Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
sorry @Joopieboy really no offence bedoeld..Joopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:38:
[...]
Ik koop notabene een HP en dan heb ik nog een 13 in dozijn...![]()
Ondanks het zand in/onder mijn spatborden en in de vering en een velg vol met zand.
Juist zo een HP is wel echt mega vet en zie je niet zo veel dus
(Je kent me dat meen ik ook)
Maar een "gewone" GSA met bijna 80.000km op de klok zodat het betaalbaar is voor mij zie ik echt niet zitten.
Ten eerste echt te groot en ten 2de ik wil niet iets kopen met zoveel kilometers, daar heb ik me met mijn huidige vstrom ook mee in de vingers gesneden.
Die motoren kunnen het makkelijk aan maar zie het maar weer eens ooit te verkopen of in te ruilen.
Dan vind iedereen het ineens veel te veel en raak je het ding niet meer kwijt.
@cyntax wow vet ding om te zien.. gaaf hoor..
@Chakotay inderdaad net zo lomp en groot als alle andere opties in deze categorie..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Haha daarom de smiliesBommes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:43:
[...]
sorry @Joopieboy really no offence bedoeld..![]()
Juist zo een HP is wel echt mega vet en zie je niet zo veel dusvoor jou bike.
(Je kent me dat meen ik ook)
Maar een "gewone" GSA met bijna 80.000km op de klok zodat het betaalbaar is voor mij zie ik echt niet zitten.
Ten eerste echt te groot en ten 2de ik wil niet iets kopen met zoveel kilometers, daar heb ik me met mijn huidige vstrom ook mee in de vingers gesneden.
Die motoren kunnen het makkelijk aan maar zie het maar weer eens ooit te verkopen of in te ruilen.
Dan vind iedereen het ineens veel te veel en raak je het ding niet meer kwijt.
En idd, precies mijn keuze om geen 2e hands GS te kopen, teveel kilometers, kans op onderhoud en problemen, had ik echt geen zin in.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik hoef niet offroad, en vandaar dat de XT1200Z (of 1200GS, for that matter) perfect bij mij past. Eisen aan zithouding, met name de kniehoek, waren belangrijker dan alle andere rest.
Afstelling in de vering en banden heb ik 100% op de weg gericht. Met dat koppel is de motor ook met duo nog goed te berijden. En ja, ik ben me ervan bewust dat als wij er beiden op zitten, we tegen de maximale belasting van de motor zitten.
Ik vraag me af of Bommes niet het beste af is met een reis-enduro. 1200GS, Africa Twin, XT1200Z.
Ik heb zo het idee dat je met die machines ook lekker kunt spelen op het asfalt.
En wat is offroad? Wat gravelpaadjes durf ik met al die machines wel aan. Ben eerder bang voor de banden dan voor de machine zelf. Echt zand, daar ben je met al die machines gehandicapt vanwege het gewicht. De machines die daarvoor geschikt zijn, zijn dan weer niet geschikt om met duo op te rijden, of geen lange afstanden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Als je de multistrada op je lijstje hebt staan dan zou ik ook eens kijken naar een S1000XRBommes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:13:
@ allemaal..
Jullie reacties zijn echt tof, alsof jullie zelf mee betalen zo helpen jullie mee met zoeken.
Daarover gesproken: "ken ik ff vange"
Wat ik nu heb rijd goed, op de weg, heel erg goed zelfs. Comfortabel, stabiel, ruim met een duo, veel vermogen dus kan ook nog best lekker gummen.
Maar is zwaar en laat zich nou niet van zijn betrouwbaarste kant zien (Joppen Foppen rommel zeg maar).
Budget is er wel voor een 1250 gsa maar dat wil ik er niet aan uit geven.
Zeg dat het budget dus max 9000 is + de vstrom als inruiler.
van Gerwen wilde er 3000 op terug geven, dus bij een dealer is het max budget 12k (geen stuiver meervoordat iemand weer iets van 15k probeert te slijten).
Optie 1:
Een nieuwere vstrom 1000,
Pro's: Rijd het zelfde of nog beter dan wat ik heb (die remmen wel heb ik begrepen)
Comfort voor mij en een duo perfect, niet te duur, betrouwbaar (behalve die van mij dan).
Ik weet dat ik die door het gangetje achter mijn huis kan krijgen.
Con's: Net zo zwaar als wat ik nu heb, al heb ik wel begrepen dat de nieuwere 1000 (na 2015) veel beter aanvoelen. Eigenlijke elke test omschrijft dat gevoel, het voelt smaller en het zwaartepunt licht lager.
Optie 2:
KTM 1190 adventure ergens van bouwjaar 2015/16 met niet te veel kilometers.
Pro's: Bak vermogen waar je stil van wordt, elektronische vering, bochten abs, heel de rimbam.
Kleurtje oranje is altijd goed.
Con's het is een ktm, zo een ding waar iedereen die geen bmw wilt op rijd..
Naar ik begrijp niet altijd even betrouwbaar wat betreft elektronica.
Optie 3:
Meerdere mogelijkheden die ik nog niet onderzocht heb: Honda Africa twin 1000 (geen dct), BMW F 800 of 850 GS, Ducati Multistrada, enz
Mogelijkheden genoeg.
Ik denk dat ik eens flink wat proefritjes ga inplannen, eerste op de lijst om mee te rijden: Africa Twin 1000, dan de KTM 1190 en dan de Vstrom 1000 in het nieuwere model.
En alvast veel plezier met alle proefritjes en slapeloze nachten!
BMW K1300GT.Zit er geen schermpje voor dan loop ik er zo voorbij. In regen en wind wil ik me wel ergens achter kunnen verschuilen. Dus een aardig scherm met flink wat tupperware.
Als je alleen maar op de weg rijdt is er niet veel beters dan zoiets idd, absoluut mee eens.sypie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:56:
Ik ben meer van deze:
[Afbeelding]BMW K1300GT.
Zit er geen schermpje voor dan loop ik er zo voorbij. In regen en wind wil ik me wel ergens achter kunnen verschuilen. Dus een aardig scherm met flink wat tupperware.
Voor mij was de keuze een beetje 2 ledig, ook omdat ik wel eens paadjes her en der pak heb je toch iets meer 'capabel' nodig, alleen zoals @DrivinUCrazy aangeeft zit je al snel met je banden. Voor zand heb je bij voorkeur een lichtere machine nodig en echt goeie banden, maar daarmee ga je niet weer kilometers snelweg maken want dan rammel eraf en mis je het comfort. Dus hoe ver ga je.
