Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.424 views

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Baggeraar schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:52:
[...]

Enkele tips:
Je hebt nu wel de zekeringen doorgemeten, maar krijg je ook spanning tot aan je zekeringen? (en uiteraard na de zekering)
batterijaansluiting gecontroleerd? corrosie doet soms rare dingen ;)
Spanning wil nog niet zeggen dat je ook stroom hebt, test bij voorkeur met een testlampje ipv met enkel een multimeter.
Dat dingetje over stroom... Dat was de clue.
Ik had de accuspanning niet gemeten wanneer de contactsleutel op ON stond. Dat heb ik gisteren wel even gedaan, en toen zag ik dat de accuspanning totaal onderuit ging zodra de sleutel op contact ging. Letterlijk van 12,5v naar 0,1v op het moment dat de sleutel om ging.

Kortom, accu echt ontzettend dood. Dat was niet bij me opgekomen omdat er ook geen licht was met startkabels aangesloten. Nog nooit eerder zo erg gezien dat je dan geen dash lampjes krijgt.

Heb nog een vervangende accu weten te scoren, dus hij doet t nu weer :)
Baggeraar schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:09:
Nog een tip:
Je kan ook met je multimeter in mV modus meten over de fuses, daarmee krijg je ook een idee van opgenomen vermogen.
Een fuse heeft namelijk altijd een kleine weerstand waardoor je een soort van shunt weerstand in je circuit hebt.
0mV = geen stroom
0.5mV = 50mA

Conversion chart hier: https://us.autologic.com/...ent-draw-conversion-chart
In principe wil je gewoon weten of er stroom loopt, maar hiermee heb je ook meteen een idee van -ongeveer- hoeveel.

succes!
Typisch van die dingen die je even moet weten. Spanningsval over een draad (of een zekering) meten om te zien of er uberhaupt een stroompje loopt.
Kan je ook slechte contacten en draadbreuk mee opsporen :)
Bommes schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:03:
[...]

Schakelaar op je stuur wel op aan???
Standaard ingeklapt? en zo ja werkt dat schakelaartje in de standaard?
In zijn vrij staan??
Dat zou wel heel erg blond zijn he? :+

Maar, ja, killswitch op Run, op de bok en in z'n vrij.
Geen van die dingen zou het dashboard er van weerhouden om lampjes te laten branden trouwens.

Nou, na dat accudebakel kan ik nu ook weer met goed fatsoen tanken.
Al eens eerder gepost dat m'n tankslot vast zat en niet meer open ging. Vervangende set besteld en toen de boormachine in het slot van mn tankdop gezet. Eerst even 4mm, toen 6mm en toen plopte hij zo open :) Dat was best wel pijnloos :P

Maargoed, ik wil natuurlijk wel overal dezelfde sleutel, dus ik wou ook het contactslot mee vervangen. Zat ook bij m'n vervangings-setje.

Lopen kloten om de boel los te krijgen, bijna de hele kuip er af en dan er achter komen dat de stekker anders is :(
Nog eens goed naar het slot gekeken, blijkt dat je het slot en de schakelaar van elkaar kan scheiden, dus gewoon het nieuwe slot op de oude schakelaar geparkeerd. Doet m'n stuurslot het niet meer, kon de sleutel niet indrukken.
Blijkt dat de pen die in de schakelaar valt ruimte nodig heeft om naar beneden te zakken zodra je de sleutel omlaag drukt. Maar de pen van het nieuwe slot is langer, dus die zat al tegen de bodem aan.
Die een stukje afgezaagd, en voila :)

Klinkt allemaal simpel, maar al met al kostte dat dus wel de hele middag :/
Maar, ik kan weer rijden. Dus dat is positief. Kan ik na de crisis weer lekker rijden.

Nu nog even een nieuw blafpijpje er op, keertje goed wassen, en dan mag hij weer.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:50
Een zeer motorgerelateerde rondleiding door het appartementje van Toni Bou.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:22
Zo, kofferset gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txccSVZ97bRHQAgHEIPyEUdDwBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1EtupiVrVNuBF4aadqh22kz.jpg?f=fotoalbum_large

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:30

A13X

Dude

McKaamos schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:08:
[...]

Dat dingetje over stroom... Dat was de clue.
Ik had de accuspanning niet gemeten wanneer de contactsleutel op ON stond. Dat heb ik gisteren wel even gedaan, en toen zag ik dat de accuspanning totaal onderuit ging zodra de sleutel op contact ging. Letterlijk van 12,5v naar 0,1v op het moment dat de sleutel om ging.

Kortom, accu echt ontzettend dood. Dat was niet bij me opgekomen omdat er ook geen licht was met startkabels aangesloten. Nog nooit eerder zo erg gezien dat je dan geen dash lampjes krijgt.

Heb nog een vervangende accu weten te scoren, dus hij doet t nu weer :)

[...]

Typisch van die dingen die je even moet weten. Spanningsval over een draad (of een zekering) meten om te zien of er uberhaupt een stroompje loopt.
Kan je ook slechte contacten en draadbreuk mee opsporen :)

[...]

Dat zou wel heel erg blond zijn he? :+

Maar, ja, killswitch op Run, op de bok en in z'n vrij.
Geen van die dingen zou het dashboard er van weerhouden om lampjes te laten branden trouwens.

Nou, na dat accudebakel kan ik nu ook weer met goed fatsoen tanken.
Al eens eerder gepost dat m'n tankslot vast zat en niet meer open ging. Vervangende set besteld en toen de boormachine in het slot van mn tankdop gezet. Eerst even 4mm, toen 6mm en toen plopte hij zo open :) Dat was best wel pijnloos :P

Maargoed, ik wil natuurlijk wel overal dezelfde sleutel, dus ik wou ook het contactslot mee vervangen. Zat ook bij m'n vervangings-setje.

Lopen kloten om de boel los te krijgen, bijna de hele kuip er af en dan er achter komen dat de stekker anders is :(
Nog eens goed naar het slot gekeken, blijkt dat je het slot en de schakelaar van elkaar kan scheiden, dus gewoon het nieuwe slot op de oude schakelaar geparkeerd. Doet m'n stuurslot het niet meer, kon de sleutel niet indrukken.
Blijkt dat de pen die in de schakelaar valt ruimte nodig heeft om naar beneden te zakken zodra je de sleutel omlaag drukt. Maar de pen van het nieuwe slot is langer, dus die zat al tegen de bodem aan.
Die een stukje afgezaagd, en voila :)

Klinkt allemaal simpel, maar al met al kostte dat dus wel de hele middag :/
Maar, ik kan weer rijden. Dus dat is positief. Kan ik na de crisis weer lekker rijden.

Nu nog even een nieuw blafpijpje er op, keertje goed wassen, en dan mag hij weer.
Laadspanning nog even gecontroleerd? Je zal de eerste niet zijn die een accu sloopt door een defecte spanningsregelaar in een Honda :P

Awesome

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:16

fdees

Trust me I'm an Engineer

Pagman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:33:
Waar zet je een schroef goed mee vast? Ik kwam er vandaag tijdens het grondig schoonmaken achter dat de schroef die de kettingbeschermer op zijn plaats houd is losgetrild.
Zoals aangegeven vast zetten met Loctite. Bij de Gamma hebben ze dit ook maar dan van Bison. Beide werken gewoon.
nehal3m schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:00:
[...]

Zoiets kan er ook tussen.

