Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 161 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.889 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:56
steveman schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:24:
Iedereen vraagt zich natuurlijk dagelijks af: "wat is nou het tegenovergestelde van the Doctor's dangle?"

Kom ik toch juist het antwoord tegen:

YouTube: MotoAmerica Superbike/Stock 1000 Race 1 at Road Atlanta 16
Numero 44 demonstreert.
:+
Ik heb het me nooit eerder afgevraagd, maar die gast moet wel echt bizar veel armpump krijgen richting het eind van de race als hij dat vaker doet :X.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Bommes Of levertijden van Italiaanse motoren? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:57
Bommes schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:31:
[...]

Inderdaad zullen ze er wel netjes vanaf komen.
Het zijn geen storende opties maar wel opties waar ik de extra kosten niet voor wil betalen.
Totaal maken ze de prijs van de fiets ruim 17k.
Terwijl ze basis prijs 13,5k is.
Je kan het ook zo zien: Is het je 3,5k waard om de motor eerder te hebben? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:40
Xoxol schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:29:
@Freelance Wij hadden in totaal 11 dagen inclusief overtoch dus ongeveer 8 volle dagen Schotland.

Wat wij gemist hebben zijn, touren door Cairngorms National Park, hiken richting Ben Nevis (hebben daar in de buurt op een camping gestaan en kennis gemaakt met de midges).En aantal interessante spots gemist langs het noordelijke kustlijn (iets met Vikingen grotten en ruines).
De Cairngorms heb ik op een eerdere vakantie al gedaan, ben een paar jaar terug voor een wandel/auto vakantie 10 dagen in Schotland geweest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3Uj5BbIMQYR-3ClvqXZXHRwkgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljaS6XQfbOQaQiLqUMSUvrXP.jpg?f=fotoalbum_large

Toen geen tijd voor het noorden, dus vandaar nu mijn keus voor de NC500.
Oh en wij hebben de reistijd onderschat, normaal gesproken leg je 50 kilometer af in 30-40 minuten. In Schotland kan het gewoon meer dan een uur zijn. De redenen waren verschillend, trage oldtimers, mooie kronkelige weggetjes, stoppen voor een foto, wachten op schapen. :)
Dat was ook mijn ervaring de vorige keer dat ik in Schotland op vakantie was :)
BartW schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:29:
[...]

Zelf ben ik 3x op de motor in Schotland geweest. De afgelopen keer (2018) had ik een route van 2199 km gepland voor 8 dagen (Newcastle - Newcastle), wegens slecht weer hebben we toen het rondje op Skye ingekort en bleef er 2116 km over.
Dit rondje hebben we, tegen de klok in met de klok mee, met 8 motoren gereden. Al met al was het geweldig en zeker voor herhaling vatbaar.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie route! Isle of Skye vond ik ook erg mooi, maar was wel erg druk in de tijd dat ik er was (Augustus).

Ook alvast een lijstje gemaakt met wat ik nog wil hebben voor op de motor / roadtrip:
  • nieuwe handvat verwarming
  • tanktas met quicklock
  • regenpak
  • zijkoffers
  • nog meer..
Volgens mij is @Bommes bezig geweest met zijkoffers voor op de V-Strom? Wat is het uiteindelijk geworden? Rij zelf een V-Strom DL1000 uit 2002.

(...)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:37
Waaj schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:07:
@Bommes Of levertijden van Italiaanse motoren? >:)
Of schapevelletjes. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:14

steveman

Comfortabel ten onder

Schotland in de zomer... midges, midges everywhere :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:05:

Kunnen we het niet over luid pijpen of dubbel D hebben
8)

[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 07-05-2020 09:21 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31

charrel

Cortisol4life..

steveman schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:14:
Haha, in het voorjaar ook al hoor. Wij hadden een paar biertjes gehaald bij het tankstation zat die man al te gniffelen. "Gaan jullie die lekker buiten opdrinken jongens?","hehehehe".
Nou inderdaad 35minuten later zaten we in de tenten te borrelen, dikke grijze muggen wolk van het meer af :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:28
@Freelance het zijn uiteindelijk zij tassen geworden op zelf gemaakte rekken.
Goed gelukt al zeg ik zelf 8)

Rekje, gebogen uit 1 stuk stalen CV leiding:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1588836428-600-x-369px-IMG_20190808_195919894.jpg

Tassen er op:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1588836482-600-x-338px-IMG_20190512_130302622.jpg

en natuurlijjk onderweg:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1588836609-600-x-347px-IMG_20190527_110455447.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Bommes op 07-05-2020 09:30 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Rekje staat recht, maar je motor staat scheef op het eerste plaatje. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Jolke schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:28:
Rekje staat recht, maar je motor staat scheef op het eerste plaatje. :P
Ninja edit.. >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:55
steveman schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:14:
Ik kan er niets aan doen, ik lees de hele tijd midgets. En vervolgens zo'n mental image erbij... Net alsof jullie het de hele tijd over oompa-loompa's hebben. :D

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Die muggen zijn ook heel erg klein, dat klopt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
roda_djavulen schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:50:
Dacht dat mensen die van de Isle of Man komen zich wel als Engels identificeren.
Nope die zijn 'Manx'.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jolke schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:40:
Die muggen zijn ook heel erg klein, dat klopt. :P
Midges zijn wel klein, dat is deel van het probleem: ze komen overal doorheen..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

DrivinUCrazy schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:38:
[...]

Ik kan er niets aan doen, ik lees de hele tijd midgets. En vervolgens zo'n mental image erbij... Net alsof jullie het de hele tijd over oompa-loompa's hebben. :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4p7081QlvbzYiaGXp2b8VT3yVYY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gU5ZCoOFyBUrfvMRIiUmgvih.jpg?f=user_large

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Thoit schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:14:
[...]

