Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 140 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.890 views

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:08
Het eruit persen van mijn link-lagertjes met een bankschroef is helaas niet gelukt, morgen maar eens kijken of een garage met een pers bereid is om even te helpen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-01 23:47
Patrock schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:28:
[...]

Over de bochten ABS ben ik er zelf nog niet helemaal achter. Volgens het grote boze internet is het enkel niet beschikbaar op het eerste jaar van het model. De daaropvolgende jaartallen hebben het als update via de computer beschikbaar gezien de hardware er al voor inzit. Toen ik hem aan de computer liet gooien bleek dat er geen update voor de abs computer beschikbaar was. en ik het er hoogstwaarschijnlijk dus niet op heb zitten. vanuit het display op de fiets valt er echter niets te achterhalen of deze functie geactiveerd is.

Mocht je hier dus meer informatie over weten te achterhalen, hoor het graag!

De fiets rijdt heerlijk, remt erg goed. ABS doet het zelfs op gravel erg mooi. Gooi en smijt er al aardig mee. Alleen mul zand met asfalt banden gaat mij nog wel eens goed mis. Het is dat ik niet echt lichtere motoren heb gereden dan een vstrom 650, maar heb wel het gevoel dat hij een beetje zwaar is voor het echt mulle werk.

oh en een laatste tip, mocht de verzekering willen dat je er een class II alarm in laat zetten. KTM dealers kunnen het standaard KTM alarm installeren, en een attest aanvragen voor de klasse 2 certificatie. Het attest is lastig aan te komen. Ik ben dom geweest en het alarm los besteld voor de helft van de prijs. en kan nu dus geen attest krijgen. Inbouwen is een half uurtje werk. Met wat het in de verzekering kan schelen is het niet heel veel om het even door de garage te laten regelen.
Ik heb bij mijn 790 duke ook gevraagd of er een alarm er bij gebouwd kan worden(origineel ktm alarm) moet ik dan gewoon bij de dealer hier een aanvraag doen voor de verzekering? Namelijk nog nooit een alarm op mijn motoren gehad
Chakotay schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:20:
Het eruit persen van mijn link-lagertjes met een bankschroef is helaas niet gelukt, morgen maar eens kijken of een garage met een pers bereid is om even te helpen.
Toevallig woonachtig in of rondom Eindhoven, anders wil ik je wel helpen na het werk, hebben een 10T hydraulische pers op het werk staan waar ik na m'n werktijd wel misschien mee van dienst kan zijn

[ Voor 11% gewijzigd door Uberdude op 15-04-2020 23:39 ]

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
JanHenk schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:31:
[...]

Dank. Is dat verschil zo groot? Ik had eigenlijk besloten dat het de meerprijs niet waard was tov de 2008-9 modellen.. Budget is niet per se een issue. Wil vooral waar voor mijn geld, soms moet je daarvoor wat extra spenderen, soms vind ik dat het niet waard. Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken naar de info op dat forum!

Ik woon niet in de randstad maar in Friesland... Zal hier wel wat meevallen, me dunkt. Ik heb eerlijk gezegd zelfs een halfjaar lang mijn SV met de sleutel erin buiten laten staan :+
Afhankelijk waar je woont in Friesland. Als je in Leeuwarden Achter de Hoven woont zou ik het niet doen 😀. Maar ergens in een dorpje zal het wel een stukje veiliger zijn.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Dank. Is dat verschil zo groot? Ik had eigenlijk besloten dat het de meerprijs niet waard was tov de 2008-9 modellen.. Budget is niet per se een issue. Wil vooral waar voor mijn geld, soms moet je daarvoor wat extra spenderen, soms vind ik dat het niet waard. Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken naar de info op dat forum!

Ik woon niet in de randstad maar in Friesland... Zal hier wel wat meevallen, me dunkt. Ik heb eerlijk gezegd zelfs een halfjaar lang mijn SV met de sleutel erin buiten laten staan :+
Ja rijdt ze allebei maar eens, de DOHC is echt wel smoother en loopt mooier. Ik heb een RT uit 2005 en krijg soms een 2009+ RT mee als leenmotor, het verschil in uiterlijk is klein maar in gevoel best wel aanzienlijk. Dat gezegd hebbende, een R1200 pre DOHC rijdt ook goed, maar is wel een stukje agrarischer. Je kan eens bij een BMW motorrad dealer binnen stappen voor wat proefritten :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
R0y. schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:58:
Breda is vanaf hier ook nog wel te doen :)
Heb je eindelijk een ritje in de buurt :+

I have stability. The ability to stab.

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:32:
@HTT-Thalan BT023? Brrr, enige waar die nuttig voor zijn is als speeltoestel bij de kinderboerderij of iets dergelijks. Je hebt geluk dat het nu een paar weken droog is, ga er maar eens een regenritje mee maken. Compleet waardeloos op nat wegdek. Ik heb ze 10 jaar geleden op mijn GSX650F gehad, en heb ze vervangen ruim voordat ze op waren. Hetzelfde met de BT014's die onder met GSX-R hingen waar ik de 650F later op ingeruild heb, ook rommel :P

Als vervanging in dezelfde categorie zou ik voor Michelin Road 5 gaan, zelfs de even oude Pilot Road 2 is al 10x nuttiger dan die Bridgestones. Alternatieven zijn Continental RoadAttack of Dunlop Roadsmart, met al die banden heb ik een stuk betere ervaringen.
Dat laatste kan ik beamen. Ik heb PR2 eronder liggen gezien ik op dat moment niet zoveel geld had wegens aanschaf en alles, best prima bandje. Netjes meegedacht van de dealer, die kwamen er zelf mee. Kijk er wel naar uit dat wanneer ze op zijn ik wat nieuwers eronder kan doen. Road 5 of Pirelli Angel GT wss.. Ben benieuwd hoe dat anders gaat zijn gezien ik d'r geen ervaring nog mee heb. Achter moet als eerste, weet niet meer wat daarom ligt maar die is nog van de vorige eigenaar. Wel irritant dat die banden niet gelijk vervangen hoeven te worden, maar wellicht dat ik in dit geval ze allebei wel doe als de achterband op is.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik kan morgen de Road 5's eronder laten leggen. Ben ik gelukkig van die BT31's af die er nu onder liggen, die komen er bij mij nooit meer op.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-01 13:49

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Uberdude schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:36:
[...]

Ik heb bij mijn 790 duke ook gevraagd of er een alarm er bij gebouwd kan worden(origineel ktm alarm) moet ik dan gewoon bij de dealer hier een aanvraag doen voor de verzekering? Namelijk nog nooit een alarm op mijn motoren gehad
[...]

