Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 180 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.403 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

vosss schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:37:
[...]
Maargoed, als ik zeg dat ik mij bewust ben van bovenstaand en gewoon aangeef dat ik nog niet eens aan een paar lesjes gedacht had en deze tip ter harte zal nemen dan ben ik ineens arrogant.

Juist ja. Schiet mij maar lek.

Ik denk dat er een heel stuk arrogantere mensen op de weg zitten. Zoals die levensgevaarlijke gek uit je voorbeeld.

:)
Je moet je beseffen welk publiek hier hangt. Allemaal min of meer fanatieke motorrijders die vrijwel elke dag zien hoe de (toch al niet al te beste) naam van motorrijders nog erger word gemaakt door mensen op driewielers. Daar denken er vast een boel van dat ze de lessen niet nodig hebben, maar er is een reden dat de wet voor die dingen is aangepast. Het ding rijd als een motor, en opeens mis je wel 20 uur gesuperviseerde rij-ervaring.

Dan moet je niet denken dat je kan roepen dat je denkt dat je het niet nodig hebt en vriendelijke ontvangen te worden.... Dat kan je dan wel enigszins verwachten.

Of ga je straks ook klagen dat er niemand naar je zwaait op de driewieler ;) :+

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:14
@vosss Er zijn motorrijders zat die niet weten waar ze zich op de weg moeten bevinden, ook na lessen. Sterker nog, er was hier van de week nog iemand die tijdens de VRO cursus tips opving over de plaats op de weg. Het is in mijn ogen dom naïef om te denken dat je het allemaal al weet. Maargoed, dat is ook maar mijn mening.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:40
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YiMG0Bw.gif

Dit is de correcte plaats op de weg toch? Daarnaast door het besparen van het voorwiel verbruikt deze motorrijder minder voorbanden wat dan weer duurzaam is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Wat weer geminimaliseerd wordt door de toegenome luchtweerstand. En je wilde altijd dezelfde set voor- en achterbanden toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
lolgast schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:52:
Wat weer geminimaliseerd wordt door de toegenome luchtweerstand. En je wilde altijd dezelfde set voor- en achterbanden toch? :+
Daar hebben wij het niet over! Ik ben wel eens bang dat er iemand achterop knalt... Daar is deze meneer duidelijk op voorbereid. Is zich bewust van wat er rond hem heen gebeurt (voor een deel dan toch). :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

R0y. schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:54:
[...]

Daar hebben wij het niet over! Ik ben wel eens bang dat er iemand achterop knalt... Daar is deze meneer duidelijk op voorbereid. Is zich bewust van wat er rond hem heen gebeurt (voor een deel dan toch). :+
Wel een aardige manier om een bumperklever wat afstand te laten nemen.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:03
vosss schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:02:
[...]

Dat leek me nogal evident eigenlijk, dus daarom had ik het weg gelaten. :+

Wat mij trekt is dat ik en geen motorrijbewijs hoef te halen en dat het schijnbaar veiliger/stabieler is dan een motor.

Ik verhuis binnenkort en wil hem gaan gebruiken voor woon/werkverkeer. Mijn auto doet 1 op 9, voor nu is dat geen issue omdat ik vlakbij mn werk woon, maar ik ga dus verder weg wonen. En dan lijkt zo een zuinig ding me wel wat :)
Ik zou allereerst gewoon een dagje zo een apparaat met bijbehorende kleding huren om te kijken of het überhaupt iets is waar je gelukkig woon-werk op kan doen. Wellicht vind je het wel helemaal niks en dan is het zonde van de investering.

Daarnaast is het hele verhaal omtrent de stabiliteit van die 3 wielers juist om het gebrek van een goede rijopleiding gedeeltelijk op te vangen, dat maken die apparaten niet per definitie stabieler of veiliger. Ik heb ze genoeg op hun kant zien liggen hier in Utrecht. Zaken zoals target fixation en andere paniek reacties zullen allemaal nieuw zijn voor een persoon zonder motorrijbewijs die op een 3 wieler gaat rijden, daar heb je dan ook niet geleerd mee om te gaan. Zelfs motorrijders hebben daar nog moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:12
Dat is een goede inderdaad, target fixation. Daar word bij motorlessen veel meer opgehamerd dan bij autolessen, het effect is op een balansvoertuig ook een stuk sterker.

Dit hele verhaal is overigens ook waarom ik A1 'gratis' bij je B-rijbewijs ook een gigantisch slecht idee vind.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Weet je, laat ook maar gewoon.

Ik stel een normale vraag, geef nog aan dat ik die tip van een paar lessen ter harte zal nemen, maar dan ben ik hier de arrogante zakkenwasser. Alleen maar omdat ik aangeef dat ik de juiste plek op de weg ken. Hoe durf ik zeg, zonder motorrijbewijs! Wat een arrogantie!!

Doe gewoon ff normaal man. Er hangt hier behoorlijk wat arrogantie in dit topic, maar die komt toch echt niet van mij.

De groeten en veilige kilometers gewenst. En zwaaien zal ik alleen doen naar motorrijders die zich niet arrogant opstellen en zichzelf verheven voelen boven de normale stervelingen.

Doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
vosss schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:20:

Ik stel een normale vraag, geef nog aan dat ik die tip van een paar lessen ter harte zal nemen, maar dan ben ik hier de arrogante zakkenwasser. Alleen maar omdat ik aangeef dat ik de juiste plek op de weg ken. Hoe durf ik zeg, zonder motorrijbewijs! Wat een arrogantie!!

Doe gewoon ff normaal man. Er hangt hier behoorlijk wat arrogantie in dit topic, maar die komt toch echt niet van mij.

De groeten en veilige kilometers gewenst. En zwaaien zal ik alleen doen naar motorrijders die zich niet arrogant opstellen en zichzelf verheven voelen boven de normale stervelingen.

Doei!
Gevalletje 'Pot verwijt de ketel dat die zwart ziet' ben ik toch echt bang hoor. Veel plezier op je driewieler dan maar :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
lolgast schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:22:
[...]

Gevalletje 'Pot verwijt de ketel dat die zwart ziet' ben ik toch echt bang hoor.
Nee hoor. Ik ben niet degene die mij arrogant opstelt hier.
Veel plezier op je driewieler dan maar :w
Dankje :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Doei!
Jammer dat het zo gaat. Ik heb juist het idee dat @vosss de adviezen ter harte wil nemen door alsnog rijlessen te plannen.
Sommige reacties van de "veteranen" binnen dit topic vind ik ook een beetje aan de harde/grove kant. Dan komt daarbij het gebrek aan intonatie/non-verbale communicatie in tekst en dan loopt het zo raar.

Ik kan deze reactie wel begrijpen, erg vriendelijk kwam het niet over her en der...