Genoeg pk's maken alles lichtvoetig, toch?Joopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:58:
Voor zand heb je bij voorkeur een lichtere machine nodig
Uiteraard, alleen dat verhoog je een risico en de schade wel exponentieel, en ik ben nu juist in de fase dat ik wel nadenk als ik iets doe en al teveel stuk gemaakt heb in mijn lijf. Die komende 70 jaar moet dat restje nog wel blijven functionerenHTT-Thalan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:01:
[...]
Genoeg pk's maken alles lichtvoetig, toch?.
Ze noemen het spatbord van de GS altijd wel een Entenschnabel hier, maar bij dit model zit er ook nog twee ogen boven.cyntax schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:37:
[...]
Moto Guzzi V85 TT past ook binnen budget. Zeer unieke en naar mijn mening zeer mooie motor.
[Afbeelding]
Die moet ik onthouden.Jolke schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:02:
[...]
Ze noemen het spatbord van de GS altijd wel een Entenschnabel hier, maar bij dit model zit er ook nog twee ogen boven.
Eendensnavel met een koeienpens.

Maar deze vind ik beter eigenlijk:
Want dit ziet er niet uit:
[ Voor 190% gewijzigd door Joopieboy op 22-04-2020 10:06 ]
De Caponord 1000 is ook een beetje te lomp en zwaar om off-road mee te gaan, ik denk vergelijkbaar met de V-strom. Verder wel een heerlijke reismotor!
Als je zoekt naar een off-road kom je naar mijn mening vooral uit bij lichte en wendbare motoren. Vermogen is niet heel belangrijk, koppel wel. Reizen met duo en bagage vraagt weer andere eigenschappen. Dus zoals @DrivinUCrazy al zegt is Bommes eigenlijk op zoek naar een schaap met 5 poten.
Is lichter, kan aardig mee offroad alleen lever je in op wat power, maar zoals iedereen al aangeeft je moet ergens op inleveren.
Of foe als mij en neem gewoon 5 motoren zodat je een beetje kan wisselen.
En dat is best eenvoudig! gewoon niet inruilen
Ik hoor van best veel mensen dat het inderdaad enorme 'fun' motoren zijn, maar dat lange ritten snelweg (touring) met een enkelcylinder toch minder comfortabel is (vooral de trillingen dus).kneusteun schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:09:
Is een xt660z dan ook niet mogelijk?
Is lichter, kan aardig mee offroad alleen lever je in op wat power, maar zoals iedereen al aangeeft je moet ergens op inleveren.
Dan moet je tourmachine echt wel een flink zware motor zijn (Goldwing 6-cylinder oid) om dat rond te krijgen qua trekgewicht enzoWaaj schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:11:
Misschien een aanhanger achter de V-strom hangen en daar een lichte crosser op?
Daar wil je geen uur mee op de snelweg zitten.kneusteun schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:09:
Ik ken iemand die er mee door IJsland,Schotland en UK en ik dacht Scandinavie is geweest.HTT-Thalan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:10:
[...]
Ik hoor van best veel mensen dat het inderdaad enorme 'fun' motoren zijn, maar dat lange ritten snelweg (touring) met een enkelcylinder toch minder comfortabel is (vooral de trillingen dus).
Het is misschien niet comfortabel als een GS maar er wordt al aangegeven dat dat er niet in zit en minder goed is offroad.
Daarom de toevoeging dat je prioriteiten moet stellen aan de eisen.
Ik snap die beredenering, zou ik zelf ook niet perse doen.Joopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:13:
[...]
Daar wil je geen uur mee op de snelweg zitten.
Maar laten we eerlijk zijn we zijn ook wel een beetje verwend, vroeger reden hele volksstammen op een 1cilinder de wereld rond.En nu roept iedereen dat dat geen doen is. klopt het dan toch dat er geen echte mannen meer bestaan?
Ik heb er nu al 2, nog eentje extra is niet mogelijk in/bij onze huidige woning.kneusteun schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:09:
Ik mis de ruimte om dat op te slaan/neer te zetten.
Nu met 2 motoren, een snorscooter en 2 fietsen is dat al lastig soms.
Ik denk dat ik beter de Vespa kan inruilen op een ktm 790 of zo iets.
Dan kan ik daarmee op pad als ik wat ruigers wil doen en kan ik met mijn vriendin samen op de vstrom verder tokkelen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dat ding is zo vet in de kleurstelling blauw/wit!Waaj schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:52:
[...]
Als je de multistrada op je lijstje hebt staan dan zou ik ook eens kijken naar een S1000XR
[YouTube: Tested To The Limit!: BMW S1000XR vs. DUCATI MULTISTRADA 1200 S | ON TWO WHEELS]
En alvast veel plezier met alle proefritjes en slapeloze nachten!
Maar zo'n GS inclusief top koffers of topkoffers, desgewenst, past wel heel goed in de anderhalvemetersamenleving.
Daarna koop je weer een andere motor en ga je voor route 2 verkenning via onverharde wegen.
Elk halfjaar / jaar een nieuwe motor
Anderhalve meter op de bumperklever voor je was al een standaard iets.sypie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:23:
[...]
Maar zo'n GS inclusief top koffers of topkoffers, desgewenst, past wel heel goed in de anderhalvemetersamenleving.
Hell no, op MF forum was iemand met een XTZ750 die op zijn zijspan een crossertje meenam.HTT-Thalan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:12:
[...]
Dan moet je tourmachine echt wel een flink zware motor zijn (Goldwing 6-cylinder oid) om dat rond te krijgen qua trekgewicht enzo.
Zal zo even foto zoeken.
[ Voor 18% gewijzigd door kneusteun op 22-04-2020 12:17 ]
Alles is mogelijkBommes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:22:
[...]
Ik heb er nu al 2, nog eentje extra is niet mogelijk in/bij onze huidige woning.
Dan kan ik daarmee op pad als ik wat ruigers wil doen en kan ik met mijn vriendin samen op de vstrom verder tokkelen.
Ik heb 5 motoren en 1 brommer en 1 snorfiets, 1 mtb, 1 racfiets en 3 normale fietsen.
