Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 189 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.677 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:27
R0y. schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:08:
[...]

Ik zat stiekem al webshops in de gaten te houden maar allemaal nog niet leverbaar. Sw MOTECH dus wel, kreeg net een mail dat de tas + ring mogelijk de 16de binnen is.

Voorkeur ging echt uit naar de nieuwe. Vind het zo gek dat je in een tas moet boren en dat je de stand dan niet meer kan aanpassen... :X
Aanpassen kan toch altijd nog? gewoon opnieuw gaten boren!
Het (lees SW Motech spul) is dermate goed spul dat je eerder een nieuwe motor koop dan een nieuwe SW Motech tas, dus je hebt wel een punt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:20

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Wild Chocolate schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:05:
[...]
En 13% minder onderhoudskosten, alleen zijn banden zullen nu minder km's meegaan, en (dubbel, want sneller rijden en minder km's geregistreerd) hoger brandstofverbruik natuurlijk :+
Ah inderdaad... Kosten per km gaan nu ook omhoog. Weg met dat ding ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 07:54

4x2

lộn xộn quá

Ach, de afwijking door het tandwiel is 6,5%, dus het grootste deel van de afwijking had ie toch al :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Zojuist ingeschreven bij Motorsportlifestyle voor groepje 2 te Assen volgende week maandag :) \o/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 19:08
Afgelopen weekend was het dan zo ver, ik heb mijn eerste motor gekocht :D

Een KTM 990 Adventure S uit 2008, net ingereden met 49.000 km:

Voor de liefhebbers een foto met, en eentje zonder topkoffer. De zijkoffers zitten er ook bij maar staan niet op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYejM1KlnmTNL7b39x_KUS4JQWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0PsksDJoOwYM0eZ2iBrxR39.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JFXSoCyF7fFUtzy3TAU1Rjj51U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5A0WMj8Yudj7y6Zfz0UTLN6Q.jpg?f=fotoalbum_large

We zijn meteen helemaal los gegaan en hebben voor mijn vrouw ook een eerste motor gekocht afgelopen weekend! :)

Een zgan Versys X 300 met nu 1000 km op, ze is niet zo groot en zwaar dus dit is een mooi handelbare motor. En ik moet zeggen dat er nog veel pit zit in de 300cc!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sGCt1YRbFKJCc6RBNZckDE7m8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Op0ASOVTVE6wQC8rTC7BBEx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:59
roda_djavulen schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:51:

Een KTM 990 Adventure S uit 2008, net ingereden met 49.000 km:

Voor de liefhebbers een foto met, en eentje zonder topkoffer. De zijkoffers zitten er ook bij maar staan niet op de foto.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

We zijn meteen helemaal los gegaan en hebben voor mijn vrouw ook een eerste motor gekocht afgelopen weekend! :)

Een zgan Versys X 300 met nu 1000 km op, ze is niet zo groot en zwaar dus dit is een mooi handelbare motor. En ik moet zeggen dat er nog veel pit zit in de 300cc!

[Afbeelding]
Mooie KTM! Ga je hiermee offroad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
@THxZ0NE Bedankt ! Ja dat is wel de bedoeling, maar dat ga ik op het gemakje opbouwen, voor nu simpele grind en zandweggetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Mitssz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:21:
[...]
Ik wil ook wel mee.
Al gooi ik de motor dan wel op de trailer naar het startpunt, anders kom ik met vierkante banden aan :9
Onderschat niet hoeveel tijd het kost voor je met je aanhanger pas kan vertrekken. Het kost in totaal nog best veel tijd om de aanhanger aan te koppelen, motor erop, vastbinden, spullen in de auto, motor controleren of die vast staat, stukje rijden, controleren of motor nog vast staat 8)7 Als je in Spanje met de motor wil rijden ok, maar zo groot is Nederland nu ook niet.

En die banden zijn wel weer rond na een dagje Eifel hoor ;)
roda_djavulen schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:51:

Leuke motoren! Ben ook altijd nog eens benieuwd hoe zo'n Versys 300 rijdt. Op de een of andere manier vind ik de kleinere motoren vaak veel toffer dan de grotere broertjes. Maar ik denk niet dat zo'n motor voor mijn gebruik geschikt is :(

[ Voor 30% gewijzigd door Thoit op 15-06-2020 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Thoit schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Onderschat niet hoeveel tijd het kost voor je met je aanhanger pas kan vertrekken. Het kost in totaal nog best veel tijd om de aanhanger aan te koppelen, motor erop, vastbinden, spullen in de auto, motor controleren of die vast staat, stukje rijden, controleren of motor nog vast staat 8)7 Als je in Spanje met de motor wil rijden ok, maar zo groot is Nederland nu ook niet.

