Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 146 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.834 views

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:05
Hopen dat hier nog een vervolg op komt. Want een kansloos figuur.

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-01 17:17
Ik mag toch hopen dat de motorrijder in kwestie aangifte heeft gedaan.
In deze tijden van COVID-19 kun je dit zo ongeveer zien als poging tot zware mishandeling / poging tot doodslag :o

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:34
Jeetje wat kansloos die hardloper. Die had veel beter op mijn supermoto remmen kunnen spugen |:( 2 jaar terug compleet Motomaster remset voor de supermoto gekocht. Destijds heel lang bezig geweest om het te ontluchten, bleek er een rubber af fabriek niet goed te zijn. Daarmee teruggegaan en netjes geholpen. Vorig jaar wilde ik de bracket voor de remklauw monteren, kon ik hem niet vastdraaien omdat de bracket kapot was. Ik draai altijd alles op moment aan zodat het klopt. Ook dit is netjes opgelost doordat ze een nieuwe bracket hadden opgestuurd. Nu wilde ik de remvloeistof vernieuwen, krijg ik hem weer niet ontlucht. Volgens mij weer een rubber kapot. Dit terwijl het systeem in zijn geheel elk jaar eraf gehaald wordt zodat ik juist geen gezeur heb.

Al met al ben ik dus echt niet tevreden over de kwaliteit van Motomaster. Elk jaar is er wel wat. Heb heel wat andere merken op verschillende motoren gehad zonder ook maar ooit een probleem. Meer mensen die ervaring hiermee hebben?

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:43

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:18:
@Vrijdag zeg je nou dat ze bij jou in de tuin mogen komen plassen? Aardig van je! :P
Ik woon op de tweede etage en heb een minibalkon. Ik zou het bijzonder knap vinden als @R0y. 's vriendin in mijn tuin komt plassen :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:42:
[...]

Huh, StarTwin verkoopt spareribs? Bijzondere combinatie met een motorzaak :P
Dat klinkt eigenlijk als een potentieel goed lopende business 🤔

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:55
Bizar zeg, die hardloper. :X

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:30

Secsytime

Automagisch

Inderdaad behoorlijk kansloos van die hardloper! Maar ik begrijp de lol niet van op zo'n dijk rijden als het daar zo ontzettend druk is..

• Thoit
Secsytime schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:45:
Inderdaad behoorlijk kansloos van die hardloper! Maar ik begrijp de lol niet van op zo'n dijk rijden als het daar zo ontzettend druk is..
Eens, echter waar moet je dan rijden? Volgens mij is dat in Nederland het enige waar je een beetje bochten kan vinden.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Thoit schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:46:
[...]

Eens, echter waar moet je dan rijden? Volgens mij is dat in Nederland het enige waar je een beetje bochten kan vinden.
Met zoveel weggebruikers heb je niks aan die bochten :+ :+

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Ik ken genoeg bochtige weggetjes die leuker zijn om te rijden in het weekend dan overbevolkte dijkweggetjes.

@Secsytime Al die weggebruikers zijn extra bochten! :+

[ Voor 7% gewijzigd door Waaj op 21-04-2020 12:56 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:31
[...]

Ik zie het mee als "wanneer" ipv "waar". Die dijkjes zijn leuk, maar in het weekend met mooi weer blijf ik er ook zonder corona-maatregelen zo ver mogelijk vandaan.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Secsytime schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:54:
[...]

Met zoveel weggebruikers heb je niks aan die bochten :+ :+
Ik moest drie keer lezen, de eerste twee keer las ik 'eindgebruikers'. Beroepsmisvorming B)

• Jolke
* Jolke is blij dat in Duitsland woont en in een bosrijk gebied. Leuke bochtjes en dorpjes van 1-200 mensen max. :)

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:15
Dat is beter dan het vlakke land hier !
Hoop dit jaar ook weer regelmatig te kunnen gaan sturen in de Eifel

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Chakotay schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:57:
[...]

Ik zie het mee als "wanneer" ipv "waar". Die dijkjes zijn leuk, maar in het weekend met mooi weer blijf ik er ook zonder corona-maatregelen zo ver mogelijk vandaan.
Ik kon niet vermijden daarnet naar de Hornbach te rijden vanwege een spoedreparatie aan het huis dat we volgende week moeten opleveren :(. Man man man... iedereen loopt daar gewoon met oogkleppen op. Dat banjert daar overal dwars doorheen, afstand m'n reet, en zelfs een medewerker met ZO'N GROOT HESTJE AAN MET 'HOU AUB 1.5M AFSTAND' EROP walst bijna bovenop me terwijl ik recht in zijn blikveld stond.

En dan bedoel ik ook echt bijna iedereen, ik heb één stelletje (een paar chinese mensen met mondkapjes) getroffen die zich ook echt bewust waren van de afstand, afstand namen, en afstand toelichten. Andere 300+ man daarbinnen, echt schofterig gewoon. Ik werd er eerlijk gezegd een beetje panisch van. Ik denk er serieus over om voortaan een houten stok van anderhalve meter mee te nemen naar winkels, misschien dat men het dán begrijpt.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:27:
[...]

Ik kon niet vermijden daarnet naar de Hornbach te rijden vanwege een spoedreparatie aan het huis dat we volgende week moeten opleveren :(. Man man man... iedereen loopt daar gewoon met oogkleppen op. Dat banjert daar overal dwars doorheen, afstand m'n reet, en zelfs een medewerker met ZO'N GROOT HESTJE AAN MET 'HOU AUB 1.5M AFSTAND' EROP walst bijna bovenop me terwijl ik recht in zijn blikveld stond.

En dan bedoel ik ook echt bijna iedereen, ik heb één stelletje (een paar chinese mensen met mondkapjes) getroffen die zich ook echt bewust waren van de afstand, afstand namen, en afstand toelichten. Andere 300+ man daarbinnen, echt schofterig gewoon. Ik werd er eerlijk gezegd een beetje panisch van. Ik denk er serieus over om voortaan een houten stok van anderhalve meter mee te nemen naar winkels, misschien dat men het dán begrijpt.
Jij was er ook, dus was je deel van het probleem :+ :P

• Waaj
  • Niet online
@HTT-Thalan De volgende keer een honkbalknuppel meenemen, die is dan wel geen 1,5 meter maar als je daar losjes mee rondzwaait levert dat meer dan genoeg ruimte op :P

• Jolke
Ik heb last van hooikoorts op dit moment, dus ik nies regelmatig. Dat helpt ook om mensen op afstand te houden. O-)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dThyppe0F73CUmAJvNISzXkJ4Bc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cl5mtRxCEQwWRD5g11RxHQjK.jpg?f=user_large

Gewoon met zo'n bel rondlopen en roepen "onrein, onrein!"

