Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 165 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.319 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:53

fdees

Trust me I'm an Engineer

nielsn schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:12:
Ik heb gisteren contact gehad met een rijschool in Noord Limburg om te beginnen met lessen. Ze raden een zogenaamde Try the bike aan, je gaat dan 1,5 uur op een afgesloten terrein rijden zodat ze kunnen inschatten hoe gevorderd je bent.

Door de huidige ontwikkelingen moet je zelf meteen een helm en handschoenen hebben. De jas en broek zien ze die dag nog even door de vingers maar is wel nodig voor de overige lessen.

Dan begint het pas... Er is wel héél veel keus. Iemand tips voor een goedkope set?
Ga naar een winkel en begin te passen. Zeker een helm moet je gewoon fatsoenlijk passen en even op hebben om te zien of het comfortabel is.Belangrijk is dan wel om niet het goedkoopste te nemen, wat matig zit want dat schiet niet echt op. Als je er dan toch bent kan je de rest ook proberen.

Zelf heb ik een Bayard systeemhelm van motoport. Zit wel fijn en goed uitgerust, dus pinlock en zonnevizier zit erin. Maar de bouwkwaliteit en het lawaai vallen tegen. Dus voor mij gaat deze helm niet de 5 jaar mee, maar denk dat ik hem eerder ga vervangen.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:52
Ik heb gisteren contact gehad met een rijschool in Noord Limburg om te beginnen met lessen. Ze raden een zogenaamde Try the bike aan, je gaat dan 1,5 uur op een afgesloten terrein rijden zodat ze kunnen inschatten hoe gevorderd je bent.

Door de huidige ontwikkelingen moet je zelf meteen een helm en handschoenen hebben. De jas en broek zien ze die dag nog even door de vingers maar is wel nodig voor de overige lessen.

Dan begint het pas... Er is wel héél veel keus. Iemand tips voor een goedkope set?
Ik zou kijken of je ergens een redelijk aanbieding kunt vinden, mogelijk bij een outlet. Mijn eerste helm was een AGV van +/- €100. Goed genoeg voor het lessen en het eerste jaar, daarna gebruikte ik hem alleen als ik ging karten.

Niemand kan in je portemonnee kijken, maar je maakt het motorrijden een stuk leuker als je kleding/helm lekker zitten.

Overigens: passen, passen, passen. Koop je spullen niet online, er zijn zo veel verschillende pasvormen.

[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 12-05-2020 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:35

Helmen zijn onwijs persoonlijk. Duur of goedkoop zegt weinig. Die moet je wel gewoon passen. Ik zou wel pinlock en ventilatie kiezen.

Handschoenen maken vrij weinig uit. Maar moet je ook passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04

Waar in Noord-Limburg? Heb nog 2 paar handschoenen liggen (1 staat er op MP) die niet meer gedragen worden. Weet niet wat je maat is? Heb ook nog laarzen staan die ik met lessen heb aangehad (Alpinestars).

Mocht je in de buurt wonen (Sevenum) kan je ze voor een prikkie overnemen. DM me dan even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-04 09:27
418O2 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:39:
[...]

Helmen zijn onwijs persoonlijk. Duur of goedkoop zegt weinig. Die moet je wel gewoon passen. Ik zou wel pinlock en ventilatie kiezen.

Herkenbaar, ik kwam uiteindelijk qua pasvorm uit bij een Shoei of een Shark, ben uiteindelijk (op kostprijs) voor de Shark gegaan. Ben er zeker tevreden over maar qua rijwindgeluiden hoor je best veel boven de 110 (op een naked).

—-

Morgen eindelijk de olie seal voor de uitgaande as van mijn shiver binnen, dan lekt hij niet meer. Laatst gestrand omdat er olie op mijn achterband zat :-(

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Morgen mag ik weer rijden :)

Voor de gelegenheid mijn jas even ingevet..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZDHtixc24Z1LCTQWCFU1GgGZZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yyeKo3LYRrC5FxWGTsm3btx8.jpg?f=fotoalbum_large

Hier kan je goed het kleurverschil zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ly39MOVMKIbZuz6CBefx8HXkqb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqtlfQLwBJzmEDHXcf2tFAMP.jpg?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Laatst online: 06-09 17:20

Weet je welke helmmaat je hebt? Ik heb nog een HJC IS-Max 2 waar ik mee heb gelest. Heb ik een kleine 1,5 jaar gedragen en daarna een echte helm gekocht :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48
Ik wil tijdens het Hemelvaart weekend een tour maken langs bezienswaardigheden die met de Tweede Wereldoorlog te maken hebben. Er bestaan een aantal sites waar deze zijn vastgelegd (zoals https://www.tracesofwar.nl/ en https://liberationroute.com/), maar ik vroeg me af of jullie nog pareltjes van routes kennen die moeten worden gereden?

Zo ben ik ooit eens beland in een oude munitiefabriek in Zaandam, waar ik het bestaan nog nooit van had gehoord. Het leverde wel mooie plaatjes op van m'n R6 die ik toen had:
EBOOZ schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:44:
Wij waren vanmiddag een stukje touren en toen belanden we bij een oude munitiefabriek in Zaandam. We konden helaas niet naar binnen, maar buiten konden we ook nog wat mooie plaatjes schieten :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54
In Margraten, Zuid Limburg, heb je het Amerikaanse kerkhof. Heel indrukwekkend. Enige nadeel: in dat weekend ben je daar niet de enige toerist, dus ik denk niet dat het zo'n lol is om in die omgeving te gaan rijden. Wel heel mooie omgeving. ;)

De meeste monumenten en tanks/kanonnen die ik nog weet te staan, zijn allemaal in België.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-09 14:57
erik23 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:43:
[...]

Ik ook. Fijn om te horen dat iedereen er zoveel moeite mee heeft. Als ik een nieuwe fiets heb met meer offroad georiënteerde banden wordt het doel om deze te verslaan.
Mul zand is met elke motor kut :P Je moet er van houden.
EBOOZ schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:30:
Ik wil tijdens het Hemelvaart weekend een tour maken langs bezienswaardigheden die met de Tweede Wereldoorlog te maken hebben. Er bestaan een aantal sites waar deze zijn vastgelegd (zoals https://www.tracesofwar.nl/ en https://liberationroute.com/), maar ik vroeg me af of jullie nog pareltjes van routes kennen die moeten worden gereden?

