't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:35:
De helft ervan... Dat kon het ook zijn geweest.![]()
Maar er staat me toch echt bij dat het om de as zelf ging. Maar let wel, ik heb een allroad met een bashplate eronder. Misschien dat dat het verschil wel maakt.
Op de oefeningen mocht ik daardoor ook niet over een hele band rijden: kans was te groot dat die opwipte en bleef haken aan die bashplate.
:strip_exif()/f/image/7LMm4HLdroIp5a1xk3xFVQ9p.jpg?f=fotoalbum_large)
De mijne is ietsje lager en heeft zoals de meeste supersports ook nog mooi de kuip vlak achter het voorwiel
Gamertag: timmie271
ik pak elke keer dat ik met de motor weg ga 2 stoepranden mee. Gewoon een kwestie van zorgen d ast de stoeprand laag genoeg istimmie271 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:19:
[...]
Hangt denk ik ook weer af van type motor en hoogte van de naaf?
Hier met de 650 ook al een keer het stoeprandje overgegaan en was blij dat ik dat met ietsje meer snelheid deed
Niet eens op gelet toen eigenlijk. Gewoon gas en gaandarkkingll schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:41:
[...]
ik pak elke keer dat ik met de motor weg ga 2 stoepranden mee. Gewoon een kwestie van zorgen d ast de stoeprand laag genoeg is
Het is niet voor niets dat ie aardig onder het zand zit/zat
Ik vind het vooral enorm hilarisch in hoeveel bochten je jezelf wringt om iets niet te krijgen.vosss schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:50:
Dus dan toch maar eens kijken voor mn A2 rijbewijs, maar dan wel met code 78 erop en lessen op een motorscooter.
Heb 1 rijschool in de hele provincie kunnen vinden die dat aanbiedt.
En nee, jullie kunnen mij niet overhalen om ipv code 78 gewoon het normale A rijbewijs te gaan halen!

Awesome
[ Voor 97% gewijzigd door Señor Sjon op 07-06-2020 22:19 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Gut gut wat een aannames, zegt meer over jou dan over mij hoor
Zal mij echt een zorg zijn of je op een scooter gaat rijden, moet je lekker zelf weten. Alleen was het een stuk makkelijker en sneller geweest, immers doodeenvoudig, om die 2 handelingen te leren en bij je rijschool om de hoek terecht te kunnen
[ Voor 55% gewijzigd door Señor Sjon op 07-06-2020 22:20 ]
Awesome
@vosss , waarom blijf je hier in vredesnaam terugkomen? Welke vorm van masochisme is dat? Niemand hier heeft een scooter, niemand begrijpt jouw keuze en nu ben je wéér boos aan het doen...
[ Voor 69% gewijzigd door Señor Sjon op 07-06-2020 22:24 ]
Omdat ik hier een account heb en omdat een motorscooter óók een motor is.Hkuit schreef op zondag 7 juni 2020 @ 00:57:
[...]
@vosss , waarom blijf je hier in vredesnaam terugkomen? Welke vorm van masochisme is dat? Niemand hier heeft een scooter, niemand begrijpt jouw keuze en nu ben je wéér boos aan het doen...
Motor-forum.nl heeft volgens mij een scooter subforum, kun je daar niet beter eens gaan kijken?
Hier, ik heb even voor je gezocht: https://www.motor-forum.nl/forums/motorscooters.68/
*snip* Je hoeft niet zo te doen omdat er maar heel weinig mensen in je idee meegaan. Als iedereen zegt dat een citroen geel is en jij blijft blauw roepen, wellicht ligt het dan aan jezelf...
[ Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 07-06-2020 22:23 ]
* Destruction ziet het niet. De meesten van ons hebben een rijbewijs zonder beperkingen, prima. Sommigen hebben een rijbewijs beperking opgelegd gekregen en anderen hebben daar zelf voor gekozen. Big f*cking deal. Of ben je ook een mindere bestuurder als je een koekblik met automaat koopt? Een keuze is een keuze. Dat wij een andere keuze zouden maken (gemaakt hebben), staat daar los van.
[ Voor 52% gewijzigd door Destruction op 07-06-2020 01:30 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Waarom per se direct jezelf een papieren beperking opleggen? Zoals hij zelf schrijft is het doodeenvoudig ook als er geschakeld moet worden...
Waarom dus niet:
Kosten voordeel bij lessen is er niet ga ik van uit;
Bij onderhoud/vervangend vervoer is een motor geen optie meer wat lastig kan zijn;
Niets is zo veranderlijk als de mens, wil je later toch eens schakelen mag je weer aan het lessen.
In een koekblik vind ik een automaat heel fijn, op de motor niet. VFR1200X, in S fijner dan D maar beide niet perfect. Piaggo MP3 neigt meer naar een scooter maar dat beviel al helemaal niet.
Mag je dan ook op een Zero of een Energica?vosss schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:53:
En dan mag ik op alle motorscooters onder de 35kw rijden. Er zijn er niet veel die dan erbuiten vallen.
(P.S. laat je nou niet opnaaien en negeer posters die je ervaart als negatief, dat maakt het allemaal veel makkelijker)
Omdat het makkelijker is? Ik heb toch 12-14 uur les gehad om voor m'n AVB te slagen.Eric Z schreef op zondag 7 juni 2020 @ 02:04:
Er zit naar mijn idee geen voordeel aan om voor een A-automaat rijbewijs te kiezen.
