Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 166 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.577 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
België doet dit wel had ik begrepen. In Duitsland heb ik er geen problemen mee gehad. Maar hoe het in Luxemburg zit? Ik ben (behalve in Luxemburg stad) sowieso nog nooit ergens politie tegengekomen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
The1WhoKnockz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:51:
[...]

"Laarsverplichting" klinkt dan wel weer iets forser dan het is..
Hoge schoenen tot over de enkel zijn prima, dat hoeven geen specifieke motorschoenen/laarzen te zijn.
Bij mij heeft de examinator van het CBR er toen specifiek op gecontroleerd:
"Mag ik je schoenen even zien?"
Dat waren dagelijkse schoenen tot over de enkel, die voldeden prima tijdens zowel mijn lessen als bij het examen.
Nergens zei ik dat het een motorlaars moest zijn? Ik heb ook gewoon op Timberlands gelest tot ik m'n motorlaarzen kocht...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:07
Jolke schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:02:
Zouden ze bij elke grens controleren? Ik ga meestal de grens bij Rosport over, dat is een bruggetje waar geen 2 auto's tegelijk over kunnen. Of zouden ze ook in het land zelf controleren op 'buitenlanders'?
Ik ben wel deze link tegen gekomen vwb grensovergangen voor transport https://covid-19.sixfold.com/
Volgens mij bij de kleine overgangen moet je gewoon geluk hebben.

Heel vervelend is dat er nergens duidelijkheid wordt gegeven hoe-of wat, het is allemaal oude info of niet te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door SniperGuy op 14-05-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

The1WhoKnockz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:51:
[...]

"Laarsverplichting" klinkt dan wel weer iets forser dan het is..
Hoge schoenen tot over de enkel zijn prima, dat hoeven geen specifieke motorschoenen/laarzen te zijn.
Bij mij heeft de examinator van het CBR er toen specifiek op gecontroleerd:
"Mag ik je schoenen even zien?"
Dat waren dagelijkse schoenen tot over de enkel, die voldeden prima tijdens zowel mijn lessen als bij het examen.
Ik had ook stevige leren schoenen aan bij mijn bijzondere verrichtingen, maar de examinator zei dat 'ie dat door de vingers zag, maar dat ik toch echt beter spul moest gaan kopen. Dat is nu zo'n vijf jaar geleden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Thoit schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:07:
België doet dit wel had ik begrepen. In Duitsland heb ik er geen problemen mee gehad. Maar hoe het in Luxemburg zit? Ik ben (behalve in Luxemburg stad) sowieso nog nooit ergens politie tegengekomen :P
Belgie kom je wel in via kleine wegen, maar als je een controle tegenkomt kun je volgens mij alsnog een boete krijgen, omdat je er als buitenlander dan zonder geldige reden rondrijdt.

Mijn favoriete hotel in Esch-sur-Sure in Luxemburg is wel open (voor zakelijke gasten ;) ) maar dus nog niet in het weekend. En alle restaurants, dus ook in het hotel, zijn nog dicht!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:36
Ik ben motorloos :9 Ducati is net eindelijk opgehaald door de dealer.

Even wachten op de warmere temperaturen van volgende week en dan ga ik wat proefritjes inplannen voor de vervanging :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
mkrmr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:12:
[...]

Belgie kom je wel in via kleine wegen, maar als je een controle tegenkomt kun je volgens mij alsnog een boete krijgen, omdat je er als buitenlander dan zonder geldige reden rondrijdt.

Mijn favoriete hotel in Esch-sur-Sure is wel open (voor zakelijke gasten ;) ) maar dus nog niet in het weekend. En alle restaurants, dus ook in het hotel, zijn nog dicht!
Hotel de la Sure wellicht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-08 16:28
SmurfLink schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:09:
[...]

Nergens zei ik dat het een motorlaars moest zijn? Ik heb ook gewoon op Timberlands gelest tot ik m'n motorlaarzen kocht...
Kan aan mijn interpretatie liggen hoor, als ik het woord laars hoor denk ik toch al gauw aan minimaal tot halverwege de kuit.
Dat was het onderscheid dat ik duidelijk probeerde te maken: als het maar boven de enkel komt zou het goed moeten zijn voor het examen.
CodeCaster schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:10:
[...]

Ik had ook stevige leren schoenen aan bij mijn bijzondere verrichtingen, maar de examinator zei dat 'ie dat door de vingers zag, maar dat ik toch echt beter spul moest gaan kopen. Dat is nu zo'n vijf jaar geleden.
"Door de vingers zien" zou het niet moeten zijn, bij mijn weten moet je gewoon iets aan hebben dat boven je enkel komt.
Dat het verstandiger is om schoenen / laarzen te dragen die specifiek voor motorrijden gemaakt zijn, dat lijkt me duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
lolgast schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:12:

Even wachten op de warmere temperaturen van volgende week en dan ga ik wat proefritjes inplannen voor de vervanging :)
Gefeliciteerd dan maar!

Ik heb gisteren nog gereden, maar zonder zon viel het zwaar tegen. kkkkkkoud.
Ook onderweg nog ergens lek gereden, heb zeker 50km met een zelftapper (met boorpunt) in de voorband rondgereden . Hoorde ergens een plop wat dus waarschijnlijk die schroef is geweest.
ruim 15.000km met een voorband gedaan en hij stond al op de planning, dus het doet gelukkig niet zo'n zeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 18:52
lolgast schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:12:

Ik ben erg benieuwd bij welke motor je gaat uitkomen. Welke proefritten staan er nu gepland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-08 16:28
SniperGuy schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:20:
[...]

Gefeliciteerd dan maar!

Ik heb gisteren nog gereden, maar zonder zon viel het zwaar tegen. kkkkkkoud.
Ook onderweg nog ergens lek gereden, heb zeker 50km met een zelftapper (met boorpunt) in de voorband rondgereden . Hoorde ergens een plop wat dus waarschijnlijk die schroef is geweest.
ruim 150000km met een voorband gedaan en hij stond al op de planning, dus het doet gelukkig niet zo'n zeer :)
Welk type voorband is dat, waar je het 150.000 km mee uit houdt? Die moet ik ook hebben! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
R0y. schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:21:
[...]

