Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 141 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.886 views

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:50
Jurrian120 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:52:
[...]

Laat ik het zo zeggen ik sta wekelijks in de supermarkt en aan de pomp in Duitsland. Maar nog geen controle/bekeuring of iets dergelijks gehad.

Er staan nog steeds meer Nederlanders aan de pomp dan Duitsers als ik zo de kentekens controleer.

Maar ik rijdt altijd binnendoor. Snelweg zullen ze neem ik aan wel controleren.
Het is ook dat je staande gehouden kan worden als ze je zien rijden.
Had een collega van de week, die werd gewoon gevraagd om netjes terug naar NL te rijden.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
R0y. schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:42:
[...]

Als je het over het 2020 model heb ben ik het met je eens. De 1290 modellen daarvoor vind ik persoonlijk toch echt mooier als de 890.. Ik vind dat dikke juist wel cool. En dat frame <3

Wat ik jammer vind is dat het buizenframe minder buizenframe is en het subframe totaal anders is. De uitlaat bochten die zo draaien voor het blok vind ik dan wel weer mooi.
[Afbeelding]
Oke die vind ik wel echt ongelofelijk mooi, maar dat is meer de kleurstelling. Dat blauwige met het oranje is gewoon echt :9~ .

I have stability. The ability to stab.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
JanHenk schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:00:
[...]

Wat voor wegverharding heeft dat? Ik zou graag ook nog eens op de gemotoriseerde ros door Duitsland rijden, zijn er ergens leuke routes beschikbaar?

Ik heb een paar jaar terug een keer op de stalen ros (ja, de fiets) dwars door Duitsland naar Berlijn gefietst. Daar kwam ik langs de "Strasse der Romanik", maar die route bestaat uit behoorlijk veel kasseien.. :+ .
Goed te doen, zeker geen keien, maar ook geen glad circuit zoals sommige toeristische weggetjes zijn, maar gewoon asfalt. Ik ben een paar fietsers tegengekomen.

• kneusteun
misschien dat ik toch voor een panigale ga...

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:34
Jurrian120 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:52:
[...]

Laat ik het zo zeggen ik sta wekelijks in de supermarkt en aan de pomp in Duitsland. Maar nog geen controle/bekeuring of iets dergelijks gehad.

Er staan nog steeds meer Nederlanders aan de pomp dan Duitsers als ik zo de kentekens controleer.

Maar ik rijdt altijd binnendoor. Snelweg zullen ze neem ik aan wel controleren.
Wij doen ook veel inkopen in het buitenland. Woon 10 min rijden van Belgie en Duitsland af. Belgie weet ik dat je echt niet meer in komt. Duitsland kom je volgens mij nog in maar er wordt wel nog gecontroleerd. Was inderdaad ook aan het denken om binnendoor de grens over te gaan.
kneusteun schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:01:
[...]

Het is ook dat je staande gehouden kan worden als ze je zien rijden.
Had een collega van de week, die werd gewoon gevraagd om netjes terug naar NL te rijden.
Klopt dit heb ik inderdaad ook gelezen. Er worden geen boetes uitgedeeld maar je wordt wel verzocht om naar je eigen land te gaan :+

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-01 21:24
SmurfLink schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:06:
[...]

Oke die vind ik wel echt ongelofelijk mooi, maar dat is meer de kleurstelling. Dat blauwige met het oranje is gewoon echt :9~ .
Kopen kopen kopen... Er kan ook vast wel een TOPkoffer op >:)

• Jolke
  • Nu online

• SmurfLink
  • Niet online
R0y. schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:11:
[...]

Kopen kopen kopen... Er kan ook vast wel een TOPkoffer op >:)
Als ik dr een speelfiets bijneem hoeft daar natuurlijkg een koffer op :+ Die gaat niet de weekendjes mee verder. Die zijtassen die je eerder een keer toonde vond ik dan eigenlijk wel mooi staan.

Maarja als ik toch de loterij win zal het me een zorg zijn. 8) dan stuur ik m'n bagage wel per koerier naar het hotel zodat het er is als wij met de motorbende aankomen.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Allemaggies, het lijkt wel alsof het steeds frisser word op de motor elke ochtend ;(

• Jolke
  • Nu online
[...]

Goh, blauw en oranje zijn complementair. :)

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Jammer dat het geen smurfblauw is :+

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Pagman schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:22:
Allemaggies, het lijkt wel alsof het steeds frisser word op de motor elke ochtend ;(
Lekker man _O_ 's Ochtends met gevoerde handschoenen, thermovoering en een frisse neus, in de middag met zwallen je pak uit zweten 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Jolke
  • Nu online
Yep, gisteren met 5 graden vertrokken om met 25 graden thuis te komen. 8)

• R0y.
SmurfLink schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:20:
[...]

Als ik dr een speelfiets bijneem hoeft daar natuurlijkg een koffer op :+ Die gaat niet de weekendjes mee verder. Die zijtassen die je eerder een keer toonde vond ik dan eigenlijk wel mooi staan.