Die drukt als het ware de bout tegen de schroefdraad, dan trilt 'ie er ook niet uit.
Gebruik aub nooit zo een ring, die werken namelijk nooit. Verlijmen van de schrijfdraad met een loctite is vele malen beter en betrouwbaarder. Zeker Wanneer je te maken hebt met kunststofdelen. Mocht er een moer achter zitten kan je deze ook eenmaals vervangen door een zelfborgende moer. Dit zijn moeren met een meestal blauwe kunststof insert, maar eenmalig vanwege het feit dat de kunststof insert kapot wordt gedraaid bij het vastdraaien en dan de tweede keer niet meer zou werken.

Mocht je echt de neiging hebben om borgring te gaan gebruiken gaan dan direct voor een nord-lock. Deze werken namelijk wel zie de Junker test, deze laat zien dat bij trillingen alles gewoon wordt los getrild.

Pagman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:41:
[...]

Dan ga ik er wat loctite voor aanschaffen, het is namelijk een normale schroef die je met een inbus vastzet.
Een imbus kan je ook vastzetten met een momentsleutel, hiervoor heb je alleen de juiste imbusdoppen voor nodig. Maar een bout op moment zetten is nooit alleen de oplossing. Want dit kan nog steeds los trillen. Dus sowieso alles wat je monteert op een motor zou ikzelf verlijmen. Let ook op dat je het niet te vastzet, want dit kan er ook voor zorgen dat deze weer los raken.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:22
fdees schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:19:
[...]

Zoals aangegeven vast zetten met Loctite. Bij de Gamma hebben ze dit ook maar dan van Bison. Beide werken gewoon.

[...]

Gebruik aub nooit zo een ring, die werken namelijk nooit. Verlijmen van de schrijfdraad met een loctite is vele malen beter en betrouwbaarder. Zeker Wanneer je te maken hebt met kunststofdelen. Mocht er een moer achter zitten kan je deze ook eenmaals vervangen door een zelfborgende moer. Dit zijn moeren met een meestal blauwe kunststof insert, maar eenmalig vanwege het feit dat de kunststof insert kapot wordt gedraaid bij het vastdraaien en dan de tweede keer niet meer zou werken.

Mocht je echt de neiging hebben om borgring te gaan gebruiken gaan dan direct voor een nord-lock. Deze werken namelijk wel zie de Junker test, deze laat zien dat bij trillingen alles gewoon wordt los getrild.

[YouTube: Nord-Lock Wedge-Locking Washers - Junker Vibration Test]
[...]

Een imbus kan je ook vastzetten met een momentsleutel, hiervoor heb je alleen de juiste imbusdoppen voor nodig. Maar een bout op moment zetten is nooit alleen de oplossing. Want dit kan nog steeds los trillen. Dus sowieso alles wat je monteert op een motor zou ikzelf verlijmen. Let ook op dat je het niet te vastzet, want dit kan er ook voor zorgen dat deze weer los raken.
Goeie info man, dank je. Weer wat geleerd vandaag.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:29
Toffe stickers 8).
Raym09 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:03:
Laadspanning nog even gecontroleerd? Je zal de eerste niet zijn die een accu sloopt door een defecte spanningsregelaar in een Honda :P
Wat blijft dat toch een hardnekkig dingetje :). Dat de spanningsregelaars eraan gaan is voornamelijk slechte stekkerverbindingen door geen/nalatig onderhoud.

[ Voor 42% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-03-2020 18:55 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:45
@Requiem19 interessant, leuk om te lezen / zien :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:12
cyntax schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:27:
@Joopieboy Laat ze maar lachen, deze BMW's zijn voor echte bazen 8)

[Afbeelding]
Moeten die huisartsen dankzij corona ok ineens bewapend worden?
Straks hebben ze geen ruimte meer voor hun birckenstocks en geitenwollen sokken in de koffers ;)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Raym09 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:03:
[...]

Yep, had de boel toch open liggen, dan kan je dat maar beter even checken :)
Even de individuele fasen gecheckt en de output. Allemaal goed.

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:34:
[...]

Toffe stickers 8).

[...]

Wat blijft dat toch een hardnekkig dingetje :). Dat de spanningsregelaars eraan gaan is voornamelijk slechte stekkerverbindingen door geen/nalatig onderhoud.
Wat wil je daar aan onderhouden dan? Mijn cbr600f
('94)was 10 jaar oud toen de spanningsregelaar sneuvelde, en die had aantoonbaar onderhoud gehad volgens het boekje. De '95er van mijn zwager was niet heel veel later aan de beurt...

De oudjes sneuvelen vooral door het gebrek aan koelribben met een suboptimale plaatsing op de motor.

Awesome

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:08:
[...]

Wat wil je daar aan onderhouden dan? Mijn cbr600f
('94)was 10 jaar oud toen de spanningsregelaar sneuvelde, en die had aantoonbaar onderhoud gehad volgens het boekje. De '95er van mijn zwager was niet heel veel later aan de beurt...

De oudjes sneuvelen vooral door het gebrek aan koelribben met een suboptimale plaatsing op de motor.
De stekkerverbindingen moeten soepel, oxidatie/roestvrij en goed in elkaar zitten. Verweerd plastic, half los getrild en vol met vuil en/of roest zorgen voor een veel hogere weerstand. Die weerstand verhoogt de temperatuur van de spanningswisselaar omdat er hogere stromen doorheen lopen. En ja, dan komt er een punt waarop (soms matige) koeling niet meer voldoende is en de boel brand door.

Ik zeg uiteraard niet dat een regelaar niet sowieso stuk kan gaan (het is ook maar gewoon elektronica) maar het leeuwendeel gaat niet 'vanzelf' stuk. Ook bij de laatste keuringsdag van de TCN zag ik weer een Alp die er 'keurig' bij stond (goed gepoetst en lekker voorzien van accessoires) maar de aan de essentials mankeerde weer het een en ander, en ook daar trof men een half zwart geblakerde stekkerverbinding aan.

Regulier onderhoud houd óók in dat je regelmatig de bekabeling naloopt, schoonhoud en de stekkerverbindingen 'smeert'.

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:14:
[...]

De stekkerverbindingen moeten soepel, oxidatie/roestvrij en goed in elkaar zitten. Verweerd plastic, half los getrild en vol met vuil en/of roest zorgen voor een veel hogere weerstand. Die weerstand verhoogt de temperatuur van de spanningswisselaar omdat er hogere stromen doorheen lopen. En ja, dan komt er een punt waarop (soms matige) koeling niet meer voldoende is en de boel brand door.

Ik zeg uiteraard niet dat een regelaar niet sowieso stuk kan gaan (het is ook maar gewoon elektronica) maar het leeuwendeel gaat niet 'vanzelf' stuk. Ook bij de laatste keuringsdag van de TCN zag ik weer een Alp die er 'keurig' bij stond (goed gepoetst en lekker voorzien van accessoires) maar de aan de essentials mankeerde weer het een en ander, en ook daar trof men een half zwart geblakerde stekkerverbinding aan.

Regulier onderhoud houd óók in dat je regelmatig de bekabeling naloopt, schoonhoud en de stekkerverbindingen 'smeert'.
Misschien dat je het niet tussen de regels door las, maar er was niks te zien aan de regelaar of de bekabeling/stekkers... Bij allebei niet, dat ze nu sneller sneuvelen doordat de 25 jaar oude stekkers verrot raken is een no-brainer, zeker bij een offroad motor, maar dat was 15 jaar geleden veel minder het geval. Belde toen naar de Honda dealer en die zei meteen oh dat is de regelaar, gebeurd vrij vaak. Toen ook al een imitatie met koelribben geplaatst, nu zijn ze er zelfs met Mosfet. Bij de Alp is er zelfs een mod om hem meer in de rijwind te plaatsen.

