Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 178 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.556 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:28
Veel plezier, @WiLLoW_TieN! Ik was zondag nog in de buurt. ;)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Net terug van een testrondje SDGT. Wow wát een machine! Zoveel power heb ik absoluut niet nodig, maar je hoeft natuurlijk niet constant aan het gas te jengelen. Conclusie:

Voordelen:
- Zithoogte was perfect voor mij
- Big Smile als je aan het gas trekt
- Sportief, maar je kan toch makkelijk iets meenemen
- Opties (Cruisecontrol, verstelbaar windscherm, TPMS)

Nadelen:
- Geen idee waarom die een 5e en 6e versnelling heeft. Met 100 Km/h moet je echt in de 4 blijven. Zelfs op de Duitse Autobahn ben ik volgens mij niet eens in de 6e versnelling geweest en heb toch wel even boven de 200 gezeten. Maar is natuurlijk ook wel een luxe probleem.
- Spiegels trillen erg, waardoor ik er niks in zag. Dit zal vast wel met andere spiegels of iets op te lossen zijn.

Ik wil de motor nog een dag gaan huren volgende week en er een flinke route mee in de eifel gaan rijden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ueFFXl7FdooGwQgOv_knTL0Nhs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VRcAaLz4K8WKKB7el47uVh9K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WnAJeqp8yN-8gZ82gipnNpVGUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tViF9mFvxtcg0EbbCJenVovl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:41:
Ik mag er dus gewoon in rijden..
[Afbeelding]

Wel bijzonder inderdaad dat dit voor motoren geld, en auto's vrachtauto's en tracktoren dan?
Ik beb geen Oostenrijker maar ik kan me zo maar voorstellen dat dit geen stand gaat houden in een rechtzaak.
Mietje >:)
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5ed1029bd7c66/5ed1029bd64d8-geluid.PNG

Nog voortgang met je olielekkage trouwens? Misschien gemist maar goed. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 22:37
Vorige week een nieuwe helm gekocht en handschoenen, maar nog geen tijd gehad om ze te testen.

Door alle mooie foto's hier, wil ik nu al stoppen met werken en weekend weg te gaan. :)

Oh en natuurlijk showen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vg-7aInYy2aVq4M4lP2k6Umt7Xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYaANSAjSq9GVwdursGgje8C.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is het geworden.

[ Voor 54% gewijzigd door Xoxol op 29-05-2020 14:56 . Reden: plaatje toevoegen ]

V-Strom 650

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44
Ik was onder voorbehoud van plan om zondag (met @timmie271) en maandag wat verder weg richting bijvoorbeeld de Moezel te gaan. Maar de monteur belde vandaag dat de wiellagers te ver heen zijn en pas dinsdag of woensdag binnen komen. Dus da's een beetje jammer. Wat moet ik nu met al die tijd?! :P

Ik heb de motor niet nodig dus ik heb hem gevraagd om zich niet onnodig te haasten. Punt is nu vooral dat de wiellagers een iets afwijkende maat blijken te hebben en daarom apart besteld moeten worden. Ach, so be it. Maar laten we eerlijk zijn: op 50k kilometer zijn deze wiellagers niet vervangen, en waarschijnlijk de 28k ervoor óók al niet. Ze hebben het dus al lang uitgehouden. Het balhoofd is voor zover mogelijk gecheckt en ook daar lijkt helemaal niets mis mee. Daar blijven we van af. Ik maak geen wheelies, maar op de belgische en duitse wegen krijgt dat balhoofdlager toch ook regelmatig wat mishandeling te verduren. Toch wel onder de indruk van de kwaliteit van deze machine. :)
Het enige dat wel hard slijt is... de remschijf achter. En die gebruik ik vrijwel niet maar die wordt automatisch meegenomen door de voorrem. |:( De remschijven vóór gaan juist wel weer lang mee. 8)7

@Thoit Ik heb je advies gevolgd en ook zo'n powerbank/starthulp gekocht. In dit geval bij Louis: daar had ik nog punten staan, was in de aanbieding, en bij eventuele garantie wel zo makkelijk dat ik er even langs kan gaan. Nu kan ik vrijwel alle kleine probleempjes onderweg te lijf. :+ Alleen nog de doppenset mee gaan nemen, mijn motor geel spuiten en een zwaailicht erop. Kan ik zo bij de ANWB aan de slag. Of beter nog, de ADAC. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
xos schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:46:
[...]

Volgens mij zijn we het wel eens hoor al verwacht ik niet dat de RDW hier verkeert zit, hetzelfde staat ook op het plaatje die de fabrikant op het frame heeft gezet. Je ziet hetzelfde patroon terugkomen bij plaatjes die andere hebben gepost. Vermoed dat het eerder een onduidelijke manier van bewoording is voor een leek dan een structurele fout.
Hier hebben ze dan wat cijfers gehusseld denk ik. Dit dB aantal hoort bij het toerental 5250 volgens het typeplaatje :P

En als ie naar 70kW gaat dan worden de waardes als het goed is 97dB bij 6000 rpm :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EWqUNqW_aO6EsSkownQ6YNOZx8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jT1IxuFCK1oG1JV6J58rlqS2.png?f=fotoalbum_large

Jammer maar helaas @DrivinUCrazy. Hopelijk de volgende keer :)

[ Voor 3% gewijzigd door timmie271 op 29-05-2020 15:20 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Thoit schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:28:
Net terug van een testrondje SDGT. Wow wát een machine! Zoveel power heb ik absoluut niet nodig, maar je hoeft natuurlijk niet constant aan het gas te jengelen. Conclusie:

Voordelen:

Nadelen:
- Geen idee waarom die een 5e en 6e versnelling heeft. Met 100 Km/h moet je echt in de 4 blijven. Zelfs op de Duitse Autobahn ben ik volgens mij niet eens in de 6e versnelling geweest en heb toch wel even boven de 200 gezeten. Maar is natuurlijk ook wel een luxe probleem.
- Spiegels trillen erg, waardoor ik er niks in zag. Dit zal vast wel met andere spiegels of iets op te lossen zijn.

Ik wil de motor nog een dag gaan huren volgende week en er een flinke route mee in de eifel gaan rijden :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat van die spiegels ga je niet oplossen, dat is inherent aan een v-twin... daar zul je dus mee moeten leren leven of je moet een drie- of beter nog viercilinder moeten kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-09 09:47
Icephase schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:28:
[...]

Dat van die spiegels ga je niet oplossen, dat is inherent aan een v-twin... daar zul je dus mee moeten leren leven of je moet een drie- of beter nog viercilinder moeten kopen.
Onzin. Heb vtwin en spiegels doen het prima.

I took the blue pill…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 15:58
Icephase schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:28:
[...]

Hoezo? Ik heb een vtwin en heb daar totaal geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Kunnen jullie alles op 100m achter je bij elke snelheid goed scherp zien? Knap... ik heb dat nog nooit gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:36
Heb wat details doorgekregen van de dealer. Slepers zijn inderdaad gescheurd, is waarschijnlijk een hardings probleem geweest. Hierdoor komt de uitlaat nokkenas los te zitten en zijn de nokken helemaal afgesleten. Monteur heeft het tweemaal eerder meegemaakt. Maar goed dat ik er op tijd mee naar de dealer ben gegaan aangezien er anders wel flinke blokschade kon ontstaan. Alles wordt nu wel gelukkig onder garantie vervangen waaronder een kleine beurt, nieuwe nokkenas, slepers en wellicht nog kleppen. Zou sowieso een rekening van 1000+ euro anders zijn geweest.

Heb helaas best veel ongeluk met deze motor, eerst een lekke band en nu dit binnen 3000km 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
Icephase schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:36:
Kunnen jullie alles op 100m achter je bij elke snelheid goed scherp zien? Knap... ik heb dat nog nooit gehad
Je hebt gelijk, boven de 170 wordt het wel rap minder.

I took the blue pill…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Hier ook prima op de Caponord, ook een V-Twin. Verschilt nogal per motor denk ik, bij de Ducati 749 zijn de spiegels zelfs als de motor uitstaat al waardeloos :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:04
@cyntax balen man, maar wel goed dat je er zo snel bij was. Fijn ieg. dat het garantie is anders had het idd een duur geintje kunnen worden.

Hmmm ik ben met mijn 86dB dan 1 van de stillere onder ons. :+ :Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfA6hBCeEbMiKVIg6etYU96ddrI=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ye806kUdw3f9iADIzk334Yaa.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:02

Voordelen:

Nadelen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Veel dingen herkenbaar behalve die opties :'(
Dat van die trillingen vind ik op de 990 heel erg meevallen eigenlijk, nu rijdt ik voornamelijk twins dus mijn vergelijking is lastig maar ik heb nooit echt last van de spiegels waar ik niks in zie.

