Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 149 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.654 views

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-01 19:47
Secsytime schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:28:
Maar @Bommes eigenlijk moet het dus gewoon een tourmotor zijn, die niet te groot/zwaar is of het gewicht laag draagt. Want in principe kunnen alle motoren wel een zand/grind pad pakken :P

Is een BMW R 1200 RS dan niets? Of ga je 2 fietsen aanhouden met verschillende use-cases? :+
Ik vind het allroad principe wel erg lekker rijden en er ook nog eens tof uitzien (sommige merken dan toch)
Die africa twin die dichtbij stond is helaas al zo goed als verkocht, ik had er vanochtend voor gebeld. Net te laat dus.
Er staat er nog eentje ongeveer net zo ver vanuit huis maar die is weer wat duurder.
T|och maar eens naar gaan kijken en eventueel een rondje op rijden als dat kan.
Morgen maar eens vrij nemen en naar motorhuis Venlo gaan. 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Requiem19 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:21:
[...]

:'(

In het buitenland onderharde bergpassen meepakken => lekker niemand op de weg.

Als je in de bergen gaat rijden met strak asfalt (wat echt vet is) moet je slalommen tussen de carvans, fietsers, m3's en andere motorrijders die soms iets teveel risico nemen.

Uiteindelijk blijft ander verkeer toch vaak het gevaarlijkste. Daarom had ik wel echt lol in mn Enduro vakantie in Portugal precies 1 jaar terug. Dan kwam je op die zandpaden in 3-4 uur rijden misschien 1 auto tegen en 2 wandelaars.

Maar goed, voor de één is het misschien gedoe als je motor bij elke hairpin lekker wegdrift :P

Dat was trouwens hier (niet mijn filmpje):

http://www.algarve-offroad.com/
[YouTube: Algarve Offroad 2016 - Enduro Portugal]
Tja ik kom minder vaak in de Algarve dan in Nederland ;) - lijkt me een mooie trip, dat wel.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:34
Bommes schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:55:
[...]

Ik vind het allroad principe wel erg lekker rijden en er ook nog eens tof uitzien (sommige merken dan toch)
Die africa twin die dichtbij stond is helaas al zo goed als verkocht, ik had er vanochtend voor gebeld. Net te laat dus.
Er staat er nog eentje ongeveer net zo ver vanuit huis maar die is weer wat duurder.
Ga je een 1090 adventure oid proberen? Motorcenter Venlo is namelijk KTM dealer :P

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-01 15:55

Wootlock

Evilution

Bommes schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:55:
[...]

Triumph Tiger ook overwogen ? of te groot / te lomp ?
3 cylinders heb ik toch ook nog een zwak voor na de street triple :9

"Don't let your dreams be memes"

• Bommes
@Thoit denk het niet, ik weet het niet.. zonder te willen beledigen vind ik zo die ktm serie (de 1090 en zwaarder) niet zo tof.
Alhoewel de 1090 dan nog de tofste is naar mijn idee.
De 790 vind ik wel echt gaaf om te zien, door die vreemde lage tank weer eens iets anders.

@Wootlock bij motoport in veldhoven staat zo een tiger XT of zo iets.
Zo een dikke offroad versie, wat een unit is dat zeg.. wow..
Dat wil je echt niet op zijn kant leggen op een of andere helling in het grind. nasty.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-01 16:06
Bommes schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:34:
@Thoit denk het niet, ik weet het niet.. zonder te willen beledigen vind ik zo die ktm serie (de 1090 en zwaarder) niet zo tof.
Alhoewel de 1090 dan nog de tofste is naar mijn idee.
De 790 vind ik wel echt gaaf om te zien, door die vreemde lage tank weer eens iets anders.

@Wootlock bij motoport in veldhoven staat zo een tiger XT of zo iets.
Zo een dikke offroad versie, wat een unit is dat zeg.. wow..
Dat wil je echt niet op zijn kant leggen op een of andere helling in het grind. nasty.
990 SMT is relatief licht, snel en toch een fijne reisgenoot. Ook goed betaalbaar en met beetje zoeken met lage km stand te vinden. 2012 of 2013 model incl abs uiteraard.

I took the blue pill…

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:02
Chakotay schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:49:
@Requiem19 "availble launches: 3". Daarna is hij op en moet je een nieuwe kopen? :P

@Waaj het heeft al wel een weekend in de kruipolie gestaan, ik weet niet of er specifiek IMAL gebruikt is.
Launch control. Zit op dat ding van mij ook maar nog niet gebruikt. Kan geloof ik 3 x per half uur.. zal op de Duc wel hetzelfde zijn.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-01 11:52
R0y. schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:04:
[...]

Launch control. Zit op dat ding van mij ook maar nog niet gebruikt. Kan geloof ik 3 x per half uur.. zal op de Duc wel hetzelfde zijn.
Das beter dan met sommige koekblikken, Nissan GT-R (R35, eerste generatie) kon je na 20 launches (in totaal!) naar de dealer brengen. Renaults RS-modellen zaten op 1000 of 1500x max, daarna kan je het niet meer gebruiken

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-01 14:50
Misschien een vreemde vraag voor sommige. Maar waarom kan je het maar een paar keer gebruiken? Wat als ik dit bij elke stoplicht wil testen/gebruiken?

Je betaald er ook voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Jurrian120 op 23-04-2020 16:16 . Reden: Extra content ]

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Jurrian120 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:16:
Misschien een vreemde vraag voor sommige. Maar waarom kan je het maar een paar keer gebruiken? Wat als ik dit bij elke stoplicht wil testen/gebruiken?
Dan draai je je blok in de puin gok ik.

• R0y.
Wootlock schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:16:
[...]

Dan draai je je blok in de puin gok ik.
Dit. Komt waarschijnlijk zo veel kracht op dat ze willen dat je er “verstandig” mee om gaat.

Net een rondje van 150 km gedaan en launch control niet nodig gehad. Wel wheelie control 8)7

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Ik kan de launch control op mijn 790 nog niet gebruiken.. eerst 1k service :(

[ Voor 12% gewijzigd door Wootlock op 23-04-2020 16:20 ]

• NLDViane

Je betaald er ook voor.
Je blok en voornamelijk versnellingsbak vinden het niet fijn. Launch Control zorgt er voor dat je maximale koppel beschikbaar is op het moment dat je de rem (auto) loslaat, en je dus op de snelst mogelijke manier weg bent. Vergelijk het met je koppeling laten schieten terwijl je 7000rpm draait voor het stoplicht, dan vlieg je achterover als je niet oppast :Y En reken maar dat daar veel warmte (want frictie) bij vrij komt.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:13

Je betaald er ook voor.
Je koppeling krijgt een enorme opdonder, dus die zal ook wat warm worden als je dat te vaak doet achter elkaar doet.

XMCS Netherlands

• R0y.
Wootlock schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:19:
Ik kan de launch control op mijn 790 nog niet gebruiken.. eerst 1k service :(
Waar breng je hem naar toe? Motor2000?

