Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 163 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.621 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@lolgast Als ik je één advies mag geven: Ga nú, komende vanaf een V-Twin, niet proefrijden met een Yamaha MT-10... Je huidige budget staat de gevolgen van die proefrit simpelweg niet toe ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 10-05-2020 14:13 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:03
Hahah geen zorgen, ik ben streng voor mezelf :9 Hoewel ik hem graag toe zou voegen aan de lijst ga ik niet eens het oude model Street Triple proberen. Áls dat al lukt voor dat budget koop ik de problemen van een ander voor dat geld en ik wil er gewoon niet meer dan €3500 aan uitgeven. Het wordt al de vraag hoe veel ik daadwerkelijk ga rijden, maar ik wil gewoon een motor in de schuur hebben staan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:33
Tankiej schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:58:
[...]

Ik weet niet of dat ondertussen wellicht beter is met de dempers, maar ik heb meerdere carbon dempers kapot zien gaan onder een twee cilinder. Dat zou ik niet zo snel aan durven voor zo'n bedrag :X
en @Will_M Thanks voor de tips.
Ik ga de uitlaat nog even laten voor wat het is.
De decat ylink staat in bestelling, die moet/gaat er sowieso op.
Ik heb zomaar het vermoeden dat het dan allemaal wel al helemaal goed genoeg klinkt.
Okay dan zit ik nog met die originele sigaar van een demper maar dat neem ik voorlopig even op de koop toe.

Eerst het ding maar eens geleverd krijgen en dan lekker rijden.
Misschien kom ik er na 1000km achter dat ik voor geen meter zit op het originele zadel en moet er een aangepast zadel op.
Beter even het budget daarvoor vrij houden.. 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@lolgast zo, aardig laag bedrag... Zijn ze nog minder waard geworden, of tikken ze het achterstallige onderhoud heel zwaar aan? Bij welke toko staat hij nu? Ik ben benieuwd hoe en voor hoeveel ze hem te koop zetten :)

@LankHoar sterkte met je hand!

@Bommes @Will_M worden jullie niet gewoon oud? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:53
@Bommes Ik volgens mij gisteren nog het model rijden wat je hebt aangeschaft. Zag er erg netjes uit! Ik ben het wel eens met @Secsytime m.b.t. de uitlaat. Ik vind die andere er nogal goedkoop uit zien op de één of andere manier. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Fijn dat het iig nu allemaal wat sneller lijkt te gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
@R0y. Zal dinsdag eens kijken wat er nog hangt ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:51:
@lolgast zo, aardig laag bedrag... Zijn ze nog minder waard geworden, of tikken ze het achterstallige onderhoud heel zwaar aan? Bij welke toko staat hij nu? Ik ben benieuwd hoe en voor hoeveel ze hem te koop zetten :)

@LankHoar sterkte met je hand!

@Bommes @Will_M worden jullie niet gewoon oud? :+
IK hoop voor mezelf wel dát ik oud wordt, ja.... :)

Dit jaar wordt ik voor de vijfentwintigste keer 25 dus ben eigenlijk nog gewoon JONG (al voelt 't op 't moment even niet zo, helaas) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Chakotay voor mij zelf is het naast het oud worden ook het lui zijn/worden.
Ik had vroeger een baan "on the road".
Ik heb 5 jaar orthopedische werkplaatsen in gericht door heel de Benelux.
Daar voor en daarna werkte ik ook "op de baan" totaal ruim 15 jaar gedaan.
Daarbij sleepte ik de hele dag met gereedschap, zette ik alleen machines op zijn plek die soms wel 200 of 300 kg wogen. Nee die tilde ik niet op dat kon (zelfs) ik niet maar met wat duwen en trekken, hobbelen en wippen kreeg ik alles op zijn plek.
Soms lag ik in de meest onmogelijke houdingen achter/onder machines om ergens bij te kunnen.
Ik was toen lichamelijk moe aan het einde van de dag maar had eigenlijk nooit pijntjes of zo iets.

Nu werk ik al weer een jaar of 2 a 3 meer op kantoor, en sleutel ik al helemaal niet meer zelf.
Dat ga je merken, je zet kilo's aan, je rug begint op te spelen en ga zo maar door.
Ergens mis ik dat oude werk wel.. de drukte op de weg niet, maar het werk zeer zeker wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 10-05-2020 14:58 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:54

thijsco19

KTM 990 SMT

Will_M schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:55:
[...]

IK hoop voor mezelf wel dát ik oud wordt, ja.... :)

Dit jaar wordt ik voor de vijfentwintigste keer 25 dus ben nog gewoon JONG (al voelt 't op 't moment even niet zo, helaas) 8)
25 x 25 = 625 :?

@Bommes Machines die 2 of 3 kilo wogen tilde jij niet op? :D

:+

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
thijsco19 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:57:
[...]

Neee neeee. Hij is al 25 keer 25 geworden.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
[...]

Oei.. aangepast.
ter illustratie en volledig off-topic maar dit soort dingen dus:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1589115939-400-x-239px-IMAG0201.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1589115939-400-x-239px-IMAG0204.jpg

Beide foto's van een liefdadigheidsproject dat ik gemaakt heb in de Filipijnen in 2012

[ Voor 46% gewijzigd door Bommes op 10-05-2020 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Wiskunde is nog bést lastig als je wat jonger bent, hé .... 25 + 24x1 = .... :+ _O-

De éérste keer 25 is '25' ansich al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Chakotay Hij gaat terug naar Ducati Zaltbommel. Super Sports worden niet populairder, maar ik vermoed dat hij voor €4250 te koop gezet zal worden. Maar voor nu staat hij nog hier he. Ik geef wel een seintje als hij definitief weg is.

offtopic:
Toevallig nog interesse in een carbon hitteschild voor op de link pipe? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4SjDTRSUZqO9G72oLzKHmCnt8g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HUClTQB8f8dQ2mk48Gr37zIW.jpg?f=user_large

Dat is wel leuk in carbon opzich. Kostdat? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik stuur je een DM, das netter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:45:

Misschien kom ik er na 1000km achter dat ik voor geen meter zit op het originele zadel en moet er een aangepast zadel op.
Naar het schijnt zijn er goede resultaten te behalen met een schapenvel :+ .
(resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

botoo schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:32:
[...]

