Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
Nee niet op deze. Nog steeds een beetje spijt van, had er gewoon nopjes onder moeten houden.
Toen stond ie op een setje Heidenau K60 Scouts
Maat was 50.R0y. schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:28:
[...]
Dan kan het best zijn dat je niet de juiste maat had of dat het niet jouw pasvorm is. Zo'n pak moet strak zitten maar niet knellen of duwen.
Voor een goede strakke 'racefit' zou 48 goed zijn. Maatvoering was wel goed verwacht ik. Dat macna pas was inderdaad niet mijn pasvorm denk ik.
Daarom die Revit jasjes vond ik al beter zitten. Alleen kut dat Revit een slecht assortiment broeken heeft..
Maar ik ga denk ik maar volgend jaar verder kijken.
Verwacht voor dit jaar toch geen grote rijzen en mijn huidige doorwaai pak (/jas) met de regenvoering (zodat het doorwaaieffect er niet meer is voor de wat frissere ochtenden of deze dagen) voldoet nog prima.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Die moet ik eerst nog huren voor een dag. Was eigenlijk voor vandaag gepland, maar er was onweer in de Eifel en Luxemburg gemeld dus heb dat afgezegd.R0y. schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:34:
[...]
Dat zou het ook nog eens kunnen zijn ja.
Heb jij die SD GT nog gekocht of ga je nog eens proefrijden?
Nou, daar zit ik ook een beetje mee, ik heb er nu Bridgestone Battlax Adventure A41(voor) en A40(achter) onder zitten. Volgens de specs en een test zijn het zeer capabele allroad banden, maar ik twijfel erover of ik er dan toch niet zoiets als de AX41 nodig zou hebben voor de TET.
Wat is jullie mening/advies hierover.
En niet blind afgaan op de verkoper: ik heb 1x de fout gemaakt dat een Dainese race-combi toch wat strak zat.R0y. schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:12:
[...]
Zo'n pak moet ook echt wel goed bij je zitten. Ik vond het ook erg moeilijk om een goed passend pak te krijgen, niet enkel i.v.m. mijn lengte maar ook de pasvorm. Zit het dan niet goed dan ga je het voelen..Dainese zat mij gegoten!
Waar had je last als ik vragen mag?
Gaf dit toch duidelijk aan aan de verkoper maar die zei "het leer rekt nog wat op en dan zit het goed!"
Niet dus! Leer wordt soepeler (soms) maar rekt echt niet uit! Ik had gewoon een mt50 moeten hebben ipv mt48 vanwege de lengte (mijn pak zat veeeel te strak op m'n schouders).
Toch 5 jaar met het pak gereden, nouja afgezien vanwege het knellen. In die tijd ben ik echt niet langer geworden in de lengte, wel iets in de breedte dus een 50 zit mij nu als gegoten
Globaal plannetje nu om naar de Dolomieten te rijden, snelweg naar Fussen (Zuid Duitsland tegen Oostenrijk aan)
Dat is in een dagje wel te doen vanuit mijn woonplaats.(nog geen 800km)
Dan door naar Italië de streek tussen Bozen en Trente, kijken of ik wat stukken TET daar mee kan pakken.
Via allerlei passen, kleine weggetjes en hier en daar een grindpaadje wil ik dan richting het Como meer door steken.
Dag of 2 a 3 mee bezig denk ik.
Vanuit daar een stukje snelweg richting Turijn, het Susa dal in om de Finestre over te gaan, dan de Coll dell' Assietta.
Ook daar nog wat off road stukken op zoeken, kijken wat ik aan TET daar mee kan pakken.
Beetje passen en meten, veel van die off road passen daar hebben dagen dat ze gesloten zijn in de maanden juli en augustus.
Daar moet ik wel ff om heen zien te plannen.
Nadeel is een beetje dat mijn route planner (My route app) veel van de wegen hoog in de bergen nog als afgesloten behandeld en ik niet echt goed een route in elkaar kan steken zo.
Maar goed, voor als nog:
Duitsland is/gaat open voor vrij reizen, mooi kan ik er door heen.
Oostenrijk moet ik nog ff opzoeken. de opening van de grenzen tussen Duitsland en Oostenrijk staat vooralsnog gepland voor 15 juni
Italië vanaf 3 juni weer open voor toeristen.
Frankrijk lijkt ook weer half juni open te gaan.
Moet nog wel uitzoeken hoe het met de campings gaat, vooraf reserveren is op zo een tripje wat lastig, mocht het tegen of mee zitten op een route zit je ineens met een geserveerde camping in je maag.
Of heb je juist niets in de omgeving geserveerd.
Wat betreft de bandjes, dit ga ik doen met de standaard bandjes onder mijn Guzzi: Michelin Anakee adventure.
Grind en wat vaster zand is daar wel mee te doen. Veel van die berg passen zijn grind of grote stenen dus dat komt wel goed.
[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 03-06-2020 12:11 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
YouTube: Sir Mix-A-Lot - Baby Got Backmkrmr schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 01:07:
[...]
Weet niet hoe de verhouding is bij de RT, maar bij de K1600 GT is de kont toch wel wat breed met koffers. Niet breder dan de spiegels, maar bij het slalommen tussen de koekblikken in de file heb ik ook liever niet die extra breedte achter. De topkoffer is gelukkig groot zat voor dagelijks gebruik...
[Afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
lol great minds think alikeSniperGuy schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:02:
[...]
hmmm ik krijg een beetje deze visioenen:
spoiler: Dit plaatje is SFW :)
Mooi stuk! Als je halverwege Juli gaat kan je mij en @timmie271 misschien tegenkomen bij Trente in de buurt, wij kijken het alleen nog even aan met de situatie.Bommes schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:02:
Met het steeds meer open gaan van de grenzen komt een motortripje deze zomer toch weer in beeld.![]()
![]()
Globaal plannetje nu om naar de Dolomieten te rijden, snelweg naar Fussen (Zuid Duitsland tegen Oostenrijk aan)
Dat is in een dagje wel te doen vanuit mijn woonplaats.(nog geen 800km)
Dan door naar Italië de streek tussen Bozen en Trente, kijken of ik wat stukken TET daar mee kan pakken.
Via allerlei passen, kleine weggetjes en hier en daar een grindpaadje wil ik dan richting het Como meer door steken.
Dag of 2 a 3 mee bezig denk ik.
Vanuit daar een stukje snelweg richting Turijn, het Susa dal in om de Finestre over te gaan, dan de Coll dell' Assietta.
Ook daar nog wat off road stukken op zoeken, kijken wat ik aan TET daar mee kan pakken.
Beetje passen en meten, veel van die off road passen daar hebben dagen dat ze gesloten zijn in de maanden juli en augustus.
Daar moet ik wel ff om heen zien te plannen.
Nadeel is een beetje dat mijn route planner (My route app) veel van de wegen hoog in de bergen nog als afgesloten behandeld en ik niet echt goed een route in elkaar kan steken zo.
Maar goed, voor als nog:
Duitsland is/gaat open voor vrij reizen, mooi kan ik er door heen.
Oostenrijk moet ik nog ff opzoeken. de opening van de grenzen tussen Duitsland en Oostenrijk staat vooralsnog gepland voor 15 juni
Italië vanaf 3 juni weer open voor toeristen.
Frankrijk lijkt ook weer half juni open te gaan.
Moet nog wel uitzoeken hoe het met de campings gaat, vooraf reserveren is op zo een tripje wat lastig, mocht het tegen of mee zitten op een route zit je ineens met een geserveerde camping in je maag.
Of heb je juist niets in de omgeving geserveerd.
Wat betreft de bandjes, dit ga ik doen met de standaard bandjes onder mijn Guzzi: Michelin Anakee adventure.
Grind en wat vaster zand is daar wel mee te doen. Veel van die berg passen zijn grind of grote stenen dus dat komt wel goed.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/XIsdWtd7lrOZnPSa0YrUmNN4.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo, de f900xr omgeruild voor een wat ruimere fiets. Dit bevalt me toch meer, heimwee naar de mijne!
De 1250 is onderin toch wel even wat bulliger dan de 1200. Qua tijden naar de 100 scheelt het niks maar qua gevoel is het echt wel anders. Het iets hogere gewicht lijk ik wel te voelen, maar dat kan ook komen door de 20 kilo lichtere f900xr.
Die ligt denk ik nog in onderdelen uit elkaar.Pagman schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:26:
@Bommes Heb je de Guzzi alweer terug, of ligt deze nog steeds uit elkaar?
Ik heb tenminste nog niets vernomen van de dealer deze week.
Grappig dat jullie ook die kant op gaan.NLDViane schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:22:
[...]
Mooi stuk! Als je halverwege Juli gaat kan je mij en @timmie271 misschien tegenkomen bij Trente in de buurt, wij kijken het alleen nog even aan met de situatie.
Begin juli heb ik samen met mijn vriendin nog een weekendje met de caravan gepland staan.
En eind juli heb ik een week storingsdienst.
Daar tussen ga ik er een weekje van door denk ik.
Als het lukt vrijdag weg rijden en een week later zaterdag weer thuis.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
WowIcephase schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:27:
[...]
Jij bent nu (hoogstwaarschijnlijk, je gaat me hier dan ook niet overtuigen van het tegendeel hoe hard je dat ook roept) nog onbewust onbekwaam. Met wat lessen kom je er achter dat je bewust onbekwaam bent en dat je wat werk hebt om bewust bekwaam te worden.
Je bent nu onbewust onbekwaam en in drie dagen proberen we je bewust bekwaam te maken. De stap naar onbewust bekwaam duurt heeeel lang en moet je zelf leren
Ahh brings back memories
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
x-postje
:fill(white):strip_exif()/f/image/HpMLtaZZqLMIPlA7Xw5uSBMS.png?f=user_large)
Raar dat zoiets tot een ongeval heeft geleid...
[ Voor 78% gewijzigd door steveman op 03-06-2020 13:44 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
steveman schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:42:
Zulke zinnetjes slingeren op meer plekken rond, bij TNO werd ik er ook al moe van bijvoorbeeld

https://medium.com/traffi...-aware-of-it-31404ce0d398
[ Voor 20% gewijzigd door ToolkiT op 03-06-2020 13:51 ]
"Ik heb het nog nóóit gedaan dus ik dénk dat ik het wel kan!!".
Nadat je een aantal keer met het team 'BochtGemist' op pad bent geweest veranderd die instelling meestal wel... Is een vrij duur team qua jaarlijkse contributie
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Bochtgemist, verkeerd afgestapt, vangrail gekopt of gexplodeerde motorWill_M schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:24:
Motorrijden begint vaak, net zoals héél veel andere zaken, volgens het protocol genaamd PLP ófwel, volledig uitgeschreven, het "Pipi Langkous Protocol"). Daarbij maakt het, in het geval van motorvoertuigen, ook geen éne biet uit of je dat op één, twee, drie of zelfs méér wielen doet.
"Ik heb het nog nóóit gedaan dus ik dénk dat ik het wel kan!!".
Nadat je een aantal keer met het team 'BochtGemist' op pad bent geweest veranderd die instelling meestal wel... Is een vrij duur team qua jaarlijkse contributie![]()
Been there done that
Leren met vallen en opstaan
[ Voor 3% gewijzigd door Waaj op 03-06-2020 15:42 ]
Zelf noem ik het altijd "te vroeg afstappen".
