Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 184 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.118 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-08 21:15
@Bommes dat is wel waardeloos inderdaad. Dat soort simpele standaard onderdelen zijn opeens 3x zo duur en zeldzaam als het perse in een Piaggio-zakje moet zitten. In het linksysteem van mijn Caponord zitten nu ook aftermarket lagers en keerringen, doet het prima en veel sneller leverbaar. Maarja, een dealer kan/mag dat natuurlijk niet zomaar doen voor een garantieafhandeling.

Misschien kun je afspreken dat je het prima vind als er gewoon een keerring zonder Piaggio-sticker in gaat, maar ze dat niet terugkoppelen aan de fabriek? Het is niet alsof iemand achteraf kan zien dat het een andere is... Scheelt hun ook weer de kosten van dat jij wekenlang met hun demo door de bossen ragt :P

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 08-06-2020 10:16 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:57
@Wootlock Gisteren toevallig een rondje gedaan? Stond een mooie 790 hier voor het stoplicht te wachten om de snelweg op te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:05

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

SniperGuy schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:45:
[...]

2 kinderen tot 12 jaar is een kleine 9,5K Euro, daar kan je wel een leuke nieuwe fiets van kopen. Z800e bijvoorbeeld :)
9,5K koop je geen NIEUWE LEUKE fiets voor natuurlijk ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08 20:28
Lonestander schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:06:
Afgelopen vrijdag mijn theorie gehaald. Was wel even wennen hoe het nu bij het cbr er aan toe gaat, niet alleen vanwege corona maar ook omdat mijn theorie van de auto 12 jaar geleden was..

Morgen mijn AVB gepland in Arnhem op het terrein bij het Gelredome. :D

Iemand nog extra tips voor me? O-)
Succes vandaag (y)

@Bommes idd vervelend dat dat allemaal zo lang duurt, zeker als je de motor net nieuw hebt. Aan de ene kant kan ik me wel voorstellen dat ze wachten op die garantie onderdelen, maar wel irritant. Hopelijk kun je er daarna extra van genieten, al zal dat vast goed komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:03
Afgelopen vrijdag mijn theorie gehaald. Was wel even wennen hoe het nu bij het cbr er aan toe gaat, niet alleen vanwege corona maar ook omdat mijn theorie van de auto 12 jaar geleden was..

Stoppen in de juiste vakjes en je motor niet laten vallen? :+

Gewoon relaxt zijn joh. Ze laten je het examen pas doen als ze vinden dat je er klaar voor bent. Je krijgt voor alle oefeningen volgens mij 2 kansen én je hoeft ze niet allemaal te halen. Als je maar niet faalt voor 2 onderdelen in dezelfde discipline.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-08 09:19
Señor Sjon schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:15:
[...]

Alleen al van de netto kosten opvang. ;) Maar goed, dit is niet om een kostenvergelijk te maken voor kinderen. :P
Klopt, de inruilwaarde van een motor is een stuk beter. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08 16:28

Wootlock

Evilution

R0y. schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:18:
@Wootlock Gisteren toevallig een rondje gedaan? Stond een mooie 790 hier voor het stoplicht te wachten om de snelweg op te gaan :)
Ben vrijdag even weggeweest om de 1k beurt uit te laten voeren.
Zeik maar dan ook zeiknat heen en terug :|
Dus moet hem eerst weer ff poetsen voordat ik de weg op ga 8)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Wootlock schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:24:
[...]

Ben vrijdag even weggeweest om de 1k beurt uit te laten voeren.
Zeik maar dan ook zeiknat heen en terug :|
Dus moet hem eerst weer ff poetsen voordat ik de weg op ga 8)
Dan was het iemand anders, poetsen moet ik ook maar weer eens doen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:15
Tylen schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:19:
[...]

9,5K koop je geen NIEUWE LEUKE fiets voor natuurlijk ;)
Voor 25K ook niet....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-08 21:38
Bommes schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:11:
@Bazziek nou ja dat dus.
Nogmaals het is een "normale" SKU keerring die ze echt wel ergens kunnen leveren in NL.

Ja ze moeten de garantie claimen alle begrip voor.
Maar het is dan niet echt nodig om vervolgens op de "garantie" onderdelen vanuit Italië te moeten wachten lijkt mij. Tenminste niet bij zo een simpele keerring.
Ik begrijp je frustratie maar je kan het ook positief zien. Al de kilometers die je nu maakt worden niet bijgeschreven bij je eigen motor. Mijn vorige lease auto stond na 2 weken voor 3 maanden in de garage. In het begin was het balen. Bij het einde van de lease kwamen die minder kilometers goed uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
Toch snap ik @Bommes wel. Je wilt gewoon op je eigen motor rondrijden toch. Bij mijn leaseauto zal het me ook een worst zijn hoe lang ik hem kwijt ben. En dat was nogal eens met de vorige :9 , maar toen mijn Kawasaki nog voor mijn eerste rit terug naar de garage moest en daar 9 dagen stond was ik er ook ziek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:18

Vrijdag

De Zwarte

Gefeliciteerd met je theorie!

Tja, tips... Geen wheelies, geen burnouts... maar serieus, je hebt echt heel veel kansen. Zolang je maar niet twee in dezelfde categorie verprutst kan er eigenlijk weinig fout gaan :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Bommes Is de garantieclaim wel al goedgekeurd door de importeur? Want de arbeidskosten zijn voor de dealer natuurlijk veel hoger dan de materiaalkosten, ik kan mij indenken dat de dealer daar ook eerst duidelijkheid over wil hebben voor ze verder gaan.

En bij het monteren van een keerring die niet in een Piaggio-zakje is geleverd bestaat de kans dat je garantie vervalt, dus blijven wachten op dat zakje kan de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-08 16:28
Waaj schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:41:
En bij het monteren van een keerring die niet in een Piaggio-zakje is geleverd bestaat de kans dat je garantie vervalt, dus blijven wachten op dat zakje kan de moeite waard zijn.
Sterker nog, ik kan me niet voorstellen dat je fabrieksgarantie (op dat onderdeel) niet zou vervallen.
Een fabrikant kan moeilijk garantie geven op een onderdeel dat niet bij hen vandaan komt.
Echter, dat wil niet zeggen dat er geen garantie zit op het vervangende onderdeel.
Kan een afweging waard zijn, maar laat je even goed informeren door de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46
Fijn, garantie op een keerring van een paar euro. Het gaat uiteraard om de montage en de uren, en als dát ermee vervalt denk je een volgende keer "had ik maar..."

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Sowieso is het natuurlijk raar dat iemand zo'n fout kan maken. Een keering plaatsen is nu niet het moeilijkste taakje. Vooral als je dat elke dag meermaals doet zou je zeggen.

