Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.674 views

• Franklin82
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-12-2025
Vandaag was prachtig mooi weer.
Met de trapfiets nog wat gereedschap gehaald en heel veel motoren gezien en gehoord.
Supermooi!

Jammergenoeg wel 3 motorrijders vandaag verongelukt...
https://www.ad.nl/binnenl...ende-ongevallen~a46a4b6b/

Rij allemaal alsjeblieft voorzichtig..

Mijn instructeur zei bij het lessen vaak tegen mij:
'Je kan misschien wel voorrang hebben maar jij bent de gene die pijn heeft!'

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:02
fdees schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:18:
[...]

Een ding nog vergeten van de bluetooth-module. Je kunt er mee een GoPro bedienen. Dat is natuurlijk gewoon geen optie om dat niet te gebruiken bij zo een motor. 8)

Roltas van Triumph vind ik zelf ook niet heel voordelig en denk dat je voor minder geld een veel betere kan krijgen. Zat zelf naar een Touratech te kijken, ook niet heel voordelig, maar naar mijn idee wel redelijk bulletproof.

Vandaag 262 km gedaan over de Zeeuwse eilanden. Was wel lekker om te rijden alleen een beetje veel wind :-( . Ook merkte ik op dat de achterste schroef om het zwarte hitteschild los was gekomen, gelukkig zit de imbus aan de andere kant dus ter plekke vast kunnen zetten. Van de week even los halen en direct wat loctite op doen. :*)
Ben je aan “de overkant” gebleven of ook het water over/onder gestoken?

Vandaag veel motorrijders gezien, ook genoeg motorrijders die gezellig stonden te kletsen in een soort kringetje met zijn 5-en 8)7

En gisteren toch maar het powerparts zadel besteld waar ik over aan het twijfelen was. >:)

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:50

fdees

Trust me I'm an Engineer

Franklin82 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:06:
Vandaag was prachtig mooi weer.
Met de trapfiets nog wat gereedschap gehaald en heel veel motoren gezien en gehoord.
Supermooi!

Jammergenoeg wel 3 motorrijders vandaag verongelukt...
https://www.ad.nl/binnenl...ende-ongevallen~a46a4b6b/

Rij allemaal alsjeblieft voorzichtig..

Las het ook net. Voorrang krijgen is helaas nog iets anders dan voorrang hebben. :/
R0y. schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:09:
[...]

Ben je aan “de overkant” gebleven of ook het water over/onder gestoken?

Vandaag veel motorrijders gezien, ook genoeg motorrijders die gezellig stonden te kletsen in een soort kringetje met zijn 5-en 8)7

En gisteren toch maar het powerparts zadel besteld waar ik over aan het twijfelen was. >:)
Ben naar "de overkant" geweest. Met 3 man gereden, maar niet echt gekletst en alleen maar gereden, op een tankstop na en een korte stop aan de Brouwersdam. Thuis wel direct de motor schoongemaakt.

Ben vanuit Zeeuws-Vlaanderen via Goes en Veere naar Schouwen gereden en weer terug. Dus over en onder gehad. Oosterscheldekering de wind tegen en dat was vrij heftig terug mee over de Zeelandbrug en dat was wel fijn. Westerscheldetunnel is dan eigenlijk op de motor een oase van rust :*) . Uiteindelijk een goede 260 kilometer gereden. Normaal zou ik meer in België rijden, maar dat is helaas niet mogelijk. Wel raar eigenlijk ben zelf te jong om grenscontroles meegemaakt te hebben en dat nu op eens zo terug is, dat is wel heel vreemd.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
Was zeker mooi weer voor een rondje vandaag 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9YAB5yTYRqvWp8HHS2sVy1Jiak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oO6dOr4Pn3GVry914WLEvYQC.jpg?f=fotoalbum_large

Gamertag: timmie271

• R0y.
fdees schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:28:
[...]

Las het ook net. Voorrang krijgen is helaas nog iets anders dan voorrang hebben. :/

[...]

Ben naar "de overkant" geweest. Met 3 man gereden, maar niet echt gekletst en alleen maar gereden, op een tankstop na en een korte stop aan de Brouwersdam. Thuis wel direct de motor schoongemaakt.

Ben vanuit Zeeuws-Vlaanderen via Goes en Veere naar Schouwen gereden en weer terug. Dus over en onder gehad. Oosterscheldekering de wind tegen en dat was vrij heftig terug mee over de Zeelandbrug en dat was wel fijn. Westerscheldetunnel is dan eigenlijk op de motor een oase van rust :*) . Uiteindelijk een goede 260 kilometer gereden. Normaal zou ik meer in België rijden, maar dat is helaas niet mogelijk. Wel raar eigenlijk ben zelf te jong om grenscontroles meegemaakt te hebben en dat nu op eens zo terug is, dat is wel heel vreemd.
MZV dieketour 2018 is een aanrader, gaat wel door België dus kan nu even niet. Ik denk dat je deze wel via myrouteapp kan vinden en anders heb ik hem wel voor je. Leuke dijkjes met leuke bochten :Y

Afgelopen jaar heb ik hem helaas niet kunnen rijden.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:59

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:47:
Ik ben al begonnen hoekjes in te delen, en deze zolder word één groot geluids-geïsoleerd kantoor, met reusachtig bureau, koelkast, beamer, bankstel....
Erg gaaf, zo'n plek om helemaal naar eigen smaak te kunnen inrichten zonder rekening te hoeven houden met vrouwlief :) Maar weet je zeker dat je daar je kantoor van wilt maken? Ik weet niet hoeveel tijd je er denkt door te brengen, en of er ramen zijn die niet op de foto zichtbaar zijn, maar ik kan je van de afgelopen 3 weken thuiswerken vertellen dat fatsoenlijk uitzicht/daglicht echt een pre is voor een kantoor.. Wij hebben een halve kelderwoning en ik heb dus slechts 1 raam van ~30 cm hoog en een meter breed, die op plafond hoogte zit, en ik word zo langzamerhand gek van thuiswerken.. :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

R0y. schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:35:
[...]

MZV dieketour 2018 is een aanrader, gaat wel door België dus kan nu even niet. Ik denk dat je deze wel via myrouteapp kan vinden en anders heb ik hem wel voor je. Leuke dijkjes met leuke bochten :Y

Afgelopen jaar heb ik hem helaas niet kunnen rijden.
Was van plan om de openritten van MZV te gaan rijden, maar dat gaat nu niet door. Net als de Haringrit. :/

Zal eens kijken op myrouteapp voor wat leuke ritjes in de buurt.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:57

A13X

Dude

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TKpuaIZje25CqeTG2TJYFZ8x7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6NB8kkpJVehCJSbW9AKysXa.jpg?f=fotoalbum_large

Whoooooppp eerste mini ritje zit er weer op, eerst zelf maar een klein rondje gedaan om er weer in te komen voordat ik morgen een rondje ga doen met @timmie271 & @Joopieboy.

