Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 154 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.551 views

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-01 13:49
De bandit 600N van vriendinlief is inmiddels verkocht. Deze vond ze te zwaar aanvoelen. Snap ik want rij zelf een Xt660X.
Nu is de zoektocht naar een nieuwe fiets gestart. Het liefst wilt ze een MT-09 maar het budget laat deze niet toe.

Nu ben ik een beetje marktplaats aan het afstruinen en kom de volgende motoren tegen:
- Kawasaki Z750
- Suzuki SV 650
- Honda Hornet 600

Ze is dus opzoek naar een licht aanvoelende motor. Budget tot max 5500. en een grote voorkeur naar naked.
Er wordt ongeveer 5k tot 7k per jaar gereden.

Wat zijn jullie ervaringen en/of tips?
We willen het liefst een aantal motorzaken langs maar zijn wat behouden ivm Corona.
*O*

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-01 09:58
Barrybobslee schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:04:
De bandit 600N van vriendinlief is inmiddels verkocht. Deze vond ze te zwaar aanvoelen. Snap ik want rij zelf een Xt660X.
Nu is de zoektocht naar een nieuwe fiets gestart. Het liefst wilt ze een MT-09 maar het budget laat deze niet toe.

Nu ben ik een beetje marktplaats aan het afstruinen en kom de volgende motoren tegen:
- Kawasaki Z750
- Suzuki SV 650
- Honda Hornet 600

Ze is dus opzoek naar een licht aanvoelende motor. Budget tot max 5500. en een grote voorkeur naar naked.

We willen het liefst een aantal motorzaken langs maar zijn wat behouden ivm Corona.
*O*
Duke 390? Heb je een moderne motor, die er (vind ik) erg mooi uit ziet.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33
Thoit schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:00:
[...]

Heb je al eens op ebay in Italië ofzo gekeken? Zou mij niks verbazen dat je het daar een heel stuk goedkoper krijgt. Anders een goedkope bagage rol kopen en die erop knopen, vervolgens vanuit MG de koffers meenemen uit Italië O-)
Ik heb nu al een Givi trekker koffer besteld met grondplaat.
Mijn vriendin wil graag iets in haar rug hebben tijdens het rijden en heel eerlijk het ziet er niet uit maar het is o zo praktisch zo een ding achter op.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:40

- Kawasaki Z750
- Suzuki SV 650
- Honda Hornet 600

*O*
Ik heb zelf 2+ jaar op een Honda Hornet gereden. Goed ding! M.u.v. een happerende killswitch/koplamp (met WD40 opgelost) eigenlijk geen problemen mee gehad en ik heb er 40.000 km mee gereden door weer en wind. Mocht het belangrijk zijn: hij is ook vrij laag.
Nero22 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:03:
Motor gestolen uit parkeergarage: MR-PH-39
[Afbeelding]

Teringlijers :(
:'(

[ Voor 11% gewijzigd door Nero22 op 29-04-2020 09:23 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:15

- Kawasaki Z750
- Suzuki SV 650
- Honda Hornet 600

*O*
Bevooroordeeld want ik heb er zelf 36.000 km mee gereden: de Hornet.
Door het smalle zadel kom je goed aan de grond, het ding is rustig te rijden maar ook "sportief". (het is geen sportmotor natuurlijk) En met dit budget kom je ook in de range van modeljaar 2011-2013.

Het enige wat ik niet snap: de definitie van "te zwaar aanvoelen". Al deze motoren wegen volgens mij wel iets vergelijkbaars, en het zwaartepunt zit ook redelijk vergelijkbaar. Je gaat meer verschil merken met het afstellen van de vering en vooral het type banden dan met het switchen naar een ander type. Zo merkte ik een wereld van verschil toen ik van Bridgestone overstapte op Michelin. Doordat die wat spitser gevormd zijn vallen die de bocht in. Anderen vinden dat juist nerveus; ik vind dat lichtvoetige daarvan juist geweldig. :*)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:19:
[...]

Bevooroordeeld want ik heb er zelf 36.000 km mee gereden: de Hornet.
Door het smalle zadel kom je goed aan de grond, het ding is rustig te rijden maar ook "sportief". (het is geen sportmotor natuurlijk) En met dit budget kom je ook in de range van modeljaar 2011-2013.

Het enige wat ik niet snap: de definitie van "te zwaar aanvoelen". Al deze motoren wegen volgens mij wel iets vergelijkbaars, en het zwaartepunt zit ook redelijk vergelijkbaar. Je gaat meer verschil merken met het afstellen van de vering en vooral het type banden dan met het switchen naar een ander type. Zo merkte ik een wereld van verschil toen ik van Bridgestone overstapte op Michelin. Doordat die wat spitser gevormd zijn vallen die de bocht in. Anderen vinden dat juist nerveus; ik vind dat lichtvoetige daarvan juist geweldig. :*)
Ik denk dat het zwaar aanvoelen vooral met manoeuvreren is? Dat is ook een kwestie van wennen. Als ik m'n KTM een aantal keren moet verplaatsen en dan vervolgens de Honda dan voelt die ook ineens zwaar aan.

@Barrybobslee je zou ook eens op Cycle-ergo.com kunnen kijken als zithoogte een probleem zou zijn.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28
DrivinUCrazy schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:49:
[...]

Mag ik de 500 overrated vinden? Ja, het is mooi, vooral rond de Schluchsee waar het gebied wat opener is dan in het noorden... Maar de 500 is óók te druk, met relatief veel controles ten opzichte van de rest, en snelheidsbeperkingen. En toeristen die uit het niets in de ankers gaan omdat ze een parkeerhaventje zien.

Ik ben wel een beetje bevooroordeeld: ik ben gek op die kleinere L weggetjes, zoals de L93 naar Bad Peterstal.
Dat mag. :)

Als je er de eerste keer rijdt, dan kan ik de 500 aanraden, daarna neem je inderdaad de kleinere weggetjes. Ik vond vooraal de weggetjes van Todtnau naar de Zwitserse grens via Todtmoos en Dachsberg erg fijn. Die had ik na een paar dagen rijden daar ontdekt. :)

/edit: en in het noorden moet je natuurlijk wel via Triberg en Fürthwangen rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Jolke op 29-04-2020 09:33 ]

• DrivinUCrazy
@Thoit Maar exact dat los je dus niet op door een andere maar wel heel sterk vergelijkbare motor te kopen. :)
Zithoogte / voeten aan de grond kan dan wel een factor zijn, en dan zou ik alsnog de Hornet de voorkeur geven. Die staat er juist bekend om dat die door de smalle vorm heel toegankelijk is.

