Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 160 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.363 views

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:33

Secsytime

Automagisch

Freelance schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:04:
Ik had al een tijd in mijn hoofd zitten dat ik de North Coast 500 een keer zou willen rijden. Van de week met mrs Freelance erover gehad en mag volgend jaar deze vakantie solo doen O-).

(Voorlopige) planning is eind mei / begin juni 2021.

Gisteren een eerste opzetje gemaakt van de route:
[Afbeelding]

Ik zat zelf te denken om deze route in 7 dagen te doen met de volgende verdeling:
Dag 1: Newcastle -> Inverness (450km)
Dag 2 t/m 6: NC 500 (880km)
Dag 7 Fort William -> Newcastle (410km)
En dan een nacht ervoor en erna op de boot :)

Dat komt neer op ongeveer 180km per dag op de route, lijkt me wel een prima afstand met de nodige tussenstops? Bij andere buitenlandse meerdaagse trips hou ik ook altijd ongeveer 200km per dag aan, behalve de eerst en laatste om zo snel mogelijk weer thuis te komen.

Iemand toevallig deze route al een keer gedaan, of heeft iemand nog tips voor Noord-Schotland?
De eerste en de laatste dag, zijn dat snelweg kilometers? Anders zou ik je het ten zeerste afraden om zoveel kilometers te rijden op een dag, dit zal veel te gehaast zijn.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ligt er aan wat je gewend bent en hoe geschikt je motor daar voor is. Met een goede mix aan snelweg kilometers laat zich dat alsnog doen. Maar inderdaad, als je op tijd moet zijn voor de boot kun je je geen vertragingen veroorloven en dat kan stress met zich meebrengen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:16
R0y. schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:53:
[...]

Ik probeer hier mee aan te geven dat je net zoals die wannabee Marquez-en (Marquez gaat net wat platter als Rossi, vandaar... Elbowdown ipv kneedown) wel degelijk voor overlast kan zorgen. Ik heb het al vaker aangegeven dat decibels anders zijn als wat wij horen.. Dat kan twee kanten op gaan ;)

Maat van mij heeft een R1, volledig Akrapovic systeem. Klinkt zwaar, ik vind het mooi maar eigelijk niet kunnen.. Zijn schoonvader, op een Z800 met Akrapovic slip-on (zonder DB killer) klinkt als een naaimachine.. Maar maakte tijdens een test toch echt een DB meer als die R1 ;)

Mijn Superduke maakt (volgens kenteken) wat mijn GSR met Akrapovic slip-on zonder DB killer doet (volgens een test). Zet ze naast elkaar en het is een wereld van verschil, de SD klinkt veeeeeeel zwaarder.

[...]

Dit gebeurt niet.. Het is makkelijker om te zeggen... zie je wel.. die k*t motorrijders.

In het kort:
Mij zal je niet horen klagen over je uitlaat of dat iemand te hard rijd.. Dat laatste doe ik zelf namelijk ook wel eens. Waar ik dan wel op reageer is dat je commentaar hebt op anderen terwijl je zelf ook goed weet dat je systeem niet OK is.
In deze haal je twee dingen door elkaar.
Ik maak niet teveel decibel dat is 1. Dat is gemeten en goed gebleken volgens de dealer.

Maar ik had het over gasten die op de posbank met 90km/h en hoger door een blinde binnenbocht komen jagen! Dat vind ik gevaarlijk en onverantwoord.

Dus overlast en gevaar zie ik als twee losse dingen. Het bewust gevaar brengen vind ik vele malen erger!! Zeker als je daar gezinnen ziet lopen/fietsen.

Dat de ktm een decat heeft was voor mij ook niet nodig geweest, maar aangezien het geluidsniveau nog onder de toegestane 88db zit zie ik niet in waarom dan mensen last hebben van een decat. Ik wil ook de dB killers er in houden omdat ik het gewoon asociaal vind om ze eruit te trekken (ik heb ze er ook nog niet uit gehad dus geen idee wat het scheelt)

Ik zeg niet heiliger dan de paus te zijn, maar ik stoor me aan die par josti Rossi’s die er blijkbaar een harde plasser van krijgen door als een mongool te rijden. En al helemaal op plekken welke daar uiterst belabberd voor zijn zoals een onoverzichtelijk en druk bospad.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:14
@xos Bedankt voor je reactie :)

Het was ook mijn bedoeling om dan in de beginnersklasse te gaan rijden en als de instructeurs vinden dat ik een groepje hoger zou moeten rijden dan vertrouw ik wel op hun oordeel, ik kan namelijk echt niet totaal niet inschatten hoe langzaam of snel ik zou zijn dus ik wou gewoon onderaan gaan beginnen :)

Ik rijd al een aantal jaar op circuits maar dan met vier wielen, ik ga voor de motor uit van geen circuitervaring en alles wat ik tijdens zo'n dag al blijk te weten is mooi meegenomen.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
JanHenk schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:09:
Over VRO's gesproken... Dat zijn de cursussen georganiseerd door het KNMV, toch? Welke ga je doen @Pagman ?

Ik heb op zich ook wel interesse en behoefte in een stukje verdieping in de bochtentechniek, remmen, etc. Rij nu zo'n 6-7 jaar op openbare weg. Vertrouw mezelf ook prima, bijvoorbeeld straatje keren is geen probleem... Toch wil ik graag mijn kunsten nog wat bijspijkeren/verdiepen.

Wat zijn jullie ervaringen met de aangeboden VRO's c.q. trainingen op de weg van het KNMV? Welke is aan te raden om mee te beginnen?
Ik ga de VRO Professioneel Rijvaardig doen bij Verkeerstraining Nederland. Deze had ik cadeau gekregen. Met de knmv heb ik geen ervaring maar ik weet dat er meerdere partijen zijn die VRO's aanbieden

• JanHenk
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:05:
[...]

De VRO basis is eigenlijk (heel kort door de bocht) herhaling van de AVB oefeningen voor je rijbewijs. Als je nog regelmatig rijdt en eens een parkeerplaats opzoekt voor wat krapper draaiwerk, zou ik die overslaan.
Ik zie op de website van het KNMV geen VRO "basis" staan, kan dat kloppen? Volgens mij heb je de keuze uit "op maat" , "bochten" en "expert". Welke is volgens jou de basisvariant?
Ik heb vorig jaar de VRO expert gedaan.

...
Klinkt goed, bedankt voor het delen van je ervaring. Geinig om te lezen. :*)
Pagman schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:21:
[...]

Ik ga de VRO Professioneel Rijvaardig doen bij Verkeerstraining Nederland. Deze had ik cadeau gekregen. Met de knmv heb ik geen ervaring maar ik weet dat er meerdere partijen zijn die VRO's aanbieden
Ah, juist. Zal daar ook eens naar kijken. Ik kwam op automatisme bij de KNMV uit. Leuk cadeau :)

[ Voor 23% gewijzigd door JanHenk op 06-05-2020 14:26 ]

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:11
JanHenk schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:25:
[...]

Ik zie op de website van het KNMV geen VRO "basis" staan, kan dat kloppen? Volgens mij heb je de keuze uit "op maat" , "bochten" en "expert". Welke is volgens jou de basisvariant?

[...]

[...]

Ah, juist. Zal daar ook eens naar kijken. Ik kwam op automatisme bij de KNMV uit. Leuk cadeau :)
VRO basis is al een aantal jaar geleden VRO op maat geworden. Ik heb zowel de op maat gedaan als de expert, ook in die volgorde. Beide waren zeer leerzaam waarbij de instructeur zich goed aanpaste aan het niveau van de rijders. Ik hoop dit jaar nogmaals de op maat te kunnen doen maar dit keer samen met mijn vriendin :).

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:39

Freelance

(..)

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• Freelance

Freelance

(..)

Secsytime schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:10:
[...]
De eerste en de laatste dag, zijn dat snelweg kilometers? Anders zou ik je het ten zeerste afraden om zoveel kilometers te rijden op een dag, dit zal veel te gehaast zijn.
Ja dat zijn snelweg kilometers. Heb wel vaker 400+ km snelweg op één dag gedaan. Hoogste aantal km was iets meer dan 1000 op één dag omdat ik overwacht terug naar huis moest (Milaan -> Utrecht), dat eens maar nooit meer..
DrivinUCrazy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:16:
Ligt er aan wat je gewend bent en hoe geschikt je motor daar voor is. Met een goede mix aan snelweg kilometers laat zich dat alsnog doen. Maar inderdaad, als je op tijd moet zijn voor de boot kun je je geen vertragingen veroorloven en dat kan stress met zich meebrengen.
Goed punt, misschien dat ik de laatste stop in Glasgow i.p.v. Fort William doe.

