In deze tijden van COVID-19 kun je dit zo ongeveer zien als poging tot zware mishandeling / poging tot doodslag
Al met al ben ik dus echt niet tevreden over de kwaliteit van Motomaster. Elk jaar is er wel wat. Heb heel wat andere merken op verschillende motoren gehad zonder ook maar ooit een probleem. Meer mensen die ervaring hiermee hebben?
Ik woon op de tweede etage en heb een minibalkon. Ik zou het bijzonder knap vinden als @R0y. 's vriendin in mijn tuin komt plassenChakotay schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:18:
@Vrijdag zeg je nou dat ze bij jou in de tuin mogen komen plassen? Aardig van je!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat klinkt eigenlijk als een potentieel goed lopende business 🤔Chakotay schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:42:
[...]
Huh, StarTwin verkoopt spareribs? Bijzondere combinatie met een motorzaak
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Eens, echter waar moet je dan rijden? Volgens mij is dat in Nederland het enige waar je een beetje bochten kan vinden.Secsytime schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:45:
Inderdaad behoorlijk kansloos van die hardloper! Maar ik begrijp de lol niet van op zo'n dijk rijden als het daar zo ontzettend druk is..
Met zoveel weggebruikers heb je niks aan die bochtenThoit schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:46:
[...]
Eens, echter waar moet je dan rijden? Volgens mij is dat in Nederland het enige waar je een beetje bochten kan vinden.
Ik ken genoeg bochtige weggetjes die leuker zijn om te rijden in het weekend dan overbevolkte dijkweggetjes.Thoit schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:46:
[...]
Eens, echter waar moet je dan rijden? Volgens mij is dat in Nederland het enige waar je een beetje bochten kan vinden.
@Secsytime Al die weggebruikers zijn extra bochten!
[ Voor 7% gewijzigd door Waaj op 21-04-2020 12:56 ]
Ik zie het mee als "wanneer" ipv "waar". Die dijkjes zijn leuk, maar in het weekend met mooi weer blijf ik er ook zonder corona-maatregelen zo ver mogelijk vandaan.Thoit schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:46:
[...]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik moest drie keer lezen, de eerste twee keer las ik 'eindgebruikers'. BeroepsmisvormingSecsytime schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:54:
[...]
Met zoveel weggebruikers heb je niks aan die bochten![]()
Hoop dit jaar ook weer regelmatig te kunnen gaan sturen in de Eifel
Ik kon niet vermijden daarnet naar de Hornbach te rijden vanwege een spoedreparatie aan het huis dat we volgende week moeten opleverenChakotay schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:57:
[...]
Ik zie het mee als "wanneer" ipv "waar". Die dijkjes zijn leuk, maar in het weekend met mooi weer blijf ik er ook zonder corona-maatregelen zo ver mogelijk vandaan.
En dan bedoel ik ook echt bijna iedereen, ik heb één stelletje (een paar chinese mensen met mondkapjes) getroffen die zich ook echt bewust waren van de afstand, afstand namen, en afstand toelichten. Andere 300+ man daarbinnen, echt schofterig gewoon. Ik werd er eerlijk gezegd een beetje panisch van. Ik denk er serieus over om voortaan een houten stok van anderhalve meter mee te nemen naar winkels, misschien dat men het dán begrijpt.
Jij was er ook, dus was je deel van het probleemHTT-Thalan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:27:
[...]
Ik kon niet vermijden daarnet naar de Hornbach te rijden vanwege een spoedreparatie aan het huis dat we volgende week moeten opleveren. Man man man... iedereen loopt daar gewoon met oogkleppen op. Dat banjert daar overal dwars doorheen, afstand m'n reet, en zelfs een medewerker met ZO'N GROOT HESTJE AAN MET 'HOU AUB 1.5M AFSTAND' EROP walst bijna bovenop me terwijl ik recht in zijn blikveld stond.
En dan bedoel ik ook echt bijna iedereen, ik heb één stelletje (een paar chinese mensen met mondkapjes) getroffen die zich ook echt bewust waren van de afstand, afstand namen, en afstand toelichten. Andere 300+ man daarbinnen, echt schofterig gewoon. Ik werd er eerlijk gezegd een beetje panisch van. Ik denk er serieus over om voortaan een houten stok van anderhalve meter mee te nemen naar winkels, misschien dat men het dán begrijpt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cl5mtRxCEQwWRD5g11RxHQjK.jpg?f=user_large)
Gewoon met zo'n bel rondlopen en roepen "onrein, onrein!"
Ja dat merkte ik gisteren in een volle AH. Had geen medicijnen geslikt want de afgelopen dagen niet nodig gehad.. hele tocht met kriebelende neus maar in weten te houden.. tot ik bij de zelfscan paal stond..Jolke schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:36:
Ik heb last van hooikoorts op dit moment, dus ik nies regelmatig. Dat helpt ook om mensen op afstand te houden.
I have stability. The ability to stab.
Man oh man.
Het valt me trouwens wel op dat er nu ook veel meer (motor)politie rond rijd, maar gelukkig niet op de wegen waar ik zondag reed.
Oh, @SmurfLink ik mag morgen eindelijk beginnen in Amersfoort
[ Voor 7% gewijzigd door darkkingll op 21-04-2020 14:36 ]
Ik zat daar laatst ook al aan te denken. Zeker nu met al die pollen(ik blijf mijn auto maar wassen...) overal.SmurfLink schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:26:
[...]
