Nee zonder gekheid, overschrijven moet bij een postkantoor of een winkel met een PostNL apparaat. En de meeste Jumbo's hebben die mogelijkheid.
Maar ik herken wel wat je zegt. Zondag een stuk in Nederland gaan rijden. Hoewel ik me prima vermaakt heb, vond ik het dusdanig minder dat ik gisteren niet eens zin had om de motor uit de garage te halen. Ik mis het buitenland, maar heb besloten de grens niet over te gaan dus daar houd ik me aan.
Totdat ik zondag dus aan het rijden was en opeens een bord "Nederland" tegen kwam. WTF? Bleek die weg waar ik op reed de grens te zijn, en het NL bord stond ivm een kruising een paar meter in Nederland.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Toevallig hier?DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:06:
@Thoit Dat ligt dan waarschijnlijk aan je route(bestand). En direct een van de redenen waarom ik altijd een track gebruik met Tomtom. Ook een van de redenen waarom zoveel Garmin gebruikers regelmatig staan te kloten met herberekenen trouwens. Dat zou met de nieuwste Garmin opgelost moeten zijn.
Maar ik herken wel wat je zegt. Zondag een stuk in Nederland gaan rijden. Hoewel ik me prima vermaakt heb, vond ik het dusdanig minder dat ik gisteren niet eens zin had om de motor uit de garage te halen. Ik mis het buitenland, maar heb besloten de grens niet over te gaan dus daar houd ik me aan.
Totdat ik zondag dus aan het rijden was en opeens een bord "Nederland" tegen kwam. WTF? Bleek die weg waar ik op reed de grens te zijn, en het NL bord stond ivm een kruising een paar meter in Nederland.
https://goo.gl/maps/kC928STm3HMVrbNh8
De ene kant van de straat is Nederland (met Nederlandse huizen en Nederlandse wegmarkeringen) en de andere kant is Duits (met Duitse hm-paaltjes en al!). Fantastisch om je te realiseren dat die grenzen 100% arbitrair zijn en met cultuurverschillen niks te maken hebben eigenlijk...
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zou toch wel zuur zijn als je dan een boete krijgt van een overijverige PolizeiDrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:29:
Toevallig niet, maar niet zo heel ver daar vandaan inderdaad.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zou kunnen. Heb aan het einde van de route met Kurviger een track gemaakt, die deed het wel goed. Ik had bewust de route eerst in Mydrive ingeladen en ze gecontroleerd. Heb namelijk vaker gehad dat hij je een weg instuurt en dan direct zegt: omdraaien. Dat is op een smal weggetje in heuvelachtig gebied kut kan ik je vertellen. Ik kon Duitsland zonder problemen in / uit, geen controles gehad. Je was alleen verplicht een mondkapje te dragen toen ik de shop van het tankstation binnen ging. Gelukkig draag ik altijd een sjaaltje, waardoor ik dat maar als mondkapje gebruikte.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:06:
@Thoit Dat ligt dan waarschijnlijk aan je route(bestand). En direct een van de redenen waarom ik altijd een track gebruik met Tomtom. Ook een van de redenen waarom zoveel Garmin gebruikers regelmatig staan te kloten met herberekenen trouwens. Dat zou met de nieuwste Garmin opgelost moeten zijn.
Zover mij bekend is krijg je in Duitsland geen boetes maar een advies. Omdat ik dit graag wilde opvolgen ben ik daardoor ook een keer in Nederland gaan rijden. Helaas viel dat nogal tegen.Vrijdag schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:46:
[...]
Zou toch wel zuur zijn als je dan een boete krijgt van een overijverige Polizei
[ Voor 11% gewijzigd door Thoit op 28-04-2020 10:50 ]

Om het enigszins betaalbaar te houden alleen een motor valbeugel en een uitlaat balansstuk ter vervanging van de cat er bij besteld.
Ze gaan zodra ze het koopcontract hebben opgesteld en door mij getekend terug ontvangen hebben regelen dat ze hem zo snel mogelijk uit voorraad kunnen leveren via een bevriende dealer.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Oh dan ben ik abuis, dacht dat het op dit moment verboden was in Duitsland om te rijden als Nederlander, zonder doel zeg maar.Thoit schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:48:
[...]
[...]
Zover mij bekend is krijg je in Duitsland geen boetes maar een advies. Omdat ik dit graag wilde opvolgen ben ik daardoor ook een keer in Nederland gaan rijden. Helaas viel dat nogal tegen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik stond juist raar te kijken omdat ik op dat stuk een Duitse politiewagen (dacht ik eerst, was de Zoll/Douane) tegen kwam. Maar in dit geval reden die daar omdat ze natuurlijk bij de grens op de snelweg staan te controleren. Na iemand aan de kant gezet te hebben moeten ze weer terug naar hun standplaats, en dat doen ze dan via Nederlandse grond.Vrijdag schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:46:
[...]
Zou toch wel zuur zijn als je dan een boete krijgt van een overijverige Polizei
De regels en vooral de consequenties zijn niet erg duidelijk. Het kan ook nog eens verschillen per deelstaat. Zoals ik het heb begrepen, mág je wel de grens over. Maar ze raden het zeker af en proberen het ook te ontmoedigen.Vrijdag schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:57:
[...]