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
als ze om de schaafplekken op m'n lederen jas vragen, heeft hij patina
[ Voor 27% gewijzigd door mr_zippey op 03-06-2020 15:48 ]
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22 - FJR 1300 '08
Gamertag: timmie271
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Dat ruim twintig jaar 'oude' machientje ziet er op de foto uit alsof er nog niets aan 'getweaked' is door één of meerdere vorige eigenarengamerboy schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:05:
Ondanks dat ik nog niet mijn motorbewijs heb en full time aan het lessen ben, heb ik vorig weekend toch alvast een motor gekocht. het is een Suzuki SV650S geworden uit 1999.
[Afbeelding]
Die SV650 machientjes zijn serieus leuke én fijne fietsen om te rijden!!
thanks man maakt me aankoop nog beter! is van de eerste eigenaar dus ik ben nu officieel na 21 jaar (een motor die dezelfde leeftijd draagt als ik) de tweede eigenaar!Will_M schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:10:
[...]
Dat ruim twintig jaar 'oude' machientje ziet er op de foto uit alsof er nog niets aan 'getweaked' is door één of meerdere vorige eigenaren![]()
Die SV machientjes zijn serieus leuke én fijne fietsen om te rijden!!
Inderdaad niks aan getweakt!
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Stichting eth0
Het zijn toch gewoon hele makkelijke, voorspelbare fietsen?Will_M schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:10:
[...]
Dat ruim twintig jaar 'oude' machientje ziet er op de foto uit alsof er nog niets aan 'getweaked' is door één of meerdere vorige eigenaren![]()
Die SV650 machientjes zijn serieus leuke én fijne fietsen om te rijden!!
Klopt!! Zelfs de SV1000 is qua motor én weg gedrag gewoon goed te voorspellen. Ik mág en zal de SV serie geen verbeterde versie van de TL gaan noemen (1000 Only) maar voor véél mensen welke ooit een TL1000 (R / S) gereden hebben was 't misschien wel beter geweest als de SV er éérder gekomen was dan de TL418O2 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:41:
[...]
Het zijn toch gewoon hele makkelijke, voorspelbare fietsen?
Proficiat met de aanschaf! En succes met lessen noggamerboy schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:05:
Ondanks dat ik nog niet mijn motorbewijs heb en full time aan het lessen ben, heb ik vorig weekend toch alvast een motor gekocht. het is een Suzuki SV650S geworden uit 1999.
[Afbeelding]
En van mij ook, complimenten met deze aanschaf!lolgast schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:58:
[...]![]()
Proficiat met de aanschaf! En succes met lessen nog
@gamerboy jij schrijft "full time lessen", hoe moet ik me dat voorstellen? Jij staat op, de instructeur staat voor de deur, jullie lessen van 8:30 tot 17:00 en hij zet je thuis weer af? Of
@lolgast @Will_M @timmie271 Mijn FJS mag er uit en is vervangen door een VTR1000 Firestorm uit 1997
:strip_exif()/f/image/MJD2plmVioslbzV5gIehUhbH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dXLDk8NIdIpMuT5WDhra5VmO.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben de 3e eigenaar, vorige 2 hebben 'm 13 & 10 jaar gehad, al denk ik dat ik er nog wel het eea aan ga verbouwen.
Dingen kosten trouwens echt geen ruk meer, deze was 1300 euro en dat lijkt een vrij gangbare prijs voor die dingen.
leeg
(Duits gesproken)
Na de testrun op de dyno laten ze de schade nogmaals zien met wat meer details.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nee niet eens... komt uit de rijopleiding voor B (notabene!) van ruim 20 jaar geleden!Tylen schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:02:
[...]
Wow![]()
cursus gedaan bij he voormalige race academy? We leerde dat de curisten ook altijd.
Je bent nu onbewust onbekwaam en in drie dagen proberen we je bewust bekwaam te maken. De stap naar onbewust bekwaam duurt heeeel lang en moet je zelf leren![]()
Ahh brings back memories
Mijn instructrice noemde het altijd de stabiele zijliggingDrivinUCrazy schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:39:
Ben ik eigenlijk wel benieuwd op hoeveel van dit soort benamingen we komen.
Zelf noem ik het altijd "te vroeg afstappen".
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Klopt
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VbuH8IncCeN69fjilNXO7jID.jpg?f=user_large)
Maar aanstaande zondag wordt hij toch echt opgehaald door de nieuwe eigenaar. Na 11 jaar toch afscheid nemen van mijn Harley-Davidson Street-Rod. Ga er denk ik toch weer spijt van krijgen maar rijd er gewoon te weinig mee en heb andere plannen, iets met ruimte en geld dat blijkbaar niet oneindig is
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Had op mijn 20e mijn eerste goldwing een 1200 aspencade (want die had een digitaal display en dat was cool
Heb voor de streetrod een Buell XB gereden en toen werd mij door iedereen verteld dat het er niet uitzag zo'n lange gast (ben 1,98) op zo'n kleine motor. Maar ik had er lol op en reed er zelfs circuit dagen mee. Mij boeit het niet zo wat anderen ervan denken ik rijd waar ik plezier mee heb en dat kan van alles zijn.
Dat is dan ook altijd mijn antwoord als klanten ooit vragen wat de beste motor is. Diegene waar je je prettig bij voelt en lol mee hebt!
[ Voor 3% gewijzigd door harley op 03-06-2020 22:48 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Nice! Shiftcam toch?charrel schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:36:
[Afbeelding]
Zo, de f900xr omgeruild voor een wat ruimere fiets. Dit bevalt me toch meer, heimwee naar de mijne!
