Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 151 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.595 views

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

phYzar schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:09:
[...]

Qua bankverkeer is Koningsdag een gewone dag en geen feestdag, dus dat scheelt :)
Wettelijk gezien mág dát wat de ING 'presteert' niet eens en dat weten ze ook verdomde goed... Die €50,- afkoopsom pér gemelde transactie komen ze goed mee weg als dat bedrag écht pas dinsdag overgeboekt gaat worden :+

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 25-04-2020 15:55 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:45

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Japiooo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:44:
[...]

Staan er bij. Past bijna probleemloos, moest klein beetje buigen aan de bovenzijde en met een krik onder bijgebogen. Half uurtje werk. Nu poetsen en zo rijden😎
Vet hoor. Ik vind zo'n windscherm maar niets. De whitewall banden vind ik wel gaaf, past er ook goed bij. Dat wil ik zelf ook wanneer er weer nieuwe banden op mijn Dyna moeten :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:42
Will_M schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:47:
[...]

Wettelijk gezien mág dát wat de ING 'presteert' niet eens en dat weten ze ook verdomde goed... Die €50,- afkoopsom pér gemelde transactie komen ze goed mee weg als dat bedrag écht pas dinsdag overgeboekt gaat worden :+
Klopt, maar ik zie het zo ik heb mijn halve slot alweer eruit. En dan hopelijk maandag ophalen.

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
kneusteun schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:39:
@Chakotay die kreeg mijn vriendin ook, terwijl ze al had gebeld en toen verteld was dat het niet kon, daarna nog een keer gebeld vanwege de brief maar kon nog steeds niet.
Gelukkig voor haar zijn bijna alle verlopen rijbewijzen verlengt tot 1 juni.
https://www.rijksoverheid...n-tijdelijk-langer-geldig

Theorie certificaten blijven zelfs geldig tot 1 december.
https://www.cbr.nl/nl/ove...lagen-en-certificaten.htm

[ Voor 3% gewijzigd door S4All op 25-04-2020 16:55 ]

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:16

thijsco19

KTM 990 SMT

Chakotay schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:21:
Ha, het is @thijsco19 gelukt om de vastgerotte lagers uit mijn link te krijgen *O* Nu nog even afwachten of het ook weer in elkaar past, maar dat komt vast goed.
@Chakotay heeft het onderdeel zojuist weer opgehaald.

@kneusteun Had de vraag gesteld hoe het gelukt is. Eigenlijk heel simpel met een pers.
Eerst een stukje alu rond op maat gedraaid zodat deze precies in de boring paste en het aluminium niet zou beschadigen.
Diegene die het hiervoor probeerde had waarschijnlijk een stukje rond gebruikt wat een paar mm te klein was. Hierdoor werd het lager kapot gedrukt in plaats van eruit.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4Rud3I7.jpg?1

Dit was een 12.5 tons pers die je met de hand kon bedienen. Hierdoor volle controle over de pers.
Zo rond de 100 bar was er nodig om de lagers eruit te persen. Dat is ongeveer 1.8 ton.
12.5 ton bij 700 bar; 12.5 ton gedeeld door 7 is ongeveer 1.8 ton.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uULnc2d.jpg?2

Hier alle lagers eruit. rechts het hulpstukje.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ThJQO36.jpg?1

De boringen waren een klein beetje beschadigd, gelukkig waren ze nog goed genoeg voor de nieuwe lagers.
De nieuwe lagers een nachtje in de vriezer gelegd en de aluminium link wat opgewarmd om ze erin te persen. Helaas was de passing toch nog de strak dus uiteindelijk de lagers voorzichtig met een bankschroef erin geperst.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• kneusteun
Ik hou van dat soort dingen, dat je in constructie iets tegenkomt en dan uitvogelen hoe het op te lossen. MacGyver op die shit

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:40
Goed bezig @thijsco19, bedankt! Leuk om ook de foto's nog te zien :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
Vrijdag schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:32:
[...]

Trail rijden over de hunebedden 🤘
Of 'trial' rijden, echt eroverheen met zo'n heel minimalistisch fietsje.
Daar hoor je niets meer over, bestaat die sport nog? (Vroeger had je Bernie Schneider*, geloof ik, die dat heul goed kon).

*Schreiber heet 'ie!

[ Voor 4% gewijzigd door Hkuit op 25-04-2020 18:55 . Reden: naam opgezocht ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:07
Vandaag 2de proefrit op de Moto Guzzi V85TT dit keer met mijn vriendin achterop.

En... De V85 is duo goedgekeurd.. *O*
Ze zat er zelfs beter op dan op de vstrom, vooral omdat het zo smooth rijd.
Zeker met wisselen van versnellingen schokt het veel minder dan de Suzuki.
Ze zijn wel erg slim bij TLM, de demo V85tt had een achterveer van Touratech, à 1600 euro.
Daarmee veert het natuurlijk heel anders dan de standaard schokkert. >:) :(

Evengoed is de keuze nu wel gemaakt en had ik hier ook al gedeeld.
Als het iets nieuws wordt dan wordt het deze Guzzi.
Kleur ben ik ook wel uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7DkgEIHuFnu-hwyFFB2A3ikSK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pc5UeLqR3hNDMVW33J3CALk.jpg?f=fotoalbum_large
Foto ter voorbeeld, dat is niet de traveler uitvoering maar een door de dealer zelf samen gestelde motor.

De opties op de traveler uitvoering zijn wel gaaf maar dan ontbreekt nog steeds de topkoffer, de aanpassing aan de uitlaat en de valbeugels.
Dus het wordt een normale uitvoering in geel/wit met de hier boven genoemde opties.
Eventuele twijfel is de bluetooth dongle koppeling. Daarmee kun je je Smartphone met de motor koppelen en op het dashboard je googlemaps navigatie, of muziek nummers weergeven. Kost 150 euro dacht ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 25-04-2020 19:31 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Chakotay
@Bommes mooi dat het zo goed bevalt :) €150 voor die bluetooth-optie klinkt nog wel te overzien, bij auto's zie je vaak het viervoudige voor dat soort grappen...