Oh dan ben ik abuis, dacht dat het op dit moment verboden was in Duitsland om te rijden als Nederlander, zonder doel zeg maar.
Maar alleen al het feit dat het nu ongewenst is, heeft mij doen besluiten nu niet de grens over te gaan.
Nu inderdaad ook mondbedekking verplicht bij de oosterburen. Dat mag een mondkapje zijn, maar bij gebrek daaraan mag het ook een sjaaltje, of bandana zijn. Aangezien ik op de motor altijd zo'n bandana om mijn nek heb, is dat wel zo praktisch.
[ Voor 42% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-04-2020 11:03 ]
"Don't let your dreams be memes"
Je kan nog gewoon de grens over inderdaad. Van DE naar NL worden op sommige plekken wel Duitse kentekens stilgezet & aangesproken, maar niet daadwerkelijk tegengehouden. De andere kant op is er sowieso geen controle voor zover ik weet. Mijn pa is een paar dagen terug nog naar een klant net over de grens geweest, hij kon beide kanten op zo doorrijden.Vrijdag schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:57:
[...]
Oh dan ben ik abuis, dacht dat het op dit moment verboden was in Duitsland om te rijden als Nederlander, zonder doel zeg maar.
Gisteren een rondje gereden door Duitsland. Meerdere douane en politie voertuigen voorbij gehad maar niks. Niet aan de kant gezet. Zelfs een die stond te lazeren met een motor agent ernaast die ons niet van de weg haalde.Vrijdag schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:57:
[...]
Ze brachten het in het nieuws om mensen af te schrikken.
[ Voor 0% gewijzigd door Jurrian120 op 28-04-2020 11:21 . Reden: Typo ]
Er zijn wel een aantal controles richting Duitsland hoor, maar dat is alleen ontmoedigingsbeleid en ze houden niemand tegen. Je kunt wel een preek verwachten als je zonder doel die kant op gaat.Chakotay schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:59:
[...]
Je kan nog gewoon de grens over inderdaad. Van DE naar NL worden op sommige plekken wel Duitse kentekens stilgezet & aangesproken, maar niet daadwerkelijk tegengehouden. De andere kant op is er sowieso geen controle voor zover ik weet. Mijn pa is een paar dagen terug nog naar een klant net over de grens geweest, hij kon beide kanten op zo doorrijden.
Wat gaafBommes schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:51:
BAM.. besteld
[Afbeelding]
Om het enigszins betaalbaar te houden alleen een motor valbeugel en een uitlaat balansstuk ter vervanging van de cat er bij besteld.
Ze gaan zodra ze het koopcontract hebben opgesteld en door mij getekend terug ontvangen hebben regelen dat ze hem zo snel mogelijk uit voorraad kunnen leveren via een bevriende dealer.
![]()
Gefeliciteerd !!
Die motorzaak ken ik nog van vroeger toen ze alleen nog scootertjes deden. Ik wist niet eens meer dat ze bestonden.
Ik heb uiteindelijk besloten om bij TLM de bestelling te plaatsen.Chakotay schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:52:
@Bommes gefeliciteerd, veel plezier ermee! Welke zaak is het nou geworden uiteindelijk?
Die hier in Eindhoven bij van den Burgh staat is compleet volgebouwd met allerlei accessoires.
Ik wilde niet dat dit er allemaal weer afgeschroefd moest worden met alle mogelijke beschadigingen van dien.
De zaak waar jij het over hebt is inderdaad wel wat veranderd. Zijn nu ook Guzzi en Aprilia dealer.Willem30 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:06:
[...]
Wat gaaf![]()
Gefeliciteerd !!
Die motorzaak ken ik nog van vroeger toen ze alleen nog scootertjes deden. Ik wist niet eens meer dat ze bestonden.
Maar zoals ik beschreef hier boven heb ik hem daar niet besteld.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Weet je al wanneer ze hem kunnen leveren?Bommes schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:17:
[...]
Ik heb uiteindelijk besloten om bij TLM de bestelling te plaatsen.
Die hier in Eindhoven bij van den Burgh staat is compleet volgebouwd met allerlei accessoires.
Ik wilde niet dat dit er allemaal weer afgeschroefd moest worden met alle mogelijke beschadigingen van dien.
[...]
De zaak waar jij het over hebt is inderdaad wel wat veranderd. Zijn nu ook Guzzi en Aprilia dealer.
Maar zoals ik beschreef hier boven heb ik hem daar niet besteld.
Die bevriende dealer waar TLM hem vandaan haalt is toch niet die zaak in Eindhoven?
Nee ik weet nog geen aflever datum.Waaj schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:40:
[...]
Weet je al wanneer ze hem kunnen leveren?
Die bevriende dealer waar TLM hem vandaan haalt is toch niet die zaak in Eindhoven?
En ja dat zou wel wat zijn als het ding uit Eindhoven komt..
Kijk maar uit, straks houd ik je daar nog aan.
Maar dan nog, de coronadreiging mag dan wel eerst iets minder worden voor mij.