Woon in een boven woning en heb een piepklein schuurtje. 2x2m
Same here. Ben dit jaar eerder aan de medicatie begonnen en heb bekenden er nog eens extra aan herinnerd dat ik dus hooikoorts heb. Veel meer kan ik er niet aan doen. Behalve dan thuis blijven op het moment dat de klachten echt erg zijn, maar dat heeft verder niets met corona te maken. Ik heb jaarlijks wel een paar dagen waar het een opeenstapeling van klachten is, en dan wil je écht niet naar buitenJolke schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:36:
Ik heb last van hooikoorts op dit moment, dus ik nies regelmatig. Dat helpt ook om mensen op afstand te houden.
[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 22-04-2020 10:48 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat is ook het lastige. Ik zou graag ook een motor willen die wat meer offroad kan, maar met duo is dat echt niet te doen. Het is nu al klote met duo als je over slechte wegen rijdt. Als je offroad gaat moet je gaan staan, dat is een beetje lastig met duo.DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:52:
De moeilijkheid zit hem er bij Bommes in dat hij een motor zoekt die alles kan. Lange afstanden, offroad, met bepakking, met duo. Dat lijkt mij het schaap met de 5 poten. Ergens zul je dan (helaas?) een compromis moeten sluiten.
Ik hoef niet offroad, en vandaar dat de XT1200Z (of 1200GS, for that matter) perfect bij mij past. Eisen aan zithouding, met name de kniehoek, waren belangrijker dan alle andere rest.
Afstelling in de vering en banden heb ik 100% op de weg gericht. Met dat koppel is de motor ook met duo nog goed te berijden. En ja, ik ben me ervan bewust dat als wij er beiden op zitten, we tegen de maximale belasting van de motor zitten.
Ik vraag me af of Bommes niet het beste af is met een reis-enduro. 1200GS, Africa Twin, XT1200Z.
Ik heb zo het idee dat je met die machines ook lekker kunt spelen op het asfalt.![]()
![]()
En wat is offroad? Wat gravelpaadjes durf ik met al die machines wel aan. Ben eerder bang voor de banden dan voor de machine zelf. Echt zand, daar ben je met al die machines gehandicapt vanwege het gewicht. De machines die daarvoor geschikt zijn, zijn dan weer niet geschikt om met duo op te rijden, of geen lange afstanden.
Dan zou ik ook voor iets gaan wat dan ook goed offroad kan. Bijv. een 690 enduro.Bommes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:22:
[...]
Ik heb er nu al 2, nog eentje extra is niet mogelijk in/bij onze huidige woning.
Binnen gaat het goed naar omstandigheden, jaJoopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:50:
Probleem is ook, binnen gaat het goed, stap je naar buiten, bingo!
Maargoed, zolang dat alles is...
* Destruction overweegt om de CBR te vervangen, trouwens... Vooral op langere afstanden merk ik dat de houding op de CBR toch niet zo goed is, ik denk dat iets meer rechtop zitten toch beter is. Wel jammer, want voor het scheuren in de omgeving vindt ik het een erg fijne motor en in de ideale wereld had ik er gewoon een motor voor langere ritten bij gekocht, maar ruimte en budget zijn ook niet onbeperkt zeg maar
[ Voor 46% gewijzigd door Destruction op 22-04-2020 10:58 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat het kan geloof ik wel, maar mág het ook conform de RDW? Ik kreeg destijds mee dat ik de helft van het gewicht van het trekkend voertuig moet hanteren, en dat is niet zo veel met een Alp natuurlijk. Maar dit was een aanhanger, geen zijspan. Geen idee of daar andere regels voor gelden.kneusteun schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:29:
[...]
Hell no, op MF forum was iemand met een XTZ750 die op zijn zijspan een crossertje meenam.![]()
Zal zo even foto zoeken.
Eerste generatie Fazer 1000?Destruction schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:54:
[...]
Iemand een suggestie voor een budget bike die een beetje tussen die 2 in valt?

Op een paar kleine dingetjes na, enorm betrouwbaar, redelijk zuinig (1:17) en power zat voor sportief rijden. Carbs en prima zelf te onderhouden.
[ Voor 18% gewijzigd door A13X op 22-04-2020 11:33 ]
Awesome
Vooral in het rood wel een aanrader, met veel verschillende kleurenRaym09 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:23:
[...]
Eerste generatie Fazer 1000?
[Afbeelding]
Op een paar kleine dingetjes enorm betrouwbaar, redelijk zuinig (1:17) en power zat voor sportief rijden. Carbs en prima zelf te onderhouden.
Incl. rood crossstuurJoopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:33:
[...]
Vooral in het rood wel een aanrader, met veel verschillende kleuren
Maar vind dat wel een mooie fiets voor z'n leeftijd. Volgens mij is er ook een zwart/rode versie, die is wel echt netjes.
Deze dus:
Awesome
Wat een grote spiegels zitten daarop.Raym09 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:23:
[...]
Eerste generatie Fazer 1000?
[Afbeelding]
Op een paar kleine dingetjes na, enorm betrouwbaar, redelijk zuinig (1:17) en power zat voor sportief rijden. Carbs en prima zelf te onderhouden.
Ja, maar je hoeft er niet je make-up voor te kunnen doenf2ride2001 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:05:
Is toch de bedoeling dat je wat ziet?
En daarbij, als je hard genoeg gas geeft boeit wat achter je is helemaal niet, toch?
Precies, ik heb ook een garagebox nu, helaas wel wat verderop.Chakotay schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:34:
@kneusteun zo heb ik ook een tijdje 3 motoren gehad terwijl ik in een 60m² appartementje woonde, maar daar had ik een garagebox bij gehuurd waar het spul allemaal in stond
Ik moest ook gewoon nog een boot kwijt
Totdat je in Duitsland rijdt met 200 en er zit er achter je een te drukkenMcKaamos schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:07:
[...]
Ja, maar je hoeft er niet je make-up voor te kunnen doen
En daarbij, als je hard genoeg gas geeft boeit wat achter je is helemaal niet, toch?
Dan is je motor te traagJurrian120 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:29:
[...]
Totdat je in Duitsland rijdt met 200 en er zit er achter je een te drukken
Blijkbaar rijd je vaak alleen recreatief. Ik zit elke dag op de weg (120km) en dan vind ik het toch wel verdomd fijn dat er een paar flinke ( en LELIJKE) spiegels op zitten waarin ik , trillingsvrij, kan zien wat al die gekke automobilisten uitvreten.McKaamos schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:07:
[...]