Toevallig woonachtig in of rondom Eindhoven, anders wil ik je wel helpen na het werk, hebben een 10T hydraulische pers op het werk staan waar ik na m'n werktijd wel misschien mee van dienst kan zijn
Verzekering kun je gewoon zelf regelen. Vaak krijg je dan een periode van 30 dagen om een alarm te regelen. Wat ik van mijn garage begreep was dat zij het alarm konden bestellen en installeren. Gezien zij dit direct bij ktm inkopen is dat ook meteen de distribiteur. Hier kunnen hun dan het attest aanvragen die jij bij de verzekering in moet leveren dat het een scm II alarmsysteem is. Gezien dit er standaard niet bij zit.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:31
[...]

Als ik jou was zou ik gewoon lekker proefritten maken net zoals @noes al zegt. Vervolgens zelf bepalen of het de meerprijs waard is. ;)

• Chakotay
[...]

Dank voor het aanbod! Eindhoven is echter zo'n 120km verderop, ik kijk eerst even of het hier in de buurt lukt.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:36
[...]

[...]
Gewoon doorgeven aan je eigen verzekering (als dat al nodig is). Ik had de opties een ART slot icm startonderbreking of een blablablabla goedgekeurd alarm. ART slot had ik al dus dat was wel zo makkelijk.

Heb vervolgens navraag gedaan waar ik dan mijn keuze moet melden en of ik dan ook de gegevens van het ART slot moest doorgeven. Niet nodig... Als ik maar iets van een aankoopbewijs of een foto van het slot heb als ze hem eens meejatten..

Alarm is mooi, maar ik lees te veel verhalen dat hij random af gaat of ineens je accu leegtrekt. Natuurlijk lees je mogelijk eerder de negatieve dan de positieve punten.. Maar ik heb zo iets: als ze hem willen jatten lukt het ze toch wel. En als ze het doen hoop ik niet dat ze hem terug vinden ;)

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
cyntax schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:06:
[...]

Als ik jou was zou ik gewoon lekker proefritten maken net zoals @noes al zegt. Vervolgens zelf bepalen of het de meerprijs waard is. ;)
Was ik sowieso van plan, zaterdag maar even kijken..

Bedankt voor jullie adviezen :)

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Waaj schreef op donderdag 16 april 2020 @ 07:59:
Ik kan morgen de Road 5's eronder laten leggen. Ben ik gelukkig van die BT31's af die er nu onder liggen, die komen er bij mij nooit meer op.
BT31? ;)

T31 denk ik dan, en de 'gewone' of de Evo?
Nieuw zijn ze best wel goed alleen helaas als ze gaan slijten gaan ze hard achteruit. Hoe heb jij dat ervaren of wat waren jouw belangrijkste ergernissen?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Waaj
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:57:
[...]

BT31? ;)

T31 denk ik dan, en de 'gewone' of de Evo?
Nieuw zijn ze best wel goed alleen helaas als ze gaan slijten gaan ze hard achteruit. Hoe heb jij dat ervaren of wat waren jouw belangrijkste ergernissen?
T31's inderdaad, geen idee of het de gewone of de Evo's zijn, ik ben niet in de buurt van m'n motor om dat te controleren. Ze zaten eronder toen ik deze motor kocht, voor redelijk nieuw, achter helemaal nieuw.

In het begin vond ik ze prima (moest toen ook wennen aan een ander type motor en niet de grenzen opgezocht) maar heel snel vierkant en op den duur ook nét niet voldoende vertrouwen geven in de bocht, zowel op droog als op nat.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik heb geen idee wat voor banden er bij mij onder liggen. Zal straks eens kijken waar ik de motor mee gekocht heb. Tot nu toe geen vervelende ervaring mee, maar ook alleen nog maar in droog weer gereden.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:19
Ik zag hier van de week een bericht voorbij komen over het updaten van Sena communicatie systeem.
Dus ik dacht zal mijn Cardo's eens aan mijn pc koppelen.
Cardo app installeren, update aanklikken 30 seconden later is het ding geupdate. (y)
Werkt goed, even beide er aan gekoppeld en ze zijn weer up to date.

Nu kunnen we tegelijk muziek luisteren en toch de communicatie open houden.
Ook kan ik Spotify vanuit de Cardo app op mijn telefoon bedienen. En nog wat audio instellingen extra.

en nog een update:
Riders don't have to break their teeth with a foreign language anymore, and can now choose one of eight different languages: English, French, German, Spanish, Italian, Russian, Japanese and Mandarin Chinese.

A full-face helmet is also a good way to keep your teeth.
_O-

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waaj schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:11:
[...]

T31's inderdaad, geen idee of het de gewone of de Evo's zijn, ik ben niet in de buurt van m'n motor om dat te controleren. Ze zaten eronder toen ik deze motor kocht, voor redelijk nieuw, achter helemaal nieuw.

In het begin vond ik ze prima (moest toen ook wennen aan een ander type motor en niet de grenzen opgezocht) maar heel snel vierkant en op den duur ook nét niet voldoende vertrouwen geven in de bocht, zowel op droog als op nat.
Jup, heel herkenbaar, en ze gaan als je ze echt verder op rijdt ook stappen zetten en gekke dingen doen. Geen BT021-023 praktijken maar wel merkbaar minder vertrouwen. De A41's zijn nieuw gewoon echt goed, alleen zullen het waarschijnlijk ook echte BS's zijn...

• Uberdude
  • Laatst online: 26-01 23:47
Bommes schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:43:
Ik zag hier van de week een bericht voorbij komen over het updaten van Sena communicatie systeem.
Dus ik dacht zal mijn Cardo's eens aan mijn pc koppelen.
Cardo app installeren, update aanklikken 30 seconden later is het ding geupdate. (y)
Werkt goed, even beide er aan gekoppeld en ze zijn weer up to date.

Nu kunnen we tegelijk muziek luisteren en toch de communicatie open houden.
Ook kan ik Spotify vanuit de Cardo app op mijn telefoon bedienen. En nog wat audio instellingen extra.

en nog een update:
[...]

_O-
Welke Cardo? Heb een freecom 4+ en kan niet ouwehoeren en muziek luisteren tegelijk. Hij geeft wel aan dat er een nieuwe firmware beschikbaar is maar zou zo niet durven zeggen welke er nu op draait

• Waaj
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:58:
[...]