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

vosss schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:10:
Ik zie wel of ik dat doe. Op zich sta ik daar niet onwillig tegenover, maar ik ken de plaats op de weg en weet waar ik rekening mee moet houden.

Zal eens een rijschool hier in de buurt contacten wat een paar lesjes "basis-dingetjes" motorrijden kost; bedankt voor de tip, had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Ik denk dat ik het niet nodig ga hebben, maar stommer wordt jd er natuurlijk nooit van :)
Ik zou minimaal een paar rijlessen volgen inderdaad. Imo is het vreemd dat dit nog geen eis is om zonder A op zo'n ding te mogen rijden.

Oh, het schijnt dat als er gordels op zitten (en je die gebruikt) dat je dan geen helm op hoeft.. Ffs.. Sloop die gordels eraf en trek beschermende kleding aan. En zet een helm op :) Gewoon wat adviezen die ik zou willen meegeven, uiteraard.

Wat de uitlaten betreft..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PEKYzThVwp6p4JLiZj_pn9TSOg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nab2BE6DOSBZrJlmmJvpx2V2.jpg?f=user_large
Geen E-keur, geen DB killer. Ik was er een beetje huiverig voor, maar de herrie valt me behoorlijk mee moet ik zeggen. Hij klinkt een beetje zoals de Delkevic's die ik op m'n Div900 had (sportief, maar geen herrie).

Wel wil ik een stock demper erbij hebben en wil ik uiteindelijk de demper die er nu op zit vervangen voor eentje met een vergelijkbaar geluid, maar dan mét E-keur en DBkiller :) Gewoon zonder (risico op) gezeik Duitsland in kunnen bijvoorbeeld.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
Frans92 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:26:
[...]

Jammer dat het zo gaat. Ik heb juist het idee dat @vosss de adviezen ter harte wil nemen door alsnog rijlessen te plannen.
Sommige reacties van de "veteranen" binnen dit topic vind ik ook een beetje aan de harde/grove kant. Dan komt daarbij het gebrek aan intonatie/non-verbale communicatie in tekst en dan loopt het zo raar.

Ik kan deze reactie wel begrijpen, erg vriendelijk kwam het niet over her en der...
Dankje. Exact wat ik er van vind. Maargoed, ik kan wel tegen een stootje verder hoor, alleen mij dan betichten van iets wat ik juist NIET ten toon spreid, dan is het voor mij ook gewoon klaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
Destruction schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Oh, het schijnt dat als er gordels op zitten (en je die gebruikt) dat je dan geen helm op hoeft.. Ffs.. Sloop die gordels eraf en trek beschermende kleding aan. En zet een helm op.
Op een Qooder QV3 of een Yamaha Tricity 300 zitten geen gordels en heb je gewoon helmplicht. Ik denk dat je die Can Am bedoelt? Dat weet ik niet, maar daar heb ik sowieso geen interesse in :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

vosss schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:31:
[...]

Op een Qooder QV3 of een Yamaha Tricity 300 zitten geen gordels en heb je gewoon helmplicht. Ik denk dat je die Can Am bedoelt? Dat weet ik niet, maar daar heb ik sowieso geen interesse in :)
Ah, top :) Ik begreep even dat je zo'n Cam Am bedoelde inderdaad. Zag gisteren nog zo'n ding rijden incl. stereotype bestuurder erop. Wat dat betreft snap ik de reacties van anderen hier wel, maar er rijden ook Petjes in Golfjes die gewoon rustig aan doen en niet de radio op vol volume hebben staan enzo.. ;)

Om in te haken op @Chakotay, A1 bij B vindt ik opzich prima. Mits er aandacht besteed wordt aan AVB lessen zodat de bediening van 't voertuig in orde is. Persoonlijk zou ik dat ook graag zien voor B rijlessen*, maar dat is hier offtopic.

@Icephase Zelf had ik (op afgesloten terrein, hell.. Op het AVB terrein hier) ook stiekem wat geoefend voor ik motorrijles nam. Maar ik heb dat nooit als argument gebruikt om te zeggen dat ik 'het' al kon, of al ervaren was ofzo.. Wel had ik imo een kleine basis gelegd in de bediening van de motor.

M'n uiteindelijke instructrice keek wel ietwat raar op toen ik haar benaderde op dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7g0OJtbW6arDf52q8s7VnVrD1c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L7Y0n82tJopg29jTJkEvRUZ6.jpg?f=user_large

Om te vragen wat een lespakket A bij hun kostte :P Normaal moet je bij die rijschool de eerste les achterop mee naar het oefen terrein. Nou, ik dus niet :+

*alsin, laat eerst maar op gesloten oefen terrein zien dat je de bediening van de auto voldoende beheerst, voordat je rijlessen in het verkeer krijgt.

[ Voor 48% gewijzigd door Destruction op 02-06-2020 13:47 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
Destruction schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:34:
[...]

Ah, top :) Ik begreep even dat je zo'n Cam Am bedoelde inderdaad. Zag gisteren nog zo'n ding rijden incl. stereotype bestuurder erop. Wat dat betreft snap ik de reacties van anderen hier wel, maar er rijden ook Petjes in Golfjes die gewoon rustig aan doen en niet de radio op vol volume hebben staan enzo.. ;)
Ik ben inmiddels 44 en echt geen scheurneus meer hoor. Dat er in de grote steden een hoop stereotypjes van bepaalde komaf als een debiel op voornamelijk Fuoco's en MP3's rondscheuren daar trek ik mij niks van aan.

Dus allicht dat het gewoon veilig rijden wordt en niet stef stuntpiloot acties uithalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Laatst online: 10-09 21:56

Kryziek

bb || !bb

Je zou eens in Parijs moeten kijken wat dat betreft. Daar rijdt bijna iedereen op zo'n MP3 met akra's haha En dat knalt zo lekker tussen al die hoge gebouwen en smalle straatjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Maargoed, niemand heeft hier direct ervaring met het rijden op zo een Qooder QV3 dus begrijp ik?

Ik ga in augustus langs bij de nederlandse importeur van die dingen en dan eerst maar eens proefrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Kryziek schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:39:
Je zou eens in Parijs moeten kijken wat dat betreft. Daar rijdt bijna iedereen op zo'n MP3 met akra's haha En dat knalt zo lekker tussen al die hoge gebouwen en smalle straatjes :9
Voor de Qooder is niet eens een Akrapovic uitlaat beschikbaar. Hoewel ik zeker geen scheurneus ben had ik dat wel al uitgezocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Thoit schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:22:
[...]