Zo ben ik ooit eens beland in een oude munitiefabriek in Zaandam, waar ik het bestaan nog nooit van had gehoord. Het leverde wel mooie plaatjes op van m'n R6 die ik toen had:

[...]
Laatst stond dit in de Motoplus: https://www.motoplus.nl/toeren/75-jaar-bevrijding/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:36
@EBOOZ de route die @Thoit post uit de motorplus moest ik ook meteen aan denken.
Ik weet niet of je die als niet abonnee kunt downloaden?

Anders wil ik hem vanmiddag wel even op mijn site toevoegen.

Eerst even het laatste tentamen van mijn opleiding doen deze ochtend..
Geen begrepen dat je alleen maar op de examen locatie naar binnen mag als je rubber handschoenen en plastic overschoentjes aan doet. En aan houd tot je weer naar buiten gaat. Oh en je mag er ook niet naar de wc...

@ToolkiT ik heb bijna de zelfde jas, Segura ?
en op ADV stond een interview met nathan Millward:
https://advrider.com/nath...-the-world/#comments-wrap
Heb jou genoemd in de comments.. (niet met naam mar toch.. :P )

[ Voor 15% gewijzigd door Bommes op 13-05-2020 08:36 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Bommes schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:44:
@EBOOZ de route die @Thoit post uit de motorplus moest ik ook meteen aan denken.
Ik weet niet of je die als niet abonnee kunt downloaden?

Anders wil ik hem vanmiddag wel even op mijn site toevoegen.
Ja hoor, dat kan :) Ik ben nu ook niet ingelogd en kon de route downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Thoit ik had die route dus wel al gezien maar was hem vergeten.
Meteen ook even gedownload en ik ga die eens plannen.
We mogen toch de grenzen nog niet over, dus gewoon tentje achter op en ons eigen land maar eens gaan ontdenken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:06
fdees schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:18:
[...]

Ga naar een winkel en begin te passen. Zeker een helm moet je gewoon fatsoenlijk passen en even op hebben om te zien of het comfortabel is.Belangrijk is dan wel om niet het goedkoopste te nemen, wat matig zit want dat schiet niet echt op. Als je er dan toch bent kan je de rest ook proberen.

Zelf heb ik een Bayard systeemhelm van motoport. Zit wel fijn en goed uitgerust, dus pinlock en zonnevizier zit erin. Maar de bouwkwaliteit en het lawaai vallen tegen. Dus voor mij gaat deze helm niet de 5 jaar mee, maar denk dat ik hem eerder ga vervangen.
Ik ben ook van plan om te gaan passen in een winkel, een helm moet gewoon goed zitten en daarbij zijn adviezen/ervaring van een verkoper altijd handig.
418O2 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:39:
[...]

Pinlock is dan inderdaad een goede tip, met een beslagen vizier rondrijden is niet handig en zelfs gevaarlijk.
Eoghlear schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:21:
[...]

Waar in Noord-Limburg? Heb nog 2 paar handschoenen liggen (1 staat er op MP) die niet meer gedragen worden. Weet niet wat je maat is? Heb ook nog laarzen staan die ik met lessen heb aangehad (Alpinestars).

Mocht je in de buurt wonen (Sevenum) kan je ze voor een prikkie overnemen. DM me dan even.
Woon in Venray, maar ik denk dat ik de handschoenen van mijn vader leen. Over schoeisel hebben ze het niet gehad in het telefoongesprek.
Khayma schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:29:
[...]

Weet je welke helmmaat je hebt? Ik heb nog een HJC IS-Max 2 waar ik mee heb gelest. Heb ik een kleine 1,5 jaar gedragen en daarna een echte helm gekocht :+ .
Ik zal mijn hoofd eens moeten opmeten, ik zou anders echt niet weten wat voor maat ik heb. Zelfde geld eigenlijk voor de handschoenen :+

Bedankt voor alle reacties! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 06-09 19:13
nielsn schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:52:
Ik zal mijn hoofd eens moeten opmeten, ik zou anders echt niet weten wat voor maat ik heb. Zelfde geld eigenlijk voor de handschoenen :+
Waarschijnlijk is passen alsnog niet verkeerd, de ene "L" is namelijk de andere niet. Ik heb in het verleden een HJC helm gehad en ben nu met mijn tweede Shark bezig, ik heb ook naar Shoei gekeken maar die bevielen mij überhaupt niet door de vorm.

En zo ben ik er ook achter gekomen dat ik Revit en Damen Leathers vingertjes heb en geen AlpineStars vingertjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
@nielsn Denk bij een helm naast de pasvorm ook aan de opties. Bijvoorbeeld: zonnevizier, voorbereiding voor headset, maar ook hoe luid een helm is. In Duitsland bij Louis hebben ze vaak een windtunnel waar je in de winkel de helm kunt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:15
Khayma schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:29:
[...]

Heb zelf ook gewoon nog de HJC IS-Max 2, niets mis mee :)

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:44:

@ToolkiT ik heb bijna de zelfde jas, Segura ?
en op ADV stond een interview met nathan Millward:
https://advrider.com/nath...-the-world/#comments-wrap
Heb jou genoemd in de comments.. (niet met naam mar toch.. :P )
Yup Segura jas idd :)

Als je op FB zit kan je Nathans site ook wel waarderen denk ik:
https://www.facebook.com/...traveller-443806829160127

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Thoit schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:59:
@nielsn Denk bij een helm naast de pasvorm ook aan de opties. Bijvoorbeeld: zonnevizier, voorbereiding voor headset, maar ook hoe luid een helm is. In Duitsland bij Louis hebben ze vaak een windtunnel waar je in de winkel de helm kunt testen.
In Nederland ook ;) Tilburg.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 15:58
[...]

Ik ben ook van plan om te gaan passen in een winkel, een helm moet gewoon goed zitten en daarbij zijn adviezen/ervaring van een verkoper altijd handig.

[...]

Pinlock is dan inderdaad een goede tip, met een beslagen vizier rondrijden is niet handig en zelfs gevaarlijk.

[...]

Woon in Venray, maar ik denk dat ik de handschoenen van mijn vader leen. Over schoeisel hebben ze het niet gehad in het telefoongesprek.

[...]

Bij mijn rijschool gaven ze aan dat ze ook bij het CBR schoeisel willen zien wat de enkel bedekt (in geval dat als je een schuiver maakt). Ik heb toen gereden met wandelschoenen. Ondertussen wel andere rijlaarzen gehaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Gisteren eindelijk weer sinds lange tijd kunnen file filteren op de A12 *O* . Dat heb ik wel gemist eerlijk gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
aidanl schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:45:
[...]

Heb zelf ook gewoon nog de HJC IS-Max 2, niets mis mee :)
Zeker niet maar als je vervolgens overstapt naar een Shoei Neotec 2 dan lijkt het alsof de HJC een fietshelm was :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:44
Wie o wie heeft de gouden tip qua headsets?

