Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 164 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.593 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:13
Ben in 2018 voor 2 weken door de UK heen gereden, Engeland en Wales mee gepakt. Er van uitgegaan dat het ook nat kon zijn... was het precies de zomer dat ze maanden geen regen hadden en iedere dag bizar warm was!

Op 1 dag na dan. Precies de dag dat ik mijn vriendin ten huwelijk zou vragen in Wales, alles uitgepland. Nee precies die 1e dag begint het keihard te regenen. En hadden we juist al onze regen zooi achter geladen bij familie omdat we het toch niet nodig hadden.

Dus je weet het nooit bij GB :P

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

R0y. schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:07:
[...]

Ik ben er altijd wel voor te porren, echter is de afstand voor mij (vanuit Zeeland) altijd een dingetje om even op en neer te gaan.
Binnen 2 uur sta je in Calais, pak de trein en 20 min later sta je in Engeland en als je dan richting Canterbury, Kent rijdt heb je echt hele mooi slinger wegen :9~
2 jaar geleden met de auto gedaan, baalde ervan dat ik niet op de motor was :'( maarja m'n vriendin durft niet achter op de motor :P

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:45

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

R0y. schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:07:
[...]

Ik ben er altijd wel voor te porren, echter is de afstand voor mij (vanuit Zeeland) altijd een dingetje om even op en neer te gaan.
Vanuit Roosendaal iets minder, maar idem. Als er meer uit deze hoek des lands zijn kunnen we ook met een clubje naar het verzamelpunt rijden. Dat maakt het al wat minder vervelend.

Dit zou mijn eerste trip met een groep worden, dus in geval van een binnenlandse trip: I'm in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45

Secsytime

Automagisch

@Joopieboy je mag anders ook wel met ons mee hoor, alleen denk ik dat het tempo van mijn maat wat te langzaam voor je is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
Dan kan je bijna als test rit met zijn allen beginnen bij Osnabruck en dan de heuvels afrijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Secsytime schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:17:
@Joopieboy je mag anders ook wel met ons mee hoor, alleen denk ik dat het tempo van mijn maat wat te langzaam voor je is :P
Ach ligt eraan, ik hoef niet altijd te lopen vegen, vaak ben ik ook lekker aan het genieten van de omgeving. Kan mij wel prima aanpassen, laatste jaar eigenlijk meer dan ervoor. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11
ToolkiT schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:00:
[...]

+1 Denemarken is saai om te rijden.. vlak met lage snelheidslimieten.
Je kan dan idd veel beter naar zwarte woud etc.. of naar Schotland/Wales.. veel spectaculairder landschap.
En tenminste leuke en gezellige horeca... 8)
Dat hele Scandinavië loopt nou niet echt over van de sfeer zeg maar

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 11-05-2020 12:59 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Horeca? Dat was iets waar je fijn kon uitrusten met spijzen zodat je dat niet zelf mee hoefde te nemen toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
SmurfLink schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:56:
[...]

Dan wat minder ver weg ;) mag ook. Misschien kunnen we sowieso kijken voor juli oid om weer een dagritje te maken. Moet alleen wel opgelet worden qua lunchstops dat we met een maximum aantal maar terecht kunnen bij de restaurants. Evt splitsen tussen verschillende locaties dan oid, gezien er toch meestal 2-3 groepen zijn moet daar wel wat te fixen zijn.
Harz gebergte iets? Vanuit het noorden c.a. 4 uur rijden en een erg gaaf gebied

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:59:
[...]

En tenminste leuke en gezellige horeca... 8)
Dat hele Scandinavië loopt nou niet echt over van de sfeer zeg maar
Wow dat heb ik heel anders ervaren :?
In Finland leken mensen de eerste dag heel stug, maar als je eenmaal met ze aan de praat gaat dan vinden ze alles mooi en geweldig en rennen en vliegen ze voor je.

In Zweden waren ze uit zichzelf al iets socialer maar ook daar eigenlijk alleen maar vriendelijke mensen die goed Engels kunnen en graag toeristen willen helpen.

Edit: ik herinner mijn 1 seasick steve figuur aan de pomp in the middle of nowhere die geen engels,fins,duits of Nederlands kon (ik kon niet tanken want mijn pas pakte niet in automaat) maar gelachen dat ik heb met die kerel. Hele verhalen in het Zweeds en mij zijn Ford pick up tonen vol trots.

[ Voor 19% gewijzigd door kneusteun op 11-05-2020 13:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zo, een 2 uur durende opfrisles achter de rug bij Blom in Etten Leur.

Erg licht motortje, Honda 650 nog wat, en een instructeur die veel wist en goed uit kon leggen.

Blijkbaar kan ik nog best aardig meekomen met de bijzondere verrichtingen. De man die mee leste en donderdag op examen moet ging ook lekker, maar had wat moeite met bepaalde dingen die mij raar genoeg na 18 jaar nog lekker afgingen.

Maar goed, ervaring zullen we maar zeggen :)

Wel bekaf nu, veel remproeven moeten doen en ik voel mijn armen behoorlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Equator schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:29:
Zo, een 2 uur durende opfrisles achter de rug bij Blom in Etten Leur.

Erg licht motortje, Honda 650 nog wat, en een instructeur die veel wist en goed uit kon leggen.

Blijkbaar kan ik nog best aardig meekomen met de bijzondere verrichtingen. De man die mee leste en donderdag op examen moet ging ook lekker, maar had wat moeite met bepaalde dingen die mij raar genoeg na 18 jaar nog lekker afgingen.

Maar goed, ervaring zullen we maar zeggen :)

Wel bekaf nu, veel remproeven moeten doen en ik voel mijn armen behoorlijk.
Goed dat je een opfriscursus doet! Ik doe altijd aan het begin van het seizoen (op de weg) het eerste bezoek altijd naar een industrieterrein en doe daar wat oefeningen die jij ook hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:17:
[...]

Wow dat heb ik heel anders ervaren :?
In Finland leken mensen de eerste dag heel stug, maar als je eenmaal met ze aan de praat gaat dan vinden ze alles mooi en geweldig en rennen en vliegen ze voor je.