Het is gewoon een zwak punt van Honda's uit die tijd, net als dat de NAKS dat zijn bij cbr blokken. Geen hardnekkig kul verhaal maar de realiteit. Dat jouw ervaring met 30 jaar oude brikken vooral verrotte stekkers betreft, veranderd daar weinig aan.

Je zit gewoon weer een discussie op te zoeken voor niks.

Awesome

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:18:
Je zit gewoon weer een discussie op te zoeken voor niks.
Erg nare opmerking om te maken, dit. Blijkbaar moet ik een soort concensus vermoeden dat ik graag zinloze discussies start. Ik vind het altijd prettig als men elkaar in zijn waarde laat.

Ik haal mijn kennis uit bronnen die zelf ook al 10+ jaar met deze motoren sleutelen, ook toen ze nog nieuw waren. Ik gaf óók aan dat als de koeling (erkend) al matig was om te beginnen, er niet veel voor nodig is om het stuk te krijgen. Kan net zo goed een slechte kwaliteit accu of accessoire zijn natuurlijk.

Dat doet in geen geval af aan jouw ervaringen, die natuurlijk net zo anekdotisch zijn als waar je de mijne voor uitmaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-03-2020 20:33 ]

• A13X

A13X

Dude

@HTT-Thalan
Dat de spanningsregelaars eraan gaan is voornamelijk slechte stekkerverbindingen door geen/nalatig onderhoud.
Ik gaf óók aan dat als de koeling (erkend) al matig was om te beginnen, er niet veel voor nodig is om het stuk te krijgen.
Je spreekt jezelf tegen of....
noes schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:48:
[...]
We hoeven niet van alles een discussie te maken, al helemaal niet als je het er toch al mee eens bent 8)7
= Imo zinloos

Awesome

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Raym09 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:18:
[...]

Het is gewoon een zwak punt van Honda's uit die tijd, net als dat de NAKS dat zijn bij cbr blokken. Geen hardnekkig kul verhaal maar de realiteit. Dat jouw ervaring met 30 jaar oude brikken vooral verrotte stekkers betreft, veranderd daar weinig aan.
Precies dit. Het is dan ook het eerste dat ik wilde weten, toen ik bij m'n huidige CBR ging kijken ;)

Vanmiddag m'n motor weer opgehaald, nadat ik 'm zaterdag avond maar bij vrienden had laten staan. Op weg naar huis even langs een motorzaak vlakbij gereden en ff geïnformeerd naar bandjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieX3hwyenMRPUlY7-yrFLbqqxTs=/f/image/PxaxNGiGdSw2Yn28ggFf6NDT.jpg
Binnenkort maar een afspraak maken :

[ Voor 26% gewijzigd door Destruction op 23-03-2020 21:31 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Destruction schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:22:
[...]

Precies dit. Het is dan ook het eerste dat ik wilde weten, toen ik bij m'n huidige CBR ging kijken ;)
Dat idd. Bekend verhaal. Honda en spanningsregelaars.
Ze worden gewoon warm. Af-fabriek model is niet gekoeld en ingegoten in epoxy, halfgeleiders (diodes, transistoren, e.d.) produceren gewoon warmte en de levensduur daar van gaat hard achteruit als de temperatuur constant hoog is. Om maar even de tweaker uit te hangen: je drukt ook goede koeling op je CPU, want lang en veel op hoge temperaturen draaien is gewoon slecht voor de levensduur. Net als overklokken op een board met te weinig powerphases, waarbij de regeltransistoren of de smoorspoelen er uit klappen door warmte.
Verkoolde stekkers zijn dan ook eerder een symptoom dan een oorzaak.

Anyways, mijne is nog prima. Mag ook wel, gezien de KMstand de 14K nog niet aantikt. Die heeft nauwelijks kans gehad om warm te worden :+

[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 23-03-2020 21:30 ]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

McKaamos schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:28:
[...]

Anyways, mijne is nog prima. Mag ook wel, gezien de KMstand de 14K nog niet aantikt. Die heeft nauwelijks kans gehad om warm te worden :+
Daarentegen had-ie de afgelopen 1,5 jaar genoeg koeling :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09-2025
fdees schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:19:

[...]

[YouTube: Nord-Lock Wedge-Locking Washers - Junker Vibration Test]
[...]

Nordlock werkt ook alleen bij schroefverbindingen waar alles uit (een) metaal bestaat, kunststof kruipt altijd over tijd en zal dus je voorspanning op je bout/schroef weg laten vloeien waardoor hij los komt. Daarom zitten er vaak metalen inserts (busjes) in kunststof delen die niet los mogen komen (ecu behuizingen onder anderen)

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:16

fdees

Trust me I'm an Engineer

Paul.H schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:14:
[...]

Nordlock werkt ook alleen bij schroefverbindingen waar alles uit (een) metaal bestaat, kunststof kruipt altijd over tijd en zal dus je voorspanning op je bout/schroef weg laten vloeien waardoor hij los komt. Daarom zitten er vaak metalen inserts (busjes) in kunststof delen die niet los mogen komen (ecu behuizingen onder anderen)
Ja klopt en het materiaal mag ook niet te hard of te zacht zijn dan gaat het ook niet werken. Maar voor staal op staal zijn ze echt goud waard.

Zolang je geen bouten gaat gebruiken die op voorspanning moeten zoals je vaak toepast bij een 10.9 of 12.9, want dat gaat ook veranderen gedurende tijd. Maar die worden denk ik niet veel gebruikt bij motoren.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
noes schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:47:
[...]

McGuyver kan thuis blijven, bestel gewoon een goed wringijzer: - op een halve meter afstand kan je zat kracht geven als de boel vast zit. Let wel idd op of er geen borging nog zit, anders blijf je bezig :9
Precies die van ruim 60 cm heb ik laatst gekocht en het voortandwiel van de Rx mee los gekregen :Y
Ging best makkelijk, zonder weer een ratel te slopen :+

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:06
Maegrim schreef op maandag 23 maart 2020 @ 23:10:
[...]

Precies die van ruim 60 cm heb ik laatst gekocht en het voortandwiel van de Rx mee los gekregen :Y
Ging best makkelijk, zonder weer een ratel te slopen :+
Voor zo'n acties ook nooit een ratel gebruiken :> Die kan je gebruiken als het eenmaal los zit om het dan makkelijker eruit te halen.

--

Gisteravond door het hele Corona gedoe de loods voor de motoren maar uitgesteld. Eerst zou het in april gebouwd worden, echter door het slechte weer e.d. konden de bomen in de tuin niet gezaagd worden. Vervolgens kon het grondverzet bedrijf niks doen omdat de grond te nat was. Nu is de grond droog en zouden ze vrijdag komen, maar is dat wel zo verstandig :?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die mannen kunnen toch prima hun werk doen zonder dat je binnen de anderhalve meter van hen hoeft te komen? Je mag toch niet binnen de draaicirkel van een kraan komen... Verdere zaken kun je prima roeptoeteren op een afstandje van anderhalve meter. Ow, en die grond heeft geen last van Corona, hooguit van PFAS.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Gewoon de koffie en koekjes op een tafel zetten en daarna afstand nemen. Hoef je ze niet op de vingers te kijken ook. Iedereen wint 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Thoit

Het is momenteel het mooiste weer ter wereld om een fundering uit te graven en te storten waar je zelf toch niets bij kunt 'meehelpen' (tenzij je 'in de weg lopen' als toegevoegde waarde ziet).