Binnenkort maar weer eens de naar de Eifel @DrivinUCrazy en @Bommes ? Alle 3 de motoren zijn dan weer vers namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-08 16:28
DrivinUCrazy schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:46:
Fijn, garantie op een keerring van een paar euro. Het gaat uiteraard om de montage en de uren, en als dát ermee vervalt denk je een volgende keer "had ik maar..."
De paar keer dat ik zo'n geval bij de hand heb gehad omvatte de garantie de volledige vervanging van het onderdeel, incl. montage en uren.
Maar ook daarom: laat je goed informeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08 16:28

Wootlock

Evilution

Bommes schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:06:
Guzzi de 26ste (mei) naar de dealer gebracht voor de garantie afhandeling van de olie lekkage.
29 mei werd ik gebeld dat hij in stukken uit elkaar lag en ze de oorzaak hadden gevonden.
De krukaskeerring was niet goed gemonteerd in de fabriek.
De garantie claim zou die zelfde dag verwerkt worden.
Afgelopen donderdag 4 juni zelf maar eens gebeld naar dealer.
Nog geen veranderingen, Guzzi lag nog in onderdelen in hun werkplaats, keerring was nog niet binnen.

Tja.. het is gewoon een normale simpele SKU olie kering, ik denk dat als ik het nummer heb en vandaag even rond bel ik er morgen eentje in huis heb.

Ondanks de leenmotor vind ik dit wel echt balen zo, flinke domper op de nieuwe motor vibe die ik had.
Vandaag is de dealer gesloten, de importeur is wel open, die handelen de garantie claims af.
Misschien zelf eens bellen naar hun om te kijken of ik mijn onvrede bij hun kwijt kan.
Had dan toch maar die 790 adventure gekocht >:)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Thoit schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:54:
Sowieso is het natuurlijk raar dat iemand zo'n fout kan maken. Een keering plaatsen is nu niet het moeilijkste taakje. Vooral als je dat elke dag meermaals doet zou je zeggen.

Binnenkort maar weer eens de naar de Eifel @DrivinUCrazy en @Bommes ? Alle 3 de motoren zijn dan weer vers namelijk.
Dan moeten we niet te lang wachten, anders is 'ie niet meer vers. :+ Mogelijk komend weekend met @timmie271 op stap (hangt van het weer af), dan 3 weken vakantie waarin ik vast wel wat kilometers maak, en dat afsluiten met een 3-daags motorweekend. O-)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

True ;) Dus nu geef je toe dat je opmerking onzin is dus? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

lolgast schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:33:
Toch snap ik @Bommes wel. Je wilt gewoon op je eigen motor rondrijden toch. Bij mijn leaseauto zal het me ook een worst zijn hoe lang ik hem kwijt ben. En dat was nogal eens met de vorige :9 , maar toen mijn Kawasaki nog voor mijn eerste rit terug naar de garage moest en daar 9 dagen stond was ik er ook ziek van
Bij lease boeide mij dat juist. Ik ga niet volledige bijtelling betalen over vervangend vervoer welke de helft kost ;). Mijn werkgevers snapte dat nooit als ik er over begon hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik accepteer ook geen leaseauto in een lagere klasse. Dan maar kapot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Tylen schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:15:
[...]

True ;) Dus nu geef je toe dat je opmerking onzin is dus? :9
Nee dat doe ik niet: het is immers maar wat je zelf onder de definitie "leuke nieuwe fiets" verstaat. Het comment van @Señor Sjon kan dus wel degelijk waar zijn en het door jou simpel afdoen met een oneliner 'onzin' is veel te kort door de bocht.
En jij moet als circuitrijder toch alles toch alles van bochten weten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 08:57
Tylen schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:21:
[...]

Bij lease boeide mij dat juist. Ik ga niet volledige bijtelling betalen over vervangend vervoer welke de helft kost ;). Mijn werkgevers snapte dat nooit als ik er over begon hahaha.
Hangt er inderdaad ook een beetje vanaf wat je meekrijgt als leenauto _O- _O-

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
Een tijd terug poste ik dat ik op zoek was naar iets om mijn spullen mee te nemen. De tanktassen van SW-motech vind ik persoonlijk niet zo netjes staan i.c.m. de vorm van mijn tank.

Nu zag ik gisteren op marktplaats een tanktas van Givi (TPH02 zo uit mijn hoofd) langskomen.. Voor €20 is de tas naar mij onderweg. Ben benieuwd. Als het iets is moet ik enkel de tankring voor mijn motor en de kunstof ring (die normaal bij de tas zit) bestellen. Die zit er namelijk niet bij..

Hoop dat het er een beetje uit ziet. Zo'n heuptasje (wat ik nu heb) vind ik echt niet lekker zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59
lolgast schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:33:
Nou ja dat dus.
Ik wil mijn eigen motor, daar heb ik voor betaald.
Zeker nu de grenzen weer open zijn of gaan. Nu wil ik mijn motor voorbereiden op het tripje dat ik half juli ga maken.
Zadel tassen er op maken, dus rekje kopen of maken. Wat gereedschap samenstellen zodat ik de wielen er uit kan pakken bij lek rijden en de binnenbanden kan vervangen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bommes schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:11:
@Bazziek nou ja dat dus.
Nogmaals het is een "normale" SKU keerring die ze echt wel ergens kunnen leveren in NL.

Ja ze moeten de garantie claimen alle begrip voor.
Maar het is dan niet echt nodig om vervolgens op de "garantie" onderdelen vanuit Italië te moeten wachten lijkt mij. Tenminste niet bij zo een simpele keerring.
Achterband is bij jou hopelijk makkelijker dan bij de mijne..
Ik ga deze week het achterwiel uithalen om te vervangen.. maar als ik de howto videos bekijk is dat nog best een operatie..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• benoben1988
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-08 16:49
Gisteren gaan testrijden. Is hartstikke goed meegevallen. Gezien de lage kilometerstand & de mooie prijs (overkopen van een kennis), besloten om de moto te kopen. Vandaag alles van papierwerk in orde gebracht. Normaal zaterdag de moto ophalen.

Het gaat om een Kawasaki ER6n uit 2010 met net geen 6100 km op de teller. Moto werd niet veel meer gebruikt en stond in de weg. Dus handig om voor een mooie prijs te krijgen.

Aangezien hij al een tijdje stil staat (op 2 jaar is er denk ik 5 keer mee gereden), ga ik hem wel op onderhoud doen denk ik voor wat verse olie & filters. Is dit interessant om te doen of toch overbodig in jullie ogen? Hij heeft maar een km of 400-500 gereden sinds het laatste onderhoud.

Plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDM_fwCxd627YMDI-n8NH2-nUWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TULl1P6XInGYb5b37I7biGs3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsPJnvycw1bcMU1fmS75Le4y5H8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nE0CncBoPIhXzFvOkk57qCqL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEOa09AswyHfLH1tqnCJtAek_us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqQVI6F55IrK82YiWYj1kDvb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vO9-lYh1tbVQ1fY5UCQIkRqyII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qQ4P6hZziEQrMggqyjENkFpY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
@benoben1988 Veel plezier ermee! Een oliebeurtje zou ik eigenlijk altijd doen bij een 2ehandsfiets, zeker als hij een tijdje stilgestaan heeft. Neem ook meteen de remvloeistof mee, die moet sowieso elke 2 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
ToolkiT schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:30:
[...]

Achterband is bij jou hopelijk makkelijker dan bij de mijne..
Ik ga deze week het achterwiel uithalen om te vervangen.. maar als ik de howto videos bekijk is dat nog best een operatie..
Net even in de service manual gekeken:
Inbusbout los om vergrendeling remklauw achter los te maken.
Centrale moer van de wiel as los draaien
As er uit trekken
Remklauw er uit pakken
Wiel eruit pakken.
Volgens mij niet heel veel werk nee.

Even kijken wat de maat van die centrale moer is dan kan ik een setje gereedschap samen stellen.
Denk dat ik dan ook nog zo een "bead breaker" en 2 bandenlepels er bij ga bestellen.
Site waar zie dat spul verkopen
Misschien ook nog een busje banden mouse mee, hoor ik ook goede dingen over bij gebruik met binnen banden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
@benoben1988 Proficiat met de aanschaf. Oliën vervangen kan geen kwaad, al is het maar voor je eigen gemoedsrust :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:20:
[...]

Net even in de service manual gekeken:
Inbusbout los om vergrendeling remklauw achter los te maken.
Centrale moer van de wiel as los draaien
As er uit trekken
Remklauw er uit pakken
Wiel eruit pakken.
Volgens mij niet heel veel werk nee.
Je hebt mazzel met die single shock!

Bij een V7 is het een beetje lastiger..
YouTube: How to Remove the Rear Wheel on a Moto Guzzi V7
YouTube: Moto Guzzi 750 Breva Rear Wheel Removal & Refit
YouTube: Moto Guzzi Le Mans 1000 Rear Wheel Removal
Bommes schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:20:
[...]
Even kijken wat de maat van die centrale moer is dan kan ik een setje gereedschap samen stellen.
Denk dat ik dan ook nog zo een "bead breaker" en 2 bandenlepels er bij ga bestellen.
Site waar zie dat spul verkopen
Misschien ook nog een busje banden mouse mee, hoor ik ook goede dingen over bij gebruik met binnen banden.
Ik heb een setje goedkope bandenlichters gekocht van ebay/amazon voor de just in case..

maar https://www.allroadmoto.b...ngsleutel-alle-maten.html ziet er wel heel practisch uit.. zowel spanners en bandenlichters ineen :)

[ Voor 42% gewijzigd door ToolkiT op 08-06-2020 13:36 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-08 08:30
benoben1988 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:12:
Gisteren gaan testrijden. Is hartstikke goed meegevallen. Gezien de lage kilometerstand & de mooie prijs (overkopen van een kennis), besloten om de moto te kopen. Vandaag alles van papierwerk in orde gebracht. Normaal zaterdag de moto ophalen.

Het gaat om een Kawasaki ER6n uit 2010 met net geen 6100 km op de teller. Moto werd niet veel meer gebruikt en stond in de weg. Dus handig om voor een mooie prijs te krijgen.

Aangezien hij al een tijdje stil staat (op 2 jaar is er denk ik 5 keer mee gereden), ga ik hem wel op onderhoud doen denk ik voor wat verse olie & filters. Is dit interessant om te doen of toch overbodig in jullie ogen? Hij heeft maar een km of 400-500 gereden sinds het laatste onderhoud.

Plaatje bij het praatje:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd met de aanschaf! Olie verversen kan inderdaad geen kwaad, net als remvloeistof. Kijk ook even goed naar de banden, met 6000km verslijt je geen setje Pilot Road 4's... Wanneer deze droogtescheuren beginnen te vertonen is dat ook nog een aandachtspuntje. Verder zoals hierboven aangegeven de remvloeistof :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:55

steveman

Comfortabel ten onder

Plaatje bij het praatje:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd !

1x op gereden, een 2008-model. Echt een fijne motor :) beetje jammer dat ik er later op klapte :X

Over de banden, kijk eens hoe oud ze zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ocDr4AItRu1ZEjeon_LuQLjORA0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KnKJ8NQiBW06l65LIkgDxOJC.png?f=user_large

Deze band komt bijvoorbeeld uit week 39 van 2003.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Bij olie e.d. is niet alleen de kilometerstand belangrijk maar ook de leeftijd. Vaak zie je namelijk in een WPHB dat er x KM óf 2 jaar wordt opgegeven voor bijv. remvloeistof. Ik zou dus vooral even de volgende zaken doen:
- Olie én oliefilter
- Remvloeistof / (koppelingsvloeistof als die geen kabel heeft)
- Luchtfilter
- Brandstof filter
- Bougies

En controleer natuurlijk of de zuigers van de remmen niet vast zitten en of de remblokken nog goed zijn. Tevens zou ik ook even kijken hoe oud de banden zijn en of ze geen scheurtjes vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Is het normaal dat in de WA Casco voorwaarden (zowel voor Op Stal als Allrisk) staat dat je bij buiten stallen van je motor altijd een beugel- of kettingslot moet gebruiken en moet verankeren aan "de fysieke wereld"?

Een schijfremslot, ook al is deze ART gecertificeerd, is in mijn verzekering niet afdoende, en derhalve overweeg ik over te stappen naar een andere verzekeraar. Ondanks dat ik heel tevreden ben over mijn huidige (Inshared) en in het verleden meermaals goed geholpen ben. Ik kan een kettingslot namelijk - naast dat ik die niet nog eens apart ga kopen naast m'n schijfremslot - niet onder de buddyseat kwijt, maar ik wil wel gewoon graag dat hij met schijfremslot verzekerd is tegen diefstal als ik een dagje ga toeren of op reis ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:55

steveman

Comfortabel ten onder

BigSmurf schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:59:
Is het normaal dat in de WA Casco voorwaarden (zowel voor Op Stal als Allrisk) staat dat je bij buiten stallen van je motor altijd een beugel- of kettingslot moet gebruiken en moet verankeren aan "de fysieke wereld"?

