Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.491 views

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Hkuit schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:18:
[...]

En ik krijg het idee dat dit ook een soort "anti om het anti-zijn" is; iedereen is zo positief over de BMW GS-serie dat je meer aandacht trekt als jij iets negatiefs meldt... Ik ben benieuwd wat andere reviewers hierover zeggen!
Ja, dat gevoel heb ik ook wel een beetje. Heb op de R1250RS gereden, ding had echt power genoeg zonder dat je iets merkte van de overschakeling tussen cam profielen. Sterker nog, ik heb me goed vermaakt op het ding en weet niet eens zeker of ik hoog genoeg de toeren in ben gegaan (denk het wel).

Boxer motoren zijn toch net een ander beestje dan de meeste motoren, en dat is ook de reden dat die alternatieve/oudere technieken niet zomaar passend te maken zijn op zo'n apparaat. BMW heeft natuurlijk al heel lang VANOS in de automotoren zitten, dus er lag allang een techniek op de plank die dit kon. Maar blijkbaar niet goed passend of goed werkend te krijgen in de boxers.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06-2025
fdees schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:26:
[...]

Zelf heb ik de Scrambler 1200, maar online zie je best veel mensen die deze ook geschikt maken voor bagage aan twee zijdes. Gok dat dit bij de Street Scrambler ook wel gebeurd. Natuurlijk de vraag of het echt nodig om veel bagage mee te kunnen nemen.

Ik weet trouwens niet hoe groot je bent? Maar zelf heb eerst naar een Street Scrambler gekeken en vond de 900 range van de modern classics van Triumph allemaal heel klein. Misschien ook iets om rekening mee te houden.
Heb wel wat oplossingen gezien maar daarbij doen ze de beugels om de uitlaten heen waardoor alles wel heel breed wordt. Met een kleine tas aan de zijkant en 1 tailbag wordt voor langer dan een week (zonder kampeerspul) toch wel krap aan.

Ben 1.75 dus de street scrambler is perfect voor me. Iemand achterop met die uitlaat is ook niet je van het.
Maar dat was de insteek ook niet :)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:45:
@Joopieboy geen E1 overwogen? Ik vind die zonneklep er bovenop wel erg prettig sinds ik van een supersport naar een allroad ben overgestapt. Vooral omdat ik een paar maanden per jaar op mijn woonwerk-route zowel op de heen als terugweg recht tegen de zon in rij :P
Nee, ook met het risico op turbulentie enzo, ik vond het niks. :P
Vandaar ook het getinte vizier, samen met de zonneklep echt ideaal.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:14
Iemand hier ervaringen met zowel Oxford als Daytona handvatverwarming?

Heb altijd Oxford gehad, werkt perfect, nooit gezeik mee.
Maar voor een tientje (oid) meer kan ik een Daytona krijgen, waarvan de knoppen in het handvat verwerkt zitten, in principe dus veiliger/handiger.

Maar is het een goed merk? Net zo betrouwbaar als Oxford?

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:58
HTT-Thalan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:45:
Iemand hier ervaringen met zowel Oxford als Daytona handvatverwarming?

Heb altijd Oxford gehad, werkt perfect, nooit gezeik mee.
Maar voor een tientje (oid) meer kan ik een Daytona krijgen, waarvan de knoppen in het handvat verwerkt zitten, in principe dus veiliger/handiger.

Maar is het een goed merk? Net zo betrouwbaar als Oxford?
Ik heb op de huidige motor de Daytona versie zitten en ze doen wat ze moeten doen. Al had ik wel het idee dat de Oxfords warmer werden. Waar zie jij trouwens de Daytona versie met vewerkte knoppen in het handvat?

• HTT-Thalan
Thoit schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:53:
[...]

Ik heb op de huidige motor de Daytona versie zitten en ze doen wat ze moeten doen. Al had ik wel het idee dat de Oxfords warmer werden. Waar zie jij trouwens de Daytona versie met vewerkte knoppen in het handvat?
Niet 'gezien' - telefonisch doorgekregen van Ad, die heeft ze liggen zegt 'ie.

Ik zou het wel prettig vinden als ze goed warm kunnen worden, de Oxford op 100% moet je echt hele dikke handschoenen hebben, maar in de winter is dat dus enorm prettig bij -10 of erger.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

HTT-Thalan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:55:
[...]

Ik zou het wel prettig vinden als ze goed warm kunnen worden, de Oxford op 100% moet je echt hele dikke handschoenen hebben, maar in de winter is dat dus enorm prettig bij -10 of erger.
Ook nagedacht over verwarmde handschoenen? Lijkt me nog beter te werken, maar heb er geen ervaring mee....

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:55:
[...]

Ja, om je klauwen niet te branden! Heb de Oxfords gehad op mn Fazer, vond ze het beste op 50% of als t écht koud was 75%. 100% was echt te warm.

• HTT-Thalan
kevlar01 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:57:
[...]

Ook nagedacht over verwarmde handschoenen? Lijkt me nog beter te werken, maar heb er geen ervaring mee....
Ja, maar handschoenen slijten. Ik verslijt er meerdere over de levensduur van één setje HVV.

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:11
HTT-Thalan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:58:
[...]

Ja, maar handschoenen slijten. Ik verslijt er meerdere over de levensduur van één setje HVV.
Daar over gesproken, schakel je die aan je contact of hang je die direct aan je accu?

En had je 12v in je cockpit? Ben benieuwd hoe je 't dan had aangesloten.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

nehal3m schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:14:
[...]

Daar over gesproken, schakel je die aan je contact of hang je die direct aan je accu?