Beton hardt met dit weer, droog én koud, perfect uit.zonder dat je het zelf continue nát moet houden :+

Ik heb hier twee jaar geleden in Juni een nieuwe garage gezet en toen was 't behoorlijk warm, ~30o Celsius, toen de fundering gestort werd (25 Kuub beton de grond in gewerkt). Ik mocht toen gedurende een paar dagen óm de twee uur alles onder water zetten om te voorkomen dat het beton té snel droogde en daardoor dus zou gaan scheuren. Beton kan geen klok kijken dus dat mocht ook midden in nacht gebeuren....

[ Voor 53% gewijzigd door Will_M op 24-03-2020 08:48 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:06
sypie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:07:
Die mannen kunnen toch prima hun werk doen zonder dat je binnen de anderhalve meter van hen hoeft te komen? Je mag toch niet binnen de draaicirkel van een kraan komen... Verdere zaken kun je prima roeptoeteren op een afstandje van anderhalve meter. Ow, en die grond heeft geen last van Corona, hooguit van PFAS.
Ik zou meehelpen en als je zaken wil overleggen kom je toch met elkaar makkelijk in contact. Mijn vriendin valt in de risico groep, dus ik loop het risico nu even gewoon liever niet :)
Will_M schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:27:
@Thoit

Het is momenteel het mooiste weer ter wereld om een fundering uit te graven en te storten waar je zelf toch niets bij kunt 'meehelpen' (tenzij je 'in de weg lopen' als toegevoegde waarde ziet).

Beton hard met dit weer, droog én koud, perfect uit.zonder dat je het zelf nát continue moet houden :+

Ik heb hier twee jaar geleden in Juni een nieuwe garage gezet en toen was 't behoorlijk warm, ~30o Celsius, toen de fundering gestort werd (25 Kuub beton de grond in gewerkt). Ik mocht toen gedurende een paar dagen óm de twee uur alles onder water zetten om te voorkomen dat het beton té snel droogde en daardoor dus zou gaan scheuren. Beton kan geen klok kijken dus dat mocht ook midden in nacht gebeuren....
Fundering storten doen we zelf, het is nu 's nachts eigenlijk nog iets te koud maar het zou nu perfect zijn inderdaad.
We wachten gewoon af, misschien is het over een maand allemaal weer beter en doen we het dan. Meest vervelende is dat het nu echt even niet uitziet in de tuin, en ook geen zin heeft om dit zelf nu weg te ruimen.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Aangezien het samenscholingsverbod tot 1 juni geldt zou ik er niet vanuit gaan dat het over een maand de situatie weer verbeterd is.
Dan maar niet meehelpen en afstand houden, ook met overleg. Werkt allemaal wat lastiger, maar het is overal behelpen op het moment dus die jongens zullen er ook wel aan gewend zijn :)

• Chakotay
En die willen waarschijnlijk ook graag aan het werk blijven.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Net lekker met de motor naar kantoor gereden en dat is toch wel lekker even het huis uit en een frisse neus halen. Merk gelijk dat ik weer een stuk fitter ben hierdoor :P Het is alleen wel erg frisjes buiten
Chakotay schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:23:
[...]

In wat voor materiaal zit het, metaal of plastic?

@Rubman mooi dat het gelukt is!
Van plastic op metaal zo te zien. Er schijnt een recall voor te zijn geweest dus dat ga ik ook aangeven als die zaterdag voor de grote beurt gaat.

• Chakotay
De dagelijkse ritjes van en naar kantoor mis ik wel hier, dat was altijd wel fijn even ontspannen voor en na de werkdag.

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Al een poosje last van een tikkend balhoofd en gisteren toch wel aardige speling, motor heeft 26000km op de teller en het lijkt mij dat dat wel erg kort is voor balhoofd lagers.

Ik heb maatjes met dezelfde motor die non stop wheelies doen en die balhoofd lagers gaan al langer mee

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• DrivinUCrazy
Zij kunnen het misschien wel? ;)

Maar daar is verder niets zinnigs over te zeggen. Misschien zit er gewoon wat speling in, moet de moer wat aangedraaid worden, en is het dan weer weg. Of het lager is daadwerkelijk versleten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:57:
Zij kunnen het misschien wel? ;)

Maar daar is verder niets zinnigs over te zeggen. Misschien zit er gewoon wat speling in, moet de moer wat aangedraaid worden, en is het dan weer weg. Of het lager is daadwerkelijk versleten.
Ik doe juist geen wheelies of de af toe 1cm hoge bij het snel optrekken, vanmiddag maar eens kijken wat het is, heb helaas niks om die rare moeren mee aan te draaien dus dat mag de dealer doen

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:13

4x2

lộn xộn quá

Als ie niet meer af te stellen is is ie versleten, zo moeilijk is het eigenlijk niet ;)
Kilometerstand: tsjah, jammer dan, het is geen absurd lage stand en als ie over 26K weer kapot is kun je eens verder gaan kijken (of leren hoe je het zelf moet doen)

leeg

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Chakotay schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:41:
De dagelijkse ritjes van en naar kantoor mis ik wel hier, dat was altijd wel fijn even ontspannen voor en na de werkdag.
Same here. Is het eindelijk lekker weer, kan ik het vanuit mijn zolderkamer bekijken..
Heb zaterdag wel de Speed uit de winterslaap gehaald. Het duurde even om hem op gang te brengen zoals altijd na een paar maanden stil staan, maar de opgeladen accu had voldoende puf om hem uiteindelijk aan te laten slaan. 's Avonds klein rondje gereden om de nieuwe outfit te testen. Zit allemaal lekker. Mijn nieuwe handschoenen voelen warmer aan dan mijn oude terwijl ze wel dunner zijn. Denk dat ze de rijwind beter buitenhouden. Ben de snelweg niet op geweest maar heb het idee dat de Shark wel wat rumoeriger is dan de Scorpion.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:05
McKaamos schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:28:
[...]

Dat idd. Bekend verhaal. Honda en spanningsregelaars.
Ze worden gewoon warm. Af-fabriek model is niet gekoeld en ingegoten in epoxy, halfgeleiders (diodes, transistoren, e.d.) produceren gewoon warmte en de levensduur daar van gaat hard achteruit als de temperatuur constant hoog is. Om maar even de tweaker uit te hangen: je drukt ook goede koeling op je CPU, want lang en veel op hoge temperaturen draaien is gewoon slecht voor de levensduur. Net als overklokken op een board met te weinig powerphases, waarbij de regeltransistoren of de smoorspoelen er uit klappen door warmte.
Verkoolde stekkers zijn dan ook eerder een symptoom dan een oorzaak.
Precies wat jij zegt. De originele spanningsregelaar van mijn F3 ging er vorig jaar ook aan en dat had niks met met slechte contacten of achterstallig onderhoud te maken ofzo. Nu heb ik er eentje met koelribben. Daar heb ik wat meer vertrouwen in.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

InZane schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:37:
[...]