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-01 13:56
DrivinUCrazy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:05:
[...]

Wel één ding: als je aan het eind van de dag nog naar huis rijdt: houd er rekening mee dat een lang stuk snelweg dan ontzettend saai is en dat je niet in slaap valt na zo'n vermoeiende dag.
Dit inderdaad.
Ik woon in Brabant en ik had de dag voor de VRO een hotelletje geboekt naast de snelweg, 10 minuten rijden van het circuit.

Na de VRO op m'n dooie gemak naar huis want zo'n dag is echt wel vermoeiend.
Oh ja, en opletten op laserguns rondom het circuit na zo'n dag (gaven de instructeurs ook aan).

A yawn is a silent scream for coffee.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:26

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

cyntax schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:29:
[...]

VRO basis is al een aantal jaar geleden VRO op maat geworden. Ik heb zowel de op maat gedaan als de expert, ook in die volgorde. Beide waren zeer leerzaam waarbij de instructeur zich goed aanpaste aan het niveau van de rijders. Ik hoop dit jaar nogmaals de op maat te kunnen doen maar dit keer samen met mijn vriendin :).
In de afgelopen jaren ook Basis en Op Maat gedaan, zeker die laatste is leuk omdat je zelf het programma kan aanpassen op wat je wil oefenen. Dit jaar staat de VRO Bochten op het programma.

Ook een paar trainingen gehad bij VTN (Rob), en dat was ook nuttig en gezellig, de laatste keer de Expert training gedaan bij hem. Dat is met een klein groepje, maar toen reden er een paar beginners/heropstappers mee, en daardoor waren het nivo en de snelheid erg teleurstellend...

Toen ik m'n motorrijbewijs haalde nam ik me voor om elk jaar minimaal 1 en liefst 2 van dit soort traingen te doen, en dat is gelukt tot nu toe. ;)
JanHenk schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:47:
@Bommes Geduld is een schone zaak. Ik zou niet teveel naar de levertijden kijken, maar een fiets kopen waar je zeker een goed gevoel bij hebt. Ik heb het idee, dat je liever wacht op die andere fiets van de dealer uit Nijmegen.

Wat is twee weken op de vele jaren plezier van zo'n motor..

Achteraf spijt hebben van die paar weken geduld die je destijds niet kon opbrengen, lijkt me niet het goede uitgangspunt. Je hebt er (ik heb het hier wat gevolgd), überhaupt weken over gedaan om iets anders uit te zoeken.. :+. Dan lukken die paar extra ook nog wel, toch?
+1

Andere optie is bij die dealer kijken of hij de opties erop laat zitten maar zakt met de prijs..
Zelf zou ik gewoon wachten..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik had al een tijd in mijn hoofd zitten dat ik de North Coast 500 een keer zou willen rijden. Van de week met mrs Freelance erover gehad en mag volgend jaar deze vakantie solo doen O-).

[Afbeelding]

Ik zat zelf te denken om deze route in 7 dagen te doen met de volgende verdeling:

Dat komt neer op ongeveer 180km per dag op de route, lijkt me wel een prima afstand met de nodige tussenstops? Bij andere buitenlandse meerdaagse trips hou ik ook altijd ongeveer 200km per dag aan, behalve de eerst en laatste om zo snel mogelijk weer thuis te komen.

Iemand toevallig deze route al een keer gedaan, of heeft iemand nog tips voor Noord-Schotland?
Wat ontzettend gaaf, dit is bijna hetzelfde mijn plan. de plannen lager er om in Juni te vertrekken. Thanks corona :|

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-01 16:38
@Freelance Leuke route! Ik heb hem samen met een vriend van mij 2 jaar geleden gedaan.
Neem de tijd voor wat highlights die o pde route liggen. Wij hadden helaas te strak ingepland, waardoor we niet alle hoogtepunten konden bezichtigen (o.a. whisky destilleerderij.)

Mocht je nog vragen hebben laat maar weten!

V-Strom 650

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Schotland lijkt me vreselijk voor een motorvakantie. Elke dag weer het dilemma van rijden of een whiskyproeverij -O-

Yup, maar niet op de motor maar in dit beest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-s0hv_5p6ZF7tkKoh8LdXP4VEvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7h3h2dLWUxLIEX4Qap5JIzN.jpg?f=fotoalbum_large

tip:
Het landschap van dag 1 is vrij saai.. oostelijk van Edinburgh is het beetje polderlandschap..
Dus je kan daar net zo goed tussendoor steken directer naar Edinburgh..

stop3/4 zou ik combineren. Wij hebben gekampeert op de links van Cromarty op the black isle, wat ik een prettige sfeer vond hebben. Top tip: ga met het kleine pontje en neem genoeg tijd voor een koffie break bij het tentje bij de pont.
https://www.google.co.uk/...m2!3d57.68066!4d-4.034729
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20430050_10154934780803528_1386406023769924670_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=110474&_nc_ohc=gWRQta86XEIAX_-UAGJ&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&oh=6d8c8c23b83b9236e1a521902c1a961c&oe=5ED9E785
ik mocht de veerpont zelf varen :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/20413868_10154934785593528_6527804047222511637_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=uPAH-WjU2OgAX_N7puJ&_nc_ht=scontent-lht6-1.xx&oh=ae36336196e26eb51fb8fefd9a9d9a11&oe=5ED9A2A6

En de tijd die je extra krijgt zou ik in de Cairngorms rijden (bij stop 2 dus)

Route tussen stop 3 en 5 is waarschijnlijk het minst spectaculairste van de route en tenzij je persee ene foto bij John o' Groats will is dit een mooiere route met minder verkeer:
https://www.google.co.uk/...4.417472!2d58.4761469!3e0
Dit spoorwachtershuisje is te huur als B&B, daar kwamen we achter toen ik een babbeltje maakte met de jongen van de tourist info bij Achness falls
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20431453_10154938101028528_4693688810756121556_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=110474&_nc_ohc=W4A61vCmuvQAX_N211V&_nc_ht=scontent-lht6-1.xx&oh=0f32228d2a85af5c43eb1eae62a083ad&oe=5ED93354

Uiteraard heb je applecross pass er al op staan :)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20638220_10154965231683528_5543333363727300611_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=110474&_nc_ohc=E0DECPZXg4kAX8kNb1I&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&oh=da9195fc9d48ddc7fa63928725708bb8&oe=5ED8648A

Een detour via Skye is ook een optie, zelf nog niet geweest maar schijnt erg mooi te zijn..
hier op de achtergrond:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20664844_10154965231028528_1485498011648127072_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=110474&_nc_ohc=jfQFXcTXAJ4AX_-TaUe&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&oh=8fd5e07aec8a64de23382c0cc8bb965a&oe=5ED70FC6

qua timing zou ik eerder in Mei dan Juni gaan, ivm met midges en verkeersdrukte (NC500 is veel single track road en het kan best druk zijn) Maar het weer is in Mei vaak ook mooier dan in de zomer (hoewel dat puur mazzel blijft, zorg voor goed waterdicht spul!
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20228909_10154918329313528_611919583115775619_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_sid=110474&_nc_ohc=eN_MWUVG4UwAX8Y5W_l&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&oh=833c893c9443538e8239906783217e63&oe=5EDA25A7

Tussen 11 en 12 is een erg mooi gebied met wat snellere wegen, echt genieten!

[ Voor 30% gewijzigd door ToolkiT op 06-05-2020 15:19 ]

Secsytime schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:10:
[...]

152 mijl of ongeveer 3 uur rijden
https://www.google.co.uk/...d-1.61778!2d54.978252!3e0

Dat valt best mee..
Veel lui doen de NC500 in een (lang) weekend dus hij heeft denk ik tijd genoeg :)

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
ToolkiT schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:51:
[...]

+1

Andere optie is bij die dealer kijken of hij de opties erop laat zitten maar zakt met de prijs..
Zelf zou ik gewoon wachten..
en nog een +1, dat maakt dus al +2 :)

Ik zou echt geduld hebben zodat je precies krijgt wat je wilt; het gaat hier niet over 3 tientjes hè.
En inderdaad; onderhandelen over die opties kàn natuurlijk goed uitpakken, al denk ik dat de dealer ervan uitgaat dat hij de Guzzi dan wel aan een ander verkoopt (nieuw en aansprekend model, dat raakt hij wel kwijt).