En die banden zijn wel weer rond na een dagje Eifel hoor ;)
Na 225km terugrijden worden ze toch wel weer vierkanter :P

Als ik ooit op mezelf ga wonen moet ik maar gewoon verhuizen richting de Duitse grens ofzo _O- _O-

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:17
Iedereen gaat bij @DrivinUCrazy logeren en de volgende dag allemaal tegelijk wegrijden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Jolke schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:33:
Iedereen gaat bij @DrivinUCrazy logeren en de volgende dag allemaal tegelijk wegrijden. :)
Heb nog wel wat familie/vrienden in Maastricht. Volgende keer vragen of ik daar een tentje mag opzetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Jolke schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:33:
Ik heb sinds afgelopen weekend 3 zeecontainers in de tuin geplaatst wat garage gaat worden. Daar kunnen genoeg mensen in overnachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
En ik heb ook net voor de corona een nieuw tentje gekocht.... ;)

Rondom maastricht heb je ook wel genoeg leuke wegen trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
@Thoit Bedankt :) Ja die Versys rijdt echt wel fijn en moeiteloos. En het is een echt naaimachientje, zoveel toeren dat die motor draait, maar als ik dan op de KTM stap en het gas goed open draai dan is dat toch ook wel weer erg vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
timmie271 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:13:
[...]
Als ik ooit op mezelf ga wonen moet ik maar gewoon verhuizen richting de Duitse grens ofzo _O- _O-
Dan moet je wel in het echte zuiden van het land aan de grens kijken, anders heb je volgens mij nog steeds geen leuke wegen :P
darkkingll schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:48:
En ik heb ook net voor de corona een nieuw tentje gekocht.... ;)

Rondom maastricht heb je ook wel genoeg leuke wegen trouwens
Maha, in het heuvelland wil je met goed weer echt niet met de motor komen. Tenzij je van in treintjes stapvoets rijden houdt :X In het voorjaar of najaar wil ik er na het werk 's avonds nog wel eens de heuvelland route rijden. Dan is het wel leuk, maar verder blijf ik er zoveel mogelijk weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 17:36

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Bommes schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:56:
Beetje aan het knutselen om 2 rekjes voor mijn zadeltassen te maken.

Schiet al aardig op.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gebruik de leenmotor maar als paspop :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Materiaal is 15 mm stalen CV leiding.
Ik had dit ook gemaakt voor mijn v-strom, daar had ik ze vanaf gehaald voor het inruilen.
De rechtse kon ik her gebruiken.
De linkse heb ik nog proberen te hergebruiken maar dat zag er niet uit (ivm uitlaat in de weg) dus heb ik maar voor 3,5 euro 2 meter nieuwe leiding gehaald en opnieuw gebogen.
Met welke spullen heb je dat zo netjes gedaan? Met name het buigen en de einden plat krijgen?

Ik heb op mijn stuur de ruimte niet om een navigatie en (later) een module te monteren voor handvatverwarming, dus mijn idee nu is om een nette beugel te maken, gemonteerd aan de binnenzijde tussen twee boutjes onder het windscherm. Daarbij zal ik niet ontkennen dat ik dus schaamteloos met jouw principe aan de gang wil :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRZU-aQbez9yzU6YEmyOKPTKw4Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8xwuQtxT3MxSeYkUiaxqjC11.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:11

Vrijdag

De Zwarte

Thoit schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:43:
[...]

Ik heb sinds afgelopen weekend 3 zeecontainers in de tuin geplaatst wat garage gaat worden. Daar kunnen genoeg mensen in overnachten :P
Heb je de illegale immigranten er net uitgekregen, stop je er weer nieuwe mensen in :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:47
timmie271 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:35:
[...]

Heb nog wel wat familie/vrienden in Maastricht. Volgende keer vragen of ik daar een tentje mag opzetten :+
Ik een schoonmoeder, je mag haar zo hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

timmie271 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:13:
[...]

Gewoon oud en wijs (en kaal) worden en een GS kopen, lach je al die gasten uit op een supersport en stap je na 700km nog fris af en ga je klagen over een beetje een beurse kont en dat je toch zeker 1 keer hebt moeten tanken en koffie nodig hebt. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 15-06-2020 17:22 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Joopieboy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:21:
[...]

Gewoon oud en wijs (en kaal) worden en een GS kopen, lach je al die gasten uit op een supersport en stap je na 700km nog fris af en ga je klagen over een beetje een beurse kont en dat je toch zeker 1 keer hebt moeten tanken en koffie nodig hebt. :+
Beurse kont? Daar had ik juist geen last van :+

Uiteindelijk alleen knieën door de houding idd en rechterpols. Schouders kwam door de kou van de regen ;(

Maar 1x tanken was wel leuk geweest ja _O-
Oh en de rechtere zithouding natuurlijk :P

Heb geen eens koffie gedronken gisteren bedenk ik me nu. Normaal doe ik dat wel op het startpunt :o

[ Voor 3% gewijzigd door timmie271 op 15-06-2020 17:28 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timmie271 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:26:
[...]

Beurse kont? Daar had ik juist geen last van :+

Uiteindelijk alleen knieën door de houding idd en rechterpols. Schouders kwam door de kou van de regen ;(

Maar 1x tanken was wel leuk geweest ja _O-
Oh en de rechtere zithouding natuurlijk :P

Heb geen eens koffie gedronken gisteren bedenk ik me nu. Normaal doe ik dat wel op het startpunt :o
Ik kán mezelf inderdaad nog iets vaags herinneren, ja. Beter had je je motor toen van vers sap voorzien in plaats van zélf koffie te gaan leuten O-) >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Will_M schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:48:
[...]

Ik kán mezelf inderdaad nog iets vaags herinneren, ja. Beter had je je motor toen van vers sap voorzien in plaats van zélf koffie te gaan leuten O-) >:)
_O- _O- _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
steveman schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:13:
Zojuist ingeschreven bij Motorsportlifestyle voor groepje 2 te Assen volgende week maandag :) \o/
Veel plezier! Ik sta bij hun op de wachtlijst voor Zandvoort een weekje later :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Will_M schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:48:
[...]

Badum ... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36
Bastiaan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:08:
[...]

Met welke spullen heb je dat zo netjes gedaan? Met name het buigen en de einden plat krijgen?

