Nou, ik heb al jaren een set van HBM en die heeft toch al heel wat ge/misbruik vlekkeloos doorstaan. Ik ben van persoonlijke mening dat het spul van hele goede kwaliteit is voor de thuisklusser. Het is geen Gedore uiteraard, maar dat is gelijk 3/4x zo duur.Chakotay schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:46:
@HTT-Thalan aardig karretje wel, kan je wel een eind mee komen denk ikVoor die prijs zal het geen topkwaliteit zijn allemaal, maar je kunt altijd nog de spullen die je veel gebruikt vervangen door luxere varianten.
Ik mis nog lange 1/2” doppen en bougiedoppen. Maar die zou je ook los kunnen kopen.
Owh en pozidrive schroevendraaiers.
Owh en de grotere torx maten. Ik ben bij elke olie wissel T50 nodig iig.
Momentsleutel heb je los neem ik aan.
Owh en pozidrive schroevendraaiers.
Owh en de grotere torx maten. Ik ben bij elke olie wissel T50 nodig iig.
Momentsleutel heb je los neem ik aan.
[ Voor 50% gewijzigd door _eLMo_ op 29-04-2020 22:55 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
@HTT-Thalan het zal zeker geen rotzooi zijn inderdaad, en het is ook niet beter dan wat ik zelf heb
Je hebt echter ook karren die leeg al hetzelfde kosten.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik heb net voor bijna duizend euro aan bestellingen de deur uitgedaan voor het huis en de lijst is nog lang, ik probeer de kosten een beetje te middelen tussen hobby en wonenChakotay schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:52:
@HTT-Thalan het zal zeker geen rotzooi zijn inderdaad, en het is ook niet beter dan wat ik zelf hebJe hebt echter ook karren die leeg al hetzelfde kosten.
en dan heb ik verdomme ook die Honda grasmaaier nog niet
@HTT-Thalan ik dacht toch echt dat ik foto's van de Honda grasmaaier zag langskomen, eerst in de aanhanger en daarna netjes in de garage
Ja maar die maait maar 14 centimeter breed en houdt het midden tussen maaier en graafmachine.Chakotay schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:59:
@HTT-Thalan ik dacht toch echt dat ik foto's van de Honda grasmaaier zag langskomen, eerst in de aanhanger en daarna netjes in de garage
Ik zoek iets minder destructiefs.
Of méér files omdat al die onervaren motorrijders op de snelweg een dutje gaan doen.HTT-Thalan schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:56:
[...]
Ik vind het geen goed idee, maar in (grote?) delen van Europa gebeurt het al, en met succes. Meer mensen op de motor = minder file. Maar wat ik eerder zou doen is die AM schrappen en gewoon vanaf 16 jaar voor A1 op laten gaan.
Het lijkt mij zéér onverstandig om mensen zomaar op een motor te mogen laten rijden. Indien ze dat gaan doen stel ik voor om ook gewoon E weer voor iedereen cadeau te doen bij B.
Van mij zouden ze zelfs spoedcursus praktijken verbieden om mensen te dwingen fatsoenlijk te lessen...
Indien het doel is om files te minderen, dwing dan bedrijven om hun kantoorpersoneel voor ten minste 40 procent (2 dagen per week bij een fulltimer) thuis te laten werken. Indien de huidige periode ons iets leert is dat dit én helpt tegen files én dit wel degelijk kan.. ik heb in de afgelopen 12 jaar nog nooit thuisgewerkt want kan/mag niet. Sinds Corona langs is geweest werk ik al ruim een maand thuis...
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
@Thalaron heel egoistisch gezien word ik ook helemaal niet blij van meer mensen op de motor... Nu kunnen we meestal wel lekker doorrijden in de file, als daar opeens een hele kudde A1-motoren met mensen die het niet snappen erop tussen komen, gaat dat ook niet meer op.
Ik hoor al iets van geruchten dat mijn werk naar 30% bezetting op kantoor aan het kijken is, als veel bedrijven dat permanent zouden doen voor werkzaamheden die net zo goed vanuit huis kunnen, is het hele fileprobleem inderdaad voorbij.
Ik hoor al iets van geruchten dat mijn werk naar 30% bezetting op kantoor aan het kijken is, als veel bedrijven dat permanent zouden doen voor werkzaamheden die net zo goed vanuit huis kunnen, is het hele fileprobleem inderdaad voorbij.
[ Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 29-04-2020 23:33 ]
@Chakotay Van mij mag motorrijden ook wel wat exclusiever blijven. Daarnaast geef je mijn inziens een vreemd signaal of want door dit voorstel zou je denken dat een aanhanger rijden moeilijker is dan een A1 motor.....
Laten we maar hopen op meer thuiswerken inderdaad.. dat scheelt direct een pak uitstoot van CO2
Laten we maar hopen op meer thuiswerken inderdaad.. dat scheelt direct een pak uitstoot van CO2
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik zeg ja, maar:LankHoar schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:12:
https://www.nieuwsmotor.n...ijs-a1-in-b-autorijbewijs
Persoonlijk snap ik dit echt niet. Motorrijden is zo ontzettend anders dan auto rijden, dat moeten ze echt niet gedeeltelijk samen gaan trekken imo. Wat vinden jullie? Eens even pollen
Poll: A1-rijbewijs aan het B-rijbewijs toevoegen is een goed idee
• Nee
• Geen idee/neutraal
• Ja
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Maak er Rijbewijs B + motorrijlessen van. En beperk het tot motorscooters. En dan A1 aan houders van rijbewijs B geven, prima.Equator schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:16:
Minimaal een aantal lessen laten volgen.
Alhoewel ik ergens ook weer van mening ben dat mensen met alleen rijbewijs B eigenlijk niet toegestaan zouden moeten zijn om te rijden met een aanhanger, zonder enige uitleg mbt belading en het zekeren van die lading... Ik snap wel waarom sommige mensen het een slecht idee vinden in ieder geval, maar zelf zie ik er wel iets in MITS er in d rijopleiding voor rijbewijs B meer aandacht aan motoren besteed gaat worden en er verplicht een x aantal uren aan voertuigbeheersing en verkeersdeelname lessen gevolgd zijn.
Meer volk uit de auto en op een motorscooter, dat zou wel eens flink kunnen schelen in het aantal files. Ik heb me laten wijs maken dat er vroeger sowieso veel motorrijders waren, simpelweg omdat een auto voor veel mensen te duur was. De moto was een goedkoper alternatief.
Dat laatste heb ik vd week voor de grap eens doorgerekend, maar inderdaad. 15k km rijden op de motor zou mij ~2k kosten, op jaarbasis. All-in. Doe ik dat met de auto, kom ik al snel op zo'n 1400 euro méér uit. En dan reken ik erop dat ik elk jaar een set motorbanden zal verslijten en reserveer ik nog een prima bedrag voor onderhoud en reparaties... Als het dus gaat om files verminderen zie ik er zeker iets in als meer mensen (weer) op een motor stappen, en niet altijd maar weer met het Blik de weg op gaan.