Precies wat jij zegt. De originele spanningsregelaar van mijn F3 ging er vorig jaar ook aan en dat had niks met met slechte contacten of achterstallig onderhoud te maken ofzo. Nu heb ik er eentje met koelribben. Daar heb ik wat meer vertrouwen in.
Denk dat ik mijne preventief een keertje los ga maken en terug monteer met een kloddertje koelpasta. Hij zit op een plaatje aluminium die tussen de framebuizen zit gelast, dus dat moet ook goed dienst kunnen doen als heatsink.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:10

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Groot gelijk, ik heb een KTM 690 enduro R gereden, dat is echt waardeloos offroad. Het is gewoon een allroad.

Voor het echte werk heb ik nu een KTM 450 EXC 2012. Veel beter.

De 690 heeft te weinig veerweg en teveel complexe electronica met een domme brandstoftank/pomp locatie.

Asus Zenbook i7 256gb

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

4x2 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:01:
Als ie niet meer af te stellen is is ie versleten, zo moeilijk is het eigenlijk niet ;)
Kilometerstand: tsjah, jammer dan, het is geen absurd lage stand en als ie over 26K weer kapot is kun je eens verder gaan kijken (of leren hoe je het zelf moet doen)
Als die op is vind ik 26k wel vrij weinig voor motor van 20k. En ik kan het prima zelf maar heb er de speciale tools niet voor, het gereedschap kopen is net zo duur als het laten vervangen en dan heb ik er garantie op zitten

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:14
Streepje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:20:
[...]

Als die op is vind ik 26k wel vrij weinig voor motor van 20k. En ik kan het prima zelf maar heb er de speciale tools niet voor, het gereedschap kopen is net zo duur als het laten vervangen en dan heb ik er garantie op zitten
Als je handig bent neem je een grote aliexpress dop en slijp je die op maat.

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
We hebben hier wel een paar MT09 rijders toch?

Ik zie dat die MT09 street rally een wat hoger zadel heeft dus mogelijk interessant voor mij. Maar ik weet niet of het verstandig is om een 09 als eerste motor te hebben :).

Iemand een mening?

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

Streepje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:20:
[...]

Had je hem nieuw gekocht, anders kan een vorige eigenaar de boel hebben misbruikt. Mijn ervaring is dat prijs weinig zegt, alles boven een bepaald bedrag ontloopt elkaar kwa kwaliteit niet zoveel meer. Waarschijnlijk zit in jouw motor van 20k precies hetzelfde lager als in een mt-09 die de helft kost.

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
Booyaa schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:12:

Ik zie dat die MT09 street rally een wat hoger zadel heeft dus mogelijk interessant voor mij. Maar ik weet niet of het verstandig is om een 09 als eerste motor te hebben :).

Iemand een mening?
Tja als je van een les motor afkomt is het ineens wel veel vermogen maar het is ook geen peperdure motor. Zolang je het zelf leuk/mooi en betaalbaar vind waarom niet?

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:06

Iemand een mening?
Hier een eigenaar, ja hij is fel, en ja dat is afhankelijk van je eigen pols/karakter. Je kan er ook prima gewoon mee rijden als je dat wilt. Als je van jezelf weet dat je graag aan de gashendel hangt dan is het wellicht minder verstandig..

• JanHenk
  • Niet online
Hallo allemaal.

Ik heb momenteel mijn Suzuki SV1000S (2003) in de verkoop. Ik merk dat ik er de laatste jaren een stuk minder op rij dan ik zou willen. Het is een geweldige motor maar ik vind de houding eigenlijk te sportief. Ik twijfel of ik überhaupt een motor weer ga kopen, maar ik kijk al een tijdje kwijlend naar een MV Agusta Brutale... Ik vind de geschiedenis van het merk leuk en het design spreekt me aan. Ik twijfel alleen over de staat van de techniek. Een Triumph Street Triple R is een veiliger keuze, zowel qua waarde (me dunkt) als technische staat.

Waar moet je op letten bij een Brutale, er is vast iemand hier die het weet? Is het een feilloze motor of kent deze z'n problemen? Dan heb je nog de 675 of de 800.. Behalve de inhoud, uiteraard, wat zijn nu nog meer de verschillen?

Ik zoek dus wat meer een "opstappen en wegrijden" motor, met een wat minder scherpe kniehoek dan mijn huidige SV, maar waar ik in de avonduren toch nog voldoende "lol" mee kan hebben. Misschien hebben jullie andere kandidaten/suggesties?

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:46
JanHenk schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:43:
Hallo allemaal.

Ik heb momenteel mijn Suzuki SV1000S (2003) in de verkoop. Ik merk dat ik er de laatste jaren een stuk minder op rij dan ik zou willen. Het is een geweldige motor maar ik vind de houding eigenlijk te sportief. Ik twijfel of ik überhaupt een motor weer ga kopen, maar ik kijk al een tijdje kwijlend naar een MV Agusta Brutale... Ik vind de geschiedenis van het merk leuk en het design spreekt me aan. Ik twijfel alleen over de staat van de techniek. Een Triumph Street Triple R is een veiliger keuze, zowel qua waarde (me dunkt) als technische staat.

Waar moet je op letten bij een Brutale, er is vast iemand hier die het weet? Is het een feilloze motor of kent deze z'n problemen? Dan heb je nog de 675 of de 800.. Behalve de inhoud, uiteraard, wat zijn nu nog meer de verschillen?

Ik zoek dus wat meer een "opstappen en wegrijden" motor, met een wat minder scherpe kniehoek dan mijn huidige SV, maar waar ik in de avonduren toch nog voldoende "lol" mee kan hebben. Misschien hebben jullie andere kandidaten/suggesties?
@Will_M kent iemand met een Brutale dus die kan er misschien wat meer over zeggen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

R0y. schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:47:
[...]

@Will_M kent iemand met een Brutale dus die kan er misschien wat meer over zeggen.
Is geen 'Brutale' maar een 'Dragster RC' en die dame heeft er in 't éérste jaar dat ze 't apparaat had gewoon even 25K aan 'snelle' kilometers door half Europa op weggetikt zónder noemenswaardige problemen. Momenteel worden er wat minder kilometers mee gemaakt vanwege werk / winter ... :+

@Tankiej kent de bestuurster overigens ook wel ...

• A13X

A13X

Dude

JanHenk schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:43:
Hallo allemaal.

Geen idee hoe groot dat je bent, maar ik (1.87) heb ooit eens op een 800 gezeten en dat paste maar net met die vleugels aan de tank. Dus of dat beter zit als de SV vraag ik mij af.

Awesome

• JanHenk
  • Niet online
Raym09 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:55:
[...]

Geen idee hoe groot dat je bent, maar ik (1.87) heb ooit eens op een 800 gezeten en dat paste maar net met die vleugels aan de tank. Dus of dat beter zit als de SV vraag ik mij af.
Goed punt. Ik ben 1.85. Ik heb nog niet op een brutale gezeten, dus ik weet inderdaad niet of het beter zit of niet. Op het oog leek het mij een iets vriendelijker motor qua formaat en houding. Maar het blijven Italianen en die zijn in de regel inderdaad wat kleiner...

Een maat van mij heeft een Speed Triple, die vond ik een stuk aangenamer qua houding dan mijn eigen SV, in ieder geval.. Voor wat het waard is. :P

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:28
@JanHenk kijk eens op www.cycle-ergo.com , daar kan je een globaal idee opdoen van hoe je op een motor zou zitten :Y Ik vind zelf een Street Triple niet heel ruim met de kniehoek en ben 1.80 met broeklengte 32. Daar merk je gewoon dat ie gebaseerd is op een Daytona, maar met een verhoogd zadel is daar prima omheen te werken.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:10
JanHenk schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:13:
[...]