Een schijfremslot, ook al is deze ART gecertificeerd, is in mijn verzekering niet afdoende, en derhalve overweeg ik over te stappen naar een andere verzekeraar. Ondanks dat ik heel tevreden ben over mijn huidige (Inshared) en in het verleden meermaals goed geholpen ben. Ik kan een kettingslot namelijk - naast dat ik die niet nog eens apart ga kopen naast m'n schijfremslot - niet onder de buddyseat kwijt, maar ik wil wel gewoon graag dat hij met schijfremslot verzekerd is tegen diefstal als ik een dagje ga toeren of op reis ga.
Is dat alleen bij thuisadres? Heb het zelf niet iig, zou overstappen hoe dan ook.
quote: knmv
TG205 Diefstalbeveiliging ART4
Uw motor moet voorzien zijn van minimaal 1 ART klasse 4 goedgekeurd slot. Als u
schade heeft moet u kunnen aantonen dat u dit slot heeft, als verzekeraars
daarom vragen.
Bijvoorbeeld door de aankoopnota te laten zien of door het inleveren van de
originele sleutels. Kunt u dit niet aantonen, dan betalen verzekeraars niet in
geval van beschadiging of verlies van de motor veroorzaakt door diefstal of
poging daartoe en joyriding. Verzekeraars betalen alleen als het slot was
aangebracht op het moment dat de schade werd veroorzaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door steveman op 08-06-2020 14:02 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Dit staat bij mij ook, maar dan alleen voor het thuisadres. Niet voor elders. Buitenshuis is een ART4 slot genoeg, daar heb ik een schijfremslot voor. Lastige voor mij is dat ik 1 sleutel heb van dat schijfremslot en het van de vorige eigenaar is, dus excl factuur oid. Maar ik neem aan dat ik d.m.v. foto's het ook kan bewijzen.

[ Voor 8% gewijzigd door SmurfLink op 08-06-2020 14:13 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-08 09:23
Bij mij staat er alleen maar dat ie op slot moet staan. Art niet eens genoemd. Maarja doe je voor jezelf toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 14:54

Ik heb vorige week mijn verzekering omgezet naar een andere maatschappij.
Voorwaarde is dat de motor thuis tussen 22:00 en 06:00 in een afgesloten ruimte op slot moet staan met een ART 4 slot.
Wanneer ik niet thuis ben gelden die regels niet, maar is een ART 4 slot nog steeds verplicht.

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

charrel

Cortisol4life..

@Bommes
Het is ook een rare tijd, mijn motor staat ook nog bij de dealer om dingen te vervangen onder garantie. De fabriek van bmw heeft een tijd stilgelegen dus de onderdelen zijn lastiger te krijgen op dit moment. Ik was zaterdag ook nog even bij de dealer even horen hoe of wat, maar het advies was daar om de leenmotor gewoon te gebruiken alsof het de mijne was. Ik voel me toch wat bezwaard ;) Zij kunnen ook niks anders doen dan wachten.
De koppelingskorf was nu wel binnen en de platen maar de veren en nog een lager nog niet. Ze hebben geen idee hoe lang dat moet duren en of het überhaupt opgelost is als de onderdelen vervangen zijn....
Ik ga volgend weekend toch een stukje rijden waarschijnlijk dus ze krijgen hem met 3x de km stand terug dan dat ik hem kreeg. Gelukkig passen mijn koffers ook op dit model dus dat wordt gewoon de dag van te voren erop zetten en eraf als deze weer terug moet. Maar ik probeer het los te laten.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:35

Destruction

(ex-)Automonteur

Waaj schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:41:
@Bommes Is de garantieclaim wel al goedgekeurd door de importeur? Want de arbeidskosten zijn voor de dealer natuurlijk veel hoger dan de materiaalkosten, ik kan mij indenken dat de dealer daar ook eerst duidelijkheid over wil hebben voor ze verder gaan.

Nouja, het lijkt me duidelijk dat een niet goed gemonteerde keerring onder garantie moet vallen. Anders is het imo een reden om de koop ongedaan te maken vanwege een ondeugdelijk product. Als je een nieuwe motor koopt mag je toch verwachten dat je daar een paar jaar zonder dit soort problemen mee kunt rijden.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@Destruction wat nu gebeurt valt sowieso wel onder de garantie, het gaat er om of de garantie niet vervalt als de dealer zelf een "aftermarket" keerring erin zet in plaats van of het originele onderdeel te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
steveman schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:01:
Is dat alleen bij thuisadres? Heb het zelf niet iig, zou overstappen hoe dan ook.
Er staat letterlijk alleen maar dit:
Aanvullende voorwaarde
- Om in aanmerking te komen voor een schadevergoeding als gevolg van diefstal moet de motor tussen 23.00 uur ’s avonds en 6.00 uur ’s ochtends op het huisadres altijd binnen worden gestald.
- Bij stalling buitenshuis dient de motor (naast het normale stuurslot) met een ART-Categorie IV of hoger goedgekeurd ketting - of beugelslot te worden bevestigd aan de vaste wereld. Zie www.stichtingart.nl
- Alarmsysteem SCM klasse M2 of hoger, waarbij het beveiligingssysteem in werking dient te zijn bij achterlating van uw motor.
Dit staat óók bij de allrisk variant. Ik heb de vraag nu uitstaan of de tweede en derde bullet een vervolg zijn van de eerste, dus d.w.z., dat dit geldt tussen 23.00 en 6.00 uur, of losstaand. Maar sowieso valt me nu ook pas op dat bullet 3 ook nergens op slaat. Ik helemaal geen alarmsysteem bovenop het HISS van Honda, terwijl dat bij M2 wel verwacht wordt blijkbaar. En als ik een paar dagen naar de Eifel ga en hem buiten stal gedurende de nacht, dan ben ik dus sowieso nooit verzekerd. Van de zotte.

Ik ga lekker overstappen, aankomend weekend maar eens zoeken en vergelijken. Tips voor een goede WA + Op Stal verzekering? Gaat om een CB1000R uit 2009, 4 schadevrije jaren. Hoef geen allrisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

BigSmurf schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:53:
[...]
Er staat letterlijk alleen maar dit:

[...]
Ik vindt het sowieso vreemd dat een verzekeraar op zo'n manier wil bepalen wanneer jij wel en niet je motor mag gebruiken, of waarvoor. Als je motor je enige vervoermiddel is en je hebt werk waarbij je soms nachtdiensten draait heb je een probleem, want als je motor snachts bij je werk gejat wordt ben je dus niet verzekerd :? 8)7

Ik weet dat verzekeraars dieven met stropdassen zijn, maar dit...

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-08 01:10

botoo

💀 too old to die young

SmurfLink schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:11:
Lastige voor mij is dat ik 1 sleutel heb van dat schijfremslot en het van de vorige eigenaar is, dus excl factuur oid. Maar ik neem aan dat ik d.m.v. foto's het ook kan bewijzen.
Zou ik niet zomaar vanuit gaan, beter om je verzekering info te vragen of één sleutel geaccepteerd wordt, dan heb je iig tevoren aangegeven dat je slechts één sleutel hebt. Achteraf vertellen dat er maar één sleutel was zullen ze over gaan zeuren.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
[...]

