Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zo, dat zijn veel tekens. Bijna teveel om te onthouden. Die tik op je helm voor politie is wel handig. Wat is single/double file?mkrmr schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:28:
[...]
Hier het hele overzicht van tekens:
[Afbeelding]
https://www.motorcycleleg...cycle-hand-signals-chart/
En inderdaad kun je groeten bij het passeren met je rechtervoet, doe ik ook vaak, en als je iemand achter je ziet die je inhaalt, kun je gewoon met je linkerhand groeten.
Bij zwaaien met de hand wil ik soms een onderscheid maken welke vinger ik daarbij gebruik om mijn waardering voor iemands gedrag uit te drukken
Single file: achter elkaar in een rijtjeJolke schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 06:27:
[...]
Zo, dat zijn veel tekens. Bijna teveel om te onthouden. Die tik op je helm voor politie is wel handig. Wat is single/double file?
Double file: twee naast elkaar, waardoor je twee rijtjes krijgt.
Beide is niet handig, rij gewoon baksteensgewijs
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Om het bij de hand te houden kun je het beter printen en op je tank kleven.LankHoar schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:36:
[...]
@lolgast @timmie271 @Will_M een idee om dit in de OP op te nemen? Ik vind het in ieder geval erg handig om bij de hand te houden
Printen op A3 en op je stuur plakkenJolke schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 06:27:
[...]
Zo, dat zijn veel tekens. Bijna teveel om te onthouden.
De passief-agressieve duim omhoog is toch wel mijn favoriet.Waaj schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:29:
Enige gebaren die ik maak zijn zwaaien met de hand of inderdaad een voetje uitsteken.
Bij zwaaien met de hand wil ik soms een onderscheid maken welke vinger ik daarbij gebruik om mijn waardering voor iemands gedrag uit te drukken
Iemand die vlak voor een rood verkeerslicht nog even z'n wagen op de linkerbaan gooit terwijl ik daar net kom aanrijden, krijgt van mij een ferm opgestoken duim in zijn achteruitkijkspiegel te zien.
En over topsnelheden gesproken hierboven, ik kwam (geparafraseerd) de volgende uitspraak tegen:
Ik ben wel benieuwd. Ik heb nooit harder dan constant 130 gereden met m'n Shad SH-45 (inhoud: twee motorhelmen plus een beetje), en er nooit meer dan de opgegeven vijf kilo aan lading in gehad. Uiteraard voel je verschil, zeker bij zijwind, of hij op m'n motor zit of niet.Het heet toch niet voor niks een topkoffer, hij is berekend op je topsnelheid!
En nu m'n vakantieplannen toch helemaal zijn omgegooid (ik wilde in april/mei een Oost-Europa-trip doen), ga ik die trip waarschijnlijk later in de zomer doen en verlengen naar een week of drie. Kan ik een en ander meteen beter voorbereiden.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Hier staan mijn motoren al ruim een week stil na het laatste bezoekje aan kantoor, dat gebeurt bij mij normaal eigenlijk alleen maar bij grote uitzondering als ik zonder motor op vakantie ben.
Wat is die wetgeving toch prachtig allemaal. Jouw 250 kon dus gewoon harder dan mijn 650timmie271 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:31:
Vaak genoeg de top gehaald van de 250 die op ~170 op de teller lag
Melkunie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:31:
[...]
Wat is die wetgeving toch prachtig allemaal. Jouw 250 kon dus gewoon harder dan mijn 650
Hoe hard kan jou 650 dan?
Enne het duurde wel een minuut of 2 om van 135 naar 170 te gaan hoor
Gamertag: timmie271
Zit er alleen wel een stuk sneller dan dan 2 minuten
Ben niet te spreken over het "lager afgestelde" versnellingspookje.
Nu prikt het ding heel erg in mijn tenen met schakelen. Te laag als het ware.
Heb niet meer mis geschakeld dat dan weer niet/wel..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ligt dat aan de positie, of aan de reparatie die je aan het pookje hebt gedaan?Bommes schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:46:
Nu net de v-Strom op een projectt van mijn werk. Klein stukje rijden maar, van Nuenen naar Mierlo.
Ben niet te spreken over het "lager afgestelde" versnellingspookje.
Nu prikt het ding heel erg in mijn tenen met schakelen. Te laag als het ware.
Heb niet meer mis geschakeld dat dan weer niet/wel..
Bij twijfel meer tape?
Het "einde" van het opschakelen, maximaal naar boven dus, is nu te laag eigenlijk.
Misschien dat ik er even aan moet wennen hoor dus ik laat het nog even.
De tape is perfect..
Met de motor op het "werk"
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
CodeCaster schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:20:
[...]
En over topsnelheden gesproken hierboven, ik kwam (geparafraseerd) de volgende uitspraak tegen:
Het heet toch niet voor niks een topkoffer, hij is berekend op je topsnelheid!
Uit ervaring weet ik dat met m'n volgepropte Krauser K2 zijkoffers destijds tot 240 km/h geen probleem was, en continu 160 ook niet. En daar stond ook max. 120 km/h in. Tegenwoordig rij ik wat rustigerIk ben wel benieuwd. Ik heb nooit harder dan constant 130 gereden met m'n Shad SH-45 (inhoud: twee motorhelmen plus een beetje), en er nooit meer dan de opgegeven vijf kilo aan lading in gehad. Uiteraard voel je verschil, zeker bij zijwind, of hij op m'n motor zit of niet.
Ik hoop dat de autoriteiten in de diverse Europese landen het geen probleem gaan vinden als in juni-juli-augustus enkele tientallen miljoenen mensen op reis gaanEn nu m'n vakantieplannen toch helemaal zijn omgegooid (ik wilde in april/mei een Oost-Europa-trip doen), ga ik die trip waarschijnlijk later in de zomer doen en verlengen naar een week of drie. Kan ik een en ander meteen beter voorbereiden.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
In m'n BMW zijkoffers staat maximaal 180 km/hJoopieboy schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:20:
Wel grappig, bij mijn BMW topkoffer staat gewoon een goedkeur tot 190km/h erin vermeld.
