Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 138 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.925 views

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-01 14:50
Krylinck schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 23:56:
Vraagje... Vorige week is bij het onderhoud van m'n Duc de remvloeistof achter vervangen. Voor dat gebeurde stond de rem knetterstrak afgesteld, persoonlijk vind ik dat erg fijn. Na de beurt was de achterrem zompig. Ben tijdens een ritje bij de Duc dealer in Zaltbommel langsgeweest en heb het euvel laten zien. De monteur gaf aan dat er lucht in het hydraulisch systeem gekomen was en hij noemde het zelfs gevaarlijk omdat ik twee keer moest pompen om enig effect te krijgen.

Dus mijn eigen dealer gebeld. Kon vandaag langskomen. Wiel eraf, systeem ontlucht. Effect... vrijwel nul. Maar dit is alles wat ze konden doen zeiden ze.

In hoeverre is dit waar? Want hij remt op deze manier echt niet prettig naar mijn idee. Weet ook niet zo goed wat ik er verder mee moet...
Ik heb 2 weken geleden ook de vloeistof van mn remmen vervangen (was achter sompig). Maar het sompige gevoel kan komen doordat de oude vloeistof (vaak verkleurd omdat er opgelost rubber in zit) vervangen word. Dit kan en moet omdat er vocht in komt wat bij warmte uitzet en net als bij lucht een sompig gevoel geeft maar ook levens gevaarlijk is doordat je remmen niet werken. Maar ook omdat de remvloeistof rubber oplost/aanvreet.

Ik weet niet hoe oud je motor is maar als die set er lang op zit kan het wel eens zijn dat die toe is aan een revisie. Het onderhoudsboekje geeft aan wanneer dit nodig is.

Wie weet zat er wel zoveel troep in je systeem wat een lek stopte maar nu niet meer omdat het ververst is.

Dit zijn natuurlijk speculaties en kan het ook zijn dat er lucht in je leidingen zit?

Misschien een idee om dit voortaan zelf te doen met iemand. Het is namelijk een klus van 10 min en nog geen €10,- aan vloeistof voor beide remmen.
Booyaa schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:41:
Rijden jullie eigenlijk met horloges/ sieraden om tijdens het motorrijden?
Nope. Mijn handschoenen laten het niet toe met mijn horloge om lekker samen te gaan. Dus die gaat in de tas.

[ Voor 7% gewijzigd door Jurrian120 op 15-04-2020 09:44 ]

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-01 19:06
Ik houd mn horloge altijd gewoon om. Het is wel een vrij "plat" model die heel makkelijk onder de jas schuift.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 15:29
@R0y., thanks, ff gekeken, maar de reviewers hebben eea over crash van het programma tijdens het rijden. Ik kijk nog even verder dus. :>

@Booyaa, horloge doe ik meestal af omdat die te dik is om onder mijn pak/handschoenen te dragen.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:21
waarom zou je dat niet doen?
Of ben je bang ze te verliezen?

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:32
Hier een Apple Watch, onder mijn leren jas (Alpinestars 2pc) zit het niet lekker. Dat zit dan te strak. Verder heb ik heb ik hem altijd om.

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:43:
[...]

waarom zou je dat niet doen?
Of ben je bang ze te verliezen?
Ben benieuwd wat de redenen zijn waarom je het wel of niet zou doen. :+

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Nee. Maar dat komt omdat ik nooit sieraden om heb :+

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Yep. Er mag dan een tijd op het dashboard staan maar er is ook nog een leven zodra je van die tweewieler af stapt.

Ik heb sinds kort wel andere handschoenen, deze hebben een wijdere schacht zodat de mouwen van de jas en een stevig horloge er prima in passen.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01 20:12
Nope, ik draag nooit horloges e.d. Lijkt me ook niet comfortabel in combinatie met dunne handschoenen welke redelijk strak om de pols zitten.

Mocht je erg gehecht zijn aan een horloge om je pols, kun je het altijd nog doen zoals ze in de Formule 1 wel eens hebben om sponsoren blij te houden :+

Afbeeldingslocatie: https://www.racinghalloffamecollection.com/wp-content/uploads/IMG_20181123_115950.jpg

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Even een paar foto's van dit weekend, ik was met @BartW hier in de buurt een rondje wezen doen, binnendoor richting Overloon, Boxmeer, en dan langs/door de Maasduinen. Erg mooie dag gehad. :)

Eerste stop onderweg:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/04/IMG_20200412_143733-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/04/IMG_20200412_143738-Medium.jpg
Boterhammetje en bakkie koffie erbij:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/04/IMG_20200412_143835-Medium-rotated.jpg
Want ja, je kan nergens meer een bakkie gaan doen. :P Maar ook wel weer gezellig zo. :)

En 2 bekende foto's van mijn eerste stukje offroad. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/04/IMG_20200412_162549-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/04/IMG_20200412_162556-Medium.jpg
En ja ook een foto staand:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/04/vlcsnap-2020-04-15-10h26m42s979-Medium.png
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/04/vlcsnap-2020-04-15-10h43m43s826-Medium.jpg
En hoe ziet dat er dan uit, Joopie al rijdende? Nou zo:

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 15-04-2020 10:46 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Jolke
Keurig, @Joopieboy, de motoren 1,5m van elkaar geparkeerd. :P

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:52
Doe net zoals ik, maak een GPX logger op basis van een arduino! Kost je alleen maar wat hardware, een aantal avonden binnen zitten, en wat gevloek. Maar hey, heb jij iets beter te doen met alle maatregelen op dit moment?