@Bommes, ik rijd dus zo'n nieuw model DL650 (met Mickey Mouse oren=spiegels) en dat ding bevalt echt verdomd goed. Ik heb nog niet echt een minpunt kunnen ontdekken (Afgezien van de afwerking die niet altijd top is, maar daar is de prijs naar) inmiddels 45k erop gezet in 2 jaar. Dus dat zegt al genoeg
Shit happens, true story, of voorbij gereden worden op je F door een papzak op een GS met de vrouw des huizes achterop.Jurrian120 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:29:
[...]
Totdat je in Duitsland rijdt met 200 en er zit er achter je een te drukken
Dat probleem heb ik met mijn auto (die stopt bij de 210). Mijn motor accelereert amper vanaf de 150 (VN900 met maar 50 paarden aan vermogen). En volgens alles wat eraan geschroefd zit moet ik niet harder rijden dan 120. Heb daarom ook nog niet harder dan 155 gereden
Hey die motor ken ikRaym09 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:37:
[...]
Incl. rood crossstuur![]()
Maar vind dat wel een mooie fiets voor z'n leeftijd. Volgens mij is er ook een zwart/rode versie, die is wel echt netjes.
Deze dus:
[Afbeelding]
Verder helemaal mee eens, weinig onderhoud, rijd zuinig en makkelijk vanaf 2500 rpm en als je iets verder doortrek gaat hij nog als de brandweer (vooral in deze kleurstelling
En dat is comfortabel met een supersport? 1x gedaan met de befaamde teller op 299 en in 20min 15ltr benzine kwijt.Thoit schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:53:
Mooie is wel dat veel Duitse auto's begrensd zijn op 250
Het juiste gereedschap voor elke klus:Joopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:09:
En dat is comfortabel met een supersport?
Hu? Je had toch een 750?Joopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:09:
[...]
En dat is comfortabel met een supersport? 1x gedaan met de befaamde teller op 299 en in 20min 15ltr benzine kwijt.Dakloze achter t station zuipt minder, of een matroos op verlof...
Ik deed met mijn TL1000S 268km in 1,5 uur, tank leeg. Verbruik 1:16.8
Ehhh jij draagt make-up? Uhm okMcKaamos schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:07:
[...]
Awesome
Joopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:09:
[...]
En dat is comfortabel met een supersport? 1x gedaan met de befaamde teller op 299 en in 20min 15ltr benzine kwijt.Dakloze achter t station zuipt minder, of een matroos op verlof...
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
HTT-Thalan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:19:
[...]
Het juiste gereedschap voor elke klus:
[YouTube: BMW k1600gt. Top speed. 265km/h]
* Jolke denkt zich zijn Ikea bankstel in en moet er niet aan denken daarmee 200+ te rijden.
Tsja, dat is geen supersport maar een supertour iddHTT-Thalan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:19:
[...]
Yess, ik had een iets andere verhouding en daarmee iets meer afwijking dan normaal, zal GPS 280-285 zijn geweest, 150 ipv 141pk met andere software en een Leovince SBK uitlaatsysteem, ding liep goed.f2ride2001 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:27:
[...]
Hu? Je had toch een 750?
Ik deed met mijn TL1000S 268km in 1,5 uur, tank leeg. Verbruik 1:16.8Op top 275 op de GPS gereden. Niet onder de 200 gekomen. (Paderborn > Venlo) . Vond het nog niet eens tegenvallen
Nadeel was dat die best wel een drankprobleem had, zoop meer dan zijn baasje.
En tegenwoordig kun je vlakbij de grens nergens meer door rijden, alleen maar Baustellen
Edit: hier geven ze ook alleen maar de begrenzing aan:
https://www.motorcyclespe...u/suzuki_gsxR750%2004.htm
De 600 doet 'maar' 255, die heeft alleen topvermogen tussen de 12k en 15k rpm en veel minder slag en koppel:
https://www.motorcyclespe...u/suzuki_gsxR600%2004.htm
[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 22-04-2020 13:45 ]
Baustelle heb je altijd. Op moment dat de halverwege de A3 zijn beginnen ze alweer bij het begin omdat daar een snelweg vervangen iets van 40 jaar duurt (en ook omdat het allemaal iets meer km is dan hier).Joopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:41:
[...]
Tsja, dat is geen supersport maar een supertour idd
[...]
Yess, ik had een iets andere verhouding en daarmee iets meer afwijking dan normaal, zal GPS 280-285 zijn geweest, 150 ipv 141pk met andere software en een Leovince SBK uitlaatsysteem, ding liep goed.
[YouTube: GSX-R 750 K4 vs 1000 K5]
En tegenwoordig kun je vlakbij de grens nergens meer door rijden, alleen maar Baustellen
En bouwprojecten worden daar ruimer ingecalculeerd dan hier in NL.
Ohja en je mag daar buiten de beboudekom 100. Iets waar wij dan weer over kunnen dromen.
[ Voor 5% gewijzigd door Jurrian120 op 22-04-2020 13:46 . Reden: Extra content ]
Probleem daar is dat het contractbreuk is als ze daar de boel afbreken, dus laten ze alles staan...Jurrian120 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:44:
[...]
Baustelle heb je altijd. Op moment dat de halverwege de A3 zijn beginnen ze alweer bij het begin omdat daar een snelweg vervangen iets van 40 jaar duurt (en ook omdat het allemaal iets meer km is dan hier).
En bouwprojecten worden daar ruimer ingecalculeerd dan hier in NL.
En idd, hier is alles voort 60 binnendoor, 80 op de N wegen en 100 op de snelwegen, dus top.
[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 22-04-2020 13:47 ]
FZS600 dan? De 600cc Fazer. Rijdt ook prima, maar wel minder vermogen en koppel natuurlijk. Maar goed op touren houden en dan is ie toch lekker vlot.Destruction schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:51:
Fazer 1000 is inderdaad geen gek idee, maar met de nodige kosten atm is ook die nog iets boven budget![]()
Buiten dat, staat-ie zeker op de lijst
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik heb niet gezegd dat het comfortabel is. Mijn GSX-R 750 ging niet harder dan 294. Teller bleef op en neer gaan tussen 294 en 293.Joopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:09:
[...]
Ook nog even @Bommes klieren. Alhoewel ik eerder naar een R1200/1250 zou kijken, is die V-Strom 1000 ook een erg gaaf ding.
