Het leven is te kort om geduld te hebben!
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large)
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Bandenmerk is denk ik eerder persoon, die zijn onderling wel redelijk vergelijkbaar. Zo te lezen een droogweerrijder, maar per ongeluk in een bui terechtkomen is niet erg. Geen doorrijder in de winter.
Dat klinkt heel erg zoals ik rijd.
Ik heb voor de tweede keer achter elkaar Michelin Pilot Power 3 eronder. Het zijn iets sportievere banden dan de Pilot Road, slijten dus ook iets sneller dan tourbanden, maar liggen perfect op de weg met droog weer. Maar ook met regen blijven ze goed.
Sterk persoonlijk advies, maar meer kan ik je ook niet geven.
Waarschijnlijk krijg je nu veel adviezen door elkaar heen waardoor je niks opschiet.g00gle schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:36:
Ik zie door de "banden" het bos niet meer... En ik hoop hier wat ervaringen / advies te kunnen vinden.
Mijn motor heeft nieuwe banden nodig, ik heb hem recent overgenomen van iemand daar heeft hij voornamelijk stil gestaan. De banden die er nu onder zitten zijn nog vanaf de fabriek. +/- 8 jaar oud.
Het lijkt mij ten eerste verstandig om de banden te vervangen. Maar nu komt het.
Welke banden kan ik er het beste onder zetten. Ik heb nog niet zoveel motor ervaring, maar ben geen regen rijder. De motor komt op mooie dagen van stal en zal dan voor een dagje gebruikt worden. Onder de 10 graden blijft de motor lekker binnen staan, mij te koud. Ik vind het leuk om sportief te rijden, maar wil wel banden die ook in een per ongeluk regenbuitje betrouwbaar blijven. Dit probeer ik te voorkomen, omdat ik liever niet in de regen rij maar helaas heb je dit niet altijd in de hand.
Het gaat om een Suzuki GSR750 van 2011. Ik ben benieuwd wat jullie adviseren, dealers en banden zaken hebben nogal een uit een lopend advies voor nieuwe banden.

Iedereen heeft eigen voorkeur. Ik rij zelf met Michelin banden wat ik fijn vind maar daarvoor ook met Pirelli gereden.
@Bommes ik ben bang dat je andere plannen moet gaan maken:
:fill(white):strip_exif()/f/image/LhjdL8v1Fpgfvd9sUGQyjPBA.png?f=user_large)
Bron: NOS liveblog
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Onderstaande combinatie dan ook in mijn maat besteld om te passen. Als het past gaat het mee. Zou volgende week binnen moeten zijn, erg benieuwd.

Heb ik!
in m'n motorpak
[ Voor 66% gewijzigd door R0y. op 15-05-2020 09:45 ]
https://www.michelin.nl/motorbike/tyres/michelin-power-5
Het is een nieuw type van Michelin en ik heb hem gunstig geprijsd kunnen kopen. Montage en balanceren kan ik zelf. Onder de 200euro 2 banden aangeschaft. Ik ben heel benieuwd!
[ Voor 13% gewijzigd door g00gle op 15-05-2020 09:46 ]
Luxemburg,Duitsland,Oostenrijk zijn toch nu al gewoon te bereiken?Waaj schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:39:
Toch eens gaan kijken of ik deze zomer tijdelijk kan emigreren naar een land waar je wel leuk kan motorrijden
Dus ansich mag er niet geklaagd worden.
Ik had verwacht dat er na 5 jaar een update voor MPP3 was, cf. MPR3-4-5. Maar helaas niets gebeurd, of het is gewoon een kei-goede band waar niets aan verbeterd kan worden.Chakotay schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:37:
@g00gle een wat algemener advies: Zorg dat je in ieder geval nieuwe banden koopt. De ontwikkelingen in het rubber zijn de laatste jaren best hard gegaan, vooral qua prestaties op nat wegdek. Oudere modellen (bijvoorbeeld Michelin Pilot Road 3 in plaats van Road 5) worden ook nog wel verkocht voor minder. De nieuwere banden hebben echter vaak betere prestaties en/of levensduur, en hebben niet al een paar jaar ergens op een plank gelegen
[...]
@Waaj, je kant een tentje hier in de tuin zetten.
@Jolke blijkbaar is die er nu, de Power 5
[ Voor 27% gewijzigd door Chakotay op 15-05-2020 09:49 ]
Dat is apart, je kan wel de banden eronder zetten en balanceren, maar je vraagt om bandenadvies. Dat had ik niet verwacht.g00gle schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:45:
Zoals hier ook al aangegeven zal het meer een persoonlijke keuze moeten zijn. Dus na wat zoeken en informeren op de website van Michelin zelf. En anderen plekken. Heb ik gekozen voor de Michelin Power 5 band.
Het is een nieuw type van Michelin en ik heb hem gunstig geprijsd kunnen kopen. Montage en balanceren kan ik zelf. Onder de 200euro 2 banden aangeschaft. Ik ben heel benieuwd!
Goede keuze trouwens.!
Zakelijk inkoop kanaal via een vriend met een tweewielers zaak.Chakotay schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:48:
@g00gle onder de €200 voor een complete set Power 5? Dat is wel heel netjes! Waar heb je die gevonden?
Veel sleutel ervaring, maar weinig zelf motor rij ervaringJolke schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:49:
[...]
Dat is apart, je kan wel de banden eronder zetten en balanceren, maar je vraagt om bandenadvies. Dat had ik niet verwacht.
Goede keuze trouwens.!
[ Voor 37% gewijzigd door g00gle op 15-05-2020 09:50 ]
Netjes, goede keuze volgens mij. Ik heb zelf de Power RS eronder. Zijn prima bandjes (al gaan ze bij mij wel erg hard, maar had ook niet anders verwacht)!g00gle schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:45:
Zoals hier ook al aangegeven zal het meer een persoonlijke keuze moeten zijn. Dus na wat zoeken en informeren op de website van Michelin zelf. En anderen plekken. Heb ik gekozen voor de Michelin Power 5 band.