• Bommes
Inderdaad, en ik heb al een bijna nieuwe gebruikte originele Guzzi V85 koffer op marktplaats gevonden.
Nieuw bij de dealer 650 euro, die op MP €450.
Kan ik weer door bluetooth dongle aanvinken en de tank 2 keer volgooien.. :9

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

En nu is natuurlijk de vraag: Wanneer kun je 'm ophalen? :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@Bommes Gefeliciteerd :D , Dit is wel de vetste kleurstelling imo :9~

• Bommes
In nijmegen hebben ze de geel witte niet op voorraad.
Dat wordt of nieuw bestellen waarbij levertijd onbekend is of hij kon misschien via een bevriende dealer zorgen dat hij er toch eentje in de juiste kleur kon leveren.

Hier in Eindhoven bij de "scooter" Guzzi dealer staat hij wel op voorraad, dat is die op de foto in mijn vorige bericht.
Daar moeten ze dan alle opties die ik niet wil hebben af halen, zij en topkoffers, mistlampen,hoge scherm, handvatverarming de aftermarket slipon demper.

Ik zie het eigenlijk niet zo zitten dat er van alles af gehaald moet worden, dus als hij met wat korting bijvoorbeeld de handvatverwarming kan laten zitten.
Het is zo makkelijk om maar te zeggen: doe dit maar doe dat maar..extra optie hier, extra dingetje daar.
Voor je het weet kost het allemaal zoveel meer.

Net als die topkoffer, origineel Guzzi is een gebrande Givi koffer. zoals al schreef dus 650 euro bij Guzzi.
Bij givi met rekje kost het maar 400 euro.. okay dan staat er geen Guzzie op,maar het is de zelfde koffer..

Ik vind overigens die TLM zaak in Nijmegen veel toffer, dus ik gun hun de handel wel.
Maar ik hoop min of meer dat hij het hier in Eindhoven niet ziet zitten om alles er af te halen en me wat dingen "cadeau" doet .

• Chakotay
@Bommes dat is wel de kans voor een mooie deal inderdaad, alles eraf halen kost hun ook weer werkuren waar ze niets voor terug krijgen. Wel jammer dat de toko in Nijmegen hem niet heeft, nu een motor nieuw uit Italië laten komen lijkt me wel erg onvoorspelbaar.

• Bommes
In eindhoven hebben ze het y stuk voor in de uitlaat niet, de decat pijp zeg maar.
Die zou ik dan in Nijmegen moeten bestellen en zelf monteren.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:04:
@Bommes dat is wel de kans voor een mooie deal inderdaad, alles eraf halen kost hun ook weer werkuren waar ze niets voor terug krijgen. Wel jammer dat de toko in Nijmegen hem niet heeft, nu een motor nieuw uit Italië laten komen lijkt me wel erg onvoorspelbaar.
Probeer daar sowieso tijdens de zomermaanden maar eens iemand aan het werk te krijgen gedurende een 'normaal' jaar zónder "Corona"

• Chakotay
@Will_M dat is sowieso een uitdaging inderdaad, ik verbaas me er ook niet over dat ik geen nieuw exemplaar van de link voor de Caponord meer kon vinden.

• Chakotay
@Bommes word een mooi bouwpakket zo, ene helft uit Eindhoven en de andere helft uit Nijmegen :P Voor het onderhoud e.d. kan je ook alsnog naar Nijmegen gaan lijkt me? Zou voor de fabrieksgarantie niet uit moeten maken zolang het maar een merkdealer is volgens mij.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

Sprak vanmiddag met eigenaar van Ducati Zaltbommel en die gaf ook aan dat ze geen nieuwe leveringen krijgen voorlopig en het onduidelijk is wanneer wel. Hij is ook bijna door zijn eigen voorraad nieuwe motoren heen. Vrees dat dealers, en zeker van Italiaanse motoren, momenteel niet makkelijk korting geven op hun nieuwe motoren.

Maar wel een tof ding.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40

Vrijdag

De Zwarte

Hkuit schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 18:48:
[...]

Of 'trial' rijden, echt eroverheen met zo'n heel minimalistisch fietsje.
Daar hoor je niets meer over, bestaat die sport nog? (Vroeger had je Bernie Schneider*, geloof ik, die dat heul goed kon).

*Schreiber heet 'ie!
Ja dat bedoel ik eigenlijk ook! Was vroeger wel eens op Eurosport dacht ik. Zag er altijd wel gaaf uit. Blok beton van drie meter hoog was geen enkel probleem. Ze konden vaak ook heel lang balanceren met zo'n motor en over de meest onmogelijke objecten heen komen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xos schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:20:
Sprak vanmiddag met eigenaar van Ducati Zaltbommel en die gaf ook aan dat ze geen nieuwe leveringen krijgen voorlopig en het onduidelijk is wanneer wel. Hij is ook bijna door zijn eigen voorraad nieuwe motoren heen. Vrees dat dealers, en zeker van Italiaanse motoren, momenteel niet makkelijk korting geven op hun nieuwe motoren.

Maar wel een tof ding.
Je zou bijna gaan denken dat er een 'gift' van een paar Miljard Euro die kant in gaat om dat hele land een zomerreces te kunnen laten houden zoals ze dat daar AL-TIJD al hadden: :'(

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:31:
Ik hou van dat soort dingen, dat je in constructie iets tegenkomt en dan uitvogelen hoe het op te lossen. MacGyver op die shit
Nee MacGyver is van elastiek en tywrap iets bouwen wat maar 1x mee hoeft te gaan. Dit is gewoon vakwerk zoals het hoort :Y - heel netjes!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• kneusteun
noes schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:07:
[...]

