Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 159 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.366 views

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:58:
[...]

Wat moet je met een dame pak? Je bent toch een vent?
Damesmaten en jassen zijn mooi getailleerd :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Equator schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:52:
[...]

Ik heb, na altijd geroepen te hebben dat ik ooit een BMW wilde, een R1150R gekocht :)

Voorheen reed ik Kawasaki Zephyr, later een Yamaha Diversion 900. Nu na 8 jaar weer een motor gekocht, en dat is deze BMW geworden..
[Afbeelding]

Maar die stond al een keer eerder in jet topic :)
En een setje handboeien zodat je vriendin voorop mee kan? ;)

https://jamesbond.fandom.com/wiki/BMW_R1200

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Bensjero schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:55:
Ik ben regelmatig aan het meekijken met jullie mooie motoren en interessante motorritten, ik ben (normaal gesproken) meer een lurker zegmaar.

Maar ik ben toch wel benieuwd of jullie het gevoel wat ik op dit moment heb bij motorrijden heb ook herkennen;
Ik rijd nu 8 jaar motor, nog steeds op mijn eerste motor (Suzuki GSR 600 '06). Ik voel dat motorrijden (nog steeds) in mijn hart zit. Met als hoogtepunt twee keer op vakantie met de GSR naar Noorwegen (helaas al een jaar of 5 geleden).
Maar ik zit een beetje in een motor dipje. Ik rijd slechts enkele keren per jaar, en als ik dat doe heb ik er niet zoveel plezier meer aan. Ik denk dat mijn motor en ik uit elkaar zijn gegroeid ( :+ ), en/of mijn rijstijl is ook veranderd.

Waar ik vroeger ook graag lekker aan het jagen was (binnen de gestelde limieten uiteraard :+ ), is het nu vooral touren, regelmatig samen met ms Bensjero. Mijn eigen situatie is ook veranderd, van student in een huur appartement, naar huisbezitter met 4 jaar werkervaring.

Maar nu zit ik in dubio: houd ik (tijdelijk) op met motorrijden, of probeer ik ondanks dat ik weinig rijd, een motor te zoeken die bij me past; met de verwachting meer te gaan rijden omdat ik er weer meer lol in heb?

Zo. Dat lucht op :)
Is er bepaald model motor of motor die je echt tof vind?
Misschien dat je kunt kijken of je die kunt vinden en eventueel kunt aanschaffen.
Bij mij gaat het ook met vlagen, na mijn motor trip vorig jaar mei heb ik eigenlijk ook niet heel veel gereden.
Gelukkig heb ik wil een vriendin die het erg tof vind en regelmatig vraagt of we weer eens een stukje gaan rijden.

Dus misschien doet een andere motor je zijn in rijden wel weer aanwakkeren. Iets waar je lekker mee kunt toeren, en nee dat hoeft geen gezapige ouwe lullen fiets te zijn.
Er is zat te krijgen wat leuk stuurt maar ook comfortabel is om met 2 personen er op een flink stuk te rijden.

Iets anders..
Ik kreeg net mail van TLM in Nijmegen...
De aan mij beloofde en door de bevriende dealer geleverde Guzzi V85 gaat niet door.
Die "bevriende" dealer heeft zijn keutel ingetrokken.. :( ;(
Ondertussen is wel de fabriek in Italië weer opgestart en heeft hij bevestigd gekregen dat hij 1 geel witte V85TT en 7 traveler uitvoeringen geleverd gaat krijgen.
Die 7 stuks staan voor levering op deze week.
De geel witte...
Dat kon hij niet vertellen, maar wel met spoed uit te fabriek.

Kei balen. Juist voor hun gekozen ondanks dat hier in Eindhoven er eentje op voorraad staat.
De beloofde 2 tot 3 weken levertijd heb ik daarbij op de koop toe genomen. Omdat het gevoel in die zaak gewoon goed was.
Dat is nu even wat minder..

Ik kon de koop ook annuleren gaf hij aan toen ik hem net belde. Dan zou hij de aanbetaling terug overmaken. Voor nu maar aangegeven dat ik wel even wacht. :-(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:56
Ik ben regelmatig aan het meekijken met jullie mooie motoren en interessante motorritten, ik ben (normaal gesproken) meer een lurker zegmaar.

Maar ik ben toch wel benieuwd of jullie het gevoel wat ik op dit moment heb bij motorrijden heb ook herkennen;
Ik rijd nu 8 jaar motor, nog steeds op mijn eerste motor (Suzuki GSR 600 '06). Ik voel dat motorrijden (nog steeds) in mijn hart zit. Met als hoogtepunt twee keer op vakantie met de GSR naar Noorwegen (helaas al een jaar of 5 geleden).
Maar ik zit een beetje in een motor dipje. Ik rijd slechts enkele keren per jaar, en als ik dat doe heb ik er niet zoveel plezier meer aan. Ik denk dat mijn motor en ik uit elkaar zijn gegroeid ( :+ ), en/of mijn rijstijl is ook veranderd.

Waar ik vroeger ook graag lekker aan het jagen was (binnen de gestelde limieten uiteraard :+ ), is het nu vooral touren, regelmatig samen met ms Bensjero. Mijn eigen situatie is ook veranderd, van student in een huur appartement, naar huisbezitter met 4 jaar werkervaring.

Maar nu zit ik in dubio: houd ik (tijdelijk) op met motorrijden, of probeer ik ondanks dat ik weinig rijd, een motor te zoeken die bij me past; met de verwachting meer te gaan rijden omdat ik er weer meer lol in heb?

Niet heel gek, je leven verandert en wij veranderen zelf ook.

Voor mij betekende dit dat ik als student per se een 600cc super sport motor moest hebben (ook al was dit gruwelijk oncomfortabel, het was op dat moment echt precies wat ik wilde).

Als je dan student af bent en een wat serieuzer leven gaat leiden heb je (ik althans) ook minder behoefte aan het randje opzoeken. De volgende stap was dus een adventure bike. Lekker comfortabel toeren, mooie routes rijden en mooie dingen zien terwijl je geen last hebt van je rug, polsen, nek en weet ik het wat, maar als je ff wilt knallen kan dat nog best aardig.

De volgende stap voor mij was het off-road rijden, omdat ik daar weer de adrenaline vandaan haalde die ik toch weer begon te missen op de Adventure bike. En gelukkig is dat offroad rijden met lage snelheden, dus vrij safe.

Kortom, aan jou de uitdaging om na te denken wat voor type motorrijder jij nu bent en welke motor daarbij past. Misschien is de conclusie ook wel dat je uit je hobby gegroeid bent (kan ik me niet voorstellen, maar toch ;)).

Ik heb trouwens zelf dit jaar ook nog 0x m'n eigen motor gepakt, terwijl hij gewoon in mn garage klaarstaat. Niet de goede motor voor mij... dus dan stap je er ook niet meer op .Denk dat dit voor jou ook geldt :)

XMCS Netherlands

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:36

Wat anderen ook al gezegd hebben en wat ik wil toevoegen, ga voor jezelf na waarom je niet op de motor stapt. Ben je deze ontgroeid of ligt het rijden je niet meer... kan allemaal.
Ik heb vorig jaar, op mijn 39ste, mijn motor rijbewijs en merkte aan mezelf dat ik het een soort gemist had(Hoe kan je iets missen wat je niet hebt gehad :? )
Maar mijn advies is, ga eens bij wat dealers langs en stap eens op wat verschillende motoren. Kijk eens wat je mist en met wat voor soort motor je wel een klik hebt.
Bij mij was het de GS ik die nu heb... na de proefrit stond ik met pijn pinpas klaar 8)
Ga ik deze motor over 10 jaar nog hebben? Geen idee, maar nu heb ik geen er enkele spijt van dat ik hem heb gekocht ;)

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:01

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Bommes schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:13:
[...]

Is er bepaald model motor of motor die je echt tof vind?
Misschien dat je kunt kijken of je die kunt vinden en eventueel kunt aanschaffen.
Bij mij gaat het ook met vlagen, na mijn motor trip vorig jaar mei heb ik eigenlijk ook niet heel veel gereden.
Gelukkig heb ik wil een vriendin die het erg tof vind en regelmatig vraagt of we weer eens een stukje gaan rijden.

Dus misschien doet een andere motor je zijn in rijden wel weer aanwakkeren. Iets waar je lekker mee kunt toeren, en nee dat hoeft geen gezapige ouwe lullen fiets te zijn.
Er is zat te krijgen wat leuk stuurt maar ook comfortabel is om met 2 personen er op een flink stuk te rijden.
Ik zit stiekem te kijken naar een v-strom 650, kawasaki versys 650 of iets dergelijks. Maarja de vraag is dus; gaat het de investering waard zijn. Budget is er opzich wel.
Iets anders..
De aan mij beloofde en door de bevriende dealer geleverde Guzzi V85 gaat niet door.
Oef ik kan me goed voorstellen dat dat balen is! Nog langer wachten
Requiem19 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:16:
[...]

