Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 152 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.563 views

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:27
CodeCaster schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:06:
Vanmiddag even een rondje gereden om uit te waaien, en toen stond er bij de rotonde richting de Meije een dranghek met ervoor een poppetje in een oranje hesje. Ik heb het maar niet eens gevraagd en ben met een andere route verder gereden, maar nu ben ik achteraf wel benieuwd wat er was. Rond pasen was het ook al afgesloten, dus dat zal nu wel weer het geval zijn geweest.

Edit: ja dus. Ik begrijp het ook wel. Ik rij daar normaliter in m'n eentje of met één vriend. Je mag daar 60, maar dat kán gewoon niet, omdat je op een handvol bochten na niet om de bocht kunt kijken. En dan nog heb je amateurrossi's in leer op Japanse scheurijzers, die met 50+ (en soms 80+) blind een bocht in knallen. Waar dan net fietsers of een auto uit komen.

Lekker bezig, jongens, het zo verpesten voor de rest. d:)b
Gewoon een Trike aanschaffen, kan je lekker doorkachelen.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:09
CodeCaster schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:13:
[...]

Ik heb inderdaad gewoon de fabrieksuitlaat erop zitten, en de enige keren dat ik boven de helft van m'n redline uitkom, rij ik buiten de bebouwde kom, met name opritten van auto- en snelwegen. Ik zeg niet dat ik voorbeeldig rij, maar zeker binnen de bebouwde kom en in de buurt van voetgangers, fietsers, paarden en huizen doe ik m'n uiterste best om geen overlast te veroorzaken.

Maar als je de Meije kent, en daar één keer op een zonnige dag hebt gereden, weet je waarom het logisch is dat 'ie nu is afgesloten: tokkies op gemotoriseerde tweewielers. Het is niet normaal dat ik op een weg van krap drie meter breed even inhoud achter twee fietsers voor een blinde bocht, om dan door andere motorrijders in diezelfde bocht ingehaald te worden.

Ga dan lekker op het circuit rijden.
Dat is eigenlijk ook wat ik bedoel. Handhaaf dan gewoon, heb je ernstige tokkies: rijbewijs innemen en motor in de schredder. Simpel dan leren ze het wel. Nu moeten de goede onder de kwade lijden. Lekker makkelijk.
Dat zou je van bepaalde bevolkingsgroepen ook kunnen vinden alleen mag dat niet en heet het discriminatie. Kan iemand mij het nog uitleggen? |:(

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
LankHoar schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:17:

[...]

-EDIT- @cyntax kraakheldere uitleg, thanks! Maakt het nog uit voor rijcomfort o.i.d. ?
Van wat ik heb ervaren is er geen of nauwelijks een impact op het rijcomfort.

Handhaven op geluid blijkt lastig en arbeidsintensief te zijn: bron

Het is makkelijker voor een gemeente om dan gewoon een weg dicht te gooien. Ik vind het ook geen chique oplossing hoor maar het wordt tijd dat er iets komt waardoor handhaven makkelijker wordt.

[ Voor 40% gewijzigd door cyntax op 26-04-2020 20:26 ]

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:48
Bommes schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:11:
[...]

De spaakvelgen van de Guzzi V85TT zijn ook niet luchtdicht.
Dus inderdaad met een "tubeless" Michelin Anakee Adventure met binnenband.

Ik vind dat eerlijk gezegd wel een nadeel.
Ik heb altijd zo een proppen setje en mini compressor bij me als ik op trip ben.
Dat maakt de zelfredzaamheid wat groter.
Met een spijker of schroef in een motorband met binnenband moet je echt gaan sleutelen en met banden lepels aan de gang.

Vooral dat laatste is niet echt meer te doen met van die moderne banden. Die zijn echt super stijf in de zijkanten. Die zijn er dus bijna niet af of op te krijgen met de hand.
Maar als je echt op avontuur gaat in het buitenland wil je sws tubes meenemen / tubeless gaan (dat was ook het idee toch?).

Band eraf en plakken kun je in 15 minuutjes net wat oefenen en de goede tools.

XMCS Netherlands

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Kryziek schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:13:
Deze mag in de begin post :)
Omgeving Overijssel, Ducati Monster 1100 uit 2009.
[Afbeelding]
:9~

I have stability. The ability to stab.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:50

Wokschotel

Op 6 wielen

f2ride2001 schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:50:
Zo, net terug van heerlijk rustig tochtje door ons mooie West-brabant.
Lekker allemaal achteraf weggetjes gereden, totaal 226km met een gemiddeld verbruik van 1:29.2 _/-\o_
Hierdoor zeer weinig fietsers gezien. Paar tractoren meer niet.
Wat een heerlijke machine is die DL650 (L7) toch.
Mijn vrouw was ook mee op haar SV650S(k8) We hebben echt genoten samen.
Dan ben jullie tegengekomen, ik was ook onderweg en zag jullie staan. De combi van jullie motoren viel op. Weet alleen niet meer precies waar.

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• f2ride2001
Gele DL650 en witte SV650S ?

Edit: plaatje erbij gezocht....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zC8Cw51PSxBXoV-oeYFlsMrVL9Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vXvWskbPUmkNH9kzFRIwnY7W.jpg?f=user_large

Ze heeft hem al 10 jaar. Ik heb hem helemaal aangepast aan haar wensen inclusief volledig aangepaste vering.

