Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 186 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.611 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

botoo

💀 too old to die young

Pagman schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:47:
Voortaan 60km/h snelheidslimiet op de K18 in noordrhein-westfalen voor motoren :')
Prima reden om daar niet te rijden, ik voel er weinig voor om door een auto opgeduwd te worden.

vervelend side-effect is dat er door minder motorverkeer ook minder motor ongelukken zullen gebeuren en dus zal er gezegd worden dat hun systeem gooed werkt :X

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@botoo minder motorverkeer is dan ook het achterliggende doel waarschijnlijk...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:21
_eLMo_ schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:37:
[...]

Ik denk dat je de echte tourbuffels minder ziet omdat alle motoren tegenwoordig behoorlijk comfortabel zijn en een fijn zadel hebben. Een Yamaha 900 tracer nu toert net zo lekker als een oude R1100RT. Tuurlijk iets minder ruit en kuip, maar heb je dat echt nodig voor afstanden <800km?
Tenzij je elke dag 800km wil maken kun je met elke (non-naked) fiets wel uit tegenwoordig.
Afgelopen zomer dik 5000km gemaakt in 2 weken, maar was erg jaloers op iedereen met hoogpoters en toerbuffels... Behalve als het 38 graden was O-) Stapte wel elke dag kapot van dat ding af, maar zeker in Zwitserland en Oostenrijk erg kunnen genieten.

Niet op de Grimselpass though, daar was het 4 graden, mistig (kon het meer niet zien? Die ligt letterlijk naast de weg?) en het waaide best hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Heeft iemand ook ervaring met de Fazer 1000? Een vriendin van mijn zusje kwam daar vorige week mee aan toen mijn zusje met de SV650 van mijn vrouw met haar ging toeren. Ding was van haar man, en zag er prima uit. Ik verwacht dat een 1000 cc ook relaxter rijdt dan een 4-in-lijn 600cc.

Ik heb nu een VFR 750 F in de verkoop staan die me iets te sportief zit. Als opvolger had ik de gedoodverfde BMW GS (afhankelijk van budget 1100, 1150 of 1200), Honda NC700X of Yamaha FJR in gedachten, maar iets wat minder lomp met wel een relaxte zithouding is misschien ook geen gek idee om in de gaten te houden. Die dingen kunnen waarschijnlijk ook wel iets budgetvriendelijker verkocht worden dan GS'en verwacht ik. Ook de XJR1300, CB1300 of GSX1200 spreken me wel aan (maar dan wel met ruit/tophalf).

De Kawa/V-strom die even geleden genoemd werd ziet er ook wel leuk uit, maar ik vindt het bokken bij lage snelheden/koude motor niet zo aanlokkelijk. De SV van mijn vrouw heeft dat ook vooral als hij koud is en je de stad nog uit moet, maar dat is wel erg irritant. Verder rijdt het ding prima, maar is voor mij wat te klein en wendbaar. Of zoals mijn vrouw dat vriendelijk uitdrukte toen ik op de 1150GS van een vriend reed: "dat formaat motor past wel bij jou" O-)

Ik vind een Honda CB 750 F2 stiekem wel grappig maar qua rij-eigenschappen bepaald niet meer van deze tijd (net zoals mijn VFR waarschijnlijk).

De afgelopen paar jaar heb ik nauwelijks gereden vanwege mijn heup en schouders. Daar krijg ik na een paar honderd km sturen op de VFR al flink last van. De langste rit was op de net genoemde 1150GS, en die had ik waarschijnlijk ook niet op mijn VFR kunnen/willen doen (paar dagen Luxemburg met @Jolke). Op de opvolger wil ik toch wel weer een paar duizend km per jaar gaan cruisen, liefst met een overnachtinkje hier en daar.

Het karakter van de VFR vind ik fantastisch, en dat maakt het ook zo lastig om er afstand van te doen. Dit was mijn droommotor al vanaf dat ik ongeveer 16 was. Inmiddels even de 40 gepasseerd blijft dat gevoel wel hangen. De huidige VFR 1200 vind ik echter te lomp en duur, en de 800 is eigenlijk ook nog te sportief. De Cross Tourer vind ik wel erg leuk maar ook te duur op dit moment.

Wie helpt me een keus te maken? Het zal sowieso nog wel even duren voor er wat nieuws/anders komt, maar vast lekker vooruit denken/dromen is nooit weg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Ik ging van een vfr800 naar een cb1300 dus dat gewoon doen :+

Acties:
  • +30 Henk 'm!
U rijd de kerk in.. mag dat?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqI58Q75Qbs7VyKQ5YoZXC5wasQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJXxmHWL07a5jP4Ovq31k5EK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwncVCIe0oKb0CdBcBwIavuTrtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0GcMPUjbxShwOilJf2e0H687.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yESNAb-IJs3yYAzLGUr2ybQQyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQi4sFLu8sifCHTsm81w23i8.jpg?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:34

A13X

Dude

gwystyl schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:48:
Heeft iemand ook ervaring met de Fazer 1000? Een vriendin van mijn zusje kwam daar vorige week mee aan toen mijn zusje met de SV650 van mijn vrouw met haar ging toeren. Ding was van haar man, en zag er prima uit. Ik verwacht dat een 1000 cc ook relaxter rijdt dan een 4-in-lijn 600cc.

Ik heb nu een VFR 750 F in de verkoop staan die me iets te sportief zit. Als opvolger had ik de gedoodverfde BMW GS (afhankelijk van budget 1100, 1150 of 1200), Honda NC700X of Yamaha FJR in gedachten, maar iets wat minder lomp met wel een relaxte zithouding is misschien ook geen gek idee om in de gaten te houden. Die dingen kunnen waarschijnlijk ook wel iets budgetvriendelijker verkocht worden dan GS'en verwacht ik. Ook de XJR1300, CB1300 of GSX1200 spreken me wel aan (maar dan wel met ruit/tophalf).

De Kawa/V-strom die even geleden genoemd werd ziet er ook wel leuk uit, maar ik vindt het bokken bij lage snelheden/koude motor niet zo aanlokkelijk. De SV van mijn vrouw heeft dat ook vooral als hij koud is en je de stad nog uit moet, maar dat is wel erg irritant. Verder rijdt het ding prima, maar is voor mij wat te klein en wendbaar. Of zoals mijn vrouw dat vriendelijk uitdrukte toen ik op de 1150GS van een vriend reed: "dat formaat motor past wel bij jou" O-)

Ik vind een Honda CB 750 F2 stiekem wel grappig maar qua rij-eigenschappen bepaald niet meer van deze tijd (net zoals mijn VFR waarschijnlijk).

De afgelopen paar jaar heb ik nauwelijks gereden vanwege mijn heup en schouders. Daar krijg ik na een paar honderd km sturen op de VFR al flink last van. De langste rit was op de net genoemde 1150GS, en die had ik waarschijnlijk ook niet op mijn VFR kunnen/willen doen (paar dagen Luxemburg met @Jolke). Op de opvolger wil ik toch wel weer een paar duizend km per jaar gaan cruisen, liefst met een overnachtinkje hier en daar.