Ja dat merkte ik gisteren in een volle AH. Had geen medicijnen geslikt want de afgelopen dagen niet nodig gehad.. hele tocht met kriebelende neus maar in weten te houden.. tot ik bij de zelfscan paal stond..Hele luide nies... voltallige AH keek verschrikt om
hee het was netjes in m'n elleboog en geen corona, niet zeiken mensen!
Ah dat verklaart een hoop..Equator schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:40:
[Afbeelding]
3x raden waar ik last van heb en waar de straat mee vol staat
* SmurfLink is ook allergisch voor berken.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Volgende keer als eerste langs het rek met meetlintenHTT-Thalan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:27:
[...]
Ik kon niet vermijden daarnet naar de Hornbach te rijden vanwege een spoedreparatie aan het huis dat we volgende week moeten opleveren. Man man man... iedereen loopt daar gewoon met oogkleppen op. Dat banjert daar overal dwars doorheen, afstand m'n reet, en zelfs een medewerker met ZO'N GROOT HESTJE AAN MET 'HOU AUB 1.5M AFSTAND' EROP walst bijna bovenop me terwijl ik recht in zijn blikveld stond.
Beetje Roundup voeren, ben je er vanafEquator schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:40:
[Afbeelding]
Leugens. Als ik dat doe snij ik altijd in mijn vingersMelkunie schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:59:
[...]
Volgende keer als eerste langs het rek met meetlinten
[Afbeelding]
Wel heb ik sinds vandaag mijn "oude" leren combi te koop staan, want die draag ik niet meer. Nu ik een Multistrada rijd, draag ik eigenlijk alleen textielen jassen die wat minder 'sporty' zijn. Dus... als iemand nog interesse heeft in een mooie Dainese combi in maat 56...
Mag er in het berghotel overnachten. Als je een felrode Ford Focus ziet rijden, grote kans dat ik erin zit.
Icephase, foto's helpen vaak
[ Voor 22% gewijzigd door darkkingll op 21-04-2020 16:03 ]
In betere tijden kom ik daar kom ik daar op heen- en terugweg van ritjes nog wel eens voor de deur langs. Even wat rotondes pakken.darkkingll schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:00:
[...]
mooi stadje hoor!
Mag er in het berghotel overnachten. Als je een felrode Ford Focus ziet rijden, grote kans dat ik erin zit.
Maarja, betere tijden he...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
:strip_exif()/f/image/KWYzCsiqCqehOcBCyZuoGzk9.jpg?f=fotoalbum_large)
Een rivier doorwading hier in mijn "achter tuin" das leuk spelen met de motor.
Alhoewel ik er niet door heen durfde te gaan, iets met ballen thuis gelaten.
:strip_exif()/f/image/YDeC6G8HMrKcJlkdnegICBzI.jpg?f=fotoalbum_large)
Stukje verder was het in eens heeeel erg droog.
Das toch wel spannend op wegbandjes en met een machine van 250kg.
Maar gewoon rustig doen, ding laten zoeken, stuur dus gewoon zijn gang laten gaan.
Beetje naar achter met het gewicht en het ging verbazingwekkend goed.
Erg leuk dus maar wel echt mijn onderschrift... Vstrom is niet het juiste materiaal voor de job.
Naar wat projecten geweest, dus flink wat kilomters gemaakt weer vandaag.
Zadel went wel, krijg nog wel last van mijn zitvlak maar al minder dan van de week.
Natuurlijk ook naar...
:strip_exif()/f/image/5D2NR2Nyi02QvOeQwPJcq5u7.jpg?f=fotoalbum_large)
Rondje gereden op de 790 adventure.
:strip_exif()/f/image/WSsHjcAtYuUgTm8kH10fJFdB.jpg?f=fotoalbum_large)
Super vet ding, voelt veel kleiner dan het is als je er op zit, door dat het een beetje als een enduro gevormd is (de tank en het zadel van boven).
:strip_exif()/f/image/gg0erGoaMdiLfMeZTmG8xQd8.jpg?f=fotoalbum_large)
Reed en remde echt super, quickshifter werkte ook leuk.
Heel wendbaar, stuurt heel direct en licht. Echt een speel fiets.
Even over inruilen van mijn vstrom gesproken.
Krijg er 3000 voor terug, ding heeft nu 72.000km gereden. Volgens mij een redelijk nette inruil prijs.
Ongeveer ook wat ik verwacht had dus voor mij netjes genoeg.
Maar of het de KTM wordt.. ik weet het nog niet.. Nachtje over slapen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ah, wat leuk. Daar zit ik ook regelmatig.darkkingll schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:00:
[...]
mooi stadje hoor!
Mag er in het berghotel overnachten.
Of beter gezegd, zat. Toen ik nog naar klanten mocht
Niet voor de R versie gegaan? Lijkt me trouwens echt heel fijn rijden met quickshifter..Bommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:23:
Okay dan..[Afbeelding]
Een rivier doorwading hier in mijn "achter tuin" das leuk spelen met de motor.
Alhoewel ik er niet door heen durfde te gaan, iets met ballen thuis gelaten.
[Afbeelding]
Stukje verder was het in eens heeeel erg droog.
Das toch wel spannend op wegbandjes en met een machine van 250kg.
Maar gewoon rustig doen, ding laten zoeken, stuur dus gewoon zijn gang laten gaan.
Beetje naar achter met het gewicht en het ging verbazingwekkend goed.
Erg leuk dus maar wel echt mijn onderschrift... Vstrom is niet het juiste materiaal voor de job.
Naar wat projecten geweest, dus flink wat kilomters gemaakt weer vandaag.