• Jurrian120
NLDViane schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:25:
[...]

Je blok en voornamelijk versnellingsbak vinden het niet fijn. Launch Control zorgt er voor dat je maximale koppel beschikbaar is op het moment dat je de rem (auto) loslaat, en je dus op de snelst mogelijke manier weg bent. Vergelijk het met je koppeling laten schieten terwijl je 7000rpm draait voor het stoplicht, dan vlieg je achterover als je niet oppast :Y En reken maar dat daar veel warmte (want frictie) bij vrij komt.
Ik snap dat dat niet erg leuk is. Maar iedereen weet dat het dan sneller slijt en dus vaker vervangen moeten worden.

Ikzelf ben wel iemand die daar rekening mee houd. En als ik ervoor wil kiezen om door te gaan beslist het systeem ervoor om het niet te willen. Persoonlijk vind ik dat jammer.

Waar zijn de tijden gebleven waar de gebruiker alle keus in handen had ipv een systeem die het voor jou doet?

[ Voor 40% gewijzigd door Jurrian120 op 23-04-2020 16:31 . Reden: Typo ]

• NLDViane
Jurrian120 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:31:
[...]

Ik snap dat dat niet erg leuk is. Maar iedereen weet dat het dan sneller slijt en dus vaker vervangen moeten worden.

Ikzelf ben wel iemand die daar rekening mee houd. En als ik ervoor wil kiezen om door te gaan beslist het systeem ervoor om het niet te willen. Persoonlijk vind ik dat jammer.

Waar zijn de tijden gebleven waar de gebruiker alle keus in handen had ipv een systeem die het voor jou doet?
Computergestuurd, dus sneller dan jij bent en goed te regelen met wheelie control en tractiecontrole => een veiligere manier om idioot hard op te trekken. Het komt niet meer op kunde aan, maar op computers (en dat is soms best jammer, want elke jup kan nu snel zijn, zonder daar specifieke skills voor te hebben)

• Wootlock

Wootlock

Evilution

R0y. schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:26:
[...]

Waar breng je hem naar toe? Motor2000?
Nope, Motor Centrum Rijen waar ik hem gehaald heb :)
Motor2000 is offroad

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:52
NLDViane schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:33:
(en dat is soms best jammer, want elke jup kan nu snel zijn, zonder daar specifieke skills voor te hebben)
Dus het is een dingetje over eigenwaarde geworden? Ik heb meer 'skillz' dan hij, maar ik kan het niet showen want hij heeft computers?

Ik heb liever 'interne' voldoening, ergens 'gewoon blij' mee zijn zonder dat dit in verhouding gezien moet worden met wat een ander heeft/kan/doet.

• R0y.
Wootlock schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:38:
[...]

Nope, Motor Centrum Rijen waar ik hem gehaald heb :)
Motor2000 is offroad
Dat dacht ik dus ook...

Ze hebben enkel offroad in de winkel staan maar doen gewoon onderhoud en verkopen wegmotoren. Ben daar paar weken terug geweest met een vraag. Hij gaf aan dat het financieel voor hem aantrekkelijker is om crossers in de winkel te hebben staan dan wegmotoren, al levert hij die wel. De crossers zouden bij wijze van spreken binnen stappen en even later wegrijden op zo’n ding..

Ik ga hem daar iig in onderhoud doen. In zijn werkplaats stonden nog 2 SDR’s dus ik ben niet de enige :)

• R0y.
[...]

Computergestuurd, dus sneller dan jij bent en goed te regelen met wheelie control en tractiecontrole => een veiligere manier om idioot hard op te trekken. Het komt niet meer op kunde aan, maar op computers (en dat is soms best jammer, want elke jup kan nu snel zijn, zonder daar specifieke skills voor te hebben)
@Jurrian120
Het is dan ook een optie van het track pack. Dus op het circuit, een plek waar je dat volgens mij prima kan gebruiken en ook niet iedere 3 minuten nodig hebt.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:52

botoo

💀 too old to die young

Hehe, mij op 2 april bestelde houthakkersjas die ik bij XLMoto besteld heb is eindelijk binnen, dankzij het niet kunne halen van:
Uw bestelling wordt binnen 1 dagen verzonden en zal naar verwachting worden geleverd tussen maandag 6 apr. - donderdag 9 apr.
ga ik 'm niet terugsturen. Ik ben blij dat ik er in een superaanbieding maar zes tientjes voor heb betaald, dat issie wel waard maar meer ook niet. Als ik 'm in een winkel had kunenn passen dan had ik 'm teruggehangen.

Op de foto ziet het er een stuk degelijker uit dan het theedoek gevoel wat ik er nu bij heb.

Afbeeldingslocatie: https://pierce-images.imgix.net/images/7/5/2/3/7523819d805af4073f2e8a7b7476aebeffcede75_1_1513N_FS_RED_L__cze_20_2018_02.jpg?h=58&auto=format&q=50&fit=crop&w=58

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-01 08:42
Veel van die xlmoto meuk is gewoon aliexpress rotzooi lijkt het.
Kost niks en is ook niet echt wat.

• NLDViane
HTT-Thalan schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:40:
[...]

Dus het is een dingetje over eigenwaarde geworden? Ik heb meer 'skillz' dan hij, maar ik kan het niet showen want hij heeft computers?

Ik heb liever 'interne' voldoening, ergens 'gewoon blij' mee zijn zonder dat dit in verhouding gezien moet worden met wat een ander heeft/kan/doet.
Ik zeg niet dat het geen geweldige apparaten zijn, alleen dat je veel meer wannabe-(rechtuit)Rossi's er van krijgt. Zoals @R0y. al aangeeft is het meer voor op het circuit (staande start).

Ik ben blij met wat ik met mijn motor kan, en daarvoor hoef ik bij voorbaat al geen vergelijk te leggen naar de SuperDukes, RSV4's en Panigales van deze wereld in een rechte lijn. Hetis leuk als je ze zoek rijdt op een bochtig weggetje, want hard rechtdoor kan iedereen. Trapt het een deuk in mijn ego als ze mij zoekrijden? Nee. Beschuldig ik de apparatuur er van dat ik op zo'n bergweggetje zoekgereden wordt? Nee. Krijg je hierdoor geluidsoverlast van Roof-Boxer figuurtjes die bij elk stoplicht in Roffa-City hun motor op Launch zetten? Vul maar in. Met een wat oudere motor klap je achterover als je dat doet :+

Was jij trouwens niet degene die ABS, TC en dergelijke overdreven vond?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:33

steveman

Comfortabel ten onder

Op weg naar de bandenboer voor nieuw rubber gisteren onder het blik zag ik bij de verkeerslichten een KTM-eencilinder staan.

Hij kreeg groen en reed rustig weg.

"Raar" dacht ik bij mezelf "hij trekt niet eens een..."