Goed, ik noem 1400 euro. Daar zit natuurlijk ook het verschil in vaste kosten (verzekering, mrb) bij in. Aangezien mijn auto gewoon blijft staan, komt het verschil (if any) vooral uit het verschil in brandstofverbruik. Als ik met mijn huidige auto rustig aan doe, kan ik 1:15 halen. Dat is voor een 1180kg wegende stationwagen op benzine zeker niet slecht. Maar als ik met mijn huidige motor rustig aan doe, kom ik boven de 1:22 uit. Da's toch best een verschil. En blijkbaar tikt ook dat bij 15k km wel aan
Ik heb het dus uit de gein vergeleken met elkaar, totaalkosten en prijs per kilometer. Op basis van mijn situatie, waarin ik 99,9% van het onderhoud zelf kan en doe. Voor iemand die dat niet zelf kan of wil zouden die cijfers uiteraard anders uit kunnen komen.
@HTT-Thalan Ik was zelf het graven in koffers ook zat, ik kreeg er flashbacks van. Zag mezelf als kind weer in kisten met speelgoed graven
Hier ben ik het ook volledig mee eens. Deze tijd toont aan dat het niet voor iedere beroepsgroep nodig is dat men elke dag fysiek op kantoor aanwezig is. Lekker laten thuis werken, of op zijn minst de werk uren/dagen spreiden om de dagelijkse files te verkleinen/weg te werken. Het is toch te krom voor woorden dat sommigen hier 200km per dag enkele reis moeten afleggen... Om daar dan een PC aan te zettenThalaron schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:27:
[...]
Indien het doel is om files te minderen, dwing dan bedrijven om hun kantoorpersoneel voor ten minste 40 procent (2 dagen per week bij een fulltimer) thuis te laten werken. Indien de huidige periode ons iets leert is dat dit én helpt tegen files én dit wel degelijk kan.. ik heb in de afgelopen 12 jaar nog nooit thuisgewerkt want kan/mag niet. Sinds Corona langs is geweest werk ik al ruim een maand thuis...
[ Voor 63% gewijzigd door Destruction op 30-04-2020 00:07 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
@Destruction Als je 15km moet om naar je werk te komen zou ik een goede electrische fiets kopen
[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 30-04-2020 07:25 ]
Verwijderd
jaaah, een leuke Energica Ego of zo....charrel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 07:24:
@Destruction Als je 15km moet om naar je werk te komen zou ik een goede electrische fiets kopen
Ik moet veel overleggen met de mensen in de productie, met enige regelmaat op het werk aanwezig zijn is echt een stuk handiger dan continu thuiswerken. Maar als dit voorbij is ga ik echt eens praten over 1-2 dagen per week thuiswerken, dat scheelt mij 2,5 uur per dag aan reistijd.
En wat het rijbewijs betreft: Ik ben er sowieso voorstander van dat voor het B-rijbewijs minimaal een uur motorrijles gevolgd zou moeten worden zodat autobestuurders meer gevoel hebben voor de kwetsbaarheid van een motorrijder.
En wat het rijbewijs betreft: Ik ben er sowieso voorstander van dat voor het B-rijbewijs minimaal een uur motorrijles gevolgd zou moeten worden zodat autobestuurders meer gevoel hebben voor de kwetsbaarheid van een motorrijder.
Destruction schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:47:
@HTT-Thalan Ik was zelf het graven in koffers ook zat, ik kreeg er flashbacks van. Zag mezelf als kind weer in kisten met speelgoed gravenIk heb toen een wandbord gemaakt, nogsteeds blij mee

Ik vind hem helemaal geweldig! Ik zie mezelf hier wel mee door de garage zoeven om die motor heen
* darkkingll meld zich ook maar weer eens. 
A1 bij B lijkt mij niet slim. Ik denk dat je dan allemaal daredevils op motoren krijgt die anders nooit motor zouden gaan rijden want " Ik rijd me dan toch dood" .. Hierdoor krijgen de goeien een nog slechtere naam, zal het mij niets verbazen als verzekeringen duurder worden etc.
Over verzekeringen gesproken: Waarom is een allrisk zoveel duurder dan wa+ voor een motor? In mijn geval was het verschil ruim 80 euro per maand, terwijl het bij auto's vaak een veel kleiner verschil is..
A1 bij B lijkt mij niet slim. Ik denk dat je dan allemaal daredevils op motoren krijgt die anders nooit motor zouden gaan rijden want " Ik rijd me dan toch dood" .. Hierdoor krijgen de goeien een nog slechtere naam, zal het mij niets verbazen als verzekeringen duurder worden etc.
Over verzekeringen gesproken: Waarom is een allrisk zoveel duurder dan wa+ voor een motor? In mijn geval was het verschil ruim 80 euro per maand, terwijl het bij auto's vaak een veel kleiner verschil is..
Ik heb daar serieus wel eens vragen over gesteld aan diverse instanties. Of beter, al die instanties wisten het niet en gingen de vraag naar elkaar door pingpongen. Volgens mij stelde ik de vraag aan het CBR, die het doorstuurden naar het RDW. Die konden er niets mee, dus die stuurden het door naar het ministerie van weetikveel. Die konden er ook weer niets mee, dus die stuurden het door naar het juiste ministerie. En dáárvan kreeg ik dan daadwerkelijk antwoord. Wel netjes dat ze me bij iedere doorstuurpoging op de hoogte hielden.JanPedaal schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:47:
Ik vind het ook nog steeds vreemd dat ik een paar jaar geleden bij het verlengen van mijn rijbewijs opeens een T-categorie kado kreeg. Wel handig als je wil protesteren, maar denk dat ik toch wel wat uitleg zou willen voordat ik op de trekker stap
Anyway, het ging er dus om dat als ik thuis aan het verbouwen was, ik zonder B-E ik dus geen serieuze hoeveelheden zand of stenen kon gaan halen. Maar, zou ik nu de tractor pakken zou ik zonder problemen tonnen in één keer kunnen vervoeren met een combinatie die potentieel gevaarlijker zou kunnen zijn. Klopt dat?
Nou ja, het antwoord is heel simpel: ja, dat klopt.
Nu hebben we wel een tractor in de familie (al staat die 65km van mijn huis vandaan, niet echt praktisch), maar dat is geen groot gevaarlijk beest. Sterker nog, dat ding is een Massey Ferguson 135 3-cilinder dieseltje van '64 of '65. Maar dat is wel nog steeds een werkpaard, al wordt die nog maar 2x per jaar gestart.
Daar is dat rijbewijs óók voor bedoeld: mensen die hobbymatig een tractortje hebben.