Die van Oxford gaan direct aan je accu: daar zit een chip in dat ze uitgaan als de motor niet loopt, dus als je ze eens vergeet uit te zetten is het geen ramp.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Hoezo stiekem? Ik vertel het toch eerlijk? :9

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:33
Gisteren nog wat tuinspulletjes besteld bij de Intratuin...Maar dan wel voor de motor! :)

Ooit eens zo'n slanghaspel van de Action gekocht. Ging prima. Na één jaar zo'n opzetstuk kapot en dat bleek 1 of andere exotische maat te zijn. De slang proberen te vervangen door één van een gangbare maat maar nu deed hij niets meer (als in niet meer oprollen, was ook niet gemaakt om een andere slang in te monteren maar ik was te gierig..)

Dus gisteren maar even wat Gardena spul besteld voor in de achtertuin. Een haspel voor tegen het huis aan (waar het kraantje zit). De vorige bewoner heeft een aansluiting voor een tuinslang aan de buitenkant van de garage (garage staat achter in de tuin) gemaakt, en een leiding doorgetrokken naar de andere kant van de garage (waar dus de garagedeur zit). Dus daar komt een tuinslang + houder.

Kan ik eindelijk eens de motor weer fatsoenlijk wassen.

• nehal3m
noes schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:19:
[...]

Die van Oxford gaan direct aan je accu: daar zit een chip in dat ze uitgaan als de motor niet loopt, dus als je ze eens vergeet uit te zetten is het geen ramp.
Das dan wel makkelijk, dus eigenlijk gewoon kabeltje onder de tank door van de accu naar het stuur trekken en de handvatten erop frutten, knopjes ergens aan het stuur en bakken maar.

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 22:00

Investig8or

What goes up, could come down

Ik heb op de VFR last van vlekken op de reflector van de linker koplamp, waardoor het lichtbeeld nogal wazig wordt. Heeft er iemand tips over hoe je zoiets kunt schoonmaken en wat te gebruiken? Door het fitting gat erbij komen is lastig, ik haal het liefst het glas eraf maar geen idee of dat waterdicht terug te zetten is...

Ik mis ook het beugeltje wat de lamp in de fitting klemt, die is niet te vinden los maar om daar nou een nieuwe lamp voor te kopen. :S

Idiocracy: it is real!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

nehal3m schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:30:
[...]

Das dan wel makkelijk, dus eigenlijk gewoon kabeltje onder de tank door van de accu naar het stuur trekken en de handvatten erop frutten, knopjes ergens aan het stuur en bakken maar.
Exact. Of langs het frame, onder de kuipen, whatever's best for your bike :Y
R0y. schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:27:
Gisteren nog wat tuinspulletjes besteld bij de Intratuin...Maar dan wel voor de motor! :)

Ooit eens zo'n slanghaspel van de Action gekocht. Ging prima. Na één jaar zo'n opzetstuk kapot en dat bleek 1 of andere exotische maat te zijn. De slang proberen te vervangen door één van een gangbare maat maar nu deed hij niets meer (als in niet meer oprollen, was ook niet gemaakt om een andere slang in te monteren maar ik was te gierig..)

Dus gisteren maar even wat Gardena spul besteld voor in de achtertuin. Een haspel voor tegen het huis aan (waar het kraantje zit). De vorige bewoner heeft een aansluiting voor een tuinslang aan de buitenkant van de garage (garage staat achter in de tuin) gemaakt, en een leiding doorgetrokken naar de andere kant van de garage (waar dus de garagedeur zit). Dus daar komt een tuinslang + houder.

Kan ik eindelijk eens de motor weer fatsoenlijk wassen.
Nice! Moet ook nog es een extra kraantje monteren hier, denk net naast de garagedeur aan de binnenkant (ook geen issues met vorst dan). Als ik nu water op mn oprit wil hebben, moet ik de tuinslang door de hele garage naar de bijkeuken trekken.. werkt wel, maar niet ideaal.

• R0y.
noes schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:41:
[...]

[...]

Nice! Moet ook nog es een extra kraantje monteren hier, denk net naast de garagedeur aan de binnenkant (ook geen issues met vorst dan). Als ik nu water op mn oprit wil hebben, moet ik de tuinslang door de hele garage naar de bijkeuken trekken.. werkt wel, maar niet ideaal.
Ja hij heeft aan de buitenkant gewoon zo'n aansluiting gemaakt. Dus tuinslang erop klikken, en aan de andere kant van de garage komt er water uit. Echt super.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:19
Hkuit schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:18:
[...]

En ik krijg het idee dat dit ook een soort "anti om het anti-zijn" is; iedereen is zo positief over de BMW GS-serie dat je meer aandacht trekt als jij iets negatiefs meldt... Ik ben benieuwd wat andere reviewers hierover zeggen!
Ik zal je opmerking vast te negatief lezen. :? Ben zelf groot fan van BMW motoren.

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:14:

Yup, had ik. Kabel direct op de accu, maar met zekering ertussen.

• Jolke
  • Laatst online: 14:59
Zo, motorseizoen kan beginnen!
  • Nieuwe bandjes eronder, Michelin Power Pro 3
  • Kleine beurt gehad, nieuwe olie en vloeistoffen
  • TüV keuring weer gehad
*O*

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Jolke schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:04:
Zo, motorseizoen kan beginnen!
  • Nieuwe bandjes eronder, Michelin Power Pro 3
  • Kleine beurt gehad, nieuwe olie en vloeistoffen
  • TüV keuring weer gehad
*O*
Nu nog naar buiten mogen... :+

I have stability. The ability to stab.

• R0y.

Ducati V4S.. met wings 8)7

• Jolke
SmurfLink schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:42:
[...]