Naar het schijnt zijn er goede resultaten te behalen met een schapenvel :+ .
(resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst)
Vervolgens scheer je alle wol er vanaf (welke tevens afzonderlijk te verkopen is) én houdt je een lederen zadel over wat ook nog eens beter is voor je eigen kont (als 't regent).....

Hmmm.... Ik zie een businessmodel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Will_M Dus wat je eigenlijk ook zegt is dat als je de haren van je kont afscheert dat het ook beter is als het regent?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@botoo Zegt dit iets over de hoeveelheid bij jou? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

botoo schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:50:
@Will_M Dus wat je eigenlijk ook zegt is dat als je de haren van je kont afscheert dat het ook beter is als het regent?
Ik weet niet waar jouw gedachten naar uit gaan maar: Het looien van leder is écht iets anders dan het scheren van je eigen kontharen .... tóch? >:)

Als je de haren op een dierlijke huid laat zitten dan is 't spel in 't begin misschien nog wel waterafstotend maar de natuurlijke huid / haar-vetten verdwijnen alleen al door een paar regenbuitjes zonder dat ze nog aan gevult worden vanuit het 'beestje' :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Same. Ik koop gewoon online. Al was ik gisteren even bij motorkledingcenter in Eindhoven en die hadden wel (beperkt) 46's hangen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@lolgast Moet het een 4 of een 2 cilinder zijn? Eventueel zou je ook nog kunnen kijken naar de SV650 of de GSF650N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Voor mij geen twee cilinders mee :) Is me niet goed bevallen en er zijn genoeg andere opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 16-09 14:21
@lolgast triple! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Die past niet in het budget (€3500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 16-09 14:21
Hmm, dacht dat de Speed Triples 1050 iets goedkoper waren... Helaas! Street Triples blijven relatief duur, ook de oudere modellen, en je wilt geen schroot kopen lijkt me

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:30

Destruction

(ex-)Automonteur

Ohja, dat ritje van 160km gisteren...

Daar was het lange eind ook bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zy0OaOJFMMWnxWqsO_t45r4wFio=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E8Zu1qbXMFOVHjUyuvkWeviT.jpg?f=user_large

Hij kon met z'n BMW overigens nog prima de "hooligans" uit ons groepje bij houden, toch @Joopieboy? :P

Ohja, er zat een stukje snelweg bij en op een rustiger stukje heb ik het even getest, maar de CBR doet in z'n 6 met halfgas (ongeveer...) ~6s om van 100km/u te versnellen naar 140km/u. Ik heb begrepen dat dat tegenwoordig belangrijk is in dit topic, dus bij deze :P

[ Voor 25% gewijzigd door Destruction op 10-05-2020 18:35 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Will_M schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:57:
[...]

Ik weet niet waar jouw gedachten naar uit gaan maar: Het looien van leder is écht iets anders dan het scheren van je eigen kontharen .... tóch? >:)

Als je de haren op een dierlijke huid laat zitten dan is 't spel in 't begin misschien nog wel waterafstotend maar de natuurlijke huid / haar-vetten verdwijnen alleen al door een paar regenbuitjes zonder dat ze nog aan gevult worden vanuit het 'beestje' :9
Je raad dus aan om in plaat van een velletje een compleet schaap als zadel te monteren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Krylinck schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:26:
[...]

Same. Ik koop gewoon online. Al was ik gisteren even bij motorkledingcenter in Eindhoven en die hadden wel (beperkt) 46's hangen.
Ik denk dat dit hem gaat worden (daar had ik namelijk het 1 delige van aan). Nu nog even wachten op een leuke aanbieding:
Afbeeldingslocatie: https://http2.mlstatic.com/D_NQ_NP_878036-MLB31871911183_082019-O.jpg

Heeft enkel geen bodywarmer er in, maar dan koop ik wel zo’n midlayer ding voor eronder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

R0y. schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:49:
[...]

Ik denk dat dit hem gaat worden (daar had ik namelijk het 1 delige van aan). Nu nog even wachten op een leuke aanbieding:
[Afbeelding]

Heeft enkel geen bodywarmer erin, maar dan koop ik wel zo’n midlayer ding voor eronder :)
Je rijdt tegenwoordig toch op een Naked 'Adventure' fiets. Waarom dan nog wél lederen kleding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Will_M schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:53:
[...]

Je rijdt tegenwoordig toch op een Naked 'Adventure' fiets. Waarom dan nog wél lederen kleding?
Adventure? Het is de R, niet de GT ;) Zo naked als het maar zijn kan! Maar daar beleef ik genoeg Adventure op >:)

Leer zit fijner en voelt veiliger (is persoonlijk). Ik ben er van overtuigd dat ik in (ook mijn huidige ) een leren pak beter beschermt ben dan met mijn (volledig) kevlar broek en textiele jas. Veel meer protectoren ed.

Ik vind het op zo’n naked ook echt niet verkeerd staan.

[ Voor 6% gewijzigd door R0y. op 10-05-2020 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:57:
[...]

