Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 182 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.542 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

* Youk mag vanaf 15 juni terug het Belgenland verlaten :)B

Dus kom maar op met die tocht. oOo

En een weekendje kan natuurlijk ook weer leuk zijn. :9B

@_Apache_ ik heb vandaag de auto genomen naar het werk, juist omwille van de regen. Op zich geen probleem met regenrijden. Maar eerste nat op droge ondergrond = glad. Dat in combinatie met 2 banden die aan de slijtnokjes zitten leek mij geen goed idee.

Btw nieuwe banden zijn besteld, wacht enkel op levering.

[ Voor 49% gewijzigd door Youk op 04-06-2020 14:40 ]

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

GoT weekendje buitenland +1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-08 16:28
Een weekend of dag, binnen- of buitenland, ik haak graag aan! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44
_Apache_ schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:39:
Er lijkt een lichte miezer over het land uit te waaien, maar echt doorzetten doet het niet.
Letten we op met gladde wegen? :-)
Ik quote hem even omdat dit niet vaak genoeg gezegd kan worden, en bij sommigen was dit de laatste post op de pagina.
Hier heeft het al even flink doorgeregend (en dus wat schoongespoeld), maar nu miezert het er nog wat achteraan. Als het alleen maar wat miezert na zo'n periode van droogte kan het inderdaad spekglad zijn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
vosss schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:49:
Begin augustus is pas budget vrij om dat ding aan te scjaffen, dus het duurt nog ff.
Voor die tijd wil ik wel al mn kleding en helm compleet hebben, zodat ik meteen veilig aan de slag kan. Zal tzt nog wel posten wat ik allemaal gekocht heb en misschien vinden sommigen van jullie het ook wel leuk als ik tegen die tijd wat foto's post van mijn nep motor :P ;)
Kijk maar uit, straks wil je ook een headset voor radio onderweg, etc, etc. :+

Jouw verhaal is wel grappig in de zin dat mijn vrouw ook zo begon. Voor w-w en dan maar een scooter, want voor het gevoel makkelijker te beheersen (in 2004 had je die driewielers nog niet) en niet hoeven schakelen.

Maar lessen is altijd op een normale motor en daar is dus ook het A-rijbewijs voor. Dat werken met handen, voeten en evenwicht viel toch wel mee. In 2005 was ze geslaagd en uiteindelijk heb je dan keuze uit ELKE motor. Ik kan niet blijven benadrukken dat die keuzevrijheid zoveel beter is voor je budget. Die driewielers geven een vals gevoel van veiligheid.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13
Icephase schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:21:
[...]

Over je motorkeuze: joh van mij mag je op een kliko met hayabusablok rijden als jij dat wilt. Als het maar veilig gebeurt zodat je jezelf en anderen niet in gevaar brengt.
Eentje met een Hayabusablok kon ik zo snel niet vinden, maar dit idee?

[YouTube: WE PUT A 70cc MOTOR IN A WHEELIE BIN!]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
vosss schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:49:
Begin augustus is pas budget vrij om dat ding aan te scjaffen, dus het duurt nog ff.
Voor die tijd wil ik wel al mn kleding en helm compleet hebben, zodat ik meteen veilig aan de slag kan. Zal tzt nog wel posten wat ik allemaal gekocht heb en misschien vinden sommigen van jullie het ook wel leuk als ik tegen die tijd wat foto's post van mijn nep motor
Nu je al N +1 reacties hebt kan die van mij er ook nog wel bij:
Ik ben begin dit jaar weer begonnen, na 25 jaar gelden mijn rijbewijs te hebben gehaald.
Op de Motorbeurs in Utrecht kleding gekocht: helm 180, broek en jas samen 220, laarzen 110, handschoenen had ik nog, maar heb je vanaf 40-50 euro. Allemaal prima spul, met doorwaai-ritsen voor als het warm is en inritsbare voering voor als het fris is.
Inmiddels ook een leten jack gekocht (aanbieding :) ), en motorjeans (aanbieding :) ), en mooiere handschoenen (ja, ook in de aanbieding :) )!

O ja, ik heb trouwens wel een échte motor gekocht, voor niet zoveel geld (zie Topicstart voor mooie foto).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:28
Hkuit schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:25:
[...]

O ja, ik heb trouwens wel een échte motor gekocht, voor niet zoveel geld (zie Topicstart voor mooie foto).
Laat me raden... die was in de aanbieding? ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:12

A13X

Dude

DrivinUCrazy schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:04:
[...]

Ik quote hem even omdat dit niet vaak genoeg gezegd kan worden, en bij sommigen was dit de laatste post op de pagina.
Hier heeft het al even flink doorgeregend (en dus wat schoongespoeld), maar nu miezert het er nog wat achteraan. Als het alleen maar wat miezert na zo'n periode van droogte kan het inderdaad spekglad zijn.
Zal ik er dan nog beeld bij doen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5SBMKhEl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WJiYrXil.jpg

Geen foto's van mij, maar dit was wel vandaag. Maasbracht zou het moeten zijn.

Awesome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Klopt, (het ei van) Sint Joost om precies te zijn. :)

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-06-2020 17:09 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:59
Leviathius schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:32:
[...]

Leuk plan! Wel grappig dat je enige post in het topic een motortocht voorstel is telkens (100/100 score wat betreft nuttige bijdrage wat mij betreft!).

[...]

ps. HenkEisjedies, de startknop van je BMW ondertussen gefixt? Kan me iets herinneren met een getto manier van je motor starten met 2 stroomdraadjes? :P :P
Hehe. :) En ja, mijn ghetto style hotwiring solution is inmiddels gefixed. Wel het hele linker ding moeten vervangen, wat een rotklus was, maar het is gelukt. En ik heb zowaar een Nederlands kenteken!