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Jolke schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:36:
Ik heb last van hooikoorts op dit moment, dus ik nies regelmatig. Dat helpt ook om mensen op afstand te houden. O-)
Ja dat merkte ik gisteren in een volle AH. Had geen medicijnen geslikt want de afgelopen dagen niet nodig gehad.. hele tocht met kriebelende neus maar in weten te houden.. tot ik bij de zelfscan paal stond.. :+ Hele luide nies... voltallige AH keek verschrikt om :+ hee het was netjes in m'n elleboog en geen corona, niet zeiken mensen!

I have stability. The ability to stab.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Dat van Htt viel mij ook op in de Groningse Hornbach. Overal netjes boden van max 5 personen per gangpad enzo. Dus ik sta even te wachten zodat ik het gangpad in mag waar ik wat moest hebben(wist wat en waar het lag, maar ja, stonden al 5 mensen in dat pad), banjeren er rustig allemaal andere mensen zo dat gangpad in om te gaan keuvelen met die andere mensen... Ik kan beggrijpen dat je dan, zeker als werknemer, er op ten duur zat van bent steeds te moeten wachten.

Man oh man.

Het valt me trouwens wel op dat er nu ook veel meer (motor)politie rond rijd, maar gelukkig niet op de wegen waar ik zondag reed. *O*

Oh, @SmurfLink ik mag morgen eindelijk beginnen in Amersfoort :D Ben al ruim een maand geleden door de screening gekomen, maar ja...

[ Voor 7% gewijzigd door darkkingll op 21-04-2020 14:36 ]

• Waaj
  • Niet online
Hele AH ontruimd en ontsmet, personeel en klanten 14 dagen in quarantaine, alleen omdat @SmurfLink een keer moest niezen :+

• darkkingll
SmurfLink schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:26:
[...]

Ja dat merkte ik gisteren in een volle AH. Had geen medicijnen geslikt want de afgelopen dagen niet nodig gehad.. hele tocht met kriebelende neus maar in weten te houden.. tot ik bij de zelfscan paal stond.. :+ Hele luide nies... voltallige AH keek verschrikt om :+ hee het was netjes in m'n elleboog en geen corona, niet zeiken mensen!
Ik zat daar laatst ook al aan te denken. Zeker nu met al die pollen(ik blijf mijn auto maar wassen...) overal.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9AF9TMXXvY9dxbeHQN03W5rQkA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k3Bk6EpI7RcoNzT0Q0t4Eqow.png?f=fotoalbum_large

3x raden waar ik last van heb en waar de straat mee vol staat

• Jolke
Same here.... wij hebben een treurberk voor de deur staan.

• SmurfLink
  • Niet online
Equator schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:40:
[Afbeelding]

Ah dat verklaart een hoop..

* SmurfLink is ook allergisch voor berken. :+

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 08:43

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:54

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:05
HTT-Thalan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:27:
[...]

Volgende keer als eerste langs het rek met meetlinten :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rJ9vajq.gif

• Thoit
[Afbeelding]

Beetje Roundup voeren, ben je er vanaf >:)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Melkunie schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:59:
[...]

Volgende keer als eerste langs het rek met meetlinten :+

[Afbeelding]
Leugens. Als ik dat doe snij ik altijd in mijn vingers ;(

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:56

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ook in deze tijd ga ik wel af en toe een stukje rijden hoor, ik merk echt dat ik dat even 'nodig' heb als alternatief voor het normale woon-werk-ritje. Moet ook prima kunnen, mits je niet in groepen gaat rijden en continu de 1,5m afstand houdt (ook tijdens stops maar die maak ik toch niet).

Wel heb ik sinds vandaag mijn "oude" leren combi te koop staan, want die draag ik niet meer. Nu ik een Multistrada rijd, draag ik eigenlijk alleen textielen jassen die wat minder 'sporty' zijn. Dus... als iemand nog interesse heeft in een mooie Dainese combi in maat 56...

• darkkingll
:w mooi stadje hoor!
Mag er in het berghotel overnachten. Als je een felrode Ford Focus ziet rijden, grote kans dat ik erin zit.

Icephase, foto's helpen vaak ;)

[ Voor 22% gewijzigd door darkkingll op 21-04-2020 16:03 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:54

steveman

Comfortabel ten onder

darkkingll schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:00:
[...]

Mag er in het berghotel overnachten. Als je een felrode Ford Focus ziet rijden, grote kans dat ik erin zit.
In betere tijden kom ik daar kom ik daar op heen- en terugweg van ritjes nog wel eens voor de deur langs. Even wat rotondes pakken.

Maarja, betere tijden he...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11
Okay dan..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BMTX1EXhgnRt4Ma1q3OyYD7anA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWYzCsiqCqehOcBCyZuoGzk9.jpg?f=fotoalbum_large

Een rivier doorwading hier in mijn "achter tuin" das leuk spelen met de motor.
Alhoewel ik er niet door heen durfde te gaan, iets met ballen thuis gelaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuqVmeLCzricc4OiH8FlxkmWeng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDeC6G8HMrKcJlkdnegICBzI.jpg?f=fotoalbum_large
Stukje verder was het in eens heeeel erg droog.
Das toch wel spannend op wegbandjes en met een machine van 250kg.
Maar gewoon rustig doen, ding laten zoeken, stuur dus gewoon zijn gang laten gaan.
Beetje naar achter met het gewicht en het ging verbazingwekkend goed.
Erg leuk dus maar wel echt mijn onderschrift... Vstrom is niet het juiste materiaal voor de job.

Naar wat projecten geweest, dus flink wat kilomters gemaakt weer vandaag.
Zadel went wel, krijg nog wel last van mijn zitvlak maar al minder dan van de week.

Natuurlijk ook naar...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENzkVE7YFyuaqwTLa3EYerYOTJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5D2NR2Nyi02QvOeQwPJcq5u7.jpg?f=fotoalbum_large

Rondje gereden op de 790 adventure.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lg5_qCPDoKWXs1YWw0dw9AzVHtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WSsHjcAtYuUgTm8kH10fJFdB.jpg?f=fotoalbum_large

Super vet ding, voelt veel kleiner dan het is als je er op zit, door dat het een beetje als een enduro gevormd is (de tank en het zadel van boven).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d14TlcNQXm38dnEt5dZog4fFojw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gg0erGoaMdiLfMeZTmG8xQd8.jpg?f=fotoalbum_large

Reed en remde echt super, quickshifter werkte ook leuk.
Heel wendbaar, stuurt heel direct en licht. Echt een speel fiets.

Even over inruilen van mijn vstrom gesproken.
Krijg er 3000 voor terug, ding heeft nu 72.000km gereden. Volgens mij een redelijk nette inruil prijs.
Ongeveer ook wat ik verwacht had dus voor mij netjes genoeg.