Zadel went wel, krijg nog wel last van mijn zitvlak maar al minder dan van de week.
Natuurlijk ook naar...
[Afbeelding]
Rondje gereden op de 790 adventure.
[Afbeelding]
Super vet ding, voelt veel kleiner dan het is als je er op zit, door dat het een beetje als een enduro gevormd is (de tank en het zadel van boven).
[Afbeelding]
Reed en remde echt super, quickshifter werkte ook leuk.
Heel wendbaar, stuurt heel direct en licht. Echt een speel fiets.
Even over inruilen van mijn vstrom gesproken.
Krijg er 3000 voor terug, ding heeft nu 72.000km gereden. Volgens mij een redelijk nette inruil prijs.
Ongeveer ook wat ik verwacht had dus voor mij netjes genoeg.
Maar of het de KTM wordt.. ik weet het nog niet.. Nachtje over slapen.
Zijn er naast de 790 nog andere contenders?
Ze zijn me beide compleet nieuw en van dit model jaar echt te duur.Secsytime schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:41:
[...]
Niet voor de R versie gegaan? Lijkt me trouwens echt heel fijn rijden met quickshifter..
Zijn er naast de 790 nog andere contenders?
Dus kom ik uit bij 2019 modellen of demo's.
Dit was een 2019 demo, een adventure (zonder de R).
De R zou wel mijn voorkeur hebben dus, maar voor mij nu te duur.
Mijn vriendin vroeg me net de zelfde vraag: zijn er nog andere contenders..
Nou ja, nee dus.
Ik wil iets waar je goed mee kunt reizen, waar dus makkelijk tassen/koffers op kunnen.
Iets waarmee ik ook eens offroad kan een dan niet bang goed te zijn dat ik 250kg in een greppel op zijn kant leg en er nooit meer uit krijg.
En dan is er nog budget, nu zou ik ongeveer 9k bij moeten leggen. Dat was/is voor mij de max.
Want er komen altijd nog weer extra's bij, nieuwe koffer, setje van dit, spiegelje hier, nieuwe navigatiesteun dat soort bende.
Een nieuwe Suzuki v-strom 650 zou ook kunnen.
Maar heel eerlijk vind ik dat een beetje saai..
Heb er nog niet op gereden hoor dus misschien is het wel helemaal super.
Gebruikt kan ook, keuze zat voor rond dat bedrag + inruil van mijn vstrom.
Maar ik denk dat er maar weinig is dat zo licht voelt en rijd. En ook nog eens zo modern is met alle huidige gimicks.
Zelfs bochten abs.. hip het niet nodig te hebben, maar das toch gaaf.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Als ik jou was zou ik wachten tot de R iets ouder is en je een demo model goedkoop op de kop kan tikken..Bommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:10:
[...]
Ze zijn me beide compleet nieuw en van dit model jaar echt te duur.
Nou ja, nee dus.
Ik wil iets waar je goed mee kunt reizen, waar dus makkelijk tassen/koffers op kunnen.
Iets waarmee ik ook eens offroad kan een dan niet bang goed te zijn dat ik 250kg in een greppel op zijn kant leg en er nooit meer uit krijg.
En dan is er nog budget, nu zou ik ongeveer 9k bij moeten leggen. Dat was/is voor mij de max.
Want er komen altijd nog weer extra's bij, nieuwe koffer, setje van dit, spiegelje hier, nieuwe navigatiesteun dat soort bende.
Maar ik denk dat er maar weinig is dat zo licht voelt en rijd. En ook nog eens zo modern is met alle huidige gimicks.
In Bike/Ride magazine hebben ze er een als longtermen en ze zijn er erg tevreden over en de R is hier 10x populairder dan het base model..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Nieuwe model facelift van de tracer 700 dan? Wel veel minder pk en minder off-road.. maar dat ding is 10k nieuwBommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:10:
[...]
Nou ja, nee dus.
BMW F850GS(A) of F900XR kan je ook nog overwegen, lijken ook wel in je straatje te passenBommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:10:
[...]
Nou ja, nee dus.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
700 is meer een sport toer fiets. ik denk dat Bommes dan beter kan kijken voor de Tenere 700Secsytime schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:18:
[...]
Nieuwe model facelift van de tracer 700 dan? Wel veel minder pk en minder off-road.. maar dat ding is 10k nieuw
Tenere is dan weer hardcore off-roadPagman schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:39:
[...]
700 is meer een sport toer fiets. ik denk dat Bommes dan beter kan kijken voor de Tenere 700
Belangrijk is wel dat mij vriendin ook fatsoenlijk achterop kan.
Wat dat betreft ben ik met mijn huidige vstrom het baasje..
Ik heb zomaar het vermoeden dat achterop de 790 heel wat minder comfortabel is voor haar.
Dat is met een comfortzadel wel weer op te lossen maar goed..
Wel leuk om zo te zoeken maar met al die eisen en vele keuzes is het niet niks zo.
En nette gebruikte 1090 adventure s zou ook kunnen, ik denk dat dat ook wel in het budget past met inruil.
@noes, niet om iemand te beledigen maar ik vind op een of andere manier die serie van BMW niet echt mooi. En ik vind het ook voor wat het is behoorlijk overpriced.
[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 21-04-2020 17:50 ]
MotoGuzzi V7 Rough?Bommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:48:
Inderdaad Tenere is ook wel een gaaf ding, maar teveel offroad gericht voor mij.