Met blauwe handen op werk aangekomen, maar ter compensatie veel kudo's van collega's ontvangen
Toch zo maar eens kijken of ik een paar handschoenen kan scoren die met deze temperaturen wel isoleren.
En om verder in te haken op de bagage discussie mijn tassen kunnen tot 120Km/h uur alsmede de andere accessoires.
Voldoende tijd om tot bezinning te komen voordat ik die snelheid haal.HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:27:
[...]
@nehal3m just a warning, jouw koffers mogen maar tot máx 130km/h.
edit: Ook de Oxford Adventures zitten erop. Lekkere warme handjes zo.
[ Voor 11% gewijzigd door nehal3m op 27-03-2020 12:57 ]
Wij hebben onze vakantie in September gepland staan. Ten tijde van het boeken dachten we 'lekker achter de drukte aan'. Ben benieuwd hoe het nu gaat wordenWaaj schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:16:
[...]
Ik hoop dat de autoriteiten in de diverse Europese landen het geen probleem gaan vinden als in juni-juli-augustus enkele tientallen miljoenen mensen op reis gaan
Het lijkt meer een dringende sanitaire stop zo Bommes
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Alpjes rijden sowieso het lekkerst zo rond de 100km/h.nehal3m schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:56:
[...]
Voldoende tijd om tot bezinning te komen voordat ik die snelheid haal.
edit: Ook de Oxford Adventures zitten erop. Lekkere warme handjes zo.
Die ervaring heb ik ook. Motor is mooi in balans rond de 5k toeren, dan trilt 'ie niet en rijdt 'ie lekker rustig. Heb je nog wat porrie over voor inhaalacties e.d.HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:29:
[...]
Alpjes rijden sowieso het lekkerst zo rond de 100km/h.
Ik had om 10:30 uur een afspraak met de vastgoed ontwikkelaar zoals te verwachten was hij er pas om 11:00 uur..botoo schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:22:
[...]
Het lijkt meer een dringende sanitaire stop zo Bommes
Tegen die tijd was het sanitaire gedeelte inderdaad dringend, dus heb ik even gebruik gemaakt van de Dixie.
Maar goed dat ik op locatie had afgesproken trouwens, er ligt nog een hoop van ruim 100 kuub aarde op het tracé waar we de waterleiding moeten aanleggen.
Er wordt dus even helemaal niets aangelegd zeg maar.
Daarna door naar Arend Renault in Valkenswaard voor het uitzoeken van een nieuwe zakelijke auto.
Gekeken naar een Clio RS 130 pk automaat. (ja off topic I know)
Echt een toffe bak maar helaas wordt me die toch echt te duur in de bijtelling.
Die bijtelling valt wel mee maar de eigen bijdrage wordt echt te gortig, ding komt netto op 330 euro per maand uit..
Dat vind ik echt te veel.
Clio RS met 130pk ? volgens mij zitten die rond de 200 toch ?Bommes schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:33:
[...]
Daarna door naar Arend Renault in Valkenswaard voor het uitzoeken van een nieuwe zakelijke auto.
Gekeken naar een Clio RS 130 pk automaat. (ja off topic I know)
Echt een toffe bak maar helaas wordt me die toch echt te duur in de bijtelling.
Die bijtelling valt wel mee maar de eigen bijdrage wordt echt te gortig, ding komt netto op 330 euro per maand uit..![]()
Dat vind ik echt te veel.
Anders is hij de RS badge niet waardig hoor
Side note; het was vanochtend behoorlijk frist met maar 3 graden.
Gelukkig straks een graadje of 14
[ Voor 7% gewijzigd door Wootlock op 27-03-2020 13:37 ]
"Don't let your dreams be memes"
Er is nog wel een Megane RS, wat die voor vermogen heeft weet ik niet.
Jammere is gewoon dat de fabrieken allemaal dicht zijn, en er dus niets nieuws te bestellen is, enkel voorraad leveringen en dat zijn autos bomvol opties. Wat ze meteen weer duur maakt
Maar goed genoeg off topic..
Ja dat is denk ik nu een beetje de truc, en een stuk rubber om de bout inplaats van de gaffer tape want dit is wel erg hard aan mijn teentjes..DrivinUCrazy schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:22:
Dan toch maar kijken of je de fijnafstelling kunt gebruiken?
Laatste opmerking erover.. Je moet niet RS en RS line door elkaar halen. Daar raken mensen zoals ik en anderen van in de warBommes schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:50:
@Wootlock De nu te krijgen RS line Clio heeft een 1.3 benzine met 130 pk
Er is nog wel een Megane RS, wat die voor vermogen heeft weet ik niet.
Jammere is gewoon dat de fabrieken allemaal dicht zijn, en er dus niets nieuws te bestellen is, enkel voorraad leveringen en dat zijn autos bomvol opties. Wat ze meteen weer duur maakt
Maar goed genoeg off topic..
Gamertag: timmie271
Jullie hebben gelijk, in de Clio is de RS-line het dichtste wat je in de buurt van een RS kunt komen.timmie271 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:54:
[...]
Laatste opmerking erover.. Je moet niet RS en RS line door elkaar halen. Daar raken mensen zoals ik en anderen van in de war![]()
Maar ik vind hem dus te duur..
Betaalbaar alternatief is een Hyundai Kona hybride... de burgerlijkheid.. verschrikkelijk..
Maarja automaat en trekhaak voor onze oldtimer caravan maakt de keuze wat gelimiteerd.
Zoals je al zegt genoeg auto gelul hier sorry jongens
Move along nothing to see here.
Mijn tip: verwarmde handschoenen. Kabeltje op accu monteren is 10 minuten werk (noot: dus sneller en gemakkelijker dan verwarmde handvaten monteren). Als je vandaag bestelt, dan kan je wellicht al maandag met warme handen rijdenJurrian120 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:54:
Gisteren de auto stuk gegaan dus vanmorgen op de motor nar werk. Was prachtig mooi weer (zonnetje) maar mijn kleding is niet gemaakt voor deze temperaturen. En dan 50 min op de snelweg is niet echt prettig voor je handen zonder enige isolatie.