Waarom per se direct jezelf een papieren beperking opleggen?
[ Voor 49% gewijzigd door TucanoItaly op 07-06-2020 07:18 ]
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
"Beautiful Clean Coal"
Blijf het een super mooie motor vinden!timmie271 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:39:
[...]
[Afbeelding]
De mijne is ietsje lager en heeft zoals de meeste supersports ook nog mooi de kuip vlak achter het voorwielMaarre bij voorkeur was ik niet van plan dieren over te rijden
Het zal me echt een worst wezen welke keuzes hij maakt. Maar hij is wel erg snel op zijn pik getrapt. Volgens mij mag @Raym09 gewoon neerzetten wat hij denkt toch? Ik en @HTT-Thalan zijn er naar elkaar ook niet vies van geweest, bijvoorbeeld. Wij hebben echter nog een verbindende factor, wij kunnen beide schakelenDestruction schreef op zondag 7 juni 2020 @ 01:27:
Dudes.. Whut? @vosss wil een motorscooter gaan kopen, en wil een rijbewijs wat hem toestaat om met precies dat de weg op te gaan. What's the f*cking problem?
* Destruction ziet het niet. De meesten van ons hebben een rijbewijs zonder beperkingen, prima. Sommigen hebben een rijbewijs beperking opgelegd gekregen en anderen hebben daar zelf voor gekozen. Big f*cking deal. Of ben je ook een mindere bestuurder als je een koekblik met automaat koopt? Een keuze is een keuze. Dat wij een andere keuze zouden maken (gemaakt hebben), staat daar los van.
De keuze voor het rijbewijs is wat de mensen in dit topic met elkaar verbindt. In Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2 ga je toch ook niet vragen wat mensen van je in de supermarkt gekochte bloemkoolbodem vinden? Het resultaat is bij beide gevallen een pizza, dat wel. Zoals een motorscooter ook een motor is ja.
Meer ga ik er niet meer over roepen, dit is in ieder geval mijn mening over de kwestie. Ga ik nu weer zoeken naar nieuwe motorschoenen. En inklapbare spiegels. En een lastonafhankelijk relais. En..
@vosss ik heb een A rijbewijs en heb een A2 motor gekocht onlangs. Omdat ik het een tof ding vind en omdat het past bij het gebruik (in dit geval heul veul werkkilometers). Als de automaat niet zo crap had geschakeld had ik die genomen. Als ik een leuke A1 tegenkom koop ik hem ook, leuk speelgoedlolgast schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:42:
Ik en @HTT-Thalan zijn er naar elkaar ook niet vies van geweest, bijvoorbeeld. Wij hebben echter nog een verbindende factor, wij kunnen beide schakelen
Er zit veel ego in dit topic en daar moet je mee om willen / kunnen gaan als je mee wilt praten, ik kan het niet anders of mooier maken
Ik had vroeger een T-shirt met de tekst "I live in my own world, but that's OK, they know me here". Dikke middelvinger aan wat een ander denkt, zo leef ik ook
[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-06-2020 09:54 ]
I have stability. The ability to stab.
Ben overigens ooit begonnen met motorrijden (in 1998) met een scooter. Wel een gilera runner FXR180.
Vond het echt wel een gaaf ding, je kon er zelfs wheely's ermee doen. Ding vrat wel achterbanden, maar die kosten ook maar fl 89. Jammer was wel dat het verbruik niet zo geweldig was en met een 9 liter tank stond je om de haverklap aan de pomp. Wel lachen op de snelweg met al die verbaasde gezichten
Ding liep toch zo'n 140 op de teller
21k km ermee gereden, toen overgestapt op Burgmann 400. Totaal andere beleving. Da's echt een bankstel. Kwam er ook niet de bocht mee om zonder alles aan de grond te rijden. Daarna doorgeschakeld naar een SV650S 2001. De rest is historie.....

Prima om nu alleen een scooter te willen, als je je over een paar jaar toch bedenkt of eens een voertuig van een vriend / demo / etc wil proberen kan dat niet. Zonde om dan alsnog een nieuw rijbewijs te moeten halen.
Als mijn kinderen later hun rijbewijs halen zal ik ze ook zeker aansporen om dat niet met een of ander electrisch ding zonder versnellingen* te doen zoals tegen die tijd vast gebruikelijk is, maar in iets waarmee je een zo volledig mogelijk rijbewijs krijgt. Zonde om jezelf een beperking op te leggen, ondanks dat breder gebruik misschien op dat moment nog niet nodig is.
*Niets tegen electrische motoren / auto's verder ook, als ik er budget voor had zou er hier ook al een Zero of Esseesse staan voor woonwerk-verkeer
[ Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 07-06-2020 09:58 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Nu nog wachten tot de jas binnenkomt. Sinds de bestelling afgelopen maandag niets van de winkel gehoord, zou na maximaal 3 dagen bezorgd worden. Ik heb hier nog telefonisch contact over gehad voor bestellen. Normaliter zou ik nu de bestelling annuleren en hem ergens anders halen, maar dan mis ik mijn 15% korting + rugprotector...