Ik ben erg benieuwd bij welke motor je gaat uitkomen. Welke proefritten staan er nu gepland?
Nog niets gepland, maar ik focus me nu op de Yamaha FZ6N S2, Suzuki GSR600 en de Honda Hornet 600.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
The1WhoKnockz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Welk type voorband is dat, waar je het 150.000 km mee uit houdt? Die moet ik ook hebben! :P
hahah 0 ipv . :+

Deze doet dat met gemak!
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/20/Molen_De_Koe_Ermelo_molensteen_graan.jpg/800px-Molen_De_Koe_Ermelo_molensteen_graan.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door SniperGuy op 14-05-2020 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
R0y. schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:38:
[...]

Heb een mail gestuurd naar motor kleding outlet met de vraag of ik oa die jas kan passen komend weekend. Ik denk dat dat hem gaat worden i.c.m. een rugprotector!
Nice! Ik vind hem trouwens goed te doen vanaf een graadje of 10 (draag er dan meerdere lagen onder), daaronder wordt het na een tijdje rijden wel koud haha. Maar je kunt hem dus wel een groot deel van het jaar dragen. Met de voering eruit en alleen een shirt eronder ook goed voor in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Als ik dit document lees, dan zijn zelfs de kleinste grensovergangen van Duitsland naar Luxemburg open. (stand van 6 mei)

Nu nog even kijken of ik Duitsland weer in kom op de terugweg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Jolke schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:36:
Als ik dit document lees, dan zijn zelfs de kleinste grensovergangen van Duitsland naar Luxemburg open. (stand van 6 mei)

Nu nog even kijken of ik Duitsland weer in kom op de terugweg. :P
Dat document is van maart is gelukkig verouderd. Vanaf zaterdag 16 mei worden alle controles van en naar Luxemburg helemaal opgeheven:
https://www.bmi.bund.de/S...5/pk-grenzkontrollen.html

"An der Grenze zu Luxemburg enden die Binnengrenzkontrollen mit Ablauf des 15. Mai 2020."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Het gaat er meer om of je met een motor met Nederlands of Duits kenteken door Luxemburg mag rijden of dat je aangehouden kan worden. Als je een boete zoals in België ervoor kan krijgen zou ik het risico niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mkrmr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Dat document is van maart is gelukkig verouderd. Vanaf zaterdag 16 mei worden alle controles van en naar Luxemburg helemaal opgeheven:
https://www.bmi.bund.de/S...5/pk-grenzkontrollen.html

"An der Grenze zu Luxemburg enden die Binnengrenzkontrollen mit Ablauf des 15. Mai 2020."
De pagina zelf is van 19 maart, maar de PDF rechts wordt steeds geactualiseerd: 6 mei was de laatste stand.
Thoit schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:50:
Het gaat er meer om of je met een motor met Nederlands of Duits kenteken door Luxemburg mag rijden of dat je aangehouden kan worden. Als je een boete zoals in België ervoor kan krijgen zou ik het risico niet nemen.
Dat dus. Ik heb nog wel een NL kenteken liggen, maar dat helpt in dit geval ook niet. O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Jolke op 14-05-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:40

Secsytime

Automagisch

Thoit schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:50:
Het is toch niet verboden om in het land te zijn als buitenlander, het is verboden om erheen te reizen? Jij hoeft toch niet te bewijzen dat je er al was, er is geen omgekeerde bewijslast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hm, dat klinkt op zich ook wel logisch.

Hoe hoog zijn die boetes eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Secsytime schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:55:
[...]

Het is toch niet verboden om in het land te zijn als buitenlander, het is verboden om erheen te reizen? Jij hoeft toch niet te bewijzen dat je er al was, er is geen omgekeerde bewijslast ;)
Je moet je als buitenlander aan de lokaal geldende regels houden, maar zo te zien mogen buitensporten al weer in Luxemburg, ik neem aan dat motorrijden daaronder valt.

https://coronavirus.gouvernement.lu/en/citoyens.html onder "The exit - Phase 2"

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Gister voor het eerst in tijden :)

Filmpje van mijn potato helmet cam ;)

In tijden niet zulke lege wegen gezien..

De Hyperpro veren doen het goed! hoewel mijn voorband wel een beetje zacht was dus die moet ik even oppompen (tankstation waar ik langs kwam had geen pomp :( )

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jolke
@ToolkiT, was Covid al in 2014 in Engeland? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:52

steveman

Comfortabel ten onder

Jolke schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:02:
Hmm, ik ga maar eens een aluhoedje onder de helm proppen :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Brak uit net na de grote pestepidemie geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

mkrmr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:00:
[...]

Je moet je als buitenlander aan de lokaal geldende regels houden, maar zo te zien mogen buitensporten al weer in Luxemburg, ik neem aan dat motorrijden daaronder valt.

https://coronavirus.gouvernement.lu/en/citoyens.html onder "The exit - Phase 2"
De lokale geldende regels hebben niets te maken met een omgekeerde bewijslast. Je hebt je namelijk altijd aan de lokale regels te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja, trendsetters zijn wij _O-

Helmetcam was leeg geweest en ik vermoed dat day0 van de firmware in 2014 was...
Ik was te blij om te rijden om dat eerst te checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

What does the temporary reintroduction of border control at Germany’s land borders mean?
In coordination with Germany’s neighbouring countries and the federal states affected, Federal Minister Seehofer decided to temporarily reintroduce border control as an additional measure to contain the spread of the novel coronavirus. Checks at the borders with Austria, Switzerland, France, Luxembourg and Denmark and for passengers arriving by air from Italy and Spain remain in effect until 15 May 2020.

The cross-border flow of goods will continue to be permitted. Cross-border commuters will also continue to be allowed to enter and leave the country. Travellers with no valid need for travel will not be permitted to enter/leave the country at the borders listed. This also applies to travellers with symptoms that could indicate infection with the coronavirus. In such cases, the necessary measures will be initiated in coordination with the health authorities.

Bron

Volgens mij mogen wij als Nederlanders gewoon naar Duitsland reizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
Secsytime schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:11:
What does the temporary reintroduction of border control at Germany’s land borders mean?
In coordination with Germany’s neighbouring countries and the federal states affected, Federal Minister Seehofer decided to temporarily reintroduce border control as an additional measure to contain the spread of the novel coronavirus. Checks at the borders with Austria, Switzerland, France, Luxembourg and Denmark and for passengers arriving by air from Italy and Spain remain in effect until 15 May 2020.

The cross-border flow of goods will continue to be permitted. Cross-border commuters will also continue to be allowed to enter and leave the country. Travellers with no valid need for travel will not be permitted to enter/leave the country at the borders listed. This also applies to travellers with symptoms that could indicate infection with the coronavirus. In such cases, the necessary measures will be initiated in coordination with the health authorities.