Met blauwe handen op werk aangekomen, maar ter compensatie veel kudo's van collega's ontvangen.
Toch zo maar eens kijken of ik een paar handschoenen kan scoren die met deze temperaturen wel isoleren.
En om verder in te haken op de bagage discussie mijn tassen kunnen tot 120Km/h uur alsmede de andere accessoires.
Ik rij door in de winter. Mijn grootste probleem is dan de temperatuur van mijn handen. Ik heb ervaring met handvatverwarming en verwarmde handschoenen. Werkt allebei prima en maakt doorrijden mogelijk.
Geen verstand van uitlaten, vind het wel een hele mooie fiets!Frantz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:01:
Inmiddels al 4 jaar trotse eigenaar van een Honda CB1000R uit 2013. Direct gekocht na het behalen van mijn rijbewijs. Het sportieve van dit model sprak/spreekt me erg aan. Nu ik een paar jaar verder ben begin ik me lichtelijk te irriteren aan het geluid van de uitlaat/demper. Of beter gezegd aan het gebrek daar aan. Op internet al een beetje gezocht naar een sportief model, maar nog niet het juiste tegen gekomen. Wellicht dat jullie met jullie ervaring mij verder kunnen helpen in mijn zoektocht.
And it goes BRAAAAAPP!
Sterker nog, mijn huidige fiets heb ik al weer 3 jaar, maar op mijn desktop heb ik nog steeds die Hornet als foto staan. Geen spijt van dat ik die hornet weg heb gedaan, maar ik vind het wel jammer dat ik daar niet nog eens even een rondje lekker mee kan gaan smijten.
@ROFLASTC Dat lijken me andere schades, dus andere dossiers, dus dat je eigen risico ook weer opnieuw begint. Maar ik ken de voorwaarden natuurlijk niet.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Akrapovic heeft een slip-onFrantz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:01:
Inmiddels al 4 jaar trotse eigenaar van een Honda CB1000R uit 2013. Direct gekocht na het behalen van mijn rijbewijs. Het sportieve van dit model sprak/spreekt me erg aan. Nu ik een paar jaar verder ben begin ik me lichtelijk te irriteren aan het geluid van de uitlaat/demper. Of beter gezegd aan het gebrek daar aan. Op internet al een beetje gezocht naar een sportief model, maar nog niet het juiste tegen gekomen. Wellicht dat jullie met jullie ervaring mij verder kunnen helpen in mijn zoektocht.
https://www.nr1motor.nl/s...honda-cb-1000-r-2013.html
wel 800€
Had zelf op mijn CBR600 uit 1997 een Delkevic slipon. Vele malen beter geluid dan de standaard, ook met de 'piemel' (dbkiller) erin.
Delkevic was maar 250 pond geloof ik. Weet niet of ze deze ook maken voor het 2013 model.
Je kan ook zoeken naar Yoshimura of Arrow.
Ik heb vanochtend in een uurtje tijd m'n handvatten en de controller gemonteerd, aangesloten en de kabels weggewerkt.robertnld schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:58:
[...]
Mijn tip: verwarmde handschoenen. Kabeltje op accu monteren is 10 minuten werk (noot: dus sneller en gemakkelijker dan verwarmde handvaten monteren). Als je vandaag bestelt, dan kan je wellicht al maandag met warme handen rijden
Ik rij door in de winter. Mijn grootste probleem is dan de temperatuur van mijn handen. Ik heb ervaring met handvatverwarming en verwarmde handschoenen. Werkt allebei prima en maakt doorrijden mogelijk.
Wellicht dat het je met die handschoenen in minder dan een half uur lukt, maar dat extra half uurtje is de moeite waard voor een integrale oplossing vind ik zelf.
Gewoon zelf lappen voor de schades. Ik denk dat je een verkeerde interpretatie hebt van verzekeringen en de maatschappijen die daarachter zitten. Het enige waar je jezelf nuttig voor verzekerd is schade aan andere, diefstal en andere zaken buiten jouw macht om. Als je zelf schade hebt veroorzaakt aan jouw motor/auto dan is dat al heel snel niet rendabel om dat te gaan claimen bij je verzekeringsmaatschappij. Niet alleen betaal je eigen risico (vaak per schadegeval), maar je krijgt ook een terugval in schadevrije jaren en dus een premieverhoging waardoor je onderaan de streep alsnog voor alles zelf hebt betaald.ROFLASTC schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:07:
Verzekeringsvraagje. Ik heb m'n broem op transport laten zetten na het diesel tanken. Schade gemeld omdat ik AllRisk casco heb met 500,- eigen risico en de schade expert die niet heeft gebeld, nog van te voren nog erna blijft maar beweren dat ik mijn claim had ingetrokken. Ik heb meer schade dan alleen de Diesel opschonen die ik ook nog wil laten fixen maar dan moet mn eigen risico wel op zijn. What to do? het hele punt van mijn verzekering is dat ik domme eigenschuld dingen kan laten oplossen.
Alleen bij een zelf veroorzaakte total loss is het het waard om te gaan claimen, tenminste als je motorfiets meer waard is dan 5k vind ik, daaronder gewoon de motorfiets in onderdelen verkopen.
/verzekering rant
Waar ik ze bij kleine schades nog wel eens voor heb gebruikt, is de noodcentrale, bijvoorbeeld om een sleepwagen of monteur te regelen, of om de schade netjes te laten registreren en afhandelen.
Achteraf dan de schade terug vergoeden.
Alleen die ene bijna total-loss heb ik wel door de verzekering laten vergoeden. Maar eigenlijk heb ik die in de jarenlange hogere premie ook makkelijk zelf betaald.
Niet reageren als je niet leest. Ik betaal een Allrisk en de schade expert meent kennelijk voor mij te kunnen bedenken dat ik mijn claim intrek.cyntax schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:34:
[...]
