Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 177 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.022.248 views

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:10:
Slowchat incoming! :D

Als je een auto hebt verzekert en je hebt schadevrijejaren, dan mag je die eenmalig 'kopiëren' naar je motorverzekering. Op dat moment lopen de schadevrijejaren van de auto en motor los van elkaar en heb je 2 voertuigen met schade vrije jaren.

Als jij nóg een motor koopt zonder de andere te verkopen, moet je een verzekering afsluiten zonder schadevrijejaren.

Verkoop je je oude motor eerst, dan mag je de schadevrijejaren inzetten op je nieuwe motor.
Oh, van wie? Ik wil dat ook wel doen! (11 jaren ofzo op auto, 6 ofzo op motor1, 3 op motor2).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:07
@noes In ieder geval bij Univé, die stelde toen voor om dat te doen bij mijn eerste motor. Maar dat kon alléén omdat ik nog geen motorverzekering had gehad. Ik had echter -2 schadevrijejaren op mijn autoverzekering dus ik heb vriendelijk bedankt :+ Vond ze verstandig

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:59
JanHenk schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:58:
Als we het hier dan toch over banden hebben... (De onderwerpen worden gewoon gerecycled hier; banden, kleding, motorfietsen, en weer opnieuw, of alles door elkaar.. :+).

De 1200 GS die ik laatst heb gekocht, is sowieso eind van dit seizoen wel toe aan een nieuwe voorband. Er liggen nu Michelin Anakee 3's op, zowel voor als achter. Volgens mij worden de nu nieuwe GS'en ook op die band geleverd. Achter heeft nog ruim voldoende profiel, dus ik neig naar gewoon een nieuwe Anakee 3 voor. Om de eenheid erin te houden.. Tot nu toe vind ik ze overigens prima rijden. Niet uitmuntend, maar gewoon goed. Michelin is ook wel een beetje mijn merk, overigens, heb ze ook op de auto..

Ik lees echter ook wel positieve verhalen over de Pirelli Scorpion Trail 2 en Metzeler Tourance Next. Ik ben geen off-road rijder.. nul komma nul.. :)

Iemand ervaring met de genoemde banden op een allroad, die ze kan vergelijken?
Heb ervaring met de Metzler Tourance (non-Next), Bridgestone A41 en Pirelli Scorpion Trail II. De Metzler Tourance heb ik op mijn Husqvarna TR650 gehad en momenteel ook op de F650GS van mn vriendin. Opzich prima band maar ik vind het in de bochten wel wat vaag en ook minder comfortabel op de snelweg etc. door het blokken structuur. Ook in de regen zijn ze matig.

Bridgestone A41 op mijn R1100GS, bij droog weer prima band, wanneer het regent dan moet je kosten wat het kost putdeksels en teerstrepen vermijden want daar glijdt die band gewoon direct over uit, zelfs als je rechtdoor rijdt.

Pirelli Scorpion Trail II op mijn R1200GSA en TR650, geeft mij persoonlijk extreem veel vertrouwen, of het nou warm, koud, droog of nat is die band geeft altijd een voorspelbare wegligging. Levensduur en slijtageprofiel van die banden zijn ook uitstekend.

Als je meerdere voertuigen bij Unive onderbrengt dan krijg je over alle voertuigen de premiekorting van het voertuig met de meeste schadevrije jaren. De voertuigen zelf bouwen wel individueel schadevrije jaren op. Ik had ooit 1 auto en 3 motoren daar verzekerd, vervolgens alle motoren verkocht en gevraagd of ik die schadevrije jaren mocht stacken op de autoverzekering maar dat wouden ze zeker niet doen :P.
Daarnaast bouw je met een oldtimerverzekering ook geen schadevrije jaren op.

Als je een auto hebt verzekert en je hebt schadevrijejaren, dan mag je die eenmalig 'kopiëren' naar je motorverzekering. Op dat moment lopen de schadevrijejaren van de auto en motor los van elkaar en heb je 2 voertuigen met schade vrije jaren.

Als jij nóg een motor koopt zonder de andere te verkopen, moet je een verzekering afsluiten zonder schadevrijejaren.

Verkoop je je oude motor eerst, dan mag je de schadevrijejaren inzetten op je nieuwe motor.
Weet jij of dit ook andersom telt? Ik heb nu 7 schadevrije jaren op mijn motor zitten en 0 op mijn auto (want in de lease). Nu ga ik volgende maand de auto van de leasemaatschappij overkopen en dus weer persoonlijk verzekeren. Mag ik die 7 schadevrije jaren dan eenmalig kopiëren naar mijn auto? Heb sowieso in het register ook nog wel losse schadevrije jaren van 2 of 3 jaar staan maar dan heb ik liever ook 7 op de auto. De verzekering van de auto gaat trouwens wel bij een andere maatschappij worden ondergebracht.

[ Voor 31% gewijzigd door cyntax op 28-05-2020 16:25 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:46

_Apache_

For life.

In den beginnen had ik motor en auto bij FBTO.
Uiteindelijk gaf Allsecur een betere premie (zelfs met wat schadevrije jaren van FBTO meegenomen).
Dus uiteindelijk de boel gesplitst, auto naar Allsecure met een handjevol schadevrije jaren (3/4 destijds), en motor naar KMNV, nu staan beide op 9j+ schadevrije jaren..

Ja wat zijn inmiddels wat jaren verder :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-11-2025
Heel bijzonder beleid is dit...
Het uitgangspunt van de verzekeraar is hier dat bij een tweede auto er waarschijnlijk een andere bestuurder is.
Zoals eerder gezegd gaat het schadevrije-jaren-beleid uit van schadevrije jaren per persoon.
Bij een auto + motor kun je echter aanvoeren dat dezelfde persoon de hoofdbestuurder van het voertuig is.
Wellicht kan @lolgast hier nog iets mee proberen door deze casus op die manier aan te voeren bij de verzekeraar?

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
The1WhoKnockz schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:18:
Het uitgangspunt van de verzekeraar is hier dat bij een tweede auto er waarschijnlijk een andere bestuurder is.
Zoals eerder gezegd gaat het schadevrije-jaren-beleid uit van schadevrije jaren per persoon.
Bij een auto + motor kun je echter aanvoeren dat dezelfde persoon de hoofdbestuurder van het voertuig is.
Wellicht kan @lolgast hier nog iets mee proberen door deze casus op die manier aan te voeren bij de verzekeraar?
@lolgast heeft wel gelijk kijk maar: https://www.knmvverzekeri...ekering/premie-berekenen/

Bij het veld schadenvrije jaren geven ze aan dat het inderdaad per voertuig gaat en weer verder kan gaan tellen op moment dat je eerst de oude verzekering opgezegd hebt.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:46

_Apache_

For life.

The1WhoKnockz schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:18:
Klopt, de 'regelmatige bestuurder' word dat ook wel genoemd.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:36

Ah bizar, verzekeringen zetten een tweede voertuig vrijwel standaard op 0 schadevrije jaren vertelde ze.

Was tevreden dat ze me gematst hadden, maar dat was dus volledig mn eigen recht.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Eens met @lolgast .

Het probleem met schadevrije jaren is dat ze inderdaad aan de persoon zijn gekoppeld, maar tevens ook per vervoermiddel, bij mijn weten... De bonus/malus-korting kan wel gelijk worden gesteld, maar de schadevrije jaren zelf beginnen bij een extra vervoermiddel wél op nul. Uiteraard, zeg je de verzekering op, dan wordt op dat moment de schadevrije jaren bij Roy-Data geregistreerd en kun je die overnemen bij een andere verzekeraar.

Voorbeeld:
Zo had ik een leaseauto, dus niet mijn eigen, en een motor (al jaren). Toen ik een auto kocht, kon ik de schadevrije jaren van de motor overnemen naar de auto. De motor werd vervolgens gekoppeld met "meerwielentarief". In de praktijk werkt dat dan uit; Auto krijgt de schadevrije jaren. Motor krijgt dezelfde BM-korting, maar begint qua schadevrije jaren wél weer op 0.

Inmiddels heb ik dus schadevrije jaren op de auto én de motor (die niet gelijk aan elkaar zijn..). Zou ik "een" motor erbij kopen en bij dezelfde verzekeraar onderbrengen, krijg ik wel dezelfde BM-korting, maar begint ook deze motor qua jaren weer op nul.

