Joopieboy schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:13:
[...]
Ja nja het risico is gewoon veel te groot en snelheden zijn in een oogwenk echt absurd. En in de huidige tijd past dat niet meer, alles hier in de omgeving binnendoor is 60 geworden, snelwegen zijn 100, veel snelheidsbeperkingen in de Eifel en het Sauerland, afgesloten wegen, controles. Trajectcontroles overal en die onzin. Dan heb je niks met een 200+pk supersport of koppelmonster waarmee je alle elektronica nodig hebt om normaal weg te komen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat die 136pk en 141nm koppel van de GSA ook te idioot voor worden is. Bijna net zoveel koppel als vermogen wat ik had en je zet zo snel en makkelijk zoveel meters. Eigenlijk niet grappig meer...
Ik heb er onlangs dus voor gekozen om me alleen nog te vervoeren met de motor voor zover dat maar enigszins mogelijk is. De eisen zijn dan ook heel anders dan wanneer je rijdt voor de hobby
(dan wil je lekker knallen).
Het is uiteindelijk de bedoeling om zelfstandig het beestje te kunnen onderhouden en repareren. Daarom moet het een betrekkelijk simpele, betrouwbare en onderhoudsvriendelijke motor zijn waar bovendien makkelijk onderdelen voor te krijgen zijn en die lekker zit en niet al te veel verbruikt. Wel genoeg power om mee te kunnen komen op de snelweg.
Ben dus uitgekomen bij een Transalp. Royal Enfield Himalayan was eerst het plan, alleen die heeft maar 24.5pk en dat is echt te weinig voor mij.
Wellicht dat er na de crisis nog eens een lekker onpraktisch scheurijzer bij komt.
[
Voor 3% gewijzigd door
nehal3m op 25-03-2020 10:26
]