[ Voor 0% gewijzigd door HenkEisDS op 04-06-2020 17:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Raym09 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:56:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Goh.. dit roept wel wat op bij mij ja... :+ Ik heb vandaag lekker het koekblik genomen, dan is driften nog een beetje leuk... Mijn fiets blijft lekker staan. Ook omdat het hier niet miezert maar al ruim een uur gewoon stort.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:30
Waywaith schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:32:
Sinds zaterdag mag ik mij eigenaar noemen van een Triumph Tiger 955i. Ik kom van een BMW F650GS dus het rijdt wel weer even van anders.

Hopen dat het weer zo een beetje blijft, om wat leuke kilometers te maken.

Heeft iemand ervaring met een gear indicator inbouwen? Ik twijfel al snel over de versnellingen, vooral bij terugschakelen voor een bocht :) dus iets van een gear indicator lijkt mij wel wat.
Probeer een eentje te kopen die specifiek voor jouw motor is (ala Healtec GiPro)!
Die kan je op de OBD stekker aansluiten en hoef je alleen in te leren door op de bok (is het veiligste) door alle versnellingen heen te schakelen.
Een kind kan de was doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er iemand ervaring met dit soort after market toerentellers? https://www.ebay.co.uk/it...-Meter-Gauge/123980166615 or https://www.ebay.co.uk/it...eet-Bike-ATV/123980964197
Hoe sluit je zo'n ding aan?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Ah ja..
nieuw modje:
Voor:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/91987401_10163866001960088_9205293462943956992_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=JlOrmmPUF_gAX9VR-NA&_nc_ht=scontent-lht6-1.xx&oh=8963b073a19e40dc5bbfe4628f107eec&oe=5EFDB2B3

Na:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/102374231_10163866190675088_60781165992214528_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=ewUQicARVvYAX8GU6du&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&_nc_tp=7&oh=120a6d142341416df9ac46fef8607a4d&oe=5EFD9ABE
Nieuwe tas komt waarschijnlijk dit weekend aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 15-09 12:27

4x2

lộn xộn quá

Jolke schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:08:
[...]

Hey, mede-VTR eigenaar zwaait. :w
Mooi ding, ik heb de matzwarte versie uit 2004 (zie OP) en rijd er sinds 2006 mee rond. Prachtige machine. O+
Hehe, jij hebt wel de grote benzinetank dus :+

Vandaag alweer mn hyperpro voorveren & achterveer binnen gehad + voorvorkkeerringen, balhoofdlagers en een 15T voortandwiel (ipv 16)
Balhoofdlagers zijn verrot, kan opzich ook prima met 48K dr op, 1 keerring zweet ietsjes en als het dan toch los moet kan ik net zo goed de hyperpro veren dr in duwen.
15T voortandwiel is gewoon om het te proberen.

En nog een reserve luchtfilterbox & kabelboom als ik m om ga beunen naar injectie 8)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Jurrian120 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:01:
[...]

Zie het zo als het wat koeler is worden je kuiten verwarmd afhankelijk hoe de wind staat. Ook wel prettig.
Dat dacht ik ook altijd. Tot het echt koud werd. Toen voelde ik niks van de warmte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:08

Destruction

(ex-)Automonteur

SmurfLink schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:26:
[...]

Goh.. dit roept wel wat op bij mij ja... :+ Ik heb vandaag lekker het koekblik genomen, dan is driften nog een beetje leuk... Mijn fiets blijft lekker staan. Ook omdat het hier niet miezert maar al ruim een uur gewoon stort.
Heb de motor vandaag ook laten staan, mede omdat het blik toch naar de garage moest. Kon ik die na m'n afspraken in de ochtend daar meteen afzetten :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Allejezus :X

Maar idd, was spek en spekglad naar huis vandaar... Rechtuit ook een kerstboom op het dash gehad, moet wel zeggen ie dat keurig oplost. Toen maar in rain modus gezet alleen op een aantal rotondes was het echt spek en spekglad, kruipend overheen gegaan en zo een recht mogelijke lijn houden.

Blij ik thuis was...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chakotay
@Joopieboy hoe werkt dat bij zo'n GS, komen er dan zijwieltjes uit de koffers klappen? :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:56:
@Joopieboy hoe werkt dat bij zo'n GS, komen er dan zijwieltjes uit de koffers klappen? :P
Welke koffers? :+

En nee ik heb stiekem zijwieltjes onder de tieten geschroefd, niet alles verklappen he ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

@Joopieboy een push-up dus :9~ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29
ToolkiT schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:37:
Ah ja..
nieuw modje:
Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]
Nieuwe tas komt waarschijnlijk dit weekend aan..
Wat is dat voor systeem?
Ik wil ook mijn zijtassen mee kunnen nemen, voor de vstrom had ik zelf een rekje geklust.
Maar wat jij daar hebt gemonteerd ziet er wel erg tof uit.

edit:
beetje google:
SW-Motech Legend Gear Zijrek SLC
Denk ik.. ;)
Helaas nog niet voor mijn motor te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 04-06-2020 21:06 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit is sint joost inderdaad. Net nog gereden (met de auto). Grappige was dat ik mijn vriendin nog vertelde dat het nu glibberig met de motor kan zijn door al het schuim op de weg. Dat was zon 1 KM vandaan waar de foto is gemaakt.

Heeft trouwens iemand ervaring met het trainen op de kartbaan in Spa? Volgens de website kan je een aantal dagen per week met een privé motor rijden. Helaas kan ik nergens vinden hoe dit in zijn werk gaat. Moet je je vooraf inschrijven? Of kan je er gewoon heen, betalen en rijden? Heb de site reeds een mail (in het Nederlands) gestuurd. Ben benieuwd of ik er iets op hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:04

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMyXumxxonaPIV2ifl7Qr4w5ssA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/91JzinMkD7F1DchWPNSSG9jK.png?f=user_large

Wauw wat een fijne kettingreiniger is dit zeg! <3

dat ene vlekje is voor de sier

edit:
steveman in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Hmm, lijkt niet keerringvriendelijk...