Nee MacGyver is van elastiek en tywrap iets bouwen wat maar 1x mee hoeft te gaan. Dit is gewoon vakwerk zoals het hoort :Y - heel netjes!
Ik doel meer op het feit dat je zelf een tool moet bouwen of iets slims.
Chakotay schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:20:
@ToolkiT mooi liftje :)

Ben je met die omgedraaide schokdempers niet bang dat er allemaal prut op de pennen van de schokdempers komt, wat vervolgens de keerringen sloopt?
Tja daar zeg je me wat...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Bommes schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:29:
Vandaag 2de proefrit op de Moto Guzzi V85TT dit keer met mijn vriendin achterop.

Ze zijn wel erg slim bij TLM, de demo V85tt had een achterveer van Touratech, à 1600 euro.

Kleur ben ik ook wel uit
[Afbeelding]
Foto ter voorbeeld, dat is niet de traveler uitvoering maar een door de dealer zelf samen gestelde motor.

De opties op de traveler uitvoering zijn wel gaaf maar dan ontbreekt nog steeds de topkoffer, de aanpassing aan de uitlaat en de valbeugels.
Dus het wordt een normale uitvoering in geel/wit met de hier boven genoemde opties.
Eventuele twijfel is de bluetooth dongle koppeling. Daarmee kun je je Smartphone met de motor koppelen en op het dashboard je googlemaps navigatie, of muziek nummers weergeven. Kost 150 euro dacht ik.
Die BT module heb ik ook op de V7S om zo wel een rev counter te hebben.
Aangezien dat wel op de V85 zit zou ik dat geld besparen en er iets anders leuks mee doen..

Dit is hoe de app (die best buggy is) eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxhkVglXisMIOTULXOpJR54-WmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJNaXMooaNA3t19k200ItCaE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0GYSksUFvxoQ6TkD0UdMuhZrPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVNbzIZWQvEY2WchJI4k8btQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfjcWVokRMgILg2FjUYl1mitv6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qygTVzjb5vhTE5kAtxwMScBL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bp4F5knyitNLwRISoaG9VinBr6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16u7WtuQd0yUQkWtWt4WbLNJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGObvl2xQ0RH6ilwWfd7uqfxLRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nz2C6GzV6iCnEpBNF5dVyRqV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nnencvPFgkIYjrRUp_wqwe1bxQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JwY7dUZb8jID8qPNvX4I3nj.jpg?f=fotoalbum_large

• Chakotay
Vrijdag schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:50:
[...]

Ja dat bedoel ik eigenlijk ook! Was vroeger wel eens op Eurosport dacht ik. Zag er altijd wel gaaf uit. Blok beton van drie meter hoog was geen enkel probleem. Ze konden vaak ook heel lang balanceren met zo'n motor en over de meest onmogelijke objecten heen komen.
Dat balanceren vind ik altijd wel leuk om te oefenen bij het stoplicht. Als hij maar kort op rood staat wil het nog wel eens lukken om weer te vertrekken zonder een voetje op de grond gehad te hebben :P

@ToolkiT bij offroad-spul zit er vaak een soort sok om het 'open' stuk van de veerpoten heen, kan je zoiets misschien niet in het klein maken voor je dempers?

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:33

Youk

Volvo For Life

In BE:
Recreatieve uitstapjes met de motor zijn opnieuw toegestaan vanaf 4 mei. Dat heeft Jan Jambon (N-VA) bevestigd aan VTM NIEUWS.
Hopelijk blijft dit ook zo. *O*

Volvo Classic Club Belgium

• Chakotay
@Youk ha, dat is wel zo fijn *O*

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@xos, @Will_M ik zou op dit moment niet graag willen ruilen met de gemiddelde Italiaan (of inwoner van veel andere Europese landen). Wij klagen dat we niet over de dijkjes mogen rijden, zij zijn vaak al weken amper buiten geweest. Mijn vriendin heeft afgelopen dagen meerdere videomeetings gehad met (thuiswerkende) collega's uit heel Europa en als ik haar verhalen hoor dan prijs ik mij gelukkig met hoe wij het hier hebben.

naar die eeuwigdurende Italiaanse zomervakanties zijn wel een ellende als je een onderdeel moet hebben.

Verwijderd

Mag je als je met de motor aan de hand loopt (motor staat uit) een gebied in lopen waar je verkeersbord C11 (gesloten voor motorfietsen) tegenkomt?
Afbeeldingslocatie: https://stickermaster.nl/15571-home_default/c11-gesloten-voor-motorfietsen-verkeersbord-sticker.jpg
De ene bron zegt namelijk dat je als bestuurder wordt gezien en de ander niet. Van het eerste vind ik veel meer bronnen maar die zijn ook meer dan 10 jaar oud. Hoe zit dat anno 2020?

• Chakotay
@Verwijderd volgens mij ben je met de motor aan de hand nog steeds een bestuurder. Vanwaar die vraag?

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Heb me ook wel eens laten vertellen dat je zonder (het juiste) motorrijbewijs zelfs een boete zou kunnen krijgen als je met een motor aan de hand loopt. Geen idee wat daarvan waar is, overigens.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Chakotay
Dit vind ik terug in een online theorieboek:
Alle andere weggebruikers samen, ‘met als uitzondering de voetgangers’ noemen
we bestuurders. Een bestuurder is dus iemand die een voertuig bestuurt, zoals een
fiets, eenmotorfiets, een bromfiets, een scooter,maar ook een tramof een bespannen
dan wel onbespannen wagen.
Als iemand een voertuig aan de handmeevoert, zoals eenmotorfiets, een bromfiets,
een fiets of een snorfiets, is het geen bestuurder meer, maar is het een voetganger.
Ruiters en geleiders van rij- of trekdieren en vee, worden wel aangemerkt als
bestuurder.
pony

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 25-04-2020 23:10 ]

Dat is dan veranderd want ik kan me nog goed herinneren dat in de jaren '90 motoren aan de hand nog steeds bestuurders waren.. dat was een van de strikvragen destijds..

