Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 168 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.668 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:28:
* Bommes is one happy biker

[Afbeelding]

Vandaag mijn nieuwe Guzzi op gehaald.
Gefeliciteerd! Het is denk ik echt één van de mooiste machines van dit moment _/-\o_
Wel slordig dat ze het klokje niet even op tijd hebben gezet. Die stond nog op 0:00 :/
Vroeger mocht je blij zijn als er voorvorkolie in de poten zat als je een Guzzi kocht :X
Dus waarschijnlijk is dat gedaan om het doe-het-zelf gevoel er in te houden :+

Als hij er recht in is gegaan is het misschien nog te repareren. Eraf (laten) halen, en aan de binnenzijde controleren of het karkas beschadigt is. Als dat niet het geval is kan je hem aan de binnenkant plakken. De touwtjes en parapluutjes die je er van buitenaf inprutst moet je vooral zien als een noodreparatie.

[ Voor 34% gewijzigd door Waaj op 15-05-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je dat schroefje wat beweegt met een punttang of priem, loopt er dan lucht uit de band? (Even wat zeepsop er op spuiten voordat je dat doet en je ziet 't zo. Géén bellenblaas: Er is NOG géén gat).

't Is zo te zien géén Michelin maar een Dunlop? Als er wél bellenblaas is zou ik het wiel er even uit pakken én met 't wiel naar een goede motorbanden-boer gaan nadat je bovenstaande getest hebt. Een Michelin is amper te repareren vanwege de inwendige constructie van de band, een BridgeStone, Continental of Dunlop is vaak nog wél goed én veilig te repareren (vulkaniseren) zolang 't gat in 't loopvlak, en niet in de wang, zit.

Als er nóg geen gat zit: Schroefje er uit 'wippen' en er vervolgens niet meer aan denken!!

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 15-05-2020 19:41 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blije bakkes in beeld

[Afbeelding]

Navigatie er al op geklust, de speciale steun was toevallig ook vandaag bezorgd vanuit DE.

[Afbeelding]

I love the details on this bike

[Afbeelding]

Alleen die sigaar van een demper..

[Afbeelding]

Echt nieuw.. 5km op de teller.
[Afbeelding]

Wel slordig dat ze het klokje niet even op tijd hebben gezet. Die stond nog op 0:00 :/
Whoop Whoop!!
En precies voor het weekend! :)F *O*

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:30

fdees

Trust me I'm an Engineer

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blije bakkes in beeld

[Afbeelding]

Navigatie er al op geklust, de speciale steun was toevallig ook vandaag bezorgd vanuit DE.

[Afbeelding]

I love the details on this bike

[Afbeelding]

Alleen die sigaar van een demper..

[Afbeelding]

Echt nieuw.. 5km op de teller.
[Afbeelding]

Wat een heerlijke motor. Eens zien hoeveel kilometers er maandag op gaan staan.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Will_M schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:01:
[...]

Als je dat schroefje wat beweegt met een punttang of priem, loopt er dan lucht uit de band? (even wat zeepsop er op spuiten voordat je dat doet en je ziet 't zo. Géén bellenblaas: Er is NOG géén gat).

't Is zo te zien géén Michelin maar een Dunlop? Als er wél bellenblaas is zou ik het wiel er even uit pakken én met 't wiel naar een goede motorbanden-boer gaan nadat je bovenstaande getest hebt. Een Michelin is amper te repareren vanwege de inwendige constructie van de band, een BridgeStone, Continental of Dunlop is vaak nog wél goed én veilig te repareren (vulkaniseren) zolang 't gat in 't loopvlak, en niet in de wang, zit.
Nee, Continental ook niet helaas (of in ieder geval, niet bij de SportAttack3). Het rubber aan binnenkant van karkas is te dun, dus zodra je opschuurt om het rubber op te ruwen zit je al op karkas. No-go dus!

@Bommes gefeliciteerd! Zo met dat shot van boven ziet ie er een stuk slanker uit dan van opzij.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:22:
[...]

Nee, Continental ook niet helaas (of in ieder geval, niet bij de SportAttack3). Het rubber aan binnenkant van karkas is te dun, dus zodra je opschuurt om het rubber op te ruwen zit je al op karkas. No-go dus!

@Bommes gefeliciteerd! Zo met dat shot van boven ziet ie er een stuk slanker uit dan van opzij.
Hmm... De SportAttack 3 kan dus ook van m'n lijstje terwijl ik de '2' een geweldige band vond én vind 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Ik kwam er laatst achter dat mijn helm al 11 of 12 jaar oud was. Dus vandaag maar een nieuwe helm gekocht, een Schuberth C4 pro (m'n 3e Schuberth na de Concept en de C3). Nu nog eens gaan nadenken wat ik met het geluid van de navigatie doe. Kijken of ik ergens voor een redelijke prijs een SC1 kan krijgen of m'n Sena 10S monteren, eventueel met gebruik van de luidsprekers, bedrading en microfoon die al zijn ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Waaj schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:39:
Ik kwam er laatst achter dat mijn helm al 11 of 12 jaar oud was. Dus vandaag maar een nieuwe helm gekocht, een Schuberth C4 pro (m'n 3e Schuberth na de Concept en de C3). Nu nog eens gaan nadenken wat ik met het geluid van de navigatie doe. Kijken of ik ergens voor een redelijke prijs een SC1 kan krijgen of m'n Sena 10S monteren, eventueel met gebruik van de luidsprekers, bedrading en microfoon die al zijn ingebouwd.
Past de C4 jou wel dan? Aangezien de pasvorm behoorlijk anders is (ronder/meer ruimte aan de zijkanten).

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:42:
[...]

Past de C4 jou wel dan? Aangezien de pasvorm behoorlijk anders is (ronder/meer ruimte aan de zijkanten).
Dat schijnen ze bij de C4 pro weer te hebben aangepast naar het oude model. De C4 heb ik een paar jaar geleden al eens opgehad maar die zat voor geen meter. Sindsdien ook nooit meer geprobeerd. Tot ik afgelopen week een filmpje tegenkwam waar werd verteld dat Schuberth van de pasvorm van de C4 is afgestapt en weer meer de oude pasvorm heeft. Dus die vandaag geprobeerd en *O*

Ook nog de BMW-system 7 gepast, maar die is ook niet voor mijn hoofd gemaakt, en de Shoei Neotec II. Die laatste zit heerlijk maar ik vind het een ontzettend lompe helm. Dus ik was blij dat de Schuberth goed past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:42:
[...]