Het is dus m.i. wel wijsheid om al je vervoermiddelen bij dezelfde verzekeraar onder te brengen... :)

Edit: @cyntax Dat kan m.i. dus wel, maar dan wel binnen dezelfde verzekeraar. Daarna kun je eventueel wel weer switchen.

[ Voor 4% gewijzigd door JanHenk op 28-05-2020 16:32 ]

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• lolgast
Hier ben ik gestopt, deze komt op een tegeltje 8)

• Jurrian120
Maar om het onderwerp om te gooien.

Wanneer gaan we een Tweakerrit organiseren? Mooie weer begint namelijk ook al te komen.

• kneusteun
  • Laatst online: 18:06
JanHenk schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:02:
@kneusteun Heeft je verzekeraar geen "meerwielentarief"? Dan moet je de fietsen wel bij dezelfde verzekeraar onderbrengen. Anders kan dat inderdaad niet en begin je weer op nul voor een extra fiets.

@charrel Dat lijkt mij een interessante optie, ga me er eens in verdiepen. Een trial band heb ik niet nodig..
Dat is inderdaad wat ik nu ga proberen.

• kneusteun
Voor mij ligt het nog iets ingewikkelder denk ik (ik heb geen B rijbewijs btw), want ik heb 2 motoren bij een bureau onder gebracht en 2 ander bij een ander bureau ( op naam van de vriendin) en nu nog de KTM dus bij weer een nieuwe (bikerpolis)

Bikerpolis heeft voorgesteld om hun alle kentekens te sturen en dan gaan ze kijken wat ze kunnen doen.

Voor de mensen die twijfelen!!!! let dus op!!! ik kan gewoon de verzekering door laten lopen met het foute aantal!!! alleen dan bij schade of ongeluk gaat de verzekering dus wel zeuren.... En krijg je zeker geen cent van ze!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
JanHenk schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:58:
Als we het hier dan toch over banden hebben... (De onderwerpen worden gewoon gerecycled hier; banden, kleding, motorfietsen, en weer opnieuw, of alles door elkaar.. :+).

De 1200 GS die ik laatst heb gekocht, is sowieso eind van dit seizoen wel toe aan een nieuwe voorband. Er liggen nu Michelin Anakee 3's op, zowel voor als achter. Volgens mij worden de nu nieuwe GS'en ook op die band geleverd. Achter heeft nog ruim voldoende profiel, dus ik neig naar gewoon een nieuwe Anakee 3 voor. Om de eenheid erin te houden.. Tot nu toe vind ik ze overigens prima rijden. Niet uitmuntend, maar gewoon goed. Michelin is ook wel een beetje mijn merk, overigens, heb ze ook op de auto..

Ik lees echter ook wel positieve verhalen over de Pirelli Scorpion Trail 2 en Metzeler Tourance Next. Ik ben geen off-road rijder.. nul komma nul.. :)

Iemand ervaring met de genoemde banden op een allroad, die ze kan vergelijken?
Heb geen vergelijk tussen deze banden maar wel ervaring met de Pirelli Scorpion Trail 2 en die is louter positief. Toen ik mijn 1200 GS kocht zaten er Michelin Pilot Road 4 banden op. Voor mijn gevoel zat daar meer beweging in en is de grip in nat weer iets minder dan bij de Pirelli.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-12-2025
Vanmiddag eens gaan kijken bij de lokale motorzaak hoe de motoren er in het echt uit zien. Op plaatjes is het toch vaak heel anders als in het echt. Conclusie:
- Triumph Tiger is niet mijn ding.
- BMW S1000 XR blijft toch raar op z'n poten staan aan de voorkant.
- BMW GS800 vond ik maar een raar ding in het echt. Dus die viel ook snel af.
- Ducati Multistrada zag er in het echt stukken beter uit dan op foto's, maar hij is nog niet echt blijven hangen.
- KTM 390 Adventure. Véél mooier dan de 790, en natuurlijk gunstig geprijsd. Echter is dat met duo veel te licht ben ik bang.
- KTM 790 Adventure tank blijft echt aarsch lelijk.
- KTM Superadventure. Véél te groot, wil juist een lichtere / kleinere motor.
- KTM Superduke GT. Blijft een beest van een ding. Enige waarmee ik zit is, is het vol te houden met duo voor een dag rijden, en daagt die mij niet teveel uit? Ideale voor mij zou een 790 of 890 Duke GT zijn. Maar die bestaat niet. Maar goed heb gemaild of ik binnenkort de Superduke GT kan testrijden en vanuit daar zien we weer verder.

[ Voor 9% gewijzigd door Thoit op 28-05-2020 19:32 ]

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:16
Thoit schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:29:
Vanmiddag eens gaan kijken bij de lokale motorzaak hoe de motoren er in het echt uit zien. Op plaatjes is het toch vaak heel anders als in het echt. Conclusie:
- Ducati Multistrada zag er in het echt stukken beter uit dan op foto's, maar hij is nog niet echt blijven hangen.
- KTM 390 Adventure. Véél mooier dan de 790, en natuurlijk gunstig geprijsd. Echter is dat met duo veel te licht ben ik bang.
- KTM Superduke GT. Blijft een beest van een ding. Enige waarmee ik zit is, is het vol te houden met duo voor een dag rijden, en daagt die mij niet teveel uit? Ideale voor mij zou een 790 of 890 Duke GT zijn. Maar die bestaat niet. Maar goed heb gemaild of ik binnenkort de Superduke GT kan testrijden en vanuit daar zien we weer verder.
Het zijn nu the orange days (geloof ik) waar je oa een GT kan proefrijden. @Maegrim is deze week geweest en heeft zelfs wheelie control uitgezet... het boefje >:)

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:24
R0y. schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:38:
[...]

Het zijn nu the orange days (geloof ik) waar je oa een GT kan proefrijden. @Maegrim is deze week geweest en heeft zelfs wheelie control uitgezet... het boefje >:)
Die KTM Orange Days zijn komende tijd. Reizen verschillende dealers langs. Ga zelf rijden met een 1290 Adventure R over 3 weken

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:16
VidaR-9 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:41:
[...]

Die KTM Orange Days zijn komende tijd. Reizen verschillende dealers langs. Ga zelf rijden met een 1290 Adventure R over 3 weken
Niet bang dat je daarna toch nog van fiets wilt wisselen? :)

• Thoit
R0y. schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:38:
[...]

Ik wil nooit maar dan ook nooit meer mee rijden met de KTM dagen. 2 jaar? Terug met de 790 Duke gedaan. Daar moest je in groepen rijden waarbij er met meer dan 200 over 60 wegen werd gereden. Ja doorrijden is leuk, maar dat was gewoon idioot.

Ik wil dan ook voor een van de eerste modellen van de SDGT gaan, anders wordt het mij te duur wat ik het niet meer waard vind. Waarschijnlijk eentje uit Duitsland. Scheelt toch weer een bak geld zo te zien.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@JanHenk Ik heb op de Caponord de Pirelli Scorpion Trail 2 liggen, en voor weggebruik vind ik dat een perfecte band. Veel grip, ook in de regen veel vertrouwen en goede levensduur.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:36
Chakotay schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:52:
@lolgast kan je de Hornet wel even geel spuiten? Nu herken ik je icon niet meer :/
Dit is wel zo'n lekker kleurtje op de Hornet van @lolgast :9~ :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: https://www.motorfreaks.nl/images/stories/reviews/Honda/2009/Hornet600/Hornet0074.jpg

Bron: https://www.motorfreaks.n...nsvlug/30028/artikel.html

@lolgast gefeliciteerd, mooi ding, hou de glimmende kant boven! :D
Je ziet er niet aan af dat ie 50KKM heeft gelopen! 8) _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door SniperGuy op 28-05-2020 20:23 ]

• VidaR-9
Thoit schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:59:
[...]

Ik wil nooit maar dan ook nooit meer mee rijden met de KTM dagen. 2 jaar? Terug met de 790 Duke gedaan. Daar moest je in groepen rijden waarbij er met meer dan 200 over 60 wegen werd gereden. Ja doorrijden is leuk, maar dat was gewoon idioot.

