Ik verneem toch dat ik wat verzuring in mijn rug krijg omdat ik veel wind vang op mijn lichaam en ook nog wel redelijk groot/breed ben. Nu is mijn core niet bizar sterk dus vroeg me af of er mensen ook specifiek oefeningen doen om de verzuring etc tegen te gaan.418O2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:48:
[...]
Waarom zou je dat doen? Zoveel specifieke kracht heb je ook weer niet nodig.
Ik boks, daarmee train je de spieren wel die je nodig hebt (core, armen, schouders), maar heb niet het idee dat het veel uitmaakt.
Ik zit ook tegen de 2 meter aan, maar ik heb daar nooit last van gehad. Ik denk dat je met sit-ups en opdrukken een eind komt, dan train je je buikspieren, rug en borst/armenBooyaa schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:58:
[...]
Ik verneem toch dat ik wat verzuring in mijn rug krijg omdat ik veel wind vang op mijn lichaam en ook nog wel redelijk groot/breed ben. Nu is mijn core niet bizar sterk dus vroeg me af of er mensen ook specifiek oefeningen doen om de verzuring etc tegen te gaan.
Beste is zoveel mogelijk rijden. Dan train je precies de spieren die je nodig hebt. En het is ook nog eens leukerBooyaa schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:58:
[...]
Ik verneem toch dat ik wat verzuring in mijn rug krijg omdat ik veel wind vang op mijn lichaam en ook nog wel redelijk groot/breed ben. Nu is mijn core niet bizar sterk dus vroeg me af of er mensen ook specifiek oefeningen doen om de verzuring etc tegen te gaan.
Ik rij op mijn naked zonder problemen 140 km/u op de snelweg. leun gewoon tegen de rijwind in, en dat gaat prima 
Als je je core wil trainen
[ Voor 36% gewijzigd door Vrijdag op 27-07-2020 16:11 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
De tip van @Jolke over het mentaal fit blijven is wel een goede. 
Zorg dat je goed uitgerust bent, drink de avond van te voren niet te veel alcohol, en stop regelmatig even om wat te drinken. Vooral goed blijven drinken.
Als je voorrijdt, wat nog inspannender is omdat je ook nog eens navigeert en je volgers in de gaten houdt, merk je regelmatig dat beginners eerder vermoeid zijn. Puur van het verwerken van alle informatie. In de auto is dat toch een stuk minder.
Ik houd dan ook meestal aan dat ik na 75-90 minuten even stop, al is het maar 10 minuten.
En zorg voor goede gehoorbescherming; ook dat houdt je fitter op de motor.
Zorg dat je goed uitgerust bent, drink de avond van te voren niet te veel alcohol, en stop regelmatig even om wat te drinken. Vooral goed blijven drinken.
Als je voorrijdt, wat nog inspannender is omdat je ook nog eens navigeert en je volgers in de gaten houdt, merk je regelmatig dat beginners eerder vermoeid zijn. Puur van het verwerken van alle informatie. In de auto is dat toch een stuk minder.
Ik houd dan ook meestal aan dat ik na 75-90 minuten even stop, al is het maar 10 minuten.
En zorg voor goede gehoorbescherming; ook dat houdt je fitter op de motor.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
En zorg dat je houding goed is, ga niet met een kromme rug zitten. Een niergordel kan daar bij helpen
Ja maar... hoe doe je dat rechtop zitten op een racer?
SBK stuur er op
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hij rijdt geen racerJolke schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:21:
Ik ben overigens al wel op zoek naar een ander zadel. Die is namelijk koerthard. Ik zie corbin voorbij komen, maar die hebben alleen voor het model van 2007 en later
Tiger Leathers bij mij om de hoek kunnen je zadel aanpassen418O2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:23:
[...]
Hij rijdt geen racerMaar dan nog kan je op je postuur letten.
Ik ben overigens al wel op zoek naar een ander zadel. Die is namelijk koerthard. Ik zie corbin voorbij komen, maar die hebben alleen voor het model van 2007 en later
Had ik inderdaad ook voorbij zien komen, maar zit aan de andere kant van het land. En koop liever een compleet zadel denk ik, geen zin om mijn motor een paar weken niet te kunnen gebruiken (dat zie ik voorbij komen als tijd dat ze nodig hebben)Vrijdag schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:24:
[...]
Tiger Leathers bij mij om de hoek kunnen je zadel aanpassen
Bij ellermeyer was ik het zadel 22 uur kwijt voor een nieuw velletje
Je hebt een 990 super duke, ik gok dat die zadels wel 2e hands te krijgen zijn. De helft van die fietsen is al total loss418O2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:26:
[...]
Had ik inderdaad ook voorbij zien komen, maar zit aan de andere kant van het land. En koop liever een compleet zadel denk ik, geen zin om mijn motor een paar weken niet te kunnen gebruiken (dat zie ik voorbij komen als tijd dat ze nodig hebben)
Ik weet niet of je een ergo zadel kan vinden maar ik raad hem van harte aan! na 9 uur non stop rijden was dat zelfs killing
Iemand ervaring met photochromic lenzen in je motorbril? Ik neig naar een zo light mogelijke kleur maar wil toch wel een wat zonlicht dempend glas voor al het heel licht is buiten. Helaas lijkt het minuten lang te duren voordat zo'n photochromic lens weer helder is als je bv een tunnel inrijd en je bril dan even afzetten is niet de oplossing die ik zoek.
In mijn nieuwe helm zit geen zonnevizier dus ben ik aan het kijken naar andere oplossingen. An sich heb ik met helm op weinig last van de zon terwil ik dat zonder helm best wel heb op echt zonnige dagen. Geen halszaak als ik niet kan slagen, een gewone zonnebril die maximaal licht doorlaat is het volgende altenatief.
Voor Oakley is een fraaie spreadsheet beschikbaar met legio lenstinten (https://www.dropbox.com/s/si5a4rtjfvq3x90/Lenses.xlsx?dl=0) maar dat geeft geen info over de snelheid van Photochromic.
In mijn nieuwe helm zit geen zonnevizier dus ben ik aan het kijken naar andere oplossingen. An sich heb ik met helm op weinig last van de zon terwil ik dat zonder helm best wel heb op echt zonnige dagen. Geen halszaak als ik niet kan slagen, een gewone zonnebril die maximaal licht doorlaat is het volgende altenatief.
Voor Oakley is een fraaie spreadsheet beschikbaar met legio lenstinten (https://www.dropbox.com/s/si5a4rtjfvq3x90/Lenses.xlsx?dl=0) maar dat geeft geen info over de snelheid van Photochromic.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
140 km/u op jouw teller. Dat is toch 85 km/u op die van onsVrijdag schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:10:
Ik rij op mijn naked zonder problemen 140 km/u op de snelweg. leun gewoon tegen de rijwind in, en dat gaat prima
[YouTube: Intense Ab Workout | 7 Minutes (FOLLOW ALONG!)]
Dat valt dus wel tegen, of ik zoek niet goedkneusteun schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:47:
[...]
Je hebt een 990 super duke, ik gok dat die zadels wel 2e hands te krijgen zijn. De helft van die fietsen is al total loss![]()
Ik weet niet of je een ergo zadel kan vinden maar ik raad hem van harte aan! na 9 uur non stop rijden was dat zelfs killing
de ergo of normale? want de normale is op MP wel te vinden, vergeet ook ebay niet! import van zadel is makkelijker en goedkoper dan motor
Was jij niet die persoon die 1 meter 50 was?Vrijdag schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:10:
[YouTube: Intense Ab Workout | 7 Minutes (FOLLOW ALONG!)]
dan kan je een garmin nog gebruiken als windscherm

Maar alle gekheid op een stokje, ik heb het liefst de wind (turbulentie) op mijn borst ipv mijn helm, dit omdat mijn core net iets meer kan hebben dan mijn nek. En toch heb ik het idee dat veel mensen proberen om onder de wind door te gaan wat resulteert in of enorme ruiten of 20 opzetruitjes...
Heb even zitten denken en het is misschien een idee om je hellingshoekschakelaar te overbruggen (bank angle sensor, blijkbaar kun je m dr af halen en in de stekker van de kabelboom de buitenste 2 draadjes met elkaar verbinden, maar gebruik zelf ook even googleUTwizard schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:30:
[...]
