Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 185 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.021.711 views
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/102811775_10163893554640088_681888230101868131_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=1480c5&_nc_ohc=XPq263h3rn8AX-QMK1q&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&oh=a30efed38c2487290ec8af987361dab2&oe=5F03DDDF
Klaar om morgen even snel langs de bandenboer te gaan :)

Het viel eigenlijk reuze mee, de filmpjes op YT hielpen een hoop :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Iemand hier ervaring met een Kawasaki KLV1000? Mijn collega gaat hem weg doen en ik kan hem (waarschijnlijk voor een mooie prijs) overnemen.
Het is in feite een Suzuki V-Strom maar dan vermomd als knaloranje Kawa 😄
Ik ga er binnenkort op proefrijden. Wel min of meer wat ik zoek:
+ Hoge comfortabele zit (ook met mijn 1,93m)
+ Handkappen en ruitje om uit de wind te zitten
+ Bagageruimte (zijkoffers en topkoffer)
+ Uiterlijk (t.o.v. de V-Strom)

Maar ook een paar minpuntjes:
- Voor zover ik weet geen ABS
- ik was juist van plan om minder cc's te gaan rijden

Wel zin in een proefrit, ben benieuwd hoe 2 cilinders rijdt na 10 jaar met 3 cilinders. Of: hoe überhaupt een andere motor rijdt na 10 jaar op de Speed :+

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:52
Als hij erg op de vstrom lijkt dan zit je niet echt uit de wind met jou lengte.
Zeker de vstrom staat wel bekend om windbuffeting rond om je helm.

Het vermogen is wel echt gaaf, de 1000cc 2 pitter zet wel echt grote stappen.
Min punten heeft het ook, de vstrom 1000 staat nogal bekend om het bokken bij lage toerentallen. Weet niet of de Kawa dat ook doet.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik had er nog nooit van gehoord, hier staat dat ie 840mm hoog is. Dat is niet extreem hoog, maar wel een stuk hoger dan de standaard rond de 800.
https://www.motorcyclespe...Kawasaki_klv1000%2004.htm

I have stability. The ability to stab.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-12 10:34
Hm, ziet er een beetje uit alsof een Versys op een V-Strom gecrasht is, en dit ervan overgebleven is :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Volgens mij was dit ook een samenwerking tussen suzuki en kawasaki.
Dus dat klopt dan wel

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12 11:51
S4All schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:13:
Volgens mij was dit ook een samenwerking tussen suzuki en kawasaki.
Dus dat klopt dan wel
Was inderdaad een samenwerking, volgens mij staat op het typeplaatje ergens Suzuki :)
https://www.motorfreaks.n...-kloon/31377/artikel.html

[ Voor 17% gewijzigd door SniperGuy op 09-06-2020 08:45 ]

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Bommes schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:40:
Als hij erg op de vstrom lijkt dan zit je niet echt uit de wind met jou lengte.
Zeker de vstrom staat wel bekend om windbuffeting rond om je helm.

Het vermogen is wel echt gaaf, de 1000cc 2 pitter zet wel echt grote stappen.
Min punten heeft het ook, de vstrom 1000 staat nogal bekend om het bokken bij lage toerentallen. Weet niet of de Kawa dat ook doet.
Hij heeft hetzelfde blok maar is op details wel wat anders. Ben inderdaad benieuwd wat dat ruitje voor me gaat doen. Het is in ieder geval verstelbaar dus dan moet de vuile lucht toch in ieder geval onder of over mijn helm getweakt kunnen worden.
SmurfLink schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:50:
Ik had er nog nooit van gehoord, hier staat dat ie 840mm hoog is. Dat is niet extreem hoog, maar wel een stuk hoger dan de standaard rond de 800.
https://www.motorcyclespe...Kawasaki_klv1000%2004.htm
Zadelhoogte schijnt ook eenvoudig aan te passen te zijn, weet niet of de 840 mm de hoogste stand is. In ieder geval al een centimeter hoger dan mijn Speed :9

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12 19:10

GSX-MAN

de/het/een

Motor naar de dealer voor lekke voorvorkkeerringen. Tiger 900 mee als leenfiets. 8) *O* *O*

Slecht idee... Hoe laat?

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-12 09:39

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Bommes schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:19:
@Chakotay dat is in het totaal pakket met al onze verzekeringen.
Motoren beide met 75% no claim en 9 schade vrije jaren.
In werkelijkheid is de premie nog iets lager zie ik net op het polis blad.
€6,98 voor de Guzzi
De Vespa is €2,39 .. :P
De snorscooter van mijn vriendin is duurder dan dat met €4,20

Alles in 1 pakket bij een tussenpersoon, Guzzi bij Nationale Nederlanden en de Vespa bij ASR.
Oef. Dat zijn nog eens leuke prijzen.

Ik zit ook op 9 schade vrije jaren en volgens mij ook de zelfde no-claim trap. Maar betaal voor all-risk nu 100,70 pm. Kon 30 euro goedkoper als ik een alarm in liet bouwen met certificaat en met min. 2 art4 sloten op slot zet. Heb nu alleen de eis voor één art4 slot. Heb wel een alarm (wat zelfs boven de scm klasse 2 zit), maar geen certificaat hiervoor.

Daarbij passagier / kleding en accessoires in de 2e trap verzekerd. 500 a 1000 voor accessoires van de eerste trap schiet je niets mee op. Gezien volgens mijn tussenpersoon de koffers, handkappen, valbeugels etc allemaal onder accessoires vallen. Als je dan een nieuwe helm nodig hebt ben je al meer dan de helft kwijt van je schadebedrag. laat staan laarzen, jas en broek / onderdelen op de motor.

Verder ook wel een fijn idee dat als ik iemand meeneem, en het ergste gebeurd, en diegene er permanent iets aan overhoud, dit extreem goed afgedekt is. Of dit nou door een derde komt, of dat er door gladheid / stuurfout iets gebeurd.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:52
Patrock schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:55:
[...]

Oef. Dat zijn nog eens leuke prijzen.

Ik zit ook op 9 schade vrije jaren en volgens mij ook de zelfde no-claim trap. Maar betaal voor all-risk nu 100,70 pm. Kon 30 euro goedkoper als ik een alarm in liet bouwen met certificaat en met min. 2 art4 sloten op slot zet. Heb nu alleen de eis voor één art4 slot. Heb wel een alarm (wat zelfs boven de scm klasse 2 zit), maar geen certificaat hiervoor.
Mijn nieuwe fiets die ik voor dat bedrag kan verzekeren kost ook "maar" €13.800
Ik weet niet wat jij rijd en de nieuwwaarde daarvan is, dat bepaald wel de hoogte van de premies.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Rec0n
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-12 22:35
JanPedaal schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:13:
Iemand hier ervaring met een Kawasaki KLV1000? Mijn collega gaat hem weg doen en ik kan hem (waarschijnlijk voor een mooie prijs) overnemen.
Het is in feite een Suzuki V-Strom maar dan vermomd als knaloranje Kawa 😄
Ik ga er binnenkort op proefrijden. Wel min of meer wat ik zoek:
+ Hoge comfortabele zit (ook met mijn 1,93m)
+ Handkappen en ruitje om uit de wind te zitten
+ Bagageruimte (zijkoffers en topkoffer)
+ Uiterlijk (t.o.v. de V-Strom)

Maar ook een paar minpuntjes:
- Voor zover ik weet geen ABS
- ik was juist van plan om minder cc's te gaan rijden

Wel zin in een proefrit, ben benieuwd hoe 2 cilinders rijdt na 10 jaar met 3 cilinders. Of: hoe überhaupt een andere motor rijdt na 10 jaar op de Speed :+
Ik mis even in je verhaal uit welk jaar deze kawa komt...? Ik heb vorig jaar mijn Yamaha R6 uit 1999 geruild voor een V-Strom 1000 uit 2004. Wat een verademing.
Ik ben zelf 1,90 en die hoge zit gaat je zeker bevallen. Door het grote voorwiel (ten opzichte van de R6) stuurt het ook allemaal een stuk makkelijker.
De reacties over veel wind rond je helm ervaar ik niet. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er een Givi touring windscherm op heb. Originele ruitje er wel bij gekregen overigens.
Het blokt zorgt er wel voor dat hij onderin de toeren soms wat bokt. Als je hem wat langer hebt dan weet je daar wel redelijk mee om te gaan.
Ik vind overigens die 1000cc heerlijk. Ik weet niet wat jij nu rijd maar ik met die 1000cc kun lekker rustig rijden maar wanneer je even wilt kan het gas er ook flink op.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-12 16:24
JanPedaal schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:53:
[...]