Bron

Is dat niet zo geweest dan? benieuwd naar je bronnen?
Hier is sinds 16 Maart gewoon de grens open, veel Duitsers die hier kwamen winkelen bij ikea en in de stad.

Andersom gebeurd het ook gewoon voor tanken en motorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
DeLyon schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:32:
[...]

Nice! Ik vind hem trouwens goed te doen vanaf een graadje of 10 (draag er dan meerdere lagen onder), daaronder wordt het na een tijdje rijden wel koud haha. Maar je kunt hem dus wel een groot deel van het jaar dragen. Met de voering eruit en alleen een shirt eronder ook goed voor in de zomer.
Ja en daar ben ik dus naar op zoek. Er zit in mijn huidige jas geen voering en dat merk je toch wel snel..

Ik hoop dat ze hem snel binnen hebben zodat ik kan passen. Er is nu een actie bij Rev'it dat je er een rugprotector bij krijgt. De broek bestel ik iets later. Iets met budget :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Secsytime schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:11:

Bron

Are German citizens also subject to entry restrictions?

German citizens are permitted to enter Germany.
En ik mag dus nog terug ook vanuit Luxemburg. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Jolke op 14-05-2020 12:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Ja en daar ben ik dus naar op zoek. Er zit in mijn huidige jas geen voering en dat merk je toch wel snel..

Ik hoop dat ze hem snel binnen hebben zodat ik kan passen. Er is nu een actie bij Rev'it dat je er een rugprotector bij krijgt. De broek bestel ik iets later. Iets met budget :X
Budget is gemaakt om overschreden te worden. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Alleen die lvl2 protectoren van revit vind ik niet heel erg fijn, zeker als je kijkt dat dat d3o zoveel soepeler is.
Ik had zo'n blauwe van revit en dat is gewoon hard schuim wat gelayered is, niet erg fijn op de rug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:28
Beginnende motorrijder hier! Net bezig met de lessen nu ze hervat mogen worden, en heb de smaak al te pakken.
Ik zit nu te kijken naar een eigen motorpak (inclusief schoeisel, helm en handschoenen). Waterdicht lijkt me handig, maar het in de winter en zomer aankunnen ook. Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik zou het graag met een budget willen doen van zo'n €1000. Waar kan ik daar het beste voor terecht. Heb een voorkeur voor een echte winkel zodat ik het ook kan passen ed.

Liefst in de regio utrecht/gelderland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Joopieboy schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:19:
[...]

Budget is gemaakt om overschreden te worden. 8)
Ik hoop deze zomer toch nog 1 of 2 weken weg te kunnen dus moet even wat ruimte bewaren. De andere vakantie hadden wij al betaald dus dat hakt er dan wel even in. :+
kneusteun schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:19:
Alleen die lvl2 protectoren van revit vind ik niet heel erg fijn, zeker als je kijkt dat dat d3o zoveel soepeler is.
Ik had zo'n blauwe van revit en dat is gewoon hard schuim wat gelayered is, niet erg fijn op de rug.
Ik heb die blauwe in mijn kevlar broek zitten en ik stoor mij er totaal niet aan. Ik kan mij voorstellen dat het op je rug een ander verhaal kan zijn. Dat d3o ziet er ook wel erg soepel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 15:58
TereZz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:33:
Beginnende motorrijder hier! Net bezig met de lessen nu ze hervat mogen worden, en heb de smaak al te pakken.
Ik zit nu te kijken naar een eigen motorpak (inclusief schoeisel, helm en handschoenen). Waterdicht lijkt me handig, maar het in de winter en zomer aankunnen ook. Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik zou het graag met een budget willen doen van zo'n €1000. Waar kan ik daar het beste voor terecht. Heb een voorkeur voor een echte winkel zodat ik het ook kan passen ed.

Om te beginnen. Een all season pak is er niet echt. En kleding op de motor is erg persoonlijk. Bepaalde mensen willen graag eruit zien als de wouten. Sommige willen een casual look.

Dus waar gaat je voorkeur naar uit? Textiel of leer? Kleuren? Looks? Zelf heb ik een zwart lederen jas voor de wat koudere dagen (ik rijdt alleen met mooi weer 5 graden+) en een zwarte doorwaaijas als het 20 graden+ is. Daarnaast heb ik een spijkerbroek waar ik een andere broek onder doe als het koudere is. En geen van alle is waterdicht.

Ofwel ikzelf en veel andere hebben meerder kleren. Een combi voor warm weer, combi voor kouder weer, kombi voor als het regenachtig is.

Je moet ergens beginnen. Loop dan een zaak binnen en vraag om advies. Koop iets voor dit weer/iets warmer weer (aangezien het eraan zit te komen). Veel kleding heeft een voering waarmee valt te spelen hoe warm het is, alsmede ventilatie wat open/dicht te zetten is.

Je weet vast wel van jezelf of je een koukleum bent of niet. Geef dit aan. Daarmee kunnen ze je helpen met advies.

[ Voor 0% gewijzigd door Jurrian120 op 14-05-2020 12:51 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:21

€1000,- is prima mogelijk, maar je moet dan geen high-end volledig waterdicht (gore-tex) spul verwachten. Bij Motorkledingcenter hebben ze vrij ruime keus, maar is niet de goedkoopste. Daarnaast hebben de grotere motorzaken vaak ook een ruime keus aan motorkleding en helmen.

Zorg dat je alvast op een rijtje hebt wat je zelf zou willen. Leer, textiel en casual hebben allen zo hun voor en nadelen. Om een goeie helm te vinden zou je echt verschillende merken moeten passen, zoek er daarvoor een met een ruime helmkeuze (ben zelf bij Motozoom geweest, maar die bestaan helaas niet meer). Louis heeft vaak veel kortingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
nielsn schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:12:
Ik heb gisteren contact gehad met een rijschool in Noord Limburg om te beginnen met lessen. Ze raden een zogenaamde Try the bike aan, je gaat dan 1,5 uur op een afgesloten terrein rijden zodat ze kunnen inschatten hoe gevorderd je bent.

Door de huidige ontwikkelingen moet je zelf meteen een helm en handschoenen hebben. De jas en broek zien ze die dag nog even door de vingers maar is wel nodig voor de overige lessen.

Dan begint het pas... Er is wel héél veel keus. Iemand tips voor een goedkope set?
Voor de lessers is dit wel mooie aanbieding: https://www.motorkledingcenter.nl/tags/starterspakket/

Kortingscode RIJPAKSHRT of RIJPAKLNG

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

NLDViane schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:50:
[...]