Ik heb begrepen dat de C4 Pro cq C4 Basic weer de "oude" ovale vorm hebben, zoals voorheen. De voormalige C4 die je nu noemt, zou dan een dissident zijn in het rijtje.

Ik zit wat te kijken naar een C4 Basic, maar mijn HJC IS-17 is van december 2014 en mi eigenlijk nog niet aan vervanging toe..

"Wat @Waaj zegt".

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

JanHenk schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:51:
[...]

Ik heb begrepen dat de C4 Pro cq C4 Basic weer de "oude" ovale vorm hebben, zoals voorheen. De voormalige C4 die je nu noemt, zou dan een dissident zijn in het rijtje.

Ik zit wat te kijken naar een C4 Basic, maar mijn HJC IS-17 is van december 2014 en mi eigenlijk nog niet aan vervanging toe..
Geloof mij, alleen al qua rust aan je hoofd en veiligheid wil je die overstap wel nemen. :+
En qua beslaan van de HJC en dat soort dingen alleen nog maar meer reden. Dus doen. :P

@Waaj klinkt goed. :) Welke kleurstelling heb je gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Joopieboy Zilvergrijs. Ik wil graag een lichte kleur helm in verband met opwarmen door de zon, en ik kon kiezen uit zilvergrijs of fluogeel. En die laatste kleur doet me iets teveel aan de colors van een bepaald motorclubje denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
Will_M schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:47:
@Bommes Ik zou die 'SIgaar' voorlopig nog even laten zitten als ik jou was. Ding misstaat écht niet en is, zoals ik 't op de foto's bekijk, ook prima in verhouding met de rest van de motor.

Véél plezier met je nieuwe aanwinst!!!!
Thanks (y)
De demper blijft ook origineel.
De cat moet er wel onderuit ik krijg nu na 10 minuten rijden al warme enkeltjes..
Waaj schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:54:
Gefeliciteerd! Het is denk ik echt één van de mooiste machines van dit moment _/-\o_

Vroeger mocht je blij zijn als er voorvorkolie in de poten zat als je een Guzzi kocht :X
Dus waarschijnlijk is dat gedaan om het doe-het-zelf gevoel er in te houden :+
Thanks tof compliment, ik vind het ook een van de meer uitgesproken fietsen in dit segment.

Waarschijnlijk ga ik nog wel iets tegenkomen van de Guzzi kwaliteit.
Voor nu vooral overal van die stomme lakstreepjes op van de kwaliteitscontrole.
Dat is echt stom, bijna elk boutje is aangestipt met de gele lakstift.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1589565166-400-x-533px-IMG-20200515-WA0008.jpg
:X :N
fdees schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:20:
[...]

Wat een heerlijke motor. Eens zien hoeveel kilometers er maandag op gaan staan.
Ik heb storingsdienst van mijn werk deze week tot a.s donderdag. Ver toeren is er dus niet echt bij, ik word geacht toch wel binnen een half uur ergens op locatie in onze regio zijn.
Dat zou ook op de motor kunnen, maar als de storing de nacht door duurt om op te lossen moet ik er bij blijven.
Ook nog tot daar aan toe, maar ik werk bij een Nuts bedrijf.. ons net ligt dus buiten onder de grond.
Dan wil ik toch echt wel mijn auto er bij hebben 's nachts om ergens een beetje te kunnen opwarmen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Bommes ook via hier nogmaals, ik vind het een super vette fiets, heel erg tof! Het is je gegund. Veel plezier en fijne kilometers hiermee. :)
Waaj schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:55:
@Joopieboy Zilvergrijs. Ik wil graag een lichte kleur helm in verband met opwarmen door de zon, en ik kon kiezen uit zilvergrijs of fluogeel. En die laatste kleur doet me iets teveel aan de colors van een bepaald motorclubje denken :+
Waarom niet gewoon wit? :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200325_170611-Medium.jpg
Ik vind zilver echt zo een oude mannen kleur (sorry :P )

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 15-05-2020 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Thanks @Joopieboy

En wat betreft de zilveren helm.. je hebt gelijk. Oude mannen kleur.. :X :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 15-05-2020 20:00 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Hadden ze niet en ik vind het ook niet mooi.
Ik vind zilver echt zo een oude mannen kleur (sorry :P )
Als ik hier weer 10 jaar mee doe past die straks goed bij m'n haarkleur ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waaj schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:00:
[...]

Hadden ze niet en ik vind het ook niet mooi.

[...]

Als ik hier weer 10 jaar mee doe past die straks goed bij m'n haarkleur ;)
In goed Duits: Wahl mahl... :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bommes schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:57:
[...]

[Afbeelding]
:X :N
LOL dat heeft mijn V7 ook.. best handig hoor, heb je geen torquewrench nodig als je een boutje moet aandraaien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@R0y. Wat leuke bochten en ook een beetje van het uitzicht genieten. Zuid-Holland/Utrecht/Noord-Holland ken ik ondertussen wel uit mijn hoofd. Dus het is ook meer van eens iets anders.
LaborGardens schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:55:
[...]

Dat stuk dat aan België grenst kun je best overslaan. De enige manier on er te komen zonder door België zelf te rijden is door de Westerscheldetunnel. Zonde van je tijd en route... zelf zou ik de route ook iets aanpassen zodat je aan de zuidkant van het Veerse Meer er korter langs rijd i.p.v. de oude rijksweg die langs de A58 slingert.
Dus meer zoals dit? Ik heb de route wel iets verder ingekort waardoor ik nu ook boven Geert blijf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3G4iZ3ZZnepMkr9VJnXZBWXy1n4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LIWQzewAW9i08AsMPRTQqtB5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Pagman op 15-05-2020 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:45
Pagman schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:09:
@R0y. Wat leuke bochten en ook een beetje van het uitzicht genieten. Zuid-Holland/Utrecht/Noord-Holland ken ik ondertussen wel uit mijn hoofd. Dus het is ook meer van eens iets anders.