Bij zware last / vollast houdt de motor bij ~9000 RPM abrupt op met accelereren en reageert niet meer op de gashendel. Het benzinelampje gaat daarbij ook kort even aan. Zodra de toeren dan weer iets zijn gezakt reageert ie ook weer op de gashendel. Geef ik minder gas dan kan ik wel voorbij die ~9000 RPM. Het is dus de combinatie volgas + hoge toeren. In ieder geval in de 1e en 2e versnelling komt het voor, de versnellingen daarboven heb ik niet geprobeerd. Het is niet zo dat het geleidelijk gebeurt tot hij geen vermogen meer heeft, hij gaat van volvermogen ineens terug naar niks (maar blijft wel lopen), en zodra de toeren zijn gezakt pakt ie dus ook weer goed op.
Alternatieve manier is om in zn 4-5-6 proberen voluit te gaan, maar dat is zo rbw onveilig
leeg
Je moet niet vergeten dat dat model motorfiets ooit alléén voor de US market bedoeld was en dat 't daar al snel véél te hard gaat om een bocht fatsoenlijk mee te kunnen gaan nemen.... Ze hebben waarschijnlijk éérst de oorspronkelijke Km/h tellerplaten verwisseld voor Mp/h platen en er daarna bij export naar de EU pas een correctieslag op uitgevoerdR0y. schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:46:
[...]
140 km/u op jouw teller. Dat is toch 85 km/u op die van ons..
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mijn teller kent maar drie niveaus:R0y. schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:46:
[...]
140 km/u op jouw teller. Dat is toch 85 km/u op die van ons..
1. Stilstaan
2. Posen
3. Keihard posen
Ik heb niet een motor bril, maar in mijn zonnebril, van Serengeti, switchen de lenzen bijna instantaan. Nu is mijn bril niet echt de goedkoopstebotoo schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:51:
Iemand ervaring met photochromic lenzen in je motorbril? Ik neig naar een zo light mogelijke kleur maar wil toch wel een wat zonlicht dempend glas voor al het heel licht is buiten. Helaas lijkt het minuten lang te duren voordat zo'n photochromic lens weer helder is als je bv een tunnel inrijd en je bril dan even afzetten is niet de oplossing die ik zoek.

De remmen mogen in principe ongelijkmatig afgesleten zijn, zolang bijvoorbeeld de rechter rem niet veel harder remt dan de linker. Die marge mag maximaal 30% zijn.UTwizard schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:04:
[...]
Wel degelijk, de auto moet een bepaalde remvertraging op de rollerbank hebben en die vertraging hoeft echt niet heel hoog te zijn. Ongelijkmatig versleten schijven? Geen probleem. Geglazuurde blokken? Geen probleem. Oude chinese banden met droogtescheurtjes? Geen probleem. Een nederlandse APK of een duitse TÜV stellen echt niet zoveel voor.
Banden met droogtescheurtjes? Die scheurtjes moet je dan als keurmeester controleren, krijg je makkelijk het canvas in zicht? Dan is dat afkeur. Period.
Vandaag weer eens rond gehangen op het TT Circuit. Vrienden van me gingen voor het eerst het circuit op (met de motor, that is). Motortrailer geregeld, koekblik ervoor, motoren erop en gaan
[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 27-07-2020 18:40 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Klopt, maar de remschijf van mijn auto die vol haarscheuren zat werd niet opgemerkt door de keurmeester. Wel het stadslichtje wat vervangen was door een T10 LEDje. Daar werd de auto op afgekeurd.
Daar ben ik dus ook niet meer terug geweest.
Zelfde heb ik een keer bij de motor gehad. Deze moest gemodificeerd worden, terugroep actie.
Nou ben ik zo'n idioot die kijkt of de modificatie goed uitgevoerd was, niet dus
Motor linea recta teruggebracht en hun verteld hoe het wel moest
En dan moet straks dezelfde dealer mijn werk controleren
Eerder andersom.........

Daar ben ik dus ook niet meer terug geweest.

Zelfde heb ik een keer bij de motor gehad. Deze moest gemodificeerd worden, terugroep actie.
Nou ben ik zo'n idioot die kijkt of de modificatie goed uitgevoerd was, niet dus

Motor linea recta teruggebracht en hun verteld hoe het wel moest

En dan moet straks dezelfde dealer mijn werk controleren

Eerder andersom.........
Welke en waarvandaan?Vuikie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:31:
Ik heb niet een motor bril, maar in mijn zonnebril, van Serengeti, switchen de lenzen bijna instantaan.
De enige Serengeti die ik heb kwam ooit bij iBood vandaan dus die hebben ze niet zo makkelijk voor het uitkiezen en ik wil wel een zo nieuw mogelijke om de snelst 'schakelende' lens te krijgen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Op het moment valt het nog onder garantie dus ga ik nog niet zelf lopen prutsen, maar als ze er bij de zaak niet uit komen zal ik dit in ieder geval eens opzoeken / voorleggen bij een andere zaak.4x2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:05:
[...]
Heb even zitten denken en het is misschien een idee om je hellingshoekschakelaar te overbruggen (bank angle sensor, blijkbaar kun je m dr af halen en in de stekker van de kabelboom de buitenste 2 draadjes met elkaar verbinden, maar gebruik zelf ook even google)
Alternatieve manier is om in zn 4-5-6 proberen voluit te gaan, maar dat is zo rbw onveilig
1-2-3 voluit is al discutabel, dan staat er ook al een 2'tje voor
In ieder geval bedankt voor het meedenken
Zit er geen boulevard-cruise stand bij?Vrijdag schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:25:
[...]
Mijn teller kent maar drie niveaus:
1. Stilstaan
2. Posen
3. Keihard posen
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verklaart dat ook die geur die uit de uitlaat komt als hij op de snelweg rijd?Will_M schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:12:
[...]
Je moet niet vergeten dat dat model motorfiets ooit alléén voor de US market bedoeld was en dat 't daar al snel véél te hard gaat om een bocht fatsoenlijk mee te kunnen gaan nemen.... Ze hebben waarschijnlijk éérst de oorspronkelijke Km/h tellerplaten verwisseld voor Mp/h platen en er daarna bij export naar de EU een correctieslag op uitgevoerd

Da's stand 2
Ik breng gewoon een beetje U S of Fuckin' A naar deze contreienR0y. schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:00:
[...]
Verklaart dat ook die geur die uit de uitlaat komt als hij op de snelweg rijd?
U S A! U S A! U S A!

Bijna 2 meter zijn, elleboog op de knie, gas losjes vast, en andere arm in je zij of op je tankJolke schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:21:
Het leven is te kort om geduld te hebben!
mijn 1e motor was ook een grijze import uit de usaVrijdag schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:02:
[...]
Ik breng gewoon een beetje U S of Fuckin' A naar deze contreien![]()
U S A! U S A! U S A!![]()
![]()
Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe mijn motor hierheen is gekomen. Schijnt dat in begin jaren 90 er wat van die dingen vanuit Canada enzo zijn geimporteerd. Hier had je wel zijn neef met cardan, de NTV Revere en later de Deauville. In Engeland heet het model de Bros, maar die kwam in 400 en 600cc.darkkingll schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:29:
[...]
mijn 1e motor was ook een grijze import uit de usaalleen was dat geen naked.. sinds dat ding alleen maar Blits Brits gereden.
Bij de betere opticien hebben ze wel Serengeti brillen, mijn eerste heb ik bij zo'n opticien gehaald. M'n tweede en huidige Serengeti kreeg ik destijds gratis bij een Top Gear magazine abonnement van 2,5 jaar.botoo schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:21:
[...]
Welke en waarvandaan?
De enige Serengeti die ik heb kwam ooit bij iBood vandaan dus die hebben ze niet zo makkelijk voor het uitkiezen en ik wil wel een zo nieuw mogelijke om de snelst 'schakelende' lens te krijgen.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Op de remblokjes van de voorkant staat het volgende:DrivinUCrazy schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:58:
[...]