Maar doe lekker wat je zelft wilt
https://www.motoroost.nl/..._abs_v_strom-2114612.html
En als je het kan missen
https://www.motoroost.nl/..._abs_v_strom-2397612.html
Die laatste is voor het eerst sinds DRBIG dat ik weer een dikke allroad zie van Suzuki!
Edit: of https://www.motoroost.nl/...ture_efi_abs-2171270.html
[ Voor 15% gewijzigd door kneusteun op 22-04-2020 14:51 ]
Hoe meningen kunnen verschillen, ik vind die 1050 echt afschuwelijkkneusteun schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:50:
Voor bommes
https://www.motoroost.nl/..._abs_v_strom-2114612.html
En als je het kan missen
https://www.motoroost.nl/..._abs_v_strom-2397612.html
Die laatste is voor het eerst sinds DRBIG dat ik weer een dikke allroad zie van Suzuki!
Edit: of https://www.motoroost.nl/...ture_efi_abs-2171270.html
Die vierkante koplamp inderdaadJoopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:53:
[...]
Hoe meningen kunnen verschillen, ik vind die 1050 echt afschuwelijk
Op het zijspan lijkt me een TW125 te staan, drooggewicht van 106 kg. Een XTZ750 weegt droog 203 kg, dus dat zou met die regel dan niet echt mogen, maar met een ander motorfiets moet het best te maken zijn.HTT-Thalan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:06:
[...]
Dat het kan geloof ik wel, maar mág het ook conform de RDW? Ik kreeg destijds mee dat ik de helft van het gewicht van het trekkend voertuig moet hanteren, en dat is niet zo veel met een Alp natuurlijk. Maar dit was een aanhanger, geen zijspan. Geen idee of daar andere regels voor gelden.
En anders moeten we zijspanspecialist @harley vragen hoe het nou allemaal zit
Maar nutteloze vergelijking trouwens, ik zie een Belgisch kenteken dus dan mag vast alles
Op autogebied zijn ze vrij streng hoor. Ik heb een keer iemand met een vrij nieuwe Tesla een bekeuring zien krijgen omdat de (origineel door Tesla geleverde) wegklapbare trekhaak niet op het 'attest' stond. Had hij hem ingeklapt, was er niks aan de hand geweest. Zelfs een andere set velgen moet daar volgens mij langs de keuring.Melkunie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:03:
[...]
Op het zijspan lijkt me een TW125 te staan, drooggewicht van 106 kg. Een XTZ750 weegt droog 203 kg, dus dat zou met die regel dan niet echt mogen, maar met een ander motorfiets moet het best te maken zijn.
Maar nutteloze vergelijking trouwens, ik zie een Belgisch kenteken dus dan mag vast alles
Die koplamp trek ik ook slecht hoor, maar in verhouding tot die gedrochten van de vorige generaties.Joopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:53:
[...]
Hoe meningen kunnen verschillen, ik vind die 1050 echt afschuwelijk
Ik hekelde ook echt dat suzuki verwachte dat je je oliefilter en uitlaat maar standaard als bashbuard moest gebruiken. Als je een allroad type bouwt doe dan op zijn minst een plastic kap ervoor en het liefst gewoon een degelijke bashguard.
suzuki maakt volgens mij goede motoren en fijn rijdende motoren zoals de SV, maar ook de SV is in mijn ogen gewoon lelijk afgewerkt en ziet er uit als een budget monster.
Eerste indruk, wat een klein ding! Kleiner (en lichter) dan ik had verwacht.
Nog even wachten op de aflevering van de GS, dan meteen maar eens testen op de weg naar huis..
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Dat is iets van de afgelopen jaren, qua kwaliteit zie je weinig problemen, alleen afwerking, boutgaten her en der, beugels, niet lekker sluitend kuipwerk, etc etc, daar slaan ze behoorlijk de plank mee mis. Erg jammer moet ik zeggen.kneusteun schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:14:
[...]
Die koplamp trek ik ook slecht hoor, maar in verhouding tot die gedrochten van de vorige generaties.
Ik hekelde ook echt dat suzuki verwachte dat je je oliefilter en uitlaat maar standaard als bashbuard moest gebruiken. Als je een allroad type bouwt doe dan op zijn minst een plastic kap ervoor en het liefst gewoon een degelijke bashguard.
suzuki maakt volgens mij goede motoren en fijn rijdende motoren zoals de SV, maar ook de SV is in mijn ogen gewoon lelijk afgewerkt en ziet er uit als een budget monster.
Simpel antwoord: "built to a price" is bij de andere merken niet anders hoor.Joopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:20:
[...]
Dat is iets van de afgelopen jaren, qua kwaliteit zie je weinig problemen, alleen afwerking, boutgaten her en der, beugels, niet lekker sluitend kuipwerk, etc etc, daar slaan ze behoorlijk de plank mee mis. Erg jammer moet ik zeggen.
Hier heeft iemand 20 weken gevangenis gekregen voor zo'n soort actie:Melkunie schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:05:
Hopen dat hier nog een vervolg op komt. Want een kansloos figuur.
https://www.bbc.co.uk/new...-gloucestershire-52367803
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat zou wel eens kunnen ja, als ik zo wat tests lees en kijk roepen ze allemaal dat het een erg licht aanvoelende motor is, niet duur, genoeg vermogen voor wat ik er mee wil doen, enz.Joopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:49:
Mwow hem kennende heeft ie meer aan een African Twin
Nu een beetje ene knappe en complete zoeken en eens gaan kijken.
Die van de monteur van Huybers staat niet te koop Joopie daar ben ik daar straks even langs geweest.
Edit: Er staat een kandidaat in de buurt te koop. Een zwarte nette uitvoering voor de juiste prijs met flink wat toffe optis, kofferset, valbeugels, enz.
Zelfs mijn vriendin vond hem er tof uitzien.
Vrijdag maar eens gaan kijken.
[ Voor 18% gewijzigd door Bommes op 22-04-2020 15:52 ]
Daarom heeft zo een K1600 een flinke tank, anders haal de de topsnelheid niet voordat ie leeg is.HTT-Thalan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:19:
[...]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
De 2016 modellen met de alu velgen hebben dezelfde issue als de Alpjes en Twins van weleer: Ze zijn gevoelig voor velgrot. Verder kan ik je geen tips geven qua onderhoud of aandachtspunten, ze zijn er nog niet zo lang natuurlijk.Bommes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:33:
[...]