Al een idee waar je als eerste naartoe wilt met de motor?
Beetje vergelijkbaar met vorige jaren, gedeeltes van routes hergebruikt maar dan bijvoorbeeld in tegengestelde richting.
Als we vrij mogen reizen en de campings zijn open dan neem ik vrij en vertrek ik.
Echter ben ik er bang voor dat dat dit jaar nog niet gaat gebeuren.
Evengoed als dit wel zo is en het meer richting hoog zomer dan pas ik deze trip wel aan want dan wil ik wat meer de hogere Alpen in.
Wat onverharde passen er bij pakken.
Alle systemen lagen eruit, het is net gelukt bij een auto zaak. Het gekke is dat het daar ook geen cent kostte! Normaal is dat een tientje ofzo toch?Leviathius schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:37:
[...]
Vriend van me heeft afgelopen zaterdag gewoon een motor kunnen aanschaffen en dus overschrijven bij de Jumbo. Wellicht dat daar je probleem zit?
Maar ik heb alles weer vergeten want heb de eerste km’s er al opzitten en wat heerlijk!
Maar toch vreemd dat dus alle andere punten storing hadden en deze kerel had het in 2 min gefixed...Chakotay schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:29:
@kneusteun mooi dat het gelukt is! Als particulier op het postkantoor of online betaal je geld inderdaad, dealers die zelf tenaamstellingen kunnen doorgeven betalen daar voor zover ik weet alleen een vast bedrag per jaar voor. Als ze dat niet doorrekenen aan de klant is het voor jou gratis
Kan ik ook helemaal inkomen, vandaar vuistregel en niet ijzeren wet.Thoit schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:30:
[...]
Normaal denk ik ook zo, maar ik kijk wel hoeveel werk het mij kost voor bepaalde klussen te doen. Tevens hoe intensief de klussen zijn. Vroeger vaker banden handmatig gedaan, maar dat is een behoorlijke rotklus vind ik. Voor die 10 euro wat ik ervoor betaal laat ik het tegenwoordig lekker doen. Ik hoef dan ook maar 1 a 2 keer per jaar 2 banden te verwisselen dus een machine aanschaffen heeft ook weinig nut dan.
In dit geval begrijp ik ook helemaal waarom, banden vervangen kan afhankelijk van je specifieke setup een rotklusje zijn en een tientje is nou ook de wereld weer niet.
Dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel heel handig om te weten hoe het moet, mocht de situatie erom vragen dan kun je 't gewoon zonder derde partij.
Ik wil sowieso weer een keer naar Italië en dan rijd ik zeker langs de Guzzi fabriek.Thoit schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:14:
Met die motor moet je naar de Guzzi fabriek @Bommes ! Naar Frankrijk ga je maar met die Renault waar je voor aan het kijken was
Die Renault gaat overigens niet door, ik blijf lekker in mijn goedkope Yaris rond rijden.
Mogelijk een verschil in de portal voor consumenten die postkantoren gebruiken en de portal die dealers gebruiken. Via DigiD kon ik ook gewoon een overschrijving starten toen ik vanochtend even keek (alleen niet afgemaakt, dat vond ik wat overdreven voor een testkneusteun schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:30:
[...]
Maar toch vreemd dat dus alle andere punten storing hadden en deze kerel had het in 2 min gefixed...
Ja dat was de laatste optie om hem zo op naam van de vriendin te zetten. Ik ben mijn id kaart verloren en een nieuwe aanvragen kon niet dus dat maakte dit verhaal nog lastiger.Chakotay schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:33:
[...]
Mogelijk een verschil in de portal voor consumenten die postkantoren gebruiken en de portal die dealers gebruiken. Via DigiD kon ik ook gewoon een overschrijving starten toen ik vanochtend even keek (alleen niet afgemaakt, dat vond ik wat overdreven voor een test).
Wel thnx voor de tip! Wist niet dat het kon tegenwoordig.
Komt goed wanneer we weer een Tweakersweekend kunnen organiseren
I have stability. The ability to stab.
Gefeliciteerd met de aanschaf, gaaf ding! Is ook mooi snel gegaanBommes schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:51:
BAM.. besteld
[Afbeelding]
![]()
Laat je het weten wanneer je gaat? dan rijd ik met je meeBommes schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:31:
[...]
Ik wil sowieso weer een keer naar Italië en dan rijd ik zeker langs de Guzzi fabriek.
Leuke route
https://www.google.com/ma....3226654!2d45.9152654!3e0
Moeten we wel in Strassbourg afspreken
P.s. Feli met je Guzzi! welcome to the club!
p.s. als je op FB zit: https://www.facebook.com/groups/GuzziV85/
[ Voor 60% gewijzigd door ToolkiT op 28-04-2020 13:13 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Daar ben ik ook wel eens geweest.Icephase schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:11:
[...]
Toevallig hier?
https://goo.gl/maps/kC928STm3HMVrbNh8
De ene kant van de straat is Nederland (met Nederlandse huizen en Nederlandse wegmarkeringen) en de andere kant is Duits (met Duitse hm-paaltjes en al!). Fantastisch om je te realiseren dat die grenzen 100% arbitrair zijn en met cultuurverschillen niks te maken hebben eigenlijk...