[ Voor 86% gewijzigd door f2ride2001 op 26-04-2020 20:39 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 16:05
De Meije wil je sowieso niet komen op mooie dagen in het weekend... Veel te smal & druk daar. Dat soort weggetjes zijn 's avonds of op doordeweekse dagen een stuk beter te doen, het is in deze tijd van het jaar nog prima licht in de avond :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 07:54
Kryziek schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:13:
Deze mag in de begin post :)
Omgeving Overijssel, Ducati Monster 1100 uit 2009.
[Afbeelding]
Mooie fiets!
Altijd een zwak voor dit model

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Morgen ga ik _pogen_ beide motoren in de aanhanger te vrotten. Als dat niet lukt gaat alleen de crosser mee en rijdt ik de NC er wel gewoon heen. Bijna klaar met verhuizen *O*.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:15

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:51:
Morgen ga ik _pogen_ beide motoren in de aanhanger te vrotten. Als dat niet lukt gaat alleen de crosser mee en rijdt ik de NC er wel gewoon heen. Bijna klaar met verhuizen *O*.
Zou je niet sowieso liever je bike er zelf heen rijden ipv op de aanhangwagen? Ik zou het wel weten :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• f2ride2001
Zeker met dit weer!!!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Zeker, maar het is een kwestie van logistiek. We hebben ook een aanhanger bij, en mijn vrouw weigert daarmee te rijden :P. Als het allemaal niet past moet ik dus één motor meenemen (de crosser), de NC blijft dan hier aan het huis geketend. Zaterdag komen we terug voor de laatste meubels (in de vrachtwagen) en de eindschoonmaak. Die rit zal zonder aanhanger zijn, dus dan kan ik de motor wél zelf terugrijden.

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:22
Bommes schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:14:
Klopt.. maar ik rijd altijd alleen.. 8)7
Het zal wel loslopen, echter als er nieuwe banden op moeten dan wil ik ze wel tubeless hebben. Dan moeten de spaken luchtdicht in de velgen, met zo een speciaal plak lint is dat mogelijk.
Klopt ja, dat kan. Die heb ik er laatst dus uit gehaald om te controleren of m'n spaken niet (te) verroest waren, dat schijnt nog wel eens een kwaaltje te zijn met mijn motor. Ik heb ze met de staalborstel schoon gepoetst en de lint vervangen met duct tape. Hoeft toch niet luchtdicht, en tegen de herfst vervang ik de bandjes waarschijnlijk weer.

Echter als je geschikte buitenbanden kan vinden die relatief gemakkelijk af- en op te lepelen zijn is je fix van 'in the field' wel permanent in plaats van een thuiskomertje. Scheelt dan weer.

• 2cat
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-08-2025
Hallo allemaal,

Mijn vriendin heeft nu anderhalf jaar een Honda CB1 en deze heeft toch wel dringend wat liefde nodig. De koeling werkt niet lekker en de motor start slecht en loopt niet lekker stationair, de motor heeft veel moeite om gelijkmatig te lopen (of doet t eigenlijk niet) en slaat af als de choke niet open staat. Dit lijken niet de ingewikkeldste problemen te zijn als ik het internet mag geloven maar mijn sleutelskills zijn nou niet bepaald hoogwaardig.

Als niet heel technisch persoon (en m'n vriendin al helemaal niet) moet de fiets toch wat onderhoud nodig. Ik hoopte of er of er nog tweakers in de buurt van Leiden wonen en goede ervaringen hebben met een garage. Ik heb al wat gezocht natuurlijk maar alleen AB motoren in Leiderdorp is echt in de buurt. Verderweg is er nog bv HH motoren en KAT motoren.

Zie ik hier nog wat over het hoofd? Alle opties zijn hier open namelijk. En zo niet, heeft iemand ervaringen bij een van deze zaken?

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06-2025
_eLMo_ schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:08:
[...]

Let wel dat je met een van buiten aangebrachte prop eigenlijk niet moet blijven rijden (in Duitsland is het zelfs verboden).

Wat betreft je ventiel: even een nieuw binnenventiel erin?

YouTube: HOW TO REMOVE AND REPLACE A SCHRADER VALVE CORE BICYCLE WHEEL

Binnenventiel kost je €2, en een ventiel”trekker” (schroevendraaier met inkeping kan ook) €8.

Je band loopt wel leeg, dus zorg dat je een compressor of fietspomp met schräder aansluiting bij de hand hebt.
Laat ik daar nou net gestaan hebben. Bij tankstation achtergelaten en achterop naar huis. Trailer achter de auto en terug om hem op te halen.

Had de indruk dat de lucht er aan de onderzijde van de schroef uit kwam, die kon ik ook niet aandraaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z60RsBE3kRcAVLa3kzu5r71iUBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3cXDxXYUBh9thKvPtF1x7X6A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htxh6XHWcMROtUHNDphtw-Rmrng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d42D1IHHJ4DYCO1K1BNm5ZEz.jpg?f=fotoalbum_large

Ga eens zo’n ventiel bestellen en kijken of ik hem dan vol naar de bandenboer krijg.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 16:02

charrel

Cortisol4life..

Zo, vandaag maar is even het tweakersritje van vorig jaar gereden. Mooi alleen, corona proof ;)
Wel jammer dat met name de wielrenners niet op het fietspad op de dijk aan het fietsen waren maar juist op weg ernaast waar ze officieel niet mogen fietsen :X
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Tg74Zy6/IMG-20200426-125420.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m5Z7cdh/IMG-20200426-130519.jpg
Eoghlear schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:16:
[...]

Laat ik daar nou net gestaan hebben. Bij tankstation achtergelaten en achterop naar huis. Trailer achter de auto en terug om hem op te halen.

Had de indruk dat de lucht er aan de onderzijde van de schroef uit kwam, die kon ik ook niet aandraaien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ga eens zo’n ventiel bestellen en kijken of ik hem dan vol naar de bandenboer krijg.
Heeft die Triumph geen binnenband?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• charrel

charrel

Cortisol4life..

ToolkiT schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:46:
[...]

Die heeft wel een binnenband ja, onder die moer komt lucht uit als je hem op pompt. De druk moet ergens heen. Maar dat is lucht tussen de velg en de band. Niet uit je binnenband, moer aandraaien heeft geen zin. Alleen maar kans dat je de binnenband perforeert.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
[...]