Geen probleem, ik zit toch alleen op de motor. Alleen geen BMW, dus ik moet op die 1,5m afstand letten. :P

Het weer is hier ook prima, met strak-blauwe lucht en een graad of 15, in het weekend op naar de 18. 8)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:42:
[...]

Wie had er ook alweer al meer kilometers gemaakt dan deze jongen? :+

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:47:
[...]

Wie had er ook alweer al meer kilometers gemaakt dan deze jongen? :+
Ja nee niet eerlijk te vergelijken nu ik niet naar buiten mag en jij wel. :(

I have stability. The ability to stab.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik ga vanmiddag nog even sturen :) Moet wat dingetjes omruilen bij de DHZ-zaak en dat kan met de auto, maar motor is veel leuker natuurlijk.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
Jolke schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Geen probleem, ik zit toch alleen op de motor. Alleen geen BMW, dus ik moet op die 1,5m afstand letten. :P

Het weer is hier ook prima, met strak-blauwe lucht en een graad of 15, in het weekend op naar de 18. 8)
Ik kom wel naar jou toe. Mooi even de odo over de 1000km zetten. Die staat nu op 938 :+

Gamertag: timmie271

• Jolke
Wat heb je voor een nieuwe machine, @timmie271? Had je geloof ik al gezegd, maar ben het vergeten. :)

• timmie271
timmie271 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:45:
Dagje goed besteed en de taartschep eraf gehaald en vervangen voor een kleinere plaathouder :)

+ protectors erop gezet gisteren.

[Afbeelding]
@Jolke :)

CBR650RA op 35kW :9

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Net even gebeld met de motorzaak voor nieuwe bandjes. Ze moeten besteld worden, maar levertijd is op dit moment onzeker. Over een week weer eens bellen of ze binnen zijn, en dan afspraak plannen. Er zit gelukkig nog voldoende profiel op dus voor mij is het geen probleem, maar het zijn wel zaken waar je opeens rekening mee moet houden.

• Jolke
Nice, ziet er mooi uit. Die uitlaatpijpjes vanaf de cilinders aan de voorkant allemaal in 1 uitlaat, doet me denken aan de CB750 uit de jaren 70.

@Waaj, Sabra Motorbanden al geprobeerd?

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Jolke schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:03:
[...]

@Waaj, Sabra Motorbanden al geprobeerd?
Nee, gewoon m'n (grote) dealer. Zoals gezegd is het nog niet strikt noodzakelijk, en de weekendjes weg die wij gepland hadden gaan waarschijnlijk toch niet door, dus zoveel km komen er nu niet bij :/

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

fdees

Trust me I'm an Engineer

Eoghlear schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:20:
[...]

Heb wel wat oplossingen gezien maar daarbij doen ze de beugels om de uitlaten heen waardoor alles wel heel breed wordt. Met een kleine tas aan de zijkant en 1 tailbag wordt voor langer dan een week (zonder kampeerspul) toch wel krap aan.

Ben 1.75 dus de street scrambler is perfect voor me. Iemand achterop met die uitlaat is ook niet je van het.
Maar dat was de insteek ook niet :)
Ja dan is de 900 qua grootte wel geschikt.

Qua bagage zou je nog eens op facebookgroepen kunnen kijken. Daar zie je vaak wel wat mensen allemaal proberen. Heb ook het idee dat er voor de streetrange wel al wat meer 3rd-party accessoires zijn. Ook kan je op de street twin makkelijk zachte bagage meenemen.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Verwijderd

Leviathius schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:15:
Onze vriend Ryan van Fortnine heeft weer een video gemaakt en dit keer... tja... @Joopieboy en andere BMW 1250GS kameraden/fans kunnen deze misschien beter overslaan :9

[YouTube: Variable Valves are Bad for the BMW R1250GS - Review]
Toch wel een interessant verhaal, of je nu voor of tegen bent. En het vooral het vstrom alternatief is nogal verrassend!?

Zelf ben ik R1200GS LC eigenaar dus ik kan er wel mee lachen :+

Als ik kijk naar mijn ervaring met de servo motor voor het klepje in de uitlaat.... dan hoop ik toch dat dit wat beter gebouwd is. Die klep zat al snel vast en nu doen ze zelfs de moeite niet meer het los te maken op onderhoud. Garantie? "Nee dat is normaal voor wie veel kilometers doet..." Moest ik de tijd en het geld er voor over hebben ik zou er gemakkelijk een rechtszaak mee kunnen winnen. Een klep die telkens vast komt te zitten bij normaal gebruik!?

De roest op 't frame is wat moeilijker... :(

En 't ergste van al is dat ik er nog altijd heel blij mee ben.

Over die prijs vs opties, ik zou er achteraf een heel pak minder opties opzetten. Als ik zo heel snel eens een configuratie maak met wat ik ook echt gebruik dan kom ik uit op:
  • handvatverwarming
  • quickshifter
  • ride mode pro
  • ABS pro
  • ESA
  • LED verlichting
  • comfortzadel
voor net over de 2.000 EUR aan opties. Er zijn dingen zoals cruise control die ik nooit gebruik. Of de meerwaarde van keyless bijvoorbeeld. Ook m'n chroom uitlaten zien er al lang niet meer verchroomd uit dus dat was weggegooid geld (nu ja moest ik wat meer poetsen/minder rijden mss). En toen was 't geen optie maar ik zou nu ook wel de sportvering kiezen denk ik (wrs ook geen goedkope optie).