@Jolke Ja, wakker mijn 'heimwee' naar 't Schwarzwald nog wat aan. Nu staat mijn/onze trip pas eind augustus gepland, maar op dit moment durf ik nergens van uit te gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-04-2020 09:35 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:49:
[...]

Ik ben wel een beetje bevooroordeeld: ik ben gek op die kleinere L weggetjes, zoals de L93 naar Bad Peterstal.
Hm, die heb ik dan nog niet gezien. Ik was wel vorig jaar in de winter in Wolfach bij de glasblazers, maar ik kwam vanuit het zuiden vanuit Sankt Georgen.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:32:
@Thoit Maar exact dat los je dus niet op door een andere maar wel heel sterk vergelijkbare motor te kopen. :)
Zithoogte / voeten aan de grond kan dan wel een factor zijn, en dan zou ik alsnog de Hornet de voorkeur geven. Die staat er juist bekend om dat die door de smalle vorm heel toegankelijk is.

@Jolke Ja, wakker mijn 'heimwee' naar 't Schwarzwald nog wat aan. Nu staat mijn/onze trip pas eind augustus gepland, maar op dit moment durf ik nergens van uit te gaan.
Sorry. :$

[ Voor 43% gewijzigd door Jolke op 29-04-2020 09:38 ]

• DrivinUCrazy
Die was vorig jaar grotendeels vernieuwd. Het eerste stukje was even wat slecht asfalt, maar daarna kwam me toch een circuitje! _/-\o_ Bij de eerste keer dat we dat stukje reden, zaten we toevallig achter een groepje amerikaanse klassiekers. Traag naar boven gereden... Bovenaan gestopt, en toen ik me omdraaide zag ik alleen maar glunderende gezichten: iedereen dacht hetzelfde. NOG EEN KEER! En toen wel ietsje vlotter O-)

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
De B500 is vooral leuk om een parkeerplaats op te zoeken en te kijken wat er voorbij komt. Sowieso een aantal idioten die denken dat het een gratis variant van de Nürburgring is, maar iedere keer dat ik daar was kwam er wel een stoet aan oldtimers / klassiekers langs :)

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-01 16:06

- Kawasaki Z750
- Suzuki SV 650
- Honda Hornet 600

*O*
Street tripple? Geen ervaring mee, maar als 2 cilinder fan lijkt me dat een leuke naked met karakter, zonder ‘te veel’ karakter. Dus 3 cilinder ipv 2 (te veel karakter) en 4 (te weinig karakter) 🙂

I took the blue pill…

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:38:
Die was vorig jaar grotendeels vernieuwd. Het eerste stukje was even wat slecht asfalt, maar daarna kwam me toch een circuitje! _/-\o_ Bij de eerste keer dat we dat stukje reden, zaten we toevallig achter een groepje amerikaanse klassiekers. Traag naar boven gereden... Bovenaan gestopt, en toen ik me omdraaide zag ik alleen maar glunderende gezichten: iedereen dacht hetzelfde. NOG EEN KEER! En toen wel ietsje vlotter O-)
Over welk stukje heb je het nu?

• DrivinUCrazy
Die L93 naar Bad Peterstal. Maar zo zijn er echt veel meer daar.

• Jolke
Ah ok... iets teveel reacties. :)

Ik ben er bij nader inzien wel langs gereden: we reden van Wolfach naar Freudenstadt gereden. Staat genoteerd voor een volgende keer. (y)

• Waaj
  • Niet online
Het scheelt dat het regent nu, anders was ik echt chagrijnig geworden van dat gepraat over mooie weggetjes die op dit moment onbereikbaar zijn :'(

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:04

- Kawasaki Z750
- Suzuki SV 650
- Honda Hornet 600

*O*
Monster 696 of Monster 797?

Ik vind dames op een Monster altijd buitengewoon stoer :)

XMCS Netherlands

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44

- Kawasaki Z750
- Suzuki SV 650
- Honda Hornet 600

*O*
street triple :P

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:57
thijsco19 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:20:
Op de mt03 had ik een akrapovic slip on demper erop zitten.
Of er op de uitlaten zelf een CE keurmerk zaten weet ik niet meer, de tekst was immers ook al half eraf. Wel had ik een document van akrapovic waarop stond dat deze goedgekeurd was. Deze had ik speciaal uitgeprint en meegenomen toen ik op vakantie ging naar Oostenrijk..

Op de KTM zitten gewoon de originele uitlaten. Ook voorlopig niet van plan om dat te veranderen. Vind het wel prima met het geluid en aftermarket sets zijn aardig duur!
Die akra’s! 😍 ik zit in elke tunnel ff aan het gas.

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:22
Waaj schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:53:
Het scheelt dat het regent nu, anders was ik echt chagrijnig geworden van dat gepraat over mooie weggetjes die op dit moment onbereikbaar zijn :'(
Zo hard regent het nou ook weer niet! Er zit nauwelijks water op m’n pak.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:05
Waaj schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:53:
Het gaat wel jeuken zo inderdaad...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:57

Secsytime

Automagisch

- Kawasaki Z750
- Suzuki SV 650
- Honda Hornet 600

*O*
Street triple, model van 2007-2011 moet er wel zijn voor die prijs.

• Waaj
  • Niet online
nehal3m schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:19:
[...]

Zo hard regent het nou ook weer niet! Er zit nauwelijks water op m’n pak.
Ssst, niet zeggen. Ik probeer de illusie te houden dat er toch niet te rijden valt met dit weer :+

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-01 14:33

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Waaj schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:27:
[...]

Ssst, niet zeggen. Ik probeer de illusie te houden dat er toch niet te rijden valt met dit weer :+
Haha, rijden kan sowieso. Vraag is meer of het leuk is. 8)7

Ik rij echt alleen met mooi weer, maar heb hem verder dan ook niet per se nodig.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

• Requiem19
Wat is nou de mooiste weg in Nederland waar je nog beetje ongestoord kunt gummen?

XMCS Netherlands

Requiem19 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:43:
Wat is nou de mooiste weg in Nederland waar je nog beetje ongestoord kunt gummen?
https://www.google.com/ma...6gLd3Q!2e0!7i13312!8i6656
Eerst een paar honderd meter inhouden en dan kan je gaan! :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Waaj
  • Niet online
Afsluitdijk :?