Dat hij er gelijk een oordeel aan hangt over wat ik van scooters of een beperkt rijbewijs zou vinden is zijn "beperking". TBH zal het mij serieus een zorg zijn wat iemand rijd, als hij/zij/het er maar schik op heeft, sterker nog zelfs dat zal mij een zorg zijn. Of je je nu dolgelukkig of dood ellendig voelt op dat ding, dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Ik zie overigens iets anders als jou. Ik zie iemand die hier iets komt vertellen, er vragen erover krijgt en pissig wordt op het moment dat daar kritisch op word gereageerd. 99% van een aardig druk topic rijd geen automaat, logisch dat je dan veel (kritische) reacties gaat krijgen.
@HTT-Thalan Volgens mij heeft de bulk jou niet veroordeeld over je keuze. (ik snap best dat je een goedkoop in verbruik ding wilde) Er hadden er meer dan genoeg een oordeel/mening over je keuze (te saai voor hun) en over je stelling dat het een koppelmonster was (vergeleken met welk referentie kader?) Maar dat is het leven toch? En zeker op een forum?
Hoeveel sneller had je het zonder schakelen kunnen leren denk je? Serieus oprechte vraag, voor mijn gevoel is een automaat bij max 2 of 3 oefeningen makkelijker omdat je moet schakelen, zoals bij de noodstop of de uitwijkproef. Het gros van de oefeningen word gedaan in 1 versnelling, denk zelfs dat het bij bv. de langzame slalom een nadeel zou kunnen zijn. Je hebt immers minder invloed op het aangrijpmoment van de koppeling.TucanoItaly schreef op zondag 7 juni 2020 @ 07:12:
[...]
Omdat het makkelijker is? Ik heb toch 12-14 uur les gehad om voor m'n AVB te slagen.
Persoonlijk zou ik liever een instructeur zoeken waar ik een klik mee heb en die het mij duidelijk kan maken dan mij beperken tot 1 rijschool. Ik heb toen gevoelsmatig best lang over mijn rijbewijs gedaan en gedacht dat het 100% aan mij lag.
Mijn ex is toen bij mij oude instructeur (hoog aangeschreven in de omgeving) begonnen en is gestopt omdat hij van mening was dat ze het niet ging leren. Toen heeft ze een ander gevonden, die kon het fantastisch uitleggen en ze had in no time haar rijbewijs. Toen ik zijn manier van lesgegeven mee maakte was het voor mij pijnlijk duidelijk dat de wijze van lesgeven en de persoon die les geeft cruciaal (kunnen) zijn.
Zo en nu wat zinnigs doen met m'n zondag
Awesome
Ik weet niet of het echt budget is, maar wel kwaliteit. SW Motech heeft bv zijtassen met een stang als pasklare set voor veel motoren, waarschijnlijk ook wel voor die van jou.WiLLoW_TieN schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:04:
Zijn er voor de Honda CB500X ( 2016 ) ook budget accessoires te vinden zoals zijkoffers met beugels en omvalbeugels ? Kan weinig vinden. Via Honda is het nogal prijzig..
Het leven is te kort om geduld te hebben!
@WiLLoW_TieN SW motech blaze. Mooie dingen inderdaad, zit er ook naar te kijkenJoopieboy schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:35:
[...]
Ik weet niet of het echt budget is, maar wel kwaliteit. SW Motech heeft bv zijtassen met een stang als pasklare set voor veel motoren, waarschijnlijk ook wel voor die van jou.

Da's nog zo handig in de file, weer 2% aandacht gewonnen voor het verkeer rond mij. Of voor random gedachten aan ...
Jammer dat ze zo duur zijnDryhte schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:56:
LOL @ gejammer over schakelen. Mijn Esseesse9 hoef ik ook niet mee te schakelen![]()
Da's nog zo handig in de file, weer 2% aandacht gewonnen voor het verkeer rond mij. Of voor random gedachten aan ...
Awesome
Sorry voor de crappy link, krijg hem niet netjes op m'n telefoon.
Quickshifter en een koppelrijk blok en je hebt geen automaat nodigDryhte schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:56:
LOL @ gejammer over schakelen. Mijn Esseesse9 hoef ik ook niet mee te schakelen![]()
[ Voor 97% gewijzigd door Señor Sjon op 07-06-2020 22:27 ]
Veroordeeld niet, een hoop aanmoedigen om voor een 'echte' motor te gaan welRaym09 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:34:
@Destruction
@HTT-Thalan Volgens mij heeft de bulk jou niet veroordeeld over je keuze. (ik snap best dat je een goedkoop in verbruik ding wilde) Er hadden er meer dan genoeg een oordeel/mening over je keuze (te saai voor hun) en over je stelling dat het een koppelmonster was (vergeleken met welk referentie kader?) Maar dat is het leven toch? En zeker op een forum?
Het is altijd makkelijk praten als je er zelf geen moeite mee hebt/had (en sowieso als buitenstaander) maar ik denk dat het schakelen de minste uitdaging is bij het (motor) rijbewijs, temeer omdat het hier ook nog eens lineair gebeurt. Als je automaat wil rijden om het comfort, om het verbruik of omdat het je niet boeit, allemaal prima.Hoeveel sneller had je het zonder schakelen kunnen leren denk je? Serieus oprechte vraag, voor mijn gevoel is een automaat bij max 2 of 3 oefeningen makkelijker omdat je moet schakelen, zoals bij de noodstop of de uitwijkproef. Het gros van de oefeningen word gedaan in 1 versnelling, denk zelfs dat het bij bv. de langzame slalom een nadeel zou kunnen zijn. Je hebt immers minder invloed op het aangrijpmoment van de koppeling.