• nehal3m
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSkOv-SsC7NfIKvx326RKcQHp-4=/f/image/a2r2yKo9wxnf809335oaMTQs.jpg

Zo, ook de blokbeugels erop. Dit weekend nog hotgrips en 12v in de cockpit, eventueel een stekkertje voor de druppellader achter de zijkap zodat ik niks open hoef te schroeven om de accu te laden, een setje nieuw rubber en dan is ‘ie eerst wel weer pimpin’ genoeg.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:41:
[...]

[...]

Meteen een 'vorstvrije' buitenkraan monteren dan? Die dingen hebben intern een lange 'spindel / wartel' zodat de feitelijke afsluiting binnen gebeurd... Aan de 'warme' kant van een spouw-muur ;)

Zoiets dus, maar er zijn uiteraard meerdere merken te verkrijgen. Linkje is gewoon even een voorbeeldje.
https://www.bonfix.nl/nl/vorstvrije-buitenkraan-71605

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Jolke
nehal3m schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:12:
[Afbeelding]

Zo, ook de blokbeugels erop. Dit weekend nog hotgrips en 12v in de cockpit, eventueel een stekkertje voor de druppellader achter de zijkap zodat ik niks open hoef te schroeven om de accu te laden, een setje nieuw rubber en dan is ‘ie eerst wel weer pimpin’ genoeg.
Dat is ideaal, ja. Zo makkelijk om de accu op te laden in de winter, zonder die eruit te moeten halen.

Ik heb inmiddels ook een adapter naar USB gemaakt, zodat ik ook mijn telefoon bij aankomst kan opladen. :7

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Will_M schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:15:
[...]

Meteen een 'vorstvrije' buitenkraan monteren dan? Die dingen hebben intern een lange 'spindel / wartel' zodat de feitelijke afsluiting binnen gebeurd... Aan de 'warme' kant van een spouw-muur ;)

Zoiets dus, maar er zijn uiteraard meerdere merken te verkrijgen. Linkje is gewoon even een voorbeeldje.
https://www.bonfix.nl/nl/vorstvrije-buitenkraan-71605
Ja ken ze (dat is onze andere kraan) maar het gaat me meer om dat ik een kraantje aan de buitenkant (voorkant) van het huis niet mooi vind ;) en de garage deur open (kiertje) houden tijdens auto/motor wassen is nou ook zo'n probleem niet, de hogedrukspuit en wasmiddelen staan daar toch.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:46
Net even mijn schakelpookje bewerkt.
Ik kreeg hier de tip om het iets lager te zetten zodat het beter in de versnelling blijft zitten na schakelen van de 1ste naar de 2de versnelling.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sqAdDVl8BlHMJJSySk9jhPQ51Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJ1jrQ1gWNgfke335GUYHgaO.jpg?f=fotoalbum_large

Ja dit is nog het pookje waarmee ik vorig jaar in de sneeuw ben gevallen en dus afgebroken was/is.
De reparatie met het boutje voldoet nog goed genoeg voorlopig.

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uCqCNawU6yztRZmdxJNwIoGcMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHR5eH0dhF3e2ar2rzVTm5KK.jpg?f=fotoalbum_large
Klein stukje lager (is nog wat lastig omdat voor elkaar te krijgen.
1 tandje verzetten op de uitgaande as van de bak is meteen een flink stuk hoger of lager.
Verstellen middels het stangetje kan ook maar dat draait voor geen meter en je kunt er eigenlijk niet bij.

Wel heb ik de nood reparatie verbeterd, een langere bout, verse dikke laag gaffer tape.
Eigenlijk nog ff een rondje rijden om te testen 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:45
Dat stangetje (meestal is dat een stuk langer en beter bereikbaar) is daar juist voor bedoeld. Toch zou dit al heel veel moeten schelen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes
@DrivinUCrazy Ja ik zie nu zo met de foto's onderelkaar (de hoek van de foto is wat anders helaas) dat bij de onderste foto het pookje een stuk lager zit.

Overigens zit er behoorlijk speling op het draaipunt van het pookje (onder de voetsteun zit die bevestiging).
Daar zit een draaipunt op een as, de lagering is een bronzen bus in het pookje en de as is staal.
Beide zijn volgens mij behoorlijk uitgesleten (jaren van rommel er tussen).

Die speling draagt ook niet echt bij tot trefzeker schakelen zeg maar.
Toch eens een nieuw setje bestellen.
Ik had al een pedaaltje van een Suzuki DR (crosser) besteld.
Die komt rechtstreeks op de uitgaande as van de bak, scheelt allerlei overbrengingen en kogeltjes zeg maar.
Helaas is die veel te lang voor deze motor, en dus schakel je echt met het puntje van je tenen.
En nou heb ik toch niet echt extreem kleine voeten (mt 44).
Jammer want dat was uit 1 stuk en inklapbaar, mocht ik nog eens onderuit gaan offroad wel zo fijn. Breekt het niet meteen af.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:12:
[Afbeelding]

Leuke oefenroute zoeken bij jou in de buurt! Die valbeugels heb je niet voor niks 8).

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-03-2020 16:29 ]

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:14:
Dat stangetje (meestal is dat een stuk langer en beter bereikbaar) is daar juist voor bedoeld. Toch zou dit al heel veel moeten schelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6XUxleVsRiFMsoOhFcbQspqMjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0r6MQICpMxYlfPLvORqLM5h.jpg?f=fotoalbum_large

Jij bedoelt zeker dit rood omcirkelde stangetje bij mij?

Dat van @Bommes ziet er sws al anders uit vind ik. Dacht ze allemaal met een normaal stangetjes afgesteld stonden. Maar goed dit is dan ook pas mijn 2e motor :+

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:10

Exigence

dnkroz

Joopieboy schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:06:
[...]