Terug naar de 2-wielers. Als ik de kwaliteiten zie van de chauffeurs, of eigenlijk vooral: als ik zie dat in die landen de A1-rijders het rijden niet serieus nemen en maar overal tussendoor knallen, dan schaam ik mij diep. Hier merk je dat er veel meer bewustwording is van de gevaren, en hoe je defensiever rijdt door bijvoorbeeld je plaats op de weg iets anders te kiezen.
We worden ook vaak vreemd aangekeken in Duitsland als er wat Belgische kentekens tussen zitten die wél goed defensief rijden. Ik weet dat ik zo mensen tegen de schenen schop, maar ik meen echt dat dat regelmatig onderwerp van gesprek is met de locals. Als we dan uitleggen dat dat Nederlanders zijn die over de grens zijn gaan wonen, dan verklaart dat alles.
A1 cadeau krijgen om het motorrijden te bevorderen zie ik dan ook echt niet zitten. Neem juist eens wat hindernissen weg die ze in de afgelopen jaren aan het opwerpen zijn!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dit dus!DrivinUCrazy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:04:
[...]
Neem juist eens wat hindernissen weg die ze in de afgelopen jaren aan het opwerpen zijn!
Ik denk doordat de kans op een eenzijdig ongeval met een motor een stuk groter is dan bij een auto (om een auto om te laten vallen moet je goed je best doen), dat soort voor hogere allrisk-premie's. Daar staat tegenover dat je door het lagere gewicht & kleinere formaat van een motor ook minder snel andere voertuigen mee aan gort rijdt bij een ongeval, dat verlaagt de WA premie juist mogelijk weer.darkkingll schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:36:
* darkkingll meld zich ook maar weer eens.
Je hebt hier veel gebruikte zaken inzitten, maar bepaalde dingen zal je waarschijnlijk er toch bij moeten kopen die specifiek voor een motor zijn.HTT-Thalan schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:35:
https://www.hbm-machines....de-gereedschapswagen-rood
Hier kan ik wel een motortje mee opknappen lijkt me zo? Ben er zo zat van alles in koffertjes en doosjes te hebben.
De prijs is wel heel erg netjes, vraag mij alleen af wat de kwaliteit ervan is. Heb ooit een goedkoop gereedschap koffer gekocht. Daar zaten veel verschillende gereedschappen in, maar de kwaliteit daarvan is echt om te huilen. Schroevendraaiers waarvan het handvat los zit en je dingen dus niet vast kan zetten, T-stuk die met een beetje kracht zetten krom wordt etc.
Als je goed gereedschap voor in verhouding weinig geld wil hebben zou je ook eens naar Teng tools kunnen kijken. Gedore of Hazet vind ik voor thuis te hobbyen overkill. Ja je koopt het voor je leven, maar vaak zijn voor thuis gebruik wat "mindere" merken goed genoeg voor een mensen leven mee te gaan.
Die hadden we op m'n oude werk, ideaal dingetje! Lades zijn stevig (gaan niet zomaar open) je stoot alleen je hakken te vaak aan dat uitsteekseltje aan de voorkant. Voor kleine stukjes om een motor heen werkt ie monster though!HTT-Thalan schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:36:
[...]
[Afbeelding]
Ik vind hem helemaal geweldig! Ik zie mezelf hier wel mee door de garage zoeven om die motor heen.
Dat eerste argument is dan alweer eenvoudig te counteren: De kans dat je met je auto een paaltje raakt(bijvoorbeeld tijdens het inparkeren) is een stuk groter dan met een motor.Chakotay schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:14:
[...]
Ik denk doordat de kans op een eenzijdig ongeval met een motor een stuk groter is dan bij een auto (om een auto om te laten vallen moet je goed je best doen), dat soort voor hogere allrisk-premie's. Daar staat tegenover dat je door het lagere gewicht & kleinere formaat van een motor ook minder snel andere voertuigen mee aan gort rijdt bij een ongeval, dat verlaagt de WA premie juist mogelijk weer.
Punt 2 klopt enigszins. Vooral door het lagere gewicht is de kans op grote schades inderdaad een stuk kleiner(praktijkvoorbeeld: met 80 tegen het linkervoorscherm van een nieuwe corsa aanrijden levert een total-loss motorfiets op en een Corsa die enkel een nieuw zijscherm en kvs reservoir moet hebben).
En Wera qua prijs/kwaliteit? ik heb een schroevendraaier set van hun en ben erg gecharmeerd van de stevige indruk die deze geeft. Ze hebben ook mooie sets voor onderweg, al vind ik deze persoonlijk behoorlijk prijzig.Thoit schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:16:
[...]
Je hebt hier veel gebruikte zaken inzitten, maar bepaalde dingen zal je waarschijnlijk er toch bij moeten kopen die specifiek voor een motor zijn.
De prijs is wel heel erg netjes, vraag mij alleen af wat de kwaliteit ervan is. Heb ooit een goedkoop gereedschap koffer gekocht. Daar zaten veel verschillende gereedschappen in, maar de kwaliteit daarvan is echt om te huilen. Schroevendraaiers waarvan het handvat los zit en je dingen dus niet vast kan zetten, T-stuk die met een beetje kracht zetten krom wordt etc.
Als je goed gereedschap voor in verhouding weinig geld wil hebben zou je ook eens naar Teng tools kunnen kijken. Gedore of Hazet vind ik voor thuis te hobbyen overkill. Ja je koopt het voor je leven, maar vaak zijn voor thuis gebruik wat "mindere" merken goed genoeg voor een mensen leven mee te gaan.
Voor thuis-gereedschap ben ik zelf wel fan van Mannesmann Greenline. Redelijke kwaliteit, maar nog prima betaalbaar. Ik doe al ruim 10 jaar met dezelfde doppenset daarvan, het enige wat daar tot nu toe aan vervangen is, is een verdwenen 10mm dopje 
@darkkingll als je een paaltje raakt met alleen een WA-verzekering, keert die verzekering bijna nooit iets uit. Alleen als je het paaltje zo hard raakt dat naast je auto ook het paaltje stuk gaat, en de gemeente ook daadwerkelijk dat paaltje komt claimen. Zeker dat laatste gebeurt niet vaak volgens mij.
Een jaar of 6 geleden heb ik (als passagier) een boompje gekapt met mijn MX-5, netjes gemeld bij de gemeente maar niets meer van gehoord daarna.
@darkkingll als je een paaltje raakt met alleen een WA-verzekering, keert die verzekering bijna nooit iets uit. Alleen als je het paaltje zo hard raakt dat naast je auto ook het paaltje stuk gaat, en de gemeente ook daadwerkelijk dat paaltje komt claimen. Zeker dat laatste gebeurt niet vaak volgens mij.
Een jaar of 6 geleden heb ik (als passagier) een boompje gekapt met mijn MX-5, netjes gemeld bij de gemeente maar niets meer van gehoord daarna.