Maar als je een automaat moet rijden omdat schakelen te moeilijk voor je is vind ik dat je jezelf oprecht af moet vragen of je wel gemotoriseerd aan het verkeer deel moet willen nemen. In principe gaat het schakelen na 1 les goed en na enkele lessen min of meer vloeiend. Ik ken mensen die na jaren autorijden nog steeds niet kunnen schakelen en dat zijn stuk voor stuk mensen waarbij ik niet prettig meerijd.
1 van de zussen van mijn vrouw heeft een yaris automaat gereden. Naast haar rijstijl was ook het schakelgedrag van die auto niet fijn (schokkerig) en ik werd op een gegeven moment een beetje misselijk. Daar was volgens haar niks aan te doen, 'want het was nou eenmaal een automaat'.
Frappant dat toen ik het stuur overnam ik het wél voor elkaar kreeg het ding soepel te laten schakelen
[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-06-2020 11:42 ]
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Precies. Zo kreeg ik er in het begin van onze "lockdown" nog van langs, omdat ik gewoon met de motor op pad ging bijvoorbeeld. Toen ik verduidelijkte hoe ik ermee om ging dimde het weer wat in. Je zit (virtueel) met veel mensen bij elkaar, en dan ga je het niet altijd met elkaar eens zijn. Da's een feitWaaj schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:53:
@vosss Het is mijn ervaring dat iedereen welkom is in dit topic die interesse heeft in motorrijden in de meest brede zin van het woord. Of dat nu een motorscooter, chopper of supersport is, electrisch of benzine, handgeschakeld of automaat, we delen dezelfde passie. Maar dat betekent niet dat we hier kritiekloos zijn op elkaar. Of dat je niet een goed bedoelde raad aan iemand mag geven. Het komt op mij over dat jij zoiets opvat als een aanval op jou persoonlijk, maar zo is het niet bedoeld. Zoals hierboven al gezegd maak jij een paar keuzes die ik persoonlijk (en de meesten hier) niet zouden maken en daar worden vraagtekens bij gezet. Het is aan jou om te bepalen of je daar iets mee doet, en ik ben ook benieuwd naar jouw motivatie voor jouw keuzes. En als je daar niets mee doet is dat ook prima. Maar verwacht niet dat wij het allemaal fantastisch vinden wat jij (en elke andere poster in dit topic) doet en dat daar alleen maar positieve reacties op gaan komen. Dat heeft niets met arrogantie te maken, maar met verschillende meningen.
Maar: Een beslissing om wel of geen beperkt rijbewijs te halen, is natuurlijk aan de persoon zelf.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
AVB op 1 juli 🙂lolgast schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:56:
@gamerboy Lekker bezig. Was je praktijkexamen al ingepland? Volgens mij stonden daar lange wachttijden op momenteel
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Scooter. That's the problem. Is gewoon een heel andere tak van sport t.o.v. niet-scooter-motoren. Waarom groeten motorrijders elkaar? Een vorm van verbondenheid? Saamhorigheid? Maar wat verbindt motorrijders? Wat vormt die saamhorigheid? 't Is een bepaalde vorm van subcultuur. Men is trots op zijn of haar motor. Vindt het geweldig leuk om op de motor te rijden. Touren, ritjes, dijkjes, rechtdoor op de snelweg met 300 km/h, whatever floats your boat. De grijns op je gezicht als je na een lange tijd niet meer gereden te hebben, weer op je tweewieler stapt.Destruction schreef op zondag 7 juni 2020 @ 01:27:
Dudes.. Whut? @vosss wil een motorscooter gaan kopen, en wil een rijbewijs wat hem toestaat om met precies dat de weg op te gaan. What's the f*cking problem?
Zie je dit ook bij motorscooter-rijders? Zijn ze rete-trots op hun tweewieler? Is het een kindje voor hun? Hebben ze het een naam gegeven? (Wat overigens raar is mijns inziens
Voor mijn gevoel is een motorscooter voor de bestuurder meer een gemaksvoertuig zonder de emotie van "het motorrijden": lekker zuinig, brengt je comfortabel van A naar B. Et cetera. Het heeft net zoveel emotie als de gele rups van de NS: lekker zuinig, brengt je van A naar B, comfort kun je over twisten.
En daarmee val je enigiszins buiten de subcultuur van motorrijders. Je valt buiten hetgeen de saamhorigheid onder motorrijders vormt.
Je zou kunnen beargumenteren dat motorscooters wellicht een sub-subcultuur vormen, net zoals Harleys een sub-subcultuur kan zijn vergeleken met de plastic fantastic wegracers. Maar persoonlijk ga ik daar niet in mee.
Soms wel, soms niet.Destruction schreef op zondag 7 juni 2020 @ 01:27:
Of ben je ook een mindere bestuurder als je een koekblik met automaat koopt?