In Zweden waren ze uit zichzelf al iets socialer maar ook daar eigenlijk alleen maar vriendelijke mensen die goed Engels kunnen en graag toeristen willen helpen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat mijn mening niet komt van daar geweest zijn.
Heb wel veel reisverslagen gezien en gelezen, en mensen gesproken die er geweest zijn.
En in geen van die verslagen of verhalen kwamen gezellige terrasjes, restaurantjes of dergelijke voor.
Zeg maar het bourgondische leven.. dat is daar niet echt te vinden voor zover ik het dus begrepen heb.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Thoit schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:39:
[...]

Goed dat je een opfriscursus doet! Ik doe altijd aan het begin van het seizoen (op de weg) het eerste bezoek altijd naar een industrieterrein en doe daar wat oefeningen die jij ook hebt gedaan.
Gewoon de hele winter doorrijden :Y

Maar zeker goed, vooral na zolang geen gebruik te hebben gemaakt van een motor.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:39:
[...]

Heb wel veel reisverslagen gezien en gelezen, en mensen gesproken die er geweest zijn.
En in geen van die verslagen of verhalen kwamen gezellige terrasjes, restaurantjes of dergelijke voor.
Zeg maar het bourgondische leven.. dat is daar niet echt te vinden voor zover ik het dus begrepen heb.
Mijn vriendin heeft een half jaar in Finland gewoond en we zijn op reis door Zweden geweest en gedeeltelijk heb je een punt.
Maar het is juist wel zo dat als je naast een rivier stopt en je gaat even genieten van de uitzichten (dat is echt absurd) dan willen de vissers een visje voor je op de BBQ gooien en zit je lekker met ze rond een vuurtje te babbelen en te vreten.

Terrasjes heb ik aanzienlijk minder gezien omdat het gewoon niet mijn interesse heeft, als ik op een terras wil zitten heb ik dat hier thuis ook wel.
Daarintegen zitten ze veel meer in de natuur te pilsen aan het strand of bij een meer.

En dat vind ik stiekem veel leuker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Alcohol en uit eten is duur in Scandinavië, en de weersomstandigheden nodigen niet echt uit voor terrasjes. Dus dat deel van bourgondisch leven zal je moeten missen. Maar de mensen zijn er toeschietelijker om een praatje te maken dan in bijvoorbeeld Frankrijk of Italië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kneusteun schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:43:
[...]

Mijn vriendin heeft een half jaar in Finland gewoond en we zijn op reis door Zweden geweest en gedeeltelijk heb je een punt.
Maar het is juist wel zo dat als je naast een rivier stopt en je gaat even genieten van de uitzichten (dat is echt absurd) dan willen de vissers een visje voor je op de BBQ gooien en zit je lekker met ze rond een vuurtje te babbelen en te vreten.

Terrasjes heb ik aanzienlijk minder gezien omdat het gewoon niet mijn interesse heeft, als ik op een terras wil zitten heb ik dat hier thuis ook wel.
Daarintegen zitten ze veel meer in de natuur te pilsen aan het strand of bij een meer.

En dat vind ik stiekem veel leuker!
Een studievriend van me woont al jaren in Finland en hij vind die finnen maar stugge boeren.. en hij komt zelf uit Hengelo en is met een finse getrouwd..

Zweden/Denemarken/Noorwegen zijn een stuk losser..

Probleem in heel scandinavie is dat horeca (met name alcohol) gigantisch duur is.. dus die bourgondische cultuur is er niet..
In Anglosaxische landen is dat tegenovergesteld..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
[...]

Terrasjes heb je in Skandinavie eigenlijk alleen in de "grote" steden. Meest Noordelijke terras was Tromso bedenk ik mij nu, daar was het heerlijk vertoeven.

Wat daar wel erg fijn was, dat er bij elk tankstation een paar picknick tafels stonden. De tankstations zijn vaak halve supermarkten met dezelfde prijzen. Dat mis ik wel altijd als ik hier ga rijden.
noes schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:41:
[...]
Gewoon de hele winter doorrijden :Y

Maar zeker goed, vooral na zolang geen gebruik te hebben gemaakt van een motor.
Doe ik ook ;) Alleen rijd ik in de winter in de bossen. Dat is toch weer net iets anders dan op asfalt.
ToolkiT schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:49:
[...]
Probleem in heel scandinavie is dat horeca (met name alcohol) gigantisch duur is.. dus die bourgondische cultuur is er niet..
Ik heb ook wel eens gehoord dat het erg duur is omdat er ook véél werd gedronken. Omdat de mensen in de winter het vaak zwaar hebben door de kou / geen licht enz is men maar gaan drinken. Om dit tegen te gaan heeft men de prijzen omhoog gegooid. Op vrijdag krijg je na 20.00 dacht ik ook geen alcohol meer in supermarkten.

[ Voor 19% gewijzigd door Thoit op 11-05-2020 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:53
Ben eens een dag op en neer geweest vanuit Tallinn naar Helsinki. Volgens mij heb ik toen iets van €10 (tijdens happy hour, was geen 2 voor de prijs van 1 maar 50% korting) betaald voor een biertje.. Dit was wel ergens in een drukke straat.

Enkel de boot (Helsinki-Tallinn) is al een attractie op zich i.v.m. al die dronken mensen die tegen de muur staan (!!) te slapen. Volgens mij gebruiken ze die boot ook i.c.m. een retourtje om drank te halen. Ze kopen het op de boot of in Tallinn en gaan weer terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thoit schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:51:
[...]
Ik heb ook wel eens gehoord dat het erg duur is omdat er ook véél werd gedronken. Omdat de mensen in de winter het vaak zwaar hebben door de kou / geen licht enz is men maar gaan drinken. Om dit tegen te gaan heeft men de prijzen omhoog gegooid. Op vrijdag krijg je na 20.00 dacht ik ook geen alcohol meer in supermarkten.
Klopt Alcholisme is een groot probleem in scandinavie, vandaar dat de regels voor alcoholverkoop erg streng zijn (en daardoor de prijs hoog)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
Ik vond de horeca in Finland dan weer enorm meevallen tijdens mijn stage daar. Bacotje was 6 euro, bier 2,50 etc. Redelijk gelijk aan Nederland dus. Maar goed, Finland is officieel geen Scandinavië..
Wel een prachtig land!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja alcohol is prijzig, maar met de komst van de aldi en lidl was in Finland het eten aanzienlijker betaalbaarder geworden.