Hij heeft hetzelfde blok maar is op details wel wat anders. Ben inderdaad benieuwd wat dat ruitje voor me gaat doen. Het is in ieder geval verstelbaar dus dan moet de vuile lucht toch in ieder geval onder of over mijn helm getweakt kunnen worden.
Welke details bedoel je? Voor zover ik weet (en kan vinden) zijn de enige details waartussen ze verschillen de badges :+

De standaard ruit is ietwat te verstellen, maar had voor mij ( slechts 1.85m) geen goede positie. Voor mij werkte uiteindelijk de Givi Airflow perfect, zelfs in de laagste stand juist. Niet erg bijzonder mooi, maar werkt goed :)

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-12 22:57
https://motorfreaks.nl/ar...ders-i/40496/artikel.html
Dachten we nog dat de in de Italiaanse deelstaat Trentino voorgestelde snelheidsbeperking voor alleen motorrijders een flauwe grap was, bij onze Oosterburen is het helaas al realiteit. Daar is in Nordrhein-Westfalen sinds recent op de K18 tussen Dabringhausen en Hilgen de snelheidslimiet voor motoren naar 60 km/u teruggebracht.
Wat is dit voor flauwekul? De auto's mogen daar nog 100km/u en motoren max 60km/u.... Toppunt van veiligheid. Maar niet heus.

YouTube: MotorcycleGeek

• Chakotay
Dat is wel heel bizar... Levensgevaarlijk om met 60 te gaan rondsukkelen terwijl de auto's je met 100 op zitten te drukken :X

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Leviathius schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:20:

[...]

Wat is dit voor flauwekul? De auto's mogen daar nog 100km/u en motoren max 60km/u.... Toppunt van veiligheid. Maar niet heus.
Afbeeldingslocatie: https://www.motorradreisefuehrer.de/assets/images/c/verboten-e98cb87c.jpg

Bord helemaal rechts. Sommige wegen hier in het Odenwald zijn op zaterdag, zondag, en op feestdagen, verboden terrein voor motoren. Alsof alleen motoren scheuren. 8)7

• SniperGuy
Leviathius schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:20:

[...]

Niets nieuws, de 259 bij Cochem heeft dat ook al :| :| :|
Ik voel me namens de motorrijders gediscrimineerd: MLM! (my life matters) dus ga echt niet aan die 60kmh houden!

[ Voor 11% gewijzigd door SniperGuy op 09-06-2020 09:30 ]

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:23:
Dat is wel heel bizar... Levensgevaarlijk om met 60 te gaan rondsukkelen terwijl de auto's je met 100 op zitten te drukken :X
Zelfs de vrachtwagens rijden harder, toch? :-(

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-12 09:39

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Bommes schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:02:
[...]

Mijn nieuwe fiets die ik voor dat bedrag kan verzekeren kost ook "maar" €13.800
Ik weet niet wat jij rijd en de nieuwwaarde daarvan is, dat bepaald wel de hoogte van de premies.
adviesprijs bij nieuw was €16.299,00, zonder accessoires. Maar het is een KTM 1190 adv., in Gelderland / een stad. Dus wat meer (diefstal)risico volgens verzekeraars.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:32
Enige verschil is dat die B259 bij Cochem echt een drukke en grote weg is met meer levensgevaar voor de motorrijders in ander verkeer, de K18 (de K geeft het al aan) is een smal slingerweggetje. Knappe vrachtwagen die daar 100 rijdt, al heb ik het ook wel eens meegemaakt dat ik op de motor een vrachtwagen maar nét kon bijhouden. Ja, op een K-weg. 8)7 Alsnog, de locals rijden met de auto waarschijnlijk wel harder dan 60.

Dat soort weggetjes zijn wel mijn favoriet, dus jammer dat ze daar nu aan beginnen te prutsen. :(

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:26

Vrijdag

De Zwarte

Jolke schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:28:
[...]

[Afbeelding]

Bord helemaal rechts. Sommige wegen hier in het Odenwald zijn op zaterdag, zondag, en op feestdagen, verboden terrein voor motoren. Alsof alleen motoren scheuren. 8)7
Toch maar een quad of MP3 kopen dan >:)

Of zo'n ding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vx2b88i2cVYSpwQpbpR2IfYjso4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0yk4t6AOVKfCyt0rgRhinuzk.png?f=user_large

O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Vrijdag op 09-06-2020 09:53 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Rec0n schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:16:
[...]
Ik mis even in je verhaal uit welk jaar deze kawa komt...? Ik heb vorig jaar mijn Yamaha R6 uit 1999 geruild voor een V-Strom 1000 uit 2004. Wat een verademing.
Ik ben zelf 1,90 en die hoge zit gaat je zeker bevallen. Door het grote voorwiel (ten opzichte van de R6) stuurt het ook allemaal een stuk makkelijker.
De reacties over veel wind rond je helm ervaar ik niet. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er een Givi touring windscherm op heb. Originele ruitje er wel bij gekregen overigens.
Het blokt zorgt er wel voor dat hij onderin de toeren soms wat bokt. Als je hem wat langer hebt dan weet je daar wel redelijk mee om te gaan.
Ik vind overigens die 1000cc heerlijk. Ik weet niet wat jij nu rijd maar ik met die 1000cc kun lekker rustig rijden maar wanneer je even wilt kan het gas er ook flink op.
Dank voor je reactie, ik weet niet uit welk jaar deze Kawa komt. Ik krijg nog wat foto's en info binnenkort. Ik rij nu een Speed Triple 955cc uit 2001, dus qua inhoud ongeveer gelijk. De Speed heeft met z'n drie cilinders een superfijn karakter, lekker wegtrekken en bokt echt nooit.
Melkunie schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:19:
[...]
Welke details bedoel je? Voor zover ik weet (en kan vinden) zijn de enige details waartussen ze verschillen de badges :+
De standaard ruit is ietwat te verstellen, maar had voor mij ( slechts 1.85m) geen goede positie. Voor mij werkte uiteindelijk de Givi Airflow perfect, zelfs in de laagste stand juist. Niet erg bijzonder mooi, maar werkt goed :)
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het afwerkingsniveau wat hoger lag dan bij de Suzuki, en ze hebben de mapping wat aangepast (hopelijk dus minder bokkig bij lage toeren). Ruitje zou zomaar hetzelfde kunnen zijn hoor.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:33
DrivinUCrazy schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:30:
[...]

@timmie271 Had al gereageerd zag ik. Ik heb een route van 257 km in gedachten. Een beetje rekening houden met onze verre reiziger. ;) Of die moet wel héél fanatiek zijn, dan kan ik er eenvoudig een lus van 70km aan vast plakken. :P
Jullie gaan zaterdag of zondag? @timmie271 met het tempo van @DrivinUCrazy hebben we dat rondje zo gemaakt hoor :> De afstand maakt mij niet zoveel uit. Een kort rondje vind ik ook prima. Dan hoeft m'n vriendin zich minder uren zorgen te maken dat er niks met mij gebeurd :+

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SniperGuy schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:29:
[...]