Adventure? Het is de R, niet de GT ;) Zo naked als het maar zijn kan! Maar daar beleef ik genoeg Adventure op >:)

Leer zit fijner en voelt veiliger (is persoonlijk). Ik ben er van overtuigd dat ik in (ook mijn huidige ) een leren pak beter beschermt ben dan met mijn (volledig) kevlar broek en textiele jas. Veel meer protectoren ed.

Ik vind het op zo’n naked ook echt niet verkeerd staan.
Precies mijn idee, leer is gewoon veel fijner zeker in de zomer. Rijd ik ook nog dan mee hoor. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Destruction schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:23:
Ohja, dat ritje van 160km gisteren...

Daar was het lange eind ook bij:
[Afbeelding]

Hij kon met z'n BMW overigens nog prima de "hooligans" uit ons groepje bij houden, toch @Joopieboy? :P

Ohja, er zat een stukje snelweg bij en op een rustiger stukje heb ik het even getest, maar de CBR doet in z'n 6 met halfgas (ongeveer...) ~6s om van 100km/u te versnellen naar 140km/u. Ik heb begrepen dat dat tegenwoordig belangrijk is in dit topic, dus bij deze :P
Ze stonden wel te kijken ja toen ik met dat bankstel achter hun aan kwam. :P Was een mooi dagje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Joopieboy schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:11:
[...]

Precies mijn idee, leer is gewoon veel fijner zeker in de zomer. Rijd ik ook nog dan mee hoor. :)
Jup. En de jas gaat in de zomer ook boven de kevlar broek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Ik ga stoppen met leer. Ik ben wel overtuigt van de bescherming van Cordura en leer is gewoon irritant om aan/uit te trekken. Ik ga voor gemak deze keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:22

Secsytime

Automagisch

Vorig jaar dus een aantal dagen met een maatje door Engeland gereden, het jaar ervoor door de Ardennen en Luxemburg. Nu willen we dit jaar weer 3-4 dagen touren, maar ik ben een beetje inspiratieloos.. Is rijden in Denemarken iets, zijn er hier mensen met ervaring?

Na de bergpassen van vorig jaar zal alles denk ik tegenvallen :+ maar we hebben beide geen zin om 1000 kilometer te moeten rijden voor wat bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:17
lolgast schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:07:
@BvZwolle Over een Gladius heb ik nagedacht maar die vind ik te 'mèh'. Hornet was ik inderdaad vergeten, die moet ook op de lijst ja :-)
De Bulldog vind ik te zwaar qua CC. Ik zoek eigenlijk iets met +/- 600cc, waardoor de Kawasaki al een twijfelgeval is.
Mn vriendin rijd een gladius, maar die is veelste klein vd gemiddelde man. Een SV650 zou miss kunnen?
Ikzelf rij een Z750 uit 2012, die is best lomp zwaar en vindt je niet binnen jouw budget, of je moet het pre2008 model willen....
Anders Cagiva Raptor, zie je ook niet zo vaak, zelfde blok als de SV/gladius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

lolgast schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:31:
Ik ga stoppen met leer. Ik ben wel overtuigt van de bescherming van Corduroy en leer is gewoon irritant om aan/uit te trekken. Ik ga voor gemak deze keer
GSR 600 overwogen? Al vind ik de Hornet dan mooier :P. Had je vrouw niet eerst een blauwe cb 400 ofzo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
lolgast schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:31:
Ik ga stoppen met leer. Ik ben wel overtuigt van de bescherming van Corduroy en leer is gewoon irritant om aan/uit te trekken. Ik ga voor gemak deze keer
Ik hoop dat je cordura bedoelt ;) dat is slijtvast.

Corduroy is iets anders:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJho0L0DKMGmKYMf9SkR_V0VN-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zfp5OqnY6dmL2DxFOaqusVhu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door harley op 10-05-2020 19:52 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Secsytime schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:32:
Vorig jaar dus een aantal dagen met een maatje door Engeland gereden, het jaar ervoor door de Ardennen en Luxemburg. Nu willen we dit jaar weer 3-4 dagen touren, maar ik ben een beetje inspiratieloos.. Is rijden in Denemarken iets, zijn er hier mensen met ervaring?

Na de bergpassen van vorig jaar zal alles denk ik tegenvallen :+ maar we hebben beide geen zin om 1000 kilometer te moeten rijden voor wat bergen.
Ik ben een paar jaar geleden een paar dagen in Denemarken geweest met de motor. Het is een beetje zoals rijden in Nederland. Er zijn wel mooie plekjes, maar die moet je dan wel weten te vinden. Als je er niet teveel van verwacht dan valt het mee. Van hoogteverschillen moet je het overigens niet hebben, want die zijn er bijna niet.

Zelf zat ik in een hotel in Herning. Ik ben een dagje bij de westkust geweest en rond een stukje water gereden wat "Nissum Bredning" heet. Dat water doet een beetje Waddenzeeachtig aan.

Mooier was Mols Bjerge National Park, aan de oostkust nabij Aarhus. Dat is nog een beetje heuvelachtig met mooie weggetjes langs de kust + kiezelstrandjes.

Overigens had ik mijn reis niet specifiek voorbereid. Ben gewoon ergens gaan rijden en gewoon maar kijken waar je terecht komt. Wellicht zijn er nog wel mooiere plekjes.

Als ik een paar vrije dagen zou hebben, zou ik persoonlijk toch liever kiezen voor de Ardennen / Eifel / Luxemburg. Niet alleen omdat ik dat mooier vindt, maar het is ook dichterbij.
Voor Denemarken ben je toch al gauw een hele dag onderweg + een hoop drukte, files en baustellen op de Duitse snelwegen wat ik toch wel als vermoeiend heb ervaren.
Denemarken wil ik ook nog wel eens een kans geven, maar het staat niet bovenaan in mijn prioriteitenlijst.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Als de grenzen open gaan en het is niet pas eind november dan ga ik toch echt wel 1200km weg tikken.
Om vervolgens een week over de spaghetti weggetjes van Corsica een Sardinië te gaan gassen.