Het karakter van de VFR vind ik fantastisch, en dat maakt het ook zo lastig om er afstand van te doen. Dit was mijn droommotor al vanaf dat ik ongeveer 16 was. Inmiddels even de 40 gepasseerd blijft dat gevoel wel hangen. De huidige VFR 1200 vind ik echter te lomp en duur, en de 800 is eigenlijk ook nog te sportief. De Cross Tourer vind ik wel erg leuk maar ook te duur op dit moment.

Wie helpt me een keus te maken? Het zal sowieso nog wel even duren voor er wat nieuws/anders komt, maar vast lekker vooruit denken/dromen is nooit weg natuurlijk.
FZ1N (2e generatie) hier, heerlijke machine met een licht sportieve houding. De 1e generatie is nog wat relaxter en net iets betrouwbaarder en iets zuiniger.

1e generatie heeft carburateurs en buizen frame, 2e injectie en alu kokerframe.

Een stuk terug had ik al eens wat zaken opgesomd dus dat zou je kunnen opzoeken.

@alexthegrat heeft een 1e generatie btw.

Verder zijn beide redelijk rustige motoren om te rijden, jij bepaalt of het rustig of hard gaat. En ook hard gaan kan hij prima >:)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waaj schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:11:
[...]

Er zijn wel meer types motoren uit het straatbeeld verdwenen. De echte tourbuffels zoals de Pan-European of de FJR 1300 zie je bijna niet meer, en ook tour-sports (Honda Blackbird, Kawa ZZR1400) waren bijna verdwenen maar zijn nu aan een voorzichtige come-back bezig. Alleen BMW is in beide segmenten continu aanwezig geweest met de RT en RS.
De sport-tour is echt vrijwel weg, vrijwel helemaal opgevroten door de SUVs onder de motoren - de allroad.

Het is het segment waar ik nu geïnteresseerd in ben (als ik de S1000RR eens verkocht krijg) en op de RS na is het landschap dor en kaal. Er zijn nog wel de nakeds-met-kuip, zoals de Z1000SX en SuperDuke GT, of de net-niet-allroads zoals de Tracers en S1000XR, maar zelfs de motor die ooit synoniem was met sport-tour wordt niet meer gemaakt - de VFR 800.
Waaj schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:31:
Even schaamteloos mezelf quoten:

[...]

Het lot heeft een ziek gevoel voor humor, want wat krijg ik mee als leenmotor van m'n dealer:

[Afbeelding]

:')
Stiekem rijdt dat echt wel lekker he ;) net doen alsof ie geen kuipen heeft en gooi m gewoon plat door de bocht - hij kan zoveel meer dan je denkt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@ToolkiT dat soort dingen blijft toch wel mooi aan Engeland, dat zal je hier niet zomaar tegenkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@noes hij valt me erg tegen wat stuurgedrag betreft, ik moet echt werken om hem de bocht in te krijgen en te houden. Daarnaast moet ik helemaal tegen de achterkant van het zadel gaan zitten omdat m'n benen anders niet passen maar het zadel is te glad waardoor ik naar voren glij. En de ruit is alleen in de laagste stand enigzins comfortabel, zodra die iets hoger zit m'n hoofd te schudden in de wind.

Morgen 50 km binnendoor heen en 70 km snelweg terug, maar ik denk niet dat m'n oordeel veel positiever wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
noes schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:33:
[...]

maar zelfs de motor die ooit synoniem was met sport-tour wordt niet meer gemaakt - de VFR 800.
er worden er nog zat gemaakt, alleen wordt ie hier niet meer verkocht :P

https://www.honda.co.jp/VFR800F/

zelfs motoren als de CB1300 die hier al een jaar of 10 niet meer verkocht wordt zijn daar nog nieuw te koop

Afbeeldingslocatie: https://www.honda.co.jp/CB1300/assets/images/top/image-09.png

[ Voor 28% gewijzigd door Maegrim op 10-06-2020 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gk_vdvaart
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-08 20:01
noes schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:26:
[...]

Wbt muurbeugel heb ik zowel het type met beweegbare lus gebruikt als die met een vaste. En dat laatste is makkelijker. Ik liet mn ketting er gewoon aanhangen als ik wegging. Doe je dat niet, is het met die laatste wel handiger om een gladde plaat te monteren vóór je het muuranker plaatst: dan glijdt je ketting er makkelijker doorheen en beschadigt de 'hoes' er niet zo van: een bakstenen muur is net schuurpapier.
Thnx, dat is inderdaad wel een goede. Zal thuis overleggen wat de voorkeur heeft.
En dan qua gladde plaat een stukje perspex of trespa ofzo. Hoeft natuurlijk niet dik te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexthegrat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 16:53

Dat wat @Raym09 al zegt inderdaad. Fazer 1000 rijdt super soepel als je rustig aan doet, maar als je hem wat hoger in de toeren jaag zit er nog genoeg power in om heel snel je rijbewijs in gevaar te brengen 8)

Zithouding is voor mij ook ontspannen (ongeveer 1.80 lang), kan er sportief mee rijden maar ook prima een dag op zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Maegrim schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 00:09:
[...]

zelfs motoren als de CB1300 die hier al een jaar of 10 niet meer verkocht wordt zijn daar nog nieuw te koop

[Afbeelding]
Nieuwe VFR is eigenlijk best leuk! Nu alleen 1,5 miljoen yen sparen en dan verhuizen naar Japan.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
[...]

[Afbeelding]
Opmerkelijk, ik dacht dat die ook nog wel in Nederland nieuw te krijgen was. Nu staat de categorie sporttoer nog wel op de Honda NL site, maar is hij leeg :')

In Duitsland is hij overigens nog wel te krijgen: https://www.honda.de/moto...fr800f-2014/overview.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

alexthegrat schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 07:46:
[...]