Ik heb zomaar het vermoeden dat achterop de 790 heel wat minder comfortabel is voor haar.
Wel leuk om zo te zoeken maar met al die eisen en vele keuzes is het niet niks zo.
En nette gebruikte 1090 adventure s zou ook kunnen, ik denk dat dat ook wel in het budget past met inruil.
@noes, niet om iemand te beledigen maar ik vind op een of andere manier die serie van BMW niet echt mooi. En ik vind het ook voor wat het is behoorlijk overpriced.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Kan ze niet gewoon mee op de Vespa?Bommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:48:
Inderdaad Tenere is ook wel een gaaf ding, maar teveel offroad gericht voor mij.
just my 2cts.
Ik reed weer terug naar huis op mijn vstrom.
Dat heeft veel meer kracht dus zet echt veel grote stappen.
Maar is ook meer achterover, mijn Vespa is nog sportiever zeg maar..
Het is echter ook wel een heel stuk comfortabeler. Die Suzuki uit 2006 is gewoon een ding waar je heel de dag op kunt rijden, gewoon echt heel de dag.
(Nu met mijn nieuwe zadel moet ik nog ff wennen maar dat terzijde)
Ik vraag me af of dit ook op de 790 kan.
Het zadel was echt spijker hard, daar schrok ik wel even van.
Maar ik denk met goed afgestelde hendels en schakel en rem "pedaaltjes" dat het al een heel eind beter is. Het stuur kan ook nog naar voren.
Maar dat zadel.. hhmm
En je vriendin moet je rijlessen cadeau doen
Heb voorzichtig meer gas gegeven bij het verlaten van bochten en bij 1 waarbij we wel redelijk plat gingen, ging ze zelfs gillen, maar dan van plezier
Ze stond erbij toen ik m'n duc op de grond gelegd had dus ze baalt net zo hard met me mee. Heb inmiddels de schakelpook en stangetje recht , eerder niet meer krom, gebogen en een nieuw koppelingshendel besteld. Vanmiddag wat smeervet opgehaald en hopelijk nog voor het weekend weer in elkaar schroeven
Dit was nog voordat de motor moe werd:
Google geeft meer winkels als respons dan echte reviews heb ik het idee
om echt lekker met iemand achterop te rijden wil je wel een beetje cc heb ik het idee. Als ik zie wat de invloed was op mijn Africa twin qua weggedrag en power dan baalde ik altijd als er iemand meeging. Eigenlijk verdween alle sport pedigree die er in zat.Bommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:32:
@Waaj precies wat ik ook dacht en voelde toen ik op de 790 adventure stapte en er mee ging rijden.
Ik reed weer terug naar huis op mijn vstrom.
Dat heeft veel meer kracht dus zet echt veel grote stappen.
Maar is ook meer achterover, mijn Vespa is nog sportiever zeg maar..
Het is echter ook wel een heel stuk comfortabeler. Die Suzuki uit 2006 is gewoon een ding waar je heel de dag op kunt rijden, gewoon echt heel de dag.
(Nu met mijn nieuwe zadel moet ik nog ff wennen maar dat terzijde)
Ik vraag me af of dit ook op de 790 kan.
Het zadel was echt spijker hard, daar schrok ik wel even van.
Maar ik denk met goed afgestelde hendels en schakel en rem "pedaaltjes" dat het al een heel eind beter is. Het stuur kan ook nog naar voren.
Maar dat zadel.. hhmm
Dus als je echt veel met extra persoon gaat rijden zou ik echt wel een hoog koppel fiets kijken. Mijn 2 centen.
Ik heb een notificatie maar de tag is al weer verdwenenInZane schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:22:
[...]
Hee daar ben ik van het weekend ook langsgereden. Leuk weggetje met mooie bochtjes daar bij het vliegveld
Laatst nog een berg spareribs besteld bij de Hangar (tip) om ze een beetje te steunen
We komen er normaal gesproken graag even wat eten en/of drinken.
Iets verderop bij Skydeck kun je deze ook nog spotten:
https://www.google.com/ma...2-ro0-fo100!7i5376!8i2688
Nu je het over een Africa Twin hebt, is dat niet wat voor jou @Bommes?kneusteun schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:23:
[...]
om echt lekker met iemand achterop te rijden wil je wel een beetje cc heb ik het idee. Als ik zie wat de invloed was op mijn Africa twin qua weggedrag en power dan baalde ik altijd als er iemand meeging. Eigenlijk verdween alle sport pedigree die er in zat.
Dus als je echt veel met extra persoon gaat rijden zou ik echt wel een hoog koppel fiets kijken. Mijn 2 centen.
De BMW F900XR komt niet goed uit de test in de laatste MotoPlus. Die is ook nog best aan de prijs en dan komen er nog opties bovenop.noes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:22:
[...]
BMW F850GS(A) of F900XR kan je ook nog overwegen, lijken ook wel in je straatje te passen
zeker? ik dacht dat meeste reviews erg goed warenMichielK71 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:27:
[...]
De BMW F900XR komt niet goed uit de test in de laatste MotoPlus. Die is ook nog best aan de prijs en dan komen er nog opties bovenop.
https://www.motoplus.nl/m...l/eerste-test-bmw-f900xr/
Heb alleen het laatste stuk gelezen maar ze lijken niet er teleurgesteld.
Voor onderweg weet ik dat de ABUS Granit Sledge 77 en de Granit 68 worden aangeraden. Maar in principe voldoen zowel Abus als Oxford zolang het Art 4 is.
Zelf gebruik ik de Sledg 77.