Wat me er aan laat denken, dat maar een paar bestandjes daadwerkelijk de datum meekrijgen en de rest "000000xx.gpx" (xx = een teller)
Stom bugje, en ik snap niet helemaal waarom die dat doet: pas als ik een bevestiging heb gekregen van een tijd-fix zou de bestandsnaam gegenereerd moeten worden.
Misschien krijg ik van de gps-chip al een "OK", maar is de ontvangst in de seconden erna toch nog niet helemaal goed.
Vanavond maar eens iets inbouwen dat ik 5 keer (dat is 5 seconden) achter elkaar een "OK" wil ontvangen, zodat ik weet dat de ontvangst ook stabiel is. Of zo.
Die draag ik sowieso al niet, dus nee. Horloges vind ik irritant op de polssteun van mijn toetsenbord, en gevaarlijk als ik in een schakelkast werk. Niet dat ik dat nog vaak doe tegenwoordig. Hoe dan ook, ik deed mijn horloges zo vaak af dat ik ze op een gegeven moment niet meer om heb gedaan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wVpqx2n8w-1lhRnNilobNbEDLs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SANxS8yOwy1ICZtZ57tP4xr.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTsU8n8SNm8k_f0jJqMkhwMEUf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mP8CBsshRzwyETCKvF37mh0t.jpg?f=fotoalbum_large
Nog niet helemaal tevreden met het beugeltje denk ik. Hij wordt wel zwart gespoten uiteindelijk, maar ik denk dat ik de lamp nog iets dichter achter de teller unit wil hebben. Dat vermindert ook de trillingen.
Plaatsing van de knippers is wel prima.

Stapje voor stapje.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 20:00
Ligt eraan welke kleding aantrek.
Als ik een textiele jas aan doe dan past mijn horloge er wel onder, maar met m'n leren pak is het niet echt een succes.

Trouwring heb ik altijd om trouwens. Dat gaat prima met zowel mijn zomer- als winterhandschoenen.

[ Voor 12% gewijzigd door InZane op 15-04-2020 10:01 ]

• DrivinUCrazy
@MuddyMagical Ik zou ze niet dichter bij elkaar zetten. Je wil voorkomen dat ze door trillingen elkaar gaan raken; daar krijg je van die schuurplekjes en wit stof van.
Als je de koplamp wat naar achteren plaatst, zou ik hem ook iets lager plaatsen.

Wel mooi stukje vakwerk hoor! :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:36
Heb een horloge om en trouwring aan onder mijn handschoen. Hoewel ik soms horloge af doe als t door kleding niet helemaal lekker zit onder mijn jas.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Chakotay
Gaat lekker zo @MuddyMagical :)

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Jolke schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:29:
[...]

Het gaat me niet zozeer om de app die eromheen zit, maar puur om de functionaliteit om te kunnen loggen. Betaalde apps heb ik al genoeg en voor dit gebruik ik het te weinig. Eenmaal thuis met de gpx gebruik ik wel een ander programma/app om het te verwerken.
Beetje zuur dat Runtastic dit alles in 1 kon, maar inmiddels de webversie helemaal gestript heeft.
Google Maps Timeline, Myride van Yamaha tract ook je route op de achtergrond je moet alleen wel steeds de rit starten.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb altijd mijn horloge om.

I have stability. The ability to stab.

• Booyaa
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:06:
[...]

Ik heb altijd mijn horloge om.
Ook tijdens het slapen?

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Je criterium was tijdens het rijden. Ik blijf liever wakker op de motor als je het niet erg vind.

I have stability. The ability to stab.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat lukt @Will_M niet achterop bij @etwintje :P
Uiteraard! Waarom niet?

:+

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 15-04-2020 10:23 ]

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-01 15:53
R0y. schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:50:
[...]

Volgens mij zit die optie in de app van myrouteapp. Anders even aan @mr_zippey vragen, die houd zijn rondjes ook altijd bij.
@Jolke
Ik gebruik de gratis variant van Calimoto.. Daarmee kan je ook gereden routes delen en omzetten naar gpx, er is ook webacces. zie hier https://calimoto.com/en/motorcycle-trips?q=52.50017,5.748082

hier een voorbeeld plaatje..
B12_route_inrijden

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
Jolke schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:42:
@R0y., thanks, ff gekeken, maar de reviewers hebben eea over crash van het programma tijdens het rijden. Ik kijk nog even verder dus. :>
Ik gebruik al 3 jaar MyRouteApp nu, zowel voro routes maken als voor het tracken van routes. In die 3 jaar nog geen crash gehad. Kan ook zijn omdat ik de app wel draai op een recente android/Samsung telefoon die niet ouder is dan 3 jaar.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:41
Ik draag altijd een horloge maar niet tijdens het motorrijden, redenen:
- Oncomfortabel met motorkleding aan.
- Automatisch uurwerk kan aangetast worden door motortrillingen.
- Horloges niet (genoeg) verzekerd als die kapot gaan bij een crash.

Edit: Myrouteapp heeft ook een navigatie app, die werkt goed als je GPX routes wilt rijden met je telefoon. Ik gebruikte hiervoor de gratis app Guru Maps maar aangezien ik zeer tevreden ben over de Myrouteapp website, heb ik sinds afgelopen jaar ook de navigatie app gekocht. Die draait prima op mijn iPhone 7, nog geen crashes meegemaakt. Tracking heb ik nog niet uitgeprobeerd.

[ Voor 30% gewijzigd door cyntax op 15-04-2020 10:35 ]

• R0y.
nii3k schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:24:
[...]

Ik gebruik al 3 jaar MyRouteApp nu, zowel voro routes maken als voor het tracken van routes. In die 3 jaar nog geen crash gehad. Kan ook zijn omdat ik de app wel draai op een recente android/Samsung telefoon die niet ouder is dan 3 jaar.
Ik gebruik het enkel voor routes te maken en te exporteren naar mijn Tomtom rider 450. Heb de app er wel op staan maar dat is puur om zo af en toe eens te kijken. Al voelt de app voor mij niet als een app maar meer een portaal naar de website.

• Jolke
mr_zippey schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:24:
[...]