[ Voor 18% gewijzigd door steveman op 05-06-2020 12:46 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Het was inderdaad goed oppassen vandaag, was echt veel schuim en olievlekken op de weg. Gelukkig maar met twee motoren hoeven proefrijden die ook allebei nieuwe banden hadden :+

Broertje was op zolder racen en waren blij dat ze de regenbanden bij hadden!

[ Voor 18% gewijzigd door harley op 04-06-2020 21:30 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
4x2 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:04:
[...]

Hehe, jij hebt wel de grote benzinetank dus :+

Vandaag alweer mn hyperpro voorveren & achterveer binnen gehad + voorvorkkeerringen, balhoofdlagers en een 15T voortandwiel (ipv 16)
Balhoofdlagers zijn verrot, kan opzich ook prima met 48K dr op, 1 keerring zweet ietsjes en als het dan toch los moet kan ik net zo goed de hyperpro veren dr in duwen.
15T voortandwiel is gewoon om het te proberen.

En nog een reserve luchtfilterbox & kabelboom als ik m om ga beunen naar injectie 8)
Groot? Wat heb jij erop zitten?
17 L vind ik met een verbruik van 1:13-15 best klein. Vanaf 200 km ga ik al zoeken naar een pomp.

Waarom zet je er een 15T voortandwiel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik zoek eigenlijk nog een schijfremslot.. Welk slot heeft een groot gebruiksgemak en heeft geen overbodige functionaliteit (een alarm heb ik al op de motor en bluetooth lijkt me ook onzinnig)..?

Tips, ervaringen, iemand..?:)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@JanHenk ik heb de Abus victory.
https://www.tenkateshop.c...jPMucfChw1sRoC_18QAvD_BwE

Makkelijk slot om te gebruiken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16
Ik wilde deze linken
https://www.bikeroutfit.n...ctory-x-plus-roll-up.html?

Met ingebouwd herinneringskoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Bedankt, die stond op mijn lijstje en had ik al haast gekocht.. Tot ik begon te twijfelen :+.

Kwam van Abus ook sloten tegen die je als het ware over de schijf schuift. Maar die zijn weer wat duurder en vaak ook voorzien van prut als een alarm..

Denk dat ik dan toch voor de Victory ga..:). Heb je ook de "ophangbeugel" @Bommes ?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Kijk vooral ook of het slot een ART keuring heeft, dat kun je opzoeken bij Stichting ART. Verzekeringen eisen vaak een ART 4 of 5 slot bij verzekeren tegen diefstal, al dan niet vast gemaakt aan een grondanker.

Met de Abus Victory zit je goed.

Misschien een dingetje voor in de TS/OP @timmie271 ?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:24

charrel

Cortisol4life..

https://www.maxxsloten.nl/schijfremslot-sxp-art4
Ik zou eerder zoiets kopen, oh wacht die heb ik zelf ook. Stuk goedkoper en ook goed gekeurd.
Met even zoeken nog goedkoper te krijgen, hier bij n-h motoren gehaald voor nog geen 27€ dacht ik.

[ Voor 26% gewijzigd door charrel op 04-06-2020 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
charrel schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:02:
Ik zou eerder zoiets kopen, oh wacht die heb ik zelf ook. Stuk goedkoper en ook goed gekeurd.
Die ligt hier ook in de buddy _O- _O-

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@JanHenk nee gooi het ding altijd gewoon in mijn topkoffer of rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
m'n vector blok is de handigste die ik tot nu toe heb gebruikt (gewoon aan de remschijf tho)

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/NxPZn0VN3EEz/550x550.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Jolke schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:05:
Dat lijkt me erg veel, 1000 euro, @vosss. Het is weliswaar nu niet de beste tijd van het jaar om te kopen - dat is aan het eind van het seizoen.

Ik heb een jas van 150, een broek van 100 en een paar laarzen voor 130 gekocht. Zomerhandschoenen voor 20 euro. En dat alles bij Louis, dus ook prima kwaliteit. Helm was mijn duurste investering, die was rond de 450 euro.
Erg veel?

Van boven naar onder:
Helm €400,- (Schuberth C2, zwaar afgeprijsd, volgend jaar waarschijnlijk een nieuwe van ca. €600,-),
Jas €400,- (Macna, staat op de nominatie om vervangen te worden door 1 met Gore-tex laminaat van €700-€1000)
(Winter)handschoenen €170,- (Held, Gore-tex)
Broek €440,- (Rev'It Gore-tex laminaat, 20% korting),
Laarzen €239,- (Daytona, Gore-tex)

Daarnaast:
Doorwaai-jas en -broek: €600,- (Rev'It halfleer),
Zomerhandschoenen €90,- (Held)
Cargobroek €150,- (Held)
Koelvest (Macna, net nieuw, nog uitproberen) €110,-

En nog protectoren, zal bij elkaar ook >€100,- geweest zijn.

Ook begonnen met goedkoop spul hoor! Maar wel geleerd dat kwaliteit wel heel veel comfort geeft. En nooit spijt gehad als ik ergens weer eens voor de dure optie gegaan ben. Wel spijt gehad dat ik niet eerder voor de dure optie gegaan ben >:)
Enige van bovenstaande waar ik volgende keer iets heel anders zou kopen (naast de Macna jas waar ik wat beters voor wil) is de helm, hoef geen systeemhelm meer. Voegt wat mij betreft niets toe.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16
@Wild Chocolate Ik pak even alleen je laatste alinea ;)

De meest recente reviewers die ik recent heb gekeken lijken het er allemaal unaniem over eens te zien dat een systeemhelm stiller kan zijn dan een integraalhelm. Juist door het sluitmechanisme waardoor je nek beter omsloten is door de kussens.

Dat is voor mij een van de hoofdredenen om als volgende helm naar een systeemhelm te gaan kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

JanHenk schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:49:
Ik zoek eigenlijk nog een schijfremslot.. Welk slot heeft een groot gebruiksgemak en heeft geen overbodige functionaliteit (een alarm heb ik al op de motor en bluetooth lijkt me ook onzinnig)..?