De rest van de boodschappen zijn wisselend duurder of goedkoper, Noorwegen schijnt wel echt aanzienlijk duurder te zijn.

en het is echt niet zo duur als veel mensen het doen lijken.

[ Voor 11% gewijzigd door kneusteun op 11-05-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:11:
[...]

Klopt Alcholisme is een groot probleem in scandinavie, vandaar dat de regels voor alcoholverkoop erg streng zijn (en daardoor de prijs hoog)
In Finland mag alleen de ALCO (zo heette dat geloof ik) alcohol verkopen, en dat is via de overheid. Dat is wel wat prijziger, maar ik zie de noodzaak van alcohol en vakantie niet, ik neem wel wat mee maar ik zuip geen druppel als ik rij dus dat maakt het wel wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Thoit schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:51:
[...]

Op vrijdag krijg je na 20.00 dacht ik ook geen alcohol meer in supermarkten.
In Noorwegen gaat er zaterdag om 18:00 een rolgordijntje voor de alcoholschappen en mag er niet meer verkocht worden weet ik uit ervaring :'(

[edit] Normaal maakt het me niet veel uit, maar ik had me net zitten verheugen op een biertje en dan is het wel balen :+

[ Voor 15% gewijzigd door Waaj op 11-05-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Een studievriend van me woont al jaren in Finland en hij vind die finnen maar stugge boeren.. en hij komt zelf uit Hengelo en is met een finse getrouwd..

Zweden/Denemarken/Noorwegen zijn een stuk losser..

In Anglosaxische landen is dat tegenovergesteld..
Ik noem de Finnen altijd Friezen maar dan wel aanspreekbaar ;) (ik kom uit Tubbergen en dat is net zo boers als Hengelo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
darkkingll schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:12:
Ik vond de horeca in Finland dan weer enorm meevallen tijdens mijn stage daar. Bacotje was 6 euro, bier 2,50 etc. Redelijk gelijk aan Nederland dus. Maar goed, Finland is officieel geen Scandinavië..
Wel een prachtig land!
Zal ook wel een beetje zoals in de overige steden in de wereld zijn. Zoek je het centrum op is alles duurder etc. :)

Ik heb toen later de bus van Tallinn naar Riga gepakt (Riga is super voor een avondje stappen :9), dat lijkt mij dan wel weer een mooi gebied om te toeren. Mooi leeg landschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
R0y. schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:16:
[...]

Zal ook wel een beetje zoals in de overige steden in de wereld zijn. Zoek je het centrum op is alles duurder etc. :)

Ik heb toen later de bus van Tallinn naar Riga gepakt (Riga is super voor een avondje stappen :9), dat lijkt mij dan wel weer een mooi gebied om te toeren. Mooi leeg landschap :)
Ik ben al meerdere malen in Vilnius, Riga en Tallinn geweest en dat zijn erg leuke steden, en leuke bevolking. Buiten die steden ken ik de Baltische staten niet maar het landschap lijkt mij niet zo spannend om lekker te touren? Een beetje vergelijkbaar met Denemarken zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:14:
[...]
Maar ik zie de noodzaak van alcohol en vakantie niet, ik neem wel wat mee maar ik zuip geen druppel als ik rij dus dat maakt het wel wat makkelijker.
Noodzaak is een groot woord dat heeft ook niemand geïnsinueerd..
Nodig is het niet maar na een dat rijden vind ik het bij de overnachtingsplek wel lekker om een biertje/wijntje te drinken bij het eten..
Overdag geen druppel idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:15:
[...]

Ik noem de Finnen altijd Friezen maar dan wel aanspreekbaar ;) (ik kom uit Tubbergen en dat is net zo boers als Hengelo)
Mijn schoonfamilie is fries (beide kanten) en ik moet zeggen dat het heel gezellige families zijn. Het zijn wel friezen uit katholieke dorpen.. mijn stiefschoonmoeder komt van een protestants fries gezien en dat is totaal andere koek..
Maar ik ben natuurlijk aanhang dus de eerste drempel is al genomen.. (ik werd altijd voorgesteld als Frans-van Nan-van Sjoerd ;) )
Twente/achterhoek is misschien in westerse ogen boers, maar wel erg gezellig! (ik heb in Enschede gestudeerd en mijn zwager woont in de achterhoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:21:
[...]

Noodzaak is een groot woord dat heeft ook niemand geïnsinueerd..
Nodig is het niet maar na een dat rijden vind ik het bij de overnachtingsplek wel lekker om een biertje/wijntje te drinken bij het eten..
Overdag geen druppel idd.
Ja sorry slechte woordkeuze van mijn kant.
Ik neem meestal wel zelf biertjes mee (voordeel van een vrouw in de bier handel) maar ik drink zelf ook eigenlijk alleen maar bij gelegenheden. Plus als op vakantie een biertje een euro meer kost maakt me dat weinig uit, ik vind geld uitgeven ook niet perse een issue want ik wil niet zuinig aan doen op vakantie.

Op de een of andere manier voel ik mij meteen een treurige alcoholist als ik in mijn eentje op de bank een biertje dop. :?

Maar met wintersport doe ik bijvoorbeeld ook niet aan apres ski, ik pak liever de eerste lift weer.

Edit: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T1pzzkl.jpg
in Oostenrijk ook wel 2 avonden met zijn 2 wat biertjes gedaan >:)

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 11-05-2020 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:49:
[...]

Ach ligt eraan, ik hoef niet altijd te lopen vegen, vaak ben ik ook lekker aan het genieten van de omgeving. Kan mij wel prima aanpassen, laatste jaar eigenlijk meer dan ervoor. :P
:+ Tja je moet ook wel als je met een slak mee naar huis rijdt.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

SmurfLink schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:56:
[...]

Dan wat minder ver weg ;) mag ook. Misschien kunnen we sowieso kijken voor juli oid om weer een dagritje te maken. Moet alleen wel opgelet worden qua lunchstops dat we met een maximum aantal maar terecht kunnen bij de restaurants. Evt splitsen tussen verschillende locaties dan oid, gezien er toch meestal 2-3 groepen zijn moet daar wel wat te fixen zijn.
Grote, verlaten parkeerplaats op de Veluwe of een dijk met pannenkoekenmix en campinggaz stelletjes/allesbranders? Een datum prikken en dan nog reserveren bij restaurants die al verminderde capaciteit hebben zie ik niet lukken.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
darkkingll schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:03:
[...]