Gewoon zelf lappen voor de schades. Ik denk dat je een verkeerde interpretatie hebt van verzekeringen en de maatschappijen die daarachter zitten. Het enige waar je jezelf nuttig voor verzekerd is schade aan andere, diefstal en andere zaken buiten jouw macht om. Als je zelf schade hebt veroorzaakt aan jouw motor/auto dan is dat al heel snel niet rendabel om dat te gaan claimen bij je verzekeringsmaatschappij. Niet alleen betaal je eigen risico (vaak per schadegeval), maar je krijgt ook een terugval in schadevrije jaren en dus een premieverhoging waardoor je aan het einde van de streep alsnog voor alles zelf hebt betaald.
Alleen bij een zelf veroorzaakte total loss is het het waard om te gaan claimen, tenminste als je motorfiets meer waard is dan 5k vind ik, daaronder gewoon de motorfiets in onderdelen verkopen.
/verzekering rant
And it goes BRAAAAAPP!
Maar wat wil je dan als antwoord? Ik, of @cyntax, kan het niet helpen dat een verzekeringsagent iets denkt.ROFLASTC schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:02:
[...]
Niet reageren als je niet leest. Ik betaal een Allrisk en de schade expert meent kennelijk voor mij te kunnen bedenken dat ik mijn claim intrek.
Ik lees twee mogelijkheden:
1) Je hebt meer schade a.g.v. het diesel tanken dan alleen afvoeren motor + schoonmaken brandstoftraject en die kosten wil je ook gedekt hebben.
2) Je hebt meerdere schades (valschade, krasjes etc.) en die kosten wil je gaan verhalen op de verzekeraar en dan 1 keer €500 eigen risico betalen.
Welke is het? Of is het wat anders?
XBL: DonFrans
Interessant, ik zit te twijfelen tussen Oxford of de Yamaha'sHTT-Thalan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:54:
Voor wie nog een set HVV nodig heeft/had: Bij Nr1Motor (MLM) zijn de Oxford Premium touring nu in de aanbieding, 65 euro voor een setje...
De oxford hebben als groot voordeel (tegen in ieder geval de daytona's, begrijp ik van mensen) dat ze aan beide zijden net zo warm worden (wist niet dat dit niet overal het geval was, altijd oxford gehad).Pagman schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:04:
[...]
Interessant, ik zit te twijfelen tussen Oxford of de Yamaha's
Yamaha is mooier weggewerktPagman schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:04:
[...]
Waarom zijn alle leuke en mooie dingen zo duur
Ik leef beste zuinig, alleen de paar hobby's die ik heb.... Dure smaak ofzo
*kuchwhiskycollectiekuch*Joopieboy schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:54:
[...]
Waarom zijn alle leuke en mooie dingen zo duur
Ik leef beste zuinig, alleen de paar hobby's die ik heb.... Dure smaak ofzo
I have stability. The ability to stab.
Bij mij worden ze (KTM HVV) ook niet beide even warm, zo gekHTT-Thalan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:06:
[...]
De oxford hebben als groot voordeel (tegen in ieder geval de daytona's, begrijp ik van mensen) dat ze aan beide zijden net zo warm worden (wist niet dat dit niet overal het geval was, altijd oxford gehad).
Ik heb ze beide gehad destijds op mijn R1100GS, naja die van Yamaha heb ik geprobeerd erop te zetten maar dat paste niet op een Renthal stuurPagman schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:04:
[...]
Die van Oxford waren flexibel en eenvoudig op de stuur te krijgen. Daarnaast hebben die van Oxford wat meer 'handvat' en wat meer structuur wat ik persoonlijk wel fijn vind. Die van Yamaha is wel een stuk mooier weggewerkt.
Hè verrek, net 69,99 afgetikt. Ach ja, pilsje minder.HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:54:
Voor wie nog een set HVV nodig heeft/had: Bij Nr1Motor (MLM) zijn de Oxford Premium touring nu in de aanbieding, 65 euro voor een setje...
Ik twijfel nog over een kofferset die daar nu ook goed afgeprijsd is. Ik heb nu een frunk en daar past mijn laptop in plus wat zaken, maar niet gewoon de hele rugzak met de laptop er nog in. Das wel lastig.nehal3m schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:25:
Hè verrek, net 69,99 afgetikt. Ach ja, pilsje minder.
Wat ben je dan kwijt, inclusief montagematerialen?HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:33:
[...]
Ik twijfel nog over een kofferset die daar nu ook goed afgeprijsd is. Ik heb nu een frunk en daar past mijn laptop in plus wat zaken, maar niet gewoon de hele rugzak met de laptop er nog in. Das wel lastig.
Ik ben zeer in mijn nopjes met de kofferset, zou al niet meer zonder kunnen.
Nu in de korting 319 euro... Normaal zo rond de 550. Stevig afgeprijsd dus. Ze voelen de crisis denk ik.nehal3m schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:36:
[...]
Wat ben je dan kwijt, inclusief montagematerialen?
Ik ben zeer in mijn nopjes met de kofferset, zou al niet meer zonder kunnen.
Een topkoffer is het meest praktisch, maar ook het meest windgevoelig en het minst mooi. Mijn gele helm past in de frunk - de nieuwe helm moet daar dus ook in passen. De laptop niet, die moet nog tot na de zomer mee en dan krijg ik weer een nieuwe, dus dan pak ik gewoon een kleinere
Vind ik goed meevallen voor een nieuwe set inderdaad. Je hebt 200 van mij toch? Leg je 119 bij.HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:51:
[...]
Nu in de korting 319 euro... Normaal zo rond de 550. Stevig afgeprijsd dus. Ze voelen de crisis denk ik.
Een topkoffer is het meest praktisch, maar ook het meest windgevoelig en het minst mooi. Mijn gele helm past in de frunk - de nieuwe helm moet daar dus ook in passen. De laptop niet, die moet nog tot na de zomer mee en dan krijg ik weer een nieuwe, dus dan pak ik gewoon een kleinere. Tot die tijd moet ik dus een praktische manier hebben om spullen mee te nemen. Voordeel aan zijkoffers is dat ik daar ook mijn laarzen en broek ik kan vrotten als ik ergens op bezoek ben. Wel zo elegant.
