Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 139 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.922 views

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:32
@HTT-Thalan lief dat je een filmpje voor ons hebt gemaakt maar stonden ze daar vanmiddag niet te flitsen?
Raym09 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:57:
[...]

Ahh dank je, ik heb hem doorgezet naar de politie! Oppakken die crimineel :+

Valt mij niet tegen overigens, wel nog steeds een stuk langzamer 😋

Jammer dat je de 6 niet hebt meegepakt terwijl je bezig was, daar zit ik vanaf de 80 standaard in.
Mijn 6 is in Nederland dus helemaal niet meer bruikbaar.. dat loopt pas lekker vanaf 120 en we mogen nog maar 100 :N

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:07
R0y. schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:29:
@HTT-Thalan lief dat je een filmpje voor ons hebt gemaakt maar stonden ze daar vanmiddag niet te flitsen?
Mijn 6 is in Nederland dus helemaal niet meer bruikbaar.. dat loopt pas lekker vanaf 120 en we mogen nog maar 100 :N
Moet ik nog zien dat ze op een inrit flitsen :P. Stukje erna niks gezien, volgende afrit was ik er alweer af.

• R0y.
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:34:
[...]

Moet ik nog zien dat ze op een inrit flitsen :P. Stukje erna niks gezien, volgende afrit was ik er alweer af.
Dat je niks hebt gezien heeft puur te maken met je snelheid... er zal maar een kind oversteken!!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:32

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:36:
[...]

Dat je niks hebt gezien heeft puur te maken met je snelheid... er zal maar een kind oversteken!!
Of een gieter :N

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:38
Pagman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:44:
Voor de mensen met een Sena, lukt het jullie wel om je headset up te daten? Ik heb al verschillende kabels geprobeerd en 3 computers maar het blifjt steeds hangen bij finding device. Ondertussen wel weer de neiging om de sena eruit te halen en de cardo weer in te bouwen. Alleen de SRL2 zit echt mooi geintegreerd in de gt-air2
Sommige modellen moet je aanzetten, de 20s EVO die ik heb juist niet. Vorige week nog gedaan, ging feilloos. Ook nog gedaan met een SF2, ging ook perfect.

Kijk even goed in het updateprogramma of je nog iets moet doen, want het staat wel degelijk aangegeven. En anders kon het wel eens het kabeltje zijn inderdaad.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:31
https://link.marktplaats.nl/m1532820809

dit is een andere optie

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:12
@HTT-Thalan duidelijk filmpje zo :) Ik blijf het relatief traag vinden voor een motor, maar meer dan zat om fatsoenlijk mee te komen met het verkeer natuurlijk.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• R0y.
Superduke 990 geen optie? Daar zijn echt leuke exemplaren voor te krijgen met jouw budget... wel geen ABS volgens mij.

Over een shiver kan @ephymerous mogelijk wat vertellen, hij had er voor zijn SMT 1 als ik het goed heb.

[ Voor 19% gewijzigd door R0y. op 15-04-2020 18:09 ]

• kneusteun
R0y. schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:04:
[...]

Superduke 990 geen optie? Daar zijn echt leuke exemplaren voor te krijgen met jouw budget... wel geen ABS volgens mij.

Over een shiver kan @ephymerous mogelijk wat vertellen, hij had er voor zijn SMT 1 als ik het goed heb.
Kijk ik ook naar, maar de Sm heeft voor mijn knie denk ik een beter zit.

En bijna elke duke is import met enge lage km stand

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 15-04-2020 18:12 ]

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:01:
@HTT-Thalan duidelijk filmpje zo :) Ik blijf het relatief traag vinden voor een motor, maar meer dan zat om fatsoenlijk mee te komen met het verkeer natuurlijk.
Naja, dat is het doel van deze motor he, 'voldoende'.

Je kan merken dat ze er alles aan gedaan hebben om 1) het verbruik naar beneden te krijgen en 2) de prijs. Ouderwetse kwaliteit van Honda, dat wel, maar daarom dus rete-kaal. Ding rijdt echt retesoepel, schakelt als een klok, alles draait zwaait en zwiept zoals het hoort, maar als ik één ding van mijn Alp ga missen is het de enorme aanwezigheid op de weg, en de daarbij horende veerweg. Met deze moet je je snelheid écht minderen als je een verkeersheuvel tegenkomt.

• R0y.
kneusteun schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:12:
[...]

Volgens mij las ik in het 990 topic op motor forum dat iemand zijn oude motor op marktplaats was tegen gekomen en vertelde daarover dat het een prima apparaat was.

Volgens mij was dat deze:
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 12:30

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:15:
[...]

Naja, dat is het doel van deze motor he, 'voldoende'.

Je kan merken dat ze er alles aan gedaan hebben om 1) het verbruik naar beneden te krijgen en 2) de prijs. Ouderwetse kwaliteit van Honda, dat wel, maar daarom dus rete-kaal. Ding rijdt echt retesoepel, schakelt als een klok, alles draait zwaait en zwiept zoals het hoort, maar als ik één ding van mijn Alp ga missen is het de enorme aanwezigheid op de weg, en de daarbij horende veerweg. Met deze moet je je snelheid écht minderen als je een verkeersheuvel tegenkomt.
Werkt even staan niet? Doe ik op de striple ook altijd..

[...]

De Super Duke GT waar ik op gereden heb bokte als ik 100 in de 4 wilde rijden :+

• kneusteun
R0y. schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:15:
[...]

Volgens mij las ik in het 990 topic op motor forum dat iemand zijn oude motor op marktplaats was tegen gekomen en vertelde daarover dat het een prima apparaat was.

Volgens mij was dat deze:
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios
Dat had ik ook gelezen op MF inderdaad ;)
Opvallend btw dat als je een bepaald model zoekt dat je dan beste even bij MF in dat topic kan kijken want dit soort dingen kom je dan ineens vaak tegen. Gewoon eigenaren die op MP beetje in de gaten houden wat de prijzen doen volgens mij.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

kneusteun schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:12:
[...]

Nadeel van die 990 SM is dat het een echte "hooligan" machine is.. daardoor zou ik zelf erg voorzichtig zijn met tweedehands.

• Chakotay
@HTT-Thalan jij reed toch meestal niet veel te hard? Met 20-30 boven Vmax kan ik zelfs met mijn 749 nog wel verkeersdrempels nemen zonder eraf te stuiteren :P

• kneusteun
Secsytime schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:18:
[...]

Nadeel van die 990 SM is dat het een echte "hooligan" machine is.. daardoor zou ik zelf erg voorzichtig zijn met tweedehands.
Balhoofd check zal al veel laten blijken, ook al gelezen welke frame delen je moet checken.

Maar ik ben zelf ook meer van de SM, Dorsoduro en Duke 690 (laatste niet echt SM) zit ik ook naar te kijken.
Komt denk ik omdat ik nog steeds fan ben van de zit van de XRV en de XTZ. Ook lijkt me dat leuker rijden op lagere snelheid. Op de R6 vond ik alles onder de 80 kut omdat die machine gewoon niet in zijn element is en de druk op de polsen vrij snel irritant is.

• R0y.
Secsytime schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:17:
[...]

[...]

De Super Duke GT waar ik op gereden heb bokte als ik 100 in de 4 wilde rijden :+
Volgens mij zit er ook een ander tandwiel op (andere vertanding), 100 in zijn 5 gaat prima maar is wel op het randje.

Dat gevoel onder je kont als je even gas geeft <3 <3 (wel rekening houden met de maximale snelheid natuurlijk!!!)

[ Voor 6% gewijzigd door R0y. op 15-04-2020 18:24 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

kneusteun schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:22:
[...]

Balhoofd check zal al veel laten blijken, ook al gelezen welke frame delen je moet checken.