Niet heel gek, je leven verandert en wij veranderen zelf ook.

Voor mij betekende dit dat ik als student per se een 600cc super sport motor moest hebben (ook al was dit gruwelijk oncomfortabel, het was op dat moment echt precies wat ik wilde).

Als je dan student af bent en een wat serieuzer leven gaat leiden heb je (ik althans) ook minder behoefte aan het randje opzoeken. De volgende stap was dus een adventure bike. Lekker comfortabel toeren, mooie routes rijden en mooie dingen zien terwijl je geen last hebt van je rug, polsen, nek en weet ik het wat, maar als je ff wilt knallen kan dat nog best aardig.

De volgende stap voor mij was het off-road rijden, omdat ik daar weer de adrenaline vandaan haalde die ik toch weer begon te missen op de Adventure bike. En gelukkig is dat offroad rijden met lage snelheden, dus vrij safe.

Kortom, aan jou de uitdaging om na te denken wat voor type motorrijder jij nu bent en welke motor daarbij past. Misschien is de conclusie ook wel dat je uit je hobby gegroeid bent (kan ik me niet voorstellen, maar toch ;)).

Ik heb trouwens zelf dit jaar ook nog 0x m'n eigen motor gepakt, terwijl hij gewoon in mn garage klaarstaat. Niet de goede motor voor mij... dus dan stap je er ook niet meer op .Denk dat dit voor jou ook geldt :)
Inderdaad erg herkenbaar... De motor die ik nu heb is niet meer de motor voor mij. Ik irriteer me zelfs soms aan de hoogtoerigheid en het aan-uit effect... slechte zithouding... enz.

Ik denk dat als ik eerder een andere motor gekocht had, dat ik misschien nu niet in deze positie had gezeten. Dat omdat ik dan nog meer aan het rijden was.
Vuikie schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:26:
[...]

Wat anderen ook al gezegd hebben en wat ik wil toevoegen, ga voor jezelf na waarom je niet op de motor stapt. Ben je deze ontgroeid of ligt het rijden je niet meer... kan allemaal.
Ik heb vorig jaar, op mijn 39ste, mijn motor rijbewijs en merkte aan mezelf dat ik het een soort gemist had(Hoe kan je iets missen wat je niet hebt gehad :? )
Maar mijn advies is, ga eens bij wat dealers langs en stap eens op wat verschillende motoren. Kijk eens wat je mist en met wat voor soort motor je wel een klik hebt.
Bij mij was het de GS ik die nu heb... na de proefrit stond ik met pijn pinpas klaar 8)
Ga ik deze motor over 10 jaar nog hebben? Geen idee, maar nu heb ik geen er enkele spijt van dat ik hem heb gekocht ;)
Dat is een lastige... waarom stap ik niet meer op de motor dan dat ik nu doe? Op dit moment denkik voornamelijk dat ik niet de juiste motor heb. Maar als ik die wel heb, wat gaat er dan gebeuren.

Ik neig nu om eens een andere motor te huren en kijken hoe dat loopt. Wel met risico dat ik dan gelijk de motor wil hebben :X

[ Voor 16% gewijzigd door Bensjero op 05-05-2020 17:29 ]

• Requiem19
Bensjero schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:27:
[...]

Ik zit stiekem te kijken naar een v-strom 650, kawasaki versys 650 of iets dergelijks. Maarja de vraag is dus; gaat het de investering waard zijn. Budget is er opzich wel.

[...]

Oef ik kan me goed voorstellen dat dat balen is! Nog langer wachten
[...]

Inderdaad erg herkenbaar... De motor die ik nu heb is niet meer de motor voor mij. Ik irriteer me zelfs soms aan de hoogtoerigheid en het aan-uit effect... slechte zithouding... enz.

Ik denk dat als ik eerder een andere motor gekocht had, dat ik misschien nu niet in deze positie had gezeten. Dat omdat ik dan nog meer aan het rijden was.
De makkelijkste manier om erachter te komen of je nog verliefd bent op motorrijden is een dagje een motor huren. Op een proefritje kom je er niet echt achter vind ik.

Je moet gewoon 's ochtends op het gemakje opstappen, hele dag op dat ding zitten en einde dag de sleutel weer teruggeven.

Als je het dan heel vervelend vindt dat je de sleutel moet teruggeven weet je genoeg :).

Als ik je steekwoorden zo lees zou ik idd eens kijken naar:
- meer recht op houding (dus idd Versys / V-strom bijv)
- Twee-cilinder -> minder hoogtoerig (Versys en V-strom zijn beiden 2-cilinders geloof ik).

Een dagje op een Versys rondscheuren kost je 70 eurootjes.. https://www.motorverhuur....KI-VERSYS-650-ABS-TE-HUUR

XMCS Netherlands

• Vuikie
@Bensjero Of een motor een goede investering is? Ik vraag me af of dat een juiste houding is om een motor te kopen? Mits een specifiek model, denk ik dat dat een motor vooral een 'fun' aanschaf is. Als ik naar mezelf kijk, ik heb een auto van de zaak. Behalve de bijtelling, heb ik er geen kosten aan en elke 4 jaar een nieuwe. Waarom ga ik dan toch liever op de motor dan met de auto als het mooi weer is?
Bommes schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:13:
[...]

Iets anders..
Ondertussen is wel de fabriek in Italië weer opgestart en heeft hij bevestigd gekregen dat hij 1 geel witte V85TT en 7 traveler uitvoeringen geleverd gaat krijgen.
Die 7 stuks staan voor levering op deze week.
De geel witte...
Dat kon hij niet vertellen, maar wel met spoed uit te fabriek.

Kei balen. Juist voor hun gekozen ondanks dat hier in Eindhoven er eentje op voorraad staat.
De beloofde 2 tot 3 weken levertijd heb ik daarbij op de koop toe genomen. Omdat het gevoel in die zaak gewoon goed was.
Dat is nu even wat minder..

Ik kon de koop ook annuleren gaf hij aan toen ik hem net belde. Dan zou hij de aanbetaling terug overmaken. Voor nu maar aangegeven dat ik wel even wacht. :-(
Wel netjes dat hij zelf aanbied om te annuleren en refunden..
Maar balen dat het plan niet doorgaat.. toch maar een traveler? ;)

Vuikie schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:41:
@Bensjero Of een motor een goede investering is? Ik vraag me af of dat een juiste houding is om een motor te kopen? Mits een specifiek model, denk ik dat dat een motor vooral een 'fun' aanschaf is. Als ik naar mezelf kijk, ik heb een auto van de zaak. Behalve de bijtelling, heb ik er geen kosten aan en elke 4 jaar een nieuwe. Waarom ga ik dan toch liever op de motor dan met de auto als het mooi weer is?
Alle voertuigen behalve een paar klassiekers zijn per definitie een slechte finaciele investering..
Maar als je kijkt naar smiles per $/€/£ dan is een motor een goede investering :)

• Vuikie
@Bommes Balen man... ik hoop dat je niet te lang hoeft te wachten :(

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Bensjero

Ik herken je verhaal wel. Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft. Zowel ikzelf als een vriend van mij hebben in 2019 nauwelijks motor gereden, terwijl we dat de jaren ervoor wél veel hebben gedaan. Ik wist al langer dat ik niet zoveel zin had om op de (best sportieve) SV1000 te stappen. Ook was ik mijn leren sport-overall, dat inmiddels behoorlijk krap om mijn lijf zat, wel zat...

Overwogen om de SV te verkopen op marktplaats en de hobby te beëindigen, maar eigenlijk vond ik dat erg jammer. Een paar andere type motoren overwogen... Toen ging het vuurtje alweer branden.. Uiteindelijk in de zoektocht (die is haast leuker dan daadwerkelijk een andere motor kopen) bepaald dat het een BMW GS moest worden.

Derhalve in de buidel getast, binnenkort mag ik de GS ophalen. Ik kijk nu al uit naar de ritjes op avonden als deze (die ik voorheen, toen ik begon met motorrijden, ook zo heerlijk vond..).

De betreffende vriend van mij die ik eerder noemde, heeft overigens een Moto Guzzi Stelvio gekocht, dus we kunnen weer even vooruit..