Daar zeg je wat, remblokken.
Is er een eenvoudige manier om te herkennen wat voor blokjes er nu in zitten? En daarmee bedoel ik gesinterd of niet, dat soort dingen.
Ik heb nog niet gekeken dus als er straks op de achterkant het merk, type, en de complete installatieinstructies vermeld staan: don't shoot me.
advics toyo s30r hh.
Dat lijken mij gesinterd blokjes te zijn? (Betekent HH dat?)
Status van de blokjes is nog prima.
Wat mij niet bevalt is de slijtage achter. Niet van de blokjes, maar van de schijf. Zo oud is die nog niet (moet km stand nog opzoeken), maar wel al duidelijke slijtage. Terwijl dat voor reuze meevalt en ik die nog nooit gewisseld heb.
Stom universeel remsysteem dat achter altijd maximaal meeremt.
Ik denk dat ik achter maar wat zachtere blokjes moet monteren zodra er weer een nieuwe schijf op komt, en dan vaker de blokjes van een paar tientjes wisselen. Dit slaat anders nergens op.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Jup HH is gesinterd.. voor de achterkant voortaan maar organische blokjes monteren dan..DrivinUCrazy schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:34:
[...]
Op de remblokjes van de voorkant staat het volgende:
advics toyo s30r hh.
Dat lijken mij gesinterd blokjes te zijn? (Betekent HH dat?)
Status van de blokjes is nog prima.
Wat mij niet bevalt is de slijtage achter. Niet van de blokjes, maar van de schijf. Zo oud is die nog niet (moet km stand nog opzoeken), maar wel al duidelijke slijtage. Terwijl dat voor reuze meevalt en ik die nog nooit gewisseld heb.
Stom universeel remsysteem dat achter altijd maximaal meeremt.
Ik denk dat ik achter maar wat zachtere blokjes moet monteren zodra er weer een nieuwe schijf op komt, en dan vaker de blokjes van een paar tientjes wisselen. Dit slaat anders nergens op.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Dat was mijn gedachte ook. Helaas had ik gisteravond te weinig licht om de blokjes achter ook nog te checken. Wat ik zo snel kan zien is de dikte van de blokjes nog prima. Maar de schijf rent wel achteruit, dus dat wordt binnenkort vervangen en organische blokjes er op.
De remklauw beweegt wel netjes vrij en zo, daar is niets mis mee.
Grappige is, op het Duitse XT1200z forum heeft iemand al eens een motor overgenomen, en die kwam voor gesinterde blokjes en achter organische blokjes tegen. "Wie doet nou zoiets?" Was de algemene tendens. Nou, ik begrijp nu waarom.
De remklauw beweegt wel netjes vrij en zo, daar is niets mis mee.
Grappige is, op het Duitse XT1200z forum heeft iemand al eens een motor overgenomen, en die kwam voor gesinterde blokjes en achter organische blokjes tegen. "Wie doet nou zoiets?" Was de algemene tendens. Nou, ik begrijp nu waarom.
[ Voor 25% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-07-2020 07:15 ]
Gixxer hetzelfde, voor gesinterd Brembo, maar om achter nog een beetje normaal bochtjes te kunnen draaien zonder dat iedereen je vervloekt vanwege piepende of gillende remmen toch maar snel weer gewone remblokken eronder gezet.
Net even in mijn archieven gezocht.
Nieuwe schijf achter gemonteerd bij 47.000 km. Nu staat de teller op 83.000.
In de tussentijd zijn de blokjes achter één keer vervangen. Maar ik bedenk me nu ook: voorheen kon ik de remblokjes iedere beurt (10.000 km) vervangen, en nu doe ik er al veel langer mee.
Het moet dus wel een combinatie van een belachelijk zachte remschijf en harde remblokjes zijn.
Tegelijkertijd was die eerste schijf er ook vrij vlot aan eigenlijk. Die is vervangen bij 47k; daar zit ik nu al op driekwart van.
Nieuwe schijf achter gemonteerd bij 47.000 km. Nu staat de teller op 83.000.
In de tussentijd zijn de blokjes achter één keer vervangen. Maar ik bedenk me nu ook: voorheen kon ik de remblokjes iedere beurt (10.000 km) vervangen, en nu doe ik er al veel langer mee.
Het moet dus wel een combinatie van een belachelijk zachte remschijf en harde remblokjes zijn.
Tegelijkertijd was die eerste schijf er ook vrij vlot aan eigenlijk. Die is vervangen bij 47k; daar zit ik nu al op driekwart van.

Zal ik ze op de VTR zetten ? Ze zien er opvallend netjes uit aan de binnenkant
leeg
Ik durf het nog niet aan met al dat gedoe de laatste tijd, teveel besmettingen weer en teveel risico door bewust te gaan reizen. Komt volgend jaar wel weer.
Naar eifel geweest, huisje gehuurd en echt 0,0 contact gehad met mensen. Ja af en toe bij de pomp misschien, maar dan had je of je helm of je mondkapje op dus volgens mij is het risico lager dan in NL naar de supermarkt gaan.
Wat mij opvalt is dat het hier in het Oosten een soort walhalla is voor Duisters die zonder mondkapje willen winkelen (dat zal ook zo met Belgen zijn gok ik) dus ik vond het juist wel fijn een weekje afgezonderd op een berg in een huisje.
Wat mij opvalt is dat het hier in het Oosten een soort walhalla is voor Duisters die zonder mondkapje willen winkelen (dat zal ook zo met Belgen zijn gok ik) dus ik vond het juist wel fijn een weekje afgezonderd op een berg in een huisje.
Hier in Stad wemelt het sowieso al van de Duitsers en dat is prima, maar ze leven nu inderdaad met het idee dat hier alles back to normal is.
En in de praktijk is dat ook zo. Niet normaal hoe vol de kroegen hier zitten 🙄
Het zijn inderdaad afwegingen die gemaakt moeten worden. Ik loop hier in de randstad in de supermarkt meer kans om besmet te worden dan in mijn eentje in het Sauerland denk ik. Ik ga ook in mijn eentje en blijf zover mogelijk bij mensen uit de buurt dus mocht de situatie veranderen dan bind ik de tas achterop lever de sleutel in en ben in 4 uur rijden weer thuis.Joopieboy schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:48:
Ik durf het nog niet aan met al dat gedoe de laatste tijd, teveel besmettingen weer en teveel risico door bewust te gaan reizen. Komt volgend jaar wel weer.
En dat kun jij beamen als ervaringsdeskundige?418O2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:55:
Hier in Stad wemelt het sowieso al van de Duitsers en dat is prima, maar ze leven nu inderdaad met het idee dat hier alles back to normal is.
Wij hebben half augustus een week appartementje geboekt in Duitsland, lekker motorrijden en niets doen daar. Nog afgezien van alle Corona-ellende is afgelopen tijd voor ons erg zwaar geweest en wij hebben echt de behoefte heel even alles achter ons te laten. maar om de risico's te beperken gaan we daar zoveel mogelijk onze tweepersoonsbubbel te creëren.
In de kroeg? Ben nog niet echt in een kroeg geweest sinds het weer mag, alleen op het terras.Secsytime schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:57:
[...]
En dat kun jij beamen als ervaringsdeskundige?![]()
Ik maak me ook niet zo druk om eerlijk te zijn. Kom nu niet in contact met kwetsbaren en ben zelf fit. Maar ik ben ook niet happig om elders vakantie te gaan vieren hoor. Maar als je met een kleine groep bent en een hotelkamer hebt, heb je verder niet echt contact met anderen natuurlijk.
Die overweging kan iedereen voor zichzelf maken natuurlijk
Is er een apart kampeer(-motor) topic ? Indien JA oeps...
Zoek nog een ( nieuwe ) tent voor mee te nemen op de motor.
Nu moet ik kiezen tussen lightweight en dus vaak minder leefruimte.
Of zwaarder maar wel meer leefruimte...