Maar ik ben zelf ook meer van de SM, Dorsoduro en Duke 690 (laatste niet echt SM) zit ik ook naar te kijken.
Komt denk ik omdat ik nog steeds fan ben van de zit van de XRV en de XTZ. Ook lijkt me dat leuker rijden op lagere snelheid. Op de R6 vond ik alles onder de 80 kut omdat die machine gewoon niet in zijn element is en de druk op de polsen vrij snel irritant is.
Duke 790 schijnt qua houding ook erg supermoto te zijn? Heb er zelf nooit op gereden..

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

R0y. schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:22:
[...]

Volgens mij zit er ook een ander tandwiel op (andere vertanding), 100 in zijn 5 gaat prima maar is wel op het randje.

Dat gevoel onder je kont als je even gas geeft <3 <3
Ik heb meermaals de billen even samen moeten knijpen door die motor.. in zijn 1 bokkend over een rotonde of in de 1 optrekken :+ Wat een beest.. Maar toen wist ik meteen, dit is geen motor voor mij :'(

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:17:
Tuurlijk werkt dat :P punt was dat het nooit nodig was op de Alp :P.
Chakotay schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:19:
@HTT-Thalan jij reed toch meestal niet veel te hard? Met 20-30 boven Vmax kan ik zelfs met mijn 749 nog wel verkeersdrempels nemen zonder eraf te stuiteren :P
Ik heb geen ervaring met die motor maar je komt ook nog wel flinke heuvels tegen in 60 gebieden hoor. In principe (eigen theorie) moet de heuvel zo aangelegd zijn dat je er met de geldende vmax overheen moet kunnen, maar de praktijk strookt daar niet mee.

En je zegt het goed, meestal niet te hard, en meestal niet veel :P maar ik héb wel eens een stukje (waarbij ik mensen een eind vóór én áchter me had die dat stuk weg 'vrij' hadden) ~120 over een verkeersheuveltje (60 gebied) gedaan. Been there, done it, weet nu wat het is. Met de NC hoef ik het niet te proberen om te weten dat ik dan óf ga vliegen óf de wielen eronderuit donderen.

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-01 14:50
@kneusteun Die KTM ziet er goed uit. Heeft wat KM'tjes afgelegd maar mooie en "uitgebreide" beschrijving. Dat zegt vaak ook wat over de verkoper.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:51
DateTime.Now schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:54:
[...]

Shiver is wel veel problemen mee. heb geen bron, heb er op testgereden omdat ik het een prachtige fiets vind. Motorfietstechnicus uit het dorp raadde hem erg af.
Ik heb een 2009 model gehad en die was nagenoeg probleemloos. Mijn broertje heeft een 2011 model en die heeft dezelfde ervaring. Mijne had 35K en die van mijn broertje 45K. In de onderhoudshistorie geen gekke dingen. Das ook wel wat ik las en lees over de Shiver.
R0y. schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:04:
[...]

Wat kan ik er over zeggen? Fijne beginnersfiets met veel beenruimte en die met veren van Hyperpro goed stuurt. Veel plezier van gehad :)

Ik ken het budget van @kneusteun niet maar voor het juiste bedrag mag mijn overcomplete en goed onderhouden SMT ook weg. Ga ik voor de 1190 adventure :)

[ Voor 36% gewijzigd door ephymerous op 15-04-2020 18:39 ]

XXXVI

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59

[...]

Ik kan 60 in de 6 rijden zonder bokken :9

Gamertag: timmie271

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:54

fdees

Trust me I'm an Engineer

timmie271 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:39:
[...]

Ik ook gewoon met scrambler rijdt echt zo heerlijk lui :9

Onder de 50 is het lastiger, maar vanaf 55 is het gewoon heerlijk te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door fdees op 15-04-2020 18:42 ]

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Chakotay
@HTT-Thalan niets mis met een stukje vliegen vanaf een drempel toch? :+

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:57:
@HTT-Thalan niets mis met een stukje vliegen vanaf een drempel toch? :+
Van de snelweg, afslag 18 naar Etten-Leur en dan de polder in (langs de Mac) heb je een punt waarop de weg "zakt". Soort van eenzijdige verkeersdrempel, zeg maar. Toen kwam ik daarstraks ook ff los :9.

• kneusteun
ephymerous schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:37:
[...]

Ik heb een 2009 model gehad en die was nagenoeg probleemloos. Mijn broertje heeft een 2011 model en die heeft dezelfde ervaring. Mijne had 35K en die van mijn broertje 45K. In de onderhoudshistorie geen gekke dingen. Das ook wel wat ik las en lees over de Shiver.

[...]

Wat kan ik er over zeggen? Fijne beginnersfiets met veel beenruimte en die met veren van Hyperpro goed stuurt. Veel plezier van gehad :)

Ik ken het budget van @kneusteun niet maar voor het juiste bedrag mag mijn overcomplete en goed onderhouden SMT ook weg. Ga ik voor de 1190 adventure :)
Foto en prijs mag altijd :)

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-01 13:03
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:01:
[...]

Van de snelweg, afslag 18 naar Etten-Leur en dan de polder in (langs de Mac) heb je een punt waarop de weg "zakt". Soort van eenzijdige verkeersdrempel, zeg maar. Toen kwam ik daarstraks ook ff los :9.
Als je nou de volgende keer effe doorrijd kun je nog een bakkie doen bij mij (voor zolang het duurt) :+

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:01
PilatuS schreef op woensdag 15 april 2020 @ 00:32:
[...]

Het is even de vraag wat hij met knetterstrak bedoelt en of dat normaal is of niet. Mischien heb je gelijk, maar misschien ook niet. De vraag is even wat normaal is en wat niet. Voor mij klinkt knetterstrak alsof je naar het ding kijkt en het achterwiel kan blokkeren. Misschien is zompig dan wel normaal en heeft die monteur gelijk. Als hij het over knetterstrak heeft en monteur over gervaarlijk dan heb ik eerder de neinig hoe het nu is als normaal te achten en niet hoe het er voor was. Wat meer info zodat we kunnen bepalen wat nou normaal is en wat niet is wel zo handig :)

Edit: Ter vergelijking. Ik zou mijn Brembo achterrem op mijn RC8 met stalenleiding eerder omschrijven als zompig dan knetterstrak.
Hij heeft een vergelijk met hoe het was voor er aan gesleuteld was, en hij heeft de mening van een Ducati dealer, die ook zegt dat het niet goed is. Die rem hoort gewoon niet zompig te zijn.

En als jij de rem van je RC8 in normale toestand als zompig omschrijft, verbaast mij dat ook.

iRacing Profiel

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
blijf het een prachtige fiets vinden! gefeliciteerd!

als ik eind deze week door de sollicitatie kom dan ga ik er ook een scoren voor de woonwerk _/-\o_

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:52

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

[...]

Ik niet, mocht ik kunnen opschakelen vanuit de 5de versnelling dan vermoed ik een oliespoor achter mij te kunnen waarnemen. :o

@Wild Chocolate Er is natuurlijk een verschil tussen gevoel in een remhendel die met de hand wordt bedient en een voetpedaal. De controle en gevoel die wij hebben in onze handen is natuurlijk veel groter dan in onze voeten, aan de andere kant zijn wij veel sterker in onze benen.
Ik denk dat dit verklaart waarom een achterrem/voetrem zompiger aanvoelt dan een handrem.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• HTT-Thalan
f2ride2001 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:14:
Als je nou de volgende keer effe doorrijd kun je nog een bakkie doen bij mij (voor zolang het duurt) :+
Tof aangeboden, maar we vermijden nog steeds in principe elk contact dat we niet 'nodig' achten. Rondje rijden met een pot op mijn kop is gelukkig redelijk contactloos.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:06

thijsco19

KTM 990 SMT

[...]

Komt ie nou mee.. :N

_O-

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:01
Krylinck schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:43:
[...]