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

Voorbeeld waarom voertuigen een slechte financiële investering zijn:

Op de MG V7 FB group heeft iemand het zadel laten upgraden:

Van dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/M-kAAOSww~VeU~Ka/s-l1600.jpg

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p720x720/95830099_10156954526501254_5406848412408610816_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=GMW-BatcJz8AX-JQ2m6&_nc_ht=scontent-lht6-1.xx&_nc_tp=6&oh=78ff459a7df77320ec493152c3df8ed6&oe=5ED7D18F

Daar heb ik inspiratie van gekregen en heb een 2e hands zadel gekocht en naar de zelfde toko gestuurd die dat voor mates rates doet :)
Huidig model:
Afbeeldingslocatie: https://www.bennetts.co.uk/-/media/bikesocial/2017-november-images-2/eicma/moto-guzzi/v7-iii/11-v7-iii-rough.ashx?h=486&w=740&la=en&hash=D31736158AA024406A4AC3D5F49305EB6399A14A

Idee dat ik wil is geïnspireerd door zadel van de carbon versie:
Afbeeldingslocatie: https://www.totalmotorcycle.com/wp-content/uploads/2017/11/2018-Moto-Guzzi-V7III-Carbon3-1024x917.jpg

Maar dan wil ik de suede/alcantara laag over de hele lengte met gruize ruiten.
En verder wil ik het zadel iets hoger en met een gel insert voor comfort..

Dus stay tuned...

JanHenk schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:49:
@Bensjero

Ik herken je verhaal wel. Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft. Zowel ikzelf als een vriend van mij hebben in 2019 nauwelijks motor gereden, terwijl we dat de jaren ervoor wél veel hebben gedaan. Ik wist al langer dat ik niet zoveel zin had om op de (best sportieve) SV1000 te stappen. Ook was ik mijn leren sport-overall, dat inmiddels behoorlijk krap om mijn lijf zat, wel zat...

Overwogen om de SV te verkopen op marktplaats en de hobby te beëindigen, maar eigenlijk vond ik dat erg jammer. Een paar andere type motoren overwogen... Toen ging het vuurtje alweer branden.. Uiteindelijk in de zoektocht (die is haast leuker dan daadwerkelijk een andere motor kopen) bepaald dat het een BMW GS moest worden.

Derhalve in de buidel getast, binnenkort mag ik de GS ophalen. Ik kijk nu al uit naar de ritjes op avonden als deze (die ik voorheen, toen ik begon met motorrijden, ook zo heerlijk vond..).

De betreffende vriend van mij die ik eerder noemde, heeft overigens een Moto Guzzi Stelvio gekocht, dus we kunnen weer even vooruit..
Adventure en naked bikes zijn veel toegankelijker en kan je ook lekker relaxed mee toeren zonder meteen een powerranger pak aan te moeten..

Sportfietsen zijn leuk, maar eigenlijk vooral voor op circuit want op de weg zijn ze vaak overkill..
Sportstourers zijn dan een veel beter compromis als je iets sportiefs zoekt..
Mijn Fazer8 kon bijvoorbeeld alle legale snelheden in zijn 1e versnelling..

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:44

botoo

💀 too old to die young

Huur eens een dagje een Harley, dat is heel iets anders. Relaxed een beetje rondploffen zonder echt een doel te hebben dan ergens een koffie met appelpunt te halen of een rondje onthaasten door zuid Frankrijk.

Uiteindelijk wil je toch een Harley :Y) :*)

[edit]
. . . of een BMW of een Guzzi of iets dergelijks met karakter (als je nog niet aan een Harley toebent :P )

[ Voor 9% gewijzigd door botoo op 05-05-2020 18:12 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:30

Vrijdag

De Zwarte

@Bensjero gewoon verschillende motoren huren/proefrijden. Naked, sport/toer, adventure, cruiser, twee/drie/viercilinder.

Kies ook eens voor modellen die je op het eerste idee misschien helemaal niet zou hebben uitgekozen en laat je erdoor verrassen.

Als je wil investeren doe je dat in vastgoed, cryptocurrency of kunst. Een motor koop je omdat je het grijnzen per liter oplevert.

Naast dat het vaak een praktisch vervoersmiddel is, is het bijzonder vaak een hobby. Eentje die iedereen weer anders invult. Sommigen maken duizenden kilometers per jaar, anderen scheuren over circuits, de volgende rijdt er vijf meter per jaar mee en poetst en weer anderen knallen ermee door bossen, zandpaden en rivieren.

Het belangrijkste vind ik, is dat zo'n ding je een goed gevoel geeft. Ongeacht het vermogen, hoe die er uitziet of hoe snel er de 100-140km tussensprint wordt afgelegd.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
@Bensjero Ik zou ook zeker eens wat zwaarders proberen. Niet zozeer om sneller te zijn, maar juist omdat het vaak veel relaxter rijdt, minder toeren maken, minder schakelen.

Daarnaast is dan vooral de vraag wat voor zithouding / type motor je wilt. Wil je rechtop, maar niet overdreven hoog, dan een tourfiets, of een naked. Wil je wat sportiever, maar niet té, dan een sporttour proberen. Wil je helemaal rechtop, en hoog, en ben je tussen de 80 en schijndood, dan koop je een allroad.

iRacing Profiel

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vuikie schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:26:
[...]

Heul niet herkenbaar haha -O-
JanHenk schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:49:
@Bensjero

Mja ook dit herken ik en snap ik goed, Gixxer was ik ook een beetje zat en vertrouwen kwijt dus wat moet je dan. GS heeft het plezier wel enorm teruggebracht, ook. :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-01 14:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

ToolkiT schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:08:
[...]

En een setje handboeien zodat je vriendin voorop mee kan? ;)

https://jamesbond.fandom.com/wiki/BMW_R1200
ik denk niet dat mijn vrouw dat goed vindt :P

En die wil niet eens achterop, laat staan op zie manier voorop

[ Voor 10% gewijzigd door Equator op 05-05-2020 19:06 ]

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-01 16:46
Wild Chocolate schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:55:
@Bensjero Ik zou ook zeker eens wat zwaarders proberen. Niet zozeer om sneller te zijn, maar juist omdat het vaak veel relaxter rijdt, minder toeren maken, minder schakelen.

Daarnaast is dan vooral de vraag wat voor zithouding / type motor je wilt. Wil je rechtop, maar niet overdreven hoog, dan een tourfiets, of een naked. Wil je wat sportiever, maar niet té, dan een sporttour proberen. Wil je helemaal rechtop, en hoog, en ben je tussen de 80 en schijndood, dan koop je een allroad.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/79/b0/ef/79b0ef4c1f9a9f0467e2c73740943f74.gif

• Vuikie

Hey! I resent that! }:|

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Bommes: Balen, gelukkig staan Italianen bekend om hun spoedige levertijden *D
Bensjero schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:27:
[...]

Ik neig nu om eens een andere motor te huren en kijken hoe dat loopt.
Ik wou dat net als advies geven. Zoek een paar (totaal) verschillende motoren uit en huur ze een dag. Dan krijg je een beter beeld van wat jij fijn vind dan met een kort proefritje. En als je het type motor weet dan kan je gericht gaan zoeken naar het perfecte model *D
Wel met risico dat ik dan gelijk de motor wil hebben :X
Zo zijn wij allemaal aan onze motoren blijven hangen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Waaj op 05-05-2020 19:38 ]

• Requiem19
Ik zit erover te denken om komende vrijdag en zaterdag bij Afetto Ducati een motor te huren en dan dag 1 naar Zuid Limburg te rijden, overnachten en dan dag 2 terug.

Heeft iemand toevallig leuke routes daar in de buurt of wat tips?

XMCS Netherlands

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hkuit schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:59:
[...]

O ja, @FiXeR.nl, en ik rijd dus een Aprilia Pegaso 650, maar ik heb nog 0 ervaring ofroad. Ik denk eerlijk gezegd dat zo’n Yamaha XT daar meer voor geschikt is, maar dat is meer gevoel.
Even een update, ik heb dus de Pegaso gekocht.

Gisteren de eerste offroad meters gemaakt en vandaag nog een aantal. Verslavend. :7
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i3cUIeql.jpg
Een Pegaso 650 ie uit 2001, met 70k km op de teller. :D Laten we het er op houden dat ie heel erg goedkoop was. :*) Verder is ie technisch 100% in orde.