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

ToolkiT schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:10:
[...]

152 mijl of ongeveer 3 uur rijden
https://www.google.co.uk/...d-1.61778!2d54.978252!3e0

Dat valt best mee..
Veel lui doen de NC500 in een (lang) weekend dus hij heeft denk ik tijd genoeg :)
Als het snelweg kilometers zijn wel. Daarnaast hangt het ook erg af van de motorervaring die iemand heeft.

Vorig jaar heb ik deze route gereden. Waarvan de eerste dag 373 km over binnenwegen was, dit was prima te doen, alleen was er nu niet de tijd om overal te stoppen. Rond de 300 kilometer vind ik een beetje goldiespot.
Secsytime schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:22:
[...]

Als het snelweg kilometers zijn wel. Daarnaast hangt het ook erg af van de motorervaring die iemand heeft.

Vorig jaar heb ik deze route gereden. Waarvan de eerste dag 373 km over binnenwegen was, dit was prima te doen, alleen was er nu niet de tijd om overal te stoppen. Rond de 300 kilometer vind ik een beetje goldiespot.
Het type weg is cruciaal. Zoals je in de lake district hebt gezien zijn sommige wegen eigenlijk een veredeld geitenpad en dat is heel mooi rijden maar schiet niet op..
300-400 vind ik ook mooi ja.. maar soms doe je een lange dag met meer snelweg om ergens te komen en daarna een lange dag qua tijd maar korte afstand om te genieten..

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:54

Vrijdag

De Zwarte

JanHenk schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:25:
[...]

[...]

[...]

Ik heb een tijdje terug ook VRO op maat gedaan. Kon toen kiezen uit een aantal "bouwstenen". Heb toen ook gekozen voor uitwijken in de waterbak en rijden (langzame slalom, wegrijden uit een vak, stoppen/doorrijden) op een verkanting.

Die laatste vond ik wel nuttig omdat je in dit platte polderland nauwelijks hellingen van betekenis hebt. Maar als je dan eens in het buitenland komt heb je net wat meer ervaring.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
VRO op maat zat ik ook al naar te kijken voor dit jaar, maar ik ging er eerlijk gezegd vanuit dat ze niet door zouden gaan ivm Corona. Dus wel goed om te weten dat ze nu wel doorgaan. :)

I have stability. The ability to stab.

• Bommes
  • Laatst online: 16:42
UTwizard schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:41:
@Bommes Je mag er toch van uit gaan dat een dealer die opties er wel op een nette manier af kan halen? Of anders zelf doen (ik weet niet om wat voor opties het gaat)?

Aan de andere kant, zijn het zulk storende opties dan? Iets als bijvoorbeeld handvatverwarming (ik roep maar wat) zit niet echt in de weg toch?
Inderdaad zullen ze er wel netjes vanaf komen.
Het zijn geen storende opties maar wel opties waar ik de extra kosten niet voor wil betalen.
Totaal maken ze de prijs van de fiets ruim 17k.
Terwijl ze basis prijs 13,5k is.

@JanHenk het zijn de zelfde motoren.
Verschil is dat de ene op voorraad staat in de showroom en de andere uit Italië vanuit de fabriek komt.
Kleur en dergelijke zijn gelijk, ook op beide nog geen kenteken.

Hier in Eindhoven hebben ze de link pijp niet die ik wel hebben, die niet dan alsnog uit Nijmegen komen.

Denk dat ik naar gewoon netjes afwacht. Ik kan nog op mijn vstrom en Vespa rijden.
Koos motorloos ben ik dus zeker niet.
Misschien kunnen ze de middenbok er gratis en voor niets bij doen als verachting voor het leed.. >:)

@Freelance ik vind je dag tochten vrij kort maar goed ik rijd meestal redelijk door een stop erg weinig.
Laatste trip zat ik meestal zo rond de 350 a 400km binnen door op één dag.

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 06-05-2020 15:33 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Bommes schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:31:
[...]
Denk dat ik naar gewoon netjes afwacht. Ik kan nog op mijn vstrom en Vespa rijden.
Koos motorloos ben ik dus zeker niet.
Precies, geniet van het feit dat jullie nog mogen rijden.. hier is dat niet het geval :|

Als dit nog lang duurt dan is er aan het einde van de lockdown weinig origineels meer aan mijn Guzzi omdat ik uit frustratie alles aan het customisen ben ;)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

ToolkiT schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:26:
[...]

Het type weg is cruciaal. Zoals je in de lake district hebt gezien zijn sommige wegen eigenlijk een veredeld geitenpad en dat is heel mooi rijden maar schiet niet op..
300-400 vind ik ook mooi ja.. maar soms doe je een lange dag met meer snelweg om ergens te komen en daarna een lange dag qua tijd maar korte afstand om te genieten..
De Wrynose pass was echt fenomenaal! De wegen kunnen inderdaad heel smal worden, maar hier speelt ervaring ook een rol.. Want ik had vrij weinig moeite om snelheid te houden, en te anticiperen op onoverzichtelijke situaties. Maar de maat waar ik mee was, kon niet goed meekomen :+

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:21

charrel

Cortisol4life..

Ach, ik ben toch aardig bedreven in het motorrijden maar werd toch echt schijtzeik van al die heggetjes in het lake disctrict. Campers die doorrijden maar ik ging ook niet achteruit met de motor+vriendin+ bagage dus dat werd extra lang wachten. Zo verschrikkelijk onoverzichtelijk, uiteindelijk gewoon maar via de hoofdweg verder gegaan.

• R0y.
  • Laatst online: 19-01 16:46
kneusteun schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:18:
[...]

In deze haal je twee dingen door elkaar.
Ik maak niet teveel decibel dat is 1. Dat is gemeten en goed gebleken volgens de dealer.
...

Dat de ktm een decat heeft was voor mij ook niet nodig geweest, maar aangezien het geluidsniveau nog onder de toegestane 88db zit zie ik niet in waarom dan mensen last hebben van een decat. Ik wil ook de dB killers er in houden omdat ik het gewoon asociaal vind om ze eruit te trekken (ik heb ze er ook nog niet uit gehad dus geen idee wat het scheelt)
Ik ben erg benieuwd hoe die constructie in elkaar zit als je geen katylisator meer hebt en nog niet over het limiet zit.
Maar ik had het over gasten die op de posbank met 90km/h en hoger door een blinde binnenbocht komen jagen! Dat vind ik gevaarlijk en onverantwoord.

Dus overlast en gevaar zie ik als twee losse dingen. Het bewust gevaar brengen vind ik vele malen erger!! Zeker als je daar gezinnen ziet lopen/fietsen.
ik wordt beetje moe van het slechte imago net als vele motorrijders maar als ik dan na gister kijk snap ik gewoon volledig die negatieve houding van mensen
Dat jij dit verschil ziet snap ik, maar niet goedgekeurde systemen verzorgen ook overlast (even los van jouw systeem). Mensen die onverantwoord rijden veroorzaken naast gevaar ook overlast voor de mensen die zich wel gedragen. Denk aan die schattige oude besjes die daar fietsen en Marquez komt uit de bocht... die ervaren echt wel overlast hoor..
Ik zeg niet heiliger dan de paus te zijn, maar ik stoor me aan die par josti Rossi’s die er blijkbaar een harde plasser van krijgen door als een mongool te rijden. En al helemaal op plekken welke daar uiterst belabberd voor zijn zoals een onoverzichtelijk en druk bospad.
d:)b
charrel schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:49:
Ach, ik ben toch aardig bedreven in het motorrijden maar werd toch echt schijtzeik van al die heggetjes in het lake disctrict. Campers die doorrijden maar ik ging ook niet achteruit met de motor+vriendin+ bagage dus dat werd extra lang wachten. Zo verschrikkelijk onoverzichtelijk, uiteindelijk gewoon maar via de hoofdweg verder gegaan.
Dan kan ik je aanraden naar Wales te gaan.. net zo mooi maar veel rustiger en minder heggetjes :)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

charrel schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:49:
Wij zijn vorig jaar begin september gegaan, en ik moet zeggen, het was heerlijk rustig.. Denk dat we op de meeste passen hooguit 1-2 mensen zijn tegen gekomen.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Het weer was overigens heel prettig in September, maar het blijft Britannie, dus een regenbui hoort erbij :+