Thuis is het de Sledg samen met een oxfort kettingslot.
YouTube: [1004] Abus Granit Sledg 77 Picked (X-Plus Core)
YouTube: [1080] Better Than Most: Abus Granit 68 Victory X-Plus Picked
Ja ik leg ze het liefst altijd gewoon aan de ketting aan een boom, andere motor etc.Pagman schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:53:
@kneusteun Voor onderweg of thuis?
Voor onderweg weet ik dat de ABUS Granit Sledge 77 en de Granit 68 worden aangeraden. Maar in principe voldoen zowel Abus als Oxford zolang het Art 4 is.
Zelf gebruik ik de Sledg 77.
Thuis is het de Sledg samen met een oxfort kettingslot.
YouTube: [1004] Abus Granit Sledg 77 Picked (X-Plus Core)
YouTube: [1080] Better Than Most: Abus Granit 68 Victory X-Plus Picked
Voro onderweg neem ik dan vaak alleen het slot mee en laat ik de ketting liggen.
Ik heb niet het idee dat een imobilizer ook maar iets doet, net als schijfrem slot is het tillen nog steeds prima te doen.
Maar geniaal, lockpicklawyer! ik kijk dat vaak maar niet aan gedacht om naar motor sloten te kijken
Thuis volledig vast met ketting in een afgesloten schuur en als ik licht tegen de motor duw gaat hij af.
Momenteel als ik weg ga neem ik alleen het slot mee en zet ik deze erop wanneer ik de motor wegzet uit het zicht. Is nu niet voor heel lang want je kunt nergens heen.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Bwa, valt nog wel mee hoor. Ooit héél lang geleden (2004) reed ik nog op een Yamaha XJ600S Diversion uit 1994 "met" open Laser pijp (strepentrekker kuchkneusteun schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:23:
[...]
om echt lekker met iemand achterop te rijden wil je wel een beetje cc heb ik het idee. Als ik zie wat de invloed was op mijn Africa twin qua weggedrag en power dan baalde ik altijd als er iemand meeging. Eigenlijk verdween alle sport pedigree die er in zat.
Kreeg toen wel constant de opmerking van de mensen die achter mij reden dat dat ding zo gigantisch aan het janken was heel de tijd. Tja, wat wil je, in de één naar boven.
Dan is het toch wel een heel klein motortje ineens
En dat is geen verkapte manier om te zeggen dat mijn vriendin eens moet gaan lijnen,
die is perfect zoals ze is.
Maar dan is de beleving ook ineens heel anders, dan doe ik gewoon rustig aan.
Dan is dat kleine en lichte ineens niet meer in het voordeel van de 790.
Hhmm.. daarnaast vond ze hem ook ontzettend lelijk maar goed daar heeft ze mooi pech mee.
Los van wat het dinnetje er van vond, vond ik hem nu zo de 2de rit ook tegen vallen.
Ik was een beetje teleurgesteld zelfs.
Waar het ding perfect voor is: zooi er op, uurtje of 2 over de snelweg en dan een weekend door het bos knallen. Of flink er aan hangend op de binnendoor weggetjes, dan komt het ding tot leven.
Doe je het rustig aan met zijn 2en er op, 2 duizend toeren tokkelen, dan klinkt het niet echt helder onderin.
En voelt het wat iebel allemaal
Verder struinend door zijn showroom, veel ktm's en suzuki's, beide is hij ook dealer van dus vrij logisch.
KTM viel niet in de smaak bij mijn vriendin, de nieuwe sowieso niet. Komt mooi uit heb ik ook geen budget voor.
Een nieuwe vstrom 650 koop je voor iets van 8 duizend. niet duur voor best een toffe fiets om te zien.
Gebruikt stonden er 3 stuks 1190 adventures, die vond ik ook erg tof, mooie oranje kleur zeg.
Variërend van bouwjaar 2014, 15 en 16
Er stond ook een vstrom 1000 Adventure uitvoering, tof ding met een vette upside downvork er in, flinke valbeugels, koffers. Leuk ding uit 2017.
Ik zal mee eens verdiepen in de 1190 adventure's en de vstrom 1000 adventure.
Tja, het is geen R1200GS/R1250GS hè (eigenlijk zou je die ook eens moeten proefrijden, al is het maar voor de leuk - is denk ik te zwaar voor wat je zoekt). Moet eerlijk bekennen dat ik de F900XR ook niet erg mooi vond op de foto's, maar toen ik m in het echt zag vond ik het wel een leuk ding om te zien.Bommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:48:
[...]
Beter zsm inruilen dan anders blijf je er aan plakken en gaat dat 'langzaam aan' ineens een stuk sneller dan je had verwachtBommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:52:
En dat is geen verkapte manier om te zeggen dat mijn vriendin eens moet gaan lijnen,
die is perfect zoals ze is.(alhoewel ze wel wat oud wordt langzaam aan).
Aan de andere kant: mrs. botoo is ook van dat niet zo langzaam aan meer maar had wel een fraai spaarpotje geregeld zodat ik een nieuwe Harley kon kopen.
Elk nadeel heb se voordeel.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Deze is blijven hangen van het bezoekje net:
:strip_exif()/f/image/EQNne2gYnfnW1ny3JZ3HljgI.jpg?f=fotoalbum_large)
Een vstrom 1000 adventure, uit 2017 (model jaar 2015)
Lees er goede dingen over, echt een flinke verbetering ten opzichte van mijn huidige 2006 versie.
Dat lees ik zo snel ook in alle tests terug.
