De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zo zag ik gisteren een review van de nieuwe Ducati Streetfighter V4. Erg jammer dat het voor-spatbord en de wings van kaal plastic zijn. In het filmpje gaven ze aan dat erg goedkoop uitziet, en als je er op let ziet het er inderdaad gek uit. Je mag van zo'n fiets (minimaal €23000) wel verwachten dat ze er wat verf op doen of van carbon maken.f2ride2001 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:40:
[...]
Ik weet niet welke Yamaha en Honda's je bekeken hebt, maar als ik in hetzelfde segment kijk; ±9000 euro zijn ze allemaal hetzelfde of je nu een Versus of MT07 of CX500 bekijkt. Blijft budget en zo is de uitvoering ook, ongeacht merk. Tenzij je een stuk hoger gaat zitten en zelfs dan is de afwerken regelmatig nog niet naar mijn standaard. Ik bekijk een motor ook als een vervoersmiddel van A naar B, dus moet ie de winter redelijk overleven. Als je nooit in de regen rijd zijn je criteria ook anders.
Maar geen groot probleem hoor. Grote afdeling RVS hier en alle pisbakken beugeltjes en boutjes netjes vervangen voor RVS en probleem opgelost.
Hoorde laatst van iemand dat die juist was aangehouden op de snelweg. Je mag daar gewoon niet rijden met een zijspan. Je hoort op de snelweg een minimum snelheid te kunnen rijden en met max toegestane 60 km/h mag je dus helemaal niet de snelheid op. Hij heeft er een boete voor gekregen en een leuke uitdaging om de snelweg weer af te komen. Rijden mocht namelijk niet meer.harley schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:33:
Duitsland wel maar in combinatie met aanhanger geldt dan wel een maximum snelheid van 60km/h ( ook op de snelweg ja) maar gelukkig is ook de polizei vrij verstandig en snappen ze wel dat dat zelfmoord is op de duitse snelwegen en rijd ik ook daar 100 tot 110 gemiddeld met aanhanger zonder ooit aangehouden te worden en toch zat politie en zelfs controle's voorbij gereden. Is dan ook een hele oude regel die gewoon nooit is aangepast.
Die laatste ga ik terug naar origineel bouwen en dan gaat die de verkoop in. Ik rijd er het minste mee puur omdat de fjr praktischer is. Je kunt lekker veel zooi meenemen en mijn zoontje zit daar beter achterop.
Als die verkocht is komt er een gl1800 voor terug waar dan een de ezs summit aan moet komen (die blauw combi als voorbeeld) en dit is omdat de gl1500 toch wel erg oud begint te worden en sommige delen steeds moeilijker verkrijgbaar zijn.
Spap heeft ook nog zijn gl1500 met eml GT3 en die 2 hele brede combi's zijn van mijn broertje. Maar die heeft nog een derde maar daar passen zijn drie kinderen niet in.
[ Voor 7% gewijzigd door harley op 23-04-2020 07:57 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Nou dat lijkt me niet want ook Duitsland heeft een actieve zijspan community sterker nog ze hebben daar zelfs een maandelijks magazine ( https://motorrad-gespanne.de/ )Thoit schreef op donderdag 23 april 2020 @ 07:56:
[...]
Hoorde laatst van iemand dat die juist was aangehouden op de snelweg. Je mag daar gewoon niet rijden met een zijspan. Je hoort op de snelweg een minimum snelheid te kunnen rijden en met max toegestane 60 km/h mag je dus helemaal niet de snelheid op. Hij heeft er een boete voor gekregen en een leuke uitdaging om de snelweg weer af te komen. Rijden mocht namelijk niet meer.
Maar het is wel zo dat een zijspan sinds enkele jaren een l4e registratie nodig heeft waar een solo L3 is. Misschien dat hij dat niet in orde had.
Ennwat betreft de snelheid op de snelweg. Voor een zijspan zou hetzelfde gelden als een solo alleen als er een aanhanger achter zit zou de max van 60 gelden.
Is mij meerdere malen bevestigd is door de politie aldaar (op eigen verzoek) en andere zijspan rijders. Maar we gaan regelmatig daar op vakantie met het hele hebben en houden zonder problemen .
:strip_exif()/f/image/lPpwYGgqEpVaXN2z7eolz8A5.jpg?f=fotoalbum_large)
In Nederland geld ook op de snelweg dat je voertuig minimaal 60 moet kunnen rijden, maar een minimum snelheid geldt er niet ( je mag dan weer niet het overige verkeer hinderen) als er een minimum snelheid zou gelden zou je namelijk ook geen file kunnen rijden bijvoorbeeld
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik ga hem (mede dankzij jou comment) niet meteen van het lijstje strepen.etwintje schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:38:
[...]
De AT is heel veel maar ik vond hem absoluut niet saai, sterker nog, als ik het geld had ging ik er vandaag nog eentje halen, gewoon voor de fun. Overigens net Fortnine z'n filmpje gekeken en die is (zoals gewoonlijk) erg accuraat. Persoonlijk vond ik de wegligging op de weg niet slecht, maar het is geen GS(A). Het is een beetje de vraag waar je ideale compromis (I know) tussen hardcore offroad en toer ligt. Zeker een keertje proefrijden! En ik zou de DCT niet direct wegstrepen, ik was erg positief verrast. Tankinhoud van de Adventure Sports is wel een stuk beter.
Het komt op papier namelijk het dichtste in de buurt van het compromis dat ik wil hebben.
Er staat een goede, dikke uitvoering in de buurt, die ga ik dus vrijdag bekijken, even een afspraak maken dan kan hij het ding ook klaar zetten voor het geval ik er een proefrit mee wil rijden.