Duitsers zwaaien sowieso niet zo vaak uit zich zelf heb ik het idee. Ook zijn er vaak alleen bepaalde type motoren waar op gezwaaid wordt. Zo is het meestal: Harley -> Harley, racer -> racer. En de rest onderling.
Dat idee had ik ook ja, maar ik kan er hier in Duitsland toch geen pijl op trekken: bijna allemaal steken even een handje in de lucht, of als de situatie het niet toelaat een duidelijk knikje met het hoofd. Ook van Harley rijders krijg ik vaak een groet. Vorige week nog: een groep Harley rijders met pothelmpje op, blote armen, army broeken en zonnebrillen, etc... maar iedereen zwaaide enthousiast terug. Had ik ook weer niet verwacht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Gezellige boel hier. Zullen we betichten van arrogantie maar ergens buiten doen in het weiland en niet hier? Beetje flauw om op de ivoren toren te zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 02-06-2020 13:46 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 16:04
@vosss Ik mis in je verhaal nog de échte reden dat je voor zo'n Qooder zou gaan? Als je het doet met de reden dat een motorrijbewijs halen geld kost, dat kan, maar vind ik een vreemde. Want je wilt het gevoel van vrijheid van het motorrijden ervaren (lijkt me) en dan ben je al bereid om zo'n €8.000 er tegenaan te smijten voor een driewieler met krap 27pk. Terwijl als je je rijbewijs haalt (wat prima te doen is voor sub €1.200 als je al best wat verkeersinzicht hebt), je dan álle twee- én driewielers mag rijden die méér dan 27pk hebben en je hebt 100x zoveel keus in het soort motor die je kiest. Voor sub €4.000 heb je al hele leuke motoren waar je zeer veel plezier uit kunt halen.

Ben dus benieuwd naar waarom je niet je A rbw zou halen? Mijn vader heeft die laatst (2 jaar terug) ook gehaald op 53-jarige leeftijd.

Als je op zoek bent naar ervaringen zou je misschien bij het motor-forum.nl kunnen neuzen. Ik verwacht daar wel wat driewieler rijder topics zijn (y) (serieus)

[ Voor 8% gewijzigd door Leviathius op 02-06-2020 13:51 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:16

botoo

💀 too old to die young

Jolke schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:41:
Ook van Harley rijders krijg ik vaak een groet. Vorige week nog: een groep Harley rijders met pothelmpje op, blote armen, army broeken en zonnebrillen, etc... maar iedereen zwaaide enthousiast terug. Had ik ook weer niet verwacht. :)
't Zijn soms net mensen he, die Harley rijders :+
*zwaait*

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
Leviathius schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:47:
@vosss Ik mis in je verhaal nog de échte reden dat je voor zo'n Qooder zou gaan? Als je het doet met de reden dat een motorrijbewijs halen geld kost, dat kan, maar vind ik een vreemde. Want je wilt het gevoel van vrijheid van het motorrijden ervaren (lijkt me) en dan ben je al bereid om zo'n €8.000 er tegenaan te smijten voor een driewieler met krap 27pk. Terwijl als je je rijbewijs haalt (wat prima te doen is voor sub €1.200 als je al best wat verkeersinzicht hebt), je dan álle twee- én driewielers mag rijden die méér dan 27pk hebben en je hebt 100x zoveel keus in het soort motor die je kiest. Voor sub €4.000 heb je al hele leuke motoren waar je zeer veel plezier uit kunt halen.

Ben dus benieuwd naar waarom je niet je A rbw zou halen? Mijn vader heeft die laatst (2 jaar terug) ook gehaald op 53-jarige leeftijd.
Voornamelijk arrogantie en gemakzucht :P

Ff serieus, ik vind het oprecht een leuk ding en voor mij hoeft het allemaal niet zo hard. Het is gewoon binnendoor via 80 wegen elke dag 25km heen en 25km terug van en naar mn werk.

En áls ik dan al voor mn rijbewijs zou gaan dan zou het A rijbewijs met code 78 automaat worden zodat ik scooters kan kiezen. Maar dat zal ook wel vloeken zijn hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
botoo schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:49:
[...]

't Zijn soms net mensen he, die Harley rijders :+
*zwaait*
Waar zeg ik dat?? :+ _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

vosss schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:52:
[...]

Ff serieus, ik vind het oprecht een leuk ding en voor mij hoeft het allemaal niet zo hard. Het is gewoon binnendoor via 80 wegen elke dag 25km heen en 25km terug van en naar mn werk.

En áls ik dan al voor mn rijbewijs zou gaan dan zou het A rijbewijs met code 78 automaat worden zodat ik scooters kan kiezen. Maar dat zal ook wel vloeken zijn hier :+
Scooters kan je ook kiezen met 'normaal' rijbewijs.

Maar als ik zo je wensen lees, 25km heen-terug, automaat... waarom niet voor een BMW C-Evolution gaan? (link is eerste op MP) Electrisch, stil, krachtig genoeg en mag je bij de BMW fanclub ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
vosss schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:52:
[...]

Voor alleen woon-werk verkeer snap ik de overweging wel. Die scooters (2 of 3 wielen) zijn namelijk best zuinig en als je inderdaad geen snelweg zal rijden is het prima te doen ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
vosss schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:31:
[...]

Op de Can-Am zitten gordels inderdaad, je hebt de keuze om ze te gebruiken. Met de gordel om is er geen helmplicht, zonder gordel wel. Zo'n Can-Am is dan ook geen evenwichtsvoertuig, die is zo breed dat je hem niet eens opgeduwd krijgt als je het zou willen.

Op de motor-driewielers heb ik nog nooit gordels gezien, moet je ook niet willen lijkt me... Als je daarmee valt wil je van de motor weg glijden, niet eraan vast blijven zitten :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosss
Leviathius schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:57:
[...]

Voor alleen woon-werk verkeer snap ik de overweging wel. Die scooters (2 of 3 wielen) zijn namelijk best zuinig en als je inderdaad geen snelweg zal rijden is het prima te doen ja.
Daarom. Misschien af en toe in het weekend een kort ritje of iets, maar voor het grote deel louter woonwerkverkeer.

Om nog ff terug te komen over het rijbewijs, ik had hiervoor al contact gehad met een rijschool hier in de buurt die scooterlessen aanbiedt. A2 met automaat code.

Gewone motor heb ik sowieso geen interesse in. Echter toen kwam ik die Qooder tegen en dacht dat is wellicht ook wat. Maar nu ben ik dus toch weer aan het twijfelen of ik niet gewoon rijbewijs moet halen en dan een 2 wieler ipv 3 wieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@vosss Misschien uitzoeken wat het je aan flexibiliteit oplevert qua zoektocht naar een ander voertuig? De Qooder gaat kapot, en dan? Dezelfde weer kopen, of toch iets anders? Heb je dan genoeg aan je beperkte rijbewijs om genoeg keuze te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
vosss schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:05:
[...]

Daarom. Misschien af en toe in het weekend een kort ritje of iets, maar voor het grote deel louter woonwerkverkeer.

Om nog ff terug te komen over het rijbewijs, ik had hiervoor al contact gehad met een rijschool hier in de buurt die scooterlessen aanbiedt. A2 met automaat code.

