Ga naar een winkel en begin te passen. Zeker een helm moet je gewoon fatsoenlijk passen en even op hebben om te zien of het comfortabel is.Belangrijk is dan wel om niet het goedkoopste te nemen, wat matig zit want dat schiet niet echt op. Als je er dan toch bent kan je de rest ook proberen.nielsn schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:12:
Ik heb gisteren contact gehad met een rijschool in Noord Limburg om te beginnen met lessen. Ze raden een zogenaamde Try the bike aan, je gaat dan 1,5 uur op een afgesloten terrein rijden zodat ze kunnen inschatten hoe gevorderd je bent.
Door de huidige ontwikkelingen moet je zelf meteen een helm en handschoenen hebben. De jas en broek zien ze die dag nog even door de vingers maar is wel nodig voor de overige lessen.
Dan begint het pas... Er is wel héél veel keus. Iemand tips voor een goedkope set?
Zelf heb ik een Bayard systeemhelm van motoport. Zit wel fijn en goed uitgerust, dus pinlock en zonnevizier zit erin. Maar de bouwkwaliteit en het lawaai vallen tegen. Dus voor mij gaat deze helm niet de 5 jaar mee, maar denk dat ik hem eerder ga vervangen.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future