Maar of het de KTM wordt.. ik weet het nog niet.. Nachtje over slapen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Chakotay
@Bommes niet even geprobeerd of je met de KTM wel door dat stukje water kon? :+

• Waaj
  • Niet online
@Bommes Als jij denkt dat het de juiste motor voor jou is: Doen!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-01 17:17
darkkingll schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:00:
[...]

Mag er in het berghotel overnachten.
Ah, wat leuk. Daar zit ik ook regelmatig.
Of beter gezegd, zat. Toen ik nog naar klanten mocht :P

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Bommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:23:
Okay dan..[Afbeelding]

Een rivier doorwading hier in mijn "achter tuin" das leuk spelen met de motor.
Alhoewel ik er niet door heen durfde te gaan, iets met ballen thuis gelaten.

[Afbeelding]
Stukje verder was het in eens heeeel erg droog.
Das toch wel spannend op wegbandjes en met een machine van 250kg.
Maar gewoon rustig doen, ding laten zoeken, stuur dus gewoon zijn gang laten gaan.
Beetje naar achter met het gewicht en het ging verbazingwekkend goed.
Erg leuk dus maar wel echt mijn onderschrift... Vstrom is niet het juiste materiaal voor de job.

Naar wat projecten geweest, dus flink wat kilomters gemaakt weer vandaag.
Zadel went wel, krijg nog wel last van mijn zitvlak maar al minder dan van de week.

Natuurlijk ook naar...
[Afbeelding]

Rondje gereden op de 790 adventure.
[Afbeelding]

Super vet ding, voelt veel kleiner dan het is als je er op zit, door dat het een beetje als een enduro gevormd is (de tank en het zadel van boven).

[Afbeelding]

Reed en remde echt super, quickshifter werkte ook leuk.
Heel wendbaar, stuurt heel direct en licht. Echt een speel fiets.

Even over inruilen van mijn vstrom gesproken.
Krijg er 3000 voor terug, ding heeft nu 72.000km gereden. Volgens mij een redelijk nette inruil prijs.
Ongeveer ook wat ik verwacht had dus voor mij netjes genoeg.

Maar of het de KTM wordt.. ik weet het nog niet.. Nachtje over slapen.
Niet voor de R versie gegaan? Lijkt me trouwens echt heel fijn rijden met quickshifter..

Zijn er naast de 790 nog andere contenders?

• Bommes
Secsytime schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:41:
[...]

Niet voor de R versie gegaan? Lijkt me trouwens echt heel fijn rijden met quickshifter..

Zijn er naast de 790 nog andere contenders?
Ze zijn me beide compleet nieuw en van dit model jaar echt te duur.
Dus kom ik uit bij 2019 modellen of demo's.
Dit was een 2019 demo, een adventure (zonder de R).
De R zou wel mijn voorkeur hebben dus, maar voor mij nu te duur.

Mijn vriendin vroeg me net de zelfde vraag: zijn er nog andere contenders..
Nou ja, nee dus.
Ik wil iets waar je goed mee kunt reizen, waar dus makkelijk tassen/koffers op kunnen.
Iets waarmee ik ook eens offroad kan een dan niet bang goed te zijn dat ik 250kg in een greppel op zijn kant leg en er nooit meer uit krijg.
En dan is er nog budget, nu zou ik ongeveer 9k bij moeten leggen. Dat was/is voor mij de max.
Want er komen altijd nog weer extra's bij, nieuwe koffer, setje van dit, spiegelje hier, nieuwe navigatiesteun dat soort bende.

Een nieuwe Suzuki v-strom 650 zou ook kunnen.
Maar heel eerlijk vind ik dat een beetje saai..
Heb er nog niet op gereden hoor dus misschien is het wel helemaal super.

Gebruikt kan ook, keuze zat voor rond dat bedrag + inruil van mijn vstrom.
Maar ik denk dat er maar weinig is dat zo licht voelt en rijd. En ook nog eens zo modern is met alle huidige gimicks.
Zelfs bochten abs.. hip het niet nodig te hebben, maar das toch gaaf. :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Bommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:10:
[...]

Nou ja, nee dus.
Ik wil iets waar je goed mee kunt reizen, waar dus makkelijk tassen/koffers op kunnen.
Iets waarmee ik ook eens offroad kan een dan niet bang goed te zijn dat ik 250kg in een greppel op zijn kant leg en er nooit meer uit krijg.
En dan is er nog budget, nu zou ik ongeveer 9k bij moeten leggen. Dat was/is voor mij de max.
Want er komen altijd nog weer extra's bij, nieuwe koffer, setje van dit, spiegelje hier, nieuwe navigatiesteun dat soort bende.

Maar ik denk dat er maar weinig is dat zo licht voelt en rijd. En ook nog eens zo modern is met alle huidige gimicks.
Als ik jou was zou ik wachten tot de R iets ouder is en je een demo model goedkoop op de kop kan tikken..
In Bike/Ride magazine hebben ze er een als longtermen en ze zijn er erg tevreden over en de R is hier 10x populairder dan het base model..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[...]

Nou ja, nee dus.

Nieuwe model facelift van de tracer 700 dan? Wel veel minder pk en minder off-road.. maar dat ding is 10k nieuw :O

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Nou ja, nee dus.

BMW F850GS(A) of F900XR kan je ook nog overwegen, lijken ook wel in je straatje te passen :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Secsytime schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:18:
[...]

Nieuwe model facelift van de tracer 700 dan? Wel veel minder pk en minder off-road.. maar dat ding is 10k nieuw :O
700 is meer een sport toer fiets. ik denk dat Bommes dan beter kan kijken voor de Tenere 700

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Pagman schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:39:
[...]

700 is meer een sport toer fiets. ik denk dat Bommes dan beter kan kijken voor de Tenere 700
Tenere is dan weer hardcore off-road :P

• Bommes
Inderdaad Tenere is ook wel een gaaf ding, maar teveel offroad gericht voor mij.

Belangrijk is wel dat mij vriendin ook fatsoenlijk achterop kan.
Wat dat betreft ben ik met mijn huidige vstrom het baasje..
Ik heb zomaar het vermoeden dat achterop de 790 heel wat minder comfortabel is voor haar.
Dat is met een comfortzadel wel weer op te lossen maar goed..

Wel leuk om zo te zoeken maar met al die eisen en vele keuzes is het niet niks zo.

En nette gebruikte 1090 adventure s zou ook kunnen, ik denk dat dat ook wel in het budget past met inruil.

@noes, niet om iemand te beledigen maar ik vind op een of andere manier die serie van BMW niet echt mooi. En ik vind het ook voor wat het is behoorlijk overpriced.