Gewicht is wel gelijk (230 rij klaar) maar draagt veel lager en smaller, daardoor voelt het ding een stuk wendbaarder en lichter aan.
En nou is mijn huidige strom al behoorlijk wendbaar.
Dit is wel een toffe optie zo op het eerste oog. Nadeel vind ik dat de gene die hij heeft staan flink aan de prijs is voor een gebruikte fiets (vind ik dan)..Op een of andere manier spreekt een vstrom me toch wel meer aan dan een ktm 1190... Ik weet niet waarom iets meer massa worst zo een ktm.
Rap inruilen voor een jonger en lichter modelletje! Nu kom je er nog vanaf, straks blijf je ermee zitten.Bommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:52:
die is perfect zoals ze is.(alhoewel ze wel wat oud wordt langzaam aan).
Zeker doenBommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:42:
@noes Ik heb van @Joopieboy het aanbod om eens met zijn GSA te sturen, daar ga ik hem zeker een keer aan houden.
[..]
Ik heb wel in diverse reviews gelezen/gezien dat de 850 GS niet veel beters toevoegt ten opzichte van de 800 GS
Ik ben totaal geen allroad/offroad kenner, maar als ik kijk naar hoe Ryan van het youtube kanaal FortNine met zijn 800GS omgaat dan is dat echt een motor voor jou. Ik ken je alleen nog maar als persoon hier op het forum, maar op een of andere manier zie ik jou goed rondrijden voor een hoop kilometers op zo'n GS. Schapenvachtje erop, netje hier, koffertje daar. Net zoals die Ryan van FortNine het doetBommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:50:
Oei zo een 850 GS is ook wel een duur fietsje zeg, vergelijkbaar wel met de 790.
Ik heb wel in diverse reviews gelezen/gezien dat de 850 GS niet veel beters toevoegt ten opzichte van de 800 GS
Gewoon mijn paar centen, wellicht heb je er iets aan.
Precies! Logische vervolg stap dus blijkbaarBommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:25:
@Leviathius die Ryan had eerst een vstrom..![]()
Nu ga ik slapen, tijd om over al die fietsen te dromen.
Ik heb een 1190 R uit 2015 (ook bij van Gerven gekocht) en mijn vader een VStrom 1000 uit 2016.Bommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:52:
Ik zal mee eens verdiepen in de 1190 adventure's en de vstrom 1000 adventure.
Dus als je iets wilt weten
A yawn is a silent scream for coffee.
Als het ertussenin moet zijn zou ik inderdaad kijken naar wat @Leviathius ook al aangeeft, een moderne allroad. Maar als ik zie hoe je het gewicht op je huidige motor nog wel een 'dingetje' vind offroad (en groot gelijk, dat is het ook) zou ik inderdaad naar een sub-1000cc motor kijken. Heel veel vermogen heb je als je goeie techniek gebruikt ook niet nodig in het terrein.
Denk er wel aan dat de R juist een enorm plat zadel heeft. Vooral als je vriendin mee gaat is een R minder. De Adventure is meer op comfort gericht, de R voor het zwaardere offroad werk.Bommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:48:
En waarom niet een goedkope motor waarmee je goed offroad kan en eentje waarmee je wederhelft goed mee kan? Dus bijv. een Honda CF 250 Rallye en je V-strom houden?
Vergis je niet dat die ook wel aardig met een motor kan omgaan. Als je ziet wat sommige mensen met een 1250GS kunnen, dat kan ik niet eens met een enduroLeviathius schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:22:
[...]
Ik ben totaal geen allroad/offroad kenner, maar als ik kijk naar hoe Ryan van het youtube kanaal FortNine met zijn 800GS omgaat dan is dat echt een motor voor jou. Ik ken je alleen nog maar als persoon hier op het forum, maar op een of andere manier zie ik jou goed rondrijden voor een hoop kilometers op zo'n GS. Schapenvachtje erop, netje hier, koffertje daar. Net zoals die Ryan van FortNine het doet![]()
Gewoon mijn paar centen, wellicht heb je er iets aan.
[ Voor 35% gewijzigd door Thoit op 22-04-2020 08:28 ]
Op een 790 hoort gewoon een andere tank, dat ziet er echt niet uitRequiem19 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:17:
Zo’n 790 is vast heel goed, maar met die looks kun je daar toch gewoon geen geld aan uitgeven
Vind je de koplamp van de 790 wel mooi danThoit schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:30:
[...]
Op een 790 hoort gewoon een andere tank, dat ziet er echt niet uitMaar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Snap ook niet wat mensen aan een Z900 vinden. Wat een lelijk ding (vooral de koplamp) vind ik dat

Als je in de markt bent voor een 790 zou ik lekker even wachten op de release van de Husqvarna Norden. Zelfde blok, bijna zelfde chassis maar wel de looks:

Ff dimmen heThoit schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:30:
[...]
Op een 790 hoort gewoon een andere tank, dat ziet er echt niet uitMaar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Snap ook niet wat mensen aan een Z900 vinden. Wat een lelijk ding (vooral de koplamp) vind ik dat
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ik doelde vooral erop dat die Ryan zijn motor niet bepaald zacht behandeld. Laat hem gerust 10x omvallen voor de video's, maar de motor blijft het uitstekend doen (wat we zien tenminste). Daarbij heeft hij allerlei dingen eraan vast geknutseld en Bommes is ook wel zo'n iemand die dat doet om op reis te gaan denk ikThoit schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:12:
[...]