Awesome

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

#teamklaphelm

Kunnen we weer mooie selfies maken 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Inclusief balaklava, wat als het nu echt koud wordt? :P :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Equator schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:04:
Inclusief baklava, wat als het nu echt koud wordt? :P :+
Dan heb ik nog een gevoerde col :+

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

:D

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Inclusief baklava, wat als het nu echt koud wordt? :P :+
Het verschil wat er tussen een Bak Lava en een Balakava zit wil je niet in je gezicht hebben, IMHO ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Kryziek
  • Laatst online: 09:00

Kryziek

bb || !bb

Vandaag de brommer ook weer uit de winterstalling gehaald. Nouja, voor het eerst, heb haar sinds oktober. Wat een geweld schuilt er in die 2 cylinder!

Veel motorrijders tegengekomen maar een aanzienlijk deel zwaaide niet terug, ben ik niet gewend. ;w
Maar naarmate de middag vorderde zwaaiden steeds meer terug gelukkig _/-\o_

Nog mensen over de Holterberg geweest en zich verbaast over de vele wandelaars zo kort op elkaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNIQ7IhwyMS3u2016OMXj-yHDes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V48MOI0dtnYb9j7mPdtzWk3Y.jpg?f=fotoalbum_large

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Will_M schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:07:
[...]

Het verschil wat er tussen een Bak Lava en een Balakava zit wil je niet in je gezicht hebben, IMHO ;)
Iets met mobiel reageren :X en autocorrectie dus

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 28-03-2020 21:10 ]

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Inclusief balaklava, wat als het nu echt koud wordt? :P :+
Eentje gebreid door je oma van schapenwol, net als die sjaal die zo heerlijk prikt >:)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Equator schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:10:
[...]

En dikke vingers? :+

Ik heb zo een vervelend toetsenbord die eigenwijzer is dan ik zelf ben :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Equator schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:10:
[...]

AL-TIJD weer die K*T netwerk "gasten", hé, NIKS kun je er mee doen, écht helmaal niks ;)

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Will_M schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:14:
[...]

AL-TIJD weer die K*T netwerk "gasten", hé, NIKS kun je er mee doen, écht helmaal niks ;)
Ik kan heel hard slaan met de ban-hamer :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Equator schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:15:
[...]

Ik kan heel hard slaan met de ban-hamer :)
d:)b

Dan zal ik maar rustig blijven, vandaag... Weekend en dat soort dingen 8)

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Balaclava kinders, maar in het Nederlands heet het gewoon een bivakmuts. :P

I have stability. The ability to stab.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:23:
Dankjewel voor deze waardevolle aanvulling. Nu kunnen wij rustig en met een goed gevoel door met ons leven 8)

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kinders? :D _O-

Hoe dan ook, ik vond het niet koud genoeg voor een bivakmuts.

[ Voor 13% gewijzigd door Equator op 28-03-2020 21:27 ]

• SmurfLink
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:24:
[...]

Dankjewel voor deze waardevolle aanvulling. Nu kunnen wij rustig en met een goed gevoel door met ons leven 8)
:> Voor jou altijd schat.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Equator schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:25:
[...]

Kinders? :D _O-

Hoe dan ook, ik vond het niet koud genoeg voor een bivakmuts.
Iets met een looprek toch, of ging jij al voor de rollator?

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Joopieboy schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:40:
[...]

Iets met een looprek toch, of ging jij al voor de rollator?
Rollator, met 85pk :Y

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Baklava toch?
Afbeeldingslocatie: https://media2.trover.com/T/54ca85c200ab012ec1004bba/fixedw_large_4x.jpg

Als ik die plaatjes zo zie hier krijg ik ook wel zin om een stukkie te hobbelen.... moet eerst een motor scoren helaas :'(

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-01 21:51
Aan alle mooiweerrijders van vandaag op de dijken in Rivierenland: als je denkt dat je midden op de rijbaan kan rijden, met 100 door de bocht, bedenk je dan dat je tegenligger wel erg krap tegen het randje moet rijden om niet vol tegen jou op klappen met je lean angle. :(

Ook in de bocht geldt 1,5 meter afstand. Einde rant

[ Voor 6% gewijzigd door Nero22 op 28-03-2020 22:14 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:12

Destruction

(ex-)Automonteur

Franklin82 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:06:
Ik maak er ook vaak van "Voorrang hebben is leuk, maar je hebt er helemaal niks aan als je gewond (of erger) op straat ligt".

Vandaag niet gereden, geen tijd gehad. Hopelijk is het morgen een beetje mooi weer, dan ga ik nog ff een rondje rijden 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 28-03-2020 22:16 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nero22 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 22:13:
Aan alle mooiweerrijders van vandaag op de dijken in Rivierenland: als je denkt dat je midden op de rijbaan kan rijden, met 100 door de bocht, bedenk je dan dat je tegenligger wel erg krap tegen het randje moet rijden om niet vol tegen jou op klappen met je lean angle. :(

Als je dan toch hier post: Waar rijdt jij zélf mee?

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9F9oNcefb62uioI0L422vCk4sJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEfQFeBmuBRh9FNjcccKEVWm.jpg?f=fotoalbum_large
Voor de OP; locatie Noord-Brabant, Aprilia Pegaso 650 Tibet uit 2003.
Heb je nog meer informatie nodig?

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:16

Vrijdag

De Zwarte

kevlar01 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:47:
[...]

Baklava toch?
[Afbeelding]

Als ik die plaatjes zo zie hier krijg ik ook wel zin om een stukkie te hobbelen.... moet eerst een motor scoren helaas :'(
Als je dat op je kop smeert en daarna je helm op doet krijg je dat ding er daarna nooit meer af :X :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01 13:02
Hkuit schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 23:20:
[Afbeelding]
Voor de OP; locatie Noord-Brabant, Aprilia Pegaso 650 Tibet uit 2003.
Heb je nog meer informatie nodig?
Zo, de benzine is duur bij jullie. :P

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

Datzelfde geldt voor auto's.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat was leuk in Luxemburg, voor de bocht in komen halen met een wheelie en de andere rijbaan nodig hebben om de bocht te halen. En zo komen ze je ook tegemoet :X

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

Als het straks langer licht is moet je die dijken begin avond rijden. Vanaf 19 uur op een vrijdagavond is er bijna niemand. Toen ik er nog woonde reed ik vrijdag en soms in het weekend na 19 uur vaak een rondje van 1.5 uur en kwam meestal nog geen 20 andere weggebruikers tegen. Overdag is het gewoon te druk met veel wederzijdse irritaties tussen weggebruikers.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dijkjes gister waren prima te rijden, lekker rustig zelfs. 8)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:21
LankHoar schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:53:
[...]