Jup, heel herkenbaar, en ze gaan als je ze echt verder op rijdt ook stappen zetten en gekke dingen doen. Geen BT021-023 praktijken maar wel merkbaar minder vertrouwen. De A41's zijn nieuw gewoon echt goed, alleen zullen het waarschijnlijk ook echte BS's zijn...
Die stapjes opzij doen merk ik ook inderdaad. Veel is het niet, en de grip komt ook gelijk terug, maar het geeft gewoon geen vertrouwen.
In het verleden heb ik op de GSX1100F heel veel setjes BT-45's versleten, die hadden het nadeel dat ze heel erg cupten, maar zelfs compleet versleten gaven die nog alle vertrouwen in de bochten. Het hobbelde alleen een beetje extra :P Maar nu merk ik echt dat ik door deze banden voorzichtiger de bocht (of rotonde bijvoorbeeld) inga dan ik zou willen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Equator schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:22:
Ik heb geen idee wat voor banden er bij mij onder liggen. Zal straks eens kijken waar ik de motor mee gekocht heb. Tot nu toe geen vervelende ervaring mee, maar ook alleen nog maar in droog weer gereden.
Ah, zowel voor als achter michelin pilot road 4 gt.

Zelf alleen ervaring met BT21 dus ik ben benieuwd :)

• Bommes
Uberdude schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:11:
[...]

Welke Cardo? Heb een freecom 4+ en kan niet ouwehoeren en muziek luisteren tegelijk. Hij geeft wel aan dat er een nieuwe firmware beschikbaar is maar zou zo niet durven zeggen welke er nu op draait
Die heb ik ook, 4+ JBL.
https://latest.cardosystems.com/
Onderaan staan de versie wijzigingen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:26
Waaj schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:13:
[...]

Die stapjes opzij doen merk ik ook inderdaad. Veel is het niet, en de grip komt ook gelijk terug, maar het geeft gewoon geen vertrouwen.
In het verleden heb ik op de GSX1100F heel veel setjes BT-45's versleten, die hadden het nadeel dat ze heel erg cupten, maar zelfs compleet versleten gaven die nog alle vertrouwen in de bochten. Het hobbelde alleen een beetje extra :P Maar nu merk ik echt dat ik door deze banden voorzichtiger de bocht (of rotonde bijvoorbeeld) inga dan ik zou willen.
Jaaa, de goede oude BT-45's. Dat waren de eerste banden op mijn eerste motor lang geleden. :D
Daarna nooit meer met Bridgestone gereden. :N

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb geen issues met de standaard Bridgestone A40 banden onder mijn Strom.

• Bommes
Dryhte schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:55:
Wat voor bandjes heb jij er nu onder zitten?
Ik wil graag wat meer noppen onder mijn strom.
Dat de huidige nog niet versleten zijn houd me nog wel even tegen maar goed. :o

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:03
Dryhte schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:55:
Ik ook niet, bevallen prima, ook qua levensduur d:)b

• NLDViane
  • Laatst online: 11:28
Nu we het toch over bandjes hebben: Bridgestone was zo lief om de (super)sportbandentest van Motorrad (2019) compleet te uploaden op hun website van GrippingStories. https://grippingstories.c...9/motorrad-2019-tyre-test

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

NLDViane schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:12:
Nu we het toch over bandjes hebben: Bridgestone was zo lief om de (super)sportbandentest van Motorrad (2019) compleet te uploaden op hun website van GrippingStories. https://grippingstories.c...9/motorrad-2019-tyre-test
Oh nice.

Over die Bridgestones gesproken: Ik bedacht me net dat ik ook Bridgestone Battlax (welk nummertje, geen idee) onder mn RT had toen ik m kocht. Welk type weet ik niet meer, maar in nattigheid vond ik ze niet fijn. Vooral teerstrepen in de lengte waren érg voelbaar en daar ging de motor altijd op glijden. Vrij snel laten vervangen voor Conti RoadAttack3 bandjes, da's toch echt veel prettiger rijden.

• R0y.
NLDViane schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:12:
Wij van WC eend adviseren... :+

Heb er nu Michelin Power RS onder zitten, maar twijfel tussen de S22 en de MK3's. Vriend van mij is super positief over de Rossa Corsa's maar die schijnen met wat minder weer (een keer een regenbui of een vroege ochtend in de Eifel) toch wat minder te zijn..

Ik kan nog even vooruit maar ben mij alvast aan het orrienteren.

• NLDViane
noes schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:22:
[...]

Oh nice.

Over die Bridgestones gesproken: Ik bedacht me net dat ik ook Bridgestone Battlax (welk nummertje, geen idee) onder mn RT had toen ik m kocht. Welk type weet ik niet meer, maar in nattigheid vond ik ze niet fijn. Vooral teerstrepen in de lengte waren érg voelbaar en daar ging de motor altijd op glijden. Vrij snel laten vervangen voor Conti RoadAttack3 bandjes, da's toch echt veel prettiger rijden.
De "gefacelifte" BT's hadden ook Battlax er voor staan meen ik. Is ook een kwestie van gevoel, ik vind de Pilot Road 4's gruwelijk gevoelig voor teerstrepen en richels in de lengterichting 8)7
R0y. schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:22:
[...]

Heb er nu Michelin Power RS onder zitten, maar twijfel tussen de S22 en de MK3's. Vriend van mij is super positief over de Rossa Corsa's maar die schijnen met wat minder weer (een keer een regenbui of een vroege ochtend in de Eifel) toch wat minder te zijn..

De test was eerst uitgevoerd door Motorrad, en daarna pas gepubliceerd door Bridgestone. Is het dan "Wij van WC-eend" of "Motorrad adviseert onze banden!"? Ik weet het niet, heb de rekeningafschriften van Bridgestone en Motorrad niet gezien :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

SportAttack3 of 4 ook overwogen?
NLDViane schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:28:
[...]

De "gefacelifte" BT's hadden ook Battlax er voor staan meen ik. Is ook een kwestie van gevoel, ik vind de Pilot Road 4's gruwelijk gevoelig voor teerstrepen en richels in de lengterichting 8)7

[...]
Ja die PR4s vind ik ook niks. Vervelend gedrag als je er schuiner mee door de bocht gaat, alsof ie weg wil vallen.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:21

Wootlock

Evilution

Secsytime schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:23:
[...]

Duke 790 schijnt qua houding ook erg supermoto te zijn? Heb er zelf nooit op gereden..
Muah valt mee, het is gewoon een echte naked (met echt heel weinig windbescherming :P)
Vandaag de 790 voor het werk weer even uitgelaten, wat een fijne machine is het ook :9

"Don't let your dreams be memes"

• R0y.
noes schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:35:
[...]

SportAttack3 of 4 ook overwogen?
[...]
Nog niet maar voeg hem toe aan mijn lijstje.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Bommes schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:03:
[...]

Wat voor bandjes heb jij er nu onder zitten?
Ik wil graag wat meer noppen onder mijn strom.
Dat de huidige nog niet versleten zijn houd me nog wel even tegen maar goed. :o
Nog steeds de originele, en die kunnen nog gemakkelijk 10Mm mee.