Whitby, schattig stadje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qSeUorS-46Hj3dDW75RYGa43s4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZemOhCgZgv2bAEZTmReDxhGo.jpg?f=fotoalbum_large

Yorkshire Moores.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXbFF5x613VvbBugXZBYzDEur2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iiL93Ul5FLFAkfC1w9unJqti.jpg?f=fotoalbum_large

Lake district.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbvrgO5-Zuoi3K4lCpn3JYtUF6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ravJh6eeIZvRIPC9xV3xSfX.jpg?f=fotoalbum_large

Hadrian's Wall.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rS1GyuQTBBcMFD1ooMl7lXKkrP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ibcl0VI5VymyUMQBkNREMsw7.jpg?f=fotoalbum_large

Wrynose Pass.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKdLkz0zo1QFwP1neu-Ijb8dmTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCgftBJdtGKIbqdNJKrN0jMz.jpg?f=fotoalbum_large

Motor op de boot terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSfbHHxZ4SUkbRtbj8me_jQRvzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LuPPXjz0AYpaVetbzh00MXKD.jpg?f=fotoalbum_large

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ook geweest, leuk rijden maar het zit allemaal zo dicht op elkaar. Voor je het weet zit je weer in het volgende dorp. Ik prefereer daarom andere landen ;)

• RonRef
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-01 16:34
Even een practische vraag: werd je zadel niet beschadigd door die spanbanden ?

Verder mooie foto's !
Secsytime schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:03:
[...]

Wij zijn vorig jaar begin september gegaan, en ik moet zeggen, het was heerlijk rustig.. Denk dat we op de meeste passen hooguit 1-2 mensen zijn tegen gekomen.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

RonRef schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:32:

Verder mooie foto's !

[...]
Als je er netjes mee omgaat niet.. Maar ik denk dat als je je beste doet.. dan zou het vast wel lukken.

@Bommes is niet de enige die scenic foto's kan posten :+

• mkrmr
  • Laatst online: 15:26

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

SmurfLink schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:29:
VRO op maat zat ik ook al naar te kijken voor dit jaar, maar ik ging er eerlijk gezegd vanuit dat ze niet door zouden gaan ivm Corona. Dus wel goed om te weten dat ze nu wel doorgaan. :)
Zijn nog een hoop cursusen beschikbaar: https://knmv.nl/kalender/opleidingen/

En omdat Lelystad voorlopig nog niet open mag als groot vliegveld verwacht ik dat er volgend jaar ook nog wel op het politie circuit gereden kan worden.

• SmurfLink
  • Niet online
Secsytime schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:17:
Het weer was overigens heel prettig in September, maar het blijft Britannie, dus een regenbui hoort erbij :+
Oh je was dus naar Frankrijk ipv Engeland gegaan? :+

• SmurfLink
  • Niet online
mkrmr schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:36:
[...]

Zijn nog een hoop cursusen beschikbaar: https://knmv.nl/kalender/opleidingen/

En omdat Lelystad voorlopig nog niet open mag als groot vliegveld verwacht ik dat er volgend jaar ook nog wel op het politie circuit gereden kan worden.
Mwa, 30 augustus pas.. hm. Dat lijkt me enigszins ook wel een veilige datum. :+

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:59
SmurfLink schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:39:
[...]

Oh je was dus naar Frankrijk ipv Engeland gegaan? :+
Huh?

Denk dat je in de war bent met Bretagne dan?

Of mis ik de hele grap? :+

Gamertag: timmie271

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:40:
[...]

Mwa, 30 augustus pas.. hm. Dat lijkt me enigszins ook wel een veilige datum. :+
De beste manier om zelfverzekerd op de motor te zitten, is door veel te rijden.. Laat de lease auto eens een maand staan ;)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

timmie271 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:43:
[...]

Huh?

Bommes gaat altijd naar Frankrijk :9

• timmie271
Secsytime schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:44:
[...]

Bommes gaat altijd naar Frankrijk :9
Voor zijn stokbrood met nutella :9

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:43:
[...]

Huh?

r/woosh

Dat ís de grap. Bretagne = Brittannië of Brittannia Minor in de oorspronkelijke benaming van de Romeinen. Brittania Major = Groot Brittannië = Engeland.

• SmurfLink
  • Niet online
Secsytime schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:43:
[...]

De beste manier om zelfverzekerd op de motor te zitten, is door veel te rijden.. Laat de lease auto eens een maand staan ;)
Ik heb 'm al bijna 3 maanden stilstaan?

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-01 20:52
Frans92 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:28:
[...]

Die dingen kloppen echt nooit volgens mij. Op mijn motor heb ik niet zo'n verbruiksmeter, maar in de auto wel. Die gaf laatst 5,0L/100km aan, maar bij het tanken kwam ik uit op 18,5km/L (of 5,4L/100km).
Op mijn Suzuki DL650 nieuw model, klopt ie bijna exact. Zelfs de resterende range _/-\o_
Echt wel handig
RonRef schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:32:

Verder mooie foto's !

[...]
Op de ferry naar Santander deden ze onder de spanbanden een soort shuimkussen wat de krachten wat verdeeld..
Het lijkt te werken want ze doen het al jaren zo..

In de Eurotunnel hoeft het trouwens niet.. daar zet je je motor gewoon op de Jiffy..

• timmie271
f2ride2001 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:12:
[...]

Op mijn Suzuki DL650 nieuw model, klopt ie bijna exact. Zelfs de resterende range _/-\o_
Echt wel handig
Hier is het 5L/100km

Uiteindelijke verbruik volgens spritmonitor ishet rond de 4.9L/100km :*)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:50:
[...]

r/woosh

Dat ís de grap. Bretagne = Brittannië of Brittannia Minor in de oorspronkelijke benaming van de Romeinen. Brittania Major = Groot Brittannië = Engeland.
Ho even, daar ga je wel de mist in.. Engeland =! Brittannie..

Brittanie is het eiland waar Engeland, Wales en Schotland zich bevinden en Groot Brittannie is inclusief Ierland.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:51:
[...]

Ik heb 'm al bijna 3 maanden stilstaan?
Dat telt niet!!! Je moet wél motorrijden in plaats van :+
@Bommes Om je even te vermaken tijdens het wachten: https://www.facebook.com/.../videos/1191721971178302/

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

UTwizard schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:20:
@xos Bedankt voor je reactie :)

Het was ook mijn bedoeling om dan in de beginnersklasse te gaan rijden en als de instructeurs vinden dat ik een groepje hoger zou moeten rijden dan vertrouw ik wel op hun oordeel, ik kan namelijk echt niet totaal niet inschatten hoe langzaam of snel ik zou zijn dus ik wou gewoon onderaan gaan beginnen :)

Ik rijd al een aantal jaar op circuits maar dan met vier wielen, ik ga voor de motor uit van geen circuitervaring en alles wat ik tijdens zo'n dag al blijk te weten is mooi meegenomen.
Met die ervaring starten in groep 1b of groep 2 als je vertrouwd op de motor zit. In groep 1a zitten mensen die niet weten of de eerste bocht links of rechtsom gaat. Dat is zonde van je tijd :). Binnen de groepen wordt er ook geschoven.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

timmie271 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:24:
[...]

Hier is het 5L/100km

Uiteindelijke verbruik volgens spritmonitor ishet rond de 4.9L/100km :*)
Mijne geeft 5,4 aan wat ook precies klopt met de 1 op 18,5 die ik haal. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• timmie271
Joopieboy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:36:
[...]

Mijne geeft 5,4 aan wat ook precies klopt met de 1 op 18,5 die ik haal. :P
Ja wanneer haal je es een keer de 1 op 20? :+

• Recrush
  • Laatst online: 19-01 22:22
Normaal ben ik een meelezer, echter nu toch wel een vraag die ik graag zou willen stellen.

Ik ben de remmerij van mijn Bandit onder handen aan het nemen, waarbij ik nu de achterremklauw schoonmaak en er nieuwe ringen in plaats. Echter heeft het zoveel moeite gekost om een van de zuigers uit de klauw te halen dat deze licht beschadigd is geraakt aan de bovenkant. Ik heb wel begrepen dat zuigers die halverwege of over de hele lengte beschadigd zijn gewoon de vuilnisbak in mogen, echter zit dit waarschijnlijk net ten hoogte/boven de buitenste stofring. Kan ik deze nog gebruiken? De rest van de zuiger is helemaal gaaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UoD7_ciUaxlttFwkGbFPx7J50G0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zsiGQstazcAgyOV2TQsGNIyS.jpg?f=fotoalbum_tile

Aangezien ik verder volgens mij nog niets in dit topic geplaatst heb even een plaatje van m'n Bandit 600 voor de beeldvorming en introductie <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7CS_QvUeMQSpQAYpWhKrp7HtdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IA8q46jizk5eO1ezzpEQ5cpS.jpg?f=fotoalbum_large

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

timmie271 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:37:
[...]