Dat wat @Raym09 al zegt inderdaad. Fazer 1000 rijdt super soepel als je rustig aan doet, maar als je hem wat hoger in de toeren jaag zit er nog genoeg power in om heel snel je rijbewijs in gevaar te brengen 8)

Zithouding is voor mij ook ontspannen (ongeveer 1.80 lang), kan er sportief mee rijden maar ook prima een dag op zitten
Ik zou dan eerder voor de Fazer dan FZ1N gaan, maar ik verwacht dat het frame exact hetzelfde is?
Ik ben maar eens gaan puzzelen wat de zithouding op een Fazer 1000 is vergeleken met mijn huidige motor en de R1150GS waarvan ik weet dat ik er lekker op kan rijden/zitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a925OEkOrSnF__upLUockFBLLDo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dmidQQYMglJRVPanZPueTYC9.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhXvUfDjO3TwTzUsw14YfNglEFY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kk1qxBUcyXA00HVmISTj5dBh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaJlZGNUYmEFgaDg3kIDzkfv5fE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RWlWWTMd7z4vP1NGkDiI41l6.jpg?f=user_large

@Frans92 De laatste VFR800 die hier geleverd is, is volgens mij die van 2014. Die lijkt nog wel heel veel op degene die @Maegrim laat zien en zit iets rechter op dan de mijne, maar minder dan de Fazer. Dan is de VFR 800X Crossrunner meer zoals de GS (volgens cycle-ergo zelfs helemaal rechtop):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQFIefY-9TewIzmhbrdvitVpK34=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LG9QOSQXvlsBKp99JHVjBrm8.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hjvMye6hSCAuir28Df1qkNeg3A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2l7WUiA3jwPr34vblhHNaabe.jpg?f=user_large

keuzes... keuzes.... wel leuk om zo een beetje theoretisch te puzzelen, maar uiteindelijk zal het neerkomen op (lang) proefrijden 8)

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 10-06-2020 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waaj schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:52:
@noes hij valt me erg tegen wat stuurgedrag betreft, ik moet echt werken om hem de bocht in te krijgen en te houden. Daarnaast moet ik helemaal tegen de achterkant van het zadel gaan zitten omdat m'n benen anders niet passen maar het zadel is te glad waardoor ik naar voren glij. En de ruit is alleen in de laagste stand enigzins comfortabel, zodra die iets hoger zit m'n hoofd te schudden in de wind.

Morgen 50 km binnendoor heen en 70 km snelweg terug, maar ik denk niet dat m'n oordeel veel positiever wordt.
Staat het zadel wel in de hoge positie dan? Qua werken voor de bocht vind ik meevallen, maar ik ben dan ook alleen RR en RT gewend ;) - kan misschien ook aan de bandjes liggen, ik hoor in het RT topic op M-F dat de RT daar gevoelig voor kan zijn.
[...]

[Afbeelding]
Oh die VFR in Interceptor kleuren ziet er echt vet uit :Y
gk_vdvaart schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 07:45:
[...]

Thnx, dat is inderdaad wel een goede. Zal thuis overleggen wat de voorkeur heeft.
En dan qua gladde plaat een stukje perspex of trespa ofzo. Hoeft natuurlijk niet dik te zijn.
Nee dun plaatje is voldoende - puur om de ketting niet zo over de bakstenen te laten glijden. Eventueel kan je waar het muuranker komt ook een stukje glad maken dmv vulmiddel enzo, maar plaatje lijkt me makkelijker. Let trouwens wel op met de montage van die keilbouten - niet te dicht bij de rand van de muur (deurposten, raamkozijnen etc) - je kan er een scheur in trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 16-09 15:42

Lang geleden heb ik de eerste Fazer 600 gereden. Die zithouding is een stuk rechterop dan ik gedacht had. De nodige onrustigheid die je van een 600cc lijnmotor mag verwachten, maar toch rustiger dan de CBR600F die ik destijds had. :)

Houd er rekening mee dat je hier N+1 mening krijgt van N mensen. ;)
Ik vond het altijd prettig om verschillende motoren te testen. Dus naar een motorzaak en een paar modellen testen. Weet niet of dat tegenwoordig in NL nog gewaardeerd wordt, zonder dat je een van de modellen meteen koopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

gwystyl schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:46:
[...]

@Frans92 De laatste VFR800 die hier geleverd is, is volgens mij die van 2014. Die lijkt nog wel heel veel op degene die @Maegrim laat zien en zit iets rechter op dan de mijne, maar minder dan de Fazer. Dan is de VFR 800X Crossrunner meer zoals de GS (volgens cycle-ergo zelfs helemaal rechtop):
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb zelf een FZS600 Fazer gehad uit 2000. Daar zat ik relatief naar voren, maar dat komt omdat ik een superbike stuur gemonteerd had (naja, zo kocht ik de motor). Met het standaardstuur op de Fazer zit je inderdaad behoorlijk rechtop. Nu rijd ik een VFR800 uit 2002 en eigenlijk is de zithouding zo goed als hetzelfde. Enige voordeel is dat mijn knieen wat minder opgevouwen zitten, scheelt behoorlijk in het comfort.
Qua rijeigenschappen vind ik de VFR vele malen leuker rijden, de 600 cc 4-in-lijn van de Fazer was een echte 4-cilinder. Hoog in de toeren komt de power en onderin weinig. Bij de VFR heb je onderin veel koppel en hoog in de toeren is het ook wel grappig rijden.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jolke schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:54:
[...]

Lang geleden heb ik de eerste Fazer 600 gereden. Die zithouding is een stuk rechterop dan ik gedacht had. De nodige onrustigheid die je van een 600cc lijnmotor mag verwachten, maar toch rustiger dan de CBR600F die ik destijds had. :)
Die heb ik ook wel eens gereden, en hoewel iets minder zenuwachtig dan jouw CBR, vond ik het karakter toch niet zo fijn, net als die van de Suzuki GSX600F uit 1992 en 2003. Als het een 4 in lijn wordt, zal het dus waarschijnlijk ≥ 1000cc worden.
De CBR 1000 die ik heb gereden voor ik mijn huidige VFR kocht (heb er daarvoor één uit 1986 gehad) was qua karakteristiek al fijner, maar voelde log aan. Dat gecombineerd met de zithouding is ook de reden dat ik de Blackbird oversla, al vind ik die er wel erg gaaf uitzien.
Houd er rekening mee dat je hier N+1 mening krijgt van N mensen. ;)
Ja dat zit er in, maar het is altijd leuk om te horen met welke modellen mensen komen waar ik zelf misschien niet aan gedacht heb. Een Guzzi lijkt me ook wel leuk en karaktervol, maar dan komen we al gauw uit op het ideale aantal motoren die je kan bezitten. Ook altijd N+1 :+
Ik vond het altijd prettig om verschillende motoren te testen. Dus naar een motorzaak en een paar modellen testen. Weet niet of dat tegenwoordig in NL nog gewaardeerd wordt, zonder dat je een van de modellen meteen koopt?
Ik verwacht dat ze geen probleem hebben als je gaat proefzitten op tig modellen en er uiteindelijk op één of twee gaat rijden, maar ze zullen niet hun hele arsenaal buiten zetten om je een dagje te laten spelen gok ik :)
Frans92 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:59:
[...]