Dat of een route binnen door in Frankrijk van een paar duizend kilometer.

Ik wil echt geen klein kind zijn dat aan het zeuren is.. maar ik moet echt mijn dosis haarspeldbochten voor dit jaar nog binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:42

fdees

Trust me I'm an Engineer

Heb een half jaar in Denemarken (Odense) gewoont en zoals @Jeroen O al aangaf het is net Nederland en je moet de wegen kennen. Maar het land vind ikzelf wel heel mooi. En je kan natuurlijk naar Legoland gaan

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:53:
[...]

Als de grenzen open gaan en het is niet pas eind november dan ga ik toch echt wel 1200km weg tikken.
Om vervolgens een week over de spaghetti weggetjes van Corsica een Sardinië te gaan gassen.

Ik wil echt geen klein kind zijn dat aan het zeuren is.. maar ik moet echt mijn dosis haarspeldbochten voor dit jaar nog binnen krijgen.
Same here, ik moet en zal het zwarte woud proeven dit jaar. Nederland is en blijft mooi maar begint wel te vervelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Secsytime schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:50:
[...]

GSR 600 overwogen? Al vind ik de Hornet dan mooier :P. Had je vrouw niet eerst een blauwe cb 400 ofzo?
GSR600 staat op de lijst ja.

Mijn vrouw had inderdaad een CB-1 ja. Doordat ik daar ook met enige regelmaat op heb gereden weet ik zeker dat ik niet meer dan 600cc wil. Hoewel net iets te licht had ik 100% plezier op die motor. Zoiets zoek ik nu in een maatje groter. Veel aan het gas hangen, veel toeren maken, niet meteen 200+ rijdend

@DraZ666 De sv650 is een twee cilinder. Dat zoek ik niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 10-05-2020 20:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:07
Joopieboy schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:01:
[...]

Same here, ik moet en zal het zwarte woud proeven dit jaar. Nederland is en blijft mooi maar begint wel te vervelen :+
Same here.
Ik moet en zal naar 't Schwarzwald gaan dit jaar!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Jeroen O schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:53:
[...]

Ik ben een paar jaar geleden een paar dagen in Denemarken geweest met de motor. Het is een beetje zoals rijden in Nederland. Er zijn wel mooie plekjes, maar die moet je dan wel weten te vinden. Als je er niet teveel van verwacht dan valt het mee. Van hoogteverschillen moet je het overigens niet hebben, want die zijn er bijna niet.

Zelf zat ik in een hotel in Herning. Ik ben een dagje bij de westkust geweest en rond een stukje water gereden wat "Nissum Bredning" heet. Dat water doet een beetje Waddenzeeachtig aan.

Mooier was Mols Bjerge National Park, aan de oostkust nabij Aarhus. Dat is nog een beetje heuvelachtig met mooie weggetjes langs de kust + kiezelstrandjes.

Overigens had ik mijn reis niet specifiek voorbereid. Ben gewoon ergens gaan rijden en gewoon maar kijken waar je terecht komt. Wellicht zijn er nog wel mooiere plekjes.

Als ik een paar vrije dagen zou hebben, zou ik persoonlijk toch liever kiezen voor de Ardennen / Eifel / Luxemburg. Niet alleen omdat ik dat mooier vindt, maar het is ook dichterbij.
Voor Denemarken ben je toch al gauw een hele dag onderweg + een hoop drukte, files en baustellen op de Duitse snelwegen wat ik toch wel als vermoeiend heb ervaren.
Denemarken wil ik ook nog wel eens een kans geven, maar het staat niet bovenaan in mijn prioriteitenlijst.
We wonen beide in het noorden, dus Denemarken / Luxemburg scheelt niet zoveel.
Bommes schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:53:
[...]

Dat willen wij ook graag, alleen hebben we beide een naked.. dus niet zoveel zin om veel snelweg kilometers te maken :+ niet iedereen kan zo'n prachtige MG hebben :P
fdees schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:00:
[...]

Heb een half jaar in Denemarken (Odense) gewoont en zoals @Jeroen O al aangaf het is net Nederland en je moet de wegen kennen. Maar het land vind ikzelf wel heel mooi. En je kan natuurlijk naar Legoland gaan
Ik haat pretparken, tokkiemagneten >:) >:) , dus dat gaan we zeker niet doen. Landschap is ook belangrijk natuurlijk, dat helpt enorm! Zijn alle wegen écht zoals in Nederland, je kan elke bocht met 2x de max snelheid nemen? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[...]

Oeh, dat is ook een goed idee! Zwarte woud! :o

Edit: meh, dat is wel 700 km rijden xD

[ Voor 6% gewijzigd door Secsytime op 10-05-2020 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Secsytime schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:31:
[...]

Oeh, dat is ook een goed idee! Zwarte woud! :o

Edit: meh, dat is wel 700 km rijden xD
Waarom denk je dat ik een GS Adventure heb gekocht :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik niet, ik vind leer toch wel het hoogst haalbare wat betreft draagcomfort en beleving, ik moet alleen nog een stevige snor laten groeien en dan kan ik meedoen met 'Village People'
Afbeeldingslocatie: https://rashmanly.files.wordpress.com/2008/09/village_people_bara_for_killar.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Ik rij de afgelopen jaren eigenlijk ook nog maar zelden in leer. Woonwerk sowieso nooit meer, en voor de plezierritjes ook nog maar zeer incidenteel. Zeker sinds ik het gelamineerde goretex-pak heb, dat is een stuk minder lomp dan de vorige textielpakken die ik had. Zomaar kans dat het de leer-combi pas weer een keer aangaat als ik eindelijk het circuit weer eens op ga.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:23

Wokschotel

Op 6 wielen

[...]