Niets nieuws, de 259 bij Cochem heeft dat ook al :| :| :|
Ik voel me namens de motorrijders gediscrimineerd: MLM! (my life matters) dus ga echt niet aan die 60kmh houden!
Is al jaren zo, daar (zeker al een jaar of 10). En als je graag wat geld in je portemonnee houd dan houd je jezelf er ook beter maar aan ;)

't was daar vroeger overigens écht een racebaan van boven naar de rotonde én weer terug ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 09-06-2020 09:56 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• 4x2
  • Laatst online: 08:49

4x2

lộn xộn quá

Gisteren lekker een dagje lopen beunen aan de Firestorm, irritant dat gebrek aan een middenbok tov al die suffe motoren van eerst :P

Maar goed, pompiedom 1:
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/VTR1000F/Firestorm6.jpg

En het was geen overbodige luxe om het originele lager te vervangen na 48K:
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/VTR1000F/Firestorm7.jpg

Goed, nieuwe lagers monteren, frame kun je makkelijk opwarmen met een verfstripper en de lagers dr in tikken met de oude als busje, maar het opwarmen om het ding om het T-stuk te schuiven ?
Daar hebben we ook een methode voor (en sleutelen maakt hongerig, dus waarom niet 2 vliegen in 1 klap)
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/VTR1000F/Firestorm8.jpg

Goed, balhoofdlagers vervangen, hyperpro voorveren dr in geduwd en de vorkolie vervangen, voorkant zat weer in elkaar.

Op naar de achterkant (pompiedom 2)
Lekker gesleuteld volgens het principe: zo min mogelijk losschroeven en dat ging best aardig, ik heb alleen het versnellingspookje los hoeven halen om de veer er tussenuit te krijgen, de rest (schokdemper + linksysteem) krijg je met wat gewinkel precies tussen de uitlaat door gefrommeld.
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/VTR1000F/Firestorm9.jpg
Naja, veer vervangen, vaak een doffe ellende om de veer in te drukken, maar bij dit geval viel het mee, de originele veer dr af gehaald met simpele veerspanners en de hyperpro kon ik de borging er net tussen krijgen door de veer met 2 schroevendraaiers omlaag te duwen.
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/VTR1000F/Firestorm11.jpg
en voor de oplettende kijker, ja, de veer zit verkeerd om, jammer dan, had geen zin om het weer los te halen

En vervolgens pompiedom 3, eens kijken of ik de Duc 916 gaskleppen pas kon knutselen.
Begonnen door de carburateurs eerst eens aan de kant te halen om de inlaatrubbers op te meten:
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/VTR1000F/Firestorm12.jpg

Ok, de duc gaskleppen zijn 2mm te groot aan de buitenkant (en iets te lang), dus maar op goed geluk ingespannen in de draaibank, het ging net, uitgeklokt en begonnen met draaien (heel voorzichtig :+)
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/VTR1000F/Firestorm13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/VTR1000F/Firestorm15.jpg

Naja, wat geklooi verder en huup huup barbatruc:
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/VTR1000F/Firestorm16.jpg
Zelfs het originele linkstangetje tussen de 2 kleppen lijkt nog te passen.

Toen de aangepaste filterbak maar eens dr op gezet (in de linkse/voorste gasklep zie je een witte spacer zitten, gemaakt omdat de duc gaskleppen een stuk korter zijn dan de vtr carburateurs)
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/VTR1000F/Firestorm18.jpg

Vandaag maar weer eens verder frommelen, de filterbak afwerken, kijken of we een krukassignaal krijgen en of ik ergens een benzinepomp & drukregelaar kwijt kan.

leeg

• Thoit
SniperGuy schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:41:
[...]

Was inderdaad een samenwerking, volgens mij staat op het typeplaatje ergens Suzuki :)
https://www.motorfreaks.n...-kloon/31377/artikel.html
Klopt inderdaad, op het plaatje op het frame staat Suzuki 8)7

• Chakotay
Lekker bezig @4x2! Heb je die frikandellen nou gebruikt als nieuwe voorvork-brace? :+

Ik dacht trouwens dat je nieuwe lagers moest invriezen ipv verwarmen om ze makkelijk erin te krijgen?

• Thoit
Chakotay schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:04:
Lekker bezig @4x2! Heb je die frikandellen nou gebruikt als nieuwe voorvork-brace? :+

Ik dacht trouwens dat je nieuwe lagers moest invriezen ipv verwarmen om ze makkelijk erin te krijgen?
Precies, dat dacht ik ook. Het lager gaat toch in het balhoofd dus moet krimpen.

• 4x2
  • Laatst online: 08:49

4x2

lộn xộn quá

Bij een aluminium frame is het veel makkelijker om het frame warm te stoken (stalen frame kan dat ook trouwens, maar het duurt een stuk langer :+)

Aluminium zet meer uit, 50 graden temperatuurverschil op het frame zet meer zoden aan de dijk dan 30 graden (+10 > -20) op de lagers.
Gecombineerd kan natuurlijk ook, maar voordat die lagers een keer koud zijn duurt ook een eeuwigheid.

[ Voor 46% gewijzigd door 4x2 op 09-06-2020 10:10 ]

leeg

• Melkunie
JanPedaal schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:52:
[...]

Dank voor je reactie, ik weet niet uit welk jaar deze Kawa komt. Ik krijg nog wat foto's en info binnenkort. Ik rij nu een Speed Triple 955cc uit 2001, dus qua inhoud ongeveer gelijk. De Speed heeft met z'n drie cilinders een superfijn karakter, lekker wegtrekken en bokt echt nooit.
[...]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het afwerkingsniveau wat hoger lag dan bij de Suzuki, en ze hebben de mapping wat aangepast (hopelijk dus minder bokkig bij lage toeren). Ruitje zou zomaar hetzelfde kunnen zijn hoor.
Dat zou wel kunnen kloppen ja. Mapping en afwerking is inderdaad verbeterd tegenover de Suzuki van 2002-2003. De KLV1000 is gebaseerd op de 2004-versie, die dat als verbeteringen meegekregen heeft, dus die pak je dan sowieso mee. En de gavere kleur natuurlijk :9

• Jolke
  • Nu online
@4x2 nice om mijn eigen motor zo eens uit elkaar te zien. Dat ga ik echt nooi zelf doen. :o

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-12 20:56
Thoit schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:53:
[...]

Jullie gaan zaterdag of zondag? @timmie271 met het tempo van @DrivinUCrazy hebben we dat rondje zo gemaakt hoor :> De afstand maakt mij niet zoveel uit. Een kort rondje vind ik ook prima. Dan hoeft m'n vriendin zich minder uren zorgen te maken dat er niks met mij gebeurd :+
Zondag. Zaterdagochtend ben ik op midland te vinden :)

Nú is de vraag of ik die snelheid bij weet te houden :+

Gamertag: timmie271

• Chakotay
4x2 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:08:
Bij een aluminium frame is het veel makkelijker om het frame warm te stoken (stalen frame kan dat ook trouwens, maar het duurt een stuk langer :+)

Aluminium zet meer uit, 50 graden temperatuurverschil op het frame zet meer zoden aan de dijk dan 30 graden (+10 > -20) op de lagers.
Gecombineerd kan natuurlijk ook, maar voordat die lagers een keer koud zijn duurt ook een eeuwigheid.
Dat is waar natuurlijk, warmstoken gaat een stuk sneller dan afkoelen.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Plaatje mocht natuurlijk nog wel:

Afbeeldingslocatie: https://www.qonnex.nl/media/motoren/680x510/1354580.jpg

Rijdt best comfortabel vergeleken met een Speed Triple. Ik dacht aanvankelijk dat 'ie vrij tam was, maar dat bleek een kwestie van meer gas geven. De tablet die voor dashboard moet doorgaan is wel even wennen. Vooral de toerenteller is ruk.

Slecht idee... Hoe laat?

• SniperGuy
4x2 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:56:
Gisteren lekker een dagje lopen beunen aan de Firestorm, irritant dat gebrek aan een middenbok tov al die suffe motoren van eerst :P

Maar goed, pompiedom 1:
[Afbeelding]

En het was geen overbodige luxe om het originele lager te vervangen na 48K:
[Afbeelding]

Goed, nieuwe lagers monteren, frame kun je makkelijk opwarmen met een verfstripper en de lagers dr in tikken met de oude als busje, maar het opwarmen om het ding om het T-stuk te schuiven ?
Daar hebben we ook een methode voor (en sleutelen maakt hongerig, dus waarom niet 2 vliegen in 1 klap)
[Afbeelding]

Goed, balhoofdlagers vervangen, hyperpro voorveren dr in geduwd en de vorkolie vervangen, voorkant zat weer in elkaar.