Ik zie dat veel sena's niet waterdicht zijn!?!?!
Interphones lijken erg goed geprijsd voor de specs die je krijgt, maar amper reviews te vinden (slecht teken?)

Het enige wat ik wil kunnen is lullen tegen iemand en eventueel muziek luisteren en bellen in uiterste gevallen.
Range van 500m is schijnbaar vaak delen door de helft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
kneusteun schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:29:

Interphones lijken erg goed geprijsd voor de specs die je krijgt, maar amper reviews te vinden (slecht teken?)

Het enige wat ik wil kunnen is lullen tegen iemand en eventueel muziek luisteren en bellen in uiterste gevallen.
Is allemaal persoonlijk. De een zweert bij Cardo, de andere bij Sena, de andere weer bij een Ali variant. Ik gebruik al jaren Sena en nog nooit heb ik er 1 gehad waar water in kwam.

Ik zou zelf de nieuwe Sena aanraden. De Sena 50R of Sena 50S maar het ligt allemaal aan je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrondsurion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-09 14:40

Als een van de belangrijkst punten het kunnen communiceren met mederijders is dan zou ik me eerst richten op de set die hij/zij al heeft waar je het vaakste mee op pad gaat. Het pairen tussen verschillende merken/connectie technologiën wordt over het algemeen aangemerkts als drama (voor meer info kan ik de fortnine aflevering over de laatste lineup van headsets aanraden).

Zelf heb ik momenteel een Cardo Freecom 4+ en ben er heel tevreden over (komende van een interphone f5). vooral de muziek kwaliteit met de jbl speakers vindt ik top, toegegeven ik rijdt 95% alleen maar mn kameraden hebben inmiddels dezelfde set dus eventueel pairen zal makkelijk worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
@kneusteun Sena is inderdaad niet waterdicht. Als je mooi-weer rijder bent boeit het niet zo veel, incidenteel buitje zal niet direct veel schade opleveren. Als je echter veel W/W rijd (zoals mij) dan gaat hij op ten duur echt wel kapot. Zo is het contact oppervlak tussen de unit en het systeem op mijn helm gaan oxideren en daardoor zijn de contact-eilandjes beschadigd geraakt. Hij doet het nog... maar kraakt als een malle en af en toe werkt de mic ook niet lekker.

Ik ben zelf ook aan het rond kijken voor een nieuwe unit. Hierbij heb ik zelf Sena dus afgezworen want ik wil een systeem dat niet alleen met mooi weer te gebruiken is... maar ook gewoon met Nederlands weer :)

Ter aanvulling. De fora van Sena staan vol met klachten over het niet waterdicht zijn. Ook lijkt de service van Sena over het algemeen ook niet al te best te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door aidanl op 13-05-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:51
@kneusteun

Hier 2 x SENA 10S (mijn vriendin heeft er namelijk ook één).

Werkt prima (om te communiceren) tot een snelheid van +- 80 km per uur.. Daarna vind ik het niet meer te doen. Muziek luisteren gaat prima, ook tijdens snelheden van 130 (voorheen op de snelweg) prima.

Het enige wat ik op de Sena heb aan te merken (en ik begrijp dat dit bij nieuwere modellen is opgelost) is dat elk type een andere clip gebruikt. Mijn speakers maken slecht contact, wat dit voor mij betekent is dat ik een nieuwe clip a €100 (zo uit mijn hoofd) moet bestellen. Deze past dan enkel op de 10S. Gaat mijn 10S kapot heb ik niets meer aan die nieuwe clip. Volgens mij zijn ze na een bepaald model overgestapt op een universeel systeem dus dat is dan wel een verbetering.

Ik ben geen regenrijder (totaal niet, ik haat het.. IK HAAT HET !!!) maar hij heeft bij mij toch echt wel wat buien overleefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:16

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik heb laatst de Cardo bold gekocht.
Erg fijn apparaat met veel mogelijkheden.

Je kan muziek luisteren, radio, bellen, verbinden met je navi en uiteraard praten.
De communicatie met de ander gaat alleen open als je wat wilt zeggen, de rest van de tijd staat ie uit en heb je dus geen last van ruis.
Als je muziek aan heb staan en je gaat praten word de muziek wat zachter waardoor je kan praten met de ander.

Moet eerlijk zeggen dat het communiceren terwijl je muziek luister op sommige momenten vond tegen vallen. Maar dit kan ook komen door de installatie in mijn of die ander zijn helm.
Over het algemeen konden we elkaar prima verstaan maar op wat hogere snelheden, snelweg enz., Was het soms toch wat minder en verstond ik de ander best moeilijk.

Verder vind ik de muziek en radio geluidskwaliteit best goed!
Apparaatje kost wat maar persoonlijk is het zijn prijs waard.

Dat de Cardo waterdicht is is een van de redenen dat daarvoor ben gegaan. Zeker met het idee om de headset te gebruiken op vakanties vind ik dat een groot pluspunt.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:44
Pagman schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:24:
Gisteren eindelijk weer sinds lange tijd kunnen file filteren op de A12 *O* . Dat heb ik wel gemist eerlijk gezegd :P
Heh, dat is hier ook alweer een paar maanden geleden... Is het weer drukker geworden, of was er een ongeluk?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aidanl schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:41:
@kneusteun Sena is inderdaad niet waterdicht. Als je mooi-weer rijder bent boeit het niet zo veel, incidenteel buitje zal niet direct veel schade opleveren. Als je echter veel W/W rijd (zoals mij) dan gaat hij op ten duur echt wel kapot. Zo is het contact oppervlak tussen de unit en het systeem op mijn helm gaan oxideren en daardoor zijn de contact-eilandjes beschadigd geraakt. Hij doet het nog... maar kraakt als een malle en af en toe werkt de mic ook niet lekker.