@Eoghlear dat denk ik ook.. als ik zo het ventiel zie wordt dat ook nog bevestigd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
HTT-Thalan schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:00:
Zeker, maar het is een kwestie van logistiek. We hebben ook een aanhanger bij, en mijn vrouw weigert daarmee te rijden :P. Als het allemaal niet past moet ik dus één motor meenemen (de crosser), de NC blijft dan hier aan het huis geketend. Zaterdag komen we terug voor de laatste meubels (in de vrachtwagen) en de eindschoonmaak. Die rit zal zonder aanhanger zijn, dus dan kan ik de motor wél zelf terugrijden.
Haha, echt unne Broabander, fnie dan? “We hebben ook een aanhanger bij”...

[in ABN zou het ‘bij ons’ zijn] ;)

• HTT-Thalan
  • Nu online
Hkuit schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:59:
[...]

Haha, echt unne Broabander, fnie dan? “We hebben ook een aanhanger bij”...

[in ABN zou het ‘bij ons’ zijn] ;)
Ik ben hier niet geboren... en ik denk dat als je me zou spreken je totaal verloren zou zijn over mijn échte geboorteplaats :P die heeft nog nooit iemand (in mijn hele leven) goed geraden aan de hand van mijn accent of woordgebruik.

Maar dat kneuterige Drentse wat ik tot nu toe heb meegemaakt ligt me wel :P misschien ga ik daar wat dingen van in mijn taalgebruik integreren :P.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Chakotay schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:42:
De Meije wil je sowieso niet komen op mooie dagen in het weekend... Veel te smal & druk daar. Dat soort weggetjes zijn 's avonds of op doordeweekse dagen een stuk beter te doen, het is in deze tijd van het jaar nog prima licht in de avond :)
Daarom waagde ik de gok ook om half zes, maar ook toen was het afgesloten. Midden op de dag moet je er nu zeker niet zijn. Onder de 15 graden is het er wel heerlijk rustig overdag.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Eoghlear
[...]

Hmm. Misleidend dat tubeless op de wang van je band.
Maar dan om te plakken/vervangen zal ie van de velg moeten, klus voor de bandenboer.
Maar theoretisch zou die wel opgereden kunnen worden toch (omdat er in dit geval een binnenband in zit)? Of evengoed vervangen?

Nooit eerder een lek gehad dus nooit over hoeven na te denken.

• nehal3m
Eoghlear schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:09:
[...]

Maar dan om te plakken/vervangen zal ie van de velg moeten, klus voor de bandenboer.
Ah nee joh, dat kan je prima zelf doen, scheelt je bakken met geld. Kijk maar 's naar deze van MC Garage.

Tubeless banden hoef je dus niet per sé als tubeless te gebruiken, doe ik zelf ook niet. ;)

Ik hou zelf de vuistregel aan dat als ik het gereedschap kan kopen van de kosten die 1 of 2 reparaties bij de garage met zich mee zouden brengen ik het liever zelf probeer (met wat geduld en 2 keer zoveel tijd als je denkt nodig te hebben), eventueel onder begeleiding van ervaren vrienden. Die vlieger gaat in het geval van banden vervangen zéker op, als je dat rustig aan doet kan er niet zoveel fout gaan.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Chakotay schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:43:
@Waaj zou jij eens een foto kunnen maken van de middenbok van jouw Caponord, in ingeklapte stand? Ik wil de verboven uitklap-stang van de mijne weer recht maken, maar weet niet precies in welke stand hij eigenlijk hoort :X Het gaat er dan om waar dit stang zit ten opzichte van het duostepje.
_O- _O- _O-

Dan moet ik de schuur induiken en zoeken waar die ligt. Ik heb hem er namelijk afgehaald omdat die van mij daar ook verbogen is en hij stond te wiebelen als je hem op de middenbok zette :+

• Eoghlear
nehal3m schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:13:
[...]

Ah nee joh, dat kan je prima zelf doen, scheelt je bakken met geld. Kijk maar 's naar deze van MC Garage.

Tubeless banden hoef je dus niet per sé als tubeless te gebruiken, doe ik zelf ook niet. ;)

Ik hou zelf de vuistregel aan dat als ik het gereedschap kan kopen van de kosten die 1 of 2 reparaties bij de garage met zich mee zouden brengen ik het liever zelf probeer (met wat geduld en 2 keer zoveel tijd als je denkt nodig te hebben), eventueel onder begeleiding van ervaren vrienden. Die vlieger gaat in het geval van banden vervangen zéker op, als je dat rustig aan doet kan er niet zoveel fout gaan.
Die denkwijze kan ik inkomen. Vervelend dat je niet van het tubeless uit kan gaan wat er op staat. weer wat geleerd vandaag.
Echter normaal is je band dan afgeschreven, omdat deze een binnenband heeft, kun je hem dan wel oprijden?

• nehal3m
Eoghlear schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:28:
[...]

Die denkwijze kan ik inkomen. Vervelend dat je niet van het tubeless uit kan gaan wat er op staat. weer wat geleerd vandaag.
Echter normaal is je band dan afgeschreven, omdat deze een binnenband heeft, kun je hem dan wel oprijden?
Tubeless kun je altijd als zodanig gebruiken, maar je kunt er ook een binnenbandje in stoppen. Andersom is dat dus niet zo: Je kunt banden bedoeld voor gebruik met binnenband niet als tubeless gebruiken.

Of je band dan is afgeschreven weet ik niet zeker, ik heb nog nooit een lek gereden op de motor. Wel vervang ik zelf m'n banden.

Volgens mij komt er een bobbel op je band na verloop van tijd omdat de binnenband continu tegen je buitenband aan drukt, en de krachten die bij rijden komen kijken spelen ook mee, dat is me op de fiets wel eens overkomen. Ik zou het er zelf niet op wagen, de gevolgen die dat kan hebben de 100-200 euro die een nieuwe band kost niet waard.

[ Voor 4% gewijzigd door nehal3m op 26-04-2020 22:41 ]

• Chakotay
Waaj schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:28:
[...]