Ik heb zelf een FZS600 Fazer gehad uit 2000. Daar zat ik relatief naar voren, maar dat komt omdat ik een superbike stuur gemonteerd had (naja, zo kocht ik de motor). Met het standaardstuur op de Fazer zit je inderdaad behoorlijk rechtop. Nu rijd ik een VFR800 uit 2002 en eigenlijk is de zithouding zo goed als hetzelfde. Enige voordeel is dat mijn knieen wat minder opgevouwen zitten, scheelt behoorlijk in het comfort.
Qua rijeigenschappen vind ik de VFR vele malen leuker rijden, de 600 cc 4-in-lijn van de Fazer was een echte 4-cilinder. Hoog in de toeren komt de power en onderin weinig. Bij de VFR heb je onderin veel koppel en hoog in de toeren is het ook wel grappig rijden.
Ja dat is ook wat me bijstaat van de Fazer 600. Zithouding tussen de VFR800 uit 1998-2003 is praktisch hetzelfde als die van die van mij, dus die valt helaas ook af. Dat karakter is ook wat de VFR zo fijn maakt voor mij. Meestal rijd ik redelijk rustig, maar als je hem een keer open wil trekken kan dat heel gemakkelijk.
Vandaar voorkeur voor grote 4 in lijn, V4, evt V2 of boxer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
gwystyl schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:03:

Ja dat zit er in, maar het is altijd leuk om te horen met welke modellen mensen komen waar ik zelf misschien niet aan gedacht heb. Een Guzzi lijkt me ook wel leuk en karaktervol, maar dan komen we al gauw uit op het ideale aantal motoren die je kan bezitten. Ook altijd N+1 :+
Dacht dat je het betaalbaar wilde houden. :>
Ik verwacht dat ze geen probleem hebben als je gaat proefzitten op tig modellen en er uiteindelijk op één of twee gaat rijden, maar ze zullen niet hun hele arsenaal buiten zetten om je een dagje te laten spelen gok ik :)
Ik kan me de Demodagjes Duc in Vianen en BMW bij BDM nog herinneren. 8)
Dat was mijn redenering ook na de CBR: of een zwaardere 4 cilinder, of een 600 tweepitter. Werd een combinatie van de twee, nu met 1000 V-twin. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@gwystyl wat is je budget? Als ik t zo hoor is een BMW RS ook wel iets voor jou: flinke boxer, rustig mee te rijden en sportief open te trekken. Afhankelijk van budget kan je dan kijken naar een R1100, 1150, 1200 of 1250 RS. Zithouding is actief maar comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
gwystyl schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:03:
[...]

Die heb ik ook wel eens gereden, en hoewel iets minder zenuwachtig dan jouw CBR, vond ik het karakter toch niet zo fijn, net als die van de Suzuki GSX600F uit 1992 en 2003. Als het een 4 in lijn wordt, zal het dus waarschijnlijk ≥ 1000cc worden.
De CBR 1000 die ik heb gereden voor ik mijn huidige VFR kocht (heb er daarvoor één uit 1986 gehad) was qua karakteristiek al fijner, maar voelde log aan. Dat gecombineerd met de zithouding is ook de reden dat ik de Blackbird oversla, al vind ik die er wel erg gaaf uitzien.

[...]

[...]

[...]

Ja dat is ook wat me bijstaat van de Fazer 600. Zithouding tussen de VFR800 uit 1998-2003 is praktisch hetzelfde als die van die van mij, dus die valt helaas ook af. Dat karakter is ook wat de VFR zo fijn maakt voor mij. Meestal rijd ik redelijk rustig, maar als je hem een keer open wil trekken kan dat heel gemakkelijk.
Met een Guzzi heb je veel mogelijkheden! De 1200 Norge is wel echt een tourmotor, 1200 Sport heeft lekker veel koppel en zit lekker sportief, de 1200 Breva is een naked tourmotor. Voor lekker in de stad is een Griso een heerlijke motor (als je niet te lang bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
noes schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:09:
@gwystyl wat is je budget? Als ik t zo hoor is een BMW RS ook wel iets voor jou: flinke boxer, rustig mee te rijden en sportief open te trekken. Afhankelijk van budget kan je dan kijken naar een R1100, 1150, 1200 of 1250 RS. Zithouding is actief maar comfortabel.
Wellicht de S1000RR die je te koop hebt wat voor @gwystyl? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jolke schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:13:
[...]

Wellicht de S1000RR die je te koop hebt wat voor @gwystyl? :+
Nou.. het is wel een ruime supersport O-) - maar voor een lang persoon zal een supersport niet snel als comfortabel worden aangemerkt. Maar hij is welkom natuurlijk :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:01
Over de "nieuwe" 2014 VFR, ik vond hem qua uiterlijk goed, maar de rest viel me een beetje tegen. Ik heb de 2001 versie, en dat is nog echt wel een ding om mee te rijden....eigen karakter. De 2014 vond ik gewoon eigenlijk een standaard motor waar ik niet het gevoel had op een VFR te zitten. Ik hou nog steeds vast aan m'n oude rot.....doet het nog steeds perfect en genoeg kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@noes op het moment geen budget, want we zijn aan het kijken naar een ander huis dus zal rijden dit jaar er waarschijnlijk toch niet veel van komen. Voor een rondje in de buurt voldoet de SV650 van mijn vrouw wel. De S1000RR is me een tikkie te sportief :). Als ik weer serieus ga rondkijken verwacht ik maximaal € 5000 uit te willen geven, dus dan zit je wel in het oudere werk qua BMW's.

Ik heb op de door @Jolke genoemde BMW testdag bij BDM ook gereden met de R1150RS en K1200RS. De R1150 RS rijdt en zit aardig als mijn VFR of de opvolgende VFR 800. De K1200RS vond ik indrukwekkend. Redelijk makkelijk rustig rijden, maar bij opentrekken op de snelweg bleef hij sleuren tot ruim boven 160 km/h.
De F650 funduro vond ik toen niks; veel te licht. De K1200LT teveel bankstel. Ook is die vrij zwaar; mijn iets kleinere vader legde hem neer bij het stoppen voor een kruising waarna we hem met zijn tweeën met moeite weer rechtop kregen. De R850 cruiser zag er grappig uit maar reed heel afstandelijk. Laat mijn vader nou een R1200 (?) cruiser gekocht hebben omdat hij dat wel een grappig model vindt, en daar nog een zijspan aan geknoopt hebben ook nog :X.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0texJkeZC6uQzuU3WFH8UCp0cI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pqStRb1QKaZXijVOgTwScaig.jpg?f=user_large

@Bioflap Die Norge doet me denken aan een mix van Ducati ST2/4 en BMW RT. De Sport met een iets groter ruitje lijkt me wel wat; het verschil met de Breva en Griso zie ik in een hele snelle google image search niet, maar is goed om in de gaten te houden bij rondkijken in motorzaken....

Ik ben 1.83, dus groot (en breed O-) ) genoeg om op een toerbuffel te passen, maar niet zo groot dat ik gauw klem zit. Al zit ik met mijn motorkleding wel klem tegen de kuip op bijvoorbeeld een Pan European ST1100 (op de 1300 minder dacht ik).

edit: oh herstel, de R1150S rijdt als mijn VFR, de RS heb ik volgens mij nooit gereden. Wel eens naar gekeken als mogelijke opvolger. Die hou ik in mijn achterhoofd.....