Wat betreft comfort en opties tot koffers etc. ben ik het helemaal met je eens, ik heb destijds een tenere en een africa twin gekozen vanwege de zithouding en het feit dat je er langere tijd op kan rijden en wat kan meeslepen.
Veel vrienden reden supersports of nakeds en met de twin ging dat in het begin nog wel maar naar verloop van tijd hadden zij ook iets meer vertrouwen en gingen ze ook in de bochten vlotter door en moest ik er toch wel flink aan trekken om bij te blijven.

De oplossing was de 990 SM want die blijft makkelijk bij! en hij is qua comfort top! en ik heb er een kofferset bij voor eventuele sleepwerk.
Wel is het "probleem" van KTM dat al die machines een soort hengsten aan de pep zijn en ze gewoon altijd dat enorme koppel meteen op de weg willen trekken, dus je moet wat meer opletten met aan het gas trekken.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:00
@Joopieboy
Zegt dit genoeg..

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1590759204-600-x-338px-IMG_20200529_133225157.jpg

Wacht ik kan het nog wat duidelijker maken.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1590759885-600-x-338px-IMG_20200529_134123305.jpg

Het ding ligt (nou ja hangt eigenlijk) compleet uit elkaar.. 8)7 ;( :F
Een werkbank vol met spullen:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1590760003-390-x-545px-IMG_20200529_133248977.jpg

Oorzaak hier net te zien op de foto

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1590760003-390-x-465px-IMG_20200529_134049178.jpg
Spiegelschudder jonguh.

Krukaskeering niet goed gemonteerd, dat is die donkere ring die achter het motorblok op de grond ligt.
Vandaag maken ze een garantie claim, dan worden daaruit automatisch de onderdelen besteld en geleverd.
Hij verwacht het volgende week binnen te hebben.

Motor hobbelde ook in het voorwiel daar moet hij nog naar kijken, en ik heb tot 2 keer toe gehad dat er geen enkele reactie was op het indrukken van de startknop bij de "koude" eerste start in de ochtend.
Dus hij had ook een start schakelaar besteld en hij hoopte dat die ook op tijd binnen was.
Werkt erg netjes deze monteur, petje af.
Alles netjes gesorteerd neer gelegd op karton, werkplaats super schoon, enz.

Wel erg balen om je nieuwe motor zo te zien 1,5 week na aanschaf. :N -O-

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1590760341-600-x-1067px-IMG_20200529_133327958.jpg

Sorry foto's genomen meteen aardappel.. het wordt tijd voor een nieuwe telefoon voor mij denk ik. 8)7

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Zo die heb ik verdiend 😇
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UK0HMnVLBuBogERHJDp-2ouMQlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FTxlJcFLfp4DHYxQ6zw3RAx9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56i_qp29RQ1yudpiX5PNJe5Ofy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXcaO1cv8Mhc5xnRk1YiMFmL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huToiZOkJUULDTM5cXFlrTs23ZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oyeCTip8sVeVoVSg9tXYGKBz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:53:
@Joopieboy
Zegt dit genoeg..

[Afbeelding]

Wacht ik kan het nog wat duidelijker maken.

[Afbeelding]

Het ding ligt (nou ja hangt eigenlijk) compleet uit elkaar.. 8)7 ;( :F
Een werkbank vol met spullen:

[Afbeelding]

Oorzaak hier net te zien op de foto

[Afbeelding]
Spiegelschudder jonguh.

Krukaskeering niet goed gemonteerd, dat is die donkere ring die achter het motorblok op de grond ligt.
Vandaag maken ze een garantie claim, dan worden daaruit automatisch de onderdelen besteld en geleverd.
Hij verwacht het volgende week binnen te hebben.

Motor hobbelde ook in het voorwiel daar moet hij nog naar kijken, en ik heb tot 2 keer toe gehad dat er geen enkele reactie was op het indrukken van de startknop bij de "koude" eerste start in de ochtend.
Dus hij had ook een start schakelaar besteld en hij hoopte dat die ook op tijd binnen was.
Werkt erg netjes deze monteur, petje af.
Alles netjes gesorteerd neer gelegd op karton, werkplaats super schoon, enz.

Wel erg balen om je nieuwe motor zo te zien 1,5 week na aanschaf. :N -O-

[Afbeelding]

Sorry foto's genomen meteen aardappel.. het wordt tijd voor een nieuwe telefoon voor mij denk ik. 8)7
Auw, dat doet zeer :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Tjeemig @WiLLoW_TieN Das een flinke rit gewest, en je bent er nog op tijd.
Veel plezier dit weekend man

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
@Bommes
Precies wat er al geroepen was, een slaperige italiaan die een pakking of keerring scheef heeft geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Ja jammer dat het precies deze pakking is en niet het ventieldopje dat scheef zat of zo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kneusteun schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:57:
@Bommes
Precies wat er al geroepen was, een slaperige italiaan die een pakking of keerring scheef heeft geplaatst.
Tja het blijven italiaanse handgebouwde apparaten.. met alle nadelen van dien..

Gelukkig is mijn V7 tot nu toe bombproof.. *knockwood..

Hopelijk zit hij snel weer in mekaar @Bommes en rijd hij dan ook net zo goed als de loaner :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:02:
Ja jammer dat het precies deze pakking is en niet het ventieldopje dat scheef zat of zo..
Beetje net als koppeling vervangen van een oude GS, hele apparaat moet dan uit elkaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:24
Inderdaad erg netjes gewerkt daar @Bommes. V/d Burg in Eindhoven toch? Moet ook nog kijken waar ik de Aprilia in onderhoud ga doen, daar aan te raden dus?

Wel enorm matig om je nieuwe motor zo uit elkaar te zien.

[ Voor 16% gewijzigd door Bazziek op 29-05-2020 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:39
@Bommes Holy moly :X Zo wil je hem er na 10 dagen niet bij zien hangen nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even wat anders..
Heeft er iemand hier ervaring met het SW-motech SLC Side carrier systeem?

Ik heb nu een H&B C-bow system maar dat bevalt minder.. mijn tas is er laast afgevallen (mogelijk user error dat ik het slotje niet goed had gedaan) en kwijt -O-
Ook vind ik het rack (in hindsight) wat lomp:
Afbeeldingslocatie: https://www.af1racing.com/store/ProdImages/st3/MM630.541.00.01.jpg
vs
Afbeeldingslocatie: https://www.motohaus.com/media/catalog/product/cache/7d9bfda1e4a247fc53eef976ef0ab834/h/t/hta_17_595_10001_1_xl.598.jpg

Ik zit te denken aan deze combi (maar waarschijnlijk in stappen..
https://www.motohaus.com/...lc%20black%20edition.html

Wat ook wel cool is, is dat je 'nummerplaten' als afdekking kan krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://www.sw-motech-shop.co.uk/images/hta_00_401_15x00_1_xl.jpg
(geen guzzi in die foto trouwens)

Ik wil voor een wat meer cleanere look,van dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.bikesrepublic.com/wp-content/uploads/2018/09/MG-V7-III-Rough-8-696x464.jpg?fbclid=IwAR1Tm_GEnPF6go2As9d6BftfdT4c3W931atCi4W1GJcqnnlIz0TJScKQaRw

naar dit:
[YouTube: Moto guzzi Rizoma Iride S]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Bazziek schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:06:
Inderdaad erg netjes gewerkt daar @Bommes. V/d Burg in Eindhoven toch? Moet ook nog kijken waar ik de Aprilia in onderhoud ga doen, daar aan te raden dus?

Wel enorm matig om je nieuwe motor zo uit elkaar te zien.
Inderdaad v/d Burg in Eindhoven.
Tot nu toe nog top service, monteur onthoud echt wel wat je zo in een gesperkje zegt.
De vorige keer toen ik mijn motor bracht had ik tussen neus en lippen door nog iets gezegd over dat ik met mijn laars tegen de uitlaat kom. Er komt dan een zwarte gesmolten rubber vlek op de uitlaat.

Dat was hij nu een weekje later dus niet vergeten want daar kwam hij nu op terug.
Hij had nog op google gezocht en gekeken hoe mensen er op zaten op youtuybe filmpjes.
En hij vond dat ik er dan wel echt als een natte krant op zat.. :P
Heerlijk dat hij dat gewoon zo zegt, maar vooral top dat hij dat onthouden had en in zijn vrije tijd er een beetje naar gaat zoeken.