Ik kwam weg met een waarschuwing. :X Gelukkig ook want officieel was het 60 daar en ik had íets meer op de teller staan. :X En kennelijk klonk dat met de quickshifter best lomp, ondanks dat ik de 6k rpm niet over ben geweest. Iets met netjes inrijden enzo. :+
Ik had eergisteravond minder geluk, maar toch eigenlijk ook wel weer heel veel geluk....

Rondje gereden met een maatje van me, op de terugweg was het al donker en begon het erg snel af te koelen, dus we wilden beide snel naar huis. Wij de snelste route pakken (autoweg waar 100 km/h is toegestaan). Wij met een gangetje van 135 terug naar huis. Op een gegeven moment slaat mijn maat af en ik sjees hem nog even voorbij om afscheid te nemen (160+ km/h op de teller). Daarna kwamen een paar mooie viaducten, dus ook daar even het gas erop (klinkt zo lekker, die Arrow uitlaten >:) ), ook weer 160+ op de teller.

Zie ik vlak na die viaducten een paar koplampen in m'n spiegels en vlak daarna gaat er een rood bordje aan 8)7 Shiiiiiit, ook m'n rijbewijs niet bij me. Aan de kant gezet, hij kon het niet door de vingers zien vanwege de hoge pieken, dat vond hij echt te gortig, hij vertelde duidelijk dat ik ruim boven de invorderingssnelheid zat, wat ik zelf wel doorhad natuurlijk...

Ben er af gekomen met een bekeuring voor 30 km/h te hard, dus 26 na correctie, pfieeeeew :X
"Dan is het ook geen geregistreerde boete", vertelde hij er nog bij _/-\o_

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dan kom je goed weg..

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wet Mulder, dan heb je echt mazzel idd :P

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mss ben ik een te brave motorrijder hoor, maar redelijk structureel pieken tot meer dan 60 km/h te hard vind ik dan ook best wel lomp.

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Leuke oefenroute zoeken bij jou in de buurt! Die valbeugels heb je niet voor niks 8).

[YouTube: Transalp (very) Soft Enduro: Finding some trails]
Waar is dat ongeveer?

edit: Oh wacht, oefenroete ZOEKEN bij mij in de buurt :9

[ Voor 7% gewijzigd door nehal3m op 26-03-2020 19:05 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:10

Exigence

dnkroz

Osiris schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:47:
Mss ben ik een te brave motorrijder hoor, maar redelijk structureel pieken tot meer dan 60 km/h te hard vind ik dan ook best wel lomp.
Het was ook gewoon onnozel van me. Maar ik voelde me net even zo'n koe die voor het eerst weer de wei in mag :+

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ongeachte de situatie op dit moment, het weer is echt geweldig de laatste dagen. Vooral om te rijden O-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/liaW3qU.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KXkFGFx.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1VHmBCw.jpg?1

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:15

Vrijdag

De Zwarte

Racer89 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:20:
Ongeachte de situatie op dit moment, het weer is echt geweldig de laatste dagen. Vooral om te rijden O-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zijspan 😍

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bommes
IK rijd normaal best graag een beetje door maar wel binnen de fatsoensnormen zeg maar.
Vorige week reed ik met de motor naar het werk door de stad.
We hebben hier zo een rondweg waar je 70 mag.
De weg was leeg en de keer dat ik daarvoor dat ik op 2 wielen reed was het op mijn Vespa.
Die met 23 pk Vepsa, daar trek ik volgas mee op en tegen de tijd dat ik wat te hard rijd is er weer het volgende stoplicht.

Dus nu springt het op groen, ik trek (bijna) volgas op, tik door naar zijn 2, naar zijn drie en kijk op de klok en ik rijd 160 km/u.. :o
Oh ja ik zat op de Vstrom.. die met de 1000cc v-twin 8)

Dus ja.. things happen.. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 26-03-2020 19:35 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:52

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GG0vYAJC6QuxIr5Vm3jl18S11oI=/f/image/cXZhHnPzf6lmHaHr7NobX64N.png

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 26-03-2020 19:42 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• R0y.
Exigence schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:04:
[...]

Ik had eergisteravond minder geluk, maar toch eigenlijk ook wel weer heel veel geluk....

Rondje gereden met een maatje van me, op de terugweg was het al donker en begon het erg snel af te koelen, dus we wilden beide snel naar huis. Wij de snelste route pakken (autoweg waar 100 km/h is toegestaan). Wij met een gangetje van 135 terug naar huis. Op een gegeven moment slaat mijn maat af en ik sjees hem nog even voorbij om afscheid te nemen (160+ km/h op de teller). Daarna kwamen een paar mooie viaducten, dus ook daar even het gas erop (klinkt zo lekker, die Arrow uitlaten >:) ), ook weer 160+ op de teller.

Zie ik vlak na die viaducten een paar koplampen in m'n spiegels en vlak daarna gaat er een rood bordje aan 8)7 Shiiiiiit, ook m'n rijbewijs niet bij me. Aan de kant gezet, hij kon het niet door de vingers zien vanwege de hoge pieken, dat vond hij echt te gortig, hij vertelde duidelijk dat ik ruim boven de invorderingssnelheid zat, wat ik zelf wel doorhad natuurlijk...

Ben er af gekomen met een bekeuring voor 30 km/h te hard, dus 26 na correctie, pfieeeeew :X
"Dan is het ook geen geregistreerde boete", vertelde hij er nog bij _/-\o_
Barbaar! Hoe durf je!!! Schande!

lekker toch... enkel dat moment dat je in je spiegel kijkt... brrrr. Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen

[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 26-03-2020 19:44 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vanavond mijn vorige week gekochte broek teruggebracht en een andere meegenomen. Vorige week toch te snel ergens ja op gezegd en daar kreeg ik later twijfels over. Dus nu een revvit broek meegenomen die een betere pasvorm heeft.