[ Voor 25% gewijzigd door gwystyl op 10-06-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
gwystyl schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:33:
[...]
Ik heb op de door @Jolke genoemde BMW testdag bij BDM ook gereden met de R1150RS en K1200RS. De R1150 RS rijdt en zit aardig als mijn VFR of de opvolgende VFR 800. De K1200RS vond ik indrukwekkend. Redelijk makkelijk rustig rijden, maar bij opentrekken op de snelweg bleef hij sleuren tot ruim boven 160 km/h.

[...]
Dat was een raket!
Wat mij bij gebleven is, was de R1150R Rockster. Ik zag deze onlangs in Luxemburg nog rijden. Als ik dan op een BMW moet in 10 jaar (hur hur), dan graag die. :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hehee... Binnenkort gaan we diploma's rondbrengen bij de geslaagde studenten. Onze manager wilde ons dat met de auto laten doen van de school, i.v.m. naam en reclame etc. Voor 1 klas ga ik samen met een collega op de motor (ieder op z'n eigen). Voor een andere klas neem ik een collega mee achterop. Dat wordt lekker toeren door Twente... Het worden 2 fantastische dagen. De collega (v) die de 2e dag mee gaat krijgt een leren pak te leen...

Dat wordt ongeveer dit beeld, maar dan met een rode Honda ST1300 op de achtergrond.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/474x/09/b4/ae/09b4ae82a1e22bdc0ac55354b1b5fdf7.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
@sypie tjonge, wat een vervelend klusje O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bioflap
  • Laatst online: 09-09 09:07
@noes

@Bioflap Die Norge doet me denken aan een mix van Ducati ST2/4 en BMW RT. De Sport met een iets groter ruitje lijkt me wel wat; het verschil met de Breva en Griso zie ik in een hele snelle google image search niet, maar is goed om in de gaten te houden bij rondkijken in motorzaken....
Je hebt voor de Sport wel hogere ruitjes, ik ben 1,99 en merk het zeker dat het kleine ruitje al iets doet. De Sport heeft het blok van de Norge en het frame van de Breva. De Breva heeft alleen een ander kuipruitje, en een hoger stuur waardoor je meer rechtop zit. De Griso is wel echt een bijzonder iets, maar is ook een kleinere motor.

Bij mij was één proefrit op de 1200 Sport genoeg om me over te halen. Het schudden van de motor en het bijzondere gedrag is echt heerlijk!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0310/0337/products/TARGETSBACKSSBLK_720x.jpg?v=1398799656

Verschrikkelijk klusje hoor. Wil het wel van je overnemen :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:46:
@sypie tjonge, wat een vervelend klusje O-)
Daarom was het ook mijn voorstel richting de collega... Ze had er via de app nog niet op gereageerd, dus heb ik zelf actie ondernomen. De receptioniste, beetje zelfde postuur en motorrijdster, kon haar al vast strikken om haar pak uit te lenen... Vanochtend maar even met de collega bij de receptioniste lang geweest en aan de receptioniste gevraagd "Dit gaat toch wel passen?" (mijn collega wist totaal niet waar het om ging...) De receptioniste speelde het mee, bekijkt mijn collega eens van top tot teen, maakt wat opmerkingen "Lengte is goed, breedte past ook wel, dat moet wel goed komen." Daar na de collega maar eens ingelicht waar dat over ging... Ze kreeg er een rood hoofd van. Doel bereikt.

Saillant detail: de collega is 25, de studenten (allemaal jongens) variëren van 16 tot 23. Benieuwd wat die er van gaan zeggen :+
Eigenlijk moet er nog een trekhaak op de Honda en moet ik nog een aanhangertje hebben voor een dag. Dan kunnen we wat extra's meenemen voor de jongens die hun diploma in ontvangst nemen...

[ Voor 21% gewijzigd door sypie op 10-06-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

lol, goed bezig @sypie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:53
sypie schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:43:
Hehee... Binnenkort gaan we diploma's rondbrengen bij de geslaagde studenten. Onze manager wilde ons dat met de auto laten doen van de school, i.v.m. naam en reclame etc. Voor 1 klas ga ik samen met een collega op de motor (ieder op z'n eigen). Voor een andere klas neem ik een collega mee achterop. Dat wordt lekker toeren door Twente... Het worden 2 fantastische dagen. De collega (v) die de 2e dag mee gaat krijgt een leren pak te leen...

Dat wordt ongeveer dit beeld, maar dan met een rode Honda ST1300 op de achtergrond.
[Afbeelding]
Cool! Maak je het ook direct wat persoonlijker.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door R0y. op 10-06-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Idee: Zet een paar GoPro's op je bike, kunnen wij nadien ook nog even mee genieten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 15:58
sypie schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:53:
[...]

Daarom was het ook mijn voorstel richting de collega... Ze had er via de app nog niet op gereageerd, dus heb ik zelf actie ondernomen. De receptioniste, beetje zelfde postuur en motorrijdster, kon haar al vast strikken om haar pak uit te lenen... Vanochtend maar even met de collega bij de receptioniste lang geweest en aan de receptioniste gevraagd "Dit gaat toch wel passen?" (mijn collega wist totaal niet waar het om ging...) De receptioniste speelde het mee, bekijkt mijn collega eens van top tot teen, maakt wat opmerkingen "Lengte is goed, breedte past ook wel, dat moet wel goed komen." Daar na de collega maar eens ingelicht waar dat over ging... Ze kreeg er een rood hoofd van. Doel bereikt.

Saillant detail: de collega is 25, de studenten (allemaal jongens) variëren van 16 tot 23. Benieuwd wat die er van gaan zeggen :+

[...]

Eigenlijk moet er nog een trekhaak op de Honda en moet ik nog een aanhangertje hebben voor een dag. Dan kunnen we wat extra's meenemen voor de jongens die hun diploma in ontvangst nemen...
Lekker bezig! Geniet ervan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
McKaamos schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:56:
Idee: Zet een paar GoPro's op je bike, kunnen wij nadien ook nog even mee genieten :+
Als iemand me 3 van die dingen kan lenen ga ik dat doen. 2 op de helm en 1 op de fiets...Of net andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

De F650 funduro vond ik toen niks; veel te licht. De K1200LT teveel bankstel. Ook is die vrij zwaar; mijn iets kleinere vader legde hem neer bij het stoppen voor een kruising waarna we hem met zijn tweeën met moeite weer rechtop kregen. De R850 cruiser zag er grappig uit maar reed heel afstandelijk. Laat mijn vader nou een R1200 (?) cruiser gekocht hebben omdat hij dat wel een grappig model vindt, en daar nog een zijspan aan geknoopt hebben ook nog :X.
[Afbeelding]
Wat een gaaf ding! Eigenlijk moet er nog zo'n buis met een lus aan die span, dan is het net zo'n kinderbotsauto'tje 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[Afbeelding]
Is dat jouw collega? :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

sypie schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:59:
[...]