Donderdag reden @Patrock en ik hier Kranenburg binnen, via Wyler weer terug naar Nederland gereden voor een 8-tje door de Ooijpolder. In Wyler zit er een Duitse tankstelle aan een Nederlandse weg. Met het uitzetten van een route ben ik wel eens over dit bruggetje geweest. Dat mag dus eigenlijk ook niet.
Feli @Bommes en @kneusteun !
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Morgen ga ik samen met iemand van het ST1100-1300 forum de remblokken en schijven vervangen. Dan wil je natuurlijk wel dat je niet eerst de modder aan de kant moet schuiven voordat je bij je boutjes en moertjes kunt.
Kwam een aardige zandbak van de motor af. Daarbij zag ik ook dat door de hogedruk de verf van de velgen aan het loslaten is...
Dus gisteren uitgebreid op een R1200GS en een K1600GTL kunnen rijden, halverwege even gewisseld. Maar wat een wereld van verschil met mijn 'kleine' Speed Triple zeg. Ik moet heel eerlijk zeggen dat de hoge zit van zo'n GS ook wel echt lekker is. En op de 1600 ben je echt koning van de weg met oneindige power.
Ik zit er dus aan te denken om een goedkope Enduro ergens op de kop te tikken om wat te oefenen.
Ze heeft een fundraising dingetje door tube scarfs te verkopen. De eerste batch was binnen 30 minuten uitverkocht dus nu een 2e batch waar ze eerst preOrders neemt en dan de juiste hoeveelheid besteld.. ik geloof dat het animo wat hoger was dan ze had gedacht
https://www.itchyboots.com/shop/itchy-boots-tube-scarf
Het artikel dat erbij hoort. https://www.revzilla.com/...-covid-19-bike-inspection
Ari en Zach zijn alweer een paar maanden bij Revzilla als ik het zo lees: https://www.revzilla.com/...rt-join-comoto-media-team
Had ik dat gemist?
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Oh man (en voor @SmurfLink: oh vrouw) .. zo cool..Ik verzoek je om een aanbetaling van %©®£¢€¥^®€©£¢®√π”. Na ontvangst van de aanbetaling zullen we alles in werking gaan zetten en zorgen dat de V85TT zsm voor je klaar komt te staan. In verband met de iets langere doorloptijden bij het RDW en de Belastingdienst door de coronamaatregelen verwacht ik dat de levertijd over ongeveer drie weken zal zijn. Ik houd je tussentijds sowieso op de hoogte!
Ciao, Martijn.
TLM Nijmegen
al weken lees ik over het onmiddellijk verwijderen van dB-killers uit de uitlaat, maar nu vandaag én een medemotorTweaker die in NL 230 kmu rijdt met zijn Z900 (ja, ik las het, ná 19 uur) én één die meteen de cat uit z'n uitlaat laat halen. Regels zijn leuk, maar niet als we op de motor stappen...
gelukkig rijden we geen 300 op een 80 weg zoals sommige ...Hkuit schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:20:
Het is me wel een stel anarchisten hé, die motorrijders;
al weken lees ik over het onmiddellijk verwijderen van dB-killers uit de uitlaat, maar nu vandaag én een medemotorTweaker die in NL 230 kmu rijdt met zijn Z900 (ja, ik las het, ná 19 uur) én één die meteen de cat uit z'n uitlaat laat halen. Regels zijn leuk, maar niet als we op de motor stappen...
YouTube: Audi RS6 C8 Launch Control acceleration (300 km/h)
Maar laten we eens kijke hoe anarchistisch we zijn:
Poll: Wat voor uitlaat heb jij
• Stock
• aftermarket met CE merk
• Aftermarket zonder CE merk
• open pijp
• decat
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 34% gewijzigd door ToolkiT op 28-04-2020 17:31 ]
Ik denk dat je demper bedoelt?ToolkiT schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:25:
[...]
gelukkig rijden we geen 300 op een 80 weg zoals sommige ...
• Stock
• open pijp
• decat
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ik heb een aftermarket met dubbele db-killer erin
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zonet gekeken, zeer informatief!
Denk bijvoorbeeld aan de vork olie en mogelijk het reviseren van de vork. Staan aardig wat km's op en kom dus in het gebied waar je dat soort klusjes gaat krijgen.
Maar de bedoeling is wel dat ik deze motor goed wil onderhouden.
Gelukkig heb ik daar wel de mogelijkheid voor en kan ik van goede kennissen / vrienden nog het een en ander lenen.
Waarschijnlijk zal ik niet alles zelf doen maar ik hoop dat ik het meeste sowieso wel zelf kan en ga doen.
Het stomme is dat ik zelf monteur / bankwerker ben dus zeker de kennis en handigheid in huis heb, alleen is de zin (toch wel het meest belangrijke) best vaak afwezig om thuis vervolgens ook nog weer eens te sleutelen.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Langere doorlooptijden bij de RDW door corona maatregelen? Bij mijn motor was het kenteken aangevraagd en op naam gezet binnen een week (vrijdag handtekening gezet, vrijdag erna motor opgehaald). Had nog wel een dag of 2 eerder gekund, maar ik kon zelf niet eerder.Bommes schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:11:
3 weken.. echt hé dat is nog lang wachten..