Tips, ervaringen, iemand..?:)
Abus Granit 77 Sledge heb ik. Erg handig qua om remschijf heen frotten is ie niet, maar is wel érg compact en past als een van de weinige sloten in de buddy van de S1000RR :Y

Op werk en thuis heb ik gewoon een beugelslot liggen, die zijn goedkoop (25 euro ofzo heb je er al een) en makkelijk (doe m gewoon om velg + band heen).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Thoit schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:43:
[...]

Heeft trouwens iemand ervaring met het trainen op de kartbaan in Spa? Volgens de website kan je een aantal dagen per week met een privé motor rijden. Helaas kan ik nergens vinden hoe dit in zijn werk gaat. Moet je je vooraf inschrijven? Of kan je er gewoon heen, betalen en rijden? Heb de site reeds een mail (in het Nederlands) gestuurd. Ben benieuwd of ik er iets op hoor.
Als je op Spa gaan rijden, wil je dan niet liever op het 'echte' circuit rijden? Of heb je iets van een supermotard of underbone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:26:
@Wild Chocolate Ik pak even alleen je laatste alinea ;)

De meest recente reviewers die ik recent heb gekeken lijken het er allemaal unaniem over eens te zien dat een systeemhelm stiller kan zijn dan een integraalhelm. Juist door het sluitmechanisme waardoor je nek beter omsloten is door de kussens.

Dat is voor mij een van de hoofdredenen om als volgende helm naar een systeemhelm te gaan kijken
Naast dat ik het persoonlijk een stuk prettiger vind, zo'n systeemhelm. Ik voel me minder opgesloten en het is VEEL fijner als je oorbellen/piercings hebt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink als brildrager is een systeemhelm ook makkelijker op te zetten, je hoeft daarna niet meer de bril op de goede plek naar binnen te wurmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Chakotay schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:36:
[...]

Als je op Spa gaan rijden, wil je dan niet liever op het 'echte' circuit rijden? Of heb je iets van een supermotard of underbone?
Het "echte" circuit is véél te lang voor een supermoto. Ik heb een KTM EXC die is omgebouwd naar supermoto. Tevens zal het "echte" circuit ook véél duurder zijn. Mooie is juist van het kartcircuit dat je bijna elke dag volgens de agenda terecht kan voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
steveman schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:48:
[Afbeelding]

Wauw wat een fijne kettingreiniger is dit zeg! <3

dat ene vlekje is voor de sier
Heb dat spul in het verleden eens gebruikt, maar bus was wel snel leeg en kon niet echt een verschil ontdekken tussen deze kettingreiniger en goedkope remmenreiniger van de action :?

Ik heb laatst m'n ketting voor het eerst in 6 jaar en 20000km schoongemaakt :+ :D
Troep achter het voortandwielafdekkapje viel mee (smeer de ketting altijd met Motorex white grease), maar ga nu toch een keer spraykettingsmeer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Chakotay schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:03:
@SmurfLink als brildrager is een systeemhelm ook makkelijker op te zetten, je hoeft daarna niet meer de bril op de goede plek naar binnen te wurmen :)
Hoe dan?
Ik heb al jaren een systeemhelm en ik draag een bril.
Maar ik krijg mijn helm echt niet op zonder mijn bril af te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Bommes schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:09:
[...]

Hoe dan?
Hm, ik zal er eens op letten hoe ik het precies doe, gaat redelijk automatisch eigenlijk :P Ik trek hem in ieder geval een beetje 'open' door de bandjes van de sluiting naar buiten te trekken, waarna het zo over mijn hoofd schuift zonder oren of bril aan de kant te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:13:
[...]

Hm, ik zal er eens op letten hoe ik het precies doe, gaat redelijk automatisch eigenlijk :P Ik trek hem in ieder geval een beetje 'open' door de bandjes van de sluiting naar buiten te trekken, waarna het zo over mijn hoofd schuift zonder oren of bril aan de kant te duwen.
Dat doe ik idd ook, zodat ik niet over m'n oor schuif maar de helm eroverheen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vanmorgen tussen de buien door kunnen rijden, dus droog aangekomen. Schoonmoeder had nog voorgesteld dat ik de auto kon komen halen, maar dat bleek niet nodig :)

Maar vanmorgen wel heel voorzichtig gedaan op een aantal rotondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 09:47
charrel schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:02:
Met even zoeken nog goedkoper te krijgen, hier bij n-h motoren gehaald voor nog geen 27€ dacht ik.
Die heb ik ook met een ketting van 1m20 erbij.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:28:
[...]

Wat is dat voor systeem?
Ik wil ook mijn zijtassen mee kunnen nemen, voor de vstrom had ik zelf een rekje geklust.
Maar wat jij daar hebt gemonteerd ziet er wel erg tof uit.

edit:
beetje google:
SW-Motech Legend Gear Zijrek SLC
Denk ik.. ;)
Helaas nog niet voor mijn motor te krijgen.
idd SW motech SLC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:21

Kryziek

bb || !bb

Equator schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:28:
Vanmorgen tussen de buien door kunnen rijden, dus droog aangekomen. Schoonmoeder had nog voorgesteld dat ik de auto kon komen halen, maar dat bleek niet nodig :)

Maar vanmorgen wel heel voorzichtig gedaan op een aantal rotondes.
Ik was gisteren in Coevorden en daar lagen sommige goten letterlijk vol met schuim. Je zag het zo 10/15cm dik liggen en een vrij recentelijk geasfalteerde rotonde lag ook wat schuim op terwijl er best wat verkeer al overheen was geweest. Zelfs in de auto deed ik daar nog even rustig aan hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wild Chocolate schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:18:
[...]

Erg veel?