KTM: KTM-dingen

"Phew, orde hersteld" :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• HTT-Thalan
NLDViane schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:56:

(verhaal)

Was jij trouwens niet degene die ABS, TC en dergelijke overdreven vond?
Ik heb ze liever niet inderdaad, maar dat is een persoonlijke overweging. Ik heb al eens vertrouwd op 'hulp'electronica die mij in de steek liet, dus als het er niet is vertrouw ik er ook niet op. Als er de optie is koop ik het dus niet. Ik heb er geen moeite mee als een ander het wel geweldig vind.

Je zegt dat je het 'jammer vind dat elke jup zonder skills nu snel kan zijn'. Ik zie niet hoe dat anders uit te leggen valt dan 'iemand zonder skills heeft het recht niet net zo snel/goed te zijn als iemand die ze wel heeft'. En dat zie ik als een e-peen dingetje :P. Alsof je alleen mag posen met skills, en niet met electronica :7 (dat ik het niet hoef betekent niet dat ik het spul fout vind).

• NLDViane
HTT-Thalan schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:13:
[...]

Ik heb ze liever niet inderdaad, maar dat is een persoonlijke overweging. Ik heb al eens vertrouwd op 'hulp'electronica die mij in de steek liet, dus als het er niet is vertrouw ik er ook niet op. Als er de optie is koop ik het dus niet. Ik heb er geen moeite mee als een ander het wel geweldig vind.

Je zegt dat je het 'jammer vind dat elke jup zonder skills nu snel kan zijn'. Ik zie niet hoe dat anders uit te leggen valt dan 'iemand zonder skills heeft het recht niet net zo snel/goed te zijn als iemand die ze wel heeft'. En dat zie ik als een e-peen dingetje :P. Alsof je alleen mag posen met skills, en niet met electronica :7 (dat ik het niet hoef betekent niet dat ik het spul fout vind).
Volledig correct. 1:55 op Assen rijden op een kale S1000RR is beter voor mijn "e-peen" dan dezelfde tijd op een volgehangen S1000RR.

Vind de techniek wel mooi hoor, daar niet van. Ben zelf erg verliefd op m'n quickshifter <3

[ Voor 4% gewijzigd door NLDViane op 23-04-2020 17:28 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-01 14:40
@botoo dat je voor €60 geen fatsoenlijke motorjas hebt lijkt me niet echt een verrassing, toch? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:27

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:13:
[...]

Alsof je alleen mag posen met skills
Posen ís skill 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

[...]

Probeer het maar eens, dan zal je zien dat het nog steeds een skills is waarop je moet oefenen ;).

Zelfs in de snelste superbike klasse van Nederland verkloot nog steeds een aanzienlijk deel hun start ondanks alle technische foeftjes. Als jij 3x binnen een paar tientde van elkaar van 0 naar 100 kan acceleren en niet verder dan 0.5s van fabrieksopgave af krijg je van mij een tank benzine (voor je motor).

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Chakotay schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:35:
@botoo dat je voor €60 geen fatsoenlijke motorjas hebt lijkt me niet echt een verrassing, toch? :P
Ha nee, niet echt, maar de insteek was een lichtgewicht zomerjasje. Adviesprijs € 159,95 (maar dat is hun eigen advies :+ :P) normaliter € 99,99 en het hoefde geen wind & waterdicht ding te zijn.
Ik zie mezelf misschien toch een keertje zo'n John Doe halen maar die kost dan weer € 250 zonder protectors.

Eerst maar eens zien of mijn leren jack een beetje te doen is zonder wintervoering van de zomer.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

xos schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:06:
[...]

Probeer het maar eens, dan zal je zien dat het nog steeds een skills is waarop je moet oefenen ;).

Zelfs in de snelste superbike klasse van Nederland verkloot nog steeds een aanzienlijk deel hun start ondanks alle technische foeftjes. Als jij 3x binnen een paar tientde van elkaar van 0 naar 100 kan acceleren en niet verder dan 0.5s van fabrieksopgave af krijg je van mij een tank benzine (voor je motor).
ik heb sinds afgelopen jaar launch control op mijn motor en het is nog verekte lastig om daar echt snel mee op te trekken.

Mijn mening over elektronica op/in een motor betekend niet dat je altijd sneller bent en ABS en TCS vind ik wel een goede vooruitgang

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Onzin. Het is echt een skill wat je moet leren. Want de wheelycontrol kan het niet bijhouden als je de koppeling in 1 keer los laat. Je gaat gewoon achterover.

Ik mag het 1 keer per weekend doen. Maar doe het niet meer. Mijn eerste dag op de R1M deed ik het begin van elke sessie. Kon mooi niet koppelingsplaten kopen :(.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen

Tylen

NLDViane schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:27:
[...]

Volledig correct. 1:55 op Assen rijden op een kale S1000RR is beter voor mijn "e-peen" dan dezelfde tijd op een volgehangen S1000RR.

Vind de techniek wel mooi hoor, daar niet van. Ben zelf erg verliefd op m'n quickshifter <3
Een kale s1000Rr heeft ook launch control, wheely control, traction control etc ;)

• NLDViane
@xos @Tylen Oke, ik had verwacht dat het (net als bij de auto's) op zo'n manier afgeregeld zou worden dat je keer op keer op keer dezelfde tijden haalt, zonder moeite. Mijn excuses dan voor de verkeerde informatie!

En op het laatste, doelde op de eerste generatie S1000RR (2009 model). Die hadden standaard een shift light en rijmodi (gasrespons), maar daar hield het ook mee op. Je kon ze wel uitrusten met de hele rambam, dat was meer waar ik op doelde, en had ik duidelijker moeten verwoorden.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:47
[...]

Maar waarvoor rijd ik dan nog motor als alles voor me gedaan wordt? Ken je net zo goed in een blik stappen, raampje op en wind door je haren 8)7 8)7 8)7

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
@elrondsurion het starttopic is bijgewerkt hoor d:)b

Gamertag: timmie271

• R0y.
f2ride2001 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:06:
[...]

Maar waarvoor rijd ik dan nog motor als alles voor me gedaan wordt? Ken je net zo goed in een blik stappen, raampje op en wind door je haren 8)7 8)7 8)7
Het zijn dan vooral ook de zaken voor veiligheid. Denk aan ABS en TC.

Je moet nog steeds zelf gas geven, remmen en de bocht door komen. :) elektronica zoals een quickshifter is gewoon leuk, maar dat is denk een persoonlijk iets.

Launch control ed zijn puur (in mijn ogen) voor het circuit en zoals sommige hierboven aangeven is het nog iets meer dan “gewoon een knoppie indrukken”.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:45
Vandaag mijn BMW R1100R '99 maar eens ontwaakt uit zijn winterslaap...dus accu erin...en gelijk lopen. Hierna banden opgepompt en er wat 98 ingetankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSeGS4s-D2WI6KnQroS2E-Oe-sY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihUvpN9szDGhQZMBdpZwg26U.jpg?f=fotoalbum_large

Rijdt toch heel anders als mijn onlangs aangeschafte Honda CBR600F4 '01 🤪

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

WiLLoW_TieN schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:42:
Vandaag mijn BMW R1100R '99 maar eens ontwaakt uit zijn winterslaap...dus accu erin...en gelijk lopen. Hierna banden opgepompt en er wat 98 ingetankt.