Eigenlijk ken ik in Nederland alleen maar redelijk leuke weggetjes, echte toppers zijn er niet echt. En de meeste wegen die vroeger nog leuk waren worden overspoeld door fietsers, wielrenners, wandelaars en auto's.

• Thoit
Enige plek is Zanvoort en Assen :P

• Jolke
_O-
Thoit schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:00:
[...]

Heb je al eens op ebay in Italië ofzo gekeken? Zou mij niks verbazen dat je het daar een heel stuk goedkoper krijgt. Anders een goedkope bagage rol kopen en die erop knopen, vervolgens vanuit MG de koffers meenemen uit Italië O-)
Mijn ervaring is dat die dealer van @Bommes strak geprijsd is met MG accessoires, zijn ebay shop is vaak de goedkoopste in europa..

• Requiem19
Ik bedoelde vooral gummen met bochtjes. Maar misschien heet dat geen gummen?

Soort lekdijk, maar dan waar wel motoren op mogen en waar minder andere (irritante :P) weggebruikers zijn.

Edit: 'vroeger' gingen we vanuit Amsterdam naar Akersloot benzine station. Daar was dan 1 bochtje op het parkeerterrein waar iedereen 10 rondjes ging doen om zn knietje aan de grond te rijden.

Toen dacht ik nog dat dat echt het hoogtepunt van motorrijden was 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Requiem19 op 29-04-2020 10:52 ]

XMCS Netherlands

• Barrybobslee
Zie net dat ik een typo hebt gemaakt. Budget is 3500 ipv 5500 :9

- Kawasaki Z750
- Suzuki SV 650
- Honda Hornet 600

*O*
Requiem19 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:51:
[...]

Ik snap je wel maar was gewoon flauw :)
En ik ben verwend met de bochten in de UK.. het wegdek daarintegen is hier om te huilen..

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-01 17:17
[...]

Soort lekdijk, maar dan waar wel motoren op mogen en waar minder andere (irritante :P) weggebruikers zijn.

Edit: 'vroeger' gingen we vanuit Amsterdam naar Akersloot benzine station. Daar was dan 1 bochtje op het parkeerterrein waar iedereen 10 rondjes ging doen om zn knietje aan de grond te rijden.

Ten noorden van Groningen stad kun je in het buitengebied nog best ongestoord wat mooie bochtjes pakken.
Beetje afhankelijk van het exacte gebied of er veel fietsers in de weg rijden, maar genoeg plekken waar ook dat wel meevalt
The1WhoKnockz schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:55:
[...]

Ten noorden van Groningen stad kun je in het buitengebied nog best ongestoord wat mooie bochtjes pakken.
Beetje afhankelijk van het exacte gebied of er veel fietsers in de weg rijden, maar genoeg plekken waar ook dat wel meevalt
In de achterhoek heb je ook wel mooie routes...

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:10
https://www.google.nl/maps/@52.531298,5.8951278,16.25z

Slaper: 2 kilometer brede bochten met vrije doorkijk en nauwelijks verkeer... O-)

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:10

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:50
@The1WhoKnockz https://goo.gl/maps/kj5kidzWnA3XXxjd7 Is kort maar na dat punt ga je of naar de Achterhoek of Duitsland in. Beide goed te doen.

• Requiem19
Goeie!

Deze reed ik vaak als ik bij m'n ouders was. Daar is helaas ook wel eens een motorrijder overleden. Er staat ongeveer 1 verkeersbord en daar is hij volle bak tegenaan gereden.

https://goo.gl/maps/g7jwu9HYHJHxBENg8

News item van het ongeluk (met filmpje van de situatie achteraf)

https://www.hvzeeland.nl/...men-bij-ongeval/?pagina=4

XMCS Netherlands

• Barrybobslee
De Goog bij Muiderberg

https://www.google.com/ma...bfov%3D100!7i13312!8i6656

• Thoit
En iemand die dan nog mooie stukken weet in (midden) Limburg? In het zuiden is het achter fietsers aan rijden :P

• Waaj
  • Niet online
Jurrian120 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:02:
@The1WhoKnockz https://goo.gl/maps/kj5kidzWnA3XXxjd7 Is kort maar na dat punt ga je of naar de Achterhoek of Duitsland in. Beide goed te doen.
Hmm, een brede weg met redelijk makkelijke bochten. Dan vind ik de Peeskesweg (ligt er net onder) toch leuker om te rijden.

Een andere leuke weg is tussen Laren (Gld) en Markelo

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:51
Hier in de Achterhoek zijn best wat leuke weggetjes inderdaad, rondom Winterswijk - Meddo en Groenlo - Beltrum zijn echt hele mooie stukken te vinden. Als je iets verder richting Twente gaat zijn er in de buurt van Delden - Borne ook leuke routes te verzinnen. Of de kastelenroute / landhuizenroute in de buurt van Vorden - Diepenheim, maar dat is meer een route om van de uitzichten te genieten.
Waaj schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:12:
[...]

Hmm, een brede weg met redelijk makkelijke bochten. Dan vind ik de Peeskesweg (ligt er net onder) toch leuker om te rijden.
Peeskesweg is een leuke ja, maar meestal ontzettend druk met wandelaars.

En de kans dat je Bernhard ten Brinke tegenkomt in een van zijn supercars is daar wel aanwezig, zowel met de Porsche Carerra GT als de Ferrari Enzo heb ik hem daar al eens zien rijden :9~

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:50
Waaj schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:12:
[...]

Een andere leuke weg is tussen Laren (Gld) en Markelo
Makkelijk ja. Maar ook erg mooie omgeving en nieuw asfalt. Daarbij moet mijn motor het hebben van de niet al te scherpe bochten 8)

Ook een los fietspad dus geen last van dat ongedierte wat denkt midden op de weg te kunnen rijden en zo file's veroorzaken.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:13

Vrijdag

De Zwarte

Het is niet gratis en misschien ook niet wat je zoekt, maar ik was vorig jaar op het circuit Venray en dat vond ik erg gaaf.

Klein, veel bochten en veel minder gericht op keihard scheuren zoals Assen of Zandvoort.