En die leenmotor zonder restricties of op of aanmerkingen.
Zelfs mijn inklapbare spiegels hebben ze even over gezet zodat ik bij mij thuis makkelijker het gangetje in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Ik snap dat een v twin meer trilt. Maar met mijn EXC kan ik meer in de spiegels zien dan met de SDGT. Heeft dus echt wel aan de spiegels gelegen.

Met de huidige motor kan ik trouwens alles gewoon zien zelfs met 200. Zitten dan ook wel auto spiegels op ongeveer 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bommes onder de noemer van gedeelde smart :(:) :

Deze zag ik net tegenkomen in de (italiaanse V7 groep):
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/101007634_10220153365377028_8142593072149037056_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=J1Er-YA3M8IAX9RbHKz&_nc_ht=scontent-lht6-1.xx&oh=2e6ea4d779b897da53badfc60ddc8fdc&oe=5EF5C677
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/101007634_10220153365737037_6633545274633486336_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=wzgtaOpiT5oAX-E2BPG&_nc_ht=scontent-lht6-1.xx&oh=95cc83116de92a48551d98ba5de2f6a4&oe=5EF62EE4

De mijne gaat er binnenkort ook zo uit zien als de 1e foto want achterband moet vervangen worden..als die band eindelijk aankomt tenminste..
Ik laat de kardan wel in elkaar!

[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 29-05-2020 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@ToolkiT Ik ben zeker fan van Rizoma; ik heb zelf ook Rizoma knippertjes er op zitten. Dan weet je ook zeker dat de knipperlichten fel genoeg zijn om goed zichtbaar te zijn. Ook bij fel zonlicht. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Maar...
Ik ben géén fan van gecombineerde rem- en knipperlichten. Als je remt valt het knipperlicht weg, juist doordat beide lampjes nogal fel zijn. Degenen die achter jou rijden, met name als je iemand anders voorrijdt, kunnen daar wat moeite mee hebben.
Dus mijn mening: ik zou het remlicht apart laten van de knipperlichten. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:13

Secsytime

Automagisch

Geen gedoe met grensovergang gehad? Zijn de restaurants daar eigenlijk weer open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:29:
@ToolkiT Ik ben zeker fan van Rizoma; ik heb zelf ook Rizoma knippertjes er op zitten. Dan weet je ook zeker dat de knipperlichten fel genoeg zijn om goed zichtbaar te zijn. Ook bij fel zonlicht. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Maar...
Ik ben géén fan van gecombineerde rem- en knipperlichten. Als je remt valt het knipperlicht weg, juist doordat beide lampjes nogal fel zijn. Degenen die achter jou rijden, met name als je iemand anders voorrijdt, kunnen daar wat moeite mee hebben.
Ah, dat is een goed punt.. ik ging ervanuit dat de knipper wint van de remlamp (want je heb aan de andere kant nog een remlamp...

Mijn alternatief was zoiets op het spatbord te monteren:
Afbeeldingslocatie: https://www.motone.co.uk/images/lecter-tail-light-fender-mount-kit-black-p2132-5828_zoom.jpg
https://www.motone.co.uk/...der-mount-kit-black-p2132
En losse knippers..

Voor zit ik er wel aan te denken om de Rizoma knippers met DLR te monteren.. als ik DLR functie mis bij knipperen maakt niet zo uit..

Andere oplossing is een custom bar maken waar een LED achterlicht strip (ala https://www.louis-moto.co...r_article_number=10033128) inzit
dit idee:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/uk4AAOSwLsBZUgVx/s-l300.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 29-05-2020 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
We hebben een paar choppers bij ons in de groep (tja, weten zij veel >:) :P ), waarvan er één zo'n gecombineerd setje heeft. En ik weet dat het inderdaad geen Rizoma is, maar ik vind het echt slecht zichtbaar als hij voorrijdt en wil afslaan.
Vergelijk het met auto's. Vroeger zaten de knipperlichten op de hoek van de auto. Daarna werd het de trend om ze binnen de koplampen te plaatsen en nog eens dicht erop ook nog. Doordat je tegen die koplamp in kijkt, zie je de knipperlichten veel slechter.
Volkswagen heeft bij bepaalde achterlichten ook zo'n knipperende ring om het remlicht (gehad?). Ook daarvan vind ik de knipper wegvallen als er wordt geremd, hoe fel die lampen ook zijn.

Wat je nu plaatst met een apart remlicht lijkt me veel beter. :Y
Dagrijlichten zijn prima. Alles wat de zichtbaarheid bevordert is meegenomen. Ik gebruik daar gewoon de mistlampen voor zoals vrijwel iedere allroad. :+

Die ledstrip oplossing vind ik dan overigens wel het meest recht doen aan je motor. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-05-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:56:
We hebben een paar choppers bij ons in de groep (tja, weten zij veel >:) :P ), waarvan er één zo'n gecombineerd setje heeft. En ik weet dat het inderdaad geen Rizoma is, maar ik vind het echt slecht zichtbaar als hij voorrijdt en wil afslaan.
Vergelijk het met auto's. Vroeger zaten de knipperlichten op de hoek van de auto. Daarna werd het de trend om ze binnen de koplampen te plaatsen en nog eens dicht erop ook nog. Doordat je tegen die koplamp in kijkt, zie je de knipperlichten veel slechter.
Volkswagen heeft bij bepaalde achterlichten ook zo'n knipperende ring om het remlicht (gehad?). Ook daarvan vind ik de knipper wegvallen als er wordt geremd, hoe fel die lampen ook zijn.

Wat je nu plaatst met een apart remlicht lijkt me veel beter. :Y
Dagrijlichten zijn prima. Alles wat de zichtbaarheid bevordert is meegenomen. Ik gebruik daar gewoon de mistlampen voor zoals vrijwel iedere allroad. :+
Ik had een setje losse lampen besteld op ebay met het idee die op de valbeugels te monteren maar de kwaliteit van die dingen was zo slecht dat ze bekrast aan gebroken aankwamen :') }:|
Dus ben nu aan het kijken naar betere alternatieven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die ledstrip oplossing vind ik dan overigens wel het meest recht doen aan je motor. :)
Ik ook wel.. maar ik ook meteen de lastigste oplossing vermoed ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:18

Voordelen:

Nadelen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zijn zes heb ik ( R uit 2017) wel eens mogen gebruiken op de snelweg. Als ze (of een tweaker met zijn dashcam) toen achter mij hadden gereden kon ik waarschijnlijk naar huis lopen. Heb je inderdaad nu niets aan. Als je fuel dongles installeert (A €30) is hij wel waarschijnlijk bruikbaar en/maar geen knallen uit de uitlaat meer. 40T tandwiel (ipv 38) helpt ook en trekt hij nog wat lekkerder.

Dat van die spiegels herken ik maar dan wel als je hem flink door trekt. Met normaal rijden op de snelweg heb ik er eerlijk gezegd geen last van.

Geen last gehad van trillende voetsteuntjes? Dat is namelijk wel een bekend dingetje..

En dat aan het gas jengelen komt vanzelf wel :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:06

Vrijdag

De Zwarte

bleufred1 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:38:
[...]

de Maatregel is puur voor de posers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSVrOqda878kxjaOlD8nReIJPHY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HA5ZBYsa7IxC0X06ZqneaXdy.png?f=fotoalbum_large

I got this 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Secsytime schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:31:
[...]

Geen gedoe met grensovergang gehad? Zijn de restaurants daar eigenlijk weer open?
Ben via Arnhem gereden niks loos.
In Duitsland tanken en afrekenen met mondkapje.
Bij Hotel inchecken met mondkapje op terras mits 1,5m geen mondkapje. Ben hier met mijn Pa die is gekomen met zijn nagenoeg nieuwe Mazda MX5.
Wij hebben ALTIJD met Pinksteren Vader-Zoon weekend. Euro98 kost hier 1,36

Geboekt maanden geleden via voordeeluitjes.
Gisteren gebeld of ze ook echt open zijn en gasten ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNef3qfCAo7cFdbvqzTwg3z-MJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPQzeEqds2BdPcwesGqU6gmB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-05-2020 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Pff jaloers, ook ff zin naar een hotelletje te crossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Thoit schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:17:
[...]