[Afbeelding]

BMW en fluohelm.

Wannabe agent gespot :( !

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Jolke
  • Laatst online: 23-01 13:02

[Afbeelding]

98 belde... ze wilde de R1100R '99 terug. :+

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:57:
[...]

BMW en fluohelm.

Wannabe agent gespot :( !
En het rood van de motor vloekt ook nog met het fluogeel :N

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:51
Chakotay schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:39:
Helaas, ik heb de link & lagertjes net weer teruggekregen van de garage, hij kreeg ze er niet uitgeperst zonder het ding zo ver te verhitten dat het aluminium zou gaan vervormen. Nu maar hopen dat ik nog ergens een nieuwe kan vinden met enigszins normale levertijd. Het onderdeel is als geheel (link, lagers & bussen af fabriek gemonteerd) ongeveer €350 nieuw, en uit productie.

Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is de oude lagers er heel precies uit boren op dezelfde manier als je rotte cylinders opboort, maar ik weet niet of dat kan met zo'n relatief klein dingetje, en of het kostenefficient is. Iemand ervaring mee toevallig?
Wat al vaker is gezegd, kun je geen ijzerzaag pakken en daar eerst het blad uithalen, door het lager en dan weer in de zaag en vervolgens doorzagen? Een klein streepje in het alu is geen probleem, kan helaas zo gauw geen video vinden. Heb je toevallig een foto? Ik vermoed dat je lagers vastgerot zitten doordat het aluminium iets uitgezet is. Nog handiger is een luchtzaag. Uitfrezen/boren kan ook, maar een stabiele kolomboormachine met machineklem of freesbank is wel aan te raden en het risico is groter dan doorzagen.

Ik weet niet of je in de buurt woont maar je hem mag hem hier wel neergooien, wil wel een poging wagen ;)

• Chakotay
@etwintje als persen e.d. niet lukt word dat de volgende poging idd. Bedankt voor het aanbod, ik heb hem echter net bij @thijsco19 afgegeven :) Daarmee ook voor het eerst in een maand verder dan 5km met de Ducati gereden, mocht ook wel weer eens *O*

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:57

[Afbeelding]

Op het oog zie ik (behalve de kleur) geen verschil tussen deze en de R850R waar ik mee rij. :+

• Bommes
Ohoh.. one more bike in the short list..
(Iemand hier heeft hem al getipt.. Ben vergeten wie dat was.. :o )
De Guzzi V85 TT
Dat is best een tof ding, niks zwaarder dan een vstrom of Africa twin.
Niet heel veel vermogen maar 85pk (zoals de type aanduiding al doet vermoeden)
Maar wat een tof afwijkend ding zeg.
Heerlijk Italiaans zeg maar..
Nog niet veel gebruikt aanbod, staat er toevallig eentje in Eindhoven maar die is grijs en niet zo tof wit/geel/rood.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UbhTKtE3z-ARyqWz8oP_CBx01Aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqbxyrOvwUahBm4bdL0GJ6LR.jpg?f=fotoalbum_large

mi piace.. O+

• Chakotay
@Bommes erg mooi ding, doen!

Wel één ding waar ik nu bij de Caponord trouwens wel een beetje tegenaan begin te lopen is de onderdelenvoorziening. Wil je de motor 'oprijden', en dus jaren lang blijven onderhouden, of na een paar jaar weer inruilen? In het 1e geval kan dat wel lastig worden, er zal lang niet zoveel aan 2e hands (en op lange termijn ook weinig nieuwe) onderdelen voor zo'n Guzzi te krijgen zijn dan voor een GS of VStrom.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Maar het is wel een Guzzi :9~

• Waaj
  • Niet online
@Bommes Zeker een erg mooi en origineel ding!

@Chakotay Guzzi maakt al sinds de jaren '70 gebruik van die basis, en je hebt in ieder geval geen dertien-in-een-dozijn fiets.

* Waaj vind de V11 sport in groen/rood nog steeds één van de mooiste motoren die er zijn

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ghostrider schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:21:
[...]

Na een tijdje volgas op de duitse A31 gereden te hebben kan ik wel mededelen dat het voor even best leuk is. Het is vooral erg goed voor de spieropbouw in je nek :+

[YouTube: Snelweg Duitsland a31 op de motor]

Dit was nog voor de tune, dus met die waardeloze A/F ratio.
Geen kritiek, maar ik vroeg mij af wat de stopafstand is bij die snelheden.

Dus heb ik het maar uitgerekend. O-)

De stopafstand bestaat uit de reactieafstand, de afstand die je nodig hebt om te reageren, en de remafstand, de daadwerkelijke afstand die je nodig hebt om te remmen.

reactieafstand = (s/10)*3
remafstand = (s/10)^2/2

Bij 200 km/u is de reactieafstand 60 m, de remafstand is 200 m. De totale stopafstand is 260 m.
Bij 260 km/u is de reactieafstand 78 m, de remafstand is 338 m. De totale stopafstand is 416 m.
Bij 300 km/u is de reactieafstand 90 m, de remafstand is 450 m. De totale stopafstand is 540 m.

Nu is de reactietijd in dit voorbeeld 3 seconden, maar je zou ook 2 seconden kunnen nemen. Maar 20 of 30 meter korter op deze snelheden stelt niets voor bij de totale stopafstand.

Om überhaupt nog een kans te hebben als je voorganger een noodstop maakt zou je minimaal de reactieafstand bij de gereden snelheid tussen jou en je voorganger moeten hebben. Met 300 km/u ben je dus al aan het bumperkleven als je dichter dan 90m achter je voorganger rijdt. 8)7

Nu is dit maar een stel formules die ik online heb gevonden, misschien dat (toekomstig) automotive engineers hierover nog iets kunnen zeggen? @etwintje @NLDViane

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Tylen

Tylen

Grubeater schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:31:
[...]

De stopafstand bestaat uit de reactieafstand, de afstand die je nodig hebt om te reageren, en de remafstand, de daadwerkelijke afstand die je nodig hebt om te remmen.

remafstand = (s/10)^2/2

Bij 200 km/u is de reactieafstand 60 m, de remafstand is 200 m. De totale stopafstand is 260 m.
Bij 260 km/u is de reactieafstand 78 m, de remafstand is 338 m. De totale stopafstand is 416 m.
Bij 300 km/u is de reactieafstand 90 m, de remafstand is 450 m. De totale stopafstand is 540 m.

Nu is de reactietijd in dit voorbeeld 3 seconden, maar je zou ook 2 seconden kunnen nemen. Maar 20 of 30 meter korter op deze snelheden stelt niets voor bij de totale stopafstand.