De 1250 is onderin toch wel even wat bulliger dan de 1200. Qua tijden naar de 100 scheelt het niks maar qua gevoel is het echt wel anders. Het iets hogere gewicht lijk ik wel te voelen, maar dat kan ook komen door de 20 kilo lichtere f900xr.
Hoe hebben ze daar de weep-hole van de waterpomp opgelost? ik hoorde iets dat er nu slangetjes zouden zitten ipv een gaatje (de weep-hole) om bij een lekkende waterpomp koelwater af te voeren.
Mn schoonvader heeft de 1200 versie van dat blok en na al een handjevol terugroepacties en dealerbezoekjes nu een zwetend koppelingsdeksel en kapotte waterpomp (bij nog geen 25KKm)
Het is in basis hetzeflde V-twin blok tussen de TL en SV1000, maar dan houden de vergelijkingen wel opWill_M schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:46:
[...]
Klopt!! Zelfs de SV1000 is qua motor én weg gedrag gewoon goed te voorspellen. Ik mág en zal de SV serie geen verbeterde versie van de TL gaan noemen (1000 Only) maar voor véél mensen welke ooit een TL1000 (R / S) gereden hebben was 't misschien wel beter geweest als de SV er éérder gekomen was dan de TL
Ik heb mijn motor voorzien van een deftige bagagedrager voor m'n Kriega US30+10 tassen aangezien de vorige versie met 18mm MDF plaat z'n beste tijd gehad heeft.

- Kriega platform gehaald
- oud zadeltje van wat gaten door en door voorzien
- alles met slotbouten aan elkaar gezet
Hey, mede-VTR eigenaar zwaait.4x2 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:11:
Rode V-twins zijn gewoon het beste
@lolgast @Will_M @timmie271 Mijn FJS mag er uit en is vervangen door een VTR1000 Firestorm uit 1997[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben de 3e eigenaar, vorige 2 hebben 'm 13 & 10 jaar gehad, al denk ik dat ik er nog wel het eea aan ga verbouwen.
Dingen kosten trouwens echt geen ruk meer, deze was 1300 euro en dat lijkt een vrij gangbare prijs voor die dingen.
Mooi ding, ik heb de matzwarte versie uit 2004 (zie OP) en rijd er sinds 2006 mee rond. Prachtige machine.
Mogelijkheden genoeg om te monterenSniperGuy schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 07:46:
[...]
Nice! Shiftcam toch?
Hoe hebben ze daar de weep-hole van de waterpomp opgelost? ik hoorde iets dat er nu slangetjes zouden zitten ipv een gaatje (de weep-hole) om bij een lekkende waterpomp koelwater af te voeren.
Mn schoonvader heeft de 1200 versie van dat blok en na al een handjevol terugroepacties en dealerbezoekjes nu een zwetend koppelingsdeksel en kapotte waterpomp (bij nog geen 25KKm)
[...]
Het is in basis hetzeflde V-twin blok tussen de TL en SV1000, maar dan houden de vergelijkingen wel opDe TLS en TLR zijn gewoon hardcore sportfietsen
Ik heb mijn motor voorzien van een deftige bagagedrager voor m'n Kriega US30+10 tassen aangezien de vorige versie met 18mm MDF plaat z'n beste tijd gehad heeft.
[Afbeelding]Dat blijft tot 250 zeker wel zitten
- Kriega platform gehaald
- oud zadeltje van wat gaten door en door voorzien
- alles met slotbouten aan elkaar gezet
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Waar moet ik als complete n00b op letten qua motorkleding aanschaffen?
De bedoeling is om het overgrote deel van het jaar woon/werkverkeer te gaan doen. Moet ik dan van alles een zomer èn wintervariant aanschaffen, of zijn er ook jassen/handschoenenen etc die het hele jaar te gebruiken zijn?
Kost wat meer maar is wel super.
"Don't let your dreams be memes"
Gore-Tex is wel het beste inderdaad, maar ik zou wel opletten dat je Gore-Tex in de jas zit verwerkt en niet een losse liner is. Anders ben je nog de hele tijd jasjes in / uit aan het ritsen.Wootlock schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:25:
Koop spul met Gore-Tex, ga je geen spijt van kijgen.
Kost wat meer maar is wel super.
In de regen is Gore-Tex onbetwist nr 1, maar in de zomer met 25 graden of nog meer wil je echt wel graag een doorwaaijas aan. Eventueel met een motorjeans. Zelfde voor handschoenen en schoenen/laarzen. Mijn advies: investeer in meerdere sets goede kleding per omstandigheid. Er is geen één combinatie die in álle omstandigheden uitblinkt.vosss schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:22:
Nog even terugkomend op de Qooder QV3; blijkt dat Qooder een dealer om de hoek van ons nieuwe huis heeft zitten! Daar ga ik dus binnenkort maar even een proefritje maken
Waar moet ik als complete n00b op letten qua motorkleding aanschaffen?
De bedoeling is om het overgrote deel van het jaar woon/werkverkeer te gaan doen. Moet ik dan van alles een zomer èn wintervariant aanschaffen, of zijn er ook jassen/handschoenenen etc die het hele jaar te gebruiken zijn?
Ik heb er een met een kevlar onderlaag. Die is wel aan de warme kant. Maar aan de andere kant beschermt die wel beter.SemperFidelis schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:47:
Nee idd, ik rij momenteel nog met Alpine laarzen rond en een dikke motorbroek. Geen pretje dus moet echt eens leuke schoenen aanschaffen. Voor de broek twijfel ik nog tussen een kevlar onderlaag of echte motorjeans.