Maarja als ik toch de loterij win zal het me een zorg zijn. 8) dan stuur ik m'n bagage wel per koerier naar het hotel zodat het er is als wij met de motorbende aankomen.
SW motech blaze:
Afbeeldingslocatie: https://smhttp-ssl-29621.nexcesscdn.net/media/catalog/product/cache/1/image/800x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/b/c/bc_hta_04_740_10101_b_1_xl.15.jpg

Nadeel is alleen dat je hem specifiek voor jou motor moet kopen ivm de beugels. Anders had ik hem via marktplaats gehaald o.i.d. Voordeel van deze tassen is dat je de beugels zo los klikt en er alleen twee zwarte blokjes over blijven.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcT8fpstKdQUs1sN3rTyZDSTbtGRc8LKigNpugccpRtHbU7GlX7I&usqp=CAU
Wel een andere motor.

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 08:43
Pagman schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:22:
Wordt het ook. ;)

Onlangs de thermo voering uit de motorbroek gehaald.

Thermo-voering: Warmte +3, regulering -2
Geen voering: Warmte +1, regulering +2

• Pagman
Joopieboy schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:24:
[...]

Lekker man _O_ 's Ochtends met gevoerde handschoenen, thermovoering en een frisse neus, in de middag met zwallen je pak uit zweten 8)
Thermovoering zit er al niet meer in. Ik draag er nu gewoon een vest met t-shirt onder, als het echt warm is dan laat ik het vest gewoon op kantoor of in de rugzak. S'ochtends mid season handschoenen aan en smiddags lekker de zomer handschoenen.

Kevlar jeans aan met dit weer is dan wel weer lekker. :P

• SmurfLink
  • Niet online
Waaj schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:23:
[...]

Jammer dat het geen smurfblauw is :+
Ergens vind ik dit wel mooier.. het is een stuk subtieler haha. Maar oke, smurfblauw/KTMoranje zou ik wss ook nog wel kopen. O-)

Dat is idd wel echt een mooie oplossing @R0y. :) Stuk minder opvallend dan dat giga rek bij mij.

[ Voor 15% gewijzigd door SmurfLink op 17-04-2020 09:28 ]

• Jolke
  • Nu online
Met 5 graden doen mijn zomerhandschoenen het goed, daaronder moet ik dikkere handschoenen aan.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Pff, al ruim 2 weken niet meer gereden, maar van het weekend gaat dat ding er toch echt weer eens uit hoor. Kreeg van de week ook al een tip voor Calimoto, dus dat gaan we maar eens proberen :)

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
InZane schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:39:
Pff, al ruim 2 weken niet meer gereden, maar van het weekend gaat dat ding er toch echt weer eens uit hoor.
Ik zit inmiddels al op 4,5 week niet gereden. :o Wel de motor laatst helemaal gepoetst. :9
Dit weekend ga ik het ook maar eens warm rijden.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:37
Ik heb vorige week woensdag het zadel van mijn vstrom weg gebracht om opnieuw te bekleden en te laten verhogen.
Zou misschien die vrijdag al klaar zijn..
Nu een week later nog niets..
Afgelopen woensdag maar eens gebeld of het al klaar was. Nee ze hadden het in eens erg druk en ze zouden er misschien donderdag aan beginnen.
Nu nog niets gehoord..
Ik wil graag rijden, nu het nog mag maar dus niet kan zonder mijn zadel. :(

Okay ik heb ook nog de Vespa staan maar ik mis mijn v-twin. :'(

Nog een keertje bellen?? of geduld hebben??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Jolke
  • Nu online
Heb je niet een reserve-schaap in de schuur liggen, @Bommes? :P

• InZane
  • Nu online
Bommes schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:07:
Nu het nog mag? Wordt er een verbod op motorrijden verwacht?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:29
Je bent me net voor, die hebben ze nog best realistisch gemaakt. Ik ga er wel eentje halen zodra hij in de winkel komt, leuk voor naast de 749 :) Die R1200 GSA staat hier ook nog ergens.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-01 14:50
Ik heb vorige week woensdag het zadel van mijn vstrom weg gebracht om opnieuw te bekleden en te laten verhogen.
Afgelopen woensdag maar eens gebeld of het al klaar was. Nee ze hadden het in eens erg druk en ze zouden er misschien donderdag aan beginnen.
Nu nog niets gehoord..

Blijven bellen. Belofte maakt schuld. En door blijven vragen. Voor hetzelfde geld staat hij nog niet eens op de planning.

En anders iemand zoeken die het voor je op korte termijn kan.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nu nog niets gehoord..

Vespa pakken, rondje rijden, bakkie doen, kijken hoe ver ze zijn, en anders je zadel weer meenemen. :+

• Jolke
  • Nu online
^ dit dus :)

• Pagman
InZane schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:13:
[...]

Nu het nog mag? Wordt er een verbod op motorrijden verwacht?
Mwoah, Het is alleen wel zo dat men nu het coronavirus gebruikt om overal een verbod voor motoren doorheen te drammen.

Zie bijvoorbeeld deze actie van Groenlinks waarin ze oproepen om motorrijders te filmen. Als solorijder ben je dan bijvoorbeeld ook gewoon de sjaak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZZVZrL3La64zC-j3XFFG6MP3TI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LPriH6dyZhAOGAHsBEuJDRWQ.png?f=user_large

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-01 14:50
Pagman schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:23:
[...]