Goede vraag, ik zou het niet kunnen zeggen... Wellicht maakt het minder verschil dan ik dacht. Het zette me gewoon aan het denken; ik verwacht niet dat zodra ik m'n A heb, dat ik dan ooit nog op een bezine motor ga rijden. Ik vraag me echt serieus af waarom ik niet gewoon m'n automaat heb gehaald. Het is erg ongebruikelijk op het moment, dat is eigenlijk de reden.sneller had je het zonder schakelen kunnen leren denk je? Het gros van de oefeningen word gedaan in 1 versnelling, denk zelfs dat het bij bv. de langzame slalom een nadeel zou kunnen zijn. Je hebt immers minder invloed op het aangrijpmoment van de koppeling
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
En toch hebben we hier een vaste poster die de afgelopen jaren mooie tochten maakte door Europa op een scooter en prettig lezende reisverslagen poste die goed werden ontvangen. Het gaat helemaal niet over de emotie die iemand anders bij een voertuig heeft.Osiris schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:12:
[...]
Scooter. That's the problem. Is gewoon een heel andere tak van sport t.o.v. niet-scooter-motoren. Waarom groeten motorrijders elkaar? Een vorm van verbondenheid? Saamhorigheid? Maar wat verbindt motorrijders? Wat vormt die saamhorigheid? 't Is een bepaalde vorm van subcultuur. Men is trots op zijn of haar motor. Vindt het geweldig leuk om op de motor te rijden. Touren, ritjes, dijkjes, rechtdoor op de snelweg met 300 km/h, whatever floats your boat. De grijns op je gezicht als je na een lange tijd niet meer gereden te hebben, weer op je tweewieler stapt.
Zie je dit ook bij motorscooter-rijders? Zijn ze rete-trots op hun tweewieler? Is het een kindje voor hun? Hebben ze het een naam gegeven? (Wat overigens raar is mijns inziensMaar ter illustratie..) Pakken ze de motorscooter om eens lekker een weekendje te touren en genieten van het heerlijke stuurgedrag van hun tweewieler? (OK, dat doe ik ook niet, maar wederom ter illustratie voor de grote lijnen..)
Voor mijn gevoel is een motorscooter voor de bestuurder meer een gemaksvoertuig zonder de emotie van "het motorrijden": lekker zuinig, brengt je comfortabel van A naar B. Et cetera. Het heeft net zoveel emotie als de gele rups van de NS: lekker zuinig, brengt je van A naar B, comfort kun je over twisten.
En daarmee val je enigiszins buiten de subcultuur van motorrijders. Je valt buiten hetgeen de saamhorigheid onder motorrijders vormt.
Je zou kunnen beargumenteren dat motorscooters wellicht een sub-subcultuur vormen, net zoals Harleys een sub-subcultuur kan zijn vergeleken met de plastic fantastic wegracers. Maar persoonlijk ga ik daar niet in mee.
[...]
Soms wel, soms niet.
Zoals je zelf al zegt is de tocht belangrijker dan de bestemming, dat is wat ons verbind en het voertuig is secundair. Een logischer onderscheid zou zijn om onderscheid te maken tussen mensen die voor hun plezier erop stappen of het puur zien als een efficiente manier om te reizen. Die maken hele andere afwegingen. Maar laten we het niet moeilijker maken dan het is en het gewoon op een hoop gooien.
Hoe is die ten opzichte van de Motul C5?SniperGuy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:10:
Motorex White Grease FTW
Ben daar ook best tevreden over, zeker dat kwastje is echt makkelijk!
Geen idee eigenlijk, heb hiervoor wel een tijd Forte Red Chain Grease gebruikt. Was eigenlijk allemaal een beetje hetzelfde. Dat kwastje van Motul is wel een goede vinding. Onderweg smeer ik m'n ketting met een spuitzakje met White grease: je legt gewoon een worm van 5cm op je ketting (aan de binnenkant) en het rijden doet de restPaul.H schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:54:
[...]
Hoe is die ten opzichte van de Motul C5?
Ben daar ook best tevreden over, zeker dat kwastje is echt makkelijk!
Moet je die ook zelf verven of zijn alle onderdelen al in kleur?Icephase schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:28:
[...]
Ik heb hem net af! Niet de tricolore, maar verder dezelfde doos:
[Afbeelding]
hmmm, raar het is toch echt geen doos uit Australië... sorry!
In elkaar zetten is wel leuk, verven van die dingen alleen niet...
@lolgast of @Will_M kun je die uit de topicstart verwijderen ?
toch wel klote om je eigen motor achterop de aanhanger met iemand anders mee te zien gaan
Maarja ruimte in de garage en geld zijn helaas niet oneindig.
[ Voor 18% gewijzigd door harley op 07-06-2020 16:52 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hoe heb je dat gepland gekregen? Ik zie nergens beschikbare datums om het theorie examen te boeken in het cbr portalgamerboy schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:41:
Motor theorie in 1 keer gehaald 🥳🥳
@Chakotay @Waaj @Osiris Thanks voor jullie input over de veranderingen in de afgelopen 10 jaar. Kan ik beginnen met uitzoeken
Het regende wel erg flink en niks is zo naar als natte handen op de motor. brrr
Vroeger deed ik alles verven met Revell uit een potje en kwast. 1x een een BP trailer van Revell gespoten met de juiste spuitbus kleur, was wel leuk hoor maar airbrushen ga ik niet meer aan beginnenWill_M schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:50:
@SniperGuy Die moet je niet 'verven' maar airbrushen als je 't écht netjes wilt doen
Ga je nu ook een nieuwe nickname nemen óf wacht je daarmee totdat je ook een Kawasaki hebt en daarmee dus het Japanse kwartet qua merken compleet hebt?harley schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:49:
Gebruikte vroeger altijd Duckhams Grease, Ja moet je ook met een kwast erop smeren maar blijft ontzettend goed zitten en gaat lang mee. Heb nog steeds een pot staan, maar heb geen kettingfiets meer. Sterker nog op dit moment alleen cardan. De V-Rod VRSCR (met beltdrive) is vanochtend verkocht.