Op naar de achterkant (pompiedom 2)
Lekker gesleuteld volgens het principe: zo min mogelijk losschroeven en dat ging best aardig, ik heb alleen het versnellingspookje los hoeven halen om de veer er tussenuit te krijgen, de rest (schokdemper + linksysteem) krijg je met wat gewinkel precies tussen de uitlaat door gefrommeld.
[Afbeelding]
Naja, veer vervangen, vaak een doffe ellende om de veer in te drukken, maar bij dit geval viel het mee, de originele veer dr af gehaald met simpele veerspanners en de hyperpro kon ik de borging er net tussen krijgen door de veer met 2 schroevendraaiers omlaag te duwen.
[Afbeelding]
en voor de oplettende kijker, ja, de veer zit verkeerd om, jammer dan, had geen zin om het weer los te halen

En vervolgens pompiedom 3, eens kijken of ik de Duc 916 gaskleppen pas kon knutselen.
Begonnen door de carburateurs eerst eens aan de kant te halen om de inlaatrubbers op te meten:
[Afbeelding]

Ok, de duc gaskleppen zijn 2mm te groot aan de buitenkant (en iets te lang), dus maar op goed geluk ingespannen in de draaibank, het ging net, uitgeklokt en begonnen met draaien (heel voorzichtig :+)
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Naja, wat geklooi verder en huup huup barbatruc:
[Afbeelding]
Zelfs het originele linkstangetje tussen de 2 kleppen lijkt nog te passen.

Toen de aangepaste filterbak maar eens dr op gezet (in de linkse/voorste gasklep zie je een witte spacer zitten, gemaakt omdat de duc gaskleppen een stuk korter zijn dan de vtr carburateurs)
[Afbeelding]

Vandaag maar weer eens verder frommelen, de filterbak afwerken, kijken of we een krukassignaal krijgen en of ik ergens een benzinepomp & drukregelaar kwijt kan.
Vergeet de schroeven van de inlaatkelken in je luchtfilterbak niet te borgen: die wil je niet los hebben rammelen en in je inlaatkelken hebben :o :+
(zelf eens gehad, voordeel is dat je slechts 1 cilinder, zuiger en kop hoeft te vervangen)

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
GSX-MAN schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:12:

[Afbeelding]

Rijdt best comfortabel vergeleken met een Speed Triple. Ik dacht aanvankelijk dat 'ie vrij tam was, maar dat bleek een kwestie van meer gas geven. De tablet die voor dashboard moet doorgaan is wel even wennen. Vooral de toerenteller is ruk.
tof ding!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

[Afbeelding]

Deze heb ik ook op mijn lijstje staan als potentiële opvolger van de Speed!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:19

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Vrijdag schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:51:
[...]

Toch maar een quad of MP3 kopen dan >:)
Wel leuk, wat meer verscheidenheid in dit topic. O-) Maar moest wel gniffelen toen ik pas met mijn dochter aan het toeren was (beiden op quads) en we bij Kootwijk een motorverbod tegenkwamen. Halverwege stond politie en die stonden ons echt na te kijken terwijl we rustig met 60 km/h voorbij kachelden. :)

Blijft superoneerlijk, die verboden of afwijkende regels voor één categorie voertuigen. Iedereen wordt over één kam gescheerd en de goeden lijden onder de kwaden. Weet niet precies hoe het wettelijk zit maar het verbod in Antwerpen is na een paar jaar toch door de rechter geschrapt.

Wat de KNMV hier ook niet mee bezig?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Melkunie
Jazzy schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:28:
[...]

Wel leuk, wat meer verscheidenheid in dit topic. O-) Maar moest wel gniffelen toen ik pas met mijn dochter aan het toeren was (beiden op quads) en we bij Kootwijk een motorverbod tegenkwamen. Halverwege stond politie en die stonden ons echt na te kijken terwijl we rustig met 60 km/h voorbij kachelden. :)

Blijft superoneerlijk, die verboden of afwijkende regels voor één categorie voertuigen. Iedereen wordt over één kam gescheerd en de goeden lijden onder de kwaden. Weet niet precies hoe het wettelijk zit maar het verbod in Antwerpen is na een paar jaar toch door de rechter geschrapt.

Wat de KNMV hier ook niet mee bezig?
Ik weet dat in België wel een verbodsbod bestaat voor quads, maar kan niets vinden of dit in Nederland ook zo is.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kco9VfE.jpg
Ik zie ook wel problemen in de regelgeving hier mee. Verbodsborden voor motoren kom je vaak tegen rond bossen of zandpaadjes tussen akkers en weilanden door, maar dat zijn ook precies de plekken waar boeren en boswachters nog wel willen kunnen komen. Die gebruiken wel vaker quads. En dan kun je een bord verzinnen waardoor sport quads niet mogen, maar utility quads wél, maar echt een oplossing is dat ook niet. Met zo'n utility quad is het vast ook erg lekker rondknallen over dat soort weggetjes.

• SniperGuy
Melkunie schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Ik weet dat in België wel een verbodsbod bestaat voor quads, maar kan niets vinden of dit in Nederland ook zo is.
[Afbeelding]
Ik zie ook wel problemen in de regelgeving hier mee. Verbodsborden voor motoren kom je vaak tegen rond bossen of zandpaadjes tussen akkers en weilanden door, maar dat zijn ook precies de plekken waar boeren en boswachters nog wel willen kunnen komen. Die gebruiken wel vaker quads. En dan kun je een bord verzinnen waardoor sport quads niet mogen, maar utility quads wél, maar echt een oplossing is dat ook niet. Met zo'n utility quad is het vast ook erg lekker rondknallen over dat soort weggetjes.
Geen problemen voor boeren en boswachters. Die zullen wel ontheffing hebben. Dan hoeven er geen aparte borden gemaakt te worden :)
in NL hebben we gelukkig niet niet speciale quad verbodsborden

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:19

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

[...]

Nog nooit gezien, volgens mij niet. Maar dus wel borden waar alleen motoren verboden worden, zelfde principe. Dacht dat de KNMV aan het lobbyen is om te voorkomen dat meer gemeentes dat gaan doen op bijvoorbeeld populaire dijkjes.
Verbodsborden voor motoren kom je vaak tegen rond bossen of zandpaadjes tussen akkers en weilanden door, maar dat zijn ook precies de plekken waar boeren en boswachters nog wel willen kunnen komen.
Alleen voor motoren? Dacht dat daar dan ook altijd een auto bij staat.

[ Voor 28% gewijzigd door Jazzy op 09-06-2020 10:41 ]

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Thoit
timmie271 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:09:
[...]

Maak je maar niet druk, het is geen race. Ik ben ook geen racemonster, dat laat mijn motor ook niet echt toe :P

• Jolke
  • Nu online
SniperGuy schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:37:
[...]

Geen problemen voor boeren en boswachters. Die zullen wel ontheffing hebben. Dan hoeven er geen aparte borden gemaakt te worden :)
in NL hebben we gelukkig niet niet speciale quad verbodsborden
Bestemmingsverkeer?

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

JanPedaal schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:28:
[...]

Deze heb ik ook op mijn lijstje staan als potentiële opvolger van de Speed!
Eigenlijk is deze ook een stuk geschikter voor een ouwe zak als ik.

Slecht idee... Hoe laat?

• SmurfLink
  • Niet online

[Afbeelding]

Mooi ding zeg.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 14:45

[Afbeelding]

Mooi apparaat, de Rally Pro toch, als ik de kleuren zie? Nog wat leuke accesoires erbij? :)

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Tankiej schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:47:
[...]

Mooi apparaat, de Rally Pro toch, als ik de kleuren zie? Nog wat leuke accesoires erbij? :)
Inderdaad de Rally Pro. Volgens mij verder kaal, het is hun demomodel:
https://blommotoren.nl/nl...er-900-rally-pro-m1354580

Nieuw, met alle opties die ik erop zou willen (kofferset, mistlampen, Arrows-uitlaat) heb je het al over 21K.