:fill(white):strip_exif()/f/image/IQGi2hVNBJ1i03ukaa8gxReN.png?f=user_large)
Er is een speciale versie van de achterband trouwens voor de 1290 SDR.
[ Voor 14% gewijzigd door steveman op 15-05-2020 10:10 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik heb een relatief rustige rijstijl (ouwe lullen rijstijl) en deed voorheen makkelijk 15k km's met mijn bandjes. Wel een keer aangesproken door een collega dat ik maar eens een nieuwe voorband moest kopen, want het staaldraad was te zienJolke schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:09:
Ik heb met het vorige setje MPP3 10k gereden.

Daarna maar wat meer gecontroleerd of er nieuwe bandjes nodig waren. Maar 10k moet makkelijk haalbaar zijn.
De vorige set zat er 5 jaar onder en ik moest TüV controle laten doen. Op sommige plekken was het nèt 1,6mm. Dat vond ik te riskant om door de controle te komen.Equator schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:12:
[...]
Ik heb een relatief rustige rijstijl (ouwe lullen rijstijl) en deed voorheen makkelijk 15k km's met mijn bandjes. Wel een keer aangesproken door een collega dat ik maar eens een nieuwe voorband moest kopen, want het staaldraad was te zien
Daarna maar wat meer gecontroleerd of er nieuwe bandjes nodig waren. Maar 10k moet makkelijk haalbaar zijn.
Nee, dat waren indertijd (lang geleden) BT010's volgens mij.Chakotay schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:15:
@Equator verschilt ook nogal per band, ik neem aan dat je met zo'n rijstijl uberhaupt geen sportbanden als de Michelin Pilot Power-serie gebruikt
Op het huidige monster de MPR4 GT's zitten, dat is voor mij prima
5 jaar haalde ik niet, ik reed 30k km's per jaar ongeveer.Jolke schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:18:
[...]
De vorige set zat er 5 jaar onder en ik moest TüV controle laten doen. Op sommige plekken was het nèt 1,6mm. Dat vond ik te riskant om door de controle te komen.
[edit]
De gewone Rev'it kan je ook met flinke kortingen (op de adviesprijs) kopen, dus daar ligt het verschil niet. Gisteren deze Rev'it spijkerbroek er maar bijgekocht voor de zomer, is wat minder zweterig dan mijn dikke leren broek.
[ Voor 46% gewijzigd door botoo op 15-05-2020 10:25 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Van 2007 tot 2012 woon werk verkeer gereden, 75km enkele reis. Dan loopt het hard op.Jolke schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:21:
Toch niet zo'n ouwe lul, @Equator, da's aardig wat per jaar.
Maar ik rijd niet hard, asociaal of gevaarlijk, hard door bochten en rij als een dweil wanneer het heeft geregend.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Maar ook met andere bandjes het geval.Jolke schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:27:
Logisch, @Equator, als je het staaldraad van de band al ziet, dan rijdt elke motor als een dweil.
Heb nu met de nieuwe motor nog geen moment in de regen gereden, maar heb wel veel vertrouwen in de bandjes die er nu onder liggen. Ben benieuwd.
Klik even op 'specificaties'.botoo schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:21:
Wat is dat toch met dat Rev'it Samples? Klinkt mij als demo kwaliteit met wel de looks maar niet de kwaliteit in de oren, anders zou het toch gewoon onder Rev'it verkocht kunnen worden?
[edit]
De gewone Rev'it kan je ook met flinke kortingen (op de adviesprijs) kopen, dus daar ligt het verschil niet. Gisteren deze Rev'it spijkerbroek er maar bijgekocht voor de zomer, is wat minder zweterig dan mijn dikke leren broek.
Vaak zijn de Rev'it Samples op een beurs tentoongesteld, hebben ze in een showroom gehangen of heeft een vertegenwoordiger er gebruik van gemaakt.
Kwalitatief dus identiek aan de reguliere Rev'it, tenzij expliciet anders vermeld.
Het is (volgens mij) een outlet. Zijn ook allemaal standaard maten die van de paspoppen af komen. Dus als je geluk hebt kan je daar echt wel iets goed scoren, en het is gewoon de kwaliteit van Rev'it die je kan verwachten. Zijn veel merken die dit hebben, zo heeft een vriendin van mij eens bij een andere outlet ergens in NL die naast de fabriek zit een pak gescoord.botoo schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:21:
Wat is dat toch met dat Rev'it Samples? Klinkt mij als demo kwaliteit met wel de looks maar niet de kwaliteit in de oren, anders zou het toch gewoon onder Rev'it verkocht kunnen worden?
[edit]
Gemaakt voor wheelies?steveman schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:10:
Net een vers setje S22jes ontvangen <3[Afbeelding]
Er is een speciale versie van de achterband trouwens voor de 1290 SDR.
Als ik de bandjes mag (lees: moet) vervangen staat de S22 ook zeker op mijn lijstje.. Samen met de dunlop roadsmart en Pirelli Rosso 3. Tegen die tijd maar eens uitzoeken, zal ergens aan het einde van het seizoen zijn gok ik zo.
Gelukkig is het al mei... want als het regent in mei is april voorbij!botoo schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:27:
Beter rijden als een dweil dan als een dweil in een hoek liggen
Als ik het goed begreep iig
Ah, hier hoorde ik dat:
YouTube: 2020 KTM 1290 Super Duke R | In-Depth Review
[ Voor 26% gewijzigd door steveman op 15-05-2020 10:38 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Jammere bij het rijden op een oudere motor zoals ik die heb, is dat de nieuwere types banden helaas niet altijd in de benodigde maat meer worden gemaakt.Chakotay schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:37:
@g00gle een wat algemener advies: Zorg dat je in ieder geval nieuwe banden koopt. De ontwikkelingen in het rubber zijn de laatste jaren best hard gegaan, vooral qua prestaties op nat wegdek. Oudere modellen (bijvoorbeeld Michelin Pilot Road 3 in plaats van Road 5) worden ook nog wel verkocht voor minder. De nieuwere banden hebben echter vaak betere prestaties en/of levensduur, en hebben niet al een paar jaar ergens op een plank gelegen

Cool. Hoe lang doe jij met de S22's? Volgens mij rijd je vrij sportief toch?steveman schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:37:
@R0y. Hij is gek genoeg iets zachter in het midden zodat ie onder zware acceleratie meer vervormt en zo al dat koppel wat meer spreid.
Als ik het goed begreep iig
Ah, hier hoorde ik dat:
YouTube: 2020 KTM 1290 Super Duke R | In-Depth Review
Edit:
Die eerste opmerking bij het filmpje... Why does it have a front wheel?