Ik heb op mijn stuur de ruimte niet om een navigatie en (later) een module te monteren voor handvatverwarming, dus mijn idee nu is om een nette beugel te maken, gemonteerd aan de binnenzijde tussen twee boutjes onder het windscherm. Daarbij zal ik niet ontkennen dat ik dus schaamteloos met jouw principe aan de gang wil :P

[Afbeelding]
De buis is ijzeren CV leiding, 15mm te koop bij de Praxis voor iets van €3,50 per 2 meter.
Buigen heb ik gedaan met een pijpenbuiger, ik heb die ooit over gehouden aan een klusje.

Volgens mij zijn die wel prijzig, tenzij ze daar ook weer zo een baseline variant van hebben bij de Praxis maar dat weet ik dus niet.

De uiteinden plat maken heb ik met de bankschroef gedaan. Gewoon er tussen een dicht draaien dat ding.
Gaat weg makkelijk, pijp is niet heel erg dikwandig.

Op lengte maken kan met een ijzerzaag maar ik heb een pijpensnijder, beetje met beleid werken en dat gaat ook wel door de ijzeren buis.

In jou idee vraag ik me af of je de radius klein genoeg kunt krijgen met een pijpenbuiger.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Bommes schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:06:
[...]

De buis is ijzeren CV leiding, 15mm te koop bij de Praxis voor iets van €3,50 per 2 meter.
Buigen heb ik gedaan met een pijpenbuiger, ik heb die ooit over gehouden aan een klusje.

Volgens mij zijn die wel prijzig, tenzij ze daar ook weer zo een baseline variant van hebben bij de Praxis maar dat weet ik dus niet.
Ik zie ze voor 2/3 tientjes voorbij komen. Dat is voor iets eenmaligs als dit niet zo'n probleem. Dit zou de eerste keer in mijn leven zijn dat ik het nodig heb, en voor zover ik kan bedenken de komende tijd ook de laatste keer :P
De uiteinden plat maken heb ik met de bankschroef gedaan. Gewoon er tussen een dicht draaien dat ding.
Gaat weg makkelijk, pijp is niet heel erg dikwandig.
Check!
Op lengte maken kan met een ijzerzaag maar ik heb een pijpensnijder, beetje met beleid werken en dat gaat ook wel door de ijzeren buis.
De uiteinden zijn weggewerkt, dus die zie je niet. Als de scherpe randen er af zijn is het wel prima.
In jou idee vraag ik me af of je de radius klein genoeg kunt krijgen met een pijpenbuiger.
Dat vraag ik me ook af. Dat zal een zoektocht door de lokale Gamma gaan beantwoorden.

Dank je! Als ik er daadwerkelijk mee aan de gang ga laat ik het nog even weten natuurlijk.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bommes
@Bastiaan ze zijn beide ook al klaar:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/06/1592237892-600-x-338px-IMG_20200611_170843359.jpg

Denk dat ik ze zwart maak, en nog een paar oogjes er aan maak om de tassen goed aan vast te kunnen zetten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Je bedoelt die gast die jij vorig jaar nog was? :>

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 18:05

thijsco19

KTM 990 SMT

Maegrim schreef op maandag 15 juni 2020 @ 00:18:
Met een hoger gewicht in de koffer gaan de lasnaden van je subframe er vroeg of laat aan ;)
Hoe doen al die woon werk rijders met topkoffer en de wereldreizigers met volle bagage het dan?
Die maken vaak ook veel km's en word de achterkant ook voor lange termijn zwaarder belast.

Tuurlijk je moet geen 50 kilo in de topkoffer proppen. Maar een 10 kilo (of stiekem 15 kilo }) ) moet toch wel kunnen?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

[...]

Oud en onwijs kaal, was t toch? :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Bommes schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:20:
@Bastiaan ze zijn beide ook al klaar:

[Afbeelding]

Denk dat ik ze zwart maak, en nog een paar oogjes er aan maak om de tassen goed aan vast te kunnen zetten.
Nice, netjes! Zwart zou zeker niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
thijsco19 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:58:
[...]

Hoe doen al die woon werk rijders met topkoffer en de wereldreizigers met volle bagage het dan?
Die maken vaak ook veel km's en word de achterkant ook voor lange termijn zwaarder belast.

Tuurlijk je moet geen 50 kilo in de topkoffer proppen. Maar een 10 kilo (of stiekem 15 kilo }) ) moet toch wel kunnen?
Tuurlijk, dat kwasaki rek dat maar 5 kilo inclusief zichzelf en de koffer aankan is gelukkig niet de norm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@thijsco19 ik heb hier nu ook zo'n 4 jaar / 50k km met dezelfde topkoffer gedaan waar meestal wel redelijk wat rommel in zit, subframe is nog prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:36
Het verschilt per subframe en de manier hoe het aan elkaar en in elkaar zit
.
Maar in zijn geval staat de koffer geheel buiten subframe en het rekje is een optie (sorry als ik verkeerd zie) dat rekje is berekend op ik gok 5 kilo omdat het zelf getest zal zijn met 10 of 15 en ze een marge hanteren.

Daar komt bij dat bijvoorbeeld het frame ook niet meer mag hebben, de kg's verder achterop liggen tellen dubbel of meer mee in de gehele kracht op lasnaden en dergelijke. Dus stel dat ding is 5kg en je gooit er 15 in dan kan dat nogal impact hebben op je subframe en de integriteit van de verbinding.