Slecht idee... Hoe laat?

• DrivinUCrazy
timmie271 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:09:
[...]

Het gaat ook niet om het aantal kilometers, maar het sóórt kilometers. En die 70km extra zijn mooi, maar heel intensief, neem dat maar aan. ;)
Thoit schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:40:
[...]

Maak je maar niet druk, het is geen race. Ik ben ook geen racemonster, dat laat mijn motor ook niet echt toe :P
Mijn motor is daar wel voor gemaakt dan? :+
Ik denk dat ik wel wat vlotter rij met dat ding dan de gemiddelde super tenere rijder. Dat zal ook wel deels in de leeftijd zitten, want kilometers maken die dingen wel. :)

Maar inderdaad, ik pas mijn tempo probleemloos aan, geen enkel probleem. Ik neem graag wat mensen op sleeptouw, en het is echt mijn prioriteit om gezamenlijk weer terug te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-06-2020 11:05 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 14:45
GSX-MAN schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:50:
[...]

Inderdaad de Rally Pro. Volgens mij verder kaal, het is hun demomodel:
https://blommotoren.nl/nl...er-900-rally-pro-m1354580

Nieuw, met alle opties die ik erop zou willen (kofferset, mistlampen, Arrows-uitlaat) heb je het al over 21K.
Oh, ik had gemist dat je hem als leenmotor mee had. Ik dacht als nieuwe motor gekocht..
Dat is wel een leuke leenmotor. Ik zal hem ook eens vragen als ik daar weer eens heen moet (zelfde dealer) :P

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Tankiej schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:54:
[...]

Oh, ik had gemist dat je hem als leenmotor mee had. Ik dacht als nieuwe motor gekocht..
Dat is wel een leuke leenmotor. Ik zal hem ook eens vragen als ik daar weer eens heen moet (zelfde dealer) :P
Was het maar zo'n feest. Ik heb een Speed Triple uit 2011 met net 20.000 km op de teller, ik was tot vanmorgen ook helemaal niet in de markt voor een andere fiets. Maar dit heeft qua comfort toch ook wel wat.

Slecht idee... Hoe laat?

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:16
Wel opvallend dat allroads echt een comeback maken.
Volgens mij is sinds 2007 het supersport segment een beetje minder geworden en is het allroad segment aanzienlijk toegenomen.

Toen ik mijn eerste tenere had was ik op 1 na bij een meet de enige met een allroad. Dezelfde groep reden 13 man Supersport, nu rijden er 4 allroad en 7 naked dus ook hier lijkt de Supersport ook te verdwijnen.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:24
Ik had het erover met de eigenaar van Ducati Zaltbommel. Die gaf aan dat het met een aantal jaren geleden weinig verschil maakt. Het zijn de groepen mensen die ouder worden met de mensen om hun heen waardoor het gehele referentiekader wijzigt. Volgens hem, supersports zijn altijd een klein deel van de markt geweest. Datzelfde kleine deel bezitten ze nog steeds.

Bij Ducati althans :+

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-12 20:56
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:53:
[...]

Het gaat ook niet om het aantal kilometers, maar het sóórt kilometers. En die 70km extra zijn mooi, maar heel intensief, neem dat maar aan. ;)
Yups. De snelwegkilometers heen en terug zijn 100x makkelijker _O- _O-

Bochten in de bergen (in z'n algemeen wel qua bochten) kost vele malen meer energie en vooral concentratie dan gewoon simpelweg op een normaal tempo rechtuit rijden.

Gamertag: timmie271

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:54:
Volgens mij is sinds 2007 het supersport segment een beetje minder geworden en is het allroad segment aanzienlijk toegenomen.

Toen ik mijn eerste tenere had was ik op 1 na bij een meet de enige met een allroad. Dezelfde groep reden 13 man Supersport, nu rijden er 4 allroad en 7 naked dus ook hier lijkt de Supersport ook te verdwijnen.
Ik heb nooit een supersport gehad, omdat de zitpositie te oncomfortabel was voor me. Ik heb tot nu toe gehad:
-Honda VTR250. Ik mocht maar 34 pk, deze was best fijn
-Suzuki GSX600F. Kloteding
-Honda CBR1100 XX Super Blackbird. Fijne toerfiets, kon je heel snel heel ver mee rijden.
-Honda Magna. Tijdens de reparatie van de Blackbird. Op zijn best adequaat.
-Triumph Speed Triple. Tons of fun.
-Honda CB500. Pekelfiets, reed eigenlijk uitstekend.

Slecht idee... Hoe laat?

• Chakotay
@GSX-MAN dat is een aardige overgang, van een Blackbird naar een Magna :P Grappig trouwens dat je nick hebt gebasserd op de fiets die je een kloteding noemt :+

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Chakotay schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:49:
@GSX-MAN dat is een aardige overgang, van een Blackbird naar een Magna :P Grappig trouwens dat je nick hebt gebasserd op de fiets die je een kloteding noemt :+
Ja, toen was ik er blij mee. Maar het hok bleek pakweg even onbetrouwbaar als een loopse teef. Italiaanse betrouwbaarheid zonder de rijeigenschappen of het vermogen.

En die Magna had een collega nog staan, toen ik aangereden was. De Blackbird opgeknapt en daarna die Magna weer snel verkocht.

[ Voor 12% gewijzigd door GSX-MAN op 09-06-2020 13:06 ]

Slecht idee... Hoe laat?

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-12 20:15
Chakotay schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:49:
@GSX-MAN kan zijn naam altijd nog wijzigingen in GSX-ManManMan :+
Afbeeldingslocatie: https://video-images.vice.com/_uncategorized/1507110392238-Screen-Shot-2017-10-04-at-114616.png

Wel een heel lijstje aan motoren al. Hoeveel jaar rijden jullie gemiddeld op een motor, want volgens mij wisselt de gemiddelde tweaker hier nogal eens door (en houd zich dus niet aan de n+1 regel :9 )

• lolgast
De GSX600F heeft mijn vrouw ook gehad. Hier gelukkig nooit iets mee gehad en wordt hij onthouden als leuke eerste motor ;)

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

NL-RaVeR schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:25:
[...]

@GSX-MAN kan zijn naam altijd nog wijzigingen in GSX-ManManMan :+
[Afbeelding]

Wel een heel lijstje aan motoren al. Hoeveel jaar rijden jullie gemiddeld op een motor, want volgens mij wisselt de gemiddelde tweaker hier nogal eens door (en houd zich dus niet aan de n+1 regel :9 )
VTR250: 2 jaar van 1998 tot 2000
GSX600F: Ook een jaar of 2 geloof ik
Blackbird: 2003 t/m 2011
Magna: even in 2005, na een crash
Speed Triple: 2011-nu
CB500: 2017-2019, pekelfiets.

Slecht idee... Hoe laat?

• kneusteun
Ik houd mij redelijk netjes aan N+1 (heb slechts 2 motoren weggedaan 1 verkocht en 1 gegeven)
Nu staan er 5 en ik voorzie in de toekomst nog 2 nieuwe erbij! 1 nieuwe SV650 voor de vrouw en ik wil zelf nog een enduro erbij.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:54:

Er zijn wel meer types motoren uit het straatbeeld verdwenen. De echte tourbuffels zoals de Pan-European of de FJR 1300 zie je bijna niet meer, en ook tour-sports (Honda Blackbird, Kawa ZZR1400) waren bijna verdwenen maar zijn nu aan een voorzichtige come-back bezig. Alleen BMW is in beide segmenten continu aanwezig geweest met de RT en RS.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:55

_Apache_

For life.

Waaj schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:11:
[...]