Van boven naar onder:
Helm €400,- (Schuberth C2, zwaar afgeprijsd, volgend jaar waarschijnlijk een nieuwe van ca. €600,-),
Jas €400,- (Macna, staat op de nominatie om vervangen te worden door 1 met Gore-tex laminaat van €700-€1000)
(Winter)handschoenen €170,- (Held, Gore-tex)
Broek €440,- (Rev'It Gore-tex laminaat, 20% korting),
Laarzen €239,- (Daytona, Gore-tex)

Daarnaast:
Doorwaai-jas en -broek: €600,- (Rev'It halfleer),
Zomerhandschoenen €90,- (Held)
Cargobroek €150,- (Held)
Koelvest (Macna, net nieuw, nog uitproberen) €110,-

En nog protectoren, zal bij elkaar ook >€100,- geweest zijn.

Ook begonnen met goedkoop spul hoor! Maar wel geleerd dat kwaliteit wel heel veel comfort geeft. En nooit spijt gehad als ik ergens weer eens voor de dure optie gegaan ben. Wel spijt gehad dat ik niet eerder voor de dure optie gegaan ben >:)
Enige van bovenstaande waar ik volgende keer iets heel anders zou kopen (naast de Macna jas waar ik wat beters voor wil) is de helm, hoef geen systeemhelm meer. Voegt wat mij betreft niets toe.
Yep, je kan er heel veel geld voor neertellen. Ik wilde alleen opmerken dat het niet duur hoeft te zijn - maar toch ook prima kwaliteit kan zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

SniperGuy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:05:
[...]

Heb dat spul in het verleden eens gebruikt, maar bus was wel snel leeg en kon niet echt een verschil ontdekken tussen deze kettingreiniger en goedkope remmenreiniger van de action :?

Ik heb laatst m'n ketting voor het eerst in 6 jaar en 20000km schoongemaakt :+ :D
Troep achter het voortandwielafdekkapje viel mee (smeer de ketting altijd met Motorex white grease), maar ga nu toch een keer spraykettingsmeer proberen.
Lol, alleen de geur al :D

Beviel me beter dan de kettingreiniger van S100 iig.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Áls ik m'n ketting al ooit schoon maak dan pak ik daar gewoon een bus lampenolie (kerosine) én een dikke ronde kwast voor.... :+ WD40 werkt overigens ook goed maar is véél te duur :P

Ná het schoonmaken overigens de ketting wel altijd weer goed in 't verse vet zetten!!

[ Voor 41% gewijzigd door Will_M op 05-06-2020 10:59 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Will_M schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:55:
Áls ik m'n ketting al ooit schoon maak dan pak ik daar gewoon een bus lampenolie (kerosine) én een dikke ronde kwast voor.... :+ WD40 werkt overigens ook goed maar is véél te duur :P

Ná het schoonmaken overigens de ketting wel altijd weer goed in 't verse vet zetten!!
Ohja, onze troetel-Canadees had een filmpje...

YouTube: Which Chain Cleaner is Best? Comparison Test
:-(
Mja vandaar dat het zo goed werkte dan :D

WD-40 is wellicht wel het verstandigst... Raar want dat is voor het grootste deel ook gewoon kerosine/lampolie.

[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 05-06-2020 11:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waarom zou je een ketting schoonmaken? Gewoon meer vet erop. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Bommes schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:09:
[...]

Hoe dan?
Hier nog een brildragende systeemhelmer :P

Ook ik doe het zoals @Chakotay en @SmurfLink zeggen, gewoon helm aan de straps vast nemen en een beetje open trekken. Dan ploft dat ding zo over mijn hoofd inclusief bril.

Enkel bij een nieuwe helm (of nieuwe bril!) kan het weer even zoeken zijn. Maar eens je de voor jou werkende truk doorhebt wil je niet anders meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:04:
[...]

Rustig aan gereden. Moest een retourtje rijden van iets van 100km. De rit zelf ging goed, wel de flyovers en rotondes rustig gereden.
Zoiezo had ik heel weinig verkeer achter me, en anders hebben ze maar even een paar seconde geduld. :)

Soms ga je echt 'voorzichtig' over een flyover, met het gevoel dat je kruipt. Goed de weg lezen, je tijd nemen. Bituum strook jes vermijden enzo.
Vervolgens zie je aan je display dat je alsnog de advies- of max-snelheid rijdt. :+

Eenmaal aangekomen bij mijn bestemming reed ik het terrein op, maar daar was net nieuwe grind gelegd, dat was diep. :X Voelde zeker wel 10cm diep en had wat van de koppeling nodig om goed weg te komen, maar alles ok verder.
Sta je dan met 300kg aan motor.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 05-06-2020 12:43 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Señor Sjon schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:10:
Té veel vet er op is ook niet goed. Spul slingert er dan bij het voorste kettingwiel vanaf waarbij het spul in het afdekkapje van dat ding een grote hoop gaat vormen. Heb je op een gegeven moment een soort van 'automagisch smeersysteem' gebouwd waarbij de ketting continue door het vet getrokken wordt inclusief al het zand en andere zooi welke óók in die vetklomp opgeslagen zitten. Soort van ketting polijstmachientje wat je dan gebouwd hebt en daar kunnen de 'O' / 'W' / '....' ringen van de ketting meestal niet zo goed tegen.

Er zijn maar twéé woorden waar je 'te' voor kunt zetten zonder dat ze daarna negatief te interpreteren zijn... Te Vreden én Te Bed!! >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vergeet Tequila niet @Will_M :+ Maar niet als we nog moeten rijden uiteraard.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jolke
Te....ring, vrijdagmiddagniveau. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Will_M schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:49:
[...]

Té veel vet er op is ook niet goed. Spul slingert er dan bij het voorste kettingwiel vanaf waarbij het spul in het afdekkapje van dat ding een grote hoop gaat vormen. Heb je op een gegeven moment een soort van 'automagisch smeersysteem' gebouwd waarbij de ketting continue door het vet getrokken wordt inclusief al het zand en andere zooi welke óók in die vetklomp opgeslagen zitten. Soort van ketting polijstmachientje wat je dan gebouwd hebt en daar kunnen de 'O' / 'W' / '....' ringen van de ketting meestal niet zo goed tegen.