[ Voor 8% gewijzigd door R0y. op 15-05-2020 10:40 ]
44teef is idd wel grappigR0y. schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:39:
[...]
Cool. Hoe lang doe jij met de S22's? Volgens mij rijd je vrij sportief toch?
Edit:
Die eerste opmerking bij het filmpje... Why does it have a front wheel?![]()
Mja, in Nederland net geen 5k. Maar op vakantie in Spanje was dat eerder zo'n 4k
En dan heb ik maar 77Nm max aan de krukas... het was dan ook niet het midden waar ie op was.
Dat is wel jammer inderdaad... Daarom worden banden als de BT45 ook nog steeds gemaakt & verkocht.Willem30 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:38:
[...]
Jammere bij het rijden op een oudere motor zoals ik die heb, is dat de nieuwere types banden helaas niet altijd in de benodigde maat meer worden gemaakt.
En alles met zo'n 60% korting
[ Voor 11% gewijzigd door roda_djavulen op 15-05-2020 10:45 ]
Laatst hier al gehad over de BT45. Krijg weer de rillingen als je het er over hebt.Chakotay schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:43:
[...]
Dat is wel jammer inderdaad... Daarom worden banden als de BT45 ook nog steeds gemaakt & verkocht.
Dat is juist de reden dat Bridgestone de BT-45 (en nu de BT-46) heeft ontwikkeld: een "moderne" band die geschikt is voor oudere types motoren. Ik heb jaren met de BT-45 op een GSX1100F gereden en die was voor die motor stukken beter dan de Metzeler Z? die ik daarvoor erop had liggen.Chakotay schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:43:[/b]
[...]
Dat is wel jammer inderdaad... Daarom worden banden als de BT45 ook nog steeds gemaakt & verkocht.
@Willem30 Blijkt maar weer eens dat banden ook heel persoonlijk zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Waaj op 15-05-2020 10:50 ]
Dan rijd je volgens mij vrij sportief jasteveman schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:43:
[...]
44teef is idd wel grappig
Mja, in Nederland net geen 5k. Maar op vakantie in Spanje was dat eerder zo'n 4k![]()
En dan heb ik maar 77Nm max aan de krukas... het was dan ook niet het midden waar ie op was.
Ik heb de motor gekocht met de huidige banden, waren toen vrij nieuw. Heb er nu denk ik zo'n 1500 km op zitten (ben de motor nog steeds aan het leren kennen) maar het gaat toch vrij hard vind ik zelf. Een setje per seizoen (+- 6k) vind ik prima qua kosten.
Maar eens uitzoeken wat zo'n setje met sportief touren doet met 144 Nm..
Net als een aurto uit de jaren '50 zonder witte rand.
Nou ja sportief, een lokale boodschappenkar bijhouden bleek nog wel eens lastig...R0y. schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:50:
[...]
Dan rijd je volgens mij vrij sportief ja
Ik heb de motor gekocht met de huidige banden, waren toen vrij nieuw. Heb er nu denk ik zo'n 1500 km op zitten (ben de motor nog steeds aan het leren kennen) maar het gaat toch vrij hard vind ik zelf. Een setje per seizoen (+- 6k) vind ik prima qua kosten.
Maar eens uitzoeken wat zo'n setje met sportief touren doet met 144 Nm..
@Verwijderd weet wel waar
Ach... zo heb ik wel eens een Focus gehad bij Adenau waar ik van dacht die houd ik wel even bij.. Dus nietsteveman schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:57:
[...]
Nou ja sportief, een lokale boodschappenkar bijhouden bleek nog wel eens lastig...
[YouTube: 2019 0924 160140 014 00 05 32 433 00 06 16 264]
@Verwijderd weet wel waar
Kom niet tussen een oma een een kleinkind met trek...
Och, die word vanzelf aan de kant gezet waarschijnlijk, de Polizei-concentratie is redelijk hoog daarR0y. schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:59:
[...]
Ach... zo heb ik wel eens een Focus gehad bij Adenau waar ik van dacht die houd ik wel even bij.. Dus niet
5 jaarJolke schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:18:
[...]
De vorige set zat er 5 jaar onder en ik moest TüV controle laten doen. Op sommige plekken was het nèt 1,6mm. Dat vond ik te riskant om door de controle te komen.
Herkenbaar, zeker als je al een paar keer onderuit bent gegaan door olie/diesel op de weg in combinatie met regen.Equator schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:24:
[...]
Van 2007 tot 2012 woon werk verkeer gereden, 75km enkele reis. Dan loopt het hard op.
Maar ik rijd niet hard, asociaal of gevaarlijk, hard door bochten en rij als een dweil wanneer het heeft geregend.

@steveman mooi en bekend stukje, maar veel locals kunnen best behoorlijk sturen en kennen daar de wegen op hun duimpje natuurlijk
[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 15-05-2020 11:30 ]
Ik moest in de pyreneeën ook behoorlijk aanzetten om een local in een transit van bij te houden.. lokale kennis en 2x zo veel grip geeft echt een voordeel. Soms meer dan onze power/weight ratio kan compenseren..R0y. schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:59:
[...]
Ach... zo heb ik wel eens een Focus gehad bij Adenau waar ik van dacht die houd ik wel even bij.. Dus niet
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Yep, ik rijd niet zoveel en moet dus eerder de bandjes wisselen omdat ze te oud zijn, dan dat ze op zijn.
Jup. Als je de Nurburgring aan je linkerhand hebt een heel stuk rechtdoor en dan naar links, dan ga je zo uit mijn hoofd de ring onder door. Is volgens mij de L92.Chakotay schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:14:
[...]
Och, die word vanzelf aan de kant gezet waarschijnlijk, de Polizei-concentratie is redelijk hoog daar
Die karde aardig door die gast