Mijn laatste 2 motoren waren puur op het praktische gekocht. Het moest comfortabel zitten met z'n tweeën, en het moest genoeg koppel hebben zodat je als je ergens omhoog rijdt met 2 man niet constant hoefde te schakelen. Aangezien ik de laatste tijd wat meer met anderen ben gaan rijden waarbij de vriendin niet mee gaat is die prioriteit wat naar achteren geschoven. De Pan die ik nu heb, vind ik met manoeuvreren te zwaar. Tevens vind ik mij met 31 jaar toch te jong om al zo'n motor te rijden en ik wil gewoon weer een motor waar ik "trots" op ben. Eentje waarbij als je er van weg loopt nog een keer voor om draait om naar te kijken O+ Dat heb ik dus totaal niet met de Pan (wat ook zo zijn voordelen heeft!).

Uiteraard is het rijden ook super belangrijk. Maar ik ga géén motor kopen wat heerlijk rijdt maar ik optisch niet mooi vind. De motor heb ik puur vanwege de hobby, daarin hoef je niet altijd logische keuzes te maken. Vandaar dat ik zojuist ook gemaild heb om vanmiddag proef te gaan rijden met de SDGT. De hele nacht over de motor gedacht, dat is wel iets anders dan de Triumph..
Ik begrijp jou helemaal, enne, ik ben ook 31 geweest, ooit 🙂. Ik ben zelf gecharmeerd van de Moto Guzzi Griso, niet alleen omdat die er lekker anders-dan-anderen uit ziet (echt 'mooi' zou ik het niet willen noemen...), maar ook omdat echt veel mensen schrijven dat hij zo lekker rijdt. O ja, en dat ze ''m nooit meer weg doen, maar dat hoor je wel vaker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:36
kneusteun schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:39:
[...]

Dat heb ik dus ook met de sm.
Die akra’s zullen wel zorgen voor wat extra dB.
Grappige is dat een maat van me met een stock shiver dus niet mag?!? Die staat op 98dB.
Mijn shiver staat ook op 98 dB(A) op 4500 rpm stationair... lekkere info dit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
R0y. schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:15:
[...]

Zijn zes heb ik ( R uit 2017) wel eens mogen gebruiken op de snelweg. Als ze (of een tweaker met zijn dashcam) toen achter mij hadden gereden kon ik waarschijnlijk naar huis lopen. Heb je inderdaad nu niets aan. Als je fuel dongles installeert (A €30) is hij wel waarschijnlijk bruikbaar en/maar geen knallen uit de uitlaat meer. 40T tandwiel (ipv 38) helpt ook en trekt hij nog wat lekkerder.

Dat van die spiegels herken ik maar dan wel als je hem flink door trekt. Met normaal rijden op de snelweg heb ik er eerlijk gezegd geen last van.

Geen last gehad van trillende voetsteuntjes? Dat is namelijk wel een bekend dingetje..

En dat aan het gas jengelen komt vanzelf wel :9
Die 6 is voor als je met 230km/h 3000 toeren over de Duitse snelweg rijdt, lekker zuinig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 19:24

charrel

Cortisol4life..

Zo, vandaag de r1200r lc voor een beurt, zeggen dat is ongeveer 1,5u wachten. Prima, op de vraag of ik nog wat had gaf ik aan dat ik af en toe een tik uit het blok hoor. Leek van rechtsvoor te komen, brommer het onderhoud gehad en toen kwamen ze nog op de proppen met een aantal updates. Zou gratis zijn dus, ok, doe die ook maar. Vervolgens gingen ze nog even een rondje rijden en toen hoorde die de tik wel......
Na 3u wachten dus op een f900xr naar huis, ze gaan nu eerst de koppeling vervangen en dan verder kijken of het weg is. Als het goed is krijg ik dinsdag een 1250r of rs als vervangende motor. Dat is dan wel weer lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
charrel schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:22:
Zo, vandaag de r1200r lc voor een beurt, zeggen dat is ongeveer 1,5u wachten. Prima, op de vraag of ik nog wat had gaf ik aan dat ik af en toe een tik uit het blok hoor. Leek van rechtsvoor te komen, brommer het onderhoud gehad en toen kwamen ze nog op de proppen met een aantal updates. Zou gratis zijn dus, ok, doe die ook maar. Vervolgens gingen ze nog even een rondje rijden en toen hoorde die de tik wel......
Na 3u wachten dus op een f900xr naar huis, ze gaan nu eerst de koppeling vervangen en dan verder kijken of het weg is. Als het goed is krijg ik dinsdag een 1250r of rs als vervangende motor. Dat is dan wel weer lekker!
Zou het hetzelfde probleem zijn als dat van de motor van @cyntax? Toch beide een 1200 blok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

timmie271 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:20:
[...]

Hier hebben ze dan wat cijfers gehusseld denk ik. Dit dB aantal hoort bij het toerental 5250 volgens het typeplaatje :P

En als ie naar 70kW gaat dan worden de waardes als het goed is 97dB bij 6000 rpm :+

[Afbeelding]

Jammer maar helaas @DrivinUCrazy. Hopelijk de volgende keer :)
Geen zin om op te zoeken hoe het echt zit maar op basis van de mensen die hier een plaatje posten van de RDW voor hun motor denk ik eerder dat het stationair cijfer verkeerd geinterpreteerd wordt omdat ze bij iedereen hetzelfde patroon laten zien. Een fout die zo structureel is, is onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk betekent het stationaire geluidsniveau bij de RDW het geluid dat wordt gemeten als de motor in neutraal (onbelast) staat en een aantal toeren draait wat een percentage is van het maximaal aantal toeren. Aangezien mijn pangiale een max rpm heeft 16500 is het RDW stationair toerental dus veel hoger dan van de gemiddelde 1000cc. Er wordt dus bij een veel hoger toerental gemeten en dat verklaart het hele hoge stationaire geluid wat de RDW registreert.

Anyways, vandaag even bij Goedhart langs geweest, heb nog een set nieuwe remblokken van ze tegoed door de Brembo recall. Natuurlijk weer niet op voorraad en inplannen van een afspraak is ook lastig door drukte. Die blokken sturen ze maar op, doe ik het zelf wel. Nu maar een paar oude raceblokken erin geduwd. Ben dus klaar voor een paar dagen rijden. Is er misschien iemand die ook zin heeft om een stukje te rijden, bij voorkeur op wat leuke wegen, kan ook in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
xos schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:25:
[...]

Geen zin om op te zoeken hoe het echt zit maar op basis van de mensen die hier een plaatje posten van de RDW voor hun motor denk ik eerder dat het stationair cijfer verkeerd geinterpreteerd wordt omdat ze bij iedereen hetzelfde patroon laten zien. Een fout die zo structureel is, is onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk betekent het stationaire geluidsniveau bij de RDW het geluid dat wordt gemeten als de motor in neutraal (onbelast) staat en een aantal toeren draait wat een percentage is van het maximaal aantal toeren. Aangezien mijn pangiale een max rpm heeft 16500 is het RDW stationair toerental dus veel hoger dan van de gemiddelde 1000cc. Er wordt dus bij een veel hoger toerental gemeten en dat verklaart het hele hoge stationaire geluid wat de RDW registreert.
Even nagekeken tussen onze motoren en dan is het ongeveer 45% van het maximale toerental (heb even de 70kW waarde bij mij gepakt). 6000 van 13.500 toeren is 44% en 7625 van 16.500 toeren is 46%.
En dan nog is het de vraag of het ook het daadwerkelijke geluid is of dat het goedgekeurd geluid is volgens de fabrikant. Geloof er niks van dat mijn motor meer geluid maakt dan die R1250GSA van @Joopieboy.. Als hij de zijne start hoor ik de mijne nog maar amper _O- _O-
Is er misschien iemand die ook zin heeft om een stukje te rijden, bij voorkeur op wat leuke wegen, kan ook in Duitsland?
Nou... Mijn zondag is weer leeg (helaas) dus ik zeg kom maar op. Locatie van rijden maakt mij niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

:(

De R1150R maakt een raar geluid. Gebeld met de dealer, kan pas over ruim een week terecht. En komende week moet ik er mee naar het werk.

Van het weekend nog maar eens starten, en bij twijfel schoonmoeder maar vragen of ik haar auto mag lenen.

Waarschijnlijk, en dat is een grote misschien want ik ben alles behalve een monteur, de stoterstangen die vervangen moeten worden. En dan de kleppen opnieuw stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:33

fdees

Trust me I'm an Engineer

Dat gaat lekker met die beemers dan momenteel.

Het is wel allemaal heel zuur.

Denk dat ik van het weekeind ook weer eens lekker een toertje ga maken. Volgende week zaterdag vanuit ZLM een rijvaardigheidstraining en daar heb ik nu al zin in.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
fdees schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:00:

Denk dat ik van het weekeind ook weer eens lekker een toertje ga maken. Volgende week zaterdag vanuit ZLM een rijvaardigheidstraining en daar heb ik nu al zin in.
Toevallig op die parking van de zeelandhallen? Mijn vriendin heeft dat twee jaar terug gedaan. Ben toen even kijken, zag er leuk uit. Over een autoband rijden ed.