Goed punt. Ik ben 1.85. Ik heb nog niet op een brutale gezeten, dus ik weet inderdaad niet of het beter zit of niet. Op het oog leek het mij een iets vriendelijker motor qua formaat en houding. Maar het blijven Italianen en die zijn in de regel inderdaad wat kleiner...

Een maat van mij heeft een Speed Triple, die vond ik een stuk aangenamer qua houding dan mijn eigen SV, in ieder geval.. Voor wat het waard is. :P
MV Agusta maakt wel typisch Italiaanse motoren, dus eigenlijk net iets te klein voor de gemiddelde Nederlander inderdaad.
Ik heb eens op de Rivale 800 gereden, super mooie motor en rijdt ook prima. Maar met mijn 1.90 is hij toch echt te klein :P

Verder is de betrouwbaarheid van MV's volgens mij wel een stuk beter dan vroeger, alleen hebben ze wel het probleem dat alle Italiaanse fabrikanten hebben. Als er iets kapot is en je hebt een onderdeel nodig dat uit Italië moet komen, is het maar afwachten wanneer het er is. Het kan er in een week zijn, maar ook 6 weken, maar net wanneer ze er zin in hebben lijkt het soms op.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:46
Psst... @Vrijdag .. een motor waar wij op passen!

Ik wil graag het powerparts zadel op de KTM maar ik ben bang dat ik dan niet meer met mijn poezelige mooie voetjes aan de grond kan :(

• JanHenk
  • Niet online
NLDViane schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:24:
@JanHenk kijk eens op www.cycle-ergo.com , daar kan je een globaal idee opdoen van hoe je op een motor zou zitten :Y Ik vind zelf een Street Triple niet heel ruim met de kniehoek en ben 1.80 met broeklengte 32. Daar merk je gewoon dat ie gebaseerd is op een Daytona, maar met een verhoogd zadel is daar prima omheen te werken.
Briljant, ik had nog niet eerder van deze website gehoord. Ik ben ongeveer 1.85 en lengtemaat 34, trouwens. Niet per se korte benen dus.

Als ik mijn maten invoer, kom ik qua kniehoek met zowel een Speed en Street Triple, mijn SV of een Brutale allemaal op ongeveer 70 graden (binnenhoek) uit. Hetzelfde krijg ik met bijvoorbeeld een CB1000. Lijkt niet echt het verschil te maken.

Toch gek, voor mijn gevoel zat de Speed Triple een stuk beter dan mijn SV. Mogelijk is het dan gelegen in de heuphoek, want de SV heeft een redelijke zit naar voren, daar waar de andere motoren meer rechtop zitten.

Zou een kwestie van proberen zijn, dus.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door JanHenk op 24-03-2020 16:44 ]

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Net bij de dealer geweest en ballhoofd lager ligt helemaal in puin, conclusie van de monteur "lager is niet ingevet bij de 20K beurt aangezien hij bijna helemaal droog stond en dat spul verdwijnt niet binnen 6000km"

dus nu morgen maar eens naar de zaak bellen welke het onderhoud heeft gedaan om te vragen hoe en wat

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:28
JanHenk schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:43:
[...]

Briljant, ik had nog niet eerder van deze website gehoord. Ik ben ongeveer 1.85 en lengtemaat 34, trouwens. Niet per se korte benen dus.

Als ik mijn maten invoer, kom ik qua kniehoek met zowel een Speed en Street Triple, mijn SV of een Brutale allemaal op ongeveer 70 graden (binnenhoek) uit. Hetzelfde krijg ik met bijvoorbeeld een CB1000. Lijkt niet echt het verschil te maken.

Toch gek, voor mijn gevoel zat de Speed Triple een stuk beter dan mijn SV. Mogelijk is het dan gelegen in de heuphoek, want de SV heeft een redelijke zit naar voren, daar waar de andere motoren meer rechtop zitten.

Zou een kwestie van proberen zijn, dus.. :)
Kan inderdaad met heuphoek te maken hebben, maar ook met hoe breed de tank is. Daarnaast kan het bij een zithouding zo zijn dat nuances veel verschil maken, dus staar je er niet blind op :9

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

NLDViane schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:15:
[...]

Kan inderdaad met heuphoek te maken hebben, maar ook met hoe breed de tank is. Daarnaast kan het bij een zithouding zo zijn dat nuances veel verschil maken, dus staar je er niet blind op :9
Zeker, denk ook aan de breedte en vorm van het zadel: als je een breed zadel hebt kom je bijv veel minder makkelijk bij de grond dan met een smal zadel. En de hoek van het stuur kan ook een hoop doen voor je polsen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
R0y. schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:06:
Psst... @Vrijdag .. een motor waar wij op passen!

Ik wil graag het powerparts zadel op de KTM maar ik ben bang dat ik dan niet meer met mijn poezelige mooie voetjes aan de grond kan :(
Ik vind het al knap dat je op die KTM past joh :+ jullie zijn net zo klein als ik.

I have stability. The ability to stab.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:02:
[...]

Ik vind het al knap dat je op die KTM past joh :+ jullie zijn net zo klein als ik.
Blijkbaar iets leniger >:)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-01 17:36
Streepje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:15:
Net bij de dealer geweest en ballhoofd lager ligt helemaal in puin, conclusie van de monteur "lager is niet ingevet bij de 20K beurt aangezien hij bijna helemaal droog stond en dat spul verdwijnt niet binnen 6000km"

dus nu morgen maar eens naar de zaak bellen welke het onderhoud heeft gedaan om te vragen hoe en wat
Dat is behoorlijk balen! Ik hoop dat je ergens aanspraak op kan maken, want dit klinkt als een duur grapje :|

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:13:
[...]

Blijkbaar iets leniger >:)
Pfoa, ik wil ze wel op de Versys van m'n buurman zien klimmen als ie z'n koffers er weer op heeft. :+ Ultieme lenigheidstest.

I have stability. The ability to stab.

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Streepje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:15:

Kan ook kwestie zijn van niet goed afgesteld, of te veel druk of juist te weinig. Ik test het regelmatig ff voordat ik ga rijden. Voorrem in knijpen en dan als het ware trekken en duwen tegen het stuur. Meestal merk je dan al snel genoeg of er iets niet klopt.

Vind het wel vreemd dat hij helemaal droog staat.

Heb het ook gehad op de Ural, zo zag het lager er uit. Links goede ring en rechts de oude :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QDVbgUp.jpg?2

En goed invetten die hap, moet sws anders vallen de kogels er uit ook aan de onderkant O-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iBwbWQa.jpg?1

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
Dagje goed besteed en de taartschep eraf gehaald en vervangen voor een kleinere plaathouder :)

+ protectors erop gezet gisteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gI3VjzPbwdSGWqTg_5My04wKeaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4RN8C5xgQTFkaKfJKqOezDPy.jpg?f=fotoalbum_large

Gamertag: timmie271

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

timmie271 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:45:
Dagje goed besteed en de taartschep eraf gehaald en vervangen voor een kleinere plaathouder :)

+ protectors erop gezet gisteren.

[Afbeelding]
Gatverdamme :r

spoiler:
reflector zit er nog op :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• timmie271
Vrijdag schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:47:
[...]

Gatverdamme :r

spoiler:
reflector zit er nog op :+
Die zitten met beugeltjes vast (geen probleem), maar links zit er de ABS-sensor aan het beugeltje vast geklikt. Dus die halen we een andere keer eraf :9

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@lolgast Er is een derde 'eikel' bij welke zich met de OP mág bemoeien.... Waarom is er iemand zó gek om dát te willen doen?