Ook nog een paar handschoenen meegepakt, want ondanks dat ik dacht die nog te hebben bleek ik ze echt weggedaan te hebben :(

Dus ik ben nu compleet. Als het goed is zaterdag de motor halen en vast en zeker een rondje rijden..

• Jolke
Zo, daar heb je mazzel gehad, @Exigence.... dat er geen koe overstak. :P

Dat snel rijden boeit me eigenlijk niet meer zo, maar dat komt wellicht dat ik in Duitsland woon en vlakbij de snelweg. O-)

@nehal3m Hier een plaatje van de achterkant van mijn motor. Links contact sleutel voor het loshalen van het zadel. Recht een chasisdeel voor 12 V. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jaRIS6laxTwKI1dUNhDN7k2Fq4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnZZo8EKROudYNzltzIK9yWG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Jolke op 26-03-2020 20:25 ]

• timmie271
Jolke schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:22:

Dat snel rijden boeit me eigenlijk niet meer zo, maar dat komt wellicht dat ik in Duitsland woon en vlakbij de snelweg. O-)
Mijn nieuwe kan nu ongeveer 200 en straks 250. En dat is meer dan hard zat. Zo vaak zal ik die snelheden niet gaan halen. Het sneller optrekken daarentegen vind ik wel heerlijk :9

• Jolke
[MoraalRidderMode aan]Doe maar voorzichtig. Ik heb liever dat de verhalen hier nog naverteld kunnen worden. :)[/]

• R0y.
timmie271 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:26:
[...]

Mijn nieuwe kan nu ongeveer 200 en straks 250. En dat is meer dan hard zat. Zo vaak zal ik die snelheden niet gaan halen. Het sneller optrekken daarentegen vind ik wel heerlijk :9
Om eerlijk te zijn durf ik geeneens echt hard te rijden. Ooit eens met de GSR 230 op de teller aangetikt, tanktas kwam los en mijn bar end spiegel trilde kapot. Gelukkig had ik schilderstape bij _O-

Foto erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KP9JL03y74vKXRU9v9E2TgMy-ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2z2QDaDp7C7uBZ0fPC1DRf6V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door R0y. op 26-03-2020 20:37 ]

• timmie271
Jolke schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:28:
[MoraalRidderMode aan]Doe maar voorzichtig. Ik heb liever dat de verhalen hier nog naverteld kunnen worden. :)[/]
Dat bij voorkeur zeker :)
R0y. schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:29:
[...]

Om eerlijk te zijn durf ik geeneens echt hard te rijden. Ooit eens met de GSR 230 op de teller aangetikt, tanktas kwam los en mijn bar end spiegel trilde kapot. Gelukkig had ik duck tape bij _O-
Vaak genoeg de top gehaald van de 250 die op ~170 op de teller lag :+

Veel harder dan dat ben ik met een motor dus ook nog nooit gegaan :P

Maar lijkt mij wel schrikken als er dingen los beginnen te komen :X

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:41

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
[pats modus]Ik heb ook al eens de topsnelheid van mijn 1.5L bike aangetikt. 175 hele kilometers per uur :P[/pats modus]

Het grappige, alles boven de 150 op mijn Harley is oncomfortabel. Het stuur lijkt dan uit balans (soort trillen), en dan zijn highway steps toch wat minder fijn ook. Over losgaande bagage o.i.d. maak ik me niet zo'n zorgen; door de druk van de wind word mijn bagage alleen maar strakker tegen mijn sissybar gedrukt, en die zal het vast niet zo snel begeven :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-01 15:28
@LankHoar als je de bagage hoog genoeg monteert, zou je theoretisch op luchtweerstand een wheelie kunnen trekken :P
@Roy op een Naked is het ook niet te doen, zeker met een tanktas. We draaiden van de zomer de snelweg op voor 600km tot de Nederlandse grens, trekken het gas los ennn... Tanktas plat tegen de borst. Ben vorig jaar met @timmie271 ook nog wat spul verloren ergens, tanktas waaide open op de een of andere manier...

• timmie271
NLDViane schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:44:
@LankHoar als je de bagage hoog genoeg monteert, zou je theoretisch op luchtweerstand een wheelie kunnen trekken :P
@Roy op een Naked is het ook niet te doen, zeker met een tanktas. We draaiden van de zomer de snelweg op voor 600km tot de Nederlandse grens, trekken het gas los ennn... Tanktas plat tegen de borst. Ben vorig jaar met @timmie271 ook nog wat spul verloren ergens, tanktas waaide open op de een of andere manier...
Daar ging de rol wc papier :+
_O- _O- _O- _O-

• Jolke
Daar zou je nu bijna een moord voor doen. :D

• fdees
  • Nu online

fdees

Trust me I'm an Engineer

timmie271 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:45:
[...]

Daar ging de rol wc papier :+
_O- _O- _O- _O-
Je weet niet hoeveel zo een rol tegenwoordig waard is. :+ :+

Twijfel zelf ook wel over een magnetische tanktas, dat ding gaat wind pakken en magneten kunnen niet heel veel afschuiving hebben.

• R0y.
NLDViane schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:44:
De tanktas sloot ook slecht aan met de magneten. Gelukkig zat er een band vast aan de voorvork.