Gewone motor heb ik sowieso geen interesse in. Echter toen kwam ik die Qooder tegen en dacht dat is wellicht ook wat. Maar nu ben ik dus toch weer aan het twijfelen of ik niet gewoon rijbewijs moet halen en dan een 2 wieler ipv 3 wieler.
Wat dacht je van... met een A rijbewijs heb je de keuze om alles te rijden. Dan hoef je niet nu al te kiezen wat je wil. Je mag straks alles rijden. Dus dan lijkt me dat de simpelste optie hier. Je hoeft niet gelijk een dikke hardrijdende 2wieler te halen.. niemand die je verbiedt met je A voor een 125 of 300 cctje te gaan.. dat is allemaal eigen keuze. Maar mocht je iets zwaarders uiteindelijk wél leuk gaan vinden, dan kan dat ook nog. En een driewieler kan dan ook nog..

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:25
vosss schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:05:
[...]

Als je er dan toch aan begint, is er niet de mogelijkheid tot A code 78 (NC750X DCT)? Dan heb je echt alle mogelijkheden open liggen, en kan je kijken wat voor jou het beste bevalt! Of eventueel volledig A, en er voor kiezen automaat te gaan rijden.

Wordt het niet eens tijd voor plakkaten met "Pas op: motorrijden werkt verslavend!"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
lolgast schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:09:
@vosss Misschien uitzoeken wat het je aan flexibiliteit oplevert qua zoektocht naar een ander voertuig? De Qooder gaat kapot, en dan? Dezelfde weer kopen, of toch iets anders? Heb je dan genoeg aan je beperkte rijbewijs om genoeg keuze te hebben?
Nouja met die driewielers zijn er niet veel smaken, dus als ik kies voor geen rijbewijs halen dan zit ik aan ofwel de Qooder QV3, de Gilera Fuoco, de Piaggio MP3, de Peugeot Metropolis ofwel de Yamaha Tricity vast.

Kymco komt geloof ik ook nog met een driewieler begreep ik, maar dan heb je het ook wel gehad.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:31
@vosss de Yamaha Niken is ook een driewieler he. Zag er laatst 1 rijden, het is toch een bijzonder gezicht!

Wat betreft rijbewijs blijft het uiteraard eigen keuze. Met een volwaardig A kan je alles rijden wat je wil, of het nou 2, 3 of 4 wielen (die bestaan ook!) is. Net als met het autorijbewijs wat dat betreft, het bied eventuele mogelijkheden als je ooit later in een mid-life crisis terecht komt en je toch anders wil! :+

[ Voor 59% gewijzigd door aidanl op 02-06-2020 14:15 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:57

steveman

Comfortabel ten onder

Ah, reactie van HK suspension gehad. Nitron is soms lastig qua onderhoud ivm onderdelen.
Nitron mailde ook net terug: NTR Race Pro zou ook moeten kunnen, indien de afmetingen hetzelfde zijn van een S model als ik het goed lees:
quote: Nitron
We can supply a RacePro shock for the Street Triple 765 , we only had the base model Street Triple in when we designed the shock so you would need to be sure the mounting points are the same as the RS,

I will ask our I.T team to add a RacePro option to the website
Wilbers 643 en de Ohlins TTX36 scheelt maar 50 euro... Tja doe dan maar die Zweedse... Hyperpro is wel net ietsje goedkoper, maar poset ook gelijk minder :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@aidanl volgens mij mag je de Niken niet met een auto-rijbewijs rijden, dat is gewoon een motor waarvan de ontwerper een beetje dubbel zag toen hij met de voorkant bezig was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:31
Chakotay schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:21:
@aidanl volgens mij mag je de Niken niet met een auto-rijbewijs rijden, dat is gewoon een motor waarvan de ontwerper een beetje dubbel zag toen hij met de voorkant bezig was :+
En het was nog zo een goed idee op die vrijdagmiddag borrel :>

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leviathius schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:57:
[...]

Juist bij woon-werk heeft een motor voordeel tov 3/4 wielers, namelijk: filteren..
Met een 3wieler sta je nog steeds vast..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@vosss Je kan ook een proefles nemen om te kijken hoe een "gewone" motor bevalt. Het voordeel van een volledig A-rbw halen is dat je dan een veel ruimere keuze hebt in het soort en type 2- of 3-wieler waar je op kan rijden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leviathius
ToolkiT schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:23:
[...]

Juist bij woon-werk heeft een motor voordeel tov 3/4 wielers, namelijk: filteren..
Met een 3wieler sta je nog steeds vast..
Ik denk dat menig driewieler à la MP3 smaller is dan een dikke BMW R1200GS met zijkoffers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Leviathius schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:26:
[...]

Ik denk dat menig driewieler à la MP3 smaller is dan een dikke BMW R1200GS met zijkoffers :+
:X _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
[...]

Laat @Joopieboy het maar niet horen... Hij heeft hem net!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-08 15:49

xos

steveman schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:13:
Ah, reactie van HK suspension gehad. Nitron is soms lastig qua onderhoud ivm onderdelen.
Nitron mailde ook net terug: NTR Race Pro zou ook moeten kunnen, indien de afmetingen hetzelfde zijn van een S model als ik het goed lees:

[...]

Wilbers 643 en de Ohlins TTX36 scheelt maar 50 euro... Tja doe dan maar die Zweedse... Hyperpro is wel net ietsje goedkoper, maar poset ook gelijk minder :+
Eventueel kan je bitubo ook nog bekijken of ze iets hebben, dat schaar ik een beetje op hetzelfde niveau als hyperpro. In Eindhoven zit er meen ik een servicestation, geen idee van levertijden e.d.

Maar vlak die k-tech lite ook niet uit als die leverbaar is.
The K-Tech DDS "Lite" rear shock has been designed as an entry level product for the customer that demands a high level of performance at a competitive price. Sharing all the same high quality components as the DDS "Pro" version the DDS "Lite" performs to the same high level without the hydraulic spring preload adjustment or the "unique" Bypass Valve adjustment that is found on the "Pro" version. This shock can be upgraded to the "Pro" specification at a later date.
Die pro versie zit op hetzelfde niveau als de TTX en wordt ook veel in het BSB gebruikt. Die bypass valve is idd de regen stand. Als het regent kan hoef je dan maar aan 1 stelknop te draaien om vanaf een droog setup naar een regen setup te komen of andersom, die shock intern past dan de compressie en rebound in verhouding aan. Imho niet het geld waard, net als een hydralische preload, erg handig maar die hebben ook nadelen en hoe vaak verander je dat in de praktijk? Eventueel kan je dan altijd nog upgraden voor de poser factor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
Ik heb geen files op weg naar mijn werk en als ik binnendoor rij dan heb ik niet eens verkeerslichten, dus dat argument gaat niet op.