Zandvoort heb ik ook gereden maar dat vond ik toch niet zo leuk met de Hawk. Die is beter op zijn plek met veel korte bochten en kleinere weggetjes.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Waaj
  • Niet online
Thoit schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:07:
En iemand die dan nog mooie stukken weet in (midden) Limburg? In het zuiden is het achter fietsers aan rijden :P
https://www.google.nl/map...,15.79z/data=!4m2!4m1!3e0 :+

• DrivinUCrazy
Thoit schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:07:
Daar bij Roosteren en zo. Even te hard en je weet zeker dat je je rijbewijs kwijt bent door een zekere agent uit die regio. (houd het er maar op dat hij geen fan is) En dat op wegen die super overzichtelijk zijn, geen obstakels, vroeger ook gewoon 80 waren, maar waar nu een bordje 60 staat.

Face it, in Nederland vind je niet wat je zoekt als je de Eifel, Ardennen en Luxemburg als je lokale speeltuin hebt.
Dat gezegd hebbende: de N645 in België op weg naar Luxemburg bevat wel een paar leuke stukjes om even te spelen. O-) En het is Wallonië, dus je mag er 90.

• Requiem19
Vrijdag schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:16:
[...]

Het is niet gratis en misschien ook niet wat je zoekt, maar ik was vorig jaar op het circuit Venray en dat vond ik erg gaaf.

Klein, veel bochten en veel minder gericht op keihard scheuren zoals Assen of Zandvoort.

Zandvoort heb ik ook gereden maar dat vond ik toch niet zo leuk met de Hawk. Die is beter op zijn plek met veel korte bochten en kleinere weggetjes.
Zandvoort vond ik ook niet echt leuk eigenlijk.

Ik had zelf meer lol op bergpassen in de Alpen of in Oostenrijk etc, dan op Zandvoort.

XMCS Netherlands

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-01 12:51

Wootlock

Evilution

https://www.google.com/ma...05281,1392m/data=!3m1!1e3

Flightforum / Parkforum in Eindhovuh.

Alleen staan daar wel eens agenten geloof ik :P

"Don't let your dreams be memes"

• kneusteun
[...]

Ik heb gewoon in de omgeving een paar vaste paden waar ik weet dat het altijd rustig is. Maar zit hier natuurlijk in een grensstreek met Duitsland (nordrein Westfalen) dus daar is vrij veel lege ruimte.

Ik wil wel een keer met de ktm een circuit dag gaan proberen, alleen lijkt me dat best wel een sprong in het diepe met allemaal supersports om je heen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:13

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:30:
[...]

Ik wil wel een keer met de ktm een circuit dag gaan proberen, alleen lijkt me dat best wel een sprong in het diepe met allemaal supersports om je heen.
Hangt er vanaf. Ik ben nu vier keer meegeweest met https://motorcircuittraining.nl/ . Daar hadden ze globaal drie groepen. Weinig/geen ervaring, een beetje/wat meer en heel veel ervaring.

Daar binnen ook nog subgroepen, stuk of drie vier. Zodat je niet met teveel mensen rijdt en ook in min of meer hetzelfde niveau.

Heb daar bijna elk soort motor wel gezien, op cruisers/choppers na. Veel ss maar ook nakeds, smt's, GSA's en tourfietsen, splinter nieuw en 30 jaar oud. Ook heel divers qua deelnemers.

Naast dat het leuk en leerzaam is om te doen is het ook gaaf om er rond te lopen en hier en daar een praatje te maken.

Heb verder geen ervaring met andere aanbieders maar volgens mij doet of weet @Tylen er in elk geval meer van.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:15

Destruction

(ex-)Automonteur

BvZwolle schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:59:
[...]

https://www.google.nl/maps/@52.531298,5.8951278,16.25z

Slaper: 2 kilometer brede bochten met vrije doorkijk en nauwelijks verkeer... O-)
Ben er met de motor nog nooit geweest, wel een keer met de auto en zelfs dan is het een geinig stukje inderdaad :)

Verder ben ik eigenlijk niet zo bekend met wegen waar je nog een beetje je gang zou kunnen gaan, zo gezegd. Afgezien van een circuit, uiteraard :+

Hoewel ik zeker geen racer ben in dat opzicht, heb ik absoluut plannen om circuitdagen te gaan doen. Ik ben er wel van overtuigd dat je je technieken kunt verbeteren op die manier.. Maarja, ik wil ook eigenlijk niet op zo'n circuit dag m'n gewone motor slopen, dus dan moet er al een 2e motor bij komen, eigenlijk. Dat wordt hier thuis wat krap, dus moet ik al een garagebox/loods erbij nemen (en daar heb ik er stiekem al eentje van, die ook gewoon vol staat :+), etc... Kan allemaal, maar ik heb nog een hele boel andere dingen die ook geld kosten en toch wel iets belangrijker zijn ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Destruction op 29-04-2020 11:59 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Requiem19
kneusteun schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:30:
[...]

Ik heb gewoon in de omgeving een paar vaste paden waar ik weet dat het altijd rustig is. Maar zit hier natuurlijk in een grensstreek met Duitsland (nordrein Westfalen) dus daar is vrij veel lege ruimte.

Precies wat @Vrijdag zegt, voor elk niveau is er wel een groep.

Het mooie is dat je ook echt les krijgt en per sessie specifiek oefent op een geisoleerd stukje techniek. Je gaat er beter van rijden.

Op mijn 3e circuitdag op Zandvoort ging het voor mij echter mis omdat ik a) sneller reed dan ok voelde en b) ik naar mn snelheid keek op het rechte stuk en niet doorhad dat de hele groep voor mij veel sneller remde dan de rondes ervoor, ivm met een langzaam groepje in de Tarzan.

Gevolg was dat ik al remmend nog steeds hard op de groep voor mij inliep en ipv erom heen sturend er net niet tegen aan reed, maar mezelf ondersteboven geremd heb met 60-80. Bewusteloos, gebroken heup, 2 gebroken polsen, verschillende kneuzingen, week ziekenhuis en 3 maanden revalidatie (was in 2009).

Kortom, als je gaat rijden op het circuit, vooral niet laten opfokken :D.

XMCS Netherlands

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-01 17:17
Requiem19 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:45:
[...]

Op mijn 3e circuitdag op Zandvoort ging het voor mij echter mis omdat ik a) sneller reed dan ok voelde en b) ik naar mn snelheid keek op het rechte stuk en niet doorhad dat de hele groep voor mij veel sneller remde dan de rondes ervoor, ivm met een langzaam groepje in de Tarzan.