Mwoah, Het is alleen wel zo dat men nu het coronavirus gebruikt om overal een verbod voor motoren doorheen te drammen.

Zie bijvoorbeeld deze actie van Groenlinks waarin ze oproepen om motorrijders te filmen. Als solorijder ben je dan bijvoorbeeld ook gewoon de sjaak.
[Afbeelding]
En dit maakt mij zo boos. Ten eerste die kwallen van een Groen Links die zeggen dat wandelaars die op de weg lopen en 1.5M afstand houden?

Die gasten lopen soms 4 breed naast elkaar (op een weg) en blokkeren de hele dijk voor iedereen (dus ook fietsers, auto's etc) en dan geven ze ons de schuld?

Dit snap ik dan niet. We hebben zogenaamd handhaving (politie) maar optreden ho maar. Ik zal zeggen doe daar eens wat aan. Dat zijn juist de mensen die de regels juist niet opvolgen.

Jammer dat de maatschappij van vandaag de dag zo verrot is.

• Chakotay
'Never waste a good crisis' zeggen ze dan... Ik ben erg benieuwd in hoeverre dat soort maatregelen volgend jaar niet weer ingetrokken zijn :/

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:32:
'Never waste a good crisis' zeggen ze dan... Ik ben erg benieuwd in hoeverre dat soort maatregelen volgend jaar niet weer ingetrokken zijn :/
Overal lees je maatregelen die de privacy aan de kant zetten, camera's in Amsterdam bijvoorbeeld die er anders niet hadden mogen komen, etc...

• Chakotay
@Joopieboy om nog maar niets te zeggen over die hele apps...

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:28
[...]

[Afbeelding]
De MAG heeft er ook op gereageerd, dus ik ga geen motortokkie op FB uithangen, maar vind het ook een walgelijke actie. Alsof de dijken alleen voor fietsers en wandelaars zijn 8)7 .

Bij Vierhouten stonden ze anderhalve week geleden ook te filmen terwijl er een halve colonne oude legervoertuigen voor ons reed, ga er dan gewoon niet wonen alsjeblieft. Ik doe m'n best zo min mogelijk overlast te veroorzaken, jij gaat lekker in je tuin koffie leuten met Bep en Gerda van de bingoclub. En zet je gehoorapparaat wat zachter alsjeblieft, die tantes schreeuwen toch wel :O

• kneusteun
Chakotay schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:15:
[...]

Je bent me net voor, die hebben ze nog best realistisch gemaakt. Ik ga er wel eentje halen zodra hij in de winkel komt, leuk voor naast de 749 :) Die R1200 GSA staat hier ook nog ergens.
Jup, moet wel zeggen dat ik die bmw iets beter gelukt vind.

• Chakotay
@kneusteun ik vind deze ook aardig geslaagd, al is zo'n relatief lompe BMW makkelijker na te maken in Lego natuurlijk. Die nieuwe voorpoten & remschijven op de Panigale helpen wel veel met de looks.

• kneusteun
Ja die schijven zijn wel echt tof.
Ik vond de telelever en cardan bij de BMW ook leuk.

Edit: deze ketting is dan weer jammer. Want ik vind dat door de swingarm eigenlijk juist tof en was vet als ze dat voor elkaar hadden gekregen, nu is het een beetje alsof het zo wel goed was. terwijl die telelever bij bmw juist zo gaaf was.

[ Voor 58% gewijzigd door kneusteun op 17-04-2020 10:52 ]

• Bommes
Joopieboy schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:17:
[...]

Vespa pakken, rondje rijden, bakkie doen, kijken hoe ver ze zijn, en anders je zadel weer meenemen. :+
Goed idee..

brb.. 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Waaj
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Dit doet me denken aan een groepje wandelaars dat een aantal jaar geleden boos bij zo'n gemeten snelheidsbord stond te zwaaien toen ik op een dijk aankwam rijden. Ik heb vriendelijk teruggezwaaid en gewezen op de 55km/h die daar stond aangegeven (de Vmax was 60) :w

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Doen ze dat zelfde ook voor wielrenners dan? Die zijn waar mogelijk net zo gevaarlijk en rijden net zo goed asociaal. Ga lekker alle rotte appels aanpakken ipv een generieke groep. :F

• Chakotay
Die highscore-borden langs de weg zijn juist uitlokking :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:56:
Die highscore-borden langs de weg zijn juist uitlokking :+
Die op de 60 wegen staan stoppen soms bij 100 of 120, best jammer weer :+

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Joopieboy schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:57:
[...]

Die op de 60 wegen staan stoppen soms bij 100 of 120, best jammer weer :+
Nou, dan heb je nog hele luxe.
De meeste die ik ken, geven een boze smilie of een duimpje omlaag als je harder dan een paar KM te hard gaat.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• kneusteun
[...]

[Afbeelding]
Volgens mij mag er in NL niks met die beelden gedaan worden toch?
Je zou zelfs kunnen stellen dat het raar is om mensen op te roepen dit te gaan filmen want dit gaat natuurlijk voor nog meer gevaarlijke situaties zorgen, en misschien zelfs confrontaties.