@Jolke
Ik gebruik de gratis variant van Calimoto.. Daarmee kan je ook gereden routes delen en omzetten naar gpx, er is ook webacces. zie hier https://calimoto.com/en/motorcycle-trips?q=52.50017,5.748082

hier een voorbeeld plaatje..
[Afbeelding: B12_route_inrijden]
Dat ziet er goed uit. De eerste regio krijg je gratis, da's leuk. Maar ik woon op de rand van 3 Bundesländer in Duitsland. :/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

vaak wel.. mijn Garmin Fenix 5x heeft een slaapritme meter dus kan goede inzichten geven :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

• Jurrian120
Moet helaas nog 34 reacties voordat ik erbij kan komen.
Jurrian120 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:55:
[...]

Moet helaas nog 34 reacties voordat ik erbij kan komen.
OK speciaal voor jou:
Afbeeldingslocatie: https://mcn-images.bauersecure.com/pagefiles/676115/mowing.jpg

• R0y.

• Chakotay
He, is dat de nieuwe CB125R?

• Jurrian120
Nou had ik maar zo'n snelle Honda _O-

• radium6969
  • Laatst online: 18-07-2025
Hkuit schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:13:
Ik heb niet bedoeld te zeggen dat 50 pk mijn 'sweet spot' is; wel dat ik me er over verbaas het gemakkelijk het al te hard gaat met 50 pk op niet-snelwegen, en vandaar mijn vraag "Hoe doen jullie dat dan met je 100 pk motoren?".
Net als "iedereen" in Nederland, je gas doseren.
Een motor met meer vermogen lijkt me fijn, met meer koppel helemaal, en die gaat er ook wel komen, maar eerst wil ik leren motor rijden.
Je stopt nooit met leren motor rijden, nja.. je snapt wat ik bedoel. Ik heb gelest op een 500cc? Maar deze is niet begrenst en had meer als 50pk. Had voor 1 les de A2 begrenste variant van dezelfde motor, maar dat is een stuk minder comfortabel rijden als je moet optrekken om in te voegen, zonder schreeuwend veel toeren te maken.
Ik ben een oude grijzende man :+ Wat ik wél schreef is dat je al snel te hard rijdt op de motor, volgens mij, want dat overkomt mij nu al met mijn inmiddels beroemde 47 pk. Ik heb het dan niet over doodrijden, maar over gewoon een beetje gas geven als ik de bebouwde kom uitrijd; ik zit dan zó op de 80 a 100, terwijl je hier op het platteland vaak maar 60 mag.
Verander op de motor -> in de auto, en de situatie blijft eigenlijk hetzelfde. Met elk motorvoertuig ga je al snel 'te hard', uitzonderingen daargelaten.

- Een Daihatsu cuore met 1.0 zit ook 'zo' boven de 60. Boven de 120 dan weer minder snel...
- Nissan Micra 1.6 hier schiet er ook vandoor en is echt vlot, als in, je gaat snel te hard.

En dan heb ik het nu nog over Atmosferische 'kleine' boodschappenautos.
Die geblazen hokken van tegenwoordig doen er vaak nog een schep bovenop. :+
En in het bericht daarna heb ik @noes geciteerd die beschrijft dat het over een gevoel van macht gaat, en heb ik aangegeven dat ik dát goed begrijp. En dat mijn volgende motor wel een een Z900rs zou kunnen worden...
Voor iedereen is dat persoonlijk denk ik, maar ik vind het motorrijden en sportief optrekken een beleving, combineer dat met de wendbaarheid en je voelt je heel erg....vrij... ( en dus ook kwetsbaar) Motorrijden herinnert mij er aan dat ik altijd op moet letten en defensief moet rijden. Wat dus ook betekent dat je juist vaak je rechterhand (dus rem+gas) gebruikt om ruimte te zoeken zodat je lekker veilig kan rijden, alsof je je eigen bubbel creëert. Heerlijk. 8)
Denk ik dat de meeste motorrijders in Nederland regelmatig de Vmax overschrijden? Yep.
Vind ik dat heel erg? Neuh, als je maar rekening houdt met alle andere mensen O+
Zelfde geld voor automobilisten eigenlijk. 8)7

Bij het lessen werd mij al geleerd om ruimte te zoeken en snelheid te maken om bochten goed aan te kunnen snijden. Ze willen zien dat je verantwoord kan motorrijden, en daar hoort soms ook vmax+10 bij.

Ik rijd op een stalen ros van 288kg met 145pk rond uit '86. Dat gaat gepaard (haha woordgrapje :+ ) met verantwoording en inzicht. Maar geld dus voor alle motoren. Geniet ik van het snel optrekken ja, geniet ik daar meer van dan normaal motorrijden, nee. :P

Ride safe! O-)

• Waaj
  • Niet online
Ik zie overal op internet initiatieven voorbij komen om virtueel F1 races te spelen, of de Amstel Gold Race te fietsen. Zouden jullie een simulator een oplossing vinden nu we niet of slechts beperkt kunnen motorrijden? Een snelle zoektocht leverde als voorbeeld onderstaande simulator op (ik ken het verder niet en heb er ook geen connecties mee):

De dame mogen ze wat mij betreft ook meeleveren :+

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:11

Destruction

(ex-)Automonteur

Nee. Ik heb wel een horloge, maar die heb ik vrijwel nooit om. Het is al een oudje (hell, je moet 'm opwinden voor-ie het doet :+), nog van m'n opa geweest, van m'n oma gekregen. Toen laten opknappen, draag 'm eigenlijk alleen bij speciale gelegenheden :)

Verder is een horloge imo overbodig, je hebt toch al die computer in je zak waar je o.a ook op kunt zien hoe laat het is :P

Edit: 2 posts in 1? Is dat iets nieuws :? Kan het ook niet weg halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 15-04-2020 11:23 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000