Ik ben zelf ook aan het rond kijken voor een nieuwe unit. Hierbij heb ik zelf Sena dus afgezworen want ik wil een systeem dat niet alleen met mooi weer te gebruiken is... maar ook gewoon met Nederlands weer :)

Ter aanvulling. De fora van Sena staan vol met klachten over het niet waterdicht zijn. Ook lijkt de service van Sena over het algemeen ook niet al te best te zijn.
mmm Mijn Sena 10C heeft toch heel wat regen gezien (dagelijks woon-werk mee gereden in elk soort weer) en die bleek prima tegen nattigheid te kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
ToolkiT schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:53:
[...]

mmm Mijn Sena 10C heeft toch heel wat regen gezien (dagelijks woon-werk mee gereden in elk soort weer) en die bleek prima tegen nattigheid te kunnen :)
Iedereen zijn eigen ervaringen ofc. Maar ook bij de Sena 20S van mijn vrouw beginnen er problemen te ontstaan. Dat doet mij dus het merk niet meer serieus nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@kneusteun Ik heb een Sena 10S en ik kan uit ervaring vertellen dat die zeker waterdicht is. Wel heel irritant is dat de bevestiging van de module aan de grondplaat met een heel fragiel clipje gebeurd dat heel makkelijk los te klikken is ... bijvoorbeeld tijdens het rijden terwijl je met dikke waterdichte handschoenen aan het volume wil bedienen. En dan heb je dus de module los in je hand (of erger, dat ding valt op de grond). Daar is totaal niet goed over nagedacht.

Geluid is zoals @R0y. al aangeeft tot ~80kmh prima, daarna wordt het al snel slechter (helm is Schuberth C3, dus redelijk stil). Ik gebruik hem alleen voor navigatie en (soms) radio luisteren. Met m'n vriendin klets ik wel tijdens de pauzes :)

Fortnine heeft nog een vergelijking:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Chakotay schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:49:
[...]

Heh, dat is hier ook alweer een paar maanden geleden... Is het weer drukker geworden, of was er een ongeluk?
Ongeluk Tussen Zevenhuizen - Blijswijk. Maar het is sinds maandag wel weer drukker geworden op de weg.

Edit: Binnenkort gaat de grens met Duitsland weer open hoor ik net op de radio.

[ Voor 11% gewijzigd door Pagman op 13-05-2020 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2

Heb een stock uitlaat gehaald, de oude was wel erg luid.

Over de communicatie: ik heb een Sena20s en ben daar prima tevreden over.

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 13-05-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 29-08 08:30
Ik zweer bij de Uclear, makkelijk dingetje, goed bereik (denk dat RyanF9 een DOA had met zo weinig bereik, haal met mn vader met gemak 500m verschil zonder kraken/wegvallen), ondersteuning voor Siri/Assistant. Je moet alleen wel wat knopcombinaties onthouden om te bellen en dergelijke, maar kan tijdens het rijden een andere spotify-lijst aanzetten. Met de Pulse Pro speakers klinkt ie ook serieus goed :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:18

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Ik zit ook al een tijdje met een schuin oog te kijken naar een headset voor mij en mijn partner die vaak achterop mee gaat.

Ik had o.a. de Cardo Freecom 2+ en de 4+ gezien, maar ik vraag me af of het het waard zou zijn om o.a. voor de betere speakers van de 4 te gaan. Zelf ga ik waarschijnlijk nooit met meer dan twee personen tegelijk communiceren.
Bij Louis is de cardo 2+ duo set goed geprijsd: 200 euro voor een duo set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja precies deze verhalen die zo wisselen maken het zo moeilijk...
Ik denk dat ik maar gewoon iets haal en dan ga merken wat ik mis en bij de volgende dus op moet gaan letten.

Ruis ben ik niet zo bang voor mijn helm is verbazingwekkend stil qua wind dus ik denk dat dat wel goed komt.
Met mijn shark heb ik doppen nodig anders na 4 uur rijden piepende oren, en met mijn icon kan ik de hele dag rijden zonder last te krijgen zelfs zonder doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

NLDViane schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:12:
Ik zweer bij de Uclear, makkelijk dingetje, goed bereik (denk dat RyanF9 een DOA had met zo weinig bereik, haal met mn vader met gemak 500m verschil zonder kraken/wegvallen), ondersteuning voor Siri/Assistant. Je moet alleen wel wat knopcombinaties onthouden om te bellen en dergelijke, maar kan tijdens het rijden een andere spotify-lijst aanzetten. Met de Pulse Pro speakers klinkt ie ook serieus goed :Y
Welk type?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit

Ik heb een China set gekocht een aantal jaren geleden met de intentie als het bevalt koop ik wel een A-merk. Maar ik lees vaak slechte verhalen over de duurdere merken van kapotte kabels, slechte accu's, niet waterdicht. Ja die zullen vast beter zijn, maar voor mij doet een setje van een paar tientjes ook wat die moet doen. Namelijk muziek afspelen op de snelweg (dit is bij mijn motor nog prima hoorbaar bij 180) en intercom. Ik heb destijds 4 van die dingen gekocht en allemaal doen ze het nog prima. Totaal nog geen 100 euro meen ik. Daar krijg je bij A merk vaak nog niet eens 1 intercom voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
Heb zelf de Amp Go. Is alleen zeer slecht verkrijgbaar nu de Motion 6 uit is. Zie dat de Go 2 er nu ook is, weet niet in hoeverre deze verschilt van de Go 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
Heb zelf de SRL2 van Sena in mn helm. Voordeel is geen zij unit (dus stiller aangezien je minder wind vangt) en het zit in de helm. Daardoor kan die tegen regen (heeft ook al meerdere hoosbuien overleefd).

Maar koop wat je vrienden ook hebben. Dat werkt gewoon het beste met pairen en eventuele sharings features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Jurrian120 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:48:
Heb zelf de SRL2 van Sena in mn helm. Voordeel is geen zij unit (dus stiller aangezien je minder wind vangt) en het zit in de helm. Daardoor kan die tegen regen (heeft ook al meerdere hoosbuien overleefd).

Maar koop wat je vrienden ook hebben. Dat werkt gewoon het beste met pairen en eventuele sharings features.
De Sena S20 kan je overal mee pairen!

maar vraag niet hoe, wat een ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
418O2 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:24:
[...]

Volgens mij de 10S ook, geen ervaring mee. Door middel van die app toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
R0y. schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Volgens mij de 10S ook, geen ervaring mee. Door middel van die app toch?
Volgens mij door toets x zoveel seconde in de te houden, y keer draaien aan het wieltje en dan weer z seconden op iets anders drukken. Maar echt soepel heb ik dat nooit voor elkaar gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
418O2 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:24:
[...]

Uclear ook, Sena in bluetooth pairing mode, uclear in "other brand" mode, dicht bij mekaar houden en done. Je mist daarna wel de belfuncties, muziek, navi, noem maar op op beide toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Volgens mij gaat die bij universal mode over op bluetooth meen ik waardoor je de functionaliteiten mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Uiteindelijk haal ik met een maat wel meteen een duo set.
Dus daar ben ik niet bang voor, de vriendin haalt dan ook gewoon dezelfde set.

Ik vind ook niet belangrijk om 16 man gesprekken te kunnen hebben, 4 is genoeg. Misschien al te veel zelfs, ik wil motorrijden en niet kletsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
418O2 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:27:
[...]