Ben nu wel weer serieus aan het twijfelen, een Kymco Downtown 350 is goedkoper dan een Qooder en waarschijnlijk ook wel een klein beetje vlotter ivm lager gewicht. Yamaha X-Max vind ik ook wel een kwant apparaat om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:45
R0y. schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Waar stonden ze als ik vragen mag?

Ik had zondag nog een stuk gereden, daarna van Arnemuiden terug over de A58. Laatste stukje even wat gas gegeven.. Zie ik later op HVzeeland dat daarvoor iemand net op dat stuk zijn rijbewijs is kwijtgeraakt. :X

Toch maar even ingelogd bij het CJIB maar er stond niets klaar O-)
Op de Veerseweg tussen Middelburg en Veere.. Doorlopend weggetje in die eerste flauwe bocht richting Veere zie link voor lokatie

Ik moest eerst flink in de remmen omdat er een koekblikker op het laatste moment richting schellach moest, daarna het gevoel dat ik beter even niet direct op het gas ging.. en dat was maar goed ook 8)

Dat stukje Arnemuiden - Middelburg wil ik ook nog wel eens even het gas opendraaien idd.
Wootlock schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Waarom over de snelweg vanuit Arnemuiden ? Lekker bij het shellstation binnendoor langs lewedorp, kan je ook nog lekker sturen :P
Als je de andere kant op moet niet erg logisch om richting Leeuwedorp te rijden volden mij.. In mijn geval kom ik dan vaak al van die kant af..

[ Voor 15% gewijzigd door mr_zippey op 02-06-2020 15:07 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

LOL fair point.. maar dat is ook geen goede combo voor filteren (topbox FTW!)

Maar B rijbewijs MP3s zijn breder dan A rijbewijs MP3s (ben ff kwijt wat de legal minimum is).. dus zou best nog wel eens niet zoveel kunnen schelen..

Beste commuter om mee te filteren is een vespa weet ik uit ervaring in London.. die dingen zoemen overal tussendoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:57

steveman

Comfortabel ten onder

Sachs Madass is nog smaller :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Zijkoffers op de RT maken weinig uit: je voelt je heel wat breder maar die breedte zit onder de spiegellijn - het smalste punt tussen de auto's in de file. Ik rijd liever zonder zijkoffers, maar het zit echt meer in mn hoofd. Wel grote topkoffer erop, dus alsnog ruimte zat :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:30:
[...]

Laat @Joopieboy het maar niet horen... Hij heeft hem net!
Ho ho, en geen 1200GS en geen zijkoffers, mijn ego is al breed genoeg. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:23
Nou ja, ik heb mijn eigen houten poort wel eens beschadigd met de zijkoffers. Het stuur ging er prima door. Maar als je de motor dan een beetje afschuint kun je achter wel nog steeds wat aantikken. Alsnog rij ik meestal probleemloos door de file. Die zeldzame keer dat ik in een file terecht kom dan.
En in Duitsland doe ik het sowieso niet. Een maandje rijverbod omdat ik er toevallig tussendoor kon is het me niet waard.

@vosss Ik heb bij mijn motorrijlessen één ding heel goed geleerd: ik dacht dat ik goed keek, maar juist het tegendeel was waar. Als automobilist word je heel erg laks. Nu ben ik me daar veel bewuster van en durf ik ook te beweren dat ik in de auto beter kijk.
Plus ik ben blij dat je niet direct bent weggejaagd, en ik ben benieuwd naar je ervaringen.

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 02-06-2020 15:48 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:43

Doei!
Ik denk dat je vergeet dat er mensen tussen de regels door lezen en zien wat er fout gaat.

Ik ken mijn positie op de weg.. er is geen positie op de weg, er zijn posities op de weg.
Ook inderdaad het kijken en registreren en zo zijn er nog 100 andere dingen waarvoor iedereen hier toch wel een paar weken heeft moeten klooien om te leren.

En nu zeg jij dat jij alles wel aardig weet. Ja dat is natuurlijk gevaarlijk want motorrijders hebben soms best lange tenen.

Voorbeeld, mijn vader brandweer man van beroep en al 45 jaar zijn rijbewijs, is met rijlessen voor de motor aardig door de mand gevallen. Natuurlik dat hij voor die tijd ook zei dat hij alles wel wist en een perfecte chauffeur was maar dat viel dus even flink tegen.

1 week na zijn slagen eerste motor in de sloot! niks ernstigs maar inderdaad verkeerd in de bocht gekeken en het ging nogal snel dus ook het snelle remmen viel tegen en te laat.

Kortom vergis je niet, verdiep je goed. En onthoud elke scooter rijder 3 of 2 wielen zijn gewoon kneuzen en zwaaien we niet naar maar lachen we hard om :> (dat laatste was een grapje, we huilen er soms ook om)

Maar neem mij 2 cents haal een motor rijbewijs..... kost je nog geen rug en vervolgens kan je goedkoper en fijner rijden. Ga je toch voor de scooter overweeg toch om serieus je A te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:22:
Nou ja, ik heb mijn eigen houten poort wel eens beschadigd met de zijkoffers. Het stuur ging er prima door. Maar als je de motor dan een beetje afschuint kun je achter wel nog steeds wat aantikken. Alsnog rij ik meestal probleemloos door de file. Die zeldzame keer dat ik in een file terecht kom dan.

En in Duitsland doe ik het sowieso niet. Een maandje rijverbod omdat ik er toevallig tussendoor kon is het me niet waard.
[...]
Mag dat hier niet dan? O-)
Nou ja, ik rijd zelden in een file.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
mr_zippey schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:03:
[...]

Op de Veerseweg tussen Middelburg en Veere.. Doorlopend weggetje in die eerste flauwe bocht richting Veere zie link voor lokatie

Ik moest eerst flink in de remmen omdat er een koekblikker op het laatste moment richting schellach moest, daarna het gevoel dat ik beter even niet direct op het gas ging.. en dat was maar goed ook 8)

Dat stukje Arnemuiden - Middelburg wil ik ook nog wel eens even het gas opendraaien idd.

[...]

Als je de andere kant op moet niet erg logisch om richting Leeuwedorp te rijden volden mij.. In mijn geval kom ik dan vaak al van die kant af..
Oh dat stuk. Niet geweest! Meestal zet ik hem daar op cruise control.. Zo'n saai stuk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Joopieboy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:22:
[...]

Ho ho, en geen 1200GS en geen zijkoffers, mijn ego is al breed genoeg. :+
Breed is niet het eerste wat in mij op komt als ik aan jou denk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ToolkiT schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:48:
[...]

Gespierde spijker he :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

ToolkiT schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:48:
[...]