Blijf dat toch wel de grap van de eeuw vinden, GL die altijd zo lekker groen roept maar vervolgens gaat Jesse wel even met het vliegtuig naar Frankrijk om in een dikke bak achter de tour de france aan te rijden om populair te doen. En vervolgens roepen dat vliegen zo slecht is.

Nu hebben ze weer een ander doelwit gevonden.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

kneusteun schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:02:
[...]

Volgens mij mag er in NL niks met die beelden gedaan worden toch?
Je zou zelfs kunnen stellen dat het raar is om mensen op te roepen dit te gaan filmen want dit gaat natuurlijk voor nog meer gevaarlijke situaties zorgen, en misschien zelfs confrontaties.
Het ligt wat anders dan dat. Privacy gaat in princiepe voor. Je bent als filmende persoon verplicht om aan te kondigen dat je wil filmen en moet toestemming krijgen van de personen die je in beeld brengt.
Zelfde dingetje heb je b.v. ook bij huisbeveiliging. Je bent verplicht om een bordje te plaatsen op een punt waar je bezoeker nog niet gefilmd wordt, zodat die rechtsomkeert kan maken als die niet wenst gefilmd te worden.
Maak je toch beelden, dan mogen die niet getoond worden aan derden. En als de persoon die gefilmd is er achter komt, dan kan die daar over aangifte doen. (moettie t wel kunnen bewijzen natuurlijk, dus dan heb je mogelijk diefstal/ontvreemding van jouw eigendommen? of computervredebreuk?)

Echter, er is wel een uitzondering. Namelijk, als er sprake is van een misdrijf.
Als dat gebeurt en jij gaat dan filmen, hoef je daar geen toestemming voor te vragen of het uberhaupt aan te kondigen.
Die beelden mogen dan worden gebruikt als bewijslast voor een aangifte bij de politie, en nergens anders voor.

Uiteraard moet er dan wel uit die beelden duidelijk blijken dat het een misdrijf betreft.
Gewoon een motorrijder filmen die iets harder rijdt dan de lokaal geldende Vmax mag dus niet. Dat is 1) een overtreding en geen misdrijf, en 2) aan de beelden kan je niet bepalen dat hij/zij daadwerkelijk harder rijd dan toegestaan. Ookal zou er een snelheid indicatie bord hangen en mee gefilmd worden, dan telt dat niet mee omdat die dingen niet ge-ijkt zijn.

Iets wat b.v. een artikel 5 item zou zijn, zoals al wheelie-end langs scheuren is ook geen misdrijf en mag dus ook niet gefilmd worden.
Doorrijden na een aanrijding dan weer wel, want dat is wel een misdrijf. Dus als je een voetganger of fietser van het talud af drukt met je motor en dan niet stopt, mag dat wel gefilmd worden en gebruikt bij een aangifte.

Dat maakt dashcams dan b.v. ook weer zo'n randgevalletje. Je filmt constant en onopgemerkt voor het geval er een misdrijf plaatsvndt. Aan de andere kant is een bestuurder vanaf de achterkant van zijn/haar auto niet herkenbaar dus dan heb je weer geen last van privacy.
Maar die fietser of voetganger dan? juist....
Het wordt toegestaan, maar effectief is het gedoogbeleid omdat het een aantal grote voordelen heeft.
Blijf dat toch wel de grap van de eeuw vinden, GL die altijd zo lekker groen roept maar vervolgens gaat Jesse wel even met het vliegtuig naar Frankrijk om in een dikke bak achter de tour de france aan te rijden om populair te doen. En vervolgens roepen dat vliegen zo slecht is.

Nu hebben ze weer een ander doelwit gevonden.
Ja, heerlijk hypocriet is dat... :N

[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 17-04-2020 11:40 ]

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
Walgelijk. Ze hebben nu natuurlijk niks te zeuren, omdat er geen vliegtuigen meer over vliegen en zo.
Goede reactie van de MAG d:)b

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Willem30 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:02:
[...]

Walgelijk. Ze hebben nu natuurlijk niks te zeuren, omdat er geen vliegtuigen meer over vliegen en zo.
Linkje/screenshot? :)

Edit: @NLDViane Hartelijk dank!

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 17-04-2020 12:13 ]

• NLDViane
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfURGGOwKsMZSt1tU7eFgfotzGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pt68BZuyeDYdHmI3LaBeT0FE.jpg?f=fotoalbum_large
Ook veel reacties van mensen over de hoeveelheid fietsers, wandelaars, auto's en dergelijke, waarbij heel zeker geen anderhalve meter afstand wordt gehouden.

[ Voor 17% gewijzigd door NLDViane op 17-04-2020 12:13 ]

• InZane
  • Nu online
Willem30 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:02:
[...]

Precies het woord wat ik ook wou gebruiken: Walgelijk!

De reacties zijn ook niet mals op Facebook. Ik vind dat de MAG keurig heeft gereageerd _/-\o_

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-01 20:47
Wow wat een bizarre oproep. Echt een rare partij blijft dat, sorry dat ik het zeg.
Maar dat hele 'omg maar wielrenners ook hé' vind ik trouwens net zo laf.