_O- _O- _O-

Dan moet ik de schuur induiken en zoeken waar die ligt. Ik heb hem er namelijk afgehaald omdat die van mij daar ook verbogen is en hij stond te wiebelen als je hem op de middenbok zette :+
Hahaha, dat helpt niet... Hij is hier overigens nog prima bruikbaar met een plankje hardhout eronder, dat geeft net de 2cm extra hoogte die ik nodig heb ik die pen weer los van de grond te krijgen :P

Hoe doe jij het zonder middenbok met ketting smeren en vergelijkbaar onderhoud? Sportmotoren zet ik moeiteloos op de paddockstand, maar ik vond het bij de Caponord toch aardig instabiel toen ik het een keer probeerde.

• Waaj
  • Niet online
Chakotay schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:35:
[...]

Hahaha, dat helpt niet... Hij is hier overigens nog prima bruikbaar met een plankje hardhout eronder, dat geeft net de 2cm extra hoogte die ik nodig heb ik die pen weer los van de grond te krijgen :P

Hoe doe jij het zonder middenbok met ketting smeren en vergelijkbaar onderhoud? Sportmotoren zet ik moeiteloos op de paddockstand, maar ik vond het bij de Caponord toch aardig instabiel toen ik het een keer probeerde.
Op de Capo heb ik een pro-oiler zitten. Die komt er op de XR ook op zodra de garantie is afgelopen. Om te monteren moet ik namelijk een gaatje boren + draad tappen in m'n achterbrug, geen zin om daar gezeur mee te krijgen zolang ik nog garantie heb.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het gaatje-boren weerhoudt mij er enorm van om zo'n Pro-oiler te installeren :( Lijkt me ook echt niet goed voor de achterbrug zelf. Hij wordt er iig niet sterker van :P

[ Voor 36% gewijzigd door Osiris op 26-04-2020 22:54 ]

• Chakotay
Kan dat niet met dubbelzijdig tape en wat tiewraps? Zo zat de Osco-oiler op mijn GSX-R vast, nooit problemen mee gehad.

• Waaj
  • Niet online
@Osiris Ik heb het al bij 2 motoren gedaan en die hebben daarna samen ~200.000km zonder problemen gereden :)

• Osiris
  • Niet online
@Chakotay Ongetwijfeld, maar heb me er eerlijk gezegd niet in verdiept. Wellicht kan ik zelfs een mooi frame‑pje 3D-printen ofzo :+

@Waaj Gevoelsmatig zegt alles in me "Nee, NEE, niet doen!". 't Gaat wel om m'n motor hè ;( :P

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 26-04-2020 23:03 ]

• Waaj
  • Niet online
Ik heb de eerste keer ook lang getwijfeld of ik het wel zou doen :Y
Van de andere kant, zitten ook zat gaten vanaf fabriek in de achterbrug, dus een extra kan geen kwaad O-)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Op mijn eerste Hornet zat het met 2 ty-raps vast. Dat had ik zelf gedaan en werkte prima. De dealer heeft die daarna voor me overgezet op mijn volgende motor en een gaatje geboord en getapt in de achterbrug. Allebei waren het nette oplossingen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tubeless band kun je ook zelf repareren, gister nog gedaan.
Niet van buitenaf met een prop, maar met een parapluutje.

Altijd de binnenkant van de band inspecteren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RGZut_7FpV1cL0NmU9o1Ow8SkU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7LiI93MqXubxZjtElpZ1n2Ub.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9lvAee99szSvdKo0blz9oFmNmY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RngKmkLF3St2HoibUt3plI0i.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RtxOZ8AxjDC8ciUhewLbmdBRQM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cR8PqY5KkWyxXFN78Nist30q.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79oCtZSyd0mkN7adWoFjjrG86W4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jewpfSh4CP0ZMiemIQDLqNXE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6_5L1nxfDdPvxnZDH01LM5eWL4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xkGcy2jXveobQSfNtmHRo591.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQQZ-FSe2_Jw1tUHJ8sxDTWCr3k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YMtSt2bVBDPL5SK8bRKtEEkc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7t4JFJIiUtDaEHJGUyl1Yew78I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dhNa1vmsGge8zS7enuxxbTTY.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 26-04-2020 23:26 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:33

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Chakotay schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:42:
Die fout heb ik eens gemaakt met mijn toen splinternieuwe auto... Was geen leuk ritje toen :o

www.google.nl

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 17:27

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

nehal3m schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:28:
[...]

Ik heb tubeless buitenbanden met binnenbanden, en het moertje om het ventiel op z’n plek te houden zit helemaal bovenaan met het dopje contra er tegenaan. Zo heeft het ventiel een stuk speling mocht de binnenband door koppel een stukje willen draaien ten opzichte van de velg, of bij plotseling leeglopen. Post zo wel even een foto.

[Afbeelding]
Jij rijdt altijd onverhard dat jij zo je ventiel hebt gemonteerd? Dan kun je beter een bandenklem monteren om verschuiven te voorkomen. De velgen van je Transalp zijn daarop voorbereid.
In plaats van een binnenband zou je ook met een bi-mousse kunnen rijden, maar een Transalp is daar te zwaar voor. De bib wordt dan te snel warm en gaat dan stuk.

Als je binnenband leeg loopt moet je direct stoppen, je velg rijdt je buitenband van binnen stuk. Binnenband is 2 tientjes, de buitenband bijna het tienvoudige.

Op de weg zou ik gewoon het moertje op de velg vast zetten, kan er ook geen vuil in de velg komen. Mocht je onverhard gaan rijden dan heb je het moertje ook zo los.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• HTT-Thalan
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f82rvmRqF68AC8pIqSSPqym3OOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GxkZRzW3Z7u9M1z24crI9U9W.jpg?f=fotoalbum_large

Past.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT-Thalan Scheelt je weer een onnodig ritje met de auto én je motor staat niet de hele week in de voortuin zonder toezicht (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-01 15:28
Vorige week niet gehaald om te rijden, kijken of ik deze week nog weg kan. :)

• Chakotay
@HTT-Thalan past goed zo! Heb je het voorwiel van de NC verkocht voor benzinegeld?