[ Voor 21% gewijzigd door Chakotay op 30-04-2020 10:04 ]
mannesman is inderdaad aardig spul voor thuis prutser.Chakotay schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:02:
Voor thuis-gereedschap ben ik zelf wel fan van Mannesmann Greenline. Redelijke kwaliteit, maar nog prima betaalbaar. Ik doe al ruim 10 jaar met dezelfde doppenset daarvan, het enige wat daar tot nu toe aan vervangen is, is een verdwenen 10mm dopje
@darkkingll
Maar zoals volgens mij thoit al zei, zorg dat je gewoon stukje bij beetje alles vervangt voor kwaliteits-spul.
Het mooie is dat dat niet duur hoeft te zijn, als je beetje geluk hebt kan je van mensen wel wat overnemen en tweedehands kwaliteits-gereedschap is altijd nog stukken beter dan action nieuw
Dat is de Adam Savage 'Harbor Freight' tactiek:kneusteun schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:12:
[...]
mannesman is inderdaad aardig spul voor thuis prutser.
Maar zoals volgens mij thoit al zei, zorg dat je gewoon stukje bij beetje alles vervangt voor kwaliteits-spul.
Het mooie is dat dat niet duur hoeft te zijn, als je beetje geluk hebt kan je van mensen wel wat overnemen en tweedehands kwaliteits-gereedschap is altijd nog stukken beter dan action nieuw
Harbor Freight is een goedkope gereedschap fabrikant aan de andere kant van de grote plas. Hij koopt nieuw gereedschap gewoon goedkoop, meestal van dat merk, en als het kapot gaat gebruikt hij het blijkbaar genoeg om een kwaliteits-variant te verantwoorden.
Zo heb je goedkoop gevarieerd gereedschap, en hetgeen je vaak of onder hoge stress gebruikt kun je van hogere kwaliteit in huis halen.
Wat ik altijd als vuistregel hanteer is: eerst budget tools kopen, als vervolgens blijkt dat je het best vaak gebruikt dan langzaam upgraden naar high-end tools.
Ik kreeg toen ik 16 werd voor mijn verjaardag een gereedschap koffer, zo een blauwe uitklapbare met wat gereedschap er bij.
Die kist heeft de jaren niet overleeft.
De rest van de spullen wel.
Dat was een steeksleutel en ringsleutel set van Gedore, een schroevendraaier set van het zelfde merk en een set tangen van knipex.
Dat spul heb ik nog steeds.. en ik ben ondertussen 43..
:strip_exif()/f/image/cxYd3pbMoSiixmHscZwMsqT5.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals te zien is het wel iets uitgebreid in de loop der jaren.
En de blauwe Gedore schroevendraaier set is dus danig mishandeld dat het niet veel meer is(roeren in verfpotten, als bijtel of breekijzer gebruiken, enz)
Maar ik heb ze nog wel..
Dat was een steeksleutel en ringsleutel set van Gedore, een schroevendraaier set van het zelfde merk en een set tangen van knipex.
Dat spul heb ik nog steeds.. en ik ben ondertussen 43..
:strip_exif()/f/image/cxYd3pbMoSiixmHscZwMsqT5.jpg?f=fotoalbum_large)
En de blauwe Gedore schroevendraaier set is dus danig mishandeld dat het niet veel meer is(roeren in verfpotten, als bijtel of breekijzer gebruiken, enz)
Maar ik heb ze nog wel..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Die manier vind ik ook het meest zinnig inderdaad
Een uitzondering vind ik wel nodig als goedkoop gereedschap gevaarlijk word of juist je materiaal gaat slopen, zoals slecht passende 12punts-doppen of schroevendraaiers gemaakt van oude kaas.
Ik heb echt mazzel, want ik heb nog 6 compleet afgevulde trolleys die ik kan ophalen bij een familie lid die gaat kleiner wonen.
En daar zitten ook Fluke spanningsmeters in en Bosch blauw elektrisch gereedschap bij etc.
En daar zitten ook Fluke spanningsmeters in en Bosch blauw elektrisch gereedschap bij etc.
@kneusteun zo, leuke familie heb jij 
Het enige Gedore dat ik hier heb is een 36mm ringsleutel, en wat afwijkend formaat doppen (22mm imbus, 28mm dop, dat soort spul)
Het enige Gedore dat ik hier heb is een 36mm ringsleutel, en wat afwijkend formaat doppen (22mm imbus, 28mm dop, dat soort spul)
Zijn hier mensen die toevallig bitcoin volgen?
Ik heb geluk en pech tegelijkertijd
Omdat ik voor de motor wat gespaard had besloot ik op 16 Maart om mijn wallet wat te vergroten met een deel van dat geld, ik dacht dat een pandemie wel eens kon zorgen voor paniek en steun pakketten en dus zakkende valuta's.
Verder helemaal niet bij nagedacht, enige nadeel is dat ik vandaag keek en dus misschien beter voor een smr had kunnen gaan
Ik heb geluk en pech tegelijkertijd
Omdat ik voor de motor wat gespaard had besloot ik op 16 Maart om mijn wallet wat te vergroten met een deel van dat geld, ik dacht dat een pandemie wel eens kon zorgen voor paniek en steun pakketten en dus zakkende valuta's.
Verder helemaal niet bij nagedacht, enige nadeel is dat ik vandaag keek en dus misschien beter voor een smr had kunnen gaan
Ik werk al heel mijn leven in de techniek en heb dus eigenlijk nooit bezuinigd op gereedschap.kneusteun schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:22:
Ik heb echt mazzel, want ik heb nog 6 compleet afgevulde trolleys die ik kan ophalen bij een familie lid die gaat kleiner wonen.
Okay als ik van te voren weet dat ik het niet vaak nodig heb dan koop ik het goedkoopste wat ik kan vinden.
Zoals een bandschuurmachine of mijn eerste decoupeerzaag.
De bandschuurmachine is nu 1 jaar oud en gebruik eigenlijk nooit meer.
De 30 euro kostende decoupeerzaag van kinzo of zo iets heeft het 15 jaar (!!!) volgehouden en eigelijk was alleen het schroefje om het zaagje te vergrendelen dol gedraaid.
Bosch blauw heb ik hier ook staan, en geen fluke maar wel een goede uitgebreide multimeter.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Op het werk meteen afgeleerd om te bezuinigen.Bommes schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:29:
[...]
Ik werk al heel mijn leven in de techniek en heb dus eigenlijk nooit bezuinigd op gereedschap.
Okay als ik van te voren weet dat ik het niet vaak nodig heb dan koop ik het goedkoopste wat ik kan vinden.
Zoals een bandschuurmachine of mijn eerste decoupeerzaag.
De bandschuurmachine is nu 1 jaar oud en gebruik eigenlijk nooit meer.