Ik heb alleen geen enkele behoefte om nog 1 euro aan die zaak te betalen. Op het onderhoud lag op de onderdelen al een flinke marge voor ze en er is natuurlijk ook nog goed verdiend aan de manuren. In eerste instantie gunde ik dat ze, maar dat is wel voorbij.

Kan ik hier eisen dat het euvel kosteloos gefixt wordt?
Als het lucht is, mag je wel verwachten dat ze datgene corrigeren wat ze niet goed gedaan hebben. ALS inderdaad de rempomp stuk zou zijn, kan je niet van hen verlangen dat ze dat kostenloos vervangen.

Ik zou een betere garage zoeken. Het is dit soort gezeik waardoor ik alles zelf doe, heb ik in ieder geval geen discussie achteraf. Als het niet goed is, moet ik het zelf oplossen (of rij ik me dood :+ ).
Grubeater schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:35:

@Wild Chocolate Er is natuurlijk een verschil tussen gevoel in een remhendel die met de hand wordt bedient en een voetpedaal. De controle en gevoel die wij hebben in onze handen is natuurlijk veel groter dan in onze voeten, aan de andere kant zijn wij veel sterker in onze benen.
Ik denk dat dit verklaart waarom een achterrem/voetrem zompiger aanvoelt dan een handrem.
Maar in dit geval omschrijft de eigenaar van de motor de rem als kneiterhard voordat er aan gesleuteld werd. Dan moet hij dat na het onderhoud ook gewoon zijn, of nog een beetje harder. Maar niet "zompig", wat in mijn beleving nooit een omschrijving voor een goed werkende rem kan zijn. Maar de discussie daarover hoeven we nu niet te voeren, omdat er een vergelijk was met de situatie vooraf, die duidelijk iets anders was dan zompig.

[ Voor 35% gewijzigd door Wild Chocolate op 15-04-2020 19:51 ]

iRacing Profiel

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:35:
[...]

Tof aangeboden, maar we vermijden nog steeds in principe elk contact dat we niet 'nodig' achten. Rondje rijden met een pot op mijn kop is gelukkig redelijk contactloos.
Zolang je de achterlichtjes weet te vermijden.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:34:
Speciaal voor @noes, @Raym09, @SmurfLink en anderen die dit uberhaupt boeit:

Ik heb vandaag (voor een paar seconden) de wet overtreden om jullie uitsluitsel te geven over deze brandende kwestie.

[YouTube: Honda NC700X 100-140km/u test.]

Dit was in zijn 5... ik zou het in zijn 4 getest hebben maar dan haal ik de 140 niet voor de redline :+.

[...]
Volgens dit filmpje doet een Prius uit 2016 er ook ongeveer 8 seconden over: hij was bij de 100 optrekken bij 20s - YouTube: Toyota Prius 2016 acceleration 0-100 km/h, 0-189 km/h, top speed - en hoewel een Prius een best capabele auto is, snel zijn ze niet. Een automobilist kan je dus best dwars zitten bij een inhaalactie, en je verliest zo het initiatief. Of je dat een probleem vindt, mag je zelf weten - ik vind het niet prettig.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:52

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Wild Chocolate schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:46:

[...]

Maar in dit geval omschrijft de eigenaar van de motor de rem als kneiterhard voordat er aan gesleuteld werd. Dan moet hij dat na het onderhoud ook gewoon zijn, of nog een beetje harder. Maar niet "zompig", wat in mijn beleving nooit een omschrijving voor een goed werkende rem kan zijn. Maar de discussie daarover hoeven we nu niet te voeren, omdat er een vergelijk was met de situatie vooraf, die duidelijk iets anders was dan zompig.
Ik ging meer in op het verschil tussen voorrem en achterrem dat @PilatuS ook al belichtte. De voorrem moet gewoon direct, opbouwend aangrijpen.

De FIM heeft nu een eigen veiligheidsstandaard, gaan DOT en EC22.05 nu veranderen?

Wie was er ook alweer geïnteresseerd in de KTM 390 Adventure?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:26
noes schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:15:
[...]

Volgens dit filmpje doet een Prius uit 2016 er ook ongeveer 8 seconden over: hij was bij de 100 optrekken bij 20s - YouTube: Toyota Prius 2016 acceleration 0-100 km/h, 0-189 km/h, top speed - en hoewel een Prius een best capabele auto is, snel zijn ze niet. Een automobilist kan je dus best dwars zitten bij een inhaalactie, en je verliest zo het initiatief. Of je dat een probleem vindt, mag je zelf weten - ik vind het niet prettig.
Hangt er ook helemaal vanaf waar je voornamelijk rijdt natuurlijk. Met m’n 55pk/52nm trek ik de meeste auto’s op 60 en 80km wegen met het grootste gemak voorbij als dat nodig is. Komt redelijk sporadisch voor dat ik snelweg rijd.

• JanHenk
  • Niet online
Dag allemaal,

Ik ben er inmiddels denk ik wel uit voor wat betreft een opvolger voor mijn Suzuki SV1000S. Hij is nog niet verkocht (helaas). Voor inruil krijg ik zo weinig dat ik geneigd ben om hem voor écht een bodemprijs van de hand te doen.. (Als er interesse is, hij staat op marktplaats, oranje kleur..) :+

In ieder geval. Ik heb een rondje gereden op een BMW boxer van een vriend. Qua motorkarakter komt dat aardig overeen met de dikke V-twin van de SV, minus het eindschot. Ik heb mijn oog nu laten op een R1200GS uit 2008. Ik zie dat er een hele schare liefhebbers voor zijn, ook hier. :D

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten, zwakke punten die ik sowieso moet controleren?

Wat is jullie opinie van buiten slapen, in de zomer? (Winter stalling binnen aan druppellader, dus dat is geen issue..).

Mijn huidige SV staat in de zomer buiten onder een hoes van Verheul en hoewel de hoes inmiddels aardig is verkleurd, ziet mijn motor er eigenlijk nog erg goed uit. Wat dat betreft ben ik erg tevreden over de hoes. Echter, ik moet altijd een steeg door manoeuvreren etc. Hele bezoeking.

Ik zou de eventuele GS (opvolger) eigenlijk in de zomer gewoon buiten op een parkeervak zónder hoes laten staan. Kan ie daar tegen? Ik ben een mooi weer rijder, dus wil graag een wat meer "opstappen en wegrijden" gevoel creëren. :)

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• HTT-Thalan
noes schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:15:
[...]

9 seconden in het filmpje :P. Maar ik waardeer dat je de moeite hebt genomen een zo pakkend mogelijk voorbeeld te vinden van een kut-auto waar niemand dood in wil gevonden die bijna net zo snel een ongeplande inhaalactie kan inzetten als ik :P.

Technisch gezien is een Suzuki Alto die met topsnelheid komt aan gieren ook een issue natuurlijk, als ik hem niet in de gaten heb zodra ik naar links wil. Ik zie vooral een issue als ik wil versnellen en iemand anders mij bewust dwars wil zitten dat ook doet. Tuurlijk, die zin er, maar dan geld dezelfde regel als voor iedere 'encounter' op de motor: je kiest voor je eigen veiligheid. Op een snelle motor met 150pk kun je nog steeds voor gaas gereden worden, de situaties waar ik me met meer vermogen uit zou kunnen rijden zijn zo ontzetten zeldzaam dat ik er niet voor ga plannen. Dat geld kan ik beter in betere motorkleding steken (en dat doe ik ook regelmatig).

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
JanHenk schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:25:

Ik zou de eventuele GS (opvolger) eigenlijk in de zomer gewoon buiten op een parkeervak zónder hoes laten staan. Kan ie daar tegen? Ik ben een mooi weer rijder, dus wil graag een wat meer "opstappen en wegrijden" gevoel creëren. :)
Ja natuurlijk.. het is een motor..

I have stability. The ability to stab.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:29:
[...]