Om überhaupt nog een kans te hebben als je voorganger een noodstop maakt zou je minimaal de reactieafstand bij de gereden snelheid tussen jou en je voorganger moeten hebben. Met 300 km/u ben je dus al aan het bumperkleven als je dichter dan 90m achter je voorganger rijdt. 8)7

Nu is dit maar een stel formules die ik online heb gevonden, misschien dat (toekomstig) automotive engineers hierover nog iets kunnen zeggen? @etwintje @NLDViane
Wat een onzin. Dat zou betekenen dat elke type rem evenveel remkracht zou hebben. Dus brembo klauwen met z04 blokken en tdrives schijven zou je net zoveel Rem afstand geven als oem ;).

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:45
Ja...ja...flou...was de enige helm die in de garagebox lag...nog uit mijn rijles tijd :)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zijn wel echt belangrijke zaken op te weten ja! 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Thoit
Jurrian120 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:31:
[...]

Dan zal je ook zonder launch control moeten wegrijden, dan heb je het probleem niet. Dan heb je het ook helemaal zelf in de hand. Ik begrijp wat je bedoeld, maar begrijp ook waarom de fabrikanten het doen. Je wil niet weten hoe erg de koppeling, ketting, versnellingsbak etc. op hun donder krijgen als ineens zoveel vermogen los komt.

Als je eens een motor helemaal uit elkaar haalt en dan beseft hoeveel krachten bepaalde kleine onderdelen kunnen handelen dan is het knap dat het allemaal heel blijft bij normaal gebruik _/-\o_

• Waaj
  • Niet online
[...]

remafstand = (s/10)^2/2

Reactietijd ligt dus eerder rond de 1 seconde. En bij 300kmh ben je echt wel scherper aan het opletten dan bij 100kmh.

• Thoit
En je hoeft ook niet tot 0 te remmen maar tot bijv. 130. Scheelt ook weer wat meters :)

• Wootlock

Wootlock

Evilution

R0y. schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:41:
[...]

Dat dacht ik dus ook...

Ze hebben enkel offroad in de winkel staan maar doen gewoon onderhoud en verkopen wegmotoren. Ben daar paar weken terug geweest met een vraag. Hij gaf aan dat het financieel voor hem aantrekkelijker is om crossers in de winkel te hebben staan dan wegmotoren, al levert hij die wel. De crossers zouden bij wijze van spreken binnen stappen en even later wegrijden op zo’n ding..

Ik ga hem daar iig in onderhoud doen. In zijn werkplaats stonden nog 2 SDR’s dus ik ben niet de enige :)
Ik combineer het onderhoud in Rijen met bezoek aan familie gezien ik van origine een Brabo ben :+ :P

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20
[...]

remafstand = (s/10)^2/2

Om snelheid van km/u terug te rekenen naar m/s (meter per seconde) deel je simpel door 3,6. Dat maakt 200 km/u zo’n 55,5 m/s 😉

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-01 20:54
Bommes schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:01:
(Iemand hier heeft hem al getipt.. Ben vergeten wie dat was.. :o )
De Guzzi V85 TT
Dat is best een tof ding, niks zwaarder dan een vstrom of Africa twin.
Niet heel veel vermogen maar 85pk (zoals de type aanduiding al doet vermoeden)
Maar wat een tof afwijkend ding zeg.
Heerlijk Italiaans zeg maar..
Nog niet veel gebruikt aanbod, staat er toevallig eentje in Eindhoven maar die is grijs en niet zo tof wit/geel/rood.
[Afbeelding]

mi piace.. O+
Deze machine staat met enige regelmaat op de parkeerplaats bij kantoor. Fan-tas-tisch apparaat om te zien. Helaas heb ik de eigenaar nog niet gezien. Ben ook benieuwd naar het geluid.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-01 14:37

[Afbeelding]

Ik rij de RS versie van deze. :P Laatst een R zonder windscherm als leenmotor gehad. Dat reed totaal anders. Overigens tank ik bij uitzondering eens 98 anders gewoon lekker 95 E10.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 13:45
@WiLLoW_TieN Niks van aantrekken, ze zijn gewoon jaloers :y)

@Bommes Ik heb getwijfeld over een Guzzi, het zijn hele karakteristieke motoren en dat kan ik wel waarderen. Daardoor zijn ze wat duurder in aanschaf, maar houden daarin tegen langer hun waarde.
Vooral de motor speciaal voor het spijkerbroekmerk Vanguard vind ik wel een hele gave:
Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-HYC1CD8jKiw/W1Ra5L80T4I/AAAAAAADBpY/5e0Bu86Ph3wvjWi2T45UkG732bdEFuiaACLcBGAs/s1600/Vanguard%2B-%2BFW18%2B-%2BMOTO%2BV850-FRONT_23.jpg
Als je het budget voor een Guzzi hebt, zou ik daar wel voor keizen. Dat gezegd hebbende, betekend niet dat ik niet heel veel plezier beleef aan mijn GS O-)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:02
Heel mooi ding inderdaad. Om in een grote design-woonkamer neer te zetten. Ik kan me niet voorstellen dat je daar dan ook nog eens mee gaat rijden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:00:
Ja...ja...flou...was de enige helm die in de garagebox lag...nog uit mijn rijles tijd :)
We plagen je maar een beetje ;) :*

• Waaj
  • Niet online
Voordeel van een Guzzi is wel dat je ze van alle comfort kan voorzien voor langere ritten met je vriendin.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 13:45
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:23:
Heel mooi ding inderdaad. Om in een grote design-woonkamer neer te zetten. Ik kan me niet voorstellen dat je daar dan ook nog eens mee gaat rijden.
Ik weet het niet, heb hem niet gereden :X ;) Maar het is een omgebouwde Le-Mans:
Afbeeldingslocatie: http://onlymotorbikes.com/public/96/moto-guzzi-le-mans-iii-1985-moto.jpeg
zie promo filmpje
De motor zelf zal wel ergens op een kantoor staan, stof te verzamelen.

@Waaj _O- _O-

[ Voor 6% gewijzigd door Vuikie op 24-04-2020 09:39 ]

• Jolke
Blijf het mooi vinden dat die Guzzi's een cardan hebben. :)

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Tylen Dit is zo'n vuistregel. Op een circuit kom je niet opeens files tegen, maar rem je voor bochten af.

@Waaj Je hebt reactietijd is geen 1 seconde. Je ziet de situatie en realiseert je wat je moet doen (1 sec) en je handelt erna door de rem in te trekken en terug te schakelen (1 sec). Oudere mensen hebben 3 seconden nodig en fitte mensen benaderen de 1 seconde.

@LaborGardens Ik vond al dat ze moeilijk deden, even zelf nadenken en ik was ook op je rekenmethode gekomen. 8)7

Mijn peetoom heeft nog een Le Mans staan, hij is gestopt met motorrijden. Carbs cleanen en je kunt er mee rijden. Ik zou hem kunnen overnemen voor een mooi bedrag, maar wat heb ik aan een mooi weer motor als ik vooral woon-werk rij. Toch wil ik er een keer op rijden.