Ik wil dan ook voor een van de eerste modellen van de SDGT gaan, anders wordt het mij te duur wat ik het niet meer waard vind. Waarschijnlijk eentje uit Duitsland. Scheelt toch weer een bak geld zo te zien.
De dagen zijn nu gewoon individueel en niet in een groep.

@R0y. mwah zal wel meevallen denk gezien prijs van die motor, maar je weet het nooit. Is uiteindelijk ook de bedoeling van KTM natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door VidaR-9 op 28-05-2020 20:24 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-01 15:20
VidaR-9 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:23:
[...]

Gewoon een proefritje waarbij je zelf de route & tempo kan bepalen? Dat is opzich wel een voordeel zelfs :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• SniperGuy
lolgast schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:18:
Ik heb hem gewoon meegenomen :+ Ziet er erg goed uit, rijdt super, onderhoud klopte met de facturen en de verkoper was een liefhebber die hem duidelijk niet weg deed omdat er iets mis mee zou zijn. Getuige ook de recente beurt die hij heeft laten uitvoeren. Had wat geluk op de beurs gehad en kon nu ineens een splinternieuwe BMW kopen waardoor deze alweer weg ging.

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Geen idee wat ik met de TomTom moet, maar hij zat bij de prijs inbegrepen :9
Is ie bij Ron van der Plaats in onderhoud geweest? (zie sticker voorspatbord) Daar komt onze Hornet ook vandaan, aardige kerel :)

• VidaR-9
Chakotay schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:29:
[...]

Gewoon een proefritje waarbij je zelf de route & tempo kan bepalen? Dat is opzich wel een voordeel zelfs :P
Jep, gewoon een 40 min proefrit. Zou je natuurlijk altijd kunnen doen, maar nu voel ik me minder bezwaard om dit gewoon voor de lol te doen.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10-2025
Thoit schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:59:
[...]

Door corona is het niet meer in groepen ;)

edit: sp11

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
SniperGuy schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:22:
[...]

Dit is wel zo'n lekker kleurtje op de Hornet van @lolgast :9~ :9~ :9~

[Afbeelding]

Bron: https://www.motorfreaks.n...nsvlug/30028/artikel.html

@lolgast gefeliciteerd, mooi ding, hou de glimmende kant boven! :D
Je ziet er niet aan af dat ie 50KKM heeft gelopen! 8) _/-\o_
Damn dan val je zeker wel op zeg.. :+ Ergens vind ik 'm ook wel tof ook.

I have stability. The ability to stab.

• lolgast
SniperGuy schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:31:
[...]

Is ie bij Ron van der Plaats in onderhoud geweest? (zie sticker voorspatbord) Daar komt onze Hornet ook vandaan, aardige kerel :)
Geen idee, ik heb hem particulier gekocht :)
Ja volgens de facturen wel ja :9

De kleur zal ik onthouden!

[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 28-05-2020 20:52 ]

• Thoit
VidaR-9 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:23:
[...]
@R0y. mwah zal wel meevallen denk gezien prijs van die motor, maar je weet het nooit. Is uiteindelijk ook de bedoeling van KTM natuurlijk.
Dat is dan wel weer een voordeel. Maar ik wil helemaal niet op de nieuwste rijden. Dan wil ik namelijk waarschijnlijk de nieuwste hebben en niet de "oude". Ga eerst bij de motorzaak waar ik vandaag geweest ben op een gebruikte test rijden. Misschien is het dan net zoals bij de Triumph dat ik daarna ervan genezen ben. Of juist niet :9

• Chakotay
VidaR-9 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:31:
[...]

Jep, gewoon een 40 min proefrit. Zou je natuurlijk altijd kunnen doen, maar nu voel ik me minder bezwaard om dit gewoon voor de lol te doen.
Hetzelfde hier inderdaad. Een proefrit op een nieuwe motor zou ik niet zomaar aanvragen. Ik weet dat ik daar toch geen budget voor heb, en zo'n motorzaak heeft dan wel iets beters te doen. Demo-dagen van een importeur zijn echter een prima gelegenheid om eens geheel vrijblijvend iets nieuws te proberen :)

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Thoit schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:29:
Het valt me op dat je je zo op het uiterlijk richt. Mij lijkt het veel interessanter hoe een motor rijdt! Wij zien allerlei verschillen, maar mijn vrouw of de buurman ziet vooral een motor; 2 grote wielen, een zadel, een stuur een (al dan niet nep-)tank.

(fluister: vergelijk het met een vrouw; als ze er alleen maar goed uit ziet, dan ben je er zo op uitgekeken)

• SniperGuy
Hkuit schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:58:
[...]

Het valt me op dat je je zo op het uiterlijk richt. Mij lijkt het veel interessanter hoe een motor rijdt! Wij zien allerlei verschillen, maar mijn vrouw of de buurman ziet vooral een motor; 2 grote wielen, een zadel, een stuur een (al dan niet nep-)tank.

(fluister: vergelijk het met een vrouw; als ze er alleen maar goed uit ziet, dan ben je er zo op uitgekeken)
Tja een goldwing zal heerlijk rijden, maar als je het niets vind zal het nooit wat worden.
Mannen zijn simpele wezens en in eerste instantie moet het chekboxje "looks" afgevinkt zijn voordat de rest van het lijste (met oa "rijeigenschappen") aan bod komt :+

Vergelijk het met een vrouw: als ze lelijk als de nacht is, mag ze dan heel lief zijn en goed kunnen koken: echte liefde zal het nooit worden! :X :+ :D

• SniperGuy
lolgast schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:45:
[...]

Geen idee, ik heb hem particulier gekocht :)
Ja volgens de facturen wel ja :9

De kleur zal ik onthouden!
Haha grappig: die slogan "kwaliteit is een keuze" hilarisch _O-
Eerlijke eenmanszaak. Wij kwamen toen voor een dé Hornet kijken, ff proefgereden en ding was als nieuw (4000km op de teller). Direct geld overmaken, overschrijven en meenemen was geen probleem dus 2 uurtjes later reden we met de Hornet naar huis oOo

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:32

steveman

Comfortabel ten onder

Touche met een derde haas weten te voorkomen zojuist :o
Zo in de buurt van die spoorwegbrug te Lekdijk steeds.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
SniperGuy schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:03:
[...]
Vergelijk het met een vrouw: als ze lelijk als de nacht is, mag ze dan heel lief zijn en goed kunnen koken: echte liefde zal het nooit worden! :X :+ :D
Ik zat meer te denken aan "als ze niet supermooi is maar wel lekker rijdt" :*)

• SniperGuy
Hkuit schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:17:
[...]

Ik zat meer te denken aan "als ze niet supermooi is maar wel lekker rijdt" :*)
Ik durfde het niet zo te verwoorden :9B

• Chakotay
steveman schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:11:
Touche met een derde haas weten te voorkomen zojuist :o
Zo in de buurt van die spoorwegbrug te Lekdijk steeds.
De eerste twee liggen al op de BBQ?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:28

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:22:
[...]

De eerste twee liggen al op de BBQ?
Is dat de reden waarom Leo al een week of 2 niks meer gepost heeft? ;(

Wat verzekeringen betreft.. Ik heb de auto en motor bij Univé verzekerd. Beide op 80% no-claim, maar de motor heeft meer schadevrije jaren. Had daarnaast nog wat no-claim over, dus volgens m'n tussenpersoon heb ik nog een Diversion 900 staan.. Stiekem is dat gewoon een kaal frame dat op zolder ligt, maar ik wilde die jaren ook niet verliezen. Nu worden ze niet alleen behouden, ze lopen nog op ook 8)

M'n tussenpersoon weet dat laatste ook btw ;) Vroeg die grappenmaker ook nog hoeveel kilometers ik op jaarbasis dacht te gaan rijden... Nou, niet zoveel :+ Of de verzekeraar ook weet dat ze 'n kaal frame met een geschorst kenteken verzekerd hebben, geen idee :P

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 29-05-2020 01:36 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:32

A13X

Dude

En het eerste straten verbod op basis van geluid is er in Tirol. Motoren die op kenteken meer als 95dB mogen maken is van 10 juni tot 10 oktober de toegang tot deze wegen ontzegd.

verkeersverbod motoren

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/77u8v7E.jpg
Rijverbod voor bijzonder luide motoren in de districten Reutte en Imst
1) Algemene informatie
De bevolking in de wijk Reutte heeft al jaren last van lawaai door het constant groeiende motorverkeer. Dit wordt bevestigd door het motorgeluidonderzoek Ausserfern 2019 in opdracht van de deelstaatregering. Op bepaalde dagen worden 3.300 motoren geteld op de L 246 Hahntennjochstraße. In termen van totaal verkeer komt dit overeen met een aandeel van bijna 70 procent.