Het fijne is dat hier in de omgeving Eindhoven heel veel legale onverharde wegen zijn om te rijden. Bovenstaande was het Boswegje in Oerle. In mijn eerste 100 meter offroad ooit direct handhavers tegen gekomen, maar ik kreeg een knikje en mocht door. Dat scheelt denk ik wel i.t.t. wanneer je een echte crosser rijdt.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Lekker stukje door de bollenstreek gereden vandaag. Enig minpuntje was dat bij het stoplicht in Uithoorn mijn linkerspiegel en vleugel er bijna af werden gereden door 3 posers omdat ze de baan voor linksaf namen en vervolgens snel voor mij de baan voor rechtdoor opschieten. En dan staan ze natuurlijk weer voor het stoplicht lekker aan het gas te hengsten om zoveel mogelijk geluid te maken :F Stukje verder eenmaal op de amsteldijk zuid gaan ze ervandoor met lekker veel geluid. Alleen de 3e rijder die bleef mij blokkeren waardoor ik er niet langs kon, Want nadat ik zag hoe ze de bochten namen dacht ik wel van hier moet ik voorbij 8)7

Op het Nieuwveens jaagpad reden ze vervolgens met zijn tweeën naast elkaar de dijk af. gelukkig ken ik de dijk uit mijn hoofd en was het er erg rustig met vissers. Snel er voorbij en wat rijd de tracer toch lekker hoog in de toeren :D Ookal waren het snellere motoren ik reed toch wel van ze weg in de bochten, De road 5 voor geeft mij meer vertrouwen dan de road 4 die hiervoor eronder lag, ik merk alleen wel dat ik meer trillingen in het stuur voel nu hebben jullie dat met de road 5 ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlyVPp5hoW3yf9xizhAkoWWgOvE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NzpeMeFKyjEofm5FnQB1FUzb.png?f=fotoalbum_large

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:00
@Pagman ze reden de dijk af als in, de struiken of het water in? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Bommes
  • Nu online
Requiem19 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:38:
Ik zit erover te denken om komende vrijdag en zaterdag bij Afetto Ducati een motor te huren en dan dag 1 naar Zuid Limburg te rijden, overnachten en dan dag 2 terug.

Ik denk dat je nergens kunt overnachten daar?
Tenzij je familie of bekende daar hebt, of een eigen huis daar.

@FiXeR.nl inderdaad hier is genoeg offroad te doen in de omgeving. :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Requiem19
Bommes schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:09:
[...]

Ik denk dat je nergens kunt overnachten daar?
Tenzij je familie of bekende daar hebt, of een eigen huis daar.

@FiXeR.nl inderdaad hier is genoeg offroad te doen in de omgeving. :Y
Hmm, hotel is geloof ik net zonder problemen geboekt (vlak bij Valkenburg).

XMCS Netherlands

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb nog wel een route staan als het goed is. Stuur maar even een DM. :P

En en (bijna) 30 was eigenlijk voor mijn 30e verjaardag als ex SS rijder op een allroad >:)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG-20200328-WA0028-Custom.jpg

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-01 20:52
Hij is echt wel blij met zijn 1250 he......... :+

blijft maar opduiken :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door f2ride2001 op 05-05-2020 20:27 ]

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:18
@Bommes een maat van mij maakt altijd de routes. Is dit de Route Grande Alpes en de Route de Napoleon toch?

• Bommes
  • Nu online
BvZwolle schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:27:
@Bommes een maat van mij maakt altijd de routes. Is dit de Route Grande Alpes en de Route de Napoleon toch?
Ik weet even niet op welke post van mij je reageert.
Als het over mijn 2020 route naar Frankrijk gaat daar zit geen Route des Grandes Alpes en of Route de Napoleon in.
Althans niet bewust.
Zeker de Routes des Grandes Alpes is in het voorjaar niet te rijden omdat veel hoger passen nog zijn afgesloten vanwege de sneeuw.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bijna 30 Joopieboy? Ik dacht dat je mijn leeftijd had _O-

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:01

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Wil je helemaal rechtop, en hoog, en ben je tussen de 80 en schijndood, dan koop je een allroad.
:9
Zou wel eens iets kunnen zijn, wat meer vermogen laag in de toeren. Ook eens ervaren of extra gewicht me tegen gaat zitten of niet.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

botoo schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:49:
Bijna 30 Joopieboy? Ik dacht dat je mijn leeftijd had _O-
Hahaha vertel, hoezo :P En hoe oud is @botoo dan?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Meh, mijn kinderen zijn ouder dan jij Joopie :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:34

fdees

Trust me I'm an Engineer

Joopieboy schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:20:
[...]

Ik heb nog wel een route staan als het goed is. Stuur maar even een DM. :P

En en (bijna) 30 was eigenlijk voor mijn 30e verjaardag als ex SS rijder op een allroad >:)
[Afbeelding]
Een SS'er op een Duitse motor :+

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Chakotay
@botoo er zijn best vaak foto's van @Joopieboy langsgekomen... Wil je nou zeggen dat hij er heel oud uitziet? :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:14:
@botoo er zijn best vaak foto's van @Joopieboy langsgekomen... Wil je nou zeggen dat hij er heel oud uitziet? :+
Ik wilde het niet zeggen, maar ik word best wel aardig vaak te jong geschat om het zo maar aan te duiden. :+ Laat staan aangesproken worden als ik dure volwassen dingen wil kopen. :P

Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/04/IMG_20200419_101101-Medium-rotated.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 05-05-2020 21:17 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:21

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WKbrM3y/IMG-20200503-131333.jpg
Zondag even een rondje met een goede vriend gereden, was lekker weer.
Richting Rotterdam vanaf Noord-Holland. 320km gedaan, was weer genieten!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/svwNDZy/IMG-20200503-125439.jpg

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:38

Destruction

(ex-)Automonteur

Vuikie schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:41:
denk ik dat dat een motor vooral een 'fun' aanschaf is. Als ik naar mezelf kijk, ik heb een auto van de zaak. Behalve de bijtelling, heb ik er geen kosten aan en elke 4 jaar een nieuwe. Waarom ga ik dan toch liever op de motor dan met de auto als het mooi weer is?
Herkenbaar, al heb ik geen leaseauto en moet ik ook voor dat hok gewoon alle kosten zelf betalen. Als ik ergens heen moet en ik moet spullen vervoeren waardoor de motor af valt, voel ik me ergens een beetje genaaid :P

* Destruction ging vorig jaar van een Diversion 900 naar een CBR600F. Ik was het vetrouwen een beetje kwijt in de Diversion, vooral in de bochten leek het alsof het voorwiel 0,0 grip had (misschien zelfs het asfalt niet raakte?). Ik had de Diversion vanwege de afstanden die ik reed en de rugklachten waar ik al jaren mee loop. Dat laatste ging een stuk beter en zo kwam een CBR in beeld, ook omdat ik (weer) een motor wilde die je wat makkelijker sportief een bochtje in kon gooien. Dat was - in ieder geval voor mijn gevoel - op die Diversion iets meer 'werken'. De DIversion ging dus op export, en 2 dagen later had ik een CBR :)

Ik heb daar weer een hoop lol mee, maar ik kom er helaas achter dat 't vooral op afstanden toch geen goede motor voor me is. Ik stap er nog vaak op als ik buiten m'n eigen woonplaats moet zijn, maar ik merk ook wel dat de pure fun factor iets minder wordt hierdoor. Als ruimte geen probleem was had ik er waarschijnlijk een andere fiets bij gekocht, maar in dit geval is dat geen optie. Als het goed is breng ik de CBR over ~2 weken naar z'n nieuwe eigenaar, en dan ga ik zelf weer marktplaatsen voor een fiets die misschien wat meer tussen m'n vorige en huidige motor in zit. Lekker kunnen gooien en smijten, maar ook afstanden kunnen rijden zonder dat m'n rugklachten opspelen. Daar heb ik dan wel weer zin in 8)

* Destruction rijdt ook niet als het vriest en/of glad kan zijn.. Als dat een paar weken duurt, mis ik het rijden ook echt. Dus m'n hobby ontgroeien, dat zie ik niet zo snel gebeuren :+ Maar zoals gezegd, mijn motor is er niet alleen voor toerritjes met vrienden, het is ook gewoon een vervoermiddel. In die zin dat het vanaf dag 1 de leukste manier is die ik ken om van A naar B te komen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 05-05-2020 21:39 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17:16
Wellicht iemand in dit topic, die hier al ervaring mee heeft... ben op zoek naar het volgende:

Een verloop stuk tussen een Ram Mount (bolletje) naar Garmin (fietscomputer, Edge 1030) koppeling.

- Ram balhoofd mount (welke ik reeds heb): voorbeeld
- Garmin: voorbeeld

Bestaat zoiets? Voor RAM mount zijn er vele koppelingen en houders beschikbaar, echter tot heden niets van Garmin gevonden... of ben ik genoodzaakt om zelf iets te gaan knutselen?