@lolgast of @Will_M kun je die uit de topicstart verwijderen ?
toch wel klote om je eigen motor achterop de aanhanger met iemand anders mee te zien gaan
Maarja ruimte in de garage en geld zijn helaas niet oneindig.
was eigelijk best makkelijk. gewoon naar cbr schelluinen gaanSH4D3H schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:03:
[...]
Hoe heb je dat gepland gekregen? Ik zie nergens beschikbare datums om het theorie examen te boeken in het cbr portal![]()
@Chakotay @Waaj @Osiris Thanks voor jullie input over de veranderingen in de afgelopen 10 jaar. Kan ik beginnen met uitzoeken
Het is geen Nickname......Will_M schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:14:
[...]
Ga je nu ook een nieuwe nickname nemen óf wacht je daarmee totdat je ook een Kawasaki hebt en daarmee dus het Japanse kwartet qua merken compleet hebt?

Het is mijn echte voornaam
Maar heb nu inderdaad geen Harley meer
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik zou alléén vanwege die naam nu dus het Lego model van de Fatboy al in huis gaan halen én opbouwenharley schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:20:
[...]
Het is geen Nickname......![]()
Het is mijn echte voornaam![]()
Ik heb dat model hier nog nieuw in doos, nét zoals de Ducati Panigale V4-R... Beide moeten nog gebouwd worden maar ik heb geen tijd óf geen zin óf een combinatie van die twee is even niet aanwezig.... Maar bouwen zál ik ze!!
[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 07-06-2020 17:52 ]
Ja hoor, heerlijk. Dank voor het vragen.
Jullie ook lekker geslapen allemaal?
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

"If there's anything you can't do on an XR, it's probably your fault". Dat word mijn nieuwe subtitle
De Punto van @Raym09 inhalen tijdens een sprint van 100 naar 140?HTT-Thalan schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:16:
[YouTube: The Best Used Motorcycle to Buy - Review]
.
"If there's anything you can't do on an XR, it's probably your fault". Dat word mijn nieuwe subtitle.
Achternaam: Quinn?harley schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:20:
[...]
Het is geen Nickname......![]()
Het is mijn echte voornaam![]()
De XR haalt geen 140R0y. schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:20:
[...]
De Punto van @Raym09 inhalen tijdens een sprint van 100 naar 140?
Die kan je combineren om een mooie quad te makenWill_M schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:47:
[...]
Ik zou alléén vanwege die naam nu dus het Lego model van de Fatboy al in huis gaan halen én opbouwen
Ik heb dat model hier nog nieuw in doos, nét zoals de Ducati Panigale V4-R... Beide moeten nog gebouwd worden maar ik heb geen tijd óf geen zin óf een combinatie van die twee is even niet aanwezig.... Maar bouwen zál ik ze!!
Pas maar op... Ik maak er zó maar even een WaveRunner van. Eens zien wie er hier daarna nog aan't zeuren gaat over een rijbewijs en bijbehorende categorieMaegrim schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:54:
[...]
Die kan je combineren om een mooie quad te maken
Met die 'paar meter' welke zo'n ding lang is + 'Automaat' zou je verwachten een 'klein vaarbewijs' nodig te hebben maar.....

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 07-06-2020 20:13 ]
Je bedoeld de eerste in de rijWill_M schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:47:
[...]
Ik zou alléén vanwege die naam nu dus het Lego model van de Fatboy al in huis gaan halen én opbouwen
(sorry had 4 foto's gemaakt maar de stitch software wil niet meewerken
De ducati staat al op het verlanglijstje hoor
:strip_exif()/f/image/cistSOYXpVaX3uQY5vkVusNK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uZdJ1hpGWimLZWEyLTqPZ48O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HUA4pLPdBjCiDSpim3mNjvlJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kp0JujJ1LBmPyWPXCht4vb3x.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o9EwtbOleOkkfOYKvDapVt2Q.jpg?f=user_large)
Die ligt nog in stukjes in de 45 kilo uit te zoeken lego
En een trike is geen motor :

(om maar even in de discussie te blijven over wat wel eeen motor is en wat niet
[ Voor 14% gewijzigd door harley op 07-06-2020 20:56 ]
alhoewel er hier ook 3 jaar een Rewaco trike in de garage heeft gestaan van mijn vrouw (die ik toen niet eens officieel mocht rijden want had geen autorijbewijs alleen motor)
Het was weer eens anders, maar houd het toch bij mijn zijspan, veel leuker ( iedere bocht is anders
[ Voor 21% gewijzigd door harley op 07-06-2020 21:10 ]
Zij-Span? En já, ook aan een Kawasaki ZZR-1400 (zoals jij die hebt) kun je best een simpel bakje vast 'knopen'!!! Onderstaande is een (ex) span van een kameraad van me én dat span is door hem in NL gebouwd inclusief trekhaak + RDW keuring
P.S.: Met zo'n combi wil je niet in een 'file' terecht komen
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 07-06-2020 21:30 ]
In de doos zit alleen grijs plastic, in raampjes. En wat kleurloos spul (ruitje en lamp enzo) en de rubber banden. Dus je moet zelf verven. Ik doe bijna alles met een airbrush ondertussen.SniperGuy schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:37:
[...]