Er zijn maar twéé woorden waar je 'te' voor kunt zetten zonder dat ze daarna negatief te interpreteren zijn... Te Vreden én Te Bed!! >:)
Tegen de tijd dat dat gepolijst is, is ie 40-50k km oud en moet ie toch wel vervangen worden (been there, done that). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Laten we weer een van de bekende items in de groep gooien.. banden. Zoals ik reeds verteld had gaat mijn ST1300 naar mijn vader. Ik wil hem natuurlijk een verse motor overhandigen en de bandjes hebben al flink gesleten dit jaar waardoor er nieuwe op moeten. Ik heb nu een setje Pirelli Angel GT opzitten waar ik tevreden mee ben. Mijn vader wil liever een setje banden die niet zo hard slijten. Kan er natuurlijk ook aan liggen dat ik wat anders zal rijden dan m'n vader. Maar welke bandjes zal ik als volgende erop leggen? Ik heb de Motoplus zitten doorspitten maar kon geen recente bandentest vinden.

Het gebruik wordt met goed weer dagelijks een retour van +/- 15 KM voor WW. Verder met z'n 2en in het weekend routes van max 200 KM rijden.

De eisen zijn:
- Niet te hard slijten
- Ook goed in de regen
- Geen Bridgestone, (mijn vader is zelf niet kapot van Michelin)

De banden die ik zelf nu tegen ben gekomen:
- Pirelli Angel GT2 -> zijn een stuk duurder dan de 1, en misschien slijten ze net zo hard?
- Michelin Road 5 GT -> M'n vader is niet zo kapot van Michelin (dit is echter iets wat in zijn hoofd zit omdat hij 20 jaar geleden autobanden van Michelin maar ruk vond 8)7 )
- Conti Road Attack 3 -> geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:45

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Will_M schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:55:

Precies zo doe ik dat ook, altijd toch wel een heel geklieder, maar het werkt prima. Alleen met petroleum, bij gebrek aan kerosine, dat in de VS blijkbaar op de hoek van iedere straat te koop is, maar hier onmogelijk te krijgen.

Ik begrijp degenen die zeggen dat schoonmaken niet nodig is niet echt... Heb je een blinkende motor, hangt er een vieze vette zanderige zwarte ketting onder te bungelen. Dat ding moet dof glimmen! :)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Heb je een blinkende motor,
:? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Thoit schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:41:
Laten we weer een van de bekende items in de groep gooien.. banden. Zoals ik reeds verteld had gaat mijn ST1300 naar mijn vader. Ik wil hem natuurlijk een verse motor overhandigen en de bandjes hebben al flink gesleten dit jaar waardoor er nieuwe op moeten. Ik heb nu een setje Pirelli Angel GT opzitten waar ik tevreden mee ben. Mijn vader wil liever een setje banden die niet zo hard slijten. Kan er natuurlijk ook aan liggen dat ik wat anders zal rijden dan m'n vader. Maar welke bandjes zal ik als volgende erop leggen? Ik heb de Motoplus zitten doorspitten maar kon geen recente bandentest vinden.

Het gebruik wordt met goed weer dagelijks een retour van +/- 15 KM voor WW. Verder met z'n 2en in het weekend routes van max 200 KM rijden.

De eisen zijn:
- Niet te hard slijten
- Ook goed in de regen

- Pirelli Angel GT2 -> zijn een stuk duurder dan de 1, en misschien slijten ze net zo hard?
- Michelin Road 5 GT -> M'n vader is niet zo kapot van Michelin (dit is echter iets wat in zijn hoofd zit omdat hij 20 jaar geleden autobanden van Michelin maar ruk vond 8)7 )
Dunlop RoadSmart 3 kan ook een optie zijn :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Ik heb alle drie de banden onder m'n motor gehad, De Michelin Road 5 (non-GT) gaven voor m'n gevoel het minste grip bij droog wegdek.
Zowel de Conti Roadattack 3 als de Pirelli Angel GT2 hebben een goede grip, ook in het nat. Wat levensduur betreft weet ik niet hoe lang de Pirelli's meegaan, die heb ik er nog geen 1500km onder liggen.
De Conti's zullen ongeveer 8-9000km meegegaan zijn gok ik.
Met geen van de twee opties heb je een slechte band te pakken en als de Conti's een stuk goedkoper zijn, zou ik die gewoon nemen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door SpongeRob op 05-06-2020 15:35 ]

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Ik heb de Dunlops besteld. Had nog ergens een test gelezen waarbij de Dunlops net zo goed waren als de Pirelli's alleen zouden ze wat langer mee moeten gaan. Exact dat wat we willen.

De Pirelli Angel GT achteren is trouwens maar 5300 KM meegegaan, gaat hard 8)7 Nja nog altijd meer dan zijn voorganger die na 300 KM lek was gereden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:45

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Jouw FZS heeft een net schoongemaakte ketting in de startpost, de VFR staat wat lastig op de foto om het te zien, dus je snapt het principe wel ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hops, tripje naar de Dolomieten van 21 tm 27 juni is gereserveerd! Hopelijk wordt het fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Joepla schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:52:
[...]

Jouw FZS heeft een net schoongemaakte ketting in de startpost, de VFR staat wat lastig op de foto om het te zien, dus je snapt het principe wel ;)
Die is van mijn vrouw Staat nu te koop btw, ze heeft er sinds kind1 uit 2013 welgeteld nog nul keer op gereden... Krijgt as we speak een grote beurt en reiniging carburateurs

Maar van de Honda? Ik gooi er alleen vet bij voordat de rollen gaan glimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
[...]

De eisen zijn:

- Ook goed in de regen
- Geen Bridgestone

[...]
Waarom zeg je 2x hetzelfde? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
steveman schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:53:
[...]