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:22

thijsco19

KTM 990 SMT

Chakotay schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:15:
@HTT-Thalan past goed zo! Heb je het voorwiel van de NC verkocht voor benzinegeld?
Kijk nog eens goed achter de kettingen die er hangen. ;)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Kan mijn gsr600 nog uit de TS? Die is afgelopen weekend verkocht. De zoektocht naar een andere kan beginnen. Ik meld me weer als ik een nieuwe heb :)

• Chakotay
thijsco19 schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:40:
[...]

Kijk nog eens goed achter de kettingen die er hangen. ;)
Oh he :) Ik zag de rechter (links op de foto) vorkpoot, en het leek net alsof daar niets in zat om de motor net te laten passen :P

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:24

Destruction

(ex-)Automonteur

Will_M schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:57:
@HTT-Thalan Scheelt je weer een onnodig ritje met de auto én je motor staat niet de hele week in de voortuin zonder toezicht (y)
Precies waar ik aan zat te denken, ja. Tijdens zo'n verhuizing wordt het toch steeds wat meer obvious dat er niemand meer in dat huis woont. Dan wil je bepaalde spullen niet meer achterlaten op het oude adres imo :) Zeker niet een pas gekochte motor, die buiten moet staan.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-01 16:42
Zo, net nog eens een heerlijk rondje gereden.
Was er na aantal dagen schilderen en laminaat leggen wel even aan toe..

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/attachments/dsc_0080-jpg.1492627/

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

Eoghlear schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:09:
[...]

Maar theoretisch zou die wel opgereden kunnen worden toch (omdat er in dit geval een binnenband in zit)? Of evengoed vervangen?

Nooit eerder een lek gehad dus nooit over hoeven na te denken.
Ik heb precies de zelfde denkfout gemaakt :)
Toen ik zeepsop over de band deed en hij bij de spaken ging bubbelen viel het kwartje bij me..

Tubless banden kan je tubeless gebruiken op tubeless velgen.. spaak velgen zijn ove het algemeen niet tubeless want die lekken bij de spaken..
Er zijn wel lui die dat afplakken om zo tubeless te gaan, maar het schijnt iets complexer te zijn met de vorm van de randen van je velgen..

Anyway met een beetje geluk alleen de binnenband vervangen dus, scheelt een hoop geld :)
(wel eerst de veroorzaker van het lek uit je buitenband halen natuurlijk)

• HTT-Thalan
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tElJgAh9sqtQ2rUjTlhhvHDGm5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9TMa1rtMVHh55Ri8bQmcMpTk.jpg?f=fotoalbum_large

Done.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

man wat een heerlijke ruimte d:)b

[ Voor 84% gewijzigd door Equator op 27-04-2020 12:42 ]

• Jolke
Daar missen nog 5-10 motoren, @HTT-Thalan. :P

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:57
Dat doek wat ze bij choppers cq bobbers om het eerste gedeelte van de uitlaat wikkelen waar koop je zoiets ? Kachelboer ? eBay ?

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-01 19:57
WiLLoW_TieN schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:43:
Dat doek wat ze bij choppers cq bobbers om het eerste gedeelte van de uitlaat wikkelen waar koop je zoiets ? Kachelboer ? eBay ?
exhaust wrap, de meesten halen het op ali denk ik.
Maar is overal wel verkrijgbaar.
WiLLoW_TieN schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:43:
Ik heb de mijne via eBay gekocht.
Maar let wel op er zijn veel verschillende soorten en sommige zijn enorm rokerig/smerig spul..

DEI is een gerenomeerd merk:
https://www.ebay.co.uk/it...Ties-Hi-Heat/311963419567

• Chakotay
Mooi hok zo @HTT-Thalan! Waar komt de brug en waar komt de bar?

• kneusteun
Ik ga echt helemaal kapot hier.
Denk je vandaag eindelijk dan toch je motor op te kunnen halen...heeft rdw landelijke storing.

Ik heb een week opgenomen en dacht lekker een week te kunnen rijden, hele weekend al door de neus geboord en de rest van de week waarschijnlijk klote weer.....

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-01 16:06
kneusteun schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:11:
Denk je vandaag eindelijk dan toch je motor op te kunnen halen...heeft rdw landelijke storing.

Ik heb een week opgenomen en dacht lekker een week te kunnen rijden, hele weekend al door de neus geboord en de rest van de week waarschijnlijk klote weer.....
Balen man 🙁

I took the blue pill…

• Osiris
  • Niet online
"Toevallig"? :P

• kneusteun
Dus vast een waarschuwing, morgen zal er wel een metoor op de aarde vallen ofzo :X
mmmm shipping is 2 de prijs :/
Subtotal US $2.54
Shipping US $5.18

Total US $7.72

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Komt door de 5g zendmasten 🤔

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Osiris
  • Niet online
Ik zat zelf meer te denken aan een plot van de overheid om te voorkomen dat teveel motorrijders zich met dit mooie weer buiten gaan begeven :+

Al denk ik niet dat 't een effectieve maatregel is, gok dat ze alleen @kneusteun er mee hebben :+

• Hkuit
  • Laatst online: 15-01 10:37
HTT-Thalan schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:05:
[...]

Ik ben hier niet geboren... en ik denk dat als je me zou spreken je totaal verloren zou zijn over mijn échte geboorteplaats :P die heeft nog nooit iemand (in mijn hele leven) goed geraden aan de hand van mijn accent of woordgebruik.
Same here; op m'n 7e in Brabant komen wonen, maar heb leren praten in... nee, dat ga ik niet vertellen; dat kun je mooi gokken als we elkaar ooit nog eens in real life tegen komen. Ik ben die ene die niet zo heel hard rijdt 😁.

Zou er dit jaar nog een Tweakers motormeet komen :?