Harz gebergte iets? Vanuit het noorden c.a. 4 uur rijden en een erg gaaf gebied
Zou voor mij op een weekend prima zijn, voor een dagtrip zou het te veel zijn. Maar volgens mij was 't vorig jaar naar Luxemburg ook iets van 4 uur rijden. Dat was goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Grubeater schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:31:
[...]

Grote, verlaten parkeerplaats op de Veluwe of een dijk met pannenkoekenmix en campinggaz stelletjes/allesbranders? Een datum prikken en dan nog reserveren bij restaurants die al verminderde capaciteit hebben zie ik niet lukken.
:9 wat ken je me weer goed... alsof ik ooit nee zou zeggen tegen pannenkoeken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
Waaj schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:14:
[...]

In Noorwegen gaat er zaterdag om 18:00 een rolgordijntje voor de alcoholschappen en mag er niet meer verkocht worden weet ik uit ervaring :'(

[edit] Normaal maakt het me niet veel uit, maar ik had me net zitten verheugen op een biertje en dan is het wel balen :+
Rolgordijnen heb ik niet gezien in Noorwegen voor de alcohol. De eerste dag wisten wij het niet en is bij de kassa gewoon gezegd dit mag in Noorwegen na 20.00 niet meer verkocht worden.

Voor de rest vond ik Noorwegen helemaal niet zo duur als iedereen altijd zegt. Nederland is ook niet goedkoop.. En je moet bijv. een Oslo ook vergelijken met een Amsterdam, en niet een boeren dorp waar je bier voor een euro krijgt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Thoit schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:33:
[...]

Rolgordijnen heb ik niet gezien in Noorwegen voor de alcohol. De eerste dag wisten wij het niet en is bij de kassa gewoon gezegd dit mag in Noorwegen na 20.00 niet meer verkocht worden.

Voor de rest vond ik Noorwegen helemaal niet zo duur als iedereen altijd zegt. Nederland is ook niet goedkoop.. En je moet bijv. een Oslo ook vergelijken met een Amsterdam, en niet een boeren dorp waar je bier voor een euro krijgt :+
Die rolluiken had je wel in Finland.
En in Zweden dachten wij dat wij echt keiharde drinkers waren, totdat we erachter kwamen dat bier in de super max 3,8% was ofzo :X

En plus 1 voor je opmerking, ik kan hier de prijzen van Enschede ook niet vergelijken met Amsterdam, behalve dat ik ook meeste dingen in Duitsland haal want benzine,vreten etc. is aanzienlijk goedkoper hier over de grens.

[ Voor 13% gewijzigd door kneusteun op 11-05-2020 14:44 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55
[...]
[...]
Hoe herken je een extroverte Fin? Hij kijkt naar jouw schoenen in plaats naar die van hemzelf :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Waaj schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:19:
[...]

Ik ben al meerdere malen in Vilnius, Riga en Tallinn geweest en dat zijn erg leuke steden, en leuke bevolking. Buiten die steden ken ik de Baltische staten niet maar het landschap lijkt mij niet zo spannend om lekker te touren? Een beetje vergelijkbaar met Denemarken zeg maar :P
Ik baseer het ook gewoon puur o.b.v. wat ik heb gezien vanuit de bus en dat zag er mooi uit.. Of je er voor de bochten naar toe moet gaan durf ik echt niet te zeggen. Het landschap was echt niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
YouTube: Swedish Summer Solstice + Sausages

Zulke wegen zijn wel :9
En dan kom je ook nog eens amper ander verkeer tegen, nadeel is wel dat je iets meer moet letten op beesten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12
@kneusteun zo'n eland is een stuk lastiger van je vizier te vegen dan wat muggen :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
kneusteun schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:55:
YouTube: Swedish Summer Solstice + Sausages

Zulke wegen zijn wel :9
En dan kom je ook nog eens amper ander verkeer tegen, nadeel is wel dat je iets meer moet letten op beesten.
Voordeel is meestal dat als het kuddes zijn je aan de uitwerpselen op de weg kan zien dat er in / na de bocht waarschijnlijk beesten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
R0y. schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:16:
[...]

ik zat in Jyvaskyla, net iets te ver weg dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
SmurfLink schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:31:
[...]

Zou voor mij op een weekend prima zijn, voor een dagtrip zou het te veel zijn. Maar volgens mij was 't vorig jaar naar Luxemburg ook iets van 4 uur rijden. Dat was goed te doen.
Hier net zo, ook 4 uur rijden. Maar wel een heel gaaf gebied. Deze zomer ga ik er weer heen, vorige keer was met de mtb, nu met de motor en mijn pa. Als covid het toelaat uiteraard... je hebt er geweldige wegen, en het is er relatief rustig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Chakotay schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:59:
@kneusteun zo'n eland is een stuk lastiger van je vizier te vegen dan wat muggen :+
Die zie je niet zo snel, wel vossen,wolven,dassen en veel hazen en konijnen over de weg zien knallen.
In Finland wel wat rendieren gehad, maar die waren vrij vlot weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 14:42
Rendieren hebben soms wel de neiging om traag voor je uit te gaan lopen op de weg. En dan af en toe achter zich kijken of je er nu nog steeds bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
aftermarket alarmsystemen...

Accu van de GSXR was gaar (600, 1997) en had ik er uit gehaald. Na een paar weken een nieuwe gehaald. Is het alarm ineens gaar, waarschijnlijk zijn eigen hulpaccu leeg. Doet helemaal niets en kan dus de motor niet starten. Zit een spyball in, denk dat ik hem er maar uit trek, maar wat een gezeur. Sowieso al een onhandig systeem, maar nu ben ik er echt klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Finland is na 9:00 uur s'avonds ook geen alcohol meer te krijgen in de supermarkt, de rekjes gaan mooi dicht.
Voor de rest vond ik Helsinki vrij duur, betaalde geloof ik tussen de 7 en 9 euro voor een biertje.
Wel een erg mooie stad om te zien.
Wellicht als het weer mag toch eens een keer naar Lapland gaan (met het vliegtuig en niet met de motor :+)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
roda_djavulen schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:46:
Rendieren hebben soms wel de neiging om traag voor je uit te gaan lopen op de weg. En dan af en toe achter zich kijken of je er nu nog steeds bent :)
Of langs de kant van de weg blijven staan en dan op het laatste moment oversteken }:|

