natuurlijk de vraag waar op gekeurd wordt. Als er een keer op de remhendel gedrukt wordt en vermeld wordt, de rem doet het. Dan heb je er nog niks aan als er remvloeistof van 10 jaar oud in zit. Probleem is altijd waar trek je de grens, en zorgt zo'n keuring voor écht extra veiligheid? Of voor het vullen van de staatskast?LankHoar schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:39:
[...]
Hier in Tsjechië bestaat een verplichte APK voor motoren ook al (2-jaarlijks geloof ik, de mijne is volgend voorjaar aan de beurt), en zie daar geen kwaad in, enkel iets goed. Ik kan een APK voor motoren dan ook eigenljk alleen maar aanmoedigen. Niet voor het geluidosverlast (die discussie laat ik lekker links liggen, en ik BRAAAP ondertussen lekker door met mijn open pijpen), maar wel omdat het eigenlijk raar is dat er machines zijn die al tientallen jaren rondrijden en na de tennaamstelling nooit meer gecontroleerd zijn op wegvaardigheid.. Je hebt maar twee wielen op een motor en geen al te beschermende kooi zoals bij een auto, dan heb ik liever zo'n keuring die me op gebreken wijst.
Laten we het eens omkeren: waarom zou een APK voor een auto wel nodig zijn, indien die voor een motor ook niet nodig is?
Nou dat ga ik voorlopig niet doen.Vrijdag schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:41:
[...]
Gewoon op je achterwiel rijden, heb je ook geen last van rijwind
Een kort schermpje is inderdaad wat ik er nog op wil zetten, Er zat een groter scherm bijgeleverd, maar vond ik esthetisch niet echt mooi, dus die had ik gister er af gehaald.
Ik moet zeggen na 10 minuten 130 rijden, was ik er wel aan gewend. Gewoon de komende tijd veel motorrijden, want nu begin ik pas echt te leren natuurlijk
Als je de 'controle' op een vooraf bepaald moment doet, weet iedere sjappie dat ie de originele uitlaat er ff onder moet hangen. Als je de controles doet op momenten dat de overlast ook echt wordt ervaren, weet je dat je ook echt de overlast aan het verminderen bent. Dáárom is APK geen goed idee; het is een momentopname die vooraf bekend is, er is dus op te anticiperen en het gebeurt niet op de plek/tijd van de overlast.LankHoar schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:39:
[...]
Hier in Tsjechië bestaat een verplichte APK voor motoren ook al (2-jaarlijks geloof ik, de mijne is volgend voorjaar aan de beurt), en zie daar geen kwaad in, enkel iets goed. Ik kan een APK voor motoren dan ook eigenljk alleen maar aanmoedigen. Niet voor het geluidosverlast (die discussie laat ik lekker links liggen, en ik BRAAAP ondertussen lekker door met mijn open pijpen), maar wel omdat het eigenlijk raar is dat er machines zijn die al tientallen jaren rondrijden en na de tennaamstelling nooit meer gecontroleerd zijn op wegvaardigheid.. Je hebt maar twee wielen op een motor en geen al te beschermende kooi zoals bij een auto, dan heb ik liever zo'n keuring die me op gebreken wijst.
Nee!!Lonestander schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:44:
[...]
Nou dat ga ik voorlopig niet doen.
Een kort schermpje is inderdaad wat ik er nog op wil zetten, Er zat een groter scherm bijgeleverd, maar vond ik esthetisch niet echt mooi, dus die had ik gister er af gehaald.
Ik moet zeggen na 10 minuten 130 rijden, was ik er wel aan gewend. Gewoon de komende tijd veel motorrijden, want nu begin ik pas echt te leren natuurlijk
Ja je krijgt meer ervaring, maar ik hoop toch dat je nu ook al in staat bent om veilig de weg op te gaan... Ik zeg dit niet specifiek over jouw rijkunsten, maar in het algemeen. Er zijn instructeurs die je leren om je rijbewijs te halen, en er zijn instructeurs die je leren rijden. Ik heb vaak genoeg met instructeurs gesproken om te weten dat daar echt verschil tussen zit (en op motor-forum lees je ook genoeg wat dat betreft).
Maar ben het met je oneens. Auto’s worden door Jan en alleman gekocht, examen is simpel, iedereen moet kunnen slagen (iets overdreven wellicht). Motorrijden is toch veelal een liefhebberij, een hobby.
Toen de APK in NL verplicht werd, verdwenen er een berg wrakken van de weg. Gaat dit zelfde gebeuren bij een verplichte motor-APK? Ik weet vrij zeker van niet. Heel veel motoren zijn “wegvaardig”. Daarbij, een auto is vooral gevaarlijk voor mensen om je heen, op de motor ben jij vooral zelf de Sjaak als je bespaard op veiligheid.