2) Maatregelen:
Vanwege de aanzienlijke geluidsoverlast voor de bevolking die in het Reutte-district woont, worden van 10 juni tot 31 oktober 2020 rijverboden uitgevaardigd voor bijzonder luide motorfietsen voor stationair geluid (nabij veldniveau)> 95 dB (A):

- B 198 Lechtalstraße van Steeg (deelstaat Vorarlberg) naar Weißenbach am Lech
- B 199 Tannheimerstraße van Weißenbach am Lech naar Schattwald (staatsgrens Duitsland)
- L 21 Berwang-Namloser Straße van Bichlbach naar Stanzach
- L 72 Hahntennjochstraße 2e deel van Pfafflar naar Imst (Passhöhe)
- L 246 Hahntennjochstraße 1e deel van Imst (Passhöhe) naar Imst kruising Vogel Vogelweg
- L 266 Bschlaber Straße van Elmen naar Pfafflar

3) Geldigheidsperiode:
Het rijverbod geldt tussen 10 juni en 31 oktober 2020.

[ Voor 65% gewijzigd door A13X op 29-05-2020 06:36 ]

Awesome

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-01 01:17
Raym09 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 06:34:
En het eerste straten verbod op basis van geluid is er in Tirol. Motoren die op kenteken meer als 95dB mogen maken is van 10 juni tot 10 oktober de toegang tot deze wegen ontzegd.

verkeersverbod motoren

[Afbeelding]

[...]
Kom ik aan met m'n stille standaard uitlaat die volgens kenteken en chassisplaatje 96-97dB mag produceren ;w

Gamertag: timmie271

• kneusteun
Gelukkig staat mijn Oostenrijkse ros met 88dB op kenteken 😆🤔

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
92 stationair :P Close enough. Pff typisch @timmie271 de aso weer hoor! Herriemaker!

I have stability. The ability to stab.

• Chakotay
95 dB(A) op kenteken? Yay, ik mag er nog in met de Ducati :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvlnUpXjl-1_JS3plMMH3w_Z7t8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h56aklu7XqTkbMSNFoIBZCYf.png?f=user_large

Voor de Caponord staat daar 92, die mag ook nog.

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:47
KTM 990 SMT mag ook naar Tirol! Joehoe!

Geluid stationair 88 dB(A)

Weet alleen niet of de Leo’s mee mogen 🙁

I took the blue pill…

• Thoit
Hkuit schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:58:
[...]

Mijn laatste 2 motoren waren puur op het praktische gekocht. Het moest comfortabel zitten met z'n tweeën, en het moest genoeg koppel hebben zodat je als je ergens omhoog rijdt met 2 man niet constant hoefde te schakelen. Aangezien ik de laatste tijd wat meer met anderen ben gaan rijden waarbij de vriendin niet mee gaat is die prioriteit wat naar achteren geschoven. De Pan die ik nu heb, vind ik met manoeuvreren te zwaar. Tevens vind ik mij met 31 jaar toch te jong om al zo'n motor te rijden en ik wil gewoon weer een motor waar ik "trots" op ben. Eentje waarbij als je er van weg loopt nog een keer voor om draait om naar te kijken O+ Dat heb ik dus totaal niet met de Pan (wat ook zo zijn voordelen heeft!).

Uiteraard is het rijden ook super belangrijk. Maar ik ga géén motor kopen wat heerlijk rijdt maar ik optisch niet mooi vind. De motor heb ik puur vanwege de hobby, daarin hoef je niet altijd logische keuzes te maken. Vandaar dat ik zojuist ook gemaild heb om vanmiddag proef te gaan rijden met de SDGT. De hele nacht over de motor gedacht, dat is wel iets anders dan de Triumph..

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-12-2025
Met het geluid dat ik van me motor af hoor komen dacht ik dat ik niet eens in de buurt van de 95 dB zou zitten, maar er staat 93dB op kentenken :o

Maaar, ik vind een dB afsluiting imo beter dan een algeheel motorverbod..
Liever helemaal geen natuurlijk.. :+

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:32

A13X

Dude

Artikel motorrad online over afsluiting Tirol

Boete is €220, - en je mag direct omkeren.

Awesome

• Thoit
bleufred1 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:26:
Met het geluid dat ik van me motor af hoor komen dacht ik dat ik niet eens in de buurt van de 95 dB zou zitten, maar er staat 93dB op kentenken :o

Maaar, ik vind een dB afsluiting imo beter dan een algeheel motorverbod..
Liever helemaal geen natuurlijk.. :+
Ik vind dat ze moeten controleren op geluid, en als je alles in orde hebt het gewoon goed is. Stel je koopt een nieuwe motor met een door de fabrikant aangeboden optie uitlaat. Die zal vast wat meer geluid maken, maar als je netjes alle CE keurmerken erin hebt dan doe je imo niks verkeerds.

Ga dan tevens ook op die stukken controleren op alle voertuigen die verdacht zijn. Dus ook bijv. auto's.

• bleufred1
Thoit schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:34:
[...]

Ik vind dat ze moeten controleren op geluid, en als je alles in orde hebt het gewoon goed is. Stel je koopt een nieuwe motor met een door de fabrikant aangeboden optie uitlaat. Die zal vast wat meer geluid maken, maar als je netjes alle CE keurmerken erin hebt dan doe je imo niks verkeerds.

Ga dan tevens ook op die stukken controleren op alle voertuigen die verdacht zijn. Dus ook bijv. auto's.
Ik vind ook dat dat dan ook voor auto's etc zou moeten gelden, want 95+ dB is ongeacht het soort voertuig dan te hard.
De vraag is dan wel hoeveel dB is dan te hard.. en wat zeg dB op kenteken op het werkelijke geluid.

Ik heb er nog niet echt naar gekeken maar gok dat ik originele uitlaat heb. maar als ik er iets anders onder plak zal het niet perse op kenteken aangepast worden?

[ Voor 17% gewijzigd door bleufred1 op 29-05-2020 08:40 ]

• kneusteun
FBTN schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:13:
KTM 990 SMT mag ook naar Tirol! Joehoe!

Geluid stationair 88 dB(A)

Weet alleen niet of de Leo’s mee mogen 🙁
Dat heb ik dus ook met de sm.
Die akra’s zullen wel zorgen voor wat extra dB.
Grappige is dat een maat van me met een stock shiver dus niet mag?!? Die staat op 98dB.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18
Ik mag er dus gewoon in rijden..
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1590734423-600-x-315px-DB's.JPG

Wel bijzonder inderdaad dat dit voor motoren geld, en auto's vrachtauto's en tracktoren dan?
Ik beb geen Oostenrijker maar ik kan me zo maar voorstellen dat dit geen stand gaat houden in een rechtzaak.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Chakotay
@Bommes beetje selectief inderdaad... Zeker op die mooie wegen zie je ook bovengemiddeld veel sportwagens met ook een aardig geluidje erin.

• Bommes
@Chakotay ik woon hier een beetje tussen de stad en het dorp in en er rijden hier best wel wat tracktoren door de straat.
Geloof me maar dat die meer herrie maken dan de meeste auto's, motoren of wat dan ook .

Ik heb daar geen last van.
Maar dat dergelijke uitsluiting alleen op type voertuig is toegestaan wettelijk vind ik wel zorgelijk.
Gelijk aan die dijk afsluitingen hier in NL, zoals jij al schrijft, er zijn ook auto's die flink herrie maken.
Of van die vrachtwaggel dombo's met van die open pijpen recht omhoog.