Elanden ben ik zelden in het wild tegengekomen, alleen afgelopen jaar opeens 5 stuks (op 5 verschillende plekken). Maar die beesten zijn echt groot en lomp, en komen met een rotvaart uit de struiken lopen, steken de weg over en zijn weer weg. Niet leuk als ze in dat in de stromende regen 50 meter voor je voorwiel doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:34

A13X

Dude

418O2 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:00:

Accu van de GSXR was gaar (600, 1997) en had ik er uit gehaald. Na een paar weken een nieuwe gehaald. Is het alarm ineens gaar, waarschijnlijk zijn eigen hulpaccu leeg. Doet helemaal niets en kan dus de motor niet starten. Zit een spyball in, denk dat ik hem er maar uit trek, maar wat een gezeur. Sowieso al een onhandig systeem, maar nu ben ik er echt klaar mee.
Spyball :o

Die zorgden volgens mij meer voor frustratie bij de eigenaar dan dat ze diefstal tegen gingen :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09
kneusteun schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:27:
...(voordeel van een vrouw in de bier handel)...
En niemand die hier op schakelt??
Jij kunt vast wel wat regelen voor tweakers-vriendenprijsjes toch? Toch?? :9

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:19:
[...]

Was hier al bekend ;)
En ja als er een tripje is kan ik best voor een leuke prijs wat leuke bieren meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
DrivinUCrazy schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:19:
[...]

@kneusteun heeft zelfs een keer gezegd dat ie nooit tekort had om dat er iedere week wel wat meegenomen werd naar huis :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Iemand ervaring met interphone edge?
https://www.interphone.co...-PACKAGE/p/INTERPHOEDGETP

Lijkt me een prima no-nonsense headset voor een nette prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:56
418O2 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:00:

Nofi, maar ik denk niet dat een alarmsysteem noodzakelijk is op die motor :9 Heeft de eigenaar meer last van dan een eventuele dief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
lolgast schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:37:
[...]

Nofi, maar ik denk niet dat een alarmsysteem noodzakelijk is op die motor :9 Heeft de eigenaar meer last van dan een eventuele dief.
Nee, maar hij zat er al op. Nu het weer werkt laat ik het maar even zo

Ik ben dus een mongool. Was 2 draden vergeten aan te sluiten. Hij doet het weer. Zaterdag krijgt hij een grote beurt, de buurman is wel handig (itt mijzelf) en die helpt.

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 11-05-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Tenzij af fabriek aanwezig altijd uitbouwen die rommel. Op den duur krijg je er altijd ellende mee.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
harley schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:43:
Tenzij af fabriek aanwezig altijd uitbouwen die rommel. Op den duur krijg je er altijd ellende mee.
Misschien maar wel doen, het zit niet echt op een vervelende plek verder.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mooi stukkie TET gereden vandaag. Van Venlo tot belgische grens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nr_lYxkM6tUOtmK5xT3B48ineqU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T0gPA1hROraqrfX0n4ScznoK.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qax3J_n6_VCEkNFmLi0glcUzbg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5jrwmpfoE9HAoV8AgbscWec0.jpg?f=user_large

Het lompe varken hield zich goed.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Lekker!
Ik zit nu ook te twijfelen om mijn Africa twin op dieet te doen en gewoon zoveel mogelijk eraf trekken en meer richting puur offroad.

Andere optie is hem wegdoen en een lichtere offroad fiets ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:10:
Lekker!
Ik zit nu ook te twijfelen om mijn Africa twin op dieet te doen en gewoon zoveel mogelijk eraf trekken en meer richting puur offroad.

Andere optie is hem wegdoen en een lichtere offroad fiets ernaast.
3 opties:

1: Great onroad, mediocre offroad
2: Great offroad, mediocre onroad
3: Twee motorfietsen :)

Ik weet niet welk bouwjaar Africa Twin je hebt, maar de originele 650/750’s worden vrij zeldzaam, en zijn goed offroad :)

Ik heb ook wel nagedacht over een KTM 790, maar offroad in NL is erg lastig, legale paden zijn zeldzaam :(

Liever dus mijn heerlijke dikke en veel te zware reisfiets die mediocre is offroad. Ik kom er ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@kneusteun precies die Africa twin zou ik echt nooit meer weg doen.
Ik heb begrepen dat je aan ruimte geen gebrek hebt. Bewaren dus dat ding.

Ik kan hier echt geen 3de motor met kwijt anders kwam er echt wel iets van een vette chopper of zo bij.
Allroad voor het reizen, chopper voor het cruisen en de Vespa voor de occasional plofkraak. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22
Ik ga mijn AT ook nooit meer wegdoen.

Museumstuk! Een AT 750 in goede staat gaat over 10-15 jaar echt véél waard zijn. Daarnaast zijn het ook gewoon echt fantastisch mooie motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-09 09:47
Requiem19 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:30:

Museumstuk! Een AT 750 in goede staat gaat over 10-15 jaar echt véél waard zijn. Daarnaast zijn het ook gewoon echt fantastisch mooie motoren.
Ok, waarom?

Nooit één gereden, dus begrijp niet zo goed waarom dit zo’n fantastische motor is.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Cult motor, die steeds zeldzamer wordt.

Je ziet er bijv nu 1 voor 7k op marktplaats staan (!). Ik heb ook nog een redelijk unieke kleurstelling, dus dat gaat helpen.

Het rijdt overigens niet heel bijzonder :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Het is een betrouwbare kameel, dat is het 😂

Welke kleur heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:57:
@kneusteun precies die Africa twin zou ik echt nooit meer weg doen.
Ik heb begrepen dat je aan ruimte geen gebrek hebt. Bewaren dus dat ding.

Ik kan hier echt geen 3de motor met kwijt anders kwam er echt wel iets van een vette chopper of zo bij.
Allroad voor het reizen, chopper voor het cruisen en de Vespa voor de occasional plofkraak. >:)
Chopper staat hier op zolder, is een rebel van de vriendin, haar eerste motor met zelfde geboorte datum als haarzelf.

Ik wil zelf ooit nog wel een keer een leuke chopper erbij voor in de zomer beetje kalm tuffen, maar dan gaat de café racer eruit ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:16:
[...]