Overigens, mijn Vespa is ook al een automaat, en natuurlijk is een africa twin met dct wat anders dan een vespa met variomaat.. maar dan nog ik wil wel op zijn minst 1 motor met schakelpookje (ja dat is zelfs een optie voor een dct
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Absoluut niet mijn voorkeur om zelf te rijden, maar dit is wel een prachtig voorbeeld van je motor aanpassen zodat je er beter gebruik van kunt maken. (anderen plaatsen er een topkoffer op.
En het aanpassen is natuurlijk ook een hobby op zich, dat mag duidelijk zijn.
Heb je ook wel eens een zijspan gehad of in de planning waarbij je motor ook nog kan kantelen in plaats van een starre verbinding? Dat heb ik ook wel een paar keer gezien en dat was gááf!!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Want je wilt je schakelpookje eraf kunnen rijden?Bommes schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:11:
[...]
Ik ga hem (mede dankzij jou comment) niet meteen van het lijstje strepen.
Het komt op papier namelijk het dichtste in de buurt van het compromis dat ik wil hebben.
Er staat een goede, dikke uitvoering in de buurt, die ga ik dus vrijdag bekijken, even een afspraak maken dan kan hij het ding ook klaar zetten voor het geval ik er een proefrit mee wil rijden.
Overigens, mijn Vespa is ook al een automaat, en natuurlijk is een africa twin met dct wat anders dan een vespa met variomaat.. maar dan nog ik wil wel op zijn minst 1 motor met schakelpookje (ja dat is zelfs een optie voor een dct)
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het zijspan type wat jij noemt (kantelende motor) is een zogenaamde schwenker. Tot mijn spijt moet ik bekennen daar nog nooit mee gereden te hebben.
Probleem met een schwenker is dat het zijspan zelf niet zo breed kan zijn omdat de motor ook die kant op moet kunnen kantelen dus dan krijg je automatisch een smal zijspan en die zijn vaak wat spartaans. Ik heb het uit praktische overweging en wil dus 1 met afdekzeil waar er ook nog iemand in kan zitten bijvoorbeeld. En ik heb de 1e tien jaar alleen maar een motorrijbewijs gehad en dan is een zijspan handig voor de boodschappen en de laatste tien jaar gaat mijn zoontje alweer mee (waarvan de laatste 5,5 ook alweer solo maar dan kan mama weer niet mee
DCT, ikheb er nu een paar keer mee gereden maar ben nog niet overtuigd om het te doen tenzij er noodzakelijke redenen zijn (zoals voet of handproblemen) heeft al een aantal keer bij mij zelf terug of opgeschakeld op momenten dat ik dat zelf absoluut niet zou doen zoals in de bocht of op een rotonde.
Zie absoluut wel de voordelen hoor dus ben niet anti zoals sommigen anti alles wat ze niet kennen zijn. (Zoals zijspan
[ Voor 73% gewijzigd door harley op 23-04-2020 08:28 ]
Ik mis de 100-140 tijd
even checken of deze motor wel de @noes stamp of highway approval krijgt
Groot, comfy en lekker veel koppel. Nadeel is dat hij wat zwaar is, maar boven de 40 merk je daar weinig meer van.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
De insteek van @Bommes was volgens mij juist dat hij wat lichters wilHooglander1 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:30:
@Bommes Honda Varadero al eens naar gekeken?
Groot, comfy en lekker veel koppel. Nadeel is dat hij wat zwaar is, maar boven de 40 merk je daar weinig meer van.
Al mis ik wel echt de KTM, met een beetje geluk kan ik hem deze week weer in elkaar bouwen en kunnen we weer echt spelen met de motor
Ik heb maar één iemand ontmoet in mijn leven die daarmee offroad durfde te gaan, en dat was een Pool zo groot en breed dat hij waarschijnlijk op Pokon en Steroiden opgegroeid is.Hooglander1 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:30:
Maar waar een wil is, is (letterlijk) een weg
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-04-2020 08:35 ]
@Thoit Intercom uitzetten
[ Voor 6% gewijzigd door Waaj op 23-04-2020 08:36 ]
Gewoon een bankstelequivalent van Honda. En nog niet eens zo vreselijk zuinig ook, al zijn ze al wat ouder natuurlijk.Waaj schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:35:
Voor ik de Caponord kocht heb ik ook proefritjes gemaakt op een Varadero, maar die laatste voelt echt veel zwaarder en logger aan. Heeft daarnaast totaal geen karakter als je hem vergelijkt met de Capo of bijvoorbeeld een GS
Mijn grootste angst zou zijn dat ik ergens nose down niet verder zou kunnen en ook niet zou kunnen draaien, en dan de motor achteruit bergop terug zou moeten duwenHTT-Thalan schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:34:
[...]
Ik heb maar één iemand ontmoet in mijn leven die daarmee offroad durfde te gaan, en dat was een Pool zo groot en breed dat hij waarschijnlijk op Pokon en Steroiden opgegroeid is.
Maar waar een wil is, is (letterlijk) een weg.
[YouTube: off road with FJR1300]
Ja de nieuwe AT leek mij ook wel wat. Nooit op gereden, maar de verhalen waren toen dat de nieuwe AT voor een all-road erg goed off-road was en nog prima op het asfalt.Bommes schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:11:
[...]
Ik ga hem (mede dankzij jou comment) niet meteen van het lijstje strepen.