Als iemand me 3 van die dingen kan lenen ga ik dat doen. 2 op de helm en 1 op de fiets...Of net andersom.
Als t 'on the cheap' moet en je zelf wil kopen: Die van de Action zijn qua beeld heel redelijk. Geluid is prut. Maja, 15 euro per stuk...
En als t beter moet voor weinig: Eken H9R @ 45 euro, of de Xiaomi Yi Lite @ 80 euro.

Heb mijn H9R helaas nodig, ook een passagier-rit (of meerdere) te doen :)
Vorige week voor t eerst ook eens met iemand achterop gereden.
Wel lachen hoe dat zo kwam. Stond met @Destruction en nog twee vrienden na te praten na een rit, komt t overbuurmeisje aan lopen en vraagt of ze ook eens mee mag. Dus daar heb ik vorige week maar gehoor aan gegeven. Jong hertje <20y, gaat voor d'r A1 binnenkort. Doet t verdomd goed als passagier, dus heb me kostelijk vermaakt, en zij blijkbaar ook want ze wil wel vaker mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
[...]

[Afbeelding]
Welke motor? Ow wait... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

McKaamos schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:08:
[...]

Als t 'on the cheap' moet en je zelf wil kopen: Die van de Action zijn qua beeld heel redelijk. Geluid is prut. Maja, 15 euro per stuk...
En als t beter moet voor weinig: Eken H9R @ 45 euro, of de Xiaomi Yi Lite @ 80 euro.

Wel lachen hoe dat zo kwam. Stond met @Destruction en nog twee vrienden na te praten na een rit, komt t overbuurmeisje aan lopen en vraagt of ze ook eens mee mag. Dus daar heb ik vorige week maar gehoor aan gegeven. Jong hertje <20y, gaat voor d'r A1 binnenkort. Doet t verdomd goed als passagier, dus heb me kostelijk vermaakt, en zij blijkbaar ook want ze wil wel vaker mee :)
Echt, geef dan alsjeblieft een paar euro meer uit en koop een 70mai 1S, daar heb je zoveel meer plezier van. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
sypie schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:53:
[...]

[...]

We zien de foto's wel tegemoet hier he? ;)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Joopieboy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:21:
[...]

Echt, geef dan alsjeblieft een paar euro meer uit en koop een 70mai 1S, daar heb je zoveel meer plezier van. :)
Dat is een dashcam, grapjas ;) Die hangt in mn auto.
En vraag @Destruction maar naar de cam van de Action.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 14:07

[Afbeelding]
haha altijd goed }) }) })

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Q_zOhJqPHQOSRheqWMN3O9GnNE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qnQJfGBfkWRPuuAxkMN8Bm4q.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

:D

Rijdt hij een Sybian dan? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Kende je dat model nog niet? Nieuwste model van Moto Guzzi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 16-09 15:14
Politie: onopvallende politie-BMW valt teveel op

Uit documentatie rondom de aanbesteding van politiemotoren blijkt dat de politie niet met een BMW R1250RT als onopvallende politiemotor wil werken, omdat ze in het verkeer vaak meteen als een politiemotorfiets herkend worden, onder andere door het "kenmerkend type boxermotor". Nog een reden is dat de topsnelheid te laag ligt. Dit betekent dat ze misschien wel inzetbaar zijn voor onopvallende (verkeers)surveillance, maar niet voor specialistische taken waarvoor onherkenbaarheid vereist is, bijvoorbeeld bij observatie- en arrestatieteams of begeleiding van bijzondere voertuigen.

https://www.nieuwsmotor.n...olitie-bmw-valt-teveel-op
_O-
Hierom worden bij een bekende dealer nu voor 113.800 euro vijf motorfietsen van twee verschillende merken/typen besteld, zodat de aanvragende politiedienst deze snel kan inzetten.
10 motoren voor dat bedrag? Welke merken zullen dat dan zijn..... :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 21:53
Willem30 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:57:
[...]

_O-

[...]

1 Superduke, 1 NC750 en 8 motorscooters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 14:09
[...]

Ik las het zelfs als 5 motoren in totaal. Dus 2 van merk X en 3 van merk Y...

Maar wellicht hebben ze iemand weten te overtuigen dat een Multistrada 1260 Pikes Peak toch écht nodig is en voor de zaterdagdienst een KTM 1290 Adventure R :+

Die KTM is daarnaast een ideale lokfiets om ook steelboefjes mee te pakken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Leviathius op 10-06-2020 11:02 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hier hoenders, een knuppel :+

Acties:
  • +24 Henk 'm!
nieuwe mods voor de guzzi :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/103965803_10163901561610088_3393164058626473165_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=_moy7Q0ihVwAX_Cr3Xv&_nc_ht=scontent-lht6-1.xx&oh=73bd54bc2ce0406fa8536e99139c452e&oe=5F07BEE4

Custom made seat met gel pads. Iets verhoogd zodat ik meer beenruimte heb :)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/103065817_10163901561680088_1307057863886904368_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=qrPR-NpN6dwAX_gKSNq&_nc_ht=scontent-lht6-1.xx&oh=cddbe3046a8083e1c771b05e3af51fa6&oe=5F065CFF

[ Voor 37% gewijzigd door ToolkiT op 10-06-2020 11:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Ah, the girl nextdoor :P

Ook leuk toen @McKaamos zei dat-ie d'r nummer had gekregen. Mijn reactie was: Dude... Veel te jong voor je :+
McKaamos schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:32:
[...]

Dat is een dashcam, grapjas ;) Die hangt in mn auto.
En vraag @Destruction maar naar de cam van de Action.
Er is als het goed is ook een dashcam achtig systeem voor de motor, zoiets wil ik ook nog eens hebben. Heb je een camera voor, en eentje achter met een recorder unit erbij :)

Wat die cam betreft..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNyVCr3r42WJkzhLz3bNvmHDMVM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ghyRnxFVRe0y8kIvFlaq6Qoy.jpg?f=user_large
Tsja.. :P Beeld is best OK, het geluid is compleet crap. Voor 15 euro imo geen slecht ding, al moet je dus wel iets anders vinden om geluid mee op te nemen. Of ik/we hier nog heel veel mee gaan doen, weet ik al met al niet :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
[...]

Mijn gok is de FJR1300 en de 1000 V-strom

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kryziek
  • Laatst online: 06:57

Kryziek

bb || !bb

Voor geluid heb ik eens gehoord dat als je je telefoon ingewikkeld in een doek en onder je zadel stopt. Je best oke geluid eruit krijgt. Als je dan bijvoorbeeld een keer toetert voordat je weg rijdt, kun je in post je video en geluid track syncen door de piek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Kryziek schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:34:
Voor geluid heb ik eens gehoord dat als je je telefoon ingewikkeld in een doek en onder je zadel stopt. Je best oke geluid eruit krijgt. Als je dan bijvoorbeeld een keer toetert voordat je weg rijdt, kun je in post je video en geluid track syncen door de piek.
Ahh, de Schaaf methode! :)
Destruction schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:31:
[...]