[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 21-04-2020 17:50 ]

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:24
@Bommes Een Triumph Tiger 800/Sport? Of wordt dat weer te zwaar? Je moet t ook wel mooi vinden, t oog wil ook wat :Y

[ Voor 28% gewijzigd door NLDViane op 21-04-2020 17:56 ]

Bommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:48:
Inderdaad Tenere is ook wel een gaaf ding, maar teveel offroad gericht voor mij.

Ik heb zomaar het vermoeden dat achterop de 790 heel wat minder comfortabel is voor haar.

Wel leuk om zo te zoeken maar met al die eisen en vele keuzes is het niet niks zo.

En nette gebruikte 1090 adventure s zou ook kunnen, ik denk dat dat ook wel in het budget past met inruil.

@noes, niet om iemand te beledigen maar ik vind op een of andere manier die serie van BMW niet echt mooi. En ik vind het ook voor wat het is behoorlijk overpriced.
MotoGuzzi V7 Rough? :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Kan ze niet gewoon mee op de Vespa? :+

• Waaj
  • Niet online
Ik heb vorig jaar ook zitten kijken naar de KTM 790 Adventure, de Triumph Tiger 800 en de BMW F850GS. De 790 Adventure is echt een heel andere motor dan de andere 2, en ook de enige waarbij ik meteen een brede grijns kreeg op het moment dat ik er in de showroom op ging zitten. De zithouding is zoveel actiever en dichter bij het stuur, bij de andere 2 zit je achter een brede en hoge tank in vergelijking een beetje ... meh. Bij de KTM weet je meteen dat die ook offroad heel erg leuk gaat zijn, de Triumph en de BMW roepen toch meer een Autobahn gevoel op.

just my 2cts.

• Bommes
@Waaj precies wat ik ook dacht en voelde toen ik op de 790 adventure stapte en er mee ging rijden.

Ik reed weer terug naar huis op mijn vstrom.
Dat heeft veel meer kracht dus zet echt veel grote stappen.
Maar is ook meer achterover, mijn Vespa is nog sportiever zeg maar..
Het is echter ook wel een heel stuk comfortabeler. Die Suzuki uit 2006 is gewoon een ding waar je heel de dag op kunt rijden, gewoon echt heel de dag.
(Nu met mijn nieuwe zadel moet ik nog ff wennen maar dat terzijde)

Ik vraag me af of dit ook op de 790 kan.
Het zadel was echt spijker hard, daar schrok ik wel even van.
Maar ik denk met goed afgestelde hendels en schakel en rem "pedaaltjes" dat het al een heel eind beter is. Het stuur kan ook nog naar voren.
Maar dat zadel.. hhmm

• Waaj
  • Niet online
@Bommes Een harder zadel zit op lange afstanden comfortabeler dan een zacht zadel, zeker op een motorfiets waar je actiever zit.

En je vriendin moet je rijlessen cadeau doen ;)

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:33

Kryziek

bb || !bb

Als we het over vriendinnen hebben, die van mij zei dat ze het laatste ritje niet meer eng vond en het zelf leuk vond! Dus de tips van hier hebben goed geholpen, ik voel echt dat ze vaak die uitvoert _/-\o_

Heb voorzichtig meer gas gegeven bij het verlaten van bochten en bij 1 waarbij we wel redelijk plat gingen, ging ze zelfs gillen, maar dan van plezier :+ Ze haat de corona nu nog meer omdat ze zelf wil gaan lessen.

Ze stond erbij toen ik m'n duc op de grond gelegd had dus ze baalt net zo hard met me mee. Heb inmiddels de schakelpook en stangetje recht , eerder niet meer krom, gebogen en een nieuw koppelingshendel besteld. Vanmiddag wat smeervet opgehaald en hopelijk nog voor het weekend weer in elkaar schroeven :)

Dit was nog voordat de motor moe werd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSIPrKL8djFKNXA3Aya18_0FeRM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ic3uKX6XIymXXmUeX4vYT6SC.png?f=fotoalbum_large

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:33
Iemand de laatste tijd nog verdiept in motorsloten? Ik weet dat kettingslot over het algemeen het veiligst is met anker. Maar wat zijn nu beetje de betere?

Google geeft meer winkels als respons dan echte reviews heb ik het idee

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:32:
@Waaj precies wat ik ook dacht en voelde toen ik op de 790 adventure stapte en er mee ging rijden.

Ik reed weer terug naar huis op mijn vstrom.
Dat heeft veel meer kracht dus zet echt veel grote stappen.
Maar is ook meer achterover, mijn Vespa is nog sportiever zeg maar..
Het is echter ook wel een heel stuk comfortabeler. Die Suzuki uit 2006 is gewoon een ding waar je heel de dag op kunt rijden, gewoon echt heel de dag.
(Nu met mijn nieuwe zadel moet ik nog ff wennen maar dat terzijde)

Ik vraag me af of dit ook op de 790 kan.
Het zadel was echt spijker hard, daar schrok ik wel even van.
Maar ik denk met goed afgestelde hendels en schakel en rem "pedaaltjes" dat het al een heel eind beter is. Het stuur kan ook nog naar voren.
Maar dat zadel.. hhmm
om echt lekker met iemand achterop te rijden wil je wel een beetje cc heb ik het idee. Als ik zie wat de invloed was op mijn Africa twin qua weggedrag en power dan baalde ik altijd als er iemand meeging. Eigenlijk verdween alle sport pedigree die er in zat.

Dus als je echt veel met extra persoon gaat rijden zou ik echt wel een hoog koppel fiets kijken. Mijn 2 centen.

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-01 22:10
InZane schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:22:
[...]

Hee daar ben ik van het weekend ook langsgereden. Leuk weggetje met mooie bochtjes daar bij het vliegveld :)

Laatst nog een berg spareribs besteld bij de Hangar (tip) om ze een beetje te steunen :9
We komen er normaal gesproken graag even wat eten en/of drinken.

Iets verderop bij Skydeck kun je deze ook nog spotten:
https://www.google.com/ma...2-ro0-fo100!7i5376!8i2688
Ik heb een notificatie maar de tag is al weer verdwenen :o Maar StarTwin heeft een keer per jaar wel een open dag met als ik het goed heb een bbq, denk alleen niet dat ze spare ribs hebben :P

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-01 22:10
kneusteun schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:23:
[...]
om echt lekker met iemand achterop te rijden wil je wel een beetje cc heb ik het idee. Als ik zie wat de invloed was op mijn Africa twin qua weggedrag en power dan baalde ik altijd als er iemand meeging. Eigenlijk verdween alle sport pedigree die er in zat.

Dus als je echt veel met extra persoon gaat rijden zou ik echt wel een hoog koppel fiets kijken. Mijn 2 centen.
Nu je het over een Africa Twin hebt, is dat niet wat voor jou @Bommes?