Lol, alleen de geur al :D

Beviel me beter dan de kettingreiniger van S100 iig.
De fabrikanten doen het er gewoon om om hun producten lekker te laten ruiken!
  • Motul 5100 motorolie: zoet en aardbij achtig
  • Muc-off kettingspray allweather: kauwgomballen
Señor Sjon schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:10:
Idd wel mee eens: ik heb ook bijna 20KKkm m'n ketting niet schoongemaakt en alleen gevet met VET (niet met kettingspray).
Voordeel van vet is dat het niet teveel plakt (in tegenstelling tot kettingspray wat juist moet plakken) en vuil en zand weinig-geen houvast krijgen = goed voor de levensduur!

Laatst even het voortandwielkapje eraf gehaald om de staat van het originele voortandwiel te controleren (die slijten altijd sneller, maar de staat was nog erg goed voor de leeftijd (25KKm op de teller) en er was nagenoeg geen aangekoekte bende achter het tandwielkapje :)
Motorex White Grease FTW!
Ook alle schakels zijn nog soepel terwijl er toch geregeld 120Nm en 190-200PK op de ketting losgelaten wordt :) Wel bijna alleen met mooi weer (uitgezonderd motorvakanties dan zwemmen we wel door), maar toch.
Señor Sjon schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:09:
[...]

Die is van mijn vrouw Staat nu te koop btw, ze heeft er sinds kind1 uit 2013 welgeteld nog nul keer op gereden... Krijgt as we speak een grote beurt en reiniging carburateurs

Maar van de Honda? Ik gooi er alleen vet bij voordat de rollen gaan glimmen.
Zo herkenbaar :| Gelukkig niet in huize Sniperguy (alleen tijdens de zwangerschap minder gereden, maar wel flink gereden) 8)

Alleen is vrouwlief afgelopen week op de rotonde aangereden door een niet goed kijkende autobestuurder (gevalletje SMIDSY)
De Hornet is niet veel beschadigd en gewoon rijdbaar (op remhandle na), maar het schadebedrag loopt snel op richting de 2500 euro (alleen de motor). Terwijl een handjevol onderdelen beschadigd zijn (maar OEM = duur) en voor zaken als remdelen, stuur en radiator wordt geen risico genomen en preventief vervangen.

Kleding wat vegen en een giga blauwe bovenarm, verder nog geen klachten (wel laten checken bij HA en foto's laten maken in ZKH)

[ Voor 27% gewijzigd door SniperGuy op 05-06-2020 17:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 19:17

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Thoit schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:51:
Ik heb de Dunlops besteld. Had nog ergens een test gelezen waarbij de Dunlops net zo goed waren als de Pirelli's alleen zouden ze wat langer mee moeten gaan. Exact dat wat we willen.

De Pirelli Angel GT achteren is trouwens maar 5300 KM meegegaan, gaat hard 8)7 Nja nog altijd meer dan zijn voorganger die na 300 KM lek was gereden :X
De Dunlop RoadSmart 3's zijn bij mij nu na ruim 13000 km echt aan vervanging toe, nog niet helemaal glad maar wel fors aan het cuppen en oneven afgesleten. Maar toch heel netjes voor een zware motor als de K1600, wel bijna allemaal snelweg kilometers.

Voor de eerste fun trip van het jaar, naar de Harz, komen er nu Pirelli Angel GT2's onder, ben erg benieuwd naar het gevoel en de slijtage bij deze banden.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Chakotay
De 749 heeft een mini-versie erbij gekregen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_9l_6caCqOztswuHwLrmlT3HE8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8MtjqyyORApPrk7yg0UvoGX0.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:33

fdees

Trust me I'm an Engineer

@Chakotay Staat hier ook op de lijst om eens aan te schaffen. Tip voor andere hou brickwatch in de gaten, scheelt weer een paar euro's.

We zijn trouwens ook weer flink aan het ouwehoeren geweest. https://tweakers.net/reviews/7870/community-update-mei.html

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 22:20
Ik wil nog steeds eens aan zo iets beginnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZntePiP3J9iFpSovJjuibkWQVI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xmmBSWJXWGtXdKGDJBurz4av.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 08:13
fdees schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:48:
@Chakotay Staat hier ook op de lijst om eens aan te schaffen. Tip voor andere hou brickwatch in de gaten, scheelt weer een paar euro's.

We zijn trouwens ook weer flink aan het ouwehoeren geweest. https://tweakers.net/reviews/7870/community-update-mei.html
We zijn derde! :Y)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

R0y. schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:32:
Ik wil nog steeds eens aan zo iets beginnen:
[Afbeelding]
Ik heb hem net af! Niet de tricolore, maar verder dezelfde doos:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_oyjANFHYKz3jwTprv_n7J2glY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5K7xUiXrxek8AeQx8sFxKf3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Icephase op 08-06-2020 09:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• timmie271
Icephase schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:28:
[...]

[Afbeelding]

hmmm, raar het is toch echt geen doos uit Australië... sorry!
* timmie271 zoekt even de huisarts op na het verdraaien van zijn nek :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Icephase dat is de Australische versie zo te zien?

[edit] nee dus

[ Voor 19% gewijzigd door Waaj op 06-06-2020 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:24:

[Afbeelding]
Gaaf, ik heb hem ook binnen en ben sinds gisteren begonnen. Blijft leuk :D

Even iets anders.
Dit is wel een interessant filmpje en een aanrader om even te bekijken

YouTube: Motorcycle Ergonomics: Fitting the Motorcycle to You

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:24:

[Afbeelding]
Was'da? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Icephase schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:28:
[...]