Erg gaaf, zo'n plek om helemaal naar eigen smaak te kunnen inrichten zonder rekening te hoeven houden met vrouwlief :) Maar weet je zeker dat je daar je kantoor van wilt maken? Ik weet niet hoeveel tijd je er denkt door te brengen, en of er ramen zijn die niet op de foto zichtbaar zijn, maar ik kan je van de afgelopen 3 weken thuiswerken vertellen dat fatsoenlijk uitzicht/daglicht echt een pre is voor een kantoor.. Wij hebben een halve kelderwoning en ik heb dus slechts 1 raam van ~30 cm hoog en een meter breed, die op plafond hoogte zit, en ik word zo langzamerhand gek van thuiswerken.. :+
Zeker, er zit nog wel een raam de andere zijde maar daar komt uiteindelijk een scheidingswand. Ik twijfel nog of ik er een groter raam in wil, maar het zal ook niet zo zijn dat ik alleen maar daar zal werken. Een hoop calls en stukken tekst kan ik gewoon in de (enorme) tuin aanpakken, in het tuinhuisje, op de veranda, of in de vuurput met zweedse gestylede lean-to die ik ga bouwen :P. Er komt snelle wifi op het hele terrein, met roaming, inclusief de buitengedeeltes.

Voordeel van een groot raam waar je nu dat kleine raampje ziet is uitzicht over de weilanden, dus zeker een goede motivatie om het wél te doen.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

tdw schreef op zondag 29 maart 2020 @ 08:33:
[...]

Datzelfde geldt voor auto's.
Audi en BMW (en sinds de laatste vijf jaar ook Tesla) rijders houden al jaren 1,5 meter afstand :9

[ Voor 10% gewijzigd door Vrijdag op 29-03-2020 10:03 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-01 21:51
Will_M schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 22:33:
[...]

Als je dan toch hier post: Waar rijdt jij zélf mee?
Ik snap je vraag niet, maar fijn: zie OP.

It's funny. But not ha-ha funny.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Vrijdag schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:59:
[...]

Audi en BMW (en sinds de laatste vijf jaar ook Tesla) rijders houden al jaren 1,5 meter afstand :9
Ik denk altijd maar dat die 1.5meter rijders nooit motor gereden hebben.

Maar dan rij ik soms in de auto en zie ik een motorrijder bumperkleven.. dan breekt echt mn klomp.

XMCS Netherlands

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 08:43
Requiem19 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:31:
[...]

Maar dan rij ik soms in de auto en zie ik een motorrijder bumperkleven.. dan breekt echt mn klomp.
Vooral ook omdat je vrij direct vies de lul bent als je erop klapt, terwijl je er echt he-le-maal niks mee opschiet.

Normaal is risico een afweging tussen enerzijds kans op falen en impact als dat gebeurt versus anderzijds het voordeel dat je eruit haalt.

Hier is kans op falen groot met een grote impact en het voordeel is 0. :/

Gewoon niet doen. Op z'n Cruijffiaans: Als je een relaxt leven wilt moet je rustig aan doen.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001

Fuelke

Forza Ferrari

Ik rij van november tot april altijd met zo'n windbreaker die keel nek, kin en mond bedekt, het is gewoon veel aangenamer rijden met zoiets onder de helm / jas.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik rij bijna altijd met zo'n ding. Voor als het heel warm is heb ik ook nog een exemplaar dat een soort doorwaai is met mesh panelen.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:00
Zo, de R1150GS is ook weer van stal! Vrijdagavond een stukje op gereden, maar hij wilde niet echt goed lopen. Afslaan bij stoplichten, onregelmatig lopen. Er was iets. Eerst dacht ik, 3 maanden oude benzine. Dus helemaal afgetopt met V-Power, dat leek even te helpen, maar, helaas, dat was het ook niet. Thuis gekomen gezocht en gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://www.bmwgsclub.nl/forum/uploads/monthly_2020_02/DC9CF86D-56AC-494A-BFEE-71EE272E1DBA.jpeg.14180df493d0c2511334df7517be4be4.jpeg
De linker gas kabel stond wel goed, de rechter niet |:(

Gisteren een rondje Krimpenerwaard gereden en hij spint weer als vanouds(vergeten foto te maken 8)7 ). Daarna wat aan hem geklust, aansluiting voor de acculader gemaakt en de knipperlichten vervangen voor LED-knipperlichten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZwNdhM0WcXRMLB1iJBX9oBGfRs=/234x176/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/QkY6mDFhJLQwe5ycDaKUd8Gq.gif?f=fotoalbum_medium
blink achter

Wat mij betreft beter dan de oude :*)
(Heb geen goede foto van de voorkant)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-E47S-3piIH9jW_CFYWXnm8wgGI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7VC3xSIzr00MB0eK3bpnoG3.jpg?f=fotoalbum_medium

Volgend project is de verlichting vervangen voor LED...

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

xos schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:11:
Als het straks langer licht is moet je die dijken begin avond rijden. Vanaf 19 uur op een vrijdagavond is er bijna niemand. Toen ik er nog woonde reed ik vrijdag en soms in het weekend na 19 uur vaak een rondje van 1.5 uur en kwam meestal nog geen 20 andere weggebruikers tegen. Overdag is het gewoon te druk met veel wederzijdse irritaties tussen weggebruikers.
Neem wel een vizierpoetsdoekje mee overigens :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:04
Fuelke schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:25:
Ik rij van november tot april altijd met zo'n windbreaker die keel nek, kin en mond bedekt, het is gewoon veel aangenamer rijden met zoiets onder de helm / jas.
Voor de koude dagen heb ik er eentje die aan de voorzijde winddicht is, de achter kant is van fleece.
Ook valt het ding een behoorlijk stuk over mijn borst en rug heen.
Erg prettig.

Als het wat minder koud is rijd ik altijd met zo een los col/kraag ding, van dat super elastische stof/spul.
Worden in allerlei printjes en kleurtjes verkocht.
Hier in het groen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9AfxpLGF4-B3GEhO-4y3nkGksk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tChbenAw7tnAqIPkPiNF8Ij.jpg?f=fotoalbum_large

Pas als het erg warm wordt draag ik het ding niet maar rits ik mijn jas een stuk open.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
fdees schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:18:
[...]

Een ding nog vergeten van de bluetooth-module. Je kunt er mee een GoPro bedienen. Dat is natuurlijk gewoon geen optie om dat niet te gebruiken bij zo een motor. 8)
Ohja, die had ik al weggelaten omdat de kans dat ik dat ga gebruiken nihil is :+
Roltas van Triumph vind ik zelf ook niet heel voordelig en denk dat je voor minder geld een veel betere kan krijgen. Zat zelf naar een Touratech te kijken, ook niet heel voordelig, maar naar mijn idee wel redelijk bulletproof.

Vandaag 262 km gedaan over de Zeeuwse eilanden. Was wel lekker om te rijden alleen een beetje veel wind :-( . Ook merkte ik op dat de achterste schroef om het zwarte hitteschild los was gekomen, gelukkig zit de imbus aan de andere kant dus ter plekke vast kunnen zetten. Van de week even los halen en direct wat loctite op doen. :*)
Dat is dus iets om wel in de gaten te houden. Opzich ook niet heel raar dat er iets los kan trillen, het is immers wel Engels en een dikke 2 cilinder :P

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gister de S1000RR te koop aangeboden, ben benieuwd hoe snel het gaat nu met de coronacrisis.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

Heb van de week een nieuwe auto besteld en 2 ingeruild. Kreeg meer terug voor de oude auto's dan verwacht. Dus denk dat de tweedehands markt op dit moment nog redelijk loopt.