Ik zie het als de zoveelste (EU-) betutteling, tijdverspilling en geldklopperij.
Oplossing voor geluidsoverlast is het ook niet. Zie de Sjonnies die nu net vóór de APK de demper + cat van hun Subaru even terugplaatsen.
[ Voor 3% gewijzigd door Joepla op 27-07-2020 11:53 ]
Naja, je kan het natuurlijk beargumenteren dat een motor relatief lichtgewicht is, dus relatief weinig schade kan toebrengen aan een ander voertuig. Stel dat er wat mis is, dan is de impact minder groot voor de ontvangende kant van de klap.LankHoar schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:39:
[...]
Ook is een motor relatief klein, gaat snel genoeg zijwaarts en schufit dus half onder een auto, wat het letselrisico voor de ontvanger van de klap verkleint.
Daarbij heeft een motor niet bepaald veel veiligheidsconstructie voor de bestuurder, dus is het in het eigen belang van de bestuurder om te zorgen dat de motor in orde is.
Eigen verantwoordelijkheid enzo, met het risico op de dood als je je verantwoordelijkheid niet neemt. Dus grotere druk om te zorgen dat je er voor zorgt dat je motor in orde is.
Of je het daar dan mee eens bent of moet zijn... Sja... Het is in ieder geval een argument om geen APK in te voeren voor motoren.
Aan de andere kant, het blijft 150-250kg metaal/rubber/plastic, en met de vermogens die er uit geperst worden en de snelheden die gehaald kunnen worden, is dat toch een flink projectiel. Dus er is ook zeker wat voor te zeggen dat er wél een APK op komt.
Ergens ben ik er dan ook voor om scooters/brommers onder de APK te gooien. 100kg bij 50kmh kan ook een flinke klap maken.
Daar ben ik het dan niet helemaal mee eens.Joepla schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:49:
@LankHoar De vraag moest ik 4x lezen en ik denk dat ik hem nog niet snap.
Maar ben het met je oneens. Auto’s worden door Jan en alleman gekocht, examen is simpel, iedereen moet kunnen slagen (iets overdreven wellicht). Motorrijden is toch veelal een liefhebberij, een hobby.
Theorie examen voor de motor is flink simpeler dan voor de auto. AVB is dan wel weer relatief pittig, maar AVD is een peuleschil.
Al met al ligt het niet ver uit elkaar wat betreft moeilijkheidsgraad, al ligt de uitdaging wel op een ander vlak.
Dat motor puur hobby is, wordt ook steeds minder een waarheid. Ik zie in mijn omgeving dat de jonge generatie (studenten, ommenabij 20jaar) al snel naar gemotoriseerde tweewielers grijpen als dagelijks vervoer. Scooters/brommers zijn niet stoer meer zoals dat was toen ik nog naar school ging, A1 motoren lijken die status overgenomen te hebben.
Heb je die reportage een tijdje terug nog gezien over hoeveel schadebikes er ls 'perfect in orde' worden verkocht?Toen de APK in NL verplicht werd, verdwenen er een berg wrakken van de weg. Gaat dit zelfde gebeuren bij een verplichte motor-APK? Ik weet vrij zeker van niet. Heel veel motoren zijn “wegvaardig”. Daarbij, een auto is vooral gevaarlijk voor mensen om je heen, op de motor ben jij vooral zelf de Sjaak als je bespaard op veiligheid.
Ik denk echt wel dat er voordelen aan zitten. De obvious schadebakken worden uitgefilterd en het verkopen van schadebikes wordt een stuk lastiger. Ook terugdraaien van kilometerstanden wordt lastiger, aannemende dat NAP ook een dingetje gaat worden met het invoeren van APK voor motoren.
Mee eens, Geluidsoverlast los je niet op met een APK. Dat is een kwestie van een DB killer uit de uitlaat tekken.Ik zit het als de zoveelste (EU-) betutteling, tijdverspilling en geldklopperij.
Oplossing voor geluidsoverlast is het ook niet. Zie de Sjonnies die nu net vóór de APK de demper van hun Subaru even terugplaatsen.
Hell, een uitlaatje swappen op een motor is een peuleschil, dus zelfs als je je open stijgerpijp even moet omwisselen voor het origineel is dat nog te doen.