• Chakotay
@RR46 je zou eens kunnen kijken of iemand anders het al ontworpen heeft voor de 3Dprinter, ik zie bijvoorbeeld deze voor een ander Garmin apparaat. Mocht je iets vinden kan ik het zonodig wel voor je printen :)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Als ik m'n kop gladscheer zie ik er net zo oud uit als @Joopieboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SiDMZSmKT2YUD-uqcScFuGslBII=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YPtLM7XHtQgKf7cBG3Qp43dG.jpg?f=user_large

Maar goed, ik heb mijn bril dan ook niet op :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmpOCj-KtFmBzUwoLqga4G-Hpas=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fplbBO7zoIj8XkvePAfYYiOd.jpg?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door botoo op 05-05-2020 21:47 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Bommes
  • Nu online
Ik ook niet dus jullie zien er allemaal het zelfde uit op dit moment.. :P

• Chakotay
@botoo ik blijf zo'n enkele remschijf aan de voorkant een maf gezicht vinden :P

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Chakotay Mja, 't ziet er wel wat minder lomp uit (aan één kant), ik heb nog geen problemen gemerkt met remvermogen, maar er is dan ook geen noodzaak om 200+ km/u snelheden te vertragen :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

botoo schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:45:
Als ik m'n kop gladscheer zie ik er net zo oud uit als @Joopieboy

[Afbeelding]

Maar goed, ik heb mijn bril dan ook niet op :+
[Afbeelding]
Je bent zo jong la je je voelt toch 8) Wel een mooie match met je motor!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Nu we toch in de ouwe lullen en Harley mood zijn: kleinkind nr 4 is onderweg en dit keer, de eerste keer, een meisje. Binnenkort pics van opa's kleine biker-babe, passende stoere muts heb ik alvast gekocht :D
Afbeeldingslocatie: https://www.harleyheaven.com.au/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/b/fb3000044_1.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Chakotay
@botoo altijd leuk :) Ik zag toen mijn 2e zoontje onderweg was een Ducati-rompertje liggen bij Goedhart, maar nadat ik de prijs zag had ik die maar daar laten liggen... :X

• botoo

botoo

💀 too old to die young

och, nog altijd een stuk goedkoper dan wat mijn oudste me dacht te flikken toen ze motorrijles wilde gaan nemen: heb je wel eens bedacht wat zo'n motor kost? Ow, dan neem ik die van jou toch . . .
Da's 'm dus niet geworden :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
FiXeR.nl schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:40:
[...]
Even een update, ik heb dus de Pegaso gekocht.

Een Pegaso 650 ie uit 2001, met 70k km op de teller. :D Laten we het er op houden dat ie heel erg goedkoop was. :*) Verder is ie technisch 100% in orde.

Het fijne is dat hier in de omgeving Eindhoven heel veel legale onverharde wegen zijn om te rijden. Bovenstaande was het Boswegje in Oerle. In mijn eerste 100 meter offroad ooit direct handhavers tegen gekomen, maar ik kreeg een knikje en mocht door. Dat scheelt denk ik wel i.t.t. wanneer je een echte crosser rijdt.
Gefeliciteerd, ziet er prima uit. Die van mij heeft ook bijna 70K gelopen en is uit 2003; of’ie heel goedkoop was, dat zal de tijd me leren.
ik kijk af en toe naar zandweggetjes hier in het boerenland, toch maar eens gaan proberen dan!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:53
Chakotay schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:52:
@botoo altijd leuk :) Ik zag toen mijn 2e zoontje onderweg was een Ducati-rompertje liggen bij Goedhart, maar nadat ik de prijs zag had ik die maar daar laten liggen... :X
bij de Rossishop een euro of 20. Bij dergelijke spullen vind ik het wel belangrijk dat het officieel gelicenceerd spul is (dus geen Aliexpress, en al helemaal niet voor kinderspullen!).
Dan vind ik 20 euro nog wel meevallen, gewoon omdat het kan :)

Toen onze kleine onderweg was is deze er gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9rNI21psJnN-TqmC1Yx0lZOUA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uwLwRA1kDvGcIkY91uxmqW8U.jpg?f=fotoalbum_large

Ik twijfelde nog tussen deze en de elektrische versie, maar het is uiteindelijk deze geworden :D
Wordt weinig gebruikt (want er zijn nog 2 fietsen + zandbak + een paar m3 speelgoed), maar staat wel netjes binnen anders zijn de stickers in no-time wit :P

• R0y.
Gisteren toch nog een lekker stuk kunnen rijden. Ik vond het hier eerlijk gezegd erg rustig op de dijkjes!

Ook mijn leren pak maar eens op internet te koop gezet. De broek is eigelijk altijd te groot geweest dus heb bijna alleen maar de jas i.c.m. een andere broek gedragen. Hoop dat het setje snel weg is, dan ga ik voor een ander twee delig pak kijken.

• UTwizard
  • Laatst online: 16:14
R0y. schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:39:
Ook mijn leren pak maar eens op internet te koop gezet. De broek is eigelijk altijd te groot geweest dus heb bijna alleen maar de jas i.c.m. een andere broek gedragen. Hoop dat het setje snel weg is, dan ga ik voor een ander twee delig pak kijken.
FC-Moto heeft op dit moment hele forse kortingen, daar heb ik een paar weken terug ook mijn twee delige combi besteld. Ik weet niet precies wat je zoekt, maar misschien dat zij nog iets hebben wat interessant kan zijn voor je?

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:53
UTwizard schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:08:
[...]

FC-Moto heeft op dit moment hele forse kortingen, daar heb ik een paar weken terug ook mijn twee delige combi besteld. Ik weet niet precies wat je zoekt, maar misschien dat zij nog iets hebben wat interessant kan zijn voor je?
Ik ben wel eens in die toko geweest toen we in de buurt waren: wat een chaos zeg! overal kleding in rekken en op de vloer, ergens wel vermakelijk om te zien wat voor toko er achter de website zit.
FC-moto heeft idd vaak kortingen, maar ook vaak dingen niet op voorraad die wel op de site staan. Dat is een beetje minder :/

• R0y.
UTwizard schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:08:
[...]

Ik vind zelf de pakken van Rev'it wel mooi. Eén van de eisen die ik heb is dat er een bodywarmer in zit. Ik moet echt eerst gaan passen, dan zou ik er vervolgens voor kunnen kiezen om een pak online te bestellen.

Bedankt voor de tip :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:17

_Apache_

For life.

Nieuwe helm gekocht, oude was van 2012, dus die mocht wel met pensioen. :)

De zoektocht had geen hele exotische wensen naar mijn idee, toch waren er maar een paar helmen die hier aan voldeden, maar die waren eu800+.
  • DD sluiting,
  • Traploos verstelbaar vizier
  • Ingebouwd zonnevizier
Dat was toch best wel lastig. Het traploze vizier laten varen voor een vizier met kierstand. En de DD sluiting is nu een klik sluiting. Het is een Shoei Neotec 2 systeem helm geworden. Nu nog de interphone overbouwen. :)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/17848/files/159132521/800x800x2/shoei-neotec-ii-motorhelm.jpg

Ook nieuwe handschoenen. Geen zomer of winter, maar meer 4 seizoenshandschoenen, met vizier-veeg stripje op de duim ingenaaid. :)

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 06-05-2020 09:27 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:38
Ah, die stripjes zijn briljant op je linker duim. Wie dat ooit verzonnen heeft, is denk ik dezelfde persoon die de kartelrandjes op plastic vorkjes heeft bedacht voor de frikandel speciaal. :D

Mooie helm, die Neotec. Welke kleur?

• _Apache_

_Apache_

For life.

Jolke schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:26:
Ah, die stripjes zijn briljant op je linker duim. Wie dat ooit verzonnen heeft, is denk ik dezelfde persoon die de kartelrandjes op plastic vorkjes heeft bedacht voor de frikandel speciaal. :D

Mooie helm, die Neotec. Welke kleur?
Mat zwart, jas is al fel genoeg gekleurd. :)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:38
Ah, you can choose any colour as long as it's black. :)

Mijn HJC helm is ook mat zwart, maar met gele strepen erop. Ik wilde na jaren als de man in black rondgereden te hebben, ook wel eens wat meer opvallen.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Wat ik merk is dat het opvallen mijn motor wel doet. Een gen2 FJR waar de KMAR en Politie op reed doet zijn imago nog wel waar.
Als je daar defensief op rijdt, met rechte rug, een en jas die best wat weg heeft van een politie uniform.. Dan voegt een felle helm niet zoveel meer toe. :)

• Pagman
@_Apache_ Volgens mij is het voor de Neotec ook mogelijk om hier een DD in te laten bouwen bij Shoei. Het kost wel iets van 80,- en je moet de helm laten opsturen.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Pagman schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:48:
@_Apache_ Volgens mij is het voor de Neotec ook mogelijk om hier een DD in te laten bouwen bij Shoei. Het kost wel iets van 80,- en je moet de helm laten opsturen.
Klopt, dat vertelde de verkoper ook. Maar dat vind ik dan weer teveel geld om nog achteraf in te bouwen.