Ik heb nog voldoende budget over nu ik veel minder voor de motor heb betaald (de Alp heeft uiteindelijk ook 1950 opgebracht immers) - dat is het probleem niet. Of het nou 100 of 500 euro kost, het is altijd zonde als ik ze uiteindelijk niet gebruik omdat het niet praktisch genoeg is.nehal3m schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:54:
[...]
Vind ik goed meevallen voor een nieuwe set inderdaad. Je hebt 200 van mij toch? Leg je 119 bij.
Maar ik zie ook geen andere optie, een topkoffer is nog steeds praktischer maar niet mooi.
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
het is wel veel goedkoper...
Verwijderd
-edit-
iemand trouwens ervring met Koso handvat verwarming ? https://www.louis.nl/arti...r_article_number=10059528
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2020 19:48 ]
Tankiej schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:43:
Lekker gereden vanmiddag! De eerste kilometers op een splinternieuwe demo motor gezet, en daarna m'n handtekening onder het koopcontract voor een nieuwe. Als het een beetje meezit heb ik eind volgende week een Triumph Scrambler 1200 XE in m'n bezit
Plaatje bij het praatje:
[Afbeelding]
@Tankiej welkom bij de club.
In het blauw of ga je voor de witte? en wat vond je er van?
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Je kan het ook nog een tijd aankijken met de frunk en over een paar weken besluiten of dat praktisch genoeg is.HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:46:
[...]
Ik heb nog voldoende budget over nu ik veel minder voor de motor heb betaald (de Alp heeft uiteindelijk ook 1950 opgebracht immers) - dat is het probleem niet. Of het nou 100 of 500 euro kost, het is altijd zonde als ik ze uiteindelijk niet gebruik omdat het niet praktisch genoeg is.
Maar ik zie ook geen andere optie, een topkoffer is nog steeds praktischer maar niet mooi.
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
het is wel veel goedkoper...
Ik hanteer zelf meestal de 90% regel, als 't in 90% van de gevallen goed genoeg is dan moet dat volstaan, ook als je daar soms offers voor moet brengen.
Dat is ook de reden dat de auto de deur uit is.
Ja, ik denk dat ik dan toch maar voor de topkoffer (weer) ga. Het is kut, maar praktisch, valt niet te ontkennen.nehal3m schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:00:
[...]
Je kan het ook nog een tijd aankijken met de frunk en over een paar weken besluiten of dat praktisch genoeg is.
Ik hanteer zelf meestal de 90% regel, als 't in 90% van de gevallen goed genoeg is dan moet dat volstaan, ook als je daar soms offers voor moet brengen.
Dat is ook de reden dat de auto de deur uit is.
De Frunk zal goed gebruikt worden, ik twijfel nog even over in welke situaties ik de zijkoffers nou echt zou gaan gebruiken. Kamperen is wel een dingetje b.v. en ik heb nog niet stilgestaan bij tourritten. In principe kan de NC het terrein in maar in de praktijk zal het waarschijnlijk nooit voorkomen, behalve wellicht een paar honderd meter richting een kampeerplek.
Een blauwe, m'n huidige Tiger is wit, ben wel toe aan een ander kleurtje ookfdees schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:55:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
@Tankiej welkom bij de club.
In het blauw of ga je voor de witte? en wat vond je er van?
Ik vind hem heel erg tof! Rijdt zo makkelijk, het geluid, karakter van het blok, de hele motor vind ik erg leuk!
Ik heb best veel motoren proefgereden afgelopen jaar, maar bij geen enkele had ik de hele rit een grijns op m'n gezicht. Bij deze wel
Ik kreeg de demo mee met 1km op de teller, ingeleverd met 85km
Ja, volgens mij wel. Heb nu natuurlijk alleen een (uitgebreide) proefrit gedaan, maar ik kon mn been er gewoon tegen aan hebben zonder problemen, met motorbroek aan natuurlijk. In reviews las/hoorde ik ook dat hij best goed zijn werk doet.Chakotay schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:58:
@Tankiej veel plezier ermee! Is dat hitteschild over de uitlaten eigenlijk een beetje effectief?
Als het heel warm is en je rijdt een tijdje rond in een stad zal het daar wel erg warm worden, maar dat rijden in een stad probeer ik sowieso te voorkomen. Ik gok dat het wel goed komt
Ga natuurlijk niet ontkennen dat blauw de beste kleur is. Die grijs heb ik ook nog steeds en heb er sinds februari al 1400 km opzitten en dat is alleen maar plezierritten.Tankiej schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:21:
Een blauwe, m'n huidige Tiger is wit, ben wel toe aan een ander kleurtje ook
Ik vind hem heel erg tof! Rijdt zo makkelijk, het geluid, karakter van het blok, de hele motor vind ik erg leuk!
Ik heb best veel motoren proefgereden afgelopen jaar, maar bij geen enkele had ik de hele rit een grijns op m'n gezicht. Bij deze wel
Ik kreeg de demo mee met 1km op de teller, ingeleverd met 85km
Ik vind het blok ook heel fijn je kunt eigenlijk heel lui rijden en weinig schakelen. Het koppel is er eigenlijk altijd wel.
Chakotay schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:58:
@Tankiej veel plezier ermee! Is dat hitteschild over de uitlaten eigenlijk een beetje effectief?
Ik ben gistermiddag ermee weggeweest met kevlarjeans. Met een graad of 11°C was het eigenlijk wat fris en dan merk je de hitte van uitlaat wel op, maar dan is het meer een lekkere verwarming. De warme stad heb ik zelf ook nog niet ervaren, maar die proberen we zoveel mogelijk te vermijdenTankiej schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:21:
Ja, volgens mij wel. Heb nu natuurlijk alleen een (uitgebreide) proefrit gedaan, maar ik kon mn been er gewoon tegen aan hebben zonder problemen, met motorbroek aan natuurlijk. In reviews las/hoorde ik ook dat hij best goed zijn werk doet.