[Afbeelding]

hmmm, raar het is toch echt geen doos uit Australië... sorry!
Ik zou de handleiding toch nog eens lezen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59

De eisen zijn:
- Niet te hard slijten
- Ook goed in de regen

Heb op mijn fjr1300 nu ongeveer 10.000km Dunlop roadsmart III zitten en die bevallen nog steeds goed en zijn nog lang niet op.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBFP6ILiRtMQFlDoY9aum29clKI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZExhdWGHwHb0b8XbSZWa9gqu.png?f=fotoalbum_large

Weet niet hoor, voelt wat houterig aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
De Lego-versie van de Ducati Panigale V4R :)

@Icephase @R0y. die Tamiya-kits zien er ook mooi uit! Opzich wil ik ook wel eens zoiets maken, maar het met de hand schilderen van zoiets staat me nogal tegen. Ik ben niet netjes genoeg om dat niet lelijk te laten worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
steveman schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:03:
[Afbeelding]

Weet niet hoor, voelt wat houterig aan...
Zo te zien heb je hardhout gebruikt, ik zou zelf eerder voor naaldhout gaan, dan is flexibeler en lichter waardoor het onafgeveerde gewicht lager wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@steveman Niet eens stelmogelijkheid om de voorspanning wat bij te regelen? Valt me tegen.

Zelf zat ik laatst eens wat te neuzen bij TFX Suspension. Die kunnen een aftermarket shock afgestemd op mijn motor verzorgen (zijn ook voorkeursleverancier voor Off-the-road.de die zich specifiek op de super tenere richten), én ik kan er op de fiets naar toe. Trappend bedoel ik. :+ Dus waarom zou ik het dan van ver halen?
Maar ik heb de belangrijkste stelmogelijkheden al tot mijn beschikking en ik heb de prijs gezien, dus de huidige shock moet maar blijven zitten tot die versleten is. :+ Maar áls dat gebeurt, komt er een TFX op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Aaahh, LEGO, dat had ik ff niet door. Cute

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 14-09 11:12
Daar ben ik weer. De kleur van de QV3 die ik wilde is inmiddels uitverkocht en wordt niet meer geleverd. De overige kleuren vind ik niet mooi en het nieuwe model wat nog uit moet komen vind ik te duur.

Dus dan toch maar eens kijken voor mn A2 rijbewijs, maar dan wel met code 78 erop en lessen op een motorscooter.

Heb 1 rijschool in de hele provincie kunnen vinden die dat aanbiedt.

En nee, jullie kunnen mij niet overhalen om ipv code 78 gewoon het normale A rijbewijs te gaan halen!

Binnenkort eens afspreken voor een proefles daar. Motorscooter waar ze mee lessen is de Yamaha X Max 300. Mooi ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 14-09 11:12
En dan mag ik op alle motorscooters onder de 35kw rijden. Er zijn er niet veel die dan erbuiten vallen.
Uit mn hoofd de Kymco AK550, Yamaha TMax, Gilera GP800, Aprilia SRV 850 en die BMW's 650 en volgens mij heb je het gros dan wel te pakken.

Keuze genoeg over dus voor een motorscooter :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zo, die houten klaas zorgde ervoor dat de striple weer kon rollen en m'n cbrretje op de heftafel kon, tijd voor de oliewissel!

Hoewel, olie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-v0Ad9bjCS-xmCe_vyM5azg6JZg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vVBiFSBO9DsMB9SEbspbqRHd.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@steveman gezien de natuurlijke schokdemper, gooi je er nu ook chili-olie in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:50
Beetje pit kan geen kwaad :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Wel een stuk milieuvriendelijker en erg goed recyclebaar ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:33

fdees

Trust me I'm an Engineer

Zo vanmiddag lekker de motortraining van ZLM.Was vooral heel leuk om eens onder begeleiding aan de AVB technieken te werken. Belangrijkste is wat ik heb geleerd (althans weer duidelijk is gemaakt :'( ) dat ik beter moet doorkijken 8)

AVB-oefeningen waren eens leuk om met de eigen motor te proberen en daarnaast over plak en een band rijden was echt wel apart. Belangrijkste daarvan was dat wanneer je een konijntje ziet deze niet moet proberen te ontwijken. ;)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Als het lager is dan de as van het voorwiel, dan dender je er gewoon overheen. :Y

Op het moment dat er dan een ree of zo oversteekt, wordt het wel een ander verhaal. Zeker omdat daar meestal nog een groepje achteraan komt hupsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@DrivinUCrazy lager dan de as zelfs? Ik dacht dat de limiet voor soepel eroverheen rijden de helft van de hoogte van de vooras was, zodat het wiel er makkelijk overheen rolt. Objecten tussen dat punt en de vooras kunnen waarschijnlijk ook wel, maar met een stuk meer beleid om het wiel er daadwerkelijk overheen te krijgen :P

Ook afhankelijk van je grondspeling ram je daarna je onderkuip of uitlaatbochten er tegenaanwaarschijnlijk :+ Zo kon ik met de GSX-R best van hoge stoepranden afrijden, zolang het maar met een dot gas was zodat het achterwiel bij de rand is voordat het voorwiel de grond raakt, anders *SCHRAAP*

[ Voor 17% gewijzigd door Chakotay op 06-06-2020 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:16:
@DrivinUCrazy lager dan de as zelfs? Ik dacht dat de limiet voor soepel eroverheen rijden de helft van de hoogte van de vooras was, zodat het wiel er makkelijk overheen rolt. Objecten tussen dat punt en de vooras kunnen waarschijnlijk ook wel, maar met een stuk meer beleid om het wiel er daadwerkelijk overheen te krijgen :P

Ook afhankelijk van je grondspeling ram je daarna je onderkuip of uitlaatbochten er tegenaanwaarschijnlijk :+ Zo kon ik met de GSX-R best van hoge stoepranden afrijden, zolang het maar met een dot gas was zodat het achterwiel bij de rand is voordat het voorwiel de grond raakt, anders *SCHRAAP*
Hangt denk ik ook weer af van type motor en hoogte van de naaf?

Hier met de 650 ook al een keer het stoeprandje overgegaan en was blij dat ik dat met ietsje meer snelheid deed :+

Pagina: 1 ... 182 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.