Er zijn wel meer types motoren uit het straatbeeld verdwenen. De echte tourbuffels zoals de Pan-European of de FJR 1300 zie je bijna niet meer, en ook tour-sports (Honda Blackbird, Kawa ZZR1400) waren bijna verdwenen maar zijn nu aan een voorzichtige come-back bezig. Alleen BMW is in beide segmenten continu aanwezig geweest met de RT en RS.
Ik zie de FJR nog best wel regelmatig. Vooral op de snelweg that is. Maar dat is ook wel de natuurlijke habitat van zo een beestje.

Wel zie je de oudere FJR's (<05) minder. Daar werd gewoon veel meegereden, en die zullen nu wel een flinke km-stand hebben, en dan stapt men over op een andere motor / jonger model. :)

Nu we toch lijstjes aan het noemen zijn :
FZS 600 Fazer ('02) van 2008 tot 2015, 110d km bijgereden
FJR1300 ('04) vanaf 2015, 92d km bijgereden.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 09-06-2020 14:26 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

[...]
Dit is pas mijn tweede.
2005-2006: Suzuki GS500E. Onbetrouwbaar, te klein, weinig op gereden.
2010-nu: Triumph Speed Triple 2001. 70kkm op gereden and counting :)

• Waaj
  • Niet online
[...]

Hoeveel jaar rijden jullie gemiddeld op een motor, want volgens mij wisselt de gemiddelde tweaker hier nogal eens door (en houd zich dus niet aan de n+1 regel :9 )
Ik ben redelijk trouw aan m'n motoren:
  • 1996 - 1999: Yamaha Virago XV750SE. Destijds voor weinig kunnen kopen. Paar keer laten vallen, dus wat dat betreft wel een goede keuze :+
  • 1999 - 2007: Suzuki GSX1100F. Heerlijke motor, ik heb er in die jaren ook >200.000km mee gereden.
  • 2007 - heden: Aprilia Caponord. Staat nu een beetje te verkommeren in de tuin met één (of meerdere, dat weet je nooit met een Italiaan) electrisch probleem :/
  • 2019 - heden: BMW S1000XR. Gewoon, omdat het kan :P
Afgezien van de Virago is er wel een rode draad te zien: alle drie motoren hebben een teruggetuned supersport-blok (uit een GSX1100R, RSV mille en R1000RR respectievelijk).

@_Apache_ De FJR is ook nog de enige "oude" toerbuffel die nog verkocht wordt (dacht ik iig).

[ Voor 5% gewijzigd door Waaj op 09-06-2020 14:28 ]

• kneusteun
[...]

Zijn die blackbirds etc niet vervangen voor de dikke 1000 kwakasaki's? ook de vfr1200 bijvoorbeeld.
Die pan-european zijn inderdaad de RT's en die zie ik nog best veel hier in de buurt.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Die Blackbird was overigens echt fijn. Zat comfortabel, liep dankzij een Dynojet-kit erg lekker en ging afgrijselijk hard. In een periode dat ik ook geen enkel probleem met hard rijden had. Ik kan het me nu niet meer voorstellen, maar ik heb er redelijk dicht tegen de 290 mee gereden. Of 's nachts terug van een concert op een stikdonkere snelweg 250 al kruissnelheid.

Inmiddels rijd ik op een naked, dat gaat allemaal wat minder hard.

[ Voor 21% gewijzigd door GSX-MAN op 09-06-2020 14:30 ]

Slecht idee... Hoe laat?

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-12 14:52

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik ben ook af en toe aan het proberen met de Hurricane. Steeds voorzichtig (voor zover dat kan op die snelheid) de grens aan het opzoeken. Tot nu toe niet boven de 210 op GPS gekomen, maar mijn hemel, wat gaat dat snel. Snél. En dan ben ik nog rustig met het gas, ik durf 'm niet eens vol open te trekken op die snelheid omdat er nog zoveel ruimte over is. Voor de rest ben ik echt een rustige tourman - dat is ook de reden dat ik ben gaan rijden - maar soms is het best lekker om de jonge hond uit te mogen hangen en te kijken wat het blik kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Bastiaan op 09-06-2020 14:35 ]

• kneusteun
De insteek van mijn KTM is ook geweest dat mijn Africa twin gewoon heerlijk zit en V-twin for life.
Dus ik wou iets wat vlotters en meer op de weg gericht en dat is goed gelukt, enige wat ik nadeel vind is dat het wel echt een hooligan fiets is die ook meteen heel erg veel sneller is en zenuwachtig bijna.

Ik zat nog even naar een 401 Husqvarna te kijken maar ik was bang dat dat vermogen na een week alweer te weinig zou zijn, en ook snelweg lijkt me het niet relaxed.
Dus hoe stom ook ben ik nu in het bezit van een liter fiets terwijl ik erbij blijf dat dit eigenlijk nooit echt nodig is.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-12 16:33
Ik wil hier graag nog even melden dat ik me nu een motorrijder mag noemen. :+

Gisteren zijn m'n vrouw en ik allebei geslaagd voor onze AVD. Na 9 weken corona uitstel konden we eind mei eindelijk starten met AVD lessen en daar zijn we nu dus ook vanaf.

Donderdag/vrijdag het pasje ophalen en dan van het weekend lekker naar motoren gaan kijken :)

• Waaj
  • Niet online
Met de GSX1100F een keer samen met een kameraad op een ZZR1100 in 2,5 uur van boven Gothenburg naar Copenhagen (350km) gekacheld, inclusief noodzakelijke tankstop :+ Op de brug naar Denemarken begonnen de matrixborden boven de weg opeens "90" te knipperen O-)

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

roda_djavulen schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:40:
Ik wil hier graag nog even melden dat ik me nu een motorrijder mag noemen. :+

Gisteren zijn m'n vrouw en ik allebei geslaagd voor onze AVD. Na 9 weken corona uitstel konden we eind mei eindelijk starten met AVD lessen en daar zijn we nu dus ook vanaf.

Donderdag/vrijdag het pasje ophalen en dan van het weekend lekker naar motoren gaan kijken :)
Congrats! De eerste kilometers zelfstandig zijn zó lekker!

• lolgast
Bastiaan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:35:
Ik ben ook af en toe aan het proberen met de Hurricane. Steeds voorzichtig (voor zover dat kan op die snelheid) de grens aan het opzoeken. Tot nu toe niet boven de 210 op GPS gekomen, maar mijn hemel, wat gaat dat snel. Snél. En dan ben ik nog rustig met het gas, ik durf 'm niet eens vol open te trekken op die snelheid omdat er nog zoveel ruimte over is. Voor de rest ben ik echt een rustige tourman - dat is ook de reden dat ik ben gaan rijden - maar soms is het best lekker om de jonge hond uit te mogen hangen en te kijken wat het blik kan.
210km/u is ook al behoorlijk hard in vergelijking met de rest van het verkeer ;) En je bent je rijbewijs minimaal 2 maanden, maar vooral ook je motor kwijt als je met meer dan 100% de toegestane snelheid overtreed.

Mijn maximale snelheid met de motor is +/- 270km/u en dat doe ik niet meer :+ Ik kreeg er een behoorlijke vorm van tunnelvisie van, alsin, alles op de andere rijbanen was te wazig om ook maar iets op te herkennen.

@roda_djavulen Proficiat en welkom! Wat voor iets ben je aan het zoeken? Of zijn alle opties nog open?

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

lolgast schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:43:
[...]

210km/u is ook al behoorlijk hard in vergelijking met de rest van het verkeer
Dat zou kloppen als ik (en dat vertelt het verhaal inderdaad niet) dat op een plek zou doen waar 'de rest van het verkeer' ook mag komen :P Ik mag van oorsprong wel Limburger zijn, maar ik ben niet helemáál op mijn achterhoofd gevallen.

• Waaj
  • Niet online
@Bastiaan Dat soort zaken kan je het beste doen als je een keer een rustig stuk Autobahn tegenkomt, geen zorgen om boetes en verkeer dat er meer rekening mee houdt dat jij volgas langs komt rijden dan in Nederland. En het is altijd leuk om snelheid te ervaren :*)

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Nee, ik houd het wel bij een afgesloten plaats. In andere gevallen is er natuurlijk best een kans dat iemand anders niet aan het opletten is, en ben ik alsnog het haasje. Ook "zwischen die Deutsche Leute" :)

• roda_djavulen
@Bastiaan @lolgast Bedankt :)

Ik zit nu te kijken naar Yamaha Tenere 660z, en stiekem vind ik een KTM 990 ook wel erg vet.