Dit staat bij mij ook, maar dan alleen voor het thuisadres. Niet voor elders. Buitenshuis is een ART4 slot genoeg, daar heb ik een schijfremslot voor. Lastige voor mij is dat ik 1 sleutel heb van dat schijfremslot en het van de vorige eigenaar is, dus excl factuur oid. Maar ik neem aan dat ik d.m.v. foto's het ook kan bewijzen.
Ik zou voor een paar tientjes een nieuw slot kopen incl. meerdere sleutels:
  • voor de verzekering
  • wat als je die ene sleutel kwijtraakt (thuis, op vakantie)?
de polisvoorwaarden zijn bepalend en ga er maar niet vanuit dat als je motor gestolen word en je met 1 sleutel aankomt zetten de verzekering wel zak zeggen "het is goed zo mevrouwtje!"
Destruction schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:22:
[...]

Ik vindt het sowieso vreemd dat een verzekeraar op zo'n manier wil bepalen wanneer jij wel en niet je motor mag gebruiken, of waarvoor. Als je motor je enige vervoermiddel is en je hebt werk waarbij je soms nachtdiensten draait heb je een probleem, want als je motor snachts bij je werk gejat wordt ben je dus niet verzekerd :? 8)7

Ik weet dat verzekeraars dieven met stropdassen zijn, maar dit...
Tja als de verzekeringseisen je niet bevallen: dan ga je toch naar een andere verzekering?
Kleine lettertjes bestaan niet meer dus het is allemaal best wel inzichtelijk, alleen lezen veel mensen de voorwaarden nooit.
Een hele gekke verzekerings eis is het stallen icm een ART slot niet.

[ Voor 33% gewijzigd door SniperGuy op 08-06-2020 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
SniperGuy schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:00:
[...]
Dat niet natuurlijk, maar dat het een beugel- of kettingslot moet zijn en dat je ook een alarmsysteem moet hebben als je hem buiten stalt, is wel vergezocht en niet-realistisch. Tenzij de prijs dat ook rechtvaardigt natuurlijk ook weer.

Daarom vraag ik ook naar jullie ervaringen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Nee, dat moet je nu al met de verzekeraar overleggen. Als die het accepteren voegen ze het toe aan je dossier, zo niet, nieuw slotje halen. Kost de kop ook niet en heb je jezelf ingedekt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
BigSmurf schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:15:
[...]
Dat niet natuurlijk, maar dat het een beugel- of kettingslot moet zijn en dat je ook een alarmsysteem moet hebben als je hem buiten stalt, is wel vergezocht en niet-realistisch. Tenzij de prijs dat ook rechtvaardigt natuurlijk ook weer.

Daarom vraag ik ook naar jullie ervaringen. :)
Aard of nagelvast object is ook niet heel bijzonder. Alarmsystemen zijn vaak alleen bij een hogere nieuwwaarde (afhankelijk van de maatschappij) of helemaal niet nodig.

Je doet het (lees: alarm + sloten) alleen voor de verkering (en gelegenheidsdieven), want ik heb beelden gezien dat een fully loaded GS in het holst van de nacht met 3 man stilletjes in een vanuit de voortuin in een busje tilden.
Alarm erop? Volgespoten met purschuim dus waardeloos!
Slot erop? tegen 3 man begin je niks als je motor niet nagelvast staat...

Dan snap je de eisen van verzekeringsmaatschappijen wel hoor!

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 08-06-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:59:
[...]

Dan moeten we niet te lang wachten, anders is 'ie niet meer vers. :+ Mogelijk komend weekend met @timmie271 op stap (hangt van het weer af), dan 3 weken vakantie waarin ik vast wel wat kilometers maak, en dat afsluiten met een 3-daags motorweekend. O-)
Indien mogelijk haak ik graag aan :)

-------------------

Bij veel motoren moet je je ook afvragen of de motor het nog waard is om tegen diefstal te verzekeren. Mijn motor had ik in het begin tegen diefstal verzekerd. Maar nu na een paar jaar in bezit heb ik de diefstal verzekering er vanaf gehaald. De motor is nu namelijk te oud om nog rendabel te zijn voor te verzekeren.

Ligt er natuurlijk ook maar net aan waar je woont en welke motor je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Thoit schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:27:
[...]

:o kun jij niet anders alvast een zonnedans doen? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 00:56
BigSmurf schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:53:
[...]
Ik ga lekker overstappen, aankomend weekend maar eens zoeken en vergelijken. Tips voor een goede WA + Op Stal verzekering? Gaat om een CB1000R uit 2009, 4 schadevrije jaren. Hoef geen allrisk.
Ik heb 2 weken geleden voor het eerst iets mogen claimen bij mijn verzekeraar, Ohra. En was positief verrast. Er is een poging tot diefstal gedaan, Ohra reageerde iedere keer binnen 10 minuten op mijn ingezonden documenten, en nadat de claim was goedgekeurd had ik het geld met 2 dagen al. Ik raad je Ohra dus aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Bij Centraal beheer is alleen een Art4 slot nodig, zonder eisen als binnen of verankerd stallen. Ook kost WA+ maar enkele tientjes per jaar extra tov WA dus dat is het me sowieso waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

SniperGuy schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:00:
[...]

Tja als de verzekeringseisen je niet bevallen: dan ga je toch naar een andere verzekering?
Kleine lettertjes bestaan niet meer dus het is allemaal best wel inzichtelijk, alleen lezen veel mensen de voorwaarden nooit.
Ik heb mijn (bijna) 20 jaar oude Fazer niet voor diefstal verzekerd, misschien moet ik dat even verduidelijken ;) Ik reageerde op @BigSmurf en vindt het wel enigszins rare voorwaarden, omdat je je motor niet kunt verzekeren tegen diefstal in de situatie die ik in mijn vorige post heb geschetst.

Natuurlijk moeten er enige voorwaarden zijn, begrijp me niet verkeerd. Je zult ongetwijfeld een nee van de verzekeraar krijgen als je motor uit je voortuin werd gestolen met de sleutels in het contact oid.. Maar als je hem ergens aan vast kunt zetten met een (goed) slot, en hij wordt snachts gejat terwijl hij dus niet in je eigen berging/garage stond maar bij je werk krijg je niks "want hij stond niet thuis".. :? Dat vindt ik dan vreemd.