Al met al kan het prima gaan, maar het kan ook voor scheuren gaan zorgen elke keer als je een drempel hebt of een gat in de weg etc.

Zorg gewoon voor gezond verstand en ga niet voor het eerst meteen 1000km op reis met dat ding helemaal volgepropt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Vanmiddag na nog veel passen toch de Dainese opgehaald bij Chromeburner. Voor een schappelijke prijs.
https://www.chromeburner....-black-black-black-gloves

Meteen ook de borstprotectors voor de Revit jas gescoord. Ben ik wel weer even klaar voor nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@kneusteun goed punt, bij mij zit het kofferrekje meer op dan achter de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:46:
[...]

Je bedoelt die gast die jij vorig jaar nog was? :>
Ik weet van niks, ik ben onschuldig, laat mij erbuiten :P
McKaamos schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:58:
[...]

Oud en onwijs kaal, was t toch? :+
Blond, bold and beautiful toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Joopieboy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:22:
[...]

Ik weet van niks, ik ben onschuldig, laat mij erbuiten :P

[...]

Blond, bold and beautiful toch? :+
Bold? Bald in jouw geval :+

En: Baby can't drive? :P
Of: Blond, Bad, Beautiful?

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 15-06-2020 20:26 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat ja :+

En die 2e uiteraard :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Onlangs gekeken naar mounts voor op mijn stuur, maar dat ziet er dus net zo vierkant uit als die van @Bastiaan. Nergens een rond stukje buis op mijn stuur dat ik kan gebruiken als houvast. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Jolke schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:43:
Onlangs gekeken naar mounts voor op mijn stuur, maar dat ziet er dus net zo vierkant uit als die van @Bastiaan. Nergens een rond stukje buis op mijn stuur dat ik kan gebruiken als houvast. 8)7
Van ram-mount zijn er veel opties te krijgen.
Ik heb ook een mount-bal gemonteerd op mijn stuur.
1 van de bouten er uit en vervangen voor een langere met daarop de bal.

als voorbeeld:
https://www.emounting.nl/...ossingen/motor-ram-parts/

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 15-06-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo, net even snel één van mijn achterlichten er uit gehaald. Die deed al een paar weken niet meer mee. Nu maar eens op zoek naar de LED-variant van die lamp. Scheelt hopelijk een boel gesleutel aan mijn achterspatbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

thijsco19 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:58:
[...]

Op de RT heb ik een 50l topkoffer en daar heb ik geen last van met het rijden, behalve met flinke wind - dat voel je wat sneller. Ik gooi er meestal minder dan 10kg in (naar werk: rugzak met laptop, eten, drinken enz, of een sporttas naar Krav).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
roda_djavulen schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:01:
@THxZ0NE Bedankt ! Ja dat is wel de bedoeling, maar dat ga ik op het gemakje opbouwen, voor nu simpele grind en zandweggetjes :)
Tof! Waar kun je dat nog in NL? Ben er ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bastiaan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:08:
Ik heb op mijn stuur de ruimte niet om een module te monteren voor handvatverwarming,
Dat heb je wel. Aangezien je daar je reservoir voor wat olie hebt zitten komt die module, geleverd met een langere bout, op de plaats waar nu de bout zit van de stuurklem. Op die manier komt de module een beetje schuit boven het reservoir uit te steken, wat prima werkt. Afgelopen winter nog zo'n ding gemonteerd op mijn eigen fiets.

Dit idee dus:
Afbeeldingslocatie: https://www.roefsmotortrading.nl/sites/default/files/styles/car_teaser/public/afbeeldingen/aanbod/614/614-1693275635.jpg?itok=lX2OW-_C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:30:
@kneusteun goed punt, bij mij zit het kofferrekje meer op dan achter de motor.
Verder naar voren en m'n zadel kon niet meer open.. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

sypie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:30:
[...]
Dat heb je wel. Aangezien je daar je reservoir voor wat olie hebt zitten komt die module, geleverd met een langere bout, op de plaats waar nu de bout zit van de stuurklem. Op die manier komt de module een beetje schuit boven het reservoir uit te steken, wat prima werkt. Afgelopen winter nog zo'n ding gemonteerd op mijn eigen fiets.

Dit idee dus:
[Afbeelding]
Of je vergeet zo een los kastje en plaatst Yamaha handvat verwarming. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
sypie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:30:
[...]

Dit idee dus:
[Afbeelding]
Wat hij zegt, ik heb op die manier zelfs een complete navigatiestuur op clipons gehad :) Een van de klembouten vervangen door een langere versie met een busje ertussen, en daar een RAM-mount beugel tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jolke schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:43:
Volgens mij heb ik nog zo'n balhoofd mount met bolletje liggen. Zal 's kijken vanavond....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• roda_djavulen
THxZ0NE schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:12:
[...]

Wonen in Zeeland en hier en in België ken ik nog wel her en der onverharde weggetjes in de polder, soms doodlopend maar dan draaien we na een tijdje weer om, dan kunnen we meteen oefenen met het manoevreren van een motor op krappe hobbelige paadjes :)

Gisterenavond ook nog een rondje gedaan, toen kwam ik op een gegeven moment ook bij een watertje uit en moest ik keren :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZSqOZjWI4UGhdLyX4tZLmikoDE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gjgku8HbrsoyU0GRjzzeXFcO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQX6Zwta31ZipJa4Mgd7-9iE4E8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iTdhLSwsv3BUBB3XGpS0Ncus.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
THxZ0NE schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:12:
[...]