Ja wanneer haal je es een keer de 1 op 20? :+
Misschien had ik die optie met de quickshifter niet moeten nemen. :+

Laatste dagen in 'Road' modus gereden trouwens ipv sport (Dynamic), misschien scheelt dat ook. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Freelance

Freelance

(..)

DateTime.Now schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:00:[...]
Wat ontzettend gaaf, dit is bijna hetzelfde mijn plan. de plannen lager er om in Juni te vertrekken. Thanks corona :|
:(
Xoxol schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:02:
@Freelance Leuke route! Ik heb hem samen met een vriend van mij 2 jaar geleden gedaan.
Neem de tijd voor wat highlights die o pde route liggen. Wij hadden helaas te strak ingepland, waardoor we niet alle hoogtepunten konden bezichtigen (o.a. whisky destilleerderij.)

Mocht je nog vragen hebben laat maar weten!
Hoeveel dagen hadden jullie ingepland? Welke andere hoogtepunten hebben jullie bezocht?
ToolkiT schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:09:
[...]

Yup, maar niet op de motor maar in dit beest:
[Afbeelding]

tip:
Het landschap van dag 1 is vrij saai.. oostelijk van Edinburgh is het beetje polderlandschap..
Dus je kan daar net zo goed tussendoor steken directer naar Edinburgh..

stop3/4 zou ik combineren. Wij hebben gekampeert op de links van Cromarty op the black isle, wat ik een prettige sfeer vond hebben. Top tip: ga met het kleine pontje en neem genoeg tijd voor een koffie break bij het tentje bij de pont.
https://www.google.co.uk/...m2!3d57.68066!4d-4.034729
[Afbeelding]
ik mocht de veerpont zelf varen :)

[Afbeelding]

En de tijd die je extra krijgt zou ik in de Cairngorms rijden (bij stop 2 dus)

Route tussen stop 3 en 5 is waarschijnlijk het minst spectaculairste van de route en tenzij je persee ene foto bij John o' Groats will is dit een mooiere route met minder verkeer:
https://www.google.co.uk/...4.417472!2d58.4761469!3e0
Dit spoorwachtershuisje is te huur als B&B, daar kwamen we achter toen ik een babbeltje maakte met de jongen van de tourist info bij Achness falls
[Afbeelding]

Uiteraard heb je applecross pass er al op staan :)
[Afbeelding]

Een detour via Skye is ook een optie, zelf nog niet geweest maar schijnt erg mooi te zijn..
hier op de achtergrond:
[Afbeelding]

qua timing zou ik eerder in Mei dan Juni gaan, ivm met midges en verkeersdrukte (NC500 is veel single track road en het kan best druk zijn) Maar het weer is in Mei vaak ook mooier dan in de zomer (hoewel dat puur mazzel blijft, zorg voor goed waterdicht spul!
[Afbeelding]

Tussen 11 en 12 is een erg mooi gebied met wat snellere wegen, echt genieten!
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, hier ga ik morgen naar kijken! Niet elk nummer op mijn kaart is een overnachting trouwens. De voorlopige planning voor nu is om punten 3-12 in 5 dagen afleggen.
Bommes schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:31:
[...]

@Freelance ik vind je dag tochten vrij kort maar goed ik rijd meestal redelijk door een stop erg weinig.
Laatste trip zat ik meestal zo rond de 350 a 400km binnen door op één dag.
Met eerdere lange weekenden weg zat ik meestal relaxed rond de 175-250km per dag. Maar dat is wel met relatief laat in de ochtend weg, regelmatige tussenstops, uitgebreid lunchen, etc. Was toen wel altijd met meerdere mensen in tegenstelling tot nu. Ga morgen nog eens de route bekijken of ik de lengte hetzelfde kan houden en er een paar andere leuke stukken aan kan plakken :)

Denk dat ik in mijn eentje wel wat meer op de motor zal zitten en minder op het terras, lunchgelegenheid, etc.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

UTwizard schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:20:
En soort van in het verlengde van de vraag van @JanHenk; mijn vriendin en ik willen volgend jaar beide een keer het circuit op met de motor. Mijn vriendin zal dan waarschijnlijk aansluiten bij een cursus van Motormeiden.tv, zelf zat ik bijvoorbeeld te kijken naar 2 The Experience of Racecracks. Nou zag ik dat RSZ ook Vrij Rijden met de motor organiseert maar dat je wel aantoonbare circuit ervaring moet hebben. Nou vroeg ik me af hoe dat aan te tonen is? Krijg je na een cursus bij een certificaat waar op staat in welke groep en welke tijd je hebt gereden ofzo?

Ik ken RSZ Vrij Rijden met de auto maar daar hoef je geen aantoonbare circuit ervaring te hebben om je in te schrijven, vandaar dat ik me afvroeg hoe dat precies in zijn werk gaat met zo'n cursus van bijvoorbeeld 2 The Experience of Racecracks.
Aantonen dat je circuit ervaring hebt ben ik nog nooit tegen gekomen. Meestal is het vrij rijden bij RSZ georganiseerd door 2 The Exp. 2TE en RA zijn beide leuke organisaties dus maakt niet zoveel uit waar je gaat inschrijven. Maar als je echt nog nooit circuit gereden hebt op een tweewieler begin dan in groep 1.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• SmurfLink
  • Niet online
Secsytime schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:31:
[...]

Dat telt niet!!! Je moet wél motorrijden in plaats van :+
Waarom zou ik? Wat is er boeiend aan 50km woon/werk snelwegverkeer op de motor rijden? Op eigen kosten nota bene gezien ik dan dubbel ga lopen betalen. Terwijl ik mijn baggage niet mee kan nemen op de motor.

Op dit moment moet ik juist helemaal niet motorrijden. Pardon voor braaf luisteren naar de overheid hoor. :/

[ Voor 13% gewijzigd door SmurfLink op 06-05-2020 18:00 ]

• kneusteun
R0y. schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:54:
[...]

Ik ben erg benieuwd hoe die constructie in elkaar zit als je geen katylisator meer hebt en nog niet over het limiet zit.

[...]

[...]

Dat jij dit verschil ziet snap ik, maar niet goedgekeurde systemen verzorgen ook overlast (even los van jouw systeem). Mensen die onverantwoord rijden veroorzaken naast gevaar ook overlast voor de mensen die zich wel gedragen. Denk aan die schattige oude besjes die daar fietsen en Marquez komt uit de bocht... die ervaren echt wel overlast hoor..

[...]

d:)b
Zoals gezegd ik heb alleen het woord van de dealer en het E keur op de set.

Ik hoef je niet te overtuigen natuurlijk maar ik blijf erbij dat het gewoon een prima stille set is.

Ik maak mijn inziens geen abnormaal lawaai dan had ik de motor ook niet gekocht of anders wel de originele set eronder gegooid. Ik woon 10 min van de Duitse grens en mijn meeste km's zijn Duits dus het zou wel heel dom zijn als uithangbord om lawaai te gaan lopen maken.

Maar ik vind er toch degelijk wel een verschil zitten in lawaai (discussie punt) of met veel te hoge snelheid door een binnenbocht te gaan op een drukke en onoverzichtelijke weg.

Je hoeft het niet met me eens te zijn maar het lijkt me toch wel een overduidelijk verschil.

Dus ongeacht of mijn fiets teveel herrie maakt of niet, vind je serieus een lawaaiige motor net zo erg als met dubbele snelheden op dit soort wegen rijden?!

En ja die open pijpen vind ik ook verschrikkelijk en mogen ze van mij serieus allemaal aan de kant zetten. Maar er zit een verschil in een goedgekeurde set en mensen die bewust met open pijpen rijden.
Waar ik dan wel op reageer is dat je commentaar hebt op anderen terwijl je zelf ook goed weet dat je systeem niet OK is.
Verder ga ik hier niet op in, want je kan blijven roepen wat je wil mijn motor is gewoon geen lawaai bak.
Als je zo overtuigd ben dat ik door mijn decat geen commentaar mag hebben op mensen die gewoon met andere mensenlevens spelen dan denk ik dat het geen zin heeft.