[...]

Dus meer zoals dit? Ik heb de route wel iets verder ingekort waardoor ik nu ook boven Geert blijf.
[Afbeelding]
Dat vind ik zelf een mooier stuk dan in je vorige route 👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Bommes mooi dat hij binnen is, heel veel plezier ermee! Ga je hem volgende zomer als alle grenzen hopelijk weer over zijn 'thuis' brengen?
Will_M schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:26:
[...]

Is er van zo'n 'rammel / rinkel bak' nog iets te maken ánders dan dat wat het nú al is, een rammel / rinkel machientje.....?

De 749 én 999..... :9~ NIETS meer aan doen!!! En dat zeg ik als berijder van een machine met een paar 'stemvorken'.
Italiaanse charme noemen ze dat toch? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:41:
@Bommes mooi dat hij binnen is, heel veel plezier ermee! Ga je hem volgende zomer als alle grenzen hopelijk weer over zijn 'thuis' brengen?

[...]

Italiaanse charme noemen ze dat toch? :P
YUPS!!! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Will_M ik heb ook niet voor niets toch maar een 749 aangeschaft ipv een R6/GSX-R/ZX6R :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:02
Pagman schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:09:

[...]

[Afbeelding]
Dat is een leuk stukje inderdaad. Daarna zou ik (als je het nog nooit gedaan hebt) richting Middelburg, Veere, Vrouwenpolder, Oostkapelle, Domburg, Zoutelande en dan naar Vlissingen gaan. Daarna terug a58 naar Arnemuiden en dan de polders in tot je bij Heinkenszand uitkomt.

Als je wilt kan ik bovenstaande wel even voor je in elkaar klikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27
@Bommes gefeliciteerd man! Veel veilige uren gewenst met deze prachtige fiets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 14:34

[Afbeelding]

[knip]
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Veel plezier en veilige km's gewenst! d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:18

Secsytime

Automagisch

Vind de Ducati 999 echt een prachtige motor, maar dat geluid is net als een mooie vrouw die opeens plat Fries gaat praten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Secsytime Frieze vrouwen kunnen ook best mooi zijn toch? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Will_M schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:25:
[...]

Hmm... De SportAttack 3 kan dus ook van m'n lijstje terwijl ik de '2' een geweldige band vond én vind 8)
Tja, hoevaak rijd je een band lek? En hoevaak is het handig die te herstellen: eraf, herstellen en erop is ook niet gratis, dus als ie toch al richting einde levensduur gaat is vervangen toch goedkoper.

Ik ben zelf erg fan van de SportAttack3: mooi rond, veel grip, geen gekke dingen doen. En qua duurzaamheid ook goed: na 9000km met veel snelweg was de achterband nog mooi rond en nog lang niet op - en zat er een schroef in ;w Niet slecht onder een S1000RR. Daarom heeft de R1200RT ook de RoadAttack3 gekregen, hoewel die wel minder grip levert dan de SportAttack ben ik er toch tevreden over (toch een hardere compound). Vooral bij nat weer wel merkbaar.

Een volgende sport(tour) motor krijgt dus zeker weer de SportAttacks eronder, maar dan iteratie 4.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Chakotay schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:42:
@Secsytime Frieze vrouwen kunnen ook best mooi zijn toch? :P
Heel mooi! Dat is ook niet wat ik zeg :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Secsytime schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:40:
[...]

Vind de Ducati 999 echt een prachtige motor, maar dat geluid is net als een mooie vrouw die opeens plat Fries gaat praten :+
Het geluid is juist het enige dat ik ga missen van de 749. Niets kan dat wat mij betreft evenaren. Het mechanische van de open koppeling met het ontzettend rauwe geluid van de 2 cilinder (plus in mijn geval de Bos uitlaten). Zeker stationair een schitterend geluid :9~ In mijn ogen althans

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chakotay
Jullie hebben allemaal weer goed je best gedaan met de boel volspammen, we waren in April het populairste topic dat niet over Corona ging *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

lolgast schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:59:
[...]

Het geluid is juist het enige dat ik ga missen van de 749. Niets kan dat wat mij betreft evenaren. Het mechanische van de open koppeling met het ontzettend rauwe geluid van de 2 cilinder (plus in mijn geval de Bos uitlaten). Zeker stationair een schitterend geluid :9~ In mijn ogen althans
Je bedoelt dat irritante geratel van een droge koppeling? :+ :p

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Ik bedoel inderdaad het geluid waarvan alle automobilisten denken dat de motor uit elkaar valt als je naast ze staat bij het stoplicht ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

lolgast schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 07:27:
Ik bedoel inderdaad het geluid waarvan alle automobilisten denken dat de motor uit elkaar valt als je naast ze staat bij het stoplicht ja :+
Haha, ik vind het er mooi uitzien hoor. Alleen dat agrarische geluid :p. Ieder zijn ding.

@Joopieboy het wordt waarschijnlijk het Harz gebied in juni ergens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:26

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
We hebben de top 10 weer gehaald! :+

reviews: Community Update - April

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:26

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

* steveman maakt vanuit koekblik drukke gebaren dat er iets niet goed is :N

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
steveman schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:14:
[...]

Stap dan ook uit dat koekblik :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
Happy weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
steveman schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:14:
[...]

Het valt me mee dat ik dat nog niet gehad heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 17:36

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

In het verlengde daarvan:

Ik ben de Series inmiddels aan het bingewatchen geslagen; dat is mijn zaterdag nu.

Happy weekend, indeed!