Er zijn in NL nog best veel zand/grind wegen waar je overheen mag. Nu zal het merendeel wel niet in het westen van het land zijn gok ik.
Hier in Overijssel,Drenthe en Gelderland kan je nog best wat lol hebben en anders Duitsland in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:50

fdees

Trust me I'm an Engineer

roda_djavulen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:59:
[...]

Wonen in Zeeland en hier en in België ken ik nog wel her en der onverharde weggetjes in de polder, soms doodlopend maar dan draaien we na een tijdje weer om, dan kunnen we meteen oefenen met het manoevreren van een motor op krappe hobbelige paadjes :)

Gisterenavond ook nog een rondje gedaan, toen kwam ik op een gegeven moment ook bij een watertje uit en moest ik keren :)

[Afbeelding][Afbeelding]
Als ik het goed zie zijn die foto's van Zeeuws-Vlaanderen. Ben wanneer ik alleen ben ook wel eens op deze paden te vinden. Rondom de braakman liggen er ook wel een paar leuke ;)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNi5zwJ7WCCVOIRA97J1rHRBBs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxVoWY1m5EQ43RIklLi97Zo4.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is het stuur van mijn VTR. Weinig ruimte links/rechts, als ik het stuur nog wel kunnen bewegen. Tankmount is geen optie. Iemand ervaring met een mount op het balhoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
kneusteun schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:01:
[...]

Er zijn in NL nog best veel zand/grind wegen waar je overheen mag. Nu zal het merendeel wel niet in het westen van het land zijn gok ik.
Hier in Overijssel,Drenthe en Gelderland kan je nog best wat lol hebben en anders Duitsland in.
In Duitsland mag je vaak juist helemaal nergens onverhard in is mijn ervaring. Volgens mij is het ook een milieu delict als je dat daar doet. Dat betekend dat het echt in de papieren kan lopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
fdees schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:13:
[...]

Als ik het goed zie zijn die foto's van Zeeuws-Vlaanderen. Ben wanneer ik alleen ben ook wel eens op deze paden te vinden. Rondom de braakman liggen er ook wel een paar leuke ;)
Daar ging ik altijd overheen met de scooter als ik diep in de nacht terugkwam uit de Ador _O- Bestaat dat eigelijk nog in zijn originele vorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
[...]

In Gelderland ook? Welke regio dan? In de regio van bv de Veluwe ook? Lijkt mij dat het allemaal is dichtgezet. Ook een polderweggetje lijkt mij lastig om te beoordelen of dat geen prive eigendom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Jolke schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:18:
[Afbeelding]

Dit is het stuur van mijn VTR. Weinig ruimte links/rechts, als ik het stuur nog wel kunnen bewegen. Tankmount is geen optie. Iemand ervaring met een mount op het balhoofd?
Het stikt van de montagemogelijkheden (voor Rammount)
2 bouten voor je koppelingshandle
1 bout voor je clipon (daar zit de mijn rammountbol ook aan vast)

Ik prefereer monteren op de linkerkant aangezien je al rijdend de boel kan bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ja, linkerkant of midden is inderdaad een goede. Even rondkijken voor mogelijkheden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Thoit schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:19:
[...]

In Duitsland mag je vaak juist helemaal nergens onverhard in is mijn ervaring. Volgens mij is het ook een milieu delict als je dat daar doet. Dat betekend dat het echt in de papieren kan lopen :'(
Nooit problemen mee gehad, veel over die tractor paden gegaan altijd rond tecklenburg.
Ook veel wegen met zand die gewoon door de bossen gaan waar je prima mag rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:10

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

[...]

Als je ervaringen of routes wilt of kunt delen, Het TET / onverharde wegen topic bestaat ook sinds gisteren.

@THxZ0NE ik vind het ook best lastig om goed in te schatten welke mooie paden "legaal" zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik deel bewust niet meer van mijn paden, heb dit eenmaal op motorforum gedaan en een jaar later is er bij 1 van mijn mooiste paden een hek neergezet :(

Kwam er nooit iemand tegen tot aan toen, en zag ik er regelmatig mensen met veel lawaai jagen en dat pad kapot rijden.

Ik tag vaak mijn gps posities als ik rijdbaar zand tegenkom en verbind dat soort stukken dan samen in een rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

R0y. schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:27:
[...]

Daar ging ik altijd overheen met de scooter als ik diep in de nacht terugkwam uit de Ador _O- Bestaat dat eigelijk nog in zijn originele vorm?
Wat, ador :?. Ik heb er nog niet van gehoord, waar zat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
fdees schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Wat, ador :?. Ik heb er nog niet van gehoord, waar zat dat?

Die kroeg op de braakman waar al die vakantiegangers altijd naar toe gingen ;) Zat vroeger tegenover de tennisbaan. Ik praat dan ook over 13 jaar geleden. Eerst richting de Ador en daarna door naar de Joy ;) Vaste prik iedere zomeravond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[Afbeelding]