Overigens, mijn Vespa is ook al een automaat, en natuurlijk is een africa twin met dct wat anders dan een vespa met variomaat.. maar dan nog ik wil wel op zijn minst 1 motor met schakelpookje (ja dat is zelfs een optie voor een dct)
Ik weet dat je al eerder de Yamaha Tenere 700 hebt afgeschreven, maar als je toch bezig bent zou ik daar ook eens op rijden. Volgens mij wordt dat echt de nieuwe all-road knaller komende jaren. Weegt ook echt weinig he. Zo'n AT weegt toch weer 230 kg met iets van 95PK. Terwijl de Tenere iets van 205kg weegt met 70pk.
Vraag me alleen af of hij de buddy seat test doorstaat, aangezien ik begrijp dat dat voor jou ook belangrijk is met je reisgenoot
Ik heb er ook wel eens een boomstammetje mee over gesprongen. Maar hij slijt zijn meeste kilometers op de A4, waar dat allemaal toch niet boeit. Gezien zijn laatste reacties zocht ie vooral iets voor comfy weg rijden met zijn partner... Dat doet het wel.HTT-Thalan schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:34:
[...]
Ik heb maar één iemand ontmoet in mijn leven die daarmee offroad durfde te gaan, en dat was een Pool zo groot en breed dat hij waarschijnlijk op Pokon en Steroiden opgegroeid is.
Maar waar een wil is, is (letterlijk) een weg.
[YouTube: off road with FJR1300]
Ja is door de vorige eigenaar zo gebouwd en staat al 15 jaar op het te doen lijstje om aan te passen..... Maar andere prioriteiten zorgen ervoor dat die erop blijft staan. Volgende combi zal echt of in het midden van de combi komen of liever nog achter de motor.Jolke schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:43:
@harley, zie ik het nou goed dat de aanhanger aan de zijspan vastzit?
YouTube: Total loss verklaarde trike wordt na dodelijk ongeval te koop aangeb...
Niet echt een motor maar ze pakken het verhaal op.
[ Voor 7% gewijzigd door Booyaa op 23-04-2020 08:50 ]
Dat argument werkt ook voor een Burgman 650Hooglander1 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:48:
[...]
Ik heb er ook wel eens een boomstammetje mee over gesprongen. Maar hij slijt zijn meeste kilometers op de A4, waar dat allemaal toch niet boeit. Gezien zijn laatste reacties zocht ie vooral iets voor comfy weg rijden met zijn partner... Dat doet het wel.
Dat is met een ST1300 ook altijd mijn grootste angst. Daar moet ook gewoon een achteruit opWaaj schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:46:
[...]
Mijn grootste angst zou zijn dat ik ergens nose down niet verder zou kunnen en ook niet zou kunnen draaien, en dan de motor achteruit bergop terug zou moeten duwen
Kun je beter een motor met een hoge kilometerstand kopen, heb je meer kans dat 'ie kloptBooyaa schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:49:
En het vervolg van de video die hier gepost is (Kmtellers en motoren)
YouTube: Total loss verklaarde trike wordt na dodelijk ongeval te koop aangeb...
Vind je de koplamp van een Tenere 700 dan wel mooi?Requiem19 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:48:
[...]
Ja de nieuwe AT leek mij ook wel wat. Nooit op gereden, maar de verhalen waren toen dat de nieuwe AT voor een all-road erg goed off-road was en nog prima op het asfalt.
Ik weet dat je al eerder de Yamaha Tenere 700 hebt afgeschreven, maar als je toch bezig bent zou ik daar ook eens op rijden. Volgens mij wordt dat echt de nieuwe all-road knaller komende jaren. Weegt ook echt weinig he. Zo'n AT weegt toch weer 230 kg met iets van 95PK. Terwijl de Tenere iets van 205kg weegt met 70pk.
Vraag me alleen af of hij de buddy seat test doorstaat, aangezien ik begrijp dat dat voor jou ook belangrijk is met je reisgenoot.
HahaThoit schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:57:
[...]
Vind je de koplamp van een Tenere 700 dan wel mooi?

Als je een rally kit op de 790 zet zie je nog steeds dat het allemaal niet echt klopt qua verhoudingen, maar dan moet ik in ieder geval al wat minder overgeven:
Over smaak valt te twisten en een gedwee uiterlijk heeft het ding allerminst, maar om nou te zeggen spuuglelijk... ik zou er wel op wegrijden. Tof ding. Maar ik heb geen KTM centjesRequiem19 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:02:
[Afbeelding]
Als je een rally kit op de 790 zet zie je nog steeds dat het allemaal niet echt klopt qua verhoudingen, maar dan moet ik in ieder geval al wat minder overgeven:
[Afbeelding]
Ah ja, dan ben je natuurlijk ook nog eens een stukje berder. Lijkt me voor de constructie 'eenvoudiger' om die achter te motor te hangen.harley schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:49:
[...]
Ja is door de vorige eigenaar zo gebouwd en staat al 15 jaar op het te doen lijstje om aan te passen..... Maar andere prioriteiten zorgen ervoor dat die erop blijft staan. Volgende combi zal echt of in het midden van de combi komen of liever nog achter de motor.
@Hooglander1 een Varadero is nog een stap ouder dan wat ik nu rijd (2006 vstrom) of althans zo komt het ding wel op mij over.
Mijn (ex)zwager heeft zo een ding gehad, erg onzuinig en voor het gevoel nog eens 100 kg zwaarder dan mijn (al 230kg wegende) vstrom
@Requiem19 de nieuwe Tenere vind ik ook erg gaaf maar (ja er is altijd een maar) ik denk dat die toch teveel offroad gaat.
Dat zadel ziet er wel uit als een kerkbank maar dan die waar je met je knieën op moet zitten..