9 seconden in het filmpje :P. Maar ik waardeer dat je de moeite hebt genomen een zo pakkend mogelijk voorbeeld te vinden van een kut-auto waar niemand dood in wil gevonden die bijna net zo snel een ongeplande inhaalactie kan inzetten als ik :P.

Technisch gezien is een Suzuki Alto die met topsnelheid komt aan gieren ook een issue natuurlijk, als ik hem niet in de gaten heb zodra ik naar links wil. Ik zie vooral een issue als ik wil versnellen en iemand anders mij bewust dwars wil zitten dat ook doet. Tuurlijk, die zin er, maar dan geld dezelfde regel als voor iedere 'encounter' op de motor: je kiest voor je eigen veiligheid. Op een snelle motor met 150pk kun je nog steeds voor gaas gereden worden, de situaties waar ik me met meer vermogen uit zou kunnen rijden zijn zo ontzetten zeldzaam dat ik er niet voor ga plannen. Dat geld kan ik beter in betere motorkleding steken (en dat doe ik ook regelmatig).
Kut auto? Het is de 4-wielige tegenhanger van je NC he, zo zuinig mogelijk onderweg. En dáárom vond ik het een goede vergelijking. Een 550i is logischerwijs sneller, maar dat hadden we allebei al wel verwacht (doet ook 5,5s naar de 100 namelijk, maar buldert op hetzelfde tempo door naar 200). Edit: wat voor auto reed je zelf ook alweer?

Maar zoals ik al zei: je mag zelf weten of je het vervelend vindt. Jij niet, ik wel. Laten we het gewoon daarbij houden.
nehal3m schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:23:
[...]

Hangt er ook helemaal vanaf waar je voornamelijk rijdt natuurlijk. Met m’n 55pk/52nm trek ik de meeste auto’s op 60 en 80km wegen met het grootste gemak voorbij als dat nodig is. Komt redelijk sporadisch voor dat ik snelweg rijd.
Ja eens - we hadden het vooral over spits en snelweg.

• JanHenk
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:34:
[...]

Ja natuurlijk.. het is een motor..
Klinkt logisch, misschien ben ik wat té voorzichtig met m'n spullen..?

Of ik lees te veel, over uitgedroogde rubbers, verkleurde lak, roestende bouten...

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

JanHenk schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:42:
[...]

Of ik lees te veel, over uitgedroogde rubbers, verkleurde lak, roestende bouten...
Kan er vast wel tegen, maar als je er niet veel mee rijdt zou ik toch die hoes lekker doen. Op een GS staat zo'n metalen topkoffer best wel, daar gooi je m gewoon in na het opvouwen - probleem opgelost.

• SmurfLink
  • Niet online
JanHenk schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:42:
[...]

Zet jij je auto ook altijd binnen dan?

Het is een vervoersmiddel. Een gebruiksvoorwerp specifiek voor buiten bedoeld... Als die niet tegen buiten kan dan is er iets goed mis mee.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:51:
[...]

Het is een vervoersmiddel. Een gebruiksvoorwerp specifiek voor buiten bedoeld... Als die niet tegen buiten kan dan is er iets goed mis mee.
Tja, feit is wel dat ze mooier blijven in een garage. Dat geldt óók voor auto's. Zo'n hoes is een aardige tussenstap die de kop niet kost en qua moeite ook meevalt.

• SmurfLink
  • Niet online
noes schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:53:
[...]

Tja, feit is wel dat ze mooier blijven in een garage. Dat geldt óók voor auto's. Zo'n hoes is een aardige tussenstap die de kop niet kost en qua moeite ook meevalt.
:+ Behalve als het stormt..

Speaking of which,... ik moet nog een nieuwe hoes kopen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]
De ene ziet het als een vervoersmiddel en de ander als een dure klassieke auto die je mooi wil houden.

• HTT-Thalan
[...]

Nou, er bestaan enkele merken (zowel auto's als motoren) die echt niet voor ons klimaat gemaakt zijn hoor... en sommige schijnbaar voor geen élk klimaat. Dicht bij huis ken ik de latere generatie 600 Alpjes die veel dunnere lak hadden sinds ze in Italië gespoten werden, maar er zijn nou eenmaal merken die ontworpen zijn voor klimaten waar het metaal minder te lijden heeft dan in ons kikkerlandje. Dus kwaliteitsverschil is er absoluut.

BMW hoort daar wat mij betreft niet bij overigens. De politie rijdt er niet voor niets al jaren op. Stevig spul.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Alleen vreet pekel altijd aan, is maar een simpel lak laagje en niks is beschermd of afgeschermd bij een auto. Regen, regen van onder, vocht, dat gaat ook vreten. Zelfs bij een BMW.
noes schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:51:
[...]

Kan er vast wel tegen, maar als je er niet veel mee rijdt zou ik toch die hoes lekker doen. Op een GS staat zo'n metalen topkoffer best wel, daar gooi je m gewoon in na het opvouwen - probleem opgelost.
U riep? 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200329_112720-Medium.jpg
En zuinig blabla, ik rijd 1 op 18,5 op het moment met de GS, bakken met koppel en in welke versnelling ik ook gas geef zit ik niet snel iemand in de weg. Wel die bumperklevers voor mij. :+

Zeker als je dagelijks woonwerk rijdt zou ik mij dodelijk vervelen met iets wat net als een auto voelt. :P Maar goed, geduld kon je eten toch? :+

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 15-04-2020 21:00 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• JanHenk
  • Niet online
noes schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:53:
[...]

Ik ben idd wel tevreden over de hoes, dat werkt goed! Maar toch pak ik gauwer de auto dan de motor. Het is een drempel, vooral om ik dan ook door de steeg ga om hem op eigen terrein achter huis te zetten..

Ik zou het leuk vinden om hem voor huis naast de auto te parkeren. Het motorjasje aantrekken, helm op en gaan... Dacht ook dat, van alle motoren, een GS daar wel ongeveer het beste tegen zou moeten kunnen. Wel periodiek even wassen en in de wax, net als de auto :)

• Jolke
  • Laatst online: 27-01 15:29
[...]

Ik ook... ow, wacht... geen 160 maar 60. Goed lezen. :P

• nehal3m
JanHenk schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:59:
[...]

Ik ben idd wel tevreden over de hoes, dat werkt goed! Maar toch pak ik gauwer de auto dan de motor. Het is een drempel, vooral om ik dan ook door de steeg ga om hem op eigen terrein achter huis te zetten..

Ik zou het leuk vinden om hem voor huis naast de auto te parkeren. Het motorjasje aantrekken, helm op en gaan... Dacht ook dat, van alle motoren, een GS daar wel ongeveer het beste tegen zou moeten kunnen. Wel periodiek even wassen en in de wax, net als de auto :)
Simpele oplossing: Doe je auto weg. Dan moet je wel. 8)

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-01 13:49

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

[...]

[...]

Bij de 1190 controleer of de slave cylinder van de koppeling nog orgineel is. Deze gaat namelijk ergens tussen de 500 en 40k km’s kaduuk. De oberon variant heeft levenslange garantie. Niet iets wat ktm biedt. Bestel hierbij ook altijd echt het juiste onderdeel. Geen dot onderdeel op minerale aansluiten of andersom. Ik had het geluk dat de hoofdcylinder niet orgineel was. En het hele systeem dus door dot was vervangen. Behalve het kapje met mineral only er op gestanst. Na het kapot gaan van de slave dus veel drama gehad.

Indien mogelijk laat ze even de computer er aan hangen om uit te lezen. Ktm heeft veel aanbiedingen op overjarige modellen gehad waardoor bochtenabs bijv niet beschikbaar is terwijl op jaarbasis je het wel zou verwachten.

Middenbok is gammel en je moet er echt niet op zitten als hij op de bok staat.