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
Hkuit schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:52:
[...]
Zou er dit jaar nog een Tweakers motormeet komen :?
Ik hoop het wel oOo

• iMars
  • Laatst online: 23:33

iMars

Full time prutser

Klein vraagje: Vandaag wil ik de olie van mijn motor (SV1000 K3) vervangen (incl filter). Op het motorblok staat er bij het niveau raampje 2700ml. Maar volgens garage (en online) moet er 3.3 liter in.
Inhoud: 3,3 liter (Fabrieksvulling), Inhoud: 2,9 liter (Service vulling), Inhoud filter: 0,2 liter
Aangezien ik 'm helemaal leeg maak, ga ik ervan uit dat er gewoon 3.3 liter in moet. Maar ik vraag hier toch voor de zekerheid om advies... O-)

Edit: dit heb ik o.a. gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cU4-73_-eoLRMlah6FWB4eLy3pM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jR60waowgulGQAmv5waESrmn.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRggyNUCoBEO_8mqhZGOnoL6XL4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4zqXN0b0PlU00rcY3PZIuXXj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_MzIao29jXhxx8BhwvBvO_ZCQE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LztVsSDKmRKyzbedaFAOV0AN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6XLuZyCqO7H-2iOIOaLsfupOpc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QDN6vHcDSRZI0rR7to7M3PMd.jpg?f=user_large

Edit:
Even garage gebeld. Advies werkplaats is beginnen met 2.7, en dan het niveauglaasje in de gaten houden.

[ Voor 45% gewijzigd door iMars op 27-04-2020 15:31 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

iMars schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:23:
Klein vraagje: Vandaag wil ik de olie van mijn motor (SV1000 K3) vervangen (incl filter). Op het motorblok staat er bij het niveau raampje 2700ml. Maar volgens garage (en online) moet er 3.3 liter in.

[...]

Aangezien ik 'm helemaal leeg maak, ga ik ervan uit dat er gewoon 3.3 liter in moet. Maar ik vraag hier toch voor de zekerheid om advies... O-)

Edit: dit heb ik o.a. gevonden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er blijft altijd wat olie in de kop en de kanalen zitten als je de olie verwisseld. Alleen als je het blok uit elkaar haald en daarna weer herbouwd heb je de 3,3 L olie nodig. 10W40 komt vaak in grote flessen van 4 L, als je die koopt dan heb je altijd genoeg.

• HTT-Thalan
  • Nu online
Chakotay schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:09:
Mooi hok zo @HTT-Thalan! Waar komt de brug en waar komt de bar?
- links

en

- niet

Nog een beetje gereedschap en werkplaats spul scoren via bva de komende tijd.

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Bandjes oppompen zonder pomp.

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 10:38
Eind van vorig seizoen heb ik een kleine aanrijding gehad met mijn speed triple uit 2003. Buiten wat cosmetische schade leek alleen het voorwiel te zijn gesneuveld, een knikje in de velgrand.

Nu blijkt dat beide voorpoten krom zijn. Dus andere poten gekocht (gebruikte, zijn onderweg) maar nu lijkt het me ook slim om deze meteen te voorzien van nieuwe olie en keeringen, heeft iemand daar ervaring mee, is dat een heel lastig werkje Of prima te doen als je een beetje handig bent?

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Hangt af de poot makkelijk uit elkaar gaat, maar dat is prima te doen zelf.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:51

steveman

Comfortabel ten onder

Lexo schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:33:
Eind van vorig seizoen heb ik een kleine aanrijding gehad met mijn speed triple uit 2003. Buiten wat cosmetische schade leek alleen het voorwiel te zijn gesneuveld, een knikje in de velgrand.

Nu blijkt dat beide voorpoten krom zijn. Dus andere poten gekocht (gebruikte, zijn onderweg) maar nu lijkt het me ook slim om deze meteen te voorzien van nieuwe olie en keeringen, heeft iemand daar ervaring mee, is dat een heel lastig werkje Of prima te doen als je een beetje handig bent?
Het scheelt dat het conventionele vorkpoten zijn ipv USD dus dat maakt het al een stuk toegangelijker :)

Uiteraard niet exact hetzelfde, maar Ari Grootader geeft hier wel een mooi voorbeeld:
YouTube: Motorcycle Suspension Tech and Maintenance: How To Rebuild Your Fork...

[ Voor 18% gewijzigd door steveman op 27-04-2020 17:51 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Osiris
  • Niet online
Hmm, voor truc 3 moet ik m'n hele benzinetank demonteren geloof ik :+
Deze kwam ik tegen op de V7 FB group:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/94880392_10157592718399690_2909856483527098368_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=ca434c&_nc_ohc=_xvgRxM7bdMAX9a3M6_&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&_nc_tp=7&oh=633091ee4b76c09a52d0f4e0a43530da&oe=5ECB4F2D
BMW, Guzzi, BMW?

reverse google gaf:
http://keesgoudswaard.info/autobiog/Moto_guzzi.htm

Nooit geweten dat de politie MotoGuzzi's en BMW's met zijspan had..

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-01 04:05
iMars schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:23:

[...]

Edit:
Even garage gebeld. Advies werkplaats is beginnen met 2.7, en dan het niveauglaasje in de gaten houden.
Gewoon 2,7L erin, tenzij het glaasje zegt dat er nog nix in zit. Dan motor ff laten draaien zodat het oliefilter ook weer volloopt. Vervolgens half uurtje wachten tot de boel weer gezakt is en dan opnieuw bijvullen/kijken. En ff de rubber ring van je filter invetten voor je hem er handvast opdraait.

• JanHenk
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:11:

RDW... Ik wacht er ook op.

De motorfiets die ik heb gekocht moet ook nog ingevoerd worden. Ze doen geen fysieke keuring meer, maar sinds 9 april hebben ze een tijdelijke importprocedure op gang gezet. Nu moeten bedrijven (particulieren kunnen hier geen gebruik van maken) foto's, documentatie etc insturen.

Doorlooptijd doet men geen uitspraken over. In mijn geval liggen de documenten er al anderhalve week, voor hetzelfde duurt het nog een keer zo lang.

Ach, m'n vriendin staat toch op knappen, dus de komende tijd zit ik sowieso in spanning te wachten... :+. Wie is er het eerst, m'n kleine of de motorfiets...