Fork stem mount scoren met een extender, had ik ook op de Gixxer. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/03/2018-03-06-19.57.40-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/02/2019-02-17-15.29.19-Medium-e1550417557892-450x600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Had jij een tanktas, @Joopieboy? Daar moet je dan wel overheen kunnen kijken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Jolke brrr, tanktassen op een supersport. Dat rijdt voor geen meter vind ik, zit in de weg en beperkt je bewegingsvrijheid. Dan nog liever een topkoffer :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Brrr... topkoffers en een supersport. :+
Ieder zijn mening. Ik rijd of met een tanktas of rugzak, en als ik meer nodig heb, dan een roltas achterop de buddyseat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Jolke ik gebruik zelf op de sportfiets een tailpack (Kriega US-20), op de allroad een topkoffer. Als er meer mee moet kan er onder die US-20 nog een US-30, en voor de allroad liggen nog 2 zijkoffers op zolder :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:41:
@Jolke brrr, tanktassen op een supersport. Dat rijdt voor geen meter vind ik, zit in de weg en beperkt je bewegingsvrijheid. Dan nog liever een topkoffer :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gUSWaLEYlwZD1se4Y4Bdk1OTMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YtCnJgDh4LmwvnAjvIrHQFBS.jpg?f=fotoalbum_large
Hier zit het rode streepje nog op de voorband :o
Past prima hoor :P

Alleen afgelopen zaterdag met bochtentraining op Midland van de motor afgehaald, want toen zat ie wel in de weg _O- . Met normaal straatgebruik valt het wel mee.

En @Jolke kan prima over de tanktas naar de telefoon/navi kijken die ook op de balhoofd gemonteerd zit. Draait hier wel een beetje rond, maar komt er niet uit in ieder geval :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jolke schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:29:
Had jij een tanktas, @Joopieboy? Daar moet je dan wel overheen kunnen kijken. :)
Niet met mijn lengte nee _O-

Ik had meestal een duo seat tasje :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/03/2019-03-23-09.59.49-Medium.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 16-06-2020 11:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:21

botoo

💀 too old to die young

Wat is dat nou weer voor 'kustwerk'? Een mannetje wat op de weg zit te kleien? Of zie ik het verkeerd?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
botoo schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:57:
[...]

Wat is dat nou weer voor 'kustwerk'? Een mannetje wat op de weg zit te kleien? Of zie ik het verkeerd?
https://www.flevolanderfg...flevoland-5/exposure.html

Moet gewoon nodig naar het toilet zeggen wij altijd :+ _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Joopieboy schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:20:
[...]

Fork stem mount scoren met een extender, had ik ook op de Gixxer. :)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die sleutelhanger klopt nie he :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1LtYrHRzolNcdAPg2-GQcT8sh0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yKC35il3tD6oDxTgr7p9hbZV.png?f=user_large

Zulks!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
steveman schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:13:
[...]

Die sleutelhanger klopt nie he :P

[Afbeelding]

Zulks!
Klopt ie hier ook niet. Heb ook de remove maar dan in het zwart _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
botoo schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:57:
[...]

_O-

Dat is ook het eerste dat ik zag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb er ook zo een... maar die zit heel toepasselijk op het schijfremslot :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:51

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:41:
Hoewel ik een CBR niet direct een supersport wil noemen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBPFh72AH2gR-Wft7j2ocjbVZno=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MU4ZhSAX3xUdTLvYdWa1fibh.jpg?f=user_large
...was dit niet geniaal, nee.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:06
Jolke schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:19:
[...]

_O-

Dat is ook het eerste dat ik zag.
Laat die man lekker zijn behoefte doen. Als hij nu heel erg moet :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0j0HeXEb8xpQLRYXmI8F0NPZDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBJtpk1FRZVynuIY2Hj6Exyr.jpg?f=fotoalbum_large

Thuisvleit...

En het goede nieuws is dat mijn Jerrypannier op deze manier ook weer vastgemaakt kan worden (zodra mijn werkplaats open is tenminste)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 22:58
Ik heb een Suzuki GSR 750 van 2011, nu heb ik er maar 1 sleutel bij. Zo gekocht.

De motor heeft een SAIS systeem (dus startonderbreker). Via een dealer een sleutel bestellen en laten inleren kost 100+ euro's. Je moet de sleutel dan zelfs nog zelf ergens laten kopiëren. Nu weet ik dat je bij het HISS systeem van Honda de sleutel zelf opnieuw kan inleren in de motorfiets.

Weet iemand misschien of zoiets bij een suzuki ook kan? Ben zelf handig genoeg om zoiets te kunnen doen. Maar ik heb wel iets nodig aan info om dit voor elkaar te krijgen. Op google kan ik er helaas weinig over vinden. Of je hebt een duur kastje nodig die de huidige sleutel kan lezen en de transponder code kan overzetten op een andere transponder.

Suzuki nederland ook een mail gestuurd en zij geven aan hier geen informatie over te hebben. Dat ik dit toch echt via een dealer zou moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
g00gle schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:26:
Ik heb een Suzuki GSR 750 van 2011, nu heb ik er maar 1 sleutel bij. Zo gekocht.

De motor heeft een SAIS systeem (dus startonderbreker). Via een dealer een sleutel bestellen en laten inleren kost 100+ euro's. Je moet de sleutel dan zelfs nog zelf ergens laten kopiëren. Nu weet ik dat je bij het HISS systeem van Honda de sleutel zelf opnieuw kan inleren in de motorfiets.

Weet iemand misschien of zoiets bij een suzuki ook kan? Ben zelf handig genoeg om zoiets te kunnen doen. Maar ik heb wel iets nodig aan info om dit voor elkaar te krijgen. Op google kan ik er helaas weinig over vinden. Of je hebt een duur kastje nodig die de huidige sleutel kan lezen en de transponder code kan overzetten op een andere transponder.