EDIT - zal ook wel even duren voor ik daaraan raak nu ik mijn aandacht moet verdelen over Esseesse9 en Strompie ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Dryhte op 16-04-2020 11:47 ]

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:21

Wootlock

Evilution

R0y. schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:45:
[...]

Gewoon doorgeven aan je eigen verzekering (als dat al nodig is). Ik had de opties een ART slot icm startonderbreking of een blablablabla goedgekeurd alarm. ART slot had ik al dus dat was wel zo makkelijk.

Heb vervolgens navraag gedaan waar ik dan mijn keuze moet melden en of ik dan ook de gegevens van het ART slot moest doorgeven. Niet nodig... Als ik maar iets van een aankoopbewijs of een foto van het slot heb als ze hem eens meejatten..
Dit klinkt als mijn verzekering, ZLM toevallig ? :+

"Don't let your dreams be memes"

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:44

Destruction

(ex-)Automonteur

Willem30 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:24:
[...]

Jaaa, de goede oude BT-45's. Dat waren de eerste banden op mijn eerste motor lang geleden. :D
Daarna nooit meer met Bridgestone gereden. :N
De BT45's ken ik ook inderdaad. Afgezien van het cuppen was het geen verkeerde band, al was het cuppen voor mij destijds de reden om er vanaf te stappen.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het gaat hierboven al even over Bridge :r Stone :r Battlax :r en ik heb er hier al vaker over geklaagd, maar die BT-21's hebben me een paar keer bijna m'n leven gekost. Nooit meer.

Moet je je voorstellen dat je op "vochtig" wegdek (lees: twee uur eerder een buitje overgetrokken) na twintig minuten op je FZ1 rijden 100 rijdt in z'n zes, en een béétje op het gas rolt voor een inhaalactie, en je achterkant voelt uitbreken en je motor de toeren in hoort jagen. Of bij droog wegdek met van dat "reparatie-asfalt" (de wat donkerdere plekken, maar géén lasnaden) in de bocht gewoon besluiten uit te breken, terwijl ik 30-40 rij, zonder acceleratie.

Doodsangst is een groot woord, want ik heb m'n motor en pols prima onder controle, maar dit hoort gewoon niet. Wat een kutbanden.

Nu Pilot Road 4 of 5 eronder liggen, en manmanman wat een verademing. Nu kan ik, ongeacht de weersomstandigheden, op deze baan mensen inhalen die de rotonde aan de rechterkant voorbijgaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0rmML2jpOgZF-XzeEVnNVJEeyE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ctKBeU3uphK0zYWtjOk2rVaN.png?f=fotoalbum_large

Lekker die motor naar rechts-links-rechts smijten zonder ook maar éven het gevoel te hebben dat de banden de weg willen loslaten.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• R0y.
Wootlock schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:55:
[...]

Dit klinkt als mijn verzekering, ZLM toevallig ? :+
:Y

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-01 02:33
Ik zou men project motor eens moeten verder in elkaar steken en testen. Daarom moet er dus ook weer een hele boel koelbloeistof in (is helemaal leeg, nieuwe radiator).

Kan ik er eenders wat goedkoop koelvloeistof insmijten ?

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:23
Krylinck schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:43:
[...]

Ik heb alleen geen enkele behoefte om nog 1 euro aan die zaak te betalen. Op het onderhoud lag op de onderdelen al een flinke marge voor ze en er is natuurlijk ook nog goed verdiend aan de manuren. In eerste instantie gunde ik dat ze, maar dat is wel voorbij.

Kan ik hier eisen dat het euvel kosteloos gefixt wordt?
Natuurlijk, de werkzaamheden zijn imo niet juist verricht dus het werk is nog niet klaar. En anders voorstellen dat je op hun kosten het door een garage laat uitvoeren die het wél kunnen. Maar dat zullen ze waarschijnlijk niet doen.

• Bommes
Tof ding ook weer, maar misschien hier in Europa waar je (buiten NL tenminste) 120/130km/u op de snelwegen mag rijden wat aan de lichte kant.
Maar net als de 790 adventure komt ook deze 390 eigenlijk heel goed uit alle testen.
Vanaf een kleine 8k heb je er eentje in NL zag ik na ff snel op MP kijken.

Er staat hier in de buurt (bij Van Gerwen motoren in Bergeijk) een demo 790 adventure te koop voor €11.900
Flinke klap geld maar ik vind het echt zo een vet ding. Misschien kan ik mijn v-strom of Vespa er op in ruilen.
Of anders allebei.. :P

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:21
Sinds vandaag eigenaar van een mooie Yamaha MT-09 bouwjaar 2017 *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l2p0SMw.jpg

• Chakotay
@pl0xs veel plezier ermee! Dat blijft toch wel de mooiste kleustelling voor een MT :)

• R0y.
pl0xs schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:10:

[Afbeelding]
Nice! Ook zeker in die kleurstelling...

@Bommes
Het word hier nog eens een KTM feestje.. :9

• pl0xs
@Chakotay komt helemaal goed! Zeker, dat vind ik zelf ook :9~

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:13:
[...]

Nice! Ook zeker in die kleurstelling...

@Bommes
Compensatiedrang is weer aanwezig ;) :+

• NLDViane

[Afbeelding]
Gruwelijk gaaf ding, veel veilige kilometers toegewenst!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
@timmie271 als je de OP gaat bijwerken, Ik heb een Street Triple 765 RS, de 675 was er al niet meer in 2019, volgens mij ;)

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

SmokingSig schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:40:
Ik zou men project motor eens moeten verder in elkaar steken en testen. Daarom moet er dus ook weer een hele boel koelbloeistof in (is helemaal leeg, nieuwe radiator).

Kan ik er eenders wat goedkoop koelvloeistof insmijten ?
Er zijn wel verschillen in koelvloeistof, ik zou het even nakijken als ik jou was.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• UTwizard
  • Laatst online: 13:23
CodeCaster schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:08:
Moet je je voorstellen dat je op "vochtig" wegdek (lees: twee uur eerder een buitje overgetrokken) na twintig minuten op je FZ1 rijden 100 rijdt in z'n zes, en een béétje op het gas rolt voor een inhaalactie, en je achterkant voelt uitbreken en je motor de toeren in hoort jagen. Of bij droog wegdek met van dat "reparatie-asfalt" (de wat donkerdere plekken, maar géén lasnaden) in de bocht gewoon besluiten uit te breken, terwijl ik 30-40 rij, zonder acceleratie.
Hmm, toen ik jaren terug de ZX6R kocht lagen er BT21's op en ik had een paar keer soortgelijke ervaringen. Ik was altijd in de veronderstelling dat ik toen zelf iets verkeerd deed (want toendertijd net mijn rijbewijs gehaald), maar ergens wel een "geruststelling" dat het niet aan mij of de motor lag.