Ga richting Aken en ga daar een stuk rijden. In Zuid Limburg zit je nu echt file te rijden achter wielrenners. Tevens staan ze er met goed weer véél te flitsen.
Sla alleen de Ruhrsee over ;) Motoren mogen op sommige stukken maar 30 of 50, terwijl auto's wel 70 mogen, afgesloten wegen, bizar veel controles. Maar goed, dat was ook een openbaar circuit een jaar of 10 geleden. :X
Beetje waar de Eifel nu hard achteraan gaat (helaas...).

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

charrel schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:22:
[...]

Haha, in het voorjaar ook al hoor. Wij hadden een paar biertjes gehaald bij het tankstation zat die man al te gniffelen. "Gaan jullie die lekker buiten opdrinken jongens?","hehehehe".
Nou inderdaad 35minuten later zaten we in de tenten te borrelen, dikke grijze muggen wolk van het meer af :X
Oh twee keer geweest, ene keer in eind april, stralend weer, geen last van beestjes.
En toen nog eens in eind juli begin augustus. Reeegen en midges. Lekker een ale drinken door een imkermasker :')

Maar wanneer het even droog was wel veel motorrijders gezien, reed toen zelf nog niet maar het zaadje werd verder geplant. Bike magazine bleek ook allerlei aanbevelingen te hebben qua routes, ook waar we toen in de buurt zaten. Dus dat verklaart het ook wel een beetje.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:23

Secsytime

Automagisch

Is er dit jaar ook een Tweakers rit? :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Secsytime schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:12:
Is er dit jaar ook een Tweakers rit? :P
Het eerst komende mooie weekend, over de Ijsseldijk van Zwolle naar Deventer, dan via de Posbank richting de lekdijkjes en op het einde nemen we nog even de Meije mee. Open uitlaten verplicht *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
beetje mijn foto jatten he :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Maegrim schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:18:
[...]

beetje mijn foto jatten he :-(
Dit is internet. Hier jatten we niet, hier kopiëren we 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Beter goed gejat dan slecht bedacht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:27
Waaj schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:18:
[...]

Het eerst komende mooie weekend, over de Ijsseldijk van Zwolle naar Deventer, dan via de Posbank richting de lekdijkjes en op het einde nemen we nog even de Meije mee. Open uitlaten verplicht *D
En we gaan wel als één groep van 50 motoren rijden toch, waarbij mensen in een hesje de kruisingen even blokkeren?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:44
Joopieboy schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:03:
[...]

Sla alleen de Ruhrsee over ;) Motoren mogen op sommige stukken maar 30 of 50, terwijl auto's wel 70 mogen, afgesloten wegen, bizar veel controles. Maar goed, dat was ook een openbaar circuit een jaar of 10 geleden. :X
Beetje waar de Eifel nu hard achteraan gaat (helaas...).
Jup, ze hebben ook een aantal van die plekken (waar o.a. getimed werd) dichtgegooid met hopen zand i.c.m. een bord dat je er niet mag gaan staan. Maar dat stukje naar Vogelsang is wel erg leuk O-)

Dat van die snelheidsbeperkingen enkel voor motoren is mij eerlijk gezegd nog niet opgevallen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Die snelheidsbeperking met onderbord dat het alleen voor motoren geldt, heb je meer richting de Moezel. Ik ken ze helaas wel. Heel fijn om op zo'n weg te rijden, te weten dat ze staan te laseren, en een vrachtwagen in je nek te hebben zitten. En dat onder het mom van veiligheid. :X

Rond de Ruhrsee houden ze meer van maximumsnelheid van 50-70-50-50-7...oh nee toch 50, in combinatie met een continu inhaalverbod.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Eindelijk een foto van jou zonder helm? :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:55:
[...]

Eindelijk een foto van jou zonder helm? :+
Kevlar muts, jeweetzelluf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
DrivinUCrazy schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:54:
Die snelheidsbeperking met onderbord dat het alleen voor motoren geldt, heb je meer richting de Moezel. Ik ken ze helaas wel. Heel fijn om op zo'n weg te rijden, te weten dat ze staan te laseren, en een vrachtwagen in je nek te hebben zitten. En dat onder het mom van veiligheid. :X

Rond de Ruhrsee houden ze meer van maximumsnelheid van 50-70-50-50-7...oh nee toch 50, in combinatie met een continu inhaalverbod.
Dat is wel heel bijzonder inderdaad, de kwestbare verkeersdeelnemers met het meeste acceleratievermogen juist langzamer laten rijden... Lekker gevaarlijk als je letterlijk vrachtwagens in de weg moet gaan rijden :X Ik zou dan mooi ergens anders gaan rijden, maar dat is waarschijnlijk ook het doel van die snelheidslimieten... Wegafsluiting voor motoren zonder het 'officieel' af te sluiten.

Is het in Japan niet ook zo dat motoren maar 80 mogen terwijl auto's sneller mogen rijden? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 07-05-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:54:

Ja dat ja :X Die paar mooie wegen mijd ik dan liever echt... Wat een ramp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:35
https://www.instagram.com...Jmr/?igshid=1hivyo0e6nyux

Normaal heeft ie een 990adv maar nu laat ie ff zien dat een GS ook wel wat kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De koe, hahahaha _O-

Die had ik nog niet eerder gehoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
kneusteun schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:02:
https://www.instagram.com...Jmr/?igshid=1hivyo0e6nyux

Normaal heeft ie een 990adv maar nu laat ie ff zien dat een GS ook wel wat kan!
Die bashplate raakt al dat metalen balkje wanneer hij naar beneden de pit in rijdt. Kortom, die motor is eigenlijk gewoon echtttt niet geschikt voor zulke dingen.

Des te knapper dat hij dat kan.. en de pro's kunnen met zware motoren ook echt veel natuurlijk (Chris Birch... mama mia). Maar echt een goed voorbeeld voor ons stervelingen is het niet, wij zijn beter af met een ander type bike voor zulke tricks >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:35
Chris Birch is inderdaad ook een beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik riep laatst nog dat ik ouder en wijzer was geworden. Mm :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
Net tijdens mijn lunch de eerste paar pagina's van

Afbeeldingslocatie: https://www.gaeaschoeters.be/wp-content/uploads/2018/10/cover-MMM2018-FRONT-FINAAL.jpg

weg gelezen.