Evengoed zit ik met de Guzzi wel goed, maar ondanks dat vind ik er wel het mijne van

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 00:36
Tegelijkertijd hoop ik dat ze niet die geluidsflitsers gaan installeren.
Als je van de Rursee terug komt, bij Einruhr omhoog, hangt zo'n meter aan een paal. Vergelijkbaar met een snelheidsmeter die ze in de bebouwde kom ophangen.
Als ik dan met 70 km/h in de 4e versnelling omhoog rij, slaat dat ding al op tilt. 8)7

Mijn motor mag stationair 88 dB produceren heb ik net nagekeken, maar rijdend staat er niet bij vermeld. Houd het er maar op dat die geen echte herrie maakt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:55:
Tegelijkertijd hoop ik dat ze niet die geluidsflitsers gaan installeren.
Als je van de Rursee terug komt, bij Einruhr omhoog, hangt zo'n meter aan een paal. Vergelijkbaar met een snelheidsmeter die ze in de bebouwde kom ophangen.
Als ik dan met 70 km/h in de 4e versnelling omhoog rij, slaat dat ding al op tilt. 8)7

Mijn motor mag stationair 88 dB produceren heb ik net nagekeken, maar rijdend staat er niet bij vermeld. Houd het er maar op dat die geen echte herrie maakt.
Zou een geluidsfiltserapp dan wél toegestaan zijn in Duitsland? :+ Vraag mij sowieso af hoe dat straks gaat met de flits apps uit Duitsland. Duitsland kennende gaan die zo ver dat je straks de app niet eens meer mag downloaden :P

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhqGbqTwHCnVABTcoP_YpFLYs9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzJjR3GaYauQo2YbDuUtvroA.jpg?f=fotoalbum_large
Wat zitten jullie te zeuren, ik zit er pas net onder..... Gelukkig is het rijdend een stuk lager O-)

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:22

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik noem het perfectie mijn Scrambler 1200XE doet exact 95 dB(A). Dus hij voldoet perfect aan de eisen. >:)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:46
Ik zit er met 94dB op de RDW site ook net.....onder :9

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik mag er met mijn 0dB ook gewoon in :*), tijdens het rijden veranderd die in een stille electrische zoef motor :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDKVdqM70EJb64nQxgCznY_QNTY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/73VYFAqcDvAFrpClP02Sk5yd.png?f=fotoalbum_large

• bleufred1
Pagman schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:28:
Ik mag er met mijn 0dB ook gewoon in :*), tijdens het rijden veranderd die in een stille electrische zoef motor :+
[Afbeelding]
gaat om stationair, dus 89 dB voldoet ook ;)

• Pagman
bleufred1 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:34:
[...]

gaat om stationair, dus 89 dB voldoet ook ;)
Ohh ik dacht dat het om rijdens geluid ging :).

• bleufred1
Pagman schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:37:
[...]

Ohh ik dacht dat het om rijdens geluid ging :).
de Maatregel is puur voor de posers

• Pagman
Waar ik dan wel gewoon benieuwd naar ben is hoe doen ze het als je bijvoorbeeld een aftermarket uitlaat hebt, maar met de stock zit je al op 95dB. Dan ben je denk ik gewoon zwaar de sjaak als je gepakt word bij een controle?

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

Hmm, zou ik uberhaupt de landsgrenzen nog over mogen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_rpye3AaOjJaqATweOhpiPUx24=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6O0iepB6h7jXzVECaEyK63TY.png?f=user_large

Enige reden zal wel zijn dat dit geautomatiseerd te handhaven is. Plaatsing en exploitatie van een flitser die alle kentekens opneemt die langs rijden is een stuk makkelijker dan mensen aanhouden die hebben zitten kloten met hun motor.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01 03:24

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

xos schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:07:

[Afbeelding]

Enige reden zal wel zijn dat dit geautomatiseerd te handhaven is. Plaatsing en exploitatie van een flitser die alle kentekens opneemt die langs rijden is een stuk makkelijker dan mensen aanhouden die hebben zitten kloten met hun motor.
:o

Beter dan heel luid.

• Jurrian120
xos schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:07:

[Afbeelding]

Sorry maar 7625 toeren stationair klopt gewoon niet. Op dat toerental is de DB gemeten.

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:47
Thoit schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:17:
[...]

Mijn laatste 2 motoren waren puur op het praktische gekocht. Het moest comfortabel zitten met z'n tweeën, en het moest genoeg koppel hebben zodat je als je ergens omhoog rijdt met 2 man niet constant hoefde te schakelen. Aangezien ik de laatste tijd wat meer met anderen ben gaan rijden waarbij de vriendin niet mee gaat is die prioriteit wat naar achteren geschoven. De Pan die ik nu heb, vind ik met manoeuvreren te zwaar. Tevens vind ik mij met 31 jaar toch te jong om al zo'n motor te rijden en ik wil gewoon weer een motor waar ik "trots" op ben. Eentje waarbij als je er van weg loopt nog een keer voor om draait om naar te kijken O+ Dat heb ik dus totaal niet met de Pan (wat ook zo zijn voordelen heeft!).

Uiteraard is het rijden ook super belangrijk. Maar ik ga géén motor kopen wat heerlijk rijdt maar ik optisch niet mooi vind. De motor heb ik puur vanwege de hobby, daarin hoef je niet altijd logische keuzes te maken. Vandaar dat ik zojuist ook gemaild heb om vanmiddag proef te gaan rijden met de SDGT. De hele nacht over de motor gedacht, dat is wel iets anders dan de Triumph..
SDGT is wel wat anders idd. Categorie “mooi en op momenten doodeng”. Vriend van mij heeft er één en heb hier onlangs eens op gereden en is iets anders dan een 990 SMT...

I took the blue pill…

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:57
Hier zit ie op 93dB stationair en 77dB rijdend. Echter met de uitlaat die er nu op zit ga ik daar ruimschoots overheen ben ik bang :+.

Nu er 1 zo'n gemeente over stag is ben ik bang dat er snel meerdere zullen volgen :X

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:59
Volgens mijn kentekenbewijs doet mijn K1300r 97dB...

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:59
Vandaag mijn R1200GSA weggebracht in verband met een luide tik in de rechter cylinder. Eerst dacht ik dat het 'hoorde' aangezien de boxer blokken sowieso agrarisch klinken en komende van een 1100GS weet ik niet beter. Maar na een vergelijking met de R1200GSA van een maat is de tik bij mij wel minimaal 2x zo luid. Daarnaast is het zelfs op de snelweg te horen met oordoppen in, het komt dus boven het motorgeluid en windruis uit. Zelf vermoed ik dat het iets te maken heeft met de nokkenassen(lagers), dit vermoeden werd bevestigd door de dealer aangezien zij in het verleden wel cases hebben gehad waarbij de nokkenassen insleten op deze motoren. Zij gaan er dus mee aan de slag, hopelijk heb ik mijn motor snel weer terug. Gelukkig valt alles onder garantie dus daar hoef ik mij geen zorgen over te maken.

In de tussentijd mag ik mij vertoeven op een gloednieuwe F900R leenmotor, ik heb al sinds mijn rijlessen niet meer op een moderne naked type gereden dus dit was weer even wennen! Hieronder in het kort mijn bevindingen opgesomd:

Afwerking en kwaliteit:
Zoals wij die van BMW mogen verwachten, op electronisch gebied en ook de kwaliteit van de materialen doet mij denken aan mijn GSA, dus BMW bespaard niet op de goedkopere modellen. Het blauwe lak oogt zeer strak en mooi! Het TFT scherm is volgens mij hetzelfde als die op mijn GSA inclusief alle gizmo's.

Al het verlichting is in LED uitgevoerd en zijn verbonden aan een lichtsensor, de koplamp zal dus bij daglicht alleen DLR voeren en wanneer het donker is automatisch overschakelen op dimlicht. Het zadel met de voering doet mij ook denken aan die op mijn GSA.

De remmen zijn van Brembo en hebben zoals verwacht een goede 'bite'. Van de spiegels had ik verwacht dat ze prima zouden zijn aangezien het de standaard BMW spiegels zijn, maar niets in minder waar. Door de zithouding wat besproken gaat worden in het volgende punt zit je met je hoofd te dichtbij de spiegels waardoor er bijna niets in te zien is. Onder het zadel is maar weinig ruimte om iets op te bergen, wel is er een inham gemaakt in de bodemplaat van het zadel waar je met een elastiek wellicht een schijfremslot kwijt kan.