[ Voor 31% gewijzigd door SemperFidelis op 17-04-2020 12:44 ]

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

SemperFidelis schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:40:
Wow wat een bizarre oproep. Echt een rare partij blijft dat, sorry dat ik het zeg.
Maar dat hele 'omg maar wielrenners ook hé' vind ik trouwens net zo laf.
Lokale afdelingen zijn altijd minder professioneel, dat is bij alle partijen zo. :X

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik denk dat je dit los van de partij mag zien: een lokale politicus die een goede beurt wil maken bij zijn achterban. En toevallig is die van GroenLinks.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes
Zadel was nog niet klaar maar ze waren er mee bezig dus in de loop van vandaag zou het wel klaar zijn.

Daarna even naar Bergeijk gereden, naar van Gerwen. KTM en Suzuki dealer.
Ook in het echt is zo een 790 adventure echt een heel vet ding.
Echt super gaaf.
De 390 adventure stond er ook naast, die is niet eens echt heel veel kleiner. En ziet er ook serieus goed afgewerkt uit zeg, voor zo een "instap" bike.

Maar ja nu een nieuwe fiets kopen..??

Misschien eerst eens een proefrit plannen, mijn vstrom meenemen om de inruil prijs te bespreken.
Zou wel zonde van mijn nieuwe zadel zijn.. 8)7

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:51
van Vespa en fazer toch ? naar een dikke 790 adventure ;-) keurig.

die 390 adventure lijkt echt een serieus goede motor, twijfel alleen of het vermogen niet te weinig is maar daar kom je alleen achter door te rijden

• Pagman
Maar @Bommes Zodra je de KTM hebt dan heb je ook een nieuw zadel :+

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
@darkkingll je cilinderinhoud is opgeboord hoor in de OP :P

Gamertag: timmie271

• NLDViane
Origineel zadel erbij kopen, en je dure zadel ruilen voor zo'n Powerparts ding :Y

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:25:
Zadel was nog niet klaar maar ze waren er mee bezig dus in de loop van vandaag zou het wel klaar zijn.

Daarna even naar Bergeijk gereden, naar van Gerwen. KTM en Suzuki dealer.
Ook in het echt is zo een 790 adventure echt een heel vet ding.
Echt super gaaf.
De 390 adventure stond er ook naast, die is niet eens echt heel veel kleiner. En ziet er ook serieus goed afgewerkt uit zeg, voor zo een "instap" bike.

Maar ja nu een nieuwe fiets kopen..??

Misschien eerst eens een proefrit plannen, mijn vstrom meenemen om de inruil prijs te bespreken.
Zou wel zonde van mijn nieuwe zadel zijn.. 8)7
Ik heb op beide gezeten en merkte wel degelijk wat verschil qua zit. De 790 is toch wel wel wat prettiger om op te zitten. Ook de lange medemens heeft prima ruimte op de 790 _/-\o_

• Bommes
@NLDViane zo duur is mijn opgeknapte (nieuwe) zadel nou ook al weer niet. Iets van 175 euro denk ik.

@wd200 eerste motor was/is de Vespa.
Daarnaast heb ik een Yamaha FJ 1200, een Fazer 600 gehad en nu de v-Strom 1000.

Merk dat ik de Vespa nog steeds wel tof vind maar de v-Strom rijd zo ontzettend fijn en makkelijk dat ik de Vespa steeds minder graag en dus vaak pak.

Misschien moet ik gewoon maar eens mijn zadel ophalen straks, en gaan rijden. Eventueel een setje noppen banden op de strom lepelen en het daar bij laten.
Gewoon genieten van wat ik heb.

Andere kant, ik heb het spaargeld voor een nieuwe KTM.
Wat een Joopie GSA met alle opties lukt ook nog wel. En dan heb ik nog wat over om een Klim helm te kopen en een paar maanden benzine er in te stoppen.

Dat spaargeld wilde ik eigenlijk op een of andere manier in een pensioen potje stoppen omdat ik daar nogal een gat in heb zitten zeg maar.
Op de rekening zoals het nu gewoon staat wordt het steeds minder waard.

Nou ja veel te offtopic, sorry mannen..en @SmurfLink

• SmurfLink
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:54:
@NLDViane zo duur is mijn opgeknapte (nieuwe) zadel nou ook al weer niet. Iets van 175 euro denk ik.

@wd200 eerste motor was/is de Vespa.
Daarnaast heb ik een Yamaha FJ 1200, een Fazer 600 gehad en nu de v-Strom 1000.

Merk dat ik de Vespa nog steeds wel tof vind maar de v-Strom rijd zo ontzettend fijn en makkelijk dat ik de Vespa steeds minder graag en dus vaak pak.

Misschien moet ik gewoon maar eens mijn zadel ophalen straks, en gaan rijden. Eventueel een setje noppen banden op de strom lepelen en het daar bij laten.

Wat een Joopie GSA met alle opties lukt ook nog wel. En dan heb ik nog wat over om een Klim helm te kopen en een paar maanden benzine er in te stoppen.

Dat spaargeld wilde ik eigenlijk op een of andere manier in een pensioen potje stoppen omdat ik daar nogal een gat in heb zitten zeg maar.