De 30 euro kostende decoupeerzaag van kinzo of zo iets heeft het 15 jaar (!!!) volgehouden en eigelijk was alleen het schroefje om het zaagje te vergrendelen dol gedraaid.
Bosch blauw heb ik hier ook staan, en geen fluke maar wel een goede uitgebreide multimeter.
Bijvoorbeeld van die krimp tangen voor electra etc. De goedkope (50 euro) doet het, maar je bent met 1 krimp 5min bezig en met de goede tang (699,-) 30 sec. En dat lijkt allemaal niet boeiend tot je 30 krimpen moet doen.
Net als een goed zaagblad vs een goedkope, ik wil liever meer zagen en minder laten slijpen dus je haalt een wat beter blad.
Voor thuis is dat niet allemaal zo boeiend maar toch je merkt dat het je leven een stuk aangenamer maakt.
Ik heb vroeger altijd budget gereedschap gehad maar ben de laatste jaren langzaamaan alles aan het vervangen voor betere tot goede kwaliteit. Veel gebruikte zaken worden gelijk vervangen, en minder gebruikte zaken op het moment dat het kapot gaat of dat ik er mee bezig ben en mij loop te ergeren aan de kwaliteit. Zo is mijn verzameling doppen en sleutels een combinatie tussen budget (zelden gebruikt) en goed. Maar dan merk je ook pas hoe veel fijner goed gereedschap werkt en dat je veel sneller een klusje oppakt als je ook goed gereedschap daarvoor hebt.
Mijn meeste gereedschap is overigens houtbewerkingsgereedschap. Vorig jaar m'n el-cheapo cirkelzaag en bovenfrees vervangen voor Festool spullen. Totaal overkill voor mijn hobbygebruik, maar zo heerlijk om mee te werken
Mijn meeste gereedschap is overigens houtbewerkingsgereedschap. Vorig jaar m'n el-cheapo cirkelzaag en bovenfrees vervangen voor Festool spullen. Totaal overkill voor mijn hobbygebruik, maar zo heerlijk om mee te werken
Goed gereedschap gaat bij normaal gebruikt echt jaren mee.Bommes schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:19:
Ik kreeg toen ik 16 werd voor mijn verjaardag een gereedschap koffer, zo een blauwe uitklapbare met wat gereedschap er bij.
Dat spul heb ik nog steeds.. en ik ben ondertussen 43..![]()
[Afbeelding]
Maar ik heb ze nog wel..
Als ik bij mijn Pa kijkt heeft die ook handgereedschap die hij al 30+ jaar heeft..
15km? 15k km is 15.000kmcharrel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 07:24:
Woon-werk verkeer doe ik op de trapfiets. Da's een fiets ritje van 20min ongeveer
Wat gereedschap betreft, ik ben hobbymatig ook begonnen met goedkoper gereedschap en heb het meeste daarna geupgrade. Doppenset van Mannesmann liggen, inmiddels 11 jaar oud maar werkt nogsteeds prima
[ Voor 31% gewijzigd door Destruction op 30-04-2020 11:13 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik ken Wera verder niet. Vaak kan je op Youtube goede reviews vinden over het testen van gereedschappen. Beta kan vaak ook nog erg gunstig aangeboden worden, dit is ook erg goed gereedschap.darkkingll schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:01:
[...]
En Wera qua prijs/kwaliteit? ik heb een schroevendraaier set van hun en ben erg gecharmeerd van de stevige indruk die deze geeft. Ze hebben ook mooie sets voor onderweg, al vind ik deze persoonlijk behoorlijk prijzig.
Overigens is het hebben van goedkoop gereedschap ook wel makkelijk. Dat gebruik ik altijd als er eens op een schroevendraaier gemept moet worden. Daar is mij het dure gereedschap te zonde voor.
Naja, je hebt ook slag schroevendraaiers. Die zijn daar voor gemaakt. Laatst nog mogen gebruiken om een oliefilter die op een moeilijke plek zat in kunnen slaan om hem zo los te kunnen draaien.Thoit schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:24:
[...]
Ik ken Wera verder niet. Vaak kan je op Youtube goede reviews vinden over het testen van gereedschappen. Beta kan vaak ook nog erg gunstig aangeboden worden, dit is ook erg goed gereedschap.
Overigens is het hebben van goedkoop gereedschap ook wel makkelijk. Dat gebruik ik altijd als er eens op een schroevendraaier gemept moet worden. Daar is mij het dure gereedschap te zonde voor.
Klopt @Jurrian120 maar soms moet je niet motor gerelateerde dingen doen waarbij je vaak een schroevendraaier nodig hebt en een hamer.
Zo'n slagschroevendraaier is inderdaad verrekte handig. Heb hem meermaals met succes kunnen gebruiken.
Zo'n slagschroevendraaier is inderdaad verrekte handig. Heb hem meermaals met succes kunnen gebruiken.
Ooh dat zeker. En aangezien het bij het topic past en waar jullie op uitgelopen zijn dacht ik van, ik post het.Thoit schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:31:
Klopt @Jurrian120 maar soms moet je niet motor gerelateerde dingen doen waarbij je vaak een schroevendraaier nodig hebt en een hamer.
Hier ben ik ook van budget gereedschap langzaam aan het overgaan naar high end spullen. Beginnende met een lege gereedschapskar van Beta, die kost het meervoud van een gevulde huismerk gereedschapskar maar voelt een stuk meer solide aan. In het gereedschapstopic is hier ook al veel over gediscussieerd.
Eerst had ik veel handgereedschap van Mannesman en de wat betere Proxxon, alleen merk ik wel dat die toch niet zo stevig zijn als de echte kwaliteitsmerken. Zo heb ik al 4 ratels versleten van Proxxon, en merk ik dat de huidige het langzaam ook al aan het begeven is, er komt steeds meer speling. Nu ik dat vergelijk met de wat duurdere items die ik heb van Wera, Knipex, Stahlwille, Gedore, dan is de pasvorm maar ook bouwkwaliteit een stuk beter bij die merken. Ik probeer nu ook van elk merk de specialiteit te kopen zodat ik echt van alles het beste heb. Anders blijf ik gereedschap vervangen. Dit was ook een tip vanuit het gereedschapstopic.
Eerst had ik veel handgereedschap van Mannesman en de wat betere Proxxon, alleen merk ik wel dat die toch niet zo stevig zijn als de echte kwaliteitsmerken. Zo heb ik al 4 ratels versleten van Proxxon, en merk ik dat de huidige het langzaam ook al aan het begeven is, er komt steeds meer speling. Nu ik dat vergelijk met de wat duurdere items die ik heb van Wera, Knipex, Stahlwille, Gedore, dan is de pasvorm maar ook bouwkwaliteit een stuk beter bij die merken. Ik probeer nu ook van elk merk de specialiteit te kopen zodat ik echt van alles het beste heb. Anders blijf ik gereedschap vervangen. Dit was ook een tip vanuit het gereedschapstopic.