En voor mijn vrouw, die is wat korter (1.63m), naar een BMW F650 gs, die zijn verlaagd wel geschikt voor haar en kunnen toch nog redelijk onverhard rijden.

• Thoit
Bastiaan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:55:
Nee, ik houd het wel bij een afgesloten plaats. In andere gevallen is er natuurlijk best een kans dat iemand anders niet aan het opletten is, en ben ik alsnog het haasje. Ook "zwischen die Deutsche Leute" :)
Vooral dicht bij de Nederlandse grens, willen Nederlanders wel eens ineens om wat voor reden dan ook naar links gaan. Tijdje terug reed een BMW X1 op de rechterbaan en voor de rest was de autobahn leeg. Ik kom met het koekblik met 190 ongeveer aanrijden en uit het niks gaat die koekwous naar links toe. Op dat moment had ik beide voeten op het rempedaal en was blij dat ik net wat betere remmen dan normaal in de auto had zitten :X

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:26

Vrijdag

De Zwarte

Gefeliciteerd @roda_djavulen & vrouw! *O*
Wat voor motoren (merk/uitvoering) hebben jullie op het oog?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

[...]

En vergeet ook de K serie van BMW niet, vroeger K100-1100-1200 ("flying bricks") en daarna de GT's, 1200, 1300 en nu uiteraard de 6 cylinder K1600 <3

• DrivinUCrazy
Bastiaan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:47:
[...]

Dat zou kloppen als ik (en dat vertelt het verhaal inderdaad niet) dat op een plek zou doen waar 'de rest van het verkeer' ook mag komen :P Ik mag van oorsprong wel Limburger zijn, maar ik ben niet helemáál op mijn achterhoofd gevallen.
Klopt. Maastrichtenaren vallen ook nog wel eens voorover.

Ik heb geen flauw idee waar je vandaan komt, pure gok :+

• SmurfLink
  • Niet online
Bastiaan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Congrats! De eerste kilometers zelfstandig zijn zó lekker!
:+ Daarover verschillen de meningen.

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:09:
[...]

Klopt. Maastrichtenaren vallen ook nog wel eens voorover.

Ik heb geen flauw idee waar je vandaan komt, pure gok :+
Was Venray, nu Roosendaal. En dat alleen maar omdat nóg verder weg in het westen bijna alleen maar water zou zijn >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Bastiaan op 09-06-2020 15:28 ]

• Chakotay
Hier is het wat wisselvallig hoe lang ik motoren gehad heb, en redelijk wat overlap:
  • '94 Kawasaki ZZR-600: 2007 - 2011, zo'n 40k op gereden
  • '08 Suzuki GSX650F: 2008 - 2009, de enige motor die ik nieuw gekocht heb. Dat was een erg slecht idee gezien de afschrijving, gezien de al lage aanschafwaarde bleef er na 35k in één jaar bijzonder weinig van over.
  • '01 Suzuki GSX-R 600: 2009 - 2016, zo'n 80k op gereden. Achteraf gezien spijt dat ik hem verkocht heb voor die €1000 die het nog opleverde :P
  • '01 Aprilia RSV Mille: 2011 - 2016, ongever 65k op gereden.
  • '03 BMW F650GS 2014 - 2015, geleend van mijn schoonzus en zo'n 10k op gereden in ruil voor wat achterstallig onderhoud.
  • '01 Aprilia ETV1000 Caponord: 2016 - heden, tot nu toe zo'n 50k op gereden
  • '06 Ducati 749: 2019 - heden, tot nu toe nog maar 2.5k op gereden

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:40
  • Honda CBR600F4 1999 +- 3 jaar
  • Suzuki GSR-750 2011 +- 2 jaar
  • KTM Superduke 1290R 2017 sinds maart dit jaar
Kilometerstanden heb ik niet zo op gelet.. Volgens mij heb ik er in die 2 jaar 15k bijgezet op de GSR (gekocht met 8K op de teller). Allemaal pret kilometers tijdens mooi weer. Tikt aardig hard aan vanuit Zeeland een paar weekendjes Eifel.
GSX-MAN schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:29:
Inmiddels rijd ik op een naked, dat gaat allemaal wat minder hard.
Ligt er natuurlijk aan wat voor naked >:)

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

R0y. schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:36:

Ligt er natuurlijk aan wat voor naked >:)
Een gezapige, ouwelul-geschikte Speed Triple 1050.

Slecht idee... Hoe laat?

• roda_djavulen
@Vrijdag Bedankt :D We kijken naar allroad achtige types; BMW f650, Yamaha Tenere 660, KTM 990 enzo
Hoe zit een kardan wiel vast?

Nou zo:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/103673041_10163896779115088_4621400118623515128_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=90elZTvjBCEAX9yqGQh&_nc_ht=scontent-lht6-1.xx&oh=8cfaf0521d9366a6e5ca55b96045f7b9&oe=5F03A4C2

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/102970498_10163896778575088_2913697120005588994_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=n7ALiV7LhjoAX8k-jPG&_nc_ht=scontent-lht6-1.xx&oh=9c2718b9e06ffe71af2fe485c6edc7d0&oe=5F05EF3F

Wat een gekooi om dat weer vast te krijgen zeg!
Tot ik een ingeving kreeg: zodra hij op de hub zit, de boel met een touwtje en een pin door de as vast zetten voor je de remklauw erop zet.. anders loop je risico dat hij er weer af kukelt.. ja dat gebeurde 3 keer :X
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/103304943_10163896779285088_2698174381549234719_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=4XtbH5qDJcUAX_oXKzA&_nc_ht=scontent-lht6-1.xx&oh=2eb04521ef276f7ea8dce1a46f743b4d&oe=5F040D46

Maar de bandjes zitten erop!
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/103133865_10163896768130088_4390934936653988558_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_sid=1480c5&_nc_ohc=Dj8aqSQ70RQAX8SszY0&_nc_ht=scontent-lht6-1.xx&_nc_tp=7&oh=8b389f29ef2c694c3c13b8c22358798f&oe=5F04EF01

[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 09-06-2020 16:03 ]

• kneusteun
roda_djavulen schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:53:
@Vrijdag Bedankt :D We kijken naar allroad achtige types; BMW f650, Yamaha Tenere 660, KTM 990 enzo
Tip: probeer het vooral eerst, mijn vriendin heeft ook een f650 (funduro) maar die wil hem wegdoen omdat het zand rijden toch niet echt wat voor haar was.

Wat betreft de 990 vs de 660 is het vooral onderhoud waar op te letten.
KTM: prachtige fiets en onoemelijk veel power! je komt met alles en iedereen mee ten alle tijden! maar het onderhoud etc. is wat duurder en wat intensiever.

XT: betrouwbaar en wat "lompere" techniek, 1 cilinder dus wat meer klappen. Maar ook aanzienlijk minder fijn op veel snelweg km's.

Aangezien je net je A hebt zou ik zeggen kijk eens naar wat japanse allroads, je wil een 990 niet platgooien of je verslikken in de power die dat ding heeft.
LET OP dit is een advies, want je kan prima de 990 rijden hoor maar het is nogal een hand vol, dus je bent wel even bezig met erin groeien.

Wil je echt veel zand gaan rijden kan je zelfs lichter gaan beginnen dat maakt het leren ook wat eenvoudiger! ;)

• Jolke
  • Nu online
ToolkiT schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:02:
Hoe zit een kardan wiel vast?

[...]
Ah, met touwtjes dus! :P
Jolke schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:11:
[...]

Ah, met touwtjes dus! :P
Ja, een houdje touwtje oplossing dus! ;)

• roda_djavulen
Bedankt voor de info en het advies @kneusteun :)

Qua off-road rijden zijn we in ieder geval allebei mountainbikers incl. downhill (dus naar bikeparks e.d.) Dus ik denk dat off road wel gaat bevallen, al weet je dat nooit zeker.