Verder geen issue maar ik vind dat gewoon raar.

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 06-05-2020 18:01 ]

Freelance schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:49:
[...]

:(

[...]

Hoeveel dagen hadden jullie ingepland? Welke andere hoogtepunten hebben jullie bezocht?

[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, hier ga ik morgen naar kijken! Niet elk nummer op mijn kaart is een overnachting trouwens. De voorlopige planning voor nu is om punten 3-12 in 5 dagen afleggen.

[...]

Met eerdere lange weekenden weg zat ik meestal relaxed rond de 175-250km per dag. Maar dat is wel met relatief laat in de ochtend weg, regelmatige tussenstops, uitgebreid lunchen, etc. Was toen wel altijd met meerdere mensen in tegenstelling tot nu. Ga morgen nog eens de route bekijken of ik de lengte hetzelfde kan houden en er een paar andere leuke stukken aan kan plakken :)

Denk dat ik in mijn eentje wel wat meer op de motor zal zitten en minder op het terras, lunchgelegenheid, etc.
You're welcome :)

Als je meer wil horen over rijden in de UK laat het maar weten :)

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:42

thijsco19

KTM 990 SMT

Recrush schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:44:
Normaal ben ik een meelezer, echter nu toch wel een vraag die ik graag zou willen stellen.

Ik ben de remmerij van mijn Bandit onder handen aan het nemen, waarbij ik nu de achterremklauw schoonmaak en er nieuwe ringen in plaats. Echter heeft het zoveel moeite gekost om een van de zuigers uit de klauw te halen dat deze licht beschadigd is geraakt aan de bovenkant. Ik heb wel begrepen dat zuigers die halverwege of over de hele lengte beschadigd zijn gewoon de vuilnisbak in mogen, echter zit dit waarschijnlijk net ten hoogte/boven de buitenste stofring. Kan ik deze nog gebruiken? De rest van de zuiger is helemaal gaaf.

[Afbeelding]
Als die beschadigingen boven de afdichting en stofring zit kan je deze nog prima gebruiken.
Dat gedeelte waar de beschadiging zit valt niet ergens in toch? Drukt alleen tegen de remblok aan?

Ik zou verder wel de beschadigingen netjes vlak maken met een schuurpapiertje of vijltje zodat er nergens scherpe randjes of puntjes zijn en het mooi vlak is.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:59:
[...]

Waarom zou ik? Wat is er boeiend aan 50km woon/werk snelwegverkeer op de motor rijden? Op eigen kosten nota bene gezien ik dan dubbel ga lopen betalen. Terwijl ik mijn baggage niet mee kan nemen op de motor.

Op dit moment moet ik juist helemaal niet motorrijden. Pardon voor braaf luisteren naar de overheid hoor. :/
Misschien zijn het geen “boeiende” kilometers, maar echt leren motorrijden leer je door veel te rijden.

Ik denk zo, als alle anderen thuiswerken.. is er lekker veel ruimte voor mij op de zaak ;)

• SmurfLink
  • Niet online
Secsytime schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:18:
[...]

Misschien zijn het geen “boeiende” kilometers, maar echt leren motorrijden leer je door veel te rijden.

Ik denk zo, als alle anderen thuiswerken.. is er lekker veel ruimte voor mij op de zaak ;)
Daar denken de heren met mitrailleurs op mijn werk die je tegenhouden anders over.

• R0y.
  • Laatst online: 19-01 16:46
kneusteun schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:59:
[...]

Zoals gezegd ik heb alleen het woord van de dealer en het E keur op de set.

Ik hoef je niet te overtuigen natuurlijk maar ik blijf erbij dat het gewoon een prima stille set is.

Ik maak mijn inziens geen abnormaal lawaai dan had ik de motor ook niet gekocht of anders wel de originele set eronder gegooid. Ik woon 10 min van de Duitse grens en mijn meeste km's zijn Duits dus het zou wel heel dom zijn als uithangbord om lawaai te gaan lopen maken.

Maar ik vind er toch degelijk wel een verschil zitten in lawaai (discussie punt) of met veel te hoge snelheid door een binnenbocht te gaan op een drukke en onoverzichtelijke weg.

Je hoeft het niet met me eens te zijn maar het lijkt me toch wel een overduidelijk verschil.

Dus ongeacht of mijn fiets teveel herrie maakt of niet, vind je serieus een lawaaiige motor net zo erg als met dubbele snelheden op dit soort wegen rijden?!

En ja die open pijpen vind ik ook verschrikkelijk en mogen ze van mij serieus allemaal aan de kant zetten. Maar er zit een verschil in een goedgekeurde set en mensen die bewust met open pijpen rijden.

[...]

Verder ga ik hier niet op in, want je kan blijven roepen wat je wil mijn motor is gewoon geen lawaai bak.
Als je zo overtuigd ben dat ik door mijn decat geen commentaar mag hebben op mensen die gewoon met andere mensenlevens spelen dan denk ik dat het geen zin heeft.

Verder geen issue maar ik vind dat gewoon raar.
Mijn reactie mbt dat ik benieuwd ben met hoe de boel is opgebouwd is oprecht (en geen sneer naar je als je dat zo opvat). Ik ken namelijk wel systemen met een E-keur (arrow heeft zo’n linkpijp voor die van mij) maar daar zit toch echt een katylisator in.. Akrapovic heeft dan weer voor veel modellen een complete set (wat zo mooi verkleurd) maar Race only (incl DB killer zodat er geen F16 over het circuit vliegt).

Ik ben dus oprecht benieuwt wat er onder ligt en ik zou het waarderen als je dat ook zou delen, misschien leer ik er nog wat van! ;)

Het overige gedoe (zoals je zelf al aangeeft) moeten we maar over stoppen.. Bij de volgende Tweakers rit trakteer ik je op een biertje en hebben we het er nog eens over. Gaat dan een stuk makkelijk als via tekst denk ik ;)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Destruction schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:36:
[...]

Moet nog eens op zo'n ding rijden, ben wel benieuwd. Ik ben zelf 1.86m en niet heel erg smal.. :+
De broer van een vriend van me bleek een Fazer 600 te hebben, en daar mocht ik wel even een rondje op rijden :) Vanmiddag dus gedaan.

* Destruction gaat op zoek naar een Fazer 600. Ik heb er niet lang op rond gereden omdat de ketting set zo goed als op is, maar de zithouding lijkt me prima en ik heb het idee dat dit inderdaad de fiets is die tussen een Diversion 900 en een CBR in zit. Of anders gezegd, volgens mij heeft zo'n ding de voordelen van beide :)

Als dat bevalt zou de opvolger best eens een Fazer 1000 kunnen worden, al blijf ik erbij dat ~100pk voor op de weg genoeg is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 06-05-2020 18:55 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01 21:25

Fuelke

Forza Ferrari

Ik zag een foto van een Yamaha met een Abarth sticker en omdat ik meer van auto's afweet dan van motoren dacht ik dat het een vreemde combinatie was maar verhip ... https://www.yamaha-motor....yper-naked/xsr900-abarth/ & https://www.abarth.com/695-XSR-yamaha

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• kneusteun
R0y. schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:42:
[...]

Mijn reactie mbt dat ik benieuwd ben met hoe de boel is opgebouwd is oprecht (en geen sneer naar je als je dat zo opvat). Ik ken namelijk wel systemen met een E-keur (arrow heeft zo’n linkpijp voor die van mij) maar daar zit toch echt een katylisator in.. Akrapovic heeft dan weer voor veel modellen een complete set (wat zo mooi verkleurd) maar Race only (incl DB killer zodat er geen F16 over het circuit vliegt).

Ik ben dus oprecht benieuwt wat er onder ligt en ik zou het waarderen als je dat ook zou delen, misschien leer ik er nog wat van! ;)

Het overige gedoe (zoals je zelf al aangeeft) moeten we maar over stoppen.. Bij de volgende Tweakers rit trakteer ik je op een biertje en hebben we het er nog eens over. Gaat dan een stuk makkelijk als via tekst denk ik ;)
Enige wat ik van de dealer hoorde was dat de decat van akra gekeurd is en na wat navragen bij andere ktm rijders bleek dat inderdaad zo te zijn.
Maar daarbij ben ik mij ervan bewust dat dit wel een lul verhaal kan zijn. Maar met mijn eigen oren kan ik aardig bepalen dat hij absoluut geen herrie bak is. Zoals gezegd mijn andere motoren zijn met hun standaard uitlaat system net zo luid of luider.