Ideeen zijn nu ;
1 ) https://www.dewitschijnde...ossamer-tunneltent-groen/
2 ) https://www.bol.com/nl/p/...ergrijs/9200000072738448/
3 ) https://www.outdoorxl.nl/...html?prl=92-3471x144-3472
4 ) https://www.obelink.nl/vango-scafell-200-tunneltent.html
5 ) https://www.obelink.nl/ja...r-ii-2019-tunneltent.html
6 ) https://www.bol.com/nl/p/...s-groen/9200000027718424/
Wil eigenlijk maximaal 150,-- uitgeven aan de ( nieuwe ) tent
Ideeen zijn nu ;
3 ) https://www.outdoorxl.nl/...html?prl=92-3471x144-3472
4 ) https://www.obelink.nl/vango-scafell-200-tunneltent.html
5 ) https://www.obelink.nl/ja...r-ii-2019-tunneltent.html
6 ) https://www.bol.com/nl/p/...s-groen/9200000027718424/
[ Voor 21% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 28-07-2020 11:13 ]
@WiLLoW_TieN Ik zou hem niet te klein nemen, reken sowieso op 1 persoon extra om je motorpak, helm en laarzen kwijt te kunnen. En gewicht is op een motor niet een heel groot probleem. Let ook een beetje op de pakmaat.
[edit] Hier is die Coleman Darwin nog goedkoper.
[edit] Hier is die Coleman Darwin nog goedkoper.
[ Voor 21% gewijzigd door Waaj op 28-07-2020 09:16 ]
Ik denk dat @Bommes hier wel ervaring mee heeft.WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:02:
Ideeen zijn nu ;
3 ) https://www.bol.com/nl/p/...s-groen/9200000024303776/
XBL: DonFrans
Ik zou deze nemen https://www.bol.com/nl/p/...a=#product_specificationsWiLLoW_TieN schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:02:
Ideeen zijn nu ;
3 ) https://www.bol.com/nl/p/...s-groen/9200000024303776/
Reden, je hebt bij deze tent ook een voorportaal waar je bagage in kwijt kan. Denk aan je schoenen/laarzen en tassen etc. Kies in ieder geval niet een te kleine tent.
Ik heb deze: https://www.coleman.eu/Benelux/p-26098-tasman-2.aspx; inderdaad met voorportaal (waar ook meteen een grondzeil in zit) en voor 2 personen terwijl ik hem in principe voor mij alleen gebruik
Ding is echt super easy om op te zetten trouwens
Moet nu alleen eindelijk eens met de motor gaan kamperen
@FBTN mooie lanceer-schans op dat pontje, had je in één keer de overkant gehaald?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Met een KTM? JA NATUURLIJK! Domme vraag 😎Chakotay schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:50:
@FBTN mooie lanceer-schans op dat pontje, had je in één keer de overkant gehaald?
I took the blue pill…
* Equator krijgt zin om van het weekend ook maar eens wat kms op de odo te zetten. Nog meer gegadigden voor een meet en wat rijden?
Zin wel, maar mag/moet met gezin op vakantie 😩Equator schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:56:
* Equator krijgt zin om van het weekend ook maar eens wat kms op de odo te zetten. Nog meer gegadigden voor een meet en wat rijden?
I took the blue pill…
Ik had het al met @Booyaa over een Groningen-ritje vrijdagavond. Als iemand anders zin heeft om aan te haken, stuur even een DM.
Welke omgeving? Ik ben wel in voor een ritje als het een beetje oké weer is, maar ik heb geen zin om eerst 200km te moeten rijden, en na afloop weer terugEquator schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:56:
@WiLLoW_TieN
Afgezien van de verdere goede adviezen over grote en voorportaal ruimte.
Het is prima een budget in te stellen, maar bij veel tenten is goedkoop duurkoop als je langer dan een paar jaar met een tent wilt doen.
Wat tips na heel veel jaren tenten (langste aaneen gesloten periode met de tent onderweg is +3 maanden).
Staat je tent lang op in de zon? Let op het gebruikte materiaal, veel goedkope tenten zijn slecht bestand tegen UV. Dus een plastic ruitje is leuk totdat hij 4 weken volle zon heeft gehad. Na die 4 weken lijkt hij nog goed totdat je hem volgend jaar weer tevoorschijn haalt en de weekmakers aardig uitgedroogd blijken te zijn.
Gebruik je hem alleen in de zomer in warme landen? Dan is een "doorwaai" binnentent misschien wel iets.
Slikranden lijken leuk voor opspattend water bij regen, maar op warme dagen belemmeren ze de luchtstroom om het nog enig sinds behagelijk te houden in de tent (temperatuur en luchtvochtigheid).
Haringen, die je bij goedkope tenten krijgt, zijn eigenlijk sateprikkers tenzij je alleen op grasland kampeert. Dus een paar stevige "extra" haringen kan geen kwaad.
Afgezien van de verdere goede adviezen over grote en voorportaal ruimte.
Het is prima een budget in te stellen, maar bij veel tenten is goedkoop duurkoop als je langer dan een paar jaar met een tent wilt doen.
Wat tips na heel veel jaren tenten (langste aaneen gesloten periode met de tent onderweg is +3 maanden).
Staat je tent lang op in de zon? Let op het gebruikte materiaal, veel goedkope tenten zijn slecht bestand tegen UV. Dus een plastic ruitje is leuk totdat hij 4 weken volle zon heeft gehad. Na die 4 weken lijkt hij nog goed totdat je hem volgend jaar weer tevoorschijn haalt en de weekmakers aardig uitgedroogd blijken te zijn.
Gebruik je hem alleen in de zomer in warme landen? Dan is een "doorwaai" binnentent misschien wel iets.
Slikranden lijken leuk voor opspattend water bij regen, maar op warme dagen belemmeren ze de luchtstroom om het nog enig sinds behagelijk te houden in de tent (temperatuur en luchtvochtigheid).
Haringen, die je bij goedkope tenten krijgt, zijn eigenlijk sateprikkers tenzij je alleen op grasland kampeert. Dus een paar stevige "extra" haringen kan geen kwaad.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Ik woon in Breda, maar eerst een stukje rijden kan. Zolang het niet teveel is inderdaad.Tankiej schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:26:
[...]
Welke omgeving? Ik ben wel in voor een ritje als het een beetje oké weer is, maar ik heb geen zin om eerst 200km te moeten rijden, en na afloop weer terug
Vergis je niet, je kan nog zo fit zijn als je de sjaak bent ben je de sjaak.418O2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:00:
[...]
In de kroeg? Ben nog niet echt in een kroeg geweest sinds het weer mag, alleen op het terras.
Ik maak me ook niet zo druk om eerlijk te zijn. Kom nu niet in contact met kwetsbaren en ben zelf fit. Maar ik ben ook niet happig om elders vakantie te gaan vieren hoor. Maar als je met een kleine groep bent en een hotelkamer hebt, heb je verder niet echt contact met anderen natuurlijk.
Die overweging kan iedereen voor zichzelf maken natuurlijk
Bekende van mijn broer was iemand die topfit was als wielrenner en is toch echt goed naar de tering geweest en nu na 2 maand nog steeds compleet gesloopt. Moe als hij van de bank naar de keuken loopt etc.
Dus niet denken dat het niks met je doet als je jong bent en fit.
@WiLLoW_TieN ik heb de Darwin 3+
Meer dan ruim genoeg en ik heb hem in de aanbieding bij bol.com besteld voor 74 euro.
Zou ik hem weer kopen?
Goede vraag, misschien dat ik nu eerder zou kiezen voor iets kleiner en lichter.
Maar zoals ik je ook al in een DM stuurde: dan gaat het vaak echt duur worden voor slecht en kilo minder.
Ik ben gaan zoeken op fiets vakantie forums en sites.
Die willen graag zo klein mogelijk pakvolume en zo min mogelijk gewicht.
De Decathlon heeft ook wel wat trekkerstentjes in hun assortiment.
Lastige is ruimte voor je motorgear met zo min mogelijk pak volume.
Beetje Google naar de dure lichtgewicht trekkers tentjes en dan wat zoekopdrachten in MP??
Ohh edit:
Voor je budget van ongeveer 150 euro maakt de kwaliteit tussen de verschillende merken niet heel veel uit.
Dus hier ergens zag ik een link naar een High Peak tentje van 109 Euro, dat is niets beters of slechter dan een tentje van 80 euro van Coleman.