Echte motorjeans. Kevlar is best wel warm, en naar mijn idee is het niet op alle plekken nodig. Ik rijd met Macna Revelin, prima broeken; zien er netjes uit, hebben knieprotectie en zijn niet schrikbarend duur.SemperFidelis schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:47:
Nee idd, ik rij momenteel nog met Alpine laarzen rond en een dikke motorbroek. Geen pretje dus moet echt eens leuke schoenen aanschaffen. Voor de broek twijfel ik nog tussen een kevlar onderlaag of echte motorjeans.
Iets daartussen is motorkleding waar je de voering uit kunt halen. En de kleur van je motorpak heeft ook een effect: ik heb na jaren zwarte kleding gehad te hebben nu wit met oranje en zwarte strepen. Dat scheelt ook.Icephase schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:45:
[...]
In de regen is Gore-Tex onbetwist nr 1, maar in de zomer met 25 graden of nog meer wil je echt wel graag een doorwaaijas aan. Eventueel met een motorjeans. Zelfde voor handschoenen en schoenen/laarzen. Mijn advies: investeer in meerdere sets goede kleding per omstandigheid. Er is geen één combinatie die in álle omstandigheden uitblinkt.
Klopt, maar Gore-Tex is vaak verwerkt in de buitenlaag en die waait dus nooit lekker door. Dus voering eruit is maar een deel van de oplossing, met 25+ wil je echt wel wat meer verkoeling (tenminste: ik wel)Jolke schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:51:
[...]
Iets daartussen is motorkleding waar je de voering uit kunt halen. En de kleur van je motorpak heeft ook een effect: ik heb na jaren zwarte kleding gehad te hebben nu wit met oranje en zwarte strepen. Dat scheelt ook.
Zie het zo als het wat koeler is worden je kuiten verwarmd afhankelijk hoe de wind staat. Ook wel prettig.Thoit schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:59:
Een doorwaaijas is voor de echte warme dagen inderdaad een mooie toevoeging en hoeven ook niet duur te zijn. Het ligt ook erg aan de motor waarmee je rijdt. Merk met mijn Pan European dat daar van de motor zelf heel veel warmte af komt.
Binnenkort maar eens een motorzaak bezoeken hier in de buurt ergens om mij te laten adviseren.
Helm, schoenen, jas, handschoenen en broek, zou dat bij elkaar voor 1000 euro lukken?
Het hoeft allemaal niet het duurste van het duurste te zijn, maar wel zodat ik veilig op weg kan. Of moet ik dan toch aan een hoger bedrag denken? De wintermaanden verwacht ik denk ik niet te rijden, maar voorjaar, zomer en najaar wel.
Handschoenen zijn goedkoop, die kun je beter een paar verschillende soorten hebben. En je hebt ook Gore-Tex jassen en broeken met ventilatieritsen, die kun je prima dragen met hogere temperaturen.Icephase schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:52:
[...]
Klopt, maar Gore-Tex is vaak verwerkt in de buitenlaag en die waait dus nooit lekker door. Dus voering eruit is maar een deel van de oplossing, met 25+ wil je echt wel wat meer verkoeling (tenminste: ik wel)
Grote vraag is ook wat voor motor je rijdt, naked of met (grote) kuip, en waar rij je de woon-werk kilometers. Op de snelweg waait het lekker door dan en kun je het in mijn ervaring prima tot 30 graden uithouden.
Stadsverkeer met veel stilstaan bij stoplichten maakt het een ander verhaal uiteraard.
Ik heb een jas van 150, een broek van 100 en een paar laarzen voor 130 gekocht. Zomerhandschoenen voor 20 euro. En dat alles bij Louis, dus ook prima kwaliteit. Helm was mijn duurste investering, die was rond de 450 euro.
Dat is zeker mogelijk. Ikzelf koos veer een iets duurdere helm (deels vanwege de vorm van mijn hoofd). Je kan goedkoop gaan maar ook in mijn ogen veel te veel geld eraan uitgeven.vosss schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:02:
Online is er een heleboel informatie te vinden lees ik, maar als echte leek wordt ik daar niet heel veel wijzer van.
Binnenkort maar eens een motorzaak bezoeken hier in de buurt ergens om mij te laten adviseren.
Helm, schoenen, jas, handschoenen en broek, zou dat bij elkaar voor 1000 euro lukken?
Het hoeft allemaal niet het duurste van het duurste te zijn, maar wel zodat ik veilig op weg kan. Of moet ik dan toch aan een hoger bedrag denken? De wintermaanden verwacht ik denk ik niet te rijden, maar voorjaar, zomer en najaar wel.
Het zit hem erin dat waterdichte kleding erg duur is (Gore-Tex) Je hebt ook Aerotex een goedkoper alternatief. Is ook "wind en waterdicht" alleen niet zoals Gore-Tex.
Als ik zo de som maak zit je ook aan 850 euro. moet toegeven dat die handschoen wel erg goedkoop zijn.Jolke schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:05:
Dat lijkt me erg veel, 1000 euro, @vosss. Het is weliswaar nu niet de beste tijd van het jaar om te kopen - dat is aan het eind van het seizoen.
Ik heb een jas van 150, een broek van 100 en een paar laarzen voor 130 gekocht. Zomerhandschoenen voor 20 euro. En dat alles bij Louis, dus ook prima kwaliteit. Helm was mijn duurste investering, die was rond de 450 euro.
Veel goedkopere kleding is waterdicht totdat je in een plensbui zit of laat water pas door na 30-45 min. Als je weet dat je binnnen die tijd op je bestemming bent kan je daar rekening mee houden met de aanschaf.
[ Voor 19% gewijzigd door Jurrian120 op 04-06-2020 11:08 . Reden: Extra content ]
Het laat eigenlijk ook zien, dat je niets verkeerds kunt kopen - ga zoals je zegt naar een winkel en pas een aantal dingen. Koop die dingen die je lekker vindt zitten en waarvan de prijs in je budget past.