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:41:
Ik rij bijna altijd met zo'n ding. Voor als het heel warm is heb ik ook nog een exemplaar dat een soort doorwaai is met mesh panelen.
Ik idd ook, mijn rijinstructeur gaf me de tip 'm in de hitte even onder de kraan te houden en lichtjes uit te knijpen. Dan jas stukje open zodat de rijwind je nek heerlijk koelt! daardoor hou je je hoofd een stuk koeler, erg fijn.

Pff.. ik wil ook rijden.. :/ kutcorona.

• Bommes
SmurfLink schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:00:
Pff.. ik wil ook rijden.. :/ kutcorona.
Los van ieder zijn eigen afwegingen mag en kan je gewoon motor rijden in NL.
Ook recreatief..

Ik heb vrijdag voor mijn werk nog een 80km gedaan op de motor. Gisteren samen met mijn meisje achterop ook nog een kleine 70km.

Niet super veel maar wel lekker even de wind in de helm en de zon in de ogen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Kryziek
  • Laatst online: 09:00

Kryziek

bb || !bb

noes schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:54:
Gister de S1000RR te koop aangeboden, ben benieuwd hoe snel het gaat nu met de coronacrisis.
Ik heb mijn motor dinsdag nog verkocht. Stond nog geen paar uur op marktplaats maandag avond en meteen al de eerste berichten. De volgende ochtend was hij al verkocht. Ik denk dat het ook nog wel mee valt. Veel mensen zitten thuis, struinen de sites af en hebben tijd over

• SmurfLink
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:24:
[...]

Ook recreatief..

Ik heb vrijdag voor mijn werk nog een 80km gedaan op de motor. Gisteren samen met mijn meisje achterop ook nog een kleine 70km.

Niet als je risicogroep bent, dan behoor je binnen te blijven... dus dat is mijn leven zo'n beetje de afgelopen 2 weken... en ik wil niet weten hoe lang nog. :| Ben het nu al zat.

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Wat voor invloed heeft het aantal km's op de prijs eigenlijk?

Ik zie bijvoorbeeld een Yamaha MT 09 ABS STREET RALLY 2015 Deze met 43k op de teller voor 7.445 weg gaan maar ik zie ook een Yamaha MT 09 ABS STREET RALLY 2016deze met 10.500 km voor 7.8k op marktplaats staan.

Ik zou verwachten dat die van 43k voor wat lager zou gaan.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:24:
[...]

Ook recreatief..

En waarom zeg jij dan af? }:| ;(

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07:19
@Booyaa die met 43K op de teller is niet particulier... andere wel b.v.. Om maar even 1 verschil te noemen wat de prijs zeker beïnvloed.

Verder moet je toch proberen appels met appels te vergelijken, ik ben niet zo thuis in de MT 09 series, maar ik zou me even verdiepen in de verschillende jaargangen/opties en de daarbij behorende prijzen versus KM-stand.

Oohjah, kijk ook zeker even de aflevering van Opgelicht (hier enkele dagen eerder ook gepost) terug bij je zoektocht ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door RR46 op 29-03-2020 21:17 ]

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-01 21:50

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Gezien hij toch van de grond stond voor het vervangen van de ketting en ik het weekend nu mooi ff de tijd had ook nog maar het volgende gedaan.
  • Remblokken achter vervangen
  • snorkel verwijderd
  • flapper mod uitgevoerd
Pair valve zit niet op de FI dacht ik dus daar maar even niet verder naar gekeken.
Had eigenlijk meteen de luchtfilter moeten vervangen maarja die had ik niet liggen. Hij was nog redelijk schoon en wanneer ik het wel wil doen is het zo gebeurd.

Nu nog poetsen en we zijn klaar voor het voorjaar.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Bommes
Joopieboy schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:47:
[...]

En waarom zeg jij dan af? }:| ;(
Omdat ik buiten mijn vriendin, een paar collega's en de moeder van mijn vriendin al 2 weken geen contact heb met mensen buiten dat groepje.
En dat wilde ik voorlopig even zo houden.
De moeder van mijn vriendin valt door haar leeftijd in de risico groep, ik wil niet via mij naar mijn vriendin dat het bij haar terecht komt.

Dus dan beperk ik het ontmoeten van mensen buiten dat cirkeltje tot een minimum. Tenzij bijvoorbeeld door mijn werk of boodschappen het niet anders kan.
SmurfLink schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:24:
[...]

Niet als je risicogroep bent, dan behoor je binnen te blijven... dus dat is mijn leven zo'n beetje de afgelopen 2 weken... en ik wil niet weten hoe lang nog. :| Ben het nu al zat.
Begrijpelijk, balen voor jou.. :-(

[ Voor 21% gewijzigd door Bommes op 29-03-2020 17:00 ]

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
SmurfLink schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:24:
[...]

Ik snap dat je voorzichtig bent, maar kan je niet met de nodige voorzorgsmaatregelen toch naar buiten? Je hebt er ook niets aan als de muren op je afkomen omdat je de hele tijd opgesloten zit. Ik heb sowieso de indruk dat mensen in het algemeen nu een heel stuk meedenkender zijn dan afgelopen weken en hun best doen om zich aan de regels te houden. Wij zijn net even het bos in geweest en zijn 1 man tegengekomen, het was wel lekker om even uit te waaien na 2 weken binnenzitten.

In elk geval sterkte en een dikke knuffel!

• SmurfLink
  • Niet online
Waaj schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:03:
[...]

Ik snap dat je voorzichtig bent, maar kan je niet met de nodige voorzorgsmaatregelen toch naar buiten? Je hebt er ook niets aan als de muren op je afkomen omdat je de hele tijd opgesloten zit. Ik heb sowieso de indruk dat mensen in het algemeen nu een heel stuk meedenkender zijn dan afgelopen weken en hun best doen om zich aan de regels te houden. Wij zijn net even het bos in geweest en zijn 1 man tegengekomen, het was wel lekker om even uit te waaien na 2 weken binnenzitten.

In elk geval sterkte en een dikke knuffel!
Mja ik ging gisteren mezelf trakteren en eten afhalen.. de Griek had keurig strepen op de vloer gezet met 1,5 meter afstand... dus ik hou netjes afstand tot de man voor me... en achter me komt er nog een binnen die in mijn nek gaat staan hijgen.. :/ Ik heb toen toch even gevraagd of ie achter de streep wou staan. Verder probeer ik elke dag een rondje te wandelen of fietsen maar dat is nog best lastig zonder anderen tegen te komen. Misschien kan ik inderdaad dan beter gewoon de motor naar 't bos pakken en daar gaan lopen. :+

Heb nu iig een roeimachine waar ik m'n frustraties op kan botvieren, merk dat ik daar nu al een stuk rustiger van word. Maar ik ben nog steeds jaloers op jullie motortripjes! :P 't is ook wel weer typisch. Vorig jaar alle tijd en mogelijkheid om te rijden, toen ging het niet.. nu gaat het wel, mag het niet. _O- Nou ja, wellicht wordt 2021 mijn jaar.