@ollie1965
Ik heb zo een goedkoop tentje met raampjes en saté prikkers voor haringen.
Met dat weekje per jaar dat ik het gebruik blijft zo een raampje echt wel ff heel.
En die haringen??
Ik neem er voor elke hoek van de tent eentje mee + een paar extra voor eventueel een scheerlijn. En dan gewoon de mee geleverde sate prikkers.
Dat gaat al jaren goed, ja je hebt soms wel eens een kleine haring, die gooi ik na de vakantie weg en volgende trip pak ik er een nieuwe voor in de plaats.
Zou ik echt maanden op pad gaan dan gaaf ik wel wat meer uit aan een tentje en ook betere haringen.
Maar ja kijk naar Pedro Moto die vertrok met een transalp van 1500 euro en een Decathlon tentje van 100 euro.
Die motor rijd hij nu, aan de andere kant van de wereld nog steeds op. Zin tentje heeft het volgens mij ruim ander half jaar onderweg uithouden.
Meer dan ruim genoeg en ik heb hem in de aanbieding bij bol.com besteld voor 74 euro.
Zou ik hem weer kopen?
Goede vraag, misschien dat ik nu eerder zou kiezen voor iets kleiner en lichter.
Maar zoals ik je ook al in een DM stuurde: dan gaat het vaak echt duur worden voor slecht en kilo minder.
Ik ben gaan zoeken op fiets vakantie forums en sites.
Die willen graag zo klein mogelijk pakvolume en zo min mogelijk gewicht.
De Decathlon heeft ook wel wat trekkerstentjes in hun assortiment.
Lastige is ruimte voor je motorgear met zo min mogelijk pak volume.
Beetje Google naar de dure lichtgewicht trekkers tentjes en dan wat zoekopdrachten in MP??
Ohh edit:
Voor je budget van ongeveer 150 euro maakt de kwaliteit tussen de verschillende merken niet heel veel uit.
Dus hier ergens zag ik een link naar een High Peak tentje van 109 Euro, dat is niets beters of slechter dan een tentje van 80 euro van Coleman.
@ollie1965
Ik heb zo een goedkoop tentje met raampjes en saté prikkers voor haringen.
Met dat weekje per jaar dat ik het gebruik blijft zo een raampje echt wel ff heel.
En die haringen??
Ik neem er voor elke hoek van de tent eentje mee + een paar extra voor eventueel een scheerlijn. En dan gewoon de mee geleverde sate prikkers.
Dat gaat al jaren goed, ja je hebt soms wel eens een kleine haring, die gooi ik na de vakantie weg en volgende trip pak ik er een nieuwe voor in de plaats.
Zou ik echt maanden op pad gaan dan gaaf ik wel wat meer uit aan een tentje en ook betere haringen.
Maar ja kijk naar Pedro Moto die vertrok met een transalp van 1500 euro en een Decathlon tentje van 100 euro.
Die motor rijd hij nu, aan de andere kant van de wereld nog steeds op. Zin tentje heeft het volgens mij ruim ander half jaar onderweg uithouden.
[ Voor 46% gewijzigd door Bommes op 28-07-2020 11:04 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Tof! Welke route heb je gereden? Wij hebben ook nog een rondje Friesland in de planningFBTN schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:47:
Gisteren rondje Friesland gedaan (woon in Nijkerk). 9:00 weg en 17:00 terug en 400km extra op de ODO. Waarom doe ik dat niet vaker?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Overigens aankomend weekend eerst naar het Teutoburgerwoud
XXXVI
Ik ga volgende week weer sturen. Lang weekend, nog even kijken waar heen.
Omdat het alleen maar plat en winderig is en je alleen maar koeien ziet?FBTN schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:47:
Gisteren rondje Friesland gedaan (woon in Nijkerk). 9:00 weg en 17:00 terug en 400km extra op de ODO. Waarom doe ik dat niet vaker?
Ik ben een poosje geleden een weekje richting het Noorden geweest en heb een dagje geprobeerd de motor-elfstedentocht route (een van de) te rijden. Maar zeker gezien het weer (koude wind en regen), maar ook vanwege het oer-en oersaaie landschap, hebben we halverwege de rit afgebroken en koers gezet naar Harlingen. In Harlingen werd het weer beter en daar hebben we een heerlijk hotel opgezocht. Maar de rit vond ik geen klap aan.
Heb ik het verkeerde deel van Friesland bezocht?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zoiets heb ik ook, van Coleman, vergelijkbaar met de Cortes 2, maar dan een ouder model. Die is iets hoger dan de Tasman zo te zien.Imperial_Master schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:47:
Ik heb deze: https://www.coleman.eu/Benelux/p-26098-tasman-2.aspx; inderdaad met voorportaal (waar ook meteen een grondzeil in zit) en voor 2 personen terwijl ik hem in principe voor mij alleen gebruik
Bewust gekozen voor een iets grotere tent, omdat je dan idd al je bagage in de voortent kwijt kan. Die van mij was een 3 persoons, maar voornamelijk alleen of met 2 man gebruikt (ook op de motor). Een paar nachten met 3 man gebruikt en dat ging eigenlijk ook goed.
Edit:
Wildkamperend ergens in Frankrijk 8 jaar geleden
:strip_exif()/f/image/d5vLnrrg3kME4jMsmD9pKgjt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door -tom-562 op 28-07-2020 11:48 ]
Vaak bu'j te bang!
De decathlon tenten zou ik ook zeker overwegen!
https://www.decathlon.nl/...s/_/R-p-323505?mc=8586318
Deze heb ik (alleen dan een oudere versie volledig grijs (maar wel dit gewicht, zag dat er nu ook een iets zwaardere versie is:
https://www.decathlon.nl/...p-3721?mc=8245650&c=GRIJS
) zelf al enkele jaren in gebruik en is ook al de halve wereld rond geweest (6 maanden als langste trip) en nog steeds alles heel.
Super makkelijk en snel op te zetten.
Voor aankomende trip met 2 personen + motor gaan we toch kijken naar het 3 persoons model. Maar alleen was hij prima groot genoeg incl motor gear.
https://www.decathlon.nl/...s/_/R-p-323505?mc=8586318
Deze heb ik (alleen dan een oudere versie volledig grijs (maar wel dit gewicht, zag dat er nu ook een iets zwaardere versie is:
https://www.decathlon.nl/...p-3721?mc=8245650&c=GRIJS
) zelf al enkele jaren in gebruik en is ook al de halve wereld rond geweest (6 maanden als langste trip) en nog steeds alles heel.
Super makkelijk en snel op te zetten.
Voor aankomende trip met 2 personen + motor gaan we toch kijken naar het 3 persoons model. Maar alleen was hij prima groot genoeg incl motor gear.
@Jolke Klopt het trouwens dat je overal in DLD moet reserveren als je ergens een hapje wilt eten of drinken?
Nee, ik woon dichtbij de Duitse grens en reserveren is hier niet verplicht.Pagman schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:13:
@Jolke Klopt het trouwens dat je overal in DLD moet reserveren als je ergens een hapje wilt eten of drinken?
Nog naar wat lichtgewicht budget tentjes aan het zoeken geweest kom dan o.a op dit uit ;
1 ) https://www.toppy.nl/prod...ersoons-trekkingtent.html?
2 ) https://www.amazon.co.uk/...-Waterproof/dp/B06XBVSXBJ
3 ) https://www.soellaart.nl/...go-soul-100-trekkerstent/
1 ) https://www.toppy.nl/prod...ersoons-trekkingtent.html?
2 ) https://www.amazon.co.uk/...-Waterproof/dp/B06XBVSXBJ
3 ) https://www.soellaart.nl/...go-soul-100-trekkerstent/
[ Voor 6% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 28-07-2020 13:52 ]
Hou dr rekening mee dat dat soort tentjes *echt* klein zijn, heb er zelf ook een tijd 1 gehad (een Gelert nakina) en heb nog ergens een Gelert mongoose slingeren die ik nog nooit heb gebruikt.
En met mooi weer is het prima, maar als het veel regent word je er vanzelf vrij chagrijnig van dat droog aankleden al eigenlijk niet lukt omdat je steeds je kop stoot tegen het tentdoek.