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mijn eerste motor gekocht 🤗

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WguniaJe5HoesD1rYJWZIwyCIXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wg7lGLM2OiW0V5KU59HS7smX.jpg?f=fotoalbum_large

Honda CB1000r '09 met ABS

Nu alleen nog het A'tje bijschrijven als CBR beetje meewerkt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 17:36

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Wauw, ik ben altijd wel heel gecharmeerd van witte motoren! Veel veilige kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Bastiaan schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:39:
Wauw, ik ben altijd wel heel gecharmeerd van witte motoren! Veel veilige kilometers!
Thnx! Vind hem zelf ook er gaaf, duh 😁😁
Helaas bivakkeert ie nu nog wel in de schuur.. Wel onder nog eens onder een hoes 🤗

Slotje met ART 4 gekocht, als ook een eenzijdige paddockstand achter.. i think im ready.. 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@beyazz06 nice, veel plezier ermee! Zal een aardige bak geluid uit komen met dat korte pijpje :P

Ben je al geslaagd en moet het CBR alleen nog de boel aan de gemeente doorsturen, of moet je nog afrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:06
Het is een geluid waar je van moet houden.

Heb liever een motor die niet klinkt alsof hij elk moment uit elkaar kan vallen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRGjzb1JxEGFYiVF-Kwh7RJGmeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEF7KiOIbC2oIytXsQDL7hIN.jpg?f=fotoalbum_large

Ze krijgt vandaag nieuwe vloeistoffen, bougies en oliefilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005

The Executer

Lekker belangrijk!

418O2 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:23:
[Afbeelding]

Ze krijgt vandaag nieuwe vloeistoffen, bougies en oliefilter.
Altijd goed!

Ik vraag mij af wat handig is: elk jaar aan het begin van het seizoen nieuwe olie ivm de eigenschap dat olie vocht aantrekt, of is dat weggegooid geld? Heb nu een bijna nieuwe Fazer6 uit 2007 (7900 km op de teller) en wil hem graag goed verzorgen zeg maar.

On a different note: gisteren stukje wezen rijden. Van de week eerder de oordoppen gebruikt en kon ze zo snel niet vinden. Ben dus maar even zonder gegaan, en tijdens het rijden viel het mij op dat er van de linkerkant van het blok 'geluid' afkomt, alsof je schuurpapier over elkaar heen haalt.

- Geluid zit links. Luister ik aan de rechterkant hoor ik het bijna niet.
- Doet zich voor bij constante snelheid of toenemende snelheid.
- Meest duidelijk te horen vanaf ongeveer 30 a 35 km/h.
- Bij het dichtdraaien van het gas hoor ik het niet.
- Bij inknijpen koppeling hoor ik het niet.
- Geluid is mij niet eerder opgevallen.
- Ketting wordt gesmeerd door een Scottoiler.
- Motor met 6500 km vorig jaar juni aangeschaft bij Motoport inclusief beurt en nieuwe achterband.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
The Executer schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:35:
[...]

Altijd goed!

Ik vraag mij af wat handig is: elk jaar aan het begin van het seizoen nieuwe olie ivm de eigenschap dat olie vocht aantrekt, of is dat weggegooid geld? Heb nu een bijna nieuwe Fazer6 uit 2007 (7900 km op de teller) en wil hem graag goed verzorgen zeg maar.
Ze is al 23 en rij weinig. Om eerlijk te zijn is dit de eerste beurt in de vijf jaar dat ik haar heb. Maar dit is allemaal wat simpelere techniek en ik denk dat ik nog geen 2000km heb gereden in die vijf jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:48:
@beyazz06 nice, veel plezier ermee! Zal een aardige bak geluid uit komen met dat korte pijpje :P

Ben je al geslaagd en moet het CBR alleen nog de boel aan de gemeente doorsturen, of moet je nog afrijden?
Helaas door omstandigheden nog niet eens een examen datum, terwijl ik 3 april zou gaan afrijden (AVD)...

En ja er komt een lekker geluidje uit >:)

[ Voor 5% gewijzigd door beyazz06 op 16-05-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

The Executer schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:35:
[...]Ik vraag mij af wat handig is: elk jaar aan het begin van het seizoen nieuwe olie ivm de eigenschap dat olie vocht aantrekt, of is dat weggegooid geld? Heb nu een bijna nieuwe Fazer6 uit 2007 (7900 km op de teller) en wil hem graag goed verzorgen zeg maar.
“Men” zegt dat motorolie vernieuwen het best vlak vóór de winterstalling kan gebeuren. Het idee is dat je dan de lange stilstandperiode met schone, niet-vochtige olie in gaat.

Ik ben eigenwijs en vernieuw de boel jaarlijks -ondanks relatief weinig km’s- zodra het warm genoeg is om dat te doen, zo ergens in maart dus. Iedere 2 jaar de remvloeistof.
Laatste rit wat extra km’s, dan is het vocht er wel uit. Andere vervuiling krijgt met zo’n jaarlijkse wissel weinig kans.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@beyazz06 Proficiat met de aanschaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:58
Joepla schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:37:
[...]

“Men” zegt dat motorolie vernieuwen het best vlak vóór de winterstalling kan gebeuren. Het idee is dat je dan de lange stilstandperiode met schone, niet-vochtige olie in gaat.

Ik ben eigenwijs en vernieuw de boel jaarlijks -ondanks relatief weinig km’s- zodra het warm genoeg is om dat te doen, zo ergens in maart dus. Iedere 2 jaar de remvloeistof.
Laatste rit wat extra km’s, dan is het vocht er wel uit. Andere vervuiling krijgt met zo’n jaarlijkse wissel weinig kans.
Is het niet een beetje overdreven om remvloeistof elke 2 jaar te vervangen? Versnellingsbakolie, Motorolie+filter(s) snap ik wel maar remvloeistof??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:12
Bommes schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:57:

Hoezo Stom? Dat doe ik zelf nog wel als ik een bout op moment gezet heb. Zeker bij dingen zoals remmen. Heb speciaal daarvoor verf stift gekocht :+ Iets met beroepsdeformatie..... 8)

Maar van Harte met de nieuwe fiets. Vuel veilige kilometers toegewenst en ik hoop echt dat je verschoond blijft van de befaamde guzzie kwaliteit :X (Vriend van me heeft een nieuwe griso 1100 gehad...... :X )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

g00gle schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:54:
[...]

Is het niet een beetje overdreven om remvloeistof elke 2 jaar te vervangen? Versnellingsbakolie, Motorolie+filter(s) snap ik wel maar remvloeistof??
Da's de meest hygroscopische vloeistof in je motor. Zeker niet overdreven (kost ook geen kont overigens).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

g00gle schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:54:
[...]