De oude africatwin en Tenere waren altijd wel droom fietsen van mij.
Beide erg groot, log en zwaar, geschikt voor lange ritten maar als het moest toch ook wel eens een stuk offroad. Van die oude "wij gaan de wereld eens rond" fietsen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
De carbudero was verschrikkelijk, maar de injectie variant is al een heel stuk beter. Al is hij nooit heel geliefd geweest in brede zin, dat moet ik toegeven.Bommes schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:42:
@Hooglander1 een Varadero is nog een stap ouder dan wat ik nu rijd (2006 vstrom) of althans zo komt het ding wel op mij over.
Mijn (ex)zwager heeft zo een ding gehad, erg onzuinig en voor het gevoel nog eens 100 kg zwaarder dan mijn (al 230kg wegende) vstrom
En ik geloof ook dat jij niet zo heel groot bent, dat helpt ook niet mee, mensen die richting de 2 meter gaan houden van het ding voor de obvious redenen.
Maar de nieuwe AT
Is maar goed dat die er niet bij zit, dan had de video echt lang geduurdHTT-Thalan schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:29:
@Leviathius
[YouTube: Let's See How Fast The Vulcan S Is! | 0 - 100KPH Runs]
Ik mis de 100-140 tijd.
Que schuursponsje, want ik had geen schuurpapier, en remreiniger en voila... opgelost. Beetje motoronderhoud is makkelijker dan ik dacht
*vroem*
Het mooie van zadels is dat je ze kunt vervangen he. Daar komt ongetwijfeld ook een Seat Concepts zadeltje voor (die zijn zo chill dat je zelfs op een Enduro bike lekker lang kunt blijven zitten).Bommes schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:42:
@JoopieboyAls het kan afbreken dan probeer ik dat graag uit.![]()
@Requiem19 de nieuwe Tenere vind ik ook erg gaaf maar (ja er is altijd een maar) ik denk dat die toch teveel offroad gaat.
Dat zadel ziet er wel uit als een kerkbank maar dan die waar je met je knieën op moet zitten..![]()
De oude africatwin en Tenere waren altijd wel droom fietsen van mij.
Beide erg groot, log en zwaar, geschikt voor lange ritten maar als het moest toch ook wel eens een stuk offroad. Van die oude "wij gaan de wereld eens rond" fietsen.
Ik heb op mijn motortrip toch wel gemerkt dat gewicht veel belangrijker is dan gedacht. In NL maakt het weinig uit, maar buiten Europa is gewicht de sleutel.
De oude AT heb ik zelf en zal ik nooit verkopen, vooral omdat het een mooi museumstuk is. Verder moet je er niet teveel op willen rijden
Ik heb mijn ervaringen met de DCT hier gedeeld maar ik hoor van mensen die beide hebben gereden (ik heb de AT DCT nog niet geprobeerd) dat de bak van de AT een stuk gesofisticeerder is dan die van de NC. Ik heb geen idee wat er 'anders' aan is qua techniek.Hooglander1 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:54:
Maar de nieuwe ATIk zou hem ook zeker eens proefrijden met DCT als het kan. Hoor vaak dat de meesten heel positief verrast er door zijn.
Oke ik ga speciaal voor de snelweg fans hier dit weekend een 100 - 140 tijd filmenHTT-Thalan schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:29:
@Leviathius
[YouTube: Let's See How Fast The Vulcan S Is! | 0 - 100KPH Runs]
Ik mis de 100-140 tijd.
Ik zal dan proberen 100 constant te rijden in z'n 6 en dan pas door te trekken naar 140 en ook een waarbij ik 100 rijd, terug schakel naar z'n 5 en dan naar 140 doortrek. Ben benieuwd hoeveel verschil daarin zit.
Als mensen nog andere ideeën hebben voor tests om een video over te maken, brand los he!
@R0y. Hoho niet zo beginnen he
[ Voor 9% gewijzigd door Leviathius op 23-04-2020 10:52 ]
Gelukkig is het een extra lang weekendLeviathius schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:39:
[...]
Oke ik ga speciaal voor de snelweg fans hier dit weekend een 100 - 140 tijd filmen![]()
[...]
Pas je wel op voor automobilisten in een Toyota Prius? Ik heb vernomen dat die bijzonder gevaarlijk kunnen zijn voor mensen met MMBV's (motoren met beperkt vermogen).Leviathius schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:39:
[...]
Oke ik ga speciaal voor de snelweg fans hier dit weekend een 100 - 140 tijd filmen![]()
Ik zal dan proberen 100 constant te rijden in z'n 6 en dan pas door te trekken naar 140 en ook een waarbij ik 100 rijd, terug schakel naar z'n 5 en dan naar 140 doortrek. Ben benieuwd hoeveel verschil daarin zit.
Als mensen nog andere ideeën hebben voor tests om een video over te maken brand los he!
Niet gezien, maar: jankverhaal omdat mensen niet weten hoe verzekeringsmaatschappijen en TL voertuigen werken...Booyaa schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:49:
En het vervolg van de video die hier gepost is (Kmtellers en motoren)
Bereid je voor op de drie-delige mini-docu serie over het bereiken van 140km/u op een snelweg in Nederland. Binnenkort te zien op VICE
Pas op voor een Dacia Lodgy met dashcamLeviathius schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:39:
[...]
Als mensen nog andere ideeën hebben voor tests om een video over te maken, brand los he!