Misschien als-ie dwars op een parkeervak gaat liggen.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_zippey
Trouwens wat Hyperpro spul besteld voor de voorkant van de 600, reed er gisteren nog even klein stukje mee en viel mij al gelijk op dat die in rust al erg ver in z'n vering ging.. En als ik erop zit komt juffy bijna tegen de grond.
Gelukkig had ik mijzelf al voorgenomen dat als er iets aan zou gebeuren het gelijk goed moest.
En aangezien het spul in de aanbieding is ook maar gelijk voor de 1200 besteld incl setje keerringen en stofkapjes. Vriendin zat al gelijk te klagen, ik raak er net zo aan gewend, ga je 'm veranderen.. Tja het kan er alleen maar beter op worden.. ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_zippey schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:44:
Trouwens wat Hyperpro spul besteld voor de voorkant van de 600, reed er gisteren nog even klein stukje mee en viel mij al gelijk op dat die in rust al erg ver in z'n vering ging.. En als ik erop zit komt juffy bijna tegen de grond.
Gelukkig had ik mijzelf al voorgenomen dat als er iets aan zou gebeuren het gelijk goed moest.
En aangezien het spul in de aanbieding is ook maar gelijk voor de 1200 besteld incl setje keerringen en stofkapjes. Vriendin zat al gelijk te klagen, ik raak er net zo aan gewend, ga je 'm veranderen.. Tja het kan er alleen maar beter op worden.. ;)
Ik ben ook er blij met de hyperpro progressive veren in mijn V7, een wereld van verschil qua comfort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
ToolkiT schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:56:
[...]

Ik ben ook er blij met de hyperpro progressive veren in mijn V7, een wereld van verschil qua comfort
Ben wel benieuwd ook, hoor er veel goeie verhalen over.. Alleen 2 weken geduld met leveren hebben en nog wat verzinnen om die fiets in op te hangen of ondersteunen (heeft alleen een jiffy) Daar had m'n vriendin trouwens ook al over nagedacht.. Vraag je toch even aan de buren voor een paddock stand.. hmm die gaat onder de poten die eruit moeten.. ohja 8)7 Gelukkig ben jij wel technisch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:28

A13X

Dude

FTFY..... Spieren? Niks van gemerkt met verhuizen :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:22:
[...]

Wie liet er ook alweer een tv meubel pleuren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:39:
[...]

Ik niet? Die teen kwam niet door iets te laten vallen ;)

Awesome

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Joopieboy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:39:
[...]

Gooien met meubels?

Schandalig offtopic hier, maar ik heb ooit op 'n feestje een brandende salontafel van een balkon naar beneden moeten smijten.

Een of ander dronken helder licht was in actie, waarop ik (ook echt niet meer nuchter) kennelijk de enige was die probeerde het brandje te blussen en toen dat niet werkte de tafel naar buiten werkte (balkon op). Ding nog een tijdje buiten het hek van 't balkon vast gehouden terwijl iemand een emmer water aan het vullen was. Maar helaas duurde dat te lang, tegen de tijd dat ze riepen dat de emmer bijna vol zat stond mijn arm/hand ook al bijna in de hens :X Dus maar met een mooie slinger naar beneden gekeild :P

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:23
En zo werd een nickname geboren...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 02-09 22:48
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:33:
Scherp! _O-

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mr_zippey schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:07:
[...]

Ben wel benieuwd ook, hoor er veel goeie verhalen over.. Alleen 2 weken geduld met leveren hebben en nog wat verzinnen om die fiets in op te hangen of ondersteunen (heeft alleen een jiffy) Daar had m'n vriendin trouwens ook al over nagedacht.. Vraag je toch even aan de buren voor een paddock stand.. hmm die gaat onder de poten die eruit moeten.. ohja 8)7 Gelukkig ben jij wel technisch :P
LOL ik heb gelukkig net een nieuwe bike lift, dat maakt de boel een stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Raym09 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:22:
[...]

Zijn vast mentale spieren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:33:
Die nickname werd bevestigd inderdaad :+

Oh well, je moet iets doen als iemand een tafel in de fik laat vliegen :/ Daarna werd ik lomp genoemd.. Tsja 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Destruction schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:17:
[...]

Gooien met meubels?

Schandalig offtopic hier, maar ik heb ooit op 'n feestje een brandende salontafel van een balkon naar beneden moeten smijten.

Een of ander dronken helder licht was in actie, waarop ik (ook echt niet meer nuchter) kennelijk de enige was die probeerde het brandje te blussen en toen dat niet werkte de tafel naar buiten werkte (balkon op). Ding nog een tijdje buiten het hek van 't balkon vast gehouden terwijl iemand een emmer water aan het vullen was. Maar helaas duurde dat te lang, tegen de tijd dat ze riepen dat de emmer bijna vol zat stond mijn arm/hand ook al bijna in de hens :X Dus maar met een mooie slinger naar beneden gekeild :P
Nee, schuiven...
spoiler:
En de lade die open schoot vouwde de teennagel van mijn grote teen dubbel.

En ik heb iets vergelijkbaars gedaan met zo'n goedkoop oventje en taco schelpen die in de fik gingen. :+

Awesome

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jazzy
  • Laatst online: 09-09 17:52

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Even genoeg over kneuzen op twee of drie wielen. 😁 Zijn hier nog mensen die in Nederland een stuk van de Trans Euro Trail gereden hebben? Stond bij mij al een tijdje op de planning en maandag eindelijk mee begonnen. I.v.m. de afstand na lang twijfelen toch maar met auto en aanhanger gestart en die geparkeerd bij Borne aan de A1. Daarvandaan de route opgereden naar het noorden.

De oostgrens is echt zo'n gebied waar ik eigenlijk nooit kom en ik zie nu wat ik gemist heb, echt een schitterende regio. Omdat het tweede Pinksterdag was en bovendien heel mooi weer was ik vooral bang om veel te veel wandelaars, fietsers en ruiters tegen te komen. Maar gek genoeg viel dat hartstikke mee. Wat wel een probleem was is het vele stof door de aanhoudende droogte. Voor mijzelf geen probleem, maar kwam wel een paar keer een bocht om waar ik verrast werd door een stel fietsers of wandelaars, dan kun je nog van het gas af gaan maar dat maakt weinig meer uit.

Wat wel grappig was is dat ik door een aantal regio's kwam die ik alleen van de OTRs ken in de wintermaanden, Tubbergen en Balkbrug bijvoorbeeld. Uiteindelijk bij Hoogeveen omwille van de tijd afgebroken en de Garmin verwisseld door de Tripy, die heeft een functie om automatisch een route te maken langs de mooiste weggetjes. Zo weer terug naar Borne gereden en nog een uurtje later precies op tijd thuis voor de BBQ. :)

Was voor mij ook zo'n beetje de eerste keer echt navigeren met de Garmin Montana. Vond het niet echt een succes, toch best wel staren naar dat schermpje om de paarse lijn te zien die de track aangeeft. Opvallend genoeg is het zich het beste als de zon er recht op staat, in andere gevallen vond ik het best tegenvallen. De tweede helft met bolletje-pijltje aanwijzingen van de Tripy was echt een verademing. Je ziet in één oogopslag wat er gebeurt en over welke afstand dat komen gaat. Anyway, prima ervaring en ik ga de rest van de Nederlandse route zeker afmaken.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[...]