Hierboven staat waarom het wel goed is om te doen. As je er een beetje handig in bent is het zo gepiept en voor nog geen tientje (A-merk) voor een flesje kun je niet tobben.

Overigens heb ik lang geleden een fiets gehad waar de remvloeistof zeker 10 jaar in had gezeten. Ik heb toen een motorzaak gevraagd om dit te vervangen tijdens de onderhoudsbeurt. Dat hadden ze niet gedaan, want “het zag er nog prima uit”. Sindsdien doe ik vrijwel al het onderhoud maar weer zelf. Stel dat ze de oude motorolie ook nog wel prima vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Thnx! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:00
Joepla schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:37:
[...]

Dat jaarlijks vervangen van de olie etc. is ook wat meeste fabrikanten van zowel motoren als auto's voorschrijven. Veel mensen zijn in de veronderstelling dat alleen de gereden km's tellen. Genoeg verkopers van motoren gesproken waarbij ze een motor aanboden die al jaren geen onderhoud meer heeft gehad want tja, heb er de afgelopen 5 jaar maar 6000km mee gereden 8)7 . En dan klagen dat motoren na 50k km in de soep lopen en autos na 200k km al. Dus ik vind het zeer goed hoe jij het periodiek aanpakt!

Stilstand is trouwens achteruitgang d:)b .

@Bommes Mooie motor man! Vele veilige kilometers!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:44
Ik zou liever een motor met 50000 op de teller kopen wetende dat hij netjes onderhoud heeft gehad dan een met 7000 die nog nooit onderhoud heeft gehad want ja dat hoef toch pas om de 8000 km.... Vandeweek nog een op de brug gehad met 1200km op de teller en al 7 jaar oud na aanschaf nooit meer onderhoud gehad zelfs de 1000km beurt niet :(
spookz0r schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:51:
[...]

Het is een geluid waar je van moet houden.

Heb liever een motor die niet klinkt alsof hij elk moment uit elkaar kan vallen.
Dat is toch bewust bij een Ducati ? Dan hoor je alle andere verontrustende geluiden niet ;)

[ Voor 33% gewijzigd door harley op 16-05-2020 21:53 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:06
harley schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:51:
Ik zou liever een motor met 50000 op de teller kopen wetende dat hij netjes onderhoud heeft gehad dan een met 7000 die nog nooit onderhoud heeft gehad want ja dat hoef toch pas om de 8000 km.... Vandeweek nog een op de brug gehad met 1200km op de teller en al 7 jaar oud na aanschaf nooit meer onderhoud gehad zelfs de 1000km beurt niet :(

[...]

Dat is toch bewust bij een Ducati ? Dan hoor je alle andere verontrustende geluiden niet ;)
Zo kan je het ook zien ja :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@The Executer 8k in 13 jaar? Dat is ook bizar weinig zeg, is er geen 0 weggekrast ergens? :P

@g00gle wat hierboven al gemeld is, remvloeistof trekt langzaamaan vocht aan. Als het een paar jaar zit kan er water in komen, wat kan gaan koken bij een paar keer goed dooremmen, waardoor je remdruk wegvalt. Daarom zou ik remolie juist niet overslaan, zelf al word er maar een paarhonderd km per jaar gereden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vandaag een lekker stuk wezen rijden, en ik was niet de enige motor aangezien het de eerste zaterdag sinds vermindering van de lockdown regels is hier..
Wat me op viel is dat meerendeel van de motoren reed als een oud vrouwtje..
Met mijn V7 heb ik meerdere motoren met minstens 2x het vermogen ingehaald..

Beetje rustig aan rijden snap ik in deze tijden (je wil nu niet in ziekenhuis komen) maar je kan ook overdrijven..

Gelukkig ook leuke dingen:

'hang loose' handgebaar krijgen van T1

Random dude waardeert de Guzzi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
ToolkiT schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:54:

Wat me op viel is dat meerendeel van de motoren reed als een oud vrouwtje..
Als iemand onwennig op de motor zit is dat beter dan stoer doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:59:
[...]

Als iemand onwennig op de motor zit is dat beter dan stoer doen toch?
Absoluut, maar dat echt 80+% van de motoren zo reed viel me wel op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
ToolkiT schreef op zondag 17 mei 2020 @ 00:01:
[...]

Absoluut, maar dat echt 80+% van de motoren zo reed viel me wel op...
Oom van mijn beste vriend is traumahelikopter piloot en die heeft het altijd druk op de eerste mooie dagen met onze mede-rijders. Beter om dan rustig aan te doen. Voor velen is het waarschijnlijk de eerste rit van het seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

cyntax schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:56:
[...]

Dat jaarlijks vervangen van de olie etc. is ook wat meeste fabrikanten van zowel motoren als auto's voorschrijven. Veel mensen zijn in de veronderstelling dat alleen de gereden km's tellen. Genoeg verkopers van motoren gesproken waarbij ze een motor aanboden die al jaren geen onderhoud meer heeft gehad want tja, heb er de afgelopen 5 jaar maar 6000km mee gereden 8)7 . En dan klagen dat motoren na 50k km in de soep lopen en autos na 200k km al. Dus ik vind het zeer goed hoe jij het periodiek aanpakt!

Stilstand is trouwens achteruitgang d:)b .

@Bommes Mooie motor man! Vele veilige kilometers!
Je hebt zeker gelijk, olie wordt er bepaald niet beter op, ook al staat het grotendeels te wachten op de volgende rit. Eigenlijk vind ik het best leuk om te doen, beetje makkelijk hobby’en op de automatische piloot zonder dat je allerlei onverwachte problemen gaat tegenkomen. En... na een oliewissel rijdt hij altijd écht een stukje beter! :Y

Ook al is dat waarschijnlijk puur gebaseerd op gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 00:03:
[...]