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-01 10:03
Vandaag een mooi rondje gemaakt op de (witte) V-Strom naar het oosten vanuit Vierhouten op de Veluwe. Op de terugweg ben ik helaas zo ongeveer hier:

https://goo.gl/maps/WEm5RmdiXoXcxXX47

rond 16:00 vandaag van de weg gereden door twee debielen die daar kennelijk aan het racen waren. Ik heb alleen de voorste auto gezien, dat was een witte hatchback met allemaal bestickering en verstralers erop. Ze gingen in een blinde bocht inhalen, dus ik moest naast de weg stoppen. Gelukkig was de berm daar goed en kon ik rechtop blijven. Het was daar erg druk, dus misschien is er een kleine kans dat iemand daar beelden van heeft, of die ergens anders tegenkomt. Ik zou die graag willen hebben zodat ik ermee naar de politie kan stappen. :-)
Lexo schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:33:

Toevallig was is daar net research naar aan het doen ivm mijn hyperpro veren:

Seems easy enough :)
Voor 'gewone' veren dus..

Modernere veren zijn iets lastiger:

• HTT-Thalan
  • Nu online
Groever schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:51:
Het was daar erg druk, dus misschien is er een kleine kans dat iemand daar beelden van heeft, of die ergens anders tegenkomt. Ik zou die graag willen hebben zodat ik ermee naar de politie kan stappen. :-)
Pas op dat @noes je niet hoort

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

@ToolkiT maar dan heb je nog geen keerringen gedaan.

Ik was een tijdje betaald lid van z'n site, erg informatieve videos heeft ie.

En als je weet hoe je schermopnames maakt, kun je er na die tijd ook nog wat in terugvinden O-)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

steveman schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:17:
@ToolkiT maar dan heb je nog geen keerringen gedaan.
Dat is een goede.. voor de mijne is het niet relevant want het gaat mij alleen om de progressive veren (de rest is nieuw genoeg.
Maar bij een oudere fiets zijn de keerringen wel een goed idee..
steveman schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:17:
Ik was een tijdje betaald lid van z'n site, erg informatieve videos heeft ie.
Van wie? Arie?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Weet niet waarom je mij tagged? Ik heb niks gezegd over dat je filmpjes naar de politie stuurt.

Stop eens met die reacties/discussies uit te lokken - ik ga niet happen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:39

A13X

Dude

noes schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:18:
[...]

Weet niet waarom je mij tagged? Ik heb niks gezegd over dat je filmpjes naar de politie stuurt.

Het is best lastig als je al die discussies moet bijhouden hoor :+

Awesome

• HTT-Thalan
  • Nu online
noes schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:18:
[...]

Oh ja, jij was degene die mijn motor als gevaarlijk traag bestempelde :P. Dan weet ik niet meer wie mij destijds voor nsb'er uitmaakte, excuus :*.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-01 14:58
Over discussies gesproken, ik ben net terug van mijn test filmen van de 100-140km/u acceleratie test. Heb 2 runs gedaan, de eerste in z'n 6 en de tweede teruggeschakeld naar z'n 5.

Resultaten 100-140km/u
6e versnelling: ± 6sec
5e versnelling: ± 5sec

Niet slecht dus voor een 220kg zware cruiser met 61pk :) Gelukkig wel sneller dan die halve Honda Jazz :Y)

Beelden volgen later deze week. Heb namelijk ook een tweede poging gedaan om de 0-100 zo snel mogelijk te doen. Volgens de Vulcan S facebookgroep was ik veel te traag en zou 4.2-4.5sec mogelijk moeten zijn... Gekke amerikanen :9 (ik haal net sub 5sec wat ik zo gauw heb gemeten).

ps. Netjes na 19:00u gedaan op de snelweg :)

YouTube: MotorcycleGeek

• iMars
  • Laatst online: 23:33

iMars

Full time prutser

Bommes schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:11:
[...]

Geen pasklaar antwoord voor je, behalve zoals al gezegd door meerdere hier:
Oude brandstof kan behoorlijk at schade aanrichten helaas.

Als je zelf handig bent en er tijd in wilt stoppen kun je misschien zelf wel een hoop regelen/doen.
Maar 1 tip, let daabij op de volgorde.
Leuk om er nieuwe banden, remblokken, voorvork, ketting en de ratteplan op te hobby'en om er vervolgens achter te komen dat de brandstofpomp en de injectoren defect zijn.

Dus prio 1 zou zijn het ding goed laten lopen voor zo min mogelijk kosten.
Dus tank reinigen en verse brandstof: kun je zelf
Cleaner in het systeem: kun je zelf
Nieuwe accu er in: kun je zelf
en kijken of het ding aan wil.
Zo ja dan verder plannen/kijken.
Zo nee nieuwe plannen maken :o
Kleine update: Olie + filter ververst, benzine uit de tank gehaald, gevuld met nieuwe euro 98 samen met Motul Fuel System Clean, nieuwe opgeladen accu erin... en duimen maar.

Motor startte bijna meteen *O*

Nu verder plannen voor voorvork, banden, kettingset, kogellager voorwiel, revisiesetje voorrem en klaar _/-\o_

Koop hier mijn P1 reader :)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:46:
Heb namelijk ook een tweede poging gedaan om de 0-100 zo snel mogelijk te doen.
Barbaar!

Let je wel op de gieters? ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Vrijdag op 27-04-2020 21:30 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:27
Want dan komt hij je in zijn prius inhalen wanneer je van 100 naar 140 gaat? B)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

R0y. schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:44:
[...]

Want dan komt hij je in zijn prius inhalen wanneer je van 100 naar 140 gaat? B)
Hoo hoo, die is van mn vriendin hè. Ik mag daar helemaal geen 140 mee rijden ;)

Maar mijn 550i is weer strak :Y dus vermaak me daar wel mee. Mag ik ook geen 140 mee, maar de pakkans is een stuk kleiner :P

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ToolkiT schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:32:
[...]

Dat is een goede.. voor de mijne is het niet relevant want het gaat mij alleen om de progressive veren (de rest is nieuw genoeg.
Maar bij een oudere fiets zijn de keerringen wel een goed idee..

[...]