Verder is de benzinemeter een puntje om op te letten of dit goed werkt. Na het tanken bij leeg duurt het even voor hij vol aangeeft. De meter wil echter wel eens kapot gaan.

Zoals mijn garage zegt. Ktm is net een harley. T hoort er een beetje bij als er dingen los trillen...

Controleer dus ook met regelmaat de koelslangen. Ik had geluk dat net mijn laars en frame iets ondergesputtert was en de slang er enkel losjes op zat.

Verder hartstikke leuke motor!

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:56:
[...]

Nou, er bestaan enkele merken (zowel auto's als motoren) die echt niet voor ons klimaat gemaakt zijn hoor... en sommige schijnbaar voor geen élk klimaat. Dicht bij huis ken ik de latere generatie 600 Alpjes die veel dunnere lak hadden sinds ze in Italië gespoten werden, maar er zijn nou eenmaal merken die ontworpen zijn voor klimaten waar het metaal minder te lijden heeft dan in ons kikkerlandje. Dus kwaliteitsverschil is er absoluut.

BMW hoort daar wat mij betreft niet bij overigens. De politie rijdt er niet voor niets al jaren op. Stevig spul.
Alles wat in deze eeuw gemaakt is kan prima tegen buiten staan.

Nu blij?

• JanHenk
  • Niet online
nehal3m schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:00:
[...]

Simpele oplossing: Doe je auto weg. Dan moet je wel. 8)
Ik heb ook een auto uit Beieren, met 270pk, dus die keuze is nog niet eenvoudig :+

Nee zonder gekheid, mijn vriendin en ik doen het met één auto. In plaats van een tweede auto dacht ik gewoon op te schalen qua motor :)

• HTT-Thalan
Hey, heeft iemand ervaring met de Bridgestone Battlax 023? Ik kreeg ze erbij/op... maar ik ben er nog niet kapot van. Al tot twee keer toe een sidestep gehad aan de achterkant, waarvan eentje gistern op een putdeksel bij het wegrijden op een t-splitsing. Uiteraard moet je daar eigenlijk helemaal niet komen, maar 1) deze was droog en 2) met de Alp had ik nooit problemen met grip op dat soort vlakken.

Ik krijg het (totaal anecdotische en wellicht ongefundeerde) gevoel dat deze minder grip hebben dan de Sirac's en Dunlops die ik gewend ben.
SmurfLink schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:01:
[...]

Nu blij?
Jij geeft fabrikanten teveel credit :P. Onze Starlet heeft toch echt flink wat roest aan de onderkant, en ik kijk nog wel eens 'klokje rond' op autoweek - daar zitten ook legio merken/types tussen die in tien jaar tijd al bijna wegrotten op bepaalde punten.

[ Voor 30% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-04-2020 21:05 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:03:
Hey, heeft iemand ervaring met de Bridgestone Battlax 023? Ik kreeg ze erbij/op... maar ik ben er nog niet kapot van. Al tot twee keer toe een sidestep gehad aan de achterkant, waarvan eentje gistern op een putdeksel bij het wegrijden op een t-splitsing. Uiteraard moet je daar eigenlijk helemaal niet komen, maar 1) deze was droog en 2) met de Alp had ik nooit problemen met grip op dat soort vlakken.

Ik krijg het (totaal anecdotische en wellicht ongefundeerde) gevoel dat deze minder grip hebben dan de Sirac's en Dunlops die ik gewend ben.
Beetje googlen helpt voldoende, die banden waren tien jaar geleden al verouderd en zijn uit de tijd dat Bridgestone nog niet wist wat Silica was. Ik heb op de BT021's mijn eerste motor afgeschreven, op de 023's nooit fijn gereden op mijn tweede F, daar zijn toen de T30s onder gekomen.

Dat die banden nog bestaan is dat ze dirt cheap zijn, maar de affabriek montagebanden zijn nog beter dan die...

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:05:
[...]

Beetje googlen helpt voldoende, die banden waren tien jaar geleden al verouderd en zijn uit de tijd dat Bridgestone nog niet wist wat Silica was. Ik heb op de BT021's mijn eerste motor afgeschreven, op de 023's nooit fijn gereden op mijn tweede F, daar zijn toen de T31s onder gekomen.

Dat die banden nog bestaan is dat ze dirt cheap zijn, maar de affabriek montagebanden zijn nog beter dan die...
Ja, maar blijkbaar moet je reviews tegenwoordig met een korreltje zout nemen. Gelukkig is het nu warm weer aan het worden, kwestie van die dingen dus snel oprijden. Ik redeneerde dat praktijkervaring van jullie meer zegt dan een US-site die 5 sterren geeft omdat ze een gratis setje hebben gehad.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:01:
[...]

Nu blij?
Daarom staat die van mij ook in de stalling :9 :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• nehal3m
JanHenk schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:03:
[...]

Ik heb ook een auto uit Beieren, met 270pk, dus die keuze is nog niet eenvoudig :+

Nee zonder gekheid, mijn vriendin en ik doen het met één auto. In plaats van een tweede auto dacht ik gewoon op te schalen qua motor :)
Goed idee. Ik heb vanuit dezelfde gedacht m'n auto weggedaan. Bevalt prima, rij al vanaf januari exlusief motor.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:07:
[...]

Ja, maar blijkbaar moet je reviews tegenwoordig met een korreltje zout nemen. Gelukkig is het nu warm weer aan het worden, kwestie van die dingen dus snel oprijden. Ik redeneerde dat praktijkervaring van jullie meer zegt dan een US-site die 5 sterren geeft omdat ze een gratis setje hebben gehad.
Die reviews zijn ook van 15 jaar geleden verwacht ik?
Michelin heeft het in die tijd met de 2CT's het veel beter begrepen.

Als je dagelijks rijdt, weer en wind, koud en warm, dan zou ik ze direct eraf gooien. Paar kuipen is duurder...

Hier, mijn jarenlange ervaring een beetje uitgeschreven:
https://www.joopiesplace....t31-lange-termijn-review/

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 15-04-2020 21:11 ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:11

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Zo wil ik een nieuwe set 2ct's op m'n CBR, bij een motorzaak hier om de hoek kost me dat 320 incl. montage. Nou ben ik helemaal voor het steunen van de lokale ondernemer, maar ik kan die banden online kopen voor ~170 euro :P Dan 50-75 om ze te laten monteren/balanceren, dat is fors minder dan 320 ;)

Toen ik aangaf dat ik het verschil een beetje groot vond, kwamen ze met de BT16 als voorstel... Dezelfde BT16's (2019) waarmee een vriend van me gisteravond z'n Z750 total loss gereden heeft :') Ik pas. Dan rijdt ik nog liever door op de antieke Road2 (achter) en Power 2ct (voor) 8)7

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Destruction schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:11:
[...]

Zo wil ik een nieuwe set 2ct's op m'n CBR, bij een motorzaak hier om de hoek kost me dat 320 incl. montage. Nou ben ik helemaal voor het steunen van de lokale ondernemer, maar ik kan die banden online kopen voor ~170 euro :P Dan 50-75 om ze te laten monteren/balanceren, dat is fors minder dan 320 ;)

Toen ik aangaf dat ik het verschil een beetje groot vond, kwamen ze met de BT16 als voorstel... Dezelfde BT16's (2019) waarmee een vriend van me gisteravond z'n Z750 total loss gereden heeft :') Ik pas. Dan rijdt ik nog liever door op de antieke Road2 (achter) en Power 2ct (voor) 8)7
Michelin Pilot Power was tien jaar geleden al een gouden uitvinding, die heeft een aantal jaar geleden nog een update gehad. Erg goeie band! :)

BT016 is een hypersport band die alleen met bandenwarmers of 30+ graden te rijden is en bij het idee van een druppel water al opzij stapt. Wat die jongen dus gemerkt heeft met een beetje koud asfalt. :+

• ephymerous
Als ik wist dat je in de markt was ;)
Patrock schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:00:
[...]