@Woask ik ben zelf Ohra klant geweest. Wat een maffe toko was dat (laat ik het maar zo omschrijven...).
Lang verhaal kort: Ik rijdt (door lage zon) tegen een andere auto aan (met like <5km/u, remde harder dan ik kon inschatten/zien). Schade-expert gaat kijken, krijgt een kapotte achterbumper van een ander merk/type auto te zien (heb daar verslag van gehad) maar gaat wel tot betaling over |:( Vervolgens krijg ik te horen dat men ook nog even een doktersbezoek en een huurauto vergoed heeft, en ik in de min terecht ga komen 8)7 Like, whut?! Prima dat je je wil laten oplichten, maar val mij daar niet mee lastig :')

Heb na die aanrijding foto's gemaakt en opgestuurd naar Ohra, ze wisten dus heel goed wat de schade was.

Voor mij nooit meer Ohra. De no-claim situatie is uiteindelijk wel opgelost, door een beetje creatief (mee)denken en werken van de nieuwe verzekeraar ;)

* Destruction had destijds nog een scooter staan met 10 jaar schadevrij op die polis, noclaims zijn gewisseld en nadat de scooter weer op 0 stond heb ik die verkocht..

[ Voor 34% gewijzigd door Destruction op 08-06-2020 16:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:19

fdees

Trust me I'm an Engineer

@BigSmurf ik weet niet waar je vandaan komt maar ZLM is voor Zeeland en Brabant best wel interessant. Althans voor mij het goedkoopste en geen rare zaken of alarm nodig.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

-------------------

Bij veel motoren moet je je ook afvragen of de motor het nog waard is om tegen diefstal te verzekeren. Mijn motor had ik in het begin tegen diefstal verzekerd. Maar nu na een paar jaar in bezit heb ik de diefstal verzekering er vanaf gehaald. De motor is nu namelijk te oud om nog rendabel te zijn voor te verzekeren.

Vooral dat laatste: vaak is het kosten verschil tussen WA en WA+ zó klein dat ik gewoon kies voor WA+. Niet alleen diefstal, maar ook aanrijding met wild, natuur/stormschade en brand is dan gedekt. Bij aanrijding met wild kan je ook je schade aan bijv motorpak en helm claimen.

Hoe ouder/goedkoper de motor is, hoe kleiner het verschil tussen WA en WA+, dus zou ik m er alsnog op laten. Bij een nieuwere/duurdere motor slaapt het ook wel weer lekker als je het hebt, ondanks dat het was meer geld kost.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:42
Plus als je nazoekt wat je terug krijgt voor je gestolen motor dan kom je erachter dat je net een set nieuw rubber kan bestellen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Oke algemene conclusie: ik heb een nieuw schijfremslot nodig dus :+ Tips? Ik zag laatst een paar ABUSsen voorbij komen, even teruggraven welke dat waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Da's wel iets meer dan een paar tientjes. :P

Voor de duidelijkheid, ik heb een goed kettingslot voor thuis, dus dit is alleen nodig voor als ik bij anderen ben of bij een terrasje oid. Hoeft niet het beste slot te zijn, ik ga wel ff vergelijken maar max 50 euro lijkt me zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

kneusteun schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:46:
Plus als je nazoekt wat je terug krijgt voor je gestolen motor dan kom je erachter dat je net een set nieuw rubber kan bestellen....
Dat is dus de reden dat ik mijn motor niet voor diefstal heb verzekerd. Zelfs allrisk vonden ze prima. Tot je komt claimen. Als ze dan klaar zijn met lachen en hun tranen hebben gedroogd, krijg je een tientje en het verzoek om onmiddellijk het pand te verlaten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:49:
[...]

Voor de duidelijkheid, ik heb een goed kettingslot voor thuis, dus dit is alleen nodig voor als ik bij anderen ben of bij een terrasje oid. Hoeft niet het beste slot te zijn, ik ga wel ff vergelijken maar max 50 euro lijkt me zat.
charrel in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Deze :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
fdees schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:37:
@BigSmurf ik weet niet waar je vandaan komt maar ZLM is voor Zeeland en Brabant best wel interessant. Althans voor mij het goedkoopste en geen rare zaken of alarm nodig.
Ik betaal €10,50 voor WA+ bij ZLM. Ik had de keuze een alarm of een ART 4 slot icm startonderbreking. Bij de Suzuki hebben ze nooit naar dat slot gevraagd, zal wel aan de waarde liggen icm leeftijd (uit 2011).

Heb ze een foto gestuurd van mijn slot en dat was voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy
  • Laatst online: 19:27

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Maegrim schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:34:
Bij Centraal beheer is alleen een Art4 slot nodig, zonder eisen als binnen of verankerd stallen. Ook kost WA+ maar enkele tientjes per jaar extra tov WA dus dat is het me sowieso waard.
Unigarant ook. Heb gelukkig geen ervaring met claimen dus kan daar niet over oordelen, maar wel bewust voor deze polis gekozen omdat ze als één van de weinigen niet eisen je motor binnen moet staan en alleen een ART4 slot eisen. Hoeft dus niet eens aan iets dat nagelvast is.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
YouTube: [1080] Better Than Most: Abus Granit 68 Victory X-Plus Picked
YouTube: [1004] Abus Granit Sledg 77 Picked (X-Plus Core)

Dit zijn volgens de beste man "De betere motorsloten", maar toch relatief snel open te krijgen.

Geen enkel slot is veilig, zorg dat je aan je verzekerings-eis voldoet. Als ze m willen hebben nemen ze m mee helaas.

Side note: als deze gast er meer dan 30s over doet om een slot open te krijgen, staat je fiets/motor/deur/koekjes vrij veilig :P Hij zou deze zelf ook gebruiken

[ Voor 11% gewijzigd door NLDViane op 08-06-2020 17:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
NLDViane schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:57:
[...]

Dit zijn volgens de beste man "De betere motorsloten", maar toch relatief snel open te krijgen.

Geen enkel slot is veilig, zorg dat je aan je verzekerings-eis voldoet. Als ze m willen hebben nemen ze m mee helaas.
Och als ik met jullie op pad ben heb ik toch niet de nieuwste motor :+ Dus dan pakken ze die BMW van @Joopieboy of de grasmaaiert van @timmie271 wel. Ben ik ook veilig. O-).

Thanks voor de link Tim, scheelt mij weer zoeken. Dat is inderdaad een prima prijsje. :+

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 08-06-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:59:
[...]

Och als ik met jullie op pad ben heb ik toch niet de nieuwste motor :+ Dus dan pakken ze die BMW van @Joopieboy of de grasmaaiert van @timmie271 wel. Ben ik ook veilig. O-)
Hé! deze heb ik nog niet als grasmaaier gebruikt :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:59:
[...]

Hé! deze heb ik nog niet als grasmaaier gebruikt :o
NOG niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
maar thanks voor de tips guys, heb deze besteld: https://www.slotenspeciaalzaak.nl/vinz-dinara-art4-geel.html

M'n dikke kettingslot is ook van Vinz, vond die wel prettig werken. En relatief stevige sleutels. Bij m'n huidige schijfremslot is die sleutel dus al gebogen, dat ging hard. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:43

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

[...]