Suzuki nederland ook een mail gestuurd en zij geven aan hier geen informatie over te hebben. Dat ik dit toch echt via een dealer zou moeten doen.
Misschien even op Motor-forum navraag doen in het GSR 750 topic? Ik snap dat ze graag willen dat je het via een dealer laat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:03

Sleutel laten kopiëren zijn de kosten niet, het gaat hier inderdaad om het transponder deel waar speciale software voor nodig is. Die heeft als het goed is alleen de dealer, en die kunnen dus vragen wat ze willen. Als Teun Beun het aanbied zou ik m'n twijfels hebben, misschien maakt ie nog een paar sleutels na en ben je m kwijt 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door NLDViane op 16-06-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 15:03

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

[Afbeelding]

Het mooiste is hier op de tankbouten monteren. Je kan daar het wiebertje voor gebruiken van RAM. Iets opboren en hij komt er zo op.

Afbeeldingslocatie: https://img1.croooober.com/api/v1/photo/ec/dw=700;dh=;/00000/2003/2003567/2003567001723/2003567001723s0.jpg

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

R0y. schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:30:
[...]

Die kroeg op de braakman waar al die vakantiegangers altijd naar toe gingen ;) Zat vroeger tegenover de tennisbaan. Ik praat dan ook over 13 jaar geleden. Eerst richting de Ador en daarna door naar de Joy ;) Vaste prik iedere zomeravond.
Ador heb ik niet meegemaakt. Joy daarintegen de laatste twee jaar wel. Maar dat is ook al weer 7,5 jaar geleden.

Om het even relevant te houden. Scheelt wel weer geld wat in de motor gestoken kan worden ipv drank. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
DualDevil schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:47:
[...]

Het mooiste is hier op de tankbouten monteren. Je kan daar het wiebertje voor gebruiken van RAM. Iets opboren en hij komt er zo op.

[Afbeelding]
Was helaas niet mogelijk op de mijne, maar die had ik wel verdomd graag gewild ja :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
@fdees Dat is zeeuws vlaanderen ja :) Rondom Goes bijvoorbeeld zijn er ook nog wel genoeg van dit soort weggetjes.
Zit daar zelfs ergens een bedrijfje dat quads verhuurt voor off road ritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DualDevil schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:47:
[...]

[Afbeelding]
Die optie zag ik ook langskomen; het zag er een stuk stabieler uit dan een zuignap op je tank. Maar ik heb best vaak een tanktas erop, zeker als ik langere ritten maak. Dus voor mij geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
fdees schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:50:
[...]

Ador heb ik niet meegemaakt. Joy daarintegen de laatste twee jaar wel. Maar dat is ook al weer 7,5 jaar geleden.

Om het even relevant te houden. Scheelt wel weer geld wat in de motor gestoken kan worden ipv drank. 😁
De bier voor 1 euro avonden nooit meegemaakt? Scheelt toch een boel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Ik heb trouwens voor de GSR navraag gedaan wat het kost om de remmen van een upgrade te voorzien namelijk (voor en achter) brembo gesinterde remblokken icm stalen remleidingen (voor en achter). De monteur gaf €400 incl montage aan (ruwe schatting).

Lijkt mij een nette prijs, ik kwam zelf volgens mij op zo’n €300 voor de onderdelen. Wat vinden jullie van die prijs? Ik vind remmen toch wel een dingetje om het zelf te doen..

Even met mijn vriendin overleggen, het is tenslotte haar motor. Ik merk echt dat hij minder remt al is het altijd wel een dingetje geweest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 15:58
R0y. schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:08:
Ik heb trouwens voor de GSR navraag gedaan wat het kost om de remmen van een upgrade te voorzien namelijk (voor en achter) brembo gesinterde remblokken icm stalen remleidingen (voor en achter). De monteur gaf €400 incl montage aan (ruwe schatting).

Lijkt mij een nette prijs, ik kwam zelf volgens mij op zo’n €300 voor de onderdelen. Wat vinden jullie van die prijs? Ik vind remmen toch wel een dingetje om het zelf te doen..

Even met mijn vriendin overleggen, het is tenslotte haar motor. Ik merk echt dat hij minder remt al is het altijd wel een dingetje geweest...
Stalen remleidingen geeft je een solider gevoel bij remmen (geen/minder uitzetting) Maar gesinterde remblokkenslijten sneller. Wil je dit wel? Op een circuit is dit wenselijk maar voor straatgebruik is het overkill. Je schijven slijten ook sneller. Waardoor het al met al wel over de jaren heen een stuk duurder word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:29

A13X

Dude

R0y. schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:08:

Dan zou hij ongeveer 2,5uur werk rekenen wat wel aardig klopt denk met ervaring en gereedschap. Op zich zijn remmen bij een motor zonder ABS vrij eenvoudig en rechttoe aan te doen. Maar wat je zegt, durft je het aan?

Remblokken zijn vaak niet meer als oude eruit en nieuwe er weer in schuiven, de slangen niet meer als een paar banjobouten. Echter is het lastigste vaak nog altijd het ontluchten van het systeem en zorgen dat je die ontluchtingsnippels niet afbreekt. Je bent snel genegen die even "goed" aan te trekken, want remmen, maar die kunnen niet veel hebben.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Destruction schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:40:
[...]

Hoewel ik een CBR niet direct een supersport wil noemen...
[Afbeelding]
...was dit niet geniaal, nee.
Been there, done that. Met een tanktas en een rugtas heen en weer naar Italië op zo'n CBR.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Jurrian120 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:18:
[...]