3 opties:

1: Great onroad, mediocre offroad
2: Great offroad, mediocre onroad
Heb 5 fietsen is dat nog niet genoeg ? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
kneusteun schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:56:
Het is een betrouwbare kameel, dat is het 😂

Welke kleur heb je?
Deze:

Afbeeldingslocatie: https://lezebre.lu/images/detailed/79/44813-Kit-stickers-Africa-Twin-1996-1999.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12
kneusteun schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 06:58:
[...]

Heb 5 fietsen is dat nog niet genoeg ? ;)
Nee, het ideale aantal motoren is altijd minimaal 1 meer dan je al hebt :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
Requiem19 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:30:

In jouw geval heb je ook de halve wereld met de motor gezien, dus dan begrijp ik ook wel dat je hem niet meer weg doet :)

Ik heb hier nog zo'n oude Vespa Ciao staan die van mijn opa is geweest. Zodra de loods klaar is ga ik daar aan beginnen om hem weer helemaal op te bouwen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Chakotay schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:29:
[...]

Nee, het ideale aantal motoren is altijd minimaal 1 meer dan je al hebt :+
Helaas waar, maar ruimte 😭
Ik heb niet eens een tuin 😅 ik ben druk aan het zoeken naar een garage met slaapkamer erbij het is alleen niet zo makkelijk hier in de stad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Thoit schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:36:
[...]

In jouw geval heb je ook de halve wereld met de motor gezien, dus dan begrijp ik ook wel dat je hem niet meer weg doet :)

Ik heb hier nog zo'n oude Vespa Ciao staan die van mijn opa is geweest. Zodra de loods klaar is ga ik daar aan beginnen om hem weer helemaal op te bouwen 8)
Heb je dan wel een plek om de opgeknapte motoren/brommers beetje mooi neer te zetten?

Dat lijkt me toch wel het mooiste, zoveel plek dat je de motoren niet in een hoekje hoef te stoppen, maar op een soort museum manier ze een plek kan geven in je (super) grote garage.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thoit
Requiem19 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:24:
[...]

Heb je dan wel een plek om de opgeknapte motoren/brommers beetje mooi neer te zetten?

Dat lijkt me toch wel het mooiste, zoveel plek dat je de motoren niet in een hoekje hoef te stoppen, maar op een soort museum manier ze een plek kan geven in je (super) grote garage.
Plek genoeg, loods wordt 15 x 8m. Ik zal dus nog heel wat motoren moeten kopen om het een beetje op te vullen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Thoit schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:29:
[...]

Plek genoeg, loods wordt 15 x 8m. Ik zal dus nog heel wat motoren moeten kopen om het een beetje op te vullen :+
Wow, dan moet jij een flinke kavel hebben? Ga je die zelf bouwen etc? Vet hoor, dan heb je de meest fantastische hobby ruimte die een motorrijder zich kan wensen.

Ik zou zelf ook zoiets willen, en dan deels dus sleutelgarage, deels man cave waar de motoren ook op display staan (en dan zo'n Chesterfield bank en zithoek zodat je er naar kan kijken etc) en dan tenslotte deels nog een cross fit gym / paincave :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Momenteel ben ik aan het kijken voor een MT09 Street rally met 43k op de teller.
Deze
Ik ben laatst even snel lang geweest om hem te bekijken (proefrit moet nog) en optisch zag deze motor er nog mooi uit. Ik heb een artikel gelezen over een duurtest van een mt09 die de 50k aantikt.

Het probleem is dat ik een leek ben betreft motoren dus ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven waar ik naar moet kijken bij een motor met zo'n kmstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
Ik wil a.s. weekend richting België gaan uitwaaien. Ik meen dat iemand een aantal weken geleden in België is geweest voor een tourtochtje. Ik lees op rijksoverheid dat er boetes uitgedeeld kunnen worden. Bij twijfel niet doen?

V-Strom 650

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
Requiem19 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:50:
[...]

Wow, dan moet jij een flinke kavel hebben? Ga je die zelf bouwen etc? Vet hoor, dan heb je de meest fantastische hobby ruimte die een motorrijder zich kan wensen.

Ik zou zelf ook zoiets willen, en dan deels dus sleutelgarage, deels man cave waar de motoren ook op display staan (en dan zo'n Chesterfield bank en zithoek zodat je er naar kan kijken etc) en dan tenslotte deels nog een cross fit gym / paincave :D.
Tuin is 62,5 meter diep, dus we hebben nog wel wat tuin over als de loods er staat :) We zijn inderdaad bezig om deze zelf te bouwen. Het laten bouwen had weinig zin. Bij de fundering storten zouden we zelf alles moeten uitzetten (dit is nu juist het moeilijkste werk) en bij het bouwen van de loods zouden ze alleen de loods in elkaar schroeven. Dat is ook niet echt het moeilijkste werk lijkt me. Dus dan maar alles zelf gedaan en daardoor een hoop geld bespaard.

Het wordt uiteraard wel een mancave en zou er graag nog een zolder in willen bouwen met een simracing opstelling, en een bank komt er sowieso in. Maar eerst maar eens de loods zetten en gaan sparen voor de inhoud :+
Xoxol schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:57:
Ik wil a.s. weekend richting België gaan uitwaaien. Ik meen dat iemand een aantal weken geleden in België is geweest voor een tourtochtje. Ik lees op rijksoverheid dat er boetes uitgedeeld kunnen worden. Bij twijfel niet doen?
Ik zou België nog echt vermijden, je komt het land wel in maar ze zijn er stukken strenger dan in Duitsland.