Dat eerste hoofdstuk geven een goede belofte voor een tof boek.
Ook wel eentje van een besef dat de wereld veranderd.
Dit soort reizen zijn zeker nog wel mogelijk maar de authenticiteit van de culturen in het Verre Oosten is natuurlijk sterk aan het verwateren.

Vanavond weer verder lezen.. dit soort reis verhalen zijn een goed corona lockdown medicijn

De titel van het boek doet vermoeden dat we te maken hebben met 2 kekke meisjes.. niets is minder waar.. het zijn 2 Belgische "potten" met een daarbij horend uiterlijk.. (sorry @SmurfLink voor mijn botte woordkeuze, kon even niets anders verzinnen :o )

Afbeeldingslocatie: https://www.gaeaschoeters.be/wp-content/uploads/2014/04/MMM-IR-DSC03986bewTDEF.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Bommes op 07-05-2020 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Bommes schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:04:

[Afbeelding]

weg gelezen.

Dit soort reizen zijn zeker nog wel mogelijk maar de authenticiteit van de culturen in het Verre Oosten is natuurlijk sterk aan het verwateren.

Vanavond weer verder lezen.. dit soort reis verhalen zijn een goed corona lockdown medicijn
*klik* Bedankt voor de tip,ligt morgen hier in de brievenbus :)
De titel van het boek doet vermoeden dat we te maken hebben met 2 kekke meisjes.. niets is minder waar.. het zijn 2 Belgische "potten" met een daarbij horend uiterlijk.. (sorry @SmurfLink voor mijn botte woordkeuze, kon even niets anders verzinnen :o )

[Afbeelding]
Zelfs Doutzen Kroes zou er niet uit zien met zo'n dresscode :X En voor de rest is dat alleen maar een aanbeveling, dan hoef ik niet bang te zijn voor dom "kijk mij nou eens stoer zijn" geneuzel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32

[Afbeelding]

weg gelezen.

[Afbeelding]
Trui Hannoulle zal vermoedelijk ook op de jaarlijkse Electric Night Ride in Luxemburg zijn. Hopelijk gaat dat door ;) vrees er een beetje voor (19-20 september)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:26
Vet! Kunnen jullie meer linkjes plaatsen met zulke toffe video's. Heb nu wel wat tijd over.

@lolgast @timmie271 @Will_M Zou je m'n motor uit de TS kunnen halen? Heb hem inmiddels al meer dan een jaar geleden verkocht haha.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freelance
Bommes schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:24:
@Freelance het zijn uiteindelijk zij tassen geworden op zelf gemaakte rekken.
Goed gelukt al zeg ik zelf 8)

Rekje, gebogen uit 1 stuk stalen CV leiding:
[Afbeelding]

Tassen er op:
[Afbeelding]

en natuurlijjk onderweg:
[Afbeelding]
Nice, ik heb alleen het gereedschap en (waarschijnlijk) de skills er niet voor om dit te fabriceren. Toch maar op zoek naar een kant en klaar oplossing :)

(...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freelance
ToolkiT schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:09:
[...]

Yup, maar niet op de motor maar in dit beest:
[Afbeelding]

tip:
Het landschap van dag 1 is vrij saai.. oostelijk van Edinburgh is het beetje polderlandschap..
Dus je kan daar net zo goed tussendoor steken directer naar Edinburgh..

stop3/4 zou ik combineren. Wij hebben gekampeert op de links van Cromarty op the black isle, wat ik een prettige sfeer vond hebben. Top tip: ga met het kleine pontje en neem genoeg tijd voor een koffie break bij het tentje bij de pont.
https://www.google.co.uk/...m2!3d57.68066!4d-4.034729
[Afbeelding]
ik mocht de veerpont zelf varen :)

[Afbeelding]

En de tijd die je extra krijgt zou ik in de Cairngorms rijden (bij stop 2 dus)

Route tussen stop 3 en 5 is waarschijnlijk het minst spectaculairste van de route en tenzij je persee ene foto bij John o' Groats will is dit een mooiere route met minder verkeer:
https://www.google.co.uk/...4.417472!2d58.4761469!3e0
Dit spoorwachtershuisje is te huur als B&B, daar kwamen we achter toen ik een babbeltje maakte met de jongen van de tourist info bij Achness falls
[Afbeelding]

Uiteraard heb je applecross pass er al op staan :)
[Afbeelding]

Een detour via Skye is ook een optie, zelf nog niet geweest maar schijnt erg mooi te zijn..
hier op de achtergrond:
[Afbeelding]

qua timing zou ik eerder in Mei dan Juni gaan, ivm met midges en verkeersdrukte (NC500 is veel single track road en het kan best druk zijn) Maar het weer is in Mei vaak ook mooier dan in de zomer (hoewel dat puur mazzel blijft, zorg voor goed waterdicht spul!
[Afbeelding]

Tussen 11 en 12 is een erg mooi gebied met wat snellere wegen, echt genieten!
Heb je tips even meegenomen en zit nu op dit:

Dag 1: boot

Dag 2&3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEGOfV3qjFg_bDQFtbBWxczb3cE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3Qg8Kwlz21f7Do4ILpVblWEz.jpg?f=user_large
(met pontje)

Dag 3, 4 & 5:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eq2M7HYbGNo9r6OOQIoQ6VAZJHQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/baDDIUz8uXccGqqm4Ke3U9gd.jpg?f=user_large

Dag 6, 7 & 8:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KitrDgvv81itNcY7eHh7nT6PNI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/boYA3pY8qLLgwfD4VBRiiowk.jpg?f=user_large

Dag 9: boot

Dan kom ik op onderstaand schema uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpZaMdMIi2mjjps4e_hHYcLC6nk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KkoNJfDzrCFt4FeOefLJwWgf.jpg?f=user_large

(...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:35

[Afbeelding]
Dan kijken de filmpjes van Noraly "Itchy Boots" (die op haar 1e lange reis ook door veel islamitische landen is gereisd) een stuk beter weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Hkuit schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:43:
[...]