Erg netjes dat je daar zo rekening mee houdt @Bommes , dat is echt niet vanzelfsprekend op het moment! (y)

[ Voor 3% gewijzigd door SmurfLink op 29-03-2020 17:07 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:59:
[...]

Omdat ik buiten mijn vriendin, een paar collega's en de moeder van mijn vriendin al 2 weken geen contact heb met mensen buiten dat groepje.
En dat wilde ik voorlopig even zo houden.
De moeder van mijn vriendin valt door haar leeftijd in de risico groep, ik wil niet via mij naar mijn vriendin dat het bij haar terecht komt.

Dus dan beperk ik het ontmoeten van mensen buiten dat cirkeltje tot een minimum. Tenzij bijvoorbeeld door mijn werk of boodschappen het niet anders kan.
Ik snap het ook wel, beetje sarcasme ;)
Zelf probeer ik er zoveel mogelijk rekening mee te houden. Maar stress en angst helpt ook niet dus even eruit maakt mijn hoofd ook een stuk leger en rustiger. :Y

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Tankiej schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:20:
Dat is dus iets om wel in de gaten te houden. Opzich ook niet heel raar dat er iets los kan trillen, het is immers wel Engels en een dikke 2 cilinder :P
Ja en het is natuurlijk ook gewoon heel goed om regelmatig de motor te controleren en zie dit als een feature van engelse producten ze helpen je eraan te herinneren :o

• timmie271
Joopieboy schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:13:
[...]

Ik snap het ook wel, beetje sarcasme ;)
Zelf probeer ik er zoveel mogelijk rekening mee te houden. Maar stress en angst helpt ook niet dus even eruit maakt mijn hoofd ook een stuk leger en rustiger. :Y
Je hoofd zal nu wel leeggewaaid zijn :+

Allemachtig wat een wind staat er vandaag zeg :X :X

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:08
SmurfLink schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:07:
[...]

Mja ik ging gisteren mezelf trakteren en eten afhalen.. de Griek had keurig strepen op de vloer gezet met 1,5 meter afstand... dus ik hou netjes afstand tot de man voor me... en achter me komt er nog een binnen die in mijn nek gaat staan hijgen.. :/ Ik heb toen toch even gevraagd of ie achter de streep wou staan. Verder probeer ik elke dag een rondje te wandelen of fietsen maar dat is nog best lastig zonder anderen tegen te komen. Misschien kan ik inderdaad dan beter gewoon de motor naar 't bos pakken en daar gaan lopen. :+

Heb nu iig een roeimachine waar ik m'n frustraties op kan botvieren, merk dat ik daar nu al een stuk rustiger van word. Maar ik ben nog steeds jaloers op jullie motortripjes! :P 't is ook wel weer typisch. Vorig jaar alle tijd en mogelijkheid om te rijden, toen ging het niet.. nu gaat het wel, mag het niet. _O- Nou ja, wellicht wordt 2021 mijn jaar.

Erg netjes dat je daar zo rekening mee houdt @Bommes , dat is echt niet vanzelfsprekend op het moment! (y)
Waarom mag jij niet rijden van jezelf?

• SmurfLink
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:31:
[...]

Waarom mag jij niet rijden van jezelf?
Ik heb op dit moment geen reden om te rijden. Ik kan nergens naartoe, niet naar vrienden, alle horeca is dicht, wat moet ik dan doen.. in m'n eentje een rondje gaan rijden zonder stops en dan weer naar huis? Zelf maar bammetjes meenemen? :? Ik ken verder geen leuke routes wat dan ook dus dat voelt vrij zinloos voor mij.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:08
SmurfLink schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:39:
[...]

Ik heb op dit moment geen reden om te rijden. Ik kan nergens naartoe, niet naar vrienden, alle horeca is dicht, wat moet ik dan doen.. in m'n eentje een rondje gaan rijden zonder stops en dan weer naar huis? Zelf maar bammetjes meenemen? :? Ik ken verder geen leuke routes wat dan ook dus dat voelt vrij zinloos voor mij.
Ontspanning ansich is toch reden genoeg? Dat is toch wat de meesten hier doen? Rondje rijden, miss onderweg even bammetje eten en weer terug. Snap niet zo goed waarom je daar dan jaloers op zou zijn.

Ik rij alleen maar voor m’n vermaak, daar heeft deze crisis gelukkig nog geen impact op.

• R0y.
[...]

Dat klinkt als mijn gemiddelde rit.. :9 Dat is het mooie van motorrijden, je hoeft niet persee ergens naar toe!

Heb je je al eens aangemeld op MyRouteApp? Daar kan je routes van andere bekijken (en ook zelf maken en publiceren). Heb daar toch al wat leuke routes vanaf gehaald :Y

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

[...]

Ik ben pas begonnen met rijden en dat is juist wat ik momenteel doe. Een rondje gaan rijden in de buurt en nieuwe routes zoeken. Een fles water en wat brood mee en zien waar ik uit kom. Even niets moeten, rustig genieten en volledig afgesloten zijn van alles wat gaande is.

Toevallig gisteren dan eens met een paar vrienden, maar anders helemaal alleen en zwaaien naar andere rijders. :*)

• SmurfLink
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:41:
[...]

Ontspanning ansich is toch reden genoeg? Dat is toch wat de meesten hier doen? Rondje rijden, miss onderweg even bammetje eten en weer terug. Snap niet zo goed waarom je daar dan jaloers op zou zijn.

Ik rij alleen maar voor m’n vermaak, daar heeft deze crisis gelukkig nog geen impact op.
Omdat zij wel gezellig samen kunnen rijden. En dat is wat ik ook leuk vind. Voor ontspanning in m'n eentje ga ik op dit moment liever een stukje fietsen gezien ik verder al te weinig beweging krijg. met de motor zou k echt niet weten waar ik heen zou moeten.. dan geeft het meer spanning dan ontspanning.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:12

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik rijdt soms met een paar vrienden, maar ook vaak alleen. En niet alleen om te toeren, ik pak de motor ook vaak als alternatief voor de auto. Zeker als ik daarmee (over)last van files kan beperken :)

Hopelijk is het vd week nog een beetje mooi weer, heb nog een afspraak staan en als die idd doorgaat ga ik dus mooi op de motor daar naartoe :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

timmie271 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:28:
[...]

Je hoofd zal nu wel leeggewaaid zijn :+

Allemachtig wat een wind staat er vandaag zeg :X :X
Oefenen voor zeilboot *O*

Weet ik iig weer wat de ruit doet, @Raym09 die met zijn hoofd liep te rammelen achter mij op de snelweg :+

• nehal3m
Ik rij ook altijd maar wat rond, beetje de wereld (lees: de provincie) ontdekken. Zonder GPS, de kleine afslagjes nemen, kijken waar je terecht komt. Als je een beetje om je heen kijkt zie je de mooiste dingen soms.

Vandaag even de bandjes van de Alp eraf gelepeld en er nieuwe om gedaan, inclusief binnenbandjes. Het was 6 graden; die bandjes waren weerbarstig. Er was heel wat zeep en spieren voor nodig om ze erom te drukken, maar het is gelukt.