Moet je die ook zelf verven of zijn alle onderdelen al in kleur?
In elkaar zetten is wel leuk, verven van die dingen alleen niet...
Da's geen driewieler, da's een tweewieler+Will_M schreef op zondag 7 juni 2020 @ 21:11:
[...]
Zij-Span? En já, ook aan een Kawasaki ZZR-1400 (zoals jij die hebt) kun je best een simpel bakje vast 'knopen'!!! Onderstaande is een (ex) span van een kameraad van me én dat span is door hem in NL gebouwd inclusief trekhaak + RDW keuring![]()
[Afbeelding]
P.S.: Met zo'n combi wil je niet in een 'file' terecht komen
De motor start weer een stuk beter, al gaf de monteur aan dat het motorlampje een enkele keer wat te lang aan bleef. Zelf geen last van gehad. Mogelijk toch een iets te lage oliedruk bij een koude start.
Na het ophalen heb ik de valbeugels en de mistlampen er ook weer op geklust. Waarbij blijkt dat de volgorde van de onderdelen wel van belang is, anders krijg je het in je uppie niet in elkaar. Je zou toch denken dat ik die puzzel nu na de 3e keer wel ken. Not.
Oh ja, de banden! Na een setje Pilot Road 4 te hebben versleten (prima, cupt wel wat), daarna de Metzeler Roadtec 01 (vergelijkbaar met de PR4 maar véél te duur), de Road 5 (heel goed, super tevreden over, alleen zou het mooi zijn als ik er meer dan 8000 km uit haal), de Anakee Adventure (Redelijke band, maar vage feedback onder hellingshoek. Rijstijl daardoor wel iets rustiger; levensduur 14.500km tot aan de slijtnokjes), ben ik teruggegaan naar de Road5.
En wat was dat vandaag feest! Alsof ik een oude vriend tegenkwam! Op momenten was het een stevig sportief tempo door de Eifel.

Ook nog even een "oh f*ck" momentje gehad. Gelukkig herkende ik het vlot. Bergaf op een slingerend weggetje, met echt krappe haarspeldjes, bleef opeens mijn gaskabel hangen. Vlak na aankoop van de motor is me dit ook een of twee keer gebeurd. Uiteindelijk na het eens uit elkaar te halen en goed af te stellen, is het nooit meer voorgekomen. Tot vandaag. Na dus met loeiende motor door een haarspeldje te gaan, de fiets aan de kant gezet. Uitgezet, gas een paar keer volledig open gedraaid en weer laten schieten, en toen zat het weer goed. Je moet het maar weten. Desnoods had ik ook wel gereedschap bij me hoor.
Thuis even gecheckt, en de speling viel netjes binnen de marge. Toch maar ietsje strakker gezet, en even in de gaten houden. Anders terug naar de garage ermee.
Voor nu staan er weer 422km bij.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Maar dat met die gaskabel snap ik nog steeds niet van die japanners. Er zit een gaskabel én retourkabel op. Die vervolgens, voor zover ik weet, een potmeter aandrijven en vanaf daar is het volledig elektronisch. Maak het dan volledig ride-by-wire sufferds, zoals in de modeljaren erna.
[ Voor 50% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-06-2020 22:24 ]
Note to self: motor niet 7 jaar stil laten staan.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat hebben de Duitsers die de S1000RR hebben ontworpen ook zo opgelost: push/pull kabel en electrisch gasklephuis. Weet niet zeker of gas dicht wel door de kabel overruled wordt, maar gas open wordt volledig door de electronica geregeld.DrivinUCrazy schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:19:
Maar dat met die gaskabel snap ik nog steeds niet van die japanners. Er zit een gaskabel én retourkabel op. Die vervolgens, voor zover ik weet, een potmeter aandrijven en vanaf daar is het volledig elektronisch. Maak het dan volledig ride-by-wire sufferds, zoals in de modeljaren erna.
Kabel heeft denk ik wel meer gevoel dan een potmetertje
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Dat had je snel doorsteveman schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:44:
Voor niet-generieke plaatjes in de TS:
striple
cbr
@timmie271 thx
Ha, tja de duim-notificatie en toen gelijk maar even gekeken naar de laatste wijziging van de TS
Maar jij hebt het ook beresnel doorgevoerd trouwens
Tabblad stond nog open dus zag een nieuw bericht staansteveman schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:51:
[...]
Ha, tja de duim-notificatie en toen gelijk maar even gekeken naar de laatste wijziging van de TS
Maar jij hebt het ook beresnel doorgevoerd trouwens

Maar m'n VPN moest zo nodig even switchen van server toen ik op verstuur drukte na bewerking
@Will_M was op hetzelfde moment ook al bezig overigens

[ Voor 8% gewijzigd door timmie271 op 07-06-2020 23:53 ]
Een driewieler is alleen een motor als er een mindervalide op zit, wat mij betreft.harley schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:48:
Je bedoeld de 8857 ?
[Afbeelding]
Die ligt nog in stukjes in de 45 kilo uit te zoeken lego
En een trike is geen motor :![]()
(om maar even in de discussie te blijven over wat wel eeen motor is en wat niet)
Onzin.Señor Sjon schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:43:
Er zijn 2 kinderen bij gekomen in die tijd. Daarvan kan je een leuke motor kopen... elk jaar... nieuw...