[...]
Oh man (en voor @SmurfLink: oh vrouw) .. zo cool..
Sterkte met wachten, is sowieso altijd te lang, hoe lang het ook is
Ik mis de optie "Ik heb geen flauw idee".ToolkiT schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:25:
[...]
• Stock
• open pijp
• decat
Tussenstand:
[Afbeelding]
Die van mij is sowieso aftermarket, geen idee of er een CE op zit.
Die zou op de demper zelf moeten staan, toch?
Ik zal binnenkort eens kijken.
CE teken hoort zichtbaar te zijn...The1WhoKnockz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:59:
[...]
Ik mis de optie "Ik heb geen flauw idee".
Die van mij is sowieso aftermarket, geen idee of er een CE op zit.
Die zou op de demper zelf moeten staan, toch?
Ik zal binnenkort eens kijken.
Anders krijg je in Duitsland een probleem bij controle..
Extra reden om even te checken.ToolkiT schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:01:
[...]
CE teken hoort zichtbaar te zijn...
Anders krijg je in Duitsland een probleem bij controle..
Soortgelijke modellen hebben wel CE, als ik het internet mag geloven.
Better safe than sorry I guess
En heb je het aantal uren al uitgerekend?Bommes schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:11:
3 weken.. echt hé dat is nog lang wachten..
[...]
Oh man (en voor @SmurfLink: oh vrouw) .. zo cool..
En dan nu de belangrijkste vraag... gaat het schapenvelletje mee naar de Guzzi?
Guzzi's zijn erg schaap-compatibleSmurfLink schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:16:
[...]
En heb je het aantal uren al uitgerekend?Hoe dan ook is het altijd te lang. Hopelijk kunnen ze het nog wat versnellen!
En dan nu de belangrijkste vraag... gaat het schapenvelletje mee naar de Guzzi?of wordt het nu een tijgervelletje?

Weet niet watvoor rare fantasietjes jij hebt van Bommes in een pantervelletje... maaarreh, ik pasfdees schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:46:
@Bommes gefeliciteerd! echt zo een gave motor om te zien.
@SmurfLink Is een pantervelletje niets
Ik mag geen 2 keuzes doen. Decat en after met ce.ToolkiT schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:25:
[...]
• Stock
• open pijp
• decat
Tussenstand:
[Afbeelding]
Edit: Met vpn mocht ik nog een keer stemmen op hetzelfde account 🤣
Doe dan maar de meest stoute (om het punt te bewijzen dat we eigenlijk braaf zijn)kneusteun schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:53:
[...]
Ik mag geen 2 keuzes doen. Decat en after met ce.
Edit: Met vpn mocht ik nog een keer stemmen op hetzelfde account 🤣
Ik ben al even aan het plannen geslagen en merk dat ik toch wel minstens 10 dagen nodig heb..Bommes schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:31:
[...]
Ik wil sowieso weer een keer naar Italië en dan rijd ik zeker langs de Guzzi fabriek.
Day1: https://www.google.co.uk/...d2.336217!2d50.381329!3e0
day2: https://www.google.co.uk/...68!2d48.90329!2m1!1b1!3e0
Day3: https://www.google.co.uk/...!2d47.4495116!2m1!1b1!3e0
day4: https://www.google.co.uk/...!2d45.9152654!2m1!1b1!3e0
day5: https://www.google.co.uk/...!2d46.4312213!2m1!1b1!3e0
day6: https://www.google.co.uk/...!2d46.4312213!2m1!1b1!3e0
day7: https://www.google.co.uk/...8.1063674!2m1!1b1!3e0!5i1
day 8: https://www.google.co.uk/...d2.336217!2d50.381329!3e0
day9:
https://www.google.co.uk/....9781303!2d51.4542645!3e0
Ketting incl voor- en achtertandwiel voor €185,-
ok poll staat er nu een poosje..Hkuit schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:20:
Het is me wel een stel anarchisten hé, die motorrijders;
ruim meer dan de helft (27 uit de 42) hebben standaard uitlaat.
11 hebben een upgrade, maar met CE merk en dus binnen de wettelijke grenzen qua geluid..
5 zijn boefjes zonder catalysator of CE keurmerk..
0 zijn er echt aso met een open pijp..
Oftewel het valt over het algemeen erg mee..
De tweaker motorrijders groep is een mooie mix van allerlei soorten motoren, leeftijden etc dus behoorlijk representatief..
FYI Dit was niet een losstaande troll maar een reactie op een topic in A61, vandaar dat ik in detail reageerdeMelkunie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:28:
@ToolkiT, hoe noem je het als je de troll niet voert, maar juist het voedsel wegpakt?