@R0y. Hoho niet zo beginnen heIk heb nooit geclaimd een snelle motor te maken. Mijn claim van 'short video' was wel een leugen blijkt naderhand
Lekker subtiel naar @Bommes zijn vriendin toe 🤔😏Hooglander1 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:30:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik wacht wel tot die Dacia in Drenthe naast de Hunnenbedden staatThoit schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:48:
[...]
Pas op voor een Dacia Lodgy met dashcamHaalt dat ding 200? Anders kan je eens 100 - 200 proberen. Dat is binnen de autowereld altijd een belangrijke meetwaarde.
200 haalt de Vulcan S helaas niet volgens mij. Daarbij ben ik mijn rijbewijs lief en Duitsland is (los van de lockdown) niet om de hoek voor mij
Volgens mijn zeer grondige zoektocht op het internet (lees: 5sec googlen), ligt de top ergens tussen de 170 en 190 afhankelijk van rijder en wind.
180 GPS wind mee berg afThoit schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:48:
[...]
Pas op voor een Dacia Lodgy met dashcamHaalt dat ding 200? Anders kan je eens 100 - 200 proberen. Dat is binnen de autowereld altijd een belangrijke meetwaarde.
Ik overweeg nog een chiptune, voornamelijk vanwege een onhebbelijkheid van de 1.2TCE bij ~2000 toeren. Overblijfsel van de afstelling ivm de emissie-eisen, maar eenvoudig weg te halen. Het blok kan dan tot 145pk / 240nm leveren (115pk/190nm nu).
@Leviathius kijk eerder uit voor een rode Honda (straks wit) met een gele smurf erop, die vergelijking gaat eerlijker op
Hoera ik ben niet meer alleen! Gefeliciteerd met je Vulcan S! Ga je echt veel plezier mee beleven. Vind hem zo in volledig zwart echt gaafelrondsurion schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:53:
@lolgast @Will_M @timmie271 kunnen jullie mijn motor in de topicstart svp aanpassen?
Deze Suzuki Marauder VZ1600 2007 is ingeruild
[Afbeelding]
voor deze Kawasaki Vulcan S 2020
[Afbeelding]
Thanks!
Vooral handig bij invoegen op de snelweg.. 7 seconden
[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 23-04-2020 10:57 ]
GodverteringR0y. schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:57:
[YouTube: KTM 1290 R SUPERDUKE | 0-280 KM/H - AUTOBAHN - ACCELERATION 🔥]
Thanks!Leviathius schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:56:
[...]
Hoera ik ben niet meer alleen! Gefeliciteerd met je Vulcan S! Ga je echt veel plezier mee beleven. Vind hem zo in volledig zwart echt gaaf
Boven de 250 is de gang er ook wel een beetje uitR0y. schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:57:
Ja dat is dus ook het enige wat mij tegenstaat bij die motor...Waaj schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:05:
[...]
Boven de 250 is de gang er ook wel een beetje uit
Ja waarom eigenlijk nietChakotay schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:47:
@Waaj dan raad ik je aan om met een Goldwing offroad te gaan, die heeft een achteruit
200+ op een naked bike, dat doe je ook niet voor je lol.R0y. schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:57:
Ja, dat maakt hem wel gevaarlijk langzaam. Stel dat er een M5 of een E63 AMG aan komt, die kan het je nog lastig maken!Waaj schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:05:
[...]
Hij draait niet voor niets z'n gas weer dicht. Wel een goede work-out voor je nekspieren.Jolke schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:09:
[...]
200+ op een naked bike, dat doe je ook niet voor je lol.
Mooi om te zien hoe de elektronica eigenlijk alles regelt. Hij draait alleen het gas vol open, moet af en toe tegen het schakelpookje drukken en vasthoudenR0y. schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:57:
Kan, maar volgens mij is het dan nog steeds het belangrijkste dat er vermeld wordt dat het om een schadevoertuig gaat. En dat je van 32k km naar 7k gaat is ook wel vreemd.SniperGuy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:44:
[...]
Niet gezien, maar: jankverhaal omdat mensen niet weten hoe verzekeringsmaatschappijen en TL voertuigen werken...
Dat hebben ze al een paar aflvereingen geleden aangetoond dat er gerotzooid word met tellerstanden etc.Booyaa schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:27:
[...]
Kan, maar volgens mij is het dan nog steeds het belangrijkste dat er vermeld wordt dat het om een schadevoertuig gaat. En dat je van 32k km naar 7k gaat is ook wel vreemd.
Dit begint steeds meer op een SBS6 programma te lijken...
Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is de oude lagers er heel precies uit boren op dezelfde manier als je rotte cylinders opboort, maar ik weet niet of dat kan met zo'n relatief klein dingetje, en of het kostenefficient is. Iemand ervaring mee toevallig?
Over die Can-Am in opgelicht, vreemde aflevering inderdaad. Het is inderdaad waardeloos dat een voertuig met dermate veel schade weer op de weg komt, je zou denken dat dat kenteken minimaal een WOK-melding krijgt. Je kunt die hark die de Can-Am verhuurde ook best het een en ander kwalijk nemen, maar dat hij het wrak verkoopt lijkt me niet meer dan normaal? Dat die opkoper het dan weer met een rol ducttape en een bus verf weer in elkaar zet in plaats van in onderdelen verkoopt kan hij ook weinig aan doen...
Hier in Duitsland word je van voren geflitst, dus dat is de moeite waard om te testen.Equator schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:18:
0-100km/u in 3 seconden. Als je dan te snel wegrijd bij een kruispunt met een snelheidscamera, krijg je alsnog een boete..
Boven de 250 zijn GSXR1000, Hayabusa, R1 etc gewoon gemeen goed. Die zitten daar precies in hun powerband en versnellingen.Waaj schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:05:
[...]