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 29-05-2020 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Jurrian120 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:54:
[...]

Een motor loopt niet zo hoog stationair (mijn auto loopt 4500 toeren stationair volgens de RDW, ook hel raar). Dit is iets wat de RDW goed moet doen. Het is toch belachelijk dat wij de dupe zijn van iets wat een overheidsorgaan verpest.
Wat denk jij dat 'stationair' betekent in de context van een geluidmeting als er ook een categorie voor 'rijdend' is? 8)7

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:24
fdees schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:00:

Werd je voor die training uitgenodigd of kan je je daar voor aanmelden? Heb de Caponord daar ook verzekerd en klinkt wel interessant eventueel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

timmie271 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:26:
[...]

Zou het hetzelfde probleem zijn als dat van de motor van @cyntax? Toch beide een 1200 blok
Geen idee, niet gelezen wat die had. Motor reed verder prima op dat rammeltje na.
Oh, de nokkenas. Nee, volgens mij is dat op deze serie niet van toepassing. Ik vermoede zelf dat het decompressie ding was op de nokkenas. Maar die was het volgens hen dus niet.
Nu deze mee:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/T8TdVHp/IMG-20200529-120055.jpg
Blok valt me eigenlijk nog mee, het is allemaal even minder direct dan de r1200r.
Vering vind ik niet helemaal in balans, achter lijkt erg stug vergeleken met voor.
De zit is op zich goed, maar het zadel lijkt wel erg krap. Ik kan met mijn 1.82 niet even verder achteruit gaan zitten wat ik qua zithouding eigenlijk wel prettig vind. Dashboard is de nieuwe tft, ik moet er even aan wennen. Eigenlijk vind ik alleen de sport stand er leuk op en dan met name de helingshoek en hoe hard je geremd hebt,
37 graden maximaal door de bocht in de eerste 20km en 9 nog iets geremd maximaal. Was in ieder geval meer dan dat ik hem mee kreeg..... Maar ik had ook haast om thuis te komen omdat ik moest werken O-)

[ Voor 54% gewijzigd door charrel op 29-05-2020 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:33

fdees

Trust me I'm an Engineer

R0y. schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:12:
[...]

Toevallig op die parking van de zeelandhallen? Mijn vriendin heeft dat twee jaar terug gedaan. Ben toen even kijken, zag er leuk uit. Over een autoband rijden ed.
Klopt ja, ben benieuwd wat ze gaan doen allemaal. Doe het vooral ook om meer vertrouwen en feedback te krijgen op rijstyle. Ben als beginnende bestuurder hopelijk nog invloedbaar door feedback.
Bazziek schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:33:
[...]

Werd je voor die training uitgenodigd of kan je je daar voor aanmelden? Heb de Caponord daar ook verzekerd en klinkt wel interessant eventueel.
Je kan jezelf gewoon aanmelden via deze website https://www.zlm.nl/motortraining. Ik ga lekker 's middags en zag dat er nog plaatsen zijn voor beide momenten. Het kost €25 dus daar zitten de kosten ook niet in.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:38
charrel schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:50:
[...]

Geen idee, niet gelezen wat die had. Motor reed verder prima op dat rammeltje na.
Oh, de nokkenas. Nee, volgens mij is dat op deze serie niet van toepassing. Ik vermoede zelf dat het decompressie ding was op de nokkenas. Maar die was het volgens hen dus niet.
Nu deze mee:
[Afbeelding]
Blok valt me eigenlijk nog mee, het is allemaal even minder direct dan de r1200r.
Vering vind ik niet helemaal in balans, achter lijkt erg stug vergeleken met voor.
De zit is op zich goed, maar het zadel lijkt wel erg krap. Ik kan met mijn 1.82 niet even verder achteruit gaan zitten wat ik qua zithouding eigenlijk wel prettig vind. Dashboard is de nieuwe tft, ik moet er even aan wennen. Eigenlijk vind ik alleen de sport stand er leuk op en dan met name de helingshoek en hoe hard je geremd hebt,
37 graden maximaal door de bocht in de eerste 20km en 9 nog iets geremd maximaal. Was in ieder geval meer dan dat ik hem mee kreeg..... Maar ik had ook haast om thuis te komen omdat ik moest werken O-)
Heb de F900XR gehuurd voor eind juni, weekendje Duitsland (mits mogelijk etc). Ben benieuwd hoe hij dan zit met mijn 1,94m. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Eddos schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:01:
[...]

Heb de F900XR gehuurd voor eind juni, weekendje Duitsland (mits mogelijk etc). Ben benieuwd hoe hij dan zit met mijn 1,94m. :P
Misschien is er ook een hoog zadel? zadel op zich is lekker hard, zit prima. Alleen die super holle vorm waar je in zit. Verzitten kan gewoon niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
charrel schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:17:
[...]

Misschien is er ook een hoog zadel? zadel op zich is lekker hard, zit prima. Alleen die super holle vorm waar je in zit. Verzitten kan gewoon niet echt.
Ik heb ook eens op de F800GS gereden, die had dat ook wel volgens mij. Vond het toen niet erg storend, maar misschien toch maar even proefzitten voor die tijd. Kan de reservering nu nog aanpassen 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:36
Eddos schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:32:
[...]

Ik heb ook eens op de F800GS gereden, die had dat ook wel volgens mij. Vond het toen niet erg storend, maar misschien toch maar even proefzitten voor die tijd. Kan de reservering nu nog aanpassen 😋
Een F800GS is wel een maatje groter dan de F900X(R) en de zithouding is ook anders. Ik vind de F900 met 1,75 al krap.

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 29-05-2020 22:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Gebruik gemaakt van de Schuberth actie van Louis en gisteren een C3 pro binnengekregen. Gisteravond een uurtje op gehad en deze zit wel lekker, op mijn hele hoofd een lichte, gelijkmatige druk, maar nergens drukplekken. Vanmiddag maar eens gaan uitproberen *D

Plaatje toevoegen lukt even niet vanaf m'n telefoon maar na het commentaar hier op zilvergrijs ben ik nu voor zwart-wit gegaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
cyntax schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:43:
[...]

Een F800GS is wel een maatje groter dan de F900X(R) en de zithouding is ook anders. Ik vind de F900 met 1,75 al krap.
Dan ga ik deze week nog even proberen om proef te zitten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Hkuit schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:42:
[...]

Ik begrijp jou helemaal, enne, ik ben ook 31 geweest, ooit 🙂. Ik ben zelf gecharmeerd van de Moto Guzzi Griso, niet alleen omdat die er lekker anders-dan-anderen uit ziet (echt 'mooi' zou ik het niet willen noemen...), maar ook omdat echt veel mensen schrijven dat hij zo lekker rijdt. O ja, en dat ze ''m nooit meer weg doen, maar dat hoor je wel vaker...
Dat nooit weg doen zal ik niet snel hebben. Ik vind het gewoon leuk om verschillende motoren gehad te hebben. Heb plezier aan het sleutelen aan motoren maar ook het rijden. Door verschillende motoren gehad te hebben leer je dus goed hoe verschillende motoren in elkaar zitten en hoe ze rijden. Ook merk ik dat je (zelfs met mijn leeftijd al) door de jaren heen je behoefte ook verandert. Als je begint wil je meestal een super sport en wordt je wat ouder wil je comfortabel zitten.

Door verschillende motoren gehad te hebben weet ik wat voor mij nu het meeste plezier geeft. Maar dit kan uiteraard over een paar jaar weer anders zijn. Misschien koop ik dan een GS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Vandaag een hoop kleding gepast omdat ik mijn combipak een beetje beu ben. Vrij snel een lekkere jas gevonden, de Revit Target Air. Zou hem zo kopen, maar ik kan maar geen lekkere/goede broek vinden voor eronder. Als laatste optie heb ik nu nog een zwarte/grijze Revit jeans in bestelling staan, als dat niets is rij ik voorlopig maar door in mijn pak :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@lolgast gewoon een blauwe motorjeans er onder?