• kneusteun
De nieuwe 850 komt er aan als het goed is! dus misschien leuke optie

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
noes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:22:
[...]

BMW F850GS(A) of F900XR kan je ook nog overwegen, lijken ook wel in je straatje te passen :Y
De BMW F900XR komt niet goed uit de test in de laatste MotoPlus. Die is ook nog best aan de prijs en dan komen er nog opties bovenop.

• kneusteun
MichielK71 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:27:
[...]

De BMW F900XR komt niet goed uit de test in de laatste MotoPlus. Die is ook nog best aan de prijs en dan komen er nog opties bovenop.
zeker? ik dacht dat meeste reviews erg goed waren
https://www.motoplus.nl/m...l/eerste-test-bmw-f900xr/
Heb alleen het laatste stuk gelezen maar ze lijken niet er teleurgesteld.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@kneusteun Voor onderweg of thuis?
Voor onderweg weet ik dat de ABUS Granit Sledge 77 en de Granit 68 worden aangeraden. Maar in principe voldoen zowel Abus als Oxford zolang het Art 4 is.
Zelf gebruik ik de Sledg 77.
Thuis is het de Sledg samen met een oxfort kettingslot.
YouTube: [1004] Abus Granit Sledg 77 Picked (X-Plus Core)
YouTube: [1080] Better Than Most: Abus Granit 68 Victory X-Plus Picked

• kneusteun
Pagman schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:53:
@kneusteun Voor onderweg of thuis?
Voor onderweg weet ik dat de ABUS Granit Sledge 77 en de Granit 68 worden aangeraden. Maar in principe voldoen zowel Abus als Oxford zolang het Art 4 is.
Zelf gebruik ik de Sledg 77.
Thuis is het de Sledg samen met een oxfort kettingslot.
YouTube: [1004] Abus Granit Sledg 77 Picked (X-Plus Core)
YouTube: [1080] Better Than Most: Abus Granit 68 Victory X-Plus Picked
Ja ik leg ze het liefst altijd gewoon aan de ketting aan een boom, andere motor etc.
Voro onderweg neem ik dan vaak alleen het slot mee en laat ik de ketting liggen.

Ik heb niet het idee dat een imobilizer ook maar iets doet, net als schijfrem slot is het tillen nog steeds prima te doen.

Maar geniaal, lockpicklawyer! ik kijk dat vaak maar niet aan gedacht om naar motor sloten te kijken _/-\o_

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:38

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik gebruik zelf ABUS GRANIT Detecto XPlus 8077 met ketting.

Thuis volledig vast met ketting in een afgesloten schuur en als ik licht tegen de motor duw gaat hij af.

Momenteel als ik weg ga neem ik alleen het slot mee en zet ik deze erop wanneer ik de motor wegzet uit het zicht. Is nu niet voor heel lang want je kunt nergens heen.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:10

Youk

Volvo For Life

kneusteun schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:23:
[...]

Bwa, valt nog wel mee hoor. Ooit héél lang geleden (2004) reed ik nog op een Yamaha XJ600S Diversion uit 1994 "met" open Laser pijp (strepentrekker kuch :+ ). Toen met mijn toenmalige vriendin met 3 volle koffers een reisje door de Vogezen gemaakt samen met een groep.

Kreeg toen wel constant de opmerking van de mensen die achter mij reden dat dat ding zo gigantisch aan het janken was heel de tijd. Tja, wat wil je, in de één naar boven. })

Volvo Classic Club Belgium

• Bommes
Net nog een 2de proefrit gereden met mijn vriendin achterop...
Dan is het toch wel een heel klein motortje ineens :o
En dat is geen verkapte manier om te zeggen dat mijn vriendin eens moet gaan lijnen,
die is perfect zoals ze is. O+ (alhoewel ze wel wat oud wordt langzaam aan).

Maar dan is de beleving ook ineens heel anders, dan doe ik gewoon rustig aan.
Dan is dat kleine en lichte ineens niet meer in het voordeel van de 790.
Hhmm.. daarnaast vond ze hem ook ontzettend lelijk maar goed daar heeft ze mooi pech mee.

Los van wat het dinnetje er van vond, vond ik hem nu zo de 2de rit ook tegen vallen.
Ik was een beetje teleurgesteld zelfs.
Waar het ding perfect voor is: zooi er op, uurtje of 2 over de snelweg en dan een weekend door het bos knallen. Of flink er aan hangend op de binnendoor weggetjes, dan komt het ding tot leven.
Doe je het rustig aan met zijn 2en er op, 2 duizend toeren tokkelen, dan klinkt het niet echt helder onderin.
En voelt het wat iebel allemaal

Verder struinend door zijn showroom, veel ktm's en suzuki's, beide is hij ook dealer van dus vrij logisch.
KTM viel niet in de smaak bij mijn vriendin, de nieuwe sowieso niet. Komt mooi uit heb ik ook geen budget voor.
Een nieuwe vstrom 650 koop je voor iets van 8 duizend. niet duur voor best een toffe fiets om te zien.

Gebruikt stonden er 3 stuks 1190 adventures, die vond ik ook erg tof, mooie oranje kleur zeg.
Variërend van bouwjaar 2014, 15 en 16
Er stond ook een vstrom 1000 Adventure uitvoering, tof ding met een vette upside downvork er in, flinke valbeugels, koffers. Leuk ding uit 2017.

Ik zal mee eens verdiepen in de 1190 adventure's en de vstrom 1000 adventure. :P

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Tja, het is geen R1200GS/R1250GS hè (eigenlijk zou je die ook eens moeten proefrijden, al is het maar voor de leuk - is denk ik te zwaar voor wat je zoekt). Moet eerlijk bekennen dat ik de F900XR ook niet erg mooi vond op de foto's, maar toen ik m in het echt zag vond ik het wel een leuk ding om te zien.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:03

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:52:
En dat is geen verkapte manier om te zeggen dat mijn vriendin eens moet gaan lijnen,
Beter zsm inruilen dan anders blijf je er aan plakken en gaat dat 'langzaam aan' ineens een stuk sneller dan je had verwacht :o

Aan de andere kant: mrs. botoo is ook van dat niet zo langzaam aan meer maar had wel een fraai spaarpotje geregeld zodat ik een nieuwe Harley kon kopen.

Elk nadeel heb se voordeel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Bommes
@noes Ik heb van @Joopieboy het aanbod om eens met zijn GSA te sturen, daar ga ik hem zeker een keer aan houden.