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
_Apache_ schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:52:
[...]

Klopt, dat vertelde de verkoper ook. Maar dat vind ik dan weer teveel geld om nog achteraf in te bouwen.
Waarom stond een DD sluiting op je wensenlijst?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DateTime.Now schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:56:
[...]

Veel fijner dan een ratelsluiting, en veiliger (niet voor niets verplicht op circuit).

• _Apache_

_Apache_

For life.

DateTime.Now schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:56:
[...]

Elke keer als je hem aantrekt is hij strak / goed. Een kliksluiting heeft tijdens bij regelmatig gebruik wat bijstellen nodig, iets wat makkelijk vergeten kan worden. :)

• kneusteun
  • Laatst online: 16:16
R0y. schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:39:
Gisteren toch nog een lekker stuk kunnen rijden. Ik vond het hier eerlijk gezegd erg rustig op de dijkjes!

Tegen beter weten in met paar vrienden wezen rijden waaronder de posbank... wat een Mongolen bij elkaar daar!!! Wielrenners en motorrijders die door binnenbochten vliegen zonder te kijken dat icm met het normale verkeer en wandelaars is gewoon echt belachelijk.

Ik ben best van het doorrijden maar er kwamen gewoon idioten met dubbele snelheid door een binnenbocht heen! (Banden zelfs nog over het midden)

De dijken daarin tegen was het mooi rustig.
Meteen even verbruik van ktm in de gaten gehouden 😅 1 op 14. Het is niet schrikbarend maar het is zeker ietsje meer dan de Africa twin.

• R0y.
kneusteun schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:01:
[...]

De dijken daarin tegen was het mooi rustig.
Meteen even verbruik van ktm in de gaten gehouden 😅 1 op 14. Het is niet schrikbarend maar het is zeker ietsje meer dan de Africa twin.
Op wat baseer je dat als ik vragen mag?

Ik vraag dit omdat mijn motor ongeveer 1 op 17,8 aangeeft op het dashboard. Als ik het ga uitrekenen met de bonnetjes kom ik op zo'n 1 op 13,5 8)7

• kneusteun
R0y. schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:16:
[...]

Op wat baseer je dat als ik vragen mag?

Ik vraag dit omdat mijn motor ongeveer 1 op 17,8 aangeeft op het dashboard. Als ik het ga uitrekenen met de bonnetjes kom ik op zo'n 1 op 13,5 8)7
baseer ik op af tanken 220km rijden en weer tanken. Dus is zeker niet wetenschappelijk 🤣

• Chakotay
SniperGuy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:32:
[...]

Toen onze kleine onderweg was is deze er gekomen:

[Afbeelding]
He, die heb ik in het rood :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pTp20VvmWUIzBCRzGSolzw9S2c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9AzjElR9ybfEZBUJzpmPXxJj.jpg?f=user_large

@kneusteun op een feestdag naar de posbank gaan, had je anders verwacht? :P

* Chakotay heeft vanochtend nog even een klein rondje gereden, heerlijk rustig op de weg nu *O*

• R0y.
kneusteun schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:19:
[...]
baseer ik op af tanken 220km rijden en weer tanken. Dus is zeker niet wetenschappelijk 🤣
Sorry ik verwar je met (Wootlock) met de 790.. 8)7

Maar daar schrok ik dus wel van.. Dat er zo veel verschil zit tussen wat de motor zegt en het daadwerkelijke verbruik. En dan trek ik hem echt niet elke keer door (dat kan ook amper 8)7)

• DateTime.Now
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:58:
[...]

Veel fijner dan een ratelsluiting, en veiliger (niet voor niets verplicht op circuit).
De D-sluiting an sich snap ik volkomen, vind het ook fijn, maar ik vind het geklooi met handschoenen en dat ding vastmaken erg lastig! ook zit er bij mijn schuberth een behoorlijk lange riem aan welke ik kan vastklikken aan een drukknoop. Blijft een wapperend geheel.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10-2025

Frans92

VFR800

R0y. schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:24:
[...]

Maar daar schrok ik dus wel van.. Dat er zo veel verschil zit tussen wat de motor zegt en het daadwerkelijke verbruik. En dan trek ik hem echt niet elke keer door (dat kan ook amper 8)7)
Die dingen kloppen echt nooit volgens mij. Op mijn motor heb ik niet zo'n verbruiksmeter, maar in de auto wel. Die gaf laatst 5,0L/100km aan, maar bij het tanken kwam ik uit op 18,5km/L (of 5,4L/100km).

XBL: DonFrans

• kneusteun
Chakotay schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:21:
[...]

He, die heb ik in het rood :P

[Afbeelding]

@kneusteun op een feestdag naar de posbank gaan, had je anders verwacht? :P

* Chakotay heeft vanochtend nog even een klein rondje gereden, heerlijk rustig op de weg nu *O*
in mijn post stond wel wat ik had verwacht toch?
Maar ik stond er van te kijken hoe iedereen zich daar niet kan gedragen, ik wordt beetje moe van het slechte imago net als vele motorrijders maar als ik dan na gister kijk snap ik gewoon volledig die negatieve houding van mensen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:06
Daarom tank ik altijd zo vergelijkbaar mogelijk. Motor op de middenbok, benzine tot aan de metalen ring die er in de tankopening zit, en dan het aantal kilometers delen door het aantal liters. Dan weet ik precies hoeveel ik heb verbruikt.

Alsnog heb je dan diverse variabelen:
  • Als ik tank tot boven die metalen ring, zakt het daarna altijd weer weg tot eronder. (dat gaat nog niet de overloop in, dus waar gaat dat heen?) Altijd hetzelfde niveau tanken is dus al lastig
  • Wind
  • Regen / luchtvochtigheid
  • Temperatuur
  • Gereden traject / rijstijl
  • Bepakking / duo
Hoe dan ook blijft het dan ook een aardige afwijking en aan één of enkele metingen kun je echt geen conclusies trekken. Feit blijft wel dat de meeste boordcomputers behoorlijk optimistisch zijn ingesteld. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DateTime.Now
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:46:
[...]
Maar ik stond er van te kijken hoe iedereen zich daar niet kan gedragen, ik wordt beetje moe van het slechte imago net als vele motorrijders maar als ik dan na gister kijk snap ik gewoon volledig die negatieve houding van mensen.
Was op een willekeurige maandagmorgen (geen feestdag) niet veel beter. :'(

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]
Het slechte imago van motorrijders is helaas niet onterecht, en wordt ieder jaar aan het begin van de lente weer bevestigd.

[edit] Al valt mij de afgelopen weken wel op dat er steeds meer negatieve berichten over fietsers en wielrenners in de media verschijnen, en relatief weinig over motorrijders.

[ Voor 14% gewijzigd door Waaj op 06-05-2020 10:52 ]

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:01
kneusteun schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:01:
[...]

Tegen beter weten in met paar vrienden wezen rijden waaronder de posbank... wat een Mongolen bij elkaar daar!!! Wielrenners en motorrijders die door binnenbochten vliegen zonder te kijken dat icm met het normale verkeer en wandelaars is gewoon echt belachelijk.

Ik ben best van het doorrijden maar er kwamen gewoon idioten met dubbele snelheid door een binnenbocht heen! (Banden zelfs nog over het midden)
Bij de Posbank rij ik bijna nooit meer op die reden. :X Geen zin meer in en altijd veels te druk.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Laatst nog een ritje door Noord Holland in het polder gebied (Zaandam/Enkhuizen/Beverwijk/Wijk aan Zee/Uitgeest regio) Dat was prima te doen. Ook aardig wat mooie dijkweggetjes, lekker rustig en mooi weer. De weggebruikers daar (fietsers, wandelaars, cabrio's en motorrijders) gaven elkaar allemaal netjes de ruimte. Ook een paar keer achter een auto gezeten die als het kon even voor ons opzij ging. Dat maak je ook niet vaak mee, dus reden voor een duimpje (y)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Requiem19

Kleine change of plans.

Voor vrijdag 2 Ducati's gehuurd in Amsterdam:

- MTS 950S (voor mij)
- Desert Sled (voor m'n vriendin)

We gaan vrijdagochtend op pad vanuit Amsterdam en dan lekker rondje rijden door NH. Heb al wat mooie routes gezien, maar tips voor NH altijd welkom natuurlijk.