Verwijderd

Die bron had ik ook gezien maar ik zie daar nergens een datum van publicatie/wijziging bij staan. De oudere bronnen zeggen het tegenovergestelde. Die vraag kreeg ik een keer op het CBR-examen maar ik weet niet meer of ik hem goed had.
Chakotay schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:14:
[...]

Dat balanceren vind ik altijd wel leuk om te oefenen bij het stoplicht. Als hij maar kort op rood staat wil het nog wel eens lukken om weer te vertrekken zonder een voetje op de grond gehad te hebben :P

@ToolkiT bij offroad-spul zit er vaak een soort sok om het 'open' stuk van de veerpoten heen, kan je zoiets misschien niet in het klein maken voor je dempers?
dit idee bedoel je?
https://www.24mx.co.uk/mo...ors-black_pid-0005094.090
https://smile.amazon.co.u...e-Motocross/dp/B0832P9BZ1
https://www.ebay.co.uk/it...-Motorcycle-/232587858018

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
@Chakotay bedoeld een rubberen 'sok' wat op het zilveren zit wat in kan veren :P
https://www.24mx.co.uk/mo...lows-black_pid-PM-4902036

Wat jij laat zien zijn 'transport' of 'bewaar' sokken voor cilinder gedeelte :)

[ Voor 8% gewijzigd door timmie271 op 25-04-2020 23:22 ]

Gamertag: timmie271

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

Waaj schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:53:
@xos, @Will_M ik zou op dit moment niet graag willen ruilen met de gemiddelde Italiaan (of inwoner van veel andere Europese landen). Wij klagen dat we niet over de dijkjes mogen rijden, zij zijn vaak al weken amper buiten geweest. Mijn vriendin heeft afgelopen dagen meerdere videomeetings gehad met (thuiswerkende) collega's uit heel Europa en als ik haar verhalen hoor dan prijs ik mij gelukkig met hoe wij het hier hebben.

naar die eeuwigdurende Italiaanse zomervakanties zijn wel een ellende als je een onderdeel moet hebben.
Weet niet zo waarom je me noemt, maar ik zou ook niet willen ruilen met de gemiddelde Italiaan en ik klaag ook niet dat we niet over de dijkjes mogen rijden als daar een goede reden voor is. Als er geen reden of gewoon ambtelijk langs elkaar heen werken de reden is waardoor er tot afsluiting voor specifiek motoren wordt gekozen krijg ik wel jeuk. Ik werk zelf voor multinationals en heb projectgenoten in diverse delen van de wereld en kan de observatie van je vriendin beamen. Zo slecht is het hier niet. Dat komt ook door de discipline van Nederlanders dat we met minder strikte regels toch kunnen "indammen" ondanks dat we zo dichtbevolkt zijn. Mogen we best trots op zijn.

En die vakantie is gewoon ruk, maar ze zijn iig wel consequent door ook een deel van de restaurants en barretjes dicht te gooien omdat het vakantie is :+.
timmie271 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:21:
[...]

@Chakotay bedoeld een rubberen 'sok' wat op het zilveren zit wat in kan veren :P
https://www.24mx.co.uk/mo...lows-black_pid-PM-4902036

Wat jij laat zien zijn 'transport' of 'bewaar' sokken voor cilinder gedeelte :)
Dit idee toch?

Afbeeldingslocatie: https://ruggedroads.co.uk/WebRoot/Store15/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/5AB2/F936/09CF/2E2F/40C8/0A48/3634/428E/Ohlins-03328-04.jpg
https://ruggedroads.co.uk/Ohlins-Universal-Shock-Protector

Wel een beetje sticker tuning als ik die zou kopen ;)

Wat jij beschrijft is voor een voorvork.. wij hebben het over de achtershock..

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 25-04-2020 23:26 ]

• timmie271
ToolkiT schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:23:
[...]

Dit idee toch?

[Afbeelding]
https://ruggedroads.co.uk/Ohlins-Universal-Shock-Protector

Wel een beetje sticker tuning als ik die zou kopen ;)
Oh verreck. Zo kan het ook nog ja :o

Ali heeft ze gelukkig voor een stuk minder dan Ohlins:
https://www.aliexpress.com/item/32400520601.html?

• Chakotay
Ik bedoelde inderdaad wat @timmie271 linkt als stuk rubber om de vorkpoot, maar dan in een kleinere variant voor de achterschokdemper. De sokken waar @ToolkiT mee komt lijken me echter ook prima werken :)

• timmie271
Stuk vriendelijke voor de portemonnee voor een probeersel :P

timmie271 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:26:
[...]

Oh verreck. Zo kan het ook nog ja :o
Die rubber dingen heb ik al (voor)..
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/49212707_10161432440620088_3783542111018680320_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=dd9801&_nc_ohc=T2wd-SKbJksAX-UFisM&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&_nc_tp=7&oh=5c59793a552b85575362d2a80d2f1b5c&oe=5ECB1B10
Passen denk ik ook niet over een achter veer

• timmie271
ToolkiT schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:31:
[...]

[Afbeelding]
Ah ja. Blijft toch een gave motor zo :9

Hier gewoon kale veren voor :+

Verwijderd

Ik denk dat het gewoon is toegestaan en nooit anders is geweest vanaf 1990.

Bron: Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) - Artikel 2, paragraaf 2; https://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2020-01-01
"Geldend van 01-01-2020 t/m heden".

De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen.
timmie271 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:31:
[...]

Stuk vriendelijke voor de portemonnee voor een probeersel :P
yup.. ik dacht eerst om aan een vriendin te vragen of ze er wat voor me kon naaien maar voor die paar knaken kan ik ze net zo goed van ali halen..