Deze is blijven hangen van het bezoekje net:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8O7eU7Ux7IlreObRLfNJeVsANRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQNne2gYnfnW1ny3JZ3HljgI.jpg?f=fotoalbum_large
Een vstrom 1000 adventure, uit 2017 (model jaar 2015)
Lees er goede dingen over, echt een flinke verbetering ten opzichte van mijn huidige 2006 versie.
Dat lees ik zo snel ook in alle tests terug.
Gewicht is wel gelijk (230 rij klaar) maar draagt veel lager en smaller, daardoor voelt het ding een stuk wendbaarder en lichter aan.
En nou is mijn huidige strom al behoorlijk wendbaar.

Dit is wel een toffe optie zo op het eerste oog. Nadeel vind ik dat de gene die hij heeft staan flink aan de prijs is voor een gebruikte fiets (vind ik dan)..Op een of andere manier spreekt een vstrom me toch wel meer aan dan een ktm 1190... Ik weet niet waarom iets meer massa worst zo een ktm.

• Waaj
  • Niet online

Rap inruilen voor een jonger en lichter modelletje! Nu kom je er nog vanaf, straks blijf je ermee zitten.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:42:
@noes Ik heb van @Joopieboy het aanbod om eens met zijn GSA te sturen, daar ga ik hem zeker een keer aan houden.
[..]
Zeker doen :Y maar je kan daarvoor ook gewoon bij de dealer terecht. Maak je er daarna één op een F850GS: "oh ik wil die proefrijden!", wijzende op de R1250. Na een uurtje is het "rijdt fantastisch, maar misschien iets te zwaar, hoe is die F850GS (of F900XR)?". Ben je zo een middagje leuk aan het sturen :Y

• Bommes
Oei zo een 850 GS is ook wel een duur fietsje zeg, vergelijkbaar wel met de 790.
Ik heb wel in diverse reviews gelezen/gezien dat de 850 GS niet veel beters toevoegt ten opzichte van de 800 GS

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:09
Bommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:50:
Oei zo een 850 GS is ook wel een duur fietsje zeg, vergelijkbaar wel met de 790.
Ik heb wel in diverse reviews gelezen/gezien dat de 850 GS niet veel beters toevoegt ten opzichte van de 800 GS
Ik ben totaal geen allroad/offroad kenner, maar als ik kijk naar hoe Ryan van het youtube kanaal FortNine met zijn 800GS omgaat dan is dat echt een motor voor jou. Ik ken je alleen nog maar als persoon hier op het forum, maar op een of andere manier zie ik jou goed rondrijden voor een hoop kilometers op zo'n GS. Schapenvachtje erop, netje hier, koffertje daar. Net zoals die Ryan van FortNine het doet :)

Gewoon mijn paar centen, wellicht heb je er iets aan.

YouTube: MotorcycleGeek

• Bommes
@Leviathius die Ryan had eerst een vstrom.. :+

Nu ga ik slapen, tijd om over al die fietsen te dromen. :z

• Leviathius
Bommes schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:25:
@Leviathius die Ryan had eerst een vstrom.. :+

Nu ga ik slapen, tijd om over al die fietsen te dromen. :z
Precies! Logische vervolg stap dus blijkbaar 8)

• kneusteun
@Bommes kijk eens bij motor-oost, die heeft best nog wat leuke nieuwere stroms staan.

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-01 13:56

Ik zal mee eens verdiepen in de 1190 adventure's en de vstrom 1000 adventure. :P
Ik heb een 1190 R uit 2015 (ook bij van Gerven gekocht) en mijn vader een VStrom 1000 uit 2016.
Dus als je iets wilt weten ;)

A yawn is a silent scream for coffee.

• HTT-Thalan
  • Nu online
@Bommes ik heb de discussie maar half gevolgd maar wellicht is een XR650L ook nog een optie? Vrij lichte maar zeer krachtige dualsport die je ook vol kan hangen met bagage/koffers. Elektrische start maar verder weinig poespas erop. Ik ga er dan van uit dat je iets zoekt wat overal terecht kan, en waar je (voornamelijk terreingebaseerde) trips op kunt ondernemen. Ze zijn retebetrouwbaar maar ik zou er geen honderden kilometers snelweg op (willen) rijden :P.

Als het ertussenin moet zijn zou ik inderdaad kijken naar wat @Leviathius ook al aangeeft, een moderne allroad. Maar als ik zie hoe je het gewicht op je huidige motor nog wel een 'dingetje' vind offroad (en groot gelijk, dat is het ook) zou ik inderdaad naar een sub-1000cc motor kijken. Heel veel vermogen heb je als je goeie techniek gebruikt ook niet nodig in het terrein.

• Thoit

Denk er wel aan dat de R juist een enorm plat zadel heeft. Vooral als je vriendin mee gaat is een R minder. De Adventure is meer op comfort gericht, de R voor het zwaardere offroad werk.

En waarom niet een goedkope motor waarmee je goed offroad kan en eentje waarmee je wederhelft goed mee kan? Dus bijv. een Honda CF 250 Rallye en je V-strom houden?
Leviathius schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:22:
[...]

Ik ben totaal geen allroad/offroad kenner, maar als ik kijk naar hoe Ryan van het youtube kanaal FortNine met zijn 800GS omgaat dan is dat echt een motor voor jou. Ik ken je alleen nog maar als persoon hier op het forum, maar op een of andere manier zie ik jou goed rondrijden voor een hoop kilometers op zo'n GS. Schapenvachtje erop, netje hier, koffertje daar. Net zoals die Ryan van FortNine het doet :)

Gewoon mijn paar centen, wellicht heb je er iets aan.
Vergis je niet dat die ook wel aardig met een motor kan omgaan. Als je ziet wat sommige mensen met een 1250GS kunnen, dat kan ik niet eens met een enduro :+ Offroad wil je gewoon een lichte fiets hebben, daar merk je elke kilo enorm. Zelf mijn EXC 500 is zwaar als je die een paar keer moet optilen :X

[ Voor 35% gewijzigd door Thoit op 22-04-2020 08:28 ]

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:53
Zo’n 790 is vast heel goed, maar met die looks kun je daar toch gewoon geen geld aan uitgeven :D

XMCS Netherlands

• Thoit
Requiem19 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:17:
Zo’n 790 is vast heel goed, maar met die looks kun je daar toch gewoon geen geld aan uitgeven :D
Op een 790 hoort gewoon een andere tank, dat ziet er echt niet uit :P Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Snap ook niet wat mensen aan een Z900 vinden. Wat een lelijk ding (vooral de koplamp) vind ik dat :X

• Requiem19
Thoit schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:30:
[...]