Dat zou wel eens kunnen ja, als ik zo wat tests lees en kijk roepen ze allemaal dat het een erg licht aanvoelende motor is, niet duur, genoeg vermogen voor wat ik er mee wil doen, enz.
Die van de monteur van Huybers staat niet te koop Joopie daar ben ik daar straks even langs geweest.
Edit: Er staat een kandidaat in de buurt te koop. Een zwarte nette uitvoering voor de juiste prijs met flink wat toffe optis, kofferset, valbeugels, enz.
Waarom kan Yamaha het dan wel, en Honda?f2ride2001 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:25:
[...]
Simpel antwoord: "built to a price" is bij de andere merken niet anders hoor.
All right, hij had wel plannen maar niet doorgezet dus. Ben er sowieso alweer even niet meer geweest besef ik mij net. Maar dan heb je wel een goeie kunnen zien.Bommes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:33:
[...]
Dat zou wel eens kunnen ja, als ik zo wat tests lees en kijk roepen ze allemaal dat het een erg licht aanvoelende motor is, niet duur, genoeg vermogen voor wat ik er mee wil doen, enz.
En ben benieuwd, have fun.
@HTT-Thalan gelukkig zitten hier in de buurt zat bedrijven die gespecialiseerd zijn in dit soort velgen, dan kun je gelijk Tubeless rijden, sterkere RVS spaken en randen die niet meer rotten.
[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 22-04-2020 16:16 ]
Ja hallo.. Bij mij ontbreken er nog steeds 2 van die pushpins in de kuip
En om hem niet duurder te maken hebben ze nog een standaardgaskabel er ingehangen ipv fly-by-wire systeem
Gamertag: timmie271
Tuurlijk, je kan er zat aan doen. Maar als het eenmaal weggerrot is doe je er weinig meer aan, dan is een nieuwe velg al snel rendabel (ondanks de hoge prijs). Probleem is dat het van binnenuit gebeurt, dus daar moet de vorige eigenaar dan wel op gelet hebben bij het vervangen van banden want zodra je het aan de glimmende kant ziet gebeuren ben je te laatJoopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:14:
[...]
Waarom kan Yamaha het dan wel, en Honda?
[...]
All right, hij had wel plannen maar niet doorgezet dus. Ben er sowieso alweer even niet meer geweest besef ik mij net. Maar dan heb je wel een goeie kunnen zien.
En ben benieuwd, have fun.
@HTT-Thalan gelukkig zitten hier in de buurt zat bedrijven die gespecialiseerd zijn in dit soort velgen, dan kun je gelijk Tubeless rijden, sterkere RVS spaken en randen die niet meer rotten.Hell zelfs de buren van Huybers doen dat...
De instructions lijken me duidelijk en simpel genoeg.. fingers crossed..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik weet niet welke Yamaha en Honda's je bekeken hebt, maar als ik in hetzelfde segment kijk; ±9000 euro zijn ze allemaal hetzelfde of je nu een Versus of MT07 of CX500 bekijkt. Blijft budget en zo is de uitvoering ook, ongeacht merk. Tenzij je een stuk hoger gaat zitten en zelfs dan is de afwerken regelmatig nog niet naar mijn standaard. Ik bekijk een motor ook als een vervoersmiddel van A naar B, dus moet ie de winter redelijk overleven. Als je nooit in de regen rijd zijn je criteria ook anders.
Maar geen groot probleem hoor. Grote afdeling RVS hier en alle pisbakken beugeltjes en boutjes netjes vervangen voor RVS en probleem opgelost.
Bij Yamaha zitten er bv wel netjes passende en verhullende kuipen, bij bv een GSR kijk je tegen boorgaten aan die bij een ander model wel gebruikt worden, of zoals bij de V Strom tegen kuipen die niet mooi aansluiten en uitlijnen. Dat soort dingen.f2ride2001 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:40:
[...]
Ik weet niet welke Yamaha en Honda's je bekeken hebt, maar als ik in hetzelfde segment kijk; ±9000 euro zijn ze allemaal hetzelfde of je nu een Versus of MT07 of CX500 bekijkt. Blijft budget en zo is de uitvoering ook, ongeacht merk. Tenzij je een stuk hoger gaat zitten en zelfs dan is de afwerken regelmatig nog niet naar mijn standaard. Ik bekijk een motor ook als een vervoersmiddel van A naar B, dus moet ie de winter redelijk overleven. Als je nooit in de regen rijd zijn je criteria ook anders.
Maar geen groot probleem hoor. Grote afdeling RVS hier en alle pisbakken beugeltjes en boutjes netjes vervangen voor RVS en probleem opgelost.
Boutjes en dingen is wel standaard eigenlijk...
Moet je even zorgen dat een lieve mede tweaker een doosje vol van die dingen heeft liggen en ze naar je toe komt brengen.timmie271 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:23:
[...]
Ja hallo.. Bij mij ontbreken er nog steeds 2 van die pushpins in de kuip
En om hem niet duurder te maken hebben ze nog een standaardgaskabel er ingehangen ipv fly-by-wire systeem
I have stability. The ability to stab.
Om hierop terug te komen:tdw schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:36:
[...]
Je moet je ook voorstellen dat die gasten over een sirene heen moeten schreeuwen. Ik kan me goed voorstellen dat de fietsers het niet hebben gehoord. Een veel beter voorbeeld is deze:
[YouTube: Aanrijdend vanaf de Yp naar Zoetermeer 09-05-2014]
Vanaf 3:06
Vanaf 6:40
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Hé je bekijkt het allemaal verkeerd... je kan juist heel makkelijk je blok in een ander model hangen! Dat is toch juist fijn..Joopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:48:
[...]
Bij Yamaha zitten er bv wel netjes passende en verhullende kuipen, bij bv een GSR kijk je tegen boorgaten aan die bij een ander model wel gebruikt worden, of zoals bij de V Strom tegen kuipen die niet mooi aansluiten en uitlijnen. Dat soort dingen.
Boutjes en dingen is wel standaard eigenlijk...
Edit: dit is bij het 2011 model, het model daarna (gsxs) weet ik niet.