Hoeveel ruimte in de achtertuin heb je nog? :+

• NLDViane
@Bommes Maar dat vertel je ze er niet bij. Mooi verhaaltje maken van handgestikt leer, zelf geschoten op jacht in de Franse Alpen, unieke samenstelling blablabla :+

• Bommes
SmurfLink schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:02:
[...]

Hoeveel ruimte in de achtertuin heb je nog? :+
Nog wel wat, maar zet ik daar een 3de motor bij dan denk ik dat ik ook ruimte in mijn bed over houd vanavond.. ;w

• NLDViane
Gezien je je signature hebt veranderd: waarom ga je voor een adventure? Neem een naked en ga offroad! Scheelt je bakken met geld :Y. Even a la @ToolkiT een skid plate maken, groffere banden, gaan!

• SmurfLink
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:05:
[...]

Nog wel wat, maar zet ik daar een 3de motor bij dan denk ik dat ik ook ruimte in mijn bed over houd vanavond.. ;w
Hmm.. maar dan kan zij toch ook gezellig meerijden? :+ Zij op de strom, jij op de KTM.. moet ze alleen even een rijbewijs halen, win/win situatie toch? Je koopt de KTM dan alvast op de groei, moet je nog even inrijden natuurlijk. Tegen de tijd dat zij klaar is met lessen is die ingereden en kunnen jullie samen de bergen in! 8)

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 08:43
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHZR8DWxinLbcZQ6RuulqJaau3Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uiRmr6lfftCTyyakOSB2elup.jpg?f=user_large

Kan er nog een motor bij.

[ Voor 42% gewijzigd door nehal3m op 17-04-2020 14:14 ]

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:42

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Oké vraag.

Als ik zeg de rechter zijkuip zie ik dat vanaf de zitpositie naar voren kijkend. Andere mogelijk weer van de voorkant naar de motor kijkend
Maar rond zoekend op internet kom je als je erop zoekt kuipen tegen voor beide zijdes.

Zie ik het verkeerd en is er een algemene regel voor of is het gewoon opletten?

P.s. ja het lijkt erop dat ik nu dus de verkeerde kant kuipdeel nieuw heb. Goed hij was gratis maar toch.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• NLDViane
Rubman schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:16:
Oké vraag.

Als ik zeg de rechter zijkuip zie ik dat vanaf de zitpositie naar voren kijkend. Andere mogelijk weer van de voorkant naar de motor kijkend
Maar rond zoekend op internet kom je als je erop zoekt kuipen tegen voor beide zijdes.

Zie ik het verkeerd en is er een algemene regel voor of is het gewoon opletten?

P.s. ja het lijkt erop dat ik nu dus de verkeerde kant kuipdeel nieuw heb. Goed hij was gratis maar toch.
Wat wij in de werkplaats altijd aanhielden was vanuit de bestuurderspositie gezien. Rechtsvoor is dus als je voor het voertuig staat (met je neus naar voertuig) de linkerkant.

• Bommes
@Rubman bij auto's is het altijd vanuit de bestuurdersstoel bekeken.
Ik ging en ga er altijd vanuit dat het bij de motor dus ook zittend in het zadel bekeken is.
Dus waar de gashendel zit is de rechterkant.

• timmie271
NLDViane schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:17:
[...]

Wat wij in de werkplaats altijd aanhielden was vanuit de bestuurderspositie gezien. Rechtsvoor is dus als je voor het voertuig staat (met je neus naar voertuig) de linkerkant.
Dat leverde altijd leuke momenten op in de garage als ze zeiden dat links stuk was en wij zeiden dat het rechts was :+

Maar idd altijd vanuit bestuurderspositie hier.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:42

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dan stond het dus verkeerd op marktplaats.

Of ik kijk verkeerd, want heb hem er nog niet naast gehouden.

Maar zat even goed te twijfelen logica zegt vanuit bestuurder gezien als hij zit

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Waaj
  • Niet online
[...]

Scheelt je een hoop gezeur bij motor nr 4 en 5 :P

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:33
Heren ik zou graag jullie kijk willen op iets waar ik echt me helemaal rot van ben geschrokken.

Medio maart een leuke beginnersmotor gekocht, Suzuki sv650s uit 2001.

Rijd prima en ik had zelfs iemand mee die motor rijd voor een technische inspectie. Banden goed, motorisch goed en remmen goed, alhoewel de remblokjes voor vervangen moesten worden op korte termijn. Owja en de popnageltjes aan de achterkant van de uitlaat zaten ook een beetje los.

Ik dacht nou in april een beurtje. Gisteren werd ik gebeld en een tegenvaller, remklauwen moesten gereviseerd worden x3 want de zuigers (rubber) waren vergaan? Verder was de motor in goede staat.

Nu krijg ik net de kostenopgaaf, 970 euro..... ik schrok me natuurlijk rot. Is dit een beetje correct? Ik heb de motor nota bene voor 1500 euro gekocht, via het motor forum...

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

timmie271 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:20:
[...]

Dat leverde altijd leuke momenten op in de garage als ze zeiden dat links stuk was en wij zeiden dat het rechts was :+

Maar idd altijd vanuit bestuurderspositie hier.
In het (UK) engels gebruiken ze nearside/offside hiervoor.. soort van boegboord/bakboord dus..
Ik moet altijd wel 3x nadenken welke welke is..
(nearside is de kant bij de stoeprand, links dus)

Afbeeldingslocatie: https://www.evilution.co.uk/files/info/sides/back.jpg
https://www.drivingtesttips.biz/nearside-offside.html

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 17-04-2020 14:37 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• timmie271
Rubman schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:31:
Dan stond het dus verkeerd op marktplaats.