Ja ik vind die KTM een erg mooie machine, maar de eenvoud van de 660xt heeft ook wel iets. En hij zal wat vriendelijker zijn. Ik ga gewoon op allebei eens rijden :)

• kneusteun
roda_djavulen schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:22:

Qua off-road rijden zijn we in ieder geval allebei mountainbikers incl. downhill (dus naar bikeparks e.d.) Dus ik denk dat off road wel gaat bevallen, al weet je dat nooit zeker.

Ja ik vind die KTM een erg mooie machine, maar de eenvoud van de 660xt heeft ook wel iets. En hij zal wat vriendelijker zijn. Ik ga gewoon op allebei eens rijden :)
Ook mijn vriendin deed downhill etc, maar toch met 200kg aan "fiets" en gebrek aan lengte maakte er al snel een eind aan :'(

En inderdaad beste tip is gaan rijden! En vooral op letten wat je gaat doen, dus als je veel km's wil gaan maken op een dag let op trillingen en comfort.
Wil je meer zand dan let op eventuele extra's zoals nieuwe vering (bij de yammie) en eventueel beschermdelen als valbeugels en carter bescherming.

Maar ik denk als je echt mooi zand wil doen en je houd net als mij van lomp downhill en springen etc. dan kan je beter een enduro ernaast gaan kopen >:)

• gk_vdvaart
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06-12 18:05
Ik kijk al weer een tijdje mee en zal ook eens laten zien wat ik (wij) hebben staan.

Na ruim 9 jaar een Yamaha Thundercat gehad te hebben (en daar in die tijd zo'n 30k mee gereden te hebben) nu sinds kort zo'n ouwe l*ll*n motor, eem BMW R1100RT.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vfc2Y2XJRuA9-10fCAewFedtOVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TxLoFvbmHXOMMmfJxIZaIUBx.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast is mijn vriendin ook weer begonnen met rijlessen (iets met twee kinderen tussendoor) maar heeft ondertussen wel vast een leuke fiets gekocht om mee te beginnen, een BMW F650St (Strada).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vb1EsLPk6pXN6xkro1gWdiE-Ocg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBzvMNZlNvZCM97Ig4LJ748W.jpg?f=fotoalbum_large

Het zal vooral touren worden en af en toe woon-werk (als we weer mogen).
Wat betreft stalling, ze staan nu op schijfremsloten en we denken eraan om muurankers en kettingen erbij te gebruiken, afgelopen week verderop in de straat een quad gestolen en dat wil je niet meemaken met je motor. Hebben jullie nog tips qua ankers en kettingen?

• SmurfLink
  • Niet online
roda_djavulen schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:22:

Je kan altijd een offroadtraining of cursus doen, die zijn best betaalbaar en dan heb je de ervaring of het wat is gelijk erbij. :) Kan je gelijk wat modellen proberen die er geschikt voor zijn gezien je de fiets huurt.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gk_vdvaart schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:35:
Ik kijk al weer een tijdje mee en zal ook eens laten zien wat ik (wij) hebben staan.

Na ruim 9 jaar een Yamaha Thundercat gehad te hebben (en daar in die tijd zo'n 30k mee gereden te hebben) nu sinds kort zo'n ouwe l*ll*n motor, eem BMW R1100RT.
[Afbeelding]

Daarnaast is mijn vriendin ook weer begonnen met rijlessen (iets met twee kinderen tussendoor) maar heeft ondertussen wel vast een leuke fiets gekocht om mee te beginnen, een BMW F650St (Strada).
[Afbeelding]

Het zal vooral touren worden en af en toe woon-werk (als we weer mogen).
Wat betreft stalling, ze staan nu op schijfremsloten en we denken eraan om muurankers en kettingen erbij te gebruiken, afgelopen week verderop in de straat een quad gestolen en dat wil je niet meemaken met je motor. Hebben jullie nog tips qua ankers en kettingen?
Yay, nog meer BMWs! *O*

Wbt kettingen: de kettingen die een soort loopje hebben, zoals deze, zijn veel makkelijker in gebruik en je kan de lengte beter gebruiken. Qua diefstalgevoeligheid maakt het niet uit, denk aan de zwakste schakel ;)

Wbt muurbeugel heb ik zowel het type met beweegbare lus gebruikt als die met een vaste. En dat laatste is makkelijker. Ik liet mn ketting er gewoon aanhangen als ik wegging. Doe je dat niet, is het met die laatste wel handiger om een gladde plaat te monteren vóór je het muuranker plaatst: dan glijdt je ketting er makkelijker doorheen en beschadigt de 'hoes' er niet zo van: een bakstenen muur is net schuurpapier.

Er wordt vaak gezegd dat je ketting niet op de grond moet liggen enz, maar dat maakt eigenlijk niet uit en je maakt het jezelf er alleen maar moeilijker mee als je de ketting hoger monteert.

edit: als je een slot koopt, check dan op Art4 voor de verzekering (indien verzekerd tegen diefstal) en check die keuring ook nog eens op https://www.stichtingart.nl/ - keuring kan verlopen of vervallen, en dan keert je verzekering niet uit. Gebeurt gelukkig vrij weinig, maar toch goed op te letten.

[ Voor 5% gewijzigd door noes op 09-06-2020 17:41 . Reden: art info erbij ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:42
De BMW R1100R uit 1999 mag uit de TS.
Vrijdag deze Honda CB500X uit Mei 2016 ophalen met 17.026 op de teller. 1e eigenaar NL fiets dealer onderhouden. Fuel injection & ABS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUxxfCDHkRaXtKoXZiDB11VRzuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkAfACBHyFtcE3hZmi7XCMmZ.jpg?f=fotoalbum_large

Dus de MKII met ; LED verlichting, Hogere standaard instelbare ruit, instelbare voorrem hendel

• Waaj
  • Niet online
Even schaamteloos mezelf quoten:
[...]

Er zijn wel meer types motoren uit het straatbeeld verdwenen.

De echte tourbuffels [...] zie je bijna niet meer,

en ook tour-sports (Honda Blackbird, Kawa ZZR1400) waren bijna verdwenen maar zijn nu aan een voorzichtige come-back bezig. Alleen BMW is in beide segmenten continu aanwezig geweest met de RT en RS.
Het lot heeft een ziek gevoel voor humor, want wat krijg ik mee als leenmotor van m'n dealer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFI4EdqfF0xG3zF9byEvYyPPues=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FREVIiNmsjbP8G0qSkKtjteh.jpg?f=fotoalbum_large

:')

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waaj schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:31:
Even schaamteloos mezelf quoten:

[...]

Het lot heeft een ziek gevoel voor humor, want wat krijg ik mee als leenmotor van m'n dealer:

[Afbeelding]

:')
Ik denk dat je de echte tourbuffels minder ziet omdat alle motoren tegenwoordig behoorlijk comfortabel zijn en een fijn zadel hebben. Een Yamaha 900 tracer nu toert net zo lekker als een oude R1100RT. Tuurlijk iets minder ruit en kuip, maar heb je dat echt nodig voor afstanden <800km?
Tenzij je elke dag 800km wil maken kun je met elke (non-naked) fiets wel uit tegenwoordig.

Ik heb zelf een K1600 proefgereden, maar ik vond het maar losgekoppeld van het wegdek, compleet uit de wind. Niks voor mij. Blok was wel geweldig ;P

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 09-06-2020 18:37 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Voortaan 60km/h snelheidslimiet op de K18 in noordrhein-westfalen voor motoren :')
https://www.motoplus.nl/n...en-voor-motorrijders/amp/

• SniperGuy
Pagman schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:47:
Voortaan 60km/h snelheidslimiet op de K18 in noordrhein-westfalen voor motoren :')
https://www.motoplus.nl/n...en-voor-motorrijders/amp/
Kijk eens een paar posts terug :P

Leviathius in "Hét grote motortopic - Deel 24"

[ Voor 11% gewijzigd door SniperGuy op 09-06-2020 19:54 ]

Pagina: 1 ... 185 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.