[ Voor 34% gewijzigd door McKaamos op 27-07-2020 11:59 ]
De auto is veel laagdrempeliger. Veel meer mensen hebben er toegang toe, (autorijden is bijna een recht dus vrijwel iedereen slaagt er voor), en als je in een auto zit voel je je nog steeds dusdanig beschermd dat het allemaal niet zo veel uit lijkt te maken.LankHoar schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:39:
Het risico schatten mensen gewoon veel lager in. Kijk eens naar hoeveel mensen met >100 km/h continu naar een telefoon kijken. Vraag diezelfde mensen om 50 km/h te rijden, maar dan geblinddoekt, en ze verklaren je voor gek.

Die onverschilligheid of juist onvermogen om een juiste inschatting te maken, gecombineerd met het veel grotere aantal auto's, maakt dat dat een veel grotere impact kan hebben als die niet technisch in orde zijn.
Al met al gaat het over risico's. En laatst zag ik daar een leuk stukje over in een youtube filmpje van Bret Tkacs.
"Risico's... Eens kijken hoeveel risico jullie durven te nemen.
Als ik jullie zeg dat jullie zometeen een rondetijd op het circuit gaan rijden. Gecontroleerde omstandigheden, geen tegenliggers, uitloopstroken, niets aan de hand.
Oh ja, en dat doen jullie naakt, als in: onbeschermd." (gelach in de zaal)
"Daarna doen jullie datzelfde, maar dan in volledig leren pak. Ik denk dat ik wel een wedje durf te maken welke rondetijden hoger uitvallen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat bedoelde ik ook natuurlijk! Er is mij niet geleerd om het "trucje rijbewijs te halen". Maar echt gehamerd om veilig de weg op te kunnen, ervoor wilden de instructeurs mij ook echt niet op laten gaanIcephase schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:49:
[...]
Nee!!
Ja je krijgt meer ervaring, maar ik hoop toch dat je nu ook al in staat bent om veilig de weg op te gaan... Ik zeg dit niet specifiek over jouw rijkunsten, maar in het algemeen. Er zijn instructeurs die je leren om je rijbewijs te halen, en er zijn instructeurs die je leren rijden. Ik heb vaak genoeg met instructeurs gesproken om te weten dat daar echt verschil tussen zit (en op motor-forum lees je ook genoeg wat dat betreft).
De reden voor het invoeren ervan? Bij auto's gebeurden ten tijde van invoeren veel ongelukken door de technische staat van het voertuig. Dat is met motoren op het moment niet het geval.LankHoar schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:39:
[...]
Overigens stelt de apk in Nederland ook niet veel voor. Had een auto met zwaar versleten remschijven, maar zolang hij gelijkmatig remt word hij gewoon goed gekeurd.
Awesome
Klopt, toevallig heb ik het bij mijn vriendin ook gezien toen ze met haar lessen bezig was. Haar eerste rijschool leerde haar echt niks meer dan de motor bedienen, dat beviel dus ook helemaal niet. Ze is toen gewisseld naar een andere rijschool en de instructrice die ze daar had leerde haar echt motorrijden.Icephase schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:49:
[...]
Er zijn instructeurs die je leren om je rijbewijs te halen, en er zijn instructeurs die je leren rijden. Ik heb vaak genoeg met instructeurs gesproken om te weten dat daar echt verschil tussen zit (en op motor-forum lees je ook genoeg wat dat betreft).
- @Thoit @Icephase Geluidsoverlast, zoals ik al zei, zie ik niet opgelost worden met een APK, en daar gaat het me niet om. En "een keer aan de rem trekken" nee maar zo oppervlakkig is een APK voor de auto ook niet toch?
- @McKaamos Een motor levert weinig schade aan de tegenpartij: ik had het toch ook over de bestuurder zelf? Bovendien is een uitgesmeerde motorrijder van het asfalt schrapen voor geen enkele werker een leuk klusje.. En verder inderdaad eens betreftt APK voor scooter/brommer.
- @DrivinUCrazy @Joepla ik ken meerdere mensen die op hun 18e gelijk voor een motor gingen omdat het goedkoper is in verzekering, belasting, brandstof, onderhoud etc. en welk budget niet enorm was op die tijd. Voor velen is het een hobby, maar niet iedereen heeft daar even veel geld voor.
- Ik zal de vraag anders formuleren, hopelijk is deze dan duidelijker: waarom wel een APK voor auto's, maar niet voor motoren?
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
bronUit de statistieken van de ACEM zelf (de zogenaamde Motorcycle Accident In Depth Study, ofwel het MAIDS-onderzoek) blijkt dat het aandeel motorfietsongevallen waarbij een technisch defect aan de motor de [primaire] oorzaak van het ongeval was, slechts 0,3% is.