Overigens heb ik later onder diezelfde motor de BT30 gehad en dat was naar mijn mening al een enorme verbetering. Ook daarmee heb ik nog weleens gevoeld dat het achterwiel iets begon te kwispelen, maar niet meer zo vaak of zo extreem als met de BT21.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

UTwizard schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:34:
[...]

Hmm, toen ik jaren terug de ZX6R kocht lagen er BT21's op en ik had een paar keer soortgelijke ervaringen. Ik was altijd in de veronderstelling dat ik toen zelf iets verkeerd deed (want toendertijd net mijn rijbewijs gehaald), maar ergens wel een "geruststelling" dat het niet aan mij of de motor lag.

Overigens heb ik later onder diezelfde motor de BT30 gehad en dat was naar mijn mening al een enorme verbetering. Ook daarmee heb ik nog weleens gevoeld dat het achterwiel iets begon te kwispelen, maar niet meer zo vaak of zo extreem als met de BT21.
Kuch en ahum :+
Afbeeldingslocatie: https://7thebikeshop.com/wp-content/uploads/2018/07/Bridgestone-T30-Evo-Sport-Tyre.jpg

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
timmie271 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:39:
[...]

Ik kan 60 in de 6 rijden zonder bokken :9
Ik kan 10 in zijn 2 rijden zonder bokken :9
[...]

Ik heb er na de standaard voor beginners prima Michelin Pilot Street banden nu Pirelli Diablo Rosso II's onder liggen. Dat was echt een wereld van verschil in grip, in nat weer rij ik liever niet maar tot nu toe nog geen issues mee gehad. Enige nadeel is dat je er niet teveel rechtdoor mee moet rijden, dan worden ze snel vierkant O-)

[ Voor 36% gewijzigd door Mitssz op 16-04-2020 13:37 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Aangezien ik voorlopig niet kan rijden heb ik maar een voorvork setje van hyperpro besteld om zo progressive veren in de voorvorken van de Guzzi te zetten..
Achter had ik al upgraded veren maar totaal plaatje was nog niet af..

En meteen maar een motorlift besteld om makkelijker onderhoud te doen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Waaj
  • Niet online
Bridgestone had gewoon die B voor de typeaanduiding niet moeten laten vervallen.
Hetzelfde geldt ook voor de Michelin Pilot Road 5.

• pl0xs
NLDViane schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:21:
[...]

Gruwelijk gaaf ding, veel veilige kilometers toegewenst!
Jaaa bedankt! :P

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
CodeCaster schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:08:
Het gaat hierboven al even over Bridge :r Stone :r Battlax :r en ik heb er hier al vaker over geklaagd, maar die BT-21's hebben me een paar keer bijna m'n leven gekost. Nooit meer.

Doodsangst is een groot woord, want ik heb m'n motor en pols prima onder controle, maar dit hoort gewoon niet. Wat een kutbanden.

Nu Pilot Road 4 of 5 eronder liggen, en manmanman wat een verademing. Nu kan ik, ongeacht de weersomstandigheden, op deze baan mensen inhalen die de rotonde aan de rechterkant voorbijgaan:

[Afbeelding]

Lekker die motor naar rechts-links-rechts smijten zonder ook maar éven het gevoel te hebben dat de banden de weg willen loslaten.
Het asfalt is op die rotonde sowieso altijd al ruk geweest. Bridgestone is inderdaad kut ik had ze ook onder de kawa en de achterkant brak altijd uit of begon te slippen als je terugschakelt. :r

• Thoit
JanHenk schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:59:
[...]
Ik ben idd wel tevreden over de hoes, dat werkt goed! Maar toch pak ik gauwer de auto dan de motor. Het is een drempel, vooral om ik dan ook door de steeg ga om hem op eigen terrein achter huis te zetten..

Ik zou het leuk vinden om hem voor huis naast de auto te parkeren. Het motorjasje aantrekken, helm op en gaan... Dacht ook dat, van alle motoren, een GS daar wel ongeveer het beste tegen zou moeten kunnen. Wel periodiek even wassen en in de wax, net als de auto :)
Als het kan binnen neerzetten. Mijn motor staat nu even bij mijn ouders omdat ik door de week sowieso niet rijd en mijn vader aan zijn motor bezig was. Zodoende kon hij mijn motor pakken. Hij staat daar onder een afdak en schrok wel hoe smerig die erbij stond. Veel zand op de motor door regen die ondanks het afdak toch op de motor is gekomen.

Ik pak ook sneller de auto dan de motor, want het is praktischer. Als ik rijd, rijd ik een hele dag en niet voor even ergens heen te gaan. Dan kost het mij teveel tijd om me om te kleden, motor uit de garage te halen etc. dan gewoon in te stappen en te gaan.

Alleen met de Supermoto rijden we maar een uurtje of 2 uurtjes in de avonden. Maar dan ben je meestal ook best wel moe omdat je hard gestuurd hebt >:)

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:34
Pagman schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:58:
[...]

Het asfalt is op die rotonde sowieso altijd al ruk geweest. Bridgestone is inderdaad kut ik had ze ook onder de kawa en de achterkant brak altijd uit of begon te slippen als je terugschakelt. :r
ben best tevreden over mijn bridgestones nu; S22 voor en achter en perfect grip op zowel nat als droog wegdek. Hiervoor fabriek af battlax eronder, dat was niet prettig.

[ Voor 6% gewijzigd door nii3k op 16-04-2020 14:20 ]

• NLDViane
Mitssz schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:36:
[...]
Ik heb er na de standaard voor beginners prima Michelin Pilot Street banden nu Pirelli Diablo Rosso II's onder liggen. Dat was echt een wereld van verschil in grip, in nat weer rij ik liever niet maar tot nu toe nog geen issues mee gehad. Enige nadeel is dat je er niet teveel rechtdoor mee moet rijden, dan worden ze snel vierkant O-)
Het is dat die Street Radials zo lang meegaan, verder zijn ze inderdaad vrij waardeloos...

• darkkingll
Mijn motor kwam op Diablo Rosso's, Qua grip echt topbanden als het droog is.
Slijtage is wel klachtwaardig(vierkant, idd), maar goed, wat wil je met zulke bakken grip.