Ik kreeg alleen het idee dat je mij veroordeelde op gevaar daar waar ik mij opzich behoorlijk netjes gedraag.
Maar dat is natuurlijk altijd het kutte van geschreven woord vs face to face.

Ik reed laatst met iemand die ook zonder cat en dB killers reed en ik was er na 10min al klaar mee om erachter te rijden. Ik snap niet hoe je zelf geen last kan hebben van zoveel herrie. Hij gaf aan dat hij het mooi vond, en nog nooit in zijn 10 jaar rijden ook maar ooit in heel Europa een probleem mee gehad te hebben. En dat snap ik dus niet, je zou toch denken dat je ze er dan eenvoudig uitpikt maar blijkbaar heeft het geen prio ofzo.

Anyway laten we hopen dat er snel een tweakers rit kan plaats vinden!

• Recrush
  • Laatst online: 19-01 22:22
thijsco19 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:13:
[...]

Als die beschadigingen boven de afdichting en stofring zit kan je deze nog prima gebruiken.
Dat gedeelte waar de beschadiging zit valt niet ergens in toch? Drukt alleen tegen de remblok aan?

Ik zou verder wel de beschadigingen netjes vlak maken met een schuurpapiertje of vijltje zodat er nergens scherpe randjes of puntjes zijn en het mooi vlak is.
Het uiteinde van de zuiger dat tegen het remblok aandrukt is vlak, de zijde met de beschadiging valt in de cilinder van de klauw, waarbij de beschadiging naar mijn inzicht nog wel boven de stofring uitkomt. Verwacht dus niet dat er vuil daadwerkelijk naar binnen kan, dus ik denk dat ik 'm dan nog ga gebruiken. Slechter zal m'n rem er niet van worden in ieder geval, want hij was praktisch nutteloos :+ trof dit aan toen ik de klauw splitste:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWoSqYzq5UBUDrL1nD_kYu4no3E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InvWcA1SJ1gdEuhKNU85c7Mg.jpg?f=fotoalbum_tile
kneusteun schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:00:
[...]
Ik reed laatst met iemand die ook zonder cat en dB killers reed en ik was er na 10min al klaar mee om erachter te rijden. Ik snap niet hoe je zelf geen last kan hebben van zoveel herrie. Hij gaf aan dat hij het mooi vond, en nog nooit in zijn 10 jaar rijden ook maar ooit in heel Europa een probleem mee gehad te hebben. En dat snap ik dus niet, je zou toch denken dat je ze er dan eenvoudig uitpikt maar blijkbaar heeft het geen prio ofzo.
Erop hoor je het veel minder dan erachter of ernaast, heb het met zat vrienden meegemaakt. Eentje reed een Harley Davidson Iron 883, ding was zó enorm luid dat ik hem in de verte vaak nog boven mijn motor uit hoorde komen. Zelf een klein stukje op gereden en niet meer gedacht dan "klinkt wel lekker". De hele indruk van hoe ongelofelijk veel lawaai het maakte was volledig weg. Dus ik denk oprecht dat veel mensen niet realiseren hoeveel lawaai hun motor maakt tenzij ze iemand anders het laten demonstreren.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05:29

A13X

Dude

Destruction schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:50:
[...]
Als dat bevalt zou de opvolger best eens een Fazer 1000 kunnen worden, al blijf ik erbij dat ~100pk voor op de weg genoeg is :)
Die 100pk wel, maar 108Nm i.p.v. 68Nm is wel veel lekkerder O+

Awesome

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:51:
[...]

Die 100pk wel, maar 108Nm i.p.v. 68Nm is wel veel lekkerder O+
Voor de 100-140 tussensprintjes zeker 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Vrijdag schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:55:
[...]

Voor de 100-140 tussensprintjes zeker 8)
De reply die je wist dat zou komen? :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Destruction schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:56:
[...]

De reply die je wist dat zou komen? :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30QRjsp27560IqD5W6yG26SoXak=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0JXnfNLFqPiwewMrI5SrA8Vg.jpg?f=user_large

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:36
*knip* Dat is inderdaad Spam
spam??? :?

[ Voor 80% gewijzigd door tweakduke op 06-05-2020 20:15 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nee legit. Je kan er ook overheidsdocumenten kopen, zoals rijbewijzen, paspoorten en "ik heb een vitaal beroep" brieven.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:36
Vrijdag schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:05:
[...]

Nee legit. Je kan er ook overheidsdocumenten kopen, zoals rijbewijzen, paspoorten en "ik heb een vitaal beroep" brieven.
:o :o :o :o

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:00
Mooi al die Schotland-routjes, foto's en verhalen hierboven... Ik wil ook weer die kant op!

Over het verschil tussen de verschillende benamingen voor Groot Britannië, United Kingdom, etc, is dit een mooie uitleg overigens:

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:15

steveman

Comfortabel ten onder

Iedereen vraagt zich natuurlijk dagelijks af: "wat is nou het tegenovergestelde van the Doctor's dangle?"

Kom ik toch juist het antwoord tegen:

YouTube: MotoAmerica Superbike/Stock 1000 Race 1 at Road Atlanta 16
Numero 44 demonstreert.
:+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:32

[Afbeelding]

Zelf ben ik 3x op de motor in Schotland geweest. De afgelopen keer (2018) had ik een route van 2199 km gepland voor 8 dagen (Newcastle - Newcastle), wegens slecht weer hebben we toen het rondje op Skye ingekort en bleef er 2116 km over.
Dit rondje hebben we, tegen de klok in met de klok mee, met 8 motoren gereden. Al met al was het geweldig en zeker voor herhaling vatbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3iPVmURT82DiqF3AVrkiCQleWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G5zSkfWfAQeinD9MEvD7y5Mb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IGgzneyyBRxhVxaKnyA8n-12wU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zrm1rUJwIBokWyZGVCguy8JT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVyxJpIsbn4BYHHSlg-FQZ0qlDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZFelQMIrjJO1nXn1rmF9gSO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEJZRtIirceR5yOfZfdSX_xwoZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lupHeKkbTGukBIbZmcpgxM0c.jpg?f=fotoalbum_large

• Bommes
Vanaf 1 juli mogen campings weer volledig open..
Misschien dan maar een rondrit door ons eigen land plannen.. zucht..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Bommes schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:52:
Wij zouden eind mei gaan, naar het buitenland. Frankrijk, Italie of Oostenrijk. Nu gaan we maar in het najaar.

• f2ride2001
LOL, samen met 17miljoen andere Nederlanders. Hoeveel wegen denk je dat er afgesloten zullen zijn voor motoren ivm wanderlaars en fietsers? Gok nog een stuk meer dan nu 8)7 |:(

• Chakotay
@f2ride2001 ik denk dat dat wel meevalt hier, plezierritjes zijn nooit expliciet verboden geweest hier. (Wat goed te merken was in de meeste weekenden...) Daarnaast is een motorweekend incl overnachting binnen Nederland volgens mij niet heel gebruikelijk, daar hebben we niet genoeg mooie wegen voor. Kan misschien nog wel anders worden als de grenzen/campings/hotels in het buitenland langduring gesloten blijven, maar volle motorcampings in Nederland zie ik niet gebeuren voordat de volgende TT Assen met publiek gereden gaat worden volgend jaar.

• Xoxol
  • Laatst online: 18-01 16:38
@Freelance Wij hadden in totaal 11 dagen inclusief overtoch dus ongeveer 8 volle dagen Schotland.

Wat wij gemist hebben zijn, touren door Cairngorms National Park, hiken richting Ben Nevis (hebben daar in de buurt op een camping gestaan en kennis gemaakt met de midges).En aantal interessante spots gemist langs het noordelijke kustlijn (iets met Vikingen grotten en ruines).