Ook leuk toen @McKaamos zei dat-ie d'r nummer had gekregen. Mijn reactie was: Dude... Veel te jong voor je :+
Hey, is toch de droom van elke vent om een lekker jong hertje te hebben? :+
[knip]
Tsja.. :P Beeld is best OK, het geluid is compleet crap. Voor 15 euro imo geen slecht ding, al moet je dus wel iets anders vinden om geluid mee op te nemen. Of ik/we hier nog heel veel mee gaan doen, weet ik al met al niet :)
Probeer de tip van @Kryziek eens. Tas staat al op de drager. Telefoon in een handdoek, elastiekje er om en dan in de tas?

[ Voor 40% gewijzigd door McKaamos op 10-06-2020 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 16-09 19:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Pagman schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:34:
[...]

Mijn gok is de FJR1300 en de 1000 V-strom
De KMar (Marechaussee) rijdt al op FJR's. Kan me voorstellen dat ze een paar extra, in onopvallende kleuren, erbij kopen voor deze speciale taken. En met de 146 pk en een vmax van 245 kmh is de FJR een stukje sneller dan de RT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik vind het een rare auto.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JanPedaal schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:34:
[...]

Ik vind het een rare auto.
Waarom achter ook 2 wielen?
Voor snap ik nog, maar achter maakt het niet stabieler lijkt me..
En met ABS en traction control is grip ook niet echt een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 16:59

charrel

Cortisol4life..

mkrmr schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:55:
[...]

De KMar (Marechaussee) rijdt al op FJR's. Kan me voorstellen dat ze een paar extra, in onopvallende kleuren, erbij kopen voor deze speciale taken. En met de 146 pk en een vmax van 245 kmh is de FJR een stukje sneller dan de RT...
5km sneller vermoed ik, mijn r1200r doet 240 op de teller. Dus een 1250rt zal dat ook gewoon redden. Gok dat de boxer er sneller komt dan de 245 van de fjr. Dus daar zit geen verschil tussen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 16-09 15:14
Leviathius schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:01:
[...]

Ik las het zelfs als 5 motoren in totaal. Dus 2 van merk X en 3 van merk Y...

Maar wellicht hebben ze iemand weten te overtuigen dat een Multistrada 1260 Pikes Peak toch écht nodig is en voor de zaterdagdienst een KTM 1290 Adventure R :+

Die KTM is daarnaast een ideale lokfiets om ook steelboefjes mee te pakken :)
Dat had ook nog gekund. Geef die agenten ook een lolletje :P

Afbeeldingslocatie: https://www.daidegasforum.com/images2/884/ducati-multistrada-polizia-replica-corea-1.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ToolkiT schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:28:
nieuwe mods voor de guzzi :)

[Afbeelding]

Custom made seat met gel pads. Iets verhoogd zodat ik meer beenruimte heb :)
[Afbeelding]
Met dat zadel lijkt t wel Gucci ipv Guzzi ;)
Wel mooi, lijkt heel comfortabel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
McKaamos schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:07:
[...]

Met dat zadel lijkt t wel Gucci ipv Guzzi ;)
Wel mooi, lijkt heel comfortabel :)
LOL Moto Gucci :+

Zeker comfy! Door de gel insert meer zit comfort en omdat ik hem dikker heb laten maken is het ook prettiger voor mijn benen.. Moto Gucci's (ik hou hem erin!) zijn gemaakt voor italianen.. dus een Hollander van 1:83 past er net op.. nu met verlaagde footpegs en verhoogd zadel en stuur past het een stuk beter :).

Als je nog langer bent dan ik krijg je dit effect ;)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.dribbble.com/users/298046/screenshots/5918910/fa-donkey-kong_1x.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Willem30 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:04:
[...]

Dat had ook nog gekund. Geef die agenten ook een lolletje :P

[Afbeelding]
Maar wel een verlaagd zadel voor onze italianen _O_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Destruction schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:31:
[...]

[...]
Is ze boven de 18? Dan is ze niet té jong. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Nee, we gaan geen dingen stukmaken die nog niet stuk zijn. Maar dat betekent niet dat ik mijn ogen niet de kost zal geven...
[...]

Laten we eerlijk zijn: vaak gaat het alleen om het beeld omdat het geluid niet aan te horen is 8)
Het haar iets korter maar verder een vergelijkbaar atletisch figuur. Bij windkracht 4 of hoger moet ik een sjorbandje meenemen zodat ik zeker weet dat ze aan het einde van de rit nog steeds achterop zit.

[ Voor 60% gewijzigd door sypie op 10-06-2020 14:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12
Ik zeg BAN voor 48h als straf 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 17:43

[Afbeelding]
Op welke school geef je les als ik vragen mag?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:16:
[...]

Ik zeg BAN voor 48h als straf 🤡
SMS BAN-AAN naar 0906-6969 en win vette prijzen!

Share, like, retweet en subscribe!

8)

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Lonestander
  • Laatst online: 30-04 14:22
Mini update op mijn post van afgelopen maandag.

In middels AVB in the pocket :D

Kreeg als extra oefeningen de precisie stop, uit het parkeervak rijden en de snelle slalom.
Precisie stop een tweede keer moeten doen, omdat ik met het terugschakelen in de neutraal zat ipv de 1 derp...

Op de heen en terugweg van het terrein waar het examen afgenomen werd, heerlijk binnendoor gereden. Nu weet ik echt waarom ik motor rij, heerlijk gevoel :D

AVD examen na afloop ook gelijk vast gezet, en mag daarvoor begin juli op.

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • +19 Henk 'm!
Chakotay schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:42:
@ToolkiT dat soort dingen blijft toch wel mooi aan Engeland, dat zal je hier niet zomaar tegenkomen :)
Klopt, veel oud spul hier.
Ze houden van historie en het is minder dichtbevolkt dan NL en is dus niet elke vierkante meter nodig..

Iets verderop verdwaalde ik een beetje in de middle of nowhere:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k14MzY8mHHMVxlrH5RyOnYlvpHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i42gZ8GSNMKHkUkA1CKDoy5b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5f2OEhdo6-49WJn22fUqC20EcLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HoUcK97vmKvf43rVDQm9YgaN.jpg?f=fotoalbum_large
Het pad werd smaller en smaller en ruiger (geen foto's want ik dorst niet te stoppen).. en dat onder de rook van London..

[ Voor 59% gewijzigd door ToolkiT op 10-06-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:19
@Lonestander Lekker bezig, ruim over de helft dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Laatst online: 14-08 17:59
ToolkiT schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:14:
[...]

Ze houden van historie en het is minder dichtbevolkt dan NL en is dus niet elke vierkante meter nodig..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het pad werd smaller en smaller en ruiger (geen foto's want ik dorst niet te stoppen).. en dat onder de rook van London..
Dat viel me ook al op ja, was voor mijn gevoel net Londen uit en reed al in de bossen op allerlei boerenweggetjes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:40:
[...]