[...]
Primair zijn de zaken die direct een ongeluk veroorzaakten. Dat speelt in inderdaad in 0,3% van de gevallen. Secundair zijn de technische factoren die, omdat ze niet in orde zijn, de situatie, of het verloop van het ongeval verergeren. De secundaire factoren spelen in 1,6% van alle ongevallen een rol. De meeste van die secundaire factoren (72%) hebben betrekking op de banden.
Een APK voegt dus amper iets toe aan de veiligheid voor motorrijders.
Wel degelijk, de auto moet een bepaalde remvertraging op de rollerbank hebben en die vertraging hoeft echt niet heel hoog te zijn. Ongelijkmatig versleten schijven? Geen probleem. Geglazuurde blokken? Geen probleem. Oude chinese banden met droogtescheurtjes? Geen probleem. Een nederlandse APK of een duitse TÜV stellen echt niet zoveel voor.LankHoar schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:00:
• @Thoit @Icephase Geluidsoverlast, zoals ik al zei, zie ik niet opgelost worden met een APK, en daar gaat het me niet om. En "een keer aan de rem trekken" nee maar zo oppervlakkig is een APK voor de auto ook niet toch?
secundair, in 72% van de gevallen de banden.Waaj schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:03:
Volgens mij heb ik het al eerder gepost maar:
[...]
bron
Een APK voegt dus amper iets toe aan de veiligheid voor motorrijders.
Banden zijn een APK punt toch?
Ik wil nog wel een keer een echte SM/Enduro gaan aanschaffen, puur omdat dat hier in de buurt wel goed te doen is.Thoit schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:02:
[...]
HerkenbaarIk had eerst een GSX-R waarna ik oude degelijke motoren ben gaan rijden. Op die oude motoren had ik veel meer lol dan op de racer. Meeste lol heb ik nog altijd op de Supermoto, maar ook alleen op het circuit.
De 990 is ook gewoon te lomp wat dat betreft, super leuke motor maar 80km/h en hoger anders wordt je ook gek.
Alleen als het goed is een huis gekocht (nog keuring afwachten) dus nu eerst al het geld pompen naar een garage die in de tuin gebouwd moet gaan worden
Yep, maar ik rij per jaar (minimaal) één setje banden op. En dan rij ik 's winters niet veel, dus effectief binnen 6-9 maanden heb ik nieuwe banden nodig. Dus bij een momentopname van de apk kunnen mijn banden nog binnen de limiet zijn, een maand later kunnen ze versleten zijn. Autobanden slijten veel minder hard, dus kan je bij een apk daar meer over zeggen dan bij motoren.McKaamos schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:05:
[...]
secundair, in 72% van de gevallen de banden.
Banden zijn een APK punt toch?
Overigens zie ik zelden motoren met écht versleten banden rondrijden.Wel laat de bandenspanning nog wel eens te wensen over, maar dat is ook een punt dat met een apk niet goed te ondervangen valt.
Maar hoevelen zijn er dat op het totaal? Procentueel gezien gaat dat vrijwel nergens over. En dan kom je bij een kosten-baten analyse heel snel er op uit dat dit geen zoden aan de dijk zet.LankHoar schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:00:
@DrivinUCrazy @Joepla ik ken meerdere mensen die op hun 18e gelijk voor een motor gingen omdat het goedkoper is in verzekering, belasting, brandstof, onderhoud etc. en welk budget niet enorm was op die tijd. Voor velen is het een hobby, maar niet iedereen heeft daar even veel geld voor.
Maar ik hoop eerlijk gezegd ook dat motorrijders elkaar aanspreken op motoren die niet in goede technische staat verkeren. Zo kreeg ik van thoit laatst de opmerking dat mijn achterband ver heen was. Wel nog steeds legaal overigens. Dat klopte, de nieuwe band lag ook klaar en de afspraak voor de wissel was 2 dagen erna.
Verder durf ik de stelling wel aan dat mijn motor op welk moment dan ook in goede technische staat verkeert. Anders komt het ding de garage simpelweg niet uit.
@Waaj Er zijn ook mensen die in 10 jaar de banden niet verslijten. Dan is het rubber zo hard dat je net zo goed houten karrenwielen kunt gebruiken.
Dat zullen dan ook nog eens de rijders zijn die minder routine hebben in het rijden, dus mogelijk minder gevaarherkenning hebben, een grotere kans op een verkeerde schrikreactie... En dan krijgen de banden de schuld als ze zich onderuit remmen.