€1000,- is prima mogelijk, maar je moet dan geen high-end volledig waterdicht (gore-tex) spul verwachten. Bij Motorkledingcenter hebben ze vrij ruime keus, maar is niet de goedkoopste. Daarnaast hebben de grotere motorzaken vaak ook een ruime keus aan motorkleding en helmen.

Zorg dat je alvast op een rijtje hebt wat je zelf zou willen. Leer, textiel en casual hebben allen zo hun voor en nadelen. Om een goeie helm te vinden zou je echt verschillende merken moeten passen, zoek er daarvoor een met een ruime helmkeuze (ben zelf bij Motozoom geweest, maar die bestaan helaas niet meer). Louis heeft vaak veel kortingen.
Goeie keuze zoals ik in het begin heb gedaan is de 20% aanbiedingen of afprijzingen af te wachten bij MotoPort en een Difi Aerotex pak te halen. Heeft mij de eerste jaren een hoop plezier gedaan (3-4 jaar echt waterdicht), alleen een jaar of 2 geleden met een flinke hoosbui goed nat geregend. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 22:05

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Voor de helft kun je ook wel slagen. Het hangt inderdaad van je wensen af.
Ik ben begonnen me een goedkoop (prijs/kwaliteit prima) pak van Louis, daar heb ik heel wat jaren lol van gehad.

Een textiel pak is wel beter tegen meerdere seizoenen bestemt dan leer; leer is in de volle zon heet en als het kouder is sneller koud (niet zo tocht dicht en niet waterdicht). Je kan ook al een heel eind komen met juiste (verkoelende of warme) onderkleding.

Het pak wat ik nu heb, Dane gore-tex pak, komt imho aardig in de buurt van all season omdat gore-tex goed ademt en het heeft ritsen waardoor je er een doorwaai jas van kan maken.
Ik vond in de zomer het goed te doen zodra je een beetje vaart hebt. Stilstaan met geeneen pak lekker ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!
"yrhenfarcdy.com You get 10% discount on a bike and 15% off if you come on a Guzzi!"

@Bommes @Nycrea @cyntax Doe er je winst mee :)
Erg mooi gebied om motor te rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

kneusteun schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Is dat niet zo geweest dan? benieuwd naar je bronnen?
Hier is sinds 16 Maart gewoon de grens open, veel Duitsers die hier kwamen winkelen bij ikea en in de stad.

Andersom gebeurd het ook gewoon voor tanken en motorrijden.
Bron staat er toch gewoon netjes onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Wauw, thanks voor alle suggesties. Wellicht is (gedeeltelijk) beginnen met het starterspakket bij motorkledingscenter handig, na passen op locatie uiteraard. Maar veel hangt denk ik ook af van de bescherming van de motor neem ik aan. Naked vs met schermpje en beenbescherming?
Ik laat me er lekker informeren! Ook naar de gore-tex, want dat hoor ik wel erg vaak.

Heb nog geen idee wat voor motor ik moet nemen ook. De Toyota RM17 van mijn rijschool met bijna 700c vond ik wel erg leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TereZz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:37:
Wauw, thanks voor alle suggesties. Wellicht is (gedeeltelijk) beginnen met het starterspakket bij motorkledingscenter handig, na passen op locatie uiteraard. Maar veel hangt denk ik ook af van de bescherming van de motor neem ik aan. Naked vs met schermpje en beenbescherming?
Ik laat me er lekker informeren! Ook naar de gore-tex, want dat hoor ik wel erg vaak.

Heb nog geen idee wat voor motor ik moet nemen ook. De Toyota RM17 van mijn rijschool met bijna 700c vond ik wel erg leuk
gore-tex (or similar) laag is ideaal voor touren.. laminated is nog beter want dan sponst de buitenlaag het water niet op na veel regen (dan krijg je een zware natte jas).

Wat voor motor is erg persoonlijk.. kijk naar wat je eruit wil halen en ga dan veel proefijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Naast Goretex heb je ook andere waterdichte laminaten als Hydratex of Aerotex. Die zijn over het algemeen een stuk goedkoper, maar werken ook prima. Kwalitatief zijn ze misschien iets minder dan Goretex maar zolang je niet dagelijks woon-werk verkeer rijdt zijn ze zeker hun geld waard.
Een Toyota motor? Daar heb ik nog nooit va gehoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:45

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Volgens mij is 't een Yamaha, inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Bastiaan schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:57:
Volgens mij is 't een Yamaha, inderdaad.
MT07 gok ik :)

XBL: DonFrans

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Waaj schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:53:
[...]

Naast Goretex heb je ook andere waterdichte laminaten als Hydratex of Aerotex. Die zijn over het algemeen een stuk goedkoper, maar werken ook prima. Kwalitatief zijn ze misschien iets minder dan Goretex maar zolang je niet dagelijks woon-werk verkeer rijdt zijn ze zeker hun geld waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TereZz
Die idd. Geeft al aan hoeveel ik van motoren weet O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
TereZz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:18:
[...]

Die idd. Geeft al aan hoeveel ik van motoren weet O+
Stap 1: kijk alle filmpjes van Fortnine te beginnen met deze:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Waaj schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:53:
[...]
[...]

Een Toyota motor? Daar heb ik nog nooit va gehoord :?
Dat is de nieuwe NC, half motor half auto.. dubbel zo veel koppel! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Secsytime schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:34:
[...]

Bron staat er toch gewoon netjes onder?
Ja die snap ik, maar ik bedoelde de bron dat wij als Nederlanders eerst niet de grens over mochten?
Want in de bron gaat het alleen over andere landen dan NL.

Ging om dat zinnetje, ik denk dat ik het verkeerd begreep en dat je aan de hand van de bron dacht dat wij NU ook weer naar Duitsland mochten.
[quote]
Volgens mij mogen wij als Nederlanders gewoon naar Duitsland reizen?/quote]

Maar het verschilde ook nog eens per deelstaat gek genoeg, en Nordrein westfalen was heel erg open nog. Daar kan je nu weer naar de gym ook etc.

[ Voor 37% gewijzigd door kneusteun op 14-05-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 15:58
kneusteun schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:24:
[...]

Ja die snap ik, maar ik bedoelde de bron dat wij als Nederlanders eerst niet de grens over mochten?
Want in de bron gaat het alleen over andere landen dan NL.