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Is het sinds kort helemaal verboden om over de lekdijk te rijden vanaf Schoonhoven? Dus ook doordeweeks aangezien ze nu de onderborden hebben verwijderd terwijl deze op maps nog wel zichtbaar zijn.

https://www.google.com/ma...apFXXw!2e0!7i13312!8i6656

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slecKaT7F7vInHEEU9WdD3i-RjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1u0qYU7JB30TwsumxkUXitaB.jpg?f=fotoalbum_large

• Chakotay
@ToolkiT ligt eraan hoeveel haast je ermee hebt :P

• Chakotay
@Pagman huh, niet eens meer een uitzondering voor bestemmingsverkeer/bewoners? Dat lijkt me wel erg overdreven :X

Chakotay schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:33:
@ToolkiT ligt eraan hoeveel haast je ermee hebt :P
zie Waaj in "Hét grote motortopic - Deel 24"
;w

https://www.gov.uk/govern...ple-and-vulnerable-adults
Stay at home
Only go outside for food, health reasons or work (but only if you cannot work from home)
https://www.independent.c...see-partner-a9421801.html
Can you go for a drive?
The lockdown being enforced in the UK states that there are only a specific set of reasons why a person should leave their home.

These reasons include one form of exercise a day; shopping for essentials; travelling to and from work and for medical needs.

Therefore, as long as you are adhering to these rules, you can drive.
It was recently reported that Transport for London had suspended all road user charges for an indefinite period of time.

The suspension has been implemented so that critical workers, including those who work for the NHS, can travel as easily as possible during the coronavirus pandemic.
https://www.bennetts.co.u...anned-coronavirus-covid19
**This article was written BEFORE the UK went into full lockdown. The advice is now clear and very important – all non-essential travel is banned. #StayHome for the sake of yourself, your family and your friends. Help to keep the pressure off an already stretched NHS by NOT using your bike for anything except essential journeys.**

[ Voor 93% gewijzigd door ToolkiT op 25-04-2020 23:46 ]

• Waaj
  • Niet online
Pagman schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:33:
Is het sinds kort helemaal verboden om over de lekdijk te rijden vanaf Schoonhoven? Dus ook doordeweeks aangezien ze nu de onderborden hebben verwijderd terwijl deze op maps nog wel zichtbaar zijn.

[Afbeelding]
Gelukkig mag recreatief motorrijden in België binnenkort weer. Ik hoop alleen dat dat ook voor buitenlanders geldt dan.

• Waaj
  • Niet online
xos schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:23:
[...]

Weet niet zo waarom je me noemt, [...]
ik had niet goed gelezen, zag alleen dat @Will_M op jou reageerde :)

• Chakotay
Ohja, even niet aan gedacht dat de lockdown in .uk nog wat strikter is dan hier...

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Waaj schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:39:
[...]

Gelukkig mag recreatief motorrijden in België binnenkort weer. Ik hoop alleen dat dat ook voor buitenlanders geldt dan.
Ik las inderdaad dergelijke berichten.

Bij deze dan gefeliciteerd aan onze zuiderburen *O* Gewoon weer lekker toeren :)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40

Vrijdag

De Zwarte

[Afbeelding]
Een Can-Am Spyder is geen motor 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:39

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Met een Hayabusa kun je alles. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-01 05:08
Bommes schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:29:

Kleur ben ik ook wel uit
[Afbeelding]

Wat een gave machine !! Ik houd wel een beetje van die "buitenbeentjes" qua design, vond vroeger de Suzuki DrBig ook al zo geweldig met die snavel.. Ik vraag me alleen af hoe dat frame zich houd na 2 winters met pekel, lijkt me voor mijn gevoel best wel roestgevoelig.
Schijnt trouwens ook een goede commuter te zijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door Freubel op 26-04-2020 07:08 ]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94vi5huDeYjNfMd9xpNqMu1eeJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usEkyZHv0vnWmURYb7NmLGj1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_Ht5IYaQ5h6bjVZFw9q84VddFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IzkcOqhAH65I1LBmjvVIdGGY.jpg?f=fotoalbum_large

Beiden gratis af te halen in Breda, alleen voor leden uit dit topic graag :). Motorhoes is verweerd door zonlicht maar nog wel waterdicht en past op een grote Adventure bike met 3 koffers erop. De helm kennen jullie, heeft pinlock, zonnevizier, is perfect in orde. Maat L59.

Wij zijn vandaag en maandag nog in Breda te vinden dus wees er snel bij!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:49

Kryziek

bb || !bb

[b]Bommes in "Hét grote motortopic - Deel 24"Bommes schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:29
Mooi apparaat! Ik moest wel even hier aan denken :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZJmrxLEzyhSF6PN2eiqly0OMC0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZButiTTzbzDT0i47ArJ2DuCP.jpg?f=user_large

• Chakotay
@HTT-Thalan kunnen we uit alles op de foto's kiezen? Ik wil het rechter toetsenbord en de NC700 wel :+

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:32:
Ik denk dat het gewoon is toegestaan en nooit anders is geweest vanaf 1990.

Bron: Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) - Artikel 2, paragraaf 2; https://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2020-01-01

[...]
Dat klopt. Ik heb dit op zowel mijn auto theorie als motortheorie volgens mij gehad, daar zat 10 jaar verschil tussen. Je bent een voetganger en mag dus ook gewoon met je motor over de stoep lopen, hoe gek dat ook klinkt.

Met de trapfiets vaak genoeg misbruik van gemaakt. Einde van het jaar, donkere dagen, stonden ze bij onze middelbare vaak te controleren of je lichten het deden (dit was voor de goedkope LED lampjes, toen je nog een dynamo had die constant werd gesloopt op het schoolplein). Dan stond er iemand 2 kruisingen eerder mensen te waarschuwen en gingen we massaal lopend met de fiets naar school. :+ Konden ze nooit boetes uitdelen.

