Bommes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:13:
@ allemaal..
Jullie reacties zijn echt tof, alsof jullie zelf mee betalen zo helpen jullie mee met zoeken.
Daarover gesproken: "ken ik ff vange"
Wat ik nu heb rijd goed, op de weg, heel erg goed zelfs. Comfortabel, stabiel, ruim met een duo, veel vermogen dus kan ook nog best lekker gummen.
Maar is zwaar en laat zich nou niet van zijn betrouwbaarste kant zien (
Joppen Foppen rommel zeg maar).
Budget is er wel voor een 1250 gsa maar dat wil ik er niet aan uit geven.
Zeg dat het budget dus max 9000 is + de vstrom als inruiler.
van Gerwen wilde er 3000 op terug geven, dus bij een dealer is het max budget 12k (geen stuiver meer

voordat iemand weer iets van 15k probeert te slijten).
Optie 1:
Een nieuwere vstrom 1000,
Pro's: Rijd het zelfde of nog beter dan wat ik heb (die remmen wel heb ik begrepen)
Comfort voor mij en een duo perfect, niet te duur, betrouwbaar (behalve die van mij dan).
Ik weet dat ik die door het gangetje achter mijn huis kan krijgen.
Con's: Net zo zwaar als wat ik nu heb, al heb ik wel begrepen dat de nieuwere 1000 (na 2015) veel beter aanvoelen. Eigenlijke elke test omschrijft dat gevoel, het voelt smaller en het zwaartepunt licht lager.
Optie 2:
KTM 1190 adventure ergens van bouwjaar 2015/16 met niet te veel kilometers.
Pro's: Bak vermogen waar je stil van wordt, elektronische vering, bochten abs, heel de rimbam.
Kleurtje oranje is altijd goed.
Con's het is een ktm, zo een ding waar iedereen die geen bmw wilt op rijd..
Naar ik begrijp niet altijd even betrouwbaar wat betreft elektronica.
Optie 3:
Meerdere mogelijkheden die ik nog niet onderzocht heb: Honda Africa twin 1000 (geen dct), BMW F 800 of 850 GS, Ducati Multistrada, enz
Mogelijkheden genoeg.
Ik denk dat ik eens flink wat proefritjes ga inplannen, eerste op de lijst om mee te rijden: Africa Twin 1000, dan de KTM 1190 en dan de Vstrom 1000 in het nieuwere model.