Oom van mijn beste vriend is traumahelikopter piloot en die heeft het altijd druk op de eerste mooie dagen met onze mede-rijders. Beter om dan rustig aan te doen. Voor velen is het waarschijnlijk de eerste rit van het seizoen.
De motor organisaties raadde ook aan om rustig aan te toen om ook het imago van de motorrijders niet te schaden..
Terecht op beide fronten, maar er is voorzichtig aan doen en truttig rijden.. ik had het eerste meer verwacht maar het bleek het 2e te zijn..
Maar ja als het lui zijn die voor het eerst van het jaar op de motor zitten en op onbekende wegen rijden dan is het beter om heel rustig aan te doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:25
beyazz06 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:36:

[Afbeelding]

Mooi ding, gefeliciteerd! Zo'n 10 jaar geleden heb ik ook op een witte CB1000R proef gereden, erg snelle en stabiele motor staat me bij. Vind het stiekem wel dapper als eerste motor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:01:
[...]
Vandaag eindelijk ( :X ) de JaJaBor 3e generatie bluetooth 4.1 headset binnen na 1,5 maand...
[Afbeelding]

Eerste indruk, ziet er netjes uit, nog steeds de dunne bedrading maar niet stuk gegaan bij andere headsets dus dat zal wel goedkomen.

Dikte is idd erg dun, gelukkig, 7mm:
[Afbeelding]
Deze gaan we zo dus inbouwen in mijn HJC RHPA 11 helm. :)

Edit: en ingebouwd:
[Afbeelding]
Duidelijk veel meer ruimte, speaker is dunner dan de uitsparing. :)
Dank voor jouw 'praktijkonderzoek' naar headsets met dunne speakers!
Ben benieuwd hoe de Jajabor bevalt na inmiddels een paar dagen gebruik?

Wat ik uit de informatie opmaak, is dat dit echt alleen een bluetooth headset is, dus speakers en microfoon, maar verder geen mogelijkheden zoals rider-passenger of rider-to-rider intercom. Klopt dat?

Dus als ik deze headset wil gebruiken voor intercom, dan zal ik met bijvoorbeeld bluetoothkoppeling naar telefoon en dan via Zello app, whatsappgspreks of iets soortgelijks de onderlinge communicatie met ander rijder tot stand moeten brengen?

Ik ben momenteel aan het kijken naar de mogelijkheden om af en toe rider-to-rider te kunnen communiceren.
Grote onderlinge afstand is niet heel belangrijk en tevens probeer ik de kosten te beperken vanwege niet dagelijks gebruik, maar slechts als we met z'n tweeën gaan rijden. Zo'n bluetooth 'knots' aan de zijkant van de helm vind ik niks. Vandaar dat ik erg benieuwd ben naar jouw ervaring met de Jajabor.

Ik heb al een AliExpress walktie talkie headset, welke op zich best goed werkt in combinatie met kleine portofoons, maar ik wil graag van de PTT knop af. VOX werkt niet goed vanwege geen wind noise canceling.

[ Voor 3% gewijzigd door LeGato23 op 17-05-2020 11:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05:30
Joepla schreef op zondag 17 mei 2020 @ 00:11:
[...]

Je hebt zeker gelijk, olie wordt er bepaald niet beter op, ook al staat het grotendeels te wachten op de volgende rit. Eigenlijk vind ik het best leuk om te doen, beetje makkelijk hobby’en op de automatische piloot zonder dat je allerlei onverwachte problemen gaat tegenkomen. En... na een oliewissel rijdt hij altijd écht een stukje beter! :Y

Ook al is dat waarschijnlijk puur gebaseerd op gevoel.
Gelukkig verbruikt mijn KTM voldoende olie om te stellen dat er iedere 2 jaar een volledige verversing is 😎

I took the blue pill…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 17-09 15:26
beyazz06 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:36:

[Afbeelding]

Nice! Gefeliciteerd. *O*

Rijd die ook horizontaal, of alleen vertikaal? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

FBTN schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Gelukkig verbruikt mijn KTM voldoende olie om te stellen dat er iedere 2 jaar een volledige verversing is 😎
Laat me raden... Dat is een producteigenschap van de toegepaste, hoogwaardige technologie 😀

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bykTbAtzPimnTh5bRXBguxhnwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofYJQ6p7tidImD9NCBfKpDV0.jpg?f=fotoalbum_large

Rondje rijden met het vaderschip. Nu even een pitstop maken in Moergestel out of all places.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Bazziek schreef op zondag 17 mei 2020 @ 07:06:
[...]
Mooi ding, gefeliciteerd! Zo'n 10 jaar geleden heb ik ook op een witte CB1000R proef gereden, erg snelle en stabiele motor staat me bij. Vind het stiekem wel dapper als eerste motor :P
Thnx! Voor een 1000 issie toch nog tam O-)
Jolke schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:45:
[...]

Nice! Gefeliciteerd. *O*

Rijd die ook horizontaal, of alleen vertikaal? :P
Momenteel helemaal niet 😂 Maar verticaal zou ook moeten lukken :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:25
beyazz06 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:38:
[...]

Thnx! Voor een 1000 issie toch nog tam O-)
Haha dat is waar, goed beheersbare motor en toch lekker snel en goed te sturen. Ga je veel plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bazziek schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:39:
[...]

Haha dat is waar, goed beheersbare motor en toch lekker snel en goed te sturen. Ga je veel plezier van hebben.
Met wat modificaties is er een serieus goed beheersbare motorfiets van te maken, de standaard fietspompen welke de demping van de voorvork moeten verzorgen maken het tot een gevaarlijke fiets áls je het potentieel van het blok en de remmen volledig probeert aan te spreken... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Will_M schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:42:
[...]

Met wat modificaties is er een serieus goed beheersbare motorfiets van te maken, de standaard fietspompen welke de demping van de voorvork moeten verzorgen maken het tot een gevaarlijke fiets áls je het potentieel van het blok en de remmen volledig probeert aan te spreken... :'(
Tell me more 😌

Hij beschikt overigens al over een hyperpro achtervering, voorzijde is volgens mij nog wel stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

beyazz06 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:17:
[...]