Bij de 1190 controleer of de slave cylinder van de koppeling nog orgineel is. Deze gaat namelijk ergens tussen de 500 en 40k km’s kaduuk. De oberon variant heeft levenslange garantie. Niet iets wat ktm biedt. Bestel hierbij ook altijd echt het juiste onderdeel. Geen dot onderdeel op minerale aansluiten of andersom. Ik had het geluk dat de hoofdcylinder niet orgineel was. En het hele systeem dus door dot was vervangen. Behalve het kapje met mineral only er op gestanst. Na het kapot gaan van de slave dus veel drama gehad.

Indien mogelijk laat ze even de computer er aan hangen om uit te lezen. Ktm heeft veel aanbiedingen op overjarige modellen gehad waardoor bochtenabs bijv niet beschikbaar is terwijl op jaarbasis je het wel zou verwachten.

Middenbok is gammel en je moet er echt niet op zitten als hij op de bok staat.

Verder is de benzinemeter een puntje om op te letten of dit goed werkt. Na het tanken bij leeg duurt het even voor hij vol aangeeft. De meter wil echter wel eens kapot gaan.

Zoals mijn garage zegt. Ktm is net een harley. T hoort er een beetje bij als er dingen los trillen...

Controleer dus ook met regelmaat de koelslangen. Ik had geluk dat net mijn laars en frame iets ondergesputtert was en de slang er enkel losjes op zat.

Verder hartstikke leuke motor!
Dank voor de tips, ga ik zeker op letten. Is bochten abs niet altijd aan te zetten?

Mijn huidige fiets is ook een KTM en valt qua Harley gedrag alles mee maar het blijft een 2 cilinder :)

[ Voor 80% gewijzigd door ephymerous op 15-04-2020 21:17 ]

XXXVI

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:11

Destruction

(ex-)Automonteur

Joopieboy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:13:
[...]

Michelin Pilot Power was tien jaar geleden al een gouden uitvinding, die heeft een aantal jaar geleden nog een update gehad. Erg goeie band! :)

BT016 is een hypersport band die alleen met bandenwarmers of 30+ graden te rijden is en bij het idee van een druppel water al opzij stapt. Wat die jongen dus gemerkt heeft met een beetje koud asfalt. :+
Je hebt de foto's gezien inderdaad. Nou, ik gun het hem niet maar ik wil ook niet op die manier van m'n CBR af zeg maar... :/

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• HTT-Thalan
Pilot Power nog niet gehad omdat ik altijd dualsport banden reed. Maar deze motor gaat geen zand zien dus kan ik prima voor asfaltbanden kiezen. Al ben ik wel geneigd om weer voor een setje Sirac (90/10) te gaan gewoon omdat die banden me geweldig veel vertrouwen gaven onder alle weersomstandigheden.

• Jolke
  • Laatst online: 27-01 15:29
@Destruction, ik heb net voor hetzelfde bedrag Michelin Pilot Power 3 eronder laten zetten. Ik had ook gezien dat ze online voor ~200 te krijgen waren, maar ik heb wel de lokale motorzaak gesteund. 2 uurtjes werken was, maar dan wel met een bakkie koffie, mooie verhalen en verder alles wat we tegenkwamen bij het monteren gecheckt. Remblokjes achter waren niet top, dat hadden ze bij de beurt niet gezien.

Ik vond het wel prettig, om het lokaal te doen. Iedereen zijn mening natuurlijk. :)

Pilot Power is een erg prettige band ja. Ik rijd wel meer met droog weer dan met nat/koud weer, daarom ook de MPP ipv de MPR voor mij.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ook een goeie band, slijt wel ietsje harder dan de 2CT. :)
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:14:
Pilot Power nog niet gehad omdat ik altijd dualsport banden reed. Maar deze motor gaat geen zand zien dus kan ik prima voor asfaltbanden kiezen. Al ben ik wel geneigd om weer voor een setje Sirac (90/10) te gaan gewoon omdat die banden me geweldig veel vertrouwen gaven onder alle weersomstandigheden.
Ook niet helemaal voor jouw toepassing denk ik, en zo heeft @Raym09 ook erg goede ervaring met Avon banden, zei mij ook niks maar presteren erg goed en leven lang. Zijn wel meer interessante merken.

Weet niet of Metzeler daar ook onder valt maar dat zou mijn keuze zijn als deze BS dadelijk op zijn. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 15-04-2020 21:18 ]

• DrivinUCrazy
[...]

Klinkt als een goed plan. Een paar Bridgestones oprijden met die kwaliteiten in het nat. Met woon-werk verkeer kun je de regenbuien niet altijd vermijden. Ik zou ze vervangen. Maar goed, na mijn ongeplande afstapje, op Bridgestones in regen, ben ik er geen fan meer van. Misschien ben ik bevooroordeeld, misschien heb ik de praktijkervaring die je zoekt. ;)

@Joopieboy Metzeler Roadtec 01 (of de opvolger daarvan, die zal er nu wel zijn) is ook prima. Controleer wel de prijs even voordat je blindelings opdracht geeft aan je bandenboer. :P

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-04-2020 21:20 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:34

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:17:
[...]

Klinkt als een goed plan. Een paar Bridgestones oprijden met die kwaliteiten in het nat. Met woon-werk verkeer kun je de regenbuien niet altijd vermijden. Ik zou ze vervangen. Maar goed, na mijn ongeplande afstapje, op Bridgestones in regen, ben ik er geen fan meer van. Misschien ben ik bevooroordeeld, misschien heb ik de praktijkervaring die je zoekt. ;)
Oh ik ben absoluut in staat ze er bij wijze van spreken morgen vanonder te trekken en wat anders te monteren, maar ik ga het nog een paar weken aanzien en verder testen. De komende maand (misschien wel 2 maanden) zal er nog weinig woon-werk verkeer zijn met de corona situatie, dus tijd genoeg om zeker te weten of het aan de band ligt of niet, en om wat nieuws uit te zoeken.

Da's de luxe van nu, ik kan de regen de komende maanden nog wél vermijden :P.
Ik ben er toe in staat ja :P maar de plannen zijn er niet :P.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-04-2020 21:21 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:20:
[...]

Oh ik ben absoluut in staat ze er bij wijze van spreken morgen vanonder te trekken en wat anders te monteren, maar ik ga het nog een paar weken aanzien en verder testen. De komende maand (misschien wel 2 maanden) zal er nog weinig woon-werk verkeer zijn met de corona situatie, dus tijd genoeg om zeker te weten of het aan de band ligt of niet, en om wat nieuws uit te zoeken.

Da's de luxe van nu, ik kan de regen de komende maanden nog wél vermijden :P.

[...]

Ik ben er toe in staat ja :P maar de plannen zijn er niet :P.
Eigenwijs is ook wijs, goed recht, maar de kans dat je onderuit gaat omdat je verrast wordt en dan baalt is ook weer zo wat he. ;) Ik geef het niet voor niets aan, heb ze beiden gehad en een motor afgeschreven. Doe er je voordeel mee.

@DrivinUCrazy wordt de Tourance Next, daar heb ik mijn zinnen op gezet. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 15-04-2020 21:23 ]

• DrivinUCrazy
Op zich is dat waar, maar houd er rekening mee dat één test voor mij voldoende was om direct naar de conclusie te springen. ;)
Kijk gewoon goed uit in de regen.

Wat Joopie ook zegt dus. :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:23:
Op zich is dat waar, maar houd er rekening mee dat één test voor mij voldoende was om direct naar de conclusie te springen. ;)
Kijk gewoon goed uit in de regen.

Wat Joopie ook zegt dus. :)
Internet staat er ook vol mee, behalve als je alleen de gesponsorde tests wilt zien. :P

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:25:
[...]