Het Zwarte Woud is de Eifel on steroids, echt supergaaf. Geef maar een gil als je gaat, ik rijd wel mee :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Vrijdag voor het eerst weer gereden dit jaar... NL is best wel een teleurstelling voor de motor :'(

* steveman kijkt nog maar eens een filmpje van Luxemburg en Catalonië van vorig jaar...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Het zwarte woud is nog best te doen voor een korte vakantie als je niet vies bent om een stukje snelweg te rijden om er snel te komen. Over de Autobahn ben je in een paar uur al bij de Nederlandse grens, de laatste keer dat ik daar gereden heb, was op de terugweg simpelweg met 160-180 kph op de teller van tankstation naar tankstation rijden tot ik bij de grens was :P

alleen hopen dat je niet teveel Baustelle tegenkomt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Bommes dit had je al gezien? :+ The Missenden Flyer interviewt Itchy Boots.

@ToolkiT, @kneusteun en @harley er is een videoknop om video's in je post te kunnen embedden. (y)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PsSBBiFDb05DcnsWFJQ2gTTGM7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giA6m3Vr3V49z3ikfxY2q0E0.jpg?f=fotoalbum_large

2 mooie dagen gereden. Goed voor bijna 700 kilometer :P
Nu word het alleen hoog nodig de tijd dat ie gewassen word :+

Oh en regen is echt niet fijn met die Dunlop D214's.... Kwam een meter wijder de bocht uit dan de bedoeling was, achterkant gleed weg. Randje van het asfalt op de dijk kwam wel heel dichtbij daardoor :X

Als volgende band maar de Metzeler M9rr of Conti sport attack 4 eronder mikken.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Chakotay schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:33:
Het zwarte woud is nog best te doen voor een korte vakantie als je niet vies bent om een stukje snelweg te rijden om er snel te komen. Over de Autobahn ben je in een paar uur al bij de Nederlandse grens, de laatste keer dat ik daar gereden heb, was op de terugweg simpelweg met 160-180 kph op de teller van tankstation naar tankstation rijden tot ik bij de grens was :P

alleen hopen dat je niet teveel Baustelle tegenkomt....
En anders met tussenstop bij mij, doe je het in twee dagen. Vanaf hier is het ~400 km tot de NL grens en 200 naar Freiburg im Breisgau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mag ik ook aansluiten ? O-)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tweakers meet Zwarte Woud? @DrivinUCrazy kunnen we dat regelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
*O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Met een afsluitende BBQ bij @Jolke? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:19
lolgast schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:53:
Hier gisteren de Ducati dealer gebeld dat ze hem mogen komen ophalen en dat ik hem dus niet meer terug hoef. Volgende week krijg ik een telefoontje met wanneer dat precies zal zijn, maar ik verwacht dat dat voor volgend weekend is afgehandeld.

Ik krijg €2750 terug voor de 749s. Dat is best weinig, maar in de 4 jaar dat ik hem heb heeft hij geen enkele keer een nieuwe riem gehad óf een grote beurt gehad. Dat moet eigenlijk na 2 jaar, maar toen was in de zomer al duidelijk dat mijn vrouw zwanger was en ik minder ging rijden, dus dat heb ik toen niet laten doen. Het derde jaar heb ik 500km gereden, dus dat was in mijn ogen een goede keuze :+ De riem is nu relatief gezien zo oud dat ik helemaal nog niet heb gereden en dat ook niet wil. Ze komen de motor dus as-is ophalen (hij loopt uiteraard wel gewoon goed.. ) Als je de niet gemaakte onkosten verrekend met de prijs die ik nu krijg valt het nog mee met de afschrijving (€4750 aanschaf)

Nu ben ik aan het kijken voor iets in de plaats van de Ducati. Ik wil een naked, voor maximaal €3500. De bedoeling is dat ik weer wat vaker ga rijden, maar echt 1000-en kilometers per jaar gaat het niet worden. Ik heb nu op de lijst staan:
  • Kawasaki Z750
  • Yamaha FZ6N (S2)
  • Suzuki GSR600
Afgaand op het uiterlijk heeft de Yamaha mijn voorkeur, maar volgende week ga ik wat proefritjes maken.
Zonde! Toch niet alleen vanwege de afgebroken accukabel?
Voor 3500 moet toch ook wel een Z1000 te vinden zijn toch? O wacht, geen zware motor meer :)
of moet het een redelijk recent model worden?
Succes met zoeken iig! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Joopieboy schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:19:
Aanwezig! Ik wil echt wel weg in de zomer.. Hoop nu al stiekemen dat ik wat " veiliger " binnenkort weer eens de Eifel in kan..

OT: Gisteren het laatste deel van onze reserveringen voor de vakantie geannuleerd. Wij zouden 2 weken gaan backpacken in Maleisië en de laatste week afsluiten op de Malediven.. Binnenlandse vluchten kunnen we verplaatsen een jaar lang (zelfde vlucht, maar dan op een ander tijdstip) en voor de vlucht naar Kuala Lumpur krijgen wij een voucher. Het gekke is alleen die voucher is een bepaald bedrag waard en die moet je opmaken. Dus als je een voucher van €500,- hebt en je nieuwe vliegreis zou €400,- zijn dan moet je nog iets bijboeken. Zit je over het bedrag heen mag je bij betalen.. Ik hoop dat ze dat nog gaan aanpassen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@R0y. je *moet* het opmaken? Je kunt niet simpelweg die niet gebruikte €100 negeren? Dat is wel heel apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Toch nog een weekendje weg dit jaar? Zou top zijn! :)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Chakotay schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:49:
@R0y. je *moet* het opmaken? Je kunt niet simpelweg die niet gebruikte €100 negeren? Dat is wel heel apart...
Ja dat vonden wij ook. Ik verwacht ook nog wel dat ze dat gaan aanpassen. Het is natuurlijk wel, de vluchten worden straks duurder en je krijgt nooit meer voor hetzelfde geld je "oude" vlucht terug ;)

O ja, je moet ook persen direct bij de vliegmaatschappij in dit geval boeken, niet bij één of andere reseller (zoals wij eigelijk altijd doen omdat dat veel goedkoper is).

