Joopieboy schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:01:
[...]
Vandaag eindelijk (

) de JaJaBor 3e generatie bluetooth 4.1 headset binnen na 1,5 maand...
[
Afbeelding]
Eerste indruk, ziet er netjes uit, nog steeds de dunne bedrading maar niet stuk gegaan bij andere headsets dus dat zal wel goedkomen.
Dikte is idd erg dun, gelukkig, 7mm:
[
Afbeelding]
Deze gaan we zo dus inbouwen in mijn HJC RHPA 11 helm.
Edit: en ingebouwd:
[
Afbeelding]
Duidelijk veel meer ruimte, speaker is dunner dan de uitsparing.

Dank voor jouw 'praktijkonderzoek' naar headsets met dunne speakers!
Ben benieuwd hoe de Jajabor bevalt na inmiddels een paar dagen gebruik?
Wat ik uit de informatie opmaak, is dat dit echt alleen een bluetooth headset is, dus speakers en microfoon, maar verder geen mogelijkheden zoals rider-passenger of rider-to-rider intercom. Klopt dat?
Dus als ik deze headset wil gebruiken voor intercom, dan zal ik met bijvoorbeeld bluetoothkoppeling naar telefoon en dan via Zello app, whatsappgspreks of iets soortgelijks de onderlinge communicatie met ander rijder tot stand moeten brengen?
Ik ben momenteel aan het kijken naar de mogelijkheden om af en toe rider-to-rider te kunnen communiceren.
Grote onderlinge afstand is niet heel belangrijk en tevens probeer ik de kosten te beperken vanwege niet dagelijks gebruik, maar slechts als we met z'n tweeën gaan rijden. Zo'n bluetooth 'knots' aan de zijkant van de helm vind ik niks. Vandaar dat ik erg benieuwd ben naar jouw ervaring met de Jajabor.
Ik heb al een
AliExpress walktie talkie headset, welke op zich best goed werkt in combinatie met
kleine portofoons, maar ik wil graag van de PTT knop af. VOX werkt niet goed vanwege geen wind noise canceling.
[
Voor 3% gewijzigd door
LeGato23 op 17-05-2020 11:01
. Reden: typo ]