• Bommes
darkkingll schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:48:
Mijn motor kwam op Diablo Rosso's, Qua grip echt topbanden als het droog is.
Slijtage is wel klachtwaardig(vierkant, idd), maar goed, wat wil je met zulke bakken grip.
Ze hebben ze ook in mijn (Vespa) maat(je)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-bA5BTkytS6LVKRsAOUjJ-fYok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQco40jtL0fmiNFGPyjp8HVK.jpg?f=fotoalbum_large
Heerlijke band maar inderdaad de slijtage is echt enorm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8h92FDmk9lQswqGxAVfb1x5MiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OfbIOpz7oLzQMH8GP7zRdLp8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Bommes op 16-04-2020 14:57 ]

• darkkingll
Heeft een Vespa wel zoveel grip nodig joh? ;)

Mijne zitten nu op 4000km, verwacht echter dat ik komende winter(bij rond de 7000km) een nieuw setje mag gaan halen.. Alleen nog even kijken wat ik dan neem...

• Bommes
darkkingll schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:58:
Heeft een Vespa wel zoveel grip nodig joh? ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rhx3ybJEZbcLIyGgAFp4PhMuNvo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1wJwuc9ELcbqSKzxGklW4HKI.jpg?f=user_large

Toch wel lekker ja een beetje grip in dit soort omgevingen.. 8)

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:28
Bommes schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:09:
[...]

Tof ding ook weer, maar misschien hier in Europa waar je (buiten NL tenminste) 120/130km/u op de snelwegen mag rijden wat aan de lichte kant.
Maar net als de 790 adventure komt ook deze 390 eigenlijk heel goed uit alle testen.
Vanaf een kleine 8k heb je er eentje in NL zag ik na ff snel op MP kijken.

Er staat hier in de buurt (bij Van Gerwen motoren in Bergeijk) een demo 790 adventure te koop voor €11.900
Flinke klap geld maar ik vind het echt zo een vet ding. Misschien kan ik mijn v-strom of Vespa er op in ruilen.
Of anders allebei.. :P
Hij lijkt me inderdaad een mooi apparaat, en niet al te zwaar ook. Ik ga hem nadat ik hem hier als tip kreeg toch in gedachten houden voor mijn vrouw.
Het is toch niet de bedoeling om veel over snelwegen te gaan rijden.

Jammer dat hij nog niet tweedehands te vinden is voor de helft van de prijs :)

• Bommes
@roda_djavulen bedoel je dan de 390 of de 690?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:03:
[...]

[Afbeelding]

Toch wel lekker ja een beetje grip in dit soort omgevingen.. 8)
Anders krijg je weer zo een foto van een 2 wieler aan de onderkant van de berg _O-

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:34
Leviathius schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:19:
Totdat ik een stapje maak met de achterband, dan gaan ze er meteen af! Moet dat niet hebben hoor.
Tja, ik schrik niet zo van een onverwacht uitstapje aan de achterkant, maar de observatie valt niet te negeren. Nogmaals, het was een putdeksel en daar hoor je niet te rijden, maar bij de Alp is het me nooit gebeurd.

Tot nu toe alleen maar droog asfalt meegemaakt dus ik kan niks zeggen over gedrag in de regen.
Ik zou het toe kunnen wijzen aan de motorkarakteristiek gekoppeld met aangeleerd rijgedrag maar zo'n enorm verschil in power is er nou ook weer niet.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:37

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mitssz schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:36:
[...]

Ik kan 10 in zijn 2 rijden zonder bokken :9

[...]

Gewoon elke bocht volgas nemen, dan blijven ze mooi rond ;)

Asus Zenbook i7 256gb

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
Ghostrider schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:40:
[...]

Gewoon elke bocht volgas nemen, dan blijven ze mooi rond ;)
Ik rijd tegenwoordig vaak met de mensen die dat niet doen, dus dan rij ik of "langzaam" met hun mee of ik moet elke keer wachten :+

Als ik alleen rij dan slijten de zijkanten wel :P

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• SmurfLink
  • Niet online
R0y. schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:13:
[...]

@Bommes
Als ik de loterij win doe ik mee :+

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:28
@Bommes De 390

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-01 00:22
SmurfLink schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:56:
[...]

Als ik de loterij win doe ik mee :+
Telt een stiekeme KTM ook? Want dan ga ik voor de Husqvarna Vitpilen 701. Wat een looks!

Afbeeldingslocatie: https://images.motoren-toerisme.be/2018-12/42268_vitpilen_701_2018.jpg?auto=format%2Ccompres&fill=solid&fit=fill&h=880&ixlib=php-1.1.0&q=75&w=1320&s=3017f10a1f572c512be8c6b409fbaeb1

• SmurfLink
  • Niet online
thijsq schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:09:
[...]

Telt een stiekeme KTM ook? Want dan ga ik voor de Husqvarna Vitpilen 701. Wat een looks!

[Afbeelding]
Nah, ik wil wel een echte, met oranje frame. :+ Net als dat m'n Kawa groen moest zijn moet een KTM oranje zijn. Heb m'n eerste proeflesje op de motorbeurs paar jaar terug op een Duke 390 mogen doen. Dat was echt een leuk ding, jammer dat ik toen niet veel meer dan in z'n 1 een beetje slalommen heb kunnen doen.

Deze was het: Mooi speelgoed!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poFqZY8IPSvGa-RJqAW_J2Q3YV8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aLMSiSS9HBEaSu3SYTaioorL.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door SmurfLink op 16-04-2020 16:15 ]

• UTwizard
  • Laatst online: 13:23
Doh, BT030R = T30? Dat was mij niet bewust |:( Maar dat verklaart het dan wel :+

• kneusteun
  • Laatst online: 16:57
thijsq schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:09:
[...]

[Afbeelding]
Super vette fiets, ik keek eerst ook naar deze en de 690 omdat de 690 nog wel binnen budget valt, alleen na wat google werk las ik best vaak over blokken van de 690 die na 30k gewoon op zijn en of uit elkaar springen(soms al eerder).
Volgens mij is het blok van de husky helemaal hetzelfde dus ik ben er beetje bang voor hoe lang je geniet van zoiets.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@timmie271 zwaai zwaai.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Bommes
yeah net een nieuwe domeinnaam geregistreerd, ik had al www.camperzone.nl maar dat is meer aan een "oude" hobby gerelateerd.
Wilde iets waarop ik ook mijn motor reis verhalen, eventueel filmpjes, een blog, foto's routes en dergelijke kwijt kon.
www.dustyroads.nl
moet nog geactiveerd worden en dan nog een site bouwen maar het begin is er :+

@kneusteun is die 690 parallel-twin van ktm zo slecht dan?

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 22:45

[Afbeelding]
Pasgeleden op gereden. Over de dijk. Ik heb zelf een Tourbuffel waar ik aardig mee uit de voeten kan, Triumph Explorer, maar wat een verschil in blok met mijn 3-cilinder! Ik vind hem voor mijn 1.94 te klein, maar heb me kostelijk vermaakt!