Ben er ook nog achter gekomen dat de borgring voor het balhooflager veel te strak zat, waardoor er een dood punt in het midden van de stuurslag zat. Ietsje los gedraaid, lager was losser getikt, borgring weer vast en nu geen dood punt meer.

Al met al zweef ik nu over de weg als ik 100 rij. Zeer geslaagde middag.

• timmie271
nehal3m schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:17:
Ik rij ook altijd maar wat rond, beetje de wereld (lees: de provincie) ontdekken. Zonder GPS, de kleine afslagjes nemen, kijken waar je terecht komt. Als je een beetje om je heen kijkt zie je de mooiste dingen soms.
Dat heb ik ook gedaan gisteren. Alleen is dat niet zo slim om 23:00u als je eigenlijk naar huis wil en je telefoon leeg is |:(

Een rotonde die ik driekwart moest nemen was vervangen door een kruising met stoplichten en zodoende reed ik naar het noorden ipv het zuiden richting Amsterdam }:|

Daarna nog wat rondgedwaald in de buurt van Heerhugowaard en daar nog wat rotondes meegepakt om daarna maar bordjes Alkmaar te volgen. Na Alkmaar Leeuwarden gevolgd tot ik bordjes Hoorn tegenkwam. Daarna via de A7/N307 naar huis toe gereden. Het was met het avondje wel... 2 uur nieuwe tijd lag ik in bed.. half 9 stond ik er weer naast om daar te rijden naar het Zuiden van het land voor een blokkie om. Nu staat de odo wel bijna op 1500km :)

In ieder geval een nieuw persoonlijk record tussen Enkhuizen-Zeewolde gereden inclusief tanken. Kostte maar 45 minuten dat stukje :+

• R0y.
Joopieboy schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:53:
[...]

Oefenen voor zeilboot *O*

Weet ik iig weer wat de ruit doet, @Raym09 die met zijn hoofd liep te rammelen achter mij op de snelweg :+
Real man go naked (8>

• Bommes
[...]

Klinkt alsof je reden genoeg hebt om een rondje te rijden.
Waar woon je ergens?
Niet dat ik naar je toe kom om samen te gaan rijden. :P ben naar het bang.
Maar er is vast ergens een stukje buiten de stad waar je gewoon een eindje rond kunt rijden.
Of rijd gewoon eens naar de supermarkt, een is die op loop afstand dan rijd naar een supermarkt in een dorp in de buurt of eentje aan de andere kant van de stad.

Op de motor ben je zeker 1,5 meter van iedereen af. Heb je handschoenen aan een helm op. Eigenlijk best wel veilig voor wat betreft Corona.

Je komt er mee buiten, haalt een frisse neus, houd je motor rijden en beetje bij.

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07:19
@timmie271 welke route heb je gereden in het Zuiden van het land?

• timmie271
RR46 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:20:
@timmie271 welke route heb je gereden in het Zuiden van het land?
Het waren wat dijkjes tussen Waardenburg en Nijmegen heen en terug.

Overige info moet je opvragen bij @Raym09 aangezien hij voorop reed en ik achteraan :+
Reed wel lekker ondanks de wind :)

• UTwizard
  • Laatst online: 23-01 10:23
Nou, anderhalve week na mijn ongeluk en het gaat langzaam de goede kant op. Rechter voet is gekneusd en ik heb wat gekneusde ribben waar ik nog een paar weken plezier van ga hebben, maar het belangrijkste is dat er verder niks ernstigs is gebeurd.

Bij de verzekering is alles in gang gezet, morgen wordt de ZX10R opgehaald en dan gaat de schade expert er in de komende dagen naar kijken, maar ik weet nu al dat dat een total loss is. Scheur in frame, swingarm is krom, subframe lijkt gescheurd, carter gescheurd, tank beschadigd, kappenset kapot, tellerunit kapot, en dan al het kleine spul nog aan spiegels, hendels, steuntjes, etc.

Dus de komende tijd ga ik maar eens rustig nadenken over wat ik terug ga kopen, ZX6R, ZX10R, of toch compleet wat anders? Een Aprilia Dorsoduro vind ik bijv erg gaaf. Keuzes keuzes... Binnenkort eerst nieuwe kleding + helm kopen en dan eerst maar weer eens voorzichtig een rondje op de SV650 doen :)

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Materiële schade is klote, maar veel belangrijker is dat jij niets hebt. Succes met nadenken wat de nieuwe motor moet worden..

• nehal3m
UTwizard schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:52:
Nou, anderhalve week na mijn ongeluk en het gaat langzaam de goede kant op. Rechter voet is gekneusd en ik heb wat gekneusde ribben waar ik nog een paar weken plezier van ga hebben, maar het belangrijkste is dat er verder niks ernstigs is gebeurd.

Bij de verzekering is alles in gang gezet, morgen wordt de ZX10R opgehaald en dan gaat de schade expert er in de komende dagen naar kijken, maar ik weet nu al dat dat een total loss is. Scheur in frame, swingarm is krom, subframe lijkt gescheurd, carter gescheurd, tank beschadigd, kappenset kapot, tellerunit kapot, en dan al het kleine spul nog aan spiegels, hendels, steuntjes, etc.

Dus de komende tijd ga ik maar eens rustig nadenken over wat ik terug ga kopen, ZX6R, ZX10R, of toch compleet wat anders? Een Aprilia Dorsoduro vind ik bijv erg gaaf. Keuzes keuzes... Binnenkort eerst nieuwe kleding + helm kopen en dan eerst maar weer eens voorzichtig een rondje op de SV650 doen :)
Goed dat me weer opstapt, blij dat het beter met je gaat.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Sterkte! Alle letselschade kan je ook claimen bij de tegenpartij, houd dit dus bij. Schrijf ook alle kilometers van/naar arts, depot/bedrijf waar de motor nu staat en al je overige kosten (pijnstillers bijv) op. Ook kan je al je kleding claimen. Heb je een rechtsbijstandsverzekering (of module bij je auto/motor verzekering)?
Mocht je weer een supersport willen, heb nog wel wat leuks te koop :9 (zie onderschrift) maar niet van het groene merk ;)
Requiem19 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:31:
[...]