Dat is dan ook geen motor, maar een traktor!
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 11:58

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

noes schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:15:
[...]
Zijkoffers op de RT maken weinig uit: je voelt je heel wat breder maar die breedte zit onder de spiegellijn - het smalste punt tussen de auto's in de file. Ik rijd liever zonder zijkoffers, maar het zit echt meer in mn hoofd. Wel grote topkoffer erop, dus alsnog ruimte zat :Y
Weet niet hoe de verhouding is bij de RT, maar bij de K1600 GT is de kont toch wel wat breed met koffers. Niet breder dan de spiegels, maar bij het slalommen tussen de koekblikken in de file heb ik ook liever niet die extra breedte achter. De topkoffer is gelukkig groot zat voor dagelijks gebruik...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koI17KwrV_3cL37ZhxZWi91b6Cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMPKy7WWdLRZGA8ELnH8qHxK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Gaan er van hier nog mensen binnenkort op motortrip met Horizon? Ik zit zelf te kijken naar die naar de Dolomieten, maar ik durf nog geen knoop door te hakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 14:27
@Icephase Ik heb voor september een reis geboekt naar Corsica bij Horizon. Ik hoop dat het door gaat.

Nu had ik deze al geboekt voor de corona uitbraak, maar ik kan me de onzekerheid wel voorstellen. Met de kennis van nu had ik waarschijnlijk een jaartje overgeslagen.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 11:52
mkrmr schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 01:07:
[...]

Weet niet hoe de verhouding is bij de RT, maar bij de K1600 GT is de kont toch wel wat breed met koffers. Niet breder dan de spiegels, maar bij het slalommen tussen de koekblikken in de file heb ik ook liever niet die extra breedte achter. De topkoffer is gelukkig groot zat voor dagelijks gebruik...

[Afbeelding]
hmmm ik krijg een beetje deze visioenen:

spoiler: Dit plaatje is SFW :)
Afbeeldingslocatie: https://www.viralonline.nl/wp-content/uploads/2018/07/yoga-pants.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Daar ging mijn kovvie... bedankt, @SniperGuy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 12:57
Icephase schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 01:11:
Gaan er van hier nog mensen binnenkort op motortrip met Horizon? Ik zit zelf te kijken naar die naar de Dolomieten, maar ik durf nog geen knoop door te hakken...
Eind juli ga ik naar Frankrijk met de KTM Adventure club. Dit was eigenlijk in het weekend van Koningsdag maar dat was verzet.
Ik zou deze week eigenlijk in Sardinië zitten, maar dat heb ik een jaartje opgeschoven ;)

Dolomieten ben ik vorig jaar geweest (groepsreis)
Hele mooie omgeving en een goed hotel (redelijk nieuwe kamers, prima ontbijt en diner en lekkere biertjes).
Het hotel heeft ook een grote parkeergarage waar tientallen motoren kunnen staan.
Ik vind het een aanrader. De weg er naartoe is best een stukje, maar er zit (vorig jaar in ieder geval) een overnachting tussen in Zuid-Duitsland (Heidenheim).

[ Voor 28% gewijzigd door -MVR- op 03-06-2020 10:00 ]

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mkrmr schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 01:07:
[...]

[Afbeelding]
Bij de RT ook inderdaad. Maar die koffers zitten lager dan de autospiegels, dus je hebt er in de praktijk helemaal geen last van. Misschien als je in de file van rijstrook moet wisselen, want dan moet je soms wel scherpe bochtjes om auto's heen maken. Gelukkig komt dat zelden voor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

noes schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:59:
[...]

Bij de RT ook inderdaad. Maar die koffers zitten lager dan de autospiegels, dus je hebt er in de praktijk helemaal geen last van.
Ik snap die beredenering nooit zo, ik rijd vaak zat zodanig dat mijn spiegels over de spiegels van de auto's heen gaan. Als ik achter koffers heb, zou ik daar echt wel meer rekening mee moeten houden. Nu gok ik vooral dat het mijn knieen niet raakt.

Dat vind ik ook het nadeel van busjes, die spiegels zitten op dezelfde hoogte en kan je een stuk minder makkelijk langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Het is voor mij ook de reden om bijna nooit met zijkoffers te rijden. Ik weet niet precies of ze nou net breder of net breder zijn dan mijn spiegels / handkappen. Gezien ik echter nogal eens met minimale tussenruimte door de file e.d. wil rijden, wil ik de brede delen van mijn motor graag in het zicht hebben :) Het helpt ook niet dat de koffers van de Caponord ongeveer net zo lomp zijn als die BMW hier boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat dat betreft gaat er niks boven de beauty-case achterop :P Alles past er in en je hebt er geen enkele last van.

Voordeel van een lompe Varadero, zo'n koffer doet echt helemaal niks meer voor de rij-eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Hooglander1 +1. De hutkoffer achterop mijn Caponord zal vast iets met de rij-eigenschappen doen, maar zeker voor de woonwerk-ritjes merk ik daar bijzonder weinig van. Kan er ook nog prima mee tijdens een storm langs vrachtwagens rijden bijvoorbeeld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 12:58

thijsco19

KTM 990 SMT

R0y. schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:44:
[...]

En die race broek gaat uit de productie vertelde iemand van een motorzaak..

Zo’n pak is ook niet gemaakt om te lopen maar rekken en wennen doen het zeker. Je zal altijd in een bepaalde houding geduwd worden al is het alleen al door de protectoren.

Hoe zat het op de motor? Dat is het belangrijkste. Daarvoor is het pak gemaakt en zou het gewoon lekker moeten zitten.
Ter plekke natuurlijk effe op de proefzitmotor gezeten maar omdat het een andere motor is met dus een andere zit houding zegt dat helaas nog niet veel.
Ook kon ik niet goed de combi jas en broek testen ivm de maten die beschikbaar waren.

Van het weekend wel met het pak (macna hyper) van me maat paar uurtjes gereden. Is nog redelijk nieuw dus ook nog niet helemaal soepel.
Helaas merkte ik toch dat ik na een tijdje wat last kreeg. Heb het idee dat ik toch te veel in een houding werd geforceerd die niet paste bij mijn motor.