Dan kijken de filmpjes van Noraly "Itchy Boots" (die op haar 1e lange reis ook door veel islamitische landen is gereisd) een stuk beter weg!
Maar die wil je niet horen praten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Freelance schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:03:
[...]

Heb je tips even meegenomen en zit nu op dit:

Dag 1: boot

Dag 2&3:
[Afbeelding]
(met pontje)

Dag 3, 4 & 5:
[Afbeelding]

Dag 6, 7 & 8:
[Afbeelding]

Dag 9: boot

Dan kom ik op onderstaand schema uit:
[Afbeelding]
Mooie route!
Dag4 (en 5) ga dat gemiddelde van 70 niet halen denk ik dat moet je als top zien op die wegen ;)
Dit is een grote weg daar:
Afbeeldingslocatie: https://www.undiscoveredscotland.co.uk/tongue/tongue/images/benloyal.jpg
veel wegen zijn zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://independenttravelcats.com/wp-content/uploads/2017/10/Sheep-on-the-road.jpg

Maar je hebt tijd genoeg dus je gaat de afstand wel halen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COE-i9-o6-iSLJNorRuynrw0Jvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xlvRPaEIQMZpgw8YPRsLvWn.jpg?f=fotoalbum_large
De Dots zijn waar wij overnacht hebben. MrsT houd niet van lang (met de camper) rijden per dag..
Als ik zelf op de motor zou rijden zou ik jouw plan ook volgen :)

[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 07-05-2020 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]

weg gelezen.

[Afbeelding]
Kindle versie meteen besteld :)

Deze is ook een aanrader:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51g%2B6dE1RNL._SX309_BO1,204,203,200_.jpg
https://www.amazon.co.uk/...Search-Real/dp/1473669987

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dryhte schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:59:
[...]

Maar die wil je niet horen praten ;)
Vind ik eigenlijk best meevallen..
Ik heb in mijn leven heel wat steenkolen engels gehoord (aka dunglish ;) ) en dat van haar valt best mee IMHO..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Brembo heeft een recall op bepaalde OEM remblokken. Die dingen kunnen poreus worden door een verkeerd gehalte nikkel waardoor de blokken los komen van de plaat waar ze op zitten. Dat wil je dus absoluut niet hebben.

Triumph, Ducati en Aprilia hebben al aangegeven dat enkele van hun modellen geraakt zijn.
https://www.asphaltandrub...friction-material-recall/

Aprilia heeft een website gestart waarin je een VIN nummer kan invoeren om te zien of je blokken kan omruilen, ik verwacht dat andere merken ook zoiets zullen aanbieden. Dus even uitzoeken of navragen bij je dealer als je motor met brembo blokken is uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bommes deze ben ik nu aan het luisteren:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51AZ198GMDL._SX332_BO1,204,203,200_.jpg
https://www.amazon.co.uk/...oman-Wheels/dp/B00B5WAJBC
Gaat ook die richting op, maar dan een hetero stel maar met de twist dat zij blind is..

en deze is ook een aanrader
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51CY9Q1iFCL._SX312_BO1,204,203,200_.jpg
https://www.amazon.co.uk/...y-countries/dp/0956430562

ik heb haar per toeval ontmoet toen ze een lekke band had in spanje (maar dat verhaal had ik geloof ik al eens verteld):
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23434760_10159637350550088_1384952134961775059_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=0be424&_nc_ohc=vN5rJsMAJIwAX_Y8TiX&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&oh=d35ffeadbd332c9e78eae24a50c5a978&oe=5EDBB3A9

[ Voor 73% gewijzigd door ToolkiT op 07-05-2020 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@xos hm, ik hoop dan eigenlijk ook dat Brembo ook zelf met een lijst van productnummer & productiedatums komt waarbij het speelt, in plaats van alleen de motorfabrikanten recalls gaat doen... Zeker voor zoiets simpels als remblokken gaat niet iedereen naar de dealer lijkt me, en het is nogal een sltijtagedeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Los van de Corona restricties geld er voor Iran geen negatief reisadvies.
Je kunt er over land via Turkije komen.

Tofste zou zijn om daarna via Turkmenistan, Tadzjikistan naar Kirgizstan te gaan.
De Pamir highway, die wil ik echt een keer rijden. Het liefste voordat het compleet geasfalteerd en 3 baans is geworden. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes dat word afwachten wat eerder komt, je Guzzi of het opheffen van de restricties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Is Iran niet beperkt qua aantal cc's? Volgens mij mag je met meer dan 350cc het land niet in.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Grubeater schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:04:
Is Iran niet beperkt qua aantal cc's? Volgens mij mag je met meer dan 350cc het land niet in.
Geen idee, Noraly is er ook geweest op haar Royal Enfield.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Bommes schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:30:
[...]

De Pamir highway, die wil ik echt een keer rijden. Het liefste voordat het compleet geasfalteerd en 3 baans is geworden. >:)
[YouTube: Tajikistan, Pamir Highway & Wakhan Valley. Motorbike Around the World - Episode 11]
Ik ben bang dat het daarvoor heel snel te laat is. Het kromme is dat juist doordat reizigers als Noraly laten zien hoe mooi sommige streken zijn, dat heel veel mensen inspireert om hun me-too momentje te willen ervaren. En ik ben daar ook schuldig aan.

Ik heb 20 jaar geleden van Manali naar Leh in de Indiase Himalaya gereden, toen was het bovenop de passen nog helemaal verlaten. Naast onze groep reed er toen nog een Britse groep motorrijders en 1 bus met toeristen die route. Laatst zag ik een filmpje van dezelfde route en zag dat bovenop de passen nu eettentjes waren en toeristen die zich verdrongen rondom het naambord. :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvguruB2Wt2t9LcZPDRJNi7_BjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VIakHFStvb1qmxI9rsjNtthU.jpg?f=fotoalbum_large
crappy scan van een foto

Ik wil weer terug -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:11:
[...]