• Tylen

Tylen

Grubeater schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:00:
@Tylen Dit is zo'n vuistregel. Op een circuit kom je niet opeens files tegen, maar rem je voor bochten af.
Heeft niet zoveel met circuit te maken. Als ik op de openbare weg een noodstop moet maken sta ik eerder stil met schijremmen dan met trommelremmen ;)

Kan dus niet makkelijk berekend worden met formules.

• NLDViane
@Grubeater schaamteloze crosspost van mezelf.

Bij optrekken heb je de meeste grip op de achterband door je momenten (en dus reactiekracht op de achterband), bij remmen haal je zo'n beetje 90% van je remvermogen aan de voorkant. En dat is niet omdat de banden daar zo veel beter zijn, maar doordat je grip afhankelijk is van je wrijvingscoëfficient en je normaalkracht (de kracht die het wegdek op je band uitoefent, of andersom. Net hoe je het bekijkt.) Door de gewichtsverplaatsing verandert de normaalkracht op voor en achteras, waardoor je maximale grip ook verschuift. Remmen betekent gewicht naar voren > voor meer grip

Voor de geïnteresseerden, hier vind je de globale theorie: http://www.dynamotion.it/.../frenata/frenata_eng.html

Hierbij zie je het globale verloop wanneer je zou remmen op een motor. Rode lijn is de voorkant, blauwe lijn de achterkant, acceleratie is in dit geval dus deceleratie, want we remmen. Ben hierbij uitgegaan van een massa van 250kg (center of gravity) die 40cm achter de vooras ligt, op 85cm hoogte (onderkant tank, massa blok er onder, massa bestuurder er boven). Frictiecoëfficient van 1.2 (https://www.sae.org/publi...ers/content/2010-01-0054/ ) Wielbasis van 1,395m (Street Triple).

Heb de formules een keer in Matlab gestopt om te kijken wat je maximale remvertraging is, in onderstaande grafiek zie je dat je bij 5m/s^2 vertragen je achterwiel de lucht al in remt (theoretisch).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1b2FtLztoAp1XjHV7LDfYMigGlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y4Nrpzo55VLoa01xkgICrUP9.png?f=fotoalbum_large

Houd er rekening mee dat dit puur theoretisch een theoretisch maximum is, en afhankelijk van waar je zit op de motor. Je remmen worden niet meegenomen in de berekening, en ook word er hier geen rekening gehouden met luchtweerstand en rolweerstand, zeker de eerste is bij 300km/h aanzienlijk.

Zoals aangegeven is je reactietijd ook ongeveer een seconde. Voor je je maximale remvertraging hebt ben je ook even verder (aanleggen, doorknijpen). Staat tegenover dat je jezelf groot maakt (rechtop zitten > parachute-effect), waardoor de achterrem wat effectiever wordt.

Wetende dat dit dus enkel gebaseerd is op je gewichtsverplaatsing en momentstelling in een ideale luchtwrijvingsloze situatie, betekent dit dat je 17 seconden bezig bent om van 300km/h naar 0 te remmen (83m/s / 5 m/s^2). Dat komt dus neer op 17s x (83m/s / 2) = ongeveer 700 meter, plus je reactieafstand maakt ongeveer 750 meter.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de coureurs halen qua vertraging. @Tylen ? @xos ?

[ Voor 6% gewijzigd door NLDViane op 24-04-2020 10:18 ]

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Tylen schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:09:
[...]

Heeft niet zoveel met circuit te maken. Als ik op de openbare weg een noodstop moet maken sta ik eerder stil met schijremmen dan met trommelremmen ;)

Kan dus niet makkelijk berekend worden met formules.
Ik ben een vuistregel, met allemaal aannames, die tot 120 km/u wordt toegepast aan het extrapoleren naar snelheden van 300 km/u. Je mag hopen dat machines die zulke snelheden halen ook betere remmen hebben. Maar stel, je Trabant met trommelremmen rijdt 300 km/u en je gaat remmen? Wat is dan je stopafstand? (waarschijnlijk slaan die trommelremmen vast en doe je een barrel roll van dubbel de stopafstand :+ )

Ik heb het zelf gemerkt toen ik in DE op de A3 de topsnelheid van de Transalp (163 km/u) aan het bepalen was en ik de Stau voor me zag opdoemen. Op een modernere motor had ik veel sneller en comfortabeler kunnen afremmen.

Waarschijnlijk sta je een stuk eerder stil dan de vuistregel, maar degene achter je misschien niet. Op het circuit weet je ongeveer met wie je op de baan zit en wat je van ze kan verwachten.
Op de Autobahn kan er gewoon een bejaarde in een AMG met 250 km/u achter je zitten. Dan kan die Mercedes nog zo goed remmen, de bestuurder is gewoon een seconde later dan jou met remmen. En dat scheelt 70 m bij deze snelheden.
Het ging mij dus meer om het verschil in mede-weggebruikers dan de techniek bij mijn opmerking.

De post van @NLDViane laat goed zien welke factoren er allemaal mee spelen bij het echt berekenen van de stopafstand en wat er allemaal mis is met een vuistregel.

• Jurrian120
Grubeater schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:48:
[...]

Ik ben een vuistregel, met allemaal aannames, die tot 120 km/u wordt toegepast aan het extrapoleren naar snelheden van 300 km/u. Je mag hopen dat machines die zulke snelheden halen ook betere remmen hebben. Maar stel, je Trabant met trommelremmen rijdt 300 km/u en je gaat remmen? Wat is dan je stopafstand? (waarschijnlijk staal die trommelremmen vast en doe je een barrel roll van dubbel de stopafstand :+ )

Ik heb het zelf gemerkt toen ik in DE op de A3 de topsnelheid van de Transalp (163 km/u) aan het bepalen was en ik de Stau voor me zag opdoemen. Op een modernere motor had ik veel sneller en comfortabeler kunnen afremmen.

Waarschijnlijk sta je een stuk eerder stil dan de vuistregel, maar degene achter je misschien niet. Op het circuit weet je ongeveer met wie je op de baan zit en wat je van ze kan verwachten.
Op de Autobahn kan er gewoon een bejaarde in een AMG met 250 km/u achter je zitten. Dan kan die Mercedes nog zo goed remmen, de bestuurder is gewoon een seconde later dan jou met remmen. En dat scheelt 70 m bij deze snelheden.
Het ging mij dus meer om het verschil in mede-weggebruikers dan de techniek bij mijn opmerking.

De post van @NLDViane laat goed zien welke factoren er allemaal mee spelen bij het echt berekenen van de stopafstand en wat er allemaal mis is met een vuistregel.
Dan voeg ik toe dat ik mijn remmen niet al te ver in durf te knijpen/trappen op de motor aangezien ik geen ABS heb. En als ik dat doe en ik slip weg met 100Km/h en ik ga, of ik het na kan vertellen weet ik niet. Mijn auto heeft ABS en durf ik dus wel helemaal in te trappen. Tevens omdat ik een kooi om me heen heb alsmede airbags.