Vergis je niet dat die ook wel aardig met een motor kan omgaan. Als je ziet wat sommige mensen met een 1250GS kunnen, dat kan ik niet eens met een enduroOffroad wil je gewoon een lichte fiets hebben, daar merk je elke kilo enorm. Zelf mijn EXC 500 is zwaar als je die een paar keer moet optilen
De koplamp is gewoon typisch KTM en vind ik niet lelijk nee.Requiem19 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:34:
[...]
Vind je de koplamp van de 790 wel mooi dan
@Rick-Jan Ik vind het niks, zal vast een fantastische motor zijn en fijn dat jij er blij mee bent. Gelukkig ook maar dat niet iedereen het mooi vind. Anders reed iedereen op hetzelfde.
Als je hebt over echt robuuste motoren heeft Ryan van Fortnine ook een geweldig youtube filmpje over de unkillable KLR 650:Leviathius schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:48:
[...]
Ik doelde vooral erop dat die Ryan zijn motor niet bepaald zacht behandeld. Laat hem gerust 10x omvallen voor de video's, maar de motor blijft het uitstekend doen (wat we zien tenminste). Daarbij heeft hij allerlei dingen eraan vast geknutseld en Bommes is ook wel zo'n iemand die dat doet om op reis te gaan denk ik
FTFYLeviathius schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:48:
Ik doelde vooral erop dat die Ryan zijn motor niet bepaald zacht behandeld. Laat hem gerust 10x omvallen
(...)
en @Bommes is ook wel zo'n iemand die dat doet
Laat mij raden, ik denk datzelfde als waar ik nu ook aan kapot ga.Equator schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:40:
[Afbeelding]
@Bommes rijden met een 1250?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
@Bommes deze heeft ook een schapenvachtje!Requiem19 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:52:
[...]
Als je hebt over echt robuuste motoren heeft Ryan van Fortnine ook een geweldig youtube filmpje over de unkillable KLR 650:
[YouTube: Killing the Un-Killable KLR650 – Kawasaki Review]
Ik zoek er wel eens naar, zijn hier moeilijk te vinden. In Duitsland staat er nog wel eens wat te koop.Requiem19 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:52:
[...]
Als je hebt over echt robuuste motoren heeft Ryan van Fortnine ook een geweldig youtube filmpje over de unkillable KLR 650:
[YouTube: Killing the Un-Killable KLR650 – Kawasaki Review]
Jullie reacties zijn echt tof, alsof jullie zelf mee betalen zo helpen jullie mee met zoeken.
Daarover gesproken: "ken ik ff vange"
Wat ik nu heb rijd goed, op de weg, heel erg goed zelfs. Comfortabel, stabiel, ruim met een duo, veel vermogen dus kan ook nog best lekker gummen.
Maar is zwaar en laat zich nou niet van zijn betrouwbaarste kant zien (Joppen Foppen rommel zeg maar).
Budget is er wel voor een 1250 gsa maar dat wil ik er niet aan uit geven.
Zeg dat het budget dus max 9000 is + de vstrom als inruiler.
van Gerwen wilde er 3000 op terug geven, dus bij een dealer is het max budget 12k (geen stuiver meer
Optie 1:
Een nieuwere vstrom 1000,
Pro's: Rijd het zelfde of nog beter dan wat ik heb (die remmen wel heb ik begrepen)
Comfort voor mij en een duo perfect, niet te duur, betrouwbaar (behalve die van mij dan).
Ik weet dat ik die door het gangetje achter mijn huis kan krijgen.
Con's: Net zo zwaar als wat ik nu heb, al heb ik wel begrepen dat de nieuwere 1000 (na 2015) veel beter aanvoelen. Eigenlijke elke test omschrijft dat gevoel, het voelt smaller en het zwaartepunt licht lager.
Optie 2:
KTM 1190 adventure ergens van bouwjaar 2015/16 met niet te veel kilometers.
Pro's: Bak vermogen waar je stil van wordt, elektronische vering, bochten abs, heel de rimbam.
Kleurtje oranje is altijd goed.
Con's het is een ktm, zo een ding waar iedereen die geen bmw wilt op rijd..
Naar ik begrijp niet altijd even betrouwbaar wat betreft elektronica.
Optie 3:
Meerdere mogelijkheden die ik nog niet onderzocht heb: Honda Africa twin 1000 (geen dct), BMW F 800 of 850 GS, Ducati Multistrada, enz
Mogelijkheden genoeg.
Ik denk dat ik eens flink wat proefritjes ga inplannen, eerste op de lijst om mee te rijden: Africa Twin 1000, dan de KTM 1190 en dan de Vstrom 1000 in het nieuwere model.
En een yamaha tenere 700 dan? Of misschien toch iets te licht voor je?
[ Voor 11% gewijzigd door Booyaa op 22-04-2020 09:16 ]
Je bent de Tikkie link vergeten te plaatsen...Bommes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:13:
Maar voor 12K kun je leuke dingen vinden. http://www.motorhuiszwoll...200-gs-adventure-m1356688
Vergis je ook niet in het onderhoud van een KTM, dat is nog duurder dan een BMW. En idd gezien jouw keuze kom je dan bij een oudere 1200 uit, dat is denk ik te log voor jou.Bommes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:13:
@ allemaal..
Jullie reacties zijn echt tof, alsof jullie zelf mee betalen zo helpen jullie mee met zoeken.
Wat ik nu heb rijd goed, op de weg, heel erg goed zelfs. Comfortabel, stabiel, ruim met een duo, veel vermogen dus kan ook nog best lekker gummen.