Destruction

(ex-)Automonteur

Nee. Ik heb wel een horloge, maar die heb ik vrijwel nooit om. Het is al een oudje (hell, je moet 'm opwinden voor-ie het doet :+), nog van m'n opa geweest, van m'n oma gekregen. Toen laten opknappen, draag 'm eigenlijk alleen bij speciale gelegenheden :)

Verder is een horloge imo overbodig, je hebt toch al die computer in je zak waar je o.a ook op kunt zien hoe laat het is :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Chakotay
Ik vind motorspellen echt helemaal niets. Bij een auto-racespel of sim kan je nog redelijk realistische controls hebben, zeker met een fatsoenlijk direct drive-stuur & hydraulische pedalen. Bij een motor zijn zeker bij racen de inputs echter vaak zo subtiel en voornamelijk afhankelijk van gewichtsverplaatsing, dat dat met een controller of stuurtje niet lekker na te bootsen is. De simulator die @Waaj laat zien komt misschien iets meer in de buurt, maar het is nog steeds heel anders dan in het echt.

[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 15-04-2020 11:28 ]

• kneusteun
Waaj schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:16:
Ik zie overal op internet initiatieven voorbij komen om virtueel F1 races te spelen, of de Amstel Gold Race te fietsen. Zouden jullie een simulator een oplossing vinden nu we niet of slechts beperkt kunnen motorrijden? Een snelle zoektocht leverde als voorbeeld onderstaande simulator op (ik ken het verder niet en heb er ook geen connecties mee):

[YouTube: Lean GP - First Motorcycle Simulator Video Game to Play at Home]

lol zoiets hebben wij gebouwd maar dan met een normale fiets, waarbij je dan drugs of drank kan gebruiken in Amsterdam terwijl je trams,auto's en mensen ontwijkt.
Toen kwam red bull langs en die wouden een moto2 sim, helaas niks van weer gehoord nog, ik had nog gevraagd of ik dan die triumph moto 2 kon krijgen >:)

Dit ziet er wel leuk uit, maar zelf doe ik veel met VR racing en dat werkt wel aardig, bij een motor zou ik denk ik wel wat dingen missen inderdaad.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-01 15:53
Jolke schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:49:
[...]

Dat ziet er goed uit. De eerste regio krijg je gratis, da's leuk. Maar ik woon op de rand van 3 Bundesländer in Duitsland. :/
Ja eerste kaart is gratis idd, maar voor de tracker maakt het volgens mij niet uit...

Zie deze route van Berkel naar Vlissingen en ik heb in de app alleen kaart van zuid nederland (zeeland, brabant en limburg). Op de site zie je gewoon alles en als je deze omzet naar gpx maakt hij gewoon de complete route..
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-01 16:23
Blokje van de KTM is helemaal uit elkaar, nu bezig met de onderdelen te bestellen. Het zag er gelukkig nog allemaal erg goed uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YH_iVzzwa9RbxeUXqatSk_j2mXw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2JQ0a7ibi03V5R1f0cBfWM2S.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9l7mTllX33OmMY4rYRFaVGwA0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pj0TmxTE3i9iOqWasiHNACs9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaWESjIoQZiVuXMh57oU7mkw1tA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZmZ8Mj1XCO8G0KUhnjOzS4Gq.jpg?f=user_large

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:36
Pfff, wat hebben die zuigers tegenwoordig een kort hemd! :o
Chakotay schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:26:
Ik vind motorspellen echt helemaal niets. Bij een auto-racespel of sim kan je nog redelijk realistische controls hebben, zeker met een fatsoenlijk direct drive-stuur & hydraulische pedalen. Bij een motor zijn zeker bij racen de inputs echter vaak zo subtiel en voornamelijk afhankelijk van gewichtsverplaatsing, dat dat met een controller of stuurtje niet lekker na te bootsen is. De simulator die @Waaj laat zien komt misschien iets meer in de buurt, maar het is nog steeds heel anders dan in het echt.
+1
Ik had een Isle of Man TT game op de Xbox maar ik kwam geen rondje rond zonder te crashen..
De controls zijn zo onnatuurlijk dat ik de game maar geuninstalled heb..

• Chakotay
@Thoit aardig klusje, goed bezig!

@f2ride2001 ik moest zoeken waar de zuiger is... Die is wel heel plat inderdaad zeg.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-01 15:21

Wootlock

Evilution

Yup eigenlijk altijd.
Het is wel een automatisch uurwerk maar zolang ik geen Rolex kan betalen durf ik de gok wel te nemen :)

"Don't let your dreams be memes"

• Waaj
  • Niet online
Weer meer medemotorrijders verongelukt afgelopen jaar :/
Meer motorrijders slachtoffer
Het aantal motorrijders dat omkwam in het verkeer nam toe van 42 in 2018 naar 52 vorig jaar. Ook kwamen in 2019 meer bromfietsers en inzittenden van personenauto’s om. Wel kwamen er minder fietsers om in het verkeer. Rijdend op een e-bike kregen 65 personen in 2019 een dodelijk verkeersongeval; dit is een derde van alle fietsdoden. In 2018 overleden 57 e-bikers door een verkeersongeval.
Bron: CBS

• Jurrian120
Waaj schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:08:

[...]

Tja, elk jaar ook meer deelnemers aan het verkeer. Dan is de kans ook groter op ongelukken. Motorrijders doen het beter dan die gasten op een e-bike.