Ik denk dat ie een ander soort slag bedoelde.Jurrian120 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:26:
[...]
Naja, je hebt ook slag schroevendraaiers. Die zijn daar voor gemaakt. Laatst nog mogen gebruiken om een oliefilter die op een moeilijke plek zat in kunnen slaan om hem zo los te kunnen draaien.
Op het werk hebben wij gewoon bakken met "beun" gereedschap. Schroevendraaiers om verfblikken mee los te bikken, of tangen om iets lomper mee om te gaan als het niet anders wil, lees hamer + tang als het niet los wil
Ik doel op een schroevendraaier die ervoor gemaakt ik om met een hamer op te slaan. een die gehard is en aan het einde van het handvat ook een metalen "kop" heeft om op te slaan.kneusteun schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:43:
[...]
Ik denk dat ie een ander soort slag bedoelde.
Op het werk hebben wij gewoon bakken met "beun" gereedschap. Schroevendraaiers om verfblikken mee los te bikken, of tangen om iets lomper mee om te gaan als het niet anders wil, lees hamer + tang als het niet los wil.
Schroevendraiers worden door vele op geslagen maar zijn daar niet voor gemaakt (mits je diegene koopt die daar voor gemaakt zijn).
Verwijderd
Ik heb 'm ook, en hij is handig, maar de laatjes zijn redelijk beperkt helaas ( qua ruimte)HTT-Thalan schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:36:
[...]
[Afbeelding]
Ik vind hem helemaal geweldig! Ik zie mezelf hier wel mee door de garage zoeven om die motor heen.
Wera heeft de 900-serie, dat zijn zogenaamde "beitelschroevendraaiers", schroevendraaiers bedoeld om ook op te kunnen meppen. De kling loopt door het handvat heen en eindigt in een klein aambeeldje op de top.Jurrian120 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:47:
[...]
Ik doel op een schroevendraaier die ervoor gemaakt ik om met een hamer op te slaan. een die gehard is en aan het einde van het handvat ook een metalen "kop" heeft om op te slaan.
Schroevendraiers worden door vele op geslagen maar zijn daar niet voor gemaakt (mits je diegene koopt die daar voor gemaakt zijn).
Geluidsevaring is altijd lastig over te brengen via een opname, maar deze klinkt idd mooi beschaafdbotoo schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:24:
Wat betreft uitlaatgeluid, imo is dit beschaafd te noemen (natuurlijk afhankelijk van hoe hard je het weer laat geven), dit is stilstaand gasgeven op 2 mtr afstand.
[Video] alleen geluid
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Die bedoel ik. Soms erg handig om te gebruiken.Exigence schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:43:
[...]
Wera heeft de 900-serie, dat zijn zogenaamde "beitelschroevendraaiers", schroevendraaiers bedoeld om ook op te kunnen meppen. De kling loopt door het handvat heen en eindigt in een klein aambeeldje op de top.
@Bommes als je je dealer spreekt, kan je dan vragen of hij toevallig een goedkoop zadel voor een V7iii heeft liggen. Beschadiging aan het 'leer' maakt niet uit want ik zoek alleen een base als basis voor een custom seat..
Nou, afspraak om de motor op te laten halen is gemaakt.
Dinsdag ergens in de ochtend komen ze de motor halen.
Ik hoop en verwacht eigenlijk dat de motor voor / in het weekend weer retour is.
Een radiateur wisselen en koelvloeistof vullen is het werk namelijk niet. Alleen een kwestie van tijd..
Dit word de 3e week, 11e de motor gehaald en bij thuiskomst het ontdekt en een mail gestuurd.
Met volgende week is het dus 4 weken later, lang genoeg geduurd dacht ik zo.
Dinsdag ergens in de ochtend komen ze de motor halen.
Ik hoop en verwacht eigenlijk dat de motor voor / in het weekend weer retour is.
Een radiateur wisselen en koelvloeistof vullen is het werk namelijk niet. Alleen een kwestie van tijd..
Dit word de 3e week, 11e de motor gehaald en bij thuiskomst het ontdekt en een mail gestuurd.
Met volgende week is het dus 4 weken later, lang genoeg geduurd dacht ik zo.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Zul je altijd zien heb je je GoPro niet aan rijdt een dikke Mercedes AMG bij de Sallands heuvelrug nog geen 10m na de parking vol op een paal, hele voorkant weggeslagen.
Man had niks behalve veel last van schaamte, stond al snel een paar man te kijken natuurlijk.
Man had niks behalve veel last van schaamte, stond al snel een paar man te kijken natuurlijk.
Ik heb er een Honda bij
. Eentje met 2 cylinders en 18pk
. Vanavond even met de NC heen gereden om het ding te bekijken. Hij gaat er nog wat noodzakelijk onderhoud aan verrichten en komt hem volgende week afleveren.
Was tegelijkertijd mijn eerste rit met de NC hiero. Kan er echt niks verkeerd aan vinden. Ding trekt prima door, supervlot door de poldertjes. Op de terugweg even een kilometer snelweg meegepakt (>19:00) en je merkt uiteraard dat bij 150 de pit compleet weg is, maar ik had niet anders verwacht. Prima te gooien en smijten door de bochten, al durf ik deze banden nog niet plat te drukken.
Was tegelijkertijd mijn eerste rit met de NC hiero. Kan er echt niks verkeerd aan vinden. Ding trekt prima door, supervlot door de poldertjes. Op de terugweg even een kilometer snelweg meegepakt (>19:00) en je merkt uiteraard dat bij 150 de pit compleet weg is, maar ik had niet anders verwacht. Prima te gooien en smijten door de bochten, al durf ik deze banden nog niet plat te drukken.
This post is worthless without vidskneusteun schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:11:
Zul je altijd zien heb je je GoPro niet aan rijdt een dikke Mercedes AMG bij de Sallands heuvelrug nog geen 10m na de parking vol op een paal, hele voorkant weggeslagen.
Troep, mercedes. Als ik vroeger met mijn BMW tegen een paal reed was er geen paal meer
.
Welke motor is dat dan? Een buitenboord motor? Crosser?HTT-Thalan schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:44:
Ik heb er een Honda bij. Eentje met 2 cylinders en 18pk
. Vanavond even met de NC heen gereden om het ding te bekijken. Hij gaat er nog wat noodzakelijk onderhoud aan verrichten en komt hem volgende week afleveren.
...
Patrock schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:22:
[...]
Welke motor is dat dan? Een buitenboord motor? Crosser?
zo eentje, maar dan iets minder snel.
Misschien was het wel zo'n paaltje:HTT-Thalan schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:17:
Troep, mercedes. Als ik vroeger met mijn BMW tegen een paal reed was er geen paal meer.
Als je daarmee gras gaat maaien kan je het gras bij de overburen van de gevel krabben.HTT-Thalan schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:24:
[...]