Gevolg was dat ik al remmend nog steeds hard op de groep voor mij inliep en ipv erom heen sturend er net niet tegen aan reed, maar mezelf ondersteboven geremd heb met 60-80. Bewusteloos, gebroken heup, 2 gebroken polsen, verschillende kneuzingen, week ziekenhuis en 3 maanden revalidatie (was in 2009).

Wow.. Dat is een serieuze..
Circuit training staat bij mij ook zeker nog op het verlanglijstje, maar eerst maar eens wat verder wennen aan deze motor en überhaupt meer ervaring op de motor opdoen.

In het verleden organiseerde Honda nog wel eens trainingen op Assen, voor de Honda-rijders.
Weet iemand of ze dat nog steeds doen?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-01 10:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mwah er zijn zat organisaties die rijden op assen, gewoon even kijken welke datum bij jouw aansluit. Vervolgens kies je het niveau. Hoewel dat nu door Covid wat lastiger is...

Asus Zenbook i7 256gb

• Requiem19
The1WhoKnockz schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:47:
[...]

Wow.. Dat is een serieuze..
Circuit training staat bij mij ook zeker nog op het verlanglijstje, maar eerst maar eens wat verder wennen aan deze motor en überhaupt meer ervaring op de motor opdoen.

In het verleden organiseerde Honda nog wel eens trainingen op Assen, voor de Honda-rijders.
Weet iemand of ze dat nog steeds doen?
Het was een flinke klapper, maar beter op Zandvoort dan op de openbare weg! :).

Leukste was dat ik toen 6 weken terug naar mn ouders moest in klein kamertje op de begane grond omdat ik niet mocht trap lopen. En naar de wc met 2 polsen in het gips was ook wat lastig :P. Gelukkig was het zomer, want douchen was gewoon in de tuin met tuinslang met lauw water. Badkamer was namelijk op de 1e verdieping :D.

Maar zelfs die vrij irritante periode heeft me er niet van weerhouden om het motorrijden daarna weer vrolijk op te pakken.

Toch best bizar, dat wij allemaal deze hobby hebben ondanks de evidente gevaren :9

XMCS Netherlands

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:04

botoo

💀 too old to die young

Dat is inderdaad een mooie lange bocht met hoogteverschil, doorgaans niet te druk en goed te overzien. Als je doorrijd over de Keverdijk (weinig dijk en nog minder weg) door de weilanden dan kom je op de toeristische weg langs het water naar Weesp uit. Geen racetraject maar prima om rond te ploffen ook al is het wel kort.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Requiem19 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:52:
[...]

Toch best bizar, dat wij allemaal deze hobby hebben ondanks de evidente gevaren :9
Het is dan ook echt een grote fout, dat sommige dingen die leuk en/of lekker zijn meteen ook zo gevaarlijk kunnen zijn :P

Hier hetzelfde. Een neef van me is ~3 jaar geleden in Duitsland van z'n motor gekegeld. Eigenlijk een klein en dom ongelukje, maar net de pech gehad om verkeerd terecht te komen en daardoor toch vrij grote gevolgen. O.a een kapotte milt. Het schijnt écht even heel spannend geweest te zijn of-ie er weer uit zou komen, en hoe... :/

Ik zou mezelf omschrijven als een ietwat voorzichtige motorrijder*, maar vergeleken met hem rijdt ik nog stevig door zegmaar. En inderdaad.. Het weerhoudt me er niet van om gewoon weer op te stappen en te blijven rijden :) Op de één of andere manier accepteer je die risico's, omdat het zo leuk is.

Het overgrote deel van mijn motor kilometers zit hem overigens in vervoer. Niet voor woon-werk, want dat kan ik prima af met de trap fiets. Maar als ik verder weg moet valt imo de trap fiets al snel af, en dan is de motor eigenlijk m'n eerste optie. Als laatste het Blik, dat ook gewoon voor m'n deur staat. Ik merk dat m'n rijgedrag tijdens een rit van A naar B verschilt met het plezierritje. Bij het eerste ben ik bezig om op een leuke manier naar m'n bestemming te reizen. Bij dat laatste gaat het toch allemaal net even iets vlotter en wordt het meer een stukje scheuren :P

In m'n brommer tijdperk lag ik vaak op de grond, iets met wheelies oefenen, te hard door een bocht (ja, dat kan ook met een brommer) willen rijden, onderuit gaan door zand/grind, etc). Bochten benader ik dus liever met een wat lagere snelheid. Zoals een oude rij-instructeur dan zegt "Liever als een homo mietje de bocht in en als held eruit, dan andersom". Hard rechtdoor kan elke debiel, maar ik wil m'n rijbewijs graag houden en ik kan m'n geld wel beter gebruiken dan overmaken naar Leeuwarden, dus ook daar houdt ik me enigszins in...

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 29-04-2020 12:22 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Die is met de auto behoorlijk ellendig haha, moet je van daaruit eens doorrijden naar Nederhorst ten Berg. Genoeg bochtjes. :+ Ik doe dat alleen met te veel bagage om met de motor te doen helaas. Met de auto vind ik het echt niet fijn rijden.

I have stability. The ability to stab.

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:18:
[...]

Daar bij Roosteren en zo. Even te hard en je weet zeker dat je je rijbewijs kwijt bent door een zekere agent uit die regio. (houd het er maar op dat hij geen fan is) En dat op wegen die super overzichtelijk zijn, geen obstakels, vroeger ook gewoon 80 waren, maar waar nu een bordje 60 staat.

Face it, in Nederland vind je niet wat je zoekt als je de Eifel, Ardennen en Luxemburg als je lokale speeltuin hebt.
Dat gezegd hebbende: de N645 in België op weg naar Luxemburg bevat wel een paar leuke stukjes om even te spelen. O-) En het is Wallonië, dus je mag er 90.
Bij Roosteren heb ik mijn pasje al een keer mogen inleveren ;( Vanaf toen heb ik ook gezegd dat ik alleen in Nederland rijd om Nederland uit te rijden :P
Destruction schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:17:
[...]
Het overgrote deel van mijn motor kilometers zit hem overigens in vervoer. Niet voor woon-werk, want dat kan ik prima af met de trap fiets. Maar als ik verder weg moet valt imo de trap fiets al snel af, en dan is de motor eigenlijk m'n eerste optie. Als laatste het Blik, dat ook gewoon voor m'n deur staat. Ik merk dat m'n rijgedrag tijdens een rit van A naar B verschilt met het plezierritje. Bij het eerste ben ik bezig om op een leuke manier naar m'n bestemming te reizen. Bij dat laatste gaat het toch allemaal net even iets vlotter en wordt het meer een stukje scheuren :P
Dat probeer ik mij ook vaker voor te nemen, maar voor ik mij heb omgekleed, motor uit de garage enz heb gepakt ben ik met de auto al daar. Dus voor mij meestal de reden om toch de auto te pakken.