Wil voor de Duke in de zomer de SW motech blaze tassen halen, geen tanktas meer nodig voor weekendjes weg ed. :)

• Jolke
Tanktas ben ik nog nooit kwijt geraakt. Maar wel een paar zijtassen, die zijn op de snelweg een keer naar achteren gewaaid tegen de achterkant van de uitlaat aan. Die tassen kon ik daarna wel weggooien en in mijn t-shirts zat een mooi gat gebrand. _O-

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Jolke schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:53:
Tanktas ben ik nog nooit kwijt geraakt. Maar wel een paar zijtassen, die zijn op de snelweg een keer naar achteren gewaaid tegen de achterkant van de uitlaat aan. Die tassen kon ik daarna wel weggooien en in mijn t-shirts zat een mooi gat gebrand. _O-
Goed om te weten voor mij. Wanneer hier morgen sommige winkels zoals leermakers weer open gaan hoop ik mijn gerepareerde zadeltassen op te halen. Ik wil die stevig monteren maar standaard frames lijken niet te passen. Zelf iets in elkaar klussen is het plan, en zo te lezen spendeer ik daar wat goed nadenkwerk aan dus :)

• Jolke
Schijnt dat er dus een maximum snelheid aan verbonden zit met die tassen. :X

• timmie271
Ik wil nog een keer de CB1000R (geschikt voor mijn motor) tank en zadeltas halen, maar heeft niet zoveel haast op het moment.

Eerst maar es wat rondjes rijden verder aan de motor wennen :P

[ Voor 7% gewijzigd door timmie271 op 26-03-2020 21:00 ]

• HTT-Thalan
Jolke schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:57:
Aan Harley's in algemeen, toch? :+.

• nehal3m
Jolke schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:22:

@nehal3m Hier een plaatje van de achterkant van mijn motor. Links contact sleutel voor het loshalen van het zadel. Recht een chasisdeel voor 12 V. :)

[Afbeelding]
Super handig zo ja!

• Jolke
HTT-Thalan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:00:
[...]

Aan Harley's ook ja. :)

Zou de snelheidsmeter boven de 100 aangeven?

• HTT-Thalan
Jolke schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:02:
[...]

Aan Harley's ook ja. :)

Zou de snelheidsmeter boven de 100 aangeven?
Alles boven de honderd word weergegeven als "100+" denk ik :P.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:00:
[...]

Die moeten het dan ook hebben van het koppel onderin :z

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Waarom hebben Harleyrijders eigenlijk zelden tot nooit zin om terug te zwaaien? Of is dat confirmation bias?

Aan de andere kant, ik heb per ongeluk naar een driewieler gezwaaid vandaag, en gisteren naar een crossbrommer.

Dit dus:
En ik zoek dat filmpje van iemand die heel enthousiast, ik geloof zelfs met beide handen, naar een bestuurder van dezelfde motor als hij zwaait, en volgens mij een middelvinger terugkrijgt. Maar die kan ik niet vinden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• timmie271
CodeCaster schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:27:
Waarom hebben Harleyrijders eigenlijk zelden tot nooit zin om terug te zwaaien? Of is dat confirmation bias?
Hier zwaaien de harleyrijders wel gewoon vriendelijk terug :Y :Y :Y

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:35

[...]
Omdat het stuur eraf trilt als ze het loslaten :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Jolke
Ik krijg ook zelden een zwaait je terug van choppers in het algemeen.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:38

botoo

💀 too old to die young

* botoo zwaait wel, vervolgens wordt dat genegeerd en er nuffig de andere kant op gekeken omdat ik soms een open-face helm op heb :+

(en dan zit ik nog niet eens op mijn Harley! Go figure!)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• timmie271
botoo schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:46:
[...]

* botoo zwaait wel, vervolgens wordt dat genegeerd en er nuffig de andere kant op gekeken omdat ik soms een open-face helm op heb :+

(en dan zit ik nog niet eens op mijn Harley! Go figure!)
Dan zou ik nog steeds zwaaien hoor :P

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Er word door mij altijd teruggezwaaid indien mogelijk. Tenzij je 3 wielen hebt of in een kooi zit.

Anderzijds ben ik regelmatig genegeerd door rijders op een racemotor, naked bike, en zelfs mede Harley rijders. Ik denk dat het een beetje willekeurig is dus ;)

• fdees
  • Nu online

fdees

Trust me I'm an Engineer

Jolke schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:57:
Dat is tegenwoordig volgensmij met alle accessoires. Mijn paniertas en zelfs de beugel hebben een maximum snelheid van 130 km/u. Zelfs het windschermpje staat in de installatiehandleiding dat hij maar geschikt is voor 130 km/u. Maar harder heeft praktijk onderzoek uitgewezen dat dit geen probleem is >:).

Ps als ik kan zwaaien dan zwaai ik. Is gewoon leuk :*)

• NL-RaVeR
  • Nu online
Ik zwaai naar elke motor die ik tegen kom hoor :). Maar krijg niet altijd een handje terug.

Afgelopen dagen 10k op de teller gezet :D, gaat toch wel hard in +/- 1,5 seizoen. Maar het is nog best wel fris in de ochtend, ondanks het zonnetje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vX8RdJoXX27z9-UdoeKMyhe0zA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rkIYbEAzia6HmyMmkamyF6u.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xp5EVh5TlU0xSVJiutu3Z0_Xez0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RuHyXyhXyVK1YH7wM761mG8n.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaS2PuA_lv9xVNzVcGt0409CHG0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AIKq5WQUZsicUFpZHZXgYbGY.jpg?f=fotoalbum_medium

• timmie271
LankHoar schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:52:
[...]

Er word door mij altijd teruggezwaaid indien mogelijk. Tenzij je 3 wielen hebt of in een kooi zit.