Ja die zal ik ook nooit snappen. Soms zie je rijders dat doen op de snelweg: doorrijden tot de achterbumper van de voorligger, zodra die opzij gaat weer hetzelfde. Maar dan niet met groot snelheidsverschil, maar gewoon puur uit automatisme. Het is soms ook wel lastig omdat je met een motor (vooral tour en allroad) vrij hoog zit en dus snel over je voorganger heen kan kijken. Dan heb je minder het besef dat je er dicht op zit - je ziet immers alles. Mijn vermoeden is dat busjes/SUVs daarom ook zo vaak kleven (bij andere auto's). En dat is uiteindelijk ook vaak de reden dat automobilisten bij motorrijders plakken: je kijkt heel makkelijk langs een smal voertuig. Laatst zat ik achter een ongeladen plateauvrachtwagen - daar kijk je helemaal overheen tot aan de cabine - en ik merkte dat ik onbewust al vrij dicht op de oplegger reed: het 'focus' punt is de cabine, dus voelt die afstand veel groter dan hij daadwerkelijk is.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:48

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Iemand hier die een KTM Duke 125 (ABS) in de aanbieding heeft of weet? Zoek voor Joepla jr. een A1 fiets, hij gaat beginnen met lessen zodra de wereld weer gaat draaien.
De exemplaren die ik zie, zijn relatief duur, ze lijken nauwelijks in prijs te dalen.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-01 23:26
Joepla schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:17:
Iemand hier die een KTM Duke 125 (ABS) in de aanbieding heeft of weet? Zoek voor Joepla jr. een A1 fiets, hij gaat beginnen met lessen zodra de wereld weer gaat draaien.
De exemplaren die ik zie, zijn relatief duur, ze lijken nauwelijks in prijs te dalen.
Mijne is helaas net verkocht, deze week mijn 390 ophalen, zegt ook wel genoeg over het package van de 125 Duke. ;)

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Joepla schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:17:
@caesar1000 heeft een Duke 125 en wilt upgraden dacht ik.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 23-01 21:45
Voor wie nog een budget helm zoekt maar wel met 5 sterren in de Sharp test NU de Airoh Valor voor € 87,18 incl. verzenden bij XLMOTO.nl mbv coupon WELCOME2020

Dit ; https://www.xlmoto.nl/mot...-wit-glans_pid-PM-2949741

Of ; https://www.xlmoto.nl/mot...-commander_pid-PM-0081321

Sharp ; https://sharp.dft.gov.uk/helmets/airoh-valor/

[ Voor 18% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 30-03-2020 07:29 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Real men ride naked twins 🤘😎

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Naah, Naked triple's is where it's at..
En dan het liefst met een inhoud van zeg 765cc bijvoorbeeld.

[ Voor 44% gewijzigd door darkkingll op 30-03-2020 08:05 ]

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 21:33
Vrijdag schreef op maandag 30 maart 2020 @ 07:45:
[...]

I prefer a trio O-)
darkkingll schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:04:
Naah, Naked triple's is where it's at..
En dan het liefst met een inhoud van zeg 765cc 675ccbijvoorbeeld.
:w

[ Voor 40% gewijzigd door wd200 op 30-03-2020 08:07 ]

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:34
SmurfLink schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:48:
[...]

Omdat zij wel gezellig samen kunnen rijden. En dat is wat ik ook leuk vind. Voor ontspanning in m'n eentje ga ik op dit moment liever een stukje fietsen gezien ik verder al te weinig beweging krijg. met de motor zou k echt niet weten waar ik heen zou moeten.. dan geeft het meer spanning dan ontspanning.
Vaak rijd ik juist liever alleen, hoef ik met niemand rekening te houden. Behalve met crossen, maar dat is meer mocht ik een keer tegen een boom aanklappen dan kan het even duren voor iemand langs komt.
Open de Kurviger site, stel een afstand in die je wil rijden en een richting en je hebt een route ;) Eten en drinken neem ik trouwens altijd zelf mee. In Duitsland is het meeste op zondag dicht en soms vergeet ik om wat te drinken waardoor ik hoofdpijn krijg. Dan is het fijn om op dat moment iets te kunnen drinken.
Bommes schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:17:
[...]

Klinkt alsof je reden genoeg hebt om een rondje te rijden.
Waar woon je ergens?
Niet dat ik naar je toe kom om samen te gaan rijden. :P ben naar het bang.
Maar er is vast ergens een stukje buiten de stad waar je gewoon een eindje rond kunt rijden.
Of rijd gewoon eens naar de supermarkt, een is die op loop afstand dan rijd naar een supermarkt in een dorp in de buurt of eentje aan de andere kant van de stad.

Op de motor ben je zeker 1,5 meter van iedereen af. Heb je handschoenen aan een helm op. Eigenlijk best wel veilig voor wat betreft Corona.

Je komt er mee buiten, haalt een frisse neus, houd je motor rijden en beetje bij.
Enige waarmee je moet oppassen is tanken, want dat pakt natuurlijk iedereen vast en op het pistool kan het virus lang overleven.

--
Afgelopen zaterdag was het trouwens weer perfect weer in de Eifel :*) Helaas bijna 3 GS'en en een paar racers bijna tegen mijn motor aangehad omdat ze op mijn weghelft zaten.

[ Voor 28% gewijzigd door Thoit op 30-03-2020 08:38 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zeau, dat was het weekend wel. >:) De 1000km heb ik iig alweer achter de rug, komende zaterdag pas de beurt, oeps. :+ Veel verder dan 1 op 16 kom ik nog niet, veel te leuk. _O-

Vrijdagavond eerst naar mijn vriendin een dorp verderop, stukje binnendoor de LED verlichting en bermstralers uitgeprobeerd, gaf wat spiegelende oogjes, dus het werkt. :+
Zaterdag met 2 goeie vrienden afgesproken, kant van Ede - Wageningen - Veenendaal gereden, mooi langs de Waal, wat foto's gemaakt her en der. Echt super om ook weer even eruit te zijn. :)

Eerst even afgesproken met een Gixxer maatje bij De Forten, even de motor bekijken uiteraard. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200328_094840-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200328_101724-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200328_105454-Medium.jpg
Uiteraard levert het proefzitten hilarische beelden op. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200328_105626-Medium-rotated.jpg
Pretoogjes is ook wel een thema. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG-20200328-WA0028-Custom.jpg
En bij de Blaauwe Kamer bij Wageningen even foto's gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/DSC03009-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/DSC03001-Medium.jpg

Zondags met @Raym09 en @timmie271 afgesproken, de wind was echt wel stevig en maakte het wel fris. Geloof dat beide heren na afloop aardige ijsklompjes waren. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200329_101608-Medium-rotated.jpg
Afgesproken in Waardenburg, over de dijk naar Nijmegen en terug over de andere kant richting Zaltbommel was het plan. :Y

@timmie271 met zijn mooie nieuwe speelgoed:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200329_103009-Medium.jpg
Bij @Raym09 kon er zelfs nog een lachje vanaf:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200329_103017-Medium.jpg
Paar foto's van mijn nieuwe bankstel, waar je prima achter kan verdwijnen als je foto's maakt. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200329_102951-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200329_102941-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200329_103000-Medium-rotated.jpg
Lekker op mijn bankstel over de dijkjes aan het spelen geweest, rijdt echt fantastisch en geeft bakken met vertrouwen. :Y

Aangekomen in Nijmegen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200329_112607-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG_20200329_112612-Medium.jpg
Daar nog even een bezoekje gebracht aan @Grubeater:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2020/03/IMG-20200329-WA0023-Medium.jpg
En toen hadden we sneeuw. :P

Bijzondere dag, wind, regen, beetje sneeuw maar wel heerlijk gereden met elkaar!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:57

A13X

Dude

Vrijdag schreef op maandag 30 maart 2020 @ 07:45:
[...]

Real men ride naked quadruplets 1000CC >:)

@Joopieboy toen nog wel, toen waren we nog niet door elkaar gerammeld door de wind :9

[ Voor 18% gewijzigd door A13X op 30-03-2020 08:32 ]

Awesome

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:29:
[...]