[ Voor 34% gewijzigd door Thoit op 29-04-2020 12:43 ]

• Chakotay
Helaas, geen TT Assen dit jaar. Niet onverwacht, wel jammer natuurlijk.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

botoo schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:57:
[...]

Dat is inderdaad een mooie lange bocht met hoogteverschil, doorgaans niet te druk en goed te overzien. Als je doorrijd over de Keverdijk (weinig dijk en nog minder weg) door de weilanden dan kom je op de toeristische weg langs het water naar Weesp uit. Geen racetraject maar prima om rond te ploffen ook al is het wel kort.
De weg langs de Vecht bij Weesp is inderdaad mooi, die pak(te) ik af en toe mee op weg naar huis toen ik nog op een kantoor werkte i.p.v. op zolder (niet het circuit).
De Keverdijk vind ik zelf niet heel lekker rijden vanwege het smalle en slechte wegdek en de vrij grote kans op landbouwvoertuigen en/of fietsers en wandelaars.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Thoit schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:36:
[...]

Dat probeer ik mij ook vaker voor te nemen, maar voor ik mij heb omgekleed, motor uit de garage enz heb gepakt ben ik met de auto al daar. Dus voor mij meestal de reden om toch de auto te pakken.
In de auto stappen en weg rijden kost inderdaad wat minder tijd, maar ik vindt het de moeite waard. Het is sowieso een leukere manier om van A naar B te gaan, met minder snel last van files/vertraging en een lager brandstof verbruik op de koop toe :)

• Jazzy
  • Laatst online: 23:13

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

[...]

Zelf rij ik vooral off-road, maar heb door ervaring geleerd dat het geheid fout gaat als je:
- slecht zicht (bril vies, beslagen vizier, laagstaande zon)
- vermoeidheid
- boven je stand rijdt

Bij slecht zicht dus van het gas af, rustig an en eerst het probleem oplossen. Vermoeidheid merk ik meestal als eerste in mijn armen dus dan weet ik ook dat ik minder risico moet nemen. Maar je niet op laten fokken door anderen blijft echt het allerlastigst. Zodra ik iemand voor me zie gebeurt er iets waardoor ik er naartoe moet en dan vooral er voorbij. Kan me voorstellen dat ik niet de enige ben. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:06
iMars schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:07:
Hoe goed zijn DID ZVM-X kettingen? M.a.w.: Is dit een goede keuze?
Ketting incl voor- en achtertandwiel voor €185,-
Voor mijn motor is Jossmit motoren in Haarlem goedkoper ;)
Altijd goede ervaringen gehad (met DID ketting en Jossmit), je moet wel een kettingklinkset hebben (heb al 15 ruim 15 jaar de DID variant. Dikke prima!)
Jossmit levert standaard een voortandwiel met rubber (zoals de meeste fabrikanten dat doen. Minder geluid en slijtage aan het voortandwiel)
DID wordt vaak ook af fabriek geleverd en de gouden variant roest niet/nauwelijks en het is poser :) 8)

Hier staat welke ketting je moet hebben: https://www.nr1motor.nl/media/pdf/did/DID_2016usa_final.pdf

• kneusteun
[...]

Precies wat @Vrijdag zegt, voor elk niveau is er wel een groep.

Het mooie is dat je ook echt les krijgt en per sessie specifiek oefent op een geisoleerd stukje techniek. Je gaat er beter van rijden.

Ik maak me dan al snel meer zorgen om de motor dan om mijn lichaam ;(
Denk dat ik wel een keertje Assen (in de buurt) ga proberen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat is het toch fijn om met collega motorrijders te kunnen sleutelen. Net bij een fanatieke sleutelaar langs geweest die z'n eigen werkplaatsje heeft. Niet groot maar groot genoeg voor een heftafel en een boel gereedschap. Samen hebben we de remblokken en remschijven vervangen. De prijs was ook een aardige meevaller, daarvoor kan de motor niet naar een motorzaak... Zo kan ik binnenkort nog eens wat dingen gaan doen, wat ook hoognodig is.

• Thoit
Destruction schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:26:
[...]

In de auto stappen en weg rijden kost inderdaad wat minder tijd, maar ik vindt het de moeite waard. Het is sowieso een leukere manier om van A naar B te gaan, met minder snel last van files/vertraging en een lager brandstof verbruik op de koop toe :)
Files heb je hier nauwelijks en brandstof bij de auto betaald de baas, dat telt natuurlijk ook wel mee :)
---
De Pan European is waarschijnlijk zo goed als verkocht, dus binnenkort alleen een KTM die nog in elkaar gezet moet worden.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-01 10:53
Requiem19 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:03:
Goeie!

Deze reed ik vaak als ik bij m'n ouders was. Daar is helaas ook wel eens een motorrijder overleden. Er staat ongeveer 1 verkeersbord en daar is hij volle bak tegenaan gereden.

de Polredijk is elke zomer wel raak met iemand die eraf vliegt met auto of motor. Vaak loopt het niet goed af inderdaad. Zijn vooral wat haakse bochten op een dijk. Niet echt lekker een weg om mooi te sturen.

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
@HTT-Thalan hoe bevalt de NC700 voor woonwerk ?

ik zit eraan te denken om ook een NC aan te schaffen. Stel de testrit nog even uit als het wat corona zekerder is.
Heb een zuinige woonwerk fiets nodig waar ik ook mee kan gaan kamperen.

CB500x versys NC 750

• DrivinUCrazy
Ik kan de facebookpagina niet zien, maar zo'n ding heb ik er dus op zitten. Bij DS Bike protection gekocht uit Spanje, omdat die oplossing zou moeten passen achter de standaard koffers.
En na de montagebeugeltjes wat bijgewerkt te hebben met een hamer klopte dat ook. :+
Wel heb ik er ter versteviging nog een (niet zichtbaar) beugeltje op geknutseld om te zorgen dat het niet meer heen en weer trilde; dat zou alsnog schade opleveren aan mijn koffer.
Het verfwerk komt er trouwens heel makkelijk van af, maar het spul roest toch niet dus dat boeit me eigenlijk niet zo erg.