Internet staat er ook vol mee, behalve als je alleen de gesponsorde tests wilt zien. :P
Ja, maar waar zoek jij dan op? Ik heb, naast het type band, gegoogled op:

'bad grip'
'grip'
'bad tire'
'sidestepping'

en ik krijg steeds vooral lovende review sites te zien. Krijg geen echte mensen te lezen zeg maar.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-01 13:49

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

ephymerous schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:13:
[...]

[...]

Dank voor de tips, ga ik zeker op letten. Is bochten abs niet altijd aan te zetten?

Mijn huidige fiets is ook een KTM en valt qua Harley gedrag alles mee maar het blijft een 2 cilinder :)
Over de bochten ABS ben ik er zelf nog niet helemaal achter. Volgens het grote boze internet is het enkel niet beschikbaar op het eerste jaar van het model. De daaropvolgende jaartallen hebben het als update via de computer beschikbaar gezien de hardware er al voor inzit. Toen ik hem aan de computer liet gooien bleek dat er geen update voor de abs computer beschikbaar was. en ik het er hoogstwaarschijnlijk dus niet op heb zitten. vanuit het display op de fiets valt er echter niets te achterhalen of deze functie geactiveerd is.

Mocht je hier dus meer informatie over weten te achterhalen, hoor het graag!

De fiets rijdt heerlijk, remt erg goed. ABS doet het zelfs op gravel erg mooi. Gooi en smijt er al aardig mee. Alleen mul zand met asfalt banden gaat mij nog wel eens goed mis. Het is dat ik niet echt lichtere motoren heb gereden dan een vstrom 650, maar heb wel het gevoel dat hij een beetje zwaar is voor het echt mulle werk.

oh en een laatste tip, mocht de verzekering willen dat je er een class II alarm in laat zetten. KTM dealers kunnen het standaard KTM alarm installeren, en een attest aanvragen voor de klasse 2 certificatie. Het attest is lastig aan te komen. Ik ben dom geweest en het alarm los besteld voor de helft van de prijs. en kan nu dus geen attest krijgen. Inbouwen is een half uurtje werk. Met wat het in de verzekering kan schelen is het niet heel veel om het even door de garage te laten regelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Patrock op 15-04-2020 21:33 ]

• NLDViane
  • Laatst online: 27-01 11:28
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:28:
[...]

'bad grip'
'grip'
'bad tire'
'sidestepping'

en ik krijg steeds vooral lovende review sites te zien. Krijg geen echte mensen te lezen zeg maar.
Zoek eens op vergelijkingstests van Promotor of Motorrad, en dan het liefst duurtesten van meerdere duizenden kilometers. Daar komen de verschillen vaak wel uit naar voren, ook tussen begin en eind.

• R0y.
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:28:
[...]

'bad grip'
'grip'
'bad tire'
'sidestepping'

Die zijn allemaal dood!!

Als je nog op zoekt bent naar een setje goede banden zou ik kijken naar de Michelin road 5 of Pirelli Angel GT 2 :)

Heb zelf de GT (1) op de GSR, kon er helaas niet aan wennen maar ze hebben mij nooit laten schrikken oid.

• HTT-Thalan
NLDViane schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:30:
[...]

Zoek eens op vergelijkingstests van Promotor of Motorrad, en dan het liefst duurtesten van meerdere duizenden kilometers. Daar komen de verschillen vaak wel uit naar voren, ook tussen begin en eind.
Dan zul je me echt een linkje moeten sponsoren want zelfs letterlijk met die zoekterm (Motorrad BT023) vind ik die testen niet. Ik ben nu echt letterlijk aan het zoeken naar slechte reviews of afkraaktests van deze band en krijg ze niet gevonden, het lijkt wel of google me probeert voor het lapje te houden.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-04-2020 21:33 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:31:
[...]

Die zijn allemaal dood!!

Als je nog op zoekt bent naar een setje goede banden zou ik kijken naar de Michelin road 5 of Pirelli Angel GT 2 :)

Heb zelf de GT (1) op de GSR, kon er helaas niet aan wennen maar ze hebben mij nooit laten schrikken oid.
Road 5. For teh win 8)

• thijsco19
  • Laatst online: 18:06

thijsco19

KTM 990 SMT

ephymerous schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:13:
[...]

Vaker eens langswippen in het topic, loop er al paar weken over te zeuren :+

Welke banden heb jij eronder?

[ Voor 6% gewijzigd door thijsco19 op 15-04-2020 21:42 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:34
f2ride2001 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:14:
[...]

Jij woont vlakbij het Liesbos? Das wel heel dichtbij waar ik woon :o (achter de Dirk bij het Schoonhout in E-L). Dus als je een keer stukkie wilt rijden... :p

@HTT-Thalan De achterband van mijn Vulcan S is een BT023.. De voorband nog origineel dunlop D222. Beiden geen superbanden, maar nog geen problemen mee ervaren. Nu heb ik ook nog niet echt goed getoerd met dit lekkere weer (alleen korte ritjes van 20-30min en 1x met vriendin achterop 1uur). Heb zelf ook geen positief beeld van de banden (beide niet), maar het voelt zo krom om een set banden waar nog meer dan zat profiel op zit (motor heeft nu nog geen 6K gelopen) te vervangen met een andere set... Dusja, ik hoop ze dit seizoen zover mogelijk op te rijden :)

[ Voor 42% gewijzigd door Leviathius op 15-04-2020 21:58 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Gezellig rondom Breda. Keertje meeten dan maar en een ritje door de omgeving doen. :D

• Leviathius
Equator schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:55:
Gezellig rondom Breda. Keertje meeten dan maar en een ritje door de omgeving doen. :D
Zodra de corona regels versoepeld zijn zeker doen ja! Al mag je nu best met 2 of 3 man stukkie rijden volgens mij?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Leviathius schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:56:
[...]

Zodra de corona regels versoepeld zijn zeker doen ja! Al mag je nu best met 2 of 3 man stukkie rijden volgens mij?
Jazeker, maar laten we het zekere voor het onzekere nemen. Nog even wachten..

• R0y.
Breda is vanaf hier ook nog wel te doen :)

• ephymerous
thijsco19 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:42:
[...]

Vaker eens langswippen in het topic, loop er al paar weken over te zeuren :+

Welke banden heb jij eronder?
Guilty as charged, nu het weer wat beter is komt mijn interesse ook weer terug :)

Michelin Pilot Road 4 geloof ik.

XXXVI

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Wild Chocolate schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:46:
[...]

Als het lucht is, mag je wel verwachten dat ze datgene corrigeren wat ze niet goed gedaan hebben. ALS inderdaad de rempomp stuk zou zijn, kan je niet van hen verlangen dat ze dat kostenloos vervangen.

Ik zou een betere garage zoeken. Het is dit soort gezeik waardoor ik alles zelf doe, heb ik in ieder geval geen discussie achteraf. Als het niet goed is, moet ik het zelf oplossen (of rij ik me dood :+ ).

[...]

Kneiterhard was lichtjes overdreven. Er was gewoon sprake van een vrije slag maar hij was op een prettige manier triggerhappy op de achterrem. Naar mijn idee volledig binnen de normale range en in lijn met andere motoren.

Strava

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
R0y. schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:58:
Breda is vanaf hier ook nog wel te doen :)
Voor mij ook wel. Maar ja, ik rijd wel echt heeel langzaam hè >:)

• R0y.
Hkuit schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:08:
[...]

Doe ik twee rondjes ;)

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
JanHenk schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:25:
In ieder geval. Ik heb een rondje gereden op een BMW boxer van een vriend. Qua motorkarakter komt dat aardig overeen met de dikke V-twin van de SV, minus het eindschot. Ik heb mijn oog nu laten op een R1200GS uit 2008. Ik zie dat er een hele schare liefhebbers voor zijn, ook hier. :D

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten, zwakke punten die ik sowieso moet controleren?