Louter 80km wegen binnendoor.mkrmr schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:03:
[...]
Handschoenen zijn goedkoop, die kun je beter een paar verschillende soorten hebben. En je hebt ook Gore-Tex jassen en broeken met ventilatieritsen, die kun je prima dragen met hogere temperaturen.
Grote vraag is ook wat voor motor je rijdt, naked of met (grote) kuip, en waar rij je de woon-werk kilometers. Op de snelweg waait het lekker door dan en kun je het in mijn ervaring prima tot 30 graden uithouden.
Stadsverkeer met veel stilstaan bij stoplichten maakt het een ander verhaal uiteraard.
Bovendien op een scooter, daar zit je ook al wat meer beschermd dan op een echte motor, dus misschien moet ik daar qua kleding ook rekening mee houden?
Dat lijkt me inderdaad het beste. Hopelijk wordt ik in een motorkledingzaak niet net zo ontvangen als hier als ik vertel wat voor "motor" ik wil gaan halenJolke schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:08:
Zo te lezen word je hier ook niet wijzer, @vosss. N mensen met N+1 meningen.
Het laat eigenlijk ook zien, dat je niets verkeerds kunt kopen - ga zoals je zegt naar een winkel en pas een aantal dingen. Koop die dingen die je lekker vindt zitten en waarvan de prijs in je budget past.
Ja. De doorwaaijas koelt bij mij niet echt aangezien ik er een enorme ruit op heb. Daardoor draag ik die al bij temperaturen vanaf 18°C.vosss schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:09:
[...]
Louter 80km wegen binnendoor.
Bovendien op een scooter, daar zit je ook al wat meer beschermd dan op een echte motor, dus misschien moet ik daar qua kleding ook rekening mee houden?
Geef het aan de verkoper door en zie kan je daarin adviseren.
Als je dat verteld lopen ze gelijk naar de afdeling met roof-boxertjes en goedkope sneakersvosss schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:11:
[...]
Dat lijkt me inderdaad het beste. Hopelijk wordt ik in een motorkledingzaak niet net zo ontvangen als hier als ik vertel wat voor "motor" ik wil gaan halen![]()
Maar... we hebben echt weinig regendagen in NL. Ik rijd ook woon-werk van ong 25 km enkele afstand zonder snelweg en 90% van de keren kan ik gewoon in mijn D-dry jas met motorjeans naar het werk. Soms wel met wat spetters maar dat droogt wel. Mijn gore-tex pak hoef ik echt maar zelden aan (hooguit een 20-25x per jaar).
Als je per se onder de 1000 wilt blijven: reken voor de helm tussen de 250 en 450 euro (afhankelijk van de vorm van je hoofd; die bepaalt het merk/type en vervolgens hoort daar een prijskaartje bij), handschoenen 100-150 euro als je ze waterdicht wilt en niet al te flashy hoeft, Schoenen/laarzen zit je toch zo op 150-200 euro. Dan hou je in het slechtste geval binnen je budget nog maar 200 euro over voor een pak, en op z’n best 500 euro. Dat is voor Gore-Tex gewoon te weinig, dus je zult moeten kiezen: altijd droog en je budget oprekken, of accepteren dat je soms nat wordt en genoegen nemen met een goedkoper pak.
Qua veiligheid zit er echter weinig verschil tussen dure en goedkope spullen, alles voldoet aan de normen.
Ik rij Lente zomer en herfst veel kleine ritjes met een kevlar jeans want lekker als je tussendoor moet werken of wandelen (toerist uithangen).vosss schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:02:
Online is er een heleboel informatie te vinden lees ik, maar als echte leek wordt ik daar niet heel veel wijzer van.
Als ik veel km's maak pak ik wel een wat betere textiel broek.
Qua kou is handschoenen meer een ding, met handkappen rij ik gewoon het hele jaar door in zomer handschoenen, geen idee hoe dat bij een scooter is.
Qua schoeisel denk ik dat je het makkelijkst kan besparen, lijkt mij dat je met een scooter niet snel je voet in mul zand zet of het blok op je enkels krijgt, dus een motor schoen ipv laars zou genoeg moeten zijn.
Bij een jas let er vooral op dat je dan gewoon iets haalt wat enigsinds waterdicht is, voor de bui die af en toe voorbij kan komen.
Welke maat broek heb je?
Heb hier nog een alpinestars textiel drystar liggen die nog nooit gedragen is en volgens mij nog tags heeft (maatje XL) die mag voor een zacht prijsje wel weg.
Kan je geen bandenadvies geven, maar wel zeggen dat het op dit moment echt heel zacht zand is. Op de meeste paden is het echt de bovenste 10 cm. laag van de ondergrond, één zachte stoffige bende. Niet te vergelijken met de hardere bovenlaag die je normaal gesproken het meeste ziet als je in Nederland op onverhard rijdt.
Hopen dat het weer zo een beetje blijft, om wat leuke kilometers te maken.
Heeft iemand ervaring met een gear indicator inbouwen? Ik twijfel al snel over de versnellingen, vooral bij terugschakelen voor een bocht
-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."
Beschermd als in uit de wind? Wat qua bescherming moet je uitgaan van "dress for the slide, not for the ride". Ga er maar van uit dat iemand je een keer niet ziet en je hard van het ding af knikkert.vosss schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:09:
[...]
Mijn advies is om voor het eerste jaar gewoon goedkope spullen te halen om een beetje te ontdekken wat voor jou werkt. Dan kun je geleidelijk aan dingen vervangen voor kwalitatief beter spul, maar je weet dan in ieder geval precies wat je prettig vindt en wat niet.