Dat ik voor velen ook een reden dat de remweg exponentieel langer is dan nodig.

[ Voor 0% gewijzigd door Jurrian120 op 24-04-2020 10:55 . Reden: Typo ]

• NLDViane
@Grubeater Dit is een theoretisch maximaal te behalen remkracht met mijn motor, gelimiteerd door de banden en gewichtsverdeling. Weerstanden zijn niet meegenomen en maken dat je er met relatief simpele formules van af komt. Zal volgende week eens kijken of ik een mooi Excel/Matlab bestand kan maken om in ieder geval luchtweerstand en rolweerstand mee te nemen :Y Hieruit volgt namelijk een tweedegraads vergelijking + wat differentialen, welke wat lastiger in te vullen zijn

Hierom ben ik ook benieuwd wat Tylen en Xos zoal halen op het circuit, denk dat zij op hele andere waarden uitkomen namelijk (Lager zwaartepunt, eventueel lager gewicht > achterrem doet dus langer mee. Slicks hebben ook een hogere frictiecoëfficient, hun remmen zijn beter dan de gemiddelde straatfiets, noem maar op) :)

[ Voor 7% gewijzigd door NLDViane op 24-04-2020 10:56 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:27

_Apache_

For life.

Krijg net een mailtje van motorkledingcentrum, 20% korting op handschoenen.
Ik ga van het weekend even langs, want mijn zomerhandschoenen zijn zo goed als doorgesleten na jarenlang (>6j) intensief gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 24-04-2020 11:01 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Tylen

Tylen

Ik zou mijn god niet weten wat de vertraging is ;) Ik rem natuurlijk niet af vanaf 300 naar 0. Maar ik weet wel dat ik daar geen 750m voor nodig heb :P

• Jurrian120
Beste leden. Misschien dat jullie mij kunnen helpen/adviseren. Ik ben iemand die nogal snel warm word. Ik heb momenteel een zwart leren jas waar de wintervoering uit is. Dit is in mijn optiek nu al erg warm en word nogal plakkerig.

Hebben jullie advies waarbij ik het koeler kan krijgen met de huidige jas? Ter info ik draag Five5 RS4 als handschoenen (waaien goed door) een een kevlar spijkerbroek van PMJ.

Als er niet veel te behalen valt hebben jullie dan nog advies voor een alternatieve jas? Ik rijd een cruiser (foto startpost). Als het kan iets waterdicht (niet verplicht). Voorkeur gaat uit naar iets zwarts/grijs.

[ Voor 0% gewijzigd door Jurrian120 op 24-04-2020 11:08 . Reden: Typo ]

• NLDViane
Jurrian120 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:07:
Beste leden. Misschien dat jullie mij kunnen helpen/adviseren. Ik ben iemand die nogal snel warm word. Ik heb momenteel een zwart leren jas waar de wintervoering uit is. Dit is in mijn optiek nu al erg warm en word nogal plakkerig.

Hebben jullie advies waarbij ik het koeler kan krijgen met de huidige jas? Ter info ik draag Five5 RS4 als handschoenen (waaien goed door) een een kevlar spijkerbroek van PMJ.

Als er niet veel te behalen valt hebben jullie dan nog advies naar een alternatieve jas? Ik rijd een cruiser (foto startpost). Als het kan iets waterdicht (niet verplicht). Voorkeur gaat uit naar iets zwarts/grijs.
Probeer eerst eens een (lang) thermo/sportshirt. Die voert het transpiratievocht af, waardoor je zelf minder snel oververhit raakt. Heeft je jas verder enige ventilatiemogelijkheden?

• Waaj
  • Niet online
@Jurrian120 De eerste tip die ik je kan geven is voor lichtgrijze kleding te gaan, daardoor warm je veel minder op door de zon dan met zwarte kleding. En dan iets met veel ventilatiemogelijkheden.

Een andere optie is een koelvest te dragen onder je jas (bijv. Macna of Inuteq), maar ook dan moet je voldoende ventilatie hebben voordat dat effect heeft.

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
@Jurrian120 Zoals @Waaj en @NLDViane aangeven is het van belang dat je jas voldoende ventilatie mogelijkheid heeft. Ik heb voor als het heel warm is een Revit Eclipse jas en die heb je in verschillende kleuren. Maar een zwarte jas is sowieso warmer dan een licht gekleurde jas.

• NLDViane
Als je het echt fris wilt hebben, koop een doorwaai-jas of vest. Heb zelf een vest van Macna, die is onder de 20 graden gewoon te koud. Als je stilstaat voel je de wind er al doorheen komen. Koop m wel in een lichte kleur, de zwarte verkleurt heel snel.

• Jurrian120
Thanks voor jullie advies!

@NLDViane Mijn jas heeft geen ventilatie ritsen/gaten.
@Waaj Aangezien er geen ventilatiegaten zijn denk ik dat een koelvest hem ook niet gaan worden.

@MichielK71 en @NLDViane Ik zat al te denken aan een doorwaai achtige jas. Die Revit Eclipse ziet er erg goed uit. Bedrag valt ook erg mee. Ik lees ledematen bescherming op de site. Is dat elleboog en schouder?

[ Voor 3% gewijzigd door Jurrian120 op 24-04-2020 11:43 . Reden: Extra content ]

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:01:
De Guzzi V85 TT
Ik ben niet zo'n Guzzi fan maar dat is er eentje waar ik graag een rondje of wat omheen zou lopen, heel indrukwekkend apparaat d:)b

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Jurrian120 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:43:

@MichielK71 en @NLDViane Ik zat al te denken aan een doorwaai achtige jas. Die Revit Eclipse ziet er erg goed uit. Bedrag valt ook erg mee. Ik lees ledematen bescherming op de site. Is dat elleboog en schouder?
Inderdaad elleboog en schouder, je kan optioneel een rugprotector toevoegen (SEESOFT). Let op dat de rugprotector wel verschillende maten heeft.

• Waaj
  • Niet online
@Jurrian120 Hou er wel rekening mee dat die Revit Eclipse absoluut niet waterdicht is. Verder een erg fijne jas voor (heel) warme zomerdagen.

• Jolke
Ik heb een wit/grijze jas en een zwarte broek. Beiden hebben een voering - die er zelden in zit - en beiden hebben zowel voor als achter 2 ritsen/sleuven als tochtgaten. Ik merk de koelings zelfs als ik een rugzak op heb.

• MichielK71
@Jurrian120 Zoals @SOEFuture al aangeeft heeft de jas schouder en elleboog protectoren en een vak voor een rugprotector. Die heb ik er ook inzitten. De jas bevalt zeer goed voor als het flink warm is zoals afgelopen zomer met 35 graden plus. Een Macna koelvest erin en het is dan wel uit te houden (al is een auto met airco dan wel prettiger :))

De jas is inderdaad niet waterdicht. Dus als dat een vereiste is zou ik een los regenjasje meenemen. Want als het regent heb je ook geen extreme koeling meer nodig.