Paul van Hoof op zijn MG V7.. dus denk niet dat er een limiet is voor buitenlanders

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Quick and dirty:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1588876665-600-x-349px-Pamir%20en%20terug.JPG

is toch een dikke 16 duizend kilometer.. vette shit.
Dat moet in 3 weken wel te doen zijn toch.. >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 07-05-2020 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:34

fdees

Trust me I'm an Engineer

Dat is wel gaaf zeg.

Voor mezelf even het volgende stappenplan
  1. Fatsoenlijk meerdere dagen lange afstanden gaan rijden
  2. Fatsoenlijk offroad leren rijden
  3. Een geschikte motor kopen voor zo een reis. (scrambler zit te veel elektronica op die kaduk kan gaan)
  4. Die motor helemaal uit elkaar halen en weer opbouwen
  5. Gaan :)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

fdees schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:43:
Dat is wel gaaf zeg.

3. Een geschikte motor kopen voor zo een reis. (scrambler zit te veel elektronica op die kaduk kan gaan)
Beter idee:
  1. Gaan
De rest is alleen maar redenen om het uit te stellen

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Dat is wel gaaf zeg.

[list=1]
• Fatsoenlijk meerdere dagen lange afstanden gaan rijden
1) Tegen de tijd dat je in Oost-Turkije bent heb je dat wel gedaan.
• Fatsoenlijk offroad leren rijden
2) Zie 1)
• Een geschikte motor kopen voor zo een reis. (scrambler zit te veel elektronica op die kaduk kan gaan)
3) Iedere motor is geschikt, als je maar wil!
• Die motor helemaal uit elkaar halen en weer opbouwen
4) Zie 1)
• Gaan :)
[/list]
5) Wat houdt je tegen? *D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zou eigenlijk deze week ook de NC 500 gaan rijden met mijn vader. (En een deel van de PENIS 287)

Helaas zit reizen er voorlopig niet in, dus morgen gaan we een deel van de TET proberen te rijden. We beginnen hieronder (Eindhoven) bij het stuk waar de route het land in komt en rijden tot waar we zin hebben. :)

Ben erg benieuwd :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3kXtw8Zv3hgqr1YTBof7JwJYu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uwExMi6fLQtcPZdPU5TkATt7.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn nieuwe 18PK Honda V-Twin brommer :+. Ik kan je zeggen, het is nog best een kunst. En je moet een hoop halve draaien maken :9.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chakotay
Ik heb nog even een redelijk willekeurig rondje gereden, lekker rustig zo 's avonds, en nog lang zat licht nu. Met hier en daar wat kleine zijstraten inslaan kwam ik nog best leuke weggetjes tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtcJNWgjOr8-tkfIxNBnHjkPLco=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rbg8rqtLcMyRRusO9GFNhhD6.jpg?f=user_large

Ik geloof dat dat De Hoef Westzijde was.

@HTT-Thalan kan het niet driften voor die halve draaien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
Bewoners van de Meije willen nu dat het motorverbod gehandhaaft blijft als de corona crisis voorbij is:

https://www.ad.nl/woerden...de-coronacrisis~ac4cbc97/

Viel ook eigenlijk wel te verwachten.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Dit is misschien iets realistischer om de Guzzi eens goed in te rijden ... De fabriek bezoek ik dan later nog wel een keertje.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1588881735-1029-x-1156px-Corsica%20en%20Sardini%C3%AB.JPG

Stel dat deze zomer de grenzen nog open gaan dan trek ik hier een dag of 10 a 11 voor uit.
Wordt het pas na seizoen, ook goed.
Beetje schuiven met de route om de terug weg aan te passen zodat ik uti de Alpen weg blijf dan is dat ook wel te doen.

Dag snelweg naar Bellinzona, volgende ochtend naar vrienden in de Piemonte.
Dag later naar de kust en de nacht boot van Genua naar Bastia (Corsica)
2 dagen Corsica
Oversteek naar Sardinië vanuit Bonifacio
3 dagen Sardinië
Nacht boot van Porto Torres terug naar Genua.
Terug naar huis via nog te bepalen route.

Ik hoop er maar niet op maar misschien lukt dit dus nog wel dit jaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Bommes op 07-05-2020 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Laatst online: 09:43
@Bommes je link geeft een 404 error..

zo super edit modus man.. alweer gefixed _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door mr_zippey op 07-05-2020 22:04 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@mr_zippey als het goed is kun je ook op het plaatje klikken voor de googlemaps link..
of is dat de gene die een 404 error geeft??

[ Voor 78% gewijzigd door Bommes op 07-05-2020 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Laatst online: 09:43
Bommes schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:12:
@mr_zippey als het goed is kun je ook op het plaatje klikken voor de googlemaps link..
of is dat de gene die een 404 error geeft??
Ja klikken op plaatje geeft error (bij mij)

edit:
Misschien iets mis gegaan met plakken van de link.. zitten een paar % tekens in..

https://www.google.com/ma...7777079%22%7D&usp=sharing

[ Voor 33% gewijzigd door mr_zippey op 07-05-2020 22:20 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
mr_zippey schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:16:
[...]

ja klikken op plaatje geeft error (bij mij)
hhmm vreemd, is een googlemaps die gedeeld is.

De My route app versie (gpx) staat ook op mijn site: (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: https://www.myrouteapp.com/s3static/route/3010483.png

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 07-05-2020 22:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012

fdees

Trust me I'm an Engineer

@Waaj het ontbreekt aan zelfvertrouwen en open grenzen

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Bommes schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:38:
Quick and dirty:
[Afbeelding]

is toch een dikke 16 duizend kilometer.. vette shit.
Dat moet in 3 weken wel te doen zijn toch.. >:)
Als je dan toch die kant op gaat zou ik je aan willen raden om door Roemenië rijden en de Transalpina en Transfagarașan mee te pakken. 8)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Het linkje van @Bommes werkt hier prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:29
Bommes schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:05:
/slap users on page

Kom op het is hier geen aardrijkskunde klasje..

Kunnen we het niet over luid pijpen, oordopjes of dubbel D sluitingen hebben
* Bommes pakt popcorn :P
Luid pijpen verdraagt zich niet goed met mijn misofonie.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
Wild Chocolate schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:51:
[...]