Vind het trouwens wel een pak geld voor een doorwaai jasje tjeemig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:29:

Maar...
Ik heb even nagevraagd en mensen een filmpje laten maken van rem en knipper tegelijk (helaas in een private FB group dus kan niet delen hier ) en die van Rizoma zijn de remsignalen prima te zien bij afslaan..
Mischien dat ik ik wel beide ga doen (gecombineerde knipper met een led onder zadel).. met MOT schakel ik er wel 1 uit..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNYbUHd6bsZYom7dZTOTUV9MKOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTAPCk1qWUNCTetfVEKd7Ymq.jpg?f=fotoalbum_large
Wel grappig dit op de f900xr, maar het daagt wel meer uit dan normaal O-) er zitten road 5 onder maar die vallen ook af. Kijk maar naar de tractiecontrole :X
Rijdt verder echt wel leuk, wendbaar met redelijk wat pit. Zit ook wel aardig maar heb toch steeds de neiging om achteruit te schuiven maar dat kan niet door dat zadel.

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 30-05-2020 17:38 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Vanaf Cochem ( D. ) een rondje gedaan van circa 300 km. O.a Trier...stukje Luxemburg en stukje Frankrijk.
In Luxemburg was Euro98 maar € 1,10 !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyQ6u8A_2qpjjRljyl-biq7edV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8bls5v7nFRU3UXZq0feN3Ut.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZPzoCuwlELV9wAmzbmL8fn-lAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUTplgUihj7qrSCipZzArKPt.jpg?f=fotoalbum_large

Nu weer terug bij het Hotel voor een koude...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3azwMghSP431i0yyLUlZTRtDKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bCh3ddeooUnqWo849eikcfd8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@charrel Ik ben blij dat ik zo'n sensor niet heb. (Al voel ik zo wel een arduino projectje aankomen voor een inclinometer met een displaytje :+ )

Ik denk dat ik toch zou gaan proberen tot hoe ver ik die sensor krijg. Een soort van highscore zetten. En op een gegeven moment kom je toch bij de eindbaas terecht... :'(

Wat bedoel je met
charrel schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:37:
[Afbeelding]
er zitten road 5 onder maar die vallen ook af. Kijk maar naar de tractiecontrole :X
Ik weet niet precies waar ik nu op moet letten? Ik neem tenminste niet aan dat die 40% betekent dat de traction control 40% van de tijd aan het bijregelen is. Zelf reed ik de Road 5 tot op de rand met een 150 brede achterband, dus zo glibberig zullen die niet zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-05-2020 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Bommes schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:22:
@lolgast gewoon een blauwe motorjeans er onder?

Vind het trouwens wel een pak geld voor een doorwaai jasje tjeemig.
De broek die ze op voorraad hadden zat niet lekker. En ik vond blauw niet zo’n porem :9 Dus van het andere model is de donkere onderweg, zodra die binnen is belt de winkel me om te passen. Scheelt dat Revit uit Oss komt, dus het zal niet lang duren.

Vwb prijs, tsjah. Zal deels de naam, deels het leer en misschien een klein beetje de bodywarmer insert zijn. Ik heb ook een doorwaaijas van Dainese aangehad, €389, afgeprijsd. Kan altijd gekker :+

Prijs houdt me overigens wel deels tegen. Was hij goedkoper geweest, had ik hem gekocht met vervolgens de zoektocht naar een broek. Nu wil ik zeker weten dat ik een match ga vinden :)

[ Voor 15% gewijzigd door lolgast op 30-05-2020 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
Even een #durftevragen tussendoor. Ik ben momenteel bezig voor mijn motor rijbewijs.

Nu heb ik mijn theorie en AVB al gehaald en is het wachten totdat ik terecht kan bij het CBR voor het wegexamen.

Ik zoek me al een tijd rot voor een eerste motorfiets die ook geschikt is voor mijn lengte. Ik ben tamelijk lang, 197cm met vrij lange benen (binnenbeenlengte van 95cm).

Nu snap ik dat de tourfietsen waarschijnlijk het beste passen, echter zou ik het liefst een naked bike kopen.

Vandaag mee geweest met een maat van me die een prachtige XJR 1200 omgebouwd tot scrambler heeft gekocht. Ook even op gezeten (uiteraard niet gereden) en die is qua grootte perfect. M'n knieën komen precies in de inkepingen van de tank.

Nu is die XJR 1200 misschien nogal een heftige fiets als eerste motor, alhoewel ik de lesmotor (de MT-07) al vrij 'saai' vind. Tevens is die veels te klein en doen m'n knieën zeer na 2 uur lessen.

Hebben jullie nog tips voor een grote naked bike voor rond de €3000,- als beginners motor?

Ik vind qua looks de naked bikes met 'retro' looks het leukst.

Op mijn zoeklijstje staan al; Honda 900F Hornet, Suzuki Bandit (wellicht te klein?), Yamaha XSR 700/900 (buiten budget), Yamaha XJR 1200/1300 (te zwaar als 'beginnersfiets'?).

Of zeggen jullie dat ik prima op een XJR 1200 kan beginnen. Ik zal echt niet als een debiel gaan rijden, ben 32 en snap ook wel dat je zelf de gashendel bedient.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 14:27

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Nadat ik in 2016 al een elektrische motor heb gekocht (Zero SR ZF12.5) heb ik sinds vorig jaar ook een elektrische auto (Tesla Model 3 Long Range, Dual Motor). Die Tesla is echt serieus snel, maar ik was nog altijd benieuwd welke sneller is in een sprint vanuit stilstand.

Toevallig heeft mijn broer precies dezelfde auto, dus vanmiddag op een rustig stukje weg even een korte 'dragrace' gedaan. Zoals verwacht bleven ze beide best dicht bij elkaar, maar was de Zero toch nét iets sneller. Ik had het idee dat boven de 100 km/h de Tesla weer de overhand begon te nemen, maar veel harder dan dat zijn we niet gegaan. Moet wel zeggen dat de accu van de Zero bijna 100% vol zat. Heb het idee dat het piekvermogen toch best wat afneemt als de accu leger wordt. Bij de Tesla merk ik dat verschil minder.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
TLLRS schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:32:
Hoe denken jullie hier over?
Ik heb mijn achtertuin langs een 50 km/u weg. En man wat erger ik me dood aan die koekblikken met hun kachalpijpen er onder. Dikke bassen die voorbij komen dreunen en dat soort dingen. Vooral op tijden waarvan ik me afvraag of iemand kinderbedtijd gemist heeft.

En ja, hier zit wel een serieuze ondertoon in. En nee, echt ergeren doe ik me er niet aan. Is het vervelend? Ach, als je net je kleine junior op bed hebt liggen kun je die koekblikkers wel van de weg af schieten. Doe ik niet, lost niks op. Geluidshinder is een heel raar ding. Zo heb ik buren die ik geregeld hoor. Ik stoor me er verder niet aan, ook al hoor ik de buurvrouw soms vreselijke dingen tegen de kinderen zeggen. Als het echt structureel is wordt het een ander verhaal.

Ik was me vanmiddag aan het bedenken dat ik en paar jaar geleden (toen ik nog geen motor reed of had) ook heel graag een luid apparaat zou willen. Onder het mom "dat is toch vet cool 8)". Inmiddels weet ik beter en heb ik liever een stillere motor. Als geluid het enige is wat je "zichtbaar" moet maken op de weg dan moet je je rijstijl aanpassen, met name anticiperen en je plaats op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
dubbeldekkert schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:25:
Even een #durftevragen tussendoor. Ik ben momenteel bezig voor mijn motor rijbewijs.

Nu heb ik mijn theorie en AVB al gehaald en is het wachten totdat ik terecht kan bij het CBR voor het wegexamen.

Ik zoek me al een tijd rot voor een eerste motorfiets die ook geschikt is voor mijn lengte. Ik ben tamelijk lang, 197cm met vrij lange benen (binnenbeenlengte van 95cm).

Nu snap ik dat de tourfietsen waarschijnlijk het beste passen, echter zou ik het liefst een naked bike kopen.

Vandaag mee geweest met een maat van me die een prachtige XJR 1200 omgebouwd tot scrambler heeft gekocht. Ook even op gezeten (uiteraard niet gereden) en die is qua grootte perfect. M'n knieën komen precies in de inkepingen van de tank.

Nu is die XJR 1200 misschien nogal een heftige fiets als eerste motor, alhoewel ik de lesmotor (de MT-07) al vrij 'saai' vind. Tevens is die veels te klein en doen m'n knieën zeer na 2 uur lessen.

Hebben jullie nog tips voor een grote naked bike voor rond de €3000,- als beginners motor?

Op mijn zoeklijstje staan al; Honda 900F Hornet, Suzuki Bandit (wellicht te klein?), Yamaha XSR 700/900 (buiten budget), Yamaha XJR 1200/1300 (te zwaar als 'beginnersfiets'?).