Moet ook erkennen dat veel e-bike rijders maar doen waar ze zin in hebben. Dus vreemd vindt het niet.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Zijn ook heel veel motorrijders bijgekomen afgelopen jaar, in verhouding is er weinig veranderd. Maar blijft ruk dat er mede rijders zijn omgekomen.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-01 17:20

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vandaag zou ik mijn motor wegbrengen voor een beurt en enkele upgrades. Helaas gooit enorme pijn aan mijn rechterhand (vermoedelijk RSI) roet in het eten. Afspraak maar opnieuw maken wanneer dat weer beter is, ik kan nu echt niet rijden. Erg balen dit :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Thoit
Waaj schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:16:

[YouTube: Lean GP - First Motorcycle Simulator Video Game to Play at Home]

Ik mis zoals meerdere al zeiden een goede input. En de simulatoren die er zijn, zijn belachelijk duur. Er is nu een spel (BSE) waarvan ze dé simulator op motorracen willen worden. Het ziet er erg goed uit, is echter nog niet beschikbaar en zoals gezegd moet er ook een goede input voor komen.

• Chakotay
@LankHoar dat is jammer :( Kunnen ze de motor niet op komen halen? Als je er toch niet op kan rijden kunnen ze er rustig aan werken juist lijkt me.

• Jurrian120
LankHoar schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:23:
Vandaag zou ik mijn motor wegbrengen voor een beurt en enkele upgrades. Helaas gooit enorme pijn aan mijn rechterhand (vermoedelijk RSI) roet in het eten. Afspraak maar opnieuw maken wanneer dat weer beter is, ik kan nu echt niet rijden. Erg balen dit :)
Niet iemand die de motor voor jou weg kan brengen? Wel zonde dat het niet door gaat, alsmede RSI (serieus kl*te is dat).

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:14

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Conclusie: e-bikes zijn naar verhouding veel gevaarlijker. Oplossing: e-bikes verbieden. Alleen op eigen terrein.

Want wat is nou de lol van hard fietsen? Vrijwel iedereen gaat te snel op zo'n ebike. Dat is toch nergens voor nodig?

Weg met die dingen. Iedereen wint 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 15-04-2020 12:43 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• kneusteun
Die van de 690
Afbeeldingslocatie: https://www.jademotor.com/tienda/5934-large_default/piston-completo-ktm-690-10200-mm-75030007200i.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door kneusteun op 15-04-2020 12:44 ]

• R0y.
Jurrian120 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:31:
[...]

Niet iemand die de motor voor jou weg kan brengen? Wel zonde dat het niet door gaat, alsmede RSI (serieus kl*te is dat).
Ik was al aan het kijken waar @LankHoar vandaan komt maar Praag is mij toch iets te ver :7

• kneusteun
Heeft mijn vriendin ook, werkt veel achter computer en toch bleek het van koppeling knijpen te komen.
Rijdt nu met zo'n pressure ding (bandje om je arm die druk zet op zenuw of spier) en dat werkt blijkbaar goed.

Gelijk travel van koppeling aanpassen.

• DrivinUCrazy
Let ook eens op de hoogte van de koppeling- en remhendels. Vaak staan ze te hoog.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:46

botoo

💀 too old to die young

Toch wel heel knap dat zo'n pannenkoek recht en vlak op en neer blijft gaan, die zet oude conventionele zuigers in hun hemd ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:58
botoo schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:09:
[...]

Toch wel heel knap dat zo'n pannenkoek recht en vlak op en neer blijft gaan, die zet oude conventionele zuigers in hun hemd ;)
Ik zie de smiley, dus wellicht ga ik nu een grap uitleggen :P, maar ik zie ook de 'sideskirts' (for lack of a better term) aan weerszijden, die naar beneden steken. Voor wat betreft die 'rocking' motion waar je op doelt, die word daardoor onmogelijk gemaakt. De as die door de zuigerstang gaat ligt daar immers parallel aan.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:46

botoo

💀 too old to die young

Deze heeft een hemd:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61ju%2BMP9%2BXL._AC_SX355_.jpg

Die van kneusteun niet meer dan een sexy topje waarbij zelfs de 'underboobs' zichtbaar zijn :*)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:26
https://www.motorkledingc...wqu7m6Yd1YoIaAqQiEALw_wcB

Al eens geprobeerd? Heb van meerdere mensen met RSI gehoord dat dit ze weer toestond om te rijden zonder pijn.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Motor op laten halen is wellicht een idee. De afspraak is nu al afgezegd (kort vantevoren ook omdat ik eigenwijs toch wilde gaan - vrouwlief was weer eens verstandiger dan ik :+) dus dan wacht ik even tot mijn pullback risers binnen zijn, kunnen die ook gelijk gemonteerd worden.

Ik ken niemand die ik zo op mijn motor zou laten rijden: enkele motorrijders die ik hier ken rijden allemaal sportfietsen en dat is toch wel even anders dan een Harley (waarschijnlijk overdreven van me, maar zou het vervelend vinden wanneer er iets gebeurd en ik dan niet mezelf de schuld kan geven).

Helaas is fysiek doktersbezoek niet mogelijk maar krijg in ieder geval ontstekingsremmers voorgeschreven. Hoop dat ik maandag fatsoenlijk aan mijn nieuwe baan kan beginnen :X

Overigens denk ik niet dat het aan het motorrijden/koppeling oid ligt; het is mijn rechterhand, en heb erg weinig gereden recent door de quarantaine hier. Waarschijnlijk komt het door teveel computeren. Normaliter op kantoor loop ik vaak naar meetings enzo, maar nu zat ik gewoon zonder fatsoenlijke breaks toch wel hele dagen achter mijn pc (ook in vrije tijd vrij veel). Boontje komt dus om zijn loontje ;)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
nehal3m schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:47:
[...]

https://www.motorkledingc...wqu7m6Yd1YoIaAqQiEALw_wcB

Al eens geprobeerd? Heb van meerdere mensen met RSI gehoord dat dit ze weer toestond om te rijden zonder pijn.
Dat klinkt eigenlijk best wel handig, bedankt voor de tip!