Volgens mij door toets x zoveel seconde in de te houden, y keer draaien aan het wieltje en dan weer z seconden op iets anders drukken. Maar echt soepel heb ik dat nooit voor elkaar gekregen
Roep als voicecommand "configuration" en dan kun je vanuit het configuratiemenu vlot naar universal pairing.
Thoit schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:34:
Volgens mij gaat die bij universal mode over op bluetooth meen ik waardoor je de functionaliteiten mist.
Hij doet zich dan voor als telefoon, dus inderdaad.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

@headset discussie:
Iemand ervaring met Sharktooth Prime inbouwset? Daar is mijn helm op voorbereid en overweeg de aanschaf.
Ik rij ca. 99% van de tijd in mijn eentje woon-werk dus gaat vooral om muziek/gesproken navigatie en misschien een sporadisch telefoongesprek. Compatibiliteit/pairen met andere headsets vind ik niet belangrijk.
Shark website

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
418O2 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:27:
[...]

Klinkt... gebruiksvriendelijk 8)7 :X

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:57

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2zfoS-alhv4j_4npgDCyomsmNo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gXVhPirHhW7MIW7X4OSgIXpX.png?f=fotoalbum_large

Voor al onze mederijders met fluo-helm en agent aspiraties.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-09 08:51
Koekepeertje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
JanPedaal schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:19:
@headset discussie:
Iemand ervaring met Sharktooth Prime inbouwset? Daar is mijn helm op voorbereid en overweeg de aanschaf.
Ik rij ca. 99% van de tijd in mijn eentje woon-werk dus gaat vooral om muziek/gesproken navigatie en misschien een sporadisch telefoongesprek. Compatibiliteit/pairen met andere headsets vind ik niet belangrijk.
Shark website
Ik gebruikte altijd voor dit probleem gewoon in-ear bluetooth headset, qua geluid is dat gewoon vele malen beter. Bellen was matig maar goed dat deed ik eigenlijk nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Al die communicatiesetjes zijn hetzelfde. Ze kunnen gepaired worden aan anderen, maar je hebt er eigenlijk 5 handen voor nodig en een uur de tijd. Als je met anderen wilt praten moet je hetzelfde merk hebben, anders heb je pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Jammerrrrrr. Het pak wat ik eigelijk wou (Rev'it Vortex pro combi) is nergens meer te krijgen. Op een paar plekken nog en dan specifieke maten, vaak de wat grotere.

Dus dat wordt een losse broek en jas, ook niet erg maar ze hebben precies niet de jas die ik wil. De Vertex GT (die eigelijk de vervanger is) heeft geen schouderprotectors, net hetgeen wat ik wel mooi vind. :X

Heb Motor kleding outlet maar een mail gestuurd met de vraag wat ze van de Rev'it leren sportjassen op voorraad hebben in mijn maat, kan ik dit weekend even gaan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
R0y. schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:29:
[...]

Klinkt... gebruiksvriendelijk 8)7 :X
Tja, probeer een miljoen miljard functies achter 3 knopjes te proppen, en je krijgt zoiets. Vandaar dat Sena ook de voice commands heeft ingebouwd zoals ik al zei. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door DrivinUCrazy op 13-05-2020 14:56 . Reden: Hey, nog een pagina! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DrivinUCrazy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:56:
[...]

Tja, probeer een miljoen miljard functies achter 3 knopjes te proppen, en je krijgt zoiets. Vandaar dat Sena ook de voice commands heeft ingebouwd zoals ik al zei. ;)
Ik heb hem al een tijdje niet gebruikt en kon me niet heugen dat hij dat had. Ik heb een 20S, geen Evo volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:56

A13X

Dude

Waaj schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:57:

Geluid is zoals @R0y. al aangeeft tot ~80kmh prima, daarna wordt het al snel slechter (helm is Schuberth C3, dus redelijk stil). Ik gebruik hem alleen voor navigatie en (soms) radio luisteren. Met m'n vriendin klets ik wel tijdens de pauzes :)
En @R0y.

Jullie weten dat je in de sena utility app de max. volume begrenzing kunt aanpassen waardoor het volume een flinke stuk harder kan?

Dat kan in ieder geval bij mijn Sena SRL wel via die app.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
R0y. schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:53:
Jammerrrrrr. Het pak wat ik eigelijk wou (Rev'it Vortex pro combi) is nergens meer te krijgen. Op een paar plekken nog en dan specifieke maten, vaak de wat grotere.

Dus dat wordt een losse broek en jas, ook niet erg maar ze hebben precies niet de jas die ik wil. De Vertex GT (die eigelijk de vervanger is) heeft geen schouderprotectors, net hetgeen wat ik wel mooi vind. :X

Heb Motor kleding outlet maar een mail gestuurd met de vraag wat ze van de Rev'it leren sportjassen op voorraad hebben in mijn maat, kan ik dit weekend even gaan passen.
Vorige week diezelfde getracht te passen maar was er niet meer in maat 56, gister mail gehad dat ze er 1 besteld hadden zodat ik even alsnog kon komen passen. Blijkbaar is er bij revit nog voorraad dus.

Ik weet niet welke maat je zoekt maar ik zou ze zaterdag eventueel kunnen vragen of er bij revit nog voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
418O2 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:01:
[...]

Ik heb hem al een tijdje niet gebruikt en kon me niet heugen dat hij dat had. Ik heb een 20S, geen Evo volgens mij
Ah, ik heb inderdaad een 20s Evo. Maar ik dacht dat de firmware (en daarmee ook de functionaliteit) gedeeld werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DrivinUCrazy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:08:
[...]

Ah, ik heb inderdaad een 20s Evo. Maar ik dacht dat de firmware (en daarmee ook de functionaliteit) gedeeld werden.
Lijkt er wel op. Zal het eens gaan proberen als ik ga rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Raym09 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:04:
[...]

En @R0y.

Jullie weten dat je in de sena utility app de max. volume begrenzing kunt aanpassen waardoor het volume een flinke stuk harder kan?

Jup, maar een fatsoenlijk gesprek lukt mij nog steeds niet op de snelweg.

Aan de andere kant.. het is ook een goed excuus om even niets te bespreken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
kneusteun schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:06:
[...]

Vorige week diezelfde getracht te passen maar was er niet meer in maat 56, gister mail gehad dat ze er 1 besteld hadden zodat ik even alsnog kon komen passen. Blijkbaar is er bij revit nog voorraad dus.