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dus nu zijn ze oud/lang genoeg om achterop te kunnen?Señor Sjon schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:43:
Er zijn 2 kinderen bij gekomen in die tijd. Daarvan kan je een leuke motor kopen... elk jaar... nieuw...
I have stability. The ability to stab.
en anders zijspan dan kunnen ze allebei mee.
Jeetje, hoe doen jullie zo lang met de bandenharley schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:42:
[...]
Heb op mijn fjr1300 nu ongeveer 10.000km Dunlop roadsmart III zitten en die bevallen nog steeds goed en zijn nog lang niet op.

Hm, wat levert een kind tegenwoordig op op marktplaats?Señor Sjon schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:43:
Schijnt gekkenhuis te zijn, kijk bijvoorbeeld maar in de online werkplaats planner van Goedhart...epic_gram schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:54:
heeft iemand enig idee of motorzaken het momenteel druk hebben met onderhoud/reparaties? In verband met corona?
Niet helemaal:
2 kinderen tot 12 jaar is een kleine 9,5K Euro, daar kan je wel een leuke nieuwe fiets van kopen. Z800e bijvoorbeeldHet Nibud becijfert dat een kind tot 12 jaar ruim 50.000 euro kost. Dat komt neer op 4.320 euro per jaar. Kinderen in de leeftijd van 12 tot 18 jaar kosten gemiddeld een kleine 30.000 euro. Dat is 4.766 euro per jaar.
Oct 26, 2017
Ja omdat die de leftoverkrijgt van de eerste zeker? Het is idd te kort door de bocht om alles op te tellen, maar luiers en KDV gaan heel hard qua budgetlolgast schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:51:
@SniperGuy De kosten van meerdere kinderen is niet simpelweg de kosten van 1 kind maal het aantal daadwerkelijke kinderenEen tweede kind is (meestal) aanzienlijk goedkoper dan de eerste.

Minimotor kopen, leer ze rijden en voor je het weet heb je een nieuwe Michael vd Mark of Rossi. Komt het sponsorgeld vanzelf binnenSeñor Sjon schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:43:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
- Babykamer
- Maxi Cosi
- Kinderwagen
- Speelgoed
Kan wel even doorgaan
Neemt niet weg dat je wel een nieuwe motor kunt kopen hoor, maar misschien geen Z800e
29 mei werd ik gebeld dat hij in stukken uit elkaar lag en ze de oorzaak hadden gevonden.
De krukaskeerring was niet goed gemonteerd in de fabriek.
De garantie claim zou die zelfde dag verwerkt worden.
Afgelopen donderdag 4 juni zelf maar eens gebeld naar dealer.
Nog geen veranderingen, Guzzi lag nog in onderdelen in hun werkplaats, keerring was nog niet binnen.
Tja.. het is gewoon een normale simpele SKU olie kering, ik denk dat als ik het nummer heb en vandaag even rond bel ik er morgen eentje in huis heb.
Ondanks de leenmotor vind ik dit wel echt balen zo, flinke domper op de nieuwe motor vibe die ik had.
Vandaag is de dealer gesloten, de importeur is wel open, die handelen de garantie claims af.
Misschien zelf eens bellen naar hun om te kijken of ik mijn onvrede bij hun kwijt kan.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Morgen mijn AVB gepland in Arnhem op het terrein bij het Gelredome.
Iemand nog extra tips voor me?

[ Voor 6% gewijzigd door Lonestander op 08-06-2020 10:07 ]
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Klinkt alsof de dealer wellicht iets meer moeite kan doen om buiten het standaard garantie proces iets op te lossen en dat het standaard garantie proces veel te langzaam is.Bommes schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:06:
Guzzi de 26ste (mei) naar de dealer gebracht voor de garantie afhandeling van de olie lekkage.
29 mei werd ik gebeld dat hij in stukken uit elkaar lag en ze de oorzaak hadden gevonden.
De krukaskeerring was niet goed gemonteerd in de fabriek.
De garantie claim zou die zelfde dag verwerkt worden.
Afgelopen donderdag 4 juni zelf maar eens gebeld naar dealer.
Nog geen veranderingen, Guzzi lag nog in onderdelen in hun werkplaats, keerring was nog niet binnen.
Tja.. het is gewoon een normale simpele SKU olie kering, ik denk dat als ik het nummer heb en vandaag even rond bel ik er morgen eentje in huis heb.
Ondanks de leenmotor vind ik dit wel echt balen zo, flinke domper op de nieuwe motor vibe die ik had.
Vandaag is de dealer gesloten, de importeur is wel open, die handelen de garantie claims af.
Misschien zelf eens bellen naar hun om te kijken of ik mijn onvrede bij hun kwijt kan.
Nogmaals het is een "normale" SKU keerring die ze echt wel ergens kunnen leveren in NL.
Ja ze moeten de garantie claimen alle begrip voor.
Maar het is dan niet echt nodig om vervolgens op de "garantie" onderdelen vanuit Italië te moeten wachten lijkt mij. Tenminste niet bij zo een simpele keerring.
[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 08-06-2020 10:11 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Alleen al van de netto kosten opvang.
Dit topic is gesloten.