https://www.google.nl/map...!3d50.3825077!4d6.9316299Jolke schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:53:
L94, @R0y.. De L92 was in het Zwarte Woud toch, @DrivinUCrazy?
Volgens mij toch echt de L92 of ik moet aan mijn weekend beginnen
Jawohl her flick, leuke wegen hoorJolke schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:53:
Ik kan hier niet zo snel iets over vinden online, alles gaat over de nieuwe aanschaf en van een helm. Dus daarom jullie ervaring gevraagd of dit normaal is of niet.
Als ik rustig aan de helm trek zit er weinig beweging in. Dan bedoel ik zowel van links naar rechts als boven naar beneden. Als ik echter wat meer mijn best doe dan kan ik de helm een stuk verder van links naar rechts draaien (past mijn hand wel tussen wangstuk en wang) en als ik serieus aan mijn kunstuk trek kan ik hem ook omlaag trekken tot over mijn ogen, maar zoals gezegd: dit is dus wel redelijk geforceerd.
Ik wil ook eens langs een motorzaak gaan, maar die hebben natuurlijk ook een belang bij een nieuwe helm, daarom ook gewoon even hier een check.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Als je de hand er tussen kunt krijgen denk ik dat hij of te ruim is,of een verkeerde pasvorm.VidaR-9 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:34:
Ik heb een vraagje over helmen. Ik heb vorig jaar mijn eerste helm gekocht. Toen uitgebreid getest, gevoeld en YouTube filmpjes gekeken om een juiste keuze te maken. Ik ben over het algemeen erg tevreden met mijn helm, maar toch heb ik twijfel of hij nu niet te ruim zit.
Ik kan hier niet zo snel iets over vinden online, alles gaat over de nieuwe aanschaf en van een helm. Dus daarom jullie ervaring gevraagd of dit normaal is of niet.
Als ik rustig aan de helm trek zit er weinig beweging in. Dan bedoel ik zowel van links naar rechts als boven naar beneden. Als ik echter wat meer mijn best doe dan kan ik de helm een stuk verder van links naar rechts draaien (past mijn hand wel tussen wangstuk en wang) en als ik serieus aan mijn kunstuk trek kan ik hem ook omlaag trekken tot over mijn ogen, maar zoals gezegd: dit is dus wel redelijk geforceerd.
Ik wil ook eens langs een motorzaak gaan, maar die hebben natuurlijk ook een belang bij een nieuwe helm, daarom ook gewoon even hier een check.
Afhankelijk van het merk kun je de helm ook aan laten passen aan de hand van een personal fitting. Een beetje goede motorzaak gaat niet enkel een nieuwe helm adviseren om er 1 te kunnen verkopen.
Een helm hoort goed aan te sluiten, en de meetregels voor een nieuwe helm gelden ook voor bestaande helmen. Natuurlijk zou na ruime tijd dragen er iets extra ruimte kunnen zijn, maar hij hoort altijd netjes aan te sluiten.
Dat heb ik ook een tijdje gedacht, maar opeens kwam ik eenzelfde wegnummer in een ander gebied nog eens tegen. Toen bedacht ik me ook dat ik dan toch maar beter de plaatsnaam erbij kon vermelden.Jolke schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:02:
Verrek, je hebt gelijk... ze zitten er allemaal van 92-94. Dacht dat die B wegen ook uniek waren, maar blijkbaar dus niet.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Een helm moet niet naar achteren gedrukt worden of als je naar links of rechts kijkt iets verschuiven.
Helmen worden vaak in enkele schaalmaten geleverd, en de tussenmaten zijn enkel andere paddings.
Met een beetje geluk is iets opvullen van de padding ala personal fitting voldoende, anders kunnen er ook andere kussens vaak in. Als het heel extreem is kan het zijn dat de schaal echt te groot is.
Maar eigenlijk moet een helm volgens mij bij aankoop wat krap voelen en na een tijdje comfortabel worden.
Toevoeging: niet krap op je voorhoofd. Daar zit een harde rand die zich niet meer aanpast. Tijdens het rijden gaat dat onherroepelijk knallende koppijn veroorzaken. Been there, helm kunnen wegdoen.kneusteun schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:46:
Een hand ertussen lijkt mij geen puik plan! tenzij je handjes hebt die heel klein zijn.
Maar eigenlijk moet een helm volgens mij bij aankoop wat krap voelen en na een tijdje comfortabel worden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Toevallig bivakkeer ik al zo'n maand of twee in het Zwarte Woud (om de grote stad te ontvluchten tijdens het corona gedoe) en toevallig 10 minuten rijden van de L92 af. De L92 voert vanaf Oppenau naar de B500 waar ook de "Schwarzwaldhochstraße" loopt. Mooi stukje weg hoor, de L92 - de Schwarzwaldhochstraße is ook mooi en wat overzichtelijker.Jolke schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:53:
Ah. Uiteraard zijn er meerdere L92's, dit is de "mijnes".
[ Voor 19% gewijzigd door iamerwin op 15-05-2020 12:52 ]
Hello. Is it me you're looking for?
Dan is hij echt veel te ruim. Er mag iets ruimte in je helm zitten maar niet zo veel dat hij onder het rijden uit zichzelf gaat bewegen.VidaR-9 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:42:
@Patrock thanks, het is ook lastig uitleggen en oordelen van achter de pc. Ik ga denk gewoon maar eens langs. Overigens werd mijn twijfel met name gevoed doordat hij bij hogere snelheid soms wat van mijn hoofd lijkt te worden getrokken. Wat uiteraard niet echt kan gebeuren door mn kinbandje.
Tsss.... Jij telt gewoon niet ALLE Running Costs mee voor een vriendin(g)!! Zó kan ik 't ook wel goedkoop houden, jaJoopieboy schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:01:
[...]
Kan mijn leren pak weer uit de kast.
En in navolging van dit bericht:
[...]
>>KnipperDeKnip<<
En ook die heb ik voorzien van een AeroTex pak (met thermovoerig), Booster laarzen en handschoenen en een Bayard systeemhelm, ben je voor net geen 600 euro met korting klaar.
[Afbeelding]
En ze heeft het niet koud gehad.Zelfs niet met 5 graden onderweg.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Het zal vast per Bundesland genummerd worden. Federaal stelsel.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:46:
[...]
Dat heb ik ook een tijdje gedacht, maar opeens kwam ik eenzelfde wegnummer in een ander gebied nog eens tegen. Toen bedacht ik me ook dat ik dan toch maar beter de plaatsnaam erbij kon vermelden.