[ Voor 15% gewijzigd door Thoit op 12-05-2020 10:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
_eLMo_ schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:53:
Mooi stukkie TET gereden vandaag. Van Venlo tot belgische grens.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het lompe varken hield zich goed.
Leuk! Ik heb hem afgelopen vrijdag van de Belgische grens tot Deurne gereden. Afgezien van het stuk losse zand op de heide onder Valkenswaard was het prima te doen (heb geen off-road ervaring).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kbbBfBJl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zLI8w80l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55
Die stofbak is inderdaad de 'Groote' uitdaging van het zuidelijke deel van de Nederlandse TET, had ik ook de grootste moeite mee als leek. Maar wel erg vet als het uiteindelijk toch gewoon lukt met een V-strom van ruim 240 kilo :)
Een vergelijkbaar stuk zit ook in het noordelijke deel meen ik, maar die heb ik nog niet gedaan dus weet niet precies waar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Die zandbak was echt killing. Laatste stuk was zelfs afgesloten ivm te diep zand (hek + verboden bord).
Met het 300kg wegende varken maar een beetje op de randen gereden om hem nog overeind te houden.
De TKC80 is niet zo geweldig in zand, al helemaal niet op een motor waarbij het voorwiel zoveel gewicht heeft als op een boxer met 32 liter tank _O-

@FiXeR.nl zonder offroad ervaring met een allroad door mul zand heen: respect, dat is echt hard werken

[ Voor 16% gewijzigd door _eLMo_ op 12-05-2020 11:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:17

fdees

Trust me I'm an Engineer

België kom je wel in maar niet proberen. De grens is dicht voor plezierverplaatsingen. Mocht je aangehouden worden kost het te veel. Pas na 8 juni eens kijken, dan zouden de regels versoepeld worden

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Niet doen, mijn vader woont in België (Brugge).. ze zijn daar echt streng. Ben het helemaal eens met @fdees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
_eLMo_ schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:22:
Die zandbak was echt killing. Laatste stuk was zelfs afgesloten ivm te diep zand (hek + verboden bord).
Met het 300kg wegende varken maar een beetje op de randen gereden om hem nog overeind te houden.
De TKC80 is niet zo geweldig in zand, al helemaal niet op een motor waarbij het voorwiel zoveel gewicht heeft als op een boxer met 32 liter tank _O-

@FiXeR.nl zonder offroad ervaring met een allroad door mul zand heen: respect, dat is echt hard werken
We zijn halverwege maar op het fietspad er naast gaan rijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
FiXeR.nl schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:38:
[...]

We zijn halverwege maar op het fietspad er naast gaan rijden. ;)
Ik ook. Fijn om te horen dat iedereen er zoveel moeite mee heeft. Als ik een nieuwe fiets heb met meer offroad georiënteerde banden wordt het doel om deze te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik kwam afgelopen weekend bij de grens bij Essen (de Belgische). Inderdaad; best wat politiecontrole en ik kon omkeren. Was deels een oprechte vergissing door een verkeerde afslag, maar ik ben toen wel - eigenlijk tegen beter weten in - proberen door te rijden om dan maar een goedkope tank brandstof te halen. 'Streng' als in bekeuringen/reprimandes/stokslagen was het niet en we hebben zelfs even gelachen, maar het was overduidelijk dat je er niet door kwam zonder verdomd goede reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
OK, thanks voor jullie reacties en goed om te weten, dan wellicht TET route in het zuiden van het land. ;)

V-Strom 650

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Wat is de TET route?

(ik moet steeds aan Ridder Bauknecht denken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Jolke schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:54:
Wat is de TET route?

(ik moet steeds aan Ridder Bauknecht denken)
Trans European Trail, is een offroad route door heel Europa.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Frans92 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:56:
[...]

Trans European Trail, is een offroad route door heel Europa.
Dat, en het fijne is dat het een van de weinige legale routes is. Dus alsjeblieft, respecteer dat en neem je vuilnis netjes mee en rijd rustig langs voetgangers/honden/paarden :) Dan blijft hij ook bestaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:02

thijsco19

KTM 990 SMT

@Booyaa Kijk alvast vooruit welke onderhoud de motor nodig gaat hebben.
Ook welke onderhoud de motor al gehad moet hebben en of dat dus gebeurt is.

Verder kijken of slijtage onderdelen nog goed zijn. Bijv. de banden en kettingset.
Verder opletten op lekkage, roest en beschadigingen. Ook opletten op uitdroging van rubber delen, vaak te zien aan scheurtjes.

Om maar effe wat te noemen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
Booyaa schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:34:
Momenteel ben ik aan het kijken voor een MT09 Street rally met 43k op de teller.
Deze
Ik ben laatst even snel lang geweest om hem te bekijken (proefrit moet nog) en optisch zag deze motor er nog mooi uit. Ik heb een artikel gelezen over een duurtest van een mt09 die de 50k aantikt.

Het probleem is dat ik een leek ben betreft motoren dus ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven waar ik naar moet kijken bij een motor met zo'n kmstand.
Ari is sinds kort ook weer te zien bij Revzilla en kwam gelijk met een goede video over de aandachtspunten bij een motor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:22:

Ik vond die tkc80 echt een heerlijke band. (ik vraag me af of je een fijnere legale hebt voor zand)
En wat betreft zand is het gewoon een kwestie van een constante hoge snelheid houden en iets meer druk op de achterkant duwen dan normaal. Sturen kan je bijna vergeten en is gewoon op je voetsteunen duwen en lichaam bewegen.
Eigenlijk alles wat je geleerd hebt qua rijden op de weg moet je even wissen en gewoon dom proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Booyaa schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:34:
Deze

De beste tip is op je gevoel afgaan, ook de verkoper inschatten en wat reviews zoeken van de dealer.
Uiteindelijk blijft het altijd een gokje! en zo'n jappen blok kan makkelijk de ton aantikken gok ik.

Vraag vooral naar onderhoud geschiedenis (liefst een dealer boekje met stempels).
En kijk even zelf of er niet met 50k een grote beurt aan zit te komen (anders die er bij in lullen voor dezelfde prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:15:
[...]

Ik vond die tkc80 echt een heerlijke band. (ik vraag me af of je een fijnere legale hebt voor zand)
En wat betreft zand is het gewoon een kwestie van een constante hoge snelheid houden en iets meer druk op de achterkant duwen dan normaal. Sturen kan je bijna vergeten en is gewoon op je voetsteunen duwen en lichaam bewegen.
Eigenlijk alles wat je geleerd hebt qua rijden op de weg moet je even wissen en gewoon dom proberen.
Een andere band werd me aangeraden nadat iemand anders op mijn motor reed :P
Op zand zit ik al op mijn passagiers zadel zo’n beetje :')
Probleem zit em met name in bochten, beest van 300kg (met eigenaar van 100kg) glijd gewoon gelijk weg in de bochten.
Enige oplossing: stalen ballen en achterkant vol laten uitbreken met extra gas de bocht door (je aandrijving duwt je dan de goede kant op). Maar ik ben geen professional natuurlijk, haha.