Mocht het bij vertrek al regenen dan pak ik gewoon de auto. Als het onderweg gaat regenen dan maakt dat eigenlijk niet zo veel uit, op mn werk kleed ik me toch helemaal om en kan de jas en broek en schoenen gewoon drogen.Waaj schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:31:
Overigens kan je voor de incidentele regenbui ook nog overwegen een regenpak of regenjas aan te schaffen. Zo vaak regent het inderdaad niet, en dan kan je volstaan met een eenvoudiger pak, de mate van waterdichtheid is namelijk erg van invloed op de prijs van een pak.
Goeie tip! Dank ook aan de rest voor de tipsJazzy schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:32:
[...]
Beschermd als in uit de wind? Wat qua bescherming moet je uitgaan van "dress for the slide, not for the ride". Ga er maar van uit dat iemand je een keer niet ziet en je hard van het ding af knikkert.
Mijn advies is om voor het eerste jaar gewoon goedkope spullen te halen om een beetje te ontdekken wat voor jou werkt. Dan kun je geleidelijk aan dingen vervangen voor kwalitatief beter spul, maar je weet dan in ieder geval precies wat je prettig vindt en wat niet.
Ik zat laatst met een lid van de italiaanse moto guzzi V7 group te chatten (Google translate FTW trouwens want hij spreekt amper engels en ik amper italiaans).
Ik vroeg hem naar een Tshirt waar hij een foto van geplaatst heeft en of ze die ook naar de UK versturen..
Vraagt hij me welke maat ik heb en wat mijn adress is..
Week later een kadootje in de bus:
LOL dat dacht ik ook al.. maar ze hebben (nog) geen V85TT versie
Qua kleding ben ik nog steeds erg blij met mijn gelamineerd goretex-pak van Rev'it, door de erg grote ventilatieflappen is die ook in de zomer prima bruikbaar. Is alleen wel ruim boven dat budget van €1000 voor een complete outfit welke hierboven genoemd werd helaas
Stichting eth0
https://www.sportbiketrac...ro-x-type-gear-indicator/
https://www.sportbiketrac...X_T01_InstallGuide_en.pdf
Gefeliciteerd met je aanschaf!
Dan vertel je dat gewoon niet.vosss schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:11:
[...]
Dat lijkt me inderdaad het beste. Hopelijk wordt ik in een motorkledingzaak niet net zo ontvangen als hier als ik vertel wat voor "motor" ik wil gaan halen![]()
Personeel is motorzaken is doorgaans professioneel, zou me daar geen zorgen over maken.
Ik was degene die het woord 'arrogant' voor het eerst noemde. Dat was niet gericht op jouw persoon of de keuze voor waar je op gaat rijden, alleen op de opmerking die je maakte over dat je de plaats op de weg al wel kende. Hopelijk ben je inmiddels overtuigd van het nut van -op z'n minst enkele- rijlessen. Als dat zo is, neem ik het woord terug, want daarmee geef je inderdaad aan niet op een ivoren toren te zitten dus dat is positief.vosss schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:11:
[...]
Over je motorkeuze: joh van mij mag je op een kliko met hayabusablok rijden als jij dat wilt. Als het maar veilig gebeurt zodat je jezelf en anderen niet in gevaar brengt.
Ha dank je! Rijden is weer leuk geworden. De vorige wat aan de lage kant. Een maat die een kop kleiner is mee blij kunnen maken. Nu nog even iets van een navigatie houder fixen, om wat mooie routes te rijden. Weet niet zovele routes uit het koppie.lolgast schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:16:
@Waywaith Zo te lezen is het niet al te veel werk, 1 kabel moet gesoldeerd worden (zo snij-ding is ruk)
https://www.sportbiketrac...ro-x-type-gear-indicator/
https://www.sportbiketrac...X_T01_InstallGuide_en.pdf
Gefeliciteerd met je aanschaf!
De GIpro had ik inderdaad voorbij zien komen, vroeg me af of iemand hier daar ervaring mee heeft
(Alles van jou bron is out of stock, moet wel wat anders te vinden zijn)
-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."
Ik weet niet precies wat voor schoenen je in gedachten hebt, maar draag liever laarzen. Die beschermen ook nog enigszins tegen het breken van je enkel, en tegen het wegschaven van je enkel als je schuift. Als de motor er echt op klapt houdt ook dat niets tegen, maar je kunt je niet tegen alles beschermen.SemperFidelis schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:47:
Goede schoenen beschermen ook de enkel. Breken van de enkel kan bij laarzen in principe ook, alleen bepaalde types (vaak sportmodellen) hebben daar iets voor. Alleen je kuiten zijn onbeschermd, dat kan bij een kettingbreuk nog wel heftig zijn. Daarom doe ik vaak de laarzen aan, maar voor woon-werk draag ik toch schoenen van TCX. Kies dus wel schoenen die goedgekeurd zijn voor gebruik op de motor!DrivinUCrazy schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:35:
[...]
Ik weet niet precies wat voor schoenen je in gedachten hebt, maar draag liever laarzen. Die beschermen ook nog enigszins tegen het breken van je enkel, en tegen het wegschaven van je enkel als je schuift. Als de motor er echt op klapt houdt ook dat niets tegen, maar je kunt je niet tegen alles beschermen.
Healtech versnellingsindicatoren heb ik wel ervaring mee. Er zat er een op mijn Ducati en er zit er ook een op de Honda die ik nu heb. Beide keren niet zelf geïnstalleerd, maar die 2 bij mij werken 100% accuraat. Mijn pa heeft er 1 op zijn Triumph Sprint ST gezet, die werkt ook perfect.Waywaith schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:32:
[...]