Wat is jullie opinie van buiten slapen, in de zomer? (Winter stalling binnen aan druppellader, dus dat is geen issue..).

Mijn huidige SV staat in de zomer buiten onder een hoes van Verheul en hoewel de hoes inmiddels aardig is verkleurd, ziet mijn motor er eigenlijk nog erg goed uit. Wat dat betreft ben ik erg tevreden over de hoes. Echter, ik moet altijd een steeg door manoeuvreren etc. Hele bezoeking.

Als het budget het toelaat dan zou ik voor een DOHC variant gaan, die zijn te spotten door de verticale bobine afdekking op de cylinder. Dat blok ligt ook in de R9T en poh wat een karakter... Daarnaast zijn alle GSers daar lyrisch over op het GS forum. Dat is trouwens ook een aanrader om eens te bezoeken, staat veel bruikbare informatie op. De DOHC modellen zijn al flink doorontwikkeld en kennen volgens mij geen zwakke punten op de standaard slijtage zaken na. Als de motor goed onderhouden is dan zouden er geen problemen moeten zijn. Staar je ook niet blind op de KM standen, die boxer blokken halen met gemak 300k.

Wat betreft buiten stallen, het heeft mijn voorkeur niet maar ik heb dan ook altijd de luxe gehad om mijn motoren binnen te kunnen stallen. De BMW zou er prima tegen moeten kunnen alleen zou ik er wel een hoes overheen doen niet alleen voor de weersinvloeden maar ook tegen potentiële boefjes. Ik weet niet of je in de randstad woont maar GSjes zijn ook vrij geliefd bij het tuig. Het is het voertuig voor de rijkere stereotype MP3 rijder.

• NLDViane
  • Laatst online: 27-01 11:28
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:31:
[...]

Dan zul je me echt een linkje moeten sponsoren want zelfs letterlijk met die zoekterm (Motorrad BT023) vind ik die testen niet. Ik ben nu echt letterlijk aan het zoeken naar slechte reviews of afkraaktests van deze band en krijg ze niet gevonden, het lijkt wel of google me probeert voor het lapje te houden.
https://www.motoplus.nl/m...t-6-sportieve-toerbanden/

Echt slecht worden ze niet genoemd, maar 10km/h langzamer door dezelfde bocht dan een setje Metzeler Z8 Interacts of Pilot Road 3 (!!) zet mij wel aan het twijfelen. Ze geven ook aan dat ie vroeg begint met stapjes, en dat zie je terug in de bochtensnelheid en hellingshoek

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hkuit schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:08:
[...]

Ik rij het minst. Want ik sta vaker stil. Om te tanken. En om te posen 8)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Leviathius schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:45:
[...]

Jij woont vlakbij het Liesbos? Das wel heel dichtbij waar ik woon :o (achter de Dirk bij het Schoonhout in E-L). Dus als je een keer stukkie wilt rijden... :p

@HTT-Thalan De achterband van mijn Vulcan S is een BT023.. De voorband nog origineel dunlop D222. Beiden geen superbanden, maar nog geen problemen mee ervaren. Nu heb ik ook nog niet echt goed getoerd met dit lekkere weer (alleen korte ritjes van 20-30min en 1x met vriendin achterop 1uur). Heb zelf ook geen positief beeld van de banden (beide niet), maar het voelt zo krom om een set banden waar nog meer dan zat profiel op zit (motor heeft nu nog geen 6K gelopen) te vervangen met een andere set... Dusja, ik hoop ze dit seizoen zover mogelijk op te rijden :)
Als je alleen met mooi weer rijdt zou het kunnen, maar die 2 types matchen elkaar ook niet echt. Als je een keer naar de Eifel gaat bv kun je ze beter vroegtijdig vervangen. Beter dat dan een lekkere stap opzij. ;)

• Leviathius
Joopieboy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:13:
[...]

Als je alleen met mooi weer rijdt zou het kunnen, maar die 2 types matchen elkaar ook niet echt. Als je een keer naar de Eifel gaat bv kun je ze beter vroegtijdig vervangen. Beter dat dan een lekkere stap opzij. ;)
Helemaal waar wat je zegt, ook over of ze matchen. Ik ben sowieso geen fan van verschillende voor en achterbanden, maarja, het voelt dus zo krom. Die BT023 achter ziet er echt nog uit als nieuw. Ruim een halve centimeter profieldiepte nog tot de slijtnokjes... Maarja, als ik nou plots 250€ ergens heb liggen gooi ik er een keer Angel GTs onder. Voorlopig lijkt het erop dat het goede weer aanblijft, dus ga ik ze toch echt nog zover mogelijk oprijden denk ik.

Totdat ik een stapje maak met de achterband, dan gaan ze er meteen af! Moet dat niet hebben hoor.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Je gaat sowieso een heel andere motor krijgen en een heel ander gevoel/meer vertrouwen bij een set goede banden. Dat is ook de reden dat ik bij aflevering de Michelin Anakee's eraf heb laten halen en ondanks dat het Bridgestone was de A41's eronder laten leggen. De Metzelers hadden ze helaas niet. :)

• JanHenk
  • Niet online
cyntax schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:12:
[...]
Als het budget het toelaat dan zou ik voor een DOHC variant gaan, die zijn te spotten door de verticale bobine afdekking op de cylinder. Dat blok ligt ook in de R9T en poh wat een karakter... Daarnaast zijn alle GSers daar lyrisch over op het GS forum. Dat is trouwens ook een aanrader om eens te bezoeken, staat veel bruikbare informatie op. De DOHC modellen zijn al flink doorontwikkeld en kennen volgens mij geen zwakke punten op de standaard slijtage zaken na. Als de motor goed onderhouden is dan zouden er geen problemen moeten zijn. Staar je ook niet blind op de KM standen, die boxer blokken halen met gemak 300k.

Wat betreft buiten stallen, het heeft mijn voorkeur niet maar ik heb dan ook altijd de luxe gehad om mijn motoren binnen te kunnen stallen. De BMW zou er prima tegen moeten kunnen alleen zou ik er wel een hoes overheen doen niet alleen voor de weersinvloeden maar ook tegen potentiële boefjes. Ik weet niet of je in de randstad woont maar GSjes zijn ook vrij geliefd bij het tuig. Het is het voertuig voor de rijkere stereotype MP3 rijder.
Dank. Is dat verschil zo groot? Ik had eigenlijk besloten dat het de meerprijs niet waard was tov de 2008-9 modellen.. Budget is niet per se een issue. Wil vooral waar voor mijn geld, soms moet je daarvoor wat extra spenderen, soms vind ik dat het niet waard. Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken naar de info op dat forum!

Ik woon niet in de randstad maar in Friesland... Zal hier wel wat meevallen, me dunkt. Ik heb eerlijk gezegd zelfs een halfjaar lang mijn SV met de sleutel erin buiten laten staan :+

• Chakotay
@HTT-Thalan BT023? Brrr, enige waar die nuttig voor zijn is als speeltoestel bij de kinderboerderij of iets dergelijks. Je hebt geluk dat het nu een paar weken droog is, ga er maar eens een regenritje mee maken. Compleet waardeloos op nat wegdek. Ik heb ze 10 jaar geleden op mijn GSX650F gehad, en heb ze vervangen ruim voordat ze op waren. Hetzelfde met de BT014's die onder met GSX-R hingen waar ik de 650F later op ingeruild heb, ook rommel :P

Als vervanging in dezelfde categorie zou ik voor Michelin Road 5 gaan, zelfs de even oude Pilot Road 2 is al 10x nuttiger dan die Bridgestones. Alternatieven zijn Continental RoadAttack of Dunlop Roadsmart, met al die banden heb ik een stuk betere ervaringen.

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
Met de roadsmart 2 heb ik weer slechte ervaringen op de cb1300, bij droog al stappen opzij zetten en bij nat compleet wegslaan :N
Pagina: 1 ... 139 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.