Of ik kijk verkeerd, want heb hem er nog niet naast gehouden.

Maar zat even goed te twijfelen logica zegt vanuit bestuurder gezien als hij zit
Daar gaat het al mis. Als je dat nu eerst even doet :+

Maar je kan in principe toch zie aan welke kant ie hoort gezien de vorm van de kuip?
Zijn mijn linker- en rechterkuip dan ook verschillend van elkaar :)

• NLDViane
Dark Master schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:35:
Heren ik zou graag jullie kijk willen op iets waar ik echt me helemaal rot van ben geschrokken.

Rijd prima en ik had zelfs iemand mee die motor rijd voor een technische inspectie. Banden goed, motorisch goed en remmen goed, alhoewel de remblokjes voor vervangen moesten worden op korte termijn. Owja en de popnageltjes aan de achterkant van de uitlaat zaten ook een beetje los.

Ik dacht nou in april een beurtje. Gisteren werd ik gebeld en een tegenvaller, remklauwen moesten gereviseerd worden x3 want de zuigers (rubber) waren vergaan? Verder was de motor in goede staat.

Nu krijg ik net de kostenopgaaf, 970 euro..... ik schrok me natuurlijk rot. Is dit een beetje correct? Ik heb de motor nota bene voor 1500 euro gekocht, via het motor forum...
Autsj, dat is inderdaad een tegenvaller. Wat wordt er voor dit geld allemaal gedaan? Enkel en alleen olie + filter + remmen?

• timmie271
ToolkiT schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:37:
[...]

In het (UK) engels gebruiken ze nearside/offside hiervoor.. soort van boegboord/bakboord dus..
Ik moet altijd wel 3x nadenken welke welke is..
(nearside is de kant bij de stoeprand, links dus)

[Afbeelding]
https://www.drivingtesttips.biz/nearside-offside.html
Engelsen zijn gek :+
Gewoon links (left) of rechts (right) :Y)

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:34
Bommes schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:54:

Ik zou lekker teruggaan en met die 390 gaan rijden en vragen wat je voor je Strom terug kan krijgen :P
Dark Master schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:35:

Krijg je er een brembo setje voor terug?
Nee? dan is het idd aan de prijs.

In vergelijking: https://www.ebay.co.uk/i/161662375148?
https://www.ebay.co.uk/it...uild-Kit-x-2/143187747612
https://www.ebay.co.uk/it...resh-rebuild/223952191780
https://www.ebay.co.uk/it...Calipers-308/193307736147

Hoeveel werk is het?

Ik zou je dealer om een gespecificeerde offerte vragen..
900 voor een rem reviseren is een behoorlijk uurtarief IMHO..

timmie271 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:39:
[...]

Engelsen zijn gek :+
Gewoon links (left) of rechts (right) :Y)
Britten zijn absoluut gek (niet alleen de engelsen ;) )
Maar in dit geval hebben ze wel een punt.. net zoals het in nautische termen handig is, is het bij voertuigen ook zo..
Anders was de vraag er niet geweest net..

• R0y.
Thoit schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:40:
[...]

Ik zou lekker teruggaan en met die 390 gaan rijden en vragen wat je voor je Strom terug kan krijgen :P
Bijna correct. >:)

@Bommes
Ik zou lekker teruggaan en met die 790 Adventure gaan rijden en vragen wat je voor je Strom terug kan krijgen :P

• Bommes
@Thoit & @R0y. Hou op en schei uit.. :P

@Thoit nu een 1000cc v-twin waarvan ik echt niet de 100 pk die het ding heeft nodig heb. Maar die grote stappen die het kan zetten zijn wel echt tof.
Dus ben ik bang dat ik de 390 wat vind tegenvallen, iets van 43pk aan de krukas dacht ik.
Volgens mij loopt dat makkelijk hard zat maar ik ben bang dat het (net als de Vespa) toch wat op een opgevoerde brommer lijkt.

• Chakotay
@Dark Master €970 voor het reviseren van de remklauwen van een dergelijke fiets lijkt me gigantisch overdreven... Daar heb je compleet nieuwe klauwen voor, het is niet alsof er radiale brembo's gemaakt van met bladgoud bedekt tianium op zitten.

Je kan die nieuwe GS of KTM altijd nog een camo-wrap geven, dan ziet ze hem niet staan in de tuin :+

• R0y.
Bommes schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:00:
@Thoit & @R0y. Hou op en schei uit.. :P

@Thoit nu een 1000cc v-twin waarvan ik echt niet de 100 pk die het ding heeft nodig heb. Maar die grote stappen die het kan zetten zijn wel echt tof.
Dus ben ik bang dat ik de 390 wat vind tegenvallen, iets van 43pk aan de krukas dacht ik.
Volgens mij loopt dat makkelijk hard zat maar ik ben bang dat het (net als de Vespa) toch wat op een opgevoerde brommer lijkt.
Daarom ook de 790 (of een stapje hoger...)! You only live once :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hmmm, wrappen, is dat een beetje te doen? Kuipdelen geloof ik wel, maar een tank? Want dat is tzt wel Interessant in plaats van spuiten.