Ha dank je! Rijden is weer leuk geworden. De vorige wat aan de lage kant. Een maat die een kop kleiner is mee blij kunnen maken. Nu nog even iets van een navigatie houder fixen, om wat mooie routes te rijden. Weet niet zovele routes uit het koppie.
De GIpro had ik inderdaad voorbij zien komen, vroeg me af of iemand hier daar ervaring mee heeftof het ook echt een beetje accuraat is
Ben zelf ook niet echt een soldeer koning, nooit iets eerder gesoldeerd. Maar heb wel een handige broer, dus moet wel goed komen (als ik er ook echt voor kies).
(Alles van jou bron is out of stock, moet wel wat anders te vinden zijn)
Overigens gebruik ik hem zo min mogelijk. Tellen is veiliger aangezien je minder naar je dashboard aan het kijken bent
Nog een linkje, de eerste was een random klik via Google
https://www.motorcorner.n...ngsindicator-gpx-t01.html
Ik rij naked-bikes en zwaai naar iedere motorrijder..Jazzy schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:16:
[...]
Dan vertel je dat gewoon niet.Die "arrogantie" is denk ik inherent aan motorrijden, denk dat het jezelf beter voelen onderdeel is van het individualisme, de vrijheid van je eigen ding doen op je eigen voertuig. Zie je hier in dit topic ook, automobilisten heten koekblik, er wordt niet gezwaaid naar voertuigen die minderwaardig zijn, buikschuivers kijken neer op de choppers en vice versa, etc. Beschouw het gewoon als een interessant sociaal fenomeen en probeer er om te glimlachen.
Personeel is motorzaken is doorgaans professioneel, zou me daar geen zorgen over maken.
Ook naar (oude) schakel brommertjes, zoals oude zündapps of ander oldtimerspul trouwens..
Dat andere mensen zichzelf in een subvakje motorrijder plaatsen moeten ze zelf weten, ergens zijn we toch hetzelfde en rijden we een 2 wieler met meer dan 50cc, dus blijf ik vooral door zwaaien.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22 - FJR 1300 '08
Nogmaals, er is niets arrogants aan om te stellen dat je de juiste plaats weet. Van mij hoef je het niet terug te nemen hoor. Die paar lessen ga ik denk ik wel pakken, maar dan wel zodra ik mijn voertuig gekocht heb zodat ik het ook op mijn eigen driewieler leer waar allemaal extra op te letten waar ik nog geen weet van heb of extra aandacht behoeftIcephase schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:21:
[...]
Ik was degene die het woord 'arrogant' voor het eerst noemde. Dat was niet gericht op jouw persoon of de keuze voor waar je op gaat rijden, alleen op de opmerking die je maakte over dat je de plaats op de weg al wel kende. Hopelijk ben je inmiddels overtuigd van het nut van -op z'n minst enkele- rijlessen. Als dat zo is, neem ik het woord terug, want daarmee geef je inderdaad aan niet op een ivoren toren te zitten dus dat is positief.
Over je motorkeuze: joh van mij mag je op een kliko met hayabusablok rijden als jij dat wilt. Als het maar veilig gebeurt zodat je jezelf en anderen niet in gevaar brengt.
Voor die tijd wil ik wel al mn kleding en helm compleet hebben, zodat ik meteen veilig aan de slag kan. Zal tzt nog wel posten wat ik allemaal gekocht heb en misschien vinden sommigen van jullie het ook wel leuk als ik tegen die tijd wat foto's post van mijn nep motor
Vorige keer was erg gezellig. Alleen ditmaal Coronaproof maken, dus denk dat het handig is als we zelf boterhammetjes meenemen ipv in een restaurant te gaan eten.
HenkEisDS schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:54:
Ergens in juli/augustus weer een GoT Motortocht doen?
Vorige keer was erg gezellig. Alleen ditmaal Coronaproof maken, dus denk dat het handig is als we zelf boterhammetjes meenemen ipv in een restaurant te gaan eten.
Als het niet te heet is ben ik voor. We zouden eventueel een terrasje kunnen pakken ergens, weet niet of die ook te reserveren zijn. Als we netjes afstand houden van elkaar zou dat moeten kunnen.HenkEisDS schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:54:
I have stability. The ability to stab.
Ik ben voorHenkEisDS schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:54:
koekblik is de auto zelf, koekblikkers zijn automobilisten.Jazzy schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:16:
[...]
Dan vertel je dat gewoon niet.Die "arrogantie" is denk ik inherent aan motorrijden, denk dat het jezelf beter voelen onderdeel is van het individualisme, de vrijheid van je eigen ding doen op je eigen voertuig. Zie je hier in dit topic ook, automobilisten heten koekblik, er wordt niet gezwaaid naar voertuigen die minderwaardig zijn, buikschuivers kijken neer op de choppers en vice versa, etc. Beschouw het gewoon als een interessant sociaal fenomeen en probeer er om te glimlachen.
Leuk plan! Wel grappig dat je enige post in het topic een motortocht voorstel is telkens (100/100 score wat betreft nuttige bijdrage wat mij betreft!).HenkEisDS schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:54:
Wellicht ook iets om voorzichtig te opperen is de (bijna) jaarlijkse Motortocht naar het buitenland? Aangezien er nu al voorzichtig nieuws naar buiten komt van grenzen die open gaan is dat wellicht wel te organiseren. En ik wil een keer mee na het de afgelopen 3 edities ongewild te hebben moeten missen
ps. HenkEisjedies, de startknop van je BMW ondertussen gefixt? Kan me iets herinneren met een getto manier van je motor starten met 2 stroomdraadjes?
Letten we op met gladde wegen? :-)
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/MU6DwR0SVh6DNFCAkr5VCvW0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8BLqhIyHvLtdNbcqamJpvPHf.jpg?f=fotoalbum_large)