Wat ik altijd jammer vind is dat naked bikes eigenlijk altijd zeer korte versnellingen hebben. Zelfs een Suzuki B-King, wat eigenlijk gewoon een Hayabusa-naked is..
[ Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 23-04-2020 12:09 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Wat denk jij wat er gebeurd als je je motor totalloss rijdt, die word gewoon opgekocht door een handelaar. Op basis van de schade word die of gefixt of gesloopt. Bedrijven zoals Boonstra staan vol met ex schade motoren. Vaak prima gerepareert, maar niet altijd.Booyaa schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:27:
[...]
Kan, maar volgens mij is het dan nog steeds het belangrijkste dat er vermeld wordt dat het om een schadevoertuig gaat. En dat je van 32k km naar 7k gaat is ook wel vreemd.
Paar jaar terug reden we met een GSXR1000 K5, dat ding werd loeiheet, wat bleek de zekering van de fan klapte er steeds uit. Met als gevolg een lekke kop. Hoe kwam dat nou, dat ding was zo krom als wat, tank klemde al behoorlijk en de fan liep gewoon vast op de radiateur. Het is niet voor niets dat van Lent mega veel verslagen kan typen.
In de US mogen echte schademotoren niet meer de weg op, die gaan via export naar onder anderen Nederland.
In Nederland worden ex schademotoren opgekocht en opgeknapt; vandaar ook dat WOK is ontstaan want het ging (en gaat alsnog..) soms erg gevaarlijk.
Asus Zenbook i7 256gb
Precies, er zijn nog altijd heel veel mensen die denken dat je een voertuig dat TL verklaard is niet meer mag repareren. Dat is niet hoe het werkt, uiteraard. Bij een technisch TL is dat wat lastiger, maar ook zeker niet onmogelijkSniperGuy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:44:
[...]
Niet gezien, maar: jankverhaal omdat mensen niet weten hoe verzekeringsmaatschappijen en TL voertuigen werken...
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Klinkt als een uitdaging!Chakotay schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:39:
Helaas, ik heb de link & lagertjes net weer teruggekregen van de garage, hij kreeg ze er niet uitgeperst zonder het ding zo ver te verhitten dat het aluminium zou gaan vervormen. Nu maar hopen dat ik nog ergens een nieuwe kan vinden met enigszins normale levertijd. Het onderdeel is als geheel (link, lagers & bussen af fabriek gemonteerd) ongeveer €350 nieuw, en uit productie.
Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is de oude lagers er heel precies uit boren op dezelfde manier als je rotte cylinders opboort, maar ik weet niet of dat kan met zo'n relatief klein dingetje, en of het kostenefficient is. Iemand ervaring mee toevallig?
Ik wil het best proberen. Zeker als je de mogelijkheid accepteert dat je andere moet regelen. (Stuur maar pb bij interesse)
Uitboren, zal lastig zijn aangezien lager materiaal vaak gehard is. Dan kom je uit bij machines en gereedschappen die zeker niet kostenefficiënt zijn.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Chakotay schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:39:
Helaas, ik heb de link & lagertjes net weer teruggekregen van de garage, hij kreeg ze er niet uitgeperst zonder het ding zo ver te verhitten dat het aluminium zou gaan vervormen. Nu maar hopen dat ik nog ergens een nieuwe kan vinden met enigszins normale levertijd. Het onderdeel is als geheel (link, lagers & bussen af fabriek gemonteerd) ongeveer €350 nieuw, en uit productie.
Over die Can-Am in opgelicht, vreemde aflevering inderdaad. Het is inderdaad waardeloos dat een voertuig met dermate veel schade weer op de weg komt, je zou denken dat dat kenteken minimaal een WOK-melding krijgt. Je kunt die hark die de Can-Am verhuurde ook best het een en ander kwalijk nemen, maar dat hij het wrak verkoopt lijkt me niet meer dan normaal? Dat die opkoper het dan weer met een rol ducttape en een bus verf weer in elkaar zet in plaats van in onderdelen verkoopt kan hij ook weinig aan doen...
Lager in de lengte eruit slijpen (met dremel) of met een ijzerzaagje?thijsco19 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:16:
[...]
Klinkt als een uitdaging!
Ik wil het best proberen. Zeker als je de mogelijkheid accepteert dat je andere moet regelen. (Stuur maar pb bij interesse)
Uitboren, zal lastig zijn aangezien lager materiaal vaak gehard is. Dan kom je uit bij machines en gereedschappen die zeker niet kostenefficiënt zijn.
De ervaring leert dat die ene mm net genoeg is om de boel eruit te krijgen
[ Voor 52% gewijzigd door SniperGuy op 23-04-2020 12:49 ]
Jup, proberen kan altijd natuurlijk.Pagman schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:02:
@Chakotay Was er niet iemand hier die een 10T pers of iets in die richting heeft staan?
Het is nu toch al niet bruikbaar, het kan hooguit nog verder stuk gaanthijsco19 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:16:
[...]
Klinkt als een uitdaging!
Valt te proberen, ik zie alleen niet echt in hoe je dat zonder iets van een statische zaag (zeg maar zoals een kolomboor) doet zonder de rest van het materiaal te beschadigen. Het aluminium is een stuk zachter dan het staal van de lagers, dus 1x scheef en je hebt meteen een hap uit het alu. Het gat is maar 24mm, daar met een dremel in de lengte een gleuf in krijgen moet je wel een heel klein dremeltje voor hebbenSniperGuy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:48:
Lager in de lengte eruit slijpen (met dremel) of met een ijzerzaagje?