Maar is zwaar en laat zich nou niet van zijn betrouwbaarste kant zien (Joppen Foppen rommel zeg maar).
van Gerwen wilde er 3000 op terug geven, dus bij een dealer is het max budget 12k (geen stuiver meervoordat iemand weer iets van 15k probeert te slijten).
Optie 1:
Een nieuwere vstrom 1000,
Pro's: Rijd het zelfde of nog beter dan wat ik heb (die remmen wel heb ik begrepen)
Comfort voor mij en een duo perfect, niet te duur, betrouwbaar (behalve die van mij dan).
Ik weet dat ik die door het gangetje achter mijn huis kan krijgen.
Con's: Net zo zwaar als wat ik nu heb, al heb ik wel begrepen dat de nieuwere 1000 (na 2015) veel beter aanvoelen. Eigenlijke elke test omschrijft dat gevoel, het voelt smaller en het zwaartepunt licht lager.
Optie 2:
KTM 1190 adventure ergens van bouwjaar 2015/16 met niet te veel kilometers.
Pro's: Bak vermogen waar je stil van wordt, elektronische vering, bochten abs, heel de rimbam.
Kleurtje oranje is altijd goed.
Con's het is een ktm, zo een ding waar iedereen die geen bmw wilt op rijd..
Naar ik begrijp niet altijd even betrouwbaar wat betreft elektronica.
Optie 3:
Meerdere mogelijkheden die ik nog niet onderzocht heb: Honda Africa twin 1000 (geen dct), BMW F 800 of 850 GS, Ducati Multistrada, enz
Mogelijkheden genoeg.
Ik denk dat ik eens flink wat proefritjes ga inplannen, eerste op de lijst om mee te rijden: Africa Twin 1000, dan de KTM 1190 en dan de Vstrom 1000 in het nieuwere model.
Zo een nieuwere V Strom is een leuk model, ik vind hem alleen erg smal en weinig body hebben. Motor die voor mij niet echt ergens in opvalt of uitspringt. Moet je toch ook wel weer geld insteken qua beugels en andere dingen om er wat van te maken. Is dat het je waard?
Joopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:25:
[...]
Vergis je ook niet in het onderhoud van een KTM, dat is nog duurder dan een BMW. En idd gezien jouw keuze kom je dan bij een oudere 1200 uit, dat is denk ik te log voor jou.
Zo een nieuwere V Strom is een leuk model, ik vind hem alleen erg smal en weinig body hebben. Motor die voor mij niet echt ergens in opvalt of uitspringt. Moet je toch ook wel weer geld insteken qua beugels en andere dingen om er wat van te maken. Is dat het je waard?
:strip_exif()/f/image/EQNne2gYnfnW1ny3JZ3HljgI.jpg?f=fotoalbum_large)
Precies zo stond er eentje bij van Gerwen te koop.
Koffers er op, valbeugels, verstralers, de hele rimbam. Toffe kleur ook vond ik, zie je niet zo vaak.
Nog niet het laatste nieuwe model, dus nog een flink stuk breder inderdaad.
Maar daar hoeft niets meer bij of op, ja okay andere bandjes met iets meer noppen.
Maar dat moet er wel bij te lullen zijn denk ik zo.
@Booyaa een tenre 700 is inderdaad wat licht, nou ja dat denk ik trouwens niet maar wel echt te veel op offroad gericht. Zoals de ktm 790 dus eigenlijk.
Heel smal, lang, hard zadel. Niet echt een ding om heel de dag op te toeren lijkt mij. Maar daar kan ik me in vergissen. Wel een ding om mee door de Sahara te gummen..
@Chakotay Ja meer Italianen.. toffe tip.. volgens ,mij wel een super log beest of niet? Jij rijd er eentje dus jij weet het. Zou jij daar mee een mul zandpad op rijden?? Of een of ander singletrack paadje een berg op?
@sypie wow wat een ding .. vet hoor.. "long way round" materiaal zeg maar. Ook 13 in een dozijn materiaal ondertussen (no offence @Joopieboy
[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 22-04-2020 09:35 ]
Bij mij staat de F750GS(a) ergens bovenaan op de lijst, lijkt mij zelfs fijner dan de 850.. 750 is iets minder offroad en meer road gericht dan de 850 verder bijna vergelijkbaar. en ietsje zachter in prijs
Moto Guzzi V85 TT past ook binnen budgetBommes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:13:
@ allemaal..
van Gerwen wilde er 3000 op terug geven, dus bij een dealer is het max budget 12k (geen stuiver meervoordat iemand weer iets van 15k probeert te slijten).
Ik koop notabene een HP en dan heb ik nog een 13 in dozijn...Bommes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:35:
[...]
@sypie wow wat een ding .. vet hoor.. "long way round" materiaal zeg maar. Ook 13 in een dozijn materiaal ondertussen (no offence @Joopieboy)
Ondanks het zand in/onder mijn spatborden en in de vering en een velg vol met zand.
Bommes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:13:
Optie 3:
Mogelijkheden genoeg.
Multitest tussen de Twin, Multistrada, 1200GS en 1190.
"You don't really need more than 100hp off-road".
[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-04-2020 09:39 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
/f/image/k3Bk6EpI7RcoNzT0Q0t4Eqow.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JhKGoLVw8gmlyDquLpAzdgaH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dcusycZ69OLIxCBajC6YSMSk.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tp3S39EqAD2YEIj4BDtnWZmd.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/tuNnsC6yq7L89quyFjljidIw.jpg?f=fotoalbum_large)