Luid pijpen verdraagt zich niet goed met mijn misofonie.
Otoplastieken helpen je daarbij! @Bommes zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dat is wel gaaf zeg.

Ik ben ook meer van de voorbereiding dan de impulsieve acties hoor. Dit klinkt als een verstandig stappenplan! :)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
@Bommes, eventjes zwaaien en toeteren als je langs Mannheim komt. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Bommes schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:11:
[...]

Officieel is dat in Iran een regel, maar hij wordt alleen gehandhaaft voor Amerikanen (die sws verplicht met gids moeten) en/of Amerikaanse motoren. Afhankelijk van de grenspost waar je binnen komt.

Onze 750cc Africa Twin’s mochten zonder probleem naar binnen. Je wordt alleen wel vaak aangehouden door de politie omdat een grote motor nogal opvalt tussen alle 50-100cc’s :-). En ohja, ook omdat vrouwen daar niet mogen rijden. Mijn vriendin vond dat maar irritant.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Bommes schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:30:
Los van de Corona restricties geld er voor Iran geen negatief reisadvies.
Je kunt er over land via Turkije komen.

Tofste zou zijn om daarna via Turkmenistan, Tadzjikistan naar Kirgizstan te gaan.
[YouTube: Tajikistan, Pamir Highway & Wakhan Valley. Motorbike Around the World - Episode 11]
Ik vond zelf de Wakhan, een lus onderaan de Pamir net boven Afganistan, 90% offroad, het vetste. De Pamir zelf vanaf Kyrgizië was vooral asfalt en dan het slechtste asfalt dat ik in 8 maanden gezien had.

Als je echt ballen hebt doe je ook de Bartang vallei daar :o

Iets dichter bij huis en mega vet is Georgië!

In dit filmpje kun je ook zien wat er gebeurt als je een meisje oo een te grote motor zet, net 1 maand haar rijbewijs en nog 0 offroad ervaring...

[ Voor 42% gewijzigd door Requiem19 op 08-05-2020 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Requiem19 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 07:37:
[...]

Officieel is dat in Iran een regel, maar hij wordt alleen gehandhaaft voor Amerikanen (die sws verplicht met gids moeten) en/of Amerikaanse motoren. Afhankelijk van de grenspost waar je binnen komt.

Onze 750cc Africa Twin’s mochten zonder probleem naar binnen. Je wordt alleen wel vaak aangehouden door de politie omdat een grote motor nogal opvalt tussen alle 50-100cc’s :-). En ohja, ook omdat vrouwen daar niet mogen rijden. Mijn vriendin vond dat maar irritant.
Alleen Iraanse vrouwen of alle vrouwen? Want in dat laatste geval, hoe hebben jullie dat dan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Requiem19 Omg, goed voor haar ego :X

Ik had trouwens geen quickshifter moeten bestellen, weer een tank 1 op 18,2 met een gemiddelde van 5,4 overall volgens de BC _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 07:52:
[...]

Alleen Iraanse vrouwen of alle vrouwen? Want in dat laatste geval, hoe hebben jullie dat dan gedaan?
Alleen Iraanse vrouwen geloof ik. Op onze bikes zie je ook niet gelijk dat mn vriendin een meisje is, zeker omdat mannen daar ook vrij klein zijn.

Op een eiland voor de kust hadden we zo’n Iraans motortje gehuurd. Mn vriendin wilde een eigen motor en reed rondje proef daarop (zonder helm, dus goed zichtbaar dat het een vrouw op motor was) maar de menigte begon gelijk te joelen en schreeuwen. Toen is ze maar bij mij opgestapt.

Afbeeldingslocatie: https://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/11/IMG_5090.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
Requiem19 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 07:59:
[...]
Op een eiland voor de kust hadden we zo’n Iraans motortje gehuurd.
[...]
...
Da's een Japans motortje.. . :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Chakotay schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:28:
Ik heb nog even een redelijk willekeurig rondje gereden, lekker rustig zo 's avonds, en nog lang zat licht nu. Met hier en daar wat kleine zijstraten inslaan kwam ik nog best leuke weggetjes tegen:

[Afbeelding]

Ik geloof dat dat De Hoef Westzijde was.

@HTT-Thalan kan het niet driften voor die halve draaien? :+
Dat is inderdaad de Westzijde, je kan ook het bruggetje over aan het begin en de oostzijde pakken die loopt een stuk verder door tot slikkendam.
Jeroen O schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:45:
Bewoners van de Meije willen nu dat het motorverbod gehandhaaft blijft als de corona crisis voorbij is:

https://www.ad.nl/woerden...de-coronacrisis~ac4cbc97/

Viel ook eigenlijk wel te verwachten.
De Mije is sowieso al een slecht stuk om te rijden. Veelste onoverzichtelijk en smal, daarnaast ligt er ook veel grind in de bochten. Maarja het is natuurlijk weer goed voor het milieu :')
Het mooiste vind ik nogwel dat als je daar 70 rijd met de auto dat de locals daar alsnog zitten te bumperkleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Requiem19 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 07:41:
[...]

Ik vond zelf de Wakhan, een lus onderaan de Pamir net boven Afganistan, 90% offroad, het vetste. De Pamir zelf vanaf Kyrgizië was vooral asfalt en dan het slechtste asfalt dat ik in 8 maanden gezien had.

Als je echt ballen hebt doe je ook de Bartang vallei daar :o

Iets dichter bij huis en mega vet is Georgië!

In dit filmpje kun je ook zien wat er gebeurt als je een meisje oo een te grote motor zet, net 1 maand haar rijbewijs en nog 0 offroad ervaring...

[Video: Gravel for Breakfast - Episode 1: conquering the Georgian mountains (including some crashes!)]
Godsamme die vriendin van jou heeft wel ballen om zo een rit te maken met net koud een rijbewijs op zak.
Respect.. _/-\o_
Groot gelijk dat ze even naar je camera wijst en zegt dat die uit moet in dat filmpje na die val dat ze iets te veel gas gaf. :P

Georgië is wel iets dichter bij huis maar dat verschil is te klein om er een losse reis van te maken.
Althans even vanuit gaande dat ik dit nog ooit ga rijden dan is het een beetje zonde om dan niet door te steken naar de Pamir highway en omgeving.