Volgens mij was de stelregel dat je duim net tussen helm en voorhoofd moest passen.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:48:
[...]
Toevoeging: niet krap op je voorhoofd. Daar zit een harde rand die zich niet meer aanpast. Tijdens het rijden gaat dat onherroepelijk knallende koppijn veroorzaken. Been there, helm kunnen wegdoen.
XBL: DonFrans
iamerwin schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:50:
[...]
Toevallig bivakkeer ik al zo'n maand of twee in het Zwarte Woud
Dat wil ik ook

Ik googelde net even snel die L92, maar die gaat vanaf 22 juli dus 3 maanden dicht vanwege werkzaamheden. (kan ik weer wat routes gaan aanpassen)(om de grote stad te ontvluchten tijdens het corona gedoe) en toevallig 10 minuten rijden van de L92 af. De L92 voert vanaf Oppenau naar de B500 waar ook de "Schwarzwaldhochstraße" loopt. Mooi stukje weg hoor, de L92 - de Schwarzwaldhochstraße is ook mooi en wat overzichtelijker.
Ah. Uiteraard zijn er meerdere L92's, dit is de "mijnes".
Bekijk de L93 daar in de buurt ook eens.
Of je gaat voor 22 juli.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:16:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat wil ik ook![]()
![]()
![]()
[...]
Ik googelde net even snel die L92, maar die gaat vanaf 22 juli dus 3 maanden dicht vanwege werkzaamheden. (kan ik weer wat routes gaan aanpassen)
Bekijk de L93 daar in de buurt ook eens.
Daar is mijn leidinggevende hier het nog niet mee eens.