Zithouding:
Zithouding is vreemd, komt door de korte wielbasis en omdat ik het niet gewend ben. Ik krijg het gevoel alsof ik continue in een squat houding zit met mijn hoofd boven het voorwiel. Zijn die oefeningen toch ergens goed voor ;). Maar wellicht is het gewenning, ik heb er nog maar 30km op gereden. Zelf ben ik 1,75m en de motor voelt al enorm klein aan, dus als je langer bent gaat het geheid oncomfortabel zitten.

Rijeigenschappen:
De nieuwe F900R komt met verschillende rijmodi, toen ik bij de dealer wegreed deed ik dat in 'Road' mode. Daarbij kreeg ik binnen de eerste 30 seconden al het gevoel van 'wat... is dit het???'. Om dat probleem direct op te lossen ramde ik al rijdend 2x op de 'mode' knop om het apparaat in 'Dynamic' te krijgen. Dat is al een stuk beter! Zelf kom ik namelijk van grote 1 cylinders en V2's waardoor ik aan een gevoelige directe gasresponse gewend ben geraakt. Zo rij ik op de GSA ook altijd in Dynamic Pro. De vering van ZF is instelbaar en op Dynamic voldoet die ook aan mijn verwachtingen. In bochten blijft de vering voorspelbaar en tijdens het remmen zakt de voorzijde niet teveel in. De reactie is heel direct.

Uitlaat en Geluid:
De standaard uitlaat ziet er goed afgewerkt uit en heeft niet een grote aanwezigheid op de motor, het is dus geen mega sigaar die buiten proporties is zoals op bepaalde andere motoren. In Dynamic wordt het motorgeluid ook wat luider en komt er een mooie diepe grom uit de uitlaat zonder asociaal te zijn.

Opties die ik zie:
Volgens mij heb ik een full option F900R meegekregen dus met de volgende noemenswaardige zaken:
- Quickshifter + blipper (werkt fantastisch en zonder schokken zoals ik gewend ben van BMW)
- TFT (goed afleesbaar en zeer ergonomisch te bedienen met het wiel)
- Middenbok (huh? op een naked? zie ik dat goed?)
- Bagagedragers (mooi weggewerkt in de lijnen van de motor)
- Rijmodi (Rain, Road, Dynamic)
- Elektronisch verstelbare vering
- LED verlichting
- Handvat verwarming
- ABS Pro, Dynamic Traction Control etc. etc.
- Keyless ride

Ik heb alles even samengesteld op de BMW website en kom uit op een bedrag van rond de 12700 euro voor dit alles. Dat is alsnog een behoorlijk bedrag wat ik er persoonlijk niet voor over zou hebben, maar ik kan mij voorstellen dat dit wellicht wel een waardige optie is over een paar jaar als tweedehands motor!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-pkTtPahCurbAK3oUjvbjAmuXg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dLl48ieVlqNVztItf7EJdPGj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQGs7Ij53cCEYQRqx2_M974kemE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93mbDK0bfeOlEBIrfUPtYBx8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xx9bqYKg9wC12Ah_G_HFIPQNO9g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V6UvGOVx3xjgdyu7sKpCGM19.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkGUexFrn5eBfXP4noqfLQsMrwU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpczat8ixc4tYi5wY88xQubj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yw4wQH94RTtRsrk__JNmJ6orums=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fa3h0ncaZYOq4yoSZ1R8is4R.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ax-dEEvYZ79DejW8cG1ljZ2qLYQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8yu6hXeuPEQQxn5hO8zw1HzR.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7Fd_sE3d9vqigi52kZOvAvJhso=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4obkp3mq5mdCj0UQhU0N20GI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwCYyH7SMA21fXoTbsCNBTYT3RA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T56fjegFln4er1mKM284HAAV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKeqG2msS5wpLzGZFPB2V5C43dQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6H3SJu5r8gIjVQPEFfEDdvYE.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OANwaUPeiLBcddRzjdn-cib1ymc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z84YgjdhOZoqBNqYPkhsbCLD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRyrK3iZDaLcPemrg1dbZN2bcuQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KK2yRc2VxDBmq87d5B5Dnh46.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnbG-OL-x25h6uDFT1txlAyNgcE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZVwkPm0SQETZmIQM1YZSsaF.jpg?f=fotoalbum_tile

• xos

xos

Jurrian120 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:10:
[...]

Sorry maar 7625 toeren stationair klopt gewoon niet. Op dat toerental is de DB gemeten.
Vul zelf kenteken 05-MK-SZ in en je zal zien dat dit is wat er bij de RDW staat. Ik weet niet hoe dit allemaal tot stand komt maar dit is wat er officieel geregistreerd staat. Ditzelfde zie je ook bij andere die hier posten, rijdend minder DB dan stationair, mogelijk te maken met de manier van meten?

Maar in de praktijk wens ik je veel succes om met een diender in discussie te gaan dat het niet klopt. Vrees dat je met een forse bekeuring naar huis mag en dan zelf mag gaan proberen om je geld terug te krijgen als er een administatieve fout gemaakt is.

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03-2025
Ik rij geen motor maar ik ben mij steeds vaker aan het ergeren aan motorrijders die door onze woonwijk rijden met veel en veel te veel geluid. Vanaf 500 meter hoor je ze bij ons in de woonkamer al aankomen en de kopjes trillen nog net niet de kast uit. Extra ergerlijk als je dan leest dat veel motorrijders hun uitlaat laten aanpassen zodat er nog meer geluid uit komt. De rust van honderden mensen wordt nodeloos verstoord door de acties van een individu. Wat mij betreft mogen er zeer strenge regels komen qua geluid met hoge boetes, want de geluidsoverlast loopt deze tijden met het mooie weer echt de spuigaten uit.

Ik wil natuurlijk geen overdreven zeikerd zijn, maar ik merk dat ik er de laatste tijd echt last van heb.

Hoe denken jullie hier over?

[ Voor 7% gewijzigd door TLLRS op 29-05-2020 10:33 ]

• Maegrim
xos schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:24:
[...]

Vul zelf kenteken 05-MK-SZ in en je zal zien dat dit is wat er bij de RDW staat. Ik weet niet hoe dit allemaal tot stand komt maar dit is wat er officieel geregistreerd staat. Ditzelfde zie je ook bij andere die hier posten, rijdend minder DB dan stationair, mogelijk te maken met de manier van meten?

Maar in de praktijk wens ik je veel succes om met een diender in discussie te gaan dat het niet klopt. Vrees dat je met een forse bekeuring naar huis mag en dan zelf mag gaan proberen om je geld terug te krijgen als er een administatieve fout gemaakt is.
en m'n VFR dan? :'(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vbwmGLR.png

spoiler:
niet mijn motor :P

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
TLLRS schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:32:
Ik rij geen motor maar ik ben mij steeds vaker aan het ergeren aan motorrijders die door onze woonwijk rijden met veel en veel te veel geluid. Vanaf 500 meter hoor je ze bij ons in de woonkamer al aankomen en de kopjes trillen nog net niet de kast uit. Extra ergerlijk als je dan leest dat veel motorrijders hun uitlaat laten aanpassen zodat er nog meer geluid uit komt. De rust van honderden mensen wordt nodeloos verstoord door de acties van een individu. Wat mij betreft mogen er zeer strenge regels komen qua geluid met hoge boetes, want de geluidsoverlast loopt deze tijden met het mooie weer echt de spuigaten uit.

Ik wil natuurlijk geen overdreven zeikerd zijn, maar ik merk dat ik er de laatste tijd echt last van heb.

Eens dat het (af en toe) veel te veel geluid is en 'open' uitlaten zijn voor de openbare weg echt onzin.
Echter; hoe kijk jij dan naar iedereen met getunede auto's of die al standaard herrie maken (AMG's, M's, RS-en van deze wereld) maar wel door de keuringen heen komen? Verdienen die ook een boete? Hoe zou jij het vinden om niet meer over een dijk te mogen rijden omdat er mensen met auto's die veel herrie maken het voor jou verpesten? Ik blijf het raar vinden dat alleen motoren worden uitgesloten terwijl de gemiddelde automobilist als een gek (veel te hard en geen rekening houdend met anderen) over dijkwegen rijd. (Daarbij hand in eigen boezem, ik heb ook wel eens te hard over een dijk met de auto gereden)

Zuur zijn over de herrie van motoren is prima maar dan moet je het m.i. wel over de hele linie gelijk trekken en niet alleen de motoren uitsluiten/beboeten maar sluit dan alle dijken helemaal af voor gemotoriseerd verkeer in het weekend. We betalen ook allemaal wegenbelasting :) .

edit: het dijkvoorbeeld is denk ik een goede om het te beschrijven. Als de buurman hier zijn M140i in de ochtend start borrelt het ook maar zolang hij niet door de straat scheurt hoor je mij niet klagen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mauritio op 29-05-2020 10:44 ]

• Jurrian120
xos schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:24:
[...]