Op welke school geef je les als ik vragen mag?
ROC van Twente, locatie Almelo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 14:42
Gefeliciteerd @Lonestander Als je met de AVD begint dan merk je pas echt waar je het voor doet :)

[ Voor 56% gewijzigd door roda_djavulen op 10-06-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 17:43
sypie schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:29:
[...]

ROC van Twente, locatie Almelo.
Oei steekvest aan naar het werk ;) (heb zelf ook op de locatie bij meubelplein gezeten)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5Rrymn-045tgfA1a7XYS_J4_Ds=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VC7qT4zu4tkn1uwcvaB1GS4p.png?f=user_large

Schokdemper terug van het opmeten én de krik met ass-teunen kwam ook vandaag aan... 2 + 2 = 5 (voor heel grote waarden van 2)

Schoot me nog even zo'n borgklipje van een voetsteun weg :o dat was even zoeken...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 14-09 22:18
steveman schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:38:
[Afbeelding]

Schokdemper terug van het opmeten én de krik met ass-teunen kwam ook vandaag aan... 2 + 2 = 5 (voor heel grote waarden van 2)

Schoot me nog even zo'n borgklipje van een voetsteun weg :o dat was even zoeken...
Dan nog altijd liever in de garage dan onderweg wat ik had met mijn 250. Dan sta je ineens in de lucht trappend te zoeken naar je stepje en rem _O- _O-

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@noes Geen idee in welke stand het zadel stond. Valt me trouwens tegen dat BMW daar geen schakelaar voor heeft op een RT :+

Het reed vandaag al wat beter. Ik vind hem nog steeds zwaar insturen, maar op de snelweg hobbelt het heerlijk door. Ik mis alleen de emotie. Ik heb geen smile op m'n gezicht als ik er op rij, wat ik bijvoorbeeld wel op de R1200R van m'n vriendin heb (en m'n eigen motor uiteraard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9m_fEARuNfyBZezk7Ir_VJUe15U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bnHmljPm3BHKXa3g65yuMUB1.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie271
Of gewoon midden op een grasveld 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
timmie271 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:43:
[...]

Dan nog altijd liever in de garage dan onderweg wat ik had met mijn 250. Dan sta je ineens in de lucht trappend te zoeken naar je stepje en rem _O- _O-
Ik heb het eens bij het afstappen gehad, dat is helemaal naar :X Ik zet me vaak af op de steppie bij het afstappen, nadat de motor al op de standaard gezet is. Ergens vorig jaar ging dat een keer mis, het steppie brak spontaan af :X Gelukkig stond de motor al op de standaard, waardoor ik alleen terug op het zadel & met mijn voet op de grond klapte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:27:
[...]

Ik heb het eens bij het afstappen gehad, dat is helemaal naar :X Ik zet me vaak af op de steppie bij het afstappen, nadat de motor al op de standaard gezet is. Ergens vorig jaar ging dat een keer mis, het steppie brak spontaan af :X Gelukkig stond de motor al op de standaard, waardoor ik alleen terug op het zadel & met mijn voet op de grond klapte...
Dat is ook lekker ja :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

timmie271 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:23:
[...]

Of gewoon midden op een grasveld 8)
Of de buitenste rand van een rotonde 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:27:
[...]

Oef, kun je lelijke zweepslag aan overhouden. Net zoals van een kickstarter af schieten.

Holy crap kvs-slangen zijn best prijzig zeg :o
Hmm

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 10-06-2020 23:46 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Gisteren even bij de Guzzi dealer langs geweest om de status van mijn motor te bekijken.
Die hangt er nog het zelfde bij.. ;(
Begreep van de monteur dat of die zelfde dag of vandaag de nieuwe keerring binnen zou komen.
Dat gaat hem deze week dus niet meer worden, maar goed er lijkt weer wat beweging in te zitten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 11:32
Ik ga er de 27e heen voor een afspraak @Bommes. Hopelijk zie ik je motor niet meer hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tijd voor onze eigen vlog van onze eigen Baron von Grumble :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
@Joopieboy ik ben benieuwd of we dan ook dit soort filmpjes krijgen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 11:32
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ATWPUoV.png

Afgelopen maandag ben ik bij HK Suspension geweest. Enorm vriendelijke mensen en 0 verkoopdruk. Heb de vering voor nu laten afstellen maar ga voor een grote vakantie met mijn vrouw wel een andere achterveer laten monteren ivm de dikke persoon die aan het gas draait. Rijdt nu al stabieler na het afstellen dus was de moeite waard om langs te gaan. Echte aanrader voor iedereen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
timmie271 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:43:
[...]

Standaard moet het nooit mogelijk zijn om de stepjes naar de beneden te laten draaien, alleen omhoog om bij een steppiedown opwippen van de motor te voorkomen :X
Het lijkt er wel op dat het stepje ondersteboven gemonteerd zit :?

[ Voor 7% gewijzigd door SniperGuy op 11-06-2020 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die blijft prachtig _O_ En zeer doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Joopieboy schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:24:
[...]

Die blijft prachtig _O_ En zeer doen :+
Niet helemaal gezien en wat ik wel gezien heb was zonder geluid: maar ik zeg dikke fake!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@SniperGuy vanwaar fake? Aardige video-editing skills moet je hebben om het neerleggen van die GSX-R in op een modderpad incl de hele rit er naartoe na te maken. Zeker met de techniek van 8 jaar geleden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Chakotay schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:54:
@SniperGuy vanwaar fake? Aardige video-editing skills moet je hebben om het neerleggen van die GSX-R in op een modderpad incl de hele rit er naartoe na te maken. Zeker met de techniek van 8 jaar geleden...
Fake als in staged (alles met voorbedachte rade) , hij zoekt het gewoon op en doet 0.0 om hem op te vangen :)

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 11-06-2020 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Bazziek schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:39:
Ik ga er de 27e heen voor een afspraak @Bommes. Hopelijk zie ik je motor niet meer hangen.
Ik mag hopen dat het tegen die tijd wel geregeld is.. 8)7

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SniperGuy schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:59:
[...]

Fake als in staged (alles met voorbedachte rade) , hij zoekt het gewoon op en doet 0.0 om hem op te vangen :)
Ik ben met m'n 2010 R6 in Luxemburg ook wel eens ooit per-ongeluk op zo'n weg uit gekomen. Als je daar je 'Zümo' ter plekke een route laat verzinnen dan bestaat de kans dat het ding je ook over gravelwegen gaat loodsen welke dwars door bossen en weilanden heen lopen.

Kwestie van de motor het werk laten doen (en dus laten rollen) en niet als een mongool stil gaan staan om maar een mooi plaatje op de camera te kunnen krijgen met daarbij als tekst "Kijk mij nou eens dom stil gaan staan voor een modderspoor".

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 186 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.