[ Voor 15% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-07-2020 12:17 ]
Precies. Het argument dat motorrijders beter voor hun voertuig zouden zorgen is onzin. Maar ik denk dat de weerstand eerder komt vanwege de Duitse inbreng. Die hebben ook al jaren een APK voor motoren, maar die hebben ook nog zo'n nare wet dat alles wat je op de motor aanbrengt, goedgekeurd moet zijn voor die motor (specifiek merk/type). Dat geldt voor banden, maar ook voor spiegels en remhendels enzo. Alles wat niet goedgekeurd is, moet eraf. Duitsland wil graag dat als er een Europese APK voor motoren komt, dat het hun wetgeving volgt. En dáár zijn een hoop mensen het niet mee eens. Ik vind het ook kolder. Deel dan de componenten van een motorfiets in in een categorie: motorisch, veiligheid, bagage en sierdelen oid. Dan zou ik het voor de eerste drie categorieën logisch vinden als ze goedgekeurd moeten zijn voor jouw motor (je koffer mag er niet afvallen tijdens het rijden zeg maar), maar voor een chromen randje is het niet zo spannend lijkt mij. Maar de juiste remblokken, ketting en banden lijkt mij heel erg goed. Zat mensen die motor gaan rijden en dan in het kader van 'we willen er geen geld aan kwijt zijn' een kettingset in China bestellen en denken dat je voor €15 dezelfde kwaliteit hebt als €150. Helaas moeten we dat soort mensen beschermen tegen zichzelf, want zelf nadenken kunnen zij niet.LankHoar schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:39:
[...]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
En zo'n apk kan een vals gevoel van veiligheid geven: Jantjes motor wordt in mei goedgekeurd en Jantje gaat er daarna van uit dat hij het komende jaar er niet meer naar om hoeft te kijken, want hij is toch goedgekeurd. Kijk bijvoorbeeld naar de onderkant van de tweedehandsautomarkt, vaak wordt daar met het aantal maanden dat er nog apk op zit geadverteerd alsof dat een kwaliteitskeurmerk is.
Verder ben ik het helemaal eens met jouw opmerking over elkaar aanspreken op de technische staat van motoren.
Aan de andere kant zorgt Darwin wel voor die mensen.mphilipp schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:30:
[...]
Zat mensen die motor gaan rijden en dan in het kader van 'we willen er geen geld aan kwijt zijn' een kettingset in China bestellen en denken dat je voor €15 dezelfde kwaliteit hebt als €150. Helaas moeten we dat soort mensen beschermen tegen zichzelf, want zelf nadenken kunnen zij niet.

Dat kan. En bij ongevallen is snelheid ook lang niet altijd de oorzaak. Maar dat is geen argument om de snelheidslimieten maar af te schaffenWaaj schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:31:
@DrivinUCrazy Dat klopt. Maar wat ik duidelijk wil maken is dat de grootste technische oorzaak van motorongevallen (~1,2%) te maken heeft met een slijtage-onderdeel dat in de meeste gevallen tijdens een apk nog binnen de limiet zal vallen, maar niet lang daarna niet meer.
Ik weet niet wat het argument is voor de auto-apk. Ook daar zal het niet zozeer aan de ongevallen liggen. Hoewel er in het verleden genoeg idioten waren die maar van alles gingen knutselen aan de auto zonder enige kennis van zaken. Ik denk dat de kwaliteit van het wagenpark nu best wel goed is. Maar met motoren weet ik het nog niet zo. Niet dat er daardoor ongelukken ontstaan, maar of het wenselijk is, is een tweede. Zolang ik het chassisnr niet verander, kan ik van alles aan een motor verbouwen zonder enige vorm van keuring. Ik zag op Motorforum wel eens projecten voorbijkomen waarbij het frame+blok van een Honda waren, de voorvork van een Yamaha en dan de achterbrug van een Aprillia. Heel knap en prachtig uitgevoerd, maar wie zegt dat die gast het ook goed deed? Het feit dat ie het aandurft zegt op zich wel wat, maar er zijn genoeg mensen die zichzelf overschatten.
Zolang ze er geen hoge bedragen voor gaan vragen, ben ik er niet zo tegen. Gecombineerd met een beurt is het denk ik best te verteren. Jammer voor de mensen die zelf onderhoud doen en straks dus naar een garage moeten. Maar als we het voor auto's doen, mag het ook voor motoren. En als we er echt zo goed voor zorgen als iedereen beweert, is er niets om bang van te zijn.
De werkelijke reden, ook voor de auto-apk is natuurlijk om de garages meer omzet te bezorgen. Alleen ken ik wel een paar garagemannen die heel goed zijn in het oplappen van auto's zodat ze weer door de keuring heen komen, maar eigenlijk niet heel veel beter zijn geworden...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ja, maar als ie dat voor jouw neus doet, heb jij er weer last vanJolke schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:36:
[...]