Ik heb geaccepteerd dat een GSA hier (diep mul zand) gewoon niet op gemaakt is, haha.

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 12-05-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Mijn africa twin is ook de lichtste (net als ik) niet en dat was 1 van de banden waar ik behoorlijk mee uit de voeten kon van mul tot blubber tot de voetsteunen op het asfalt.
Ja ze slijten als de ziekte maar ze kosten ook niet veel.

Iemand zei ooit dat de heidenau scouts beter waren maar die dingen vertrouw ik nooit meer, met regen of beetje blubber zitten ze meteen vol en lossen ze het ook niet waardoor je dus op slicks rijdt. En op nat asfalt glijden ze ook als de ziekte.
_eLMo_ schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:21:
[...]

Op zand zit ik al op mijn passagiers zadel zo’n beetje :')
Niet gaan zitten! en als je al gaat zitten dan wil je juist mijn inziens wel helemaal vooraan zitten, want dan duw je de motor de bocht/zand in ipv dat je achterwiel je vrolijk rechtdoor gooit.
Zand rijden blijft iets aparts en is een kwestie van vallen en opstaan.

Maar ik ben wel benieuwd welke banden hij je zou willen aanraden, want voor zand wil je gewoon nop, en de tkc80 is volgens mij het meeste legale noppen in die maten.

[ Voor 39% gewijzigd door kneusteun op 12-05-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:32:
Mijn africa twin is ook de lichtste (net als ik) niet en dat was 1 van de banden waar ik behoorlijk mee uit de voeten kon van mul tot blubber tot de voetsteunen op het asfalt.
Ja ze slijten als de ziekte maar ze kosten ook niet veel.

Iemand zei ooit dat de heidenau scouts beter waren maar die dingen vertrouw ik nooit meer, met regen of beetje blubber zitten ze meteen vol en lossen ze het ook niet waardoor je dus op slicks rijdt. En op nat asfalt glijden ze ook als de ziekte.

[...]

Niet gaan zitten! en als je al gaat zitten dan wil je juist mijn inziens wel helemaal vooraan zitten, want dan duw je de motor de bocht/zand in ipv dat je achterwiel je vrolijk rechtdoor gooit.
Zand rijden blijft iets aparts en is een kwestie van vallen en opstaan.

Maar ik ben wel benieuwd welke banden hij je zou willen aanraden, want voor zand wil je gewoon nop, en de tkc80 is volgens mij het meeste legale noppen in die maten.
Ik ga alleen zitten als de benen even rust nodig hebben haha. Ik hang met mijn kont boven het achterste zadel ;)

Ik heb Mitas E07 achter vanwege slijtage en de TKC80 voor dus. Ik leg zelf banden om en ik zat er af te denken om voor de volgende set voor Battlax Adventurecross AX41 te gaan. Ook om eens het verschil te merken met een TKC80 (wat de “de facto” standaard is in GS land).

Hij zei zelf ook dat je niet veel verder kan gaan zonder enorm in te boeten op onroad weggedrag / slijtage.

Banden zoals de Mitas E07 en Scout K60 zijn bedoeld om lang mee te gaan, dus hardere compound, dus kakker in de regen.
De scout met die strip in het midden zou ik niet mee door de blub willen rijden nee :X

Uiteindelijk denk ik dat het niet veel uit gaat maken, de 400kg kombi de bocht door krijgen in mul zand (op snelheid) is gewoon tricky. Als redelijk onervaren offroad rijder neem ik die stukjes gewoon onderin de 2 met zo’n 20km/u terwijl ik de motor maximaal inkantel en zelf rechtop sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Had je van die e07 ook niet een dakar versie? die ook een strip in het midden heeft voor het asfalt gedeelte, en hoorde daar ook wel goede verhalen over.

Uiteindelijk is een lichte fiets gewoon the way to go, ik heb ook op een super tenere alles geleerd en dat was best een zware school, maar het voelt wel erg tof om dan vervolgens met een 230kg fiets met 100+km/h over een zandakker te knallen.

Maar ook de reden dat ik nog een keer een lichte enduro wil om off the road ritjes mee te kunnen doen zonder helemaal afgepeigerd te zijn en eenvoudig weer op te pikken als ie ligt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@cyntax Ja, dat vond ik ook al. :+

MOTOZ TRACTIONATOR lijken mij goede banden. Australisch merk en daar hebben ze genoeg zand in de outback. Nog niet zo goed verkrijgbaar in Nederland/EU.

Adventure
Afbeeldingslocatie: https://www.rally-motor.nl/WebRoot/StoreNL/Shops/83531796/5C47/A784/ED21/1801/11D0/0A0C/6D05/8DE4/MOTOZ-Tractionator-Adventure-Tyres.jpg

Desert
Afbeeldingslocatie: https://www.rally-motor.nl/WebRoot/StoreNL/Shops/83531796/5C47/B00D/AC89/0A4F/E981/0A0C/6D07/B6A3/MOTOZ-Tractionator-Desert-HT.jpg

Rallz
Afbeeldingslocatie: https://www.rally-motor.nl/WebRoot/StoreNL/Shops/83531796/5C47/B405/9F58/A4EC/01B2/0A0C/6D05/037F/TRX_Front_Rear.jpg

GPS
Afbeeldingslocatie: https://www.rally-motor.nl/WebRoot/StoreNL/Shops/83531796/5CBA/7F8E/031D/34C5/E421/0A0C/6D05/519C/MOTOZ-Tractionator-GPS.jpg

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ja dat merk zijn veel online outlets enthousiast over. Maar ook vanwege het prijspunt, en met de Nederlandse import valt dat volgens mij weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:52
Ik heb gisteren contact gehad met een rijschool in Noord Limburg om te beginnen met lessen. Ze raden een zogenaamde Try the bike aan, je gaat dan 1,5 uur op een afgesloten terrein rijden zodat ze kunnen inschatten hoe gevorderd je bent.

Door de huidige ontwikkelingen moet je zelf meteen een helm en handschoenen hebben. De jas en broek zien ze die dag nog even door de vingers maar is wel nodig voor de overige lessen.

Dan begint het pas... Er is wel héél veel keus. Iemand tips voor een goedkope set?
Pagina: 1 ... 164 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.