Als het heel warm is en je rijdt een tijdje rond in een stad zal het daar wel erg warm worden, maar dat rijden in een stad probeer ik sowieso te voorkomen. Ik gok dat het wel goed komt
Wat ik wel heb begrepen van een andere rijder en online terug kan vinden is dat de decat een goede optie is als je de uitlaat nog te warm vind. Dit zou ook qua geluid ook een betere investering zijn dan de Arrow-uitlaat.
Maar ga je er nog opties op laten zetten?
Ja, het is vooral de katalysator die warm wordt natuurlijk. Ik zie het wel even aan, kan altijd nog aangepast wordenfdees schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:52:
[...]
Ga natuurlijk niet ontkennen dat blauw de beste kleur is. Die grijs heb ik ook nog steeds en heb er sinds februari al 1400 km opzitten en dat is alleen maar plezierritten.![]()
Ik vind het blok ook heel fijn je kunt eigenlijk heel lui rijden en weinig schakelen. Het koppel is er eigenlijk altijd wel.
[...]
[...]
Ik ben gistermiddag ermee weggeweest met kevlarjeans. Met een graad of 11°C was het eigenlijk wat fris en dan merk je de hitte van uitlaat wel op, maar dan is het meer een lekkere verwarming. De warme stad heb ik zelf ook nog niet ervaren, maar die proberen we zoveel mogelijk te vermijden.
Wat ik wel heb begrepen van een andere rijder en online terug kan vinden is dat de decat een goede optie is als je de uitlaat nog te warm vind. Dit zou ook qua geluid ook een betere investering zijn dan de Arrow-uitlaat.
In ieder geval de side pannier en bagagerek achterop gelijk bij aflevering, en m'n Garmin houder wordt overgezet van de huidige motor naar de nieuwe. Ook heb ik een setje stepjes die ook op de Scrambler past als het goed is, dan zijn ze 1,5-2cm lager dan standaard.Maar ga je er nog opties op laten zetten?
Maar heb ook al wel een lijstje accesoires die ik waarschijnlijk ga kopen, hoeft alleen niet allemaal gelijk
Radiator bescherming, valbeugel, mistlampen, koplampgril, hoog spatbord voor, misschien iets met de uitlaat, decat of andere demper.
Heb jij al wat dingen aangepast? Hij was verder standaard toen toch?
YouTube: S1000XR + the best mountain road in the US
Decat is voor mij ook iets voor na de zomer eens te bekijken, motorisch wil ik hem nog zoveel mogelijk stock houden voor nu dan. Decat heb ik het idee laat andere daar maar eens eerst mee experimenteren.Tankiej schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:19:
[...]
Ja, het is vooral de katalysator die warm wordt natuurlijk. Ik zie het wel even aan, kan altijd nog aangepast worden
[...]
In ieder geval de side pannier en bagagerek achterop gelijk bij aflevering, en m'n Garmin houder wordt overgezet van de huidige motor naar de nieuwe. Ook heb ik een setje stepjes die ook op de Scrambler past als het goed is, dan zijn ze 1,5-2cm lager dan standaard.
Maar heb ook al wel een lijstje accesoires die ik waarschijnlijk ga kopen, hoeft alleen niet allemaal gelijk
Radiator bescherming, valbeugel, mistlampen, koplampgril, hoog spatbord voor, misschien iets met de uitlaat, decat of andere demper.
Heb jij al wat dingen aangepast? Hij was verder standaard toen toch?
De panier en bagagerek heb ik er ook opzitten. Net als het hoge toerscherm
Heb er zelf de voorvorkbescherming, bobbins en verlengde spatbord opgezet. Laatste is wel fijn om de hoeveel slik/modder dat wordt opgeworpen te voorkomen.
In de nabije staan de valbeugels op de planning en de mistlampen. Radiatorbeschemer en wat meer bagage spullen toevoegen is op de lange termijn.
Hij loopt goed te vegen met dat ding!Booyaa schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:36:
Goddomme deze gast kan echt wel lekker rijden hoor. Heerlijk geluid ook in die s1000xr
YouTube: S1000XR + the best mountain road in the US
Ik denk dat een vervangingsdemper niet snel stiller zal zijn dan het origineel. Wellicht dat er wel iets aan je bestaande demper gedaan kan worden. Veel verhalen gehoord over Pajic, misschien moet je daar es langs.Frantz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:01:
Één voordeel hebben de aftermarket dempers wel: over het algemeen verplaatsen ze de uitlaat verder naar achter, waardoor je het zelf minder hoort. Heb zelf een SC59 gehad (4 dagen, gestolen
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Zoals ik het lees wil 'ie meer decibellen, niet minder.noes schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 23:37:
[...]
Ik denk dat een vervangingsdemper niet snel stiller zal zijn dan het origineel. Wellicht dat er wel iets aan je bestaande demper gedaan kan worden. Veel verhalen gehoord over Pajic, misschien moet je daar es langs.
Één voordeel hebben de aftermarket dempers wel: over het algemeen verplaatsen ze de uitlaat verder naar achter, waardoor je het zelf minder hoort. Heb zelf een SC59 gehad (4 dagen, gestolen, maar toch) - kan de drone van de uitlaat zeker herinneren
Zat even te kijken naar die bluetooth module, maar zie niet echt dingen die ik heel graag wil gebruiken. Navigatie doe ik met de Garmin die erop komt, muziek heb ik al vanaf m'n telefoon. Wat kan je er nog meer mee?fdees schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:32:
[...]
Decat is voor mij ook iets voor na de zomer eens te bekijken, motorisch wil ik hem nog zoveel mogelijk stock houden voor nu dan. Decat heb ik het idee laat andere daar maar eens eerst mee experimenteren.
De panier en bagagerek heb ik er ook opzitten. Net als het hoge toerscherm. Wel direct de Bluetooth module op laten zetten
Heb er zelf de voorvorkbescherming, bobbins en verlengde spatbord opgezet. Laatste is wel fijn om de hoeveel slik/modder dat wordt opgeworpen te voorkomen.
