Ik heb 2 weken geleden ook de vloeistof van mn remmen vervangen (was achter sompig). Maar het sompige gevoel kan komen doordat de oude vloeistof (vaak verkleurd omdat er opgelost rubber in zit) vervangen word. Dit kan en moet omdat er vocht in komt wat bij warmte uitzet en net als bij lucht een sompig gevoel geeft maar ook levens gevaarlijk is doordat je remmen niet werken. Maar ook omdat de remvloeistof rubber oplost/aanvreet.Krylinck schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 23:56:
Vraagje... Vorige week is bij het onderhoud van m'n Duc de remvloeistof achter vervangen. Voor dat gebeurde stond de rem knetterstrak afgesteld, persoonlijk vind ik dat erg fijn. Na de beurt was de achterrem zompig. Ben tijdens een ritje bij de Duc dealer in Zaltbommel langsgeweest en heb het euvel laten zien. De monteur gaf aan dat er lucht in het hydraulisch systeem gekomen was en hij noemde het zelfs gevaarlijk omdat ik twee keer moest pompen om enig effect te krijgen.
Dus mijn eigen dealer gebeld. Kon vandaag langskomen. Wiel eraf, systeem ontlucht. Effect... vrijwel nul. Maar dit is alles wat ze konden doen zeiden ze.
In hoeverre is dit waar? Want hij remt op deze manier echt niet prettig naar mijn idee. Weet ook niet zo goed wat ik er verder mee moet...
Ik weet niet hoe oud je motor is maar als die set er lang op zit kan het wel eens zijn dat die toe is aan een revisie. Het onderhoudsboekje geeft aan wanneer dit nodig is.
Wie weet zat er wel zoveel troep in je systeem wat een lek stopte maar nu niet meer omdat het ververst is.
Dit zijn natuurlijk speculaties en kan het ook zijn dat er lucht in je leidingen zit?
Misschien een idee om dit voortaan zelf te doen met iemand. Het is namelijk een klus van 10 min en nog geen €10,- aan vloeistof voor beide remmen.
Nope. Mijn handschoenen laten het niet toe met mijn horloge om lekker samen te gaan. Dus die gaat in de tas.Booyaa schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:41:
Rijden jullie eigenlijk met horloges/ sieraden om tijdens het motorrijden?
[ Voor 7% gewijzigd door Jurrian120 op 15-04-2020 09:44 ]

:strip_exif()/f/image/7SANxS8yOwy1ICZtZ57tP4xr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mP8CBsshRzwyETCKvF37mh0t.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2JQ0a7ibi03V5R1f0cBfWM2S.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/pj0TmxTE3i9iOqWasiHNACs9.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/BnTPfbPtf7nbIheVUzbrE3kM.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8vQzOb2rl2d2AW9TQvH0cend.jpg?f=user_large)