Tell me more 😌

Hij beschikt overigens al over een hyperpro achtervering, voorzijde is volgens mij nog wel stock.
De standaard demping aan de voorkant is ingesteld op 'touren' en is ook helemaal niet instelbaar en wil daardoor in een snelle / korte bochtenwissel wel eens té traag zijn. Ik heb één van de eerste CB1000-R machines in NL tijdens een demo destijds bijna in een brugreling geparkeerd doordat de voorvork nog bezig was met úit de vering te komen terwijl ik 't apparaat al weer vól naar beneden wilde drukken voor de volgende bocht :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:22

Destruction

(ex-)Automonteur

Mijn CBR staat inmiddels bij z'n nieuwe eigenaar in de garage:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jnna5-n6brt4fiFKHq28wHEtdCQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B9mh5d8fWtlT8EuxB1OBnloh.jpg?f=user_large

De jacht naar een opvolger kan dus beginnen :) In tussentijd heel even motorloos (althans, geen motor die ook echt rijdt nu), maar heb op het moment toch niet veel tijd om motor te rijden dus dan is dat iets minder erg. Wordt vervolgd :)

[ Voor 22% gewijzigd door Destruction op 17-05-2020 18:57 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Vanmiddag Ruim rondje Den Bosch gereden, ruim 100 km in zo’n 2 uur, dus heel relaxed. Ik vind dat wel lekker rijden als iemand al heeft nagedacht over leuke kleine weggetjes en zo, dan kan ik me bezig houden met lekker motorrijden!
Binnenkort de Kastelenroute van @Bommes ook eens gaan rijden, lijkt me ook mooi. Kasteel Stapelen heb ik toevallig vanmiddag ook voorbij zien komen!

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Bommes
Vandaag het eerste toer eindje op mijn nieuwe Guzzi gereden.
Toevallig gisteren ineens wat app contact met een oud collega van zeker 8 jaar terug die ondertussen ook zijn motorrijbewijs heeft gehaald.
Van het een kwam het ander dus samen afgesproken vandaag om een stukje te gaan rijden.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1589736690-600-x-450px-IMG_20200517_145451993~2.jpg

Het kastelen rondje dat ik laatst eens gemaakt had heb ik nog wat gefinetuned en dat hebben we samen vandaag gereden.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1589736690-600-x-450px-IMG_20200517_151718467~2.jpg

Hele middag eigenlijk wel in het zadel gezeten, af en toe gestopt om even een slok water te drinken en de benen te strekken.
Hij heeft paar sinds afgelopen september zijn Atje dus een beetje rustig aan gedaan.

Uiteindelijk staat nu de teller van de Guzzi op

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1589736689-600-x-661px-IMG_20200517_192941088~2.jpg

Dus min de 40km totaal van gisteren een vrijdag hebben we vandaag 141km gereden.
Heerlijke machine de Guzzi maar het ding kijkt wel elektrisch als ik boven de 50 kom, ik hoor niets van de motor.. tijd voor de decat. >:)

@Hkuit de route staat op mijn site (y) :
http://www.camperzone.nl/dustyroads/motorroutes/

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 17-05-2020 20:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15
Hier ook rustig aan gedaan. Route van 235km Eifel, hier en daar nog een klein lusje eraan geplakt, en thuis inclusief snelweg geeft de teller 381 km meer aan dan vanmorgen. Mooi opwarmertje voor het Hemelvaart weekend. :P

Ik ben van plan dan 2-3 dagen te rijden, of tot de achterband op is. (Afwachten wat eerder komt) Dan zondag overbodige accessoires verwijderen voor de grote beurt van volgende week. Valbeugels, mistlampen, abs schakelaar + bekabeling. Dan heeft de monteur vrij spel.

Ons echte motorweekend met de club gaat nu niet door; we hebben het hotel moeten annuleren. Dan maar een alternatief programma met dagritten. Het weer belooft in ieder geval goed te worden!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
DrivinUCrazy schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:28:
Hier ook rustig aan gedaan. Route van 235km Eifel, hier en daar nog een klein lusje eraan geplakt, en thuis inclusief snelweg geeft de teller 381 km meer aan dan vanmorgen. Mooi opwarmertje voor het Hemelvaart weekend. :P

Ik ben van plan dan 2-3 dagen te rijden, of tot de achterband op is. (Afwachten wat eerder komt) Dan zondag overbodige accessoires verwijderen voor de grote beurt van volgende week. Valbeugels, mistlampen, abs schakelaar + bekabeling. Dan heeft de monteur vrij spel.

Ons echte motorweekend met de club gaat nu niet door; we hebben het hotel moeten annuleren. Dan maar een alternatief programma met dagritten. Het weer belooft in ieder geval goed te worden!
Met die 381 dag kilometers van je rit van vandaag en mijn huiidige verbruik zou ik er nog 50km achter aan kunnen draaien voordat ik moet gaan tanken.. :o

Ik sluit trouwens graag een keertje aan bij een van je dagritten.. :Y
Kan eens zien of die Guzzi ook een beetje door de heuvels kan rijden 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

LeGato23 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:55:
[...]

Dank voor jouw 'praktijkonderzoek' naar headsets met dunne speakers!
Ben benieuwd hoe de Jajabor bevalt na inmiddels een paar dagen gebruik?

Wat ik uit de informatie opmaak, is dat dit echt alleen een bluetooth headset is, dus speakers en microfoon, maar verder geen mogelijkheden zoals rider-passenger of rider-to-rider intercom. Klopt dat?

Dus als ik deze headset wil gebruiken voor intercom, dan zal ik met bijvoorbeeld bluetoothkoppeling naar telefoon en dan via Zello app, whatsappgspreks of iets soortgelijks de onderlinge communicatie met ander rijder tot stand moeten brengen?

Ik ben momenteel aan het kijken naar de mogelijkheden om af en toe rider-to-rider te kunnen communiceren.
Grote onderlinge afstand is niet heel belangrijk en tevens probeer ik de kosten te beperken vanwege niet dagelijks gebruik, maar slechts als we met z'n tweeën gaan rijden. Zo'n bluetooth 'knots' aan de zijkant van de helm vind ik niks. Vandaar dat ik erg benieuwd ben naar jouw ervaring met de Jajabor.