Van wie? Arie?
Deef!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Vrijdag schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:27:
[...]

Barbaar!

Let je wel op de gieters? ;(
Ik zag dus laatst een gieter langs de weg liggen, ik zei nog tegen m'n vrouw: "Er zal maar een gieter oversteken"

(Kersenbaan, Ærsfoort)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:50

Wokschotel

Op 6 wielen

Vroeger, toen motorrijden nog voor stoere kerels was, moest ik niets hebben van intercom/radio/muziek/telefoon in de helm. Dat leidt af, je hoort niet wat er om je heen gebeurt, geniet niet van het landschap blablabla. Echter, ik liep tegen een aanbieding aan van een Sena 10UPad aan die in mijn HJC helm past. Dus voor 160 euro wil ik de gok wel wagen. Inbouwen stelt niets voor, firmware even updaten en testritje maken. En verrek, het is toch eigenlijk best leuk om met een leuke highway playlist rond te rijden. Geluidskwaliteit was prima. En bellen gaat ook prima, mijn gesprekspartner had niet eens door dat ik op de motor zat. En navigatieaanwijzingen niet alleen zien, maar ook horen is eigenlijk veel veiliger. Dus waarom ik dit niet eerder heb gedaan... Enig nadeel: mijn nieuwe helm (huidige is een jaar of 7 oud) moet weer een HJC worden, anders wordt het alsnog een dure investering :P

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
En ziedaar: dat is de reden waarom ik niet meer kies voor de bijbehorende systemen; de helmen moeten er ook geschikt voor blijven.
Na 7 jaar is (de binnenschaal van) die helm sowieso wel op trouwens.

En ik bedoel dit echt niet om het af te kraken, maar ik hoop dat Sena deze kraag beter heeft aangepakt dan Cardo met de Schuberth SRC systemen heeft gedaan van de S2 en C3. Daar zitten gewoon ontwerpfouten in waardoor het ding na een x tijd gebruik wel defect moet zijn. Na 3 keer zelf repareren was ik het echt wel beu.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-01 16:55

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 07:59:
En ziedaar: dat is de reden waarom ik niet meer kies voor de bijbehorende systemen; de helmen moeten er ook geschikt voor blijven.
Na 7 jaar is (de binnenschaal van) die helm sowieso wel op trouwens.

En ik bedoel dit echt niet om het af te kraken, maar ik hoop dat Sena deze kraag beter heeft aangepakt dan Cardo met de Schuberth SRC systemen heeft gedaan van de S2 en C3. Daar zitten gewoon ontwerpfouten in waardoor het ding na een x tijd gebruik wel defect moet zijn. Na 3 keer zelf repareren was ik het echt wel beu.
Rij al jaren met de 10u. Na 1 jaar is de eerste kapot gegaan. De rechterspeaker begon te kraken en uit te vallen. Leek op kabelbreuk. Is onder garantie vervangen voor een nieuwe unit. Hier geen enkel probleem mee gehad. Na 3,5 jaar met deze unit begin ik wel te merken dat de batterijduur lager is. Haal nu nog maar 5 uur actief gebruik.
Dit is helaas niet te vervangen. Zit nu te kijken naar een nieuwe helm met hetzelfde idee.

• kneusteun
Dag 5 motor kopen: rdw nog steeds storing. Nog 3 dagen vakantie te gaan 😭

• Chakotay
@kneusteun dat schiet ook niet op :( Online bij de RDW kan ik het overschrijfproces wel gewoon starten overigens, zit de storing pas verderop?

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-01 09:58
nehal3m schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:13:
[...]

Normaal denk ik ook zo, maar ik kijk wel hoeveel werk het mij kost voor bepaalde klussen te doen. Tevens hoe intensief de klussen zijn. Vroeger vaker banden handmatig gedaan, maar dat is een behoorlijke rotklus vind ik. Voor die 10 euro wat ik ervoor betaal laat ik het tegenwoordig lekker doen. Ik hoef dan ook maar 1 a 2 keer per jaar 2 banden te verwisselen dus een machine aanschaffen heeft ook weinig nut dan.

---

Gisteren met de motor eens een route in Nederland proberen te rijden. Ik wist waar de route zou beginnen, daar eenmaal aangekomen zou ik nog een half uur moeten rijden. Had al zo'n donkerbruin vermoeden dat de TomTom mij rechtstreeks naar het einde zou sturen. Half uur later "uw doel is bereikt". Toen maar snel met Kurviger richting Duitsland ge-navigeerd. Ik werd namelijk helemaal gek van elke 200 meter drempels, overal 60 KM/h en de vele fietsers.

Normaal stap ik ontspannen de motor af, maar nu was ik juist gespannen en vond ik er ook geen reet meer aan. Ik ben gewoon verwend met de Eifel, Sauerland, Luxemburg.

Ook van het weekend de Pan European te koop gezet. Ik wil toch graag iets lichters hebben en iets wat ik echt mooi vind. Ben nu aan het oriënteren voor een Triumph Street Twin of Ducati Scrambler O+ Het moet namelijk wel iets zijn waarbij mijn vriendin nog achterop kan.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-01 12:51

Wootlock

Evilution

Gisteren avond toch nog ff een ritje gedaan.
Ik moet wel zeggen dat op de z900 makkelijker hard kan rijden dan op de 790 :P
Waar ik op de z900 m'n nek begon te voelen op de 225-230 is het bij de 790 al bij de 185-190
Netjes getest na 19:00 :+ op een compleet lege weg :)

"Don't let your dreams be memes"

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-01 14:58
kneusteun schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:18:
Dag 5 motor kopen: rdw nog steeds storing. Nog 3 dagen vakantie te gaan 😭
Vriend van me heeft afgelopen zaterdag gewoon een motor kunnen aanschaffen en dus overschrijven bij de Jumbo. Wellicht dat daar je probleem zit?

YouTube: MotorcycleGeek

• Jolke
Bij de Jumbo? Koop je tegenwoordig een motor bij de supermarkt? :?
Pagina: 1 ... 152 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.