Aan de andere kant zorgt Darwin wel voor die mensen.

Chips, borrelnootjes en een drankje erbij. Laat maar komen
Wat doet ie eigenlijk (inhouden in hoge toeren, maar hoe/wie/wat/waar/wanneer ?)UTwizard schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:59:
Ik kreeg afgelopen weekend een belletje van de werkplaats dat ze het probleem met de FireBlade nog niet kunnen vinden. Vanmiddag haal ik hem maar weer op maar op deze manier gaat het leuke er wel af
leeg
Ik zie toch liever mooie verhalen en foto'sMichielK71 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:00:
Leuk! weer een discussie over de APK. Daarnet nog over de overlast en straks over ATGATT en het feest is weer compleet.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Laten we het vooral hebben over mooie (reis)verhalen en daarbij leuke foto's plaatsen.
Dat is maar net hoe je het zelf wil. Kijk naar het verhaal van @Bommes. Die heeft toch ook een leuke tocht gemaakt en daar een fantatstisch verhaal met foto's bij geschreven. Nu is @Bommes wel de koning van de reisverhalen, maar dan tochJolke schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:20:
Tja, in deze tijd is het lastig om de uitgebreide reisverhalen te posten hier. Het is door corona komkomtijd geworden.
Bij zware last / vollast houdt de motor bij ~9000 RPM abrupt op met accelereren en reageert niet meer op de gashendel. Het benzinelampje gaat daarbij ook kort even aan. Zodra de toeren dan weer iets zijn gezakt reageert ie ook weer op de gashendel. Geef ik minder gas dan kan ik wel voorbij die ~9000 RPM. Het is dus de combinatie volgas + hoge toeren. In ieder geval in de 1e en 2e versnelling komt het voor, de versnellingen daarboven heb ik niet geprobeerd. Het is niet zo dat het geleidelijk gebeurt tot hij geen vermogen meer heeft, hij gaat van volvermogen ineens terug naar niks (maar blijft wel lopen), en zodra de toeren zijn gezakt pakt ie dus ook weer goed op.4x2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:02:
[...]
Wat doet ie eigenlijk (inhouden in hoge toeren, maar hoe/wie/wat/waar/wanneer ?)
Omdat de HTEV klep in de uitlaat (volgens mij) puur op RPM wordt open of dichtgezet, lijkt me dat niet het probleem aangezien ik met minder gas wel hoger in de toeren kom.
Verder merk ik eigenlijk niks geks aan de motor. Starten lopen, enkel op rotondes wil ie zich nog weleens verslikken bij ~2500 RPM maar deze modellen staan bekend om hun "choppy fuel injection" bij lage toeren. Ik -denk- dat dat die fuel injection is die gewoon niet zo goed is.
Edit: Op een slip-on na is de machine overigens standaard. Geen powercommander, geen ander luchtfilter, geen velocity stacks, etc.
[ Voor 4% gewijzigd door UTwizard op 27-07-2020 13:33 ]
Als ik nu naar buiten kijk was dat een verkeerde beslissing

Nou, we hebben nog de onderwerpen "zwaaien", "een [insert voertuig X] is géén motor!" en "Roofboxertjes"...MichielK71 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:00:
Leuk! weer een discussie over de APK. Daarnet nog over de overlast en straks over ATGATT en het feest is weer compleet.
Ketting smeren, welke banden, welke remblokken, wie biedt meer?Vrijdag schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:42:
[...]
Nou, we hebben nog de onderwerpen "zwaaien", "een [insert voertuig X] is géén motor!" en "Roofboxertjes"...
En zwaaien naar anderen. Motorscooters ja of nee?MichielK71 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:00:
Zwaaien naar politiemotoren vanaf een motorscooter?418O2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:45:
[...]
En zwaaien naar anderen. Motorscooters ja of nee?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Daar zeg je wat, remblokken.Joopieboy schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:43:
[...]
Ketting smeren, welke banden, welke remblokken, wie biedt meer?
Is er een eenvoudige manier om te herkennen wat voor blokjes er nu in zitten? En daarmee bedoel ik gesinterd of niet, dat soort dingen.
Ik heb nog niet gekeken dus als er straks op de achterkant het merk, type, en de complete installatieinstructies vermeld staan: don't shoot me.
Ik heb een paar bladzijdes gemist blijkbaar... * Jolke doet even terugbladeren.MichielK71 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:29:
[...]