Pedro met een Trans alpje welke hij kocht voor 1500 euro.. gewoon gaan.. 8)

Daar zitten wel serieus stukken in waar je mega ballen van krijgt.. man man.. :D
Is er een pilletje tegen hoogte vrees..?? :9

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 08-05-2020 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freelance
ToolkiT schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:14:
[...]

Mooie route!
Dag4 (en 5) ga dat gemiddelde van 70 niet halen denk ik dat moet je als top zien op die wegen ;)
Dit is een grote weg daar:
[Afbeelding]
veel wegen zijn zoals dit:
[Afbeelding]

Maar je hebt tijd genoeg dus je gaat de afstand wel halen :)
Ja die ervaring had ik ook toen ik met de auto o.a. over Skye ging. De gemiddelden zijn gebaseerd op google maps dus niet helemaal accuraat denk ik :)

(...)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
@Requiem19
Of gewoon op de brommer...

Volgens mij is dat nog makkelijker dan met een "grote" motor.
Lijkt een heel ding om met zo en brommertje dat te doen, maar dat weegt nog geen 100 kg met bagage.
Dat kun je gewoon oppakken als het omvalt, wat je kunt het gewoon redden als het om dreigt te vallen.

Ik zeg een setje Heidenau's op de Vespa en gaan. 8)

[ Voor 45% gewijzigd door Bommes op 08-05-2020 09:19 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• UTwizard
Ik krijg steeds meer het idee dat ik nog een van de weinigen ben die zijn motoren juist -op- het asfalt probeert te houden :+

Zelf ben ik gisteren naar Pajic R&D geweest en heb de lelijke E-keur-loze slip-on kachelpijp laten vervangen door een Yoshimura R77J:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TG92jZyzhVtpsLH90rQXOHLWHI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9hr9HLqqQDOE1cqQuBDvd8I.jpg?f=fotoalbum_medium
Een andere slip-on was makkelijker geweest, maar ze zijn allemaal net zo groot en lelijk en de meeste zijn zonder E-keur. Omdat ik het formaat sowieso niet mooi vond en geen gezeik wil, zit er nu netjes een E-keur demper met DB killer op en het uiterlijk is ook nog eens :9~

Ze hebben ook meteen de vering aangepast, wat een wereld van verschil weer, sjongejonge. Opnieuw een motor (mijn vorige ZX10R ook al) waar de vorige eigenaar maar gewoon alles op het strakst heeft gezet en er dus niks meer van de vering klopte. Voelt nu allemaal zo veel beter en vertrouwder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:57
HTT-Thalan schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:23:
[Afbeelding]

Mijn nieuwe 18PK Honda V-Twin brommer :+. Ik kan je zeggen, het is nog best een kunst. En je moet een hoop halve draaien maken :9.
Dat was ook een van de redenen dat hier een robotmaaier komt i.p.v. een zitmaaier. Het lijkt allemaal tof om erop te rijden, ik zou vaak rare draaien moeten maken waardoor je daar de zin snel van over gaat. Ook kunnen de running costs erg hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hamza schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:39:
[...]

Vet! Kunnen jullie meer linkjes plaatsen met zulke toffe video's. Heb nu wel wat tijd over.

@lolgast @timmie271 @Will_M Zou je m'n motor uit de TS kunnen halen? Heb hem inmiddels al meer dan een jaar geleden verkocht haha.
Is zojuist verwijderd :'(

@HTT-Thalan Ik zou het maaidek van je 'nieuwe' Honda wel even schoonmaken na een maaibeurt (tuinslang). Doe je dat niet dan gaat 't vanzelf een keer een nieuw maaidek kosten doordat alles weg gerot is.... :9

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 08-05-2020 09:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:05
Bommes schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:00:
Dit is misschien iets realistischer om de Guzzi eens goed in te rijden ... De fabriek bezoek ik dan later nog wel een keertje.

[Afbeelding]

Stel dat deze zomer de grenzen nog open gaan dan trek ik hier een dag of 10 a 11 voor uit.
Wordt het pas na seizoen, ook goed.
Beetje schuiven met de route om de terug weg aan te passen zodat ik uti de Alpen weg blijf dan is dat ook wel te doen.

Dag snelweg naar Bellinzona, volgende ochtend naar vrienden in de Piemonte.
Dag later naar de kust en de nacht boot van Genua naar Bastia (Corsica)
2 dagen Corsica
Oversteek naar Sardinië vanuit Bonifacio
3 dagen Sardinië
Nacht boot van Porto Torres terug naar Genua.
Terug naar huis via nog te bepalen route.

Ik hoop er maar niet op maar misschien lukt dit dus nog wel dit jaar.
Vorig jaar heb ik op Sardinië wat met een huurmotor rond gereden. Hele mooie en goed onderhouden wegen gezien. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Pagman schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:42:
[...]

Dat is inderdaad de Westzijde, je kan ook het bruggetje over aan het begin en de oostzijde pakken die loopt een stuk verder door tot slikkendam.
Klopt, ik had hem daarna ook nog aan de andere kant gereden. Kom wel vaker in die buurt, alleen meestal rij ik wacht gerichter :P

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik zie dat mijn GSR600 nog steeds in de TS staat die kan ondertussen vervangen worden door een BMW F650GS uit 2012 :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3STrLGG6L3lurbf29ueuEK-m4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4pbjOVfuhSnN5wZYsXYW7d7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blRnPDz8YbzBmfdYnVGySSj-6Bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8eWMV2YfOAIjf4w2ABN8Mkq8.jpg?f=fotoalbum_large