@ToolkiT , hier het overzicht van de motoren die ik heb gehad:
- Kawasaki ZZR-600: stock
- Suzuki GSX650F: aftermarket met E-keur (op maat gemaakt door Superpole)
- Suzuki GSX-R 600: aftermarket met E-keur (Yoshimura), soms wel zonder dBkiller gereden
- Aprilia RSV Mille: wisselend. Soms een veel te asociale racedemper van Aprilia zelf, soms stock. Uiteindelijk een Mivv-demper met E-keur voor gekocht die niet zo lomp was als de stock-demper, maar een stuk subtieler dan de racepijp.
- BMW F650GS: stock
- Aprilia Caponord: stock
- Ducati 749: stock. Ik zou er nog wel een Termignoni-setje onder willen (fabrieksoptie, neem aan dat het E-keur heeft), maar die zijn veel te duur.
Ik heb eeb vinkje gezet bij boefje, kon het nergens tegugvinden of er werkelijk een CE keur opzit, wat de dealer verkondigd lijkt me niet iets om mee naar de rechtbank te stappen.ToolkiT schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:13:
11 hebben een upgrade, maar met CE merk en dus binnen de wettelijke grenzen qua geluid..
Onverkort CE keur maakt die van mij een uiterst beschaafd geluid, het geluid van kleppen e.d. is luider en ik heb nog geen buren gehoord).Designed for International markets that require ECE certified mufflers.
Deze zitten er op Screamin' EagleStreet Cannon Slip-On Mufflers
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Of er op de uitlaten zelf een CE keurmerk zaten weet ik niet meer, de tekst was immers ook al half eraf. Wel had ik een document van akrapovic waarop stond dat deze goedgekeurd was. Deze had ik speciaal uitgeprint en meegenomen toen ik op vakantie ging naar Oostenrijk..
Op de KTM zitten gewoon de originele uitlaten. Ook voorlopig niet van plan om dat te veranderen. Vind het wel prima met het geluid en aftermarket sets zijn aardig duur!
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Heb op mn circuit zx6r een Yoshimura zonder killer, maar die is vrij stil vanzichzelf en mag er gewoon mee op Assen en Mettet rijden.
Op mn Versys heb ik een Ixil hyperlow, die met 2 pijpjes, met in 1 vd 2 een killer, anders istie wel erg aso.
Mn Z750 heeft een Leovince SBK carbon, zonder killer toch wel het vetst. Ondanks mn dagelijkse aanwezigheid in Duitsland, nooit gezeik mee gehad.
Dus open zijn ze allemaal wel, maar wel met E-keur...
De Hawk heeft een BDM (mist een letter...) Vampire. Met killer. En voor zover ik weet is het geluid dat daar uit komt redelijk diep maar niet asociaal hard.
Ik heb werkelijk geen flauw idee of er nog een cat in zit of dat er een CE keur ergens aan hangt.
Maar ach, ik ben meer bezig met posen en mooi zitten op het terras, dus erg veel geluidsoverlast kan ik niet veroorzaken
Met het verwijderen van de db killer vervalt de E-keur.... Die is alleen geldig met db killer, dat je ze kan verwijderen doet daar niks aan af. Overigens ook gelijk de reden waarom het tegenwoordig haast onmogelijk is om ze er nog uit te halen bij de nieuwe uitlaten voor nieuwe motoren.DraZ666 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:30:
Dus open zijn ze allemaal wel, maar wel met E-keur...
Laat ze in Duitsland overigens thuis of onder je zadel, als ze je aanhouden zijn ze al niet geamuseerd. Als je dan je db killer onder het zadel vandaan tovert zijn ze helemaal pissig.
Mis zelf de optie E-keur met db-killer + een aanvullende db killer. Vond hem nog wat te luidruchtig, maar nu is hij op het gehoor (slecht meetgereedschap btw) iets stiller dan stock.
Alle voorgaande motoren 5-6 ofzo waren alle stock, deze zat hij toevallig bij en is de originele een gigantisch ding dat in de weg zit. Heeft er een tijd op gezeten maar schopte er te vaak tegenaan.
Awesome
Tja, heb zelf een aftermarket collector zonder cat. Komt eigenlijk neer op de eerste 2 modeljaren van mijn fiets; die waren zo standaard. En ik heb een aftermarket demper met CE waarbij de DB-killer altijd in de demper zit.ToolkiT schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:13:
[...]
ok poll staat er nu een poosje..
ruim meer dan de helft (27 uit de 42) hebben standaard uitlaat.
0 zijn er echt aso met een open pijp..
Oftewel het valt over het algemeen erg mee..
De tweaker motorrijders groep is een mooie mix van allerlei soorten motoren, leeftijden etc dus behoorlijk representatief..
Reden hiervoor was om door middel van een powercommander de motor beter te kunnen afstellen en dus beter te laten lopen.
Hahha.. geweldig.. ik ken je niet persoonlijk maar kom maar op ik zeg doen we..ToolkiT schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:00:
[...]
Ik ben al even aan het plannen geslagen en merk dat ik toch wel minstens 10 dagen nodig heb..
day9:
Wel wat aanpassingen aan de route dan, want ik neem aan dat jij ook wel wat off road wilt en durft te rijden met jou schaapsherder..
Overigens is Metz voor mij iets van 3 a 4 uurtjes sturen over de snelweg.
Voor jou is dat pas einde dag 2.. :
@SmurfLink er zit een super mooi zadel op de nieuwe Guzzi, beetje alcantara bovenkant.