Én ja.... Die 'Pipo' heb ik toegevoegd.. >:)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:22

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYXsU3ULR1ZkFkWvxvpgkWALiRQ=/f/image/PElQpHHWbnjWabBMrmzPj0Be.png

Oh boy! Nu kan ik lekker los gaan met MIJN definitie van een motorfiets >:)

*kak*

Moest alles met helmplicht aanklikken :'(

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 24-03-2020 18:56 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:54
Will_M schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:50:
@lolgast Er is een derde 'eikel' bij welke zich met de OP mág bemoeien.... Waarom is er iemand zó gek om dát te willen doen?

Én ja.... Die 'Pipo' heb ik toegevoegd.. >:)
Groot gelijk heb je! Wel irritant dat ik dan de laptop moet pakken om te zien wie dat is (hoewel ik door de like op je bericht al een voorgevoel had :9 )

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:03:
[...]

Groot gelijk heb je! Wel irritant dat ik dan de laptop moet pakken om te zien wie dat is (hoewel ik door de like op je bericht al een voorgevoel had :9 )
Da's 't voordeel van simpel 'mede-auteur' zijn, dan krijg je die berichten niet op het moment dat 'iemand' iets aanpast ;)

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@timmie271 Gefeliciteerd *O*
Krijgen wij nu snel een accurate avatar van je te zien :+

• timmie271
lolgast schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:03:
[...]

:9
S4All schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:11:
@timmie271 Gefeliciteerd *O*
Krijgen wij nu snel een accurate avatar van je te zien :+
Zal hem al aanpassen :+

• Chakotay
steveman schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:56:
[Afbeelding]

Oh boy! Nu kan ik lekker los gaan met MIJN definitie van een motorfiets >:)

*kak*

Moest alles met helmplicht aanklikken :'(
Dan moet je ook weer weten in welk deel van Amerika de foto's gemaakt zijn, best veel plaatsen zonder helmplicht nog daar :P

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:55
Vandaag even met de motor naar de zaak op en neer, over de A2 van Eindhoven naar Den Bosch. Voor mij de eerst keer op de snelweg nu de 100km/u regel is ingevoerd.
Wat is dat traag zeg, zeker op de motor, mijn V-twin begint bijna te bokken in zijn 6 op die snelheid..
net iets boven de 2500 toeren draait het ding dan.

Wel lekker om na 2 weken thuis te werken weer even uit te waaien op de motor
Morgen moet ik wat bewoners brieven bezorgen voor een aankomend project in Valkenswaard.
Ga ik ook maar weer op de motor.
Pak ik meteen wat vitamine D mee met dit zonnetje.

Wel een vraagje, als ik van zijn 1 naar zijn 2 schakel en ik doe dat niet echt met overtuiging.
Iets te voorzichtig dus.
Dan knalt hij er weer uit als ik het gas iets matig in zijn 2.
Terug de vrij in dus.
Ram ik hem met iets meer geweld in zijn 2 dan is er niets aan de hand.
Hebben meer mensen dit met hun motor?
Mijn Fazer had hier ook wel last van, dus ik ben waarschijnlijk gewoon iets te voorzichtig
(das ook voor het eerst :P )

* Bommes heeft nog wel iets maar komt daar wel in een van de volgende posts op terug

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 24-03-2020 19:38 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• timmie271
Bommes schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:37:
Vandaag even met de motor naar de zaak op en neer, over de A2 van Eindhoven naar Den Bosch. Voor mij de eerst keer op de snelweg nu de 100km/u regel is ingevoerd.
Wat is dat traag zeg, zeker op de motor, mijn V-twin begint bijna te bokken in zijn 6 op die snelheid..

Morgen moet ik wat bewoners brieven bezorgen voor een aankomend project in Valkenswaard.

Wel een vraagje, als ik van zijn 1 naar zijn 2 schakel en ik doe dat niet echt met overtuiging.
Iets te voorzichtig dus.
Terug de vrij in dus.
Mijn Fazer had hier ook wel last van, dus ik ben waarschijnlijk gewoon iets te voorzichtig

* Bommes heeft nog wel iets maar komt daar wel in een van de volgende posts op terug
Denk dat je hem dan net niet vergenoeg erdoorheen 'trapt'

Hier ook wel es gehad met de 250 dat ie tussen 2 versnellingen in hing :+

• Bommes
timmie271 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:39:
[...]

Denk dat je hem dan net niet vergenoeg erdoorheen 'trapt'

Hier ook wel es gehad met de 250 dat ie tussen 2 versnellingen in hing :+
Ja ik had er hier ook last van :o :o :

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• timmie271
Heb er verder niet alle kennis van, maar lijkt er idd op dat ie er niet volledig in de 2 zit en door de kracht er weer uitschiet. Komt ook vaak genoeg voor dat je denk terug te schakelen en vervolgens gaat ie in de N....
@Will_M in Luxemburg :9

• DrivinUCrazy
@Bommes misschien het pookje een halve centimeter lager afstellen. Dat kan er voor zorgen dat je net iets meer overtuigingskracht kunt uitoefenen.

• BvZwolle
  • Laatst online: 07:02
Mooie uitlaten! :P

• S4All
  • Niet online
@Bommes
Gewoon inruilen voor een 650 model :+
Meer toeren zuiniger })

• timmie271
S4All schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:42:
@Bommes

[...]

Meer toeren zuiniger })
M'n nieuwe 650 zuipt anders toch iets meer dan de 250 die ik had :+

• Bommes
S4All schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:42:
@Bommes

[...]

Meer toeren zuiniger })
Als ik zuinig wil rijden pak ik de Vespa wel, met wat rustig aan doen is daar 1 op 27 mogelijk.
En met de topsnelheid van 125km/u kan ik me nu ook weer perfect op de snelweg vertonen met dat ding.
8)
Het kan aan mijn oren liggen, of mijn oordopjes maar het lijkt wel of ze wat meer herrie beginnen te maken.
Alsof de 1000cc twin het dempings wol er een beetje heeft uit geblazen >:)
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:01:
@Bommes misschien het pookje een halve centimeter lager afstellen. Dat kan er voor zorgen dat je net iets meer overtuigingskracht kunt uitoefenen.
Kijk dat kan ik morgen meteen even proberen.
Ik had het juist wat hoger gesteld omdat ik dan staand wat makkelijker kan schakelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Bommes op 24-03-2020 21:13 ]

• S4All
  • Niet online
@timmie271 250cc is geen motor, maar een op gevoerde brommer ;)

• timmie271
S4All schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:57:
@timmie271 250cc is geen motor, maar een op gevoerde brommer ;)
Dat ontken ik ook niet :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je maar ónder de '1000' blijft!! Alles boven dat aantal cc's is gewoon "Poser" gedrag ;)

• timmie271
Will_M schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:04:
[...]

Als je maar ónder de '1000' blijft!! Alles boven dat aantal cc's is gewoon "Poser" gedrag ;)
Nu 35kW. Eind dit jaar naar de 70kW en dan is dat meer dan genoeg :Y
We mogen toch maar 100 hier :+

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:38
Zojuist een interessante uitzending gezien van Avrotros opgelicht over de tweedehands motormarkt in Nederland. Het is dus ook zoals ik al vermoede. Daarom koop/kocht ik liever motoren bij particulieren die sluitende documentatie bij de motor hebben zitten en wat meer kunnen vertellen over de geschiedenis van de motor. Dit is niet altijd het geval bij dealers.