Hierin heb ik mijn complete panne-setje verstopt inclusief een compressortje, en dat is me al een paar keer van pas gekomen. :)

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:28:
[...]

Ik rij al een paar jaar met de ALI versie ervan, en die voldoet ook uitstekend. Ga hem eerdaags (zodra ie binnen is) vervangen door https://www.aliexpress.co...042311.0.0.5f434c4diu8r21 deze, ik ben wel een beetje klaar met de USB kabeltjes... tijd voor QI op de motor.
Heb je deze ondertussen ontvangen en wat zijn de ervaringen? ;)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Wat betreft uitlaatgeluid, imo is dit beschaafd te noemen (natuurlijk afhankelijk van hoe hard je het weer laat geven), dit is stilstaand gasgeven op 2 mtr afstand.
[Video: https://botoo.home.xs4all.nl/plofplofplof.mov] alleen geluid

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:27
DateTime.Now schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:59:
@HTT-Thalan hoe bevalt de NC700 voor woonwerk ?

ik zit eraan te denken om ook een NC aan te schaffen. Stel de testrit nog even uit als het wat corona zekerder is.
Heb een zuinige woonwerk fiets nodig waar ik ook mee kan gaan kamperen.

CB500x versys NC 750
Geen idee, ben er nog nooit mee naar werk gereden en sinds de verhuizing issie niet meer van zijn plekje in de garage gekomen :P.

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-01 04:05
kneusteun schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:06:
[...]

Ik maak me dan al snel meer zorgen om de motor dan om mijn lichaam ;(
Denk dat ik wel een keertje Assen (in de buurt) ga proberen.
Ik vond zelf Racecracks we relax om bij te beginnen, veel groepen en niveaus plus ze kijken goed na elke sessie waar je tussen kan rijden.
Crt-Holland zou ik nie aanraden, daar laten ze makkelijk veel snellere rijders tussen de beginners rijden.
Mn eigen favo is Eybis, veel circuits en goede groepindeling plus ze kosten niet zoveel als andere aanbieders. Enige nadeel is dat ze geen les geven, alsje hier behoefte aan hebt.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
Ik las het ook, jammer. Kijk er altijd erg naar uit. Ik had de kaarten voor een weekend stekkenwal tribune hier al weer liggen..

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

DraZ666 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:42:
[...]

Ik vond zelf Racecracks we relax om bij te beginnen, veel groepen en niveaus plus ze kijken goed na elke sessie waar je tussen kan rijden.
Vrienden van me gaan ook altijd via Racecracks. Vooral Assen, maar ook wel eens circuitdagen in het buitenland. Dat bevalt ze goed :)

• Chakotay
SniperGuy schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:56:
[...]

Voor mijn motor is Jossmit motoren in Haarlem goedkoper ;)
Altijd goede ervaringen gehad (met DID ketting en Jossmit), je moet wel een kettingklinkset hebben (heb al 15 ruim 15 jaar de DID variant. Dikke prima!)
Jossmit levert standaard een voortandwiel met rubber (zoals de meeste fabrikanten dat doen. Minder geluid en slijtage aan het voortandwiel)
DID wordt vaak ook af fabriek geleverd en de gouden variant roest niet/nauwelijks en het is poser :) 8)

Hier staat welke ketting je moet hebben: https://www.nr1motor.nl/media/pdf/did/DID_2016usa_final.pdf
Jos Smit in Haarlem haal ik ook altijd mijn kettingsets en wat ander spul vandaan, en dat terwijl ik sinds lang voordat ik motorrij al niet eens meer in de buurt van Haarlem woon :P Remschijven hebben ze ook vaak goede prijzen voor.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:42
Requiem19 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:03:
Goeie!

Daar rij ik zeer regelmatig, heerlijk dijkje om te rijden.
Vorig jaar nog eens iemand tegen gekomen die er de bijnaam circuit van veere aangaf. >:)

En er gaan idd regelmatig mensen van de dijk af, vorige week nog iemand met een auto en een jaar of 2 geleden stond er bij een lokale motorgarage een iets te groene kawa die was in het op een na laatste bochtje voor vrouwenpolder eraf gegaan..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• LankHoar
  • Registratie: April 2013

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
https://www.nieuwsmotor.n...ijs-a1-in-b-autorijbewijs

Persoonlijk snap ik dit echt niet. Motorrijden is zo ontzettend anders dan auto rijden, dat moeten ze echt niet gedeeltelijk samen gaan trekken imo. Wat vinden jullie? Eens even pollen :)

Poll: A1-rijbewijs aan het B-rijbewijs toevoegen is een goed idee
Nee
Geen idee/neutraal
Ja
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402667&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik had het ook ergens gelezen, maar laten we dat asjeblieft niet doen. Dat is in mijn ogen vragen om problemen

Minimaal een aantal lessen laten volgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Equator op 29-04-2020 21:17 ]

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:42
MuddyMagical schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:17:
[...]

de Polredijk is elke zomer wel raak met iemand die eraf vliegt met auto of motor. Vaak loopt het niet goed af inderdaad. Zijn vooral wat haakse bochten op een dijk. Niet echt lekker een weg om mooi te sturen.
ah nog eigen filmpje van paar jaar geleden gevonden.. 18m49 - 22m11 ongeveer
[YouTube: https://youtu.be/3aJ4kyAMXVU?t=1129]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Equator schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:16:
Ik had het ook ergens gelezen, maar laten we dat asjeblieft niet doen. Dat is in mijn ogen vragen om problemen

Enkele lessen nemen vind ik niet voldoende. Het is niet alsof je bekwaam bewezen bent puur door het volgen van lessen; waarom doen we anders examen? ;)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
LankHoar schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:25:
[...]

Enkele lessen nemen vind ik niet voldoende. Het is niet alsof je bekwaam bewezen bent puur door het volgen van lessen; waarom doen we anders examen? ;)
Omdat als je het goed beschouwd iedere dag weer examen doet ;)

Gamertag: timmie271

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:58:
[...]