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:33
Ja ik vind het zelf ook overdreven. Het is wel inclusief grote beurt van de motor, maar alsnog gewoon bijna 1000 euro...

Naja ik denk dat dit maar betalen word en een andere zaak voor het onderhoud zoeken.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Chakotay
@Dark Master incl grote beurt is een ander verhaal, afhankelijk wat er precies gedaan is. Hebben ze ook de kleppen gecontroleerd & gesteld bijvoorbeeld? Dat is alleen al aan arbeidsloon zo een paarhonderd euro.

@Equator ik zie het mezelf niet doen, maar ik heb het geduld niet voor dat soort precisiewerkjes. Fatsoenlijk poetsen lukt al niet eens :P

[ Voor 25% gewijzigd door Chakotay op 17-04-2020 15:33 ]

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
timmie271 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:45:
@darkkingll je cilinderinhoud is opgeboord hoor in de OP :P
Top, thanks! :) Wou al bijna mijn RS inruilen.. :P

Zondag hem weer uitlaten :*)

[ Voor 6% gewijzigd door darkkingll op 17-04-2020 15:36 ]

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:10

Wootlock

Evilution

Ga voor de 790 Bommes :P
Ik heb de naakte variant, heb nog nooit zo'n grote smile op m'n bakkes gehad sinds ik dat ding heb :D

"Don't let your dreams be memes"

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat betreft het wrappen: Ik heb wat video's bekeken, en het schijn wel mogelijk te zijn. In Gouda zit Double Dutch die er in gespecialiseerd zijn.

Link: https://dutch-dutch.nl/

[ Voor 19% gewijzigd door Equator op 17-04-2020 15:48 ]

• Chakotay
@Equator een specialist kan het sowieso inderdaad, ik dacht dat je het het zelf doen had :) Als je ziet wat ze om alle rare hoekjes en vormen bij sportwagens heen krijgen, dan moet een tank van de gemiddelde motor ook wel lukken :)

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Chakotay schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:47:
@Equator een specialist kan het sowieso inderdaad, ik dacht dat je het het zelf doen had :) Als je ziet wat ze om alle rare hoekjes en vormen bij sportwagens heen krijgen, dan moet een tank van de gemiddelde motor ook wel lukken :)
Oh, nee.. :P

Laten we dat maar niet doen. Dat eindigt in een oorlog waarbij ik gefrustreerd met dingen ga gooien

• Chakotay
Dat klinkt wel ongeveer als hoe zoiets hier zou gaan :+

Dark Master schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:30:
Ja ik vind het zelf ook overdreven. Het is wel inclusief grote beurt van de motor, maar alsnog gewoon bijna 1000 euro...

Naja ik denk dat dit maar betalen word en een andere zaak voor het onderhoud zoeken.
Ik zou naar een gespecificeerde opgaaf vragen wat ze daar voor gaan doen.
Mogelijk is het een heel reëel bedrag omdat ze dan ook kleppen stellen oid wat veel tijd kost.
Maar voor alleen een beurt en remmen vind ik het een hoop geld..

• Bommes
This is why I can't have nice things..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q22krNHHQRg6jLY1K7x1zgoLGYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fnkbAifGMPkvDB3X2axPxLiV.jpg?f=fotoalbum_large

:F ;(
Sleutel van mijn topkoffer breekt net af.
Motor op tuinpad, koffer open, zooi er in, poort open, door poort heen zittend op motor (duwen). Achteruit terug en stukje om met mijn arm over de topkoffer de poort dicht te duwen.
Bonk, krak, rinkel..
Ja hoor sleutel zat nog achter in de koffer, een die dit ik met met 250kg motor achteruit tegen de poort.
@#*!?! Echt hé.
Nieuw zadel, kei blij, terug naar huis, dan dit.

Tijd voor een biertje jongens

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:10

Wootlock

Evilution

En een 790 adventure 8)

"Don't let your dreams be memes"

• sypie
  • Niet online
En een nieuwe sleutel.

• Chakotay
@Bommes lekker dan...

Ik zag dit toevallig als oplossing langskomen voor een dergelijk geintje op reddit, met de slijptol een goedkope punttang ietsje bewerken om het daarmee eruit te vissen:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/tp7lcaqyrvs41.jpg

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Bommes een lijmpistoolvulling verhitten en tegen je sleutel plakken, dan kun je de sleutel eruit halen. Er zijn nog wat andere manieren.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
@Bommes de 790 halen.

• Bommes
Zit me eens nie op te fokke jonguh >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qdLb41EPuL3gfWiR8rt2SCmcnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gx9VLdMqMGgeecIgGLtDIYsE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 83% gewijzigd door Bommes op 17-04-2020 16:09 ]

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:03

Phreak

KTM SuperDuke

Niet gek laten maken Bommes en vooral niet naar ze luisteren.
Ik zou direct op de 1290 springen.
* Phreak rent hard weg.

Blyatifull

Pagina: 1 ... 141 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.