• Pagman
Hmmm.... Rechterhand....pas issues sinds quarantaine...hmmmm :+

• Waaj
  • Niet online
Pagman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:03:
Hmmm.... Rechterhand....pas issues sinds quarantaine...hmmmm :+
+ in vrije tijd veel achter PC ... :X

• R0y.
Herkenbaar... herkenbaar...

Ik quote mijzelf even:
R0y. schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:46:
Zoals sommige hier al hebben aangegeven: het zit in de rechterhand.. :)

• Jurrian120
DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:56:
Let ook eens op de hoogte van de koppeling- en remhendels. Vaak staan ze te hoog.
Ook als eerste aangepast. Alleen heeft mijn model het probleem dat de spiegel eraan vast zit dus die staat dan ook niet meer recht.
LankHoar schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:00:
Motor op laten halen is wellicht een idee. De afspraak is nu al afgezegd (kort vantevoren ook omdat ik eigenwijs toch wilde gaan - vrouwlief was weer eens verstandiger dan ik :+) dus dan wacht ik even tot mijn pullback risers binnen zijn, kunnen die ook gelijk gemonteerd worden.

Ik ken niemand die ik zo op mijn motor zou laten rijden: enkele motorrijders die ik hier ken rijden allemaal sportfietsen en dat is toch wel even anders dan een Harley (waarschijnlijk overdreven van me, maar zou het vervelend vinden wanneer er iets gebeurd en ik dan niet mezelf de schuld kan geven).

Helaas is fysiek doktersbezoek niet mogelijk maar krijg in ieder geval ontstekingsremmers voorgeschreven. Hoop dat ik maandag fatsoenlijk aan mijn nieuwe baan kan beginnen :X

Overigens denk ik niet dat het aan het motorrijden/koppeling oid ligt; het is mijn rechterhand, en heb erg weinig gereden recent door de quarantaine hier. Waarschijnlijk komt het door teveel computeren. Normaliter op kantoor loop ik vaak naar meetings enzo, maar nu zat ik gewoon zonder fatsoenlijke breaks toch wel hele dagen achter mijn pc (ook in vrije tijd vrij veel). Boontje komt dus om zijn loontje ;)
Die snap ik. Maat van mij heeft een Naked bike die de helft weegt dan die van mij waar ik laatst een rondje op gereden heb. Maar man wat gooide ik die bike in de eerste bocht makkelijk erin O-)

[ Voor 0% gewijzigd door Jurrian120 op 15-04-2020 14:16 . Reden: Typo ]

• kneusteun
Jurrian120 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:13:
[...]

Ook als eerste aangepast. Alleen heeft mijn model het probleem dat de spiegel eraan vast zit dus die staat dan ook niet meer recht.
[...]

Die snap ik. Maat van mij heeft een Naked bike die de helft weegt dan die van mij waar ik laatst een rondje op gereden heb. Maar man wat gooide ik die bike in de eerste bocht makkelijk erin O-)
Welke naked was dat? :9

Ik zit nu nog steeds te azen op:
Shiver 750 abs 2014 +
Dorsoduro abs 2010 +
Duke 690 abs 2012 (als het uitkan een 2016+)
duke 990 en 990 sm kijk ik ook naar maar is allemaal hoge km's en geen abs.

Triumphs zijn ook nice maar een model met abs is amper te vinden voor hetzelfde budget.

Gouden tips zijn welkom, denk dat ik in de meivakantie wel even een rondje NL doe om wat bezichtigingen te doen. Max budget is van 5k naar 6k en mocht het een hele vette fiets zijn zit daar nog wel wat rek in.

Oh en er staat reeds: africa twin 750, XJ 550 seca cafe racer, f650 bmw en een rebeltje in de schuur dus het leek me wel tijd voor een SM of naked

[ Voor 7% gewijzigd door kneusteun op 15-04-2020 14:27 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b34O8cGU6VXCx501TYU6kFwIfyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BnTPfbPtf7nbIheVUzbrE3kM.jpg?f=fotoalbum_large

Nou ja ik zeg doe maar :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Jurrian120
kneusteun schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:26:
[...]

Shiver 750 abs 2014 +
Dorsoduro abs 2010 +

Triumphs zijn ook nice maar een model met abs is amper te vinden voor hetzelfde budget.

Gouden tips zijn welkom, denk dat ik in de meivakantie wel even een rondje NL doe om wat bezichtigingen te doen. Max budget is van 5k naar 6k en mocht het een hele vette fiets zijn zit daar nog wel wat rek in.

Oh en er staat reeds: africa twin 750, XJ 550 seca cafe racer, f650 bmw en een rebeltje in de schuur dus het leek me wel tijd voor een SM of naked
Dat is een A2 motor (honda cb500f 2019 in gunmetal).

Zelf lijkt mij een Yamaha MT09 wel een gave Naked. Zelf gelest op een afgeknepen MT07 (die ik wel lekker vond zitten en erg makkelijk te bedienen/besturen valt.

Misschien een Kawa? Zijn vrij vriendelijk geprijsd en genoeg aanbod.

[ Voor 3% gewijzigd door Jurrian120 op 15-04-2020 14:31 . Reden: Extra content ]

• R0y.
kneusteun schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:26:
[...]

Shiver 750 abs 2014 +
Dorsoduro abs 2010 +

Ik zag bij Goedhart een tijd terug volgens mij een nieuwe 790 staan voor €9.999,-.. Ik weet niet hoe veel er rek zit in het budget maar dan heb je wel echt een nieuwe stoere fiets met veel opties standaard.

Edit:
Mijn fout, niet nieuw maar met 2700 km. Wel een tof ding
https://www.goedhartmotoren.nl/ktm-790-duke-23-mk-kl

[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 15-04-2020 14:42 ]

• kneusteun
R0y. schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:31:
[...]