Ging om dat zinnetje, ik denk dat ik het verkeerd begreep en dat je aan de hand van de bron dacht dat wij NU ook weer naar Duitsland mochten.
[quote]
Volgens mij mogen wij als Nederlanders gewoon naar Duitsland reizen?/quote]

Maar het verschilde ook nog eens per deelstaat gek genoeg, en Nordrein westfalen was heel erg open nog. Daar kan je nu weer naar de gym ook etc.
Naar mijn weten is de grens tussen NL en DE als enige niet dicht geweest. Redenen waren: transport vanuit de have (Rotterdam), wij ook alleen maar adviseerde terug te gaan.

Je kan wel beboet worden als je niks voor je mond draagt. Sjaal/elk willekeurig stuk doek of in ons geval een helm is al voldoende om aan de eis te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Kleding en de motor hebben weinig met elkaar te maken. Schermpje en beenbescherming doen niks als jij van dat ding afvliegt door een klap. ;) Dus hou dat gescheiden in gedachten.

Verder zijn de filmpjes van Fortnine inderdaad echt top.

En Difi een goed budget merk. Jammer dat grote beurzen nu ff off limits zijn, maar de Motorbeurs is een mooie plek om kleding te scoren van vorige modeljaren die flink afgeprijsd is. Ik heb mijn jas daar voor 69 euro gehaald, die was dus meer dan het dubbele. Wel de enige die er hing in die kleur, toeval dat ie precies mijn maat was. Broek bij outlet in Breda gehaald, revit weetnietwelke, was ook maar iets van 100. Schoenen 150 en de helm van een maatje die een nieuwe kocht. Handschoenen de wintervariant van de Lidl (zijn verrassend prettig maar snel warm). Best cheap beginnerssetje. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Ik ben met lessen begonnen met een motorbroek en jas die samen €50 hebben gekost. Dit was een motorpak van de Lidl dat ik bij een dumpstore had gekocht. De jas gebruik ik in de winter nog steeds met crossen, trek er een crossshirt over en klaar. Helm, laarzen en handschoenen wel gelijk goed gekocht. Vervolgens zo voor en na spullen geüpgraded. Handschoenen werden voor de winter Gore-tex en verwarmd. Jas werd een casual jas en de broek werd een motorjeans met textiel broek.

Het ligt ook echt net maar aan het gebruik voor wat je nodig hebt. Áls ik ga, maak ik meestal ook flink wat kilometers. In de winter kan het ook lekker weer zijn alleen koud. Door goede warme kleding te kopen kan ik dus in feite het hele jaar door hobbymatig rijden.

Impregneren scheelt trouwens ook een hele hoop. Een spuitbusje koop je voor een paar euro en kan net dat verschil zijn met een dag in de regen rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:21
SmurfLink schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:51:
[...]

Kleding en de motor hebben weinig met elkaar te maken. Schermpje en beenbescherming doen niks als jij van dat ding afvliegt door een klap. ;) Dus hou dat gescheiden in gedachten.
Maar wel aan de windbescherming, heb het toch wel wat koeler op de Street dan op de Ninja :P En als je voor een toerbuffel gaat zit je helemaal uit de wind, waardoor je al sneller naar wat meer winddoorlatende kleding kan kijken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
NLDViane schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:12:
[...]

Maar wel aan de windbescherming, heb het toch wel wat koeler op de Street dan op de Ninja :P En als je voor een toerbuffel gaat zit je helemaal uit de wind, waardoor je al sneller naar wat meer winddoorlatende kleding kan kijken :Y
Een echte toerbuffel heeft een elektrisch windscherm 8) Ligt ook maar net aan de persoon. Mijn vader kan in de winter nog met zomerhandschoenen zonder handkappen rijden. Ik heb vervolgens verwarmde handschoenen nodig 8)7

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://www.motor.nl/wp-content/uploads/2019/03/Honda_Goldwing_Cool_Wing_01.jpg
Beetje lekker toern

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12
@kneusteun wel buiten nederland dan, die rij je op de 1e drempel die je tegenkomt helemaal kapot volgens mij :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Of elke losliggende steen...
Zit air-ride in dus komt wel omhoog.

Edit: stiekem krijg ik wel een halfje van die werkplaats O+

[ Voor 32% gewijzigd door kneusteun op 14-05-2020 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Scheelt wel een middenbok zo. Standje 'laag', afstappen en weglopen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:38:
Scheelt wel een middenbok zo. Standje 'laag', afstappen en weglopen :9
Zo was er ook een bij de Harley dealer in Veghel, kwam aan rijden en *psst, geparkeerd.
Of de vering was gewoon ineens lek zoals een echte Harley betaamd, dat kan ook nog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Eindelijk een motor waar @Vrijdag op past!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:13
Toch wel en vet ding hoor... goede kleur ook vind ik.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Die testen zeggen echt nul komma niks. Alles staat of valt met de verwerking van het product. Stiknaden die goed afgedicht moeten worden, stof die niet onder spanning mag staan en dus ook de juiste maat (liever een te groot).

Ik heb zowel GoreTex als “eigen” laminaat gehad en gaf dezelfde resultaten.

Voordeel van GoreTex is dat ze een waterdicht garantie hebben, maar daar moet je dan wel gebruik van maken en kan weken duren.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:26
Ik vind het heel erg lijken op een schaalmodel. Is dat wel een fullsize motor? :P

Of misschien daarom juist dit..
SmurfLink schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:00:
[...]

[ Voor 23% gewijzigd door Tankiej op 14-05-2020 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_eLMo_ schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:03:
[...]

Die testen zeggen echt nul komma niks. Alles staat of valt met de verwerking van het product. Stiknaden die goed afgedicht moeten worden, stof die niet onder spanning mag staan en dus ook de juiste maat (liever een te groot).

Ik heb zowel GoreTex als “eigen” laminaat gehad en gaf dezelfde resultaten.

Voordeel van GoreTex is dat ze een waterdicht garantie hebben, maar daar moet je dan wel gebruik van maken en kan weken duren.
Die testen zeggen wel wat over wat de maximale waterdruk is wat zo'n membraam aankwam.. dat is de basis van de waterdichtheid..
Maar je hebt gelijk dat de toepassing minstens zo belangrijk is.. en daar zit vaak het prijsverschil in..
Goretex heeft hele strenge eisen qua uitvoering wat de prijs opdrijft..
Betekend dat dat andere merken membramen slechter zijn? nee dat niet maar bij gore-tex heb je iig de (levenslange?) garantie..