Ik weet niet welke maat je zoekt maar ik zou ze zaterdag eventueel kunnen vragen of er bij revit nog voorraad is.
46!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:39:
[Afbeelding]

Voor al onze mederijders met fluo-helm en agent aspiraties.
Waarom geeft hij de passagier de boete? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
46 is nog wel te vinden toch? eerste hit bij fcmoto hebben ze hem op voorraad, zelfs met 30% korting.
Ik neem tenminste aan dat je een 1 delig verkiest boven 2 delig omdat je aangaf anders een losse broek en jas te zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Raym09 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:04:
[...]

En @R0y.

Die is bij mij al aangepast. Ik realiseer mij nu wel opeens dat ik de microfoon niet heb aangesloten, misschien dat de Sena rekening houdt met omgevingsgeluid bij het bepalen van het volume? Ik ga de microfoon eens opzoeken en kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
kneusteun schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:21:
46 is nog wel te vinden toch? eerste hit bij fcmoto hebben ze hem op voorraad, zelfs met 30% korting.
Ik neem tenminste aan dat je een 1 delig verkiest boven 2 delig omdat je aangaf anders een losse broek en jas te zoeken.
Is 1 piece, wil graag de combi (dat bedoelde ik) maar bedankt voor het zoeken :)

Ik wil juist een losse broek en jas zodat ik deze kan gebruiken met mijn kevlar broek. Enkel is de jas (zoals bij de combi) niet los te krijgen. Deze is vervangen door de Vertex GT jas, die vind ik persoonlijk wat minder.

Vertex GT jas:
Afbeeldingslocatie: https://static.rad.eu/i/images/producten/58096gr.jpg

De jassen die ik nu overweeg:
Rev'it Convex
Rev'it spitfire
Rev'it glide

I.c.m. deze broek

En alles in de kleur zwart-wit. Voorkeur gaat nu uit voor de Convex. De Spitfire heeft die strepen die naar beneden lopen wat niet matcht bij de broek. De Glide hetzelfde verhaal.

[ Voor 38% gewijzigd door R0y. op 13-05-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 00:26

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

SmurfLink schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:15:
[...]

Waarom geeft hij de passagier de boete? :+
Is niet de passagier, hij leunt vanuit de bestuurdersstoel naar het rechterraam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

kneusteun schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:48:
[...]
Ik gebruikte altijd voor dit probleem gewoon in-ear bluetooth headset, qua geluid is dat gewoon vele malen beter. Bellen was matig maar goed dat deed ik eigenlijk nooit.
Mijn oordopjes passen waarschijnlijk niet als ik mijn helm op heb. Bovendien rij ik niet zonder otoplastieken. Ik wil dus met gehoorbescherming in mijn oor, het geluid via een speaker die in de helm zit. En hopelijk voldoende volume uit die speaker :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Bensjero schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:20:
[...]

Ik zit ook al een tijdje met een schuin oog te kijken naar een headset voor mij en mijn partner die vaak achterop mee gaat.

Ik had o.a. de Cardo Freecom 2+ en de 4+ gezien, maar ik vraag me af of het het waard zou zijn om o.a. voor de betere speakers van de 4 te gaan. Zelf ga ik waarschijnlijk nooit met meer dan twee personen tegelijk communiceren.
Bij Louis is de cardo 2+ duo set goed geprijsd: 200 euro voor een duo set.
Ik heb de freecom 4 met de jbl speakers.
Echt een top setje, erg goede geluidskwaliteit die ook vol,doende hard gaat om tot ver over de 120km/u nog fatsoenlijk de muziek te horen.
Tenminste op mijn motor met mijn helm.

De 2 heb ik niet geprobeerd dus het verschil kan ik niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe goed je uit de wind zit en welke helm je hebt etc. Als je op een naked zit zul je met 120 KM/h minder via de intercom horen dan dat je achter een grote ruit zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrian120
JanPedaal schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:45:
[...]

Mijn oordopjes passen waarschijnlijk niet als ik mijn helm op heb. Bovendien rij ik niet zonder otoplastieken. Ik wil dus met gehoorbescherming in mijn oor, het geluid via een speaker die in de helm zit. En hopelijk voldoende volume uit die speaker :)
Ik heb nu ook otoplastieken (20DB filter). Dat gaat goed met de speakers. Heb zelfs nog wat rek (kan de speakers nog iets harder zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Ik heb zojuist de freecom 2+ set van Louis besteld.
De meerprijs voor de 4+ is me te veel voor 't simpele gebruik wat ik voor ogen heb. De 2+ is volgens mij ook een smallere unit.

Ik gebruik trouwens ook op maat gemaakte otoplastieken. In mijn ervaring zorgt het er juist voor dat je meer verschillende geluiden hoort; dus dat 1 bepaald geluid niet al het andere wegdrukt. Op de motor kan ik duidelijker mijn uitlaat horen boven het windgeruis uit, en in een discotheek kan ik beter gesprekken voeren.

Ik heb trouwens een HJC RPHA Max, ik weet niet of die nou stil is of niet (geen referentie).

Zodra ik er ervaring mee heb horen jullie 't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Ik zag laatst voor het eerst dat HJC staat voor Hong Jin Crown Corporation, en nu snap ik waarom de afkorting is ;) dat had nooit op een helm gepast :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:29

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ik ga straks voor de SRL2 van Sena. Zaterdag heb ik een personal fitting van de nieuwe helm en hopelijk is tegen die tijd het geld wat ik afgelopen jaar te veel heb betaald aan energie ook binnen. Dan kan ik direct het setje er in laten zetten.

Vind het wel jammer dat de 50s en r mooie nieuwe functies hebben, waaronder hey siri en mesh2.0. wat dus gewoon niet beschikbaar is in de inbouw vorm. Anders wist ik het wel.

Zo min mogelijk wind ruis vind ik ook wel belangrijk namelijk. En helaas is het door de voorbereiding op de srl2 ook niet praktisch om voor een losse unit te gaan.

Gemis aan Sena vind ik wel echt dat je niet tijdens het rijden kunt (bij)laden. Laden kan enkel als de unit uit staat. en de accu's zijn ook niet te vervangen.