[YouTube: World’s Fastest Lawn Mower! The Honda Mean Mower at 150+mph]
En zoonlief die het gras moest maaien ookWaaj schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:33:
[...]
Als je daarmee gras gaat maaien kan je het gras bij de overburen van de gevel krabben.
Awesome
Er zijn altijd mensen die na een paar lessen (en een hele outfit) gehad te hebben stoppen met motorrijden.
Ik zoek nog een ander paar laarzen en zou deze best willen komen z.g.a.n. via MP oid.
Iemand een idee hoe de SIDI / alpinestars laarzen vallen qua maat ?
Passen / ophalen zit ik namelijk in deze tijd echt niet op te wachten.
Ik wil ook nieuwe helm maar dit ga ik denk volgend jaar pas halen wel gewoon nieuw erin de winkel waar je rustig verschillende modellen kan passen.
Ik zoek nog een ander paar laarzen en zou deze best willen komen z.g.a.n. via MP oid.
Iemand een idee hoe de SIDI / alpinestars laarzen vallen qua maat ?
Passen / ophalen zit ik namelijk in deze tijd echt niet op te wachten.
Ik wil ook nieuwe helm maar dit ga ik denk volgend jaar pas halen wel gewoon nieuw erin de winkel waar je rustig verschillende modellen kan passen.
Alpinestars valt klein uit. Ik wil het zo wel even checken, maar mijn alpinestars laarzen zijn maat 47 volgens mij, terwijl ik normaal maat 45 heb!
47 inderdaad, mijn Alpinestars sneakers zijn echter wel weer 45....
[ Voor 19% gewijzigd door darkkingll op 01-05-2020 09:24 ]
Foei! 150 is ook niet toegestaan na 19.00HTT-Thalan schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:44:
Ik heb er een Honda bij. Eentje met 2 cylinders en 18pk
Hopelijk heeft niemand hem gefilmd, roekeloos gedrag zo hard rijden!!Thoit schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:35:
[...]
Foei! 150 is ook niet toegestaan na 19.00Hoeveel m2 gras heb je als je een zitmaaier heb gekocht? Ik wilde het ook altijd hebben, maar heb er toch maar vanaf gezien.
Dat herken ik van Sidi, bij mij is AS precies mijn gewone maat, 46 AS, 46 Nike terwijl Adidas 47 is.darkkingll schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:22:
Alpinestars valt klein uit. Ik wil het zo wel even checken, maar mijn alpinestars laarzen zijn maat 47 volgens mij, terwijl ik normaal maat 45 heb!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hier voetmaat 42. Alpinestars laarzen maat 42 gehaald. Past als gegotendarkkingll schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:22:
Gamertag: timmie271
Same maar dan met 43.timmie271 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:07:
[...]
Hier voetmaat 42. Alpinestars laarzen maat 42 gehaald. Past als gegoten
I have stability. The ability to stab.
Maar wel met Sportauspuff?HTT-Thalan schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:24:
[...]
[YouTube: World’s Fastest Lawn Mower! The Honda Mean Mower at 150+mph]
Same maar dan met 46
"Don't let your dreams be memes"
Hier Sidi maat 45,5 en normaal 43, maar dat zijn Sidi fietsschoenen
Bij Alpinestars heb ik ongeveer 1 tot 1,5 maat groter dan de rest van mijn (sport)schoenen.
XBL: DonFrans
Ongeveer 1700m2 tuin waarvan een groot gedeelte gras. We gaan volgend jaar een moestuin en kippenren bouwen, maar voorlopig is het vooral gras en we gaan wat wilde bloemen planten.Thoit schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:35:
[...]
Foei! 150 is ook niet toegestaan na 19.00Hoeveel m2 gras heb je als je een zitmaaier heb gekocht? Ik wilde het ook altijd hebben, maar heb er toch maar vanaf gezien.
Ik ga ook nog een gravertje inzetten voor het ingraven van een trampoline en het ruimen van stenen, maar die kan ik helaas niet aanschaffen dus dat word een daghuur
Nouja, ik had eerst maat 45 van die laarzen gepast, maar volgens mij kon ik daar niet eens in komen.. Mijn gewone sneakers en al mijn andere schoenen zijn maat 45, dus AS is gewoon raar

Twinning!
Helaas geen tijd om de hele rij bij elkaar te brengen.
Twins? Brothers from a different mother!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
LOL Ik was aan het shoppen voor spiegels voor op de motor..
Amazon.co.uk:
Order Summary
Items: £32.81
Postage & Packing: £11.19
Order Total: £44.00
Zelfde setje op Amazon.it
Order Summary
Subtotal articles:EUR 21.99
Shipping cost:EUR 4.54
Total:
Total:EUR 26.53
Total payment:GBP 23.81
bijna de helft
Maar dan shipping..
:fill(white):strip_exif()/f/image/R9gB8hbFB0jIv5A1g1t5ej6V.png?f=user_large)
mmm de italiaans interpretatie van 'fast shipping' is toch anders dan de mijne
Amazon.co.uk:
Order Summary
Order Summary
Total:
bijna de helft
Maar dan shipping..
:fill(white):strip_exif()/f/image/R9gB8hbFB0jIv5A1g1t5ej6V.png?f=user_large)
Dat zou je idd eerder andersom verwachtenToolkiT schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:23:
Amazon.co.uk:
Order Summary
Order Summary
Total:
bijna de helft
Maar dan shipping..
[Afbeelding]
@ToolkiT Misschien is Standard wel 'Super-Fast' maar zeggen ze dat er niet bij
Alsof die Italianen graag bij betalen om een rustiger leven te leiden.ToolkiT schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:23:
Amazon.co.uk:
Order Summary
Order Summary
Total:
bijna de helft
Maar dan shipping..
[Afbeelding]
Zou je denken.. maar als je naar de data kijkt komt fast 10 dagen later aan dan standaard..lolgast schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:35:
@ToolkiT Misschien is Standard wel 'Super-Fast' maar zeggen ze dat er niet bij
Dus misschien gaat die wel eerst heel snel 3 keer de wereld rond in die tien dagen
Gaaf ding. Ik ben ook aan het kijken naar een off-roader naast mijn Speed Triple.kneusteun schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:29:
[Afbeelding]
Twinning!![]()
Helaas geen tijd om de hele rij bij elkaar te brengen.
Ik ben gister wezen kijken bij een Aprilia Pegaso ie. Zaterdag even een testritje maken en misschien alles rond maken.
Foto omdat het kan:
Vette mural van Fresku !FiXeR.nl schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:54:
[...]
Gaaf ding. Ik ben ook aan het kijken naar een off-roader naast mijn Speed Triple.