Real men ride naked quadruplets 1000CC >:)
Hoe is het met je nek? ;)

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 16:14
Frantz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:01:
Inmiddels al 4 jaar trotse eigenaar van een Honda CB1000R uit 2013. Direct gekocht na het behalen van mijn rijbewijs. Het sportieve van dit model sprak/spreekt me erg aan. Nu ik een paar jaar verder ben begin ik me lichtelijk te irriteren aan het geluid van de uitlaat/demper. Of beter gezegd aan het gebrek daar aan. Op internet al een beetje gezocht naar een sportief model, maar nog niet het juiste tegen gekomen. Wellicht dat jullie met jullie ervaring mij verder kunnen helpen in mijn zoektocht.
Die CB1000R is imho de lekkerste kleurstelling is der is (samen met de HRC) :9~ :9~ :9~
Ervaring heb ik met een SC-project op een dat type motor: zonder killer errug luid, zelfs met de originele CAT er nog in

• UTwizard
  • Laatst online: 23-01 10:23
noes schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:51:
Sterkte! Alle letselschade kan je ook claimen bij de tegenpartij, houd dit dus bij. Schrijf ook alle kilometers van/naar arts, depot/bedrijf waar de motor nu staat en al je overige kosten (pijnstillers bijv) op. Ook kan je al je kleding claimen. Heb je een rechtsbijstandsverzekering (of module bij je auto/motor verzekering)?
Thanks :) Rechtsbijstand heb ik inderdaad en zij zijn er ook al mee bezig, dat loopt gelukkig allemaal probleemlos tot nu toe dus dat is al een hele geruststelling.
Mocht je weer een supersport willen, heb nog wel wat leuks te koop :9 (zie onderschrift) maar niet van het groene merk ;)
Als het een supersport wordt neig ik wel naar een ZXR of anders een GSXR. Een Aprilia RSV1000R vind ik ook wel iets hebben en verschillende Ducati's zijn natuurlijk ook schitterend (de 848 bijvoorbeeld), maar ik maak me toch een beetje zorgen om de verhalen over italiaanse kwaliteit :+

De overige supersports zijn gaaf om te zien en allemaal beesten van machines, maar zelf eentje bezitten? Mwoah. Maar misschien moet ik gewoon eens out-of-the-box denken en gewoon eens een paar dingen proberen :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@UTwizard ga eens op een GS(A) rijden en je wereld zal niet meer hetzelfde zijn. :+

• Bommes
UTwizard schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:51:
Maar misschien moet ik gewoon eens out-of-the-box denken en gewoon eens een paar dingen proberen :)
Joopieboy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:58:
@UTwizard ga eens op een GS(A) rijden en je wereld zal niet meer hetzelfde zijn. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lnO3m_FKVtWvr8F-gTcRdHVIz0=/f/image/KOedVxWvezxAfhGCs5tmXLoE.jpg
In dat segment is eigenlijk niets out of the box, iedereen wil een all road lijkt het.
Maar moet het toch out of the box dan is een Harley Pan America 1250 wel een toffe, als ze die tenminste gaan uitbrengen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-88HRobGbdCV4-YgNDO-dbdbFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7vaJ3yoG3nmEAG1bLkxY7JX.jpg?f=fotoalbum_large

Moet het nu al te koop zijn dan vind ik een moto guzzi V85 wel een erg tof ding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UbhTKtE3z-ARyqWz8oP_CBx01Aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqbxyrOvwUahBm4bdL0GJ6LR.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is in dat segment wat mij betreft nog het enigste dat out of the box is, maar dan alleen maar omdat je het niet of niet zo vaak ziet.
Wat je ook niet vaak ziet, veel vermogen heeft en erg vet klinkt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bZpzNk6xp6Y72ZGAHkZHaaQRVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RR4FywbMBZV4gmmjqbPgJ4gh.jpg?f=fotoalbum_large
Ducati Multistrada twin Peaks.. :9~ O+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:18:
[...]

[...]

[Afbeelding]
In dat segment is eigenlijk niets out of the box, iedereen wil een all road lijkt het.
Maar moet het toch out of the box dan is een Harley Pan America 1250 wel een toffe, als ze die tenminste gaan uitbrengen.
[Afbeelding]

Moet het nu al te koop zijn dan vind ik een moto guzzi V85 wel een erg tof ding:
[Afbeelding]

Dat is in dat segment wat mij betreft nog het enigste dat out of the box is, maar dan alleen maar omdat je het niet of niet zo vaak ziet.
Wat je ook niet vaak ziet, veel vermogen heeft en erg vet klinkt:
[Afbeelding]
Ducati Multistrada twin Peaks.. :9~ O+
Je mist een beetje het punt, 200+pk heb je niet nodig, zeker niet op een sportfiets of een hoogpoot.
Je zit comfortabel (bij de meeste dan, kuchversyskuch, hoi @SmurfLink) en kan lange afstanden overbruggen zonder moe te worden. Dat de meeste hoogpoten doorslaan in te sportief zijn of vrij hardcore zijn is vlees nog vis, want daar wil je eigenlijk zo een motor voor. Anders koop je maar een MT-10 of een XR. :P

De BMW springt eerlijk gezegd nergens in uit maar alles wat ie doet ie erg goed. Bakken met koppel en een erg leuk en bruikbaar vermogen (zeg maar teveel soms nog wel eens) maar wel iets in combinatie met alles, vering, remmen, brede stuur dat je er enorm mee kan vegen en sportief kan rijden als je wilt of door de houding naar de Noordkaap kan rijden. Dat is het een beetje met de GS.

Dus ja, met alle allroads die nu rondrijden snap ik je punt, daar heb ik ook niks mee en vaak is het qua houding of rijden een verhoogde 'gewone' motor en dat is gewoon erg jammer. Andere uiterste is het kanonnenvoer zoals die Ducati of een KTM en dan heb je de tegenhangers voor de ex supersport rijders. :P

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-01 21:47
Joopieboy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:25:
[...]

De BMW springt eerlijk gezegd nergens in uit maar alles wat ie doet ie erg goed. Bakken met koppel en een erg leuk en bruikbaar vermogen (zeg maar teveel soms nog wel eens) maar wel iets in combinatie met alles, vering, remmen, brede stuur dat je er enorm mee kan vegen en sportief kan rijden als je wilt of door de houding naar de Noordkaap kan rijden. Dat is het een beetje met de GS.
Klinkt erg naar mijn bandit 1250S, die blinkt ook nergens in uit maar doet alles gewoon goed. Ook daar zit je (ik) rechtop. Kost alleen pietsie minder :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

f2ride2001 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:28:
[...]

Klinkt erg naar mijn bandit 1250S, die blinkt ook nergens in uit maar doet alles gewoon goed. Ook daar zit je (ik) rechtop. Kost alleen pietsie minder :+
Tot je gaat remmen of een bocht ingaat. :+

Maar eens, als ik 5-6 jaar geleden de rust die ik nu in mijn kont heb had gehad, dan had de GSX650F ook vervangen voor een Bandit 1250, met hyperpro voor en achter en andere remmen. :+

Pagina: 1 ... 119 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.