Veel plezier ermee!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 12:30

Secsytime

Automagisch

Bommes schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:48:
yeah net een nieuwe domeinnaam geregistreerd, ik had al www.camperzone.nl maar dat is meer aan een "oude" hobby gerelateerd.
Wilde iets waarop ik ook mijn motor reis verhalen, eventueel filmpjes, een blog, foto's routes en dergelijke kwijt kon.
www.dustyroads.nl

Is een single niet een twin..

• Bommes
Secsytime schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:55:
[...]

Is een single niet een twin..
Oh wacht de 790 is een twin. :o

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
:w :w

Las het kenteken pas wat laat :P

Gamertag: timmie271

• kneusteun
  • Laatst online: 16:57
Bommes schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:48:
www.dustyroads.nl

is een single

• R0y.
Ik vind persoonlijk de neus van de 690 niet zo mooi. De 790, en zeker de 890 <3

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

timmie271 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:04:
[...]

:w :w

Las het kenteken pas wat laat :P
En ik herkende de motort pas laat 😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• thijsq
kneusteun schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:34:
[...]

Super vette fiets, ik keek eerst ook naar deze en de 690 omdat de 690 nog wel binnen budget valt, alleen na wat google werk las ik best vaak over blokken van de 690 die na 30k gewoon op zijn en of uit elkaar springen(soms al eerder).
Volgens mij is het blok van de husky helemaal hetzelfde dus ik ben er beetje bang voor hoe lang je geniet van zoiets.
Oei dat zou wel jammer zijn! Ik heb tot nu toe alleen maar lof over 'het bewezen blok van KTM' gelezen bij verschillende reviews. Maar goed, hij staat voor mij vanwege de looks zeker wel op mijn verlanglijst om ooit te kopen. Voorlopig ben ik nog zeer content met mijn Monster :)

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 22:45
thijsq schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:34:
[...]

Oei dat zou wel jammer zijn! Ik heb tot nu toe alleen maar lof over 'het bewezen blok van KTM' gelezen bij verschillende reviews. Maar goed, hij staat voor mij vanwege de looks zeker wel op mijn verlanglijst om ooit te kopen. Voorlopig ben ik nog zeer content met mijn Monster :)
Dat zijn, neem ik aan, voornamelijk recensies over nieuwe motoren, maar ik deel de mening dat de kwaliteit niet altijd even goed is als de lol die je er mee kunt hebben.

• thijsq
BvZwolle schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:59:
[...]

Dat zijn, neem ik aan, voornamelijk recensies over nieuwe motoren, maar ik deel de mening dat de kwaliteit niet altijd even goed is als de lol die je er mee kunt hebben.
Die zeggen inderdaad alleen wat over elektra-problemen.

Oh well, time will tell. Ik gok dat ik pas over een jaar of 2 serieus ga kijken.

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:49
botoo schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:43:
Deze heeft een hemd:
[Afbeelding]

Die van kneusteun niet meer dan een sexy topje waarbij zelfs de 'underboobs' zichtbaar zijn :*)
Maar die moet dan ook de poorten afdekken een gedeelte van de tijd :P Gelukkig worden de onderdelen tegenwoordig een stuk nauwkeuriger gemaakt met speciale coatings, scheelt allemaal weerstand en gewicht. POWAAHHH :D

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:49
Jurrian120 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:41:
[...]

Ik heb 2 weken geleden ook de vloeistof van mn remmen vervangen (was achter sompig). Maar het sompige gevoel kan komen doordat de oude vloeistof (vaak verkleurd omdat er opgelost rubber in zit) vervangen word. Dit kan en moet omdat er vocht in komt wat bij warmte uitzet en net als bij lucht een sompig gevoel geeft maar ook levens gevaarlijk is doordat je remmen niet werken. Maar ook omdat de remvloeistof rubber oplost/aanvreet.

Ik weet niet hoe oud je motor is maar als die set er lang op zit kan het wel eens zijn dat die toe is aan een revisie. Het onderhoudsboekje geeft aan wanneer dit nodig is.

Wie weet zat er wel zoveel troep in je systeem wat een lek stopte maar nu niet meer omdat het ververst is.

Dit zijn natuurlijk speculaties en kan het ook zijn dat er lucht in je leidingen zit?

Misschien een idee om dit voortaan zelf te doen met iemand. Het is namelijk een klus van 10 min en nog geen €10,- aan vloeistof voor beide remmen.

[...]

Nope. Mijn handschoenen laten het niet toe met mijn horloge om lekker samen te gaan. Dus die gaat in de tas.
Beetje late reactie maar dit is wel een gevalletje de klok horen luiden maar niet helemaal weten waar de klepel hangt als je het mij vraagt. Kijk alsjeblieft een beetje uit met (goedbedoelde maar onjuiste) adviezen over remmerij, zeker bij onervaren sleutelaars kan dat erg fout aflopen.

• mkrmr
  • Laatst online: 02:34

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Met het mooie weer en de grote rust op de wegen, vandaag de Kinderdijk bezocht (MotoPlus route: https://www.motoplus.nl/t...rfgoed-toer-5-kinderdijk/).

Ongelofelijk dat je op een plek waar het normaal de toeristen krieoelen, je nu gewoon zo'n foto kunt maken!
"Elk nadeel hep ze voordeel" zullen we maar zeggen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOk2VyKcj6gd9gyKzqmVznAXPEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvCw7yThTeKAuQ7c3BQXUmtO.jpg?f=fotoalbum_large

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nou, voor de lol eens een eindje op een (elektrische) scooter gereden deze avond. Graadje of 10 nog buiten. M'n motorhelm mee gepakt, m'n winterjas aan, maar fuuuuuck dat was fris. Die windchill... dwars door gewone kleding heen.

Weer een stukje extra waardering voor m'n motorkleding gekweekt. Ookal zou het niet gaan om bescherming, de windchill factor heeft echt fors minder effect op motorkleding.

Edit: het moge duidelijk zijn dat ik nooit eerder scooter/brommer heb gereden, afgezien van een keertje op en neer door de straat. :+

[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 16-04-2020 23:41 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10-2025

Frans92

VFR800

McKaamos schreef op donderdag 16 april 2020 @ 23:39:
Nou, voor de lol eens een eindje op een (elektrische) scooter gereden deze avond. Graadje of 10 nog buiten. M'n motorhelm mee gepakt, m'n winterjas aan, maar fuuuuuck dat was fris. Die windchill... dwars door gewone kleding heen.

Weer een stukje extra waardering voor m'n motorkleding gekweekt. Ookal zou het niet gaan om bescherming, de windchill factor heeft echt fors minder effect op motorkleding.