[ Voor 6% gewijzigd door R0y. op 22-04-2020 18:40 ]
@Destruction Om maar even "wij van WC eend" te spelen, heb je al eens aan een VFR (750 of 800) gedacht? Heeft nog wel een beetje sportieve trekjes van de CBR familie, maar is ook een zalige toermotor. Ik stap er met mijn 1,93m ook na 600km nog fris van af.Destruction schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:54:
[...]
Binnen gaat het goed naar omstandigheden, jaMaar ook zeker niet geweldig. Buiten is totaal uit den boze op zo'n moment, heb ik geleerd
![]()
Maargoed, zolang dat alles is...Het kan altijd erger, toch?
* Destruction overweegt om de CBR te vervangen, trouwens... Vooral op langere afstanden merk ik dat de houding op de CBR toch niet zo goed is, ik denk dat iets meer rechtop zitten toch beter is. Wel jammer, want voor het scheuren in de omgeving vindt ik het een erg fijne motor en in de ideale wereld had ik er gewoon een motor voor langere ritten bij gekocht, maar ruimte en budget zijn ook niet onbeperkt zeg maarMaar het is nog ff te vraag wat ik dan moet kopen, terug naar een Div900? Een maatje grotere fiets past wel meer bij me, maar dat is misschien weer teveel 'toer'.. Iemand een suggestie voor een budget bike die een beetje tussen die 2 in valt?
Zijn niet de goedkoopste fietsen, maar wel betrouwbaar (buiten de standaard SR). Heb zelf op mijn huidige 158K km staan en wil deze naar de 200K km brengen. Enkel mag ik nu hier in BE geen plezierritten maken.
Op de keuring moet de trekhaak aanwezig zijn, zo niet komt deze inderdaad niet op de papieren te staan en mag je deze (tot de volgende keuring) niet gebruiken.HTT-Thalan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:09:
[...]
Op autogebied zijn ze vrij streng hoor. Ik heb een keer iemand met een vrij nieuwe Tesla een bekeuring zien krijgen omdat de (origineel door Tesla geleverde) wegklapbare trekhaak niet op het 'attest' stond. Had hij hem ingeklapt, was er niks aan de hand geweest. Zelfs een andere set velgen moet daar volgens mij langs de keuring.
Heb trouwens iemand gekend die stalen velgen onder zijn koekblik had staan. Hij heeft tweedehands een setje aftermarket alu velgen kunnen scoren met identiek dezelfde maat. Zo kon hij zijn banden overzetten. Op de keuring moest hij extra betalen voor een tuningkeuring, want geen originele velgen.
Techniek is heel simpel hier: wat mag er: NIETS. En als er al iets mag heb je attesten nodig om aan te tonen dat iets voor dat voertuig ok is. Voor motoren tot nu toe geen probleem, want geen keuring. Maar over 2 jaar beginnen ze er hier mee.Thoit schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:14:
Qua techniek en kleding zijn ze inderdaad streng in België. Het rijbewijs krijg je echter enorm makkelijk t.o.v. Nederland.
En wat kledij betreft: een jas met lange mouwen en lange broek moet inderdaad. Maar al neem je de dunste linnen zomeroutfit, dan ben je al in orde. Nergens wordt gesproken over dat het motorkledij moet zijn of aan bepaalde normen moet voldoen.
En wat het rijbewijs betreft heb ik het idee dat ik je inderdaad gelijk moet geven. Volgens mij hebben jullie betere rijopleidingen dan hier in BE. En dan heb ik er zelf nog voor gekozen om met een rijschool te werken. Dit om zeker te zijn van de juiste technieken en zo.
Voor zover ik zo uit mijn hoofd weet is er geen maximum gewicht voor een zijspan. Wel voor aanhangers. Maar omdat het zijspan als "vast" onderdeel van het voertuig geldt wordt het alleen als totaalgewicht gezien.Melkunie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:03:
[...]
Op het zijspan lijkt me een TW125 te staan, drooggewicht van 106 kg. Een XTZ750 weegt droog 203 kg, dus dat zou met die regel dan niet echt mogen, maar met een ander motorfiets moet het best te maken zijn.
Er zijn wel wat regels mbt tot de breedte, maar die zijn weer vanaf een bepaald bouwjaar strenger als daarvoor ( 2,55 meter en daarna pas 2 meter maximaal) aanhanger achter zijspan mag in nederland mits geremd zijspanwiel en maximaal 2 meter lang vanaf de achteras van de motor.
Probleem ( of soms juist niet) is dat de meeste politieagenten en zelfs het RDW het vaak niet weet omdat de groep vrij klein is. Je komt dus met vrij veel weg
bijvoorbeeld deze welke we een aantal jaren geleden gebouwd hebben:
:strip_exif()/f/image/fP3Mh1tzMAOYslx3ZAcietcA.jpg?f=fotoalbum_large)
Voldoet aan alle wettelijke eisen die er zijn en is volledig legaal en veilig. of je hem mooi vind is een ander ding.
Ook verschillen de regels per land.
Hongarije officieel geen aanhanger toegestaan.
Duitsland wel maar in combinatie met aanhanger geldt dan wel een maximum snelheid van 60km/h ( ook op de snelweg ja) maar gelukkig is ook de polizei vrij verstandig en snappen ze wel dat dat zelfmoord is op de duitse snelwegen en rijd ik ook daar 100 tot 110 gemiddeld met aanhanger zonder ooit aangehouden te worden en toch zat politie en zelfs controle's voorbij gereden. Is dan ook een hele oude regel die gewoon nooit is aangepast.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik vind het gaafharley schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:33:
[...]
Voor zover ik zo uit mijn hoofd weet is er geen maximum gewicht voor een zijspan. Wel voor aanhangers. Maar omdat het zijspan als "vast" onderdeel van het voertuig geldt wordt het alleen als totaalgewicht gezien.
Er zijn wel wat regels mbt tot de breedte, maar die zijn weer vanaf een bepaald bouwjaar strenger als daarvoor ( 2,55 meter en daarna pas 2 meter maximaal) aanhanger achter zijspan mag in nederland mits geremd zijspanwiel en maximaal 2 meter lang vanaf de achteras van de motor.
Probleem ( of soms juist niet) is dat de meeste politieagenten en zelfs het RDW het vaak niet weet omdat de groep vrij klein is. Je komt dus met vrij veel weg![]()
[Afbeelding]
Voldoet aan alle wettelijke eisen die er zijn en is volledig legaal en veilig. of je hem mooi vind is een ander ding.