Stalen remleidingen geeft je een solider gevoel bij remmen (geen/minder uitzetting) Maar gesinterde remblokkenslijten sneller. Wil je dit wel? Op een circuit is dit wenselijk maar voor straatgebruik is het overkill. Je schijven slijten ook sneller. Waardoor het al met al wel over de jaren heen een stuk duurder word.
Zoveel kilometers maakt ze niet dus over slijtage maak ik mij niet zo zorgen. De ER6N die ze hier voor had remde een stuk beter, die voelde je bijten. Dat heeft bij de GSR er nooit echt in gezeten. Ik lees positieve verhalen over die blokken, vandaar dat ik er ook navraag naar heb gedaan hoeveel het met die zou kosten. Ik heb ook wel specifiek naar de straat versie gevraagd, er zijn er namelijk ook voor op het circuit.

Ik zal blij zijn als ze dit seizoen 3000 km rijd! Dus het lijkt mij dat die blokken dan echt wel een paar seizoenen (samen met de schijven) mee gaan. Welke blokken zou jij anders adviseren?
Raym09 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:44:
[...]

Dan zou hij ongeveer 2,5uur werk rekenen wat wel aardig klopt denk met ervaring en gereedschap. Op zich zijn remmen bij een motor zonder ABS vrij eenvoudig en rechttoe aan te doen. Maar wat je zegt, durft je het aan?

Remblokken zijn vaak niet meer als oude eruit en nieuwe er weer in schuiven, de slangen niet meer als een paar banjobouten. Echter is het lastigste vaak nog altijd het ontluchten van het systeem en zorgen dat je die ontluchtingsnippels niet afbreekt. Je bent snel genegen die even "goed" aan te trekken, want remmen, maar die kunnen niet veel hebben.
Ik denk mocht er ooit wat misgaan met dat ding dat ik mijzelf dat altijd zal blijven aanrekenen. Ik doe dingen graag zelf maar dit is zo'n klusje waar ik mijn handen niet aan ga branden :)

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 16-06-2020 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:29

A13X

Dude

R0y. schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:56:
[...]

Zoveel kilometers maakt ze niet dus over slijtage maak ik mij niet zo zorgen. De ER6N die ze hier voor had remde een stuk beter, die voelde je bijten. Dat heeft bij de GSR er nooit echt in gezeten. Ik lees positieve verhalen over die blokken, vandaar dat ik er ook navraag naar heb gedaan hoeveel het met die zou kosten.

Ik zal blij zijn als ze dit seizoen 3000 km rijd! Dus het lijkt mij dat die blokken dan echt wel een paar seizoenen (samen met de schijven) mee gaan. Welke blokken zou jij anders adviseren?

[...]

Ik denk mocht er ooit wat misgaan met dat ding dat ik mijzelf dat altijd zal blijven aanrekenen. Ik doe dingen graag zelf maar dit is zo'n klusje waar ik mijn handen niet aan ga branden :)
Lekker laten doen dan voor die €100,- ;)

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 15:58
R0y. schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:56:
[...]

Zoveel kilometers maakt ze niet dus over slijtage maak ik mij niet zo zorgen. De ER6N die ze hier voor had remde een stuk beter, die voelde je bijten. Dat heeft bij de GSR er nooit echt in gezeten. Ik lees positieve verhalen over die blokken, vandaar dat ik er ook navraag naar heb gedaan hoeveel het met die zou kosten. Ik heb ook wel specifiek naar de straat versie gevraagd, er zijn er namelijk ook voor op het circuit.

[...]

Persoonlijk zal ik de "knaken" niet uitgeven aan de remblokken. Kijk eerst maar eens of de andere werkzaamheden het gevoel al geeft wat zij/jij wilt. Je kan dan altijd later de blokjes zelf nog veranderen. En het verkoopt makkelijker aangezien het niet in 1 keer zoveel geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Remmen is angst :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Niet kunnen remmen ook :9

Jezelf onderuit remmen gaat op dit moment echt niet lukken (denk ik). Je stopt wel maar de bite is er echt uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy

Je doet geen transponder code kopiëren, maar je geeft de startonderbreker de opdracht ook sleutel met nummer Z te accepteren (naast de orignele sleutels X en de verloren sleuten Y)

Andere oplossing is een complete sleutel+ECU set op de kop tikken, maar dat is duurder en niet zo netjes.

Carmo kan het iig:
https://www.carmo.nl/inde...oducts_id=989&language=en

Kost je 59,99 + 22,99 (voor de sleutel) en je moet je ecu opsturen

[ Voor 9% gewijzigd door SniperGuy op 16-06-2020 17:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zo en toen was ik behoorlijk nat thuis. Gegokt en verloren zullen we maar zeggen, net een goede regenbui op mijn kop.

Kleine lekkage bij de rits van mijn jas,.maar dat kan mijn eigen schuld zijn geweest. Verder is het pak gewoon zeiknat ;)

Hopelijk is het pak morgen weer droog.

Toch maar eens kijken naar een regenoveral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Equator schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:48:
Zo en toen was ik behoorlijk nat thuis. Gegokt en verloren zullen we maar zeggen, net een goede regenbui op mijn kop.

Kleine lekkage bij de rits van mijn jas,.maar dat kan mijn eigen schuld zijn geweest. Verder is het pak gewoon zeiknat ;)

Hopelijk is het pak morgen weer droog.

Toch maar eens kijken naar een regenoveral.
Of een Goretex pak, scheelt wisselen of vergeten en alsnog nat worden. :P

Pagina: 1 ... 189 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.