Anderzijds ben ik regelmatig genegeerd door rijders op een racemotor, naked bike, en zelfs mede Harley rijders. Ik denk dat het een beetje willekeurig is dus ;)
Soms hangt het ook net een beetje van locatie/moment af. Midden in een bocht wil niet iedereen zwaaien net zoals op de snelweg dat de meeste niet zwaaien :)

• nehal3m
timmie271 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:04:
[...]

Soms hangt het ook net een beetje van locatie/moment af. Midden in een bocht wil niet iedereen zwaaien net zoals op de snelweg dat de meeste niet zwaaien :)
Toch zie ik beiden regelmatig, na de invoering van de lagere maximumsnelheid is het ook makkelijker geworden om de tegenliggende baan in de gaten te houden.

Mid-bocht zie ik minder, maar soms heb je er kamikaze-piloten tussen zitten die plat in de bocht zwaaien.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
timmie271 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:04:
[...]

Oh, daar heb ik nog een vraag over trouwens, zwaaien op de snelweg. Laatst werd ik ingehaald door een paar motorrijders en zij staken hun rechtervoet uit naar voren. Is dat een soort groet? Hoe "moet" je dat teruggroeten? Ook je voet uitsteken, of vinger opsteken?

• nehal3m
LankHoar schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:10:
[...]

Oh, daar heb ik nog een vraag over trouwens, zwaaien op de snelweg. Laatst werd ik ingehaald door een paar motorrijders en zij staken hun rechtervoet uit naar voren. Is dat een soort groet? Hoe "moet" je dat teruggroeten? Ook je voet uitsteken, of vinger opsteken?
Als ik dat een motorrijder voor me zie doen betekent dat meestal dat er iets op de weg ligt. Zo waarschuw ik zelf ook voor grind/zand/dode beesten.

edit: En één van m'n vrienden doet dat ook als ik achter hem rij en ik z'n ieniemienie knipperlichtje niet opmerk en hij de mijne niet aan ziet gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door nehal3m op 26-03-2020 22:12 ]

• timmie271
[...]

Dan kun je gewoon terugzwaaien zoals je normaal doet, maar is wat lastig om met rechts te zwaaien als je geen CC hebt :P
nehal3m schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:08:
[...]

Toch zie ik beiden regelmatig, na de invoering van de lagere maximumsnelheid is het ook makkelijker geworden om de tegenliggende baan in de gaten te houden.

Mid-bocht zie ik minder, maar soms heb je er kamikaze-piloten tussen zitten die plat in de bocht zwaaien.
Oh ja hoor. Soms doe ik het ook wel es, maar hangt per persoon en per bocht/stuk af :)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
nehal3m schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:11:
[...]

Als ik dat een motorrijder voor me zie doen betekent dat meestal dat er iets op de weg ligt. Zo waarschuw ik zelf ook voor grind/zand/dode beesten.
Hmm apart. Ik zag niets opvallends op de weg, en het gebeurde een paar keer achter elkaar.

• timmie271
[...]

Maar dat is niet vaak op de snelweg. Wel op binnendoorwegen en waar je niet vaak ingehaald word etc..
Dat snapte ik eerst niet maar later wel :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Ja, da's gewoon zwaaien voor iemand die geen zin/mogelijkheid heeft zn stuur los te laten.

• mkrmr
  • Laatst online: 13:21

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

[...]

edit: En één van m'n vrienden doet dat ook als ik achter hem rij en ik z'n ieniemienie knipperlichtje niet opmerk en hij de mijne niet aan ziet gaan.
Hier het hele overzicht van tekens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXtD7_Vr8dCpzsBqS1uzOnWQlmY=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/mUM8fmGWxrMbQHPhXWD92r3D.gif?f=fotoalbum_large

https://www.motorcycleleg...cycle-hand-signals-chart/

En inderdaad kun je groeten bij het passeren met je rechtervoet, doe ik ook vaak, en als je iemand achter je ziet die je inhaalt, kun je gewoon met je linkerhand groeten.

• Eoghlear
  • Laatst online: 02-06-2025
R0y. schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:48:
[...]

Wil voor de Duke in de zomer de SW motech blaze tassen halen, geen tanktas meer nodig voor weekendjes weg ed. :)
Fijne set, heb deze op de Hornet gebruikt. Mede door die extra stang zitten zeer stabiel.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mkrmr schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:28:
[...]

[Afbeelding]

https://www.motorcycleleg...cycle-hand-signals-chart/

En inderdaad kun je groeten bij het passeren met je rechtervoet, doe ik ook vaak, en als je iemand achter je ziet die je inhaalt, kun je gewoon met je linkerhand groeten.
Één probleem: Voor dat je het 'Turn Signal Off' gebaar aan iemand geeft móet je 'm vaak al in gaan halen. De voorligger (welke 't eigenlijk éérder al in z'n spiegel zou kunnen zien) lét er niet op :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mkrmr schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:28:
[...]

[Afbeelding]
Ik wil niet weten wat het groepje motorrijders gaat doen tijdens een "Comfort Stop" gezien het signaal.. :X :X

Zelf groet ik over 't algemeen ook wel de motorrijder rechts die ik inhaal met een rechtervoetje terwijl ik langsrijd.. Beetje jammer alleen is dat de kans zo goed als 90 % is dat er vervolgens kramp in m'n rechterbeen schiet :X

[ Voor 22% gewijzigd door Osiris op 26-03-2020 22:57 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:35
@LankHoar ik wil nog wel eens met mijn voet een motorrijder die aan mijn rechterkant zit groeten, als het op dat moment niet handig is om het gas los te laten (zoals tijdens inhalen op de snelweg :P )

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@lolgast @timmie271 @Will_M een idee om dit in de OP op te nemen? Ik vind het in ieder geval erg handig om bij de hand te houden ;)

Pagina: 1 ... 117 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.