Voordeel van een nieuwe helm met nieuwe set is wel, dat als die eens leeg is, en ik nog snel een ritje wil maken ik de oude helm kan pakken. Of als iemand achterop mee gaat goed in contact kan staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:48:
Al die communicatiesetjes zijn hetzelfde. Ze kunnen gepaired worden aan anderen, maar je hebt er eigenlijk 5 handen voor nodig en een uur de tijd. Als je met anderen wilt praten moet je hetzelfde merk hebben, anders heb je pech
Eigenlijk wil je voor die functies dus gewoon een volledig PMR / Portofoon systeem mét een AutoCom in je motorfiets hebben :*) :9

Een simpele 'BamiFoon' kost amper wát en vervolgens is 't een kwestie van: 'kanaaltje kiezen' én gaan L*LL*N met elkaar middels een PTT (Push To Talk) knopje vanop op 't stuur.
Wil je serieuze afstanden gaan overbruggen zodat je ook nog op +5 KM (open veld) met elkaar kunt gaan babbelen (lees: zenden/ontvangen) nadat je 'zoek' gereden bent dan komt er vervolgens ook nog een degelijke antenne bij....

De vroegere RCD (Radio Controle Dienst) wat tegenwoordig het Agentschap Telecom is, is overigens niet blij met je als je met dat spul gaat rommelen buiten de toegestane 'specs' ..... :P

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 13-05-2020 18:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
[...]

[...]

[...]

[...]

Dan ga je lessen bij de Bruijn (neem ik ff aan). Die had toen ik leste ook een laarsverplichting.
Maakt gebruik van het voormalige militaire complex in ijsselstein voor de oefeningen van de bijzondere verrichtingen, das wel relax en in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 14:52
Voor de liefhebber, AGV Corsa R nu in de sale bij FC moto. Scheelt toch 50% (500€)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Will_M schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:45:
[...]

Eigenlijk wil je voor die functies dus gewoon een volledig PMR / Portofoon systeem mét een AutoCom in je motorfiets hebben :*) :9

Een simpele 'BamiFoon' kost amper wát en vervolgens is 't een kwestie van: 'kanaaltje kiezen' én gaan L*LL*N met elkaar middels een PTT (Push To Talk) knopje vanop op 't stuur.
Wil je serieuze afstanden gaan overbruggen zodat je ook nog op +5 KM (open veld) met elkaar kunt gaan babbelen (lees: zenden/ontvangen) nadat je 'zoek' gereden bent dan komt er vervolgens ook nog een degelijke antenne bij....

De vroegere RCD (Radio Controle Dienst) wat tegenwoordig het Agentschap Telecom is, is overigens niet blij met je als je met dat spul gaat rommelen buiten de toegestane 'specs' ..... :P
Dat zou de beste oplossing zijn ja, absoluut. Maar dat vereist voor iedereen een extra knopje binnen handbereik en dat is natuurlijk ook niet altijd even makkelijk te fabriceren.

Ik kan me nog wel een periode herinneren dat mijn pa een loods had aan de andere kant van het dorp. Toen had hij zelf iets gefabriekt waardoor we hem via de interne telefoons konden bellen, maar dan wel ook een aantal kilometers verderop. #1 was de woonkamer, #2 de zolder, #3 de loods 3.5km verderop :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Kans is groot dat ik in het Hemelvaart weekend even op neer naar Luxemburg ga. Iemand in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik, mogelijk. Maar waarschijnlijk dan wel met onze eigen groep en eventueel wat rookies op sleeptouw. Mocht ik alleen gaan geef ik wel een gil.
De zondag van het hemelvaartweekend ga ik niet rijden maar de overbodige accessoires eraf slopen voor de 80k beurt. Alles dat in de weg zit zoals valbeugels haal ik er dan zelf alvast van af.

Voordat je voor verrassingen komt te staan: de grens met Luxemburg is toch dicht? Dat dacht ik tenminste. Als jij een bron hebt voor de regels bij de grens en binnen Luxemburg houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:20:
Ik, mogelijk. Maar waarschijnlijk dan wel met onze eigen groep en eventueel wat rookies op sleeptouw. Mocht ik alleen gaan geef ik wel een gil.
De zondag van het hemelvaartweekend ga ik niet rijden maar de overbodige accessoires eraf slopen voor de 80k beurt. Alles dat in de weg zit zoals valbeugels haal ik er dan zelf alvast van af.

Voordat je voor verrassingen komt te staan: de grens met Luxemburg is toch dicht? Dat dacht ik tenminste. Als jij een bron hebt voor de regels bij de grens en binnen Luxemburg houd ik me aanbevolen.
Met een reservering van een camping of hotel kan je door België heen naar Luxemburg

Edit: bron is een collega die ook een weekend die kant op gaat. Maat van me gaat naar het zwarte woud en heeft ook al een hotel daar, kortom langzaam aan kan je weer rijden naar het buitenland, maar laat je informeren door je accomodatie

[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 14-05-2020 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik las op een camping-site dat je een kopie van je reservering mee moet nemen en dan kom je de grens wel over. Ik denk eerder dat de grens NL/België/Lux betreft.
In Duitsland zijn de grenzen met Luxemburg weer geopend, naar Frankrijk blijven er controles.[bron]

[ Voor 8% gewijzigd door Jolke op 14-05-2020 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Dan zou je vanuit Nederland ook nog prima via Duitsland Luxemburg in kunnen rijden :) Het is wat omrijden, maar goed daar kan je de route naar aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Het is iets om, maar daarvoor heb je snelheidsberperking op de snelweg. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Voor diegene die meelezen maar nog geen rijbewijs A hebben: het is weer mogelijk om je theorie examen in te plannen.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:43

[...]
Klopt! niet waterdicht maar rain proof...totdat het echt met bakken uit de hemel komt en het usb laadpoortafdekrubbertje net niet lekker afsluit. Dan is het over en uit (om in porto termen te blijven).

Is bij mij een keer het geval geweest. Ten tijde van de hoosbui begon m'n set kuren te vertonen en ging toen ineens uit en was niet meer aan te krijgen. Na opdrogen kwam er voorzichtig weer wat leven in.
Maar daarna bleek het laad lampje stuk en batterij gaat een stuk korter mee dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Ik had met mijzelf afgesproken als ik alle "oude" spullen (korte hendels, ruitje, streetbar stuur etc) van de motoren (de ER6N (die verkocht is) en de GSR 750 (waar mijn vriendin nu op rijd)) had verkochtt ik 2 optimates zou aanschaffen.

De 3 voldoet toch? De 4 en 5 lijkt mij als ik zo de productbeschrijvingen lees overkill.

Loop elk jaar te klooien met zo'n goedkope action druppel lader. Lijkt mij erg handig als ik de optimate kabeltjes gewoon netjes weg kan werken zodat je het zo kan inpluggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@R0y. De 4 is ruim voldoende voor motoren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-08 16:28
@R0y. Ik heb zelf een Optimate 3, kabeltje weggewerkt onder de buddy.
's Winters even het kabeltje onder de buddy vandaan, aansluiten en klaar!
Begin deze week zelfs de auto accu er een poosje aan gehad, die vond het niet zo leuk dat ik al weken niet naar kantoor was geweest en alleen nog met de motor op pad ging :P
Maar ook voor de auto accu hield de Optimate zich prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:43
kneusteun schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:25:
[...]