Ik ben zelf erg benieuwd hoe de 950S zich verhoudt tot de 950 non-S die ik in 2017 had :).

XMCS Netherlands

• R0y.
[...]
Maar draagt het rijden zonder katalysator daar niet enorm aan bij?

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01 11:10

Wootlock

Evilution

R0y. schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:24:
[...]

Ik zou even moeten kijken wat de 790 loopt, ik vermoed zo'n 1 op 18 - 1 op 20

"Don't let your dreams be memes"

• R0y.
Wootlock schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:27:
[...]

Ik zou even moeten kijken wat de 790 loopt, ik vermoed zo'n 1 op 18 - 1 op 20
Ben ook erg benieuwd wat hij echt verbruikt en wat de motor zelf aangeeft.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:21

charrel

Cortisol4life..

Requiem19 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:18:
[...]

We gaan vrijdagochtend op pad vanuit Amsterdam en dan lekker rondje rijden door NH. Heb al wat mooie routes gezien, maar tips voor NH altijd welkom natuurlijk.
Mooi omhoog langs de dijk bij het IJsselmeer, dan door tot Den Helder en via Schagen weer naar beneden. Zitten leuke stukjes tussen, maar naar beneden bij Muiden is ook leuk hoor.

• Pagman
krijg zojuist bericht dat mijn VRO in Mei toch doorgaat *O*

• JanHenk
  • Niet online
Over VRO's gesproken... Dat zijn de cursussen georganiseerd door het KNMV, toch? Welke ga je doen @Pagman ?

Ik heb op zich ook wel interesse en behoefte in een stukje verdieping in de bochtentechniek, remmen, etc. Rij nu zo'n 6-7 jaar op openbare weg. Vertrouw mezelf ook prima, bijvoorbeeld straatje keren is geen probleem... Toch wil ik graag mijn kunsten nog wat bijspijkeren/verdiepen.

Wat zijn jullie ervaringen met de aangeboden VRO's c.q. trainingen op de weg van het KNMV? Welke is aan te raden om mee te beginnen?

• UTwizard
En soort van in het verlengde van de vraag van @JanHenk; mijn vriendin en ik willen volgend jaar beide een keer het circuit op met de motor. Mijn vriendin zal dan waarschijnlijk aansluiten bij een cursus van Motormeiden.tv, zelf zat ik bijvoorbeeld te kijken naar 2 The Experience of Racecracks. Nou zag ik dat RSZ ook Vrij Rijden met de motor organiseert maar dat je wel aantoonbare circuit ervaring moet hebben. Nou vroeg ik me af hoe dat aan te tonen is? Krijg je na een cursus bij een certificaat waar op staat in welke groep en welke tijd je hebt gereden ofzo?

Ik ken RSZ Vrij Rijden met de auto maar daar hoef je geen aantoonbare circuit ervaring te hebben om je in te schrijven, vandaar dat ik me afvroeg hoe dat precies in zijn werk gaat met zo'n cursus van bijvoorbeeld 2 The Experience of Racecracks.

• kneusteun
R0y. schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:23:
[...]

Maar draagt het rijden zonder katalysator daar niet enorm aan bij?
Op welke manier dan?
Mijn geluidsniveau is lager dan van mijn twin met oem of de shiver standaard van een maat.ik maak zeker geen kabaal maar ook niet stil. Zolang ik geen herrie maak gaat niemand last hebben van mijn decat.
Komt bij dat ik bij kinderen/paarden/oudere fietsers gewoon netjes inhoud ruim erlangs ga en bij dieren altijd mijn koppeling intrek en voorbij rol.

Maar als mensen zich storen aan het ontbreken van mijn decat dan mogen ze mij er op aanspreken.

Edit: op kenteken mag ik 88db produceren, de shiver mag volgens het rdw 98db produceren.

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 06-05-2020 13:32 ]

• Bommes
  • Nu online
Wat te doen...

De Guzzi dealer heeft een geel witte V85TT op voorraad en kan deze hoogst waarschijnlijk wel geleverd krijgen eind volgende week.
Echter zit deze vol met opties die ik er niet op wil hebben en ben ik bang dat ze bij demonteren daarvan zaken gaan beschadigen.

TLM in Nijmegen heeft de toezegging dat er 8 nieuwe V85TT geleverd gaan worden, 7 in de verkeerde kleur en eentje in de juiste kleur.
Echter is dat een toezegging zonder data er bij, die 7 komen eerst die ene juiste komt daarna weer.
Hij spreekt over volgende week de 7 en daarna pas de juiste voor mij.

Ik kan bij TLM mijn order annuleren en krijg dan mijn aanbetaling terug.
Wat er dan rest is bij hun een decat y-link pijp bestellen en die er zelf onder te klussen (vind ik geen probleem om te doen).

Wat te doen..
* Bommes wil niet te lang wachten maar ook niet te ongeduldig zijn.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:38:

Wat te doen..
* Bommes wil niet te lang wachten maar ook niet te ongeduldig zijn.
GSA1250 kopen in HP kleurstelling 8)

• Bommes
  • Nu online
Vrijdag schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:39:
[...]

GSA1250 kopen in HP kleurstelling 8)
Geen Hayabusa met verlengde achterbrug??

PS: een bmw boxer..?? dat is toch een V-twin met hang tieten?

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 06-05-2020 13:41 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:40:
[...]

Geen Hayabusa met verlengde achterbrug??
Nee, dat is alleen voor beginners die net hun rijbewijs hebben :N

• UTwizard
@Bommes Je mag er toch van uit gaan dat een dealer die opties er wel op een nette manier af kan halen? Of anders zelf doen (ik weet niet om wat voor opties het gaat)?

Aan de andere kant, zijn het zulk storende opties dan? Iets als bijvoorbeeld handvatverwarming (ik roep maar wat) zit niet echt in de weg toch?

• JanHenk
  • Niet online
@Bommes Geduld is een schone zaak. Ik zou niet teveel naar de levertijden kijken, maar een fiets kopen waar je zeker een goed gevoel bij hebt. Ik heb het idee, dat je liever wacht op die andere fiets van de dealer uit Nijmegen.

Wat is twee weken op de vele jaren plezier van zo'n motor..

Achteraf spijt hebben van die paar weken geduld die je destijds niet kon opbrengen, lijkt me niet het goede uitgangspunt. Je hebt er (ik heb het hier wat gevolgd), überhaupt weken over gedaan om iets anders uit te zoeken.. :+. Dan lukken die paar extra ook nog wel, toch?

• R0y.
kneusteun schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:29:
[...]

Op welke manier dan?
Mijn geluidsniveau is lager dan van mijn twin met oem of de shiver standaard van een maat.ik maak zeker geen kabaal maar ook niet stil. Zolang ik geen herrie maak gaat niemand last hebben van mijn decat.
Komt bij dat ik bij kinderen/paarden/oudere fietsers gewoon netjes inhoud ruim erlangs ga en bij dieren altijd mijn koppeling intrek en voorbij rol.

Maar als mensen zich storen aan het ontbreken van mijn decat dan mogen ze mij er op aanspreken.

Edit: op kenteken mag ik 88db produceren, de shiver mag volgens het rdw 98db produceren.
Ik probeer hier mee aan te geven dat je net zoals die wannabee Marquez-en (Marquez gaat net wat platter als Rossi, vandaar... Elbowdown ipv kneedown) wel degelijk voor overlast kan zorgen. Ik heb het al vaker aangegeven dat decibels anders zijn als wat wij horen.. Dat kan twee kanten op gaan ;)

Maat van mij heeft een R1, volledig Akrapovic systeem. Klinkt zwaar, ik vind het mooi maar eigelijk niet kunnen.. Zijn schoonvader, op een Z800 met Akrapovic slip-on (zonder DB killer) klinkt als een naaimachine.. Maar maakte tijdens een test toch echt een DB meer als die R1 ;)

Mijn Superduke maakt (volgens kenteken) wat mijn GSR met Akrapovic slip-on zonder DB killer doet (volgens een test). Zet ze naast elkaar en het is een wereld van verschil, de SD klinkt veeeeeeel zwaarder.
Dit gebeurt niet.. Het is makkelijker om te zeggen... zie je wel.. die k*t motorrijders.

In het kort:
Mij zal je niet horen klagen over je uitlaat of dat iemand te hard rijd.. Dat laatste doe ik zelf namelijk ook wel eens. Waar ik dan wel op reageer is dat je commentaar hebt op anderen terwijl je zelf ook goed weet dat je systeem niet OK is.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

UTwizard schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:20:
En soort van in het verlengde van de vraag van @JanHenk; mijn vriendin en ik willen volgend jaar beide een keer het circuit op met de motor. Mijn vriendin zal dan waarschijnlijk aansluiten bij een cursus van Motormeiden.tv, zelf zat ik bijvoorbeeld te kijken naar 2 The Experience of Racecracks. Nou zag ik dat RSZ ook Vrij Rijden met de motor organiseert maar dat je wel aantoonbare circuit ervaring moet hebben. Nou vroeg ik me af hoe dat aan te tonen is? Krijg je na een cursus bij een certificaat waar op staat in welke groep en welke tijd je hebt gereden ofzo?