Ik ben gister wezen kijken bij een Aprilia Pegaso ie. Zaterdag even een testritje maken en misschien alles rond maken.![]()
Foto omdat het kan:
[Afbeelding]
"Don't let your dreams be memes"
Ik ben op zoek naar een LED koplamp voor op mijn Dyna. Maar hoe kan iemand hier nou een goede keuze uitmaken?
Zijn zoveel lampen, en ik heb geen idee waar ik op moet letten..
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Als je echt offroad wil kan je beter voor iets lichts gaan, hoe lichter hoe meer lol.FiXeR.nl schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:54:
[...]
Gaaf ding. Ik ben ook aan het kijken naar een off-roader naast mijn Speed Triple.
Ik ben gister wezen kijken bij een Aprilia Pegaso ie. Zaterdag even een testritje maken en misschien alles rond maken.![]()
Foto omdat het kan:
[Afbeelding]
Tenzij je ook echt veel km's wil maken.
Het is wel voor afstanden en niet om echt te crossen. Wil stukjes TET gaan rijden.kneusteun schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:11:
[...]
Als je echt offroad wil kan je beter voor iets lichts gaan, hoe lichter hoe meer lol.
Tenzij je ook echt veel km's wil maken.
Ik heb pas een setje LEDs besteld voor mijn Speed Triple op Ali. De kwaliteit was echt verrassend goed, sterker nog, de kwaliteit is gewoon top zelfs al waren ze 2x zo duur. Dit was de store: https://nl.aliexpress.com....1000002.2.7d043619lG1HE6LankHoar schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:07:
Ik ben op zoek naar een LED koplamp voor op mijn Dyna. Maar hoe kan iemand hier nou een goede keuze uitmaken?Zijn zoveel lampen, en ik heb geen idee waar ik op moet letten..
In de omschrijving staat waarop dat de lamp past. Het was gewoon plug & play.
Let wel op dat net als bij een uitlaat er ook een CE keuring op lampen zit (in ieder geval auto's) Dan kan dit problemen opleveren.FiXeR.nl schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:29:
[...]
Het is wel voor afstanden en niet om echt te crossen. Wil stukjes TET gaan rijden.![]()
[...]
Ik heb pas een setje LEDs besteld voor mijn Speed Triple op Ali. De kwaliteit was echt verrassend goed, sterker nog, de kwaliteit is gewoon top zelfs al waren ze 2x zo duur. Dit was de store: https://nl.aliexpress.com....1000002.2.7d043619lG1HE6
[Afbeelding]
Maar kan wel slim zijn om iets van een xt660 of 600 om TET mee te rijden denk ik, lichtere fiets leer je de techniek ook wat sneller en je rijdt dan neem ik aan geen snelweg.
Maar pegaso is wel leuk, heb de bmw variant ook staan, beetje tam wel maar voor toeren doet die het prima.
Maar pegaso is wel leuk, heb de bmw variant ook staan, beetje tam wel maar voor toeren doet die het prima.
Als je alleen het daadwerkelijk lampje vervangt zou ik me daar niet zo'n zorgen maken, maar dit zijn zo te zien complete units met lampje, reflector, behuizing en electornica? Dat is wel erg goedkoop... Goed opletten of zoiets wel een zinnig lichtbeeld geeft ipv gewoon een bak licht ongericht recht naar voren.Jurrian120 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:32:
[...]
Let wel op dat net als bij een uitlaat er ook een CE keuring op lampen zit (in ieder geval auto's) Dan kan dit problemen opleveren.
De CE-keur is hier in NL geen issue, maar in andere landen kunnen ze daar nog wel naar kijken als ze vervelend willen doen. Een koplamp zal niet compleet gedemonteerd worden om te kijken of de losse lampjes wel een stempel hebben, maar een complete unit zonder de juiste keurmerken in het glas kan misschien wel een probleem zijn.
Hij kijkt in ieder geval heel goed naar waar hij niet heel wil
Erg vet! Jammer dat het alleen op de oude street pastFiXeR.nl schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:29:
[...]
Het is wel voor afstanden en niet om echt te crossen. Wil stukjes TET gaan rijden.![]()
[...]
Ik heb pas een setje LEDs besteld voor mijn Speed Triple op Ali. De kwaliteit was echt verrassend goed, sterker nog, de kwaliteit is gewoon top zelfs al waren ze 2x zo duur. Dit was de store: https://nl.aliexpress.com....1000002.2.7d043619lG1HE6
[Afbeelding]
Idem👍Frans92 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:02:
Bij Alpinestars heb ik ongeveer 1 tot 1,5 maat groter dan de rest van mijn (sport)schoenen.
I took the blue pill…
Jullie halen toch wel alle papier uit de Alpinestars boots?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Wie kan mij vertellen wat het merk is van dit kettingsmeersysteem?
Ik wil graag weten hoe het werkt, maar ik zie er nergens een merknaam op staan.
Ik wil graag weten hoe het werkt, maar ik zie er nergens een merknaam op staan.
Mijn eerste idee is een osco oiler maar die zou een kwartslag gedraaid gemonteerd moeten zijn. Bij een osco kan je de knop rechts op de foto uittrekken, dat is een zuigertje.
Edit: lijkt er op dat de foto een kwartslag is gedraaid, dan is die goed gemonteerd
Edit: lijkt er op dat de foto een kwartslag is gedraaid, dan is die goed gemonteerd
[ Voor 21% gewijzigd door Waaj op 01-05-2020 18:57 ]
Het zal vast werken maar er zijn een aantal zaken waar je op moet letten:kneusteun schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:34:
Andersom werkt dus minder goed, apart
* De grasmaaier zal onregelmatig lopen
* Je moet niet twee keer over het zelfde stukje gras rijden, er kunnen onderdelen zijn blijven liggen bij de eerste keer
* Je moet een leren jasje aan doen tijdens het tuinieren anders hoor je niet bij de club
@Hkuit dit is een Loobman. Ik heb er eentje in de schuur liggen, ik zal hem zo even opzoeken.
@Waaj een Osco is langwerpiger en staat groot OSCO op
Een OSCO kan overigens wel horizontaal hangen, die werkt op druk door het zuigertje wat je inderdaad uittrekt. Die Loobman moet verticaal zoals deze, aangezien die puur op zwaartekracht werkt.
Gevonden:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ePu4JkYzMXOb1QfIkP7j9aQu.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/WIbcPzj9F0fwdpLdA4CCFFOF.jpg?f=fotoalbum_medium)
Roep maar als je een fatsoenlijke scan van die handleiding wilt hebben.
@Waaj een Osco is langwerpiger en staat groot OSCO op
Gevonden:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ePu4JkYzMXOb1QfIkP7j9aQu.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/WIbcPzj9F0fwdpLdA4CCFFOF.jpg?f=fotoalbum_medium)
Roep maar als je een fatsoenlijke scan van die handleiding wilt hebben.
[ Voor 83% gewijzigd door Chakotay op 01-05-2020 19:39 ]
Dit topic is gesloten.
![]()