De ervaring leert dat die ene mm net genoeg is om de boel eruit te krijgen
[ Voor 29% gewijzigd door Chakotay op 23-04-2020 12:51 ]
Mooie upgrade!elrondsurion schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:53:
@lolgast @Will_M @timmie271 kunnen jullie mijn motor in de topicstart svp aanpassen?
Deze Suzuki Marauder VZ1600 2007 is ingeruild
[Afbeelding]
voor deze Kawasaki Vulcan S 2020
[Afbeelding]
Thanks!
I took the blue pill…
Een naar dirtbike omgebouwde GSX1000-R gaat ook wel lekker hoor:
[ Voor 14% gewijzigd door kevlar01 op 23-04-2020 13:18 ]
Met een ijzerzaag zoals @SniperGuy voorstelt en een hoop geduld is het misschien ook mogelijk om het lager door te zagen en dan open te breken.Chakotay schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:49:
[...]
Valt te proberen, ik zie alleen niet echt in hoe je dat zonder iets van een statische zaag (zeg maar zoals een kolomboor) doet zonder de rest van het materiaal te beschadigen. Het aluminium is een stuk zachter dan het staal van de lagers, dus 1x scheef en je hebt meteen een hap uit het alu. Het gat is maar 24mm, daar met een dremel in de lengte een gleuf in krijgen moet je wel een heel klein dremeltje voor hebben
En anders met een kolomboor inderdaad in plaats van zagen?
[ Voor 13% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-04-2020 13:25 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Heh, die kan mooi naast de 1199 Terracorsa:kevlar01 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:14:
[...]
Een naar dirtbike omgebouwde GSX1000-R gaat ook wel lekker hoor:
[YouTube: SUZUKI GSX-R Dirt Bike 1000cc - OFF ROAD test ride]
[YouTube: Streetbike ON DIRT - Suzuki GSX-R 1000cc // INSANE MACHINE 52m JUMP!!]
[YouTube: MotoCorsa Presents: Ducati 1199 TerraCorsa]
@Waaj @DrivinUCrazy volgens mij is het niet zozeer dat het gewoon klem zit, maar dat het staal van de lagers aan het aluminum van de link vastgerot zit.
[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 23-04-2020 13:28 ]
Is een BMW R 1200 RS dan niets? Of ga je 2 fietsen aanhouden met verschillende use-cases?
Damn, 290 rijden en nog even opschakelen... holy mother..
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Een 6e versnelling voor 290-299 vind ik gekker eigenlijk_Apache_ schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:29:
[...]
Damn, 290 rijden en nog even opschakelen... holy mother..
Dan een paar dagen in de IMAL laten weken en nog eens proberen? En dan kan kapotzagen ook nog helpen omdat je dan kan proberen in delen te verwijderen.Chakotay schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:25:
[...]
@Waaj @DrivinUCrazy volgens mij is het niet zozeer dat het gewoon klem zit, maar dat het staal van de lagers aan het aluminum van de link vastgerot zit.
Een Bugatti Veryon super sport gaat ook niet 20% harder met 20% meer vermogen.Secsytime schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:31:
[...]
Een 6e versnelling voor 290-299 vind ik gekker eigenlijk.. die versnelling is dan wel heel kort
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Ook als ik rekening hou met de afwijking vind ik dat best rapwd200 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:34:
299 .. op papier / digitaal 😇
Omdat vermogen het enige is wat alles bepaalt toch?_Apache_ schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:35:
[...]
Een Bugatti Veryon super sport gaat ook niet 20% harder met 20% meer vermogen.
100-140 in ruwweg 3 seconden in z'n 6, dat schiet tenminste een beetje op. Je zult er maar eens bijna 3x zo lang erover doen in z'n 5R0y. schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:57:
@Chakotay een las in de buitenste lagerschaal leggen werkt ook nog wel eens. Die las krimpt dan met afkoelen waardoor hij dan losser zit.
[ Voor 13% gewijzigd door A13X op 23-04-2020 13:46 ]
Awesome
Als je goed luistert hoor je dat het blok nog wel verder wil dan 299, maar dat die begrenst wordt. Zo kort is die versnelling dus ook weer niet.Secsytime schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:31:
[...]
Een 6e versnelling voor 290-299 vind ik gekker eigenlijk.. die versnelling is dan wel heel kort
Binnen 7 seconden op 200Ghostrider schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:08:
[...]
Boven de 250 zijn GSXR1000, Hayabusa, R1 etc gewoon gemeen goed. Die zitten daar precies in hun powerband en versnellingen.
Wat ik altijd jammer vind is dat naked bikes eigenlijk altijd zeer korte versnellingen hebben. Zelfs een Suzuki B-King, wat eigenlijk gewoon een Hayabusa-naked is..
[YouTube: 2017 Suzuki GSX-R 1000R Top Speed 0-299 km-h]
Binnen 10 seconden op 250
Binnen 19 seconden op 299
Even handgeklokt via youtube
Gelukkig gaan ze in Italië rapper naar de 300
@Waaj het heeft al wel een weekend in de kruipolie gestaan, ik weet niet of er specifiek IMAL gebruikt is.
+1. Tis wat jij mooi vind. Ikzelf hoef niet zo hard (ook al woon ik 8KM van de Duitse snelweg af).Waaj schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:50:
Als ik die filmpjes voorbij zie komen realiseer ik mij pas wat voor traag hok ik heb
Misschien ooit als ik een zak geld ergens vind dat ik een 2 erbij koop die dat kan.