Ik ken RSZ Vrij Rijden met de auto maar daar hoef je geen aantoonbare circuit ervaring te hebben om je in te schrijven, vandaar dat ik me afvroeg hoe dat precies in zijn werk gaat met zo'n cursus van bijvoorbeeld 2 The Experience of Racecracks.
Als RSZ erom vraagt (waarschijnlijk niet) kan je het vrij eenvoudig aantonen met iets van een printje van raceresults.nu of wellicht een inschrijving.

Waarom RSZ dit vraagt is om 2 redenen;
- bekend met de gebruiken van het circuit, vlaggen, codes, in/uit-gang pitsstraat etiquette e.d. Dit zijn basis vaardigheden die je leert in een beginnersgroep. Veilig rijden op het circuit is meer dan rijtechniek en rondjes rijden.
- RSZ is een organisatie die zich richt op motorsport en bij hun rijdt een redelijk vaste groep fanatiekelingen. Vaak zijn de vrij rijden dagen ook een dag voor een race en dan zie je dat racers erin trainen voor de dag erna. Al ben je nog zo'n snelle straatrijders de snelheidsverschillen worden dan te groot en daarmee het risico. Je ziet soms mafketels die het doen en na een paar rondjes angstig achterom kijken en bijna niet meer durven in te sturen omdat ze links en rechts worden ingehaald. Voor niemand een fijne situatie. Je zag dit ook recent gebeuren met de "rookie" racers, dat zijn mensen die >2:05 op Assen reden waardoor de snelheidsverschillen ook te groot werden met de snellere mensen. Als jij aan een snelle ronde bezig bent en je komt zo iemand tegen schrik je je kapot. Die mensen lijken wel stil te staan en je komt ze vaak tegen in de bochten omdat de snelheidsverschillen daar het grootste zijn. Snelle motor kopen en gas open draaien kan immers iedereen. Meen dat ze daarom die rookies racers nu ook bij het vrij rijden in langzamere groepen laten rijden. Maar dat zijn desondanks nog steeds wel mensen die hun racelicentie hebben gehaald en al regelmatig hebben vrij gereden.

Wil je een keer proberen ga met racecracks groep 1a/1b rijden, of ben je heel zeker van je rijkunsten groep 2 maar besef dan dat je wat basis technieken die in groep 1x worden uitgelegd mist. Dan rij je iig met instructeur, de eerste dag gaat het niet om snelheid maar eigenlijk alles daarbuiten. 99% van de mensen heeft niet eens de capaciteit om de pionnetjes te zien staan als de instructeur er na de eerste sessie over begint. Bij de tweede sessie zie je ze ineens overal staan, iets met teveel input ;). Ik meen dat tegenwoordig de laatste sessie bij racecracks ook vrij rijden is maar weet niet zeker hoe dat moment echt zit.

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:39

Freelance

(..)

Ik had al een tijd in mijn hoofd zitten dat ik de North Coast 500 een keer zou willen rijden. Van de week met mrs Freelance erover gehad en mag volgend jaar deze vakantie solo doen O-).

(Voorlopige) planning is eind mei / begin juni 2021.

Gisteren een eerste opzetje gemaakt van de route:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giFfqUad-tlc5GA66cxgGo5-uGg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rBHzIGK423N8fLYNFnfCHurU.jpg?f=user_large

Ik zat zelf te denken om deze route in 7 dagen te doen met de volgende verdeling:
Dag 1: Newcastle -> Inverness (450km)
Dag 2 t/m 6: NC 500 (880km)
Dag 7 Fort William -> Newcastle (410km)
En dan een nacht ervoor en erna op de boot :)

Dat komt neer op ongeveer 180km per dag op de route, lijkt me wel een prima afstand met de nodige tussenstops? Bij andere buitenlandse meerdaagse trips hou ik ook altijd ongeveer 200km per dag aan, behalve de eerst en laatste om zo snel mogelijk weer thuis te komen.

Iemand toevallig deze route al een keer gedaan, of heeft iemand nog tips voor Noord-Schotland?

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:06
JanHenk schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:09:
Over VRO's gesproken... Dat zijn de cursussen georganiseerd door het KNMV, toch? Welke ga je doen @Pagman ?

Ik heb op zich ook wel interesse en behoefte in een stukje verdieping in de bochtentechniek, remmen, etc. Rij nu zo'n 6-7 jaar op openbare weg. Vertrouw mezelf ook prima, bijvoorbeeld straatje keren is geen probleem... Toch wil ik graag mijn kunsten nog wat bijspijkeren/verdiepen.

Wat zijn jullie ervaringen met de aangeboden VRO's c.q. trainingen op de weg van het KNMV? Welke is aan te raden om mee te beginnen?
De VRO basis (heet blijkbaar tegenwoordig VRO Op Maat) is eigenlijk (heel kort door de bocht) herhaling van de AVB oefeningen voor je rijbewijs. Als je nog regelmatig rijdt en eens een parkeerplaats opzoekt voor wat krapper draaiwerk, zou ik die overslaan.

Ik heb vorig jaar de VRO expert gedaan. Een noodstop vanaf een hogere snelheid, bochtentechniek, uitwijken op snelheid, stevig remmen in een bocht, bermvlucht, uitwijken in een plas water,eens een keer een circuitje rijden achter de instructeur aan... Allemaal heel nuttig en leerzaam. :Y
Ik gaf van tevoren aan om sportief te toeren. Dat hadden er nog meer gezegd, maar de meesten in mijn groepje... Automobilisten op 2 wielen is de netste omschrijving. Ofwel geen ervaring, of geen ervaring op bochtige wegen, en eentje die 25k per jaar reed: oprit van de snelweg op, 100 km rechtdoor, en afrit van de snelweg af. Met alle respect, dat noem ik geen motorrijden, dan zit je alleen op dat ding.
De enige snelweg die ik rij is om naar de Duitse grens te rijden, en vanaf dan rij ik Eifel/Ardennen/Luxemburg. Dat is simpelweg een ander referentiekader.

Je kunt zelf je grenzen bepalen. Ik was de enige die de noodstop en uitwijkoefening daadwerkelijk met 120 km/h wilde doen. De eerste keer het circuitje rond was met ongeveer 60 km/h om de layout te leren kennen en de kijktechniek te oefenen.
Aan het eind van de middag reden we het circuitje nog een keer (andersom), maar daarbij paste de instructeur het tempo aan de eerste leerling aan. De rest van het groepje moest hun eigen tempo aanhouden. Ik kon 2 rondjes doen want we hadden ons eigen groepje op een ronde gezet. :P
Achteraf gezien had ik misschien beter bij de sportieve jongens gepast, maar ik had ook weer geen zin in dat haantjes gedrag. Alsnog: ik heb me nergens beperkt gevoeld en kon zelf mijn grenzen bepalen.

Wel één ding: als je aan het eind van de dag nog naar huis rijdt: houd er rekening mee dat een lang stuk snelweg dan ontzettend saai is en dat je niet in slaap valt na zo'n vermoeiende dag.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Freelance schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:04:
Ik had al een tijd in mijn hoofd zitten dat ik de North Coast 500 een keer zou willen rijden. Van de week met mrs Freelance erover gehad en mag volgend jaar deze vakantie solo doen O-).

(Voorlopige) planning is eind mei / begin juni 2021.

Gisteren een eerste opzetje gemaakt van de route:
[Afbeelding]

Ik zat zelf te denken om deze route in 7 dagen te doen met de volgende verdeling:
Dag 1: Newcastle -> Inverness (450km)
Dag 2 t/m 6: NC 500 (880km)
Dag 7 Fort William -> Newcastle (410km)
En dan een nacht ervoor en erna op de boot :)

Dat komt neer op ongeveer 180km per dag op de route, lijkt me wel een prima afstand met de nodige tussenstops? Bij andere buitenlandse meerdaagse trips hou ik ook altijd ongeveer 200km per dag aan, behalve de eerst en laatste om zo snel mogelijk weer thuis te komen.

Iemand toevallig deze route al een keer gedaan, of heeft iemand nog tips voor Noord-Schotland?
Oeh gaaf! Wil ik ook nog wel eens doen :9

Pagina: 1 ... 159 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.