Edit: het moge duidelijk zijn dat ik nooit eerder scooter/brommer heb gereden, afgezien van een keertje op en neer door de straat. :+
Ik rij op mijn werk af en toe op die elektrische brommers, nou ja zoemers, en ik zit ook altijd te vernikkelen op die dingen. Die apparaten gaan toch wel 26 km/h. En dan heb ik 3 of 4 lagen aan, waarvan 2 lagen beschermende werkkleding. Ik kan jouw verhaal beamen en ik ben ook erg blij met mijn motorkleding.

XBL: DonFrans

• Thoit
SmurfLink schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:14:
[...]

Nah, ik wil wel een echte, met oranje frame. :+ Net als dat m'n Kawa groen moest zijn moet een KTM oranje zijn. Heb m'n eerste proeflesje op de motorbeurs paar jaar terug op een Duke 390 mogen doen. Dat was echt een leuk ding, jammer dat ik toen niet veel meer dan in z'n 1 een beetje slalommen heb kunnen doen.

Deze was het: Mooi speelgoed!
[Afbeelding]
De 390 O+ Die zou ik heel graag voor extra plezier motor willen hebben.
R0y. schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:25:
Ik vind persoonlijk de neus van de 690 niet zo mooi. De 790, en zeker de 890 <3
De 890 O+ Vind de 390 en 890 mooier dan een Superduke. Maar het geweld wat in dat ding zit is natuurlijk wel weer enorm gaaf.
mkrmr schreef op donderdag 16 april 2020 @ 23:29:
Met het mooie weer en de grote rust op de wegen, vandaag de Kinderdijk bezocht (MotoPlus route: https://www.motoplus.nl/t...rfgoed-toer-5-kinderdijk/).

Ongelofelijk dat je op een plek waar het normaal de toeristen krieoelen, je nu gewoon zo'n foto kunt maken!
"Elk nadeel hep ze voordeel" zullen we maar zeggen...

[Afbeelding]
Weet niet of je nog steeds Duitsland niet in mag, vorig weekend waren ze hier aan de grens behoorlijk aan het controleren. Anders misschien met de motor ook maar eens de toeristische plaatsen gaan bekijken als ze nu rustig zijn.

• Jolke
  • Laatst online: 15:29
Gewelidige rit gemaakt gisteren. :)

Thanks, @mr_zippey, voor de tip voor Calimotor. Onderweg geen details gehad waar ik precies reed, omdat ik buiten het gebied was, maar dus wel bijgehouden waar ik was. 's Avonds eenvoudig terug te kijken via de website, erg handig!

Bijna 400 km gereden naar Rothenburg ob der Tauber. Prachtige plaats waar ik al een keer eerder was maar dit keer zonder de toeristen. Dat maakt het meteen een stuk leuker. 8)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• R0y.
Thoit schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:25:
[...]

De 890 O+ Vind de 390 en 890 mooier dan een Superduke. Maar het geweld wat in dat ding zit is natuurlijk wel weer enorm gaaf.
Als je het over het 2020 model heb ben ik het met je eens. De 1290 modellen daarvoor vind ik persoonlijk toch echt mooier als de 890.. Ik vind dat dikke juist wel cool. En dat frame <3

Wat ik jammer vind is dat het buizenframe minder buizenframe is en het subframe totaal anders is. De uitlaat bochten die zo draaien voor het blok vind ik dan wel weer mooi.
Afbeeldingslocatie: https://www.motornieuws.be/foto.php?src=files/nieuws/foto/04ktm1290superdukermy20orangeright.jpg&w=1200&h=800&wm=1&txt=FOTO%20ARTIKEL

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

[...]

[...]

Weet niet of je nog steeds Duitsland niet in mag, vorig weekend waren ze hier aan de grens behoorlijk aan het controleren. Anders misschien met de motor ook maar eens de toeristische plaatsen gaan bekijken als ze nu rustig zijn.
Ja ik zou 'm ook voor speelgoed voor erbij nemen, dan is een 390 dikke prima. De 890 is ook wel echt gaaf. Meer dan dat hoeft voor mij niet, puur voor de lol is 't echt zat.

• Waaj
  • Niet online
@Jolke Dat ziet er uit als een mooi rondje! Die hoek van Duitsland ken ik nog amper, misschien van de zomer daar eens gaan kijken.

• Jolke
  • Laatst online: 15:29
Prachtig gebied, heuvelachtig en goede wegen. Op de terugweg ben ik de Romantische Straße gereden van Rothenburg naar Tauberbischofsheim langs de rivier de Tauber. Blijkbaar is die route nog langer, maar dit stuk was echt mooi.

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-01 14:50
[...]

[...]

[...]

Laat ik het zo zeggen ik sta wekelijks in de supermarkt en aan de pomp in Duitsland. Maar nog geen controle/bekeuring of iets dergelijks gehad.

Er staan nog steeds meer Nederlanders aan de pomp dan Duitsers als ik zo de kentekens controleer.

Maar ik rijdt altijd binnendoor. Snelweg zullen ze neem ik aan wel controleren.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:53
Jolke schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:36:
Gewelidige rit gemaakt gisteren. :)

Thanks, @mr_zippey, voor de tip voor Calimotor. Onderweg geen details gehad waar ik precies reed, omdat ik buiten het gebied was, maar dus wel bijgehouden waar ik was. 's Avonds eenvoudig terug te kijken via de website, erg handig!

Bijna 400 km gereden naar Rothenburg ob der Tauber. Prachtige plaats waar ik al een keer eerder was maar dit keer zonder de toeristen. Dat maakt het meteen een stuk leuker. 8)

***members only***
Ziet er goed uit idd.. ben beetje jaloers.. Zit hele dagen maar beetje te werken enzo, maar gelukkig is het nog goed weer en heb ik van de week wat extra uurtjes gemaakt zodat ik vandaag eerder kan stoppen en nog een lekker ritje kan doen.. :Y

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• JanHenk
  • Niet online
Jolke schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:47:
Prachtig gebied, heuvelachtig en goede wegen. Op de terugweg ben ik de Romantische Straße gereden van Rothenburg naar Tauberbischofsheim langs de rivier de Tauber. Blijkbaar is die route nog langer, maar dit stuk was echt mooi.
Wat voor wegverharding heeft dat? Ik zou graag ook nog eens op de gemotoriseerde ros door Duitsland rijden, zijn er ergens leuke routes beschikbaar?

Ik heb een paar jaar terug een keer op de stalen ros (ja, de fiets) dwars door Duitsland naar Berlijn gefietst. Daar kwam ik langs de "Strasse der Romanik", maar die route bestaat uit behoorlijk veel kasseien.. :+ .

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

Pagina: 1 ... 140 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.