Gewoon heel zuur. Het ging mij erom dat de RDW er een potje van maakt. Ze vullen het niet goed/correct in. Een motor loopt niet zo hoog stationair (mijn auto loopt 4500 toeren stationair volgens de RDW, ook hel raar). Dit is iets wat de RDW goed moet doen. Het is toch belachelijk dat wij de dupe zijn van iets wat een overheidsorgaan verpest.

Wij betalen (in mijn ogen grof) geld hiervoor. Dan moet het wel kloppen. Als ik geen motorrijtuig belasting hoefde af te dragen had ik hiermee geen moeite maar aangezien wij allemaal hier een groot bedrag aan uitgeven mogen wij ook wel ervan verwachten dat het enigszins correct is.

• Maegrim
.

[ Voor 100% gewijzigd door Maegrim op 29-05-2020 11:06 ]

• Chakotay
Maegrim schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:38:
[...]

[Afbeelding]

spoiler:
Heh, als je die hier start gaan in Oostenrijk alle geluidsflitspalen direct af :p

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10-2025

Frans92

VFR800

Maegrim schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:38:
[...]

[Afbeelding]

spoiler:
Mijn VFR is echt een stuk stiller:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZO4DBcI.png

[ Voor 3% gewijzigd door Frans92 op 29-05-2020 11:19 ]

XBL: DonFrans

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:32

steveman

Comfortabel ten onder

Probeer het vanuit hun perspectief te zien: als kind te weinig aandacht gehad, en nu dan maar met een hoop herrie proberen dat gat te vullen.

ik compenseer mijn aandachttekort louter met forumposts.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• 4x2
  • Laatst online: 02-01 12:58

4x2

lộn xộn quá

Hehe, de Silverwing maar eens te koop gezet, hoewel ie voor woon-werk ideaal is merkte ik ook dat plezierritjes me niet enorm veel plezier gaven (ik pakte liever mn snorscooter of citta :+ )
Kijken wat ie nog oplevert, volgens mij is het de beste motor die ik ooit heb gehad, dus verkoop ik 'm maar :p

Voor de opvolger: tsjah, ik heb nog nooit een grote sportieve v-twin gehad, dus misschien is dat een optie.
Heb ook nog ergens een Speeduino computer liggen, misschien kan ik een Firestorm ombouwen van carburateur naar injectie.

Motorscooter komt er ws nog wel een keer 1 terug, maar dan wat kleiners.

leeg

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025

verkeersverbod motoren

[Afbeelding]

[...]
Hmm, mijn s triple rs mag stationair 95db maken.... kantje boord dus

• xos

xos

Jurrian120 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:54:
[...]

Gewoon heel zuur. Het ging mij erom dat de RDW er een potje van maakt. Ze vullen het niet goed/correct in. Een motor loopt niet zo hoog stationair (mijn auto loopt 4500 toeren stationair volgens de RDW, ook hel raar). Dit is iets wat de RDW goed moet doen. Het is toch belachelijk dat wij de dupe zijn van iets wat een overheidsorgaan verpest.

Wij betalen (in mijn ogen grof) geld hiervoor. Dan moet het wel kloppen. Als ik geen motorrijtuig belasting hoefde af te dragen had ik hiermee geen moeite maar aangezien wij allemaal hier een groot bedrag aan uitgeven mogen wij ook wel ervan verwachten dat het enigszins correct is.
Volgens mij zijn we het wel eens hoor al verwacht ik niet dat de RDW hier verkeert zit, hetzelfde staat ook op het plaatje die de fabrikant op het frame heeft gezet. Je ziet hetzelfde patroon terugkomen bij plaatjes die andere hebben gepost. Vermoed dat het eerder een onduidelijke manier van bewoording is voor een leek dan een structurele fout.

Maar er zit een door Pajic gemaakte uitlaat op die een stuk stiller is dan de originele uitlaat zodat er ook mee te rijden is hier in Noord-Europa.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:08
wat betreft de beperking voor oostenrijk is het wel minimaal, de weg van tanheimmertal naar lech is wel leuk om te doen (de lechtalstrasse) maar als je bij fussen de grens overgaat en je gewoon de fernpass op gaat en dan niet bij imst rechtsaf de hahntenjoch gaat rijden (die overigens heel mooi is) maar rechtdoor het oberintall ingaat vind je ook legio mooie en heerlijke stuurweggetjes waar je dus wel gewoon kunt rijden.

aanraders vind ik zelf:

- kuhtai
- kaunertaller hochstrasse
- Timmelsjoch (romblo?) + Jauffenpas (Giovo )
- nauders/resschen
- Silvretta

ik vind bovenstaande leuker om te rijden dan de weg naar Lech, alleen de hahntenjoch is jammer

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

verkeersverbod motoren

[Afbeelding]

[...]
U.1 Geluidsniveau stationair 98 dB
U.3 Geluidsniveau rijdend 76 dB(A)

:/

Hopelijk gaan fabrikanten nu ook maatregelen nemen om hun motoren fabrieks-af stiller te leveren. En er mag wat mij betreft gelijk een montageverbod komen op niet-goedgekeurde uitlaten.

* Waaj vraagt zich af of het in Europees verband wel wettelijk is toegestaan om voertuigen te weren die aan de wettelijke eisen voldoen?

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 00:36
Het valt mij op dat er de laatste tijd steeds meer van dit soort reacties komen. "Ik rij geen motor maar erger me er wel aan." Ik vraag me af wat die mensen hier proberen te bereiken. Dit is niet persoonlijk, aanvallend, passief agressief, of op welke manier dan ook negatief bedoeld. Ik begrijp dat voor online begrippen de beste locatie voor een goede discussie, Tweakers is. Daar ben ik overigens ook heel blij mee. :)
De motorliefhebbers op Tweakers zijn over het algemeen behoorlijk sociaal. Juist degenen die het verpesten zullen zich eerder op andere locaties verenigen. Op motor-forum bijvoorbeeld heeft vaak al een andere mening de boventoon. Maar bij Tweakers komt er daardoor ook juist géén discussie over dit onderwerp. We zijn het immers al eens. ;)

Hoe dan ook: de meeste tweakers en mijzelf inclusief, vinden de herrie niet nodig. Sommige mensen hebben het nog niet helemaal begrepen, maar tijdens het rijden hoor je je eigen motor maar minimaal. Windgeruis direct naast je oren overheerst namelijk gewoon. Ook in de file heeft het geen nut. Het geluid is naar achteren gericht, de auto's zijn goed geïsoleerd, en de meesten hebben ook nog eens de radio (hard) aan.
De meesten van ons willen juist sociaal onze hobby kunnen uitoefenen. Daarbij gunnen we ook een ander zijn plezier. Ook ik kan me niet vinden in de manier waarop de motorrijders (alle motorrijders!) de laatste tijd steeds meer in het verdomhoekje worden gedreven. En de maatregelen die er vervolgens gekozen worden, slaan kant noch wal. Is de ergernis het geluid? Sluit dan niet voor één groep de weg af, maar ga handhaven. En dan voor alle verkeer.
Zoals ik laatst al plaatste: ik weet dat er rond de Moezel zelfs een paar wegen zijn waar uitsluitend de motoren een maximale toegestane snelheid hebben van 50 km/h. Heel prettig met een vrachtwagen in je nek, op een steile helling bergafwaarts. Ook hier: Er is niets mis met de normale toegestane snelheid, maar ga handhaven verdorie! Schei uit met die pesterijtjes, daar wordt niemand mee geholpen.