Of zeggen jullie dat ik prima op een XJR 1200 kan beginnen. Ik zal echt niet als een debiel gaan rijden, ben 32 en snap ook wel dat je zelf de gashendel bedient.
Ga eens kijken naar MT09, waar je vervolgens een ander zadel opzet (Yamaha Comfort zadel of een van Seat Concepts, de Rally Tall).
Dit is nm. mijn config die op mijn lijstje staat en ik ben 1,99m ;-)

*Edit; dit valt wel buiten je budget..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:41:
@charrel

Wat bedoel je met
[...]
Ik weet niet precies waar ik nu op moet letten? Ik neem tenminste niet aan dat die 40% betekent dat de traction control 40% van de tijd aan het bijregelen is. Zelf reed ik de Road 5 tot op de rand met een 150 brede achterband, dus zo glibberig zullen die niet zijn.
Dat ze onder de 900 al glijden zoals de 1200r op de road 4 deed. Dus ik hoef geen road 5 op de 1200r ;)
Deze zijn nu ook mooi rond gebruikt....
Die 40% tractie controle is een beetje de max denk ik, geen idee wat de getallen inhouden maar het is het maximale wat ie kan aangeven.

[ Voor 10% gewijzigd door charrel op 30-05-2020 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sinds kort heb ik een garage waar de motor gestald kan worden. Ik zoek nog naar een goede manier om de betonvloer te beschermen tegen krassen en andere beschadigingen van het opbokken en eventuele kleine lekkages. Het liefst een oplossing die duurzaam is. Is een mileumat hiervoor een goede optie of is het meer zaak om aan een rubber mat oid te denken? Wat gebruiken jullie in deze situatie?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bor schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:32:
Sinds kort heb ik een garage waar de motor gestald kan worden. Ik zoek nog naar een goede manier om de betonvloer te beschermen tegen krassen en andere beschadigingen van het opbokken en eventuele kleine lekkages. Het liefst een oplossing die duurzaam is. Is een mileumat hiervoor een goede optie of is het meer zaak om aan een rubber mat oid te denken? Wat gebruiken jullie in deze situatie?
Ja zo'n mat zal wel afdoende zijn. Maar het is een betonvloer.. Die kan je ook coaten. Met een Goede garagevloer coating maakt een krasje echt niks uit.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Bor schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:32:
Ik heb een coating op de vloer tegen olie/benzine. Om te voorkomen dat de standaard door die coating gaat heb ik zo'n platte kikker (Google: critter coaster) onder de jiffy, of een plaat Trespa onder de middenbouw liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
dubbeldekkert schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:25:

Zou gewoon de XJR nemen. Mijn eerste fiets was een Fireblade. Zoals je al zegt: zolang je maar weet hoe je de gashendel bediend.

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
FBTN schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:08:
[...]

Zou gewoon de XJR nemen. Mijn eerste fiets was een Fireblade. Zoals je al zegt: zolang je maar weet hoe je de gashendel bediend.
Exact. Plus zo’n XJR heeft wellicht een hoge cillinderinhoud, maar niet met het doel om een pk-pakhuis te zijn, maar ook gewoon wat ‘achter de hand’ te hebben. Kan prima :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Zal straks even een filmpje uploaden. We hebben eindelijk weer eens aan de Magna gewerkt, mede met dank aan alle corona maatregelen duurde het bijna een maand voordat we een nieuwe brandstofpomp voor 't kreng hadden. Maar hij loopt dus nu op z'n eigen brandstofsysteem *O*

Kort maar krachtig, uiteindelijk was dit de beste opname :)

Ik zal binnenkort wel ff een betere en langere video maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Destruction op 30-05-2020 22:32 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Is er iemand die ik blij kan maken met een Datona paddockstand? Paddockstand ziet er nog meer dan goed uit, vind ik zelf :9
https://www.datona.nl/paddockstand-mat-zwart-achterwiel.html

De Hornet heeft geen bobbins en ik heb de paddockstand van de vorige eigenaar meegekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door lolgast op 02-06-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
@lolgast zitten er ook geen gaten in de achterbrug voor bobbins?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Nope. Maar ik heb toch een bijpassende stand voor onder de achterbrug meegekregen, dus die met bobbinhouders kan weg :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

noes schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:46:
[...]

Ja zo'n mat zal wel afdoende zijn. Maar het is een betonvloer.. Die kan je ook coaten. Met een Goede garagevloer coating maakt een krasje echt niks uit.
Een coating is de betere oplossing denk ik maar ik heb eerst iets nodig wat snel en goedkoop gerealiseerd kan worden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Bor Als snelheid belangrijk is, dan is een plankje dat je onder de jiffy schopt zo ongeveer het makkelijkste dat je kunt doen. Zelf heb ik een 2x3 m enigszins hoogpolig vloerkleed eronder. Dat hadden we voor de stort bedoeld, maar leek me eigenlijk wel prima voor onder de motor. Beton(tegels) schijnen niet goed voor banden te zijn, als ze langere tijd (winter) op 1 plek staan.
Zolang er geen vloeistoffen uitlekken, gaat dat prima. Het sleutelt ook wel comfortabel ;)

Edit: verkeerde quote

[ Voor 4% gewijzigd door Joepla op 31-05-2020 14:30 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:41

thijsco19

KTM 990 SMT

Voor de heren die een leren pak of een leren jas dragen, als het leer eenmaal gevormd en soepeler geworden is, hoe veel word je nog in de houding geforceerd die bijvoorbeeld je armen maken?

Laatst een leren pak en losse jas en broek gepast maar liep erbij als een motogp mannetje.
Heb een aantal jasjes van revit gevonden die ik wel mooi vind. Alleen twijfel ik nog vanwege de comfort maar mocht dat na een tijdje al veel beter zijn omdat het leer naar je lichaam gaat zitten dan kan ik die twijfel wegnemen.

Alleen heeft revit 1 groot nadeel, ze hebben maar 2 leren broeken in het assortiment. Een typische sport / race broek en een 'normale'. De 'normale' vind ik alleen een beetje saai en de sport / race broek heeft natuurlijk dat typische sport / race model.

* thijsco19 Is soms niet zo makkelijk... :X

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Bor schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:09:
[...]

Een coating is de betere oplossing denk ik maar ik heb eerst iets nodig wat snel en goedkoop gerealiseerd kan worden.
Ik heb er een coating op zitten maar ik doe er altijd iets onder want het krast toch best snel. Heeft misschien met de kwaliteit van de coating te maken maar ik vind het zonde.

Moet nog eens 2 goedkope mileumatten zien te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
thijsco19 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:39:
Voor de heren die een leren pak of een leren jas dragen, als het leer eenmaal gevormd en soepeler geworden is, hoe veel word je nog in de houding geforceerd die bijvoorbeeld je armen maken?

Laatst een leren pak en losse jas en broek gepast maar liep erbij als een motogp mannetje.
Heb een aantal jasjes van revit gevonden die ik wel mooi vind. Alleen twijfel ik nog vanwege de comfort maar mocht dat na een tijdje al veel beter zijn omdat het leer naar je lichaam gaat zitten dan kan ik die twijfel wegnemen.

Alleen heeft revit 1 groot nadeel, ze hebben maar 2 leren broeken in het assortiment. Een typische sport / race broek en een 'normale'. De 'normale' vind ik alleen een beetje saai en de sport / race broek heeft natuurlijk dat typische sport / race model.

* thijsco19 Is soms niet zo makkelijk... :X
En die race broek gaat uit de productie vertelde iemand van een motorzaak..

Zo’n pak is ook niet gemaakt om te lopen maar rekken en wennen doen het zeker. Je zal altijd in een bepaalde houding geduwd worden al is het alleen al door de protectoren.

Hoe zat het op de motor? Dat is het belangrijkste. Daarvoor is het pak gemaakt en zou het gewoon lekker moeten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waaj schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:35:
Gebruik gemaakt van de Schuberth actie van Louis en gisteren een C3 pro binnengekregen. Gisteravond een uurtje op gehad en deze zit wel lekker, op mijn hele hoofd een lichte, gelijkmatige druk, maar nergens drukplekken. Vanmiddag maar eens gaan uitproberen *D

Plaatje toevoegen lukt even niet vanaf m'n telefoon maar na het commentaar hier op zilvergrijs ben ik nu voor zwart-wit gegaan :P
Veel plezier ermee! Heb ik een tijd geleden ook gedaan met kortingsbonnen van hun. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:19

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik rij geen motor maar ik ben mij steeds vaker aan het ergeren aan motorrijders die door onze woonwijk rijden met veel en veel te veel geluid. Vanaf 500 meter hoor je ze bij ons in de woonkamer al aankomen en de kopjes trillen nog net niet de kast uit. Extra ergerlijk als je dan leest dat veel motorrijders hun uitlaat laten aanpassen zodat er nog meer geluid uit komt. De rust van honderden mensen wordt nodeloos verstoord door de acties van een individu. Wat mij betreft mogen er zeer strenge regels komen qua geluid met hoge boetes, want de geluidsoverlast loopt deze tijden met het mooie weer echt de spuigaten uit.