Ik zou gewoon een 2 of 3 persoons koepeltentje halen, zoals die high peak talos hierboven.
Of, wat ik zelf opvallend fijn vindt, een fresh&black tent van de decathlon, het is wel fijn om niet om 6 uur 's morgens gewekt te worden doordat de zon door het tentdoek in je gezicht schijnt (en ze zijn ook merkbaar koeler)
Bv: https://www.decathlon.nl/...2-personen/_/R-p-X8492485
En met mooi weer is het prima, maar als het veel regent word je er vanzelf vrij chagrijnig van dat droog aankleden al eigenlijk niet lukt omdat je steeds je kop stoot tegen het tentdoek.
Ik zou gewoon een 2 of 3 persoons koepeltentje halen, zoals die high peak talos hierboven.
Of, wat ik zelf opvallend fijn vindt, een fresh&black tent van de decathlon, het is wel fijn om niet om 6 uur 's morgens gewekt te worden doordat de zon door het tentdoek in je gezicht schijnt (en ze zijn ook merkbaar koeler)
leeg
@Bommes
Zeker is het mogelijk met dit soort tenten een wereldreis te maken en met "ander" materiaal kom je heel ver.
Een Toeareg kan met een Hiace van 30 jaar en 2 wiel aandrijving ook door de Ténéré komen en trekt soms met die bus ook jouw 4WD los die je dom hebt vastgereden omdat je het zand niet kunt lezen.
Alles kan, het is alleen de manier waarop je dat wilt doen.
Ik was er op een gegeven moment klaar mee (na 2 goedkope tenten) om maar te blijven vervangen terwijl het ook goedkoper en beter kan. Ja, die uitgave van 5-6 x die standaardprijs doet best wel zeer in de portemonnee op het eerste moment.
Maar als ik terug kijk naar hoelang de Erdman & Schmidt* tent het uitgehouden heeft (en een deel nog steeds voldoet als een wing) dan heb ik de prijs er al lang uit.
En op een R1 kun je ook een doorwading maken maar met een Ténéré vind ik het toch iets comfortabeler
Ik weet het mijn norm is niet de standaard en tijdens verduurzaming van de woning wordt ik ook vaak (ahum) enig sinds raar aangekeken.
* Erdman & Schmidt is een heel oud merk en die gene die de geschiedenis kennen weten waar Bever vandaan komt met hun tenten
Zeker is het mogelijk met dit soort tenten een wereldreis te maken en met "ander" materiaal kom je heel ver.
Een Toeareg kan met een Hiace van 30 jaar en 2 wiel aandrijving ook door de Ténéré komen en trekt soms met die bus ook jouw 4WD los die je dom hebt vastgereden omdat je het zand niet kunt lezen.
Alles kan, het is alleen de manier waarop je dat wilt doen.
Ik was er op een gegeven moment klaar mee (na 2 goedkope tenten) om maar te blijven vervangen terwijl het ook goedkoper en beter kan. Ja, die uitgave van 5-6 x die standaardprijs doet best wel zeer in de portemonnee op het eerste moment.
Maar als ik terug kijk naar hoelang de Erdman & Schmidt* tent het uitgehouden heeft (en een deel nog steeds voldoet als een wing) dan heb ik de prijs er al lang uit.
En op een R1 kun je ook een doorwading maken maar met een Ténéré vind ik het toch iets comfortabeler
Ik weet het mijn norm is niet de standaard en tijdens verduurzaming van de woning wordt ik ook vaak (ahum) enig sinds raar aangekeken.
* Erdman & Schmidt is een heel oud merk en die gene die de geschiedenis kennen weten waar Bever vandaan komt met hun tenten
Dit , hierom en hierom
@WiLLoW_TieN
Ik zou persoonlijk voor geen van deze tenten gaan.
Kritiek leveren is makkelijk
wat is dan wel een aanrader?
https://www.toppy.nl/prod...-persoons-koepeltent.html
Die Coleman tent heeft een waterkolom van 4.500 mm. Lees hier https://www.baxrecreatieshop.nl/tenten-waterkolom iets over wat ze met een 'waterkolom' bedoelen
Ik zou persoonlijk voor geen van deze tenten gaan.
- Tenten zijn niet ruim. Om alleen in te liggen zal het wel gaan, maar als je met slecht weer binnen wil blijven is het erg krap
- De waterkolom is tussen de 2.000 en 3.000 mm. Dat is in theorie waterdicht maar in de praktijk met stevige regenbuien niet zo
- Dit zijn zogeheten tunneltenten. Voor het opzetten van een tent zou ik gaan voor een koepeltentje. Die staan vanuit zichzelf al stabieler omdat je 2 stokken hebt die kruislings staan. Die zetten de tent dus al vanzelf 'op spanning'
Kritiek leveren is makkelijk
https://www.toppy.nl/prod...-persoons-koepeltent.html
Die Coleman tent heeft een waterkolom van 4.500 mm. Lees hier https://www.baxrecreatieshop.nl/tenten-waterkolom iets over wat ze met een 'waterkolom' bedoelen
@MichielK71 denk idd dat dit de beste koop is onder de 100,--
Met 4500mm en verduisterend/Blackout technologie.
Deze ; https://www.outdoorxl.nl/...html?prl=92-3471x144-3472
Wel 4,9 KG en pakmaat is 54x17x17cm volgens ~~> https://www.coleman-shop....ley-3-plus-tent-2017.html
Met 4500mm en verduisterend/Blackout technologie.
Deze ; https://www.outdoorxl.nl/...html?prl=92-3471x144-3472
Wel 4,9 KG en pakmaat is 54x17x17cm volgens ~~> https://www.coleman-shop....ley-3-plus-tent-2017.html
[ Voor 27% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 28-07-2020 14:43 ]
Heb wat roots in Het Bildt, dus dat helpt maar ik heb zeker ook leuke wegen gezien. Geen vaste route, maar OnRoute kaart en dan de ‘groene’ weggetjes gevolgdmphilipp schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:45:
[...]
Omdat het alleen maar plat en winderig is en je alleen maar koeien ziet?
Ik ben een poosje geleden een weekje richting het Noorden geweest en heb een dagje geprobeerd de motor-elfstedentocht route (een van de) te rijden. Maar zeker gezien het weer (koude wind en regen), maar ook vanwege het oer-en oersaaie landschap, hebben we halverwege de rit afgebroken en koers gezet naar Harlingen. In Harlingen werd het weer beter en daar hebben we een heerlijk hotel opgezocht. Maar de rit vond ik geen klap aan.
Heb ik het verkeerde deel van Friesland bezocht?
I took the blue pill…
Geen vaste route. OnRoute kaart en op ‘gevoel’ geredenephymerous schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:01:
[...]
Tof! Welke route heb je gereden? Wij hebben ook nog een rondje Friesland in de planning
Overigens aankomend weekend eerst naar het Teutoburgerwoud
I took the blue pill…
Wat @Thoit zegt. Niet reserveren, wel een mond- en neusbedekking als je door het restaurant heen loopt.Pagman schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:13:
Dat is dus precies de reden dat ik die Coleman had gekocht.4x2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:02:
Hou dr rekening mee dat dat soort tentjes *echt* klein zijn, heb er zelf ook een tijd 1 gehad (een Gelert nakina) en heb nog ergens een Gelert mongoose slingeren die ik nog nooit heb gebruikt.
-Ik haat regen
-Ik haat motor rijden in de regen nog meer
-Ik haat motor rijden in de regen met een nat pak nog véél meer
-Ik haat niet droog kunnen zitten na een dag rijden (in de regen) nóg véél meer
Vaak bu'j te bang!
Ik heb juist een hekel aan kamperen-tom-562 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:54:
[...]
Dat is dus precies de reden dat ik die Coleman had gekocht.
-Ik haat regen
-Ik haat motor rijden in de regen nog meer
-Ik haat motor rijden in de regen met een nat pak nog véél meer
-Ik haat niet droog kunnen zitten na een dag rijden (in de regen) nóg véél meer

Ja ok, een hotel is natuurlijk ook chillThoit schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:04:
[...]