Nee. Schwarzwald muss es sein.darkkingll schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:33:
Of naar een ander gebied, zwarte woud, harz.. genoeg keuze. Aanrader in de Harz is de weg naar het kyffhauzer (?) Monument.
1. Wales
This stunning route is from ABR’s Bridgestone Coast to Coast series and is a firm favourite among the team. It stretches 189 miles from Goldcliff, on Wales’s south coast, to the seaside town of Aberystwyth in the west. Along the way, you’ll travel the mountain roads and valleys of the Brecon Beacons and Mid Wales, and you’ll explore a series of brilliant green lanes that are suitable for big adventure bikes. I’ve been lucky enough to ride the Bridgestone Wales Coast to Coast route twice so far, and I’ll be heading back for a third time as soon as I can, it’s that good.
Start planning your journey across Wales here https://www.adventurebike...les-coast-to-coast-route/
2. Scotland
ABR Editor Bryn confessed to falling in love with Scotland when he rode this sensational two-day route through the north west of the country, and I challenge you not to do the same. You’ll begin in the town of Fort William under the shadow of Britain’s highest mountain, Ben Nevis, before travelling a meandering route through scenery so breath-taking, it rivals anywhere in the world for natural beauty. If you like remote wilderness and endless miles of twisting roads, this is the route for you.
Start planning your journey through North West Scotland here https://www.adventurebike...he-north-west-of-scotland.
3. Southern England
Call me biased, but there are few places in the world I’d rather be than the place I call home, Cornwall. True, it may not have any mountain passes, but it does have one of the most spectacular coastlines I’ve ever ridden. For this TomTom Discovery route, I drew upon my local knowledge to explore beyond the usual tourist routes, while understanding that world-famous locations, such as Land’s End and St Michael’s Mount, are must-see attractions for those travelling to Cornwall for the first time. If you’re dreaming of soaking up the laid-back coastal lifestyle, you’ll love this route.
Start planning your ride through Cornwall here https://www.adventurebike...orcycle-route-in-cornwall
4. Northern England
Northern England provides so many incredible adventure biking opportunities that choosing where to ride can be tough. However, the inclusion of the Kielder Forest Drive in this route from our TomTom Discover Britain series swung it for me. The 12-mile stretch of gravel road through Kielder Forest is great fun to ride on a big adventure bike, whether you’re a complete novice or a trail veteran. Add to this the remote beauty of the Otterburn Ranges, and historic sites like Bamburgh Castle, and you have a recipe for a great ride.
Start planning your ride in North East England here https://www.adventurebike...e-of-britains-best-riding
5. Northern Ireland
Long distance motorcyclist and author Geoff Hill reckons the Antrim Coast is one of the world’s greatest rides, and who are we to argue? This two-day route will see you hugging the spectacular coastline as you take a scenic ride from Belfast to Derry. Along the way, you’ll explore sites including the Giant’s Causeway, Dunluce Castle, and Murlough Bay.
Start planning your ride along the Antrim Coast here https://www.adventurebike...-through-northern-ireland
6. Ireland
Bryn crossed the Irish sea for this instalment of the Bridgestone Coast to Coast series. The route took him south from Dublin to the Wicklow Mountains, before he blasted across the central regions of the country to the west coast, stopping at the famous Father Ted house along the way. He then followed the magnificent Wild Atlantic Way which more than lived up to its reputation as one of the world’s great coastal roads.
Start planning your journey across Ireland here https://www.adventurebike...ne-ireland-coast-to-coast
Man die versnellingsbak nu ook met blipper...
Maar nu willen ze graag (joh, echt
Ik zit nog nipt onder de 30k op de teller.
Maarja, moet ook weer de achterveer laten wisselen en de voorpoten verbouwen.
Ik ken die weg onderhand ook zeer goed, maar om de bocht kijken kan ik nog steeds niet.Joopieboy schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:28:
[...]
@steveman mooi en bekend stukje, maar veel locals kunnen best behoorlijk sturen en kennen daar de wegen op hun duimpje natuurlijk
Ik verwachtte na een tijdje eigenlijk ook een auto op de kop te zien liggen of een hoopje platte wielrenner

Toen maar wat gelost.
Ziet er naar uit dat ik volgende week naar Luxemburg mag.