Als LPL het slot aanraad zit je wel goed. https://youtu.be/1D_vCWzX_Rw?t=199 :+

Ook al staat je motor vast aan een object, motor is nog genoeg waard zonder voor- of achterwiel.
Dieven nemen gewoon een ander voorwiel mee of zetten je motor op een hondje of andere rollende ondersteuning.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• corewillem
  • Laatst online: 20:35
Omdat ik de ex grasmaaier van @timmie271 toch wel wat miste, heb ik het broertje ervan aangekocht, een CRF 250L, laat dat gras maar komen :9 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JO7qe0833xsUiJxE3dPaw6LvwU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5YWlA4Za5FqZrGFsA5VZ036.jpg?f=fotoalbum_large

De motor kan nog wel wat onderhoud gebruiken, op de planning staan een nieuwe kettingset, achterband en achterste remblokken. Iemand aanraders voor de ketting/ achterband ?

[ Voor 14% gewijzigd door corewillem op 08-06-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Laatst online: 21:42
Sexy! ik ben altijd wel benieuwd hoe zo'n ding rijdt. Trekt dat nog een beetje vlot weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Laatst online: 20:35
Snel kan je het niet noemen, maar voor licht offroad gebruik en binnendoor is het ruim voldoende. Was bij men CBR 250R ook tevreden over dat blok, maar het komt in deze motor nog beter tot zijn recht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benoben1988
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-08 16:49
Chakotay schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:15:
@benoben1988 Veel plezier ermee! Een oliebeurtje zou ik eigenlijk altijd doen bij een 2ehandsfiets, zeker als hij een tijdje stilgestaan heeft. Neem ook meteen de remvloeistof mee, die moet sowieso elke 2 jaar :)
lolgast schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:23:
@benoben1988 Proficiat met de aanschaf. Oliën vervangen kan geen kwaad, al is het maar voor je eigen gemoedsrust :)
NLDViane schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:54:
[...]

Gefeliciteerd met de aanschaf! Olie verversen kan inderdaad geen kwaad, net als remvloeistof. Kijk ook even goed naar de banden, met 6000km verslijt je geen setje Pilot Road 4's... Wanneer deze droogtescheuren beginnen te vertonen is dat ook nog een aandachtspuntje. Verder zoals hierboven aangegeven de remvloeistof :Y
Bedankt heren! Allemaal dezelfde adviezen, dus dan gaan we dat zeker doen! _/-\o_ Ik kijk ook meteen even de banden na. Deze zijn nog zo goed als nieuw, maar zitten er wel al enkele jaren op.

Zaterdag normaal ophalen, en dan volgende week maar meteen op onderhoud sturen. Er zit een Kawasaki-dealer vlakbij, dus dat is al gemakkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
[...]

Side note: als deze gast er meer dan 30s over doet om een slot open te krijgen, staat je fiets/motor/deur/koekjes vrij veilig :P Hij zou deze zelf ook gebruiken
Ik kwam de filmpjes ook tegen en was echt verbaasd.. Hij vind het een heel goed slot/sloten, vervolgens pikt ie m zo open.. :+

Ik heb de Sledg 77 gekocht overigens. Mijn verzekeraar (NH1816) vraagt om een Art.4 slot en verder geen eisen inderdaad.. Ik heb een alarm op de fiets zelf, lijkt me verder voldoende. Hij slaapt buiten in de zomer, dus ik wil wel aan de vereisten voldoen :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Over het verzekerverhaal, met een slot verankerd thuis lijkt me prima, maar op locatie lijkt me dat toch een uitdaging soms... Een fatsoenlijk kettingslot kost ook nogal wat bagageruimte & gewicht, niet ideaal om overal mee naar toe te slepen.

Hier is het overigens makkelijk, de boel is alleen WA verzekerd. Vooral de Caponord is het niet waard om uitgebreider te verzekeren, dan betaal ik zowat elk jaar de dagwaarde opnieuw :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@JanHenk Die man is dan ook wel een exceptioneel goed in lockpicking. Hij krijgt sloten open die andere ook erg goede lockpickers hebben weggelegd. Geen gemiddelde dief. Die pakt een slijptol :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Voor mijn nieuwe Guzzi:
Maandpremie all risk: € 29,28
Maandpremie WA + diefstal: € 7,91

Ik heb hem WA+ verzekerd, slot wel art maar geen nummer.
En thuis moet de motor binnen staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes hoe zit dat nu eigenlijk bij de garage, moet elk losliggend onderdeel ook op slot? :+

Niet duur trouwens :) Met hoeveel schadevrije jaren is dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
@JanHenk De meeste sloten oefent ie ook eerst een paar keer, als het een blinde "pick" is doet ie er ietsjes langer over. Verder wat @lolgast zegt, het is geen gelegenheidsdief, maar iemand die weet hoe verschillende sloten in mekaar zitten en natuurlijk alle benodigde tools uitgezocht heeft van te voren. Maar das off-topic hier :P

@Bommes Das niet duur! Net nog even gekeken, maar ik ga richting de 80 euro all-risk, en 13 euro wa+

[ Voor 13% gewijzigd door NLDViane op 08-06-2020 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Chakotay dat is in het totaal pakket met al onze verzekeringen.
Motoren beide met 75% no claim en 9 schade vrije jaren.
In werkelijkheid is de premie nog iets lager zie ik net op het polis blad.
€6,98 voor de Guzzi
De Vespa is €2,39 .. :P
De snorscooter van mijn vriendin is duurder dan dat met €4,20

Alles in 1 pakket bij een tussenpersoon, Guzzi bij Nationale Nederlanden en de Vespa bij ASR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
[...]

-------------------

@timmie271 Had al gereageerd zag ik. Ik heb een route van 257 km in gedachten. Een beetje rekening houden met onze verre reiziger. ;) Of die moet wel héél fanatiek zijn, dan kan ik er eenvoudig een lus van 70km aan vast plakken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:30:
[...]

@timmie271 Had al gereageerd zag ik. Ik heb een route van 257 km in gedachten. Een beetje rekening houden met onze verre reiziger. ;) Of die moet wel héél fanatiek zijn, dan kan ik er eenvoudig een lus van 70km aan vast plakken. :P
720km of 790km op één dag. Ik zie geen verschil :+

Gaan wel meemaken hoe fanatiek ik ben _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Bommes schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:07:
Voor mijn nieuwe Guzzi:
Maandpremie all risk: € 29,28
Maandpremie WA + diefstal: € 7,91

Ik heb hem WA+ verzekerd, slot wel art maar geen nummer.
En thuis moet de motor binnen staan.
Vind het all risk meevallen. Ik kom met de KTM op iets van €45 per maand met 8 of 9 schadevrije jaren :X

Zijn overigens de schadevrije jaren die ik van mijn vriendin mocht overnemen. Omdat zij de hoofdbestuurder is van onze auto heeft hij altijd op haar naam gestaan en ik niets opgebouwd.