I have stability. The ability to stab.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:01

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chakotay schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:27:
@HTT-Thalan kunnen we uit alles op de foto's kiezen? Ik wil het rechter toetsenbord en de NC700 wel :+
Doe mij die twee monitoren dan maar.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Dan ga ik voor de kliko :+

• Chakotay
Zo, het linksysteem de Caponord zit weer in elkaar *O* Handig, ik begon klachten te krijgen dat hij midden in de tuin stond zonder dat ik hem kan verplaatsen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1B1J9YoguV1d67i1eJlhabbKn4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9RVuBeWusaG3r6k4yJdZWmId.jpg?f=user_large

Nogmaals bedankt voor het lagers persen @thijsco19!

• timmie271
Chakotay schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:37:
Zo, het linksysteem de Caponord zit weer in elkaar *O* Handig, ik begon klachten te krijgen dat hij midden in de tuin stond zonder dat ik hem kan verplaatsen :+
Die moeten gewoon niet zeuren :P

• Chakotay
@timmie271 de baby word zo smerig als hij er onderdoor kruipt en de keeting raakt :+

• kneusteun
Had iemand nog tips wat betreft motorverzekering?

• Chakotay
@kneusteun ik zit al sinds ik rij bij Bikerpolis, kleine tussenpersoon die zich voornamelijk op motoren richt. Redelijke prijzen en ik ben er tot nu toe wel goed geholpen.

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06-2025
Vanmorgen een schroef in de band onder het rijden gekregen, klein beetje zwabberend was meteen duidelijk wat het was.

Tubeless banden, dus prop er in gestoken. Dat lijkt dicht te zijn.
Echter bij oppompen (tankstation op 2km) lekt ie bij het ventiel.
Is dat te verhelpen of moet ik bij de bandenboer op bezoek?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wMQwiX3v-Ffq7tLeDYTJl-YFFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0WGyAgLZdtXQItMJDrxicozo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTzmRkX5b5ZyUyPahHvwO4b6k6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kZJV3YBQzEkdQYyEY2JTNDc.jpg?f=fotoalbum_large

• Waaj
  • Niet online
Chakotay schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:37:
Ik heb m'n achterveer een keer moeten laten reviseren en dat toen opgelost door de veer door een stuk hout te vervangen.

Protip: je kan er dan echt niet mee rijden :+

• kneusteun
Chakotay schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:50:
@kneusteun ik zit al sinds ik rij bij Bikerpolis, kleine tussenpersoon die zich voornamelijk op motoren richt. Redelijke prijzen en ik ben er tot nu toe wel goed geholpen.
Reviews zijn goed.
Ervaring met zulke pechhulp? kan je de anwb dan opzeggen of toch voor de zekerheid ernaast houden?

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

[Afbeelding]
Ze hebben de onderborden idd verwijderd. Vorige week was dat enkel aan de kant van Schoonhoven gedaan, want toen ik terug reed hing hij er nog wel. Voor de zekerheid toen toch maar stukje provinciaal gepakt.

Overigens vind ik die specifieke dijkafsluiting niet de meest boeiende. Is maar klein stukje provinciaal of gewoon pontje en andere kant van de lek pakken (wat ik laatste tijd meestal doe).

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
ToolkiT schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:31:
[...]

[Afbeelding]
Blijft toch een van de mooiste betaalbare bikes. O+ wat ik ook puik vind aan MG is dat ze vasthouden aan V + cardan.

@Bommes strak plan, zo'n 85!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Eoghlear schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:57:
Vanmorgen een schroef in de band onder het rijden gekregen, klein beetje zwabberend was meteen duidelijk wat het was.

Tubeless banden, dus prop er in gestoken. Dat lijkt dicht te zijn.
Echter bij oppompen (tankstation op 2km) lekt ie bij het ventiel.
Is dat te verhelpen of moet ik bij de bandenboer op bezoek?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Let wel dat je met een van buiten aangebrachte prop eigenlijk niet moet blijven rijden (in Duitsland is het zelfs verboden).

Wat betreft je ventiel: even een nieuw binnenventiel erin?

YouTube: HOW TO REMOVE AND REPLACE A SCHRADER VALVE CORE BICYCLE WHEEL

Binnenventiel kost je €2, en een ventiel”trekker” (schroevendraaier met inkeping kan ook) €8.

Je band loopt wel leeg, dus zorg dat je een compressor of fietspomp met schräder aansluiting bij de hand hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door _eLMo_ op 26-04-2020 14:12 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Chakotay
Waaj schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:20:
[...]

Ik heb m'n achterveer een keer moeten laten reviseren en dat toen opgelost door de veer door een stuk hout te vervangen.

Protip: je kan er dan echt niet mee rijden :+
Een stuk hout op maat maken was inderdaad het plan als ik echt een paar weken op vervangende onderdelen moest gaan wachten :P
kneusteun schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:27:
[...]

Reviews zijn goed.
Ervaring met zulke pechhulp? kan je de anwb dan opzeggen of toch voor de zekerheid ernaast houden?
Pechhulp van de verzekering komt er meestal op neer dat ze een berger voor je bellen die de motor op komt halen en naar de garage brengen. Ik blijf tot nu toe bij de ANWB, omdat die daadwerkelijk monteurs sturen die je waar mogelijk een (tijdelijke) oplossing vinden waarmee je weer verder kunt rijden.

Mocht iemand andere ervaringen hebben hoor ik dat overigens graag :)

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:43
_eLMo_ schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:08:
[...]

Wat betreft je ventiel: even een nieuw binnenventiel erin?