Ik heb juist een hekel aan kamperenBeetje regen tijdens het rijden maakt niet zoveel uit. Maar na een dag op een normaal bed ploffen en in je eigen douche je fris maken is wel belangrijk. Al zou ik graag het kamperen leuk willen vinden, maar na meermeels proberen is mij duidelijk geworden dat het echt niks voor me is
Vaak bu'j te bang!
Wat je hierboven is qua kosten niet voor iedereen bereikbaar. Een kampeerplek voor een tentje zonder stroomaansluiting is (zeker in het voorseizoen) rond de 15 á 20 euro wel te vinden. Een hotelkamer, B&B, Zimmer Frei etc. kost snel 80 tot 100 euro.Thoit schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:04:
[...]
Ik heb juist een hekel aan kamperenBeetje regen tijdens het rijden maakt niet zoveel uit. Maar na een dag op een normaal bed ploffen en in je eigen douche je fris maken is wel belangrijk. Al zou ik graag het kamperen leuk willen vinden, maar na meermeels proberen is mij duidelijk geworden dat het echt niks voor me is
Ga je naar gebieden waar een hotelkamer een stuk goedkoper is (zoals Azië of Afrika) dan zou ik ook niet meer in een tent(je) overnachten. Of in Scandinavie kan je ook in van die houten hutten op de camping overnachten. Heb je geen sanitair in de hut maar wel een vast dak boven je hoofd.
Heb je kampeerervaring met droogweer? Ik kampeer ook niet graag met slecht weer, maar die ene keer dat het slecht weer was tov al die andere mooi dagen mag de pret (iig bij mij) niet drukken.Thoit schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:04:
[...]
Het is vast duurder om in een hotel te zitten, maar bij kamperen moet je vaak vooraf best wel wat investeren wat bij een hotel niet nodig is. Kan mij zomaar voorstellen dat het dan toch een paar nachten duurt voor je het echt goedkoper hebt.MichielK71 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:14:
[...]
Wat je hierboven is qua kosten niet voor iedereen bereikbaar. Een kampeerplek voor een tentje zonder stroomaansluiting is (zeker in het voorseizoen) rond de 15 á 20 euro wel te vinden. Een hotelkamer, B&B, Zimmer Frei etc. kost snel 80 tot 100 euro.
Ga je naar gebieden waar een hotelkamer een stuk goedkoper is (zoals Azië of Afrika) dan zou ik ook niet meer in een tent(je) overnachten. Of in Scandinavie kan je ook in van die houten hutten op de camping overnachten. Heb je geen sanitair in de hut maar wel een vast dak boven je hoofd.
Extreem voorbeeld: Vriend van me heeft ook een enorme camper en het kost altijd weinig want je kan in feite overal slapen. Vervolgens staat die toch elke dag op een camping, betaald die zich scheel aan de brandstof, extra kosten van bruggen / boten etc. Ik was naar de Noordkaap met elke nacht een hut met douche en WC of hotel goedkoper uit dan hij met zijn camper
Voordeel blijft natuurlijk van een tentje dat je in feite overal kunt slapen en je niet bent gebonden aan beschikbaarheid van een kamer e.d. Dat is dan ook de reden dat ik het leuk zou willen vinden.
Ja. één keer in een sta caravan 2 weken gezeten, 2 nachten bij Circuit Park zandvoort geslapen en een paar dagen op Tomorrowland waarbij ik de meeste luxe tent had met stroom e.d. erin. Het moeten delen van een WC / douche en hutjemutje liggen is niks voor mij. Bij alle 3 de momenten dacht ik: dit doe ik nooit meerJolke schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:20:
[...]
Heb je kampeerervaring met droogweer? Ik kampeer ook niet graag met slecht weer, maar die ene keer dat het slecht weer was tov al die andere mooi dagen mag de pret (iig bij mij) niet drukken.
[ Voor 17% gewijzigd door Thoit op 28-07-2020 15:26 ]
code:
1
| [tr][td][~Catch22][/td][td]KTM[/td][td][url=https://tweakers.net/i/KkMtxEtxYCl-SBFMIFk2XiZMupY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yA1PVnsfkp6H7fpvhY1dmyUs.jpg?f=user_large]Superduke 990[/url][/td][td]2006[/td][/tr] |
@lolgast @timmie271 @Will_M Kan 1 van jullie mijn entry updaten? de 2 die er staan kunnen weg
@Thoit
Je hebt helemaal gelijk dat je voor het geld van een complete kampeeruitrusting ook een flink aantal nachten in een hotel kan.
Ik ga normaal gesproken met mijn vriendin kamperen in Frankrijk of Italië. Dan gaan we met de auto en nemen we heel wat zooi mee. Voor onderweg sliepen we dan altijd in een hotel, B&B of iets dergelijks. De 'grote' tent opzetten voor 1 nacht is teveel van het goede.
Een keer meegemaakt dat we nergens terecht konden / geen hotel konden vinden. Toen kwamen we op een camping terecht waar we 'gelukkig' nog in zo'n Vacance Soleil tent konden overnachten. 25 euro aan de lokale beheerder van Vacance Soleil gegeven en lekker geslapen.
Toen hebben we besloten om voor onderweg ook een kleine(re) tent aan te schaffen. Dat is een pop-up tent geworden, na enig oefenen vouw je die ook wel makkelijk weer in elkaar. Alleen door de omvang niet geschikt voor op de motor. Heb ook nog een oude tent voor op de motor. Maar dat is nu zo'n klein ding die ik iedereen af zou raden. Voelt aan alsof je 'in je kist' ligt.
Verder heb je naast een tent alleen een goede slaapzak, luchtbed of matje en een kussen nodig om te kunnen slapen. Om ergens op te kunnen zitten zou je zo'n origami stoeltje kunnen nemen. Zitten goed en zijn compact op te ruimen. Als ik zou rondreizen zoals @Bommes gedaan heeft zou ik geen spullen meenemen om eten te koken etc. Daarvoor zou ik ook naar de lokale eettent gaan en in de ochtend ergens koffie met een broodje doen. Om daarvoor potten/pannen en kookspullen mee te nemen gaat mij ook te ver.
Maar een compacte kampeer uitrusting geeft je in ieder geval extra opties. En je kan ook voor het comfort om de 3 á 4 dagen een hotel/B&B/pension pakken.
Je hebt helemaal gelijk dat je voor het geld van een complete kampeeruitrusting ook een flink aantal nachten in een hotel kan.
Ik ga normaal gesproken met mijn vriendin kamperen in Frankrijk of Italië. Dan gaan we met de auto en nemen we heel wat zooi mee. Voor onderweg sliepen we dan altijd in een hotel, B&B of iets dergelijks. De 'grote' tent opzetten voor 1 nacht is teveel van het goede.
Een keer meegemaakt dat we nergens terecht konden / geen hotel konden vinden. Toen kwamen we op een camping terecht waar we 'gelukkig' nog in zo'n Vacance Soleil tent konden overnachten. 25 euro aan de lokale beheerder van Vacance Soleil gegeven en lekker geslapen.
Toen hebben we besloten om voor onderweg ook een kleine(re) tent aan te schaffen. Dat is een pop-up tent geworden, na enig oefenen vouw je die ook wel makkelijk weer in elkaar. Alleen door de omvang niet geschikt voor op de motor. Heb ook nog een oude tent voor op de motor. Maar dat is nu zo'n klein ding die ik iedereen af zou raden. Voelt aan alsof je 'in je kist' ligt.
Verder heb je naast een tent alleen een goede slaapzak, luchtbed of matje en een kussen nodig om te kunnen slapen. Om ergens op te kunnen zitten zou je zo'n origami stoeltje kunnen nemen. Zitten goed en zijn compact op te ruimen. Als ik zou rondreizen zoals @Bommes gedaan heeft zou ik geen spullen meenemen om eten te koken etc. Daarvoor zou ik ook naar de lokale eettent gaan en in de ochtend ergens koffie met een broodje doen. Om daarvoor potten/pannen en kookspullen mee te nemen gaat mij ook te ver.