In de nabije staan de valbeugels op de planning en de mistlampen. Radiatorbeschemer en wat meer bagage spullen toevoegen is op de lange termijn.
Ik ga ergens nog een roltas halen, en misschien komt die Triumph tanktas er nog wel bij. Die heeft een uitsparing voor de tankdop, hoeft dat ding er ook niet af voor het tanken
Een Garmin/tomtom heb ik niet en het gemak wat ik hierbij heb is vrij groot, behalve het feit van ontbreken van .gpx-bestanden. Maar hiervoor hoop ik dat ze dit gaan toevoegen. Telefoon zit bij mij ook gewoon onder mijn zadel aan de oplader. Je zou er rittenregistratie uit kunnen halen, maar dat is voor mij niet nodig. Sms'jes en bellen interesseert me eigenlijk niet zoveel op het moment.Tankiej schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:16:
[...]
Zat even te kijken naar die bluetooth module, maar zie niet echt dingen die ik heel graag wil gebruiken. Navigatie doe ik met de Garmin die erop komt, muziek heb ik al vanaf m'n telefoon. Wat kan je er nog meer mee?
Ik ga ergens nog een roltas halen, en misschien komt die Triumph tanktas er nog wel bij. Die heeft een uitsparing voor de tankdop, hoeft dat ding er ook niet af voor het tanken
Roltas ben ik zelf ook eens voorzichtig naar aan het kijken, maar heb momenteel nog niet eens de panier vol bij een dag rijden, dus dat is niet prio. Zal wel veranderen als ik richting een motorvakantie ga. Er zitten onder het zadel op het zadel zelf 4 lussen waar je straps aan kan maken. Hetzelfde geldt voor de tanktas, nog wel eens kijken of het de originele wordt of van een andere leverancier, maar dan kleine. Die van Triumph zelf vind ik vanwege het tanken en montage wel handig.
De V-twin is echt een lekker blok komt een mooi geluid uit bij het gas geven en terugschakelen met tussengas. Vind het ook een stuk soepeler rijden dan het CP2 blok van Yamaha. De SV ligt echt lekker in de bochten en geeft toch wel een berg meer vertrouwen dan de Tracer omdat daar de voorkant nogal zoekende is als je op snelheid bent. Ik denk dat dit wel een kanshebber is als opvolger van de tracer
:strip_exif()/f/image/7IdAHgeigGNH04YXGYc5TfxE.jpg?f=fotoalbum_large)
Voortandwiel was wel af en de oude was dus een niet gevulkaniseerde variant.
:strip_exif()/f/image/2e7PiXruexjgehpegVAkiA8B.jpg?f=fotoalbum_large)
Achter was ook wel aan vervanging toe.
:strip_exif()/f/image/LIYHmjgEXctrheTGLfuUtqtQ.jpg?f=fotoalbum_large)
En de nieuwe ketting, omdat regulier er niet meer was toch voor goud gegaan.
Nu nog de remblokken achter wat lampjes vervangen eventueel flapper mod uitvoeren en dan hetgeen waar ik eigenlijk het meest tegenop zie.
Poetsen, poetsen, poetsen.
Eerst maar ff kijken hoe ik dat aan ga vliegen want overal kleine gaatjes en veel prut.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Of gegalvaniseerd anders?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Gaaf ding vind ik dat jaPagman schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:28:
Vanochtend de motor weggebracht voor een grote beurt. En een mooie Suzuki SV650X meegekregen met 84km op de teller ondertussen is dat wel iets van 140![]()
De V-twin is echt een lekker blok komt een mooi geluid uit bij het gas geven en terugschakelen met tussengas. Vind het ook een stuk soepeler rijden dan het CP2 blok van Yamaha. De SV ligt echt lekker in de bochten en geeft toch wel een berg meer vertrouwen dan de Tracer omdat daar de voorkant nogal zoekende is als je op snelheid bent. Ik denk dat dit wel een kanshebber is als opvolger van de tracerEn daarnaast vind ik de retro stijl toch wel wat hebben kreeg ook een paar duimpjes van wat ouderen op de Meije en zelfs van een wielrenner
![]()
[Afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Is de rubber demping die erop zit. Hebben VFR originele tandwielen allemaal. Vangt de klappen opOsiris schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:10:
@Rubman Vulkaniseren ken ik alleen van rubber eigenlijk, wat houdt dat bij tandwielen exact in?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
In je achterwielhub zitten dempers om de klappen op te vangen, aan de voorkant is alleen voor het rol geluid wat te dempen van de ketting.Rubman schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:56:
[...]
Is de rubber demping die erop zit. Hebben VFR originele tandwielen allemaal. Vangt de klappen op
Transmissiedempers:
Aha, weer wat geleerd, thanks!Rubman schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:56:
[...]
Is de rubber demping die erop zit. Hebben VFR originele tandwielen allemaal. Vangt de klappen op
Ah, dat klinkt allemaal als dingen die ik niet nodig hebfdees schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:20:
[...]
Een Garmin/tomtom heb ik niet en het gemak wat ik hierbij heb is vrij groot, behalve het feit van ontbreken van .gpx-bestanden. Maar hiervoor hoop ik dat ze dit gaan toevoegen. Telefoon zit bij mij ook gewoon onder mijn zadel aan de oplader. Je zou er rittenregistratie uit kunnen halen, maar dat is voor mij niet nodig. Sms'jes en bellen interesseert me eigenlijk niet zoveel op het moment.
Als ze gpx ondersteuning toe gaan voegen is dat wel een grote verbetering! Voorlopig gebruik ik m'n Garmin nog wel.
Bij een dag rijden zal het niet nodig zijn inderdaad, maar bij een (lang) weekend is het misschien wel handig. De roltas van Triumph zelf is wel erg prijzig, voor €100 minder heb je eentje van sw motech met gelijke inhoudRoltas ben ik zelf ook eens voorzichtig naar aan het kijken, maar heb momenteel nog niet eens de panier vol bij een dag rijden, dus dat is niet prio. Zal wel veranderen als ik richting een motorvakantie ga. Er zitten onder het zadel op het zadel zelf 4 lussen waar je straps aan kan maken. Hetzelfde geldt voor de tanktas, nog wel eens kijken of het de originele wordt of van een andere leverancier, maar dan kleine. Die van Triumph zelf vind ik vanwege het tanken en montage wel handig.