Binnenventiel kost je €2, en een ventiel”trekker” (schroevendraaier met inkeping kan ook) €8.
Ik heb tubeless buitenbanden met binnenbanden, en het moertje om het ventiel op z’n plek te houden zit helemaal bovenaan met het dopje contra er tegenaan. Zo heeft het ventiel een stuk speling mocht de binnenband door koppel een stukje willen draaien ten opzichte van de velg, of bij plotseling leeglopen. Post zo wel even een foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJYJ6J7aKVldeOTwdvjm6DDeTuY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5E0Xlj9AONwP8jFsmaqWo73F.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door nehal3m op 26-04-2020 15:30 ]

• SmurfLink
  • Niet online
nehal3m schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:28:
[...]

Ik heb tubeless buitenbanden met binnenbanden,
Euh :+ Dit klinkt toch wel een beetje vreemd...

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:36
SmurfLink schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:13:
[...]

Euh :+ Dit klinkt toch wel een beetje vreemd...
Niet alle spaakvelgen zijn luchtdicht dus dan zou je alsnog een binnenband moeten gebruiken bij een tubeless buitenband.

• SmurfLink
  • Niet online
cyntax schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:19:
[...]

Niet alle spaakvelgen zijn luchtdicht dus dan zou je alsnog een binnenband moeten gebruiken bij een tubeless buitenband.
Maar dan is ie toch niet meer tubeless. :P

• nehal3m
SmurfLink schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:23:
[...]

Maar dan is ie toch niet meer tubeless. :P
Klopt, maar fabrikanten labelen bijna al hun banden als tubeless en iets anders is bijna niet te krijgen of beperkt je keuze ontzettend. En ze werken ook uitstekend met een binnenband.

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:27:
Als ik daartoe genegen was had je het toetsenbord gegeven. Daar ben je immers behendiger mee dan de tweede ;).

• Bommes
cyntax schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:19:
[...]

De spaakvelgen van de Guzzi V85TT zijn ook niet luchtdicht.
Dus inderdaad met een "tubeless" Michelin Anakee Adventure met binnenband.

Ik vind dat eerlijk gezegd wel een nadeel.
Ik heb altijd zo een proppen setje en mini compressor bij me als ik op trip ben.
Dat maakt de zelfredzaamheid wat groter.
Met een spijker of schroef in een motorband met binnenband moet je echt gaan sleutelen en met banden lepels aan de gang.

Vooral dat laatste is niet echt meer te doen met van die moderne banden. Die zijn echt super stijf in de zijkanten. Die zijn er dus bijna niet af of op te krijgen met de hand.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 07:54
Ach hoe vaak is het voorkomen ?

• nehal3m
Bommes schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:11:
[...]

Ik heb altijd zo een proppen setje en mini compressor bij me als ik op trip ben.
Met een spijker of schroef in een motorband met binnenband moet je echt gaan sleutelen en met banden lepels aan de gang.

Vooral dat laatste is niet echt meer te doen met van die moderne banden. Die zijn echt super stijf in de zijkanten. Die zijn er dus bijna niet af of op te krijgen met de hand.
Met de jiffy van een tweede motorfiets lukt dat prima.

• Waaj
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:11:
[...]

Dat heeft Aprilia bij de Caponord wel goed aangepakt, de spaken zitten daar aan de buitenkant van het wiel waardoor je spaakvelgen met tubeless banden kan combineren.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:41
Zo, net terug van heerlijk rustig tochtje door ons mooie West-brabant.
Lekker allemaal achteraf weggetjes gereden, totaal 226km met een gemiddeld verbruik van 1:29.2 _/-\o_
Hierdoor zeer weinig fietsers gezien. Paar tractoren meer niet.
Wat een heerlijke machine is die DL650 (L7) toch.
Mijn vrouw was ook mee op haar SV650S(k8) We hebben echt genoten samen.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Wat is nu het verschil tussen tubeless en niet tubeless banden? Ik heb geloof ik een tubeless binnenbandband in mijn achterwiel, maar er zit nog steeds zo'n dingetje aan om er lucht in te blazen :?
HTT-Thalan schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:22:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beiden gratis af te halen in Breda, alleen voor leden uit dit topic graag :). Motorhoes is verweerd door zonlicht maar nog wel waterdicht en past op een grote Adventure bike met 3 koffers erop. De helm kennen jullie, heeft pinlock, zonnevizier, is perfect in orde. Maat L59.

Wij zijn vandaag en maandag nog in Breda te vinden dus wees er snel bij!
Totaal ongerelateerd, maar is dat rechter toetsenbord nou een Motospeed (of ander Chinees merk) mechanisch keyboard? Hij lijkt namelijk exact op het mijne vanuit diezelfde hoek ;)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:32
De tube is de binnenband. De meeste banden hebben geen binnenband nodig --> tubeless. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan
LankHoar schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:55:
Wat is nu het verschil tussen tubeless en niet tubeless banden? Ik heb geloof ik een tubeless binnenbandband in mijn achterwiel, maar er zit nog steeds zo'n dingetje aan om er lucht in te blazen :?

[...]

Totaal ongerelateerd, maar is dat rechter toetsenbord nou een Motospeed (of ander Chinees merk) mechanisch keyboard? Hij lijkt namelijk exact op het mijne vanuit diezelfde hoek ;)
Dit is een "battletron" inderdaad volledig mechanische klikker van, jawel, de action. Beste keyboard dat ik ooit gehad heb. Perfecte respons en perfecte veerstijfheid, maar het lawaai irriteert mijn sales collega vaak op lange conference calls :P.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:36
LankHoar schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:55:
Het ligt niet aan de band maar aan de velg, tegenwoordig zijn de meeste velgen tubeless op een aantal gespaakte varianten na. Vandaar het grote aanbod aan tubeless banden. Op een tubeless velg kan je alleen een tubeless band leggen die hebben namelijk hardere wanden waardoor die goed sluit op de rand van de velg. Hierdoor kan er geen lucht ontstappen tussen de band en velg. Dan heb je alleen nog een losse ventiel nodig op de velg om de band te kunnen oppompen.