Gouden regel blijft: Buy the best you can afford.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:15:
[...]

Die testen zeggen wel wat over wat de maximale waterdruk is wat zo'n membraam aankwam.. dat is de basis van de waterdichtheid..
Maar je hebt gelijk dat de toepassing minstens zo belangrijk is.. en daar zit vaak het prijsverschil in..
Betekend dat dat andere merken membramen slechter zijn? nee dat niet maar bij gore-tex heb je iig de (levenslange?) garantie..

Ik durf te zeggen dat het 80% toepassing is, en 20% membraan. Een vuilniszak is waterdicht, dat ademen wat de membranen doen gaat je echt niet redden.

Buy the best you can afford, helemaal mee eens, maar wel na de benzine en hotelkosten >:)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Tankiej schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:09:
[...]

Ik vind het heel erg lijken op een schaalmodel. Is dat wel een fullsize motor? :P

Of misschien daarom juist dit..

[...]
Ik zat ook 10x te kijken inderdaad... Vooral die zijkoffer ziet er nep uit om een of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://217362-660116-raikfcquaxqncofqfm.stackpathdns.com/wp-content/uploads/2019/03/Custom-123-850x560.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:15:
[...]

Gore tex is super, voor wintersport altijd gehad. Zo'n triple layer gore tex kon ik mijn arm in de vijver steken en mijn hele arm bleef netjes droog en al het water liep er zo weer af.
Nadeel is dat je het wel moet "onderhouden" ik deed gewoon elk jaar de kleding naar mijn pa die is brandweer commandant en die pakken van hun zijn ook gore tex dus kon ik mooi mijn eigen spul gratis laten meewassen.

Maar na 4 jaar is zo'n membraam wel echt op is mijn idee, dan is de jas gewoon een spons.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Chakotay
Zo, het carbon hitteschildje van @lolgast heeft nu een nieuw plekje op mijn 749 :)

Voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKohlCs0JSwTKWVVYP4DNU9tJuk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VN07udH6NSMpgqpxFFMjJkL7.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFUYDzQbSsQybQh_89sIu__4ICY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZhbw9RkItaMbj9rYCPMFGiA.jpg?f=fotoalbum_medium

Na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jQz_TuSSGcwUU4ATyIIdkJ9qgc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BzM4lmZ2i0mb3PkhLTPBe4P8.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibx_yvApnBt-sIGSIEHw_ARP2Vo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WmPFnP1PTMBwbsywoircoFWY.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 14-05-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:00:
[...]

Qua zithoogte wel, maar ik vrees dat als ik op het zadel zit ik niet bij het stuur kom ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:22:
[...]

Qua zithoogte wel, maar ik vrees dat als ik op het zadel zit ik niet bij het stuur kom ;(
klagert :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Vandaag de LeoVince LV One laten plaatsen onder de 09SP. Blij mee, zowel qua looks als geluid! Van het weekend pas echt stukje rijden ermee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vDQrMdx02kZYgzeP91ENFqYHOc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qW3F6wNKO5z0FrnaSGIKnxxX.jpg?f=user_large

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb gewoon voor elke oplossing een passend probleem 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:40

fdees

Trust me I'm an Engineer

[...]

Het is ook nooit goed :P

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Staand lukt dat toch wel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:05
Is dit nu een 'low-rider'? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:18

A13X

Dude

Vuikie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:31:
[...]
Is dit nu een 'low-rider'? :+
Nee dat is @Vrijdag :+

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik ben pertinent een low-rider 8) Zelfs op de GS van @Joopieboy :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Vrijdag ben je zoveel aangekomen tijdens die 2 maanden thuiszitten dat je zelfs op een GS vol in de vering zakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:12:
@Vrijdag ben je zoveel aangekomen tijdens die 2 maanden thuiszitten dat je zelfs op een GS vol in de vering zakt?
Welnee, ik eet nog steeds heel gezond en beweeg ook nog 8) Maar omdat ik vertically challenged ben, ben ik dus altijd per definitie een low rider. Zelfs als ik bovenop een Londonse dubbeldekkerbus ga staan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Vertically challenged... _O-

Weer voor volgende week wordt steeds beter - tegen het eind van de week 25-26 graden. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:50

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Jolke schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 07:26:

Weer voor volgende week wordt steeds beter - tegen het eind van de week 25-26 graden. 8)
Zweten dus😅

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jolke schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 07:26:

Kan mijn leren pak weer uit de kast. 8)

En in navolging van dit bericht:
Joopieboy schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:08:
Gezien de vraag laatst al weer eens voorbij kwam over 'goedkope' en simpele Bluetooth headset, ik heb inmiddels aardig wat ervaring met diverse setjes, beste ervaringen heb ik de laatste jaren met de bekende 'JaJaBor' setje gehad van AliExpress. Dus hoi @timmie271 ;)

Vandaag een mooie dag om mijn HJC helm eens op te frissen van binnen, was nodig:
[Afbeelding]
Vorig jaar niet gedaan, amper gereden. :P

En uit mijn Schubert C3 Pro de laatste JaJabor 5e generatie gehaald:
[Afbeelding]
(Links op de foto)

Werkt prima, Bluetooth 5.0, en niet te dik:
[Afbeelding]
12mm met pad eronder. In vergelijk met de 'oude' generatie headset die allemaal 15mm dik zijn
[Afbeelding]

Waarom heb de headset eruit gehaald? De uitsparing in mijn Schubert C3 pro is kleiner dan in mijn HJC RHPA 11 (toch nog een pluspunt voor die helm...) waardoor de 10mm te dik is, krijg ik echt oorpijn van.
Bij de HJC is de 15mm net te doen maar op lange afstanden en lange ritten ook oncomfortabel.
[Afbeelding]

Dus wat? :) Voor de HJC heb ik een ultradunne 3e generatie besteld:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Linkie klik

Nadeel? Is maar Bluetooth 4.2. Ding is wel dirt cheap, ik had hem voor 11 euro en een paar cent op AliExpress. Schijnt 10mm dik te zijn. Krijg ik van de week binnen en dan kan ik even meten en nieuwe foto's posten.