Ik zag bij Goedhart een tijd terug volgens mij een nieuwe 790 staan voor €9.999,-.. Ik weet niet hoe veel er rek zit in het budget maar dan heb je wel echt een nieuwe stoere fiets met veel opties standaard.
Net iets teveel rek.
Moet ook nog een huis kopen 😭

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Thoit schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:26:
Precies, als het voorheen anders aanvoelde en een andere partij aangeeft dat het niet klopt dan zou ik toch echt niet meer naar die monteur gaan. Wat je ook nog zou kunnen doen is de rem op druk houden en een nacht / paar dagen laten staan.
Wat zou er moeten gebeuren als ik dit doe?

@allen: dank voor de reacties en tips. Ik heb net opnieuw contact gehad met de garage en men geeft aan dat de remklauw wel is verwijderd en omgekeerd. En dat het dan wel de rempomp moet zijn. Dat het precies tijdens het onderhoud gebeurde "kan wel zijn", want "die Brembo-pompen gaan zo vaak kapot".

Kijk. Ik ben geen expert. Maar dit voelt gewoon fishy.

Strava

• Waaj
  • Niet online
Krylinck schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:48:
[...]

@allen: dank voor de reacties en tips. Ik heb net opnieuw contact gehad met de garage en men geeft aan dat de remklauw wel is verwijderd en omgekeerd. En dat het dan wel de rempomp moet zijn. Dat het precies tijdens het onderhoud gebeurde "kan wel zijn", want "die Brembo-pompen gaan zo vaak kapot".

Dus ze sturen jou met een kapotte rempomp de weg op?

Het klinkt als een zaak waar ik nooit meer terug zou komen.

• Thoit
Krylinck schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:48:
[...]

Dus je haalt eerst een motor op met het verhaal: hij is goed. Je constateert dat er iets fout is, je gaat terug en ze zeggen nog een keer dat het goed is? Het gaat hier over je remmen, dus ik snap niet dat mensen je zo de weg op kunnen sturen. Ik zou het toch niet op mijn geweten willen hebben :X

Ik zou de garage iig bellen en kijken wat ze kunnen doen. Dat ze het maar oplossen. Jij betaald mensen die er verstand van hebben omdat jij dat niet hebt.

• kneusteun
Oh en een 990 super motard met 52k km stand ljkt mij persoonlijk hoog, maar geen ervaring mee. Iemand iets zinnigs over te zeggen?

• Jurrian120
kneusteun schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:36:
Oh en een 990 super motard met 52k km stand ljkt mij persoonlijk hoog, maar geen ervaring mee. Iemand iets zinnigs over te zeggen?
Tja lastig te zeggen. Hoe oud is de motor? Je rijdt al gauw 3-5K+ met mooi weer. Een met een extreem lage stand geloof ik eerlijk gezegd voor geen ene meter.

Daarnaast onderhoudshistorie?

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Thoit schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:14:
[...]

Dus je haalt eerst een motor op met het verhaal: hij is goed. Je constateert dat er iets fout is, je gaat terug en ze zeggen nog een keer dat het goed is? Het gaat hier over je remmen, dus ik snap niet dat mensen je zo de weg op kunnen sturen. Ik zou het toch niet op mijn geweten willen hebben :X

Ik zou de garage iig bellen en kijken wat ze kunnen doen. Dat ze het maar oplossen. Jij betaald mensen die er verstand van hebben omdat jij dat niet hebt.
Ik heb alleen geen enkele behoefte om nog 1 euro aan die zaak te betalen. Op het onderhoud lag op de onderdelen al een flinke marge voor ze en er is natuurlijk ook nog goed verdiend aan de manuren. In eerste instantie gunde ik dat ze, maar dat is wel voorbij.

Kan ik hier eisen dat het euvel kosteloos gefixt wordt?

Strava

• Pagman
Voor de mensen met een Sena, lukt het jullie wel om je headset up te daten? Ik heb al verschillende kabels geprobeerd en 3 computers maar het blifjt steeds hangen bij finding device. Ondertussen wel weer de neiging om de sena eruit te halen en de cardo weer in te bouwen. Alleen de SRL2 zit echt mooi geintegreerd in de gt-air2

[ Voor 28% gewijzigd door Pagman op 15-04-2020 15:45 ]

• Jurrian120
Pagman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:44:
Voor de mensen met een Sena, lukt het jullie wel om je headset up te daten? Ik heb al verschillende kabels geprobeerd en 3 computers maar het blifjt steeds hangen bij finding device. Ondertussen wel weer de neiging om de sena eruit te halen en de cardo weer in te bouwen. Alleen de SRL2 zit echt mooi geintegreerd in de gt-air2
Zal het vanavond eens proberen. Maat van me gaf aan dat het feilloos ging.

Maar dan moet je wel je hele helm aan de PC hangen. Is wel leuk om tegen je vrienden/familie te zeggen ik moet mn helm opladen :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Jurrian120 op 15-04-2020 15:48 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Da's de eerste scooter die een grotere draaicirkel heeft dan een Goldwing :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Krylinck schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:43:
[...]

Ik heb alleen geen enkele behoefte om nog 1 euro aan die zaak te betalen. Op het onderhoud lag op de onderdelen al een flinke marge voor ze en er is natuurlijk ook nog goed verdiend aan de manuren. In eerste instantie gunde ik dat ze, maar dat is wel voorbij.

Kan ik hier eisen dat het euvel kosteloos gefixt wordt?
Eisen zou ik zeker niet doen, dan kom je al snel in een situatie waarin je beiden niet meer verder komt.
Je mag van hun wel een stukje service verwachten en dat ze hun fouten oplossen.

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:42:
[...]

Net iets teveel rek.
Moet ook nog een huis kopen 😭
Shiver is wel veel problemen mee. heb geen bron, heb er op testgereden omdat ik het een prachtige fiets vind. Motorfietstechnicus uit het dorp raadde hem erg af.