Voor de niet luchtdichte spaakvelgen is het gebruik van een binnenband nodig en dat betekend dat je non-tubeless banden erop kan gebruiken die makkelijker erop en eraf te halen zijn met lepels door de zachtere wanden. Hetzelfde als bij een normale fiets bijvoorbeeld. Je kunt ook gebruik maken van tubeless banden maar dan moet de tubeless band wel goed op de velgrand zitten en aan de binnenzijde een horizontale ruwe structuur hebben om het schuiven van de binnenband te voorkomen.

Er zijn ook mogelijkheden om van een non-tubeless velg een tubeless velg te maken door de montagepunten van de spaken af te dichten. Dan moet de velgrand overigens wel geschikt zijn voor een tubeless band.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:00:
De tube is de binnenband. De meeste banden hebben geen binnenband nodig --> tubeless. ;)
Aha, duidelijk!
HTT-Thalan schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:11:
[...]

Dit is een "battletron" inderdaad volledig mechanische klikker van, jawel, de action. Beste keyboard dat ik ooit gehad heb. Perfecte respons en perfecte veerstijfheid, maar het lawaai irriteert mijn sales collega vaak op lange conference calls :P.
Grappig. Even gezocht op dat bord, en het design komt 1:1 overeen met mijn keyboard (op het logo na, en ik heb er geen nylon kabel aanhangen). Ik heb er echter wel het dubbele voor betaald volgens mij. Dat wat betreft herrie herken ik, mijn collegas ergeren zich ook altijd aan mijn typen :X

-EDIT- @cyntax kraakheldere uitleg, thanks! Maakt het nog uit voor rijcomfort o.i.d. ?

[ Voor 4% gewijzigd door LankHoar op 26-04-2020 19:21 ]

• Chakotay
@Waaj zou jij eens een foto kunnen maken van de middenbok van jouw Caponord, in ingeklapte stand? Ik wil de verboven uitklap-stang van de mijne weer recht maken, maar weet niet precies in welke stand hij eigenlijk hoort :X Het gaat er dan om waar dit stang zit ten opzichte van het duostepje.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Vanmiddag even een rondje gereden om uit te waaien, en toen stond er bij de rotonde richting de Meije een dranghek met ervoor een poppetje in een oranje hesje. Ik heb het maar niet eens gevraagd en ben met een andere route verder gereden, maar nu ben ik achteraf wel benieuwd wat er was. Rond pasen was het ook al afgesloten, dus dat zal nu wel weer het geval zijn geweest.

Edit: ja dus. Ik begrijp het ook wel. Ik rij daar normaliter in m'n eentje of met één vriend. Je mag daar 60, maar dat kán gewoon niet, omdat je op een handvol bochten na niet om de bocht kunt kijken. En dan nog heb je amateurrossi's in leer op Japanse scheurijzers, die met 50+ (en soms 80+) blind een bocht in knallen. Waar dan net fietsers of een auto uit komen.

Lekker bezig, jongens, het zo verpesten voor de rest. d:)b

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 26-04-2020 20:09 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:41
Begint wel zo langzamerhand ergerlijk te worden; je motorfiets voldoet qua geluid, snelheid en RDW. Je hebt wegenbelasting betaald en toch mag je vanwege een lokale APV niet rijden. Het wordt echt steeds gekker.

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:49

Kryziek

bb || !bb

Deze mag in de begin post :)
Omgeving Overijssel, Ducati Monster 1100 uit 2009.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6R8zIg1ZFO43GVcSnl7ZeM_awY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IijlGmmTUnapkOmak6xlZRDK.jpg?f=fotoalbum_large

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

f2ride2001 schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:10:
Begint wel zo langzamerhand ergerlijk te worden; je motorfiets voldoet qua geluid, snelheid en RDW. Je hebt wegenbelasting betaald en toch mag je vanwege een lokale APV niet rijden. Het wordt echt steeds gekker.
Ik heb inderdaad gewoon de fabrieksuitlaat erop zitten, en de enige keren dat ik boven de helft van m'n redline uitkom, rij ik buiten de bebouwde kom, met name opritten van auto- en snelwegen. Ik zeg niet dat ik voorbeeldig rij, maar zeker binnen de bebouwde kom en in de buurt van voetgangers, fietsers, paarden en huizen doe ik m'n uiterste best om geen overlast te veroorzaken.

Maar als je de Meije kent, en daar één keer op een zonnige dag hebt gereden, weet je waarom het logisch is dat 'ie nu is afgesloten: tokkies op gemotoriseerde tweewielers. Het is niet normaal dat ik op een weg van krap drie meter breed even inhoud achter twee fietsers voor een blinde bocht, om dan door andere motorrijders in diezelfde bocht ingehaald te worden.

Ga dan lekker op het circuit rijden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Bommes
cyntax schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:16:
[...]
Er zijn ook mogelijkheden om van een non-tubeless velg een tubeless velg te maken door de montagepunten van de spaken af te dichten. Dan moet de velgrand overigens wel geschikt zijn voor een tubeless band.
De Guzzi dealer in Nijmegen gaf aan dat ze dat kunnen doen voor de aflevering als ik dat graag zou willen.
Natuurlijk ook wel weer tegen betaling.. ;)
wd200 schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:15:
Ach hoe vaak is het voorkomen ?
Nog nooit.. maar stel nou.. :D
nehal3m schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:19:
[...]
Met de jiffy van een tweede motorfiets lukt dat prima.
Klopt.. maar ik rijd altijd alleen.. 8)7
Het zal wel loslopen, echter als er nieuwe banden op moeten dan wil ik ze wel tubeless hebben. Dan moeten de spaken luchtdicht in de velgen, met zo een speciaal plak lint is dat mogelijk.

Pagina: 1 ... 151 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.