Maar als dat het ergste is (niemand gaat dood en ik kan weer naar de kapper >:) ) dan vind ik het prima!

[ Voor 14% gewijzigd door R0y. op 11-05-2020 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
SniperGuy schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:30:
[...]

Zonde! Toch niet alleen vanwege de afgebroken accukabel?
Voor 3500 moet toch ook wel een Z1000 te vinden zijn toch? O wacht, geen zware motor meer :)
of moet het een redelijk recent model worden?
Succes met zoeken iig! :)
Nee nee, deze keuze is ruim een jaar geleden al gemaakt. Toen ik vorig jaar in oktober met de dealer belde gaf die aan op dat moment geen motoren meer in te kopen ivm einde motorseizoen. Dus dat wordt nu opnieuw in gang gezet vanaf mijn kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
erik23 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:30:
[...]

Heb eventueel nog het originele windscherm van een 700 zoals op de volgende foto te zien is: [Afbeelding]
Ik heb al een origineel windscherm gevonden die ik komend weekend ga ophalen. ;)
lolgast schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:53:
Nu ben ik aan het kijken voor iets in de plaats van de Ducati. Ik wil een naked, voor maximaal €3500. De bedoeling is dat ik weer wat vaker ga rijden, maar echt 1000-en kilometers per jaar gaat het niet worden. Ik heb nu op de lijst staan:
  • Kawasaki Z750
  • Yamaha FZ6N (S2)
  • Suzuki GSR600
Afgaand op het uiterlijk heeft de Yamaha mijn voorkeur, maar volgende week ga ik wat proefritjes maken.
Ik heb zelf een aantal jaar de GSR600 gehad. Voor langere afstanden (> 2 uur) vond ik het alles behalve comfortabel. Zadel is super dun. Je zit ook met de zadel iets tussen je benen in plaats van dat je er echt op zit. Ook zit je iets voorover gebogen. Een keer raden waar je last van krijgt na twee uur zitten :P Misschien zie ik daarom wel opvallend veel vrouwen op een GSR600 rijden...

[ Voor 47% gewijzigd door ProfaNe op 11-05-2020 09:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54

Denemarken is echt saai. Het is vrij vlak en er is weinig te doen, beetje zoals al gezegd werd als Nederland. Zou juist eerder naar het zwarte woud, Vogezen of Harz gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Voor degenen hier die een recente TomTom Rider of Garmin Zumo hebben, zijn die eigenlijk wat sneller met de kaarten bijwerken? Mijn Rider 400 krijgt toch regelmatig wel een bijwerkte kaart waarvoor de complete 8GB opnieuw overgezet moet worden. Dat downloaden is met een minuut of 5 wel klaar, maar om het vervolgens via USB naar het apparaat te pompen is de software ruim een uur bezig 8)7. Dat moet toch sneller kunnen tegenwoordig zou je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
Die recente nieuwe Zumo('s) hebben geen tussenkomst van de pc meer nodig, dus het enige wat je dan moet weten is dat er genoeg prik in zit (of dat je hem even aansluit op een lader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:19
Chakotay schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:49:
Voor degenen hier die een recente TomTom Rider of Garmin Zumo hebben, zijn die eigenlijk wat sneller met de kaarten bijwerken? Mijn Rider 400 krijgt toch regelmatig wel een bijwerkte kaart waarvoor de complete 8GB opnieuw overgezet moet worden. Dat downloaden is met een minuut of 5 wel klaar, maar om het vervolgens via USB naar het apparaat te pompen is de software ruim een uur bezig 8)7. Dat moet toch sneller kunnen tegenwoordig zou je zeggen...
Mijn zumo 346 heeft wifi en is met een half uurtje updaten wel klaar :)
Echter wil ik ALTIJD de mappen op mn laptop hebben tbv het maken van routes (dus update loopt dan via Garmin Express) dan is ie met 3 kwartier ook wel klaar voor de volledige map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Thoit schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:38:
[...]

Denemarken is echt saai. Het is vrij vlak en er is weinig te doen, beetje zoals al gezegd werd als Nederland. Zou juist eerder naar het zwarte woud, Vogezen of Harz gaan.
Vogezen waren we in januari, daar moet ik echt weer naar terug, maar dan op de motor. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Ze had ook nog een interview met Rev It, die is wat korter :P
Chakotay schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:49:
Met de TomTom Go app moet je ook de volledige kaarten downloaden bij een update. Vervelende is dat hij elke keer als hij een update heeft, dit bovenaan in beeld weergeeft. Als je dan een route wil starten moet je eerst die melding wegtikken voor je op "Go" kunt tikken 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Thoit op 11-05-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Eddos @SniperGuy thanks, zit toch wel wat vooruitgang in blijkbaar :) Mijn Rider heeft alleen bluetooth voor audio en netwerk-tethering, geen wifi of simkaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:13
R0y. schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:46:
[...]