Dat is maar net hoe je het zelf wil. Kijk naar het verhaal van @Bommes. Die heeft toch ook een leuke tocht gemaakt en daar een fantatstisch verhaal met foto's bij geschreven. Nu is @Bommes wel de koning van de reisverhalen, maar dan toch
In een ander topic, De nieuwe Guzzi uitlaten, mijn reisverslag van een motortripJolke schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:00:
[...]
Ik heb een paar bladzijdes gemist blijkbaar... * Jolke doet even terugbladeren.
Verwijderd
Ik heb er zojuist eentje besteld voor m'n MT-07
Ik had serieus de intentie om een motor bij hun te kopen, maar als het zo moet.. Koop dus géén motor bij "Dé KTM dealer" van Venlo. Wat een waardeloze zaak!
Code op de achterzijde, als er nog wat op staat.DrivinUCrazy schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:58:
[...]
Daar zeg je wat, remblokken.
Is er een eenvoudige manier om te herkennen wat voor blokjes er nu in zitten? En daarmee bedoel ik gesinterd of niet, dat soort dingen.
Ik heb nog niet gekeken dus als er straks op de achterkant het merk, type, en de complete installatieinstructies vermeld staan: don't shoot me.
[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 27-07-2020 14:15 ]
Ik zou zeggen, laat het ons weten als die binnen is en je ermee gereden hebt.Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:12:
Heeft iemand hier ervaring met de uitlaten van Black Widow?
Ik heb er zojuist eentje besteld voor m'n MT-07
Ik vraag me af of dat KTM eigen is, want heb ook zulke ervaringen met de KTM dealer uit een bepaalde plek.Thoit schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:14:
Hmm, de Superduke GT gaan we maar annuleren. In het verleden werden er motoren verhuurd, maar daar waren ze officieel mee gestopt. Ik kon hem huren voor een week. Hij wilde een bedrag om hem te reserveren, wat ik opzicht kan begrijpen. Ik had gevraagd of hij dan wel nog even de voorwaarden kon mailen voor ik het bedrag overmaak. Hierop krijg ik een mail terug dat het verhuren een gunst naar mij zou zijn en ze hier niet de hele tijd mee bezig zijn.
Ik had serieus de intentie om een motor bij hun te kopen, maar als het zo moet.. Koop dus géén motor bij "Dé KTM dealer" van Venlo. Wat een waardeloze zaak!
Geen idee, vervelende is dat we i.v.m. weinig tijd de motor wilden huren om hem op vakantie eens echt te proberen. Bevalt het, koop ik hem. Maar nu is de vakantieplanning dus even naar de knoppenkneusteun schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:25:
[...]
Ik vraag me af of dat KTM eigen is, want heb ook zulke ervaringen met de KTM dealer uit een bepaalde plek.

"Wie rijdt?" feesboekgroep en WheelietimeJoopieboy schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:43:
[...]
Ketting smeren, welke banden, welke remblokken, wie biedt meer?
Welke olie gebruik jij?MichielK71 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:00:

Die zwarte
Ja, die werkt niet
Ik heb er rode in gegooid, dan gaat hij sneller. En super handig, kan ik meteen voor mijn remmen gebruiken
Dat is racistisch!
Nee discriminegerend toch?
Ik neem aan dat de olie die uit het blok kwam wel zwart was?
Heb ik ook nog een vraagje over olie. De olie van een motorblok moet na x kilometer of y jaar vervangen worden. Als ik nu een fles olie heb gekocht om zo tussentijds eens bij te vullen... Moet ik die olie dan na y tijd ook weggooien? En zo ja, waarom dan; wat is er met die olie gebeurd?
@DrivinUCrazy Ja die was behoorlijk zwart
Volgens mij kan je motorolie lang bewaren, zolang je maar het koel en donker bewaard.
Nee. Als het niet in de motor zit en fatsoenlijk is afgesloten dan is er geen probleem.DrivinUCrazy schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:28:
Heb ik ook nog een vraagje over olie. De olie van een motorblok moet na x kilometer of y jaar vervangen worden. Als ik nu een fles olie heb gekocht om zo tussentijds eens bij te vullen... Moet ik die olie dan na y tijd ook weggooien? En zo ja, waarom dan; wat is er met die olie gebeurd?
Inmiddels wat kilometers gemaakt op de SD. Gaat steeds soepeler, heb hem lekker onder controle.
Verbruik is wel heftig in de praktijk. Gisteren volgepleurt, na 125km ging het lampje weer aan... 12 liter ging er in
Als die open is wel, dan kan er vocht bij. Maar een jaar kan vaak wel.DrivinUCrazy schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:28:
Heren (grotendeels dan toch), iets minder slowchat mag van mij wel. Ik zou het jammer vinden als zometeen een mod komt ingrijpen.