Maar goed, eerst maar eens de motor ophalen en de kilometers tot de eerste beurt maken. Hopen dat het goed weer wordt tegen die tijd
Wat had ik toch altijd een hekel aan kettingsetjes vervangen, smerig rukwerkRubman schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:03:
Zo met wat tussen pauzes ivm werk in ploegendiensten en een baby die aandacht nodig heeft. Is de ketting vervangen.
[Afbeelding]
Voortandwiel was wel af en de oude was dus een niet gevulkaniseerde variant.
[Afbeelding]
Achter was ook wel aan vervanging toe.
[Afbeelding]
En de nieuwe ketting, omdat regulier er niet meer was toch voor goud gegaan.
Nu nog de remblokken achter wat lampjes vervangen eventueel flapper mod uitvoeren en dan hetgeen waar ik eigenlijk het meest tegenop zie.
Poetsen, poetsen, poetsen.
Eerst maar ff kijken hoe ik dat aan ga vliegen want overal kleine gaatjes en veel prut.
Gaf wel behoorlijk wat voldoening als het er weer onder zat, dan merkte je pas hoe verrot de oude set echt was.
In het kader van opsomverhaaltjes, mijn meest gehate werkjes aan motoren:
- Synchroniseren carburateurs Suzuki Intruders (en in het algemeen werken aan die dingen)
- Goldwings
- Kettingsets
- Balhoofdlagers in stalen frames
- Band vervangen met binnenband en bandklem
- Alles met koelvloeistof
leeg
Ook weer aangepast.... Én @lolgast daarmee weer lastig gevallen met 'automagische' berichtjes vanuit Tweakers.Net
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
3 jaar ouder? Ja inderdaad! Bewust van Injectie naar Carbs terug gestapt. Rijd zoveel fijner....
Nu moet ik de middenbok, stuurverhogers en hvv nog hebben. Heb tegen de kofferset besloten bij MLM - ze zijn met rits besefte ik me, en dat is niet perfect waterdicht. De topkoffer van Markplaats was helaas al verkocht, dus ik moet nog even verder zoeken.
Ad levert verder alle beurt-componenten aan om de kleine beurt uit te voeren
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om het stekkertje van de druppellader op een bereikbare plek op m'n motor te monteren zodat ik geen kappen hoef te verwijderen om de batterij te laden.
Nu dus een mooi beunhok/overdekte opslag!
nehal3m schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:38:
Lang verhaal kort, ik koop een schuur die is omgebouwd naar woning die op het kavel achter mijn huis staat. Van de week het hek daartussen bewerkt met de cirkelzaag zodat ik in 1 ruk van de oprit door de achtertuin naar die schuur kan rijden. Hele zooi opgeruimd en gereedschap daar opgehangen.
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om het stekkertje van de druppellader op een bereikbare plek op m'n motor te monteren zodat ik geen kappen hoef te verwijderen om de batterij te laden.
Nu dus een mooi beunhok/overdekte opslag!

Dit is de bergzolder bóven mijn nieuwe garage... en de spullen die je ziet staan zijn met 2 volle auto's (7 zitter met de stoelen eruit) en een aanhanger (2m lang/ 750kg) overgebracht. Ik kan er bij wijze van spreken wónen, zo groot. En het is straks allemaal mijn mancave om in te richten zoals ik wil, boven én onder
Ik ben al begonnen hoekjes in te delen, en deze zolder word één groot geluids-geïsoleerd kantoor, met reusachtig bureau, koelkast, beamer, bankstel....
[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-03-2020 18:47 ]
Nice man, laat dat huis maar zitten.HTT-Thalan schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:47:
[...]
[Afbeelding]
Dit is de bergzolder bóven mijn nieuwe garage... en de spullen die je ziet staan zijn met 2 volle auto's (7 zitter met de stoelen eruit) en een aanhanger (2m lang/ 750kg) overgebracht. Ik kan er bij wijze van spreken wónen, zo groot. En het is straks allemaal mijn mancave om in te richten zoals ik wil, boven én onder.
Ik ben al begonnen hoekjes in te delen, en deze zolder word één groot geluids-geïsoleerd kantoor, met reusachtig bureau, koelkast, beamer, bankstel....
Een ding nog vergeten van de bluetooth-module. Je kunt er mee een GoPro bedienen. Dat is natuurlijk gewoon geen optie om dat niet te gebruiken bij zo een motor.Tankiej schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:52:
[...]
Ah, dat klinkt allemaal als dingen die ik niet nodig heb
Als ze gpx ondersteuning toe gaan voegen is dat wel een grote verbetering! Voorlopig gebruik ik m'n Garmin nog wel.
[...]
Bij een dag rijden zal het niet nodig zijn inderdaad, maar bij een (lang) weekend is het misschien wel handig. De roltas van Triumph zelf is wel erg prijzig, voor €100 minder heb je eentje van sw motech met gelijke inhoud
Maar goed, eerst maar eens de motor ophalen en de kilometers tot de eerste beurt maken. Hopen dat het goed weer wordt tegen die tijd
Roltas van Triumph vind ik zelf ook niet heel voordelig en denk dat je voor minder geld een veel betere kan krijgen. Zat zelf naar een Touratech te kijken, ook niet heel voordelig, maar naar mijn idee wel redelijk bulletproof.
Vandaag 262 km gedaan over de Zeeuwse eilanden. Was wel lekker om te rijden alleen een beetje veel wind
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/QP99n9WU9V7bRtjMHMXga6wC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lom21cSu8XPn6SEA6SiQNWZ3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UvfTY48xWpgicWQs9le7jVsg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lXma5l8ZAUFOPhavzkqRStbI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1SdFfusXPvuBq50ACXjWhTG6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lox1vBTFFTP5QIkZS5Mo6IMI.jpg?f=fotoalbum_large)