Geen idee, ben er nog nooit mee naar werk gereden en sinds de verhuizing issie niet meer van zijn plekje in de garage gekomen :P.
Was er al bang voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nv8YNPWNacNobzEHl_Hd0evGlZo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R1SCptDLwM08ejBcASQIO2Qh.jpg?f=user_large

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:12:

Persoonlijk snap ik dit echt niet. Motorrijden is zo ontzettend anders dan auto rijden, dat moeten ze echt niet gedeeltelijk samen gaan trekken imo. Wat vinden jullie? Eens even pollen :)
[...]
Tja, dat is al zo in BE. En ergens wel OK, als je maar niet de snelweg op gaat met zo'n ding. De meeste scooters zijn net te traag in de stad (45) en rijden dus in de weg. Als we de AM categorie hiermee kunnen uitfaseren, graag.

edit: en scooters op het fietspad mengt ook al niet lekker.

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 29-04-2020 21:36 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:28:
[...]

Tja, dat is al zo in BE. En ergens wel OK, als je maar niet de snelweg op gaat met zo'n ding. De meeste scooters zijn net te traag in de stad (45) en rijden dus in de weg. Als we de AM categorie hiermee kunnen uitfaseren, graag.
Meeste ongelukken gebeuren juist niet op de snelweg, dus ben het daar niet mee eens. Ik vond het juist een goed iets dat er destijds praktijk examen bij kwam voor AM. Je moest eens weten hoe onbenullig ik reed toen ik 16 was :X :$

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:34:
[...]

Meeste ongelukken gebeuren juist niet op de snelweg, dus ben het daar niet mee eens. Ik vond het juist een goed iets dat er destijds praktijk examen bij kwam voor AM. Je moest eens weten hoe onbenullig ik reed toen ik 16 was :X :$
Gaat me er meer om dat ik die dingen echt te langzaam vind voor op de snelweg ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Chakotay
A1 gratis bij je B-rijbewijs vind ik ook een slecht idee. Met auto-rijlessen krijg je bijvoorbeeld helemaal niets mee over zaken als plaats op de weg wat voor een motor relevant is, om maar niet eens te beginnen over de voertuigbeheersing...

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik vind het ook nog steeds vreemd dat ik een paar jaar geleden bij het verlengen van mijn rijbewijs opeens een T-categorie kado kreeg. Wel handig als je wil protesteren, maar denk dat ik toch wel wat uitleg zou willen voordat ik op de trekker stap }:O

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• HTT-Thalan
Mijn statement klopt ondertussen niet meer. Ik heb de motor één meter naar rechts verplaatst omdat ik er langs moest met de aanhanger. Verder geen bijzonderingen te melden over dit transport, de motor gaf geen kik.

• HTT-Thalan
LankHoar schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:12:

Poll: A1-rijbewijs aan het B-rijbewijs toevoegen is een goed idee
Nee
Geen idee/neutraal
Ja
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik vind het geen goed idee, maar in (grote?) delen van Europa gebeurt het al, en met succes. Meer mensen op de motor = minder file. Maar wat ik eerder zou doen is die AM schrappen en gewoon vanaf 16 jaar voor A1 op laten gaan.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Vroegáh kreeg je ook je E bij je B, ook nogal onbenullig omdat goed met een aanhanger/caravan te kunnen rijden is wel wat meer kennis en inzicht nodig is als met een auto alleen. Dat is op een gegeven moment afgeschaft.

Met een MP3'tje mag je wel rijden met een B rijbewijs, m.i. ook geen goed idee, ik zie niet in hoe je daarmee b.v. ineens een goede uitwijkmanoevre zou kunnen maken als je slechts een auto gewend bent.

Wat mij betreft een goed idee als er iig een avb cursus of zelfs examen voor gedaan moet worden.

Simpel voorbeeld: ik zou bepaald niet gerust zijn als één van mijn dochters ineens op een motor mochten stappen, ze hebben weliswaar al jaren hun autorijbewijs maar nooit op een brommer gereden en zelfs amper op een fiets. Natuurlijk ligt er een enorm stuk eigen verantwoordelijkheid bij zoiets maar simpel zeggen: x jaar E? dan automagisch A1 lijkt me een slecht plan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Paul.H schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:22:
[...]

Heb je deze ondertussen ontvangen en wat zijn de ervaringen? ;)
Ok heb hem wel ontvangen en even getest op een losse accu ( en dat deed ie goed icm een Huawei P20Pro) , maar heb hem nog niet op de TDM gemonteerd. Hopelijk kom ik daar volgende week aan toe.

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
Als ze voor A1 rijbewijs bij de auto het zo doen dat je al een aantal jaren het rijbewijs B moet hebben (voor het verkeersinzicht) + een aantal verplichte lessen en een verkort examen zou het kunnen helpen om meer mensen op een lichte scooter te krijgen.

Als je in Zuid Europa of Azië kijkt zie hordes mensen op lichte motorscooters rijden. Beter dat dan overal auto’s met maar 1 persoon erin.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
mr_zippey schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:56:
[...]

Daar rij ik zeer regelmatig, heerlijk dijkje om te rijden.
Vorig jaar nog eens iemand tegen gekomen die er de bijnaam circuit van veere aangaf. >:)

En er gaan idd regelmatig mensen van de dijk af, vorige week nog iemand met een auto en een jaar of 2 geleden stond er bij een lokale motorgarage een iets te groene kawa die was in het op een na laatste bochtje voor vrouwenpolder eraf gegaan..
Leuk stuk idd. Neem die toch wel in bijna iedere route op.. ! Natuurlijk om van de omgeving te genieten :7
Equator schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:16:

In de UK moet je een CBT doen wat effectief een halve dag theorie en een halve dag praktijk les.
De instructeur moet je een (y) geven voor je het papiertje krijgt..

[ Voor 0% gewijzigd door ToolkiT op 29-04-2020 23:15 . Reden: Autocorrect fix ]

• HTT-Thalan
https://www.hbm-machines....de-gereedschapswagen-rood

Hier kan ik wel een motortje mee opknappen lijkt me zo? Ben er zo zat van alles in koffertjes en doosjes te hebben.

• Chakotay
@HTT-Thalan aardig karretje wel, kan je wel een eind mee komen denk ik :) Voor die prijs zal het geen topkwaliteit zijn allemaal, maar je kunt altijd nog de spullen die je veel gebruikt vervangen door luxere varianten.

Pagina: 1 ... 154 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.