Ik heb al een AliExpress walktie talkie headset, welke op zich best goed werkt in combinatie met kleine portofoons, maar ik wil graag van de PTT knop af. VOX werkt niet goed vanwege geen wind noise canceling.
Als iemand een luxere headset heeft met bluetooth functie kan die koppelen met een 'simpele' bluetooth headset. Niet altijd even goed verstaanbaar en bellen is sowieso mwow mwow, volume net wat te zacht en microfoon neemt niet altijd bleven goed op. Voor geluiden en meldingen van bv Flitmeister, Navi en muziek onderweg meer dan goed genoeg.

Zit eigenlijk tussen alle versies niet heel veel verschil in qua werking. 5e generatie kan iets harderaar is dan ook zo leeg. Daarom ben ik zo benieuwd naar de Maxto M1 headset die ik ook besteld heb. :)

Whatsapp bellen is sowieso al niet heel prettig, dat zal onderweg ook niet helemaal prima zijn. En onbeperkt bellen kan maar is ook niet echt de manier denk ik. :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04:52
Weer 400 erbij gereden dit weekend, het gaat toch wel hard zo voor dit type motor. 4.300 op de teller sinds oktober ‘19. Maargoed daar is hij voor bedoeld.

Vandaag heerlijk gereden door de Veluwe met m’n vriendin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JU0l7G5r-J2KiaCKUVOMicd1Es=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FP2rAolKy4Moak3txqmxV58Y.jpg?f=user_large

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
VidaR-9 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:08:
Weer 400 erbij gereden dit weekend, het gaat toch wel hard zo voor dit type motor. 4.300 op de teller sinds oktober ‘19. Maargoed daar is hij voor bedoeld.

Vandaag heerlijk gereden door de Veluwe met m’n vriendin.

[Afbeelding]
Dat stukje rechtdoor is wel heel erg "MOTORVOERTUIGEN VERBOTEN!" "ALLEEN VOETVERKEER" etc geworden zeg :| Ik kon nog wel dichtbij komen een paar jaar geleden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQpKWkb81fYMVeMStlDumDwY6b0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g30l8lbdSsA358XSFqFOhMHu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door SniperGuy op 17-05-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Bommes schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:48:
[...]

Met die 381 dag kilometers van je rit van vandaag en mijn huiidige verbruik zou ik er nog 50km achter aan kunnen draaien voordat ik moet gaan tanken.. :o

Ik sluit trouwens graag een keertje aan bij een van je dagritten.. :Y
Kan eens zien of die Guzzi ook een beetje door de heuvels kan rijden 8)
Er ging 17,5 liter in (van de theoretische 23). Volgens de motor zat ik wel al in reserve bereik.

Je bent zeker welkom om eens een keer aan te sluiten, er gaan geregeld gastrijders mee. :) "Sjtomme kal" of "sjêle zeiver" tijdens de stops is wel een vereiste. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
VidaR-9 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:08:
Hier 3200km sinds 20 maart op de nieuwe motor :+

Wel gave foto!
DrivinUCrazy schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:31:
[...]

Er ging 17,5 liter in (van de theoretische 23). Volgens de motor zat ik wel al in reserve bereik.

Je bent zeker welkom om eens een keer aan te sluiten, er gaan geregeld gastrijders mee. :) "Sjtomme kal" of "sjêle zeiver" tijdens de stops is wel een vereiste. :P
Als er nog een vreemde mee mag zaterdag of zondag (als jullie dan gaan rijden) wil ik ook wel aanhaken. Moeten jullie alleen geen Limburgs gaan praten :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik weet nog niet hoe komend weekend gaat verlopen gastrijders zijn in principe altijd welkom: we zijn gewoon een grote vriendengroep met een passie voor motorrijden.
Er is alleen geen planning voor het komende lange weekend.
Zondag ga ik dus niet zodat ik zelf wat kan sleutelen en poetsen. Logisch zou dan zijn als je zaterdag (of zo'n beetje elke andere zondag) aanhaakt.

Stomme vraag: heb je dan een overnachtingsplek of ga je diezelfde dag op en neer?
(Dan is een route van 230km lang zat namelijk)

[ Voor 15% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-05-2020 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04:52
Iemand goede ervaringen met ECU flasher in de randstad?

Leovince geplaatst van de week en wil vooral dat hij wat lekkerder gaat lopen. Zit nu echt een “rauwer“ geluid in van 4.000tpm. Zit in t blok, niet de uitlaat. En hoop dat hij iets soepeler loopt bij gas los. Roffelt er nu wel zeer op los namelijk.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 16:50
Hi iedereen!

Ik ben nieuw op dit forum en ben vorige week begonnen met mijn motorrijlessen (voor A code 80)
Ik heb het nu al enorm naar me zin met motorrijden en hoop binnenkort ook een foto van een motor te kunnen plaatsen :)

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@gamerboy Welkom en succes met het lessen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 16:50
Pagman schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:59:
@gamerboy Welkom en succes met het lessen d:)b
thanks! nog waardevolle tips voor een beginner ;)

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:35

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KD0Zm1HGt_6Ln-4VBiS0AZkAMyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0bbLgCcdyq4ELWvToayeQIkT.jpg?f=fotoalbum_large

Dikke 260 km. gereden vandaag, voor mijn niet al te comfortabele voertuig toch best een pittig stukje rijden. Van Putten op de Veluwe via de Noordoostpolder naar het merengebied in Zuidwest Friesland en dan via Zwolle weer terug naar huis. Drie km. snelweg gepakt en verder alleen maar mooie weggetjes. Heerlijk!

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Speciaal voor @Jolke :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6W_vXmpKg8ZZVyieqwFAe59PC5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T6hiBszOwfjxonGJtoYiNg7J.jpg?f=fotoalbum_large

Van stal gehaald om beetje te gaat poetsen.

De spruitstukken kreeg ik echter niet weer glimmend met polijst die ik gebruik voor de eindtips van de Audi. Iemand een suggestie hoe ik die weer representatief kan maken O-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
@gamerboy glimmende kant bovenhouden! :P

@Jazzy lompe zijwieltjes heeft die motor :+

Pagina: 1 ... 168 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.