Ik heb nog een waterdichte roltas liggen die ik niet gebruik. Als ik daar iemand blij mee kan maken dan kan je de tas gratis en voor niks ophalen in Nijmegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtkk40BCkBRUG1QGoHND33NkcD8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Nw2nzqCLzn3rAFgXGZN2VtKB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rR-eqKv6DHqtPgXz6EG4392y9dQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8M2Ln0r4JNlWmu67ObUZgbh6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lo9SKL-x50zidw0uBmAJN014gb4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4pBmqXMXuj8gzq2KpmYHKdA8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8h4Zgnf3DnB3cv-ZKXyzd2TcuM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bv1Ia8VCQasojrlxpg69GhHA.jpg?f=user_large

[ Voor 50% gewijzigd door MichielK71 op 24-04-2020 11:52 ]

• Jurrian120
Waaj schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:47:
@Jurrian120 Hou er wel rekening mee dat die Revit Eclipse absoluut niet waterdicht is. Verder een erg fijne jas voor (heel) warme zomerdagen.
Waterdicht is een nice to have. Op moment dat het regent word ik daardoor afgekoeld. Tevens heb ik een motor die ik gebruik voor het mooie weer. Ook al ga ik er af en toe mee naar werk.

@SOEFuture Thanks zal erop letten.

Ik ga eens in de winkel kijken hoe het zit.

@Grubeater lees het net te laat. Maar dat klopt inderdaad

[ Voor 5% gewijzigd door Jurrian120 op 24-04-2020 11:52 . Reden: Extra content ]

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

SOEFuture schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:44:
[...]

Inderdaad elleboog en schouder, je kan optioneel een rugprotector toevoegen (SEESOFT). Let op dat de rugprotector wel verschillende maten heeft.
Er zijn ook twee verschillende Seesoft rugprotectoren, gelukkig moet er in mijn Sand 3 jas en Eclipse jas dezelfde rugprotector. In de zomer wisselt ik dus gewoon de rugprotector van de Sand 3 naar de Eclipse jas.

• Chakotay
@NLDViane als je het interessant vind hoe het op het circuit gaat, zou je eens wat onboard-beelden van de MotoGP of WSBK kunnen terugzoeken. vaak zit daar ook wel telemetrie bij in beeld, kun je aan de hand van de afstandsbordjes langs de baan mooi zien hoelang ze precies remmen :)

• HTT-Thalan
MichielK71 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:50:
@Jurrian120 Zoals @SOEFuture al aangeeft heeft de jas schouder en elleboog protectoren en een vak voor een rugprotector. Die heb ik er ook inzitten. De jas bevalt zeer goed voor als het flink warm is zoals afgelopen zomer met 35 graden plus. Een Macna koelvest erin en het is dan wel uit te houden (al is een auto met airco dan wel prettiger :))

De jas is inderdaad niet waterdicht. Dus als dat een vereiste is zou ik een los regenjasje meenemen. Want als het regent heb je ook geen extreme koeling meer nodig.

Ik heb nog een waterdichte roltas liggen die ik niet gebruik. Als ik daar iemand blij mee kan maken dan kan je de tas gratis en voor niks ophalen in Nijmegen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die wil ik wel :P.

Ff kijken of ik in de buurt kan komen... Ga de komende dagen elke dag op en neer naar Emmen maar wel met volle aanhanger.

• Waaj
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[moppermodus aan] Als die in de regen even waardeloos is als hun banden }:| [/moppermodus uit]

:+
Jolke schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:55:
Blijf het mooi vinden dat die Guzzi's een cardan hebben. :)
Cardan en character.. de 2 hoofdredenen dat ik een Guzzi kocht..
Aangezien ik in de UK woon zou een Triumph veel makkelijker zijn als keuze voor een scrambler maar die heeft iedereen al.
En de simpele techniek heeft ook wat.. de mijne is een MK3 maar het overal design/techniek is niet structureel veranderd van de versie uit de jaren '70..
Echt oldskool dus..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Opsturen naar de UK een optie? kosten krijg je vergoed uiteraard.

• MichielK71
@HTT-Thalan en @ToolkiT

Dat gaat snel. Kreeg van @HTT-Thalan al een PB met het verzoek de tas op te sturen.

• Jurrian120
ToolkiT schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:04:
[...]

Opsturen naar de UK een optie? kosten krijg je vergoed uiteraard.
Dat moet wel lukken. Krijg daarbovenop ook dan een paar lekkere (speciaal)biertjes voor terug O-)
Jurrian120 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:07:

Als er niet veel te behalen valt hebben jullie dan nog advies voor een alternatieve jas? Ik rijd een cruiser (foto startpost). Als het kan iets waterdicht (niet verplicht). Voorkeur gaat uit naar iets zwarts/grijs.
Wat je ook doet, ga niet in je Tshirtje/korte broek rijden...
Ik was gister met mijn dochter van 10 aan het steppen... ja echt..
En zij was wat aan het stunten en zag een putdeksel over het hoofd en ging onderuit.. de snelheid was niet hoog (joggend had je het bij kunnen houden denk ik) maar ze had behoorlijk roadrash.. gooi de snelheid een paar factoren omhoog en dan had het heel vervelend af kunnen lopen.. nu kon ze iig nog naar huis strompelen.. echt weer een eyeopener/reminder voor ATGATT

• Jurrian120
ToolkiT schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:07:
[...]

En zij was wat aan het stunten en zag een putdeksel over het hoofd en ging onderuit.. de snelheid was niet hoog (joggend had je het bij kunnen houden denk ik) maar ze had behoorlijk roadrash.. gooi de snelheid een paar factoren omhoog en dan had het heel vervelend af kunnen lopen.. nu kon ze iig nog naar huis strompelen.. echt weer een eyeopener/reminder voor ATGATT
Dat doe ik vanaf dag 1 al en wil ik ook nog niet veranderen 8)
MichielK71 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:05:
@HTT-Thalan en @ToolkiT

Dat gaat snel. Kreeg van @HTT-Thalan al een PB met het verzoek de tas op te sturen.
in dat geval is opsturen in NL een makkelijker/goedkopere optie :) @HTT-Thalan je mag hem hebben :)

• Jolke
ToolkiT schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:07:
[...]

Reality check, goed om af en toe te krijgen. Nu nog die mensen die in t-shirt en slippers op een Goldwing rijden. :F

• Waaj
  • Niet online
@ToolkiT Sterkte voor je dochter!

Een andere reden om met mooi weer niet in T-shirt en korte broek te rijden ... je krijgt het er warmer van dan met rijden in goed ventilerende kleding. Je huid verbrand namelijk zonder dat je het in de gaten hebt, waarna alle verbrande delen zo lekker gaan gloeien door de ontstekingsreactie. Daarnaast droog je ook nog heel snel uit. Dus altijd met bedekkende kleding rijden in de zomer!

• Jolke
Of als de koeling niet voldoende is, sneller rijden.... o wait. :+
Pagina: 1 ... 149 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.