Op een 790 hoort gewoon een andere tank, dat ziet er echt niet uit :P Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Snap ook niet wat mensen aan een Z900 vinden. Wat een lelijk ding (vooral de koplamp) vind ik dat :X
Vind je de koplamp van de 790 wel mooi dan >:)
Afbeeldingslocatie: https://static.ariemolenaarmotors.nl/2019-KTM-790-Adventure-R.jpg

Als je in de markt bent voor een 790 zou ik lekker even wachten op de release van de Husqvarna Norden. Zelfde blok, bijna zelfde chassis maar wel de looks:

Afbeeldingslocatie: https://bikerbook.nl/wp-content/uploads/2020/01/Husqvarna-Norden-901-8.jpg

_/-\o_

XMCS Netherlands

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Tijdje geleden weer, hieronder mijn verzameling 🙈

Mijn nieuwste aanwinst, lekker rustig tokkelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xmzmDbey93zkL0OzMZJ8SOG9Oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JhKGoLVw8gmlyDquLpAzdgaH.jpg?f=fotoalbum_large

Harley forty eight

Om nog wat actief te blijven :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZnA8IviDd6z_h17ERTKq9K5mFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dcusycZ69OLIxCBajC6YSMSk.jpg?f=fotoalbum_large

Husqvarna 300ti 2020

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_TgzYeYFk6gRXVHP-zPAPBhSPk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tp3S39EqAD2YEIj4BDtnWZmd.jpg?f=user_large

Honda 954

En natuurlijk mogen de kids ook niet uitblijven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWS7rDqzNcolxokhDnJH3U6g9mU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tuNnsC6yq7L89quyFjljidIw.jpg?f=fotoalbum_large

😈

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:37

Rick-Jan

always connected

Thoit schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:30:
[...]

Ff dimmen he oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5eS3OStAyXVZ6VIZ0o8F6qukds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cUPNTtNZcGrpDxpLWZt3xQgb.jpg?f=fotoalbum_large

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Leviathius
Thoit schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:12:
[...]

Vergis je niet dat die ook wel aardig met een motor kan omgaan. Als je ziet wat sommige mensen met een 1250GS kunnen, dat kan ik niet eens met een enduro :+ Offroad wil je gewoon een lichte fiets hebben, daar merk je elke kilo enorm. Zelf mijn EXC 500 is zwaar als je die een paar keer moet optilen :X
Ik doelde vooral erop dat die Ryan zijn motor niet bepaald zacht behandeld. Laat hem gerust 10x omvallen voor de video's, maar de motor blijft het uitstekend doen (wat we zien tenminste). Daarbij heeft hij allerlei dingen eraan vast geknutseld en Bommes is ook wel zo'n iemand die dat doet om op reis te gaan denk ik :)

• Thoit
Requiem19 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:34:
[...]
Vind je de koplamp van de 790 wel mooi dan >:)
De koplamp is gewoon typisch KTM en vind ik niet lelijk nee.

@Rick-Jan Ik vind het niks, zal vast een fantastische motor zijn en fijn dat jij er blij mee bent. Gelukkig ook maar dat niet iedereen het mooi vind. Anders reed iedereen op hetzelfde.

• Requiem19
Leviathius schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:48:
[...]

Ik doelde vooral erop dat die Ryan zijn motor niet bepaald zacht behandeld. Laat hem gerust 10x omvallen voor de video's, maar de motor blijft het uitstekend doen (wat we zien tenminste). Daarbij heeft hij allerlei dingen eraan vast geknutseld en Bommes is ook wel zo'n iemand die dat doet om op reis te gaan denk ik :)
Als je hebt over echt robuuste motoren heeft Ryan van Fortnine ook een geweldig youtube filmpje over de unkillable KLR 650:

XMCS Netherlands

• HTT-Thalan
  • Nu online
Leviathius schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:48:
Ik doelde vooral erop dat die Ryan zijn motor niet bepaald zacht behandeld. Laat hem gerust 10x omvallen

(...)

en @Bommes is ook wel zo'n iemand die dat doet
FTFY 8).

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[Afbeelding]

Laat mij raden, ik denk datzelfde als waar ik nu ook aan kapot ga. :+

@Bommes rijden met een 1250? :>

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• SmurfLink
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:52:
[...]

Als je hebt over echt robuuste motoren heeft Ryan van Fortnine ook een geweldig youtube filmpje over de unkillable KLR 650:

[YouTube: Killing the Un-Killable KLR650 – Kawasaki Review]
@Bommes deze heeft ook een schapenvachtje!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 08:43
Requiem19 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:52:
[...]

[YouTube: Killing the Un-Killable KLR650 – Kawasaki Review]
Ik zoek er wel eens naar, zijn hier moeilijk te vinden. In Duitsland staat er nog wel eens wat te koop.

• Bommes
@ allemaal..
Jullie reacties zijn echt tof, alsof jullie zelf mee betalen zo helpen jullie mee met zoeken.
Daarover gesproken: "ken ik ff vange"

Wat ik nu heb rijd goed, op de weg, heel erg goed zelfs. Comfortabel, stabiel, ruim met een duo, veel vermogen dus kan ook nog best lekker gummen.
Maar is zwaar en laat zich nou niet van zijn betrouwbaarste kant zien (Joppen Foppen rommel zeg maar).

Budget is er wel voor een 1250 gsa maar dat wil ik er niet aan uit geven.
Zeg dat het budget dus max 9000 is + de vstrom als inruiler.
van Gerwen wilde er 3000 op terug geven, dus bij een dealer is het max budget 12k (geen stuiver meer >:) voordat iemand weer iets van 15k probeert te slijten).

Optie 1:
Een nieuwere vstrom 1000,
Pro's: Rijd het zelfde of nog beter dan wat ik heb (die remmen wel heb ik begrepen)
Comfort voor mij en een duo perfect, niet te duur, betrouwbaar (behalve die van mij dan).
Ik weet dat ik die door het gangetje achter mijn huis kan krijgen.
Con's: Net zo zwaar als wat ik nu heb, al heb ik wel begrepen dat de nieuwere 1000 (na 2015) veel beter aanvoelen. Eigenlijke elke test omschrijft dat gevoel, het voelt smaller en het zwaartepunt licht lager.

Optie 2:
KTM 1190 adventure ergens van bouwjaar 2015/16 met niet te veel kilometers.
Pro's: Bak vermogen waar je stil van wordt, elektronische vering, bochten abs, heel de rimbam.
Kleurtje oranje is altijd goed.
Con's het is een ktm, zo een ding waar iedereen die geen bmw wilt op rijd..
Naar ik begrijp niet altijd even betrouwbaar wat betreft elektronica.

Optie 3:
Meerdere mogelijkheden die ik nog niet onderzocht heb: Honda Africa twin 1000 (geen dct), BMW F 800 of 850 GS, Ducati Multistrada, enz
Mogelijkheden genoeg.

Ik denk dat ik eens flink wat proefritjes ga inplannen, eerste op de lijst om mee te rijden: Africa Twin 1000, dan de KTM 1190 en dan de Vstrom 1000 in het nieuwere model.