Voor mijn Schubert heb ik met dank aan een tip van een kennis een iets luxere en nieuwere besteld:
[Afbeelding]
Maxto M1

Ziet er al iets meer fancy uit. :P Betere specs, langere accu tijd, noise canceling en van die zaken.
Advertentie klopt van geen hol zoals we wel gewend zijn van die Chinezen. Bluetooth versie vanaf 2019 schijnt 5.0 te zijn (gaan we zien als we die binnen krijgen) en er zit een heel klein kastje bij die je aan de helm clipt.
Speakers zijn wel erg plat, 8mm wat ik zo hoorde. Dat gaan we een dezer weken ook zien. :)

Wordt dus vervolgt. ;)
Vandaag eindelijk ( :X ) de JaJaBor 3e generatie bluetooth 4.1 headset binnen na 1,5 maand... De andere Maxto M1 is nog steeds niet binnen helaas.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200513_100302-Medium-rotated-e1589522395400.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200515_072854-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200515_072957-Medium.jpg
Eerste indruk, ziet er netjes uit, nog steeds de dunne bedrading maar niet stuk gegaan bij andere headsets dus dat zal wel goedkomen.

Dikte is idd erg dun, gelukkig, 7mm:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200515_073017-Medium.jpg
Deze gaan we zo dus inbouwen in mijn HJC RHPA 11 helm. :)

Edit: en ingebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200515_111128-Medium-rotated.jpg
Duidelijk veel meer ruimte, speaker is dunner dan de uitsparing. :)

Afgelopen Woensdag nog even een rondje van bijna 500km gedaan met de vriendin, heerlijk dat bankstel. 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200513_144233-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5ebe311e75aa9/5ebe311e7475d-route.PNG
Echt een mooie dag gehad zo! :)

En ook die heb ik voorzien van een AeroTex pak (met thermovoerig), Booster laarzen en handschoenen en een Bayard systeemhelm, ben je voor net geen 600 euro met korting klaar. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200426_120420-Custom-rotated.jpg
En ze heeft het niet koud gehad. ;) Zelfs niet met 5 graden onderweg. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 15-05-2020 20:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
Joopieboy schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:01:
[...]

Kan mijn leren pak weer uit de kast. 8)

[...]
Eindelijk, leren pijpen. :+

/edit: wist dat Dedemsvaart en Veghel ver van elkaar ligt, maar is Nederland groter geworden dat dat 500 kmn is, @Joopieboy?

[ Voor 24% gewijzigd door Jolke op 15-05-2020 08:09 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Jolke als je binnendoor een mooie route maakt, en nog wat kilometers heen en weer naar mijn vriendin dan tikt dat wel aan. ;) Rechtlijnig is het niet zo veel, maar daar is ook geen lol aan. :P En ik ben nog een stuk van de route afgeweken trouwens en misgereden. :X :+
Destruction schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:23:
Ohja, dat ritje van 160km gisteren...

Daar was het lange eind ook bij:
[Afbeelding]

Hij kon met z'n BMW overigens nog prima de "hooligans" uit ons groepje bij houden, toch @Joopieboy? :P

Ohja, er zat een stukje snelweg bij en op een rustiger stukje heb ik het even getest, maar de CBR doet in z'n 6 met halfgas (ongeveer...) ~6s om van 100km/u te versnellen naar 140km/u. Ik heb begrepen dat dat tegenwoordig belangrijk is in dit topic, dus bij deze :P
Nog even de foto's erbij gezocht. 8)

Begonnen met lekker binnendoor overal Arnhem, Apeldoorn:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200509_101917-Medium.jpg
Lekker vroeg, lekker rustig. :P

In Zwolle aangesloten bij 2 jongens met een R6, en @Destruction dan. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200509_152244-Medium.jpg
Krijg je wel reacties van met zo een bankstel achter hun aan, en ook de vraag van hoeveel ervaring heb jij eigenlijk al. :+

Afgesloten met een BBQ:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200509_175422-Medium.jpg

Om daarna binnendoor te gaan rijden, leuke wegen volgen en flink wat kilometers meer te maken dan de planning was. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200509_210821-Medium-rotated.jpg
Uiteindelijk terug richting Deventer, en van daaruit de snelweg om bij de bekende Shell/Starbucks bij Arnhem een bakkie te doen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG_20200509_220926-Medium-rotated.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/05/IMG-20200509-WA0071.jpg
*O*

Bizar verschil ook, ik heb het nu gewoon echt nooit meer koud en een paar graden boven nul interesseert mij nog minder dan ooit...

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 15-05-2020 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:15:
@Jolke als je binnendoor een mooie route maakt, en nog wat kilometers heen en weer naar mijn vriendin dan tikt dat wel aan. ;) Rechtlijnig is het niet zo veel, maar daar is ook geen lol aan. :P En ik ben nog een stuk van de route afgeweken trouwens en misgereden. :X :+

[...]

Bizar verschil ook, ik heb het nu gewoon echt nooit meer koud en een paar graden boven nul interesseert mij nog minder dan ooit...
De zithouding scheelt ook een hoop, bij sportievere motoren merk ik dat ondanks een colletje de rijwind langs m'n nek m'n pak wordt ingeblazen, daar heb je met de zithouding op een bankstel veel minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waaj schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:30:
[...]

De zithouding scheelt ook een hoop, bij sportievere motoren merk ik dat ondanks een colletje de rijwind langs m'n nek m'n pak wordt ingeblazen, daar heb je met de zithouding op een bankstel veel minder last van.
Ja dat klopt, en je zit met alles in de wind, ik zeker met mijn benen en alles. Ik zit nu achter een motorblok en grote ruit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Joopieboy Hoe lang ben jij dan eigenlijk? * Waaj is benieuwd of hij tegen jou op moet kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:11
Ik zie door de "banden" het bos niet meer... En ik hoop hier wat ervaringen / advies te kunnen vinden.

Mijn motor heeft nieuwe banden nodig, ik heb hem recent overgenomen van iemand daar heeft hij voornamelijk stil gestaan. De banden die er nu onder zitten zijn nog vanaf de fabriek. +/- 8 jaar oud.
Het lijkt mij ten eerste verstandig om de banden te vervangen. Maar nu komt het.

Welke banden kan ik er het beste onder zetten. Ik heb nog niet zoveel motor ervaring, maar ben geen regen rijder. De motor komt op mooie dagen van stal en zal dan voor een dagje gebruikt worden. Onder de 10 graden blijft de motor lekker binnen staan, mij te koud. Ik vind het leuk om sportief te rijden, maar wil wel banden die ook in een per ongeluk regenbuitje betrouwbaar blijven. Dit probeer ik te voorkomen, omdat ik liever niet in de regen rij maar helaas heb je dit niet altijd in de hand.