Had ik ruimte en geld, dan zou ik 'm zo kopen om mijn zoontje mee naar school te brengen. Roze pluche dobbelstenen aan de spiegel, boerderijdier stickers op het raam en gaan met dat ding
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Laag staande zon is waardeloos, maar wel heerlijk rijden. Ik begin de motor al beter aan te voelen.
Waarom doe me dit aan Mr. Bean denken.harley schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:33:
[...]
[Afbeelding]
Voldoet aan alle wettelijke eisen die er zijn en is volledig legaal en veilig. of je hem mooi vind is een ander ding.![]()
[...]
Dat kan ik wel bevestigen, heb een middagje op een Adventure Sport DCT gereden en het is een fijne rustige motor, niet heel spannend (alsin niks extreems) maar wel erg leuk. Stuurt een beetje als een crossmotor (ook door het hoogpotige), maar dan wel geschikt voor op de snelweg. Overigens is de AS wel extreem hoog (zelfs voor mij).Bommes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:33:
[...]
Daar ben ik dan ook een beetje bang voor..etwintje schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:43:
[...]
rustige motor, niet heel spannend (alsin niks extreems)
Tamme parallel twin, zoals Fortnine ook al aangeeft de meest saaie manier om vermogen te maken..
Een v-twin leeft meer..
Die vstrom adventure laat me niet los.. blijf er steeds bij terug komen.
Mijn vriendin had net wel een goede: als geld er niet toe doet wat zou je dan voor motor willen hebben..
Dat is nog niet zomaar beantwoord.
Ik denk namelijk dat het niet eens perse iets anders zou zijn dan een vstrom maar dan gewoon nieuwer.
Of een variant op die vstrom van een ander merk.
Deze gast is niet bang met zijn v-strom, en zijn maatje met een KTM 1190 (denk ik).
Het kwartje viel daar straks ook voor die KTM 790 adventure.
Dat ding zou een vervanger zijn voor de Vespa.
Voor solo trips, offroad ritten, enz.
Ik benaderde het ding echter als een vervanger van een "tour" motor zoals mijn v-strom.
Daar is het dus echt een te klein en licht ding voor.
Wil ik dus nu de v-Strom vervangen moet ik opzoek naar iets wat daaraan gelijk is. Waar ik lekker op kan rijden, op de weg, met zijn tweeën. En soms eens een zandpad, soms dus.
De AT is heel veel maar ik vond hem absoluut niet saai, sterker nog, als ik het geld had ging ik er vandaag nog eentje halen, gewoon voor de fun. Overigens net Fortnine z'n filmpje gekeken en die is (zoals gewoonlijk) erg accuraat. Persoonlijk vond ik de wegligging op de weg niet slecht, maar het is geen GS(A). Het is een beetje de vraag waar je ideale compromis (I knowBommes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:19:
[...]
Daar ben ik dan ook een beetje bang voor..
Tamme parallel twin, zoals Fortnine ook al aangeeft de meest saaie manier om vermogen te maken..
Een v-twin leeft meer..
Die vstrom adventure laat me niet los.. blijf er steeds bij terug komen.
Deze is helaas niet te koop. Speciaal voor de winter gebouwd om 3 kinderen mee te kunnen nemen. Voor de beter weer dagen is deze gebouwd :Vrijdag schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:55:
[...]
Ik vind het gaaf
Had ik ruimte en geld, dan zou ik 'm zo kopen om mijn zoontje mee naar school te brengen. Roze pluche dobbelstenen aan de spiegel, boerderijdier stickers op het raam en gaan met dat ding
:strip_exif()/f/image/i6y99RJ1quSR1VQIyYCAfNSo.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelf ben ik van plan deze winter een nieuwe combi te verenigen. Plannen lopen al jaren en zijn ook al diverse malen gewijzigd, zowel het zijspan als de motor waaraan. Maar de huidige planning neigt naar een EZS Summit aan een Goldwing GL1800
(voorbeeldfoto dit is dus niet mijn eigen zijspan of motor maar deze combi zou het moeten worden)
:strip_exif()/f/image/NyEhHqYzkipvFlfd6aJpQPA5.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar vroeger al heel wat zijspannen gehad ( kleine greep uit de collectie
Mijn 1e eigen zijspan
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7ARk5P2eb0sCSPY7yhPKrCYN.jpg?f=user_large)
1e zijspan waar ik legaal op mocht rijden ( 25KW)
:strip_exif()/f/image/fCKqdq54d4QG2IfLhbC0AO4W.jpg?f=fotoalbum_large)
Winter zijspan waar je de meeste lol mee hebt, nergens naar kijken en nergens zuinig op zijn
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uzXmgobJO7CO1mAvTlOot2Sj.jpg?f=user_large)
GL1500 van mijn vader welke volledig uit staalplaat was opgetrokken ( ZEEER stevig kan ik je vertellen)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i23RNfFHN2Xd3wXv7PnzVNm4.jpg?f=user_large)
De Blackbird van mijn vader waar wij toen officieel nog niet op mochten rijden ivm vermogen (Was denk ik zijn 3e of 4e jeugdzonde zeg maar
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Heb er eentje gehad, een RC24 uit 1986.Youk schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:18:
[...]
@Destruction Om maar even "wij van WC eend" te spelen, heb je al eens aan een VFR (750 of 800) gedacht? Heeft nog wel een beetje sportieve trekjes van de CBR familie, maar is ook een zalige toermotor. Ik stap er met mijn 1,93m ook na 600km nog fris van af.
Zijn niet de goedkoopste fietsen, maar wel betrouwbaar (buiten de standaard SR). Heb zelf op mijn huidige 158K km staan en wil deze naar de 200K km brengen. Enkel mag ik nu hier in BE geen plezierritten maken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2JJkTlGbhvP1nyZwHCWZKBxK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5dxM0fp2STAKiE6L1eZkgOnX.jpg?f=user_large)
Dat was absoluut een leuke fiets, maar het geluid van een V4 was verslavend en het ding gaf zelfs op ietwat oude banden nog zo veel vertrouwen dat ik een keer of 2 bijna m'n rijbewijs kwijt was met dat ding
Btw, bedankt voor de suggesties
[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 22-04-2020 23:14 ]
Geluid is inderdaad
[ Voor 28% gewijzigd door Youk op 22-04-2020 22:53 ]
Dit topic is gesloten.
![]()