Olie is in feite oneindig houdbaar als die goed is bewaard.DrivinUCrazy schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:28:
Heren (grotendeels dan toch), iets minder slowchat mag van mij wel. Ik zou het jammer vinden als zometeen een mod komt ingrijpen.
----
Zojuist nog een erg professioneel mailtje gekregen van Motorcenter Venlo: "Ga toch fietsen man". En dan gek vinden dat ze failliet zijn geraakt

Nee dat hoeft niet. Zelfs niet als ie open is geweest: olie is niet hygroscopisch (trekt geen vocht aan uit de lucht, zoals bijv remvloeistof wel doet). Als er geen vervuiling bij is gekomen (dop dicht na gebruik) is het als nieuw.DrivinUCrazy schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:28:
[...]
In je blok is het een ander verhaal: daar komt er wel vocht, vuil en verbrande deeltjes uit de benzine in terecht. Daarom dat wél vervangen, ook als je maar weinig hebt gereden in een jaar.
Mán wat een prutsers. Daar moet je zeker geen zaken meer mee doenThoit schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:33:
[...]
Olie is in feite oneindig houdbaar als die goed is bewaard.
----
Zojuist nog een erg professioneel mailtje gekregen van Motorcenter Venlo: "Ga toch fietsen man". En dan gek vinden dat ze failliet zijn geraakt

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Thoit schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:33:
[...]
:strip_exif()/f/image/h2ebUEMGvWTlJOg6cITambYu.jpg?f=fotoalbum_large)
/edit: Oh wacht, het is écht een reactie die je van ze kreeg

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 27-07-2020 15:42 ]
Ik had aangegeven dat het voor mij toch niet meer dan logisch is dat ik wil weten wat er gebeurd als er zich onvoorziene zaken voordoen. En dat ik het jammer vind dat ik zulke simpele zaken niet serieus worden genomen.roda_djavulen schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:36:
@Thoit Dat is niet bepaald professioneel nee... Wat heb je gezegd dat zo'n reactie uitlokt?
Dat was echt de reactie van de eigenaar van de zaakVrijdag schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:41:
[...]
/edit: Oh wacht, het is écht een reactie die je van ze kreegIk dacht een marketing mailtje

[ Voor 30% gewijzigd door Thoit op 27-07-2020 15:48 ]
Wat had je in gedachten?Booyaa schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:46:
Proberen jullie nog specifieke oefeningen te doen voor je lichaam om deze te versterken voor het motorrijden?
I have stability. The ability to stab.
Waarom zou je dat doen? Zoveel specifieke kracht heb je ook weer niet nodig.Booyaa schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:46:
Proberen jullie nog specifieke oefeningen te doen voor je lichaam om deze te versterken voor het motorrijden?
Ik boks, daarmee train je de spieren wel die je nodig hebt (core, armen, schouders), maar heb niet het idee dat het veel uitmaakt.
Beetje rekken en strekken voor het rijden en tijdens de pauzes. Verder meer bezig met zoveel mogelijk uitgerust en/of koffie gedronken te hebben om mentaal fit te zijn. Merk dat vooraal het geestelijke (opletten, voor anderen kijken, etc..) veel meer energie slurpt bij het rijden dan het fysieke.Booyaa schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:46:
Ga je circuitrijden of professioneel crossen?Booyaa schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:46:
Vroeger was ik nogal een fanatiek mountainbiker en was de conditie een stuk beter. Uur ploegen door het bos met een crosser was niet heel erg spannend. Tegenwoordig ben ik wat sneller buiten adem.
Da's de beste manier!! Ik doe dat ook wel eens maar ik ben er mee gestopt om dat al rijdende te doen...roda_djavulen schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:49:
@Thoit Oke, bijzondere zaak.... Maarja beter dat je er nu achter komt dan wanneer je er al geld aan uitgegeven hebt.
@Booyaa Ik laat mijn motor gewoon af en toe vallen en dan til ik hem weer op
Tijdens het wassen van de paddockstand laten vallen waarbij je er zélf onder komt te liggen is beter voor de lak kan ik je uit ervaring zeggen
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Wauw, wat een amateur zeg.Thoit schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:47:
[...]
Dat was echt de reactie van de eigenaar van de zaakHeb zojuist maar een klacht gestuurd naar KTM Nederland, ben benieuwd of die er wat mee doen

Dit topic is gesloten.