Het gaat om een Suzuki GSR750 van 2011. Ik ben benieuwd wat jullie adviseren, dealers en banden zaken hebben nogal een uit een lopend advies voor nieuwe banden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• R0y.
Waaj schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:36:
@Joopieboy Hoe lang ben jij dan eigenlijk? * Waaj is benieuwd of hij tegen jou op moet kijken :+
Ongeveer 3 keer @Vrijdag en 2,9 x @R0y.

Tijdens de Tweakers ritten zit Johan meestal en wij staan er voor als we een gesprek proberen te voeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waaj schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:36:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG-20200321-WA0017-Medium.jpg
Ik ben 1.97m om precies te zijn. :P

GSA lijkt bij mij ineens een heel schattige brommer. :+
g00gle schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:36:
Ik zie door de "banden" het bos niet meer... En ik hoop hier wat ervaringen / advies te kunnen vinden.

Mijn motor heeft nieuwe banden nodig, ik heb hem recent overgenomen van iemand daar heeft hij voornamelijk stil gestaan. De banden die er nu onder zitten zijn nog vanaf de fabriek. +/- 8 jaar oud.
Het lijkt mij ten eerste verstandig om de banden te vervangen. Maar nu komt het.

Welke banden kan ik er het beste onder zetten. Ik heb nog niet zoveel motor ervaring, maar ben geen regen rijder. De motor komt op mooie dagen van stal en zal dan voor een dagje gebruikt worden. Onder de 10 graden blijft de motor lekker binnen staan, mij te koud. Ik vind het leuk om sportief te rijden, maar wil wel banden die ook in een per ongeluk regenbuitje betrouwbaar blijven. Dit probeer ik te voorkomen, omdat ik liever niet in de regen rij maar helaas heb je dit niet altijd in de hand.

Het gaat om een Suzuki GSR750 van 2011. Ik ben benieuwd wat jullie adviseren, dealers en banden zaken hebben nogal een uit een lopend advies voor nieuwe banden.
Ik zou zeggen, omdat je toch een wat sportievere band wilt hebben onder zo een motor maar ook kilometers wilt kunnen maken, kijk eens naar de Dunlop SportSmart 3 MK3. Beste wat je kan en wilt hebben.

Bridgestone S22 is een flink stuk sportiever en als ze gaan slijten worden ze vervelend, en bij mijn Gixxer cupten ze vrij snel en waren ze binnen no time vierkant. Conti is ook te sportief, Michelin is te duur en vind ik geen fijne band, zeker niet onder een Gixxer die van zijn eigenlijk al makkelijk stuurt.

Toursport zoals de T32 van BS of Michelin Road (regenband) is gewoon zonde van de motor. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
@g00gle heb je de zoekmachine die hetzelfde is als je nickname al gebruikt? ;)

Banden zijn een heel persoonlijke kwestie. Het ligt er maar net aan wat je ermee gaat doen (posen/woon werk/circuit/offroad) en wat je prettig vind (soepel / stug).

Ik ben nu aan mijn 2de set Pirelli Angel GT bezig. Deze kwamen vorig jaar voor mijn gebruik het beste uit de test samen met nog een band waarvan ik het type niet meer weet. De Pirelli's presteerden beter in de regen, wat mij meer vertrouwen geeft. Tevens is de eerste generatie nu ook nog voordelig te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Met 1.97m is een GS als een lowrider Goldwing voor @Joopieboy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:40:
[...]

[Afbeelding]
Ik ben 1.97m om precies te zijn. :P
Dat valt dan nog mee, ik ben 1,96m
GSA lijkt bij mij ineens een heel schattige brommer. :+
Ik ken het probleem, bij mij lijken de meeste motoren al gauw een minibike :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
g00gle schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:36:

Hier ook een GSR 750 gehad, mijn vriendin rijd er nu op.

Ik heb weinig ervaring met verschillende banden. Ik kreeg ze met Dunlop Qualifers, erg zachte banden en je voelde ze wel eens naar buiten stappen (gecontroleerd, went na een tijdje). Na een weekendje Luxemburg had ik het wel met die dingen gehad. Zeker in de ochtend (vochtig, teerstrepen etc) i.c.m. koude banden had ik heel weinig vertrouwen.

Daarna de Pirelli Angel GT genomen. Zitten er nu 7k KM onder gok ik zo (De Dunlop's waren binnen 6k op) en die kunnen echt nog wel even. Ik moet wel zeggen dat ik ze minder vind sturen en ik ervaarde minder feedback als met de Dunlop. Heel toevallig met die zelfde banden naar de zelfde plek geweest in Luxemburg in dezelfde omstandigheden. Wel stukken meer vertrouwen toen.

Zou ik de GSR nog steeds hebben en weten dat ik komend jaar geen weekendjes weg zou gaan dan zou ik eerder weer voor de Dunlop's gaan dan de Angel's omdat die gewoon wat minder stuurde.

Maar dat ben ik.. Als je nog niet zo veel ervaring hebt zou ik gewoon lekker voor een sporttour band gaan die te betalen is (Road 5, Angel GT2, Roadsmart (??)). Mijn voorkeur gaat nu echt wel uit naar een sport band.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waaj schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:46:
[...]

Dat valt dan nog mee, ik ben 1,96m

[...]

Ik ken het probleem, bij mij lijken de meeste motoren al gauw een minibike :P
Ik heb echt geluk gehad dat ik op een gegeven moment stopte met groeien, mijn voeten groeide altijd als eerste al enorm (als 12 jarige met maar 40-41 lopen bv) en rond mijn 16e was dat 46 en bleef dat, nog een tijdje doorgegroeid maar dat bleef gelukkig net onder de 2 meter. :P

Ik krijg nog steeds heel veel commentaar op hoe ik op de Gixxer zat, terwijl dat een 'ruime' SS was.
Wel handig op de snelweg, cruisecontrol door met de elleboog op de knie te steunen. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/08/gixxers.jpg

Edit: hier @R0y. en ik de gek:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/09/IMG-20180902-WA0027-Medium-800x399.jpg
Ik ben idd ongeveer 2x R0y :+

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 15-05-2020 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:50

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Joopieboy schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:48:
[...]

Ik heb echt geluk gehad dat ik op een gegeven moment stopte met groeien, mijn voeten groeide altijd als eerste al enorm (als 12 jarige met maar 40-41 lopen bv) en rond mijn 16e was dat 46 en bleef dat, nog een tijdje doorgegroeid maar dat bleef gelukkig net onder de 2 meter. :P
Ik wil ook maat 46...
Pagina: 1 ... 166 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.