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
En een yamaha tenere 700 dan? Of misschien toch iets te licht voor je?

[ Voor 11% gewijzigd door Booyaa op 22-04-2020 09:16 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:13:
Je bent de Tikkie link vergeten te plaatsen...

Maar voor 12K kun je leuke dingen vinden. http://www.motorhuiszwoll...200-gs-adventure-m1356688

• Chakotay
@Bommes om nog iets op je lijstje te zetten: een Aprilia Caponord 1200 Rally. Past ook in je budget (hier eentje voor 11k), je ziet ze niet op elke straathoek als een BMW, KTM of VStrom, en ze word vast goede vriendjes met je Vespa :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@ allemaal..
Jullie reacties zijn echt tof, alsof jullie zelf mee betalen zo helpen jullie mee met zoeken.

Wat ik nu heb rijd goed, op de weg, heel erg goed zelfs. Comfortabel, stabiel, ruim met een duo, veel vermogen dus kan ook nog best lekker gummen.
Maar is zwaar en laat zich nou niet van zijn betrouwbaarste kant zien (Joppen Foppen rommel zeg maar).

van Gerwen wilde er 3000 op terug geven, dus bij een dealer is het max budget 12k (geen stuiver meer >:) voordat iemand weer iets van 15k probeert te slijten).

Optie 1:
Een nieuwere vstrom 1000,
Pro's: Rijd het zelfde of nog beter dan wat ik heb (die remmen wel heb ik begrepen)
Comfort voor mij en een duo perfect, niet te duur, betrouwbaar (behalve die van mij dan).
Ik weet dat ik die door het gangetje achter mijn huis kan krijgen.
Con's: Net zo zwaar als wat ik nu heb, al heb ik wel begrepen dat de nieuwere 1000 (na 2015) veel beter aanvoelen. Eigenlijke elke test omschrijft dat gevoel, het voelt smaller en het zwaartepunt licht lager.

Optie 2:
KTM 1190 adventure ergens van bouwjaar 2015/16 met niet te veel kilometers.
Pro's: Bak vermogen waar je stil van wordt, elektronische vering, bochten abs, heel de rimbam.
Kleurtje oranje is altijd goed.
Con's het is een ktm, zo een ding waar iedereen die geen bmw wilt op rijd..
Naar ik begrijp niet altijd even betrouwbaar wat betreft elektronica.

Optie 3:
Meerdere mogelijkheden die ik nog niet onderzocht heb: Honda Africa twin 1000 (geen dct), BMW F 800 of 850 GS, Ducati Multistrada, enz
Mogelijkheden genoeg.

Ik denk dat ik eens flink wat proefritjes ga inplannen, eerste op de lijst om mee te rijden: Africa Twin 1000, dan de KTM 1190 en dan de Vstrom 1000 in het nieuwere model.
Vergis je ook niet in het onderhoud van een KTM, dat is nog duurder dan een BMW. En idd gezien jouw keuze kom je dan bij een oudere 1200 uit, dat is denk ik te log voor jou.

Zo een nieuwere V Strom is een leuk model, ik vind hem alleen erg smal en weinig body hebben. Motor die voor mij niet echt ergens in opvalt of uitspringt. Moet je toch ook wel weer geld insteken qua beugels en andere dingen om er wat van te maken. Is dat het je waard?

• Bommes
Joopieboy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:25:
[...]

Vergis je ook niet in het onderhoud van een KTM, dat is nog duurder dan een BMW. En idd gezien jouw keuze kom je dan bij een oudere 1200 uit, dat is denk ik te log voor jou.

Zo een nieuwere V Strom is een leuk model, ik vind hem alleen erg smal en weinig body hebben. Motor die voor mij niet echt ergens in opvalt of uitspringt. Moet je toch ook wel weer geld insteken qua beugels en andere dingen om er wat van te maken. Is dat het je waard?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8O7eU7Ux7IlreObRLfNJeVsANRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQNne2gYnfnW1ny3JZ3HljgI.jpg?f=fotoalbum_large
Precies zo stond er eentje bij van Gerwen te koop.
Koffers er op, valbeugels, verstralers, de hele rimbam. Toffe kleur ook vond ik, zie je niet zo vaak.
Nog niet het laatste nieuwe model, dus nog een flink stuk breder inderdaad.
Maar daar hoeft niets meer bij of op, ja okay andere bandjes met iets meer noppen.
Maar dat moet er wel bij te lullen zijn denk ik zo.

@Booyaa een tenre 700 is inderdaad wat licht, nou ja dat denk ik trouwens niet maar wel echt te veel op offroad gericht. Zoals de ktm 790 dus eigenlijk.
Heel smal, lang, hard zadel. Niet echt een ding om heel de dag op te toeren lijkt mij. Maar daar kan ik me in vergissen. Wel een ding om mee door de Sahara te gummen.. 8)

@Chakotay Ja meer Italianen.. toffe tip.. volgens ,mij wel een super log beest of niet? Jij rijd er eentje dus jij weet het. Zou jij daar mee een mul zandpad op rijden?? Of een of ander singletrack paadje een berg op?

@sypie wow wat een ding .. vet hoor.. "long way round" materiaal zeg maar. Ook 13 in een dozijn materiaal ondertussen (no offence @Joopieboy :9 )

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 22-04-2020 09:35 ]

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:12
Het zal wel mijn leeftijd zijn, maar ik vind de 1200/1250 gs wel aan de grote kant.

Bij mij staat de F750GS(a) ergens bovenaan op de lijst, lijkt mij zelfs fijner dan de 850.. 750 is iets minder offroad en meer road gericht dan de 850 verder bijna vergelijkbaar. en ietsje zachter in prijs

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:23
@ allemaal..

Moto Guzzi V85 TT past ook binnen budget :P. Zeer unieke en naar mijn mening zeer mooie motor.

Afbeeldingslocatie: https://www.vandenburgeindhoven.nl/pub/media/catalog/product/cache/ecd051e9670bd57df35c8f0b122d8aea/v/8/v85_1.jpg

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:35:
[...]
@sypie wow wat een ding .. vet hoor.. "long way round" materiaal zeg maar. Ook 13 in een dozijn materiaal ondertussen (no offence @Joopieboy :9 )
Ik koop notabene een HP en dan heb ik nog een 13 in dozijn... ;(
Ondanks het zand in/onder mijn spatborden en in de vering en een velg vol met zand. }:|

• HTT-Thalan
  • Nu online
Optie 3:
Mogelijkheden genoeg.

Multitest tussen de Twin, Multistrada, 1200GS en 1190.

"You don't really need more than 100hp off-road".

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-04-2020 09:39 ]

Pagina: 1 ... 146 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.