Hier het bijbehorende artikel.

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@cyntax Fascinerend stuk. Als je enigszins wilt weten wat je koopt, dan moet je zoeken naar een eerste (particuliere) eigenaar die een onderhoudsboekje heeft. Da's een beetje mijn conclusie op basis van het artikel.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Will_M schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:04:
[...]

Ik heb daar geen 1000cc voor nodig hoor, 10cc is voldoende 8)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:56:
[...]

Ik heb daar geen 1000cc voor nodig hoor, 10cc is voldoende 8)
Laat ik dan eens met een minder bekend nummer van 10cc komen:

:D ;)

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Will_M schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:59:
[...]

Laat ik dan eens met een minder bekend nummer van 10cc komen:

[YouTube: 10 cc - the wall street shuffle (1974)]

:D ;)

Van toepassing op hoe veel van ons hier naar hun motor kijken. En lees die lyrics, mensen ;)

• Hkuit
  • Laatst online: 15-01 10:37
Bommes schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:37:.

Super, maar ik ben wel benieuwd hoe jij die vitaminen mee pikt; voor vitamine D moet de zon op je blote huid schijnen... Dus dat wordt zonder handschoenen rijden, of met een jethelm, of eh, korte broek?

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:10

Iets te voorzichtig dus.
Terug de vrij in dus.

Niet met geweld rammen. Met beleid er overtuigend in drukken en heeeel even vast houden (maar een paar milliseconden waarschijnlijk). De schakelpook lager afstellen helpt waarschijnlijk ook. Of je voet iets verder naar voren zetten waardoor de pook rust op een dikker gedeelte van je voet.

Het doel is in elk geval om te zorgen dat de pook niet terug stuitert.

• Bommes
Hkuit schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:15:
[...]

Super, maar ik ben wel benieuwd hoe jij die vitaminen mee pikt; voor vitamine D moet de zon op je blote huid schijnen... Dus dat wordt zonder handschoenen rijden, of met een jethelm, of eh, korte broek?
Open helm inderdaad 8)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:22

steveman

Comfortabel ten onder

Uhm... 10cc sloeg niet op cilinderinhoud he :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Hkuit
  • Laatst online: 15-01 10:37
Jurrian120 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:36:
[...]

Tja als je van een les motor afkomt is het ineens wel veel vermogen maar het is ook geen peperdure motor. Zolang je het zelf leuk/mooi en betaalbaar vind waarom niet?
Tja, ik blijf dat toch rare adviezen vinden. Op MF ook zo'n advies mbt een Tuono, ook met >110 pk. "Moet kunnen als je je rechterhand maar in bedwang houdt". Mij lijkt het niet de beste manier van motor leren rijden (echt rijden leer je pas ná je rijbewijs, toch?). Liever een motor die je aankunt dan eentje die er met jou vandoor gaat.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024

Iemand een mening?
Een Rode Busa met verlengde achterbrug d:)b
cyntax schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:17:
Zojuist een interessante uitzending gezien van Avrotros opgelicht over de tweedehands motormarkt in Nederland. Het is dus ook zoals ik al vermoede. Daarom koop/kocht ik liever motoren bij particulieren die sluitende documentatie bij de motor hebben zitten en wat meer kunnen vertellen over de geschiedenis van de motor. Dit is niet altijd het geval bij dealers.

Interessant stuk, er staan genoeg motoren bij bepaalde dealers/handeleren waar gewoon niks van klopt voornamelijk omdat de prijs niet overeenkomt met vergelijkbare bouwjaren/kmstanden.
Ik heb meteen zelf even mijn motor gecheckt aangezien het een UK import is.Maar die klopt gelukkig alle originele papieren inclusief de MOT checks zitten erbij met km stand en al.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hkuit schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:22:
[...]
Liever een motor die je aankunt dan eentje die er met jou vandoor gaat.
Er zijn maar weinig mensen die een motor met slechts 50pk echt volledig aankunnen. 50pk of 150pk, je zal je toch moeten inhouden.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Tja, ik blijf dat toch rare adviezen vinden. Op MF ook zo'n advies mbt een Tuono, ook met >110 pk. "Moet kunnen als je je rechterhand maar in bedwang houdt". Mij lijkt het niet de beste manier van motor leren rijden (echt rijden leer je pas ná je rijbewijs, toch?). Liever een motor die je aankunt dan eentje die er met jou vandoor gaat.
Ik begon ook op een 1000cc met ~130pk, na een tijdje kocht ik een 600cc met de helft minder vermogen. En eigenlijk heb ik op die 2e motor pas echt leren rijden. En stiekem was het ook wel leuk om een keer flink te kunnen gassen zonder meteen je rijbewijs op het spel te zetten :P

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 24-03-2020 23:42 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-01 13:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

cyntax schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:17:

Morgen eens kijken. Benieuwd wat er voorbij komt.

In mijn zoektocht naar een andere fiets heb ik zo ook een paar modellen laten staat waarvan ik iets niet kon rijmen met de kilometerstand. Gevalletjes "hoe dan" of net te mooi om waar te zijn eigenlijk. 'Ja is van iemand geweest hier uit de buurt... Nee, we hebben er geen onderhoudspapieren bij. ' Jaja... hmm.
Dus word denk ik een 'feest' van herkenning.

Nou heb ik van de motor die ik nu heb (Yamaha TRX 850) ook helemaal niks behalve de weet dat hij in de afgelopen vijf jaar geen onderhoud had gehad (de eigenaar zei ook dat ie buiten ketting keertje smeren niks had gedaan). Was mijn enige twijfelpunt, want ik heb mij al eens gestoten aan zo'n akkefietje. Maar deze was iig "eerlijk" niet onderhouden door de particulier ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Ultraman op 25-03-2020 10:35 . Reden: model er bij ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ultraman schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 00:11:
[...]

Morgen eens kijken. Benieuwd wat er voorbij komt.

In mijn zoektocht naar een andere fiets heb ik zo ook een paar modellen laten staat waarvan ik iets niet kon rijmen met de kilometerstand. Gevalletjes "hoe dan" of net te mooi om waar te zijn eigenlijk. 'Ja is van iemand geweest hier uit de buurt... Nee, we hebben er geen onderhoudspapieren bij. ' Jaja... hmm.
Dus word denk ik een 'feest' van herkenning.

Nou heb ik van de motor die ik nu heb ook helemaal niks behalve de weet dat hij in de afgelopen vijf jaar geen onderhoud had gehad (de eigenaar zei ook dat ie buiten ketting keertje smeren niks had gedaan). Was mijn enige twijfelpunt, want ik heb mij al eens gestoten aan zo'n akkefietje. Maar deze was iig "eerlijk" niet onderhouden door de particulier ;)
Misschien wel leuk om hier meteen te vertellen wát je nu hebt? 8)

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:46

Secsytime

Automagisch

[...]

Dit vind ik dan weer van dat moeilijke gedoe. Laat iemand lekker kopen wat die wil.

“Een motor aan kunnen”, wat betekent dat nou weer dan? Mag je dan pas een motor rijden wanneer je de skills van Chris Birch hebt?

Is het verstandig om met een 100+ pk motor te beginnen? Dat hangt helemaal van de persoon af en waarvoor hij hem gaat gebruiken, hier is dus niet één antwoord op mogelijk.
Pagina: 1 ... 115 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.