Voorlopig laat ik het nog maar even zitten.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 11:58

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

-MVR- schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:20:
[...]
Dolomieten ben ik vorig jaar geweest (groepsreis)
Hele mooei omgeving en een goed hotel daar (redelijk nieuwe kamers, prima ontbijt en diner en lekkere biertjes).
Het hotel heeft ook een grote parkeergarage waar tientallen motoren kunnen staan.
Ik vind het een aanrader. De weg er naartoe is best een stukje, maar er zit (vorig jaar in ieder geval) een overnachting tussen in Zuid-Duitsland (Heidenheim).
Ik was daar ook met Horizon in september vorig jaar, prachtige omgeving en leuk hotel inderdaad. Het zal nu ook lekker rustig zijn, dus dat is alleen maar een voordeel op die wegen daar!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Na alle haat op mijn topkoffer is nu de algemene conclusie dat een topkoffer toch wel handig is? :+ Hmmmmm

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

SmurfLink schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:03:
Na alle haat op mijn topkoffer is nu de algemene conclusie dat een topkoffer toch wel handig is? :+ Hmmmmm
Ik vindt zo'n ding iig top :+

Heb inmiddels wel een beugel en montageplaat (givi monokey), maar nog geen koffer.

Dan maar zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UAUI4V-2hWnmtJtsYUXVFQ8l2E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K8s9q75oZ5ZaVKCVdQ2fmx5z.jpg?f=user_large

Kan er tenminste wat zut mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
thijsco19 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:51:
[...]

Ter plekke natuurlijk effe op de proefzitmotor gezeten maar omdat het een andere motor is met dus een andere zit houding zegt dat helaas nog niet veel.
Ook kon ik niet goed de combi jas en broek testen ivm de maten die beschikbaar waren.

Van het weekend wel met het pak (macna hyper) van me maat paar uurtjes gereden. Is nog redelijk nieuw dus ook nog niet helemaal soepel.
Helaas merkte ik toch dat ik na een tijdje wat last kreeg. Heb het idee dat ik toch te veel in een houding werd geforceerd die niet paste bij mijn motor.

Voorlopig laat ik het nog maar even zitten.
Zo'n pak moet ook echt wel goed bij je zitten. Ik vond het ook erg moeilijk om een goed passend pak te krijgen, niet enkel i.v.m. mijn lengte maar ook de pasvorm. Zit het dan niet goed dan ga je het voelen..Dainese zat mij gegoten!

Waar had je last als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Destruction schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:09:
[...]

Ik vindt zo'n ding iig top :+

Heb inmiddels wel een beugel en montageplaat (givi monokey), maar nog geen koffer.

Dan maar zo:

[Afbeelding]

Kan er tenminste wat zut mee :)
Mooi tasje 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Moet hij natuurlijk wel passen bij de motor en niet als een zere puist achter uit steken natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Zal ik het anders stellen? Zonder topkoffer is woon werk echt behelpen. Ik mis 'm echt op mijn Esseesse9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Handig, maar lelijk :+

Op de Capo heb ik ook een topkoffer, en voor op de BMW zit ik nog te twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Dryhte schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:29:
[...]

Zal ik het anders stellen? Zonder topkoffer is woon werk echt behelpen. Ik mis 'm echt op mijn Esseesse9.
Na jarenlang woonwerk gedaan te hebben met een rugtas en later een Kriega tailpack, sluit ik me erbij aan dat een topkoffer toch echt handiger is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 12:57
Topkoffer is handig, maar minder mooi. Gebruik 'm zelf niet zoveel, eigenlijk alleen met vakanties.
Mijn motor is 1.07 meter breed met zijkoffers, dat is behoorlijk. Voordeel is dat ik nooit files heb, en m'n werktas past precies in de grote koffer.

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 12:58

thijsco19

KTM 990 SMT

R0y. schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:12:
[...]

Zo'n pak moet ook echt wel goed bij je zitten. Ik vond het ook erg moeilijk om een goed passend pak te krijgen, niet enkel i.v.m. mijn lengte maar ook de pasvorm. Zit het dan niet goed dan ga je het voelen..Dainese zat mij gegoten!

Waar had je last als ik vragen mag?
Voornamelijk m'n schouders / nek gebied.
De losse jassen die ik gepast had van Revit zaten een stuk beter heb ik het idee.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Hooglander1 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:02:
[...]

Ik snap die beredenering nooit zo, ik rijd vaak zat zodanig dat mijn spiegels over de spiegels van de auto's heen gaan. Als ik achter koffers heb, zou ik daar echt wel meer rekening mee moeten houden. Nu gok ik vooral dat het mijn knieen niet raakt.

Dat vind ik ook het nadeel van busjes, die spiegels zitten op dezelfde hoogte en kan je een stuk minder makkelijk langs.
Dan ken je de hoogte van de spiegels van een RT niet ;) - die zitten vrijwel op dezelfde hoogte als een personenauto. En het stuur is bijna net zo breed als de spiegels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:03
R0y. schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:50:
[Afbeelding]

Dit is de correcte plaats op de weg toch? Daarnaast door het besparen van het voorwiel verbruikt deze motorrijder minder voorbanden wat dan weer duurzaam is...
Wat een haat ten opzichte van topkoffers zeg, je merkt er toch alleen maar iets van de lelijkheid als je rijdt zoals die knakker in de GIF van R0y. Als je 'normaal' op de motor zit en voorruit kijkt dan zie je het toch niet, waarom stoor je er zelf dan aan dat het lelijk is. Tenzij posen natuurlijk een factor is :p, maar dan nog heb ik nooit gehad dat mensen langs de kant mij aanwezen en uitlachten omdat ik een topkoffer achterop heb :o . Bij foto's kan je ook nog even de koffer eraf halen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
thijsco19 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:59:
[...]

Voornamelijk m'n schouders / nek gebied.
De losse jassen die ik gepast had van Revit zaten een stuk beter heb ik het idee.
Dan kan het best zijn dat je niet de juiste maat had of dat het niet jouw pasvorm is. Zo'n pak moet strak zitten maar niet knellen of duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 21:11
@Jazzy De TET staat bij mij ook nog op het lijstje. Ik wilde afgelopen zondag een stuk gaan rijden, maar door omstandigheden ging dat niet door. Ik moet eens kijken wanneer ik kan. Het lijkt mij wel leuk, alhoewel de TET er in andere delen van Europa wel wat gaver uitziet :Y)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
cyntax schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:11:
[...]
Tenzij posen natuurlijk een factor is :p, maar dan nog heb ik nooit gehad dat mensen langs de kant mij aanwezen en uitlachten omdat ik een topkoffer achterop heb :o . Bij foto's kan je ook nog even de koffer eraf halen ;).
Natuurlijk niet, lekker laten zitten. Dat ding is ook betaald! :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oNYLUh7.jpg

Kijk dan wat een mooi plaatje.

En over de TET gesproken, dat heeft deze machine ook gedaan (van Liessel tot de Belgische grens)... Mét topkoffer!
Pagina: 1 ... 180 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.