Ik zie de lol van billenknijpen op de Autobahn ook niet zo.. Ga dan lekker op het circuit knallenJurrian120 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:53:
[...]
+1. Tis wat jij mooi vind. Ikzelf hoef niet zo hard (ook al woon ik 8KM van de Duitse snelweg af).
Misschien ooit als ik een zak geld ergens vind dat ik een 2 erbij koop die dat kan.
Vroeger was het heel stoer als een vriend zijn vader "de motor uit ging laten op de autobahn", nu denk ik.. wat sneu eigenlijk, want dat was het enige motorrijden wat hij deed
Is vast erg lastig, maar als je er een draad in kan tappen... misschien met een draaibank?Chakotay schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:39:
Dan heb je iets meer houvast.
Maar even goed acceleren is dan wel weer erg lekker vind ik.
Ik hoef ook niet zo hard, al heb ik iedere motor die ik heb gehad wel eens een keer op de Autobahn opengetrokken (als ik er toch al reed), en bij die ene keer blijft het dan ook. Leuk om eens te kijken wat de top is en hoe dat rijdt, maar hard rechtdoor rijden is verder geen klap aan.Jurrian120 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:53:
[...]
+1. Tis wat jij mooi vind. Ikzelf hoef niet zo hard (ook al woon ik 8KM van de Duitse snelweg af).
Net nagekeken op de GPS, met de S1000XR heb ik nog niet harder gereden dan 152kmh. Daar zit dus nog wel ruimte voor verbetering
Doe mij ook maar de natuur buiten bebouwdekom. Veel leuker dan de angst hebben van zien ze mij en gooien ze het stuur niet naar links. En jij kan even in een 100 - 300M 100+KM/h afremmen.Waaj schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:09:
[...]
Ik hoef ook niet zo hard, al heb ik iedere motor die ik heb gehad wel eens een keer op de Autobahn opengetrokken (als ik er toch al reed), en bij die ene keer blijft het dan ook. Leuk om eens te kijken wat de top is en hoe dat rijdt, maar hard rechtdoor rijden is verder geen klap aan.
Net nagekeken op de GPS, met de S1000XR heb ik nog niet harder gereden dan 152kmh. Daar zit dus nog wel ruimte voor verbetering
RSSecsytime schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:28:
Maar @Bommes eigenlijk moet het dus gewoon een tourmotor zijn, die niet te groot/zwaar is of het gewicht laag draagt. Want in principe kunnen alle motoren wel een zand/grind pad pakken
Is een BMW R 1200 RS dan niets? Of ga je 2 fietsen aanhouden met verschillende use-cases?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Na een tijdje volgas op de duitse A31 gereden te hebben kan ik wel mededelen dat het voor even best leuk is. Het is vooral erg goed voor de spieropbouw in je nekRequiem19 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:05:
Jap, hard rechtdoor rijden is best wel heel suf (en gewoon gevaarlijk, gelet op het snelheidsverschil met ander verkeerd).
Maar even goed acceleren is dan wel weer erg lekker vind ik.
Dit was nog voor de tune, dus met die waardeloze A/F ratio.
Asus Zenbook i7 256gb
noes schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:17:
[...]
RS- top suggestie idd. Als je het echte offroad gedoe laat varen is het echt een top ding. Laatst op de R1250RS gereden, lekker veel power, veel controle en toch ook gewoon comfortabel en lekker rijden. Groot genoeg voor met passagier.
In het buitenland onderharde bergpassen meepakken => lekker niemand op de weg.
Als je in de bergen gaat rijden met strak asfalt (wat echt vet is) moet je slalommen tussen de carvans, fietsers, m3's en andere motorrijders die soms iets teveel risico nemen.
Uiteindelijk blijft ander verkeer toch vaak het gevaarlijkste. Daarom had ik wel echt lol in mn Enduro vakantie in Portugal precies 1 jaar terug. Dan kwam je op die zandpaden in 3-4 uur rijden misschien 1 auto tegen en 2 wandelaars.
Maar goed, voor de één is het misschien gedoe als je motor bij elke hairpin lekker wegdrift
Dat was trouwens hier (niet mijn filmpje):
http://www.algarve-offroad.com/
[ Voor 8% gewijzigd door Requiem19 op 23-04-2020 14:24 ]
Liever geen scherpe bochten. Iets met een draaicirkel van een kleine planeetRequiem19 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:21:
[...]
![]()
In het buitenland onderharde bergpassen meepakken => lekker niemand op de weg.
Als je in de bergen gaat rijden met strak asfalt (wat echt vet is) moet je slalommen tussen de carvans, fietsers, m3's en andere motorrijders die soms iets teveel risico nemen.
Uiteindelijk blijft ander verkeer toch vaak het gevaarlijkste. Daarom had ik wel echt lol in mn Enduro vakantie in Portugal precies 1 jaar terug. Dan kwam je op die zandpaden in 3-4 uur rijden misschien 1 auto tegen en 2 wandelaars.
Maar goed, voor de één is het misschien gedoe als je motor bij elke hairpin lekker wegdrift
Dat was trouwens hier (niet mijn filmpje):
http://www.algarve-offroad.com/
[YouTube: Algarve Offroad 2016 - Enduro Portugal]
Je zult maar het soort chauffeur zijn die constant van de weg gereden word door hybrides en e-voertuigenRaym09 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:41:
100-140 in ruwweg 3 seconden in z'n 6, dat schiet tenminste een beetje op. Je zult er maar eens bijna 3x zo lang erover doen in z'n 5
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/ICH41Y5gPkkdzu2mYJI8yELA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hYqJkLungpJboZJw1Rjs946D.jpg?f=fotoalbum_large)