Met een reservering van een camping of hotel kan je door België heen naar Luxemburg

Edit: bron is een collega die ook een weekend die kant op gaat. Maat van me gaat naar het zwarte woud en heeft ook al een hotel daar, kortom langzaam aan kan je weer rijden naar het buitenland, maar laat je informeren door je accomodatie
Wij gaan eind volgende maand richting Luxemburg, hopelijk is alles dan dermate versoepeld dat ook de restaurants weer open zijn. Anders gaat het misschien last-minute toch Duitsland worden (als daar nog slaapplaatsen te vinden zijn)
The1WhoKnockz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:25:
@R0y. Ik heb zelf een Optimate 3, kabeltje weggewerkt onder de buddy.
's Winters even het kabeltje onder de buddy vandaan, aansluiten en klaar!
Begin deze week zelfs de auto accu er een poosje aan gehad, die vond het niet zo leuk dat ik al weken niet naar kantoor was geweest en alleen nog met de motor op pad ging :P
Maar ook voor de auto accu hield de Optimate zich prima!
Ik heb inderdaad ook de optimate (4) aan de autoaccu gehangen ivm het het weinig rijden. Ging prima! zelfs de stop-start functie werkte direct tijdens de eerste rit (deze stopt er als eerste mee als de accu onvoldoende capaciteit heeft)

[ Voor 35% gewijzigd door SniperGuy op 14-05-2020 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
R0y. schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:36:
[...]

Is 1 piece, wil graag de combi (dat bedoelde ik) maar bedankt voor het zoeken :)

Ik wil juist een losse broek en jas zodat ik deze kan gebruiken met mijn kevlar broek. Enkel is de jas (zoals bij de combi) niet los te krijgen. Deze is vervangen door de Vertex GT jas, die vind ik persoonlijk wat minder.

Vertex GT jas:
[Afbeelding]

De jassen die ik nu overweeg:
Rev'it Convex
Rev'it spitfire
Rev'it glide

I.c.m. deze broek

En alles in de kleur zwart-wit. Voorkeur gaat nu uit voor de Convex. De Spitfire heeft die strepen die naar beneden lopen wat niet matcht bij de broek. De Glide hetzelfde verhaal.
Ik heb de Convex (zwart/rood/wit), ben er erg tevreden over en als je een beetje zoekt voor een mooie prijs te krijgen. Heb deze gecombineerd met de rugprotector en uiteraard met bijpassende Rev'it Chevron handschoenen in dezelfde kleur :) Draag dit over het algemeen met een spijkerbroek en Bowtex Kevlar legging + protectie eronder, maar zit ook al een tijdje te kijken naar die Vertex GT broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
DeLyon schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Ik heb de Convex (zwart/rood/wit), ben er erg tevreden over en als je een beetje zoekt voor een mooie prijs te krijgen. Heb deze gecombineerd met de rugprotector en uiteraard met bijpassende Rev'it Chevron handschoenen in dezelfde kleur :) Draag dit over het algemeen met een spijkerbroek en Bowtex Kevlar legging + protectie eronder, maar zit ook al een tijdje te kijken naar die Vertex GT broek.
Heb een mail gestuurd naar motor kleding outlet met de vraag of ik oa die jas kan passen komend weekend. Ik denk dat dat hem gaat worden i.c.m. een rugprotector!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
SniperGuy schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:26:
Ik heb inderdaad ook de optimate (4) aan de autoaccu gehangen ivm het het weinig rijden. Ging prima! zelfs de stop-start functie werkte direct tijdens de eerste rit (deze stopt er als eerste mee als de accu onvoldoende capaciteit heeft)
Bij mij werkte de stop functie nog prima, start deed het even niet meer 8)7
Maar na een dag aan de optimate ging ook start weer prima.

[ Voor 10% gewijzigd door The1WhoKnockz op 14-05-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Eoghlear schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:57:
[...]

Dan ga je lessen bij de Bruijn (neem ik ff aan). Die had toen ik leste ook een laarsverplichting.
Maakt gebruik van het voormalige militaire complex in ijsselstein voor de oefeningen van de bijzondere verrichtingen, das wel relax en in de buurt.
laarsverplichting komt niet van de rijscholen af maar van het CBR.. schoeisel tot over de enkels. Dus dat zou elke rijschool moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
SmurfLink schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:49:
[...]

laarsverplichting komt niet van de rijscholen af maar van het CBR.. schoeisel tot over de enkels. Dus dat zou elke rijschool moeten hebben.
"Laarsverplichting" klinkt dan wel weer iets forser dan het is..
Hoge schoenen tot over de enkel zijn prima, dat hoeven geen specifieke motorschoenen/laarzen te zijn.
Bij mij heeft de examinator van het CBR er toen specifiek op gecontroleerd:
"Mag ik je schoenen even zien?"
Dat waren dagelijkse schoenen tot over de enkel, die voldeden prima tijdens zowel mijn lessen als bij het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Ik had ook normale hoge schoenen (Blackstone's).. Was prima. Bij mij hebben ze toen geeneens gecontroleerd (zullen ze vast wel hebben gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik heb rijles gehad in Utrecht, daar hadden ze van die oranje overalls. Je voelde je er net een Michelin-mannetje in. Verder helmen die of 2 maten te groot of 2 maten te klein waren. Ik heb na les 1 mijn eigen gear gekocht en vanaf dat moment in niets anders meer gereden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Jolke schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:28:
Ik las op een camping-site dat je een kopie van je reservering mee moet nemen en dan kom je de grens wel over. Ik denk eerder dat de grens NL/België/Lux betreft.
In Duitsland zijn de grenzen met Luxemburg weer geopend, naar Frankrijk blijven er controles.[bron]
Ik woon dicht genoeg bij de zuidelijkste grens om aan het eind van de dag weer naar huis te gaan.
Dan zou ik dus (via Duitsland, mooi langs het Our/Uhr dal) zonder reservering in Luxemburg terecht komen. Mag dat wel? De luxemburgse bronnen die ik tot nu toe heb gevonden zijn maar vaag, ook die van de overheid. Alleen gericht op eigen inwoners, niet op buitenlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zouden ze bij elke grens controleren? Ik ga meestal de grens bij Rosport over, dat is een bruggetje waar geen 2 auto's tegelijk over kunnen. Of zouden ze ook in het land zelf controleren op 'buitenlanders'?
Pagina: 1 ... 165 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.