Maar een compacte kampeer uitrusting geeft je in ieder geval extra opties. En je kan ook voor het comfort om de 3 á 4 dagen een hotel/B&B/pension pakken.
Als aanvullig op bovenstaande; Als kampeermeubilair kun je natuurlijk ook gewoon je koffers gebruiken als je die hebt
Zal tzt eens een lijst hier dumpen van mijn budget kampeerspul denk aan eBay, AliExpress, Marktplaats, Action...etc etc Geloof mij hoeft echt niet de 'wereld' te kosten.roda_djavulen schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:23:
Als aanvullig op bovenstaande; Als kampeermeubilair kun je natuurlijk ook gewoon je koffers gebruiken als je die hebt
Het is zelfs zo'n oud merk dat die "&" ondertussen weggevallen is[b]ollie1965 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:06:[/
Nee, geintje, ze hebben altijd Erdman Schmidt geheten volgens mij. Mijn eerste tentje was een ES Hommel, van nylon. Prachtig asymmetrisch tweestokstentje uit de tijd van voor de boog- en tunneltenten, verpakt in 4 verschillende zakjes dus goed te verdelen over twee rugzakken.
Na een paar jaar was wél het nylon aardig versleten, de binnencoating liet los... Ik heb er trouwens 400 gulden voor betaald, in de aanbieding; normaal was 'ie 600 gulden. Moet je nagaan, 250 euro voor een klein tweepersoons tentje in 1981...
Hkuit schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:27:
[...]
Het is zelfs zo'n oud merk dat die "&" ondertussen weggevallen is

Ja, zoals gezegd 5-6x meer dan een standaard tentje maar wel een levensduur die het vervolgens rechtvaardigtNee, geintje, ze hebben altijd Erdman Schmidt geheten volgens mij. Mijn eerste tentje was een ES Hommel, van nylon. Prachtig asymmetrisch tweestokstentje uit de tijd van voor de boog- en tunneltenten, verpakt in 4 verschillende zakjes dus goed te verdelen over twee rugzakken.
Na een paar jaar was wél het nylon aardig versleten, de binnencoating liet los... Ik heb er trouwens 400 gulden voor betaald, in de aanbieding; normaal was 'ie 600 gulden. Moet je nagaan, 250 euro voor een klein tweepersoons tentje in 1981...
Maar je wilt een aanpassing? Oh je wilt een Veldmuis wijzigen in een Veldmuis TL, prima. Vervolgens werd onze zoon geboren, oh, het laatste stuk van de TL ombouwen naar een schaapskooi om een extra slaapplaats te maken, prima.
Dit , hierom en hierom
Dit b.v als compact lightweight motor kampeerspul.
Ultra light gasburner tbv gasbus met EN417 aansluiting. Bijkomend voordeel brander kan je loskoppelen van de gasbus tijdens transport @ € 8,56 ;
https://www.amazon.nl/Pha...gereedschap/dp/B07RQQVK48 ( 3000watt )
Info ; https://lmgtfy.com/?q=gasbus+en417
Stoeltje lightweight en compact @ € 9,59 ;
€ 9,54 16%OFF | Camping Picknick Aluminium Thuis Multifunctionele Vissen Strand Wandelen Kruk Outdoor Klapstoel Lichtgewicht Reizen Draagbare
https://a.aliexpress.com/_dYNsvSV
Want op je helm zitten is uit den boze...!
Lightweight pannenset @ € 12,68
€ 10,53 36%OFF | 8 Stuks Outdoor Camping Wandelen Cookware Backpacken Koken Picknick Bowl Pot Pan Set Lichtgewicht Draagbare Compact
https://a.aliexpress.com/_dWN5rup
Lightweight compact tafeltje t.b.v koken @ € 14,04 ;
€ 7,13 51%OFF | Wandelen Duurzaam Lichtgewicht Outdoor Enkele Camping Klaptafel Bureau Plaat Mini Draagbare
https://a.aliexpress.com/_d64K7E9
Ajungilak zomer slaapzak ( Vision II ) voor € 35,-- incl. stomerij kosten via Marktplaats(.nl)
:strip_exif()/f/image/404jsPmbuZqp5bglZQfnBEK7.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit schiet mij zo te binnen...heb reeds meer bij elkaar 'gesprokkeld' 🤔
Ultra light gasburner tbv gasbus met EN417 aansluiting. Bijkomend voordeel brander kan je loskoppelen van de gasbus tijdens transport @ € 8,56 ;
https://www.amazon.nl/Pha...gereedschap/dp/B07RQQVK48 ( 3000watt )
Info ; https://lmgtfy.com/?q=gasbus+en417
Stoeltje lightweight en compact @ € 9,59 ;
€ 9,54 16%OFF | Camping Picknick Aluminium Thuis Multifunctionele Vissen Strand Wandelen Kruk Outdoor Klapstoel Lichtgewicht Reizen Draagbare
https://a.aliexpress.com/_dYNsvSV
Want op je helm zitten is uit den boze...!
Lightweight pannenset @ € 12,68
€ 10,53 36%OFF | 8 Stuks Outdoor Camping Wandelen Cookware Backpacken Koken Picknick Bowl Pot Pan Set Lichtgewicht Draagbare Compact
https://a.aliexpress.com/_dWN5rup
Lightweight compact tafeltje t.b.v koken @ € 14,04 ;
€ 7,13 51%OFF | Wandelen Duurzaam Lichtgewicht Outdoor Enkele Camping Klaptafel Bureau Plaat Mini Draagbare
https://a.aliexpress.com/_d64K7E9
Ajungilak zomer slaapzak ( Vision II ) voor € 35,-- incl. stomerij kosten via Marktplaats(.nl)
:strip_exif()/f/image/404jsPmbuZqp5bglZQfnBEK7.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit schiet mij zo te binnen...heb reeds meer bij elkaar 'gesprokkeld' 🤔
Dat stoeltje lijkt mij 3x niks, als ik lekker wil zitten dan wil ik ook onderuit kunnen zitten. Anders ga ik wel op de grond zitten.
Dat tafeltje is anders wel weer verrekte handig èn compact. Goede tip!
Wat betreft dat brandertje, ik heb eenzelfde: je moet even opletten dat je gasflesje een schroefventiel heeft. Mooie is dat de gasflesjes in varianten van 100, 230 en 450g zijn.
Dat tafeltje is anders wel weer verrekte handig èn compact. Goede tip!
Wat betreft dat brandertje, ik heb eenzelfde: je moet even opletten dat je gasflesje een schroefventiel heeft. Mooie is dat de gasflesjes in varianten van 100, 230 en 450g zijn.
Alle flesjes in de door jou genoemde gewichten ( vwb gasinhoud ) met EN417 aansluiting kunnen erop. En zijn indien tactisch ingekocht niet eens zo duur. Zie b.v de LMGTFY link.Jolke schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:29:
ik heb ook zon soort brandertje, maar dan 1 die zowel op campinggas flesjes als die andere kan. zal morgen eens kijken of ik het bonnetje kan vinden, maar die zijn ideaal! Hoef je ook geen gasflesje mee te nemen. gewoon 1 scoren bij de lokale winkel en klaar.
scheelt ook weer meezeulen, want hoewel het op de motor niet perse zo licht mogelijk moet, wil je wel graag zo compact mogelijk!
scheelt ook weer meezeulen, want hoewel het op de motor niet perse zo licht mogelijk moet, wil je wel graag zo compact mogelijk!
[ Voor 20% gewijzigd door darkkingll op 28-07-2020 20:55 ]
Wellicht een idee om toch een EIGEN motor kampeer topic aan te maken ?
Die ergo’s zijn top. Volgens mij omdat ze gel gebruiken en dat vormt wat lekkerder. Op lange ritten kan het wel teveel vormen als je wat zwaarder bent en dan voel je soms wat druk punten van een onderliggende laag.
Maar dat had ik bij een rit van 8 uur met een pauze van 30 min, dan zit geen enkel zadel denk ik meer top 😂 ben benieuwd naar je ervaring.
Maar dat had ik bij een rit van 8 uur met een pauze van 30 min, dan zit geen enkel zadel denk ik meer top 😂 ben benieuwd naar je ervaring.
Dit topic is gesloten.