Bijna zonde om een schaap op te leggen. Maar ik denk dat ik het zeker wel een keertje ga proberen. Hoe het zit en hoe het er uit ziet.
En nee ik heb de uren nog niet uit gerekend
@Chakotay Ik weet niet of de motor al in NL is.
Het wordt een voorraad motor maar misschien heeft hij wel een bevriende dealer in Duitsland zitten..?? Nijmegen - DE is niet echt heel ver uit elkaar toch.
In de bevestigings mail schreef hij dat hij verwachte dat het ongeveer 3 weken zou duren.
Denk dat het ook meer met de capaciteit in hun werkplaats te maken heeft, ze moeten het ding toch aflever klaar maken, decat er onder, motorbeugel.
Ik kan me zo maar voorstellen dat de werkplaats voorlopig wel vol gepland staan.
Nu ff een nieuwe topkoffer uitzoeken.
of met aluminuim look boven kant:

Of compleet zwart:

Misschien ook wel een maatje kleiner 52 liter is wel megagroot, iets van 60cm breed.. poehee.. das wel veel van het goede.
Past er wel een stokbrood in zonder het te hoeven breken..
ik ben absoluut geen heilig boontje dus zo doe ik mijzelf ook niet voor, en veel mensen zullen mij er om haten maar ik heb net pasgeleden een volledige tita uitlaat gemonteerdToolkiT schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:25:
[...]
• Stock
• open pijp
• decat
Tussenstand:
[Afbeelding]
R1M header Akra decat en Akra R1 demper (met nog groter gat)
:strip_exif()/f/image/p7InpCECpuXmgDk8QNo2oEVp.jpg?f=fotoalbum_large)
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Ik ben een stille genieter, dus dat zit wel goedWaaj schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:36:
@Vrijdag Vanaf een terras kan ook een hoop herrie komen ...
@Bommes in die van 52 liter kan je met een beetje aanduwen Alizée ook wel in kwijt
Ik kan niet echt stil zitten online dus net al besteld.Waaj schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:36:
@Bommes Die zwarte versie oogt wel heel goedkoop, ik zou voor de aluminium-look gaan.
Met een specifiek voor mijn motor geschikte grondplaat van aluminium..
Mijn vriendin heeft gisteren ook alvast een nieuwe motorjas gekocht:

Een Richa Athena
Maar, als ik dan toch eerlijk ben zou ík voor deze gaan:

Voor de rest geen rekening houdend met de inhoud van jouw'n portemonnee
Ik heb voor het eerst een originele pijp, bewust.ToolkiT schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:25:
[...]
• Stock
• open pijp
• decat
Tussenstand:
[Afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat is inderdaad een gave koffer set, zijkoffers 1200 euro..Vuikie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:13:
@Bommes Ik denk dat de zwarte beter staat op Jouw'n motor.
Maar, als ik dan toch eerlijk ben zou ík voor deze gaan:
[Afbeelding]
Voor de rest geen rekening houdend met de inhoud van jouw'n portemonnee
Iets te veel van het goede voor mij.
Ai, nog maar net hier en ik ben al een troll...Melkunie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:28:
@ToolkiT, hoe noem je het als je de troll niet voert, maar juist het voedsel wegpakt?
Natuurlijk stond ik niet in de meest serieuze modus toen ik mijn post schreef, maar het valt me op: goede burgers die volgens mij netjes belasting betalen, onbeschonken rijden en hun buren niet lastig vallen met keihard Nederlandstalig, die leggen de grenzen net wat anders als het over motorrijden gaat.
Gisteren liep ik door ons dorp, ligt mooi op de route voor veel ritjes binnendoor, en daar kwamen; de Harleys met hun hele zware roffel, de R1-achtigen idem; zodra die optrekken van 30 naar 60 dan beginnen de ramen te trillen. Mooi? Ja, misschien 1 keer, maar je zult daar maar wonen. Of aan een populair dijkweggetje.
Het is niet persé trollen, maar het uitspreken van verbazing dat je je motor nu net op die punten moet modificeren. En zo te zien uit de poll van @ToolkiT denken er gelukkig meer Tweakers zo over.
Still not sure if troll maar goed ik hap wel.Hkuit schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:02:
Het is niet persé trollen, maar het uitspreken van verbazing dat je je motor nu net op die punten moet modificeren. En zo te zien uit de poll van @ToolkiT denken er gelukkig meer Tweakers zo over.
Ik pas mijn motor/auto/fiets/step what ever aan in welke vorm of manier ik wil en de wetgever mij dat toelaat.
De originele demper blijft op mijn Moto Guzzi zitten enkel de cat verdwijnt er onder uit.
Voor motoren geld geen keuringplicht na aflevering en is er geen enkele wet die voorschrijft dat ik die catalysator er op dien te laten zitten.
Zolang ik niet over de DB normen heen ga is er niets aan de hand.
Behalve dan dat jij dit soort dingen er uit pikt om aan te stippen.
Oh begrijp me niet verkeerd, heel de bende er onderuit, open pijpen, geen DB Killers dat soort zaken vind ik ook niet zo tof. Dat is wel een beetje het voor iedereen verpesten.