[ Voor 19% gewijzigd door R0y. op 08-06-2020 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-08 01:10

botoo

💀 too old to die young

Lekker al die schadevrije jaren . . . als je ze hebt :|

Ik mag elke maand 56,75 aftikkenvoor all-risk met 0 schadevrije jaren (nieuw op de motor en schadevrije autojaren tellen niet). Mocht ik nog blij zijn dat ik 'm kon verzekeren, bij de Ohra, waar ik tientallen jaren met vrijwel het hele pakket zit, wilde ze 'm niet eens en opvraag bij andere verzekeraars gaf ofwel nee ofwel nog duurder.

Da's wel een minpuntje voor een Harley in Nederland.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:47
V
B

@botoo ik zou eens kijken bij Kees de Zeeuw die is vaak goedkoper met Harley-Davidson verzekeringen en volgens mij zijn schadevrije jaren onderling wel uitwisselbaar auto/motor met hun zes wielen plan.

@Algemeen over kettibgsloten, Houd wel rekening met het vastleggen middels een ketting buiten eigen terrein dat dit NIET is toegestaan in vrijwel alle gemeenten aan een gemeentelijk object (zoals hekwerk,verkeersbordpalen, stoplichten, amsterdammertjes, of bomen) daar kun je ook een boete voor krijgen. Dus heel fijn dat de verzekering dat vaak eist ook "buiten de deur" maar technisch vrijwel niet uitvoerbaar.

Vandaag weer 500km snelweg kilometers gereden. Eerst naar Rotterdam en daarna richting Heerlen. Allebei om naar een nieuwe motor te kijken. De eerste is sowieso niks. Toch jammer dat ondanks dat je expliciete dingen navraagd sommige toch erover liegen en over basale zaken beginnen. Een krasje op een tweedehandse motor vind ik niet zo erg. Dat er een lekstroom is die de accu binnen een paar uur leegtrekt zo erg dat er een master switch op de accu is gemonteerd vind ik wel een probleem. Zeker als sommige elektrische zaken dan ook niet blijken te werken. Als ik dat had geweten had me dat al een halve dag gescheeld want dat was ik er niet eens gaan kijken :(

[ Voor 10% gewijzigd door harley op 08-06-2020 19:48 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@harley altijd leuk als mensen aan symptoombestrijdende 'reparaties' doen ipv daadwerkelijk de oorzaak weg te nemen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Motor zou vorig jaar gekocht zijn bij een handelaar, daarna bij een specialistische dealer nagekeken zijn en daar deze oplossing gemonteerd zijn. Ik betwijfel het. Ook had de motor een kmteller ondanks import uit het verenigd koninkrijk. Dat beviel me ook niet zo eigenlijk.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@botoo Dat vind ik eerlijk gezegd nog meevallen. Bij mijn eerste motor zat ik eerst op 78 euro en bij mijn tweede rond de 115. :X In de min gaan met je schadevrije jaren is niet echt goed. :+

Momenteel is de weersverwachting voor zondag nog niet timmie-proof. We wachten het af. Maar ach, voor gisteren was er ook regen voorspeld. Geen druppel gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@harley ik ben even kwijt watvoor motor je naar aan het kijken bent, maar is die km vs mijlenteller niet simpelweg een instelling op het dashboard? Zelfs bij mijn bijna 15 jaar oude Ducati kan dat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
De kmteller soms wel, maar de snelheidsmeter is bij de Goldwing 1800 of in mijlen met kleinere cijfertjes km of alleen in km. Deze waren allebei alleen km. En ook het onderhoudsboekje was tot 2010 in mijlen ingevuld. Al met al niet interessant.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chakotay
Ohja, een Goldwing :) Ging de ingebouwde combimagnetron wel netjes op °C, of stond die ook nog op Fahrenheit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
botoo schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:42:
Lekker al die schadevrije jaren . . . als je ze hebt :|

Ik mag elke maand 56,75 aftikkenvoor all-risk met 0 schadevrije jaren (nieuw op de motor en schadevrije autojaren tellen niet). Mocht ik nog blij zijn dat ik 'm kon verzekeren, bij de Ohra, waar ik tientallen jaren met vrijwel het hele pakket zit, wilde ze 'm niet eens en opvraag bij andere verzekeraars gaf ofwel nee ofwel nog duurder.

Da's wel een minpuntje voor een Harley in Nederland.
Ik heb nu geen auto meer in de verzekering zitten.
Mijn schade vrije jaren die ik met de auto had zijn over gezet naar de motor toen ik mijn laatste privé auto verkocht.

Nou ja eigenlijk van de auto naar de camper en van de camper weer naar de motor.

Vind dat soort dingen wel een van de voordelen van een tussenpersoon die alles regelt. Ik stuur gewoon een appje naar hem met het kenteken en de meldcode en hij stuurt wat premies terug. Ik vraag nog wat extra info of zeg ja en het ding is verzekerd.
Okay je betaald apart/extra voor de tussenpersoon maar die 25 euro p/j verdienen zichzelf wel weer terug vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Ik vulde 8 vragen in online en hij was ook meteen verzekerd. Daar heb je de tussenpersoon niet voor nodig :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Voor wie 1,5 uur over heeft :9

2 top gasten die een leuke video droppen.

YouTube: FortNine Interview | When Andy met Ryan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

SH4D3H schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:03:
[...]

Hoe heb je dat gepland gekregen? Ik zie nergens beschikbare datums om het theorie examen te boeken
Wat de andere poster ook zei, je moet even op allerlei plaatsen kijken. Mijn dichtstbijzijnde CBR was volledig vol, maar 40 km verderop kon ik vrij snel slagen.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
lolgast schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:25:
Ik vulde 8 vragen in online en hij was ook meteen verzekerd. Daar heb je de tussenpersoon niet voor nodig :)
Klopt maar voor de 25 euro die ik betaal regelt hij al mijn verzekeringen.
Dat zijn toch zeker 8 x 8 van die online vragen.
Waarbij ik dan weer moet gaan zoeken naar wat aansluit bij wat ik wil verzekerd hebben.
Waar ik de beste premie betaal voor de voor mij geschikte voorwaarden.

Tja dan betaal ik maar 25 euro teveel.. ik vind het fijn zo. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
SmurfLink schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:49:
[...]

https://www.artsloten.nl/...jfremslot-art4-zwart.html
30 euro compleet
Pagina: 1 ... 184 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.