Echt een groot verschil met de GSR600. Dit rijd een heel stuk fijner. Was eerst bang dat hij niet genoeg power zou hebben, maar dat valt reuze mee. Is niet zo snel als de GSR, maar koppel genoeg :*) Zithouding is ook een stuk beter. Enige waar ik nog mee zit te stoeien is de windscherm. Er zit een groter windscherm bij, maar dan zit ik precies in de turbulentie. Mijn helm gaat dan alle kanten op op de snelweg en veel meer lawaai dan op de naked bike. De kleine windscherm, zwarte die er op de foto op zit, heeft dit ook alleen wat minder. Ik hoop dat zo'n spoilertje gaat helpen en anders een nog kleinere windscherm zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:44
Joopieboy schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 07:53:
@Requiem19 Omg, goed voor haar ego :X

Ik had trouwens geen quickshifter moeten bestellen, weer een tank 1 op 18,2 met een gemiddelde van 5,4 overall volgens de BC _O-
Scheelt dat zo veel dan? Ik gebruik enkel nog de quickshifter. Vooral leuk als er bij overschakelen zo'n knal uit komt >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@ProfaNe
Bij mijn vstrom zit ik met het originele scherm ook vol in de wind met mijn hoofd.
Geen turbulentie, wel veel lawaai in mijn helm (ondanks dat ik altijd oordoppen draag op de motor is het nog steeds erg luid).
Toen ik het ding kocht zat er zo een spoilertje op, dat hield mijn hoofd vrij van de wind.
Maar op de eerste trip met bagage zorgde dat er voor dat de wind in een "krul" achter mijn rug weer terug omhoog kwam onder mijn jas in.. :o

Nu heb ik het spoilertje er maar afgehaald, misschien past het wel op mijn nieuwe motor straks.
Maar lang verhaal kort: Het kan wel helpen dus om je hoofd net uit de turbulentie te krijgen, of juist er precies in.. Proberen dus.

Hier op met alle bagage er op het spoilertje maar omgedraaid:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1588924522-600-x-338px-IMG_20190531_083108573.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:54:
[...]

Scheelt dat zo veel dan? Ik gebruik enkel nog de quickshifter. Vooral leuk als er bij overschakelen zo'n knal uit komt >:)
Haha als ie goed warm is doet deze dat ook, vooral gas los en uit laten rollen dan roffelt ie wel eens lekker. 8) Maar goed, oem demper he.

En met die QS blijf je spelen en sportief rijden, dusja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:55:
@ProfaNe
Bij mijn vstrom zit ik met het originele scherm ook vol in de wind met mijn hoofd.
Geen turbulentie, wel veel lawaai in mijn helm (ondanks dat ik altijd oordoppen draag op de motor is het nog steeds erg luid).
Toen ik het ding kocht zat er zo een spoilertje op, dat hield mijn hoofd vrij van de wind.
Maar op de eerste trip met bagage zorgde dat er voor dat de wind in een "krul" achter mijn rug weer terug omhoog kwam onder mijn jas in.. :o

Nu heb ik het spoilertje er maar afgehaald, misschien past het wel op mijn nieuwe motor straks.
Maar lang verhaal kort: Het kan wel helpen dus om je hoofd net uit de turbulentie te krijgen, of juist er precies in.. Proberen dus.

Hier op met alle bagage er op het spoilertje maar omgedraaid:
[Afbeelding]
Het zal inderdaad even proberen worden. Of je moet vol in de "schone" wind zitten of helemaal uit de wind. Moet je voor zo'n spoilertje in je windscherm boren? Of klem je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
ProfaNe schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:59:
[...]

Het zal inderdaad even proberen worden. Of je moet vol in de "schone" wind zitten of helemaal uit de wind. Moet je voor zo'n spoilertje in je windscherm boren? Of klem je dat?
Ik heb ze tot nu toe alleen maar klembaar gezien.
Werkt wel tof hoor, maar ik vind ze nog steeds wel prijzig voor wat het is.

Die ik heb klemt met 2 klemmen met inbusboutjes. Het verstellen kan vervolgens zonder gereedschap. Middels snelspanners.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:39

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Gisteren kwam er een leuk pakketje binnen.

Direct uitgepakt en op de motor gemonteerd. Met het standaard ruitje merkte ik nog veel turbulentie, ongeacht hoog of laag. Als ik het ruitje laag zette, en enkele centimeters omhoog ging door iets te gaan staan, merkte ik al dat ik enkel schone luchtstroom te pakken had.

In eerste instantie zat ik te kijken naar een nog iets lager ruitje, maar de levertijd staat op veel plekken op een maand. Via Amazon kwam ik deze Puig tegen voor een goede prijs, en met een weekje binnen.

Gezien ik voor mijn nieuwe werk 2 uur per dag op de motor zit aan woon-werk, is het de investering dubbel en dwars waard.

Vanochtend het ruitje kunnen testen en hij is precies goed. Op de laagste stand zit ik lekker in de wind, zonder dat er iets klappert. Heb het gevoel dat het geluidsniveau meer dan gehalveerd is qua rijwindgeluid.
(en de ventilatie is ook lekker met deze temperaturen, en als het straks nog warmer wordt helemaal)

De lichte tint vind ik eigenlijk ook hartstikke mooi staan, en zie ook geen ruitje meer trillen voor mijn ogen als ik het blok lekker laat stampen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WV-isVXzAQor_J6UJYAxUnMd_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pe8fyy6iQHB80GFE88dodpC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxYlr_NGsr17aTIG6cVMjyQPne4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7h45nCde2rp75JYK34XnncXH.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:02:
[...]

Ik heb ze tot nu toe alleen maar klembaar gezien.
Werkt wel tof hoor, maar ik vind ze nog steeds wel prijzig voor wat het is.

Die ik heb klemt met 2 klemmen met inbusboutjes. Het verstellen kan vervolgens zonder gereedschap. Middels snelspanners.
Ah mooi, vind het zonde om te boren ;) Die krengen zijn echt rete duur voor wat het is. Je zit zo aan de 100,- voor een stukje plastic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:59
Aan de evt. Harley kenners hiero. Is onderstaande een originele 1200 of een omgebouwde 883 ??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79JDtstK1Yr6A5PTXvDT3oR9n60=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6pvYHdf2AVxDG0x3BF6ADxPh.png?f=user_large
Pagina: 1 ... 161 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.