OT: Gisteren het laatste deel van onze reserveringen voor de vakantie geannuleerd. Wij zouden 2 weken gaan backpacken in Maleisië en de laatste week afsluiten op de Malediven.. Binnenlandse vluchten kunnen we verplaatsen een jaar lang (zelfde vlucht, maar dan op een ander tijdstip) en voor de vlucht naar Kuala Lumpur krijgen wij een voucher. Het gekke is alleen die voucher is een bepaald bedrag waard en die moet je opmaken. Dus als je een voucher van €500,- hebt en je nieuwe vliegreis zou €400,- zijn dan moet je nog iets bijboeken. Zit je over het bedrag heen mag je bij betalen.. Ik hoop dat ze dat nog gaan aanpassen 8)7
OT: ik heb het juist andersom... reis geboekt met de KLM wereld deal weken. Nu krijg ik een voucher voor het geboekte bedrag tijdens die weken. Maar voorlopig zal KLM die actie niet meer gaan houden, betekent dat ik 500-600 euro moet bijleggen voor dezelfde reis. Snap 't wel maar voelt zuur :X

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-08 16:28
Ja! Goed plan! Tijd voor een nieuwe Tweakers trip :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
aidanl schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:02:
[...]

OT: ik heb het juist andersom... reis geboekt met de KLM wereld deal weken. Nu krijg ik een voucher voor het geboekte bedrag tijdens die weken. Maar voorlopig zal KLM die actie niet meer gaan houden, betekent dat ik 500-600 euro moet bijleggen voor dezelfde reis. Snap 't wel maar voelt zuur :X
OT: Als KLM ondertussen niet failliet gaat krijg je over een jaar het niet gebruikte bedrag retour gestort. Niet ideaal, maar beter dan de regeling die @R0y. krijgt aangeboden waarbij je het hele bedrag op *moet* maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:13
Na alle foto's afgelopen tijd stem ik voor Tweakers trip naar Schotland :D

@Waaj laatste OT: volgens EU wetgeving is dat zo geregeld maar om de vliegmaatschappijen te helpen zijn ze aan het onderzoeken of die regeling aangepast wordt naar een voucher systeem en de maatschappijen dus geen geld hoeven uit te keren. Vraag is dan alleen hoe de consument beschermd wordt wanneer ze ipv geld een voucher krijgen en de toko alsnog omvalt... niet gok ik.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-08 16:28
aidanl schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:14:

@Waaj laatste OT: volgens EU wetgeving is dat zo geregeld maar om de vliegmaatschappijen te helpen zijn ze aan het onderzoeken of die regeling aangepast wordt naar een voucher systeem en de maatschappijen dus geen geld hoeven uit te keren. Vraag is dan alleen hoe de consument beschermd wordt wanneer ze ipv geld een voucher krijgen en de toko alsnog omvalt... niet gok ik.
Daar staat dan over het algemeen het SGR garantiefonds dan weer garant voor.
In mijn geval staat bij mijn voucher (van TUI) ook expliciet dat deze onder het SGR valt.
Valt de maatschappij die de voucher uitgeeft om, dan staat het SGR garant voor de waarde van de boeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online

[...]
Zolang we maar weg kunnen. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.

Bij Schotland heb ik altijd het idee dat ik 75% van de tijd nat ga worden.. En van dat donkere bier...

Wij zouden vliegen met Qatar, Air Aisia en nog een kleine maatschappij waar ik de naam van kwijt ben. Ik zie het wel gebeuren, zou leuk zijn als ik geld terug krijg. Kunnen we mogelijk een paar weken met de auto weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
R0y. schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:36:
[...]

Bij Schotland heb ik altijd het idee dat ik 75% van de tijd nat ga worden..

[...]
* Jolke kijkt naar buiten. Dat word ik hier ook. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[...]

Bij Schotland heb ik altijd het idee dat ik 75% van de tijd nat ga worden.. En van dat donkere bier...

Wij zouden vliegen met Qatar, Air Aisia en nog een kleine maatschappij waar ik de naam van kwijt ben. Ik zie het wel gebeuren, zou leuk zijn als ik geld terug krijg. Kunnen we mogelijk een paar weken met de auto weg.
Tegenwoordig hebben ze ook overal hipster bier hoor ;) maar nat worden hoort er wel een beetje bij..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Even een paar dingen helder:
- We zouden met zijn drieën gaan; ik weet niet hoe de derde persoon er over denkt. Ik beloof dus niets. Mocht hij afvallen, kunnen we alsnog een tweakers-meet er van maken.
- Op zich heb ik er niets tegen. Lijkt me zelfs wel lachen. :)

- Maar, ik ga wel om kilometers te maken, en daar zal ook wel eens een stevig sportief tempo bij zitten. Ik hoef echt niet altijd te knallen, maar daar zijn een paar wegen waar ik echt wel eens alles uit de kast wil halen.
- Ik ga niet voor meer mensen reserveren; iedereen regelt het zelf maar. Prijzen zijn al dusdanig laag dat groepskorting geen effect meer heeft.
- Wij zitten in Titisee-Neustadt als de huidige reserveringen door kunnen gaan. Dat is vanuit Maastricht al 550km puur snelweg... En ik rij geen snelweg als het niet hoeft. ;) Ik rij dat wel op een lange dag, maar degenen die van wat verder moeten komen?
- Flammkuchen verplicht! >:)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Gewoon je kleding goed impregneren, dan blijf je gewoon droog. Het is ook wel een instelling die je moet hebben. Vorig jaar in Noorwegen hebben we de eerste dagen ook wat regen gehad. Op een gegeven moment denk je er niet meer bij na en rijd je gewoon :) Scheelt trouwens wel dat het daar vooral stukken waren waar we meters moesten maken. Dus geen hairpins e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 17:43
R0y. schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:46:
[...]