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KKBDwkdvp2iuWfJB5tUh3Cbq.jpg?f=user_large)
Die staan nu hier voor de deur bij de burenChakotay schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:14:
Ik ben net met de Ducati 749 gefilmd voor een stukje op MotorNL, ik ben benieuwd wat ze er van maken
[Afbeelding]
Volgende week eindelijk weer eens een lang weekend vrij kunnen krijgen met mooi weer. Heeft iemand nog toevallig een leuke route voor Zeeland liggen? Ik ben daar nog nooit geweest en wil er wel eens een rondje rijden.
[ Voor 17% gewijzigd door Pagman op 15-05-2020 15:30 ]
Heh, grappig
MotorNL veranderd steeds meer in ReclameNL, ik snap dat het allemaal betaald moet worden maar ze bieden niks tegenover de internationale kanalen behalve de taal.
- motor reviews kijk ik eerder en beter op 100 andere kanalen..
- product reviews komen altijd vanaf een winkel of bedrijf dus hoe objectief? ze zijn weinig kritisch
Wat ze wel leuk deden zijn die motor reviews van motorrijders zelf (zal in dit geval ook zo zijn met de duc) maar die worden beetje afgerafeld en ze vragen mensen die een motor net hebben "hoe rijdt dat nu" "hoe was het onderhoud" bij eerdere afleveringen gingen ze nog wel zelf even rijden en er wat over zeggen, maar nu is het wel heel erg kort geworden.
Zou juist mooi zijn dat ze het hebben over routes in NL of vakantie mogelijkheden in EU met verslagen.
Het een beetje lokaal houden ofzo, nieuwe winkels in NL aangeven eventueel verslag van rare situaties in NL. Zich inzetten voor motorrijders die issues hebben met dealer/motor technisch of opzoek zijn naar iets.
Ik heb het idee dat ik nu in 10 min hun format al 100X beter heb gemaakt.
Of mis ik iets en kijk ik altijd de verkeerde afleveringen?
Daarom wel jammer dat ik over de Duc moest vertellen ipv de Caponord, de Ducati heb ik net een jaar en maar een paarduizend km mee gereden, de Caponord heb ik 4 jaar en is inmiddels zo'n 50k verder. Daar heb ik ook daadwerkelijk allerlei reparaties/modificaties aan gedaan.
Waar in Zeeland wil je rijden?Pagman schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:24:
[...]
Die staan nu hier voor de deur bij de buren
Volgende week eindelijk weer eens een lang weekend vrij kunnen krijgen met mooi weer. Heeft iemand nog toevallig een leuke route voor Zeeland liggen? Ik ben daar nog nooit geweest en wil er wel eens een rondje rijden.
Vast geen gele...Chakotay schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:14:
ik ben benieuwd wat ze er van maken
Mogen we ook door Belgistanië eigenlijk? Zou wel jammer zijnJolke schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:48:
https://www.tagesschau.de...aene-coronavirus-101.html
Ziet er naar uit dat ik volgende week naar Luxemburg mag.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Na ja, ik wil eigenlijk wel weer naar huis (Berlijn) - maar das verder nogal offtopic.
Hello. Is it me you're looking for?
Dat snap ik. Regelmatig voor het werk in het buitenland geweest, langste was volgens mij zelfs maar 2 of 3 weken. Dan had ik het toch vaak druk zat, maar omdat dat toch niet thuis is, gaat dat ook vervelen.
Zo weet ik dat ik ook nog wel eens met de motor naar GB wil zoals hierboven gepost, inclusief noord-ierland. Daar heb ik nog wat kennissen wonen waar ik veel mee heb samengewerkt.
Dat stuk dat aan België grenst kun je best overslaan. De enige manier om er te komen zonder door België zelf te rijden is door de Westerscheldetunnel. Zonde van je tijd en route... zelf zou ik de route ook iets aanpassen zodat je aan de zuidkant van het Veerse Meer er korter langs rijd i.p.v. de oude rijksweg die langs de A58 slingert.Pagman schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:04:
[...]
Ik kwam zelf de volgende route tegen die mijn wel aardig leek. Maar mischien dat jij bijvoorbeeld nog zoiets hebt van pak ook dat stukje wat aan belgie grenst meeIk heb een vrije dag dus in principe alle tijd van de wereld
![]()
[Afbeelding]
Ik kijk straks wel even voor je wat ik heb. Heb je my route app? DM even je username in dat geval. Kan je zelf even kijken wat je wilt.Pagman schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:04:
[...]
Ik kwam zelf de volgende route tegen die mijn wel aardig leek. Maar mischien dat jij bijvoorbeeld nog zoiets hebt van pak ook dat stukje wat aan belgie grenst meeIk heb een vrije dag dus in principe alle tijd van de wereld
![]()
[Afbeelding]
Wat voor route zoek je? Leuke bochten of met wat uitzicht. Persoonlijk zou ik nu weg blijven uit Zeeuws Vlaanderen want de leukste dijkjes komen toch echt door/langs België.
[ Voor 11% gewijzigd door R0y. op 15-05-2020 18:02 ]
Motorrijden zoals het hoort
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
https://www.overlandevent.com/overland
Aangezien mijn Australia trip dit jaar waarschijnlijk niet doorgaat ga ik denk ik maar naar dit event.. is nog vlak bij me om de hoek ook
Is er van zo'n 'rammel / rinkel bak' nog iets te maken ánders dan dat wat het nú al is, een rammel / rinkel machientje.....?Chakotay schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:14:
Ik ben net met de Ducati 749 gefilmd voor een stukje op MotorNL, ik ben benieuwd wat ze er van maken
[Afbeelding]
De 749 én 999.....

Vandaag mijn nieuwe Guzzi op gehaald.

Blije bakkes in beeld

Navigatie er al op geklust, de speciale steun was toevallig ook vandaag bezorgd vanuit DE.

I love the details on this bike

Alleen die sigaar van een demper..

Echt nieuw.. 5km op de teller.

Wel slordig dat ze het klokje niet even op tijd hebben gezet. Die stond nog op 0:00

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 15-05-2020 18:29 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Véél plezier met je nieuwe aanwinst!!!!
Dit topic is gesloten.