Bastiaan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:08:
[...]
Met welke spullen heb je dat zo netjes gedaan? Met name het buigen en de einden plat krijgen?
Ik heb op mijn stuur de ruimte niet om een navigatie en (later) een module te monteren voor handvatverwarming, dus mijn idee nu is om een nette beugel te maken, gemonteerd aan de binnenzijde tussen twee boutjes onder het windscherm. Daarbij zal ik niet ontkennen dat ik dus schaamteloos met jouw principe aan de gang wil
[
Afbeelding]
De buis is ijzeren CV leiding, 15mm te koop bij de Praxis voor iets van €3,50 per 2 meter.
Buigen heb ik gedaan met een pijpenbuiger, ik heb die ooit over gehouden aan een klusje.
Volgens mij zijn die wel prijzig, tenzij ze daar ook weer zo een baseline variant van hebben bij de Praxis maar dat weet ik dus niet.
De uiteinden plat maken heb ik met de bankschroef gedaan. Gewoon er tussen een dicht draaien dat ding.
Gaat weg makkelijk, pijp is niet heel erg dikwandig.
Op lengte maken kan met een ijzerzaag maar ik heb een pijpensnijder, beetje met beleid werken en dat gaat ook wel door de ijzeren buis.
In jou idee vraag ik me af of je de radius klein genoeg kunt krijgen met een pijpenbuiger.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.