Ik wil natuurlijk geen overdreven zeikerd zijn, maar ik merk dat ik er de laatste tijd echt last van heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QH_h5gqgsI124SQMUGZf5AkAxK8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dm0wvHcOmWwNTZtbKpKIGbLx.png?f=user_large

Olie + vuur = }) :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 17:50
Ik rij geen motor maar ik ben mij steeds vaker aan het ergeren aan motorrijders die door onze woonwijk rijden met veel en veel te veel geluid. Vanaf 500 meter hoor je ze bij ons in de woonkamer al aankomen en de kopjes trillen nog net niet de kast uit. Extra ergerlijk als je dan leest dat veel motorrijders hun uitlaat laten aanpassen zodat er nog meer geluid uit komt. De rust van honderden mensen wordt nodeloos verstoord door de acties van een individu. Wat mij betreft mogen er zeer strenge regels komen qua geluid met hoge boetes, want de geluidsoverlast loopt deze tijden met het mooie weer echt de spuigaten uit.

Ik wil natuurlijk geen overdreven zeikerd zijn, maar ik merk dat ik er de laatste tijd echt last van heb.

Daar zijn al strenge regels voor maar dit wordt amper gemeten omdat het moeilijk meten is. Je kunt niet zomaar aan een straat gaat staan meten en beboeten. Je moet volgens een bepaalde manier meten en bij een bepaald toerental. En er zit altijd een foutmarge in/ je mag meer DB produceren voordat ze beboeten.
Maar ik ben het met je eens dat ze daar best strenger op mogen zijn. En dat zeg ik als motorrijder.

Volgens mij waren dit de boetes:
Uitlaat: geluidsniveau tot 4dB(A) te hard: € 280,-
Uitlaat: geluidsniveau vanaf 4dB(A) te hard: € 420,- + inbeslagname demper
Onnodig lawaai maken: € 390,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bor zijn dit soort vloertegels misschien iets voor je?

Zie trouwens dat ze daar uitverkocht zijn, maar van Cranenbroek heeft die dingen ook voor ongeveer 't zelfde geld (wel een waardeloze website waar je niets kunt vinden of bestellen....).

[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 31-05-2020 11:55 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

kei handig, dan maak je nog meer lawaai d:)b

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:54

Als ik jou was zou ik verhuizen want ik durf te stellen dat 95% van de wegmotoren gewoon goedgekeurd rondrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@TLLRS Het feit dat er ineens motorrijders door een woonwijk gaan rijden is vaak te wijten aan het feit dat er ergens anders mooie wegen afgesloten zijn... De mensen welke als hobby het rijden op een motorfiets hebben gaan écht niet uit eigen beweging door woonwijken heen rijden omdat daar zo'n geweldige wegen aangelegd zijn met uitzonderlijk mooie bochten én mooie landschappen :)

Jan Klaasen heeft 'het' gemaakt en wil weg uit z'n 3-Hoog-Achter woning in de stad, koopt vervolgens een leuk vrijstaand huisje in het buitengebied mét wat grond .... Die Dijkhuisjes zijn qua omgeving wel leuk....

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 31-05-2020 15:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

SniperGuy schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:53:
[...]

Als ik jou was zou ik verhuizen want ik durf te stellen dat 95% van de wegmotoren gewoon goedgekeurd rondrijd.
Ik vermoed dat 50% maar goedgekeurd is, maximaal 60. De 95% haal je nooit ik, zoveel mensen met een aftermarket uitlaat waar de db killer gewoon op de plank ligt, mensen met gewoon de goedkoopste uitlaat die er te krijgen was zonder e-keur. Of wel de standaard demper maar dan de cat ervoor weg, ik denk dat je je hard verkijkt op het probleem.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• benoben1988
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 19:44
Vrijdag mijn volledig rijbewijs A gehaald. Nu begint de zoektocht naar een tweedehands motor. Zijn er mensen met suggesties voor een betrouwbare winkel voor een tweedehandsmotor in de buurt van Antwerpen?

Binnenkort kan ik dus hopelijk mee in de startpost van dit topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Eddos schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:17:
[...]

Exact. Plus zo’n XJR heeft wellicht een hoge cillinderinhoud, maar niet met het doel om een pk-pakhuis te zijn, maar ook gewoon wat ‘achter de hand’ te hebben. Kan prima :)
En ik durf toch wel een tegengeluid te laten horen; mijn advies is om relatief licht te beginnen en dan pas over te stappen. En ‘licht’ is dan 500-750 cc, met 50-80 pk. Waarom? Omdat je volgens mij ná je rijlessen pas leert motorrijden. Weer en wind, onverwachte situaties, bochtjesrijden; allemaal fijner te oefenen op een wat lichtere motor. De MT-07 tam? Ik denk dat erg meevalt. Lijkt me juist een van de betere motoren om dat eerste jaar mee te gaan rijden.

Ik realiseer me goed dat ik hiermee olie op een eeuwig vuurtje gooi. De ene kant zegt altijd ‘je bent zelf de baas over je rechterhand’, de andere kant is meer van mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ben ik het wel mee eens, al is het maar omdat een lichtere motor meestal wat wendbaarder en daardoor wat vergevingsgezinder is.
Tot 100pk is trouwens prima, dat hebben die motoren toch pas bovenin het toerenbereik. Dan kun je rustig beginnen en ook met die motor doorgroeien.

[ Voor 36% gewijzigd door DrivinUCrazy op 31-05-2020 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

benoben1988 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:31:
Vrijdag mijn volledig rijbewijs A gehaald. Nu begint de zoektocht naar een tweedehands motor. Zijn er mensen met suggesties voor een betrouwbare winkel voor een tweedehandsmotor in de buurt van Antwerpen?

Binnenkort kan ik dus hopelijk mee in de startpost van dit topic!
In de regio Antwerpen ken ik bést wel wat mensen maar die rijden meest allemaal met NL motoren op BE kentekens .... En komen vervolgens naar NL terug voor 't onderhoud :+

@Youk is de énige 'echte' Belg welke ik daar in die regio ken en die kan je qua Honda motoren sowieso waarschijnlijk wel aan de juiste adresjes helpen :*)

Maar belangrijker: Gefeliciteerd met je 'A' rijbewijs!!! d:)b d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

Will_M schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:17:
[...]

In de regio Antwerpen ken ik bést wel wat mensen maar die rijden meest allemaal met NL motoren op BE kentekens .... En komen vervolgens naar NL terug voor 't onderhoud :+

@Youk is de énige 'echte' Belg welke ik daar in die regio ken en die kan je qua Honda motoren sowieso waarschijnlijk wel aan de juiste adresjes helpen :*)

Maar belangrijker: Gefeliciteerd met je 'A' rijbewijs!!! d:)b d:)b
* Youk is een 'echte' Belg :)B

Wist niet dat er ook namaak Belgen bestaan. :+

Trouwens ik zit al een heel eind op 'de parking'. Woon ongeveer halverwege Antwerpen en Brussel als je via de A12 gaat.

@benoben1988 Mijn huidige motor heb ik reeds in 2005 gekocht (en afgelopen week de 160K km aangetikt *O* ). Maar die zaak waar deze vandaan komt bestaat al lang niet meer. Evenals de meeste van de zaken waar ik toen ging kijken.

Zelf ga ik voor het onderhoud altijd bij Laguna motors. Dit is een éénmanszaak die hoofdzakelijk nieuwe brommers heeft staan, maar sinds vorig jaar ook officieel dealer is geworden van Moto Morini. Voor onderhoud werkt hij aan alle merken. Met zeer goede service en af en toe ook een leuke tweedehands in de showroom.

Verder ga ik voor betrouwbare motorzaken niet echt goede tips meer kunnen geven vrees ik.

Ben je nog op zoek naar een goede zaak voor motorkledij kan ik wel Joma Moto aanraden naast de A12 te Aartselaar. Ook daar tot nu toe uitstekende service gekregen.

Volvo Classic Club Belgium

Pagina: 1 ... 178 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.