Aanwezig! Ik wil echt wel weg in de zomer.. Hoop nu al stiekemen dat ik wat " veiliger " binnenkort weer eens de Eifel in kan..

Ik dacht dat ze verplicht waren dat wanneer je de voucher niet gebruikte dat je dan alsnog je geld terug zou krijgen? Dus na een jaar ofzo. Of is dat alleen bij KLM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

kneusteun schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:55:
[...]

Ik dacht dat ze verplicht waren dat wanneer je de voucher niet gebruikte dat je dan alsnog je geld terug zou krijgen? Dus na een jaar ofzo. Of is dat alleen bij KLM?
Is bij Transavia ook zo (maar ja, is natuurlijk ook dochter van KLM). Wij krijgen als het goed is ook vouchers vanwege onze gecancelde lange weekend weg met Pasen. We hadden twee tickets, want ons zoontje is nog geen twee jaar oud en kon dus gratis mee op schoot. Maar tegen de tijd dat we weer kunnen vliegen is hij wel twee en hebben we dus een derde ticket nodig. Dus de kans dat we voor hetzelfde bedrag dezelfde trip kunnen maken is wel erg klein.
Maar, zoals @R0y. al zei: als dit het ergste is.. Het is wel een FWP.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 17:43
Kan er sowieso niet snel een tweakers ritjes komen?
Volgens mij kan je prima motorrijden en 1,5 afstand bewaren als je de stops gewoon ergens in een open veld doet.
En gewoon niet zo sociaal doen :) daar ben ik best wel goed in :)

Edit: als corrie en thea weer naar de kaper mogen dan kunnen wij ook wel een veilige manier verzinnen om te rijden met 1,5m afstand :)

[ Voor 22% gewijzigd door kneusteun op 11-05-2020 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
kneusteun schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:05:
Kan er sowieso niet snel een tweakers ritjes komen?
Volgens mij kan je prima motorrijden en 1,5 afstand bewaren als je de stops gewoon ergens in een open veld doet.
En gewoon niet zo sociaal doen :) daar ben ik best wel goed in :)
Ik ben er altijd wel voor te porren, echter is de afstand voor mij (vanuit Zeeland) altijd een dingetje om even op en neer te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:55
harley schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:51:
[...]

Ik hoop dat je cordura bedoelt ;) dat is slijtvast.

Corduroy is iets anders:
[Afbeelding]
Ja, daarom hebben die jassen vaak natuurlijk van die extra leren protectie op de essentiële delen :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/17IdFug.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie271
R0y. schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:07:
[...]

Ik ben er altijd wel voor te porren, echter is de afstand voor mij (vanuit Zeeland) altijd een dingetje om even op en neer te gaan.
Volgende rit in Friesland? >:) :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

timmie271 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:17:
[...]

Volgende rit in Friesland? >:) :P
Friesland? Daar wil toch niemand gevonden worden >:) >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
Secsytime schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:18:
[...]

Friesland? Daar wil toch niemand gevonden worden >:) >:)
Heb er anders wel op leuke weggetjes gereden met @NLDViane afgelopen zaterdag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 15:58
Nouja dan stel ik voor om middenin samen te komen. Dus Gelderland niet een goed idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:55:
[...]

Toch nog een weekendje weg dit jaar? Zou top zijn! :)
Zwarte woud is wel pittig qua afstand en rijden hoor, maar een 'gewoon' weekend is wel gezellig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Joopieboy schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:23:
[...]

Zwarte woud is wel pittig qua afstand en rijden hoor, maar een 'gewoon' weekend is wel gezellig. :)
Zaterdag er naar toe, zondag terug? :9

Je moet daar echt een paar dagen naar toe gaan inderdaad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Zo, net de grote beurt (80k) en bandenwissel ingepland.
Huidige kilometerstand is 76.300 km. De beurt gaat dus iets te vroeg komen.Ik verwacht met het hemelvaartweekend wel nog wat kilometers te maken.

Achterband heeft op het ongunstigste punt 2mm profiel. Van een paar meter afstand valt dat al niet op, dus deze band gaat nog heel even mee. (normaal zou ik na één dagje de band echt op hebben ;) )
Net een berichtje van vriendin dat ze zondag wel mee wil gaan rijden. Daar ging die achterband...

Balhoofdlager voelt nog steeds goed, al laat ik dat wel wat beter nakijken door de monteur. Nokkenasketting ratelt wat te lang na het starten naar mijn smaak, dus ook de spanner even laten controleren. Kleppen stellen, aandrijvingsdempers vervangen, plus het gebruikelijke wat ik nu vergeet.
Gelukkig wist ik al dat deze er aan kwam zodat ik wat kon sparen, maar deze gaat écht pijn doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:23:
[...]

Dan wat minder ver weg ;) mag ook. Misschien kunnen we sowieso kijken voor juli oid om weer een dagritje te maken. Moet alleen wel opgelet worden qua lunchstops dat we met een maximum aantal maar terecht kunnen bij de restaurants. Evt splitsen tussen verschillende locaties dan oid, gezien er toch meestal 2-3 groepen zijn moet daar wel wat te fixen zijn.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Als je vanuitgaat dat je 75% nat word valt het altijd mee :)
In de praktijk ga je zeker dagen hebben met 75% regen maar overn het algemeen is het meestal droog.. Beetje als in NL dus..

En dat donkere bier (Stout) komt uit Ierland ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thoit schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:38:
[...]

+1 Denemarken is saai om te rijden.. vlak met lage snelheidslimieten.
Je kan dan idd veel beter naar zwarte woud etc.. of naar Schotland/Wales.. veel spectaculairder landschap.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1 ... 163 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.