Oh en wij hebben de reistijd onderschat, normaal gesproken leg je 50 kilometer af in 30-40 minuten. In Schotland kan het gewoon meer dan een uur zijn. De redenen waren verschillend, trage oldtimers, mooie kronkelige weggetjes, stoppen voor een foto, wachten op schapen. :)

V-Strom 650

• f2ride2001
Chakotay schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:29:
@f2ride2001 ik denk dat dat wel meevalt hier, plezierritjes zijn nooit expliciet verboden geweest hier. (Wat goed te merken was in de meeste weekenden...) Daarnaast is een motorweekend incl overnachting binnen Nederland volgens mij niet heel gebruikelijk, daar hebben we niet genoeg mooie wegen voor. Kan misschien nog wel anders worden als de grenzen/campings/hotels in het buitenland langduring gesloten blijven, maar volle motorcampings in Nederland zie ik niet gebeuren voordat de volgende TT Assen met publiek gereden gaat worden volgend jaar.
Als ik gewoon kijk naar het percentage wat naar Frankrijk / Spanje / Duitsland op vakantie gaat en dat moet allemaal in het kleine Nederland op vakantie in dezelfde korte periode dan zie ik probleem op komen (onvoldoende ruimte) Dat is eigenlijk mijn idee (punt)

Wordt eigenlijk al een beetje bevestigd als ik zie wat er nu al gewoon door de week op fiets bezig is.....

• Chakotay
@f2ride2001 ahh, ik dacht dat je het specifiek over motorcampings had :)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:22
Ik steek mijn vakantiegeld in materialen om thuis een mooie vakantieplek in de tuin te bouwen :P. Mooie pergola bouwen, zithoek, flink bomen en gewassen planten, irrigatiesysteem... en die motorrit maak ik dan gewoon hier in de buurt. En zodra het oogstseizoen is geweest met de hele buurt crossen hier voor de deur in het weiland.

Als je al vakantie gepland had (geboekt of niet) is dit een flinke domper, zeker. Maar het is wel gedeelde smart :).

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik ben na het voorzichtig opheffen van de maatregelen in Nederland maar ook in bijvoorbeeld Duitsland de afgelopen dagen juist wat optimistischer geworden dat er misschien een mogelijkheid komt om met de motor naar het buitenland op vakantie te gaan deze zomer. Ik heb niet de illusie dat wekenlang onbelemmerd door Europa reizen op korte termijn wordt toegestaan, maar een paar dagen naar Duitsland ofzo zal misschien kunnen. En dat is al heel wat meer dan waar ik afgelopen weken bang voor was.

In veel landen is (buitenlands) toerisme een belangrijke pijler van de economie. Het volledig weren van toeristen betekent dan een extra klap boven op de zware recessie waar wij toch al mee te maken krijgen. Regeringen zullen daardoor onder druk staan om onder voorwaarden toerisme toe te staan. Die voorwaarden zullen waarschijnlijk een beperkte bezettingsgraad betekenen, en vooraf reserveren als je ergens heen wil. Rutte schetste dit soort contouren ook al voor Nederland. Dat betekent dus wel dat een weekje kamperen opeens een stuk duurder kan worden.

[edit] Al zie ik in Drenthe ook nieuwe mogelijkheden opduiken @HTT-Thalan :P

[ Voor 3% gewijzigd door Waaj op 06-05-2020 22:00 ]

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:34

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ja, denk ook wel dat je er niet te veel in moet blijven hangen dat je niet op vakantie kan. Zie wat er wel mogelijk is en geniet daarvan ☺️

Dus lekker toeren in eigen land

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:22
Waaj schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:58:
Al zie ik in Drenthe ook nieuwe mogelijkheden opduiken @HTT-Thalan :P
Ik ben er overduidelijk minder rouwig om omdat ik toch al genoeg op mijn nek heb gehaald om te doen deze zomer, dus ik had toch geen tijd gehad om nu 4 weken door Zweden te trekken. Morgen word eindelijk de maaier geleverd, ik heb een fijne heggeschaar besteld en langzaamaan kan ik beginnen de garage leeg te ruimen voor de verbouwing.

Tezijnertijd BVA in de gaten houden voor fijne gereedschapskarren, motorlift enzo... dan kan ik de XR eindelijk onder handen gaan namen. Voor het oogstseizoen moet hij klaarstaan :P.

• kneusteun
Wij hadden voor 25 Juni Oostenrijk op de planning staan. Aangezien het in Oostenrijk ook al wat meer open gaat houd ik nog hoop.

Duitsland is open Oostenrijk ook, alleen hotels is maybe nog een dingetje.

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
Secsytime schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:30:
[...]

Ho even, daar ga je wel de mist in.. Engeland =! Brittannie..

Brittanie is het eiland waar Engeland, Wales en Schotland zich bevinden en Groot Brittannie is inclusief Ierland.
Ik hoop echt dat hier geen Ieren meelezen :o
Wat je bedoelt is Noord-Ierland, het bovenste stukje van het eiland Ierland; Maar de staat Ierland is een zelfstandig land en zeker geen onderdeel van Groot-Brittanië...

[ Voor 0% gewijzigd door Hkuit op 07-05-2020 16:36 . Reden: geen ipv gaan ]

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:48
Recrush schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:25:
[...]

Het uiteinde van de zuiger dat tegen het remblok aandrukt is vlak, de zijde met de beschadiging valt in de cilinder van de klauw, waarbij de beschadiging naar mijn inzicht nog wel boven de stofring uitkomt. Verwacht dus niet dat er vuil daadwerkelijk naar binnen kan, dus ik denk dat ik 'm dan nog ga gebruiken. Slechter zal m'n rem er niet van worden in ieder geval, want hij was praktisch nutteloos :+ trof dit aan toen ik de klauw splitste:

[Afbeelding]
Lijkt mij niets mis mee om die te blijven gebruiken.. Ik heb soortgelijke beschadigingen op die van m'n voorremmen op de B12. Daar waren de stofringen er ook al een eind uitgedrukt door de corrosie die eronder zat. B6 moet ik nog eens doen, maar da's niet noodzakelijk, meer preventief.

Wat @thijsco19 al aangeeft, zorg dat er geen hapertjes aan zitten dus even goed vijlen/schuren.

Mooie motor trouwens ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Secsytime op 07-05-2020 05:49 ]

• SmurfLink
  • Niet online
Hkuit schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:32:
[...]

Ik hoop echt dat hier gaan Ieren meelezen :o
Wat je bedoelt is Noord-Ierland, het bovenste stukje van het eiland Ierland; Maar de staat Ierland is een zelfstandig land en zeker geen onderdeel van Groot-Brittanië...
En je kan ze niet erger beledigen dan ze dat noemen. :+

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:26
Altijd heerlijk om die foto's te zien waar iedereen geweest is, zeker in deze tijden van weinig rijden. :)

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
f2ride2001 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:24:
[...]

LOL, samen met 17miljoen andere Nederlanders. Hoeveel wegen denk je dat er afgesloten zullen zijn voor motoren ivm wanderlaars en fietsers? Gok nog een stuk meer dan nu 8)7 |:(
Ik heb het gevoel dat alle All inclusive turkijke gangers en consorten niet gaan kamperen. Ik gok dat ze niet eens een tent hebben. :*)

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:06
Requiem19 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:38:
Ik zit erover te denken om komende vrijdag en zaterdag bij Afetto Ducati een motor te huren en dan dag 1 naar Zuid Limburg te rijden, overnachten en dan dag 2 terug.

Heeft iemand toevallig leuke routes daar in de buurt of wat tips?
Ga richting Aken en ga daar een stuk rijden. In Zuid Limburg zit je nu echt file te rijden achter wielrenners. Tevens staan ze er met goed weer véél te flitsen.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:53
[...]

Het plaatje :P

Afbeeldingslocatie: https://cdn.britannica.com/41/193441-050-13CCA6B5/Terminology-British-Isles-United-Kingdom-Ireland-Great.jpg
DateTime.Now schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:14:
[...]

Ik heb het gevoel dat alle All inclusive turkijke gangers en consorten niet gaan kamperen. Ik gok dat ze niet eens een tent hebben. :*)
Nouja Glamping in ES, IT of FR zou nog wel te doen zijn :Y

[ Voor 25% gewijzigd door SniperGuy op 07-05-2020 08:24 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:26
De Isle of Man is wel een buitenbeentje en hoort alleen bij de Britse eilanden.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:03
Dacht dat mensen die van de Isle of Man komen zich wel als Engels identificeren.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:15

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

[...]
Wat helpt is leesbare zinnen tikken :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bommes
/slap users on page

Kom op het is hier geen aardrijkskunde klasje..

Kunnen we het niet over luid pijpen, oordopjes of dubbel D sluitingen hebben
* Bommes pakt popcorn :P

Pagina: 1 ... 160 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.