En tot slot: volgens de regelgeving mogen motoren blijkbaar al standaard veel geluid maken. Zoals we nu zien zijn waarden over de 90 dB geen uitzondering. Dan zit er maar één ding op: Europees die volumes naar beneden bijstellen voor nieuwe motoren. Dan wordt het over een X aantal jaren vanzelf stiller. Daar gaat dan wel nog een flinke tijd overheen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jolke
  • Laatst online: 13:28
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:04:
[...]

De motorliefhebbers op Tweakers zijn over het algemeen behoorlijk sociaal.

[...]
Behalve een enkeling die over MTB-paadjes rijdt. O-)

• Bommes
Jolke schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:14:
[...]

Behalve een enkeling die over MTB-paadjes rijdt. O-)
Hee koekert.. >:)

Wat betreft dat geluid @TLLRS
Ik woon zelf aan een weg waar je 30 mag, maar het ziet er als een 60 weg uit.
De meeste mensen rijden hier dus 80 of nog harder.
Maar de snelheid terzijde, het ging immers over geluid.
Onze ramen/kozijnen aan de voorzijde zijn niet echt heel erg goed tegen geluid geïsoleerd dus in onze huiskamer kan ik het verkeer erg goed horen.
Van alles dat er voorbij rijd maken de snorfietsen de meeste herrie.
Zeker het laatste half jaar lijkt dat een enorme groei in te zitten.
Van die plof uitlaten die die gastjes graag willen laten horen.
We komen best wel wat motoren door de straat en afgezien van de enkele herrieschopper vallen de meeste daarvan wel mee.
En nee dat zeg ik niet omdat ik zelf motor rijd.

Na de snorfietsen zijn het vooral de amg's, gt's, gsi's of wat dan al niet meer die het meeste herrie maken.
De auto's dus.

Omdat er nog best wat landbouw e.d. hier te vinden is. Rijden er ook wel wat tractoren heen en weer, met hun banden overstemmen ze eigenlijk alles, ook de meer luidere motoren.

Nou ja eigenlijk dus zoals @DrivinUCrazy al aangeeft.
Handhaven op de overlast niet op 1 vermeende veroorzakende groep.
Te veel herrie dan ook de andere voertuigen aanpakken.
Helaas wat veel gemeentes doen is de max snelheid naar beneden zetten, zodat de geluidsnormen lager mogen zijn. Dat maakt bebouwing mogelijk.
Maar het werkelijke geluidsniveau wordt niet gecontroleerd laat staan dat er op wordt gehandhaafd.
Vervolgens gaan de mensen die er wonen klagen en wordt er als eerste naar motoren gewezen.

Zo dan ga ik nu mijn uitlaat even er af schroeven en een rondje rijden.. >:)

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:07
Gisteren de "nieuwe" Caponord opgehaald en de Street Triple achtergelaten. Stuk comfortabeler, sneller en een mooier geluid dus erg tevreden met de overstap.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rTu9fdk.jpg

En mag meteen Oostenrijk niet meer in blijkbaar. Het gevoel dat als je het zelfs compleet standaard en legaal niet meer goed kan doen, het dan ook gewoon echt net zo goed flink illegaal kan groeit.

• kneusteun

Helemaal mee eens, maar onthoud dat je het hier hebt over excessen (vaak).
De meeste motorrijders in mijn ogen gaan niet voor dat extreme lawaai!
Ook zullen de meeste motorrijders niet door een woonwijk heen knallen dat er zoveel lawaai kan ontstaan.

Ik heb zelf een decat en een akra set (wat normaal wel bekend staat om herrie) maar dit is puur voor vermogen en soepeler gasopname gedaan in dit geval. En het geluid zit ruim onder de norm mijn inziens.

Dus ik ben het met je eens dat er een hoop malloten zijn maar het is net als bij die wielrenners er zijn een paar rotte appels die het voor de rest verpesten door de grens te zoeken en er bewust over heen te gaan.

• kneusteun
Bazziek schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:41:
Gisteren de "nieuwe" Caponord opgehaald en de Street Triple achtergelaten. Stuk comfortabeler, sneller en een mooier geluid dus erg tevreden met de overstap.

[Afbeelding]

En mag meteen Oostenrijk niet meer in blijkbaar. Het gevoel dat als je het zelfs compleet standaard en legaal niet meer goed kan doen, het dan ook gewoon echt net zo goed flink illegaal kan groeit.
Is dit nu ook gewoon op basis van het shiver/dorsoduro frame?
Lijkt namelijk aardig op elkaar. En maat van me heeft een shiver en is een leuke sportieve fiets met een bewezen betrouwbaar blok. (de electronica is sinds 2010 ook sterk verbeterd)

• Bazziek
Volgens mij wel ja. Is ook zo goed als het Dorsoduro 1200 blok met wat andere tuning dacht ik. @kneusteun

• kneusteun
Bommes schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:34:
[...]

Zo dan ga ik nu mijn uitlaat even er af schroeven en een rondje rijden.. >:)
Je hebt een italiaan, pak wat drempels en die uitlaat valt er vanzelf vanaf toch? ;) obvious troll
Ik blijf fan van die guzzi O+ wat een pracht apparaat.

• kneusteun
Bazziek schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:55:
Volgens mij wel ja. Is ook zo goed als het Dorsoduro 1200 blok met wat andere tuning dacht ik. @kneusteun
Dan staat die ook op 98dB ofniet?

• Bazziek
kneusteun schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:55:
[...]

Dan staat die ook op 98dB ofniet?
96. 2db eraf omdat het het oude lullen tour model is :P

• kneusteun
Reloader schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:56:
wat betreft de beperking voor oostenrijk is het wel minimaal, de weg van tanheimmertal naar lech is wel leuk om te doen (de lechtalstrasse) maar als je bij fussen de grens overgaat en je gewoon de fernpass op gaat en dan niet bij imst rechtsaf de hahntenjoch gaat rijden (die overigens heel mooi is) maar rechtdoor het oberintall ingaat vind je ook legio mooie en heerlijke stuurweggetjes waar je dus wel gewoon kunt rijden.

aanraders vind ik zelf:

- kuhtai
- kaunertaller hochstrasse
- Timmelsjoch (romblo?) + Jauffenpas (Giovo )
- nauders/resschen
- Silvretta

ik vind bovenstaande leuker om te rijden dan de weg naar Lech, alleen de hahntenjoch is jammer
Die Kaunertall isdie naar dat hoge punt bij de gletsjer toch?
Daar kwam ik afgelopen zomer een groep van 10 NL'ers op brommers tegen, lekker met de 2 taktjes omhoog tuffen, naar beneden moesten ze af en toe stoppen om de remmen te koelen :+

Mooie weg inderdaad!

• kneusteun
Bazziek schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:57:
[...]

96. 2db eraf omdat het het oude lullen tour model is :P
Apart dat dan de shiver 750 op kenteken 98dB is.
Je zou verwachten dat een 1200 dan wel iets meer klappen geeft.

• Bazziek
Zal puur aan het meetmoment / toerental liggen denk ik.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:08
kneusteun schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:59:
[...]

Die Kaunertall isdie naar dat hoge punt bij de gletsjer toch?
Daar kwam ik afgelopen zomer een groep van 10 NL'ers op brommers tegen, lekker met de 2 taktjes omhoog tuffen, naar beneden moesten ze af en toe stoppen om de remmen te koelen :+

Mooie weg inderdaad!
klopt, je moet ook een "kaartje kopen" de kaunertaller hochstrasse heet ie voluit geloof ik :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yKIjlOYmp_Vs8B6n1Z2HwzNa_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4pFDCYuNBkBimMI9jVAknAQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Jolke
  • Laatst online: 13:28
Kaunertal, 2 jaar geleden ook geweest. Mooie weggetjes naar boven en uitzichten. Boven vind je de hoogste postbus van Europa en een gletsjer waar je (nog) in kunt. Dat duurt geen 20 jaar meer voorat die helemaal weggesmolten is.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:17
Nog 16 km tot het Hotel in Cochem.
Maandag rond 10:00 weer naar huis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5DQ9iby97LipJZFymUrTup9Mpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwBuPTaHh1J2KGYNX3NLanB3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFkQirAttRLGa9UKJX7lNbw0azU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROjM8ezpi29MhheukQR0nE6U.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke rit 440 km. Aankomends dagen wat rondtoeren rondom Cochem.
Pagina: 1 ... 177 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.