• R0y.
Ik heb het drie weken terug nog gedaan. Ik moest bij mijn Sena 10S een knopje ingedrukt houden wat voor mijn gevoel slecht stond aangegeven. Daarna ging het prima.

• Pagman
R0y. schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:57:
[...]

Ik heb het drie weken terug nog gedaan. Ik moest bij mijn Sena 10S een knopje ingedrukt houden wat voor mijn gevoel slecht stond aangegeven. Daarna ging het prima.
Het staat inderdaad echt slecht aangegeven ik druk op de middelste knop. Dan herkent Sena de headset download de firmware en dan kent die de headset niet als ik wil updaten 8)7 Bij Cardo is het gewoon klik klik klaar.

• R0y.
Pagman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:12:
[...]

Het staat inderdaad echt slecht aangegeven ik druk op de middelste knop. Dan herkent Sena de headset download de firmware en dan kent die de headset niet als ik wil updaten 8)7 Bij Cardo is het gewoon klik klik klaar.
Oh dat herken ik totaal niet... al een ander systeem geprobeerd?

• A13X
  • Registratie: November 2015

A13X

Dude

Mijn SLR in mijn neotec 2 ging zonder problemen.... De gebruiker daarintegen was vergeten dat je 2 knopjes moet indrukken om hem aan te zetten ipv 1 en dan gaat hij niet aan nee :+

Awesome

• HTT-Thalan
Speciaal voor @noes, @Raym09, @SmurfLink en anderen die dit uberhaupt boeit:

Ik heb vandaag (voor een paar seconden) de wet overtreden om jullie uitsluitsel te geven over deze brandende kwestie.

Dit was in zijn 5... ik zou het in zijn 4 getest hebben maar dan haal ik de 140 niet voor de redline :+.

Gelijk maar doorgereden naar het bos voor een foto voor de startpost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KFNWhH537kMvTwRlt0wA2C2ueA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8vQzOb2rl2d2AW9TQvH0cend.jpg?f=user_large

Deze mag vanaf nu in de OP in plaats van mijn Alpje, die mijn Alpje niet meer is :P.
Foto van deze met de XR erop volgt nog wel een keer vanuit het Hoge noord-oosten.

[ Voor 50% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-04-2020 16:42 ]

• kneusteun
DateTime.Now schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:54:
[...]

Shiver is wel veel problemen mee. heb geen bron, heb er op testgereden omdat ik het een prachtige fiets vind. Motorfietstechnicus uit het dorp raadde hem erg af.
Na 2010 opgelost, daarom 2014 model
Zelfde als dorsoduro

• Waaj
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:34:

Ik heb vandaag (voor een paar seconden) de wet overtreden om jullie uitsluitsel te geven over deze brandende kwestie.

[YouTube: Honda NC700X 100-140km/u test.]

[Afbeelding]

Deze mag vanaf nu in de OP in plaats van mijn Alpje, die mijn Alpje niet meer is :P.
Foto van deze met de XR erop volgt nog wel een keer vanuit het Hoge noord-oosten.
Crimineel!!!

:+

• kneusteun
Jurrian120 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:40:
[...]

Tja lastig te zeggen. Hoe oud is de motor? Je rijdt al gauw 3-5K+ met mooi weer. Een met een extreem lage stand geloof ik eerlijk gezegd voor geen ene meter.

Daarnaast onderhoudshistorie?
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios sorry voor telefoon link

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-01 11:28
@kneusteun je kan alles na de cijfers (m112345) er af knippen, dan werkt ie ook nog :Y

[ Voor 7% gewijzigd door NLDViane op 15-04-2020 16:48 ]

• HTT-Thalan
Leuk ding, ziet er strak uit. 52k schrik ik niet zo van, maar ik heb nul ervaring mee of kennis over KTM's.
Idd wat @Jurrian120 zegt, als de historie compleet is en het onderhoud correct is uitgevoerd zou ik er wel mee wegrijden.

• A13X
  • Registratie: November 2015

A13X

Dude

Dit was in zijn 5... ik zou het in zijn 4 getest hebben maar dan haal ik de 140 niet voor de redline :+.

[Afbeelding]

Ahh dank je, ik heb hem doorgezet naar de politie! Oppakken die crimineel :+

Valt mij niet tegen overigens, wel nog steeds een stuk langzamer 😋

Jammer dat je de 6 niet hebt meegepakt terwijl je bezig was, daar zit ik vanaf de 80 standaard in.

[ Voor 4% gewijzigd door A13X op 15-04-2020 17:04 ]

Awesome

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[Afbeelding]

Je snelheidsmeter staat te langzaam afgesteld. Je motor is rood, dus komt er automagisch 20km/+ snelheid bij die niet te zien zijn op deze ongeijkte meter.

Barbaar! Crimineel! Asociaal!

• kneusteun
NLDViane schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:48:
@kneusteun je kan alles na de cijfers (m112345) er af knippen, dan werkt ie ook nog :Y
Ja ik was aan het werk in de werkplaats, dus ff snel knip en plak werk.

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:57:
[...]

Ahh dank je, ik heb hem doorgezet naar de politie! Oppakken die crimineel :+

Valt mij niet tegen overigens, wel nog steeds een stuk langzamer 😋

Jammer dat je de 6 niet hebt meegepakt terwijl je bezig was, daar zit ik vanaf de 80 standaard in.
Dat je die 6 niet moet gebruiken voor inhaalacties was me vanaf de eerste proefrit al duidelijk, het is en blijft een ecomachine natuurlijk. Dat die 14sec klopt voor de 6e versnelling geloof ik ook wel zonder het te testen. Het ging mij juist om de snelst mogelijke tijd, ik kon me niet voorstellen dat ik zo lang op 140 heb moeten wachten de laatste keer dat ik op de snelweg reed, en dat blijkt ook wel.
Pagina: 1 ... 138 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.