Maar zolang het voldoet aan de eisen die gelden om gebruik te maken van de openbare weg...
Of iemand met een eigen meningHkuit schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:02:
[...]
Ai, nog maar net hier en ik ben al een troll...
We zijn hier eigenlijk allemaal een stelletje fluffy'sHet is niet persé trollen, maar het uitspreken van verbazing dat je je motor nu net op die punten moet modificeren. En zo te zien uit de poll van @ToolkiT denken er gelukkig meer Tweakers zo over.
Ik denk dat de meesten hier zich er van bewust zijn dat er grenzen zijn. Dat kunnen wettelijke grenzen zijn zoals @Bommes aangeeft, maar ook sociale grenzen. Wat is acceptabel, wat zou ik zelf nog aanvaardbaar vinden. Dat kan betrekking hebben op snelheid, op geluid, op gedrag, etc. En dat heeft ook weer te maken met tijd en plaats. En uiteindelijk zien de meesten hier in dat vrijheid eindigt waar de vrijheid van anderen beperkt wordt.
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Dag 3 door het Zwarte Woud is erg mooi. Ik ben dezelfde weg van Freiburg naar de Zwitserse grens ook zo gereden. De N500 is een mooie weg van noord naar zuid door het Zwarte Woud.ToolkiT schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:00:
[...]
Ik ben al even aan het plannen geslagen en merk dat ik toch wel minstens 10 dagen nodig heb..
day9:
En natuurlijk een verplichte stop in Kloten.
Winkels dicht, kroegen gesloten.
Ik dacht bij mezelf dit is dus mooi Kloten
/HF
Ik weet niet hoe het met de originele demper zit maar bij de Akrapovic pijp op de GSR staat in het certificaat dat deze aangesloten moet worden op het stuk waar de katylisator op zit. Is dat niet het geval vervalt volgens mij de E keur.Bommes schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:12:
[...]
Still not sure if troll maar goed ik hap wel.
Ik pas mijn motor/auto/fiets/step what ever aan in welke vorm of manier ik wil en de wetgever mij dat toelaat.
De originele demper blijft op mijn Moto Guzzi zitten enkel de cat verdwijnt er onder uit.
Voor motoren geld geen keuringplicht na aflevering en is er geen enkele wet die voorschrijft dat ik die catalysator er op dien te laten zitten.
Oh begrijp me niet verkeerd, heel de bende er onderuit, open pijpen, geen DB Killers dat soort zaken vind ik ook niet zo tof. Dat is wel een beetje het voor iedereen verpesten.
Maar zolang het voldoet aan de eisen die gelden om gebruik te maken van de openbare weg...
Is het een keer niet kut, dan is het klotenJolke schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:27:
[...]
Dag 3 door het Zwarte Woud is erg mooi. Ik ben dezelfde weg van Freiburg naar de Zwitserse grens ook zo gereden. De N500 is een mooie weg van noord naar zuid door het Zwarte Woud.
/HF
Onderschat overigens niet hoeveel geluid een katalysator dempt, dat kan zo maar 10dB schelen. De exacte cijfers verschillen van voertuig tot voertuig, maar het is veel meer dan je denkt.Bommes schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:12:
[...]
Still not sure if troll maar goed ik hap wel.
Of je nog voldoet aan de eisen voor de openbare weg? Ik betwijfel of de rdw hem zou goedkeuren zonder katalysator. Die hoort immers bij je type goedkeuring, waar wij in Nederland geluk mee hebben is dat ze hier niet zo nauw kijken.
Geen betweterig verhaal btw, heb hem zelf puur vanwege het geluid laten zitten. Maar om nou te zeggen dat we het nog steeds binnen de kaders van de regelgeving houden, is imo een beetje erg oprekken van die definitie.
[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 29-04-2020 08:51 ]
Awesome
Mag ik de 500 overrated vinden? Ja, het is mooi, vooral rond de Schluchsee waar het gebied wat opener is dan in het noorden... Maar de 500 is óók te druk, met relatief veel controles ten opzichte van de rest, en snelheidsbeperkingen. En toeristen die uit het niets in de ankers gaan omdat ze een parkeerhaventje zien.Jolke schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:27:
[...]
Dag 3 door het Zwarte Woud is erg mooi. Ik ben dezelfde weg van Freiburg naar de Zwitserse grens ook zo gereden. De N500 is een mooie weg van noord naar zuid door het Zwarte Woud.
/HF
Ik ben wel een beetje bevooroordeeld: ik ben gek op die kleinere L weggetjes, zoals de L93 naar Bad Peterstal.
Heb je al eens op ebay in Italië ofzo gekeken? Zou mij niks verbazen dat je het daar een heel stuk goedkoper krijgt. Anders een goedkope bagage rol kopen en die erop knopen, vervolgens vanuit MG de koffers meenemen uit ItaliëBommes schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:34:
[...]
Dat is inderdaad een gave koffer set, zijkoffers 1200 euro..Top koffer 650 euro.
Iets te veel van het goede voor mij.
Dit topic is gesloten.
![]()